Taxi victorie, Uber în genunchi. Ce-ți mai place, bre, o Românie înapoiată, a tupeului, mizeriei. În care Statul și Guvernul să-ți dea minciuni cu lingurița

de Eugen Istodor     HotNews.ro
Joi, 16 mai 2019, 8:07 Actualitate | PERSPEKTIVA


Taxi Uber
Foto: Daily Mail
“Ordonanţa de Urgenţă care modifică legea taximetriei (38/2003) intră în vigoare astăzi, 16 mai. Ordonanţa nu va scoate din piaţă aplicaţiile Uber, Bolt şi Clever, dar şoferii care folosesc aceste aplicaţii vor putea fi amendaţi mult mai uşor şi riscă amenzi de până la 5.000 de lei.” - așa spune StartupCafe.ro și spune exact.

Dar de aici încolo urmează drama, nedreptatea. Vezi Doamne ce spun Statul și Guvernul: serviciile Uber nu-s scoase de pe piață, dar dacă șoferul este prins, fără actele în regulă, este amendat zdravăn. Chestia asta duce la o descurajare a celor care fac uber.

Guvernul n-a avut chef să reglementeze statutul de ridesharing. O merge la șantaj, precum cu "taxa pe lăcomie"? Poate. Oricum n-are mare interes. Este an electoral. Nu-și ridică-n cap taximetristul care se revoltă, își umflă mușchii și scoate mii de oameni în stradă.

Asta vorbește despre o România dintotdeauna în care în continuare Statul e Jupân. O Românie vlăguită de autoritatea statului și-n care privații își iau zilnic porția de “mămăligă” pe care plătesc impozite, dar dacă vor “caviar” trebuie să dea șpagă.

Vor zice niște jupâni depe net: "s-a gândit Uber să dea șpagă?" Uite, nu mă pasionează dezbaterea asta. Mă obsedează altele:

1. E o Românie înapoiată, a tupeului, a mizeriei. În care Statul și Guvernul dă minciuni cu lingurița. E un Guvern al asistatului social. În care inițiativa este sugrumată.

2. Este România potrivită cu taximetria. România-taximetria este una înapoiată, a tupeului, a mizeriei. În care ți se dă minciuna cu lingurița: ne vom schimba, nu vom mai spune ”unde mergi, bă?”, nu mai înjurăm, nu mai punem manele la maxim, nu-i mai furăm "cu kilometrul" pe fraieri, nu vom mai vorbi la telefon în timpul mersului și multe alte figurații de acest gen.

3. Ride-sharingul, să spunem clar, este o ficțiune. Este un termen al unei noi generații, care a fost inventat în numele unei lumi noi, unei ficțiuni noi, pentru a spune: vino cu noi, la noi e mai bine. Dar nu termenul contează, CI serviciile. Ele spun clar: "Fii în ritm cu timpul tău".

4. Sigur aici, reproșul meu pentru Uber, este legat de dependența de aplicație. Uberiștii habar n-au străzile, zonele și devin dictatori când le indici o variantă. Dar asteas-a amănunte.

5. Pe mine nu mă interesează cu adevărat termenii sau aplicația. Termenii (ca ride sharing), recunosc, sunt esențiali juridic, fiscal (Uber plătește miliarde taxe la stat). Aplicația (de navigație) devine judecătorul suprem.

Sunt client. Pe mine mă pasionează standardul. Și cu Uberiștii m-am certat la cuțite. Și acolo sunt nesimțiți, dar cel puțin am sentimentul clar: mă ia din punctul X fără să cârtească, nu trebuie să-i aud conversațiile idioate, mașina e curată, nu pute a hoit, îl pot sancționa. Deci, cum să nu vreau UBER/CLEVER/BOLT?

6. Pe ce lume suntem? Suntem în 2019 când zeul nostru nu este un Stat și un Guvern înapoiat, ci un Internet, un spațiu virtual, care reglează oferta, clientela, minciuna. SOLUȚIA: Statul, Guvernul și Internetul ar trebui să negocieze, nu să dicteze. Să-și dea seama fiecare de propriile limite.

7. Știți care e nodul discordiei acum? Un document, o hârtie idioată, o autorizație nesimțită de-a STATULUI, pe care încasează niște taxe, care înseamnă stat la coadă, pierdere de vreme și pe care taximetriștii o iau prin metode specifice. Deci, o hârtie devenită inutilă pentru taximetriști blochează libertatea celorlalți.

8. Prin descurajarea UBER/CLEVER/BOLT, România își arată încă o dată colții: cariați, stricați, plini de mizerie între măsele, dar, da, încă fiară, frate!

Statul (astăzi întărit cu creșteri salariale sinucigașe) este normal să nu-și cedeze poziția. Statul anchilozat, care privește disprețuitor orice reformă, își mănâncă zilnic coliva.

Tinerii? “vrea”? Să plece! Deci, să plece, să fugă din țara noastră. Până la avion? Taxiul.


Citeste mai multe despre   
















77612 vizualizari

  • +44 (52 voturi)    
    Sa sabotam Taxi! (Joi, 16 mai 2019, 8:16)

    corina [anonim]

    Ar trebui sa sabotam firmele de taxi si sa nu circulam cu acestea, pana nu isi spala masinile, pana nu isi educa soferii sa vorbeasca frumos, sa nu mai miroasa si sa nu mai fie umblat la aparat.
    • -35 (59 voturi)    
      Ceea ce spui tu, nu are legătură cu activitatea (Joi, 16 mai 2019, 9:21)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui corina

      Ceea ce spui tu, nu are legătură cu activitatea ilegală a UBER şi restul în România.

      Era foarte clar că şoferii UBER făceau concurenţă neloială şoferilor de taxi autorizaţi.

      Iar pentru "maşina , şoferul nespălat /ă" există plângere la Protecţia Consumatorului.

      Să aplicăm şi respectăm legea. Ok??

      Când UBER o să aibă toţi şoferii cu atestat profesional, cu maşinile cu ITP periodic gen taxi, când o să aibă toate maşinile licenţa taxi plătită, când o să plătească toţi şoferii CAS, CASS

      doar atunci UBER poate activa în România, până atunci sunt clar înafara legii.
      • +26 (34 voturi)    
        Esti pe dinafara (Joi, 16 mai 2019, 13:02)

        lellyjoy [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        Soferii Uber plates impozit, CAS si CASS. Sunt PFA toti.
        • -14 (18 voturi)    
          prosti astia de la psd (Joi, 16 mai 2019, 13:55)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui lellyjoy

          trebuiea sa sustina UBER si erati in ceata totala
        • -18 (24 voturi)    
          MINŢI PRIN OMISIUNE (Joi, 16 mai 2019, 16:18)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui lellyjoy

          Sunt PFA.... plătesc (daca) ceea ce spuneţi dar dvs omiteţi că

          NU AU licenţă taxi plătită !!
          NU AU atestat şoferi taxi !!!
          NU AU ITP în regim de taxi !!
          NU AU RCA în regim de taxi !!

          Şi mie îmi place ideea de UBER dar când vor întruni TOATE CONDIŢIILE LEGALE!

          NU DOAR O PARTE şi gata că dacă respectăm 20-50% din lege... să fie consideraţi legali...

          NU! Când o să fie 100% atunci da, dar până atunci nu merită, pentru că pierd asiguratorii şi clientii.


          PS dacă o maşină UBER face accident acoperă vătămarea clientului ???

          Dacă nu are că a vrut şoferul uber de la sine, NU CRED că acoperă vătămarea !!!


          Deci?

