Alo, domnu’, masinile astea noi vin fara lampi de semnalizare?

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Joi, 15 ianuarie 2009, 17:57 Actualitate | Opinii


Bucuresti, 2009, trafic intens, smecheri la volan, 80 la ora pe gheata, “e galben, o mai calc un pic si trec” fara sa te uiti ca prostul din fata ta incetineste, frina brusca, fund de masina alunecat spre stinga, tras repede dreapta de volan, fund de masina saltat 15 centimetri din cauza de manevra idioata, “ba, boule, n-ai vazut ca-i galben? De ce nu te-ai dus?”. Caz real intimplat acum vreo trei zile pe la Casa Presei, chiar la semafor.

Boala grabitului: sa se oftice ca fraierul din fata lui respecta regulile de circulatie. Cu simptome, printre altele, de trecut de pe o banda pe alta fara sa semnalizeze. Nu vreau sa fiu vreun lup moralist, nici macar n-am apucat sa dau examenul pentru permisul de conducere. Dar ma uit ca prostul la modul in care se fac depasiri pe soselele din Bucuresti. Cel putin 60% dintre soferi nu sint in stare sa semnalizeze. E ca si cum n-ar avea degete la mina stinga. Nu ca ar lua mai mult de un deget intins si o miscare timp de  maximum doua secunde ca sa ii arati si prostului din spatele tau ca vrei sa schimbi banda… Nu, iti ia o eternitate si e al naibii de obositor. Chiar mai obositor decit a sta sase sau sapte ore la politie ca sa declari o simpla tamponare.

Revin oarecum obsesiv la instructorul auto. Ma boscorodeste de fiecare data cind uit sa dau semnal. Indiferent ca soseaua e goala, imi scoate ochii de parca ar fi sfirsitul lumii. Am inceput sa il inteleg. Daca nu te obisnuiesti sa semnalizezi din timpul scolii de soferi, ai toate sansele sa iti busesti masina, mai ales din vina ta.

Un exemplu concret, acelasi pe care tu, soferul, il intilnesti zilnic in trafic, este atunci cind stai in coloana intr-o intersectie cu banda de stinga. Toti desteptii care n-au fost in stare sa se incadreze din timp (a se citi ca mai au trei-patru masini in fata pina in trecerea de pietoni) se baga cu forta in fata ta. Nu semnalizeaza dreapta, nu iti fac nici un semn sa ii lasi si pe ei, ci pur si simplu insista sa tureze motorul, ca si cum tu ai fi obligat sa-l auzi si, eventual, sa dai doi metri in spate ca sa treaca el, smecherul.

Interesant e atunci cind ii vezi cum se enerveaza ca nu-i lasi sa se bage. Nu semnalizeaza, nu te roaga sa-i lasi, macar afisind o privire timpa de genul “sint prost” sau “n-am stiut ca se face banda de stinga”, dar tot ei sint cu gura mare. E asa de greu sa semnalizezi dreapta? Te doare mina? Ai toate degetele in ghips? Te-o vedea careva si te-o lasa sa treci! Nu insista sa te bagi ca vita cind vezi ca n-ai loc. Si acelasi lucru se aplica si smecherilor care o calca pe linia de tramvai si, cind vad refugiul, trag dreapta de volan fara sa se uite ca in dreapta mai sint masini care chiar circula, ba chiar cu 60 la ora. Nu tu semnal, nu tu incadrare, ca deh!, e mai simplu sa tragi dreapta de volan si sa pui frina in mijlocul drumului. De aia care fac stinga pe interzis fara sa semnalizeze nu mai vorbesc. Si nici de aia care intorc pe linia de tramvai in aceeasi maniera.

Cred ca cea mai tare replica pe care am auzit-o de la un sofer nervos pe un idiot care nu stia sa semnalizeze, conducator de ceva Q7, a fost “Alo, domnu’, masinile astea noi vin fara lampi de semnalizare?”. Si il inteleg pe om. Vad atitia cretini care nu stiu ce inseamna semnalizare, incit imi vine sa dau dracului toata scoala de soferi si sa ramin linistit cu RATB-ul.

Citeste si comenteaza pe Subiectiv.ro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6523 vizualizari

  • -31 (39 voturi)    
    Esti cam stresat (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:13)

    Cristi [anonim]

    Amice, esti cam streasat. Se vede ca inca nu ai permis. Poate iti trece cand te vei face mare.
    • +21 (25 voturi)    
      Tocmai ai aratat (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:33)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      ca esti un exemplu de ala "negativ". Rusinica obrazului!
    • +13 (15 voturi)    
      replica (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:50)

      natalia [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Domnule
      Mi se pare ca opinia d.voastra este instigatoare la nerespectarea celor invatate la scoala de soferi si a regulilor elementare de circulatie pe drumurile publice. Sau sunteti posesorul unei masini noi si tari, fara semnalizatoare!!!
      Cei ca d.voastra creeaza stres pe sosele si daca ar fi numai atat, tot ar fi bine, dar se produc atatea accidente grave, cu raniti si morti, incat nu pot trece peste un asemenea comentariu fara sa spun nimic.
      |Sunteti probabil asemenea unei soferite intalnita in seara asta la Chirigiu, care avand o masina mai mare decat a mea si un pasager minor de circa 5 ani, a intrat pe contrasens si intr-o aglomeratie de nedescris, voia sa faca dreapta, fara semnalizare, fara a da prioritate, fara a se asigura, daca nu pentru ea sau ceilalti din trafic, macar pentru copila care-i sedea alaturi.
      Astea sunt exemplele pe care le dam copiilor nostri?
      Mi-ar fi rusine sa fac asa ceva!
      Si de aceea nu-i las pe cei care ignora totul pe drumurile publice sa-mi taie calea sau sa ma trateze ca pe un nimic.
      Si de aceea le spun tuturor celor asemenea d.voastra:RUSINE!!!!
    • +15 (15 voturi)    
      esti cam imbecil (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:10)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      De aia se circula cum se circula si sunt atatea accidente in Bucuresti si in Romania in general pt ca sunt multi smecheri ca tine care sunt obisnuiti sa nu respecte nicio regula. Iar aia care le respecta dupa grauntele de minte pe care le ai sunt "stresati". Hai sictir !
      • -16 (16 voturi)    
        Shefu, (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:36)

