​PIAȚA

Care-i sensul vieții? Niciunul

de Eugen Istodor     HotNews.ro
Luni, 8 iunie 2020, 10:36 Actualitate | PERSPEKTIVA


Istodor privind Viața
Foto: Cosmin Bumbut
Oricât ne-am lăudat cu banii. Oricât ne-am număra kilele de whisky single malt. Oricâte șampanii am bea din pantofi cui de femeie. Oricâte masturbări, mecanice sau manuale, am produce. Oricâte cărți am străbate și cu oricâte seriale am face bungee jumping. Oricâte rachete am trimite pe lună, sau spre soare. Oricâte premiere, breaking newsuri am produce. Pe scurt orice am face, oricâte am face, un lucru minunat se-ntâmplă. Sensul vieții noastre rămâne același: niciunul. Sau, mă rog, unul esențial, dar pe care preferăm să-l călcăm în picioare: să facem bine celui de lângă noi. Sau dacă nu putem să-i facem BINE, să nu-i facem rău, foarte-foarte rău.

În tot timpul ăsta de COVID am fost mari rechini, dar un lucru ne-a domesticit: domle să nu fac rău celuilalt, să nu-l îmbolnăvesc. Obsesii de tot felul ne-au înconjurat. Moare economia, moare turismul, moare lowcostul, moare industria de tricotaje, moare, moare, moare, dar un lucru ne-ar fi durut cel mai tare. Să nu ne moară bunicul, să nu ne moară mama, să nu ne moară prietenul, să nu ne moară copila.

Economia, turismul, lowcostul, tricotajul, țoala, computerul, hardul, facebookul - renasc oricând. Dar, cu adevărat, omul drag de la groapă nu se întoarce.

Marea tranzacție a vieții este să cauți rostul tău pe pământ. Și răspunsul simplu este să nu faci rău celuilalt.

Cum?
Așa simplu.
Cam așa.
Orice exces este răul. Bani mulți, comerț excesiv, mediu și clima la maxim stricate, alergătură fără limite, muncă în exces.

Să câștig! Să am! - hai, frate, chiar așa?
Toate acestea nu fac decât să te bage în necaz. În a face rău celuilalt. Cel mai greu este să-ți păstrezi echilibrul. drumul.

E simplu în viață. Privesc iar spre COVID. Săpun, spălat pe mâini, o mască - atât trebuie ca să te ferești, să-l ferești pe cel drag. Cum atât de puțin? Da. Atăt de puțin.

Părinții vor să răzbune trecutul lor ratat. Bunicii cred că este bine ca nepotul să fie ceva mare în viață. Și, când vedem ce vedem? Că măreția noastră nu-i mare lucru. Oricât de mult avem vrem mai mult. Oricât de mare în schemă suntem vrem să fim și mai tare în schema de la serviciu. Cele mai multe gesturi, acțiuni ale noastre sunt inutile, sau utile pentru a-l lovi pe celălalt. A-l minți, a-l fura, a-l ucide.

Care-i sensul unei roșii gândite de o roșie? Care-i sensul unei furnici gândite de o furnică. Niciunul. Care-i sensul cerbului gândit de un cerb? Dar al jaguarului gândit de un jaguar? Sensul vieții se schimbă în momentul în care vederea furnicii se-ndreaptă spre roșie. Hrană devine roșia. Sensul se schimbă în momentul în care cerbul devine hrana jaguarului. Sensul se schimbă când jaguarul devine trofeul omului.

Iluzia cea mare a omului este că el trebuie să facă. Că-i superior, că are conștiință și verticalitate. Să trebuie să facă ceva ca să ajungă mare și tare, să facă ceva ca să-l ucidă pe jaguar, să scape de mediocritate prietenilor, bunicilor, mamei. Să-și cultive strălucit mintea răscolitoare. Să-și mușchiuleze excepțional brațele.

În fapt, superioritatea este să te aperi de jaguar, nu să-l ucizi pănă la dispariția seminței lui. Să te hrănești cu o roșie, cu o salată, să admiri furnica, natura în dezlănțuirea lor firească.

Ori, cel mai greu este acest echilibru.
Fă pod de trebuie, fă drum de trebuie, asigură-ți un venit, sau strânge bani cât să trăiești de la o zi la alta, o viață. ÎAi nevoie de mașină pentru asta? Sau poți merge pe jos sau cu bicicleta? Ai nevoie de o casă, poate două-trei, ca să mai scoți o chirie, sau să aibă copilul tău când o fi mare un loc al lui.

Apoi, încearcă să ajuți o pisică, un câine, un bătrân, un om în dificultate. Încearcă să pui un copac în pământ, să iubești pe lume, să înveți ceva din tainele nebănuite din jur. Nu-i mare lucru. Este destin de roșie, de furnică, de jaguar, dece nu?

Am fost învățați cu ideea de concurență, cu morbul investiției cu orice preț. Dar am uitat simpla tranzacție din piața de legume și din hala de carne.