          Hai să nu mai minţiţi, vă rog.
          • +9 (13 voturi)    
            Vezi tu... (Joi, 16 mai 2019, 16:52)

            VictorasTractoras [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            N-au nevoie. Pentru ca NU sunt taxi!
            • -7 (13 voturi)    
              DACĂ NU SUNT TAXI NU AU DREPTUL (Joi, 16 mai 2019, 18:40)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui VictorasTractoras

              DACĂ NU SUNT TAXI NU AU DREPTUL să facă transport de persoane !!!


              Hellooo ! ! !!
              • 0 (2 voturi)    
                in multe tari vest-europene uber e interzis (Sâmbătă, 18 mai 2019, 13:35)

                premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                sau macar in anumite metropole
                asa ca nu inventat psd apa calda, a luat lumina de la vest-europeni, nu de la rusi :)
          • +15 (23 voturi)    
            deci, bre baiete 2+2=4, adica... (Joi, 16 mai 2019, 17:55)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            De ce am nevoie de licenta de taxi???
            De ce am nevoie de un sofer de taxi atestat???
            De ce am nevoie de ITP la 6 luni???
            De ce am nevoiie de RCA inr egim de taxi???

            Ma deplaseaza mai bine daca au toate acestea??? NU, NU, NU

            sa le luam pi rand
            - taxa de licenta - coana Firea - de ce??
            - atestat taxi - conii de la RAR - de ce???.
            - ITP taxi - RCA - oare de ce???
            - si in final unii care sug marunt RCA-uri - si daca imi asum riscul de a merge cu un nenea care nu are RCA nu este acelasi lucru daca ma sui in masina unui coleg care nu are RCA de taxi????

            NU ii consider ca sunt ilegali cum nu pot sa fie considerati ilegali cei care au frme offshores...

            Deci capisci - NU ESTE ILEGAL UBER
            Repetati dupa mine UBER NU ESTE ILEGAL.

            Este decizia mea ca si clinet daca aleg sa ma deplasez cu UBER - sa MOARA STATUL pentru ca NU ESTE STAT DE DREPT. Este dreptul meu sa imi aleg felul in care ma deplasez si onor sa ne traiasca astia care reglementeaza afacerile ar trebui sa tina seama de dorinta clinetilor nu de buzunarul prea larg al statului sau de interesele unui grup relativ mic de persoane.

            unii vor sa taxeze tot ce misca in tara asta - maine o sa ne taxeze aerul pe care il respiram - jegul ala de aer - si vai de capul alora care au plamanii mai mari...
            • -7 (15 voturi)    
              Clientul trăieşte într-o ţară în care (Joi, 16 mai 2019, 18:42)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui ..13

              Clientul trăieşte într-o ţară în care TREBUIE SĂ RESPECTE LEGEA!!

              Şoferii trebuie să respecte legea !!!


              UBER nu pare a respecta legea şi nici concurenţa loială şi multe altele.

              Bre să îi spui tatălui dvs sau soţiei dvs nu mie, nesimţitule.
              • +2 (10 voturi)    
                legea??? (Joi, 16 mai 2019, 22:28)

                ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                domnule ed, o lege proasta nu trebuie respectata... Respectarea unei legi proaste, la un moment dat, nu-ti ofera nici o protectie cand ajungi in fata justitiei. Chiar vreti sa va insir antecedentele? Iar, legea taxi-ului, este clar ptr toata lumea, e o lege foarte proasta, birocrata si inrobitoare.
              • +1 (1 vot)    
                cand o sa ma ia si pe mine taxi (Sâmbătă, 18 mai 2019, 9:27)

                qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                pentru o cursa de doar 2 km?

                adica aia trebuie sa respecte legea, dar voi puteti sa refuzati oricand clientii si mai mult decat atat va mai tocmiti si daca sa puneti aparatul sau nu...

                norocul meu e ca eu am masina personala, trotineta si bicicleta - iar in caz de nevoie pot lua transportul public.

                Eu zic ca se poate boicota taxi fara probleme..
            • +4 (4 voturi)    
              Vorbind de acte... (Vineri, 17 mai 2019, 15:08)

              Logix [utilizator] i-a raspuns lui ..13

              Soferii uber%co au atestat de transport persoane in regim de inchiriere. Se obtine in urma promovarii examenului sustinut la ARR si costa 450 lei. Inainte de a intra in examen se face o vizita medicala, exact cum fac si taximetristii.

              RCA platesc TOTI posesorii de autovehicule. Taximetristii au taxele mai mari pentru ca sunt predispusi accidentelor din culpa. Mai simplu spus, sunt mega agresivi in trafic si probabilitatea implicarii intr-un accident e mai mare.

              Cat despre ITP.....Toate masinile au nevoie de ITP...TOATE. ca sa pretinzi ca soferii Uber n-au ITP e putin ireal.

              Ohh mai era asigurarea bagajelor si persoanelor. Aia costa 30 lei pe an. Sa nu mai va aud cu argumentele astea.

              Nu odata am anuntat soferi de taxi in trafic de probleme la masinile pe care le conduc. Nu merg lampile de frana, le atarna carene de noroi, n-au semnalizari, nu sunt luminate placutele de inmatriculare, etc. Aici nu e vorba de ITP...e vorba de intretinerea masinii.

              Sa nu mai aud ca un taximetrist care are masina inchiriata si nu-i pasa de ea, e mai bine intretinuta decat al unui sofer cu masina personala, care nupa ce transporta pasageri, poate merge cu familia in concediu, sau cine mai stie unde.


              Mai o chestie: taximetristii vor ca soferii uber sa detina aceleasi autorizari ca ei. Atunci poate ar trebui sa imparta statiile taxi, accesul exclusiv in parcari, strazi altfel interzise, cu soferii Uber.....ce ziceti?
          • +1 (1 vot)    
            Toate: (Sâmbătă, 18 mai 2019, 9:33)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            licenta, atestat, ITP, RCA, nu sunt altceva decat modalitati de a impozita suplimentar populatia! Dar tu, ori ai un interes personal in aceasta problema, ori intelegi mai putin.
        • -4 (6 voturi)    
          numai că nu au autorizatie (Vineri, 17 mai 2019, 13:31)

          dihania [utilizator] i-a raspuns lui lellyjoy

          Singura problema este ca transporta persoane in regim de TAXI, dar nu poseda nici autorizatie pentru transport de persoane nici licenta de taxi pentru ... Bucuresti. Sa nu mai zic de asigurare, ITP etc.

          Deci, DA. Sunt spalati, dar sunt in afara legii si sunt si periculosi.

          Eu merg cu Clever, care imi trimite masini TAXI reale, cu soferi OK, cu acte probabil in regula, cu rating.

          Ce spui tu ca sunt PFA si platesc taxe inseamna ca si eu acum as putea sa-mi deschid pfa in 3 zile, sa iau masina si sa incep sa fac taximetrie pe strada.