        adik [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        esti cam dur in exprimare.
        Esti smecher sub umbrela anonimatului.
        Injuri fara nicio retinere.
        Esti superficial in gandire (de exemplu nu esti in stare sa-ti dai seama ca drumurile proaste sunt principalele vinovate pentru producerea accidentelor si pentru aparitia "bizonilor" in trafic)
        Concluzia este lesne de "tras":
        - ori esti un "smecher" in trafic;
        - ori ai vrea sa fi, dar iti este frica sa "nu o iei in freza" de la vre-un smecher adevarar.
        • +3 (3 voturi)    
          esti de plans :( (Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:50)

          ionica [anonim] i-a raspuns lui adik

          i-auzi dom'le, mai putin si-i ridici in slavi - nu-s 'bizoni', 'smecheri', sunt de-a dreptul cretini, idioti, fara graunte de minte !!!
        • +2 (2 voturi)    
          nu drumurile sunt de vina (Vineri, 16 ianuarie 2009, 11:11)

          Razvanica [anonim] i-a raspuns lui adik

          Ci politia care ar trebui sa aiba grija sa ridice permisele tuturor "bizonilor", "smecherilor" sau cum ii mai numiti voi.
          Pana la urma oamenii astia nu au nici o vina, nu au bun simt si nu ii respecta pe ceilalti pentru ca au un deficit mare de educatie. Dar aici ar trebui sa intervina autoritatile si sa le spuna "bai baiatule, ia mergi tu 3 luni cu RATB-ul ca sa ai timp sa citesti regulile auto in autobuz, poate mai inveti si tu ceva".
          • +1 (1 vot)    
            amenda??? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:19)

            starchaser [utilizator] i-a raspuns lui Razvanica

            pai cum sa ii amendeze pe "bizoni" si "smecheri" cand mai deunazi am vazut unul cu Q7 vorbind la telefon, depasind pe linie continua in fata unui echipaj de politie? Nota: ma depasea pe mine. Crezi ca s-au sinchisit sa il opreasca, sau sa il urmareasca? Si erau de la politia rutierea.
    • +2 (2 voturi)    
      tu esti cam prost (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:16)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      si nu-ti trece niciodata :))
    • +2 (2 voturi)    
      esti cioban (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:05)

      lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      esti un cioban. n-ai inteles nimic din articol. nu stiu de ce l-ai mai citit? a.... nu l-ai citit pentru ca obosesti? si atunci ce cauti pe aici. probabil ca esti un carutas care si-a cumparat Q7.
    • +3 (3 voturi)    
      :))) (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:31)

      Gabriel T.. [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Ma oameni buni ...

      Soferi ca meserie ala cu Q7 si acest Cristi sunt din ce in ce mai multi.

      Normal ca nu semnalizeaza pentru ca e ocupat sa vorbeasca la telefon cu mana stanga si e departe semnalizatorul.
      Nu stiu daca ati observat dar acum e la moda sa vorbesti la telefon cand conduci, adica e simplu: Te urci la volan si incepi sa apelezi ... asa ca sa nu te plictisesti in timp ce conduci si sa arati ca ai si celular pe masura masinii. Pacat ca nivelul de substanta cenusie e direct proportional cu numarul de semnalizari si asigurari in trafic ... dar asta o cunosc doar cei care semnalizeaza
  • +6 (12 voturi)    
    trist dar adevarat (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:15)

    ast [anonim]

    Ai perfecta dreptate, si adaug si corolarul:

    Daca semnalizezi, de multe ori (30-40%) cel in fata caruia te bagi (perfect legal, pe linie intrerupta si cu spatiu destul) insista sa nu te lase sa faci asta.. Cum semnalizezi el accelereaza.

    Deci nu numai ca lumea tolereaza nesemnalizarea, o si descurajeaza.

    Personal, m-am invatat inca din scoala de soferi sa semnalizez incat daca mi se intampla din greseala sa ies de pe banda fara s-o fac simt imediat ca am uitat ceva. Uneori nu trebuie sa semnalizez la anumite manevre si tot mi se pare ca uit ceva.

