Opinie

Camata sau dobanda

de Dan Selaru     Romania obiectiva
Vineri, 30 aprilie 2010, 9:25 Actualitate | Opinii


Mircia Giurgiu, deputat PDL, vrea o lege impotriva camatariei. Inca o masura socialista, banii sunt o marfa, nu poti sa spui care e pretul lor, adica dobanda.

Sa revenim in realitate, cum ar fi sa existe o lege care sa spuna ca dobanda la eurobondurile Greciei este de cel mult 5 procente. Cine, Doamne iarta-ma, i-ar imprumuta pe greci? Nimeni. Pentru Grecia banii sunt mai scumpi decat pentru un prieten al meu care vrea sa-si faca o casa.

Nu apar niciun imprumut dat in conditii ilegale, cine face o ilegalitate sa plateasca. Dar a spune ca anumite imprumuturi sunt ilegale datorita dobanzii este o aberatie. Ne spune un comentator ca prin camata se intelege capitalizarea dobanzii pe perioade mai scurte de un an. Cica scrie in Codul Penal. N-am reusit sa gasesc. Adica nu poti sa iei dobanda la dobanda pe perioade mai scurte de un an.

O prostie. Exista conturi curente cu capitalizarea dobanzii la o luna. De la banci. Asa ca a impune ca tu client al bancii sa poti capitaliza dobanda la o luna dar banca sau altcineva nu e pur si simplu discriminare.


Citeste restul materialului si comenteaza pe Romania obiectiva.


Citeste mai multe despre   


















2675 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    D-le,nu vrei sa intelegi sau chiar nu poti? (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:12)

    urania [utilizator]

    Matale te faci ca nu intelegi sau chiar nu poti sa intelegi? Nu e vorba de imprumuturi la nivel de state. Cred ca este un proiect de lege impotriva camatariei ordinare, practicata de toate clanurile tiganesti din Romania, de toti cei care au facut bani la greu, ei stiu cum ca noi doar banuim, si acum profita de saracia noastra si ii imprumuta cu dobanzi exorbitante De aceea s-au intamplat tot felu de nenorociri cu oamenii care nu au mai putut achita la timp si au venit 'recuperatorii' borfasilor si stim cu totii ce s-a intamplat. Pt asta ar merita o lege, sa-i vedem pe toti coloratii care spala banii prin camatarie ce vor mai face!
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:06)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui urania

      si pana la urma problema cu camataria nu este neaparat dobanda exorbitanta ci controlul asupra fenomenului. Bancile sunt controlate din motive obiective si chiar si asa dupa cum am vazut totusi au aparut probleme datorita lipsei suficiente de control.
      • 0 (0 voturi)    
        efectele legii (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:02)

        mmm [anonim] i-a raspuns lui Mowgli

        Daca se aproba legea trebuie sa se inchida a doua zi toate bancile. Si ei sunt tot niste camatari. Eu nu vad nici o diferenta...si bancile si camatarii cresc ratele dupa bunul plac...ambii avand aceiasi procedura...clauze bune in contracte facute de avocati buni.
    • +2 (2 voturi)    
      Interesanta opinia lui Dan Selaru (Vineri, 30 aprilie 2010, 12:23)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui urania

      Ce ramai dupa ce citesti.Ca Dan Selaru s-a dat cu camatari.Sau ca articolul este scris la comanda lor. Camataria este o infractiune grava care trebuie combatuta.In orice chip.Vezi cine practica camataria.Numai interlopii.Deci ei se simt amentintati.Si unde se duc banii din dobanzi si ce tragedii a generat camataria.Camataria interzisa.Si pedespita si sa iei si sa dai bani intrun contract de camatraie.Notarii care lucreaza cu camatarii sant cei mai rai.Sa li se ia licenta.
  • +3 (3 voturi)    
    exista... dar... (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:13)

    Demigod [utilizator]

    Da, exista. Inca pe cand se mai dadeau credite de consum, erau banci la care ajungeai cu dobanda efectiva la 50% pe an, daca calculai toate comisioanele si vrajelile lor ascunse. Nu dau nume, dar imparteau destule pliante.
    In aceleasi conditii, daca luai bani de la camatari, dobanda era doar dubla.

    Evident, erau contracte ilegale deoarece nu respecta normele BNR, dar odata semnat contratcul, e mai greu sa te judeci cu bancile.

    Fraieri vor exista intotdeauna, si-o vor musca si cu legea si fara ea.

