Profesionism deconcentrat. Despre politicieni si functionari publici
Intrebarea, asa cum e formulata de autoare, pare sa aiba ceva retoric, e echivalentul unei afirmatii: de buna seama am putea construi un astfel de sistem, dar… Si aici afirmatia se opreste. “Dar…” ? Chiar asa, dar ce? Mai mult, la cine se refera acel plural? Cine sa construiasca? Si, in fine, ca sa arat ca dilema formulata retoric de dna Vass este in fapt un cat se poate de reala, am si eu o intrebare retorica: pai, sistemul nu este deja construit asa? Nu a functionat asa pana acum? Nu va functiona asa de acum incolo? Chiar OUG nr 37/2009, sursa acestei dispute, cea care a des- si reinfiintat in bloc posturile din “deconcentrate”, vorbeste de numire pe baza de proiecte de management, de concurs, de comisie de specialisti. Si atunci? Cine si ce are sa-i reproseze? Pe ce temei? Pe ce baza e acuzata ca instrument de “politizare”?
Pe baza experientei, desigur. Cum spuneam, intrebarile sunt retorice. Comisiile si concursurile si proiectele sunt din aceeasi categorie cu licitatiile cu care se acorda contracte: teoretic ar trebui sa aleaga cea mai buna oferta, in practica iese cine trebuie sa iasa, asa cum au fost nenumarate exceptii. Nu spun ca instrumentele sunt proaste, as spune chiar ca pot fi utile, …dar raman instrumente, pot sa fie ocolite sau chiar abuzate. In final, conteaza cine le aplica.
E un banc sau o anecdota despre un profesor emerit care se insoara cu o miss blonda ca sa aiba copii care sa mosteneasca geniul lui si frumusetea ei; din pacate progeniturile sunt la fel de urate ca el si la fel de proaste ca ea. Genul acesta de incrucisari nefericite sunt la ordinea zilei in sistemele publice romanesti, si in situatia de fata avem un exemplu foarte bun: de ales, acesti oamenii erau alesi la fel ca politicienii, selectati din aceeasi clientela, cu nivelul de competenta si profesionalism pe care il cunoastem.
Citeste restul materialului si comenteaza pe Inventarul Stricaciunilor Politice.

Cum se apără ANRE și cum fuge de responsabilitate în scandalul liberalizării pieței energiei: Consumatorii au fost informați, iar obligarea furnizorilor să vândă la preț mic este ilegală
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
VIDEO Gheorghiță: Începând cu 28 ianuarie se reprogramează cu 10 zile toate persoanele din categoria personalului esențial pentru doza 1, pentru a nu afecta rapelul și vaccinarea celor peste 65 de ani și a bolnavilor cronici
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
Nu este logic dar nici legal,administratia se supune politicului,iar politicul se supune direct grupurilor si Klanurilor de interese,prin urmare nu poti fi considerat profesionist,decat daca esti subordonat total politicului cu tot tacamul.
Romania in 2009 se confrunta inca cu Neocomunismul si "structurile"sale,nepotismele,cumetriile politice ignoranta si incompetenta;Cine poate schimba aceasta ?Nimeni,pentru ca am devenit sclavii sistemului Bancar care este la randul sau"controlat"de politic,iar cine CIRIPESTE impotriva ordinii publice devine falit.
Am coborat mai jos decat anii 89,atunci era un dictator si un partid dictatorial,acum fiecare edil sef este micul dictator iar fiecare partid(parlamentar)are structuri dictatoriale prin grupurile si Klanurile de interese,Restul suntem masa de manevra care ii voteaza. Manipularea continua......