Salariile profesorilor: cum l-a batut Basescu pe Tariceanu cu armele lui

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 24 octombrie 2008, 20:11 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: HotNews.ro
In chestiunea majorarii salariilor profesorilor, seful statului a invins Guvernul cu propriile lui arme. L-a pulverizat cu predicate simple, perfect logice si corecte. Gaseste Tariceanu 2 miliarde pentru administratiile locale? De ce n-ar avea bani pentru profesori? Amintiti-va de veniturile obscene din unele agentii guvernamentale. Premierul a simtit nevoia sa tina teorii liberale despre performanta posibila cu manageri bine platiti. Basescu ii da dreptate cu entuziasm si zice ca adevarul liberal vine manusa profesorilor. Se plange Tariceanu ca banii pentru salarii vor frana investitiile in scoli? Basescu tamponeaza Guvernul cu incapacitatea de a cheltui banii europeni: aia sunt bani controlati, spre deoseberie de banii de la buget, mai usor de furat.

Retorica e buna, dar cand vorbim de bani, mai bune sunt cifrele. Nimeni n-a facut pasul urmator. Cat costa, de fapt, majorarea salariilor profesorilor in 2008? Dupa unele calcule, 160 de milioane de euro. Nici un cent in plus. Sunt bani la buget? Pai Guvernul tocmai ne-a demonstrat ca sunt, scotand din fondurile de rezerva 600 de milioane de euro transformate in fonduri de campanie electorala pentru primarii PNL si PSD.

Potrivit unor surse, Guvernul pregateste in luna noiembrie o noua cheltuiala de 1,5 miliarde de RON, adica alte 400 de milioane de euro, tot pe post de perfuzii electorale. Acestea de ce n-ar fi cheltuieli iresponsabile, revarsarea milioanelor de euro catre primarii PNL si PSD nu mai inghenuncheaza Romania? De ce nu vorbeste premierul Calin Popescu Tariceanu in cifre clare? Vineri seara, a proiectat obisnuitele viziuni apocaliptice, a profetit cataclisme economice si prabusiri cosmice. A evitat insa demonstratii contabile pentru ca ele, calculele, s-ar intoarce impotriva lui.

De fapt, liberalii sunt victimele propriei demagogii. Sa recapitulam. Cu ochii pe voturile pensionarilor, PNL si PSD au stors bugetul marind in valuri pensiile si nu mureau de grija economiei.  Atunci, Basescu le-a cerut sa indice surse de finantare, el si PD-L au pierdut, liberalii au marcat puncte. Mai simplu spus: cand mituirea unui segment de alegatori – pensionarii – le-a adus lor, liberalilor, procente, totul a fost ok. Cand adversarii de la PD-L aliati, ce ironie, cu PSD, au mituit ei un segment important de alegatori – profesorii – liberalii se cauta in buzunare. Problema lor este ca adevrsarii politici au marcat la momentul oportun, cu cateva o luna inainte de alegeri, avand sanse sa-si treaca in cont procente bune.

Acest comportament duplicitar le anuleaza astazi credibilitatea. Orice ar spune, nu mai conving. Alegatorii se vor gandi, ajutati putin de Basescu, tot la salariile judecatorilor, medicilor, diplomatilor, toate marite perfect responsabil. Se vor indigna, indemnati de seful statului, amintindu-si de Loganurile de 70.000 de euro cumparate de politisti si mai responsabil.    

Pana mai ieri, liberalii se inchinau Parlamentului si il somau pe seful statului sa-i recunoasca legitimitatea. Acum, acelasi Parlament, altfel dusmanul de moarte al presedintelui, a votat in unanimitate cresterea salarilor profesorilor. Putea visa Traian Basescu la mai mult? Iata-l: se inchina legii, Curtii Constitutionale si Parlamentului. Ce i se mai poate reprosa? Ca a batut demagogia Guvernului cu o demagogie mai sofisticata, perfect argumentata, logica si, in esenta, corecta?

