Diaspora vine acasă. Tu stai acasă la tine și spală-te pe mâini. Jurnal ANTI-covid 19, ziua a patra

de Eugen Istodor     HotNews.ro
Miercuri, 18 martie 2020, 17:33 Actualitate | PERSPEKTIVA


Diaspora vine acasă
Foto: Hotnews
S-a deschis un culoar azi-noapte în Ungaria. Dar orele nu-s deajuns. Pentru românii noștri. Ca să ajungă la graniță. Românii noștri sunt escortați, sunt în coloană. Este un drum cenușiu și groaznic. Coronavirus COVID 19 readuce acasă românii. Din toate colțurile lumii. Cine putea crede așa ceva? De obicei, Crăciunul, Paștele, vara ne aduceau prietenii, frații, nașii acasă. Acum ei vin. Vin din altă cauză. Pământul făgăduinței este părjolit. Este otrăvit.

Cuvintele mele sunt otrăvite. Horror. Sunt cariate. N-au putere să vorbească despre drama asta. Români pe drum. Fără mâncare. Fără apă. În incertitudine. În așteptare. În coloană. În aceleași haine. 800 de vehicule. Mii de Români. Blocați la granița dintre Austria și Ungaria. Culoar special. Tranzit. Repatriere grupuri de cetățeni români aflați în italia, Spania, Portugalia, Maroc, Egipt și Malta. Vin. Vin. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II.

Da, vine! Vine! Diaspora vine acasă. Vine. Și nu trebuie înjurată. Tu stai în casă. Stai acasă.
Au dreptul să se întoarcă acasă.
Diaspora a ținut pe umerii ei, cu mintea ei, o România fără busolă, fără reguli. A fost speranța noastră.
Am fost deznădăjduiți?
Diaspora ne-a salvat.
Cine uită protestele din diaspora împotriva imperiului Dragnea?
Cine uită M-ue-a pe care diaspora a plimbat-o prin toată țara care se zbătea ca o găină fără cap?
Cine uită votul?
Cine uită banii pe care diaspora i-a cheltuit aici?
Cine uită, cine uită banii pe care copiii, bunicii Diasporei îi cheltuiesc în România?
România i-a dat afară. România îi primește acasă.
Vor veni înfricoșați, vor veni unii cu COVID 19.
Bolnavi, poate, ne vor contamina.
Au dreptul să vină, acum când le e rău?
Au dreptul. Diaspora vine acasă.
Taci. Stai acasă. stai în casa ta. Stai acasă. stai în casa ta. Stai acasă. Stai în casa ta.
Spală-te pe mâini, nu pe creier.
Ce român este ăla care urăște, înjură, fără rușine, românul?


Comunicat de presă privind discuția telefonică a ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu cu omologul ungar pentru deblocarea tranzitului cetățenilor români de la granița dintre Austria și Ungaria Comunicat de presă privind acordarea de asistență cetățenilor români din străinătate în context COVID-19


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21965 vizualizari

  • +28 (44 voturi)    
    ... (Miercuri, 18 martie 2020, 17:40)

    tirolez [utilizator]

    Sa vina, e dreptul lor, dar de ce se plimba cu 104 bolnavi fiind? De ce sunt zeci de cazuri care nu respecta izolarea? De ce inclusiv la venirea in tara la granita sunt sfidatori ca ei nu cred in "virusul asta". De ce au mai venit? Cand o sa fie si aici ca in tarile de unde au fugit unde se mai duc??
    • +13 (25 voturi)    
      Super-raspandacul (Miercuri, 18 martie 2020, 21:21)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Ca bucurestean nu stiu cum m-as putea supara pe un tanar ametit venit din Italia, cand jumatate din cazurile din capitala au fost provocate de ex-politistul pensionar reangajat aka Nelu-lamorosso, care dupa escapada sentimentala in tara sfanta a dat gata un spital, ADP-ul, ceva din primarie plus familia personala, inclusiv nepotul de un an. Se poate lauda vreun diasporean cu asa ceva?. Ca sa nu-l mai amintim pe amiralul pensionar care era la un pas sa termine conducerea PNL si implicit a tarii.
      • -2 (10 voturi)    
        Virusul din Israel nu pare sa omoare pe nimeni (Joi, 19 martie 2020, 9:57)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Nici la noi, nici la ei. De ce sa te superi pe el, ne-a adus varianta imblanzita de la tara Domnului.
        • +1 (1 vot)    
          Parol? (Sâmbătă, 28 martie 2020, 19:09)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Zi-le celor doua doctorite in stare grava de la Gerota ca au asigurare de viata de la apa Iordanului. Poate se fac bine.
      • +5 (7 voturi)    
        nu doar militianul a adus coronavirusul. (Joi, 19 martie 2020, 12:59)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        daca citesti cu atentie stirile, virusul a fost adus din strainatate, mai precis din Italia. A venit un inconstient din Italia, au fost si altii in avion, si au luat virusul de la el.
        Ultimul caz este cel al barbatului din Spania, care desi avea certificat ca e infectat, s-a suit in avion si a aterizat in Romania. Acesta e exemplu clar de om venit din diaspora care i-a infectat pe altii.
        • +3 (13 voturi)    
          tare asta cu virusul adus din strainatate (Joi, 19 martie 2020, 13:43)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          E o pandemie globala. Virusul a fost dus in intalia tot din "strainatate".
          Am impresia ca voi astia PRMisti aveti probleme la mansarda, tot o dati cu "strainatatea" care va face rau, aveti nevoie de strainatate doar cand plecati in concediu si eventual cand vin bani europeni.
          Ala din Italia a imbolnavit unu si ala s-a vindecat.
          Securistu a batut recordul mondial a bagat boala in 53, dar banuiesc ca ala nu e problema ca nu e dint-asta din strauinatate e securist roman.

