Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Magnatul Rupert Murdoch își apără imperiul mediatic aflat sub atac

de Petru Clej     Contributors.ro
Luni, 11 iulie 2011, 10:25 Actualitate | Opinii


Petru Clej
Foto: Contributors.ro

Magnatul americano-australian Rupert Murdoch, președinte al News Corporation, în vârstă de 80 de ani, a sosit în Marea Britanie pentru a-și apăra imperiul de presă grav afectat de scandalul News of the World, tabloidul duminical a cărui ultim număr a apărut duminică, după 168 de ani de existență.

Președintele News International, brațul publicistic al Bew Corporation în Marea Britanie, James Murdoch, care este și fiul lui Rupert, a anunțat desființarea tabloidului ca urmare a dezvăluirii amploarei fără precedent a interceptării mesageriei vocale – peste 4000 de persoane – de către jurnaliști de la News of the World în perioada 2002 – 2007.

Faptul că Rupert Murdoch în persoană a sosit la Londra denotă gravitatea situației. Duminicalul Sunday Times, care este proprietatea News International, scria că cel puțin nouă jurnaliști și trei polițiști riscă pedepse cu închisoarea în scandalul piratării mesageriei vocale.

Poliția a redeschis ancheta începută în 2009, ca urmare a dezvăluirii recente a faptului că un detectiv particular, Glenn Mulcaire, condamnat la închisoare în 2007, avea mii de numere de telefon ale unor persoane cărora le-a fost spartă mesageria vocală.

De asemenea presa a lansat acuzații cu privire la cumpărarea coruptă de către jurnaliști de la polițiști a unor detalii personale ale unor victime ale infracționalității.

Fostul editor al tabloidului News of the World între 2003 – 2007, Andy Coulson, a fost arestat și eliberat pe cauțiune, fiind cercetat de poliție sub bănuiala de corupție. Coulson a negat că avea cunoștință de interceptări, dar în ianuarie 2011 a fost nevoit să demisioneze din postul de director de comunicații al premierului David Cameron.

De asemenea, opoziția și multe persoane publice au cerut demisia directoarei executive a lui News International, Rebekah Brooks, și ea fostă editoare a News of the World între 2000 și 2003, demisie refuzată de Murdoch, tatăl și fiul.

Între timp, duminică 10 iulie a apărut ultimul număr al duminicalului News of the World și se estimează că tirajul va depăși cu mult cele 2,6 milioane de exemplare vândute săptămânal  în ultima vreme. În epoca sa de glorie, în 1950, News of the World vindea 8,5 milioane de exemplare.

Tabloidul s-a specializat în dezvăluiri senzaționale, legate de viața privată a celebrităților, dar uneori a mai și dat-o în bară, cum a fost de pildă în 2002, când a scris că românul Alin Turcu ar fi plănuit să o răpească pe Victoria, soția fotbalistului David Beckham. Articolul s-a dovedit calomnios și News of the World a fost nevoit să-i plătească daune lui Turcu.

Presa și politicienii

Decizia închiderii e și de natură comercială, deoarece multe companii și instituții începuseră să-și retragă reclama din duminical, dar mai ales brandul News of the World devenise toxic pentru News International într-o perioadă extrem de importantă.

Conglomeratul condus de Murdoch aștepta aprobarea guvernului pentru achiziționarea în integralitate a pachetului de acțiuni al trustului de televiziune BskyB, unde deține acum 39% din acțiuni.

Având o cifră de afaceri de peste 8 miliarde de dolari anual, BskyB, care deține între altele majoritatea drepturilor de difuzare în direct a meciurilor de fotbal din prima ligă engleză, este principalul generator de profit în Regatul Unit pentru imperiul Murdoch.

Guvernului Cameron i s-a cerut să amâne decizia privind achiziționarea integrală a pachetului de acțiuni, nu doar datorită dubiului cu privire la o posibilă poziție de monopol, dar și deoarece acum au loc două anchete – una asupra investigației poliției în afacerea piratării mesageriei vocale și alta asupra eficacității reglementării presei prin Press Complaints Commission (Comisia care analizează plângerile împotriva presei scrise), acuzată că nu și-a făcut datoria în scandalul News of the World.

Liderul Partidului Laburist de opoziție, Ed Milliband, a cerut un vot în Camera Comunelor asupra aprobării tranzacției și, chiar dacă un vot negativ nu poate influența decizia guvernului, din punct de vedere politic David Cameron nu poate nesocoti voința parlamentului, mai ales că asocierea sa cu oameni de frunte, trecuți sau prezenți, ai imperiului de presă Murdoch îl pune într-o situație jenantă.


citeste tot articolul si comenteaza pe Contributors.ro





















943 vizualizari


Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri