Muezinii disperarii

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:17 Actualitate | Opinii


„Bombele atomice se coc in fabrici, minciunile curg de prin difuzoare, dar pamantul se roteste in continuare in jurul soarelui si nici dictatorii, nici birocratii, oricat de mult ar dezaproba acest proces, nu pot sa il impiedice.”
George Orwell


In orasul asta de o uratenie certa a venit in sfarsit primavara. Deasupra blocului de peste drum, eternizat in stadiul de constructie, si-a aprins florile albe un castan urias. Mirosul de maruntaie al canalului din vecinatate a fost coplesit de aroma feroce a doua tufe de liliac inflorite. Nu-i naluca si nici poezie ca vad din ce in ce mai des perechi de adolescenti incolacindu-se pe sub ruinele Lipscanilor si in ungherele imputite din pasajul Victoria. Sunt frumosi de rup uratenia din jur si constatarea ca a venit primavara e aiuristic de evidenta. Mai putin lor...

Le-am citit cartile si le respect talentul si inteligenta. Sunt atent la opiniile lor si banuiesc ca sunt doar unul printre alte cateva zeci de mii. Cum nu in fiecare luna apare o noua carte semnata H.R.Patapievici sau Mircea Cartarescu, le citesc saptamanal textele publicate in Evenimentul Zilei. Dar acum o fac din ce in ce mai greu.

Cand nu scriu despre politica, cei doi intelectuali descriu o societate macelarita, o hecatomba deprimanta in care singurul gest rational ar fi sinuciderea. Adevarul obiectiv a disparut din Romania, minciuna anchilozeaza tara, valorile sunt rasturnate cu susul in jos, Bucurestiul e locuit de oameni bolnavi cu trupuri diforme si ochii tristi, mafia ne controleaza statul, pe care oricum il devastam noi insine, desi traim vremuri de pace. Scoala scoate generatii de analfabeti, civilizatia cartii se scufunda, iar tinerilor nu li s-a furnizat un lucru, un ideal pentru care sa merite sa traiasca. Reintors din Germania la Bucuresti, din primele zile iti vine sa te spanzuri. Toate aceste fraze sunt prezente in editorialele semnate in ultimele trei luni de catre cei doi scriitori, iar permanentizarea amaraciunii lor e tulburatoare.

Cronicizarea deznadejdii este o chestiune intima atata vreme cat ea se manifesta in spatiul privat. Dar atunci cand lamentatia este cantata de pe estrada, cand orizontul infundat este infatisat saptamanal multimii, cei doi barbati se transforma in eficienti muezini ai disperarii. Ca ii aud din ce in ce mai des pe muncitorii de peste drum boscorodind pe toti si toate, este meritul tsunami-ului cartitor al micilor ecrane. Dar blazarea si inapetenta de a spera, prezenta din ce in ce mai des la generatia coapta la 30 si de ani in pozitii influente, se datoreaza in buna masura si descurajarii prea-exhibate public de Mircea Cartarescu si Horia Patapievici. In ciuda a orice s-ar spune, ambii impun modele de atitudine. Si astazi in Romania la moda este sa vrei sa fugi. Acum vreo 20 de ani din Romania se fugea ca dintr-o inchisoare. Astazi se fuge ca dintr-o deprimare. Si nu e drept.


Nu e drept pentru ca nicicand, in scurta ei istorie, Romaniei nu i-a mers mai bine ca in acesti ani. Nu e doar o parere, ci un fapt cunoscut si deja afirmat pe mai multe voci. E indeajuns sa citim jurnalul calatoriei lui Iorga prin satele romanesti de la 1904, a caror inapoiere o descrie lucid: „Casele sunt foarte proaste, ferestile sunt abia cascate si le acopera cate o farama de geam cetos. Copiii zdrentuiti merg la boi si cirezile pasc in jurul caselor. Aici trebuie, nu pamant, cit invatatura, lumina, simt de ce este viata si cum trebuie traita”. Iorga are insa si multe cuvinte de speranta cand vorbeste despre muntenii sai falnici si tarancile oachese. Acelasi Iorga care, in 1940, era asasinat intr-un regat al Romaniei deja obisnuit cu crimele politice. De-a lungul unui singur secol Romania a trecut prin doua razboaie mondiale, a fost sub ocupatie nazista si sovietica, a suportat trei dictaturi si a fost condusa autoritar vreme de aproape 60 de ani. Astazi romanii sunt feriti, de doua decenii, si de dictaturi si de razboaie. Viena e plina de Craciun cu turisti din Romania, cuplurile tinere isi fac luna de miere din Creta pana in Brazilia, iar cei mai studiosi si inteligenti pot alege liber orasul european in care sa profeseze. Da, inca nu am ajuns din urma nivelul de trai al Germaniei sau macar al Spaniei. Da, avem coruptie multa, saracie inca, badarani destui, dar ce inseamna 20 de ani in cresterea unui popor? Tot Iorga spunea ca avem nevoie de vreo 100 de ani de munca buna pentru a deveni un popor serios. Astazi suntem parte din doua aliante importante, iar Occidentul la care am ravnit in ultima suta de ani ne-a acceptat in sfarsit. Cu un rictus in colt de gura, ce-i drept. Dar asta nu-i un prilej bun pentru streang.

Ce uita Mircea Cartarescu si H.R.Patapievici atunci cand scriu doar cu nisipul disperarii intre dinti este ca 20 de ani e un timp prea scurt pentru ca un popor (oricare) sa ajunga undeva. Suntem inca pe drum si mergem cu raii dar si cu bunii. Fara sa caut prea mult in memorie pot enumera trei intamplari frumoase si datatoare de speranta pentru ca au continuitate: tinerii care organizeaza festivalul de muzica de camera SONORO. Au ajuns deja la a 5-a editie. In sport: echipa handbalistelor de la Oltchim Ramnicu-Valcea. Faptul ca au ajuns in finala Ligii Campionilor nu e un accident fericit: anul trecut au fost in semifinale. Chiar si in jurnalismul mult hulit exista grupuri de tineri care se coaguleaza in jurul unor idei generoase si scot la iveala reviste independente (www.decatorevista.ro) mult mai miezoase decat cele ale marilor trusturi. Asadar, va rog, domnule Cartarescu si domnule Patapievici, ca din cauza obisnuintei de a ne impiedica de gurile de canal, sa nu ratam impreuna florile frumoase ale liliacului.


Citeste mai multe despre   













Comentarii alese de moderator

  • excelent articolul (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:51)
    dan liberman [anonim]

    Cred ca ai perfecta dreptate si imi aduc aminte ca, la un moment dat, Vasile Dancu spunea ca reconstructia imaginii Romaniei trebuie sa inceapa cu recladirea increderii sociale, a imaginii de sine si a stimei de sine a romanilor.

    Ma intreb uneori daca mai exista vreo natiune in care disrpretul de sine sa fie exhibat cu atata pofta cum se intampla in Romania. Poate dupa 50 de ani de cosmetizare a unei realitati mult prea false pentru a fi credibila, e absolut normal ca prudenta intelectuala sa respinga orice incercare asimilabila propagandei.

    Realismul nu trebuie respins si cred ca e timpul sa vedem primavara atinci cand ea ne bucura, nu sa o inlocuim cu dejectii doar de frica unui trecut mult prea recent.

    Va propun un test: renuntati o saptamana sa priviti canalele de stiri, sa cititi ziarele si plimbati-va prin parc. Admirati ciresii infloriti, iarba verde, tinerii care isi zambesc tandrunsi incercati, macar pentru o clipa, sa vedeti o alta Romanie. Se poate!







10917 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    Foarte frumos (Miercuri, 28 aprilie 2010, 7:38)

    anonim [anonim]

    Foarte bune punctat: orice alta atitudine decat optimismul nu va face decat sa adanceasca metastaza societatii noastre.
    • -8 (10 voturi)    
      Stii matale, ... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:16)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      ... sa folosesti cuvinte mari fara sa stii ce inseamna nu-i musai o dovada de inteligenta sau cultura.
    • -6 (8 voturi)    
      Atata poti, si nu mai mult. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:53)

      RolandTM [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Incredibil. Probabil ca nu ati mai iesit de muuult timp de prin Bucuresti, de vorbiti cu atat aplomb de binefaserile societati actuale. Ei bine, aflati ca cei doi scriitori mentionati, sunt chiar prea optimisti. Ce punct de comparatie, Romania anilor '40. In primul rand romania anilor '40, avea un sistem de valori si de productie functional. Adica aveai de ce locui la sat,.. acum acest lucru nu mai exista. Atunci existau legi si se stia ce trebuie facut. Atunci exista industrie, agricultura(granaru ..de atunci e), .. nu are rost sa continui. In ani '40 romania era un stat functional cu o economie functionala. Acum nu. Grotescul pe care al descriu cei doi mentionati, exista. Si ei al vad, pentru ca au ochi sa vada. Poti sa fi optimst si in puscarie, condamnat pentru crima sau coruptie. Pe viata sau doar 2 luni. Dar cand scrii despre acest optimism, blamand 2 scriitori seriosi, e clar. Atata poti, si nu mai mult.
  • +12 (16 voturi)    
    viziune (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:23)

    sargo [anonim]

    ma bucur ca cineva cu adevarat respectabil din media are curajul sa traga de maneca acesti 2 post decembristi monstri ai intelectualismului romanesc. Aceeasi opinie o am si eu. aveti perfecta dreptate. cei 2, cu tot respectul cuvenit, nu pot fi niste lideri ai elitei romanesti. sunt lipsiti de viziune, nu au simtul viitorului, sunt incapabili sa trasesze o directie de urmat tinerei generatii, sunt incapabili sa coaguleze in jurul ideilor lor tineri de 100 de ori mai talentati. In loc sa invete de la Nae Ionescu care a crescut o generatie, ei o alunga. Propria neputinta o transfera tinerilor. In loc sa creeze celule de rezistenta care sa schimbe societatea si mentalitatea acestui popor, ei nu fac decat sa se vaiate fara sa poata depasi episodul comunist din istoria tarii. De 20 de ani ne spun acelasi lucru: ororile comunismului si efectele sale asupra poporului. Sau propriile trairi depresive.same old sheet cu alte cuvinte.Comunismul il stim, il cunoastem, nu o sa-l uitam prea curand. Depresii si trairi abisale, curent psihodeprimant putem crea toti. Dar haideti sa ne depasim intunecimile, si chiar as zice ura in cazul lui HRP pentru comunism. Haideti sa depasim si sa privim inainte, sa vedem ce trebuie facut, ce trebuie schimbat. Si mai ales cum sa facem asta.Sa punem umarul, nu sa fugim. Sa ne implicam efectiv nu doar de pe net sau de la televizor sau din ziare. Societatea civila sa zicem extrem de activa acum vreo 10-15 ani a ramas fara vlaga, daca nu a devenit la fel de egoista ca si clasa politica. Noile organizatii, mici si fara mare putere de a iesi in fata si a transmite romanilor cate se fac (pt ca fac) si cate sunt de facut, se lupta cum pot cu o societate care nu vrea sa faca saltul inainte desi are in permanenta contacul cu civilizatia europei.
    Rolul intelectualului in opinia mea, e mai degraba acela al vizionarului, acela de a privi inainte si avand intelegerea trecutului sa-si asume rolul de a caluzi societatea catre un viitor mai bun.
    • +6 (8 voturi)    
      Mai grav de-atat ... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:20)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sargo

      ... nu doar ei. Dupa parerea mea, cea mai mare parte a intelectualitatii romanesti e in aceeasi situatie. Chestia e evidenta: limbajul de lemn e practicat in continuare, si implicarea intelectualilor in politica e sublima dar lipseste cu desavarsire. De-aia eu insist sa le spun telectuali, ca intelectuali nu prea avem.