          Ei bine, trezeste-te NU SE POATE. Si e foarte bine ca nu se poate.
      • +14 (24 voturi)    
        Gresesti (Joi, 16 mai 2019, 15:00)

        corina [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        Are o foarte mare legatura. Taximetristii nu suporta concurenta. In 30 de ani de "libertate" nu se vede o imbunatatire a taximetriei cel putin in Bucuresti ci este un regres. Daca UBER, care plateste taxe la stat , care emite bon fiscal fara sa ii ceri la fiecare cursa, fata de un taxi care nu are sa iti dea rest, si care care umbla la aparatul de taxat , este ilegal taximetria in Bucuresti cum este?
        Din partea mea, este plina de mizerie .
    • -1 (19 voturi)    
      asa ar trebui. Insa... (Joi, 16 mai 2019, 12:08)

      AES [utilizator] i-a raspuns lui corina

      nu te poti pune cu cocalarii si pitipoancele care nu isi pot da jos fundul din masina mica, ca metroul le pute. Pe scurt, n-ai cu cine.
    • -24 (36 voturi)    
      Da :)) (Joi, 16 mai 2019, 13:02)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui corina

      Sa sabotam taxi care te transporta pe 10 lei si sa optam pentru "modernul" UBER care te duce cu 55 de lei acelasi drum! Si care la sfarsit iti cere 80 de lei!
      • +21 (29 voturi)    
        minti (Joi, 16 mai 2019, 13:47)

        anca_17 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        tarifele UBER nu sunt mai mari decat cele ale taxiurilor. In plus la UBER nu trebuie sa dai bacsis, nu te fura la km, nu te intreaba pana unde mergi si te refuza daca nu-I convine traseul, nu ti se spune ca nu are rest la 50 lei atunci cand cursa costa 28, etc. Taximetristi ar trebui sa-si imbunatateasca serviciile daca vor sa aiba clienti, dar ei au ales sa blocheze strazile si sa strige impotriva concurentei. Pentru moment au castigat...dar doar pentru moment.
      • +18 (24 voturi)    
        Nu este adevarat.. (Joi, 16 mai 2019, 14:42)

        corina [anonim] i-a raspuns lui Marionette

        Nu cred ca este adevarat ce spui. Am circulat cu UBER si nu am patit niciodata asta. Am circulat cu UBER si-n afara tarii si acolo poti plati cu cadrul.
        Eu nu voi mai circula niciodata cu Taxiul prefer masina mea sau metroul.
        In Bucuresti Taxiul este o "mizerie", asta este parerea mea de om care a fost patit.
        Eu vorbesc din experienta mea nefasta cu taxiul in Bucuresti.
  • +20 (26 voturi)    
    ei 'dă'? (Joi, 16 mai 2019, 8:17)

    niculae [anonim]

    Statul și Guvernul dă minciuni...
  • +16 (26 voturi)    
    Excelent (Joi, 16 mai 2019, 8:17)

    ati [utilizator]

    Un articol de opinie foarte bine scris. Fara fandoseli, corect, plin de ironii bine tintite. Felicitari
    • +6 (12 voturi)    
      totusi, am si eu o intrabare (Joi, 16 mai 2019, 10:14)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ati

      ptr cei care se pricep mai bine la serviciile taxify (Bolt).
      Am chemeat zilele trecute o masina prin aplicatie Bolt sa ma duca de la aeroport pana acasa. Am bagat coordonatele, masina nu a venit, dar m-a sunat soferul sa ies la giratoriu....nu mi-a convenit, dar asta e, am iesit incarcat de bagaje pana la giratoriu...acolo, cand m-am suit in masina, telefonul imi arata pretul de 43 RON.
      Soferul m-a dus acasa, a ocolit putin de la traseul cel mai scurt pe motiv de aglomeratie, iar mie mi-au tras de pe card 57 RON.
      Nu am apucat sa sun la ei, dar oare de ce nu mi-au aplicat tariful convenit, de 43 RON? De la 43 ron la 57 Ron e o diferenta....
      • -3 (9 voturi)    
        . (Joi, 16 mai 2019, 12:33)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        tariful nu depinde de ce face soferul la fel de mult cu ce face aplicatia in sine. si pretul este calculat in functie de cerere si oferta de la momentul respectiv (zona otopeni, noaptea tarziu raportul nu este niciodata favorabil) si in functie de timpul necesar pentru a ajunge la destinatie. de exemplu, daca o zona este evitata de soferi, va avea tarif de baza mai mare ca sa atraga masini in zona, deci din start platesti mai mult pentru distante similare in alte parti ale orasului, la aceleasi ore (economie de piata pana la urma). km parcursi conteaza cel mai putin. ca idee, o masina ca sa fie minim rentabila trebuie sa produca ~60 ron / h. deci pretul pe care l-ai sugerat nu mi se pare aberant daca timpul total cat a fost solicitata masina a fost de aproape 50 minute sau pentru curse mai scurte daca tariful de baza a fost crescut (60 ron pentru curse de 25-30 minute la ore de varf in zone cu multe cereri si putine masini, din nou, nu mi se pare aberant).

        cu estimarile este intr-adevar o problema dar nimeni nu ofera o alternativa mai buna in acest moment legat de pret - deci nu prea am ce carcoti. mai frustrant mi se pare estimarea pentru timpul de sosire al masinii pentru ca acolo atat uber cat si bolt sunt sub serviciile de taximetrie.
        • +3 (7 voturi)    
          am plecat in jur de ora 16 (Joi, 16 mai 2019, 14:07)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui g01an

          de la aeroport...nu imi pare rau ca l-am luat ptr ca avea o masina spatioasa si am stat comod in ea.
          Dar, cu taxiul, pana la aeroport nu am dat niciodata mai mult de 48 RON, si ma lua chiar de la sosiri internationale (fara sa fie nevoie sa cobor 2 etaje si sa ies la giratoriu). La taxify e cu 9 ron mai mult....
  • -16 (50 voturi)    
    9. Ai uitat un lucru esential (Joi, 16 mai 2019, 8:21)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Pentru a face transport public de persoane, caci asta e, (Nu esti cu un prieten ci cu un necunoscut in masina.), in mod normal ai nevoie de un atestat medical (cel putin). In plus masina in mod normal ar trebui atestata pentru asta (un control tehnic mai des decat la o masina obisnuita cu care mergi de 3 ori pe zi, sa zicem la un anumit numar de km sau curse). Asta spune logica.

    Faptul ca in Romania si in multe alte locuri punctul acesta 9 a devenit o formalitate si doar un motiv de stat la coada este vina administratiei, nu a soferilor - nici cei de la Uber, nici ceilalti.

    Astfel apare punctul 10.

    10. Daca pentru transport public de persoane in regim Uber nu ti se cer hartii, atunci nu le mai cere nici la ceilalti SAU daca la ceilalti le ceri, atunci le vei cere si de la Uber SAU nu le cere daca un sofer ocazional Uber efectueaza maxim 2 curse pe zi (adica drumul de acasa la birou, in care mai ia pe cineva). Astfel, Uber ocazional = maxim 2 curse pe zi, Uber cu mai mult de 2 curse pe zi = sofer profesionist, transport public de persoane.
    • +17 (31 voturi)    
      Si care soferi/masini sunt mai "conforme"? (Joi, 16 mai 2019, 8:41)

      calinetz [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      Hai sa vorbim pe realitate si nu pe teorie: din practica, cine are masinia mai moderna, mai curata, mai pregatita din punct de vedere tehnic pentru taximetrie? De prea multe ori, loganurile taxi sunt niste sicrie pe roti care nu stim daca se dezmembreaza inainte de a ajunge la destinatie. in schimb, la ride sharing, sincer nu mi s-a intamplat sa dau de o astfel de masina... or exista, nu zic nu, dar probabilitatea e alta.

      Pe de alta parte, daca ar face un test psihologic pe bune, o f. buna parte a soferilor de taxi ar pica cu brio... din nou reality check: cu ce soferi v-ati simtit mai in siguranta dintre cele doua sisteme?