    Mai nou fac eforturi sa nu-i las pe altii sa se bage aiurea in fata mea, cu toate ca imi risc masina. Il vad pe unul ca vrea sa intre de pe banda care facea stanga.. accelerez sa intru in paralel cu el si il claxonez. Vad un taran cu X5-u ca ma depaseste prin stanga ca sa-mi ia fata la urmatoarea curba spre dreapta.. ma lipesc de cel din fata si-l claxonez. E uneori riscant (desi daca intra in mine e vina lui) si cam in 50% din cazuri tot eu cedez, dar macar il indispun pe om si data viitoare se gandeste de 2 ori pana sa repete fapta.
    • -12 (14 voturi)    
      ...esti Tzaran! (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:31)

      balconel [anonim] i-a raspuns lui ast

      Esti tare, Esti Tzaran, Esti mandria soselelor!
      • +4 (4 voturi)    
        Taran? (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:47)

        Lion [utilizator] i-a raspuns lui balconel

        Taranii autentici au bun simt.
        Asa ca l-ai laudat pe ast.
        Tu, balconel, esti un manelist! Cand IQ-ul tau o sa creasca peste 50, o sa intelegi ce am spus.
        Dar mai am de asteptat pana atunci.
    • +2 (4 voturi)    
      Hmm! (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:24)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui ast

      Colegul de mai sus are dreptate. Mai rau ca unul care se baga aiurea este frustratul justitiar, ala care accelereaza atunci cand il depasesti desi inainte mersese "relaxat".

      Pentru acceleratul atunci cand esti depasit in mod normal se suspenda permisul.
      • +4 (4 voturi)    
        semnalizeaza (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:00)

        ast [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

        Nu asta vroiam sa zic.. Daca semnalizeaza si are e decent locul de schimbare a benzii (adica nu intersectie) il las, chiar franez. Intotdeauna il las imediat, nu astept pana se hotaraste, ii fac loc.

        Dar ai dreptate, problema are 2 fete: nu vrem nici tarani care depasesc si-ti taie calea cum vor ei si nici justitiari frustrati - care uneori sunt la fel de rai.

        Am incercat sa analizez bine situatiile in care nu-l lase pe altul sa se bage sau sa faca ceva, dar desigur ca exista un mare grad de subiectivitate. De aia avem legi, dar din pacate nu le aplica nimeni.

        Problema majora este ca acei 'jmecheri' fac ce fac pt ca sunt lasati. Daca 80% din oameni ii lasa si nu se interpun (cu efortul pe care il presupune asta), n-o sa se schimbe nimic.

        Solutia perfecta? Nu o stiu.
      • +1 (1 vot)    
        depasire (Vineri, 16 ianuarie 2009, 11:30)

        zulu [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

        Nu cred ca la depasirile regulamentare se referea ast, ci la cazurile in care vreun ciumec depaseste coloana pe linia de tramvai si vrea sa se bage la loc exact inaintea refugiului in fata prostimii care sta regulamentar...Sau asta o fi tot depasire regulamentara?!
    • +6 (6 voturi)    
      ma enerveaza (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:43)

      hekermer [utilizator] i-a raspuns lui ast

      1.Ma enerveaza aia care nu semnalizeaza
      2.Ma enerveaza aia care in momentul in care intru in depasire (semnalizand) accelereaza
      3.Ma enerveaza aia care intra in depasire fara sa semnalizeze, asa ca la randul meu accelerez, chiar pentru a-i incurca
      4.Ma enerveaza aia care nu respecta sensurile de mers sau la semafor o iau in alta parte decat s-au incadrat (aia care nu stiu ce inseamna rand)
      5. Ma enerveaza cei care vorbesc la telefon, mananca sau fumeaza la volan
      6.Ma enerveaza aia care te claxoneaza desi semaforul e galben sau chiar rosu (dupa care te fac fraier sau iti spun ca nu stii legea, aviz taximetristilor)
      7.Nu cunosc un politist care sa nu ma enerveze.

      O sa mor de nervi.
      Cluju' asta arata tot mai mult a Islamabad.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 16 ianuarie 2009, 12:16)

      Tedu [anonim] i-a raspuns lui ast

      "Cum semnalizezi el accelereaza" asta am intalnit-o si eu aproape permanent.
      La ultimul drum in strainatate chiar m-am amuzat. Afara cum semnalizezi, cum cel de pe banda respectiva (fie ea la stanga sau la dreapta) franeaza sa iti faca loc.
      La noi e exact invers, asa ca m-am obisnuit: cand vreau sa-mi faca loc, pun semnal, astept sa accelereze si apoi ma bag in spatele lui. Afara am patit sa accelereze cand am dat semnal doar de 2 ori (prin Austria) si in fiecare caz erau romani.
  • +9 (9 voturi)    
    subscriu la maximum (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:23)

    starchaser [utilizator]

    Si pe mine ma enerveaza cei care nu semnalizeaza, ii urasc as putea spune. Acum intr-o zi parcam masina in garaj, iar un vecin m-a intrebat: "dece ai semnalizat cand ai intrat in garaj? aici nu te vede nimeni", i-am raspuns: "din obisnuinta!" Obisnuinta care vine tot de la instructorul auto cu care am facut scoala de soferi (Dumnezeu sa il odihneasca pe Niki din Sibiu! mare om, mare caracter).
    • +3 (3 voturi)    
      Semnalizat din reflex (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:47)

      Petru Moldovan [anonim] i-a raspuns lui starchaser

      Eu semnalizez de nebun si cand merg singur prin benzinaria unde-mi tin vehicolele, de au inceput vecinii sa ma ia la mishto si raspunsul e evident: fac chestia asta din reflex...
      Bine, eu merg numai pe 2 roti (am motocicleta de mers la plimbari vara si scooter-moped de mers la servici), asa ca pe mine ma streseaza si mai rau aia care nu semnalizeaza, ca daca nu reusesc sa le intuiesc manevra pe langa ca dau in ei risc si sa ma ia sub bot masina sin spate care de cele mai multe ori sta prea aproape...
      Oricum primele marci suspecte sunt BMW si Audi, dar si un Mercedes cu sofer tanar, ca sa nu mai vorbim de marcile de fitze...
      • +2 (2 voturi)    
        Semnalul ca reflex ... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:37)