      Dupa parerea mea insa, nu obsesia comunismului apus e ceea ce e grav, ci atitudinea de vaicareala neputincioasa, in locul implicarii.
    • +5 (9 voturi)    
      De acord (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:03)

      The Spaniard [anonim] i-a raspuns lui sargo

      ...cu autorul articolului, cu exceptia unui singur punct: Ca le acorda celor doi calificativul de "barbati". Ca sunt realisti? - Desigur. Ca au rafinament intelectual? - De necontestat! Ca sunt eruditi? - Fara indoiala! Dar, cu toata parerea de rau, apelativul de "barbati" nu li se potriveste. Pentru ca barbatia, masculinitatea sunt caracterizate de dinamism, actiune, tenacitate, pe cand pesimismul si resemnarea pe care cei doi le propovaduiesc sunt atribute babesti. Cu alte cuvinte, viziunea celor doi este corecta, dar nu ofera nici o solutie.
      Chiar mai mult, atitudinea lor este profund daunatoare societatii, pentru ca distruge moralul. Iar in situatii de criza, deznadejdea se poate raspandi ca un foc de paie.

      "A STI SI A NU ACTIONA ESTE SUPREMA LASITATE"
  • +10 (10 voturi)    
    Excelent comentariu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:29)

    SAS [anonim]

    O analiza lucida si bine scrisa. Felicitari, d-le Mixich.
  • +7 (11 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:33)

    Gog [anonim]

    Aud si eu ceva care seamana cu ce simt. Asa e, lucrurile se indreapta, prea incet pentru pretentiosul carcotas si poate si pentru cei mai vitregiti de soarta. Dar lamentarile au depasit demult realitatea. Nici nu mai poti sa spui ceva bun ca imediat apare un cor de disperati care te acopera si murdareste in jur. Sau poate majoritatea celor care spera si actioneaza pozitiv n-au timp sa-si spuna parerea. Astfel te acopera o plevusca semidocta pentru care cultura incepe cu cei doi si se termina tot prin apropierea lor.
  • -5 (7 voturi)    
    Asa e, Romanica nu a dus-o nicicand mai bine (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:50)

    Santa [utilizator]

    (null)
  • -1 (1 vot)    
    excelent articolul (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:51)

    dan liberman [anonim]

    Cred ca ai perfecta dreptate si imi aduc aminte ca, la un moment dat, Vasile Dancu spunea ca reconstructia imaginii Romaniei trebuie sa inceapa cu recladirea increderii sociale, a imaginii de sine si a stimei de sine a romanilor.

    Ma intreb uneori daca mai exista vreo natiune in care disrpretul de sine sa fie exhibat cu atata pofta cum se intampla in Romania. Poate dupa 50 de ani de cosmetizare a unei realitati mult prea false pentru a fi credibila, e absolut normal ca prudenta intelectuala sa respinga orice incercare asimilabila propagandei.

    Realismul nu trebuie respins si cred ca e timpul sa vedem primavara atinci cand ea ne bucura, nu sa o inlocuim cu dejectii doar de frica unui trecut mult prea recent.

    Va propun un test: renuntati o saptamana sa priviti canalele de stiri, sa cititi ziarele si plimbati-va prin parc. Admirati ciresii infloriti, iarba verde, tinerii care isi zambesc tandrunsi incercati, macar pentru o clipa, sa vedeti o alta Romanie. Se poate!
  • +7 (9 voturi)    
    Muezinii disperarii (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:56)

    cristiana_b [anonim]

    Bravo, bravo, de 3 ori bravo domnule Mixich !!!

    Citindu-va articolul m-am bucurat nespus ca exista si minti lucide . Sincer, articolul mi-a adus aminte de editorialele lui Octavian Paler din Romania Libera a anilor 1996-2000, deasemenea pline de disperare ,in care isi asuma rolul de Cassandra si care reuseau sa ma scoata din sarite si sa ma umple de lehamite.

    Este nevoie de luciditate si optimism .Or, intelectualii citati mai sus, sunt departe de a furniza doza de optimism necesara oricarui demers .Poate modelul nostru sufera si el, uitandu-ne si ascultand ce spun/fac intelectualii. Ideile sunt motorul dar ,helas, uitam ca orice idee, cat de mareata, neurmata de actiune ramane stearpa. Depa
  • +4 (6 voturi)    
    Muezinii disperarii (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:56)

    cristiana_b [anonim]

    Bravo, bravo, de 3 ori bravo domnule Mixich !!!

    Citindu-va articolul m-am bucurat nespus ca exista si minti lucide . Sincer, articolul mi-a adus aminte de editorialele lui Octavian Paler din Romania Libera a anilor 1996-2000, deasemenea pline de disperare ,in care isi asuma rolul de Cassandra si care reuseau sa ma scoata din sarite si sa ma umple de lehamite.

    Este nevoie de luciditate si optimism .Or, intelectualii citati mai sus, sunt departe de a furniza doza de optimism necesara oricarui demers .Poate modelul nostru sufera si el, uitandu-ne si ascultand ce spun/fac intelectualii. Ideile sunt motorul dar ,helas, uitam ca orice idee, cat de mareata, neurmata de actiune ramane stearpa. Depa
  • +10 (10 voturi)    
    Multumesc (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:12)

    miru [anonim]

    Va multumesc, domnule Mixich, pentru inca un articol care mi-a mers la suflet. Cred ca stiti deja ca aveti un public fidel aici, pe Hotnews, care citeste fara exceptie orice apare sub semnatura dumneavoastra, asa ca pot spune ca ati oferit deja un antidot la doza de medicament amar pe care o deplangeti.
    Si mie mi se pare incredibil cum uita oamenii, cat de repede s-au obisnuit cu binele si sunt (din nou) gata sa fie scarbiti de ce-i in jur. Oare altora nu li se intampla cateodata sa se opreasca in spatele blocului cu amintirea vie a cozilor istovitoare? Sunt mii lucruri mici care imi amintesc de unde venim: o vitrina cu prajituri dintre care pot alege dupa pofta inimii, raionul de electrocasnice de la Bucur-Obor pe langa care treceam in '90 cu sfiala si jind, visand cu ochii deschisi la un fier de calcat Phillips, sau credincioasa mea masina, in care adesea ma enervez in trafic uitand de vremurile cand eram convinsa ca nu voi putea poate niciodata sa ajung sa-mi permit o masina a mea. Adeseori, cand cei din jur se plang de una sau alta, ma simt si eu obligata sa le amintesc cum am crescut fara nici o speranta, iar maximul asteptarilor era ani-lumina de posibilitatile care ni se deschid azi, chiar si aici, in tarisoara natala.
    Asa ca multumesc pentru mirosul de liliac si abia astept delegatia programata la Iasi in iunie, cand planuiesc sa fur o bucatica de fericire pe sub teii infloriti.
  • +7 (7 voturi)    
    corect (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:13)

    vlad [anonim]

    Asa cred si eu, dar nu cred ca cei doi ar trebui sa fie responsabili de buna dispozitie a poporului roman. Fiecare ins in parte trebuie sa se gandeasca la ce face el personal pentru ca colorlalti sa le fie un pic mai rau. Si atunci o sa vada ca gesturi aparent minore, insumate, creeaza mizeria morala pe care, e-adevarat, primavara o mai estompeaza. Mi-ar placea ca acest articol sa aiba cateva sute de comentarii, dar va avea vreo opt. Si asta ne va spune ceva.
    • +8 (8 voturi)    
      Raspundere (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:49)

      cristiana_b [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Si totusi sunt responsabili. Sunt leaderi de opinie.Si o stiu .Sunt chiar implicati in demersuri politice(HR Patapievici).Ideile sunt motorul actiunilor.
      Poate este bine- si cred ca demult era momentul- ca romanii sa inceapa sa priveasca /asculte si leaderi/elite din zona actiunii, nu numai din zona ideilor/intelectualitatilor.Dar am ramas setati ca in comunism, cand existau numai idei nu si oameni de actiune ; acum cand exista,sunt taxati fie de hoti fie de norocosi.
  • -3 (11 voturi)    
    coborati printre noi, dle Vlad Mixich (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:14)

    Beatrice [anonim]

    este usor sa ai idealuri cand esti rupt de realitate. Poporul asta preamarit in articol este format si din vanzatori si ospatari dispretuitori si obraznici, din cadre medicale care ti-ar grabi sfarsitul prin incompetenta, din mitocanii care te injura la stop sau ti-o iau inainte la orice coada sau din nespalatii din mijloacele de transport. vei intra in contact mai des cu partea asta din popor si mai putin cu cei care organizeaza simfonii.
    daca esti puternic si rabdator, iti urez viata placuta in Romania! chestiunea de care nu te-ai prins este cei enumerati sunt majoritatea si efortul individual de transformare a societatii nu poate compensa forta acestora numerica. cat despre educatie, acestia se educa unii pe altii, iar cei ca tine n-au decat sa aiba sperante desarte in izolarea lor elitista.
    • +7 (7 voturi)    
      este usor (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:03)

