In atentia liderilor politici ai Romaniei

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Luni, 23 august 2010, 13:06 Actualitate | Opinii


Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu, Deutsche Welle
 documente
(23 Aug 2010) , -1B
Nicicand in ultimii 20 de ani pesimismul nu a fost mai raspandit ca in Romania lui 2010, spune un studiu al Institutului de Cercetare a Calitatii Vietii (ICCV). Dar aceasta stare psihologica este legata mai curand de asteptarile exagerate ale populatiei decat de realitatea din teren (un fenomen similar s-a inregistrat si in anii guvernarii CDR). Astfel, trei sferturi dintre cei chestionati apreciaza ca viata lor este mai proasta in 2010 decat in 2009 desi, in practica, scaderile salariale, cresterea impozitelor si a TVA-ului au lovit in luna imediat urmatoare perioadei in care a fost efectuat studiul.

Acest pesimism nu este asadar un efect al masurilor dure impuse populatiei de catre guvernul Boc, ci o anticipare a lor. Mai degraba, discursul catastrofic practicat la scara larga de catre media romanesti si modul lamentabil in care guvernantii au comunicat temele legate de criza au provocat o epidemie nationala de disperare.


 
72% dintre cei chestionati considera ca, in 2010, conditiile de viata sunt mai proaste decat in 2009. In acelasi timp majoritatea romanilor isi apreciaza locuinta ca fiind buna sau foarte buna si sunt satisfacuti de sistemul de invatamant.
 
 
Raport preliminar ICCV
Ca aceasta disperare este un fenomen indus si nu un simptom al realitatii o demonstreaza si faptul ca, datele studiului ICCV o spun, trei sferturi dintre cei chestionati isi apreciaza starea sanatatii, starea locuintei, calitatea invatamantului si relatiile familiale ca fiind cel putin satisfacatoare. Carevasazica, pe de o parte suntem in groapa, loviti fatal, dar pe cealalta suntem satisfacuti in cele mai importante repere care definesc calitatea vietii. Si asa ne-am trezit impinsi in papucii personajelor dintr-o poveste de-a lui Creanga: „Si, cu ochii pironiti pe drobul de sare de pe horn si mainile inclestate, de parca le legase cineva, incepura a-l boci amandoua, ca niste smintite, de clocotea casa.”


Dintotdeauna problema noastra a fost ca nu traim nici macar intr-o poveste de Creanga si ca, pana la urma, drobul de sare tot cade. Abia astazi avem adevarate motive de jelanie dar, dupa atatea luni de disperare, izvorul lacrimilor probabil a secat. In ce fel ne vom defula frustarile?


Nicicand, in ultimii 20 de ani, romanii nu au avut mai putina incredere in liderii lor politici precum in 2010. Obiectul furiei exista asadar. Si calea pentru exprimarea ei deschisa este acum, cand alte canale mai pasnice au fost epuizate (premediat sau nu, nu putem sti) inainte de vreme. Crescand din drojdia disperarii, furia se coace incet incet. Despre pericolul conflictelor sociale se vorbeste deja prin lojile parlamentare: unii se tem de ele,
 
Cei mai multi romani se tem de cresterea preturilor si a impozitelor. In 2010 se inregistreaza cel mai scazut nivel de optimism din 1990 incoace.
 
 
Raport preliminar ICCV
altii le asteapta ca pe o oportunitate. Sa ne aducem aminte ca punctul final al unei perioade similar caracterizate (pesimism endemic pe fondul unor asteptari supradimensionate si incredere diminutivata in politicieni) a fost mineriada dinspre sfarsitul guvernarii CDR.


