Participati la emisiunea Bucuresti punkt Bonn (HotNews.ro si Deutsche Welle)

Ce asteapta romanii de la noul presedinte al SUA?Dar nemtii, ei ce-or fi asteptand?

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 6 noiembrie 2008, 11:35 Actualitate | Opinii


Emisiune radio - online
Foto: HotNews.ro
Noul presedinte ales al SUA nu poate mari salariile profesorilor si functionarilor din Romania. Nici nu poate sa ne asfalteze strazile. Nu direct. Dar viitoarea administratie de la Casa Alba poate influenta viitorul multora dintre noi. Sau nu...

Voi, personal, ce asteptati de la Obama&comp. in urmatorii ani? Noi, romanii, ce ne-am putea dori de la o conducere inteligenta a celui mai puternic stat?

 Dar nemtii, nemtii asteapta ceva schimbari in viata lor in urma alegerilor din SUA?  La aceasta ultima intrebare va vor raspunde colegii de la DW.

Opiniile cititorilor HotNews.ro vor fi incluse in prima editie a emisiunii.

Bucuresti punkt Bonn


Realizata in parteneriat cu Radio Deutsche Welle, emisiunea o puteti asculta in Bucuresti pe frecventa de 88,5 FM sau pe site-ul HotNews.ro, vineri, ora 17:00, ora Romaniei.
Invitat in studioul HotNews.ro: Cristian Ghinea
Interlocutor in studioul HotNews.ro/DW: Petre Iancu /Robert Schwartz



















2234 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Ce as dori eu: (Joi, 6 noiembrie 2008, 12:01)

    Alin [anonim]

    Sa nu lase Rusia sa-si faca de cap prin zona.
    • -1 (1 vot)    
      Corect ... (Vineri, 7 noiembrie 2008, 9:09)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Si un prim pas in a impiedica Rusia ar fi lichidarea agentilor ei. Printre acesti agenti se numara patriciu, tradiceanu, felix, ilici si toata clica lor. Ce zici Obama ... pui putin CIA la treaba?
    • 0 (0 voturi)    
      / (Vineri, 7 noiembrie 2008, 12:56)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Alin

      / Curatarea padurilor de uscaturi e o actiune foarte benefica pentru padure ... si in spirit Machiavelic nu mai conteaza mijloacele ... asa ca CIA ar putea incepe lichidarea agentilor rusi ca patriciu tradiceanu, ilici si altii ca ei ... Pt Romania asta ar fi foarte bine! Sau voi tineti cu Rusia???
  • -1 (5 voturi)    
    Vis ! (Joi, 6 noiembrie 2008, 12:29)

    Stefan [anonim]

    As dori sa sustina justitia independenta si impartiala. Sa bage bine in capul politicilor nostri ca sint la serviciul natiunii si nu invers. Apartenenta la NATO sau CE nu inseamna a inchide ochii Americii in fata injustitiei nationale.
  • +6 (6 voturi)    
    Obama (Joi, 6 noiembrie 2008, 12:33)

    Obliomov [utilizator]

    Buna ziua!
    Personal domnul Obama nu mi-a promis nimic in trimpul campaniei asa ca ar fi nedrept sa am asteptari de la domnia sa ori de la echipa prezidentiala. Insa doua lucruri ar putea face: sa ramana factor de echilibru in structura mondiala si sa stabilizeze/stopeze declinul economic al SUA cu efecte implicite in economia mondiala. A ma astepta la mai mult ca roman de la ei ar insemna sa ma pun in postura parintilor/bunicilor care i-au asteptat 45 de ani pe americani sa rezolve mizeria de aici. Nerealist, nu?
  • -3 (9 voturi)    
    dorinta (Joi, 6 noiembrie 2008, 13:19)

    Liliana [anonim]

    As dori sa fie in continuare "cu ochii" pe terorismul mondial,pentru a ne simti fi in siguranta in orice tara din lume.Ma tem totusi ca incetarea monitorizarii armate din Irak ne lasa "descoperiti" in fata acestui pericol mondial.
  • +4 (8 voturi)    
    uite asta (Joi, 6 noiembrie 2008, 13:22)