      Gog [anonim] i-a raspuns lui Beatrice

      daca stii ce ai de facut. Si ai de indreptat, acolo la locul tau. Daca doar privesti si te oripilezi, lucrurile nu se schimba in bine. Dar o actiune cat de mica are un efect pe care nici nu-l sesizezi. Simplul fapt ca tu nu treci pe rosu cand o face turma, va mai aduce inca unul doi care se vor gandi la asta. Sau copilul tau educat, o sa mai traga dupa el cativa in timp. Daca te declari impotriva unei initiative necivilizate, iar ai un plus. Dar daca nu actionezi, macar da-ti seama ca trebuie sa te abtii si de la vorba, la fel cum te abtii si de la fapta.
    • +1 (7 voturi)    
      Sa fim realisti, dar optimisti! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:19)

      Interim [anonim] i-a raspuns lui Beatrice

      Este adevarat ce spuneti, acest popor este necivilizat, din topor si rau intentionat, de multe ori. Dar asta inseamna ca avem ce face, in Romania! Aici este un loc pentru oamenii care nu vor ca lucrurile sa se rezolve de la sine, prin nu stiu ce puteri impersonale, ci se implica si se zbat sa schimbe lucrurile in bine. Ganditi-va la pionierii americani, care au luat-o de la zero, sperand sa creeze un Paradis terestru! In cazul lor, lucrurile stateau mult mai rau: indienii ii vanau ca pe bizoni, pamantul le era ostil, erau fara alt ajutor decat solidaritatea si hotararea lor proprie. Iata ca reusita lor se vede astazi, la sute de ani, cand SUA sunt prima putere mondiala in toate domeniile! Fara indoiala ca Patapievici si Cartarescu n-ar fi supravietuit cu vaicarelile lor, in Vestul Salbatic...
    • -7 (7 voturi)    
      stie foarte bine (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:02)

      A.H. [anonim] i-a raspuns lui Beatrice

      Beatrice, to' arasu Mixich stie foarte-foarte bine ce se intampla si putin ii pasa.Din Mercedes lucrurile se vad altfel.
      Probabil realizeaza ca nu se va ridica in vecii-vecilor la nivelul lui Cartarescu, asta e problema care-l macina.
      Restul e cancan:)
    • +6 (6 voturi)    
      Beatrice, am o poveste pentru tine (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:40)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Beatrice

      Cica intr-un port statea un batran. Coboara dintr-o corabie un tanar aratos, dar cam prea plin de sine.
      - Mosule, cum sunt oamenii pe aici?
      - Dar de unde ai plecat cum erau?
      - Rai si lacomi, hoti si lenesi. De aia si am plecat, nu mai puteam sa stau acolo
      - Atunci tinere sa stii: si aici e la fel. E plin de hoti si de nemernici. Sa nu zici ca nu ti-am zis.

      Dupa ceva vreme coboara alt tanar, care semana cumva cu primul. Si el il intreaba pe batran:
      - Ati vazut cumva pe cineva trecand pe aici?
      - A trecut cineva, care iti semana.
      - Era fratele meu, dar s-a grabit sa plece singur. Imi spuneti cam cum sunt oamenii pe aici?
      - Dar de unde ai plecat cum erau?
      - Buni la suflet, harnici si primitori. Dar saracia e atat de mare acolo, incat a trebuit sa plec de acolo si tare rau imi pare, dar nu am avut ce face.
      - Atunci tinere sa stii: oamenii de aici sunt si ei buni la suflet, harnici si cinstiti. Bine ai venit printre noi!
      • 0 (0 voturi)    
        Exceptionala povata!!!! (Joi, 29 aprilie 2010, 21:59)

        rogesteb [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Domnule Ion, mi-a placut foarte, foarte mult povestioara/zicala asta. Ar merita sa fie introdusa si in manualele scolare...
  • 0 (4 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:14)

    elena [anonim]

    ma bucur ca citesc acest articol si va felicit.
    Omul recent al domnului Patapievici e o carte care ar trebui citita zic eu;domnul Cartarescu sper ca are destui fani si fara mine.
  • +3 (3 voturi)    
    Va multumesc! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:15)

    Daniel [anonim]

    Multumesc lui Vlad si va multumesc tuturor pentru ca credeti in Poporul Roman!

    Nu pot spune ca sunt un optimist sau un luptator ... de multe ori ma ia disperarea ... imperfectiunile umane, combinate (suplimentate?) de mitocania romaneasca ... societate umana cu patul lui Procust ... cea romaneascu cu leaganul aceluiasi ... coruptia si non-valoarea ajunse sus, sus de tot di privite ca valori absolute ... Dar sunt cateva lucruri in care nu voi incta niciodata sa cred: Dumnezeu, Poporul Roman si Familia mea.

    Dumnezeu sa binecuvanteze toti romanii, oriunde ne-am afla!
  • +4 (4 voturi)    
    delicios (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:21)

    Silviu [anonim]

    Multor colegi de penel le-as adresa articolul asta. Ii cred ca vad multe si pot scrie putine- dar poate vor scrie mai multe si le va fi mai usor. Sau vor fi mai drepti la coloana vertebrala . Mai sunt cauze pentru care sunt disperati .Poate chiar au curajul sa le scoata la iveala si sa lupte cu ele.
    Curajul lor poate reverbera in societate si provoca si pe altii sa iasa din disperare.
  • +7 (9 voturi)    
    Florile de liliac (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:28)

    Silviu [anonim]

    Am incetat de mult sa-i mai citesc pe pretiosii mereu suparati. Incapabili sa vina cu solutii viabile pentru timpurile ce le traim, se preocupa mai mult sa transfere catre altii propria deprimare. Apreciez invitatia la luciditate si optimism. Prin cele ce scrieti invitati la speranta si va indemn sa perseverati, pentru a largi frontul celor angajati in aceasta cauza. Va multumesc ca am prilejul sa incep ziua mai aproape de florile de liliac.
  • +2 (2 voturi)    
    domnului Mixich (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:31)

    pragmatic [anonim]

    Vlad, cred ca tu esti indragostit!
    • +3 (3 voturi)    
      cred ca ai dreptate :)) (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:12)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      Oricum o nota de optimism e buna. Daca esti optimist si vezi doar partea frumoasa a vietii, poti usor sa confunzi o persoana obiectiva cu un pesimist.

      Optimismul e bun, motiveaza, dar cel mai bine si mai bine e sa fii realist.
    • +1 (3 voturi)    
      sau naiv (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:46)

      axel [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      Insa au si naivii dreptatea lor. Acum nici sa stai deprimat continuu nu e o solutie.
      Dar si cand vezi ca nimic in jurul tau nu merge si tu platesti ca prostul, politicienii, primarii etc fura de sting, justitie nu exista, spitale nu exista, scoala nu ... ce poti face decat sa iei calea strainatatii. Sau vrei sa astepti 100 de ani sa traiesti civilizat?
  • +4 (4 voturi)    
    Dancu: E nevoie de 40 de ani pt. a intelege democr (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:39)

    Andra [anonim]

    Vasile Dâncu:

    M-am supărat și eu pe Brucan când a vorbit de cei 20 de ani atunci. Credeam că suntem mult mai spontani, mult mai rapizi, mult mai inteligenți. Se citea mai mult înainte de 1989 și aveam impresia că suntem mult mai inteligenți, chiar dacă eram oprimați.

    Acum revin însă la o chestiune pe care a spus-o un sociolog despre schimbare: pentru o schimbare reală într-o societate este nevoie să dispară două generații. O generație, din punct de vedere sociologic, demografic, înseamnă 30 de ani. Asta înseamnă 60 de ani de la 1990.

    Mihai Goțiu: Asta e ”previziunea Vasile Dâncu”?

    Vasile Dâncu: Este o previziune clasică din sociologie.

    ...acei clasici ai sociologiei care vorbeau de două generații aveau dreptate. Atunci nu mai iau opțiunea mea, ci iau opțiunea părinților sociologiei și cred în 60 de ani. Au trecut 20, mai avem 40. Din perspectiva nepoților și copiilor noștri poate că e bine, din perspectiva noastră, nu.

    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/vasile-dancu-%E2%80%9Dromanii-mai-au-nevoie-de-40-de-ani-pentru-a-in%C8%9Belege-democra%C8%9Bia%E2%80%9D-ii-26195.html
  • +6 (8 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:40)

    victor L [anonim]

    E reconfortant sa vezi ca unii pot sa se exprime frumos despre cum gindesti si tu.
    Felicitari.
  • +7 (7 voturi)    
    imi place Romania :) (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:50)

    Razvan_M [utilizator]

    Desi poate ca am o mie de motive sa plec din tara, de cate ori sunt departe pt. cateva saptamani nu ma gandesc decat sa ma intorc in Bucurestiul asta colorat si viu.
  • +3 (5 voturi)    
    Felicitari domnule Mixicx (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:04)

    FLorin [anonim]

    Felicitari si mult succes Domnule Mixicx,

    Va urmaresc si va admir comentariile la Deutche Welle .Felicitari pentru aerul proaspat si condeiul ascutit pe care il aduceti in presa romaneasca. Se cunoaste ca nu prea va uitati la televizor! Asta cred ca e problema domnilor Cartarescu si Patapievici. Ei vad Bucurestiul doar la televizor, la Realitatea TV. DL Caratarescu a trait la Berlin un an iar dl Patapievici s-a ferecat la ICR! Cel mai mult imi place in Bucuresti puzderia de florarii non stop, la toate colturile strazilor importante! cred ca este ceva unic intre capitalele Europene, sa poti cumpara flori la 2 noaptea !
  • 0 (6 voturi)    
    sunt de alta parere (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:07)

    AndreiaM [anonim]

    Cu parere de rau o spun ca sunt de-accord cu d-nii Patapievici si Cartarescu. Din punct de vedere social suntem o lume bolnava si distorsionata. Nu zic ca suntem ca si oameni neaparat mai rai sau mai buni ca si altii, ci ca si societate functionam anapoda si distorsionat ca o mare mocirla.
  • +4 (4 voturi)    
    Polemica pe linga problema (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:25)

    bilbofil [utilizator]

    Disperarea este un "pacat capital", dar sa nu uitam ca speranta se gasea si ea in cutia Pandorei. Atit optimismul cit si pesimismul sint la fel de periculoase daca sint "incrementie in proiect", daca nu au o justificare interioara.