În Piață de mergi poți să cumperi kile de leuștean? Kile de caviar? Kile de somon? Tone de ghimbir? Grămadă de cireșe? Nu. Te saturi să mănânci zilnic ghimbir. Te saturi de caviar după două zile. Excesul n-ajută la nimic. Oare ăsta este sensul vieții? NU. Cumpără din Piață cât caviar îți trebuie ca să-ți păstrezi pofta de caviar.

Sensul vieții este să nu faci celuilalt rău. Dar poți asta? Chiar ideea în sine ți se pare ridicol de nesemnificativă. Cum? Cel ce începe viața zice: Am 18 ani cum să fie doar atât? De ce? Am toată viața înainte. Ce fac cu viața mea zilnic de acum încolo? Părinții, prietenii o să mă scuipe în ochi.
Cel la capătul vieții se vede neprețuit de ajuns. Cum am trăit 80 de ani doar pentru atât? Nu cumva toți vor crede că viața mea a fost inutilă?

De fapt, la 18 ani și la 80 omul nu mai este în stare să se privească, să cumpere din Piață cât îi trebuie lui, să se bucure de soare când e soare, de fulgul de nea când ninge, de jaguar când aleargă, de roșie când se roșește, de furnică când furnicește. Omul? Omului îi este mintea la alte prostii. Omul privind jaguarul nu se gândește la el ca omulete. Omul privește jaguarul și nu i se pare acest lucru destul. Omul sătul de caviar, vânează și mănâncă la grătar jaguarul, alături de trei mititei.

LINK către INTERVIURILE perspektiva cu prieteni și oameni pe care-i admir și care mi-au dat de gândit acest sens al vieții






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23126 vizualizari

  • -5 (33 voturi)    
    Noroc cu socialismul de rasa, clasa, sex, regn (Luni, 8 iunie 2020, 12:02)

    xolv [utilizator]

    ca altfel nu am gasi sens in viata.
    • -4 (12 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 8 iunie 2020, 16:48)

      [anonim] i-a raspuns lui xolv

  • +10 (18 voturi)    
    Sunt de acord, sensul vietii este NICIUNUL (Luni, 8 iunie 2020, 12:04)

    clint [utilizator]

    Asa cum zicea un filosof, daca viata ar avea un sens, nu ar mai fi viata, ci o prescriptie medicala.
    De aceea nu inteleg acele "retete de succes". Viata traita ca o boala, "la regim" (pentru a scapa de ea).
    De altfel, chiar e boala sa traiesti cu impresia ca nu poti fi fericit, realizat, etc., decat dupa ce devii "un om de succes". Functii, sute de mii de euro, dar mai ales multi semeni calcati in picioare. Oameni cu multi bani, putere, care nu se opresc, vor tot mai mult.
    Pentru noi "a avea" a devenit mai important decat "a fi". Credem ca vila, masina, afacerile ne fac mai oameni decat ceilalti. Putinii care deschid ochii, o fac de obicei prea tarziu, in fata unei boili, a batranetii, samd,
    Societatea face sa ne vindem tot mai mult din noi pentru a avea, nu pentru a fi. Vad tineri care isi vand timpul, energiile pentru nevoi pe care le-as intelege. Insa de la un punct incolo nu mai sunt nevoi, sunt dorinta de a "keep up" cu ceilalti in spirala consumului.
    E greu si pentru odraslele celor care au tras doar pentru ei, s-au nascut in vila si mertzan, gen Mario Iorgulescu. Daca unii au bucurii mici in viata, astia nici cu prafuri nu mai sunt fericiti. De ce se mai fii fericit cand nu mai poti avea nicio realizare, s-au ocupat babacii de toate. Iar socetatea nu te primeste cu bratele deschise cum cred ei ca merita, poate doar lingaii care vor sa profite ori alte beizadele inepte din cercul de oameni cu aceleasi preocupari de bogati, majoritatea sufocati de maretia parintilor.
    Abia peste cateva generatii, cand vom trece de frustraile de sclavi si vom intelege ca se poate trai si altfel, si culmea, mult mai bine.
    • +6 (8 voturi)    
      Felicitari autorului (Marţi, 9 iunie 2020, 17:01)

      dejavu [anonim] i-a raspuns lui clint

      Este probabil cel mai bun articol citit pe hotnews...Este curajos si altfel fata de toata palavrageala partinitoare care a ajuns sa ingretoseze...Este un altfel de articol, in sensul bun..Are un nustiucum si un nustiuce..Toata stima...Mai sunt si oameni care nu mananca erul degeaba. Imbucurator, revigorant.
      • +2 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 9 iunie 2020, 17:58)

        [anonim] i-a raspuns lui dejavu

        • +1 (1 vot)    
          Vorba aceea, daca nu esti confuz, nu gandesti (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:48)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui

          Lasa-i pe cei care emit numai siguranta ( pe ei ). Acestia nu gandesc. Tot ce inteleg sunt noste stereoptipuri pe care le-au invatat ca papagalii.

