Alunele, Vali Vijelie si Banca Nationala

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 7 octombrie 2009, 11:55 Actualitate | Opinii


E o uriasa porcarie, si nimeni nu ma va putea face sa cred altceva. Intre Lucian Croitoru si Daniel Daianu, pentru inalta demnitate de viceguvernator al Bancii Nationale, a fost preferat Bogdan Olteanu. Asta mi se pare o impietate la adresa bunului simt economic si un semnal ca sistemul de alegere al membrilor din CA al BNR scartaie pe undeva. Asadar, partidele politice propun o persoana si tot partidele, prin Comisii, o valideaza sau nu. Sistemul in sine e defect.

La o adica, daca Vali Vijelie sau Piticul Porno se inscriu in PNL, nu m-ar mira ca dupa o solida si consistenta curte facuta liderilor, sa fie "aruncati" in CA al BNR. Fie ca vrea Guvernatorul, fie ca nu vrea. Totul depinde, pana la urma, de cat de bine te ai cu seful de partid si cu cei care trag sforile.

Poate ca un alt sistem ar fi fost mai normal, eficient si util. Poate ca in mod normal, Guvernatorul ar fi trebuit sa inainteze o lista cu oamenii pe care si i-ar fi dorit in echipa si care sa fie apoi validati sau nu de catre Parlament.

Dar in fine, nu asupra acestui lucru voiam sa ma opresc. Olteanu ii va lua locul lui Dijmarescu, cel care conducea directia operatiuni de piata din BNR. Va conduce probabil, la fel ca si predecesorul sau, comitetul de administrare al rezervelor internationale. Ale Romaniei, ca sa fim bine intelesi. Va discuta despre necesarul de lichiditati si despre scadenta maturitatilor. Despre pozitia investitionala externa. Va elabora strategii de viitor si va propune utilizarea instrumentelor derivate.
 
Am vorbit la telefon miercuri dimineata cu viceguvernatorul BNR, Eugen Dijmarescu. “Regret sa plec, cum sa nu regret? Dar n-a fost decizia mea sa plec din Banca”, mi-a spus Dijmarescu.
El a recunoscut ca daca s-ar fi inregimentat politic, ar fi avut sanse sa isi prelungeasca mandatul. “Eu nu am facut-o. Nu m-am dus pe la usa partidelor politice si nici n-am s-o fac vreodata”, mi-a spus inca viceguvernatorul BNR.

Despre noua componenta a Consiliului nu a vrut sa comenteze, marginindu-se doar sa spuna ca “anumite persoane noi, nu-mi spun mare lucru. Nu le cunosc, pur si simplu”, a mai spus Dijmarescu. Din cate am inteles, pana si Guvernatorul e, citez "mahnit". A batut saua, dar iapa n-a priceput. A cerut oameni cu experienta in banci internationale si a primit un Olteanu.

Oficial, vorbele care se aud soptit dinspre BNR sunt in genul “acesta este jocul democratic. E un sistem perfectibil, dar asta inseamna democratia si nu dorim sa negam puterea ei” samd.
Guvernatorul a cerut validarea unor oameni cu experienta bancara, care stiu cu ce se mananca economia si politica monetara. Politicienii, pe care-i doare undeva de politica monetara, au zis “Bine, fie” si i-au tras-o, pe romaneste.

Revin si zic: sistemul e prost. Daca PNL punea pe masa Comisiilor o aluna, aveam vice la BNR o aluna. Si asta gasesc ca e fundamental anormal, pentru ca am citit ca alunele sunt, efectiv, nesanatoase. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6852 vizualizari

  • +15 (21 voturi)    
    Despre competenţe (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:07)

    cobra [anonim]

    BNR era una dintre instituţiile statului neafectate major de factorul politic. Se pare că şi această ultimă redută a căzut prin intrarea acestui vierme politic. Ce competenţă o avea individul ăsta infatuat, nu ştiu. Dar ştiu că este un semn rău pentru ţara asta.
    • +1 (5 voturi)    
      sniper-isti (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:52)

      vvvali [utilizator] i-a raspuns lui cobra

      doar o fundatie non-guvernamentala de snaiperisti in alune lunguiete ar scapa tara de lingai, aserviti, corupti, mitocani, oprotunisti, mituiti, prosti...samd

      daca de actele lor iresponsabile nu le este frica...poate de alune sa le fie!

      incredibil....acum poate sa ii angajeze pe dinu la investitii, popicu la marketing si pe ludo la parcu' auto...fantastic:(((
    • +5 (7 voturi)    
      Ce competente are? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:09)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui cobra

      Olteanu deja a raspuns la aceasta intrebare. Citeste prima declaratie pe care a dat-o dupa nominalizare; a declarat ca habar nu are ce va face Banca Nationala.
  • +9 (15 voturi)    
    un protest, o petitie (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:08)

    bender [anonim]