    In general romanii (si intelectualii lor) au fost capabili sa isi identifice problemele si sa surprinda oportunitatile si obstacolele, de unde atit disperarea unui Paler sau Patapievici, cit si succesele spectaculoase ale societatii romane din ultimele 2 decenii.

    Problema "intelectualilor critici" romani nu este ca innegresc imaginea Romaniei, ci sterilitatea. Aceeasi problema ca si a "patriotior" autori ai potemkiniadelor pentru uzul unui Nixon, Mitterand, Clinton ori Bush.

    Este incapacitatea de a trece de la descrierea problemei la cointeresarea celorlalti, la strategie si mobilizarea resurselor. Aceasta a facut ca romanii sa reuseasca momente ca rasturnarea lui Ceausescu si aderarea la UE si NATO, dar procesele de decomunizare si integrare occidentala si europeana sa fie luate mereu de la capat, ca in Balada mesterului Manole.

    Aceasta este dupa mine problema la care trebuie sa dea raspuns "intelectualii critici".

    Medicii evului mediu purtau nesfirsite polemici privind corectitudinea si precizia diagnosticelor lor bazate pe studiul umorilor, considerind ca tratamentul este sub demnitatea lor, de lasat in grija barbierilor si babelor. Asa incit medicii moderni sint mai curind urmasii acelor felceri care insoteau armatele in razboaie, care au invatat trupul uman taindu-l si pansindu-l si care intr-un final au constatat importanta igienei pentru succesul operatiilor lor.

    "Intelectualii" societatii noastre sint acei medici medievali, chiar daca de la Paler la Patapievici si apoi la Cartarescu recursul la "umori" in dezbatere scade vizibil.

    Trebuie insa sa se renunte la acel "trebuie sa se faca" daca e sa progresam. Continuind sa palavragim in loc sa negociem cai de rezolvare, vom ramine dependenti de impulsuri si initiative externe
    • +2 (2 voturi)    
      Punct ochiy punct lovit ! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:01)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      @ Bibliofil: Felicitari! De unde se vede ca unii utilizatori au ce spune chiar din alegerea pseudonimului! DDD
  • +5 (7 voturi)    
    Felicitari (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:32)

    ROMAN [anonim]

    D-le Mixich, articol de milioane , a mers la suflet corect si la subiect. Acesta este omul invata greu si uita repede(nu toti) De fiecare data cind deschid Hotnews va caut pe d-voastra si apoi pe Dan Tapalaga..... cred ca acest lucru spune foarte multe.
    Felicitari si sa aveti sanatate multa.
    Chiar daca nu sunt multe comentarii, articolul este citit fiti sigur.
    Eu de exemplu nu scriu comentarii acum este o exceptie.
  • 0 (6 voturi)    
    Romaniile romanilor (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:53)

    Constantin Balasoiu [anonim]

    D-le Mixich, credeti deci ca ce s-a facut e suficient. Impingeti coruptia endemica, saracia, incompetenta din admiistratia publica, analfabetismul si abandonul scolar la spate pt a va uita, nu stiu, la partea plina a paharului. Adica la acea Romanie cu bani, cu masini, capabila sa-si petreaca sejururile in strainatate etc. Marea coruptie merge acolo, sper ca intuiti asta. Marea coruptie are copiii in strainatate. Inainte de orice si oricine, marea coruptie. Nu cred deci ca va uitati unde trebuie. Nici in paharul pe care il priviti, nici afara. Ar trebui sa vedeti rapoartele eurostat, worldbank, onu etc. Romania n-a fost nici cand mai bogata, dar retineti, nici mai corupta, nici mai poluata etc. Diferentele dintre saraci si bogati sunt probabil la fel de mari azi ca si oricand altadata (va scrieti articolul probabil in fata unui laptop, intr-un apartament mobilat si placut, nu dintr-un bordei din chirpici din Dobrogea, la lumina lampii). Daca nu va doriti sa traiti in Romania asta, ci in alta, e timpul sa va reevaluati parerile.
    Cu sinceritate
    • +3 (3 voturi)    
      E partial adevarat ce spui, DAR (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:29)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui Constantin Balasoiu

      nu avem instrumente sa masuram diferentele de nivel intre epoci istorice diferite.
      E posibil ca diferenta de nivel in marime relativa intre bogatie si saracie sa se mentina constanta, dar nivelul ei absolut e mult mai important, pt. ca e important sa stim daca nivelul saraciei ne plaseaza in Africa sau in Europa de Est.


      Cand am spus ca nu avem instrumente am mintit si eu - tot partial :) - pentru ca de fapt ele exista, sunt cercetari economice si sociologice foarte exacte, numai ca ele nu sunt facute publice pentru ca concluziile lor ar deranja foarte tare constructia asta demoralizanta si sterila pe care o intretin "intelectualii" critici in Romania de 20 de ani.
    • -4 (4 voturi)    
      Romaniile romanilor (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:33)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Constantin Balasoiu

      Foarte bun comentariu. Se pare ca autorul articolului se inscrie in promotoriilor campaniei furibunde declansata de Putere cu scopul de a cosmetiza situatia dezastroasa a Romainiei. Am citit siderat acest articol si comentariile care incearca sa prezinte otimismul si gandirea pozitiva ca solutii pentru a trai mai bine intr-o tara careia i s-a furat dermnitatea si viitorul de catre o gasca de sfertodocsi cu ifose. Ce este trist, este ca numarul intelectualilor care-si vand moralitatea (daca au avut-o vreodata) pe un pumn de arginti este in crestere.
      • +2 (4 voturi)    
        Despre tristetea unora (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:17)

        onest [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Se spune despre cei care traiesc zi de zi cu venin in suflet, cu invidie, cu ura si siderati de lucrurile bune pe care incearca sa le faca unii dintre semeni, ca n-ar avea o viata prea frumoasa. O fi oare adevarat?
  • +6 (8 voturi)    
    Si in Romania poate fi bine! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:01)

    onest [anonim]

    Sa speram ca dl. Vlad Mixich va fi luat ca exemplu de gandire si de exprimare de cat mai multi manuitori de cuvinte si nu numai. Se poate spune ca intotdeauna este loc de mai bine, insa daca zi de zi creste numarul oamenilor de buna credinta care au curajul sa se exprime, schimbarile in bine vor aparea in mod inevitabil. Si inca ceva: sa nu mai consideram ca daca ne intersectam zilnic cu 1, 2 sau 10 cocalari, inseamna ca suntem un popor de cocalari sau daca exista corupti (prea multi, din pacate), inseamna ca suntem o tara numai de corupti. Haideti sa incetam sa-i consideram pe acestia ca fiind reprezentativi, sa ne blamam zi de zi tara si pe noi ca popor, pentru ca asa nu vom rezolva nimic. Trebuie sa ne pastram speranta si dorinta de mai bine si sa incercam fiecare, cat putem, acolo unde suntem, sa schimbam in bine ceea ce poate fi schimbat. Rezultatele nu se vor vedea imediat, dar ceea ce e cert, este ca ele vor veni intr-o buna zi. Intotdeauna binele invinge. S-auzim de bine!
  • +6 (6 voturi)    
    articol (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:19)

    Laura [anonim]

    da, si eu cred ca suntem - ca popor - poate chiar mai vii decat altii...totul este sa nu ne sufocam singuri (ca metode avem si mai si apar, sau imprumutam)
  • +5 (7 voturi)    
    Despre frumusete si speranta (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:42)

    alex [anonim]

    Mircea Cartarescu si H.R.Patapievici au contribuit si ei putin la lehamitea nationala prin articolele pe care le scriu in oficiosul partidului.
    Cel mai frumos articol pe care l-am citit in ultima vreme. Felicitari dle Mixich.
    Sunteti un om frumos cum spune cineva.
    • -1 (3 voturi)    
      Scrii de parca ai fi citit... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:23)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui alex

      Daca nu bagai " oficiosul partidului' poate te credeam. Asa insa...nu esti decat unul din bucurosii fostului regim , zgaitor la iRealitatea si antenist probabil convins...!
  • -1 (3 voturi)    
    well... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:05)

    touretul [utilizator]

    nu sunt de acord cu 20 de ani. e o gramada de timp si eu am imbatranit cu sperante desarte pe care le aveam, sau altii le aveau pentru mine in '90. poate ca nu inseamna nimic pe scara geologica, dar e multa vreme pentru o viata de om traita in meschinaria si mediocritatea inconjuratoare. pe de alta parte, Patapievici si Cartarescu sunt ultimii care ar trebui sa se planga, ei fiind de acum oamenii regimului, motiv pentru care si scriu in oficiosul Paunestilor. nu stiu ce varsta ai mataluta, dar daca 20 de ani nu ti se pare mult, atunci probabil ca nici 25 de ani de Ceausescu nu inseamna nimic. si deci totul e minunat, asa cum a fost dintotdeauna.
  • +6 (6 voturi)    
    Da! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:28)

    ion [anonim]

    Multumesc mult autorului pentru articol.

    Sa va mai zic si eu o poveste si ma duc la lucru.

    Fetita mea face bachet de ceva vreme la un club din Bucuresti. Antrenamentele sunt destul de grele, dar ei ii plac. Antrenorii sunt duri, dar foarte buni.

    Acum ceva vreme a avut primul meci. La o scoala din capitala, pe care eu o cunosteam ca fiind o scoala de cartier, cam murdara si plina de minoritari (rusine sa imi fie ca gandesc asa).