          Sa nu faci rau e o mare incercare. Tentatia cea mare e sa judeci si sa condamni oamenii in numele "binelui" aka "a nu face rau". Cei care cred ca daca vaneaza doar prosti si rai in jur sunt automat buni si intelepti sunt de obicei cei care s-au vandut Diavolului.
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 9 iunie 2020, 17:51)

      [anonim] i-a raspuns lui clint

      • +1 (1 vot)    
        Termodinamica ?!!! (Miercuri, 10 iunie 2020, 9:44)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui

        Ati auzit de entropie si credeti ca stiti cum e cu viata? Intelegerea lumii si intelepciunea sunt legate de intelegerea cazurilor particulare. Cum se spune, sa fii destept inseamna sa stii ca rosia e un fruct, sa fii intelept inseamna sa stii ca rosia nu se pune la salata de fructe.
  • +5 (17 voturi)    
    Sensul vietii (Luni, 8 iunie 2020, 12:24)

    truiad [utilizator]

    Simplist: ''Marea tranzacție a vieții este să cauți rostul tău pe pământ. Și răspunsul simplu este să nu faci rău celuilalt.''
    Este un pas inainte fata de rostul oricarei vietuitoare de pe Terra: supravietuirea (speciei si, in particular, a individului).
    Constiinta de sine a dus ȋnsǎ la folosirea inteligentei ca un mod de transformare a informatiei in cunoastere; prin consecinta, cunoasterea a cuprins toate domeniile, inclusiv genetica, mecanica cuantica si astronomia-astrofizica. Consecinta-posibilitatea omului de a modifica Universul micro si macro in folosul speciei sale. Asta inseamna ca omul obisnuit are datoria de a sustine acele forte care conduc societatile şi sprijina elitele pentru cunoasterea cat mai profunda care sa duca, in final, la propasirea intregii specii in acord cu natura in care traieste, in deplina siguranta si libertate.
  • +8 (16 voturi)    
    Sensul vietii e (Luni, 8 iunie 2020, 12:38)

    ipolitic [utilizator]

    sa cauti sensul vietii. Adica sa cauti cautarea.
  • +6 (20 voturi)    
    o casa, un copil, un copac (Luni, 8 iunie 2020, 13:00)

    voinicu [utilizator]

    Sa lasi ceva material in urma ta (sa contribui la progresul societatii), sa asiguri perpetuarea speciei, sa nu distrugi natura, sunt singurele lucruri care raman dupa ce te-ai dus. Poti face asta si fara sa fii sclavul cuiva ( inclusiv al guvernului). Restul sunt desertaciuni.
    • +5 (17 voturi)    
      Nu sunt sigura (Luni, 8 iunie 2020, 15:46)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui voinicu

      Partea cu perperuarea speciei nu ma convinge. Poti lasa in urma si o carte, si o idee, nu neaparat ceva material
      • -3 (9 voturi)    
        Daca nu te convinge si daca toti am fi (Marţi, 9 iunie 2020, 9:11)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

        ca tine, si nu ne-am asigura de perpetuarea speciei, cine s-ar mai bucura de ce ai lasat in urma, o carte, o idee?
        • +7 (9 voturi)    
          Inteleg ca trebuie lasat si altceva in urma ... (Marţi, 9 iunie 2020, 12:11)

          maya [anonim] i-a raspuns lui xrogo

          Unu lasa o carte/idee, altu' lasa un copil. Nu trebuie sa lasam toti acelasi lucru..
          • 0 (0 voturi)    
            astia de care spui tu lasa ego (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:11)

            levierul [utilizator] i-a raspuns lui maya

            aici poetul a spus altceva. A depasit nivelul ego. Probabil ca si-a dat seama ca nu e al lui ci ca l-a luat cu imprumut din piata, din mediu in care a trait.
  • +5 (9 voturi)    
    Sa faci un coltisor din lume (Luni, 8 iunie 2020, 15:02)

    justin puscasu [utilizator]

    mai frumos, mai bun, in mod durabil.
    • +5 (9 voturi)    
      Nu uita un singur lucru (Luni, 8 iunie 2020, 17:08)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      "frumos" si "bun" sunt lucruri pur subiective. Pentru a ridica un oras darami o padure. Pentru a electrifica un sat poluezi atmosfera, etc. Nu prea ai cum sa faci un "bine absolut" pentru ca in general te blocheaza entropia. Chiar si cand creezi o capodopera de statuie creezi in paralel si mult gunoi iar pe pestii din mare unde ai aruncat tonele de moloz nu i-a intrebat nimeni daca le place statuia ta.

      PS: in orice limba a Pamantului cele mai importante verbe sunt care? A fi si a avea.
      • -1 (1 vot)    
        greşeşti speculativ (Marţi, 9 iunie 2020, 19:57)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        oraşul îl poţi ridica alături de pădure, electrificarea o poţi face hidro, nu pe cărbuni poluanţi...
        • +1 (1 vot)    
          Ai idee (Miercuri, 10 iunie 2020, 13:30)

          Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

          Cat CO2 si cat metan (cu ordine de magnitudine mai mare ca efect de sera decat codoiul) genereaza un baraj de hidrocentrala? Hai, spune zero, caci raul tau este din apa distilata... Dar pe pesti i-ai intrebat cand ai decis sa faci lac de acumulare? Dar pe localnicii stramutati cu casele acum sub luciul apei? Apropos: betonul din care e facut barajul ai idee cum se produce, mai ales cimentul?

