Si daca Adrian Nastase este nevinovat?

de Cristian Ogonas     khris
Sâmbătă, 7 februarie 2009, 11:26 Actualitate | Opinii


Ieri, la o sezatoare organizata de Institutul Social Democrat Ovidiu Sincai, dl Adrian Nastase a anuntat ca va lua taurul de coarne si va solicita Parlamentului trimiterea dosarelor sale in instanta. Ironic ca de obicei, acesta a tinut sa sublinieze importanta momentului prin urmatoarea declaratie: „sper ca din acest moment, statul condus de Traian Basescu si Emil Boc sa functioneze, penitenciarele sa nu mai lase criminalii pe drumuri, nationala Romaniei sa se califice in Africa de Sud si turismul ecumenic sa triumfe in Romania”.

Am spus de cateva ori ca voi continua sa scriu critic la adresa acestui politician pana in momentul in care va renunta sa se mai ascunda dupa fustele PSD si se va prezenta in fata justitiei pentru a-si dovedi nevinovatia. Omul a facut acest pas iar eu, pentru a ma tine cuvant, voi lasa la o parte criticile si ma voi rezuma la a scrie cateva cuvinte despre situatia creata de declaratiile fostului presedinte al PSD.

Acum, fiind mai suspicios din fire, ma intreb ce motive are dl Nastase sa faca acest gest curajos (total necaracteristic) si de ce a decis sa iasa la rampa exact in acest moment. In urma cu cateva zile, toata presa a sarit in aer cand in Comisia Juridica a Camerei Deputatilor, PSD-ul a facut scut uman in jurul lui AN reusind printr-un vot la limita sa il scape pe acesta de rusinea unei anchete.

La doua zile dupa acest vot, dl Nastase socheaza opinia publica anuntand ca se va prezenta de buna voie in fata justitiei, o miscare oarecum ilogica in conditiile in care ani de zile s-a ferit ferit de bratul lung al legii.

Sunt absolut convins ca acest gest nu este unul facut la repezeala si nici pe gratis iar din punctul meu de vedere sunt posibile doua scenarii: ori UE a conditionat ridicarea monitorizarii pe justitie de trimiterea in instanta a domnului Nastase (iar aceasta declaratie vine in sprijinul unui asemenea scenariu), ori dl Nastase tinteste mai departe, in sensul ca doreste sa participe la prezidentiale fara balastul imaginii de prim-corupt al tarii.

Potrivit Tratatului de aderare la UE, clauza de salvgardare poate fi aplicata timp de maxim trei ani dupa aderare dar nu exista niciun termen-limita pentru monitorizare ceea ce inseamna ca, incepand cu 1 ianuarie 2010 vom scapa oricum de clauza de salvgardare insa ar fi de-a dreptul rusinos pentru coalitia aflata la putere ca nici dupa trei ani de la aderare sa nu scapam de monitorizare si in acest sens, nu m-as mira sa existe o intelegere intre PSD, PDL si Presedinte pentru ca fostul Prim Ministru sa fie sacrificat la schimb cu ridicarea monitorizarii dar atentie, nu vorbim de condamnarea acestuia ci doar de trimiterea sa in judecata. Procedand astfel, si dl Nastase le da peste nas celor care i-au reprosat ca fuge de justitie, si dl Basescu se poate lauda cu scoaterea Romaniei de sub monitorizarea UE. In acest caz, circul de la Comisia Juridica a fost de ochii lumii, fiind menit doar sa ii ofere ”stimabilului” ocazia de a isi mai spala imaginea publica prin anuntul de ieri.

In al doilea scenariu, dl Nastase are tot interesul sa scape de acuzatiile de coruptie daca doreste sa candideze la presedintie iar din aceasta perspectiva, desi este putin probabil ca pana la alegeri sa avem un verdict din partea justitiei, disponibilitatea acestuia de a isi demonstra nevinovatia ii va convinge multi dintre cei care se vor prezenta la alegeri sa ii acorde increderea.

Insa, indiferent de motivele care l-au determinat pe fostul Prim Ministru sa ia aceasta decizie, ma intreb ce vom face daca justitia il va declara pe dl Nastase nevinovat? Spre cine ne vom indrepta atentia in momentul in care actualul prim-corupt al tarii se va dovedi a fi curat ca lacrima? Cine va deveni noul simbol al coruptiei in Romania?