    Am intrat in curtea scolii, parca nu mai era asa rau. Am intrat apoi in sala de baschet, plini de emotii, ca era primul meci. Am ramas cu gura cascata, sala arata excelent, avea inclusiv 3 randuri de scaune pentru tribune. Erau arbitrii profesionisti, tabela mica de scor, parinti cat cuprinde. S-a facut incalzirea, s-au aliniat echipe si s-a cantat imnul. Ne-am ridicat toti parintii in picioare. Pe mine m-au dat lacrimile, desi sunt om in toata firea. Atunci am stiut de ce nu am plecat din tara. Mai mult, cred ca am inteles cam ce am de facut, odata ce am ramas.
  • -1 (3 voturi)    
    Cat de bine trebuie sa o duci ?.... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:33)

    relu [anonim]

    ....ca sa poti ignora realitatea in care esti nevoit sa traiesti ?
    Sa nu mai vezi mizeria din jur, ci doar florile din copaci... sa nu mai vezi hotia politicienilor care au adus Romania in pragul prapastiei ci doar "minciunelele" roz pe care nici ei intre ei nu le mai cred...sa nu te mai streseze lipsa oricarei perspective intr-un un viitor mai bun macar pentru copii, ci doar sa accepti cu capul plecat ca trebuie sa platesti banii imprumutati si tocati de cei care cica conduc tara fara sa te intrebe ?
    Ar trebui sa ne transformam toti in niste legume optimiste fara ratiune, fara judecata si fara discernamant ???
  • +6 (6 voturi)    
    Directia buna...! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:48)

    dan [anonim]

    Istoria are drept clipe...deceniile! - spunea Eliade,
    iar marele intelept care a fost papa Ioan Paul II avertiza ca progresul fara repere, traditie si continuitate, nu este progres!
    Directia articolului - buna - trebuie complectata cu intelepciunea si realizarile transmisa noua de marii inaintasi, nu a celor...fabricati in laboratoare...
    De-asta cautarea culturii trebuie sa complecteze idealismul tinerilor...
  • -1 (3 voturi)    
    DE CE ???... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:53)

    Cetentereseaza [anonim]

    ... Mircea Cartarescu alaturat lui .... hrp .... ???....
    Jignirea asta e ... intentionata ?......
  • +2 (4 voturi)    
    Romaniei ii merge chiar foarte rau (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:54)

    Lucian Ancu [anonim]

    Domnule Mixich,

    In mod sigur exista unele cosmetizari prin care lucrurile dau mai bine sau dau sperante. In ultimii 20 de ani romanii s-au agatat de speranta de mai bine si, permanent, au fost loviti de realitatea cumplita.

    Romaniei nu i-a mers prea bine in "acesti ani". Faptul ca astazi a ajunge la Brasov sau la Constanta cu trenul dureaza mai mult decat acum 10, 20, 50 sau chiar 100 de ani nu inseamna mai bine! Faptul ca totul se reduce la zgomot mai devereme sau mai tarziu iar nu inseamna un mers in bine.

    Eu nu ma iau dupa cei numiti de dumneavoastra muezini ai disperarii, ci ma uit in mine si vad ca eu ajung la aceeasi concluzie. In ultimii 10 ani Romania a ramas de facto incremenita, in ciuda unor aparente schimbari. 20 de ani intr-adevar nu sunt suficienti pentru a schimbare totala, dar in 10 ani te astepti sa vezi ca exista o schimbare, ceva. Din pacate nu se vede nimic, cel putin nu in Romania care mi se arata mie.

    Daca dumneavoastra ati hotarat sa va izolati, eventual sa nu mai luati in seama anumite aspecte atunci se poate ca Romania pe care o vedeti dumneavoastra sa arate bine.

    Pana una alta cu o floare nu se face primavara. Si in momentul de fata Romania e un camp de buruieni in care cateva flori sunt amenintate cu moartea. O imagine mai degraba apocaliptica decat de geneza.
  • +3 (3 voturi)    
    felicitari!! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:32)

    Mike [anonim]

    imi altatur si eu celor de mai sus felicitarile pt articol si comentariul ca, intr-adevar, esti un om frumos!
    'Povestitilor' din articol si - din pacate - altora cu aceiasi atitudine le jur cu mana pe inima ca nu-i tarziu sa mai treaca si printr-o psihoterapie, care sa le mai rezolve din problemele personale; dincolo de o anumita limita de 'obiectivitate' a lucrurilor/schimbarilor ce intr-adevar mai lipsesc sau mai sunt de facut aici la noi, a refuza sa vezi multe, multe, multe lucruri bune este in mod cert o afectiune pt care specialistii din domeniile 'psi' au atat diagnostice clare, cat si tratamente adecvate.
    Asteptam si alte articole similare Vlad! se pare ca sunt destui care iti impartsesc atitudinea, iti admira
    scrierile si sunt hotarati sa nu moara inainte de a fi ingropati.
    cele bune.
  • +3 (5 voturi)    
    Pentru preafericitii "mancatori" ai celor 2... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:34)

    Costica [anonim]

    ...nu cred ca au inteles prea bine articolul.
    Domnul Vlad Mixich nu ii condamna pe cei doi ci doar le aminteste ca mai exista si altceva. Nu spune ca mint sau nu au dreptate ci ca orizontul ar trebui sa fie mai larg...
    Numai ca...ce te faci cu mizeria? O bagi sub pres? Cine mai lupta cu ea? Politicienii ? Ha-Ha- Ha !
    Eu spun ca ei lupta pentru dimensiunea sociala a meseriei de scriitor, aceeasi lupta pe care o duceau acum doua secole adeptii realismului cu cei ai romantismului...Eu spun ca mizeria sufleteasca intrece momentele de bucurie date de omenia si cinstea UNORA dintre noi-prea putini si prea nebagati in seama. Domnul Vlad a facut-o si-i multumesc dar sa va amintesc ca , atunci cand iei o pozitie , imediat te si acopera cu nori "ceilalti"?
    Ca eu pot scrie orice acum si nu ma bagati in seama , dar daca as fi fost politician , imediat apareau pro/contrariile? Ca in tara asta OPINIA este PEDEPSITA?
    Poate ca rozul e o culoare frumoasa, dar nu cereti tuturor sa le placa sau sa exulte la vederea ei...
    Daca pe roz arunci niste cenusiu avem niste pete, dar ce te faci cand noi avem o mare de gri cu cateva pete de roz? Cati pot sa le vada?
    • -1 (3 voturi)    
      Nelamuriri (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:07)

      Dr. Gioni [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Dle. Mixich nu am priceput nimic din articol, regret. Pe cei doi, HRP si MC, dv. ii aprobati sau ii ironizati? Aia cu "niciodata in RO nu a fost mai bine ca azi" ce este? Parerea dv. sincera sau o gluma sinistra care poate infuria o mare parte a romanilor adusi la sapa de lemn de democrati? Ce e cu citatul din Orwell? Aluzie la ce? Vedeti dv. vreo dictatura in RO? Dimpotriva, in RO este o libertate de expresie totala, neghioaba, cosmopolita, neproductiva si "deschisa la prohab" cum zicea un ziarist.
  • +7 (7 voturi)    
    o raza de soare (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:52)

    Mariana [anonim]

    Cu tot respectul pentru maestrii , recunosc sportiv ca am nevoie din cand in cand( si in ultima vreme chiar foarte des), de o raza de soare, de speranta. Am aplicat terapia cu reducerea canalelor de stiri la minim( chiar oprite) si am intrat in zona verde inflorita a gradinii unde mi-am odihnit ochii si spiritul pe Creatia lui Dumnezeu si este bine.Sa apreciem 1/2 plina a paharului si sa dam un semn in jur ca ne bucuram .
  • -1 (7 voturi)    
    Blamatul (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:03)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Stimate autor ,
    Sa inteleg ca ai fost platit sa scrii frumos despre clasa noastra politica , care isi plimba reprezentantii prin lume , nu conteaza unde , nu conteaza de unde au bani, dar conteaza ca au pocnit mugurii si au inceput sa cante pasarile de bucurie, ca doi tineri se imbratiseaza intre gurile de canal care miroase groaznic , a crini si trandafiri, din orasul mizer in care locuiesti ; ( daca as fi primarul Oprescu ti-as da premiul Murdaria de aur)- ce ne uitam noi toata ziua la mizeria din viata noastra , hai sa uitam ca unii au paraduit o tara ,
    ca 3 milioane de romani au fugit dupa munca in alese tari, ca trei milioane de familii sunt in diverse stadii- divortati , in procese , despartiti , cu copii care fug de la bunici , mananca iarba , adica au plecat la pascut de bucurie ca in Lipscani , ochii unui troglodit pe banii mudari isi varsa laturile parfumate peste imaginea a doi oameni care au creeat si creaza ceva in cultura romana , doi oameni care au curajul sa spuna lucrurilor pe nume si nu se feresc sa puna degetul pe rana chiar daca ii doare si pe ei acest gest .
    Ce sa mai spun ,de cat ca odata cu florile de liliac vad ca anul asta au rasarit si scaeti, pe care vantul ii va alerga pe campiile pustii , altadata pline de holde si de animale , sa se intalneasca cu bruma de frumos politic dupa 20 de ani , (Ceausescu dupa 25 a dat in primire), frumos politic ce trebuie sa aiba 100 de ani , ca asta a inteles dumnealui AUTORUL de la N. Iorga, bruma de frumos pe care incearca autorul acestui articol sa o arate , manjind mai intai portretele celor doi , ca de asa este la romani .
    Scrisul si manjitul hartiei a inceput sa fie o indeletnicirea a unor muiezini de curte, slava domnului ca sunt destule . De ce sa mai producem , sa mai construim sa aram - ajunge sa manjim hartia cu culorile ordonate de platitori (sunt destui) numaram rapid bani si ne ducem in Lipscani la imbratisat de fete mai mult sau mai putin cunoscute.
    Fara nicio bucurie.
    Gheorghe Buhac
  • +6 (6 voturi)    
    Excelent articol, excelent autor (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:23)

    Dorin C. [anonim]

    Sunt incantat si impresionat inca o data de articolul d-lui Vlad Mixich. Frumos mesaj, frumoase comentarii... ma rog, nu chiar toate.

    Fiecare vede lumea asa cum este el. In ceea ce ma priveste pe mine, la nivelul de inteligenta si pregatire profesionala cu care m-a invredinicit Dumnezeu, cu toata obiectivitatea de care sunt in stare, cred si eu cu tarie ca nicicand nu ne-a fost mai bine. Am receptat toate argumentele d-lui Mixich si sunt perfect de acord cu ele.

    Sa privim Romania din exterior, cu ochii unui strain care nu este implicat emotional. Vede ca unii romani prospera, ca vilele cresc ca ciupercile dupa ploaie, ca numarul de Ferrari vandute in Romania este peste asteptari si peste nivelul altor tari, ca este coruptie si inegalitate in respectarea legilor. Pe cine credeti ca va considera responsabil pentru aceasta situatie? Credeti ca un strain accepta faptul ca doar Ceausescu, Iliescu si Basescu sunt de vina, ca PCR, PSD sau PDL (intre care nu este nici o diferenta notabila dupa parerea mea) sunt responsabili sau ca unul e mai responsabil decat altul pentru situatia proasta? Eu cred ca strainul va considera ca romanii in ansamblul lor sunt niste nevolnici, la fel cum credem noi despre rromi.