          Asadar ca intotdeauna, binele unuia nu neaparat inseamna bine pentru celalalt.
          • 0 (0 voturi)    
            Asta este! (Miercuri, 10 iunie 2020, 20:36)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

            Acest ceva i-a scapat autorului.

            Pentru ca binele trebuie cautat in fiecare dintre noi, mai intai, si de abia ulterior "negociat"/schimbat in rapirt cu ceilalti

            Din schimbul dintre mine si tine in raport cu binele poate rezulta ceva, in extreme, si mai bun pentru amandoi sau chiar nimic bun, nici pentru tine si nici pentru mine, este un proces de ajustare, de cooperare, in sens pozitiv, sau de compromis, in sensul ca i parte cedeaza in fata celeilate sau amandoua cedeaza, dar de fiecare data mergi mereu inainte in timp, te consumi cu fiecare clipa, caci clipa, ceasul te impinge, te scurge - si bine ar fi daca te-ai intreba si te-ai socoti de fiecare data ce a fost bine si ce a fost rau pentru tine, pentru ca pe tine te cunosti cel mai bine, sau cel putin asa ar trebui.

            Binele celuilalt nu il poti afla actionand cu credinta ca tu vrei sa ii faci un bine dpv al tau.

            Binele si raul nu sunt universale, ele sunt valori particulare, individualizate pentru fiecare dintre noi.

            Si iata de aici pleaca dilema cu facutul binelui sau dubla negatie a nu face rau...

            Pana la urma pune pe taraba ceea ce poti face tu si daca cineva va avea nevoie de acel lucru Bum - ai implinit binele tau, daca nu mai cauti, mai slefuiesti si te intrebi si socoti dar nu uita ca vreme vine, vreme trece...
    • 0 (0 voturi)    
      ce naiba e ala frumos? (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:12)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      ce e bun ?
      Durabil? Pentru cine si ce? Copiii nostri sunt alte personaje dar din filmul lor. Sa faci piramide sau ce?
  • +4 (28 voturi)    
    sensul vietii dupa Istodor (Luni, 8 iunie 2020, 17:23)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Domnule Istodor, mata crezi ca sensul vietii se dezbate asa intr-un articolas pe hotnews? N-ai matale alte subiecte mai bune ,interviul acela cu Livius Ciocarlie mi-a placut ...am si scris despre el.
    Sensul vietii? Pai cu intrebarea asta si-au spart capetele alde Nietzsche, Cioran, Heidegger si multi altii de talia lor care trebuie cititi in mod serios ca spui ceva la intrbarea asta ca sa nu rada cititorii.

    Sensul vieții este să nu faci celuilalt rău, zici mata. Dar poți asta? Evident nu. Dar nu din motivatia data in articol ca nu ne mai multumeste nimic si mancam jaguarii pe care ii admiram.

    Sa dam un exemplu simplu, fara mici ,jaguari, ghimbir si altele.Asadar Eugen Istodor scrie o carte Sensul vietii , cu jaguari, mici, ghimbir, ceapa ,gagici etc.Place si e tradusa in zece limbi ...Eugen ajunge pe lista laureatilor Nobel pentru literatura....ia premiul Nobel, Iohannis il asteapta la aeroport. Gloria, bat-o vina!, a poposit si la Eugen acasa!

    A facut Eugen Istodor ceva gresit pana aici? Nu, a muncit, a facut bine , a scris o carte care a descris sensul vietii si a deschis ochii unei tinere generatii care abanoneaza facebook , instagram si da navala in biblioteci si citeste literatura, filozofie, matematematica , cosmologie...Alde Zuckerberg da faliment….

    Perfect, dar colegii de breasla ...nu mai dorm de invidie , de oftica , se duc la psiholog cu depresii grave numai fiidca Eugen a ajuns mare si ei sunt niste mediocritati strivitoare. Ei, dar apar pe surse ca Eugen are dosar de turnator la Secu, ca e in masonerie, ca a plagiat un autor din secolul IX care a scris o carte cu acelasi titlu in malgasa veche si cate si mai cate.....Eugen face depresie...

    Uite ce scrie Noica despre viata si raspunde la intrebarea despres ensul vietii, simplu fara jaguari si ghimbir:
    “Du-te dracului de viata, ca frumoasa mai esti!”
    • +3 (17 voturi)    
      Nu ai inteles nimic (Luni, 8 iunie 2020, 18:39)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Stimate mike_the _hunter nu ai inteles nimic din ce a scris Istodor. El se referea despre viata de dupa coronavirus, si din pacate are drepatte , ne va fi greu sa gasim repere in viata in afara de a lucra, a mnaca, a bea o bere, dar partea spirituala a vietii a disparut. Pe vremuri mergeai sus la munte vedeai ceva fantastic, un varf de munte scaldat de razele solare. Sau hai sa-ti mai zic ceva , pe perioada starii de urgenta , nemaifiind forfota de masini pe strada am redescoperit ciripitul pasarilor. Deci vezi la ce se referea Istodor.
      • -4 (16 voturi)    
        habar nu ai ,mon cher! (Luni, 8 iunie 2020, 22:19)

        mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Pe pandemie, pe vreme de razboi sau pace intrebarea "Care-i sensul vietii?" are multiple rezonante si sensuri.