        Gabriel T. [anonim] i-a raspuns lui Petru Moldovan

        ... nu e nebunie. eu semnalizez si cand bag masina in parcare cu spatele ... si cand sunt singur pe toata "plantatia" de asflat ... semnalizez ori de cate ori este necesar ... semnalizez si cand merg pe drum cu prioritate si coteste iar inainte e unul fara ... preventiv ... daca se trezeste un profesionist al masinilor sa ma depaseasca pentru simpla impresie ca eu as putea merge inainte
    • 0 (0 voturi)    
      semnalizarea obligatorie (Duminică, 25 ianuarie 2009, 14:58)

      alexandra [anonim] i-a raspuns lui starchaser

      respect...semnalizare chiar si la intrare in garaj...aceasta obisnuina o am si eu tot de la instructorul Niki(tatal meu)...si nu este vorba daca ne vede sau nu cineva(intrarea in garaj),ci este vorba de semnalizarea inaintea virarii la stanga sau la dreapta...sunt atat de multi soferi care nu prea folosesc semnalizarea...s-au intamplat atatea din cauza unei nesemnalizari...
  • +2 (10 voturi)    
    Ce sa faci in trafic in Bucuresti (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:31)

    Sofer in Bucuresti [anonim]

    Asta cu semnalizarea asa e. Din ce in ce mai multi nu se mai obosesc sa semnalizeze. Exact pentru motivul expus in mesajul lui "ast" : daca semnalizezi , in majoritatea cazurilor cel DIN SPATELE TAU de pe banda pe care vrei sa te incadrezi va accelera ca sa nu te lase sa intri. Asa ca lasati-ma cu lupul moralist. Eu din pacate fac parte din masa fraierilor care inca mai semnalizeaza si care asteapta pana cand te lasa ala din spate sa intri si tu pe banda.

    In traficul din Bucuresti TREBUIE SA INJURI. Cu pofta si foarte colorat. Asa macar te descarci pe loc si nu iei cu tine acasa stresul.

    Mai e o chestie in traficul din Bucuresti: cine are prioritate? R: Cine are inertia mai mare.
    • +1 (3 voturi)    
      pana la urma tot miticu' -i de vina (Joi, 15 ianuarie 2009, 21:05)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Sofer in Bucuresti

      stati voi acolo!
    • +1 (3 voturi)    
      Confirm (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:55)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Sofer in Bucuresti

      Perfect adevarat ce spui: am stat 15 minute semnalizand ca vreau sa schimb banda dupa care incet incet am intrat tot mai mult , pana cand la un moment dat a fost spatiu sa intru. Ce sa crezi, niste doamne (a se citi "descreierate") care accelerau de mama focului sa umple golul din fata lor au fost atat de suparate ca am reusit sa intru in fata lor, incat dupa ce o jumatate de ora au tot claxonat, au facut tot posibilul ca sa intre in fata mea (fara sa semnalizeze, bineinteles).
      Din fericire, asta numai in Bucuresti mi s-a intamplat.
  • 0 (4 voturi)    
    iti zic eu una si mai buna:)) (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:32)

    adrian [anonim]

    Uite o replica pe care o zice taica-miu si am inceput sa o folosesc si eu cand sunt la volan. Asadar, cand cineva nu semnalizeaza ii spui simplu, tamp si compatimitor: "Stiu dom'le, e scump kilowatul..." si e si in tema cu actuala criza.
  • -2 (4 voturi)    
    Ha??? (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:39)

    particularu [anonim]

    nu comenteaza nimeni?... ce tare! Sau e un articol prea greu? Sau deja sint toti in trafic?
  • +2 (8 voturi)    
    Bucuresti (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:44)

    Bebe [anonim]

    Oras de rahat, trafic de rahat, soferi de rahat, qameni de rahat. Eu m-am convins. Urmeaza Constanta si Timisoara.
    • +2 (2 voturi)    
      re (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:26)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Bebe

      Cred ca matale nu ai fost prin Galati. Ai fi avut un alt no1. Desi eu as pune oricum Constanta inaintea Bucurestiului.
      • 0 (0 voturi)    
        Galati?? (Joi, 15 ianuarie 2009, 22:15)

        Alien [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

        Adica vrei sa spui ca-n Galati se circula mai prost decat in Bucuresti sau Constanta ???? Wake-up man, sau nu vorbi din auzite!
        • +4 (4 voturi)    
          galati si pitesti (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:41)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Alien

          cei mai prosti soferi sunt cei din galati si arges (pitesti). conduc la fel de agresiv ca cei din bucuresti insa fara nici o logica. bucuresteanu, desi agresiv in trafic, respecta niste reguli nescrise, stii ce-ar putea face si ce nu, pitestenii si galatenii nu, complet imprevizibili in nebunia lor.
          • -2 (4 voturi)    
            ?? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 1:28)

            Alien [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            De Pitesti nu stiu nimic, de obicei ocolesc pe centura, dar in Galati conduc zilnic! Bucurestenii au impresia ca pot sa se bage pe unde vor cand vor in virtutea numarului "de capitala", si probabil ca daca nu li se da voie ii considera pe ceilalti "imprevizibili". Ce ar fi previzibil in opinia ta toti sa se dea la o parte: "dar va rugam poftiti domnule bucurestean"?
            • +2 (2 voturi)    
              re (Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:18)

              nashu_mare [anonim] i-a raspuns lui Alien

              Aia cu numar de B tot galateni e posibil sa fie, fii linistit. Eu nu am spus de numere de inmatriculare ca, de cand cu leasingul, jumatate din tara are numar de Bucuresti. Eu am zis de traficul din Galati si Constanta care e haotic si il bate la fund pe ala din Bucuresti.