In fine, cateva intrebari: procentele castigate de Traian Basescu se vor contabiliza automat la candidatii PD-L? De unde stim asta? Cat va pierde PNL? Uninominalul n-a fost inca probat. Efectele lui, un mare mister. Ce rol mai joaca partidele, Guvernul, Traian Basescu in economia unor colegii pulverizate si pestrite, in care profilul candidatilor parca incepe sa conteze mai mult decat imaginea si zgomotul produs de fabricile clasice de voturi? 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8618 vizualizari

  • -39 (43 voturi)    
    iresponsabil (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:16)

    joenegut [anonim]

    ca intotdeuna, nu te duce mintea la mai mult!
    • +34 (40 voturi)    
      Mda (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:32)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui joenegut

      Amice, esti degeaba. Pe dl. Tapalaga il duce mintea mai mult decat ai putea tu visa vreodata (si din fericire are puterea sa si spuna ce gandeste), de aceea tu n-ai cum sa intelegi.
      Dar eu zic sa faci un exercitiu, ca nu e greu, si sa spui ce e gresit in articolul de mai sus. Din pacate o sa astept probabil mult si bine un raspuns, caci ma indoiesc ca vei putea vorbi argumentat.
      In alta ordine de idei, sunt de acord cu ce se spune in articol, chiar daca si PDL a jucat la 2 capete si au votat la randul lor in parlament.
      Stau de cateva zile si ma gandesc daca n-ar fi o idee buna sa votez cu PSD ... daca tot au atatea propuneri de pomeni, macar sa demonstreze "in exercitiul functiunii" ca pot sa le si administreze. Sa li se sparga lor in cap, daca tot le-au propus.
      Dar, din pacate, o asemenea solutie ar mai da tara asta cu in 4 sau 8 ani inapoi, si e pacat.
      • -16 (24 voturi)    
        popr roman vai de tine (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:37)

        ha ha ha [anonim] i-a raspuns lui Costi

        si ce daca. mai conteaza cu citi ani mergem inapoi? daca electoratul asta vrea, asta sa-i dam. sa ajungem din nou la hirtii de milioane, fara nici o valoare. asta este poporul roman, si ne meritam soarta cu virf si indesat, asa cum si inaintasii nostrii au patit-o. popor roman vai de tine pentru ca conducatorii ( fara scuze la cacofonie) tai umbla dupa interese electorale proprii.
      • -6 (8 voturi)    
        da, nici eu nu sunt de acord cu primul care a post (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:39)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui Costi

        dar totusi e trist cand premierul si presedintele se lupta pe banii dati de romani, ca doar nu sunt ai lor, nu?
      • -7 (7 voturi)    
        da, il duce mintea (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:48)

        Ela [anonim] i-a raspuns lui Costi

        @Pe dl. Tapalaga il duce mintea mai mult decat ai putea tu visa vreodata ]

        Da, il duce mintea la cine pe cine bate, halal!

        Asta e marea durere a romanului: daca X il bate pe Y, sa moara dusmanii mei etc... nici nu te miri, cand te gandesti cum aratau in carciuma Basescu si Becali, doi manelisti, demni tovarasi de pahar...

        Iar Tapalaga cazut in admiratie in fatza manelistului Basescu, ca, de, asta admira el, baietii dee cartier...
        • +2 (2 voturi)    
          re: da, il duce mintea (Duminică, 26 octombrie 2008, 11:58)

          Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Ela

          e o forma de exprimare, un titlu, atita tot - citeste articolul pina la capat si gindeste din punctul si interesul tau de vedere ca cetatean, nu de unde crezi ca ar vrea Dan Tapalaga sa te faca sa gindeshti.
    • +19 (23 voturi)    
      asa e (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:33)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui joenegut

      l-ai caracterizat perfect pe Tariceanu. Mare dreptate ai.
    • +21 (23 voturi)    
      oare? (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:34)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui joenegut

      Interesant cum vina pica pe presedinte ca nu trimite inapoi legea la parlament. Parlamentarii votau la fel, legea ajungea la Base din nou si? nu respecta constitutia? Pai il suspendau din nou...