Cati dintre voi s-au gandit la asta?

Citeste si comenteaza pe khris.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1197 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    sfant si nici usturoi nu a mancat (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 11:30)

    hmm [anonim]

    i se mai zice si domnul 10%.

    10% din munca noastra.
    • +2 (2 voturi)    
      nu o sa faca puscarie (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:04)

      mtb [anonim] i-a raspuns lui hmm

      Un lucru pentru mine este foarte clar: ca nu inculpatul Nastase nu o sa faca puscarie. Cred ca cel mult o sa primeasca o amenda, dar puscarie sigur nu o sa faca.

      Ceea ce este foarte impotant pentru mine este sa fie trimis in judecata si sa se arate romanilor clar ca este un hot si un las dezgustator. Sunt convins ca ar fi eliberat/achitat pe motive penibile de genul nerespectare de procedura si alete asemena mizerii.

      Vreau ca toata Romania sa il vada in toata splendoarea lui de arogant impertinent cum tremura ca o sa fie prins in cele din urma. Vreau ca maica-mea sa un mai vrea cu PSD-ul pentru ca Nastase are "prestanta" (nu ca Basescu care chel) si alte asemenea prostii! Si toate astea nu o sa se intample atata timp cat Nastase 4 Case o sa mai scuipe la TV spre toata lumea cu acuzatiile lui arogante, penibile si impertinente!
    • 0 (0 voturi)    
      so mai (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 23:29)

      tziganca umpputzita [anonim] i-a raspuns lui hmm

      e one hundred peste 100%. Ce dku sinteti chiori astia de pe dimbovita. sau parteneri(re) de-ai lui.
  • +3 (3 voturi)    
    A.N. (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 11:45)

    mos ion roata [utilizator]

    Acest om ramane un mishtokar,asta fiind nivelul maxim de bun simt pe care l-a atins.Pe langa furtisagurile mai mari sau mai mici de care este acuzat,acest om impreuna cu altii de teapa lui,este vinovat de faptul ca tara noastra este mult ramasa in urma fata de nivelul la care puteam fi daca nu ne incredeam in oameni ca el,este vinovat ca a acumulat o avere imensa in timp ce altii saraceau (desigur prin mijloace oculte),este vinovat si de faptul ca in asa zisele sale reusite s-a oprit la stadiul de incasat comisioane grase.
  • 0 (0 voturi)    
    politician nevinovat? (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:17)

    bb [anonim]

    la noi in tara nu mai exista politician curat. La un pret al campaniei electorale de 100.000 euro in medie de castigator si un venit cinstit ca deputat sau senator de maxim 60.000 de euro e logic ca toti fura intr-un fel sau altul.
  • +2 (2 voturi)    
    Daca este nevinovat,.... (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:18)

    judex1 [anonim]

    ceea ce ma indoiesc, ca orice om care vede, aude si nu este un dobitoc, justitia va confirma, sau infirma. Nu ma intereseaza numai Matusa Tamara, ascunderea dosarului la agentia de prevenire a spalarii banilor (oare de ce?), termopanele si Zambaccian, pe mine ma intereseaza sa fie arestat, ca si Tariceanu, pentru instrainarea resurselor minerale ale Romaniei, fara licitatii si in dauna romanilor, pentru incalcarea juramantului depus pentru preluarea functiei de prim ministru. Acesti doi indivizi ticalosi au dat resursele Romaniei pe nimic, fara pic de remuscari si sentiment patriotic. Romania nu este si tara lor si a odraslelor lor? Sau, poate nu?
  • +6 (6 voturi)    
    nevinovat?! (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:23)

    tiana [utilizator]

    cum poate fi nevinovat o persoana in a carui cont apare dintr-o data 1.000.000 Euro? De la o matusa? De la o matusa care nu ia avut niciodata in conturile ei (daca batrana a avut vr-un cont bancar....), care n-a facut vr-o tranzactie de vanzare case/vile/bijuterii in ultimii 10ani... ? Repet: cum poate fi nevinovata o astfel de persoana?
    A hotarat ca merge in instanta deoarece PSD-ul nu-l mai sustine... PSD-ul nu-si mai poate permite sa scada... sa ajunga iar in urmatoarele confruntari electorale cu imaginea de aparator al coruptiei.
    • +1 (1 vot)    
      NEVINOVAT (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 20:58)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui tiana