              PS: Si ala din Pitesti e la fel dar bine ca s-a facut centura si, daca ai treaba in alta parte, poti sa il ocolesti.
    • +2 (2 voturi)    
      bucuresti (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:58)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Bebe

      mai bebe sa stii ca in Bucuresti nu sunt numai soferi, iar o mare parte din soferi nu sunt bucuresteni, multi sunt veniti din orase cu 2 strazi si nici un semafor si cand ajung aici intra in panica si produs haos, mai mare decat cel existent, nu zic ca in Buc nu sunt si oameni din categoria enuntata de tine dar sa stii ca asa sunt in mai toate orasele din romania, motivele? ar fi multe, educatie, civilizatie, drumuri praoste etc, dar acum ce facem? ii bagam pe toti in aceeasi categorie??? e ca si cum as zice pe motivul ca tu esti ingust la minte ca toti de la tine din familie sunt ingusti la minte ceea ce ma gandesc ca nu ar fi adeverat sau mai stii?
  • +2 (2 voturi)    
    cateva comentarii (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:58)

    aat [anonim]

    1. Boala semnalului de stanga pentru mine e atunci cand cine semnalizeaza nu va fi lasat sa faca stanga: ori in depasire, cand masina din fata va accelera, alarmata ca e cineva mai rapid, ori in trafic, cand nici mort nu te lasa cel din stanga sa te incadrezi

    2. Daca, Doamne fereste, mai gresesti banda si (in aglomeratie) incerci sa dregi, cu semnal, cu bun simt, si in limita posibilitatilor, nu esti lasat. Ca doar de ce sa mi-o ia altul inainte?

    3. Constat ca lipsa de curtoazie (stie cineva cuvantul asta in trafic?) mai mult incurca: eu incerc sa schimb banda, incetinesc, cei de pe banda de destinatie incetinesc si ei, sa nu-si zgarie masina in caz ca ma dovedesc eu a fi meserias, dar nici nu ma lasa (vezi punctul 2). Toata lumea din spate e blocata pana cand cineva cedeaza cu injuraturile de rigoare.

    4. Sunt femeie. Si nu conduc nici prea incet, nici ezitant, stiu si strazile, doar ca intr-adevar prefer sa opresc la treceri de pietoni, la galben, sa respect limita de viteza pe cat pot. Ei bine, imaginati-va ce-mi aud urechile, cateodata si prin geamurile inchise ale ambelor masini
  • +2 (2 voturi)    
    bun simt (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:01)

    mircea23 [anonim]

    Lipsa de educatie,de bun simt se vede cel mai bine in trafic dar si cum si unde parcheaza.
    De cele mai multe ori educatia si bunul simt sant invers propportionale cu pretul masinii.
  • +3 (3 voturi)    
    La noi in Tm (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:11)

    Aleks [anonim]

    La noi in Timisoara inca e bine, cat de cat. Cei mai mari paraziti ai traficului sunt taximetristii. Se baga fara jena, daca opresti 3 secunde claxoneaza in disperare, dar ei cand opresc in mijlocul drumului sa lase clientul nu e nici o problema.
    Asta cu luarea curbei la stanga prin dreapta e clasica, vede ca nu are loc si totusi se baga, si ti-e mila de masina ta si trebuie sa-l lasi sa treaca.
    Semnalizarea, se intampla sa treci de pe o banda pe alta sa ocolesti gropile fara sa semnalizezi dar sa te bagi in fata ca un nesimtit si sa nu semnalizezi ...
  • +2 (6 voturi)    
    in tara (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:17)

    Marian [anonim]

    domnilor la Buc. la voi faceti cum vreti, mergeti cum vreti, omoriti-va. Insa cind iesiti din "marele oras" in "marunta provincie" binevoiti sa respectati regulile si sa nu ne omoriti pe noi astia care mai respectam regulile. Sper sa vina vremea aia cind autoritatile (inclusiv din Bucale) vor intelege sa puna camere video in toate intersectiile si sa dea amenzi (amenzi care aduc bani buni la buget). Pacat ca mai avem de asteptat, poate asa se va calma si stresatul din Bucale.
    • +1 (1 vot)    
      aha (Vineri, 16 ianuarie 2009, 11:06)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      ma ce mai dati voi vina pe noi astia din Bucuresti voi care habar nu aveti sa conduceti si iesti cu masina doar duminica la piata, nu zic ca nu sunt si tembeli din Buc dar crede-ma ca sunt un nr impresionant de soferi din totate judetele in Buc care la volan sunt prosti facut gramada
  • +1 (1 vot)    
    nesimtiti (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:21)

    ferel [anonim]

    SUnt sofer de 2 ani si cel mai tare m-am certat pe strada cu astia care nu sunt in stare sa semnalizeze si care zic ceva de genul "pai nu era clar ca fac stanga/dreapta ? "...idiotii! kiam am stat la "sfada" cu un taximetrist pe tema casta care s-a bagat ca prostanu' fara sa semnalizeze si i-am tras-o...imi pare rau sa o spun..dar cred ca prin forta sau legi dure o sa se rezolve..altfel nu vad cum...
  • +8 (8 voturi)    
    o solutie: politie in civil in trafic (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:39)

    Adi [anonim]

