Sa distrugem Romania si pentru urmatorii 10 ani

de Dan Selaru     Romania obiectiva
Joi, 29 ianuarie 2009, 8:41 Actualitate | Opinii


A venit criza. Acum o vantura toata lumea, in campanie n-o vedea nimeni. Atunci votau aberatii, imparteau procente, telefoane si galeti.

Acum, reuniti intr-un conclav de larga uniune nationala, fac si desfac Bugetul. Si, in netarmurita lor intelepciune, de unde-si doresc ei, Guvern, Presedintie si Parlament prin superjucatorul Geoana sa taie? (Ma uit in alta parte cand vad violul separatiei puterilor in Stat, mai are CSM-ul sa vina sa mai ajute si el la facutul Bugetului.)

De unde taie? De la Cercetare. „Noi am avut 3,7 miliarde lei fonduri publice, iar acum se propun doar 700 de milioane.“ Deci o scadere de 81 de procente in valoare absoluta, nu mai pun la socoteala inflatia.

Credeti ca sunt sanatosi la cap? Peste tot in lume cand esti in criza investesti in inteligenta, la noi nu. La fel de stupid a procedat Guvernul Ciorbea, atunci au plecat cei din generatia mea. De ce n-am plecat si eu? Din prostie si naivitate. In ultimii doi ani incepusera sa se intoarca. Am fost in comisii de evaluare pentru tinerii din cercetare, baieti cu studii de-a lungul si de-a latul lumii, fara diplome romanesti, absolut minunati. Veneau aici, lucrurile incepeau sa mearga. Intram in lume. Era doar inceputul, pe care Adunarea Constituanta a Bugetului o sa-l distruga. Si iar, ca pe vremea Imperiului Otoman, o sa-i dam degeaba pe cei mai buni dintre copii.

Pentru ca ne doare in cur de ziua de maine, de viitorul Romaniei, de orice care depaseste lungimea unui mandat sau iesitul din rahatul de azi. Cercetatorii nu fac greva, pleaca. Cat costa Romania plecarea acestora? Mai mult decat credeti. Cine nu e in stare sa faca lucruri noi ramane sa consume lucrurile facute de altii.

Vrem sa ramanem subdezvoltati? Ok! Dar s-o stim si noi, sa ne luam catrafusele si sa ne caram.

Sper, pentru binele Romaniei de peste 10 ani, cand n-o sa mai fie nici criza, nici Guvernul si Presedintia Basescu, sa nu distruga pentru a doua oara cercetarea, aia care a mai ramas. Clasa politica din Romania considera inteligenta inutila. Ca orice sistem totalitar, distruge elitele.

Pentru ca tara te vrea prost. Dar tu, popor roman, o sa ai un complex balnear langa Bucuresti, nu un viitor. Iar Pactul pentru Educatie este o hartie cu care o sa ne stergem dupa viitorul pe care o sa-l traim.

Citeste si comenteaza pe Romania Obiectiva.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2896 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    wow.... (Joi, 29 ianuarie 2009, 8:51)

    dixit [utilizator]

    direct la obiect. felicitari! am plecat din tara in 2004, si imi pare rau ca am plecat prea tarziu.....
    • -2 (2 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 29 ianuarie 2009, 14:17)

      Alex D. [anonim] i-a raspuns lui dixit

      • +1 (1 vot)    
        de ce? (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:21)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui Alex D.

        iti aduce aminte ca esti fraier?
        iti intoarce cutitul in rana?
  • +4 (4 voturi)    
    care cercetare? (Joi, 29 ianuarie 2009, 8:58)

    irina [anonim]

    Ati putea vorbi mai la obiect despre care cercetare este vorba? Inainte de '89 erau niste mamuti de institute de cercetare care deserveau, fiecare, cite o ramura industriala. Acum industria s-a cam privatizat sau falimentat. Despre ce cercetare mai vorbim? Nu sunt critica, plus si simplu as vrea sa stiu pe ce era vorba sa dam (ca noi dam la stat, iar statul doar distribuie) 3,7 miliarde lei, iar acum dam doar 700 milioane lei.