    Propuneti un protest, o petitie, macar la nivel de analisti economici. Nu e posibili ca incompetenta sa se urce pe scaune atat de inalte.
    • -1 (3 voturi)    
      Romania the land of any stupid choice? (Joi, 8 octombrie 2009, 0:55)

      radu [anonim] i-a raspuns lui bender

      :D:D:D... incompetenta a urcat deja mult mai sus si, oricat s-ar stradui tonomatul Hotnews, sunt majoritari cei care STIU asta. Intr-o tara unde avem o caricatura de presedinte, de prim-ministru, ministru al mediului, etc, etc, etc voi incercati sa faceti sa para ca se va porni o revolutie populara pt. trimiterea lui Olteanu pe o functie de vice... :)))) no shit! Voi in ce tara traiti?
      Daca pe panarama de presedinte cu toti cumetrii si tiitoarele ii puteti nu numai suporta, dar chiar ii ridicati in slavi cu multa dragoste duioasa, o sa-l inghtiti si pe Olteanu pe post de vice la BNR... ca doar nu sunteti platiti sa faceti propaganda pro-pdl si sa aruncati vesnic cu cacao NUMAI in oponentii lor!... :)))
      • -2 (2 voturi)    
        Raspuns lu Radu (Joi, 8 octombrie 2009, 8:02)

        rad2 [anonim] i-a raspuns lui radu

        Radule, ai mare dreptate, problema e chiar presedintele si partidele politice . Cand vezi cum un partid ca PDL-ul asculta orbeste de un singur om iti pui intrebarea daca asta e libertatea sau democratia dorita inainte de 89. Din pacate tot asa se procedeaza si in teritoriu, si in intreprinderile de stat. Da sa stii ca e bine. Toata ziua se schimba sefi si "noi " o ducem bine, vorba aia, schimbarea sefilor, bucuria nebunilor...
      • 0 (0 voturi)    
        ??? (Duminică, 11 octombrie 2009, 16:58)

        d_ecebal1254758727935 [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Caricatura esti tu...si cu psd-isti si pnl-isti tai...e bine?!...cum te simti cand se raspunde cu aceeasi moneda a ta?!!!...ar fi bine sa inveti sa critici,dar in mod civilizat....!!!
  • +10 (10 voturi)    
    corectare (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:14)

    un roman [anonim]

    alunele nu sunt nesanatoase, dar nici nu pot raspunde la comenzi politice; o aluna profesionista a fost Dijmarescu! In plus s-a considerat ca dupa ce a fericit Palamentul, a venit si randul BNR sa se bucure de priceperea celui mai celebru fin din PNL!
  • +12 (12 voturi)    
    Incredibil (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:15)

    marius [anonim]

    M-am uitat recent pe CV-ul dl. Olteanu. Are dansul facut un MBA in economie prin state si deja se crede mare expert in piete valutare si monetare. Nu pot sa cred cum clasa politica continua sa isi bata joc de noi, ne cred chiar atat de prosti?????.
    Sper ca dl. Olteanu sa fie doar de forma pus pe acolo ( sa isi ea leafa cuminte) nu sa-l puna draqul (sau Patriciu) sa inceapa sa dea ordine ca apoi s-a ales parful si de BNR.
    Regret nespus ca PNL numai gandeste in ultima vreme si se vede de la o posta distanta ca Patriciu il are pe Antonescu la degetul lui mic si toti fac in asa fel incat sa nu il supere cumva pe nr.1 din forbes.
    Dl. Popa subscriu intr-un totul la parerea dv.
    • +8 (8 voturi)    
      MBA in state ... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:55)

      titiacs [anonim] i-a raspuns lui marius

      se poate lua si pe internet ! cite diplome si masterate vrei ... atitea poti avea. din pacate ultima reduta a incompetentei a fost depasita. subscriu ...
    • +1 (1 vot)    
      desteptarea (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:09)

      moon [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dupa cum se vede, ori traiti in alta tara ori nu vreti sa recunoasteti o evidenta!
      Asta e tare : "BNR era una dintre instituţiile statului neafectate major de factorul politic".

      Ce lipsa de imaginatie!!!

      Oare ce fac politicienii in tara asta?
      Pescuiesc?
    • +3 (3 voturi)    
      MBA (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:24)

      Vorbe goale [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dl. Marius, intamplarea face sa cunosc multi manageri la diverse nivele si constat ca printre cei mai incompetenti se numara mandri posesori de MBA.

      Asta nu e o tirada impotriva educatiei, nicidecum, este o simpla constatare care conduce la reflectia ca experienta reala nu se poate inlocui cu diplome si cu buzzwords. Multi absolventi de MBA nu au condus niciodata nimic, dupa cate se vede treaba, Olteanu e unul dintre ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Smecherie! (Joi, 8 octombrie 2009, 14:13)

      Mirciuc [utilizator] i-a raspuns lui marius

      «Promovarea» lui B.O. la BNR se datoreşte nevoii cuiva de al înlătura din PNL.

      Dacă C.A. câştigă alegerile atunci B.O. ar fi devenit un candidat FORTE pentru preşedenţia PNL, aşa că a fost «promovat» şi gâgă de B.O. alegând mai binele personal a «dizidat» din PNL trecând la BNR.
  • +7 (7 voturi)    
    Olteanu (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:15)

    ady [anonim]

    La urmatoarele alegeri o sa il vedem si pe Patriciu, macar sa fie treaba treaba. Cita incostienta zac in unii politicieni, ei amesteca politica cu economia si asta e cel mai rau. La noi politicianul trebuie sa dicteze tot sa faca si sa dreaga si e tatucul facator de minuni.Politicianul trebuie doar sa supravegheze relatia societate -economie si sa reprezinte interesele in raport cu alte tari .Si atit.
    • +3 (3 voturi)    
      Politicianul profesionist (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:22)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ady

      este un vizionar, care-si impune proiectia de dezvoltare a societatii. Pentru a-si impune viziunea are nevoie de altfel de oameni, profesionisti in executie, care sa-i transforme viziunea in realitate.
      Un politican profesionist, niciodata nu se va inghesui sa-si indeplineasca propriile idealuri, este constient cu nu este pregatit pentru asa ceva si o va da in bara.