      Nu are sens sa vorbim de teorii cand avem o practica de cativa ani si care ne arata tuturor o distanta enorma intre serviciul "reglementat" si cel care "pirateaza".
      • -4 (28 voturi)    
        Ceea ce spui tu aici (Joi, 16 mai 2019, 9:27)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

        Sunt niste impresii subiective. Legile trebuie facute pe criterii obiective. Am luat multe minusuri pentru ca oamenii nu gandesc in mod obiectiv ci subiectiv. Faptul ca in Romania toata aceasta procedura este un fake, este din cauza oamenilor. In mod normal cand faci transport public de persoane (deci iei bani pe serviciul prestat) sistemul trebuie aplicat unitar la absolut toti soferii care fac asta. Nu vrei sa fii parte a unui sistem unitar, fa-o pe gratis si comunica prin SMS cu clientii.
        • +2 (20 voturi)    
          . (Joi, 16 mai 2019, 12:48)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

          ti-ai luat minusurile pentru ca aberezi, nu de altceva.

          una este cum ar trebui sa functioneze lucrurile la noi si alta este ce se intampla cu adevarat. in primul rand, respectarea legii asa cum este la ora actuala nu asigura un climat civilizat de transport public. punct.

          si daca ar fi sa judecam obiectiv, te-as invita mai intai de toate sa citesti definitia de dictionar inainte sa folosesti termeni ai caror sens nu-l intelegi. obiectiv este ceea ce se intampla in realitate, independent de ceea ce iti doresti sau imaginezi tu ca se intampla. ori tu te-ai referit doar la niste chestiuni ipotetice, nesustinute de fapte, deci chestiuni subiective. pe dos decat ceea ce pretinzi. oricum, recomand calduros DEX, poate fi consultat in mod regulat fara nicio rusine. cat traim invatam.
          • -2 (16 voturi)    
            Imi cer scuze (Joi, 16 mai 2019, 14:09)

            Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui g01an

            Ca am aberat cu ceea ce ar trebui sa fie normalitatea si legea intr-un stat functional. Am uitat ca in Ro asa ceva e o utopie. Bine ca macar am plecat.
            • 0 (10 voturi)    
              si de ce te doare adevarul (Joi, 16 mai 2019, 15:14)

              Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

              despre taximetristii din romania?
              • -2 (10 voturi)    
                Pt ca din cand in cand (Joi, 16 mai 2019, 17:35)

                Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

                Mai trec pe la parinti. Gresala mea. Trebuia sa ii iau cu mine.
        • 0 (6 voturi)    
          eh (Vineri, 17 mai 2019, 9:15)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

          Ai uitat ca aici se discuta emotional si nu obiectiv? Pur si simplu sunt incapabili sa inteleaga ca pe o discutie tehnica parerile trebuie argumentate logic, cu facts. Astia vad doar ciuma rosie si atat, fara sa intelega ca pe anumite subiecte, ideea este alta. Ce scapa unora de pe aici, sunt si banii incasati de la uber de catre presa in dependenta.

          Ref speta, ai dreptate in se spui. M-am uitat daca nu ar putea fi aplicata partea cu autorizare in regim de inchiriere, insa de abia acolo este o chestie legislativa idioata: banii inainte. wtf?!?

          https://www.avocatnet.ro/forum/discutie_467036/TRANSPORT-LOCAL-IN-REGIM-DE-INCHIRIERE-CONTRACT.html
      • -15 (31 voturi)    
        ai vazut tu vreun logan dezmembrat in oras? (Joi, 16 mai 2019, 9:36)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

        o tineti langa cu sicriele pe roti dar nu am vazut niciun logan taxi implicat in accident din cauze tehnice.
        ai o stire despre asa ceva?
        • +10 (14 voturi)    
          am vazut eu... (Joi, 16 mai 2019, 15:06)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          sunt o gramdata, dar nu se face caz. Vin taximetristii imediat, si, ori il ameninta pe celalalt sofer, ori ii promit ceva, ideea este ca se face amiabila repede, fara a se mai implica politia.
          In schimb , daca celalalt e vinovat (lucru care se intampla in max 10% din cazuri), fac taximetristii un scandal de se scoala tot cartierul; cheama televiziuni, filmeaza cu aparatele, numai sa vada lumea ce victime sunt ei.
          Mi-e sila de asa specie de oameni.
        • +4 (8 voturi)    
          2015 (Joi, 16 mai 2019, 17:05)

          VictorasTractoras [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          Accident in 2016 la mine. L-am luat de la Carrefour Orhideea si m-am dus la Carrefour Militari.
          Ninsese toata noaptea, avea cauciucuri de vara si a facut accident din cauza asta.
          E tehnica treaba, nu?

          Tot luati apararea la birjarii aia ca sa aflam ca sunteti voi taximetristi sau sunteti rude cu ei
      • -2 (24 voturi)    
        Eu spun ca toate aceste masuri (Joi, 16 mai 2019, 9:39)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

        Ar trebui aplicate UNIFORM la TOTI care fac taximetrie. Si tu ma contrazici.
    • +18 (24 voturi)    
      apropos (Joi, 16 mai 2019, 8:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      pentru a face transport public de persoane
      ai nevoie de o masina cu itp pe bune, cauciucuri ok, curata, un om cu bun simt care nu cere mai mult decat face, nu te ocoleste, nu te fura la aparat...
      TOT ce am enumerat aici sunt fapte penale...
      daca stai sa le aduci e mai multa puscarie fara de aia rai si ilegali de la uber

      eu am zis si o repet
      de acum incolo ORICE filmare in care un taxi incalcaa legea... la politie daca se poate daa nu la CODNAR...
      daca for sa respecte altii legea sa inceapa intai cu ei...
      deja am unu care mergea inainte de le obligatoriu la dreapta! si unu care era pe avarii boss unde era oprirea interzisa... si asta doar azi intr-un drum de 10 km!
      • -2 (12 voturi)    
        Si ce anume (Joi, 16 mai 2019, 9:29)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Spune comentariul meu ce invalideaza ceva din ceea ce am spus eu? Si eu in taxi la Bucuresti in giratoriul de la Otopeni, ca sa nu stea la coada, a facut stanga (pe contrasens deci). Am simtit ca lesin. Insa asta nu are de-a face cu Uber. Asta are de-a face cu omul.
        • +8 (10 voturi)    
          are de-a face (Joi, 16 mai 2019, 10:49)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

          daca Uber nu o sa se reglementeze si sa redevina legal...
          taximetristii o sa fie monopol
          ghici cine o sa incalce legea si mai mult si o sa schimbeasca tarifele in draci?!
      • +1 (13 voturi)    
        Turnatori rutieri (Joi, 16 mai 2019, 9:33)

        produsulinternbrut [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Pai la modul asta...am ajunge o societate de turnatori rutieri. Cred ca vad cel putin 20-30 de astfel de cazuri in juma' de ora de condus prin oras. Parcari pe interzis triplate (deci nu dublate, ci triplate!), intoarcere pe linie continua (ca e greu sa intorci la prima straduta) si multe altele.
        • +12 (14 voturi)    
          asa si care e problema?! (Joi, 16 mai 2019, 10:59)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

          ei au vrut respectarea legii...
          pai daca au vrut respectarea legii sa o respecte!

          de asemenea e rau ca "torn" unu care incalca legea?! e mai bine sa vad accidente din cauza incalcarii flagrante a legislatiei rutiere?! e mai bine sa vad motociclisti morti (Da sunt motociclist, sunt biased - dar pot sa fie si soferi raniti) din cauza ca a intors unu pe linia continua?!