        De ce spui ca nu ai habar? Fiindca n-ai inteles ca eu am scris o parodie despre Istodor si ce crede el despre sensul vietii.
        Mai citeste, mai pune mana pe carte, mai lasa-facebook.

        Uite daca vrei sa discuti cu mine citeste macar Noica si ce spune el despre viata si dupa aia vorbesti cu mine. Pana atunci mai citeste odata ce am scris amandoi: eu si Istodor.
        Nu mai raspund la alt mesaj. Astept sa citesti!
  • +3 (9 voturi)    
    Ei niciunul, ia de aici (Luni, 8 iunie 2020, 17:33)

    JohnR [utilizator]

    Explorarea, aventura, cunoasterea, creatia si contributia.
    • +1 (9 voturi)    
      Te susţin :) (Luni, 8 iunie 2020, 20:03)

      MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      Evoluţie prin experiment, conştientizare şi co-creare.
      • +4 (6 voturi)    
        Exact (Luni, 8 iunie 2020, 21:59)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui MenInBlack

        Majoritatea pierd reperele adevarate si se contopesc in cotidian. Idealul e sa privesti viata prin ochi de copil.
        • +2 (2 voturi)    
          Super ! (Marţi, 9 iunie 2020, 21:33)

          MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          Don't grow up, it's a trap :)
    • 0 (2 voturi)    
      toate sunt metode de petrecere a timpului (Marţi, 9 iunie 2020, 20:03)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      nicidecum sensuri...
      • 0 (0 voturi)    
        sens (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:41)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        1. Cine sunt eu?

        2. Incotro? Ce fac eu cu viata mea?
        adicalea cum si cu ce pot eu sa contribui mai bine la un sistem mai benefic/bun pentru mine dar si pentru cei aflati in jurul meu?

        (sistem= unii si altii si eu plus interactiuni eu - altii/unii, unii-altii)
        (notiunea de bine personal dar si de bine colectiv) (benefic= eficient+eficace)
  • +3 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 8 iunie 2020, 17:43)

    [anonim]

  • +6 (8 voturi)    
    Asta mi-a placut (Luni, 8 iunie 2020, 18:33)

    Setalcott [utilizator]

    Cumpără din Piață cât caviar îți trebuie ca să-ți păstrezi pofta de caviar.
  • -8 (22 voturi)    
    fara Dumnezeu (Luni, 8 iunie 2020, 23:06)

    cugetatorul [utilizator]

    nu exista sens al vietii, de aceea ateistii trebuie
    sa-si inventeze unul; ceilalti dintre noi avem nevoie doar
    sa ne citim Biblia, in special Noul Testament pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare...
  • +1 (19 voturi)    
    Pe scurt... (Marţi, 9 iunie 2020, 0:00)

    Mihail. [utilizator]

    ...de la un baiat destept, ce a trait in vechime:

    "Am văzut tot ce se face sub Soare; şi iată că totul este deşertăciune şi goană după vânt! "
    • -3 (13 voturi)    
      acelasi baiat destept a mai spus (Marţi, 9 iunie 2020, 8:28)

      cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      //Bucură-te, tinere, în tinereţea ta, fii cu inima veselă cât eşti tânăr, umblă pe căile alese de inima ta şi plăcute ochilor tăi; dar să ştii că pentru toate acestea te va chema Dumnezeu la judecată//
      • +2 (6 voturi)    
        acelasi baiat destept a zis si (Marţi, 9 iunie 2020, 16:12)

        parush [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

        Ucideti si nimiciti pe batrâni, tineri, fecioare, copii, femei....Si au început ei cu batrânii, care erau înaintea templului.
    • -5 (13 voturi)    
      Sfatul inteleptului (Marţi, 9 iunie 2020, 11:00)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      Tot ce este a mai fost si tot ce a fost va mai fi. Nu e nimic nou sub soare. Asadar, teme-te de Dumnezeu si pazeste poruncile Lui. Aceasta este datoria oricarui om. Caci Dumnezeu va aduce orice fapta la judecata, si judecata aceasta se va face cu privire la tot ce este ascuns, fie bine, fie rau.
  • +3 (7 voturi)    
    Profunde aceste PANSEURI (Marţi, 9 iunie 2020, 0:56)

    Sparafucile [utilizator]

    Rascolitoare, chiar. Deci viata n-are niciun sens. A observat si Emil Cioran asta. El a avut si panseuri mai bune. De pilda acela ca pina la urma fiecare gaseste vietii un sens.
  • +2 (8 voturi)    
    Exista sens (Marţi, 9 iunie 2020, 2:17)

    independentu [utilizator]

    Viata are un sens, care este unic: de la inceput inspre sfarsit!
    • +2 (8 voturi)    
      Sensul vietii (Marţi, 9 iunie 2020, 9:33)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      Este mereu spre moarte. Trist, deprimant insa adevarat. Poate asta te face sa iti dramuiesti mai bine timpul scurt pe care il ai.
      • 0 (0 voturi)    
        si asta pentru ca Eva- chiar ea - (Miercuri, 10 iunie 2020, 21:35)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        A gustat din pomul cunoasterii si i-a dat si lui Adam sa vada ce gust are...