      Este o masura populista? Evident, dar nu poti tu sa faci treaba si unul sa fure langa tine zi de zi. Sa fim seriosi, in momentul de fata in romania sunt mai putini oameni angajati cu carte de munca decat pensionari.

      Dintre angajati, doar o parte sunt bugetari. Deci sunt mult mai multi pensionari decat bugetari.


      La pensionari se poate dubla dar la bugetari nu?
      Pai atunci inseamna ca asigurarile ca sunt bani, au fost facute cam la misto.

      Oricum, guvernul nu demisioneaza ca mai este de furat, ca de pasat nu le pasa oricum...

      Si inca ceva,
      • 0 (6 voturi)    
        Dar cu noi productivii.. (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 9:48)

        Arthur [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

        ..ce ati avut? Tocmai am discutat cu un coleg de facultate profesor universitar care mi-a confirmat ca va avea o leafa de cca.1800 eur./luna. Si asta la numai 24 ore/saptamana!Si laasta se adauga si banii din contracte de cercetare care nu aduc nici-un profit statului asa ca-l invidiez ,eu care de 34 de ani tot in productie si am cam aceiasi leafa in firma privata dar lucrand cel putin 44ore/saptamana!Basescu ii plange pe profesorii suplinitori cu bacalaureat sau pe cei care pica cu 2 la definitivat dar nu isi pune o problema simpla: cand si-au ales aceasta cariera nu stiau in ce se baga? Cand sutele de mii de ingineri au ramas fara slujba in anii '90 ce pomeni au primit pentru ne-munca? S-au reprofilat(inclusivin politicieni) si cei buni s-au gasit de lucru in alte domenii asa ca...Cel mai penibil este ca domeniile bugetare unde sunt cele mai mari nemultumiri ale contribuabilului urla cel mai tare ca vor mai multi bani :educatia,sanatate si functionarimea ,cand de fapt cu nenumaratele sporuri ajung sa castige mai bine decat 7un salariat din productie. Si oricum mult mai usor.
        Basescu a dovedit inca o data ca se bazeaza in principal pe pomanagii si nu pe putinii romani care muncesc si gandesc!
        • +2 (4 voturi)    
          Unde nu-i cap... vai de inginer! (Duminică, 26 octombrie 2008, 1:09)

          Trahanache [anonim] i-a raspuns lui Arthur

          Pacalitzi de-astia ca tine, care il injura acum pe Basescu, isi merita soarta! A propus si votat Basescu legea de unul singur??? El n-a facut decat sa o promulge, dupa ce parlamentul i-a servit mingea la fileu! Ai citit cu atentie articolul? Ca mie mi se pare ca n-ai inteles nimic! Daca tot asa ti-ai citit si cursurile, nu-i de mirare ce fel de inginer ai iesit si cum iti castigi banii. Lucrezi la privat? Atunci ce treaba ai cu salariile profesorilor, care sunt bugetari? Nu-ti convine? Du-te si plange-te patronului! Cere-i si lui leafa marita! Ca nu-ti da de la buget!
          Are profesorul universitar 1800 eur/luna? Pai ii merita, inginerasule, fiindca lucreaza 24 ore pe saptamana CU CAPUL, in vreme ce tu scrii de parca ai gandi cu picioarele!

          Si, la urma urmei, nu tot niste profesori universitari te-au facut inginer? Ori te-ai nascut deja cu diploma in mana??? Chiar mi-ar fi rusine sa spun ca-s inginer dupa cate tampenii ai putut sa debitezi!
        • +3 (3 voturi)    
          Unde lucrezi? La fabrica de balotat fum? (Duminică, 26 octombrie 2008, 1:17)

          Trahanache [anonim] i-a raspuns lui Arthur

          Inca ceva, inginerasule: toate contractele din tara asta se impoziteaza! Asa ca nu mai emite ineptii de genul "contracte care nu aduc nici un profit statului"! Exista o chestie care se cheama TVA si se aplica oricarui profit. Daca n-ai aflat, intreaba femeia de serviciu de la firma, ca sigur stie!