O banuiala neverbalizata a devenit de-acum o certitudine: buzunarele celor multi acopera golul lasat in urma de hotia celor putini. Politica financiara a guvernului Boc, care nu a trecut testul sustinerii publice, este cel putin suspecta. In primul rand suspecta de a provoca furia populara. Iar furia este campul de joaca preferat al manipularii (macar atat de-am fi invatat din istoria recenta a Romaniei). Daca liderii politici ai Romaniei au esuat pana acum in a asigura bunastarea economica a tarii, iata-i in pragul unui alt rateu, de aceasta data mult mai grav. Fiecare inalt demnitar roman ar trebui, la sfarsitul acestei veri, sa ia aminte la cuvintele lui Theodore Roosevelt: „Atunci cand omul obisnuit isi pierde banii, el este pur si simplu ca un sarpe ranit, care loveste in dreapta si in stanga, vinovati sau nu, orice ii cade sub ochi.” ​






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4633 vizualizari

  • -5 (23 voturi)    
    Dle Vlad Mixich, bati campii intr-o veselie.... (Luni, 23 august 2010, 13:32)

    karenina [anonim]

    Tot anticipare numesti:

    1. Faptul ca mi s-au taiat bonurile de masa?
    2. Impunerea concediului fara plata cate o saptamana pe luna?
    3. Faptul ca nu mai stiu ce este acela un concediu de odihna iar patronul imi raspunde ca daca nu imi convine sunt libera sa plec?
    4. Sa lucrezi la acelasi patron, pe aceeasi functie si pe acelasi salariu timp de 4 ani?
    5. 12 ore/zi de munca, fara plata orelor suplimentare?

    Cred ca traiesti in alta lume...
    • +5 (13 voturi)    
      produci mai mult (Luni, 23 august 2010, 14:05)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui karenina

      Salariul este strict legat de cat produci.
      1. Oricum e o duda sa primesti ceva mai mult decat salariu. Moda franceza.
      2. Nasol.
      3. Pai parca aveai concediu.
      4. Produci mai mult in cei 4 ani de vrei salariu mai mare?
      5. Vreodata te-ai intrebat daca nu cumva te organizezi gresit de ai nevoie de 12 ore de munca?
      • -1 (7 voturi)    
        Dearest Ginel (Luni, 23 august 2010, 22:05)

        satanae [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Si toti cei care te iubesc si-ti tot dau plusuri la comentariile tale docte,
        As vrea sa-ti raspund ca exista ceva pe lumea asta care se numeste inflatie si, in tarisoara noastra, daca primesti 4 ani acelasi salariu, pentru aceeasi munca, inseamna ca salariul tau real scade. La noi, in 4 ani, cam cu 25%. Cam cu un sfert, pentru aceeasi munca. Asta in timp ce patronul indexeaza produsele muncii tale cu inflatia. Si alimenteaza, la rindul lui, inflatia.
        Dar nu, nu te voi obosi cu chestii din astea vulgare. Te voi intreba numai, prieteneste: ce p.m. produci tu de stai si citesti presa pe net si pui tot felul de postari la ora 2 intr-o zi de luni? Nu-i asa ca n-ai miscat nici un pai in viata ta? Ca stati, si tu si ceilalti capitalisti pur singe, care tot va dati cu presupusul despre productivitatea muncii altora, toata ziua in virful patului si va mirati de mersul lumii in fata net-ului? In cazul asta, sigur ca toti care-si dau fundul jos din pat in fiecare zi si chiar trebuie sa munceasca par niste oameni slabi, neproductivi, prosti, care niciodata n-o sa faca lucrurile asa de bine ca atunci cind o sa va puneti voi in miscare. Dar, pina atunci, babacii sa traiasca, pt ca loazele trebuie sa cugete bine inainte de a se da jos din pat si a pune mina macar sa se stearga singure la fund (scuze pt ca trebuie sa fiu decent, asta e politica site-ului)
    • +10 (10 voturi)    
      plangere (Luni, 23 august 2010, 14:08)

      Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui karenina

      Ai depus plangere la ITM ca stai la servici si nu ti se platesc orele suplimentare?
      • -4 (4 voturi)    
        Spaga la ITM (Luni, 23 august 2010, 20:58)

        karenina [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

        Daca fac acest lucru, patronul da spaga si afla imediat ca eu am facut plangerea. Am vorbit deja cu mai multe persoane, inclusiv de la ITM (neoficial). De fiecare data am primit acelasi raspuns.
    • +7 (9 voturi)    
      se pare ca Roosevelt avea dreptate! (Luni, 23 august 2010, 14:09)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui karenina

      Draga Karenina,

      Autorul face referire si comenteaza o statistica.
      Statistica care, cu siguranta, a folosit mai multi subiecti, ca sa ajunga sa aiba si relevanta, nu doar raspunsurile tale sau ale cuiva intr-o situatie asemanatoare.

