Posibilul esec al PD-L in alegerile de peste citeva zile are zeci de cauze. Una dintre ele e disparitia unei marci inregistrate ale portocaliilor: discursul politic in cheie ludic-optimista, cu ajutorul caruia a capitalizat in 2004 mii de voturi de la electoratul tinar, de dreapta. Acest tip de discurs este utilizat perfect acum de Alianta PSD-PC, cu ajutorul exceptional al trustului Intact. Unde Mircea Badea ar merita platit in aur :)

Scurta recapitulare:

In 2000, Traian Basescu intoarce toate calculele in competitia pentru primaria Bucuresti, invingindu-l pe Sorin Oprescu. Basescu si-a datorat succesul si unui discurs atipic, care a atras mii de tineri. A folosit simboluri electorale socante pentru conservatorismul vremurilor, precum ardeiul iute.

In 2004, Alianta DA si Traian Basescu au folosit un arsenal la fel de iesit din norme: campanii virale pe internet si pe telefonul mobil, afisaj de campanie extrem de indraznet. Toate, dublate de un discurs optimist, cu priza la electoratul tinar, activ.

In 2007, la alegerile pentru Parlamentul European, s-a vazut clar ca PD-L nu se descurca la fel de bine fara "locomotiva" Basescu. Discursul de partid devenise tern, batrinicios.

2008, reinventarea Antenelor

Acum, in campania pentru alegerile din 2008, din arsenalul PD-L a lipsit cu desavirsire tipul de discurs enuntat. Nimic iesit din comun, nici o gaselnita demna de tinut minte. In locul atacurilor ironic-ludice din trecut, PD-L-istii n-au pus nimic. Partidul, lipsit de aportul lui Traian Basescu, nu s-a reinventat.

A facut-o, in schimb, Alianta PSD-PC, care a gasit ambalajul adecvat pentru mesajele hard.

A facut-o prin intermediul show-man-ilor Mircea Badea, Valentin Stan, Mihai Gidea si Ion Cristoiu. In formula completa sau fiecare in parte, acestia au devenit vectori de opinie datorita stilului lor relaxat, lipsit de orice "scrobeala". Atentie! Nu discutam aici despre moralitatea sau corectitudinea ideilor pe care le-au vehiculat, ci despre show-ul pe care l-au facut permanent si care a tinut captive audiente colosale in ultimii doi ani.

Mai mult: cooptarea echipei Morar-Buzdugan la Radio Zu a fost o miscare brilianta. Pe linga reusita comerciala a mutarii, Intact a mai primit o infuzie de audienta tinara, dinamica, numai buna de supus unui bombardament informational.

Puneti cap la cap audientele acestor show-uri audio sau TV si veti intelege cit de bine s-a scurs catre publicul tinar mesajul favorabil Aliantei PSD-PC.