          Iar cu "sutele de mii de ingineri" din 1990, sa ma scutesti! Cred ca ai trecut prin scoala ca gasca prin apa, ca n-ai simtul proportiei si al realitatii, baiete! Nu mai spune ca esti inginer, ca te rad si curcile! Vai de tine daca ai muncitori in subordine! Cred ca fac aia un misto de tine, ce n-a vazut Parisul!
        • +4 (6 voturi)    
          Logica la Romani (Duminică, 26 octombrie 2008, 1:47)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Arthur

          Parlamentul voteaza o lege .
          Curtea Constitutionala o declara OK .
          Concluzia unor romani precum Arthur :
          Basescu e de vina.

          La o astfel de logica nu stiu ce rost ar putea avea sa enumeram legile intoarse in Parlament la initiativa presedintelui Basescu si promulgate in final fara nici un fel de modificare esentiala pentru simplul fapt ca in Constitutie este stipulat ca o lege nu poate fi refuzata decit o singura data .

          Presedintele Basescu este chel, nu prost , in caz ca nu ati observat .

          In caz ca nu ati sesizat batjocura pentru cei care prin munca lor aduc plus valoare este practicata de guvern si parlament prin deciziile pe care le iau cu atita nosalanta .

          Cititi cu atentie Constitutia si veti afla care sunt factorii de decizie in Romania .

          Conform Constitutiei Piinea si Cutitul nu sunt la presedentie . Guvernul si Parlamentul fac si desfac tot din tara asta .
          Daca va uitati prea mult pe Antena 1 e posibil ca puterea de discernamant sa va impiedice sa vedeti asta .
    • +13 (17 voturi)    
      tu vorbesti (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:41)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui joenegut

      mai iresponsabil esti tu ... adu argumente nu ataca persoana asa aiurea ... sau nu esti in stare ?
    • +10 (14 voturi)    
      jegut (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:44)

      icsulescu [anonim] i-a raspuns lui joenegut

      asa-i ca adevarul doare? ;-)
    • -1 (1 vot)    
      Trzirea !!!! (continuare..) (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 14:30)

      brandy2ro [anonim] i-a raspuns lui joenegut

      CUI II este frica de ADEVAR, si de ce acestia se ascund in spatele unui MIT al "INITIATILOR" ???Din slabiciune?????? CE ASCUND sau ce au de ascuns ????? FATA DE CINE????? PTR. CE ??? CARE ESTE SCOPUL???? NU-L STIM !!!!! ESTE LEGAL SAU ILEGAL ACEST LUCRU??
      Ptr. toti cei care au PUTERE si DREPTUL DE A VOTA, aceste franturi cred ca ar trebuii sa fie un subiect de studiu PROFUND si transparent care ar face ff BINE LUMII IN care traim !
  • -2 (8 voturi)    
    Subminare (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:24)

    coins.ro [anonim]

    Ar trebui acuzati toti de subminarea economiei nationale :) - http://www.coins.ro/politic/subminarea-economiei-nationale.html
    • +3 (3 voturi)    
      HA,HA,HA (Duminică, 26 octombrie 2008, 2:00)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui coins.ro

      Si daca s-ar dubla salariile profesorilor nu ar fi subminata economia nationala .
      Sumele alocate salarizarii profesorilor sunt mizilic fata de gaurile care se dau la bugetul de stat prin contracte de tipul Bechtel la care costurile cresc cu viteza unei rachete iar realizarile cu cea a unui melc .

      Toata revolta "oamenilor de bine" impotriva majorarii salariilor profesorilor nu dovedeste altceva decit ca in secolul 21, in Romania, tot pe baza sloganului "Sa moara Capra vecinului" ne conducem viata .