        Acestea fiind datele problemei calitatea lor de fiinte nemuritoare a disparut.

        dar fiintele cu viata limitata au primit darul cunoasterii si porunca de a se inmulti parte a unui proces ce asigura transferul de cunostiinte - de know-how- de la parinte la copiii - cel putin....

        Deci cunoasterea este sensul vietii

        cresterea si descresterea cunoasterii depinde de fiecare dintre noi.

        ce lasam in urma noastra sunt copiii nostri si cunoasterea pe care fiecare a acumulat-o si pe care prin cai putin cunoscute o transmitem orisicum chiar prin interactiunea umana zilnica in turma noastra.

        Cunoasterea nu s-ar putea transmite perpetuu fara un mijloc viu - oamenii care vin in urma noastra.

        Se spune ca un om este cu atat mai bogat cu cat are mai multi copii - pot sa fie si discipoli. (si aici cred ca am rezolvat si problema legata de ceea ce ramane in urma: copilul/cartea/ideea/opera artistica/inventia/etc -

        Practic ramane cunoasterea acumulata de fiecare si transferata in alte recipientele vii - purtatori umani. Atat timp cat o idee/carte/inventie nu este folosita se poate considera transfer intr-un recipient sterp/amorf)

        Nu este in van cresterea numarul de persoane care pot transfera si ei la randul lor cunostiinte -exista sanse sporite ca ele sa explodeze odata cu cunostiintele noi asa cum s-a intamplat in timpul revolutiei industriale sau odata cu conditiile mai bune oferite in lume - tot datorita cunostiintelor acumulate si transferate cu predilectie celor ce traiesc intr-o lume a libertatii - dupa cel de al doilea razboi mondial.

        Cunoasterea poate sa fie furata - chinezii sunt asi in a fura informatie numai ca ei inca nu au inteles ca aceasta cunoastere furata de ei este moarta -nu are sursa primara. AU incercat sa dezvolte resursele lor bazandu-se pe furaciuni si minciuni. sunt limitati si dezastrosi.

        Uite unde ne-au adus.

        Am plecat de la Adams si Eva, am ajuns la china dezastru
  • -6 (14 voturi)    
    Cautati si nu gasiti (Marţi, 9 iunie 2020, 6:45)

    Deutschland [utilizator]

    Raspunsul este simplu si il gasiti in Evanghelii. De aceea Dumnezeu s-a facut om. Scopul vietii pãmântesti este dobândirea vietii vesnice. In afara de aceasta toate sunt abureli si goana dupã vânt.
    • +2 (8 voturi)    
      Biblia (Marţi, 9 iunie 2020, 9:32)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Deutschland

      Nu spune ca sufletul va fi omorat ci doar ca va trai vesnic in frumos - in rai sau in chinuri - in iad. Deci viata vesnica (buna sau rea in functie de cum ai trait) este o certitudine. Asadar cum poti spune ca “ Scopul vietii pãmântesti este dobândirea vietii vesnice.” ?
      • +1 (5 voturi)    
        Cand Dumnezeu (Marţi, 9 iunie 2020, 17:00)

        Deutschland [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        Iti vorbeste despre Viata Vesnica, iti vorbeste despre Imparatia Cerurilor nu despre iad.

        Viața veșnică este restabilirea comuniunii omului cu Dumnezeu, după cuvântul Domnului Iisus Hristos: „Și aceasta este viața veșnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis.” (Ioan 17, 3).

        Pentru evangheliștii Matei și Marcu, „viața veșnică” este pur și simplu „viața”:
        • 0 (0 voturi)    
          Pacat - recitati si cam atat (Miercuri, 10 iunie 2020, 21:45)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Deutschland

          Dumnezeu ne-a lasat sa facem alegeri...

          Ne-a dat un ghidaj dar este treaba noastra ce facem.

          Bovid-19 vede mai limpede: facem alegeri in viata - credem sau nu credem in Dzeu, facem sau nu facem bine si in final suntem judecati intr-o instanta suprema.

          Viata vesnica sau Imparatia Cerurilor nu este asigurata pentru oricine ci doar pentru aceea care fac si simt precum simte Dzeu.

          Carevasazica sunt putini cei alesi.
      • 0 (0 voturi)    
        Viață sau moarte (Joi, 11 iunie 2020, 21:41)

        Cezar Spătărelu [anonim] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        Romani 6,23 "Fiindcă plata păcatului este moartea, dar darul fără plată al lui Dumnezeu este viața veșnică în Isus Hristos, Domnul nostru."
        Biblia vorbește de viață veșnică și opusul, de moarte, nu de chinuri veșnice.
  • +1 (7 voturi)    
    E drept ca viata nu are nici un sens! (Marţi, 9 iunie 2020, 10:50)

    mmagic [utilizator]

    Aici e dreptul nostru sa-i gasim un sens.