          pana cand nu o sa fim "turnatori" cu toleranta 0 pentru incalcarea legii (de orice fel) nu o sa fim condusi decat de al de dracnea si nu o sa ramanem "hotii" europei!
          • -6 (8 voturi)    
            nu este rau ce faci dar vorba aia (Joi, 16 mai 2019, 13:52)

            cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            iubim tradarea dar ii uram pe tradatori se aplica si la turnatorie.
            ce este rau daca torn pe unul care vrea sa incalce codul penal si sa treaca granita fraudulos?
            nimic, esti doar un turnator care doreste binele societatii.
        • +5 (7 voturi)    
          daca asta e singura cale (Joi, 16 mai 2019, 15:07)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

          sa avem trafic civilizat, atunci asa sa fie: ne facem toti turnatori, numai sa nu mai vad nesimtiti in trafic.
      • +7 (7 voturi)    
        vezi sa nu.... (Joi, 16 mai 2019, 14:08)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        75% din taxiurile din Buc nu sunt conforme, totul se ia pe spaga (inclusiv licenta de taximetrist).
    • +20 (22 voturi)    
      Formalitate vs realitate (Joi, 16 mai 2019, 9:27)

      mullard [anonim] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      Argumentul tau e corect, dar sufera de reverie cronica. In ce fel sunt verificate mizeriile de masini ale companiilor de taximetrie? Sunt niste rable, cu suspensii fier pe fier, cu frane discutabile, cu trepidatii din pricina motorului extrem de uzat si fara tampoane de amortizare, cu scaune jegoase, cu geamuri care nu se mai deschid, fara aer conditionat (dar cu un sofer ce isi poarta mandru mana peste geamul sau larg deschis. Nu exista nici o versiune a realitatii in care acele masini ar fi certificate pentru transport de persoane in Europa. Masinile Uber nu sunt limuzine de lux, iar unele din ele nu sunt chiar in cea mai buna stare - este foarte adevarat. Dar ai posibilitatea de a te plange, iar Uber chiar ia masuri. Deci cu ce mai nesigur pentru client?

      Toate argumentele folosite de teximetristi sunt niste falsuri grosolane - soferi verificati, masini verificate, plata taxelor si impozitelor, locuri de munca. Niste minciuni sfruntate pe care le vede oricine de la 1 km. De ce nu reglementeaza industria ride-sharing-ului (desi, de acord cu Istodor, este un termen care nu concorda cu realitatea)? Dupa ce am mers 5 ani cu Uber si am fost multumit, de ce ma fortezi sa ma intorc la un serviciu realmente mai prost si din care nimeni, in afara de stapanii de sclavi care sunt companiile de taximetrie, nu castiga? Cauta argumentele in alta parte, nu in formalisme ireale.
      • -1 (13 voturi)    
        Imi pare rau (Joi, 16 mai 2019, 14:44)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        Ca am crezut ca in Romania lucrurile pot fi legiferate. Am uitat de cand am plecat (15 ani) ca asa ceva nu se poate. Stati, nene, si faceti-va legile pe genunchi, pr principiul ca nu se poate face ceva bun cap-coada si peste 100 de ani tot veti discuta daca sa bagati Uber sau nu. De fapt atunci cred ca veti discuta daca sa bagati trenuri cu abur sau electrice. Nu de alta dar viteza medie pe calea ferata e mai proasta decat in vremea locomotivelor cu abur.
      • +3 (3 voturi)    
        Bravo. (Joi, 16 mai 2019, 18:01)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        Multumesc.

        Si pana la urma clientul decide si de aceea moare cineva incet si sigur de grija falsa pentru cetatenii urbei...

        Sarma aia gasit unde nu trebuia sa fie este un semn
        Zic sa continuam cu UBER
    • +16 (16 voturi)    
      Si tu ai uitat un lucru esential (Joi, 16 mai 2019, 9:35)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      Da, este normal ca toti soferii care transporta persoane (taxi sau ride sharing) sa aiba nevoie de aceleasi atestate profesionale, este normal ca masinile lor sa aiba nevoie de aceleasi verificari tehnice, DAR nu este normal ca numarul de taxiuri sa fie stabilit prin hotarare administrativa (asa cum se intampla in Bucuresti, cel putin), ceea ce face ca autorizatiile sa fie obtinute NUMAI PRIN SPAGA. Ca de aici pleaca toate celelalte probleme...
      • +3 (5 voturi)    
        Nu am stiut (Joi, 16 mai 2019, 14:11)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Ca in Bucuresti exista aceasta reglementare cu numarul de taxiuri. E o aberatie.
        • -1 (5 voturi)    
          adica ai monopolizat discutia (Joi, 16 mai 2019, 15:20)

          Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

          fiind de fapt habarnist?!
          • +2 (4 voturi)    
            Exact (Joi, 16 mai 2019, 17:38)

            Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

            In acelasi mod in care tu ai dat niste comentarii inteligente tu fiind de fapt...
    • +6 (6 voturi)    
      Bullshit (Joi, 16 mai 2019, 17:02)

      VictorasTractoras [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      Degeaba isi iau atestate medicale si fac controale mai dese la masini pentru ca tot coji de banane pe roti sunt majoritatea taxiurilor!
      Atata timp cat merge spaga sa iei atestatele desi nu esti in stare, nu veni cu motive d'astea de cacao.
      Masinile si soferii de la Uber si Bolt erau cu muuuult peste cei de la taxi si o spun dupa mii de curse in Uber si pe Taxi in toata lumea. Cel putin pana cand au venit taximetristi pe Uber si Taxify ("Daca nu ii pot invinge, alatura-te lor").
      Cred ca in Tokyo soferii de taxi sunt cei mai ok, dar acolo nu am mers cu Uber deci nu pot face comparatie.
  • +13 (17 voturi)    
    Ideea e că acesti taximetriști (Joi, 16 mai 2019, 8:27)

    Captain Obvious [utilizator]

    Au făcut să dispară cei care potcoveau caii. Ar fi normal să se revolte și aceia.
  • -23 (43 voturi)    
    multinationala uber (Joi, 16 mai 2019, 8:29)

    xan [utilizator]

    Caut si eu cine e Uber asta si ce gasesc?

    O multinationala in valoare de 120 de miliarde dolari, mai mult decat PIB-ul multor state, detinuta de holdinguri si venture capitals gigant. Da, hai sa-i plangem de mila, ca moare de foame si nu are nici cu ce sa-si hraneasca copiii.
    • +6 (14 voturi)    
      Pai toata discutia e despre calitate (Joi, 16 mai 2019, 9:28)

      produsulinternbrut [utilizator] i-a raspuns lui xan

      Pai toata discutia e despre calitatea serviciului primit de consumatori la Uber versus la taxi - nu despre improbabilul faliment al Uber.
    • +1 (5 voturi)    
      nu meserie (Joi, 16 mai 2019, 9:29)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui xan

      dar mor de foame soferii din ro. ca psd nu face nicio investitie sa se angajeze in alta parte
    • +7 (13 voturi)    
      Nu de mila lor, de mila ta sa plangi! (Joi, 16 mai 2019, 9:48)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui xan

      Ca i-ai dat afara ca-s multinationali si sunt bogati, si ca urmare, te lasi pe mana unor interlopi
    • +6 (12 voturi)    
      nu lor le plangem de mila tovarase (Joi, 16 mai 2019, 11:12)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xan

      ci noua: ca suntem obligati sa suportam taximetristii mancatori de seminte si nu avem alternative!
  • -29 (41 voturi)    
    M-am lamurit. (Joi, 16 mai 2019, 9:05)

    Marionette [utilizator]

    Deci articolul e pe bani si autorul mercenar.
    Daca Dragnea fura insula Belina e rau. Daca UBER fura bugetul tarii e bine ca e civilizat! Halal argumentatie! Multa sila!
    • +10 (20 voturi)    
      Cine fura bugetul? (Joi, 16 mai 2019, 9:21)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Păcat de tine. Consumul de LAtrine face rau la mansarda, zau așa.
    • +12 (18 voturi)    
      Unde, cum? (Joi, 16 mai 2019, 9:31)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Toate aplicatiile au sistem de plata centralizat ce inregistreaza tranzactiile. Cauta sa vezi cat au platit /adus la buget. Cate taximetre au asa ceva ? A maimute multe! Ba nu fii prost !
      • +3 (7 voturi)    
        Solutie: fiscalizarea "maimutelor" (Joi, 16 mai 2019, 10:34)

        produsulinternbrut [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

        Propun ca "maimutele" sa fie fiscalizate! :))) Si sa scoata un sunet aparte de fiecare data cand este "piscata" pe durata cursei! :)))
    • +13 (17 voturi)    
      Uber nu fura bugetul tarii (Joi, 16 mai 2019, 9:34)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Din contra, platile pe Uber sunt declarate si fiscalizate. Taximetristii fac evaziune si fura bugetul cand nu pornesc aparatul sau cand freaca "maimuta".