      Nu-ti contest situatia, desi trebuie sa recunosc ca patronul are dreptate, dintr-un anumit punct de vedere: esti libera sa pleci!

      Faptul ca se foloseste (probabil) de pretextul crizei pentru a micsora costurile salariale si a munci angajatii ca niste 'sclavi', asta nu mai e ok.

      Lucrurile de care te vaiti, ti se intampla si pentru ca le accepti!

      Revenind la ce spune autorul, eu, personal, din fericire, fac parte (cel putin deocamdata) din 'cealalta categorie': lucrez tot la 'patron', nu a scazut salariul, pot sa-mi iau si concediu, daca lucrez 12 ore pe zi e din cauza ineficientei, nu pentru ca-mi impune patronul, si sunt si eu la fel de liber sa plec.
      Si, aproape toata lumea din jurul meu ( chiar si bugetarii pana luna asta), din diverse medii, domenii sunt in aceeasi situatie: practic, nimic substantial nu s-a schimbat incat sa justifice panica asta pe care ne-o induce televizorul ( o parte, cel putin).

      Sondajul imi confirma doar ca ceea ce simtiam si vedeam intr-un mediu restrans, se aplica la majoritate!

      Din care e clar ca nu faci parte! Si nu e nici o urma de ironie in ceea ce spun! Dar repet, in mare parte ce ti se intampla este pentru ca permiti sa ti se intample. Gandeste-te doar ca la faptul ca acum 4 ani nu era criza, dar o mare parte din problemele pe care le invoci acum cel mai probabil le aveai si atunci! Am dreptate?
    • +3 (7 voturi)    
      N-ai inteles nimic (Luni, 23 august 2010, 14:22)

      valika [utilizator] i-a raspuns lui karenina

      Se pare ca n-ai inteles nimic din ce se afirma in articol. De aceea tu si cei ca tine sunt acea masa d manevra de care se spune, faci parte dintre cei care n-au invatat ca "furia este campul de joaca preferat al manipularii", esti usor de manipulat si-ti orientezi furia exact acolo unde nu trebuie.

      Sa traiesti bine!
    • +2 (6 voturi)    
      .... (Luni, 23 august 2010, 14:59)

      d [anonim] i-a raspuns lui karenina

      Si ce, vrei sa vina vreun "Parintele Neamului" sa-ti rezolve problemele, ai? Vreun dictator, ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      fugi cat mai repede (Marţi, 24 august 2010, 13:54)

      extruder [anonim] i-a raspuns lui karenina

      Comentariul tau nu are legatura cu articolul, dar asta nu inseamna ca nu sunt de acord cu el. Frustrarile tale sunt perfect motivate, in locul tau as simti la fel. De fapt, am simtit la fel, insa momentan am scapat. Sfatul meu este sa incepi sa-ti cauti alt serviciu. Discret, fara sa afle nimeni. E singurul lucru pe care il poti face, desi merita sa o faci si pe aia cu ITM-ul. Dar numai dupa ce avansezi in discutii cu ceilalti. Nu e lasitate asta (cine ar zice ca e, e un mare ipocrit), e simpla prudenta. Eu iti urez bafta si sa stii ca daca tu nu te ajuti, nu te ajuta nimeni...
  • -6 (20 voturi)    
    Demnitari, feriti-va de furia poporului saracit! (Luni, 23 august 2010, 13:36)

    karenina [anonim]