          Evident ca sunt imbecili care nu stau in carantina sau izolare dar nu mai fiti PRMisti, ca in diaspora locuiesc 5 milioane de ROMANI. aia de la vama sunt de-ai vostri, samsari si combinatori. Am vazut ce fete aveau.
        • 0 (0 voturi)    
          da bah.... (Vineri, 20 martie 2020, 13:26)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          virusul adus din strainatate. La fel si aia din strainatate o sa zica "virusul adus din China" iar chinezii "virusul adus de serpi, lilieci si ce dreq or mai fi avand". Asta e situatia si trebuie sa ne organizam cat mai bine si sa luam masuri impotriva alora ce nu respecta regula fie ei din diaspora sau Romania ca nu prea e diferenta intre ei.
      • +3 (7 voturi)    
        De acord cu tine Dianora! (Joi, 19 martie 2020, 20:09)

        constatator [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Eu in Franta nu am voie să port mască decît dacă sunt cu gripă, infectat cu acest coronavirus sau la prescripția medicului, în rest cine nu îndeplinește aceste cerințe și poartă mască fiind sănătos, sunt amendați cu 250 euro!
        La noi cât a ajuns prețul unei maști din cauza unora care o poartă sub nas?
    • +1 (1 vot)    
      nimic nu e (Joi, 19 martie 2020, 9:37)

      AG008 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      intamplator ! Urna fagaduintei va asteapta !
    • +5 (13 voturi)    
      penibil (Joi, 19 martie 2020, 13:33)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Aia care vin nu sunt DIASPORA, sunt muncitori sezonieri. Ca diaspora nu inseamna 70 de mii de oameni veniti de prin Italia, Spania, Austria si Germania. Parca erau 5 milioane, nu?
      Am vazut niste "pirede vara" pe la vama care abia stiau sa vorbeasca in orice limba i-ati fi pus, imbracati in treining, probabil se duc la o nunta prin sud...
      Cat despre cazurile din romania, Jumatate sunt data de parlamentarul roman, politistul/securist roman si o tirista romanca. Nu nemernicii astia din diaspora, am vazut ca romanii din strainatate nu mai sunt romani, sunt "astia"...
      • -2 (8 voturi)    
        aha, ești supărat... (Joi, 19 martie 2020, 20:26)

        constatator [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        .. nu ti ai lut parandărătul?
        Care tocmai de la acesti treining iști îți luai spuma de ani sau zeci de ani!
  • -5 (29 voturi)    
    Diaspora (Miercuri, 18 martie 2020, 17:51)

    Mihail. [utilizator]

    Ii asteptam cu drag pe toti in Bucuresti. "Pentru o viata mai buna".
  • +17 (61 voturi)    
    am trait pe munca mea mai desteptule (Miercuri, 18 martie 2020, 17:54)

    radu103 [utilizator]

    nu m-a tinut nicio diaspora in spate !
    mai sunt unii care si muncesc in tara asta, multi cu mai mult creier decat diaspora !
    hai sa nu exageram !
    • 0 (12 voturi)    
      cine are creier (Joi, 19 martie 2020, 9:38)

      DanSurdu1 [anonim] i-a raspuns lui radu103

      nu ar trebui sa se laude, nu crezi?
    • -3 (9 voturi)    
      Nu este un paradox? (Joi, 19 martie 2020, 9:43)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui radu103

      Nu vi se pare un pic paradoxal ca tocmai un adept al lui "noi nu gandim!" sa vorbeasca despre creier?
    • +2 (6 voturi)    
      chestia asta care are mai mult creier si care (Joi, 19 martie 2020, 11:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui radu103

      Munceste mai mult si mai bine - zau ca nu miroase a bine.

      Gramezi ordonate - de o parte sau de alta - nu imi plac

      Dar diaspora si/sau aerisitul creierului pe afara dau rezultate cu mult mai bune decat zacutul in zeama proprie.

      Diaspora a avut un rol important in mentinerea unui minim democratic in RO - cel putin.Zau ca nu exagerez cu nimic!
      • 0 (6 voturi)    
        Probabil dl radu103 e supărat,.. (Joi, 19 martie 2020, 20:40)

        constatator [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ..că a plecat forța de muncă română pe bani mai mulți pt ei și familiile lor în vest, și nu au stat la el la firmă unii dintre cei plecați pt că d lui /are valoare mult mai mare ca patron român/! față de restul patronilor !
  • -7 (35 voturi)    
    Romanii din diaspora... (Miercuri, 18 martie 2020, 18:00)

    MihaiDumitrescu1 [anonim]

    ... sunt ceva mai jos ca educatie decat cei din RO. Raman in Olanda deocamdata, macar premierul de aici a zis ca sa ne infectam ca e de bine... vaccin natural...
    • +2 (10 voturi)    
      Imunitate de turma (Miercuri, 18 martie 2020, 23:08)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui MihaiDumitrescu1