    O solutie pentru ca si soferii romani sa invete si respecte regulile in trafic ar fi prezenta in civil in trafic a unor echipaje de politie. Sunt si acum echipaje in civil in trafic, dar stau doar "la panda" cu radare, din pacate.
    Locuiesc in Germania acum si e o placere sa vad cat de civilizat se circula pe autostrazi, cu toate ca suntem cred singura tara din lume care nu avem limita de viteza pe autostrazi; avem doar viteza recomandata si doar sectiuni cu limite de viteza. Politia germana de autostrada patruleaza in civil, te inregistreaza video in trafic dupa niste reguli precise (minim 20 secunde si la anumite distante) daca faci vreo abatere, te depaseste si iti face semn sa o urmezi in prima parcare, unde vezi inregistrarea video. Saptamana trecuta am vazut live cum sunt "calmati" unii in trafic: eram angajat pe a doua banda, unde se mergea peste 130kmh, dar se formase o mica coloana; din spate venea puternic un SUV, s-a bagat pana in spatele meu (desi repet se mergea cu peste 130kmh pe banda a doua, prima fiind plina de tiruri pe sectiunea aia), si mi-a dat cateva flash-uri sa treaca. M-am repliat si cand i-a dat flash-uri si la masina pe care o avusesem in fata mea pe a doua banda, masina aia i-a si aprins niste leduri: "Polizei. Bitte folgen", adica follow-me...surpriza :)
    Acum cateva zile situatie identica cum descrie doamna care spune ca opreste chiar la galben la trecerile de pietoni: trei benzi inainte, in oras, semaforul schimba pe galben, eu pe prima banda reduc viteza pt ca pietonii pareau destul de "nerabdatori" pe trotuar; masina din spate se apropia destul de tare si vad in retrovizoare ca schimba brusc banda la stanga, opreste langa mine si se uita nervos ca de ce am incetinit la galben. Pe a treia banda langa el se oprise insa si politia in masina civila; ne opreste dupa intersectie si ii explica omului ca se trece pe galben doar daca nu e nici un pericol pentru restul participantilor la trafic. Amenda+puncte pt ambele cazuri descrise!
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:59)

      starchaser [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      imi place, as vrea si la noi la fel
      • +5 (5 voturi)    
        ... (Joi, 15 ianuarie 2009, 22:18)

        Alien [anonim] i-a raspuns lui starchaser

        Mda, dar din pacate la nu merge metoda decat daca importam si politistii nemti!
    • 0 (0 voturi)    
      completare... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 15:56)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      plus cuantumul amenzii pe masura (si aplicarea ei). Pt. depasire de viteza..limita era 70 si eu am fost prinsa cu 85, am platit 50 euro, cu poza clara acasa-fata mea in prim plan..De atunci sunt f. atenta la limita de viteza;)
  • +6 (6 voturi)    
    aro 244 (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:44)

    Feleaga Sergiu [anonim]

    Chiar daca va trebui sa fac focul sub masina toata noaptea ca sa poata porni masina dimineata, tot o sa schimb passatu' pe ARO. Din ala cu tabla tare!

    Stiti voi de ce!
    • +1 (1 vot)    
      trabant (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:45)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Feleaga Sergiu

      eu chiar vroiam sa-mi cumpar un trabant. la ciocniri frontale e imbatabil, indoaie orice masina. mai sunt doritori? luam pe din sapte un trabant si ne distram cate-o zi pe saptamana:)
  • +2 (2 voturi)    
    altii (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:50)

    hekermer [utilizator]

    Si scuzati-ma ma mai enerveaza 2 tipuri de idioti
    1. Aia care sunt pe drum cu prioritate (chiar pe drumuri nationale am patit-o) si se opresc in mijlocul soselei ca sa acorde prioritate unui autovehicul care iese de pe un drum secundar
    2.Aia care trec pe langa tine cu 1000 kmh, injurandu-te ca mergi incet, iar la prima intersectie se opresc pentru a lasa sa iasa pe cineva de pe un drum fara prioritate (oare asta insemna ca te grabesti?)

    Si nu mai vorbesc de aia care te depasesc , iar la 50m dupa ce au trecut de tine, se opresc in fata casei.
    • +3 (3 voturi)    
      pe mine ma enerveaza (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:47)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui hekermer

      idiotii ca tine care considera ca daca au prioritate ii doare in basca. ai stat vreodata pe un drum secundar 5 minute ca sa poti iesi pe drumul cu prioritate?
      insa cel mai tare ma enerveaza dobitocii care blocheaza intersectiile. coloana, n-are unde merge, dar el se baga si uite-asa stau cei de pe drumul fara prioritate cu minutele pt ca sunt cretini cu carnet de arges.
      • +1 (1 vot)    
        na! (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:47)

        hekermer [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Incearca tu sa faci cea ce spui in alte tari decat Romania si o iei pe coaja.Fara amenintari si fara prea multa vorbaraie.
        Auzi tata ce ar fi sa recitesti tu codul rutier si sa-mi spui tu mie unde scrie ca trebuie sa dau prioritate celor de pe drum secundar, daca nu este indicator pentru asta.Faptul ca las pe cineva pentru ca e cazul, e altceva.
        Sa te vad eu cum te opresti pe E60 de la 100 km/h la 20 cand boul (care se pare ca esti si tu) din fata ta da prioritate unei carute sau automobil care iese de pe nu stiu ce ulita,numai pentru ca este condus de un "preten".
        Si auzi mai tata, daca eu sunt pe drum prioritar nu am nici o obligatie fata de tine.Din partea mea poti sa stai si o ora, ai auzit?
        Intr-adevar asta nu inseamna ca blochez o intersectie, sau nu las pe cineva sa iasa.Dar in nici un caz nu in fata mea pentru ca si eu am stat la rand si nu-mi convine sa se bage cineva. .
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti.... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:24)