      Singura discutie care poate aparea este daca celor de la Uber sa li se ceara sau nu hartiile / atestatele cerute celor care sunt taximetristi. Atat. Din toate celelalte puncte de vedere Uber este la acelasi nivel sau superior unui serviciu de taxi. Dispeceratul e mai eficient, masinile mai usor de gasit si in general mai bune si de asemenea putem discuta si de soferi. Toate acestea insa sunt lucruri subiective ce nu au cum sa fie legalizate. Nu poti legaliza bunul simt al soferului si fireste ca si la Uber poti avea boi de soferi.
      • -11 (23 voturi)    
        UBER fura bugetul. (Joi, 16 mai 2019, 10:38)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

        Conform legii cei care fac taximetrie:
        1. Platesc CAS si CASS
        2. Platesc asigurari pentru cel transportat
        3. Dau bonuri fiscale de la aparate fiscalizate in Romania
        Uber fura cu nesimtire bugetul si calca legea in picioare. Nu ca ciupeste ceva. Se p*sa pe toata legislatia!
        • +10 (16 voturi)    
          Plavane, o dai inainte cu ineptiile tale... (Joi, 16 mai 2019, 11:29)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Ti-am mai explicat o data ca pentru toate cursele se emite factura AUTOMAT. La taxi se emite bon fiscal, daca vrea taximetristul.
          Ca sa fii sofer UBER, trebuie sa ai un SRL, pentru ca toate facturile sunt facute prin SRL-uri ROMANESTI. Platesc TVA (ceea ce mare parte dintre taximetristii cu PFA-uri nu fac) si platesc impozit la intreaga valoare a facturilor, pe cand taximetristii cu PFA-uri cu norma de venit, platesc impozit la o mica parte din suma. Iar la final de an, platesc si CASS la dividende (chiar daca mai sunt si angajati) si CAS (daca nu platesc deja ca angajati).
          Nu mai comenta aiurea daca sa stii despre ce este vorba...
          • -10 (18 voturi)    
            Marlane, (Joi, 16 mai 2019, 12:46)

            Marionette [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

            Nu platesti asigurare pentru transportat.
            Nu platesti revizii in plus
            Nu ai autorizatie de transport]
            Nu ai pret impus ca taximetristii.
        • +2 (6 voturi)    
          aberezi (Joi, 16 mai 2019, 15:11)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          1. si 2. sunt aiureli...nu o sa vezi ever taximetrist care sa isi asigure clientii.
          3. taximetistii cateodata dau, cateodata nu dau bonuri fiscale. La uber si taxify totul se contorizeaza on-line iar factura iti vine pe email. De aici isi ia si statul impozitul pe profit
    • +7 (11 voturi)    
      cu ce fura Uber bugetul tarii? (Joi, 16 mai 2019, 9:43)

      -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Hai cu exemple clare, daca nu inapoi in cotetul tau.
    • +3 (9 voturi)    
      Ai facut socoteala cat pune uber la buget (Joi, 16 mai 2019, 9:50)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      si cat pune taximetria "reglementata" cu bani negri?
    • +10 (16 voturi)    
      Cat de prosti sunt unii... (Joi, 16 mai 2019, 10:02)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Cum fura desteptule UBER? Pentru toate cursele se emite factura, toate platile se fac cu cardul (deci exista trasabilitate), nu exista nimic "la negru".
      Ai mers cu ei, ca sa stii despre ce este vorba, inainte sa vorbesti?
      • -7 (15 voturi)    
        Ghiolbanomarlania nu este argument. (Joi, 16 mai 2019, 12:06)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Argumente sunt legile si cifrele.
        1. Taximetristii au tarif fixat / Uber schimba cand vrea muschiul lui
        2. Taximetristii aduc CAS si CASS / Uber canci
        3. Taximetristii platesc asigurari in plus /Uber canci'
        4. Taximetristii fac revizii in plus /Uber canci'
        5. Taximetristii au casa de marcat fiscala, fiscalizata in Romania la ANAF/ Uber canci.
        • +4 (10 voturi)    
          du-te inapoi in grota si emite bonuri fiscale (Joi, 16 mai 2019, 14:03)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          emise cu dalta pe pietroaie.
          Dar ai grija sa nu te pocnesti peste degete ca la cata prostie zace in tine as putea crede ca esti Valcov.
        • +2 (8 voturi)    
          Ai uitat niste argumente (Joi, 16 mai 2019, 14:28)

          DDav [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          6. Taximetristii mananca semninte - +TVA la stat/Uber canci
          7. Taximetristii fumeaza in masina - accize in plus la stat/Uber canci
          8. Taximetristii dau spagi grase celor din primarii/Uber canci
          9. Multi dintre cei care merg cu taxiul sunt inteligenti ca tine/ (cei cu) Uber canci
      • -5 (9 voturi)    
        UBER nu plateste (Joi, 16 mai 2019, 13:36)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        E o diferenta intre ce platesc soferii UBER si ce plateste la buget compania UBER.
        Din comisionul care-l incaseza, compania UBER plateste ceva la buget? Sau e multinationala cu sediul intr-un paradis fiscal si nu plateste ?
        Pentru ca aceasta este problema mai in toate tarile in care functioneaza UBER.
        • +7 (9 voturi)    
          da (Joi, 16 mai 2019, 15:13)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

          Plateste TVA si impozit din banii pe care ii platesc clientii. Totul e fiscalizat pe baza bonurilor emise automat.
          Marea diferenta este ca taximetristii platesc licenta de transport iar cei de la Uber/Bolt nu platesc...doar ca o companie mare plateste o singura licenta. Spre exempl jegosii de la Meridian, care au peste 200 masini, platesc o singura licenta de 10 000 euro ptr toate masinile.
          • -2 (6 voturi)    
            plateste pe dracu' (Joi, 16 mai 2019, 18:33)

            Technicus [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Uber n-are sediul in Romania, nu plateste impozite.

            Uber B.V., o societate cu răspundere limitată, de drept privat, înființată în Țările de Jos, cu sediul la Mr. Treublaan 7, 1097 DP, Amsterdam, Țările de Jos, înregistrată la Camera de Comerț din Amsterdam cu numărul 56317441 („Uber”).

            Daca taximetristii comit fraude, trebuie controlati si amendati, nu sa dai liber la companii care juridic nu au nimic de-a face cu tara in care opereaza !
            • -1 (3 voturi)    
              ha, ha, ha (Vineri, 17 mai 2019, 12:59)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

              TVA-ul e o taxa locala, o platesc toti care cumpara bunuri si servcii din Romania.
              Impozitul pe profit mai poate fi eludat, dar TVA_ul nu.
    • +7 (13 voturi)    
      aberezi maxim postace (Joi, 16 mai 2019, 11:14)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      uber nu fura guvernul romaniei, dimpotriva plateste mai multe taxe ca taximetristii (la care evaziunea iscala e in floare)!
      also tu compari furt calificat cu evaziune fiscala (teoretic pe ca uber nu face asa ceva), care sunt infractiuni diferite si de obicei a 2a nu se pedepseste cu puscarie... esti cam ipocrit tovarase!

      da, imi e sila cu "argumentul" si comentariul tau!
  • +18 (22 voturi)    
    Ar fi culmea (Joi, 16 mai 2019, 9:12)

    produsulinternbrut [utilizator]

    Ar fi culmea sa nu mai poti lua pe nimeni in masina pentru ca s-ar considera ca faci Uber. De pilda, de acasa la munca, poate suntem doi sau chiar trei ce stam in aceeasi zona.