    Ori daca nu vrem sa parem nevolnici, nu suntem nevolnici sau chiar suntem exceptionali, trebuie sa dovedim aceasta. Cu fapte, nu cu scuze, plansete si vaiete plus arta de a le exprima. Sa fim barbati, nu carpe!

    Dar si literatii si polticienii sunt ai nostri, ii iubim pentru ca ii avem. Rai, buni, prosti, corupti, aroganti sau agramati, ai nostri sunt iar Dumnezeu care ne iubeste pe toti imi porunceste mie sa il iubesc si pe nea Nelu.

    Domnule Mixich, si pe dvs. va iubesc si va apreciez. Va rog sa perseverati in ceea ce faceti, spre bucuria multor oameni care va urmaresc. Va doresc sanatate si succes!
  • 0 (6 voturi)    
    articol bun (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:33)

    Petre Anghel [anonim]

    Domnule Vlad Mixich, opiniile dv. sunt corecte. Domnii Patapievici si Cartarescu sun doi beneficari ai regimurilor de dupa 1989. Autori nu lipsiti de talent, dar care, din pacate, isi folosesc talentul pentru a semana deznadejde. Sunt niste muieri plangaciose care au fost invatate sa dispretuiasca natia si cultura care i-a format. Daca ar face-o din prostie, ar fi scuzabili. Dupa declaratiile unui fost agent sovietic fugit in SUA, in urma cu cateva decenii, aceasta ofensiva impotriva spiritului national al propriului popor, lansarea de zvonuri alarmiste, scaderea increderii in propria cultura etc. sunt metode bolsevice puse la cale de serviciile secrete comuniste. Imunizarea semenilor, sugerarea lipsei de speranta sunt metode clasice de-acum care duc la neantizare. Nu suntem cel mai civilizat popor din lume, din multe cauze obiective si subiective, dar avem obligatia sa ne regandim viitorul si sa ne batem pentru propra noastra existenta.
    Va felicit pentru articol!
  • +4 (4 voturi)    
    ROGVAIV (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:43)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ ALB<>NEGRU. NEGRU<>ALB.Nicaieri in lumea reala extremismul nu are hotare.Din trei culori principale artistii au creat capodopere. Toate nuantele sunt necesare puse intr-un context logic cu un anumit scop.Nu fac proces de constiinta,nu judec.Este timpul ca razbuiul roman contra roman sa inceteze.Ca au trecut 20 de ani la cei 50 este istorie! Fiica mea telefona zilele trecute: Tata Ceahlaul este la locul lui.E bine inca! Lasand malitiozitatea ,toate vocile fac un cor si sunt necesare.In Romania se decanteaza in straturi nemiscibile : Unul periculos de subtire de averi uriase ,in timpul istoric ,facute! Unul prea subtire sa reprezinte viabil clasa de mijloc de cca 5-7% fata de un necesar de minim 50%.Un majoritar si neverosimil strat de traitori la limita subzistentei ceea ce e rusinos.Unul ingrijoritor de mare sub limita subzistentei.Unii cu dizabilitati dar si unii nascuti obositi.Mai mult decat canalele insalubre ma revolta numarul mare de crasme insalubre populate de persoane dubioase.Dar cu cat te indepartezi de "civilizatie" in sate de munte ca Straja,in bucovina,maramures vezi ca OAMENII LOCULUI CARE AU DAT ETERNITATE Tarii nu au probleme existentialiste ci lipsuri cotidiene care lor le fac probleme.De la lipsa gazului, a painii a infrastructurii,dese intreruperi de curent etc.Este timpul sa reanvatam pe langa satisfactia materiala a muncii si cea morala.Sa vezi lanurile semanate crescand,tineretul zootehnic crescand.Daca regina UK coboara de pe tron sa medalieze un exemplar premiat de taur,sau castigatorul derbyului anual este o satisfactie a crescatorului.Sunt multe de facut! Dar trebuie sa tratam Romania ca o casa comuna la care treaba nu se termina niciodata! Da Dzeu primavara da semne de reanoire de speranta.Viata e o lupta continua nu o scena de lamentare.Pierderea sau castigarea unei batalii nu este echivalent cu castigarea unui razboi.Greutatile intaresc caracterele.Ad astra per aspra! O admiram pe Nadia! Stim oare cate ore a sacrificat ? DDD
  • +2 (2 voturi)    
    si inca ceva (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:13)

    Georgescu [anonim]

    Domnule Mixich, atentie ca incepeti sa semanati cu un alt om "frumos", Dan Puric. Ati scris un articol despre el in care ati fost la fel de esopic ca si in cel de fata si n-am reusit sa inteleg daca erati admirativ, ironic sau critic fata de Dan Puric, cum nici din acest articol nu se intelege mare lucru. Stilul celor doua articole e cumva un nou stil pe care ni-l propuneti sau e doar expresia unei coloane vertebrale in formare?
  • 0 (4 voturi)    
    despre cine e vorba (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:22)

    Laura H. [anonim]

    As vrea sa va reamintesc ca nimeni nu a facut si nu face mai mult pentru tinerii artisti romani (si pentru promovarea culturii romane in lume) decat a facut si face domnul Patapievici prin ICR (si, cum multora le place vorba asta: faptele vorbesc cel mai bine, nu?); ca domnul Cartarescu este cel mai mare scriitor contemporan pe care-l avem si, intotdeauna, marii scriitori au fost constiinta vie a unui popor, luciditatea lor s-a dovedit infailibila si a trecut intotdeauna proba timpului (priviti in urma, nu doar in istoria noastra, ci in istoria oricarui popor). Iar daca critica, ei nu o fac cu raceala si detasarea strainului judecand un popor, ci ei o fac cu intristarea si durerea celui caruia ii pasa, a celui implicat. Faptul ca dvs. insiva ii alaturati, faptul ca amandoi au aceeasi viziune a lucrurilor - nu va pune pe ganduri? Faptul ca doua minti extraordinare ale culturii romanesti vad lucrurile cam la fel e un semn ca s-ar putea sa aiba dreptate. Cat despre implicarea lor in politica - e de bun simt (si cred ca valabil oriunde pe planeta) sa credem ca implicati in politica sunt cei care fac parte activ dintr-un partid anume. Sau cumva, in opinia comentatorilor articolului, orice persoana care isi exprima o parere asupra unor stari de fapt face politica automat? Asta nu dovedeste decat lipsa de cultura...politica a celor care cred acest lucru. La ei nu este implicare in politica, ci o luare de atitudine civica, un semn ca nu sunt izolati in turnul de fildes, ci le pasa de ceea ce se intampla in aceasta tara. A condamna comunismul, coruptia, mitocania, lucrurile care merg prost intr-o tara etc - sunt atitudini de bun simt civic, iar nu dovada de apartenenta la un partid sau altul.

    Si as vrea sa va mai reamintesc ca primavara nu este anotimpul etern al Romaniei. Un pom inflorit potenteaza frumusetea, sau, in lipsa ei, astupa ceea ce nu vrem sa mai vedem.
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:27)

    Laura H. [anonim]

    N-as fi vrut sa mentionez asta, dar unele comentarii la articol sunt infantile, de ex: "Domnii Patapievici si Cartarescu sunt doi beneficiari ai regimurilor de dupa 1989". Oricine a reusit sa faca ceva de la '89 incoace poate fi numit "beneficiar al regimurilor", nu? inclusiv Teatrul National si Opera Romana, inclusiv echipele de fotbal si sportivul anului, inclusiv marile companii de pe piata, inclusiv supermarket-urile, inclusiv trusturile de mass-media (inclusiv Hotnews) si inclusiv marii corupti ai acestei tari (si cu asta am ajuns exact la cei care pot fi numiti pe deplin "beneficiari ai regimurilor de dupa '89")...
  • -1 (3 voturi)    
    bv tinere (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:27)

    Semaca [anonim]

    Ma bucur enorm ca s-a calificat Oltchimul si deja ne merge mai bine ! Pentru ca , intr-adevar, cand Steaua castiga Cupa Campionilor nu ma puteam bucura la maxim pentru ca traiam sub dictatura. Cand o sa am bani sa intru intr-un restaurant si sa ma satur cu o portie de flori de liliac voi fi cu adevarat fericit. Un om inteligent a spus ca un popor care nu-s cunoaste istoria risca sa o repete. Neconsiderandu-ma un intelectual nu pot decat sa exclam din inima si sincer: ////(editat de HotNews.ro)
  • +2 (2 voturi)    
    de ce cenzurati??? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:45)

    Georgescu [anonim]

    Am trimis un comentariu in care dadeam un citat ditr-un interviu dat de domnul Patapievici revistei "22". Nu inteleg de ce nu l-ati publicat. Aratam ca si dl. Patapievici considera ca Romania se afla intr-o situatie militara si politica mai buna ca niciodata.
    Aveti mai jos citatul din HRP:

    As dori sa evoc un cuvant al lui Ken Jowit, rostit la Wilson Center in noiembrie trecut, cu ocazia unei conferinte organizate in capitala Statelor Unite de ICR. A spus: “Prin afilierea la NATO si prezenta in UE, Romania se bucura de o situatie politica si militara mai buna decat tot ce a cunoscut ea de cinci sute de ani incoace. Asa incat, desi, cu siguranta, totul e de criticat in politica voastra interna (se adresa romanilor din sala), nu uitati nicio clipa the broad picture: the broad picture este ca va aflati intr-o situatie politico- militara mai buna decat tot ce a cunoscut Romania de o jumatate de mileniu. Este momentul vostru”. Asa cred si eu. Sa ne bucuram de faptul ca putem lucra ca o generatie pasoptista si sa nu ratam aceasta sansa istorica.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 29 aprilie 2010, 0:07)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Georgescu

      bineinteles. Se stiau lucrurile astea, ca suntem in cea mai buna situatie externa posibila. Dar Vlad vrea sa ne culcam pe o ureche cum am facut in 1920 si pe urma a urmat catastrofa din 1940. si atunci parea ca ne-a pus Dumnezeu mana in cap si in 20 de ani s-a prabuzit tot.
      Asa ca sa fim atenti si vigilenti, ca nu traim sfarsitul istoriei.
  • -4 (4 voturi)    
    Despre elite (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:21)