      Indiscutabil este vinovat.Dar nu pentru termopane de 3 lei.Problema e cand o sa fie cercetat pentru adevaratele pacate,nu DACA e cu musca pe caciula.
  • +4 (4 voturi)    
    ..si marmota invelea ciocolata (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:32)

    catalin [anonim]

    :)
  • +5 (5 voturi)    
    Nastase (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:35)

    Florin [anonim]

    Intrebarea corect formulata ar fi:
    Si daca Nastase e scos basma curata de justitie ?
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:35)

    pamfletaru [utilizator]

    Stati linistiti ca nu e nevinovat!
  • +6 (6 voturi)    
    nevinovat (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:48)

    alpha [utilizator]

    Una e sa fii nevinovat si alta sa fii declarat nevinovat.Cu mirifica justitie romana chiar si Stalin ar putea fi declarat nevinovat.Sau Hitler.Sau Satana.Dar sa FIE nevinovat-sa fim seriosi-nici matusa Tamara din rai nu ar crede asa ceva.
    • +2 (2 voturi)    
      hmm (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 13:35)

      hmm [anonim] i-a raspuns lui alpha

      da, saraca - ca ea a murit saraca !
      deci cu siguranta stie f. bine ce a facut nepotu' :)

      corect judecat.
  • 0 (0 voturi)    
    Incercati voi (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 12:59)

    Tavitavi [utilizator]

    Sa-l scoateti bazma curata pe Nastase, poate va merge ca fraieri is destui. Care e rolul blogger-ului, nu sa influenteze opinia publica, mai ieftin decat ziarele sau TV-ul? Pe mine unul, omul asta m-a convins: Nu-l mai citesc.Punct.
  • +2 (2 voturi)    
    PUTEREA CORUPE! (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 13:33)

    klanfutter [anonim]

    Ultimul "gest" al dl. Nastase trebuia facut acum patru ani. Este tardiv. Daca se simtea nevinovat dadea cartile "pe fata" mai de mult. Cu el incearca "ceva", sa ne duca cu "presul", sa arunce un praf de nori in ochii opiniei publice. Dansul stie ca e vinovat. Cei din jur de asemenea. In locul dansului as rezolva "dilema" in 7 zile la Judecatorie, fara amanari, cioace sau chichite avocatesti. Asa ar proceda un barbat adevarat! Dar dansul nu a dovedit ca este un astfel de barbat pana acum. Cu cat se prelungesc procesele, cu atat in fata mea este mai vinovat, chiar daca nu este o hotarare judecatoreasca definitiva in acest sens. Iar "politicul" actual nu are nimic in problema lui.
  • +1 (1 vot)    
    spaga (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 13:59)

    eeeuuuu [anonim]

    Sunt vreo 900 de marturii ca Tamara Nastase a luat spaga. Si eu stiu ca in 1991, cand era ministru de externe pretindea spaga de la persoanele din ambasadele romanesti de peste hotare. I-a fost adusa o haina de blana pentru sotie, Dana, iar aceasta s-a declarat foarte nemultumita pentru un cadou atat de mic.
  • -2 (2 voturi)    
    A inceput si hotia portocalie (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 14:09)

    oschy [anonim]

    Directorul de la SNCFR marfa a cumparat pe 26.01 2009 o masina de 60000 E pt un secretar de stat din ministerul lui Berceanu.
    Primarul Liviu Negoita se pregateste sa dea un tun cu dedicatie de 450 mil de EURO pt diverse lucrari din sect 3---- FINANCIARUL 06.02.2009
    Boc i-a marit bugetul lui Base cu 50% in special la calatorii in strainatate si in tara caci incepe campania electorala.
    In tara inteleg ca se merge cu alai si cu blonde dar afara nu-l cheama nimeni se autoinvita prin Siria,Azerbaidjan nu a realizat nimic
    • +1 (1 vot)    
      voda (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 20:28)