    Eu am tendinta, cind aud de cercetare, sa ma gindesc la ce fac americanii, japonezii, etc. si suma mi se pare, evident, mica. Dar mi-e teama ca vorbim de o cercetare de alt tip si alt calibru. Si atunci ma intreb, 3,7 miliarde lei, o fi mult, o fi putin?
    • +1 (5 voturi)    
      Daca sint bani... (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:11)

      Hipocritul [anonim] i-a raspuns lui irina

      Sigur vor fi si cercetatori. Cu o singura conditie.: banii sa fie destinati exclusiv cercetarii si nu furaciunilor. Daca sint bani , cercetatorii vor veni de undeva. De aici sau de afara. Ideea e ca cineva sa priveasca cercetarea ca pe un lucru absolut necesar, din care se vor scoate bani mai tirziu.
      De acord cu cineva mai jos. Tariceanu ( al carui fan NU sint) a spus simplu si clar: criza e deja aici, nu sint bani....restul e....gargara...
      • +3 (3 voturi)    
        chiar asa? (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:24)

        irina [anonim] i-a raspuns lui Hipocritul

        In toti anii astia am tot auzit "dati voi banii ca stim noi ce sa facem cu ei" si, intr-adevar, au stiut.

        Normal este sa existe o strategie stabilita la nivel national, niste directii de dezvoltare hotarite si pentru care sa se dea bani pentru cercetare. Trebuie sa stii la ce vrei sa ajungi pentru a putea verifica daca banii au fost cheltuiti cu folos. Nu poti face cercetare doar de amorul artei, pentru a bifa o activitate (ca facem si noi cercetare va aia mari). Ea trebuie facuta cu un scop (in fapt pentru a folosi rezultatele ei acolo unde este nevoie de ele). Daca nu am ce face cu rezultatele, ce rost are sa mai dau bani?

        Hai sa gindim putin business si nu doar ca niste functioanari. Functionarii cer bani fara sa se angajeze sa dea niste rezultate dinainte stabilite (sunt o groapa fara fund), in afaceri te gindesti intii ce vrei sa obtii, apoi determini resursele necesare (umane si financiare).
        • +1 (3 voturi)    
          Degeaba ... (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:30)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui irina

          Irina, iti apreciez dorinta de mai bine, dar din pacate, in Romania zilelor noastre nu se mai poate face nimic in directia pe care o propui tu.
          Ca sa intrii in politica _trebuie_ sa existi corupt. Altfel nu poti ajunge sus. Nu te lasa ei.
          Si odata ajuns intr-o "lume" in care prioritatea numarul unu este sa te imbogatesti pe tine si familia ta, nu ma mira ca nu se schimba nimic pentru omul de jos.
          Pe ei (politicienii) nu-i intereseaza ca nu avem ce sa punem pe masa sau ca ratele la banca nu ne lasa sa dormim noaptea linistiti.
          Vin tarziu la "munca" si voteaza legi care le favorizeaza iesirea la pensie pe bani multi, decat sa voteze bani mai multi catre domeniul medical (de exemplu).
          Intr-o lume in care 1% din populatie detine 40% din bogatii si intr-o Romanie in care in ultimii doi ani s-au construit mai multe biserici decat spitale, propun re-rutarea numarului de urgente 112 direct la preot (pentru parastas si/sau inmormantare).

          Asadar, ai 3 variante :
          1. Intrii in politica incercand sa schimbi ceva (si probabil te vei lovi de mai multa coruptie decat iti poti vreodata imagina). Daca esti incoruptibila te vor da jos inainte sa ajungi departe si sa poti afecta cu ceva sistemul _lor_.

          2. Pleci din Romania, intr-un loc mai bun in care valorile, cunostintele tale si munca depusa sunt apreciate la adevarata valoare - intr-o comunitate bazata pe respect si omenie.

          sau ...
          3. Continui sa te enervezi degeaba si sa postezi inutil crezand intr-un mod copilaresc ca cei care ar trebui sa invete ceva din spusele tale se vor uita vreodata pe site si vor intelege.
          Partea trista este ca si daca se vor uita, vor trata asemenea "rabufniri / refulari" din partea populatiei (neimportante pentru nivelul lor), drept niste texte cu care se vor sterge la fundul lor obosit de fotoliul politic.