      Din pacate o mare parte din vina o poarta chiar profesorii pentru simplul fapt ca nu au reusit sa schimbe aceasta filozofie de viata a romanilor .
      Insa , spre deosebire de parintii fiecarei generatii , ei au o scuza . De aproape 50 de ani sunt marginalizati si umiliti de catre satul Roman .
  • -9 (15 voturi)    
    ceata (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:33)

    ab [anonim]

    asta e ca faru' de ceata la masini...nu vede decat la o juma de metru in fatza masinii.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:34)

      Pintea [utilizator] i-a raspuns lui ab

      da, dar fara far de ceata nu s-ar vedea nimic, asa ca e buna si jumatatea aia de metru
  • +16 (18 voturi)    
    Excelent articol (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:34)

    Cristina [anonim]

    Nici daca demisioneaza guvernul nu stim cum va reactiona electoratul. Daca propune Basescu un premier s-ar putea sa nu fie acceptat de Parlament. Daca ajungem la instabilitatea politica a Ucrainei, oare asta va face bine leului ?
    La locale la Ploiesti au votat un necunoscut propus de PDL. Daca nu-ti convin candidatii cunoscuti si partidele lor, votezi politic.
    Cel mai usor mod sa faci rost de bani pentru profesori este sa-i pastrezi numai pe cei buni.
  • +18 (24 voturi)    
    super tare (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:39)

    dadan [anonim]

    foarte bine argumentat , excelent rationamentul... din pacate mai sunt frustrati pe aici care comenteaza foarte emotiv , pentru acestia argumentele concrete nu mai conteaza ... ei sunt ofticati pe Base...si mai ingrijorator este ca acesti oameni manipulabili emotional si cu o educatie precara o sa voteze in toamna ... si doamne apara-ne ca multi mai sunt...
    • -15 (17 voturi)    
      bine mai dadane :)) (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:07)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui dadan

      lasa mai ca ai tu esti educat :)))))
      ce-mi place mie ca electoratul lui Base e educat si celalalt e tampit, corupt etc...de parca nu va minte Base la 2 minute, nu o da la intors cum vrea el, nu si-a cumparat casa aia pe cand era primar...nu a fuzionat cu partidul lui magureanu, nu a luat prm-isti la greu in partid...etc.
      oameni manipulabili emotional? :)))))
      pai asta-i electoratul lui Base...ca nu a facut nimic in tara asta in afara de scandal, ca ministru al transporturilor sau primar, dar voi il votati ca e bun :))))))))))))))))))))
      • +5 (7 voturi)    
        asa e (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:47)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Tim

        pai asa e, electoratul PSD e incult si needucat. uite-te la statistici cine ii voteza, pensionarii si taranii. deci?
        • -3 (3 voturi)    
          si electoratul PNL :) (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:45)

          Tim [anonim] i-a raspuns lui marian

          se pare ca ai uitat de elctoratul PNL :D
          dar na...v-am zis ca asa e: electoratul "cultivat" hahaie cu Base :)))
          • +1 (3 voturi)    
            Electoratul PNL ? (Duminică, 26 octombrie 2008, 2:12)

            eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Tim

            Te referi la cei care vor vota in circumscriptiile pentru care au fost alocate de 4 ori mai multe fonduri decit pentru majorarea salariilor profesorilor ?

            Din informatiile mele , PNL a aflat ca de cind joaca pe muzica celor de la PSD , electoratul specific are facute rezervari pentru activitati mult mai atractive decit participarea la vot si tocmai din aceasta cauza a luat masuri de urgenta pentru a mai transfera in propria gospodarie de partid citiva alegatori de sorginte PSD-ista .
      • +3 (5 voturi)    
        Precizare (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:20)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Tim

        Io nu-l votez ca e bun, io il votez ca ceilalti sunt mai rai.

        Si ca pana una-alta e singurul care i-a deranjat pe hoti.
        • -1 (1 vot)    
          pe cine a deranjat??? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:46)