    Jean Dalidis [anonim]

    Eu zic asa: ca sa vezi cu cine ai de-a-face trebuie sa te uiti in ochii lui , sa-i vezi fata.Pentru mine e suficient. Nu poate fi desprinsa invatatura de invatator. Deci, daca vreti sa vedeti ce valoare au scrierile d-lui Patapievici & Co ( Caratrescu, Liiiicheleanu, Manolescu, etc) e suficient sa le priviti fata. Si apoi s-o comparati cu cea a lui Eminescu , Creanga, pr. Teofil, pr. Staniloae, ca sa nu amintesc decit citeva nume marcante ale culturii romanesti. Comparatia va vorbi de la sine.
  • 0 (0 voturi)    
    necesarul spleen (Miercuri, 28 aprilie 2010, 19:24)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Da, si eu sint de acord ca nu stim sa pretuim cum s-ar cuveni viata noastra de astazi fata de ceea ce am trait cu totii inainte de '89 (cu toate ca si atunci te puteai refugia in lumea interioara, in prietenie, in arta, in paseism....). As vrea sa recunoasca mai multi, asa cum recunosc eu, ca fara Revolutie am fi putrezit in cine stie ce cotlon uitat al tarii, nu am fi vazut lumea, nu am fi studiat in biblioteci celebre, nu am fi avut privilegiul de a participa la spectacolul unei vieti mult mai apropiate de firesc. Da, si eu cred ca fiecare epoca trebuie sa aiba optimistii ei, constructorii viitorului, increzatori in fortele lor si in mersul istoriei pe o cale buna - fara acestia, lumea s-ar opri in loc. Da, si eu cred ca nu stim sa pretuim indeajuns privilegiul de a trai intr-o epoca si intr-un loc in care poti avea satisfactia de a urni spre bine, prin sfortarea ta, mentalitati, situatii, structuri, privilegiu pe care lumea occidentala nu ti-l poate oferi, pentru ca, mergind de la sine de multa vreme, te transforma intr-o simpla rotita care se invirte oarba intr-un angrenaj. Da, si eu cred ca, oricit de rau ar fi azi, raul de acum nu se compara cu teribila fundatura a istoriei in care ne-am aflat inainte de Revolutie. Da, si eu cred ca de noi depinde sa ne alegem o alta soarta, sa fructificam energiile sufocate atita vreme de vitregiile istoriei. Numai sa vrem, numai sa ne asumam bucuria de a participa la construirea de sine a acestui neam.
    Dar..., vorba cuiva, "nu-mi plac optimistii"... Sa mergem inainte fara a renunta la spleen, la disperarea aceea tipic romaneasca, la mioritismul care ne conserva dimensiunea metafizica a fiintei noastre. Sa ne laude cei ce vor veni dupa noi, iar noi sa continuam a ne flagela, pentru ca acesta ne este specificul si resortul creativitatii. Si, rogu-va, sa incetam a ne mai impauna atit cu trecatoare victorii sportive. Bune si acelea, in lipsa de altceva, dar o natie nu se face prin abilitati sportive, ci, prin lucrarea mintii.
  • 0 (2 voturi)    
    Vlade, esti un "optimist de serviciu?!".. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 22:44)

    Vigilante [anonim]

    ..."Viena e plina, de Craciun, cu turisti din Romania, cuplurile tinere isi fac luna de miere din Creta pana in Brazilia, iar cei mai studiosi si inteligenti pot alege liber orasul european in care sa profeseze."
    Hai ca esti amuzant! Se vede ca esti "venit...
    [cu pluta] din Germania." Nu-mi propun sa-i apar pe Cartaresci si/sau Ptapievici care sunt aserviti lui Basescu care este presedinte de 6 ani si "guvernant" de peste 20 de ani. Dar nu pot sa impartasesc optimismul autorului acestui articol din urmatoarele motive: 1) romanii care isi sarbatoresc Craciunul la Viena si vacantele in insule "luxuriante" sunt copii celor care au adus Romania in halul in care aceasta se afla. Milioane de alti tineri romani muncesc, uneori in conditii sclavagiste, pe santiere din Italia, Spania sau alte tari din "lumea civilizata". Cat despre 'tinerii inteligenti acre urmeaza universitati straine", mare parte a acestora sunt "beizadele" precum, Prigoana Jr, EBA, Videanu Jr, care, oricat de mult vid ar fi in capul lor, vor fi singurii tineri romani cu succesuri. 2) Echipa de handbal Oltchim Rm.Valcea a avut rezultate asemanatoare si pe timpul lui Ceausescu si, practic este in topul handbalului european de aproape 40 de ani. Deci nu este meritul guvernarii post-decembriste ori PDL-isto-Basiste. Este meritul comunitatii locale si a celor care conduc Oltchim si care au luat de la gura muncitorilor de acolo pentru a mentine aceasta echipa la nivelul la care se afla, 3) Existau mai multe festivaluri si reviste serioase (si nu tabloide ca acum) cat si tabere de creatie pentru toti artistii si scriitorii de frunte ai tarii, inainte de 1989.
    Deci, mai incet cu optimismul d-le Vlad Mixich, pentru ca Romania si romanii se afla intr-o stare si mai jalnica decat se vede in mass-media romaneasca. Nu va face cinste si nu este corect sa afisati un "optimism de doi bani" cand tara este guvernata de incompetenti si ticalosi.
    Va multumesc daca o sa publicati aceste randuri!
    Cu sinceritate...
  • -1 (1 vot)    
    mai tanar (Miercuri, 28 aprilie 2010, 23:24)

    mihai m [anonim]

    Draga Vlad,
    Cititnd articolul am intinerit 25 de ani.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 29 aprilie 2010, 0:00)

    dragos234 [utilizator]

    Deci traim intr-o tzara minunata, totul e in regula, n-avem de ce sa ne plangem, suntem niste kasandre care nu vad decat sumbrul si griul.

    Atunci de ce "Borat" a fost filmat in Romania? De ce suntem saracii Europei?

    20 de ani e prea putin pt un popor???!!! Pt mine e o viatza, o generatzie. Ce ma intereseaza ca peste 20, 40, 100 de ani o sa fie bine in Romania. Pe mine ma intereseaza ACUM SI AICI. Nu accept si nu suport ceva mai putin.

    Daca ai obosit sa te revolti, Vlade, ia o pauza sau lasa pe altii sa duca lupta mai departe. Nu am de gand sa ma anesteziez, droghez, ca traiesc intr-o tzara normala.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 29 aprilie 2010, 0:38)

    d [anonim]

    Si cand o sa vina urmatorul 1940, "turistii" vor ramane la Viena si restul o sa ramanem aici fara sa intelegem ce ni se intampla.
    Si o sa fie exact asa cum le parodia Badea pe tutele care nu inteleg viata: " Dar eu credeam ca asa ceva nu este posibil, ca nu mi se poate intampla mie asa ceva. Ei, uite ca ti s-a intamplat."
  • +2 (2 voturi)    
    Optimism de circumstanta (Joi, 29 aprilie 2010, 1:20)

    Ricochet [anonim]

    Domnule ziarist, cand cazi de pe un bloc nu trebuie musai sa dai cu capul de asfalt ca sa te prinzi ca esti in deep shit. Unii realizeaza asta inca din timpul... zborului.
  • -2 (2 voturi)    
    CHIAR VREI SA STII UNDE TREBUIA SA AJUNGEM IN 20 D (Joi, 29 aprilie 2010, 3:09)

    Tatiana [anonim]

    vrei sa stii unde trebuia sa ajungem in 20 de ani de la Revolutie? hai sa-ti spun eu unde: in vestul Europei, in tarile cu cel mai ridicat salariu minim pe economie, sa castigam bani buni , muncind cinstit si fara teama zilei de maine asa cum au facuto polonezii: cu drept oficial de munca, drepturi ca si cetatenii din vest, capabili sa inchirieze case , apartamente, sa deschida conturi in bancile din vest, sa li se adauge vechimea la cartea de munca chiar daca muncesc in tarile din vest, sa aiba drept la ajutor de somaj in vest, sa aiba drept la alocatie ptr. copii chiar daca acestia s-au nascut si traiesc in Polonia, sa aiba drept la recalificare gratuita la Fortele de Munca din tarile din Vestul Europei...mai vreti si alte drepturi??? cum sa nu traiesti viata linistit si fericit cand stii ca ai chiar mai multe drepturi decat populatia locala din vest?!? aici trebuia sa ajungem SI NOI, ROMANII si sa ne intoarcem in tara dupa ani buni de munca in vest, cu buzunarele DOLDORA DE EURO si sa ne construim si noi vile cu piscine...dar macar facute prin munca cinstita cu taxe platite ca sa nu tipe lumea dupa noi !!! AICI TREBUIA SA AJUNGEM ....SI SA NE SI INTOARCEM ACASA CU BANI !!! asta e raspunsul d-le autor al acestui articol !!! auzi la el, ca 20 de ani sunt prea putin ptr. un popor!!! You make me roll down on the floor laughing out loud at you !!! very funny !!! in privinta lui H.R Patapievici...asta nu e ala care a scris impotriva lui Mihai Eminescu ??? ca eu asa am auzit pe aici !!! Iarta-l Doamne , ca nu stie ce face !!! o fi fost ''aghesmuit'' cu cateva pahare de ceva tarie cand a scris monstruozitatea despre poetul nostru ...sau o fi depresiv!!!
    • +1 (1 vot)    
      Pentru Tatiana (Joi, 29 aprilie 2010, 10:11)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      Nu e chiar asa cum zici. O tara normala (adica una care n-a trecut prin comunism sau alta forma de dictatura) ca Irlanda sa zicem, a avut nevoie de mai mult de 20 de ani ca sa devina performanta. O tara care a trecut prin 50 de ani de comunism porneste cu un foarte grav handicap: rasturnarea totala a reperelor de valoare si a celor morale. Asta este problema cu care inca ne mai confruntam. Iata de ce oamenii voteaza de-a valma securisti, infractori, analfabeti etc. alaturi de oameni de buna factura morala si profesionala. Iata de ce ma bucur c-o sa avem (daca o sa avem) o lege a lustratiei, fie si acum, in 2010. Daca Iliescu se opune, inseamna ca legea e buna. Nu atit prin efectul ei concret: niste oameni vor disparea din viata publica, ci, mai degraba, prin efectul ei moral: va fi un semn ca societatea romaneasca din secolul 21 intelege sa-i pedepseasca pe cei care se credeau intangibili, mai presus de ea, si la cirma ei.
    • +1 (3 voturi)    
      pentru Tatiana (Joi, 29 aprilie 2010, 17:31)