    MirceaA [anonim]

    sa nu inventeze razboaie, sa nu scoata pistolul ca Billy the Kid. In concluzie, sa nu fie unul cu muschi, ci cu creier. Imi este frica sa nu pateasca ce a patit Kenedy. /
  • -4 (10 voturi)    
    FRATELE CEL MARE (Joi, 6 noiembrie 2008, 13:37)

    Constantinescu [anonim]

    DA ! ne intereseaza la max. ce se intampla in Tara care este responsabila de mai toate metodele si inventiile in a de-men-ti-a-li-za Lumea toata !!
    De la ei : drogurile,/ fii Super-man !, / homosexualitatea !! / sida ! / puzderie de filme stupide, tampite, agresive, desene animate de stricat mintile din pruncie (nu adevaratele Disney) , ... cemai, ... Ca sa nu mai vorbim de atatea razboaie si demonstratii de forta !!
    U.S.A ?? centrul Terei - ne-bu-ni-a Neamurilor !!
    FRATELE CEL MARE (mare in Rautati !! )
    Trebuia, trebuia sa se puna iceput declinului Rautatilor Pamantului !!
    Speram ca B.O. - noul presedinte, sa fie Mana lui Dumnezeu , Care nu paraseste faptura Sa.. nici chiar ajunsa intr-un asemenea HAL de dezmat si Ne-rusinare..
    • -1 (1 vot)    
      diazepampam (Joi, 6 noiembrie 2008, 19:57)

      Hollow [anonim] i-a raspuns lui Constantinescu

      Stii cum stiu ca te urmaresc baietii in halate albe?
      Din linutele alea cu care iti intaresti cuvintele de parca ai vorbi.
      Pam-pam.
    • 0 (2 voturi)    
      PERFECT!! (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:58)

      CELA [anonim] i-a raspuns lui Constantinescu

      Cu mici excepti ai un comentariu perfect la adresa aceste USA . Am fost acolo si am vazut cu ochii mei dezmatul pe care il afiseaza uzind de munca milioanelor de emigranti care le tin tara curata (altfel EI -AMERICANII ) s-ar ingropa in gunoaie, care muncesc ca niste sclavi pt a-si asigura un trai -intrdadevar mai decent ca aici - DAR cu ce pret. ?! Exploatarea este in floare. In timp ce o minoritate -cam 10% isi permit toate minunile lumii -masini,case,elicoptere, iahturi, avioane ,vacante de lux, si alte ,alte. Pai asta e DEMOCRATIE > Halal NU cred ca Obama schimba ceva . Poate peste 100 ani ,
      • -1 (1 vot)    
        si atunci?.......ce facem? ... (Vineri, 7 noiembrie 2008, 10:51)

        cetateanu [anonim] i-a raspuns lui CELA

        Care-i solutzia atunci? comunism (NU RAD, CHIAR PLANG!)
  • +1 (7 voturi)    
    Un "black man" pentru Romania (Joi, 6 noiembrie 2008, 13:38)

    Nope [anonim]

    Domnul Barack Hussein Obama Jr. s-a descris public, in fata a zeci de mii de oameni, ca fiind un "american black man", iar de ieri toata presa mondiala anunta ca USA au primul presedinte "afro-american" (de ce nu euro-african, doar mama care l-a facut, purtat 9 luni si nascut e o alba?!) din istoria lor.

    Ce imi doresc de la si pentru domnul Obama e un discurs rasial mai echilibrat, care in loc sa puna accentul pe mostenirea genetica, sa lumineze putin mai mult pe aceea culturala si istorica. Pentru ca asta ar ajuta minoritatile etnice din orice tara, inclusiv cele din Romania, sa perceapa pozitiv posibilitatile lor de a se integra/asimila la poporul/statul unde traiesc, muncesc si spera. Ma refer la cazurile in care acele minoritati nu au nici un stat propriu, nici o tara independenta de origine, in care sa-si poata implini destinul daca sunt asuprite altundeva pe glob. Daca a fost posibil pentru Israel, de ce n-ar fi posibil si pentru altii?