      Eu nu inteleg de ce partidele politice nu angajeaza profesionisti la guvernare care sa le execute programele politice aprobate de parlament. Nu vad ca se chinuie de 20 de ani sa-si execute propriile programe fara nici un rezultat.
  • +9 (9 voturi)    
    E incredibil! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:15)

    Bug Zileriu [anonim]

    Mi se pare incredibil, deasemenea, reactia inexistenta a profesionistilor in domeniu, a mass-media!
    Probabil de aceea se si comporta Parlamentul in acest mod golanesc si IRESPONSABIL, fiindca prea putina lume reactioneaza.

    Felicitari pentru reactia Dvs!
    • +3 (3 voturi)    
      mass-media (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:55)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui Bug Zileriu

      presa este controlata de aceleasi interese care l-au numit pe Olteanu. Nu cred ca trebuie sa ne asteptam la reactii.
      • +2 (2 voturi)    
        BNR-BOGDAN OLTEANU (Miercuri, 7 octombrie 2009, 14:39)

        dumitru laura [anonim] i-a raspuns lui sorin

        nu pot sa cred!, e de necrezut! as face orice, votez, semnez, fac miting, numai sa revina asupra acestei decizii. Doamne! ai Romania in paza!.Bogdan asta nu e priceput la asemenea treburi, iar sa stai sa-l inveti inseamna pierdere de bani si timp.......
  • +7 (7 voturi)    
    Nesimtiti (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:19)

    Costi [anonim]

    Cat rau o sa mai faca Hrebenciuc asta ? Inteleg ca el l-a propus pe Olteanu, cu nu stiu ce jocuri de culise...dar chiar isi bat joc ... nici in ceasul al 12-lea nu ne dam seama ca ne sufocam ?
    Oricum, eu emigrez...sa ramana in tara aia care ii voteaza.
  • +9 (9 voturi)    
    vanghelizarea BNR (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:23)

    solomon [anonim]

    Oare Basescu e pericolul national sau combinatorii Hrebenciuc si Vanghelie?... BNR era ultima reduta care isi facea treaba in tara asta. Daca Patriciu va ajunge sa dicteze cursul leului, atunci chiar ca suntem pierduti... Imi argumenteaza cineva, cu ce e mai competent Bogdan Olteanu decat Elena Udrea, de exemplu?
    • 0 (2 voturi)    
      Reduta (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:24)

      constantin cojocaru [anonim] i-a raspuns lui solomon

      Deci: "bnr era ultima reduta care isi facea treaba in tara asta". Si, mai jos: "Banca Nationala ramasese ultima institutie neatinsa de politic...ultima in care mai puteam avea incredere"; "imbecilii vor sa murdareasca si bnr" etc.
      Va intreb, pe cei care exprimati astfel de opinii: Ce banci condusese Isarescu, atunci cand a fost numit guvernator al BNR? El a fost, cumva, numit in aceasta functie nominalizat de o asociatie profesionala a bancheriror, sau de un partid politic? In ultimii 20 de ani, BNR a fost, pentru o singura clipa, altceva decat o componenta a regimului politic instaurat in Romania prin lovitura de stat din decembrie 1989?
      Ati uitat, sau nu ati stiut niciodata, ca intre 1990 si 2000, in Cehia preturile au crescut de 4 ori, iar in Romania de 300 de ori? Ca aceasta hiperinflatie a fost generata, exclusiv, de BNR, prin aruncarea in circulatie a unei uriase cantitati de bani artificiali?. Ca, prin inflatie si indexari subunitare, salarile si pensiile au fost injumatatie, crescand, corespunzator profiturile incasate de "baietii destepti"? Ca, tot cu ajutorul inflatiei, capitalul romanesc a fost impins in faliment, gata sa fie vandut pe nimic? Catre "baietii destepti" straini si autohtoni? Iata cum si-a facut reduta treaba.
      • +1 (1 vot)    
        bey vaca, (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:09)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui constantin cojocaru

        discutia nu era despre isarescu ci despre competenta/incompententa lui olteanum da voi vesnic aveti stilul asta, sa raspundeti cu "solidul argument" : ba pe-a ma-tii!
        //
      • +1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:56)

        [anonim] i-a raspuns lui constantin cojocaru

      • 0 (0 voturi)    
        Isarescu (Joi, 8 octombrie 2009, 9:00)

        rsss [anonim] i-a raspuns lui constantin cojocaru

        Isarescu este cel mai bun guvernatorBNR. Am avut noroc ca Romania a avut asa guvernator. Reduta ar trebui sa se cheme PATICIU SAU OLTEANU.
  • +4 (4 voturi)    
    Partidele ... (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:24)

    LiviuS [anonim]

    Partidele politice = organizatii mafiote legal constituite care-si urmaresc aproape in exclusivitate interesele de grup nu pe cele ale cetatii si cetatenilor.
  • +5 (5 voturi)    
    bnr (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:27)

    coproculturalul [utilizator]

    bnr+patriciu=love. s-a dus si bnr! tocmai ce ne propunea crin un guvern de tehnocrati. o sa aiba suferit in primul rand reputatia BNR pe plan extern. comparati cv Daianu cu cv Olteanu.
  • +4 (4 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:30)

    SRG [anonim]