          Parerea mea este ca e nevoie de moartea unei generatii (si implicit a hotilor care ne conduc) pentru a putea macar incepe sa ne gandim la un viitor mai bun pentru copiii nostrii.
        • -1 (3 voturi)    
          noi mumcim nu gandim (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:44)

          gicad [anonim] i-a raspuns lui irina

          In mareparte rezultatele cercetarii nu sunt folosibile in perioada iediat urmatoare - dureaza pana intra in circuit. Daca am aplica teoria d-vostra ne-am afla inca la inceputul secolului XX.
          Mai pe intelesul business-women-ului ce se pare ca sunteti: am un coleg ce a primit o gramada de bani ca sa demonstreze ca se poate simula o gaura neagra in laborator (cautati pe google - iar banii i-a primit nu in Ro ci intr-o tara unde a ales sa plece pentru a cerceta) - conform teoriei d-voastra ar fi trebuit sa nu primeasca niciun ban pentru ca oricum nu scoti bani din gauri negre (cu excetia catorva mai pline de pilozitati)

          Hai numai bine si business usor - daca produce dureri incercati cu aspirina (descoperita de indienii americani acum mult timp - din cauza business planului prost au ramas si fara patent si fara pmant)

          G
          • +1 (1 vot)    
            Crede, si nu cerceta.. (Joi, 29 ianuarie 2009, 14:08)

            sile [anonim] i-a raspuns lui gicad

            Sa inteleg ca regretati ca nu am pus mana de la mana ca sa cercetam gaurile negre, aici la noi in Romania? A trebuit sa mearga saracul om pana in Elvetia sau SUA ca sa faca asta..
          • 0 (0 voturi)    
            si tu ai dreptate.. (Joi, 29 ianuarie 2009, 14:41)

            irina [anonim] i-a raspuns lui gicad

            O sa trec peste usorul misoginism vulgar din raspunsul tau si peste presupunerea ca as fi usor timpita.

            Rezultatele/scopul nu trebuie sa se masoare neaparat in bani. Dar trebuie sa se masoare, totusi, in ceva. Mi se pare OK ca intr-o tara (doua, trei) sa existe laboratoare care sa studieze modul in care se formeaza gaura neagra (ne va folosi la un moment dat pentru a intelege cum s-a format universul, cum se va modifica de acum incolo, etc.). Dar asta nu inseamna ca in fiecare tara trebuie sa avem laboratoare care sa studieze acelasi lucru. Aparatura costa foarte mult, iar cercetatori care sa faca aceste studii nu sunt chiar atit de multi (este nevoie de o sclipire de geniu pentru asta). De ce sa ma prefac in Romania ca ii dau ceva de cercetat colegului tau cind el isi poate folosi mai bine potentialul in alta tara?

            Nu este mai normal ca eu, Romania, sa hotarasc ca vreau sa investesc in cercetare pe 3 (sa zicem) domenii, dar sa o fac bine (cumpar aparatura, aduc cercetatori foarte buni), eventual introduc laboratorul intr-o retea care, impreuna cu laboratoare din alte tari, sa slujeasca aceluiasi obiectiv (cum ar fi simularea gaurii negre in laborator)?

            Dar atunci stiu ca, prin cele 3 laboratoare, doresc sa ating un obiectiv anume, rezultatele sunt masurabile. Daca eu, Romania, nu am fixate aceste 3 domenii, pe ce arunc banii?
            • 0 (0 voturi)    
              acum te apropii (Vineri, 30 ianuarie 2009, 2:07)

              sorin [anonim] i-a raspuns lui irina

              Draga Irina,

              Asa mai merge, cu concentrarea pe anumite directii. Dar trebuie avut in vedere ca in cercetare nu se stie
              niciodata de unde sare iepurele.
              De-aia e cercetare,
              pentru ca nu stii dinainte ce va iesi!!
              Desigur, ai anumite asteptari, dar rezultatele depind de multi factori,
              flerul, perseverenta si flexibilitatea fiind
              esentiale.
              Sistemul implementat acum, care iti cere
              sa spui in avans CE va iesi, e o tampenie
              execrabila. Astfel ajungi sa declari
              ceva previzibil, de care esti sigur, chiar
              daca rezultatele vor fi mediocre,
              si nu mai indraznesti sa risti, ca pierzi
              finantarea.
              In cercetare e esentiala libertatea,
              si increderea in cel care lucreaza.
              Nu-l judeci - cum se face mai nou -
              dupa puncte, articole, citari, ci dupa opinia unor autoritati in materie (mai
              multe, sa se anuleze subiectivitatile).
              Nu e ca in business, pe rezultate
              IMEDIAT MASURABILE.
              Din pacate, la capitolul autoritati
              stiintifice stam cam prost azi
              (ori au plecat ori s-au cam pensionat)
              in Romania, dar lucrurile merg mai bine
              de cativa ani.