      Alexandrescu [anonim] i-a raspuns lui hekermer

      Ce inseamna un instructor prost ! Ce inseamna lipsa de educatie ! Trebuie sa stii ca este o lege scrisa (in unele tari) si nescrisa (in altele) prin care si cei de pe drumul fara prioritate trebuie lasati. Adica, daca pe drumul cu prioritate se circula in coloana, fraierii de pe drumul fara prioritate nu mai ies niciodata ?
    • +2 (2 voturi)    
      re (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:09)

      EmuS [anonim] i-a raspuns lui hekermer

      stii ce ma enerveaza cel mai tare..?
      atunci dupe ce iti dau prioritate
      (cu toate ca iesi de pe drum secundar dupa ce ai aisteptat 5-10min ) iesi ca un nesimtit fara macar sa ridici o mana in semn de respect sau sa dai de doua ori din avarii... dar de ....
      daca toti ar gandi ca tine.... ar fi facut astia numai drumuri principale...
      iar daca circuli de valea prahovei de ex.. unde sa circula bara la bara... atunci sa iesi din curte noaptea.... ca atunci e liber,... si nu trebuie sa te mai lase nimeni
      • 0 (2 voturi)    
        na? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:25)

        hekermer [anonim] i-a raspuns lui EmuS

        Si de aici am ajuns la politica.Pentru ca drumuri pe care se intampla ceea ce se intampla pe Valea Prahovei, Bucuresti, Cluj Napoca etc. sunt numai in Romania (eventual si in Bangladesh, Congo etc.).
        Stii mai este un caz.
        Intr-o zi ploioasa la Cluj, mergand pe o strada destul de ingusta cu o viteza muuuuuult sub maxim am intrat intr-o groapa plina de apa si am stropit un pieton.Acela ma injura de mama, tata...
        La randul meu i-am sugerat sa-l injure pe cel pe care l-a votat, adica EMIL BOC (primar pe vremea aceea), de mama si de ce mai vrea pentru ca el este cel care raspunde pentru starea drumurilor.
        Concluzie nu ma injura pe mine pentru ca tu nu poti iesi din curte ci pe ala pe care l-ai votat si nu ti-a facut o autostrada, niste marcaje in oras sau ce mai lipseste de pe drumul public.
        Iti spun, daca in alte tari se intampla ceea ce se intampla pe drumurile noastre de mult erau proteste spontane cu cauciucuri in flacari si batai cu politia.
  • +1 (3 voturi)    
    Limbaj de cartier (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:23)

    Joe the Plumber [anonim]

    Alex, interesant articol, si adevarat din cate imi amintesc despre Bucuresti. Din pacate, limbajul si stilul tau este putin arogant, neelevat, de cartier. Exista un risc sa te confunzi in comun.

    Astept mai mult de la hotnews.ro

    Numai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Alta categorie (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:55)

    Empire [anonim]

    Pe mine ca sofer ma enerveaza pietonii care stau si asteapta pe cineva in fata trecerii de pietoni... Crap cand incetinesc... ii fac semn sa treaca si el zice ca nu vrea... Daca mergi normal si sare pe trecere, puscarie scrie pe tine...
  • -2 (4 voturi)    
    revista scolii (Joi, 15 ianuarie 2009, 21:02)

    amidona [anonim]

    or mai avea liceele reviste , da site-uri pentru tinerii dornici sa scrie ? e hotnews platforma puberului care-si scrie uimirile in jurnal ?
  • +1 (1 vot)    
    doua metode (Joi, 15 ianuarie 2009, 21:53)

    Costel Pungasu [anonim]

    Daca merg linistit, fara sa schimb banda mereu si alte manevre, ajung la destinatie obosit si stresat; daca merg un pic mai agresiv, cu ceva manevre ajung relaxat (cam in acelasi timp). Am o masina vai de ea, care numa' sportiva sau agila nu e (Pgt Partner). Inainte sa comentati, incercati cele doua metode.
  • +1 (1 vot)    
    :) bun articol (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:25)

    bogo [anonim]

    foarte bun articolul, bravo! desi inceputul si anume partea referitoare la efortul de a semnaliza este extrem de asemanator cu replicile unui renumit actor, care este enervat de un domn care schimba benzi fara a semnaliza. ma bucur ca cineva a mai vazut filmul:) in rest un articol excelent!
  • +1 (3 voturi)    
    Ar trebui sa conduceti in USA (Joi, 15 ianuarie 2009, 23:31)

    Joe the Plumber [utilizator]

    Dupa 10 ani in Boston, Massachusetts, inca ma enervez de modul de conducere de aici:
    - degeaba avem 5 benzi de autostrada pe sens, daca toti merg cu aceeasi viteza (70-80km/h) pe toate. Nu poti sa mergi mai repede decat daca faci jaloane printre ei.
    - nu inteleg daca ii faci "politicos" cu farurile sa se dea la o parte. Dimpotriva, incetinesc.
    - nu exista regula de cedeaza la dreapta, ci e "cine ajunge primul, pleaca primul". Exista intersectii cu 4 semne STOP (din toate partile), si pleaca la mica intelegere.
    - sunt "politicosi", chiar daca am cedeaza trecerea, si ei au prioritate, se mai opresc sa ma lase sa trec absolut airuea, si pot cauza accidente.
    - pe drumuri mai mici cu o singura banda pe sens, e linie continuua si nu se depaseste. Merg toti ca ratele cu 50km/h.
    - se pornesc cam greu la semafor.