      ... "herd immunity" se cheama metoda, adica sa dea boala in ei toti, dupa metoda Wuhan dar sa nu cada economia. E si asta o scoala de gandire dar se pare ca pana si englezii au renuntat la ea cand au estimat cate cazuri vor avea peste doua saptamani si au inchis macar scolile. De baruri inteleg ca inca nu s-au indurat ca sa nu faca revolutie irlandezii ....
      • +2 (4 voturi)    
        Englezii nu au renuntat la ea. (Joi, 19 martie 2020, 10:00)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Doar au limitat declaratiile despre metoda ca ii afecteaza politic. E dragutz sa observi politicienii raspunzand la oprobriu social.
  • +18 (56 voturi)    
    Cate aberatii (Miercuri, 18 martie 2020, 18:01)

    Alexos [utilizator]

    Diaspora nu a tinut nimic pe umerii ei, noi am tinut in picioare aceasta Romanie kafkiana. Diaspora si-a vazut de interese, a chibitat stand pe margine. Iar faptul ca plimbat o m-i-e prin fata copiilor nu a fost un fapt eroic, ci o grosolanie care ne-a aratat cam care le este nivelul. Pe Dragnea nu diaspora l-a trimis unde trebuie, ci hulita justitie romana. Iar faptul ca dau buzna in teritorii neinfectate fara sa le pese ca doar imprastie boala intr-o tara cu un sistem sanitar primitiv, unii ignorand orice masura a bunului simt, fugind ca sa-si scape piele fara sa le pese de altii, nu le aduce dragostea nimanui. Nu-i uram, nu-i injuram, doar ii dispretuim din acest motiv.
    • +10 (28 voturi)    
      Corect (Miercuri, 18 martie 2020, 19:18)

      ttattaie [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      De acord pana la ultima virgula. Noi am sustinut acest sistem sanitar, noi am sustinut aceasta tara de "cacat" dupa cum spunea diaspora, noi am platit taxe si impozite. Noi respectam decizii ale autoritatilor si stam in izolare. Ei NU. Poate vor primi si un premiu pentru asta.
      • +4 (8 voturi)    
        Fiecare intelege cat poate.. (Joi, 19 martie 2020, 11:10)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ttattaie

        Avand in vedere balanta de import-export, fara miliardele aduse anual in tara de muncitorii care se intorc acum, Romania nu si-ar fi permis pana acum nici macar sa intretina soselele mostenite din comunism. Poate ca era mai bine daca ramaneau in tara, sa traiasca din ajutoare sociale si sa puna presiune pe piata de forta de munca, sa va scada la toti salariile?..

        Realitatea "diasporei" este complicata.
        1. Diaspora romana numara milioane. Multe milioane. Le-am pierdut numarul de mult. Cati vin de Pasti in tara? Cateva sute de mii?..
        2. "Diaspora" inseamna romani care s-au stabilit deja prin alte tari, nu lucratori temporari, "capsunari". Aia nu vin in Romania acum de frica virusului, ca nu sunt tampiti sa plateasca taxe in Germania sau Italia si sa-si doreasca sa moara intr-un spital romanesc.
        3. Va place sau nu, Romania are in continuare ~18-20 milioane de locuitori si doar ~6 milioane de contribuabili la asigurarile de sanatate. Restul? Ii lasam sa moara?..
        • +3 (3 voturi)    
          apreciez! (Joi, 19 martie 2020, 11:59)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          DA.

          Este bine sa ne uitam in oglinda din cand in cand.
    • +13 (21 voturi)    
      Aveti dreptate (Miercuri, 18 martie 2020, 22:52)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      Dar aveti minus fara numar.
      Ce sa zic despre postaci?
      Ca sunt de acord cu invazia asta a cocalarilor si a interlopilor.
      In țările de unde vin e din ce mai greu sa furi.
      Vin pasaricile de la produs si se laudă acolo la ele la tara ca s-a inchis Italia si nu mai produc.
      Este e masa critică a diasporei care întoarce acum.
      Prostituate, cocalari, furaciosi si sezonieri.
      Cei seriosi au ramas acolo
      Au slujbe, case, situatii stabile.

      Se întorc 75 - 80% dintre aventurieri.
      Sau de abia au plecat la munca si a inceput războiul cu covid19
      Asta trebuie recunoscut.
      Pregatirea lor a ramas tot asa.
      Zero.
      Si atunci si responsabilitatea sociala e ZERO.
      • -5 (19 voturi)    
        E mai complicata treaba (Joi, 19 martie 2020, 0:02)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        pentru acei aventurieri cu pregatire zero statul roman a avut cheltuieli sociale zero, adica nu politie, medicina, samd. unii din ei mai trimiteau si bani acasa familiilor.

        pe de alta parte acei oameni muncitori care trimiteau in RO circa 6 miliarde de euro anual vor trimite nik multi ani de acum inainte.

        un calcul simplu spune ca RO va trebui sa imprumute in plus 10 miliarde euro anual sa rebalanseze banii pierduti din diaspora.

        este foarte posibil ca RO sa ajunga curand in situatia Greciei. sa vedem atunci cine pe cine mai critica.
        • +1 (9 voturi)    
          Nu stie nimeni economie. (Joi, 19 martie 2020, 10:02)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          Un milion de romani produc la propriu, 11 miliarde in PIB. Daca diasporenii ramaneau in tara, o ducea tara mai bine, si aveam bani sa ii tratam si pe ei si pe batranii si copii lor ramansi in tara.
          • +2 (6 voturi)    
            daca ramaneau in RO (Joi, 19 martie 2020, 11:45)