          Tim [anonim] i-a raspuns lui sile

          colcaie puscariile de corupti cumva si nu stiu eu???? hai sa fim seriosi...gargara ela putere
          • +2 (2 voturi)    
            pe cine sa intrebam? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 16:48)

            sadwank [anonim] i-a raspuns lui Tim

            Pai nu poate presedintele sa bage corupti la puscarie. Adica se poate, dar intr-un regim totalitar.
            Daca totusi vrei sa afli numarul exact al coruptilor din puscarii eu zic sa intrebi la ministerul justitiei si la Parlament.
            • +2 (2 voturi)    
              La ministerul justitiei si la Parlament.? (Duminică, 26 octombrie 2008, 2:14)

              eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

              Acolo nu intreaba ca sunt de-ai lor si nu vor sa-i deranjeze .
  • +15 (19 voturi)    
    ft bun articol (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:40)

    un roman [anonim]

    excelent, fara comentarii. ma rog, comentariile o sa le faca cei ce tin cu clica patriciana.
    • -3 (3 voturi)    
      pana una alta (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 11:07)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Pana una alta Patriciu a facut singura politica energetica in regiune nu Base cu dumele lui...Patriciu a fost ridicat GOLANESTE sambata seara si dus la parchet...daca tot e vinovat cum de nu mai aud nimic de 4 ani de el?
      • 0 (0 voturi)    
        la banii lui ... (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:39)

        Pintea [utilizator] i-a raspuns lui Tim

        poti face orice ca nu te intreaba nimeni nimic. ba te ma si dau de exemplu :)
  • -17 (21 voturi)    
    demagogie?? unde? (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:42)

    elector [anonim]

    De cand aveati pregatit articolul domnule tapalaga? basescu e de un egoism feroce, nu-i pasa decat de vendeta personala cu tariceanu...bleah
  • +9 (15 voturi)    
    Raspuns pt . joenegut (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:42)

    CELA [anonim]

    Cine e iresponsabil???? Ca nu inteleg. Daca te referi la Basescu esti tu complet iresponsabil. De unde sint bani pt. pensii de 35o milioane lei vechi si salarii de 5o mii de Euro de acolo sa dea Tariceani si salarii la profesori si de altfel tuturor celor care isi duc zilele ca vai de ei. Astia si-au pierdut masura si mai ales bunul simt. Sper ca oamenii sa nu mai voteze PNL . Trebuie sa fie un singur partid la putere altfel va fi circ mereu . Si acel partid deocamdata ar trebui sa fie PD-L . Nu ca sint mai buni dar cel putin trebuie sa incercam. Daca nici asa nu merge chiar ca trebuie sa emigram toti sa-i lasam pe ei si rudele lor sa faca praf ce a mai ramas din tara asta.
    • -1 (1 vot)    
      un singur partid? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:30)

      Ela [anonim] i-a raspuns lui CELA

      Tu esti sanatoasa (sau sanatos)? N-am avut un singur partid 50 ani? Si n-am avut un singur partid (PSD) si in 2000 - 2004? Asta era ce-i lipsea romanului?
      Cum naiba se face ca in general sustinatorii PDL (sau/si ai lui Base) au in cap idei din astea fixe, ca musai pt. romani trebuie regim totalitar? De ce nu vad fixuri din astea si la alte partide (exceptand probabil PRM, ca asa sunt ei, si PSD ca au ramas nostalgici)???
      In fine, nu ca diferenta dee conceptii intre Base si Vadim ar fi prea mare... de fapt s-a si vazut ca Vadim a fost sustinut de PDL in Senat...
      • 0 (0 voturi)    
        DA.!!!! UN SINDUR PARTID (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 14:42)

        Cela [utilizator] i-a raspuns lui Ela

        Eu nu sint probabil sanatoasa dar tu esti ??? Ai trait in alta tara????? NU a fost alianta CDR ? Si ce-au facut ? A fost alianta DA . Si ????? Eu vorbeam ca in acest moment trebuie asa cum e in toata lumea un singur partid la putere si un singur partid in opozitie . E cumva altfel in SUA. ? Sau in vreo tara normala ? Aliantele nu fac altceva decit sa se certe pt. ca partidul stat PSD are pe unde sa-si bage nasul pt. a provoca certurile . Stii cum arata un obiect lipit ?? Are o mica fisura in care se aduna murdaria si intra apa . CE ZICI ?????
  • -11 (15 voturi)    
    Cum vine asta, dle Papalaga? (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:43)

    dl K [anonim]

    o demagogie mai sofisticata, perfect argumentata, logica si, in esenta, corecta?