    Ar fi exceptional daca domnul Obama, desi american si vag cunoscator al subtilitatilor istorice europene, ar ajuta popoarele mai mici si fara stat din Europa si de pe alte continente sa aiba propriul lor stat suveran, propria demnitate.
    Intr-un sens, domnia sa ar putea incerca o experienta tipic personala, un fel de afirmative action in relatii internationale, pentru catalani, basci, corsicani, kurzi, baluci, tamuli, arabi palestinieni, etc. Si asta chiar daca acestia nu dispun de petrol sau nu ocupa pozitii geo-strategice esentiale. Asta ar fi intr-adevar extraordinar din partea unei conduceri "inteligente" ale USA.

    In rest, business as usual, la nivel regional: sa ne ajute Obama sa protejam Moldova de influenta Rusiei si eventual reunificarea cu Romania, sa permita sarbilor sa aiba un stat comun, sa faca presiuni reale asupra Turciei pt. a-i ajuta pe kurzii discriminati, etc.
  • -4 (12 voturi)    
    ...la nimic bun (Joi, 6 noiembrie 2008, 13:55)

    metallicus [anonim]

    Nu ma astept la nimic bun de la un presedinte provenit din Partidul Democrat. Daca vroiau un afro-american la Casa Alba, de ce n-au propulsat-o pe Condi Rice? Acea doamna are o minte brici!!! Pentru România, un democrat la Casa Alba nu poate insemna decît reintrarea in sfera de influenta a Rusiei. Cine se bucura de victoria lui Obama uita ca Democratul Roosevelt ne-a facut cadou lui Stalin inca inainte de sfîrsitul WW2. Sau, mai rau, nu stie istorie...
  • +2 (4 voturi)    
    Eu... (Joi, 6 noiembrie 2008, 14:25)

    Momo, zis Pamant de Flori [anonim]

    ...m-as bucura sa apuce Anul Nou. Viu.
    Deocamdata, toata lumea se uita la el ca la o ciudatenie... Cand o-ncepe sa faca macar parte din ce a promis in discursurile lui electorale... Sa vedem atunci.
    Altfel, numa' bine, domnule Obama! Eu nu astept nimic de la administratia Dvs.
  • -2 (6 voturi)    
    victime colaterale (Joi, 6 noiembrie 2008, 15:31)

    iul [anonim]

    Sa faca ceva ca sa nu mai existe victime colaterale in Irak si Afganistan. Este strigator la cer.
  • +6 (6 voturi)    
    Prim ministru? (Joi, 6 noiembrie 2008, 15:35)

    Lord Brittish [anonim]

    Sa-l coloreze la loc pe Michael Jackson !
  • -2 (6 voturi)    
    America e condusa din umbra (Joi, 6 noiembrie 2008, 15:42)

    ady [anonim]

    Dupa cum se stie America nu e condusa de un presedinte ci de serviciile secrete si magnatzii economici ..e simplu noi suntem puternici asiguram securitate ca vrei sa nu pt asta platiti cumparati de la noi ca-i vechi ca-i nou si ne da-ti toate resursele
    Se spunea ca trupele se vor retrage din Irak si acum aud ca da se vor retrage dar intre trimp mai trimit trupe suplimentare..sa fii naiv sa crezi ca in america e democratie
    • +1 (1 vot)    
      . (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:44)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui ady

      ai inteles prost, se vor retrage
    • +1 (1 vot)    
      culmea (Vineri, 7 noiembrie 2008, 0:21)

      Dodo [anonim] i-a raspuns lui ady

      Oameni buni, intelegeti odata pentru totdeauna ca nu este bine pentru nimeni daca trupele americane se retrag din Irak inainte de vreme. Daca s-a retrage in momentul asta, tot progresul inregistrat in ultimele 11-12 luni ar fi pierdut... Irakul s-ar intoarce inapoi la razboi civil si ar muri de o mie de ori mai multi oameni nevinovati decat mor acum. Obama face categoric o imensa prostie daca incepe retragerea trupelor imediat.
  • +2 (2 voturi)    
    vizele? (Joi, 6 noiembrie 2008, 17:31)

    cetatean [anonim]

