​​"Trăiește viitorul!", campania de educație financiară lansată de APPA (Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor) în luna mai a acestui an și susținută de Metropolitan Life, continuă cu o componentă de promovare în mediul online prin lansarea platformei www.traiesteviitorul.ro. Campania își propune să informeze și să educe populația cu privire la modalitățile de economisire pe termen lung şi protecţie financiară pentru evenimente neprevăzute. Doar unul din cinci români economisește pentru bătrânețe, în timp ce un român alocă, în medie, 18 euro pe an pentru asigurările de viață, media Uniunii Europene fiind de 1.300 euro. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile studiului realizat de KPMG la solicitarea APPA, studiu ce stă la baza campaniei "Trăiește viitorul!".

Campania "Traieste Viitorul"Foto: Metropolitan Life

Campania "Trăiește viitorul!" este construită pe două direcții de comunicare (asigurările de viață și fondurile de pensii private) care au la bază ideea unor experimente menite să ducă la conștientizarea anumitor nevoi care în prezent nu par prioritare, dar care ar putea influența viitorul fiecăruia.

Principala funcție a asigurătorilor de viață și a fondurilor de pensii private este de a oferi protecție financiară pentru prezent şi viitor.

"<> este cea mai amplă campanie organizată până în prezent, dedicată asigurărilor de viață și sistemului de pensii private. Considerăm un astfel de demers absolut necesar într-o piață dominată încă de asigurările auto și într-o țară în care, potrivit studiului KPMG, un român pensionat în 2048 va avea din pensia de stat o rată de înlocuire a venitului obținut ca salariat de sub 40%. Ne concentrăm pe mediul online în comunicare și pe o abordare prietenoasă, directă și transparentă, pentru că avem încredere că în acest fel putem atinge un public cât mai larg. Toți vrem un viitor cât mai sigur și liniștit, iar pentru acest scop e necesar să acționăm acum, în prezent", consideră Mihaela Cîrcu, Project Manager APPA.

Pe de o parte, asigurările de viață vin în sprijinul familiei în cazul unor situații neprevăzute precum un accident sau deces. Există posibilitatea încheierii unei asigurări de viață cu componentă de protecție, prin care asigurătorul se obligă să plătească o sumă de bani în cazul decesului persoanei asigurate.

"În România doar 1 din 5 adulți are o înțelegere a produselor financiare de bază. Prin acțiunile de educație financiară la care ne alăturăm, inclusiv prin această campanie, ne asumăm un rol activ de informare a românilor privind beneficiile asigurărilor de viață și ale pensiilor private. În general, există o reticență a consumatorilor față de produse care le vor aduce beneficii în ultima parte a vieții sau în situații ipotetice și neplăcute. Iar mesajul campaniei îi transpune pe cei care o urmăresc în situația din viitor când e mai dificil să îți păstrezi același nivel de trai fără economii suplimentare față de pensia obținută de la stat. În același timp, asigurările de viață ar trebui considerate o prioritate pentru a proteja sănătatea personală și viitorul celor dragi, deși în realitate lucrurile materiale încă sunt protejate pe primul loc. De aceea, scopul campaniei este să schimbe aceste percepții pentru ca o utilizare cât mai extinsă a asigurărilor de viață și a pensiilor private să contribuie în timp la creșterea nivelului de trai al populației", susține Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.

Pe de altă parte, fondurile de pensii private le pot asigura românilor tot confortul și liniștea de care au nevoie în perioada de pensie.

Traiul plăcut la pensionare este asigurat de mediul privat de economisire. Dacă o persoană nu alege un fond de pensii, atunci ea va fi alocată automat de către Casa Națională de Pensii. Fiecare individ are posibilitatea de a alege dintre șapte fonduri de pensii autorizate, iar 3,75% (în acest moment) din valoarea contribuțiilor plătite de angajator din salariul lunar brut este direcționat către pensia administrată privat.

Mai mult, există și pensia facultativă (Pilon III), iar fiecare cetățean poate alege dacă activează sau nu această componentă de economisire, suma acumulată adăugându- se pensiei de stat și celei private (pilon II) anterior menționate.

Campania “Trăiește Viitorul!” este dezvoltată pe baza unui studiu KMPG care arată nevoia indispensabilă de creștere a nivelului de educație financiară în rândul românilor. Printre cele mai importante concluzii ale studiului se numără:

- Un român alocă, în medie, 18 euro pe an pentru asigurările de viață, media Uniunii Europene fiind de 1.300 euro;

- Doar 1 din 5 români economisește pentru bătrânețe;

- Se estimează că un român pensionat în 2048 va avea din pensia de stat o rată de înlocuire a venitului obținut ca salariat de sub 40%, comparativ cu nivelul recomandat de OECD de 70%