              Pe scurt: cand Faraday a descoperit inductia electromagnetica, a fost intrebat:
              la ce foloseste? A raspuns: La ce foloseste un nou-nascut?

              Cu bine,
              Sorin
          • 0 (0 voturi)    
            yeap (Joi, 29 ianuarie 2009, 20:19)

            nedumerit [anonim] i-a raspuns lui gicad

            Bine punctat!
    • 0 (2 voturi)    
      cofinantari (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:43)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui irina

      Cofinantari in programele UE de cercetare (gen FP6, FP7 samd.).
      Romania, ca participant, obtine drepturi de proprietate - dar ca sa participi trebuiesc cofinantari... iar alea ar trebui sa vina prin MEC.

      Participand la astfel de programe, beneficiezi INCLUSIV de laboratoare ale partenerilor, experienta lor, atmosfera din colectivele lor de lucru samd...
      • 0 (0 voturi)    
        si totusi... (Joi, 29 ianuarie 2009, 14:18)

        irina [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Sa inteleg ca acele sume vehiculate (3,7 miliarde sau 700 milioane euro) ar fi pentru co-finantari? Dintr-un punct de vedere cred ca ar fi OK si ar fi bine de spus ca pentru asta sunt banii (intr-adevar, faptul ca exista mai multi parteneri seriosi si cu posibilitati tehnice/tehnologice care realizeaza aceste proiecte, si faptul ca exista niste evaluatori independenti care considera ca atingerea rezultatelor propuse merita banii sunt niste garantii ca acesti bani nu vor fi aruncati pe fereastra).

        Dar intreb din nou, avem ce face cu rezultatele acestor proiecte? Pentru ca ideea de a da niste bani doar pentru ca niste oameni sa beneficieze de laboratoare bine puse la punct, pentru schimbul de experienta si pentru o atmosfera placuta/plina de provocari intelectuale nu ma satisface. Dau un ban din impozitele mele si vreau sa stiu sub ce forma se intoarce inapoi. Nu ma incalzeste un drept de proprietate pe ceva ce nu folosesc (pentru ca nu am nevoie sau pentru ca nu sunt in stare sa il pun in practica).
  • +1 (5 voturi)    
    pai normal... (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:23)

    liviu_ [utilizator]

    atunci au vrut o bucata de cional
    si acum vor sa dea vina pe ceilalti ca din vina lor nu crestem economic...

    una peste alta sutem mai rau ca animalele, pentru ca ele se ajuta toate in caz de calamitate, noi dimpotriva atunci ne furam mai rau...

    daca merg lucrurile in continuare asa, cred ca in 10-15 ani de zile, chiar si somalia o sa para o tara in care merita emigrat...
  • +3 (5 voturi)    
    Avem ce meritam (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:32)

    xyz [anonim]

    Nu sunt nici de departe un fan al lui, insa nu ar strica sa ne amintim ca unul dintre motivele pentru care Tariceanu a pierdut alegerile a fost ca a sustinut ca nu exista bani la buget pentru mariri de salarii. Admit ca tot el spunea ca duduie economia cu ceva timp in urma, insa omul in prag de alegeri a ales sa spuna adevarul. Pentru ca suntem o tara de oameni lenesi (sa stam degeaba la serviciu ni se pare un deziderat), ingusti la minte (TVul este singura sursa de cultura si informare), invidiosi si uraciosi (mai ales pe cei care au reusit sa se rupa de "calitatile" inainte enumerate), avem ceea ce meritam. Acum dati drumul la voturi negative!
    • -1 (1 vot)    
      Aloo trezirea (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:56)

      sile [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Trezirea nene. Tariceanu a castigat alegerile, a luat 18%, cat nu a luat partidul lui in 20 de ani. Si le-a castigat tocmai pentru pomeni, ca au dat la bani de nu am mai stiut de ei in 2008. S-au trezit in ceasul al 13-lea sa faca pe economii (oricum, bine si asa)