    Ma intereseaza chestiunea vizelor. Ce sanse avem?
    am citit acum cateva zile urmatoarea stire:
    Ambasadorul roman la Washington, Adrian Vierita, si secretarul american pentru securitate interna, Michael Chertoff, vor semna luni, 3 noiembrie, la Washington „Declaratia dintre Ministerul Internelor si Reformei Administrative al Romaniei (MIRA) si Departamentul pentru Securitate Interna al Statelor Unite ale Americii (DHS) privind principiile de cooperare in vederea intaririi masurilor bilaterale de securitate pentru calatoriile internationale si a indeplinirii cerintelor Programului Visa Waiver”, anunta MAE
  • 0 (6 voturi)    
    sa duca nato macar la nistru (Joi, 6 noiembrie 2008, 17:38)

    iovescu [anonim]

    ca sa facem o stauie la Prut lui Bush,
    si lui Obama una la Nistru
  • -2 (4 voturi)    
    Obama marioneta (Joi, 6 noiembrie 2008, 18:33)

    Ion [anonim]

    La fel ca si alti presedinti inaintea lui, Obama nu va fi decat o marioneta in mana celor care l-a propulsat unde e acuma. Ca sa ajungi presedinte in US trebuie sa ai sustinere puternica, si aceasta sustinere se plateste odata ce ajungi la putere. Mult noroc, dar nu ma astept la minuni. Faptul ca e negru, alb, galben sau orice alta culoare, conteaza mai putin, e important sa fie suficient de destept sa poata aduce o schimbare mai ales pe plan international a politicii americane care s-a dovedit dezastroasa in ultimii ani.
  • +1 (1 vot)    
    Mi-as dori... (Joi, 6 noiembrie 2008, 18:40)

    radu [anonim]

    sa faca ceva in problema vizelor.
    Romanii din America au familie acasa si vor sa fie vizitati de ei.Nu toti au castele si firme asa ca sunt respinsi.
    De asemenea cred ca a sosit momentul in care orice roman sa aiba dreptul de a calatori,cand vrea in SUA.
    Inca o problema.Sotia mea e cetatean american.Dupa ce ne-am casatorit singura cale de a merge in SUA a fost emigrarea.Am intrebat,de ce trebuie sa emigrez,poate vrem sa stam 6 luni in SUA,6 luni in Romania.Mi s-a spus ca asa ceva nu se poate,ca trebuie sa emigrez.Este adevarat si nu este corect.Daca esti rezident american si stai mai mult de 6 luni afara din USA au dreptul sa-ti ridice rezidenta.
    Nu cred ca este corect si m-as bucura sa se rezolve problema asta.
    • +1 (1 vot)    
      Dezinfomat (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:12)

      George [anonim] i-a raspuns lui radu

      Domnu' Radu, esti dezinformat. Ca rezident permanent, poti sa stai pana la sase luni in afara SUA fara sa-ti pierzi green-cardul. Poti sa stai si mai mult de sase luni plecat (pana la doi ani), insa iti trebuie document de reintrare de la imigrarile americane.

      Oricum, toate perioadele pe care le-ai petrecut in afara SUA afecteaza intervalul de timp dupa care poti sa ceri cetatenia americana.

      Deci ce vrei, sa stai sase luni in SUA si sase luni in afara SUA, e perfect realizabil. Atat ca o sa-ti afecteze cumva dreptul la cetatenie americana.
      • +1 (1 vot)    
        Re-entry permit Visa (Joi, 6 noiembrie 2008, 22:33)