    Si cred ca sensul ancestral gasit de nenumarati ani, de cand lumea si pamantul de stramosii nostri de la primele protozoare, oarecum instinctiv este unul bun, pentru ca altfel noi nu am fii existat sa ne mai punem astfel probleme:
    - Primul sens primordial este acela sa ne inmultim, cu bune, placute, rele si neplacute
    - Al doilea sens primordial este sa nu murim si sa traim cat mai mult, pentru a avea timp sa ne inmultim, ceea ce implica sa avem grija de toate celulele din corpul nostru asa cum un rege are grija de supusii din imparatia sa.
    - Al treile sens primpordial e ca trebuie sa ne aparam contra pericolelor dar oarecum face parte din al doilea sens primordial.

    Astea sunt adevaratele sensuri ale vietii. Restul sunt sensurile vietii date si impuse de alti.

    Din perspectiva regelui care are grija de supusi incep sa apara alte cateva sensuri primordiale, sa nu uitam ca noi suntem regii peste regatul celulelor noastre. Ca regatul lor sa existe trebuie ca supusii lor sa se simta bine(adica celulele noastre sa se simta bine).

    Trebuie ca celulele sa aiba: aer, apa si mancare in cantiatea si calitatea necesare supravietuirii, trebuie ca sistemele de aparare si curatenie, sa functioneze si sa nu fie supra solicitate, si sa fie facuta o economie maxima de energie si resurse pentru ca acestea sunt limitate, Toate acestea implica o activitatea continua si cautarea permanenta a unui echilibru.
  • +4 (10 voturi)    
    frumos articol (Marţi, 9 iunie 2020, 12:51)

    Cris [anonim]

    Mi-a placut. E important din cind in cind sa ne oprim, sa coborim din roata de hamster, sa ne uitam in jur si sa ne (re)punem intrebarile esentiale : cine suntem, de unde venim, unde mergem, de ce suntem aici pe Pamint, care e scopul nostru si bineinteles care e scopul vietii.
    Pentru mine scopul vietii e sa marim cantitatea de iubire din univers. Indiferent cum faci asta, daca reusesti e o mare izbinda.
    Cea mai buna e iubirea neconditionata dar pentru cei care nu au ajuns la acel stadiu e buna ca antrenament si iubirea conditionata.
    Cum faci diferenta intre cele doua? Dupa actiunile pe care ti le inspira. Unele actiuni le facem din iubire, altele din frica. Iubirea conditionata e amestecata cu frica : frica de a fi abandonat, de a pierde controlul etc. Iubirea neconditionata te face sa doresti ce e mai bine pentru persoana iubita, si anume ceea ce o ajuta sa-si manifeste potentialul cel mai inalt aici pe Pamint. Uneori asta inseamna sa-i dai drumul sa plece, alteori inseamna chiar s-o faci sa sufere temporar.
    E momentul sa urc din nou pe roata de hamster dar multumesc pentru aceasta paranteza filozofica.
  • 0 (2 voturi)    
    "bungee jumping" cu seriale? (Marţi, 9 iunie 2020, 13:12)

    goe [anonim]

    poate "binge watching"
  • +2 (6 voturi)    
    Nimic nou (Marţi, 9 iunie 2020, 15:42)

    persuasiv [utilizator]

    ....apa-n piua,ca de obicei.
  • -1 (5 voturi)    
    sensul intrinsec (Marţi, 9 iunie 2020, 15:44)

    samuraijack [utilizator]

    Probabil singurul sens intrinsec al vieții ar fi continuitatea, adica reproducerea ei. Fără continuitatea vieții nu mai există întrebarea care e sensul vieții. În rest, fiecare ființă în treaba ei.
  • 0 (6 voturi)    
    Biblia, despre sensul vieții. (Marţi, 9 iunie 2020, 18:11)

    Cezar Spatarelu [anonim]

    Iov 22, 21-28 „Împrietenește-te dar cu Dumnezeu și vei avea pace; te vei bucura astfel iarăși de fericire.
    Primește învățătură din gura Lui și pune-ți la inimă cuvintele Lui.
    Vei fi așezat iarăși la locul tău, dacă te vei întoarce la Cel Atotputernic, dacă depărtezi fărădelegea din locuința ta.
    Aruncă dar aurul în țărână, aruncă aurul din Ofir în prundul pâraielor!
    Și atunci Cel Atotputernic va fi aurul tău, argintul tău, bogăția ta.
    Atunci Cel Atotputernic va fi desfătarea ta și îți vei ridica fața spre Dumnezeu. Îl vei ruga, și te va asculta, și îți vei putea împlini juruințele.
    Pe ce vei pune mâna îți va izbuti și pe cărările tale va străluci lumina.“
    Ioan 3, 16 „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară veșnic, ci să aibă viață veșnică.“
    Psalmi 34, 8 „Gustați și vedeți ce bun este Dumnezeu!
    Ferice de omul care se încrede în El!“
    • +1 (1 vot)    
      sunt oameni care nu au auzit de biblie (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:13)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Cezar Spatarelu

      si au un sens al vietii mult mai curat decat mizeriile astea
      • 0 (0 voturi)    
        Răspuns (Joi, 11 iunie 2020, 20:55)