    As dori un raspuns la o singura intrebare:
    DE CE?
    Sa-mi explice clasa politica de ce se amesteca in probleme tehnic-economice care o depasesc. Chiar il stimez pe dl Olteanu - dar ce treaba are d-lui la BNR?
    Ce competente si experiente il recomanda pt asemenea post?
    De ce este nevoie de politic la BNR?
    Era printre putinele entitati care evitasera ingerinta politicului si isi facea treaba in cel mai profesionist mod cu putinta.
    E ca si cum ai aduce un violonist sa conduca o echipa de programare. Ca nu ca in perete.
    Chiar as dori un raspuns justificat si nu de genul "cineva trebuie sa manevreza cursul/scadentele/ratele de dobanda in interesul clientelei politice."
    Treaba romaneasca: politician la BNR, doctor la primarie si inginer la finante.
    Doamne pazeste-ne!!!
  • +1 (1 vot)    
    drobul de sare ? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:30)

    antim [anonim]

    un jurist in ca si viceguvernator poate fi bun sa coordoneze problemele ...juridice ? un ministru de finante ing . pare un record de neegalat .
    • +1 (1 vot)    
      Ca sa intelegi si tu : (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:04)

      .... [anonim] i-a raspuns lui antim

      Un ministru de finante nu trebuie sa fie musai economist ci un manger, un gestionar, nu prea are treaba cu economia! Politica monetara si implicit economica este dictata de BNR, vrajeala cu "probleme juridice" .... ma faci sa rad, nu viceguvernatorul este in masura sa le rezolve ci echipa de juristi (destul de mare si buna) din BNR! Daca un viceguvernator nu e un bun economist, strateg, manager , sa stie politici monetare si in somn dar in primul rand sa aiba mare experienta in sistemul bancar , poate baga cursul monedei nationale in colaps si implicit economia! Olteanu daca se va implica si nu va sta de decor (ar fi singura sansa) ne-a ras:(
      De ce e mai bun acest "latrator de parlament" decat Daianu, Tanasescu sau Damaschin? Nu e, dar are pile la "Crinulet"! Nu m-ar mira sa fie propus Orban la vre-un post de comisar european sau premier:(, Crinulet trebuie sa-si premieze gasca care l-a adus la sefia PNL!
      • +1 (1 vot)    
        s-au demascat ! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:26)

        antim [anonim] i-a raspuns lui ....

        liberali isi continua opera de distrugere a romaniei , asa cum fac de 130 de ani . noroc cu pcr -ul si cu urmasii lor .
  • +3 (3 voturi)    
    Este de-a dreptul hilar (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:35)

    n534663 [anonim]

    Nu am apucat sa citesc stire prin alta parte. Dar presupun ca asa s-a intamplat.
    Vai de capul nostru - dl. Olteanu nu are nici o legatura cu sistemul bancar.
    Guvernatorul BNR are toate motivele sa fie "mahnit". Asta mai inseamna in plus faptul ca va trebui sa angajeze pe cineva care chiar stie despre ce este vorba in propozitie si care sa ii "ridice la fileu mingile" dlui Olteanu.
    Trist si hilar in acelasit timp.
    "Unde esti tu, Tepes Doamne ..."
  • +2 (2 voturi)    
    Clasa politica INCA reuseste sa ne uimeasca!! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:36)

    gabifm [utilizator]

    Este incredibila aceasta nominalizare! Sau noi suntem, in continuare, atat de prosti ca inca ne mai uimeste politicul?
    Nu stiu ce sa cred.
  • +6 (6 voturi)    
    Politicienii sunt cumpliti (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:38)

    Mir [anonim]

    Pe cand si SOV la BNR?
    Nu nici o diferenta intre politicieni
    PNL pute rau de tot..

    Vreau parlament de tehnocrati....
  • +2 (2 voturi)    
    Politica cu "delicatese" (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:39)

    Robert [anonim]

    Rezultat al rasplatei pentru sustinerea lui Antonescu si troc cu PSD-ul
  • -3 (3 voturi)    
    Da si nu (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:41)

    Vasile [anonim]

    Pana la urma functia de viceguvernator este doar de reprezentare, nu e o functie tehnica, asa ca un politician s-ar putea potrivi. Acum ca probabil erau alti politicieni mult mai 'fitted' pe pozitie decat Olteanu e alta discutie.
  • +3 (3 voturi)    
    Incredibil! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:43)

    Matei [anonim]

    Va impartasesc dintrutotul parerea domnule Popa, a dumneavoastra si a celorlalti cititori de pe acest site!

    Este incredibil ceea ce se intampla! Banca Nationala ramasese poate ultima institutie din Romania neatinsa (mai bine zis, nedistrusa) de politic. Si prin urmare ultima in care chiar mai puteam avea incredere. Este inadmisibila numirea pe un post de viceguvernator a unei figuri marcante dintr-un partid politic, o persoana fara niciun merit, fara niciun fel de experienta in domeniul financiar.

    Pericolul cel mai mare din punctul meu de vedere este precedentul care se stabileste. Ganditi-va: daca Bogdan Olteanu poate fi numit viceguvernator, ce ii va opri pe politicieni la viitoarele numiri sa umple tot consiliul de administratie cu figuri similare? Mai apoi, ne vom trezi dintr-o data cu un Tariceanu, Nastase sau Boc drept Guvernator. Doar si ei au experienta economica.

    Exagerez poate, dar este evidenta in aceasta numire o implicare nejustificabila a factorului politic in politica monetara, extrem de periculoasa! Imaginati-va ce s-ar fi intamplat daca Olteanu ar fi fost numit acum un an viceguvernator. Amintiti-va declaratiile lui si ale PNL-ului impotriva imprumutului de la FMI. Ganditi-va ce s-ar fi intamplat daca aceste declaratii nu ar fi venit de la un partid de opozitie, ci de la viceguvernatorul Bancii Nationale!