            John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            ...nu produceau nimic pentru ca joburile alea nu exista.

            altfel spus economia RO este in feudalism si BOR la conducere.

            diversificarea economica a inceput dupa aderarea RO la UE si plecarea masiva a romanilor in strainatate.
            • +1 (5 voturi)    
              De cati ani avem somajul sub 5%. (Joi, 19 martie 2020, 14:49)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

              Firmele straine nu mai pot deschide sedii aici ca nu au cu cine. Firmele din tara nu gasesc oameni pentru a creste. Am vaztu firme care pleaca in Ukraina sau aduc oameni din Asia. Tu chiar crezi ca de erau aici 6 milioane de oameni tineri in plina forta a muncii, nu aveau ce face?
              • +2 (4 voturi)    
                nu esti tot acasa (Joi, 19 martie 2020, 16:34)

                hanu [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                sunt multi fara ocupatie care nu au somaj si nu figureaza niciunde...
                • -3 (3 voturi)    
                  Solved by PSD (Joi, 19 martie 2020, 22:38)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui hanu

                  Parca i-au convins catre munca prin scaderea progresiva a ajutorului social.
              • +2 (2 voturi)    
                LOL (Joi, 19 martie 2020, 23:39)

                John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                somaj se da numai daca ai avut serviciu si ai fost concediat pe motiv de restructurari. daca te da patronul afara nu mai iei somaj.

                forta ocupata de munca este un indicator mult mai relevant.

                ma rog, dictatura a disparut asa ca invatati si voi sa respectati si sa platiti oamenii si n-o sa mai plece nimeni. mai mult, se vor bate strainii sa emigreze in ROmania.

                ati avut resurse umane si v-ati batut joc de ele.

                acei 6 milioane tineri sunt liberi sa faca ce vor cu viata lor nu ce le spune PCR-ul. Se numeste LIBERTATE. Alte natii au avut-o dintotdeauna, romanii acum o invata.
          • +1 (1 vot)    
            aia plecati din moldova? (Joi, 19 martie 2020, 14:05)

            Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Cei ce au plecat din saracie au plecat ca nu aveau joburi. In loc sa stea cu mana intinsa au plecat sa faca bani si daca nu trimeteau bani in tara nu dedeau la munca celor ramasi, ca in multe sate din moldova o sa vezi case noi construite dar oamenii plecati. Asta inseamna ca au dat de mancare celor din zona si de aia e tara unde e, ca altfel eram codasi europei nu Uniunii.
            Aia cu joburi bune s-au saturat sa bage plicul ca sa primeasca ce e de drept al lor. Daca au primit respect si au parte de sisteme de sanatate/invatamant ...
            Pana ieri romania avea premier o analfabeta, oare asta era mesajut pentru diaspora sa se intoarca? Uite nu suntem numai hoti, suntem si prosti.
            • -3 (7 voturi)    
              Nu-s dintr-o zona saraca, dar cam 40% din tineri (Joi, 19 martie 2020, 14:52)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

              sunt afara. Se duc pentru bani, li se rupe la propriu de coruptie si sistem medical, ca nu au avut de a faca cu ele. Au plecat direct dupa facultate, nici nu au incercat sa isi caute aici ceva. E doar pretul platit pentru intrarea in UE si cele 20 de miliarde de fonduri europene primite cu picatura.
            • 0 (0 voturi)    
              diapora si BANII ! (Luni, 23 martie 2020, 8:42)

              Ion Romanul [anonim] i-a raspuns lui Adry@n

              Toata tima pentru romanii din trainatate...si toata compasiunea. Dar de ce nu sunteti corecti:
              1. ei au fot scoliti in Romania de la scoala primara….pana la liceu,facultate,etc. dar pe banii Romaniei. Cand au ajuns in diversele tari straine angajatorilor le-a convenit sa plateasca salarii mai mari pentru ca n-a cheltuit nimic cu ei… Tot ei sunt cei care nu platesc impozite in tara pentru casem,terenuri,alte bunuri impozabile.Nu platesc contributii la PENSII, contributii la SANATATE , …..si ziceti ca trimiteti bani ACASA. Cui trimiteti banii .?Statului ? NU,ENTRU ODRASLELE LASATE ACASA SA LE PLATIM JUTOR SOCIAL !!!!!!. Nu va jucati !!!!!!!
          • +1 (3 voturi)    
            După calculele tale,.. (Joi, 19 martie 2020, 20:51)

            constatator [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            ..eram un fel de india sau china pt investitori, aici în europa, nu trebuia să meargă departe,gândire mică!
    • -1 (3 voturi)    
      prea sever (Joi, 19 martie 2020, 11:57)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      Dar ma rog fiecare dupa posibilitati.

      Cum cei din tara inteleg chestia aia si aia care trebuiau sa o priceapa au priceput atat de bine ca au saltat placutza - carevasazica i-a atins serios - ceea ce inseamna ca mesajul a atins tinta. Well done!

      Nu toti ignora regulile - iute de exemplu Halep.

      Dar acum iarasi zic fiecare dupa posibilitati - sunt si din cei cam mai putin civilizati dar scrie la ei in cartea de identate ca sunt romani? Inseamna ca sunt ai nostri si nu este ciudat sa te dezici de ai tai???

      Nici macar nu trebuie dispretuiti.