      ploschy [anonim] i-a raspuns lui oschy

      Te-ai trezit si tu ca voda in loboda incercand cu diversiuni jalnice sa schimbi subiectul.
      Aici e altceva ce se discuta. Esti beat, drogat sau si una si alta ? Nu justifici un talhar mafiot cu prezentarea unuia care a furat un covrig. Nu-l iertam pe mafiot si nici pe cel cu covrigul. Asteapta sa-i vina randul si celui cu covrigul
      Dupa ce i-a dat Iuda Finkelstein Tariceanu presedintiei, proportional cu simpatia pe care o avea in directia aceea, era de asteptat sa se retuseze situatia la normalitate.
  • +1 (1 vot)    
    nu e nevinovat (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 14:27)

    V [anonim]

    Pai nu doar acum cateva zile s-a votat sa nu fie trimis in judecata?! De ce nu a venit cu declaratia asta inainte de vot?
    E aceeasi sceneta pe care a mai jucat-o Nastase si inainte, doar ca e putin imbunatatita. La votarea pecedenta a scapat de proces dar si-a pierdut imaginea. Acum a scapat de proces dar incearca sa-si salveze imaginea prin declaratii din astea, dar care sunt facute DUPA vot! Pe mine nu m-a pacalit.
  • +1 (1 vot)    
    Si daca (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 14:54)

    neculaiandrei [utilizator]

    sunteti naivi?
  • +1 (1 vot)    
    Evaziune fiscala (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 15:05)

    cosmin [anonim]

    Acum este perioada de completare a taxelor in USA. Fiecare rezident adult cu orice venituri trebuie sa faca o declaratie fiscala care sa fie acceptata sau nu de fisc(IRS). Se declara ORICE VENIT incluzand mosteniri,donatii,profit pe business,salarii,castig la cazino,etc. Se declara si pierderile chiar si cele de la jocurile de noroc legale.
    Daca un individ ar aparea anul viitor cu 1000000 de dolari obtinuti in 2008,inainte de orice ancheta judiciara care sa stabileasca provenienta legal sau nu, vine IRS-ul care ar lua automat cam 35-40 % din suma,plus penalizarea de rigoare pentru intarzierea la declararea de venituri cam 10%,plus dobanda de 21-23 % la suma nedeclarata la timp,probabil alte 10-15 %, deci automat contribuabilul ar pierde 60-70 % din suma nedeclarata. Apoi IRS-ul(fiscul) ar decide sau nu urmarirea sau nu in justitie pentru frauda.
    Nu uitati ca Al Capone a fost bagat la puscarie pentru evaziune fiscala.
    Oare cad se vor aplica aceleasi reguli si in Romania ?
  • 0 (0 voturi)    
    vinovat/ nevinovat (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 16:31)

    justitiabilul [anonim]

    da, intrebarea este absolut corecta dar insuficienta. s-a mai dovedit (atanasiu) ca un om (e drept demnitar dar cati nedemnitari ...) poate fi bagat in gura ... lumii (vezi, presei) ca infractor dar dovedit apoi nevinovat. intrebarea ramane de reformulat : ce patesc cei care (politicieni, demnitari, procurori) au demarat o procedura penala impotriva unui nevinovat? pana cand nu va fi efectiva o sanctiune, nevinovatii (plotocoeni sau nu) sant si raman ca ... mistretii de la Balc : victimele bunului plac politic sau de parchet (interesat). p.s. a nu se vorbi de ... exceptii ...
  • 0 (0 voturi)    
    Si... (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 17:18)

    o voce [anonim]

    ... daca Dl Cristian ar fi citit comentariile la articolul lui Dan Tapalaga postat ieri, ar fi observat ca majoritatea celor 52 comentarii, nu puneau in discutie vinovatia/nevinovatia persoanei, ci comportamentul acesteia.
    .... daca Dl Cristian ar fi citit cu mai multa atentie declaratia lui AN, sunt convins ca nu avea cum sa-i scape caracterul ''becalian'' al acestei declaratii ( ca sa nu spun sictirul extrem).
    ..... daca Dl Cristian a primit comanda sa realizeze un ''sondaj'' referitor la ce cred cititorii Hotnews, este jenant.....
    Si... ca sa lamurim lucrurile:
    Nu ma intereseaza (pentru ca nu-mi permit sa vorbesc in numele cititorilor) cat de vinovat/nevinovat este personajul. Sunt scandalizat de comportamentul unei persoane publice de asemenea rang fata de institutia publica numita justitie si sunt ingrijorat de cat de repede se ''prolifereaza'' acest gen comportament in societatea romaneasca...
  • 0 (0 voturi)    
    a fi sau a nu fi? Asta e intrebarea (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 17:56)

    cititor [anonim]