    Subscriu la ce a mai fost spus si de alti cititori: trebuie sa putem face ceva! Trebuie sa ne manifestam cumva opozitia si dezgustul in fata acestei decizii! Nu se poate sa mai acceptam tot ce ni se baga pe gat de niste oameni politici complet iresponsabili!
  • +3 (3 voturi)    
    Numiri politice (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:46)

    Andreia [anonim]

    Spre deosebire de institutiile statului care sufera constante presiuni din afara de reformare, partidele politice sunt luate ca atare. In realitate partidele noastre politice sunt niste PCR-uri mai micute, dar la fel de totalitare la varf si fripturiste la baza ca si defunctul PCR. De aici si numirile de clientela, si nu in functie de competenta. In tarile vestice n-ar indrazni sa faca asemenea numiri , pentru ca i-ar critica membri de partid si simpatizantii (unii lidei de opinie influenti) si ar fi taxate la alegeri, asta insemnand si demisia celor responsabili
    Toata istoria noastra post decembrista a fost o mare greseala, dand vina doar pe Ceausescu pentru dezastrul in care era Romania in 1989. Ar fi trebuit mult mai atent dezbatut cine si in ce masura era vinovat de situatia in care ne aflam atunci. Pentru ca o tara este ruinata de un sistem, nu de un singur lider. Iar sistemul la noi a supravietuit in asa zisele partide politice democratice de la noi.
  • +3 (3 voturi)    
    situaţie gravă (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:46)

    Alice [anonim]

    Dacă nu ar fi foarte grav, ar fi hilar. Nu ştiu dacă dl. Isărescu nu poate să condiţioneze prezenţa sa la conducerea BNR de o echipă de oameni care să fie specialişti...
  • +3 (3 voturi)    
    sula si prefectura (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:49)

    bozo [anonim]

    chiar nu stiu ce cauta papagalul asta ingimfat la bnr. pina cind in romania o sa ne straduim ca, din ceva ce functioneaza, sa se aleaga praful? stati domnilor pe feliile pe care va pricepeti - daca nu cumva ati facut cursuri prin corespondenta - si faceti-le pe acelea functionale. eu nu as accepta un post la care nu ma pricep, mai ales cind e vorba de responsabilitati. dar acestor domni nu le mai ajungi nici cu prajina la na. lasati-i pe cei care se pricep in functiile lor daca vreti ca trburile sa mearga
  • +3 (3 voturi)    
    Protest !!!!! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:52)

    barykelo [anonim]

    Propuneti o forma de protest !! Urgent !! E o porcarie fara seama ..... imbecilii vor sa murdareaca si BNR !!! Nu tre sa permitem asta !! Macar aici sa mai ramana ...profesionistii !! Ma mir...oare rusinea lui Bogdan Olteanu unde este ?? Chiar nu mai are bun simt ?? Nici macar simtul masuri ?? Nici nu ar vea voie sa-i faca ghetele cu crema lui Daniel Daianu !!! Asta e culmea nerusinarii !!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    aluna democratia si haznaua (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:52)

    oilman [anonim]

    Domnule Popa - bine scris articolul - just common sense - dar ce folos ? Aluna e mult prea delicat, e o hazna plina cu ramasite boshevice; Si nu asta e democratia - care implica si raspundere. De 20 de ani (in citeva luni) urmasii mafioti ai criminalilor din epoca de aur modeleaza noua democratie (post)comunista din fundul latrinei. Si, cu parere de rau, aluna e mult mai sanatoasa pentru Romania decit Bogdan Olteanu la BNR
  • 0 (0 voturi)    
    Continuare (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:54)

    Matei [anonim]

    Am uitat sa adaug ceva la mesajul precedent: Cred (si sper) ca indiferent de culoarea noastra politica, indiferent de partidul pe care il simpatizam, putem uita aceste lucruri pentru o clipa si putem realiza cu totii cat de absurda si odioasa este aceasta numire. Fie ca suntem PNL-isti, PSD-isti sau PDL-isti, poate macar in aceasta situatie putem sa fim uniti si sa intelegem cu totii cat de periculoasa este aceasta decizie!

    Nu este vorba aici de manevra vreunui partid, ci de atitudinea nerusinata si complet iresponsabila a intregii clase politici. Atitudine pe care nu o putem tolera si pe care sub nicio forma nu o putem incuraja!
  • +1 (1 vot)    
    Previziunea lui Patriciu (Miercuri, 7 octombrie 2009, 12:59)

    Luke [anonim]

    Cand declara Dinu Patriciu acum cateva saptamani ca va ajunge cursul la 4.7-4.8 RON pt 1EUR si ca inflatia ii va mari averea, nu l-am crezut. Acum gandindu-ma din nou cred ca stia ce spune.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. Vasile (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:02)

    Matei [anonim]

    Vasile, argumentul tau ar putea fi valid. Insa iata modul in care functioneaza BNR :

    Structura executivă permanentă a Băncii Naţionale este formată din guvernator şi 3 viceguvernatori, dintre care unul este prim-viceguvernator.

    Consiliul de administraţie este organismul cu drept de decizie în ceea ce priveşte politicile în domeniul monetar şi al cursului de schimb, autorizarea, reglementarea şi supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit, monitorizarea sistemelor de plăţi, organizarea internă a băncii. Consiliul de administraţie hotărăşte, de asemenea, care sunt atribuţiile ce revin structurilor executive şi personalului Băncii Naţionale a României.

    Olteanu ar fi deci nu numai membru al CA, si deci unul din cele 9 persoane care iau deciziile de politica monetara, ci ar avea si rol executiv in calitate de viceguvernator!