      Au incercat altceva - revin fiecare dupa posibilitati.
  • +17 (27 voturi)    
    Revenire in tara romani din strainatate (Miercuri, 18 martie 2020, 18:08)

    Balaci Augustin [anonim]

    Ecat se poate de corect sa vina in tara ca doar aici s-au nascut.Pentru ca au haladuit prin Europa nu sunt de vina numai ei ci in primul rand nemernicii de politicieni care au demolat industria si nu au creat un cadru legislativ corect pentru lucru in strainatate Occidentul daca avea nevoie de forta de munca trebuia sa o importe transparent si in conditiile stabilite de statul roman nu alandala.Sa retinem ca toate partidele impanate cu tupeistii trogloditi si-au batut joc de forta activa a acestui popor fara deosebire de sigla.Sa speram ca dupa ce trece nenorocirea asta politicienii care nu-si fac treaba pentru romani sa fie luati cu parul.
    • 0 (6 voturi)    
      Aberatii (Joi, 19 martie 2020, 15:40)

      DevNull [utilizator] i-a raspuns lui Balaci Augustin

      Cum sa fie "corect" sa vina in tara pentru ca "aici s-au nascut". Ce e logica asta de balta? Traiesti pe alta planeta de nu ai auzit ca oamenii astia vin din tari mai infectate, intr-o tara mai putin infectata si cu un sistem sanitar vai de el? Atunci cum naiba bagi logica asta "ca aici s-au nascut". E ca si cum ai zice ca dupa ce m-am testat pozitiv de covid19, e dreptul meu sa ma intorc la casa mea (ca doar e a mea) si sa imi infectez toata familia.

      Voi cititi ceea ce scrieti si la ce dati thumbsup?
      • -1 (3 voturi)    
        Am ras mult! (Joi, 19 martie 2020, 22:01)

        constatator [utilizator] i-a raspuns lui DevNull

        Traiesti pe alta planeta de nu ai auzit ca oamenii astia vin din tari mai infectate, intr-o tara mai putin infectata si cu un sistem sanitar vai de el? Atunci cum naiba bagi logica asta "ca aici s-au nascut".
        Esti un bugetar de lux, astfel nu pot să mi explic iesirea d ta!
        Bine că ești printre noi cel puțin la spaimă!
        Cât ai pensia lunară, aia specială?
        / De la anu trebuie să returnezi din urmă pensia încasată abuziv de la statul mafiot român!/
        M ă amuză astfel de situații!!
      • +1 (1 vot)    
        Prietene... (Vineri, 20 martie 2020, 12:12)

        brightids [utilizator] i-a raspuns lui DevNull

        nu sunt toti infectati, nici macar 10% dintre ei. Ce fel de logica e asta? corecta? fata de cine?
  • +4 (24 voturi)    
    nu urasc pe nimeni (Miercuri, 18 martie 2020, 18:23)

    minus [utilizator]

    deci mi-am capatat dreptul de a fi molipsit de diaspora.
    Unde semnez angajamentul ca am inteles, ca din casa nu am voie sa ies?
    Acum e bine?
    PS Asta nu e spalare pe creier, e doar pe maini?
    • +1 (3 voturi)    
      cere Presedintelui sa reduca perioada (Joi, 19 martie 2020, 12:06)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui minus

      O poate face si astazi si maine.

      RO insa nu poate mai mult decat sa te trimita acasa.

      Normal era sa aiba capacitatea de a produce sau de a importa rapid teste - ne testam cu totii - unii stateam acasa, altii la spital si altii bine merci la munca.

      Asa - inghitim la pachet, ca pe vremea comunistilor, ca nu putem mai mult, statul acasa pe cheltuiala statului.

      M-am spalat pe maini - incerc sa imi mentin creierul
  • +18 (22 voturi)    
    O părere. (Miercuri, 18 martie 2020, 19:17)

    Houthi [utilizator]

    Cei care vin acum,reprezintă diaspora nomadă,nu toată diaspora.Nu prea văd,cum a susținut diaspora nomadă economia romanescă.Cam știm ce joburi aveau,dacă bîntuiau dintr-o țară în alta.Dar este bine că vin,cu virusul după ei,în timp ce marile companii au închis temporar fabricile.Cine caștigă acum?
    • +1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 19 martie 2020, 16:46)

      [anonim] i-a raspuns lui Houthi

  • +8 (24 voturi)    
    Mi-e sila! (Miercuri, 18 martie 2020, 19:17)

    Anonim [anonim]

    1. E dreptul lor sa vina acasa, e si tara lor.
    2. Cum bine zicea cineva mai sus, NU m-au tinut EI pe mine, eu m-am intretinut si am platit (si platesc) taxe si impozite aici.
    3. NU AU DREPTUL sa ne imbolnaveasca pe noi, cu sistemul nostru sanitar subred. Acolo aveau spitale, asigurari, sa fi stat sa treaca apogeul crizei!
    4. NU CRED ca toti care vin si-au pierdut locurile de munca! Vin incoace pentru ca aici e lejer, merg la gratar, schimba valuta, merg la magazine, nu-i controleaza nimeni. de-aia vin! Vine, vrea s-o ajute pe mica-sa, contamineaza un sat intreg din dragoste filiala.
    5. Eu nu-i urasc si nu-i injur. Cand o sa se contamineze toata tara o sa injuram toti impreuna. Nu pe ei, ci soarta, guvernul, hotii, spitalele, doctorii, politicienii, conspiratiile, mafia farma.
    Pe noi nu ne vom injura, doar n-avem nici o vina nu?
    Domnule Istodor, v-am urmarit si citit mereu cu multa admiratie. Acum... sictir!
    • +5 (7 voturi)    
      Corect (Joi, 19 martie 2020, 11:21)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      "Diasporean", turist roman intors din Israel sau parlamentar plimbat pe la Bruxelles, nimeni nu are dreptul sa te imbolnaveasca.