      Si daca nu ma crezi, ia priveste distributia voturilor la PNL: 16% in urban, 22% in rural!!! Aia de la tara banuiesc ca au apreciat tocmai realismul economic si spiritul liberal al domnului tariceanu cand au votat. Ma lasi? Domnu economu a lasat un deficit de 5,25% dupa el si o gaura de 7 miliarde de euro. Sa vezi cum o sa ne beleasca unii de vii pentru banii astia, imprumutati acum
      • +1 (1 vot)    
        Ha (Joi, 29 ianuarie 2009, 14:29)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui sile

        Sile, nu te infierbanta, ca nu sunt fan Tariceanu, nici pe departe. De fapt nu sunt fanul nimanui. Era vorba doar de felul cum functioneaza mintea majoritatii romanilor: "Dati-ne bani, nu ne intereseaza de unde si daca meritam! Si daca nu ne dati, iesim in strada si facem scandal.". Apropo de pomeni electorale, sa stii ca mie nu mi-a dat nimic. Tie? :)

        Si legat de "mostenirea grea" pe care a lasat-o fostul Guvern: nu iti suna cunoscuta placa? Cei care vor veni dupa actualii guvernanti ce crezi ca vor spune in prima luna dupa preluarea puterii?
  • +2 (4 voturi)    
    re (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:54)

    VLD [anonim]

    Ohoo...de abia acum am realizat ca se sta prost cu cercetarea...imi pare rau, lucrul asta se intampla de mult mai multi ani...dar nimeni nu tipa pana acum!
  • +1 (3 voturi)    
    care cercetare (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:57)

    alecu [anonim]

    ori 700 mil ori 3.7 mld sunt totuna, ori faci cercetare adevarata ori nu faci deloc, cercetarea noastra ,daca am avut vreo data, a disparut de mult, asa ca din puntul meu de vedere procentul alocat poate sa fie zero, asta daca nu ne trezim intr-o zi si o sa vrem sa facem cercetare care sa ne si foloseasca la ceva si atunci tb sa punem banu gros...
    • +1 (1 vot)    
      nu e adevarat! (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:39)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui alecu

      Fondurile ar ajunge pentru cofinantari in programele UE de cercetare - dar daca nu se vrea, nu se vrea! Institutele alea au potential imobiliar bunicel... >:)
  • +2 (4 voturi)    
    Nu ma mira nimic !!! (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:15)

    cristina [anonim]

    nu ma mira daca guvernul a hotarat sa taie din banii alocati unui serviciu pentru romani.
    si stiti de ce? pentru ca dupa revoltuie, astia de au venit la putere au servit clanului care conduce toate lumea. au inceput prin a fi corupti de soros si au continuat asa, tradand poporul lor pentru a trai ei bine. dar si-au vandut si sufletele, fiti fara de grija.
    prin ultima "bucata" de suflet vanduta au tradat romanii impunandu-le sa isi faca pasapoarte biometrice... nu peste mult timp ne vor trada din nou, prin codex alimentarius, iar peste cativa ani (2-3) ne vor trada peste a n'spea oara.. ni se vor impune implantarea de microcipuri.

    cine mai are incredere in romanii de la guvern, sper ca are motive intemeiate .
    cine are ochi, sa vada si cine are urechi, sa auda !!!

    romani, informati-va bine cu privire la cine ne conduce tara si lumea, cautati cine e george soros si ce legaturi a avut el cu revolutia din 1989, cu masonii, cu planurile noii ordini mondiale, etc... sursa-... google, youtube.
    nu astepati sa vi se vorbeasca la tv de asta.. ca si televiziunile tradeaza poporul !!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu inteleg problema (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:25)

    Andrei [anonim]

    Sincer nu vad de ce anume ne mai plangem.
    Romania nu a fost (in viziunea magnatilor care guverneaza planeta si ne panicheaza cu asa-zisa "criza economica" - care in viziunea mea nu este decat o isterie in masa creata artificial) decat o mare piata de desfacere.
    Ei nu vor ca noi sa producem sau sa fim inteligenti.
    Ei "sponsorizeaza" cu multi bani produsele de import care intra in Romania, pentru ca pretul lor sa ajunga sub pretul la care reusim singuri sa le producem.
    Ulterior controleaza (tot prin sponsorizari) politicienii (care sunt toti corupti - pentru ca altfel nu aveau cum sa ajunga acolo sus) pentru a permite intrarea in tara a acelor produse.
    Rezultatul : Preturile produselor din afara sunt mai mici decat cele autohtone (care nu se ridica la calitatea celor de import) = Paralizarea economiei.