    Dobanda capitalizata lunar este o optiune pentru cei ce vor sa-si lichideze creditul innainte de termen; si functioneaza in ambele sensuri. Sunt banci/fonduri de investitii care ofera dobanda capitalizata lunar pentru depozite. E doar chestie de calcule si contracte; iar cand te joci cu banii, trebuie sa intelegi esenta contractului, nu complexitatea lui.
  • +1 (1 vot)    
    un pic pe langa (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:13)

    vlad [anonim]

    In primul rand tu te apuci sa comentezi pe marginea afirmatiei unui comentator, pe care nu ai putut sa o verifici :) Despre ce vorbesti?

    Apoi, care e ideea cu legalitatea? O persoana fizica da bani cu imprumut, cu dobanda (mica sau mare, capitalizata sau nu) si asta nu e in regula.
    Oricum ceea ce se practica nu e camata e inselaciune, japca, intimidare, etc.

    In sfarsit, chiar si cu asa o lege, aceasta ar treui sa se si aplice, ceea ce nu e cazul
    • +1 (1 vot)    
      pe langa (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:30)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      De ce o persoana fizica n-are voie sa dea bani imprumut cu dobanda? Doar bancile au autorizatie de-a lucra cu bani, pe cand persoanele fizice pot doar sa ii consume? E absurd.
      Cum ramane cu casele de Amanet? Si cum ramane cu problemele acelor oameni, care AU nevoie stringenta de bani, si sunt refuzati de banci sau alte institutii pentru ca nu sunt "solvabili"?
      Daca ar exista un cadru legal pentru imprumuturi intre persoanele fizice, nu ar exista "camata" in sensul infractional; iar cea care ar exista ar putea fi mai usor detectata, evitata si sanctionata.
  • +4 (4 voturi)    
    Aberant... (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:33)

    maria [anonim]

    acum orice lege care da in cap salbaticiei de pe piata din Romania e socialista?
    D-le Selaru, ce aparati dvs. nici macar nu e liberalism...e legea junglei. Cred ca aveti o intelegere foarte rudimentara a liberalismului. Si a socialismului, aplicand pecetea lui peste orice incearca sa reglementeze niste aberatii dezvoltate in perioada de tranzitie.

    Traiesc in Germania, care momentan e guvernata de un guvern de dreapta, si asemenea lucruri ar fi pur si simplu de neinteles.

    Sau sunteti cu clanurile de camatari?

    Si, da, in afara sunt mecanisme de control al dobanzilor bancilor, de-aia imprumuturile in vest costa mai putin. E adevarat, piata e matura si a impus anumite standarde, insa dincolo de asta, mai e si atitudinea "socialista" a guvernelor, care protejeaza populatia de abuzurile bancilor.

    Si...inca ceva...toata criza a fost cauzata exact de acest dezmat al bancilor, care trebuie puse oricum la punct!
    • 0 (0 voturi)    
      Legea "ilicitului" (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:06)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui maria

      e o lege comunista!!! Jos cu ea!!!!
      Sa vedem cine ar profita de asta.....
  • +2 (2 voturi)    
    D-le Dan Selaru, (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:09)

    yellowdog [utilizator]

    da aveti dreptate, in jungla ar fi o prostie, acolo ala mai tare il mananca pe cel slab. Daca cultura dumneavoastra economica se reduce la atat, lasati deoparte condeiul si mai studiati. De societate umana ati auzit? Sau aspiram catre o salbaticie desavarsita?
    • +1 (1 vot)    
      domnule Dan Selaru (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:34)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui yellowdog

      vi se pare ca ce fac bancile cu clientii sub buna protectie a lui isarescu se numeste practica inclusa in "societate umana" sau "salbaticie desavarsita". a profita de vidul puterii de exprimare al clientului cum vi se pare? sa cresti o donbanda cu 300% (vezi BCR) vi se pare camata sau economie de piata? nu-mi spuneti de "ai semnat...asta e". semnat, nesemnat, tot salbaticie se cheama
  • 0 (0 voturi)    
    exista camatari si camatari (Vineri, 30 aprilie 2010, 13:01)

    pepe [anonim]

    Probabil autorul nu stie de existenta camatarilor care dau bani cu dobanda de 10%, cer garantie apartamentul, iar in ziua scadentei nu e de gasit. Asa a luat case si masini interlopii Caiac, Nutu camatarul, si altii. Nu stie de asemenea cum sint amenintati si torturati cei care nu-si pot plati datoriile.
    O activitate financiara (si camataria) trebuie reglementata (si impozitata). Nu stiu de ce toti sariti impotriva bancilor. Cind v-au dat banii trebuia sa cititi bine contractul si sa intelegeti ce inseamna, iar daca nu sa puneti toate intrebarile necesare.
  • +1 (1 vot)    
    25% pe luna (Vineri, 30 aprilie 2010, 14:17)

    vlad [anonim]