    Caci nici Dumnezeu nu va va putea salva.
    • +9 (13 voturi)    
      bullshit! (Luni, 23 august 2010, 14:37)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui karenina

      lozinci din 1907?
    • +1 (5 voturi)    
      Sa ne ferim mai bine... (Luni, 23 august 2010, 16:46)

      ics [anonim] i-a raspuns lui karenina

      De oameni ca tine. Oameni care nu stiu decat sa se planga, oameni care nu stiu sa se organizeze si oameni care nu stiu decat sa se planga.
      Altfel, cum iti explici faptul ca mie mi-au marit salariul saptamana asta, pe aceeasi criza in care traiesti si tu? Eu care lucrez de abia 1 an in firma, si altii care lucreaza de 2-3 ani, care se plang ca si tine. Vezi undeva vreo problema?
  • +7 (15 voturi)    
    genial avertisment (Luni, 23 august 2010, 13:39)

    ovidiu35 [utilizator]

    Domnule Mixich,
    Genial avertisment, pentru cine are urechi sa auda si ochi sa citeasca. Din fericire exista suficente supape de refulare: Romania este in Uniunea Europeana , mergem cu buletinul si la Paris si la Londra, cui nu-i place ,e liber sa plece . In curand o sa fim si in Shenghen, nici buletin nu mai trebuie , iar prin 2012 o sa liberalizeze piata muncii. Evenimente precum cel de la maternitatea Giulesti ne dau alta refulare, ne fac sa pretuim viata. Spunea cineva ca doar cand esti intr-un castel cu infirmi , ii multumesti lui Dumnezeu ca esti intreg si sanatos. Da,domnule Mixics, se fura , dar ca sa gandim pozitiv, mesajular fi ca nu se mai fura asa mult!
    • 0 (6 voturi)    
      Iar dumneavoastra ovidiu35. (Luni, 23 august 2010, 14:19)

      oare112 [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      In sfarsit cineva care face o caracterizare clara despre personalitatea romanului.Prin a spune ca ,,exista suficente supape de refulare parasind tara ",in traducere libera suntem un popor de lasi,dezbinati, care latram pe la colturi si ne bucuram de necazul altuia.Cat despre liberalizarea munci,mai avem de asteptat,cine profita la maxim de libertatea de circulatie sunt TIGANI.
      • +5 (5 voturi)    
        era doar o constatare , nu un indemn la imigratie (Luni, 23 august 2010, 15:09)

        ovidiu35 [utilizator] i-a raspuns lui oare112

        Da, avem o tara frumoasa, pacat ca e locuita. Tristetea si disperarea se citeste pe fetele noastre in mtreou, pe strada, in tramvai, iar furia se propaga prin televizor. Nu sunt de acord cu Dvs ca doar cetatenii de origine roma profita de libertatea de circulatie. Sunt sute de mii de programatori, ingineri si specialisti romani in Europa de vest , Statele Unite si Canada. Ubi Bene ibi Patria. Acolo Justitia te protejeaza, statul te respecta.Cand iesi pe strada nu te musca maidanezii si nu calci in rahatul lasat de caini.In maternitatile de acolo nu explodeaza aerul conditionat iar asistentele stau non stop langa tine. Ideea este ca mamaliga nu va mai exploda in Romania , nu mai suntem in 1989 sa traim intr-o inchisoare fara libertate de miscare si cu 2 ore de televizor. Simplu fapt ca noi putem discuta aici e o dovada ca nu suntem nici Iran, nici Rusia nici Cuba.
        • 0 (0 voturi)    
          De acord. (Luni, 23 august 2010, 15:34)

          oare112 [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

          Nu te contrazic ,cat despre numarul de emigranti Romani se vehiculeaza ca ar fii 10 milioane iar pentru mine nu este o noutate traiesc afara de 25 de ani.Numai ca dreptul la munca este inca problematic,inca nu avem libertatea in afara specialistilor de a fii acceptati.Cel putin in tara care traiesc nici vorba daca nu ai o inalta calificare,pentru ceilalti mai avem de asteptat.In schimb dupa 1990 tigani au inceput sa apara si cam greu reusesc sa-i expulzeze.
        • +2 (2 voturi)    
          Ce vrei sa vezi, aia vezi (Luni, 23 august 2010, 18:37)

          sile [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

          Partea I
          "Cand iesi pe strada nu te musca maidanezii si nu calci in rahatul lasat de caini.In maternitatile de acolo nu explodeaza aerul conditionat iar asistentele stau non stop langa tine. Ideea este ca mamaliga nu va mai exploda in Romania"

          Partea II

          11 bebelusi infectati cu perfuzii in spital, in Germania: doi au murit

          Doi nou-nascuti au murit si cinci erau in stare critica duminica, dupa ce au primit perfuzii contaminate cu o bacterie, intr-un spital din orasul german Mainz."