      Georgescu [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      Apropo de Eminescu si de ce auziti dumneavoastra pe-acolo, mai exista si o a treia varianta in afara de cele doua pe care le-ati incercat: aceea ca nu sunteti capabila sa intelegeti un text, astfel incat, dintr-un elogiu adus de Patapievici lui Eminescu, o mana de neispraviti au reusit sa convinga o gloata de ignoranti ca Patapievici l-a calomniat pe Eminescu. Mai citit, doamna, mai invatati, mai ganditi inainte de a va da cu parerea despre lucruri care va depasesc nivelul intelectual
  • -2 (2 voturi)    
    Problema are un nume: Idolii Forului (Joi, 29 aprilie 2010, 5:16)

    SAM [anonim]

    Perfect adevarat. Mafladele disperarii si-au facut o meserie din a deplange ceea ce ar trebui sa fie un motiv de optimism. Ne ocupam si noi in Idolii forului si pe www.idolii.com de acest tip de intelectual si de obsesiile lui. Idolii Forului e o carte colectiva, care reuneste autori de la Michael Shafir la Alexandru Matei, in care ne intrebam daca nu cumva aceste lamentatii sunt bocetul unui tip de intelectual ce desi crede ca are solutiile afla din ce in ce mai des ca nimeni nu are nevoie de ele.
    • +1 (1 vot)    
      cine are obsesii? (Joi, 29 aprilie 2010, 18:13)

      Georgescu [anonim] i-a raspuns lui SAM

      Succes la terapia de grup pe care o practicati pe site-ul pe care ne invitati! Macar de v-ar vindeca de obsesii si frustrari!
  • 0 (2 voturi)    
    de unde pana unde? (Joi, 29 aprilie 2010, 8:26)

    catelu [utilizator]

    Si cum ati ajuns la concluzia ca cei doi contemporani sunt disperatii si nu cumva Iorga era cel deprimat?
    In prezent cel mai ingrijorator este trendul. In libertate, cu acces liber la carti, filme, muzica, te-ai fi asteptat ca nivelul de cultura sa creasca sau cel putin sa se mentina.
    Eu pot intelege de ce la televizor acum 30 de ani se canta magistrala albastra si trenul galben fara cai, dar acum nu pot cu nici un chip sa inteleg de ce exista taraf.tv.
  • -1 (3 voturi)    
    Cei trei domni (Joi, 29 aprilie 2010, 9:19)

    Dr. Gioni [anonim]

    Probabil unul din cele mai vomitive lucruri din ultimii 5 ani sunt articolele de cainare a romanilor produse de HRP, Cartarescu si Plesu. Trei domni care nu au nicio treaba cu Romania reala pe care o tot chiureteaza cu atita pertinenta. Trei domni facuti "oameni" de Putere, acea Putere care de atitia ani distruge Romania. Sincer prefer sa-l aud pe Becali hahaind "Uite ba zdreanta ce palat am!" decit sa citesc lacrimile crocodiliene ale acestor domni superbogati si rasfatati.
    PS-De remarcat ca in toate productiile lor poporul e de vina, doar el, niciodata politicienii democrati (nu ca nu am avea defecte mari de ethos!).
    • +1 (1 vot)    
      Eh... (Joi, 29 aprilie 2010, 10:14)

      Ricochet [anonim] i-a raspuns lui Dr. Gioni

      PERTINÉNT, -Ă, pertinenți, -te, adj. 1. (Livr.) Care se potrivește exact obiectului despre care este vorba, care este adecvat pentru ceea ce vrea să argumenteze; potrivit, nimerit, convenabil; p. ext. care denotă profunzime, competență.

      In aceste conditii nu avem nici o indoiala ca il preferati pe Becali :)
    • 0 (2 voturi)    
      Muezinii (Joi, 29 aprilie 2010, 10:27)

      Adam [anonim] i-a raspuns lui Dr. Gioni

      Articolul mi-a mers la suflet. Imi dau lacrimile de cate ori (rar de tot) pot citi si ceva placut si datator de sperante in presa.
      Daca suntem optimisti si ne vedem corect de treburile noastre, lucrurile vor merge spre bine.
      Iar cei care mai cred ca pot sa ne puna bete-n roate, numai pentru ca bunul simt ne face sa nu observam, cu timpul se vor rusina singuri.
      Sau mamele lor o sa-i traga de ureche.
  • +1 (1 vot)    
    Sa privim inainte! (Joi, 29 aprilie 2010, 10:30)

    Oana [anonim]

    Dl. Mixich a exprimat perfect o stare pe care multi tineri o au: revolta in fata deznadejdii generale. Ni se suprima din start dreptul de a spera. Si nu doar tinerilor, tuturor celor care mai respira in tara asta. Sa nu uitam sa privim inainte si sa ne oprim sa inspiram aroma de liliac!
  • -1 (1 vot)    
    E bine! (Joi, 29 aprilie 2010, 11:25)

    Adam [anonim]

    E bine, ca pe "muezini" ii asculta din ce in ce mai putini.
    E bine, ca ei isi canta "disperarea" gasind resurse numai de ei stiute.
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa ne fecem ca nu vedem HOTIA ! (Joi, 29 aprilie 2010, 12:59)

    Negoita [anonim]

    citat din articol: "Tot Iorga spunea ca avem nevoie de vreo 100 de ani de munca buna pentru a deveni un popor serios."
    Sunt multi romani care muncesc zi lumina pe un salariu de mizerie, am devenit sclavi in tara noastra !
    Dar nu se poate progresa cand ne conduc de 20 de ani interlopii si hotii care au corupt justitia si ei fac legea, cum sa le convina sa-i intrebe cineva de averi ???
    Si oricum hot la hot nu-si scoate ochii, se rotesc pe la putere si nu e tras nimeni la raspundere pentru ca vin alegerile si se intoarce roata.
    ASTA E ADEVARUL domnilor care faceti filozofie si prostiti prostii in continuare !
    Pai daca autorul articolului de atata optimism nu mai vede cat s-a furat in tara asta de 20 de ani, cate sute de ani ar trebui sa duca jugul urmasii nostri ?
    Sa gandim pozitiv cand totul se fura in continuare de la banii imprumutati pe spinarea unei natii....pana la aurul de la Rosia Montana pe care au pus ochii mafiotii si interlopii de toate culorile ?
  • 0 (0 voturi)    
    TATAIA (Joi, 29 aprilie 2010, 19:14)

    noi facem bine [anonim]

    vorbeam cu un amic si zicea ca a hotarat sa se penalizeze cu 10 lei de fiecare data cand se lamenteaza sau gandesc negativ despre ce e in jur.

    mai tarziu, peste ani o sa ne para rau ca nu am facut ceva cat se putea pentru ca de... acum in romania e foarte mult loc de bine... muuult :)

    daca tot s-a adus vorba in articol de proiecte interesante uite unul care e pe teava. poc poc

    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000312362574&ref=profile#!/group.php?gid=120187424665239&ref=mf
    • 0 (0 voturi)    
      am vazut cam ce e pe acel link... (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:53)

      Negoita [anonim] i-a raspuns lui noi facem bine

      ...de ex. despre Rosia Montana ...vorbarie multa....hai sa ne ascundem dupa deget...."verzii" nu se lasa...vor metode ecologice...bla, bla, bla....interesele sunt altele dupa parerea mea: gasca care are puterea acum vrea sa puna mana cat mai repede si pe aurul de acolo (pe langa miliardele de euroi de la FMI), iar cei care stiu ca nu au nici o sansa sa apuce si ei ceva, cauta sa amane prin toate mijloacele inceperea extragerii acestuia pana dupa viitoarele alegeri cand spera sa fie ei la putere si atunci nu o sa le mai pese ca nu sunt ecologige metodele, iar altii or sa strige ca ei sunt "verzii" care se opun...cam asa vad eu acest subiect !....dar noi prostimea nu trebuie sa vedem toate astea, trebuie sa privim florile, sa fim optimisti, sa gandim pozitiv cum ne sfatuieste atat cel care a scris acest articol cat si majoritatea celor care au comentat !
      Si sa visam ca vom trai "BINE"
  • +2 (2 voturi)    
    cum e lumea (Joi, 29 aprilie 2010, 20:41)

    Ion Roata [anonim]

    Dr. Stephen R. Covey spune: "Vedem lumea asa cum suntem" iar Budha spune: "Suntem ceea ce gandim" asa ca....
  • 0 (0 voturi)    
    Ce mă deranjează la cei doi "postmoderni recenţi" (Duminică, 2 mai 2010, 15:59)

    Sile this Millennium [anonim]

    Nu mă deranjază cosmopolitismul lor împregnat cu o "nobilă suferinţă werheriană" încercînd să impună o modă a depresiei şi la noi dar care bîntuie şi aşa "dezlegată în plină criză " (v.grecii -se pregătesc spaniolii portughejii.s.a.m.d.) prin satul global mai ales la unguri şi japonezi ,care se pare au în genă "suicidul "indiferent că e criza sau nu - acestor doi ci mă deranjază decuplarea acestor doi"recenţi "de la valorile naţionale chiar dacă unele au fost formate sau reevaluate de la o dictatură la alta . fie şi într.-o Românie sub trei dictaturi ,prefer depresia bacoviană a unei "ţări triste pline de umor" -şi -l dispreţuiesc pe cel care numai din "teribilism şi infatuare" inghesuie scheletul lui Mihail Eminescu într-o debara uitînd că saliva sa mestecă în limba română ingrediente eminesciene , aluat posmodern fără de care rostirea românească s-ar reîntoarce înainte de "escu"la un grai arhaic valah - şi-l dispreţuiesc şi pe celălalt "fătălău" de literatură care din "cretinism intelectual" batjocoreşte memoria poetului "necuvintelor" acuzînd că prietenul Copacului Gică ar fi indus în epoca comunistă "moda poeţilor alcoolici" nimic mai fals ...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version