    Si dupa cum am mai spus mai sus, chiar si daca rolul sau ar fi pur reprezentativ, tot ar crea probleme enorme de implicare a politicului: vezi situatia imprumutul FMI. Ce s-ar fi intamplat daca Olteanu ar fi facut declaratiile pe care el si alti membri PNL le-au facut de pe pozitia de viceguvernator al BNR ? Ce s-ar intampla cu imaginea BNR si credibilitatea BNR cand guvernatorul si un viceguvernator ar exprima vocal in presa pareri complet diferite pe chestiuni fundamentale?
  • 0 (0 voturi)    
    da (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:02)

    vala [utilizator]

    excelent articol !!! si titlul si concluzia de asemenea !
    confirm totodata ca alunele sunt nesanatoase ... cand am auzit vestea era sa ma inec cu una !!
  • +1 (1 vot)    
    se poate si mai rau (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:05)

    realist [anonim]

    nu e suficient sa ne surprinda si sa comentam ; e cazul ca fiecare sa ia masurile pe care le poate lua la nivel individual; planul pentru umanitate e facut demult ( de citit Protocoalele inteleptilor Sionului - http://www.scribd. com/doc/7389146/ Protocoalele- inelepilor- Sionului )
  • 0 (2 voturi)    
    Eu cred (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:22)

    /je care este [anonim]

    Ca venirea lu' dom' Olteanu va aduce sanje nou in venele destul de obosite din BNR. Vom avea niste politici monetare mai curajoase, mai tineresti. Sper ca clasa noastra politica sa mai emane si alti "vici".

    In sfarsit un om cu valoare, cu bani fara numar. Mai ramane sa ne moara dujmanii da invidie care este dujmani.

    Io sper sa-l inlocuiasca si pe Mugur ca sa stim o vorba.

    PS: Un sfat pentru dom' Olteanu: Vezi ca lu' Mugur ii place cafeaua amara.
  • -3 (3 voturi)    
    BNR, Guvern, Parlament etc. (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:31)

    Un specialist eminent [anonim]

    Nu inteleg prea bine lamentarile de mai sus. De ce nu ar fi bun dl Bogdan Olteanu pentru pozitia de viceguvernator la BNR? In acest context, cu ce este mai bun dl Emil Boc in functia de prim ministru si ministru al educatiei sau dl Radu Berceanu in cea de ministru al agriculturii si al transporturilor sau decat dl Predoiu la Externe. Sa nu mai vorbim de Ministerul Apararii, Telecomunicatiilor etc. Si de ce ar fi fost mai bun dl Daianu? Pentru ca a fost ministru de finante un an cand singura masura palpabila a fost majorarea TVA? Dar si dl Pogea va fi un fost ministru de finante si cu o intrare buna pe la vreo facultate isi va putea prinde la butoniera si un respectabil titlu de profesor. Sunt tari cu indelungata traditie democratica ai caror conducatori contemporani aveau doar liceu, exemplu fiind John Major din UK. In schimb au fost asii luptei politice. Daca dl guvernator actual si viitor era asa de deranjat de prezenta acelui domn si dorea niste "profesionisti adevarati" (care sunt aceia?) trebuia sa conditioneze numirea sa de componenta echipei. Oricum, in actuala conjunctura si cu o economie euroizata ce mai controleaza BNR? Un leu anemic interesant doar pentru Ministerul Finantelor pentru plata pensiilor si salariilor bugetare.
    • +1 (1 vot)    
      Re: (Miercuri, 7 octombrie 2009, 13:57)

      Matei [anonim] i-a raspuns lui Un specialist eminent

      Nu va inteleg argumentul. In esenta, dumneavoastra spuneti ca pana la urma politicienii au facut lucruri si mai proaste, asa ca de ce ne mai plangem acum? Daca ar fi sa mergem pe acest rationament, nu stiu de ce ne mai obosim sa ne uitam la stiri sau sa mergem la vot.

      De ce ar fi fost mai bun domnul Daianu (spre exemplu)? Va invit sa consultati experienta dumnealui in domeniul economic (incercati pe Wikipedia spre exemplu) si sa o comparati cu cea a domnului Olteanu (nu e greu, cea a domnului Olteanu, cu exceptia numirii politice in Comisia de Buget, Finante, este inexistenta). Asta pe langa faptul ca, si o spun iarasi, domnul Olteanu este si va ramane in primul rand un om politic care va cauta sa sustina interesele partidului sau. Iar o astfel de persoana, fie ca este vorba de domnul Olteanu, fie ca ar fi vorba de oricine altcineva, nu are ce cauta in consiliul de administratie al BNR!

      In ultimul rand, afirmatia dumneavoastra privind "economia euroizata" si rolul nesemnificativ al BNR este complet nefondata. Nu are rost sa intram aici in detalii. Va invit in schimb sa consultati site-ul BNR si alte surse pentru a intelege exact rolul Bancii Nationale in Romania si efectele politicii pe care o duce.
      • 0 (0 voturi)    
        BNR, Guvern, Parlament etc., (Miercuri, 7 octombrie 2009, 14:57)

        Un specialist eminent [anonim] i-a raspuns lui Matei

        In esenta eu am facut o paralela intre cat de potrivit este dl Bogdan Olteanu la BNR si cat de potriviti sunt alte persoane pentru functiile pe care le ocupa la fel de importante ca si BNR. Si am dat ca exemplu functia de prim ministru, cea de ministru al agriculturii etc. CV-urile acestor domni spre exemplu nu au nimic in comun cu domeniile gestionate care sunt extrem de importante (ca si BNR-ul) pentru Romania.
        Si am adaugat ca, daca dl guvernator il considera pe dl Olteanu atat de slab pregatit pentru postul respectiv atunci putea sa conditioneze numirea sa de componenta consiliului. Dar mai exista votul in plen pentru conducerea BNR asa cum exista si motiunea de cenzura pentru guvern.
        Legat de efectele politicii BNR am retinut imprumuturile de la FMI si UE pentru plata salariilor bugetarilor, a pensiilor si pentru sustinerea leului care s-a devalorizat in 2 ani de la 3 lei la 4,3 lei. Si cea mai mare inflatie (exceptand statele baltice) din UE (indiferent daca economia creste sau scade). Apropos de rolul de tintire a inflatiei. In rest probabil ca efecte bune daca ati avea amabilitatea sa le enumerati.
        • 0 (0 voturi)    
          viceguvernator fara competenta (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:21)