    Sau iti iei familionul cu tine. Sau alte rude. Sau un vecin. Ce dracu', ajungem sa stam cu certificatele de nastere in torpedou?
    • +2 (8 voturi)    
      Din fericire, nu este o problema! (Joi, 16 mai 2019, 9:38)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      Ai dreptate, dar pentru mine, din fericire, nu mai este o problema!

      Colegul cu care mergeam al servici din 2010 nu mai vrea sa ma ia, ca sunt impotiva lui Daddy.
      Zice ca nu accepta decat penali sau iubitori de penali in masina!
    • +2 (8 voturi)    
      Diferenta e simpla (Joi, 16 mai 2019, 9:38)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      Cat timp nu iei bani, se cheama ca nu faci taximetrie. Cand iei, se numeste ca faci. Poti insa cu colegul gasi un compromis: azi mergeti cu masina ta, maine cu a lui. Azi cumpara el cafeaua, maine ii cumperi tu lui.
    • -4 (14 voturi)    
      nu este nevoie (Joi, 16 mai 2019, 9:40)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      sotia ta sta in spate cand mergeti la cumparaturi?
      dar colegul de birou cu care pleci impreuna sta in spate?
      si aveti si aplicatia de uber deschisa de curiozitate?
    • +4 (6 voturi)    
      Astfel devin ilegale si voucherele de benzina? (Joi, 16 mai 2019, 9:51)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      Daca-l iei pe vecinu' in masina ca sa obtii voucheru de la firea, iti trebuie autorizatie?
  • -13 (31 voturi)    
    f bine (Joi, 16 mai 2019, 9:15)

    stefan n [anonim]

    f bine. legea trebuie sa fie egala pt toti. eu n-am stat 5 ani la rand sa primesc autorizatie taxi de la primarie ca sa-si faca absolut oricine vrea ride-sharing pe ilegal. cat despre corectitudine si curatenie, autorul are dreptate. masina mea e luna constant, si pun ceasul la absolut fiecare cursa
    • +3 (5 voturi)    
      Tu esti insa probabil (Joi, 16 mai 2019, 9:37)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui stefan n

      unul dintre putini, daca ce ai spus e adevarat. Si cred ca e caci am mers in Bucuresti cu soferi de taxi porci dar am mers si cu soferi cu bun simt si care au condus impecabil.
    • +9 (13 voturi)    
      Si maimuta? (Joi, 16 mai 2019, 9:43)

      Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui stefan n

      Cu maimutica ce facem? Quartul? pffff... s-a cam saturat lumea de "domni" ca tine... De jepcarii de la gara ce spui? Dar de aia de la aeroport? Din cauza voastra vrea lumea UBER, nu pentru altceva... apropos, vezi ca incep si astia de la Clever sa aiba autorizatii, ITP la 6 luni, analize, alea alea... N-am vazut grupuri de taximetristi corecti sa se uneasca si sa scoata mizeriile din breasla lor... N-am vazut sa se revolte la tarifele alea crescute (stii si tu, alea din Centrul Vechi, nu te face ca nu stii) si sa se delimiteze de jeg. Concluzia mea... SUNTETI NISTE JEPCARI CU TOTII SI SPER DIN TOT SUFLETUL SA DATI FALIMENT! Iar cei care sunt ok, ca mai sunt si oameni normali in taximetrie (din pacate exceptii), pot veni oricand la UBER
    • +5 (7 voturi)    
      serios? (Joi, 16 mai 2019, 9:53)

      Valjean [anonim] i-a raspuns lui stefan n

      ...si daca te abordez pe strada sa ma duci acasa cat stai si ma intrebi unde merg si imi ceri pret triplu fata de Uber...
    • +5 (11 voturi)    
      Recidivist taximetrist (Joi, 16 mai 2019, 10:03)

      matali [utilizator] i-a raspuns lui stefan n

      Daca te-ai chinuit atat de mult pentru o amarita de autorizatie asta inseamna ca este ceva in neregula cu tine. Inseamna ca ai probleme mari,ca esti noncomform, ca ai probleme psihologice ori ca esti un fost puscarias , cu un cazier plin de infractiuni, ceva grav oricum, de vreme ce o perioada atat de mare de timp nu ai primit autorizatie de taxi. Felicitari, poti acum sa furi,inseli clientii, sa nu accepti curse, sa ai preturi de cateva ori mai mari fata de o cursa, sa fii violent, sa iti bati clientii, sa violezi clientiele ,sa innebunesti clientii cu manelele tale, cum fac cei din gruparea ta.
    • +6 (12 voturi)    
      Gresesti! (Joi, 16 mai 2019, 10:08)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui stefan n

      Tu nu ar trebui sa stai 5 ani la rand sa primesti autorizatie taxi de la primarie, aici este problema. Numarul de taxiuri trebuie reglat prin mecanismul cerere-oferta, nu prin acte administrative.
      Tu esti o victima a smecherilor care controleaza autorizatiile de taxi si, in loc sa ii dai in gat, participi la proteste in care ceri ca lucrurile sa ramana asa cum sunt, adica autorizatiile sa fie controlate de ei si sa fie obtinute PE SPAGA.
      Merti ceea ce ti se intampla!
      • -5 (11 voturi)    
        Marlane, asa e legea. (Joi, 16 mai 2019, 12:57)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Acum ce sa faci, te comporti dupa cum "ar trebui" sa fie?
        Daca eu cred ca trebuie sa se dea arme la liber sa ma razbun pe cineva, e bine cum cred eu sau cum e legea?
        Ce facem? Fiecare ce-l trasneste prin dovleac?
        • +5 (9 voturi)    
          Legea nu ti-a lasat-o Dumnezeu (Joi, 16 mai 2019, 13:33)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Legea este facuta de oameni care au diverse interese. In acest caz au dat o lege generatoare de spagi pentru primari (asta a fost interesul). Asa cum au dat-o, o pot si modifica. De ce nu o modifica? Din cauza unor marionete ca tine care le canta in struna si din cauza unor taximetristi care in loc sa iasa in piata si sa le ceara sa modifice legea asta de cacat, ies in strada sa le ceara sa interzica concurenta.
        • +2 (8 voturi)    
          cu ”marlane” (Joi, 16 mai 2019, 15:30)

          Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          te poti adresa doar la tine in familie si intre colegii tai taxime-tristi!
        • -2 (2 voturi)    
          dragutza o sa fii surprins/surprinsa (Joi, 16 mai 2019, 18:32)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Dar sunt si pentru a fi date arme la liber.

          daca esti netot la cap omori oamenii dar intri la parnaie de unde nu ar tebui sa mai iesi sa vezi lumina soarelui sau pe alti oameni liberi.

          depinde de matale ce faci cu libertatea matale!

          daca esti responsabil o folosesti cu cap, de nu tragi in oameni ca asa iti place matale dar dupe la revedere libertatea matale!!!!!

          SI ca sa intelegem de ce avem legi!

