Au inceput cu servicii basic, gen culegere de text, umplere baze de date, transcriere s.a.m.d. Au continuat cu servicii ceva mai complexe, gen call center, pentru ca, intr-un final sa ajunga la dezvoltare de soft, administrare de centre de date si alte tipuri de servicii sensibile. Desigur, vorbesc despre indieni, adica despre cei care s-au specializat in a prelua munca altora la un pret mult mai mic. Si nu ma refer aici la un domeniu anume. Din punct de vedere teoretic, indienii pot prelua absolut orice. Daca exista cerere, imediat se vor forma o groaza de firme oferind servicii similare celor din tara de origine la preturi mai mici.

Intrucat vorbim despre servicii cu care ne-am obișnuit, lucrurile nu mai par demult atat de ciudate. Nu i se pare nimanui nimic exagerat in a face o revizie a unui avion sau vapor in India datorita costurilor mai joase. Daca insa s-ar pune in discutie externalizarea unei parti bune din educatie ce parere ati avea? Aceasta idee i-a venit unui profesor de la Universitatea George Washington. Dr. Chandru Rajan și-a propus sa externalizeze corectarea temelor de casa și a lucrarilor studenților. Ideea e simpla: decat sa stai și sa corectezi aceleași și aceleași lucruri, mai bine angajezi pe cineva care sa faca acest job repetitiv, ție revenindu-ți doar sarcina de a pune note.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Trenduri economice.