          Liviu [anonim] i-a raspuns lui Un specialist eminent

          Bogadan Olteanu este la fel de potrivit in conducerea BNR precum ar fi Marian Vanghelie in conducerea Academiei Romane.
          Comparatia pe care o faceti cu alte functii este in esenta nepotrivita. Functiile din ministere presupun o anumita linie si vointa politica. Pe cale de consecinta numirea se face in primul rand pe criterii politice si apoi, eventual si pe criterii de competenta.
          In ceea ce priveste BNR, lucrurile nu au fost similare, criteriul competentei fiind respectat permanent. Un exemplu: Florin Georgescu, fost membru marcant PSD. Numirea sa in conducerea BNR s-a facut cu respectarea principiului competentei.
          Pentru a isi putea indeplini rolul in economie, BNR are nevoie de competenta la toate nivelurile de decizie. Constat din postarea dvs, ca nu intelegeti pe deplin care este acest rol.
          Probabil din aceasta cauza nu intelegeti cat de nepotrivita este nominalizarea cu pricina. Odata creat acest precedent ne putem imagina conducerea executuva a BNR in urmatoarea componenta: Bogdan Olteanu, Adrieanu Videanu, Dan Nica, Marko Bella, Corneliu Vadim Tudor. Am putea sa-l adaugam si pe competentul supre Gigi Becali
          Constant, in toate sondajele ultimilor ani BNR a fost una din putinele institutii in care romanii mai au incredere. Aceasta numirea nu este menita sa mentina cota de incredere.
          Pur si simplu nu se justifica nicicum.
    • +2 (2 voturi)    
      viceguvernator fara competenta. (Miercuri, 7 octombrie 2009, 14:31)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Un specialist eminent

      Bogdan Olteanu are nevoie de un translator pentru a intelege ceea ce se discuta. Mai exista si posibilitatea ca ceilalti memebri ai conducerii BNR sa coboare limbajul de specialitate pana la nivelul floraresei din colt pentru a nu fi pusi in postura de a asculta respiratia somnatica a tanarului incompetent.
      Cam de asta nu ar fi bun pentru functia de viceguvernator.
  • +1 (1 vot)    
    Ce mai urmeaza ? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 14:50)

    georgio [anonim]

    Ma intreb ce mai urmeaza ? Vanghelie presedintele Academiei Romane ?
    • 0 (0 voturi)    
      super tare (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:44)

      MAGY [anonim] i-a raspuns lui georgio

      excelent punctat,chiar asta este de asteptat=>la ACADEMIA ROMANA-VAGHELIE PRESEDINTE.
      Este culmea tupeului.nu vad ce se mai poate face,cel mult un sepuku in piata universitatii
  • 0 (0 voturi)    
    sistem defect (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:19)

    goe [anonim]

    "Sistemul in sine e defect. "

    Multe lucruri defecte sunt conduse de oameni defecti tovarase !
  • +1 (1 vot)    
    UNDE ESTE PETITIA ??? (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:24)

    Ana [anonim]

    Doresc sa semnez PETITIA - unde este pagina www? deoarece NU ARE nici macar ASE ........cum se poate asa ceva? ceilalti de ce tac? sa se stranga semnaturi......vai de capul nostru !
  • +1 (1 vot)    
    INCOMPETENTA LA RANG DE VIRTUTE (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:49)

    ELENA [anonim]

    Desi informatia este reala inca nu-mi vine sa cred ca alianta de culise PSD - PNL a reusit performanta de a-l numi ca viceguvernator pe juristul bogdan olteanu.Securisto-comunistii nu au scrupule.Competenta nu conteaza pentru foarte multi politicieni. Sper ca sa existe o modalitate legala care sa impiedice aceasta lovitura politica data ROMANIEI.
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:56)

    Romani [anonim]

    Articol bine argumentat. cu o nuanta de alarma ..Domnul Olteanu sa dea dovada de responsabilitate si sa nu accepte .,nu este un post de politician .In cati ani va capata cunostiintele si va avea experienta Domnnilor Daianu ,Florin Georgescu si ceilalti
  • 0 (0 voturi)    
    Poti crapa! (Miercuri, 7 octombrie 2009, 15:59)

    iulia [anonim]

    "Ma stric de cap"! Am ajuns in penibila situatie in care ma aud intrebandu-ma precum tampitul:'pe astia, nu-i poate opri nimeni"?
  • 0 (0 voturi)    
    mana lunga a KGB (Miercuri, 7 octombrie 2009, 16:55)

    oleg gordi [anonim]