    Pai sigur e nevinovat.
    Vorba cantecului " Vinovatii fara vina cer sa se faca lumina". Fiat Lux.
  • 0 (0 voturi)    
    S-a gindit careva (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 19:24)

    giga [anonim]

    ca nastase aplica formula oprescu ? Intreb si eu. Si cind o sa candideze o sa apara ca cel mai oropsit, independent, care se lupta pt noi (prostime) impotriva aranjamentelor politice, etc. Am ris la oprescu si a tinut; acu' suflu in orice.
  • 0 (0 voturi)    
    seriozitate (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 20:08)

    radu [anonim]

    Institutiile europene stiu foarte bine care este situatia din justitia romana,ca se incearca ceva dar nu este vointa politica .Pentru cazurile importante unde asteptarea este mare in cadrul monitorizarii,se aplica principiul -Sefii sunt mai presus de lege-care omoara orice initiativa.Se invoca imaginea publica a sefului care ar avea de suferit,dar se uita ca el a ales varianta asta.Colegii de partid nu inteleg ca nu i normal sa ocolesti justitia,pentru ca trezesti suspiciuni opiniei publice.Oamenii politici trebuie sa dea exemplu de corectitudine si seriozitate si sa lase smecheriile deoparte ca s expirate.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Cosmin (Sâmbătă, 7 februarie 2009, 21:39)

    coco [anonim]

    Vreau DICTATURA in romania, dictatura matematicii, 1+1=2 adevar absolut, magicianul adiuta o scos 1 mil euro din neant, o fi isus cristos si noi nu stim.
    se pot verifica toate contiurile si veviturile exista procesoare si baze de date numa base sa aiba singe sa il implementeze si sa lase o dira in istoria tarii.
    pe lina adita mai sunt si alti sugaci care au firme prin ofshore si cind iera lume lui pantera roz o scos banu la greu da amu cind ii bai sa duc la guvern si se caciulesc.
    daqca as fi boc la astia nu leas da nici un leu, sa lase bani in tara nu sa mearga cu ei la curve in amsterdam!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    daca e nevinovat foarte bine dar sa stim si noi (Luni, 9 februarie 2009, 12:10)

    termoplanulsrl [anonim]

    nu ar fi nici primul si nici ultimul nevinovat care ajunge in instanta.
    dar de ce sa se ascunda si sa instituim o dictatura parlamentare si sa ajungem ca legea sa aiba exceptii (deja exista)
    Sincer vreau ca toti cetatenii acestei tari sa fie real egali (de la Basescu cu Flota lui pana la tiganii cu cai si oua furate)
    Infractiunile au o defintie clara in codul civil si penal si in consecinta nimeni nu trebui sa se substituie legii.
  • 0 (0 voturi)    
    Nastase contra unei chestii normale (Joi, 12 februarie 2009, 15:13)

    Alex [anonim]

    Cea mai importanta contributie la distrugerea prezumtiei de nevinovatie a lui A.Nastase a avut-o chiar Nastase Adrian. Fuga lui permanenta de Justitie, aroganta, cinismul si mishtocareala continua au facut ca perceptia lui publica sa fie cea de personaj dubios, aparat doar de o mare Famiglie mafiota ce nu are niciun interes sa-l sacrifice.
    Numai ca, dupa ultimele alegeri, asa cvasiuninominale cum au fost, situatia s-a schimbat pentru AN.
    Procesele lui se apropie. Daca ar fi asa de usor pentru AN sa demonteze acuzatiile, si-ar fi demonstrat demult nevinovatia !
    In alte tari, politicienii acuzati demisioneaza aproape instantaneu, atat din simtul onoarei, cat si din pur calcul politic, stiind ca orice zi pierduta e nefasta pentru ei. Numai A.Nastase a mai crezut invers. Dar asa e el, mai deosebit.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by