          Preluat de pe ziare.com - 22 August 2010

          No comment.
          • 0 (0 voturi)    
            May I comment? (Marţi, 24 august 2010, 15:43)

            vest [anonim] i-a raspuns lui sile

            Infectia din Germania se datoreaza firmei producatoare a substantei din perfuzie. Furnizorul a fost schimbat si acum nu sunt probleme.

            Si cu cainii ce vrei sa spui, ca daca nu te uiti pe unde mergi nu calci intr-un rahat de-al lor? Poate daca nu te uiti vreodata nici la talpa pantofilor cand ajungi acasa.
            Dar ce stiu eu, poate ai sclavi care-ti curata pantofii...
  • -5 (7 voturi)    
    Atentie guvernananti! (Luni, 23 august 2010, 13:58)

    simplucetatean51 [anonim]

    Reducerile de salarii in mediul piblic de stat pot fi un motiv de conflict major, mai ales la la salariatii cu sub 1000 lei! O multime de functionari-cheie in institutiile statului pot sa intre spontan in greva generala, daca de la 1 ian. 2011 nu se va reveni la vechea grila si nu se va mari conform Legii noi de salarizare. Greva poate sa cuprinda o institutie de 20-30 de oameni dar si una de 500, din domenii de activitate vitale: sanatate, finante, vami, invatamant, politie etc. Guvernantii trebuie sa se pregateasca si sa previna din timp acest gest normal al omului de rand, cel care este "talpa" de sustinere a treburilor curente, nu sefimea. Ei trebuie sa supravietuiasca decent crizei, fata de conducatori care nici acum nu iasi fac probleme. O criza mare va putea avea loc in preajma Sarbatorilor de iarna, cand orice roman vrea sa aiba pe masa un cozonac, o friptura si un pahar de vin... de Craciun si Anul Nou. Tineti seama de aceste trebuinte minime, domnilor guvernanti!
  • -3 (5 voturi)    
    Un titlu super la un articol lamentabil (Luni, 23 august 2010, 14:37)

    traian [anonim]

    Nu stiu care sunt atuurile autorului in raport cu acest site care si-a creat un nume in presa romaneasca.Nu stiu si nici nu vreau sa stiu.Dar mie personal articolele lui VM imi par slabute rau.Pacat ca subiecte de asemenea calibru se fasaie iremediabil printre randurile lui VM.Pacat.

    PS Titlul este bun dar marfa...
  • 0 (2 voturi)    
    D-le Vlad Dumitrescu, (Luni, 23 august 2010, 14:37)

    Laur006 [anonim]

    Nu sunt avocat(ul dlui V.M.), dar, sincer, parerea dvs subiectiva mi se pare foarte proasta si slab documentata.

    Ref la articol: este documentat? Eu cred ca documentul atasat (Raport ICCV) este o dovada.
    In rest, parerile personale ale autorului bineinteles ca au o mare doza de subiectivism. Dar asta inseamna originalitate, nu? Ca altfel e mai simplu sa dai copy-paste din comment-urile mai vechi si mai noi, mai bune sau mai putin bune, ale cititorilor, nu?