      Din pacate, cautatul de tapi ispasitori este sport national. Dar daca respectam toti ceilalti regulile de izolare, sansele de transmitere sunt infime. Poate ca ar fi mai bine sa ne concentram atentia pe ce putem face, fiecare, nu pe ce pot face altii pentru noi.
  • +15 (19 voturi)    
    manipulare (Miercuri, 18 martie 2020, 19:22)

    ramirez [anonim]

    prin natura "job"-ului, in ultimul an am calatorit in toata Europa, avand sansa sa intalnesc, in special duminicile la liturghie, multi romani care alcatuiesc asa-zisa diaspora. sunt oameni frumosi, muncitori, impresionanti, care, in afara greutatilor presupuse de traiul printre straini, duc in spate un dor de tara greu de suportat uneori… da, evident ca sunt si printre ei tot felul de indivizi certati cu civilizatia, dar acest lucru se intampla si aici, in tara. da,sunt de acord ca e o situatie exceptionala in care fiecare dintre noi ar trebui sa fim mai responsabili, ca multi dintre ei ar trebui sa fie mai atenti si mai cooperanti cu autoritatile, dar de aici pana la ura indusa impotriva diasporei (si nu de ieri, de azi….) e un drum lung. Tin sa amintesc faptul ca omul care a infectat cele mai multe persoane, intr-o maniera iresponsabila, nu e "diasporean", mai mult, e un fost angajat al statului, si chiar mai mult, fost ofiter (sic!) MAI.
  • +2 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 20:10)

    [anonim]

  • +6 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 20:20)

    [anonim]

  • 0 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 20:30)

    [anonim]

    • +6 (12 voturi)    
      aberezi (Miercuri, 18 martie 2020, 22:38)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui

      "avand neaparat cetatenia statului strain" ... ai gandit inainte sa scrii?
  • +3 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 20:33)

    [anonim]

  • +7 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 martie 2020, 20:36)

    [anonim]

  • +7 (15 voturi)    
    diaspora (Miercuri, 18 martie 2020, 22:13)

    Gustav666 [utilizator]

    Cel mai abject articol din ultima vreme de pe HOTNEWS!
    • +6 (10 voturi)    
      Stai linistit,autorul e izvor nesecat. (Joi, 19 martie 2020, 9:07)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      A avut si mai are.
  • +9 (13 voturi)    
    rezidenta ... (Miercuri, 18 martie 2020, 22:36)

    boogiewoogie [utilizator]

    De ce sa te duci in Romania, cand tu esti rezidentul unei alte tari acum, iar toti iti recomanda sa stai linistit si cat mai izolat?

    Or fi cazuri in care unii chiar trebuie sa se duca acasa poate pentru a ingriji pe cineva... dar nu toti sunt in aceasta situatie.

    si nu cred ca toti sunt atat de religiosi (poate acum cand a dat sperietura in ei) si s-au gandit sa vina din timp acasa pentru Paste...

    hai sa fim seriosi... stai unde esti daca nu esti turist / in vacanta si te descurci ca oricine altcineva de acolo.
  • +6 (10 voturi)    
    Criminalli vin (Joi, 19 martie 2020, 9:27)

    Cuceritorul [anonim]

    Toti criminalii au venit acum, toti care lucreaza la negru, toti care nu se pot baza pe sistemele de sanatate de unde sunt, pentru ca nu platesc taxe. Si pentru ca au venit, suprasolicita sistemele romanesti, unde nici aici nu platesc nici o contributie.sistem celor care nu au plecat din romania. Ar trebui sa fie toti interogati de unde vin, si bagati la puscarie. Ar trebui macar intrebati de unde, vin sa sa prezinte o dovata de venit sau de platit taxe.
    • +3 (3 voturi)    
      este clar ca au trait din ceva (Joi, 19 martie 2020, 12:23)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Cuceritorul

      Ceva inseamna ciordit, produs sau chiar joburi temporare sau chiar stabile dar vor sa se intoarca.

      Unde ii lasam???
      La granitza cu Ungaria???

      Nu se poate - este ca si cum fratele tau, oarecum hoinar si nu prea atent, poate chiar criminal, revine in RO si suna la usa ta. Ce faci?

      Tu spui ca il iei la intrebari?
      unde? l

      IAr in raspunsul la intrebari poate sa iti spuna o poveste SF de o sa plangi cu lacrimi pana verifici informatia...

      Pana la urma este treaba lor de unde vin - le spui ce obligatii au, le bagi o hartie sub nas sa declare pe propria raspundere de unde vin, ii bagi termometru ca deh...- ii dai o farfurie de ciorba, o masca, niste manusi si daca vrei il vei tine si la tine o perioada.

      Daca te porti omeneste cu ciorditorul poate iti spune ceva mai mult - a fi amabil dar distant/nu prost poate aduce multe foloase...
  • +1 (5 voturi)    
    discutie degeaba (Joi, 19 martie 2020, 9:42)

    Dedalus [utilizator]

    Cu sau fara diaspora acasa, tot la mii de cazuri vom ajunge.

    Chestie de timp.
  • 0 (8 voturi)    
    Au venit la timp. Trebuie muncit pamintul. (Joi, 19 martie 2020, 9:46)

    D-or [utilizator]

    Satele sunt in paragina, chiar si cele care sunt uritite de viloaie in care nu statea nimeni.

    E minunat ca s-au intors, sper sa invete lectia si sa nu mai plece.

    Si, mai ales, sa nu o faca pe desteptii, sa nu se considere eroi sau victime.
    Sa redevina fiii satelor asa cum ar fi trebuit sa fie mereu.

    La munca!
    • +1 (3 voturi)    
      Bravo! (Joi, 19 martie 2020, 12:25)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Uite ca datul la sapa in aer liber este inca la liber si nu prea sunt prestatori.

      What a good idea!
      • 0 (0 voturi)    
        Asta i-a invatat Ceausescu (Joi, 19 martie 2020, 23:42)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ....trist dar adevarat.
  • +8 (10 voturi)    
    nu stiu ce diaspora e aia (Joi, 19 martie 2020, 9:49)

    KayT [utilizator]

    care vina "acasa". Lucratori sezonieri, poate.

    Eu stau aici unde mi-e viata, unde trebuie sa ma duc in continuare la serviciu pentru ca nu pot lucra de-acasa, unde am asigurare medicala.

    Ce sa fac in Romania, eventual sa imi imbonavesc parintii sau bunicii in varsta, sa aglomerez spitalele romanesti care oricum nu or sa faca fata? Ca sa ce?

    Aia care se flendura acum aiurea prin avioane si autocare nu sunt "diaspora".
    • +1 (3 voturi)    
      Apreciez rationamentul d-voastra (Joi, 19 martie 2020, 11:17)

      Maia1 [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Apreciez rationamentul d-voastra.Pacat ca politicienii sunt orbiti de voturile pe care spera sa le primeasca!
      Din punctl lor de vedere,doar asta conteaza! Pacat!
    • 0 (2 voturi)    
      alta diasporana serioasa (Joi, 19 martie 2020, 12:28)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Are firma inchisa in Franta - ce sa faca???

      Poate sa stea in Franta, nu este recomandabil sa vina in tara si daca totusi vine in RO? nu stiu motivatia dar se poate intampla?
      • 0 (4 voturi)    
        nu e momentul (Joi, 19 martie 2020, 14:40)

        KayT [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        sa calatorim. Punct. Indiferent de unde si incotro, indiferent daca s-a inchis firma sau nu.

        Sa stea acasa, sa citeasca si sa se uite la netflix, ca restul nefericitilor care s-au inchis in casa de voie sau de nevoie.
        • +1 (1 vot)    
          sunt si exceptii (Joi, 19 martie 2020, 22:10)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui KayT

          Dar nu cred ca ar trebuie sa facem o regula generala pentru diaspora.

          exceptia intareste regula.

          Dvs. nu puteti decide acum cand este momentul
          Urgentele in viata unei persoane pot aparea

          PS
          chestia imi aduce aminte de nunta mea care din nefericire nu am avut cum sa circulam cu masina - ceasca interzisese circulatia masinilor iar taxiurile nu mai pridideau,,,Atunci unii nu puteau sa isi duca mortii la cimitir...

          Curat ghinion cand s-a nascut copilul ceasca interzisese nu numai circulatia masinilor personale, dar si pe cea a taxiurilor iar salvarea a venit la 2 ore dupa ce nasterea se petrecuse bine merci la spital unde mama a ajuns cu tramvaiul - bine ca mergea si acela...

          Asa ca stan patitul zice ca sa incercam sa fim mai atenti la regulile generale si oblifatorii
  • +2 (6 voturi)    
    De ce sunt romanii impartiti in doua? (Joi, 19 martie 2020, 10:16)

    Maia [anonim]

    "Taci. Stai acasă. stai în casa ta. Stai acasă. stai în casa ta. Stai acasă. Stai în casa ta." Dar romanii din diaspora care se intorc in Romania nu trebuie sa stea in casa lor la izolare 14 zile? De ce faci aceata diferentiere intre romani? De ce nu vad ochii tai cine sunt cau care aduc boala in Romania? De ce nu se da legea cu pedepse cu inchisoarea pentru nerespetarea izolarii la domiciliu sau a carantinei! Trebuie neaparat politicienii sa-si bage coada peste tot?
    • +3 (7 voturi)    
      De aia...... (Joi, 19 martie 2020, 11:48)

      Torquemada13 [utilizator] i-a raspuns lui Maia

      Pentru ca diaspora care vine acum este formata din lumpen-proletari (sezonieri, hoti, prostituate, muzicanti ambulanti, cersetori, etc.). Disciplina este inexistenta pentru ei. Bantuie satele si orasele raspandind virusul. Nici vorba de autoizolare. In plus nu astia trimiteau bani in Romania. Diaspora serioasa (calificata, disciplinata, cu acte in regula) a ramas pe baricade. Ei castiga si trimit bani acasa. Ce vedeti in exod este "plevusca Romaniei" injurata ori aplaudata dupa foste si viitoare interese electorale.
    • 0 (2 voturi)    
      daca bunul simt nu este (Joi, 19 martie 2020, 12:29)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Maia

      Atunci numai legea face dreptate - o lege dreapta.
  • +2 (4 voturi)    
    Lipsa de responsabiltate si indiferenta (Joi, 19 martie 2020, 12:01)

    Laura [anonim]