    Ei doresc ca Romania sa ajunga o piata de desfacere pentru produsele lor, populata de oameni prosti si inculti care dau si ultimul banut din buzunar pentru a trai mai bine.

    Repet, nu inteleg problema.
    Voi credeti ca vrea cineva sa investeasca in "Cercetare" ? Nu ne vrea nimeni destepti !
    Cei care au minimul de inteligenta ca sa realizeze rahatul in care ne scaldam, vor pleca in "afara".
    Restul raman sa dea din gura, intr-un mod ineficient, sperand orbi in promisiunile politicienilor de mai bine, intr-o tara condamnata sa traiasca mereu rau, pentru ca refuzam sa intelegem ca schimbarea in mai bine se va petrece doar atunci cand fiecare dintre noi si-o va dori intr-un mod egal.

    Din pacate ei (politicienii) nu-si doresc schimbare, pentru ca ei dorm bine noaptea pe perna sub care se afla banii, visele si sperantele unei natii prea ocupate sa dea din gura, decat sa puna mana pe lopata schimbarii.

    Trist.
  • +1 (1 vot)    
    Cercetare pe dracu (Joi, 29 ianuarie 2009, 12:37)

    xxx [anonim]

    Prin anul 1995 contribuiam la cercetarea unui institut bucurestean. Mi se dadeau rezultatele unor cercetatori straini, le traduceam din engleza si ai nostrii le trimiteau la Ministerul Cercetarii, dupa ce le prelucrau in stilul propriu. Acest minister aloca mari fonduri la inceput de an, in functie de temele propuse de fiecare institut.
    Acum sa continuam aceasta aventura?
    • -1 (1 vot)    
      chiulu si plagiatu (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:38)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui xxx

      Faptul ca tu chiuleai NU justifica descurajarea si a celor care chiar ar vrea sa FACA "cercetare".

      Nu toti sunt ca tine - unii (si chiar cunosc cativa) chiar ar vrea sa faca treaba - si asta fara sa plece, neaparat, din tzara...

      Dar, deh... desigur, plagiatorilor si chiulangiilor nu le convine sa existe prea multi dintr-astia, interesati - prin contrast cu cei care lucreaza, incompetenta celorlalti devine SI mai vizibila! >:

      In afara de asta: ati vazut ce terenuri intinse ocupa putinele institute de cercetare care au mai ramas? Pai, mafia imobiliara nu trebue sa mananca si gura la ea o paine? :-p
  • 0 (0 voturi)    
    noi muncim, nu gandim >: (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:33)

    Codruta N [utilizator]

    Si dat fiind ca e criza, poate mai bine ne plangem ca e criza, in loc sa muncim :-p

    Domnu' Selaru, nu v-ati prins ca-s tot aceia care aduceam minerii, intre '90 - '92 (ma rog! si '98, fie)?
  • +1 (1 vot)    
    Intrebari (Joi, 29 ianuarie 2009, 13:50)

    nedumiritul [anonim]

    Imi pare rau, dar nu va inteleg, poate imi explicati mai bine. Generatiile care au plecat in 1997 au plecat pentru ca nu au gasit un loc de munca intr-un institut de cercetare? Ma refer la o institutie de stat administrata si finantata 100% de statul roman?

    Mai spuneti: "Am fost in comisii de evaluare pentru tinerii din cercetare, baieti cu studii de-a lungul si de-a latul lumii, fara diplome romanesti, absolut minunati". Unde anume se intorceau acei tineri, in care anume institutii de cercetare romanesti? Puteti va rog sa nominalizati exact?

    Imi cer scuze, dar eu unul nu am stiinta de astfel de institute de stat in Ro, care sa aiba rezultate notabile in a cerceta ceva, in orice anume. Si nici nu prea cred in asa ceva, inevitabil chestiile astea se vor transforma in sinecuri caldute pentru copii de stabi (aia mai lenesi, ca ai mai harnici fac deja afaceri cu statul)

    Exista asa ceva in lumea dezvoltata? Am auzit "statul X" baga atat in cercetare. Dar oare in acest fel o face, prin aceste institute de cercetare obosite si pline de pile?