    Iar parerea mea personala referitor la tema articolului: nu se va intampla nimic. Argumentul este evolutia starii natiunii in ultimii 20 de ani: ni s-a inoculat ideea, sustinuta de cate o bateie, sau chiar crima, ici-colo, ca desi putini, "ei" sunt foarte puternici, iar luarile de pozitie impotriva "lor" nu au nici un efect.
  • -3 (5 voturi)    
    Chiar la DW scrieti????? (Luni, 23 august 2010, 14:46)

    de la DW scrieti? [anonim]

    In afara de faptul ca speculati la greu in privinta realitatilor sociale din Romania, nu aveti habar (si imi asum expresia) de notiuni lexicale de baza. Sunteti dezamagitor in privinta exprimarii, dar aveti pretentia de mare jurnalist, datorita faptului ca stapaniti niste exprimari pretentioase. Pai dle. Mixich, cum puteti sa va gafati in asemenea hal in explicarea cuvantului satisfacator, jigniti inteligenta cititorului, care daca mai si afla ca sunteti de la DW, sa amuza copios, ca mine de exemplu! Hallo, stiti sociologic vorbind ce semnificatie are termenul de satisfacator (NU satisfactie)???.........o exprimare de amator, sa ma scuzati, dar sa insinuati aici ca peste satisfacator nu mai exista nici o treapta a multumirii publice...de bine si foarte bine ati auzit??? cum puteti sa aduceti in combinatie expresia cu un picior in groapa si termenul satisfacator.......adica "befriedigend"? Credeam ca aveti mai mult profesionalism, dar se pare ca media se strica pe zi ce trece........si mai grav ar fi daca ati scris articolul gandindu-va ca nu va citesc oameni cu putina, dar esentiala cunoastere a Germaniei sau a lb. germane! Articol lacunar, prost documentat si mai prost comentata statistica.....mai mergeti si pe strada sa vedeti cum e realitatea.....ca din birou mai greu se recunosc problemele.........va spune un om cu asteptari normale de la guvernanti......aici ati jignit si poporul roman, care se zbate in saracie, si Dvs. insinuati cu cinism, ca ar avea pretentii prea mari de la politicieni, care ar trebui doar sa nu mai fure...atata tot.......cat despre faptul ca minimalizati impactul incompetentei guvernului Boc, si implicit al celorlalte guverne....dati dovada ori de ipocrizie ori de ignoranta.......o zi buna!
  • -1 (7 voturi)    
    pe aproape dar pe langa (Luni, 23 august 2010, 14:51)

    Mihai [anonim]

    Domnul Mixich intuieste bine ca nemultumirea creste mocnit si ar putea sa si explodeze la un moment dat, dar (la fel ca si politicienii nostri complet desprinsi de mediul inconjurator) nu reuseste sa si-o explice si striga manipulare. "Aceasta disperare" nu este imaginara, este efectul direct al lipsei oricaror masuri anti-criza.

    Efectele economice ale unor decizii luate anul trecut (sau mai bine spus a lipsei oricaror masuri) se simt abia anul asta, ca asa e in economie... cu efect intrziat. Sau in alte cuvinte, anul trecut lumea mai avea ceva bani (la saltea, la banca, de la prieteni, mama, tata, etc). Pentru ca masuri anticriza au fost =0 lucrurile s-au inrautatit si s-au dus si economiile alea care mai erau. Azi traim de pe o zi pe alta si pe datorie. Maine, dupa ultimele strangeri de curea la bugetari (care nu au fost insotite de cresteri economice in domeniul privat ) n-o sa mai gasim sa mancam nici pe datorie.
    Daca lucrurile nu se schimba, in momentul in care ai o masa critica de suferinzi si infometati si un lider bun de gura atunci totul rezulta in miscari sociale de amploare.

    Domnul Mixich, iesiti sambata la plimbare pe jos prin oras. Realitatea e chiar langa dumneavoastra si se vede criza cu ochiul liber: mai multi cersetori, oameni mai prost imbracati, coada la magazinul din colt care da pe caiet, putine femei insarcinate, batrani cu plase goale, vanzatoarea are intotdeauna marunt, au aparut din nou sifoanele si tigarile la bucata, si muuuulte altele...
    • +2 (4 voturi)    
      Vreau sa spun doar atat (Luni, 23 august 2010, 15:12)