        radu [anonim] i-a raspuns lui George

        Parca asa se numeste...re-entry permit visa?
        Am auzit de asta insa nu am inteles daca se obtine inainte sau dupa plecare.
        Unde m-am pierdut eu:la inceput am avut rezidenta ptr 2 ani (parca,sau un an) cu conditii.Dupa 2 ani am primit rezidenta permanenta si conditiile au fost ridicate.La acel moment am crezut ca acest lucru inseamna ca am rezidenta 'fara conditii',pot sa calatoresc cat si unde vreau.Intre timp INS a devenit Homeland Security si legea precum poti sa-ti pierzi rezidenta daca ai stat mai mult de 6 luni fara viza de re-intrare.Eu nu am avut de unde sa stiu asta,nu citesc legile in fiecare zi.Asa ca la revenirea in USA am fost aspru certat si amenintat ca daca mai fac prostia asta inca o data imi iau rezidenta.Pot sa spun ca m-am simtit foarte prost,parca eram un ilegal care incearca sa treaca granita fraudulos.Am proprietati in SUA,sotie de cetatenie Americana,munca in SUA si nu pot sa fiu de acord cu acest gen de tratament.In acest timp o gramada de arabi,pakistanezi treceau prin vama cu zambetul pe fata.Mi s-a spus daca vreau sa stau in America sa stau,sa nu mai plec.Nu credeti ca mi se forteaza un pic mana?Stai sau iti luam rezidenta.As vrea sa fac o reclamatie dar mi-e frica ca mai rau imi fac.
        Nu mi-am luat cetatenia din prostie,din comoditate si am auzit ca multi traiesc in SUA cu rezidenta permanenta.Dar de aici pana a fi amenintat ca sunt trimis in Romania (nu pot sa zic acasa ca asta inseamna SUA de 7 ani) e o diferenta mare.
        Poate exagerez dar nu cred ca nimeni a fost tratat astfel vreodata in Europa.Sa iti iei rezidenta si sa fi obligat sa stai ca sa nu o pierzi.
  • +3 (5 voturi)    
    cel mai mult... (Joi, 6 noiembrie 2008, 19:00)

    cosmin [anonim]

    ...mi-as dori sa ne cucereasca. el sau orice stat civilizat din lume.oricum.oricand.numa sa scapam de lichelele care ne conduc...
    • +1 (1 vot)    
      . (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:46)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      corect, am fi peste nemti daca ar fi americanii la putere in romania.
  • -2 (2 voturi)    
    Mesia sau Icar (Joi, 6 noiembrie 2008, 19:07)

    dani [anonim]

    Nemtii isi pun intrebarea daca Obama e "Mesia sau Icar?". O parte dintre ei nu se intreaba, ci decid: "Obama trebuie sa inchida Guantanamo".
    Oamenii de afaceri germani sunt in general multumiti cu alegerea noului presedinte, insa vor un "New Deal". Tschüss!
    • +1 (1 vot)    
      Investitorii vroiau un republican (Joi, 6 noiembrie 2008, 19:38)

      Apfelstrudel [anonim] i-a raspuns lui dani

      Bursele au cazut si ieri si azi (inclusiv la Frankfurt), la fel si cursurile la petrol, moneda americana pierde in fata euro, etc.
      De obicei e invers cand e ales un presedinte de incredere pentru economie si afaceri.
      Sunt si probleme in Congres, unde o parte din democrati nu mai vor un alt plan Paulson pe banii publici, desi Nancy Pelosi insista.
      • +1 (1 vot)    
        Vot de (ne)incredere (Vineri, 7 noiembrie 2008, 10:28)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Apfelstrudel

        Bursele si investitorii si-au dat votul de (ne)incredere in presedintele ales. Nu cred ca are importanta partidul, ci faptul ca pana acum 18luni Obama era un ilustru necunoscut, fara record politic si/sau economic. Suspiciunea va continua pana cand se va vedea ce echipa isi va alege si ce pasi politici si economici va lua. E clar ca lipsa de experienta a noului venit in toate domeniile ii sperie pe cei cu bani in timp ce prostimea danseaza in delir si cer "black power". Obama a primit un vot emotional si nu unul pragmatic.
  • -1 (1 vot)    
    si daca? (Joi, 6 noiembrie 2008, 19:23)

    MirceaA [utilizator]

    si daca-i batem, unde-i ingropam???
  • 0 (0 voturi)    
    Obama (Joi, 6 noiembrie 2008, 20:10)

    Petrovici [anonim]