    Eu traiesc de 20 de ani in germania, dar in relativ scurtele concedii din romania am cunoscut intimplator doua persoane, una din bucuresti si una din banat, care si-au pierdut casa respectiv apartamentul la camatari.
    Cel din banat ma implora sa-i dau ceva de lucru la casa mea, pt. ca are scandenta la camatar. Cind l-am intrebat de dobinda, mi-a zis 25%. Pe luna...
    Parerea mea este ca domnul jurnalist nu s-a gindit prea mult cind a scris rindurile de mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      imi pare rau... (Vineri, 30 aprilie 2010, 21:29)

      goe [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Dar trebuie sa fii putin nebun ca sa nu spun altfel sa te imprumuti cu 25% pe luna, care presupun ca se si capitalizeaza tot lunar. Imi pare rau pentru domul respectiv, dar nu e treaba statului sa te pazeasca de propria prostie. Major fiind si in deplinatatea facultatilor mintale, e problema ta daca intr-o zi, de buna voie si nesilit de nimeni, semnezi un act de donatie si iti donezi casa. Treaba statului ar fi fost sa-l impoziteze zdravan pe camatar, ceea ce in mod sigur nu s-a intamplat.
      Sunt de acord ca sunt probleme cu camataria, cea mai mare fiind probabil evaziunea fiscala, dar nu scoaterea in afara legii e solutia. Solutia trebuie sa aiba in vedere legalizarea si fiscalizarea veniturilor si prevenirea abuzurilor din partea camatarilor, dar si educarea cetatenilor. Nu in ultimul rand, trebuie reactivata legea "ilicitului" ca o plasa de siguranta pentru cei care reusesc sa scape de celelalte mecanisme. Aceasta lege functioneaza in toate tarile civilizate! In tarile civilizate se lasa cu puscarie, dar cum la noi fenomenul este extrem de raspandit si nu am avea atatea puscarii, propun sa se impoziteze cu 90% tot ce nu se poate justifica din venituri licite (si impozitate). Sa vad eu ce politician vine cu o asemenea propunere... Asta ar rezolva foarte repede problema interlopilor, 99% din ei arhi-cunoscuti. Evaziunea fiscala nu este un drept, este o infractiune! 80% din relele de pe lumea asta au o singura radacina comuna: evaziunea fiscala. Stiti cum au reusit sa-l infunde americanii pe Al Capone? Evaziune fiscala. Cancerul Romaniei se numeste tot evaziune fiscala. Ganditi-va la asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu dobanda este problema ci relatiile notarale (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:01)

    lupu' singuratic [anonim]

    Problema nu este cu dobanda. Ce treaba are camataria cu dobanda?
    Este clar ca nici deputatul cu pricina habar nu are despre ce vorbeste. Dupa cum am mai spus nu dobanda reprezinta problema ci contractul dintre camatar si debitor. Din pacate debitorul crede ca daca ii inapoiaza camatarului (creditorului) rata luna a scapat de probleme.
    Problema este ca tu debitor accepti conditiile impuse de camatar si anume: inchei actul (contractul) la notarul indicat si cunoscut de notar; dupa fiecare rata, plata nu legalizezi situatia dintre tine si el si astfel ratele scadente.

    Aici este problema nu DOBANDA. Celor care o aruca pe asta cu dobanda le spun doar atat: La mama si la tata te imprumuti fara dobanda.
  • 0 (0 voturi)    
    ahaaaaaaaaaaaa (Vineri, 30 aprilie 2010, 16:07)

    lupu' singuratic [anonim]

    Daca il imprrumut pe frate-miu cu dobanda de 5%, practic camataria? Sau pe mama soacra? Poata n-o suport. Sunt pasibil de inchisoare de la 1 la 3? Ahaaaaaaa
  • 0 (0 voturi)    
    hahahahaaa (Luni, 2 august 2010, 17:29)

    Georgica [anonim]

    vreti sa protejati cetateanul roman de distrugerea vietii sale prin inconstienta? scoateti in ilegalitate alcoolul. cunosc un om alcoolist care si-a girat apartamentul pentru un imprumut de cateva mii de euro-si ce bucuros a fost ca avea bani de alcool! cine e de vina ca acesta isi vinde/pierde apartamentul? el, alcoolul sau imprumutatorul?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version