    Dar si lucruri bune:
    - ca pieton toti iti acorda prioritate, chiar si cand treci aiurea strada
    - nu parcheaza ca miticii cu doua roti pe trotuar
    - nu exista dublu parking cu avariile pornite.
    - nu iti taie nimeni fata la semafor.
    - nu claxoneaza nimeni cu jumate de secunda inainte de a se face verde.

    Numai bine.
    • +1 (5 voturi)    
      of, ionele (Vineri, 16 ianuarie 2009, 1:10)

      smecta [anonim] i-a raspuns lui Joe the Plumber

      ... uite asa a ajuns romanu' nost' neaos in americi si il deranjeaza ca aia conduc corect si politicos. dupa 10 ani tot nu isi da seama ca 4 way stops regleaza FOARTE bine traficul, nu regula de cedeaza dreapta... dar na, poate peste inca 10 ani o sa isi dea seama care sunt regulile de circulatie si cum e sa conduci o masina SAFE si CORECT...
    • +1 (1 vot)    
      te plingi de 80 la ora? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:56)

      Alex Mihaileanu [anonim] i-a raspuns lui Joe the Plumber

      Conduci in SUA si te plingi ca aia merg cu 70-80 la ora? Atunci vino in Bucuresti. Sa vezi cum e sa conduci cu o viteza intre 10 si 30 la ora, iar daca esti dintre cei care nu mai scot din viteza, sa vezi si cum e sa schimbi placutele de ambreiaj la un an. Sau poate vrei sa vezi cum vine mirlanul cu jeep-ul si, din cauza ca n-are prioritate, da' vrea sa se bage, iar tu nu-l lasi, iti baga faza lunga si-ti face ochii prastie.
      Asta asa, ca tot am patit-o aseara.
      Ehe, daca s-ar circula si in Bucuresti macar cu 30-40 la ora, parol ca nu s-ar mai plinge nimeni. De la o ora jumate pentru opt kilometri la doar jumatate de ora, sa vezi ce fericita ar fi toata lumea,
      • 0 (0 voturi)    
        pt. Alex Mihaileanu (Vineri, 16 ianuarie 2009, 15:51)

        neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Alex Mihaileanu

        Pai se plange...In Germania ai multe portiuni de autostrada unde mergi cu cat poti, daca iti permite masina si buzunarul...
        Pt. Romanica si in special pt. Bucuresti...Daca s-ar respecta regulile si mai ales amenzile, eventual marirea lor cu 100% (si bineteles aplicarea lor pt. toata lumea) sa vedeti ce civilizati devin romanii...Nu discut de luarea carnetului pe bune..Faza tare in Austria..ma plimbam pe malul unui lac asta vara si admiram privelistea cand in parcare se aude un poc...vroia si unul cu numar de B. sa admire privelistea...Din cate masini au trec pe acolo, nu putine, ala a fost singurul care a luat stalpul..de....avea masina "Q7" si fata de smecher...de astia nici prin europa nu mai scapi...
      • 0 (0 voturi)    
        E trafic si aici (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:28)

        Joe the Plumber [utilizator] i-a raspuns lui Alex Mihaileanu

        La ore de trafic, mergem si noi cu 20km/h pe 4-5 benzi. Dar si asta e cauzat de primii din coloana care merg ca o mamaliga.
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari pentru articol (Vineri, 16 ianuarie 2009, 8:28)

    Alinache [anonim]

    Astfel de articole ar trebuie sa fie zilnic in toate ziarele. Ca sa nu mai zic de televiziune, cu impactul ei... Numai asa se poate educa acest popor, sa recunoastem, cam inapoiat in general.
  • -1 (3 voturi)    
    soferi (Vineri, 16 ianuarie 2009, 9:22)

    lemn [anonim]

    ceea ce povestesti tu in articol se intampla doar in Bucuresti :)
  • +1 (1 vot)    
    As sugera... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:51)

    Un anonim [anonim]

    ...sa se scrie un articol si despre folosirea luminilor in trafic. Gasim o groaza de jmekeri(intentionat scris asa) care merg cu farurile si stopul de ceata aprinse. Ca sa vada/sa se vada mai bine.
    Dragilor, acestea se folosesc EXCLUSIV cand vizibilitatea este redusa. In conditii normale, deranjeaza.
    Cei mai tari sunt cei cu Logan, care nu sunt multumiti decat daca masina lor arata ca un pom de Craciun.
    • 0 (0 voturi)    
      becuri (Vineri, 16 ianuarie 2009, 13:39)

      hekermer [anonim] i-a raspuns lui Un anonim

      Daca vorbim de oras ai dreptate.
      Pe drumuri nationale (europene) e obligatoriu sa folosesti farurile.
      Cele de ceata intr-adevar sunt inutile.
      Problema e cu aia care ridica unghiul de luminare (oare e bine scris?) a farurilor si desi folosesc faza scurta ai toate sansele sa fii orbit.
      Si sunt foarte multi "orbi" care folosesc becuri mult mai puternice decat ar avea voie, conform cartii tehnice.
    • +1 (1 vot)    
      lumini de ceata (Vineri, 16 ianuarie 2009, 14:24)

      zulu [anonim] i-a raspuns lui Un anonim

      Ai mare dreptate...Sunt o gramada de ciumpalaci care cand se suie in masina invart de toate butoanele fara sa aiba habar la ce folosesc si ca e foarte posibil sa-i derenjeze pe ceilalti


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by