    Nepotul Gizelei este plasat strategic. Daca nu ajung la guv macar sa loveasca in stabilitatea financiara.
    Cred ca ar fi bine ca organele sa puna urekea la pamant si sa vada ce efect are asupra sigurantei nationale legaturile primejdioase
    http://www.romanialibera.ro/a110802/carlos-sacalul-plesita-gisela-vass.html
    http://www.zonainterzisa.ro/index.php/arhiva/71-fiindca-celula-kgb-e-refacuta-in-pnl-romanii-nu-voteaza-pnl-kgb-
  • 0 (0 voturi)    
    BNR-ultima reduta (Miercuri, 7 octombrie 2009, 17:40)

    magy [anonim]

    nu pot sa cred ca un DIJMARESCU-un expert ,unul din oamenii super tari din guvernul ROMAN a ajuns sa fie inlocuit de BOGDAN OLTEANU.Chiar nu vede nimeni in tara asta ca ne ducem dracului cu politicieni infiltrati peste tot.Daca si la bnr au ajuns sa se "angajeze" tipteri care nu au habar cu ce sa mananca BNR,si a fost respins DAIANU atunci chiar ca nu mai e nimic de facut in tara asta.Daca in opozitie fiind au ajuns la "bucate" e clar ca sforile sunt "franghii".STUPEFIANT ! Acum cei din top 500 au omul lor "acolo" la butoane.BRAVOS NATIUNE !HALA SA-TI FIE!
  • 0 (0 voturi)    
    BNR - crincena reduta (Miercuri, 7 octombrie 2009, 18:57)

    Penguin [anonim]

    De acord cu ce a scris Dl. Cojocaru mai sus. Cu un mic amendament : nici BNR nu este o reduta lipsita de politicianism. Nici Mugur nu ajungea guvernator daca nu era papa Crainiceanu care sa-l scoleasca just in time la World Bank, cind toti colegii de la IEM se inghesuiau sa intre in guvern (inlcusiv Eugen, fostul lui sef, era ministru al indutriei si ulterior al integrarii europene, apoi ambasador la Tokio etc.). Functiile astea din BNR sunt sinecuri care nu se lasa cu una cu doua, pana intr-acolo incit, nu uitati, cand Mugur a fost numit prim ministru din partea taranistilor, el NU a renuntat la functia de guvernator (nici la cea de director al IEM, for what matters) si, cand a pierdut alegerile s-a intors cumite in... banca lui unde, iata, primeste al treilea mandat ! Puiul de Credevia sa traiasca, vorba distinsei Catrinel Oproiu prin '98. Dar sa nu disperam, romanul ramine homus politicus si nu va deveni peste noapte economicus ! Ce dovada mai buna vrtei decit aceasta ca, la acest articol, absolut "monden" drawing the line, comenteaza peste 50 de internauti, iar la cea in care se anunta interventia BNR pe piata cu vanzarea a peste 3.5 Mrd EUR pentru mentinerea cursului leului, sunt 0 (zero) comentarii ! Capisci ?
    • 0 (0 voturi)    
      e foarte simplu (Joi, 8 octombrie 2009, 1:07)

      trandafir [anonim] i-a raspuns lui Penguin

      E usor de inteles ca dl Olteanu s-a facut remarcat prin lipsa de competente (inclusiv evolutia mediocra dpdv politic) si n-are ce sa caute pe postul respectiv. Nu vreau sa-l judec, dar pur si simplu nu are o imagine de profesionist, ci dimpotriva.
      Faptul ca BNR-ul "arunca" euro pe piata ca sa mentina cursul leului poate sa aiba o multitudine cauze. Una dintre ele ar putea fi un "atac" la leu, pe fondul crizei politice. Nu e nimic de comentat, o sa spuna BNR-ul la timpul potrivit.
  • 0 (0 voturi)    
    Bogdan Olteanu (Miercuri, 7 octombrie 2009, 22:08)

    raluca [anonim]

    Dragii mei, nu va mai plangeti, Avem politicienii si profesionistii pe care i-am votat. Sau nu i-am votat ca ne-a fost greu sa mergem la vot.
    Deci cine face petitia in care putem sa ne exprimam dezacordul cu privire la alegerea lui Bogdan Olteanu In conducerea BNR?
    • 0 (0 voturi)    
      Loja BNR (Joi, 8 octombrie 2009, 0:03)

      lefegiu [anonim] i-a raspuns lui raluca

      Mare forfota si in randul Lojilor, asta e rezultatul, un olteanu
  • 0 (0 voturi)    
    Se continua.... (Joi, 8 octombrie 2009, 3:59)

    Florin [anonim]

    Ca sa intelegeti mai bine: http://en.wikipedia.org/wiki/Ghizela_Vass
  • 0 (0 voturi)    
    Miticism Pur (Joi, 8 octombrie 2009, 20:34)

    MEN IN BLACK [anonim]

    Miticie, Teleormanie, Oltenie, Moldovenie sau Tiganie pura.

    Nu surpirnde pe nimeni fapte de tip logofatoid feudaloid de Teleormania ca si si asa acolo este inca secolul 12!!!

    Dar cum se face ca seful BNR este inca unul care a patronat dezastrul sistemului bancar din Romania din anii '90 asa la instructiunile bancilor private FMI si WorldBank???!!!
    Romania a pierdut cca 15 miliarde de dollari in dezastrele bancare care s-au tinut lanti in anii '90 fara ca Isarescu sa spuna nici malc.
    Iar dupa dezastrul financiar in care mafia bancara romaneasca dadea imprumuruti la clientii politici se zeci si sute de milioane de dolari ..va amintiti, nu?! deci dupa dezastrul financiar a urmat dezastrul economic, nu?!

    Deci criza asta pe care o experimenteaza astia din lumea occidentala noi am trait-o cu varf si indesat la marile sfaturi FMI si WorldBank, aplicate de Stolojani si Isaresti.

    Nu degeaba a stat Isarescu 20 de ani guvernator!!!
    N-aveau muschi sa-l schimbe nici unii caci ei aveau si ei o chiftea in gura vezi dezastrul economic cu Alde NAstasi, VAcaroi samd


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by