        Cezar Spatarelu [anonim] i-a raspuns lui levierul

        Cei care nu au cunoscut Biblia au constiința de care trebuie să țină cont; și după care vor fi judecați. Biblia Romani 2,14 - 15 " Când Neamurile, măcar că n-au lege, fac din fire lucrurile Legii, prin aceasta ei, care n-au o lege, își sunt singuri lege; și ei dovedesc că lucrarea Legii este scrisă în inimile lor; fiindcă despre lucrarea aceasta mărturisește cugetul lor și gândurile lor, care sau se învinovățesc sau se dezvinovățesc între ele."
  • +3 (3 voturi)    
    e foarte simplu si fara vorbarie filosofică inutil (Miercuri, 10 iunie 2020, 12:15)

    zxcv [utilizator]

    sensul vieții e să duci viața mai departe, toate viețuitoarele de pe pământ se nasc cu același scop: să perpetueze propria specie
  • 0 (0 voturi)    
    Sensul vieţuirii pământeşti (Miercuri, 10 iunie 2020, 15:32)

    anonim [anonim]

    Mi-a plăcut ce am citit. Şi asta e îndeajuns.
  • -2 (2 voturi)    
    Sensul vietii este, (Miercuri, 10 iunie 2020, 17:22)

    Blackball [utilizator]

    MANTUIREA SUFLETULUI. (Sfintii Patriarhi). Esenta oricarei religii este simpla: ai grija ce semeni pentru ca asta o sa culegi.
  • 0 (0 voturi)    
    traim ca sa vedem ce se intampla (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:14)

    levierul [utilizator]

    si nimic mai mult!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu agreez titlul/ nu am intrat pana astazi aic (Miercuri, 10 iunie 2020, 22:20)

    ..13 [utilizator]

    Viata are sens si sensul ei, din perspectiva mea, este lcunoastere + iubire.

    Primul lucru important in viata este sa te cunosti pe tine, sa te intelegi si sa vezi propriul tau potential pe care mai apoi sa il transformi intern spre folosinta celor din jurul tau.

    Fara cunoasterea de sine evident ca nu ai sens in viata.

    Cea mai frumoasa forma de evolutie a unei persoane dupa ce reuseste sa afle cateceva despre sine este sa se implineasca prin altii -

    Implinirea prin altii se realizeaza prin sot/ sotie/ partener/ partenera iar desavarsirea implinirii sunt copiii/ discipolii. Ei sunt cei care preiau acumuarea personala si o continua.

    esenta vietii cunoastere+daruire.

    Cunoasterea are mai multe componente:
    - cunoasterea de sine - esentiala pentru a determina propriul curs al vietii tale;
    - cunoasterea limitata dar intelegerea/iubirea celorlalti - cunoasterea si respectarea mediului din care faci parte.

    Despre ce ne vorbeste Istodor:
    - in oarece masura atinge iubirea prin respectarea celui aflat langa tine - as spune ca doar scrijeleste ceva in acest capitol
    - in oarece masura despre cunoasterea si respectarea mediului din care faci parte - cum zic unii, ca tot se poarta acum - ecosistemul.
    - putin, foarte putin despre cunoasterea de sine cand vorbeste despre ponderarea dorintelor.

    Evident ca in viziunea prezentata de Istodor precum ca viata nu are nici un sens pentru ca etapa primordiala- cunoasterea de sine - nu prea este atinsa.

    Fiecare persoana are un profil amprenta - irepetabil si inconfundabil - si de aceea ar trebui macar sa aiba rabdare cu sine si pentru sine pentru a afla cine este el/ea. ESTE FUNDAMENTAL!

    Imi pare ca dl. Istpdor este pe cale sa se descopere pe sine si covid-ul si prietenii sai l-au ajutat sa se inteleaga mai bine pe sine.EXCEPTIONAL

    Este un lucru exceptional ce se petrece cu dl Istodor si pe cale de consecinta cred ca va descoperi si sensul vietii lui.

    In sens larg sensul vietii este CUNOASTEREA iar implinirea ei vine prin IUBIRE
    • +1 (1 vot)    
      iubirea nu exista (Joi, 11 iunie 2020, 10:26)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      daca ar exista, te-ai putea duce cu ea la tribunal, dar cum nu exista, nu poti sa o invoci
      • 0 (0 voturi)    
        poti sa ierti (Luni, 15 iunie 2020, 11:59)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Tot cu iubire iesirea la tribunal - lumea nu se termina unde vrea unul sau altul sau chiar fiecare dintre noi.

        Un esec este o cunoastere mai buna a ta si/sau a celor din jur - viata curge mai departe cu sens cred eu


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by