          Legile sunt date pentru a reglementa nu pentru a incorseta o activitatea umana. Legile nu ar trebui sa fie date ca statul sa mai faca un ban! NU, NU, NU -

          Acum cam asta se intampla cu OUG unsa de gubernul nostru...NU, NU, NU

          PS - m-am uitat ref. reglementari in USA pentru UBER - nu exista nimic din aberatiile nascute pe taramul romanesc - dar fii mandru ca esti roman!
    • +5 (9 voturi)    
      Pfffuuuu (Joi, 16 mai 2019, 10:11)

      dd [anonim] i-a raspuns lui stefan n

      Daca este cum spuneti si nu va contrazic inseamna ca nu ati trecut niciodata prin centru vechi Bucuresti caci nu am gasit pe cineva sa puna ceasul! :))
  • +10 (16 voturi)    
    Daca manelistii aia au adus.. (Joi, 16 mai 2019, 9:57)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ..in piata 1000 de masini si au pus presiune pe cel mai nociv si idiot guvern din istorie, sa faca acelasi lucru si cei 2,5mil de utilizatori ai aplicatiilor respective. Vedem ce iese ....
  • +9 (15 voturi)    
    NU MERG CU TAXIUL (Joi, 16 mai 2019, 10:33)

    Alex [anonim]

    Nu voi merge cu taxiul nici daca ar fi singura modalitate de a ma deplasa. As prefera sa merg pe jos decat cu taxiul.
    • -1 (5 voturi)    
      da! (Joi, 16 mai 2019, 12:08)

      GG [anonim] i-a raspuns lui Alex

      !!!!!!!!!!!
    • 0 (10 voturi)    
      :))) (Joi, 16 mai 2019, 14:13)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Da, daca n-am uber voi merge pe jos, nu cu taxiul! SI daca am taxi care ma duce cu 10 lei voi opta pentru uber care-mi suge 80 lei din cont....
      Bullshituri de 2 bani! Noaptea mintii!
  • +9 (11 voturi)    
    Este foarte simplu (Joi, 16 mai 2019, 11:22)

    Vinceroy [utilizator]

    De cate ori ne suim intr-un taxi si ceva nu este in regula, de genul: da cu "bricheta" la taxataor sau refuza emitere bon fiscal, cere spaga sau face gura ca nu am dat spaga, cere 50 lei ca "e seara", refuza cursa, scartaie masina etc. sunam si anuntam ca e posibil sa nu faca transport neautorizat si sa fie verificat de urgenta.
    Oricum, in realitate cel putin 50% dintre "taximetristi" sunt defapt "neamuri" sau prieteni ai unui "autorizat" care imprumuta masina, pun identificatori cu magnet falsi si fac banii pe la Gara sau Otopeni, ca e "productiva" zona.
    Mai vrem din astia? Sau mai bine cu parteneri, care macar sunt fiscalizati si ai feedback si tracking prin aplicatii?
  • 0 (12 voturi)    
    de fapt (Joi, 16 mai 2019, 11:38)

    noi2013 [utilizator]

    Soferii au nevoie de atestat/ autorizatie in marea majoritate a tarilor europene unde functioneaza Uber. In Germania au avut de la inceput. In alte tari ale UE nici nu au primit dreptul de a fi pe piata

    Discutia nu este intre masini bune vs proaste - apropo si la Uber si Bolt au aparut foarte multe masini vechi si proate - , nu despre calitatea conversatiei, ci despre legalitate, egalitate de tratament si siguranta.

    Guvernul ar trebui sa scoata cat mai repede legea ride-sharing ca sa fie clar pentru toata lumea.
    • +1 (7 voturi)    
      Ai dreptate. (Joi, 16 mai 2019, 14:30)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      In sfarsit un om normal!
  • +2 (6 voturi)    
    Stati asa, nu va inflamati! (Joi, 16 mai 2019, 13:43)

    Intermezzo [utilizator]

    Uitati-va pe aplicatie, in Bucuresti. Uber e bine mersi, vine la 5 minute, la testul meu. Nu zic ca poate in alte locatii nu vine mai greu, dar ideea este ca nu s-au speriat. Am verificat si la Cluj, si la Iasi. La Cluj vine la 13 minute, la Iasi , la 21 de minute, dar vine. Cum anume am verificat la Cluj si la Iasi? Spun, daca primesc o bere.
  • -3 (11 voturi)    
    Conditii (Joi, 16 mai 2019, 14:45)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Sunt de acord ca si soferii Uber etc. sa poata transporta oameni contra cost. Dar ar trebui sa indeplineasca aceleasi conditii ca si soferii de taxi. Adica
    - sa faca acealsi curs
    - sa aiba aceleasi conditii medicale
    - sa faca aceleasi examen psihologic si de conducere
    - sa aiba aceeasi asigurare
    • 0 (4 voturi)    
      Doamne fereste ca soferii de Uber (Joi, 16 mai 2019, 18:08)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      sa aiba aceaasi psihologie si capacitati de conducere ca taximetristii.
      Stii, carnetul de cinducere se ia la fel si pentru soferii de rand si pentru taximetristi, nu exista categoria B+ pentru taximetristi.
      Conditiile medicale pentru a conduce un autoturism sunt aceleasi.
      De psihologie si capacitati efective de conducator auto am discutat.
      Si despre asigurari care-i baiul? ti-e teama ca da un Uber-ist in gard cu tine in masina si nu iti deconteaza asigurarile gulerul ala care trebuie sa-ti mentina capul gol.
  • -1 (3 voturi)    
    mi-a placut articolul dar... (Joi, 16 mai 2019, 18:24)

    ..13 [utilizator]

    Opiniile exprimate de cei de mai sus m-au lasat de prea multe ori cu gura cascata...

    Unde suntem???
    Autorul tocmai spunea ca ar trebui sa fim in 2019 dar pare ca suntem inca pe o planeta condusa de o maimuta

    regrete eterne pentru cetatenii romani care gandesc ca la '48 - stiu ca nu numai ei sunt de vina dar totusi....
  • +3 (3 voturi)    
    Problema taximetriei (Vineri, 17 mai 2019, 13:15)

    mosgerula [utilizator]

    In Romania este creata de lipsa de competenta si pasivitatea autoritatii de licentiere si reglementare a activitatii de taximetrie.Nu sunt impuse reguli elementare care in timp ar elimina cazanele pe roti si manelistii mancatori de seminte cu comportament de hoti de buzunare.Angajatii autoritatii de licentiere stau in birouri si incaseaza salarii grase de bugetari +spagile aferente cand ar trebui sa iasa pe traseu in control.
    Cateva reguli care ar trebui impuse:
    -masini mai vechi de 6 ani sau cu defectiuni majore=refuz licentiere vehicul.
    -cazier penal,studii mai putin de 10 clase=refuz licentiere sofer
    -masina murdara,fumat in masina,refuz de a efectua o cursa scurta=suspendare licenta sofer.
    -agresarea pasagerului,masluirea meterului,inselarea pasagerului pri alegerea unei rute ocolitoare,refuzul de a porni meterul,solicitarea unei sume de bani,alta decat cea inregistrata pe meter=anularea licentei soferului fara drept de reinnoire.
    Dar pentru a impune toate aceste reguli e nevoie de autoritati competente si integre in primarii.
    Si noi cam ducem lipsa de asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Soluția cea mai bună mi-e clară: (Duminică, 19 mai 2019, 15:47)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Liberalizare pentru toată lumea, și pentru Uber/Bolt și pentru taximetriști. Autorizațiile/certificatele să fie opționale și să decidă clientul pe care le cere (iar șoferul să îl poată taxa corespunzător, nu la tariful impus de cartelul mafioților).

    Pe mine mă interesează să ajung din punctul A în punctul B, nu îmi pasă ce marcă e mașina, ce studii are șoferul, cu ce e îmbrăcat sau ce muzică ascultă. Pe alți clienți îi interesează (și asta e ok). Deci decizia trebuie luată cât mai jos, la client, iar piața (șoferii) va putea răspunde cel mai bine diversității de nevoi.

    Există însă două „probleme” cu soluția mea:
    1) O să scadă oportunitățile de șpăgi pentru politicienii centrali și locali;
    2) O să își piardă afacerile câțiva mafioți.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version