    Astept sa termine cu criza a lor si cea mondiala. Sa ne ajute sa punem justitia pe calea cea sfanta si dreapta precum tot cere Basescu. Sa ne ajute sa contracaram mafia oligarhica si jafurile din economia nationala : vanzarea petrolului, licitatii trucate inpamantenite (?), diminuarea spagii, salarii la media UE. Americanii pot sa ne ajute in treaba asta dupa cum au si intervenit adesea ambasadorii lor. Sa ne introduca si noua principiul lui Obama ca e prea multa bogatie pe Wall Street (la oligarhii nostri) fata de cata nefericire se afla la oamenii simpli.
  • -1 (1 vot)    
    !!! (Vineri, 7 noiembrie 2008, 10:30)

    SorinH [anonim]

    - Sa inceteze falsele conflicte si sa orienteze bugetele aferente pentru dezvoltarea economica si crearea de locuri de munca in SUA. Economia mondiala depinde de cea americana, o Romanie bogata nu poate exista fara o Europa bogata deci o America bogata.

    - Sa normalizeze speculatiile financiare surse de dezechilibru si criza la nivel mondial.

    - Sa inceteze relatiile de tutela actuala si sa dezvolte relatii internationale bazate pe respect reciproc si "castigator-castigator".

    - Sa deschida si mai mult univarsitatile americane studentilor din tarile emergente, facilitand regimul de vize si acordarea de burse stiintifice.

    - Sa renunte la climatul de tensiune permanenta in care traieste americanul de astazi si care tinde sa se extinda in toate tarile occidentale.

    - Sa participe la reforma si consolidarea marilor institutii mondiale, in principal ONU, singurele garante ale unei ordini mondiale.

    - Sa fie pozitiv si constructiv, sa reuseasca sa reuneasca America indiferent de convigerile politice, de rasa, de religie, de sex. Sa fie un reper si un exemplu mondial in lupta impotriva rasismului si anti-semitismului. Sa aiba discernamant in fata lobby-urilor, indiferent de orientarea lor.

    .
  • +1 (1 vot)    
    mai rau??? (Vineri, 7 noiembrie 2008, 11:17)

    nicu [anonim]

    Joe Biden, vicele, se pare ca nu ne iubeste prea tare. Este un apropiat al lobby-ului maghiar din State!!
  • 0 (0 voturi)    
    corectitudine (Vineri, 7 noiembrie 2008, 13:06)

    luci [anonim]

    asta cer de la el, ca ne-am saturat de lozinci cu america face, drege, apara, etc...
    multe din teribilismele acestei lumi sunt rezultatul politicii americii, care nu si-a urmarit decat scopul personal...
    ii doresc sa conduca o tara mare, puternica, care sa impuna respect, sa impuna respect prin realizarile sale, prin democratia promovata, prin respectarea drepturilor omului, etc, nicidecum prin forta armelor, care de cele mai multe ori a dus la raspunsuri la fel de brutale, la cheltuirea unor sume imense pentru inarmare
    cred ca a sisit momentul sa se cheltuiasca sume imense pentru hrana, educatie, sanatate, respectarea valorilor si culturii fiecarei tari, renuntandu-se la idei gen globalizare, care de fapt nu urmaresc altceva decat imbogatirea si dominatia asupra lumii a unui numar redus de oameni de afaceri, monopol, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    cand e emisiunea??? (Vineri, 7 noiembrie 2008, 17:33)

    dan [anonim]

    Bun...si emisiunea cand apare pe site???
    Sau trebuie sa ascultam Radio DW????
    Daca e asa, atunci nu mai spuneti ca noi, cititorii Hotnews putem sa participam activ la aceasta emisiune....eu, de expl nu am radio la birou, singura sursa e internetul...
    Ma rog...
  • 0 (0 voturi)    
    Sa desecretizeze contractul cu Bechtel (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:48)

    Niki [anonim]

    Sa vedem si noi cit si-a tras bombonel si cu dip din aceasta mega-afacere desi, nici macar n-au citit contractul, asa dupa cum au declarat. Poate ii intereseaza pe votantii din Mizil.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version