      Andre [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Este normal ca vanzatoarea de la colt sa aiba marunt si este normal sa il cerem cand ne da restul.
      Poate este normal sa apara si sifoanele si tigarile la bucata, desi am vazut oameni amarati care fumeaza tigari scumpe.
      Nu este insa normal sa apara in mall-uri tricouri de firma vandute in rate (nu ai bani, nu iti iei tricouri de firma, dar de! romanii saraci s-au obisnuit sa fie si fuduli) si nici ca baiatul care iti aduce pizza sa se uite urat cand ii lasi doar (!) 2 RON bacsis. Probabil ca, daca il vei intreba pe acesta din urma, se va plange ca primeste asa "putin" din cauza crizei.
    • +4 (4 voturi)    
      "decizii luate anul trecut" (Luni, 23 august 2010, 16:07)

      principalul vinovat: "Nu EXISTA criza" [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Anul trecut trebuiau reduse cheltuielile bugetare, in special cele cu salarii si pensii. La guvernare erau PSD si PDL: de la PDL si Traian Basescu am auzit mereu ca vor sa reduca salarii si pensii, in timp ce de la PSd si de la televiziuni am auzit ceva foarte ciudat: cum ca daca vrea sa reduca salarii si pensii guvernul e "incompetent" -

      niciodata nu am auzit ca PSd si PNl sa fi fost in 2009 de acord cu vreo masura de austeritate, amintiti-va punctul culminant cu "NOI VREM RESPECT" declansat de PSD si PNL fix in momentul in cre PDL a adoptat legea salarizarii unice si a vrut sa-si asume si legea pensiilor speciale.

      Ce vreau sa arat aici este ca avem doua gasti politice care au exercitat presiune una asupra celeilalte iar PSD si PNl au castigat: astazi, daca s-au redus salariile este pt. ca acest guvern e "incompetent" si nici decum pentru ca este corect sa fie reduse.

      deci dvs. plabgeti ca nu s-au adoptat anul trecut masuri de reducere, dar daca erau ado0ptate, astazi la putere erau PSd si PNl care nu le-ar mai fi adoptat deloc.

      Deci, aveti o problema de logica: PSD si PNL s-au opus masurilor de austeritate in 2009, astazi se plang ca trebuiau kluate mai demult, dar ei daca ar vewni la putere ar plati salarii si pensii marite.

      Dvs. intelegeti ceva ..?
      • -4 (4 voturi)    
        partide? (Luni, 23 august 2010, 16:35)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui principalul vinovat: "Nu EXISTA criza"

        Vorbea cineva despre partide si promisiuni politice si nu am remarcat eu?

        Nu ma intereseaza politica, eu vorbeam din punct de vedere economic si atat.
        • -2 (2 voturi)    
          pai cine era la putere?Eram eu si n-am stiut? :) (Luni, 23 august 2010, 18:13)

          :))) [anonim] i-a raspuns lui mihai

          eram eu cumva si am uitat sa iau "masuri ..."?
  • +2 (2 voturi)    
    Imi place Roosevelt (Luni, 23 august 2010, 15:04)

    Cristina [anonim]

    Probabil a fost un bun comunicator. Cu figuri de stil intri si in istorie, daramite in gura presei.
    Cica in 1912 a fost impuscat in piept si glontul nu a ajuns in plamani, a refuzat sa se duca la spital si a continuat sa-si tina discursul inca o ora jumate.
    Cat despre omul obisnuit care isi pierde banii, nu se referea la serviciu, era vorba de criza din 1907 in care si-au pierdut multi depozitele. Asa s-a ajuns la recrearea FED in 1913, cand era pe cale sa se produca o noua criza gen 1873, 1893, 1097.
    Cand iti pierzi serviciul e mai putin grav... Cand iti scade salariul e si mai putin grav
  • +5 (5 voturi)    
    SI LA CE NE FOLOSESTE NOUA? (Luni, 23 august 2010, 16:16)

    ALL GARF [anonim]