    Nu sunt in niciun fel ironic si poate sunt doar nestiutor. Am lucrat acum aproximativ 10 ani intr-o chestie din asta. Va rog sa ma lamuriti. Care sunt acele institute si ce se cerceteaza in ele, in asa fel incat tineri scoliti in lungul si in latul lumii, se intorceau in Romania ca sa cerceteze diverse chestii
    • +1 (1 vot)    
      Te inseli (Joi, 29 ianuarie 2009, 23:35)

      buburuza [anonim] i-a raspuns lui nedumiritul

      Ai auzit de institutul de tehnologie izotopica si moleculara din Cluj?Au pus la punct pe vremea lui Ceausescu o tehnologie de obtinere a uraniului din oase de animale(animalele au obiceiul sa ia din natura uraniul dispers si sa il depoziteze in oase,iar de acolo nu mai iese niciodata).Aceste oase se folosesc la producerea de ingrasaminte pe baza de fosfati,asa ca la combinatul chimic de la magurele a fost construita o instalatie proiectata sa produca 500 tone de uraniu pur pe an,exact cit aveam nevoie pt 5 reactoare ca cele de la cernavoda.Aceasta tehnologie este unica pe plan mondial,nu o mai are nimeni dar acum nu mai avem voie sa o folosim!Cauta pe google si o sa fii surprins...si mai stiu inca multe chestii care se cercetau..
  • 0 (0 voturi)    
    cand esti prost... (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:25)

    catalin [anonim]

    cand esti prost nu ai cum sa apreciezi inteligenta adevarata si in plus te mai si crezi destept.
    a se vedea filmul Matilda regizat de DeVito.

    - Moby Dick!
    - Moby what?
    - Moby Dick!

    Cercetare?
    Flit!
    Cercetare?
  • +1 (1 vot)    
    Despre cercetare (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:01)

    vasilica [anonim]

    Sa imi dau si eu cu parerea.
    Pot exista mai multe tipuri de cercetare in functie de cat de repede se materializeaza rezultate ei:
    - cercetare in matematica pura. Dureaza sute de ani pana sa aiba aplicare practica
    - cercetare fundamentala in fizica / chimie (gen gauri negre). In sine, nu produce bani, dar iti da un avantaj comparativ pentru alte chestiuni.
    - si tot asa, terminand cu cercetarea foarte aplicata, gen "cum sa facem bugetul Romaniei, sa iesim si din criza, dar nici sa nu ne distrugem viitorul".
    La noi nu cred ca se face nici un fel de cercetare, la nici un nivel (poate domnii de la Matematica sa mai faca ceva, dar sub ei nu mai exista nimic).
    Asa nu o sa putem niciodata sa avem un avantaj tehnologic fata de alte tari, nu o sa iesim niciodata din statul de tara agricola si manufacturiera, nu o sa inventam nu stiu ce televizor foarte plat sau strung controlat prin calculator, in fine, va dati seama ce vreau sa zic.
    Spre deosebire de noi, alte tari si-au dat foarte bine seama de investitia in cercetare. Uitati-va numai la SUA, care pe baza cercetarii si avantajului comparativ tehnologic reuseste sa domine lumea (financiar, militar, cum vreti voi).
    Si totul e urmarea investitiei masive in educatie si cercetare facuta sistematic de foarte mult timp. Pana si cei din UE au inceput sa isi dea seama de asta si ar vrea si ei sa atraga talente din toata lumea pentru cercetare (in orice domeniu, de la fizica cuantica la literatura), dar din pacata e foarte greu, fara institutii de cercetare private, cu renume, si pline de bani.
    Daca o universitate din SUA dadea bursa unui amarat de roman 25 de mii de dolari pe an (bani in mana) sa isi faca doctoratul acolo, nu stiu exact cum am putea sa ii concuram. Dar totul trebuie facut in pasi mici si cu investitii sustinute. Suntem norocosi ca material genetic de calitate exista (desi ne tamplesc politicienii si televizorul), mai trebuie sa il mai si cultivam in propria ograda.
  • +1 (1 vot)    
    Chiar asa? (Vineri, 30 ianuarie 2009, 22:43)

    marty [anonim]

    Exista Planul National de Cercetare-Dezvoltare, exista angajamentul Romaniei (si al tuturor tarilor membre UE) de a ajunge sa aloce 3% din PIB pentru cercetare pana in 2010. Nu m-as grabi sa arunc cu noroi in cercetarea din RO fara sa am argumente, fara sa am habar cu ce se ocupa si ce rezultate are. Oricum, bugetul alocat acum este rusinos si devastator. Practic desfiinteaza cercetarea. Bucurati-va!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by