    Este o certitudine ca Romania in cateva saptamani va ajunge intr-o situatie mult mai grava decat Italia in conditiile in care avem un sistem medical care se afla la pamant (si asta inainte de aceasta pandemie),in conditiile in care unii cretini care s-au intors din focare(intreaga Europa) nu inteleg ce este reponsabilitatea daca nu fata de ei,fata de cei dragi,o lipsa de organizare la cel mai inalt nivel incepand cu situatia dramatica prin care au trecut China si Italia,unde aveam exemple dramatice...Si nu exista forma usoara ,mai putin agresiva a pandemiei decat pentru tineri si cei care au un sistem imunitar intarit,ATAT!Restul vor suporta consecintele acestei nepasari,indiferente ,a lipsei coloanei vertebrale a unora care nu sunt OAMENI!
  • +1 (3 voturi)    
    diaspora (Joi, 19 martie 2020, 12:54)

    costelo999 [utilizator]

    sa respecte legea din romania nu sa umble langa pe strada prin autobuze, nu fac asa bătaie ca laa 10 august, nu au venituri acum bani ioc, dince o sa trăiască? o sa ia de la gura mea sa le dea si lor, o sa trăiască pe spinarea statului pe care il injurau? ca e nasol in România ca de aaia au plecat, nu au cotizat la sănătate dar o sa beneficieze de tratamente, o sa saraceasca tara, si tot cu ifose unii au ssi uitat limba romana, sa stea in izolare sau in carantina daca nu la puscarie dupa bătaie.
  • +4 (8 voturi)    
    Istodoareeeee!!!! (Joi, 19 martie 2020, 15:47)

    DevNull [utilizator]

    Ar trebui sa te dea odata astia de la HotNews afara pt flaming!

    Arunci cuvantul diaspora special ca sa inflamezi oamenii, cand e total gresit, borderline fake-news.

    Diaspora sunt aia care au prins radacini in afara, care vin de Pasti si de Craciun pe-aici, si care in momente ca astea nici nu le trece prin minte sa vina sa isi infecteze familia.

    Astia de care vorbesti tu ( si care sunt si video-uri cu ele) sunt niste sezonieri, marea majoritate de cea mai proasta calitate!
  • +1 (3 voturi)    
    Vorbe ... (Joi, 19 martie 2020, 16:03)

    KR [anonim]

    Asta sa fie oare doar oportunitatea de a avea un subiect pentru un articol? Cred ca nu face decat sa genereze probleme false in contextul Covid 19. Romanii din Diaspora care revin in tara sunt oricand primiti. In situatia de fata diferenta este data de situatia determinata de Covid 19, situatie cu care se confrunta toata lumea, inclusiv Romania. Regulile de carantina si izolare sunt aceleasi pentru diaspora, cat si pentru alti romani care au calatorit in strainatate. Respectarea acestor reguli nu trebuie considerata o obligatie suplimentara pentru diaspora revenita in tara. Nu cred ca avem de ce sa cautam scuze pentru situatiile in care diferite persoane actioneaza total iresponsabil si nici sa blamam toti romanii din tara sau toti romanii din diaspora.
  • +4 (4 voturi)    
    O remarca (Joi, 19 martie 2020, 19:45)

    Nimeni [anonim]

    Buna seara,
    Problema este alta;chiar in aceste conditii tragice.
    Neamprostia ,la toate nivelurile.
    Sunt dezamagit sa vad Europa in acelasi fel.
    Suntem la fel.De la cine sa mai vina speranta.
    Multumesc.
    • +1 (1 vot)    
      sunt reactii diferite (Joi, 19 martie 2020, 22:19)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Nimeni

      Unele mai bune altele mai...
      In europa dar chiar si in Italia, tara cea mai incercata.

      Criza sanitara ne arata adevarata capacitate - necunoscutul nu poate sa fie infruntat decat cu puterea mintii si cu un pic de curaj moderat - dar ne mai arata felul nostru de a fi - sa te fereasca de prieteni ca de dusmani te apari si singur...
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 20 martie 2020, 7:01)

    [anonim]

  • -2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 20 martie 2020, 13:23)

    [anonim]

  • +2 (2 voturi)    
    Pegră (Vineri, 20 martie 2020, 18:10)

    Adi [anonim]

    Sincer, găsesc cel puțin iritant și ofensator la adresa cetățenilor români din țară tonul acestui neica istudor, autorul acestui așa-zis articol...NU ne impune nouă respecivul ce să facem! Mai de grabă să se spele pe mâini cei care au dat năvală zilele trecute la frontiere! O parte dintre ei alcătuiesc o pegră primitivă și lipsită de orice urmă de civilizație și de bun simț... Unii, veritabili lumpeni... Deci, aceia au dreptul să umble nestigheriți nu??!! Nu au ajuns cetățenii din țară la cheremul unor lumpeni, care la greu, au plecat de la furat din Occident.
  • +1 (1 vot)    
    CARE DIASPORA (Sâmbătă, 28 martie 2020, 1:49)

    BogdanPa [utilizator]

    Stimate domn autor de articol, care diaspora vine acasa? Nici macar somerii din strainatate sau asistatii social nu se intorc! Se intorc cei care depin de programul de lucru al bordelurilor!
    Si se intorc in disperare...ei stiu ce inseamna sa profiti de strainatate, nu sa traiesti in ea!
    De cultura si educatia lor...sa nu mai vorbim!
    Spala-te cu ei pe cap!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by