    La ce le-au folosit grecilor nenumaratele demonstratii,
    spargeri de localuri,magazine,morti,greve fara numar,haos.S-au putut intoarce la traiul in minciuna, fara munca?Nu,au ramas la fel de indatorati in urma anilor in care au papat mai mult decat aveau dereptul dupa munca depusa.O singura sansa au avut -zona euro-care le-a fost salvarea.Sa ne inchipuim ca masa critica s-a format si poporulaflat in adanca izerie,rabufneste cu tot arsenalul,demonstratii,lupte de strada, distrugeri etec,etc.Alungam dictatorul si camarila sa,se ivesc iarasi zorii bunastarii.Cei chemati sa ne indestuleze sunt tocmai cei ce ne-au impins in situatia actuala prin guvernarea smenareasca, risipitoare cand un partid de 18% supus permanent
    santajului ('prin santaj politic am reusit sa dublam pensiile"se lauda plin de sine Geoana) si amenintarilor si-au batut joc de sansa conjucturala in care ne-am gasit in 2007-2008.Si-au batut joc de 3,8 miliarde E (rezultati di privatizarea BCR) pe pomeni electorale si tot felul de aranjamente oneroase.Si cum va fi in ziua de dupa?salariile
    cohortei de 1,8 mil bugetari vor reveni la sumele binemeritate a celor care salasuiesc la umbra unei calimari,pensiile vor creste,tva la loc ba chiar mai putin la produsele de prima necesitate,etc,etc.Din ce bani? Nu nise spune de unde,dar ne anunta ca vor alunga nenorocitil de FMI care ne jupoaie.
    Dar inainte de ca toate astea sa se intimplea,hai sa ne uitam in oglinda fiecare si sa recunoastem ca avem chiar si noi o vina in toate astea .Suntem
    opusul celor care au facut din tara lor un loc prietenos,-puturosi,fara simtul responsalibitatii, cotitori etc,intr-un cuvant neispraviti,dorim sa traim nemeritat cu cat mai putina munca.
  • -3 (3 voturi)    
    cui ii pasa ??!! (Luni, 23 august 2010, 21:19)

    lili [anonim]

    Vi se pare ca le pasa vreun pic ??!! Ca nu mai pot ai nostri alesi, (eu conducatori nu le pot spune, fiindca ei nu conduc!!!), ca se dau de ceasul mortii de grija romanilor sau a scaderii increderii romanilor ??!!! Da' de unde !!! Dl Boc nici acum in al 12-les ceas nu realizeaza prapastia intre ceea ce turuie toata ziua-buna ziua la fiecare aparitie si ceea ce se intampla in realitatea romaneasca. Dl Basescu e si mai preocupat de Vantu si Voiculescu, indiferent ce face, ce spune sau cu cine se intalneste.... Un guvern atat de catastrofal nu a avut Romania, desi nu toate cele anterioare au stralucit. Situatia este deja hilara, fiecare ministru in frunte cu Dl Boc este convins de capacitatile nemaipomenite ale lui si ale acestui guvern, am vazut acum cateva declaratii referitoare la eventuale remanieri. Parca vorbesc despre alti ministri, despre alta tara.... DEZASTRU.....
    In opinia mea, lipsa de incredere a romanilor in acest moment este determinata NU de masurile luate ACUM de guvernul Dlui Boc, ci de LIPSA acestor masuri incepand din noiembrie 2008 cand au venit la guvernare, lipsa explicata prin anul electoral 2009 cand miza era realegerea Dlui Basescu, PDL si Dl Basescu au preferat sa minta spunandu-ne intr-una ca Romania e grozava, ca nu ne atinge nici o criza, ca avem bani pentru salarii si pensii fara probleme. Pana in minunata luna mai 2010 cand FMI a zis STOP minciunii si a 2-a zi Dl Basescu anunta natiunii romane apocalipsa. Asa cum acum, Dl Basescu si Dl Boc ne-au asigurat ca daca nu iau aceste masuri ACUM, mai traziu ar putea fi PREA TARZIU, asa cred si sunt convinsa chiar ca DACA luau aceste masuri incepand cu ianuarie 2009 cand Dl Boc zicea cate ceva, dar NU A FACUT NIMIC, azi Romania nu se afla in acest DEZASTRU economic. Vezi tarile vecine care deja dau semane de revenire in timp ce Romania inca scade.
    INCOMPETENTA acestor guvernanti este deja CRONICA.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by