    Adica o "DEMAGOGIE CORECTA"?

    Cum pui dumneata problema? Pai, cam asa:
    PNL+PSD au batut PD-L la pensii sau magistrati
    PD-L+PSD au batut PNL la profesori
    Care o mai bate pe care la alti bugetari din strada

    omitand faptul ca pe noi, cei care cotizam la buget, ne-au batut in toate situatiile. Sau nu-i asa?
  • +4 (8 voturi)    
    And the winner is...??? (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:50)

    dani [anonim]

    In nici o tara europeana nu s-a auzit de astfel de majorari de salariu. In Germania se cer 12%, se negociaza si se ajunge, in fiecare an, la 3-4% majorare de salarii pentru categoriile de angajati sustinute de sindicate. Restul, se descurca cum pot, negociind individual. Bugetarii germani incearca si ei sa-si umfle lefurile cat pot, insa in general nici o lege de acest fel nu trece neamendata in Parlament.

    Daca cei 50% majorari de salarii pentru o categorie de angajati din Romania sunt miza de lupta politica, inseamna ca meciul de box TB vs CPT intra in...a cata runda? Iar daca tot s-a decis aceasta majorare salariala, profesorii ar trebui sa fie supravegheati in ce priveste declararea la fisc a veniturilor suplimentare, din meditatii, care la majoritatea sunt evaziune fiscala pe fata.
    • +9 (13 voturi)    
      Anglia: 8% din PIB pentru Educatie, Coreea de Sud (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:22)

      - [anonim] i-a raspuns lui dani

      12% astea sunt cifre

      Tariceanu a promis nu 50& ciu 60% in 2005 cand a fost greva profesorilor, iar aceasta marire a promis-o pentru 2008

      marirea salariilor cu 505 in educatie nu se va ridica niciodata la efortul bugetar pt. sustinerea pensiilor marite cu 50% pentru 6.000.000 de pensionari

      Intre cei 6.000.000 exista cca 1.700.000 care au pensii "speciale" de sute de milioane de lei

      Nici acest lucru si nici excutia BUGETARA nu se fac PUBLICE la televizoarele tonomatelor

      DE CE ?

      CINE CASTIGA ?
      • -2 (2 voturi)    
        alt propagandist cu mintea de 1 cm (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 16:16)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui -

        bai, creier de bibilica, unde sunt aia 1.700.000 de pensionari cu premanda de sute de milioane? chiar ne scuipi tampeniile astea in fata doar-doar o iesi securistu tau de basescu deasupra aluilalt dobitoc, tariceanu? pai ia-i pe amandoi de mana si arunca-i intr-o buda publica, au exact aceeasi (non)valoare! ca si tine, de altfel!
  • +13 (15 voturi)    
    Corect, Dane... (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:53)

    YFS [anonim]

    Asta-iadevarul ! Ca de obicei, te dovedesti din nou un fin si inteligent analist. Adica ciocoiul nou tocmai a dat ciocoilor vechi si noi 600 de mil EURO sa cumperere voturi si nu au bani pentru salarii?
  • +11 (13 voturi)    
    Contabilitatea ne lipseste (Vineri, 24 octombrie 2008, 20:54)

    Cela [anonim]

    Ai dreptate Dan Tapalaga. Contabilitatea lipseste de ani buni din calculele politicienilor . Ne cred prosti pe toti. Mai sintem destui care mai stim ceva contabilitate si putem cu creionul pe hirtie sa demonstram cit mint astia. Nenorocirea e ca sint si multi abalfabeti care pot fi dusi de nas si pe astia mizeaza hotii din parlament si guvern . Sa nu se supere nimeni ca folosesc cuvintul analfabet. E vorba de cifre. Foarte multi oameni din cei care au mai ramas in aceasta tara se gindesc doar la stomac . Sa manince ceva ,sa BEA mai ales ,sa Fumeze sau sa se drogheze mai nou. Unii sint preocupati sa fure altii sa violeze sau sa se bata sau sa stea de pomana. Sa nu credeti ca numarul lor este mic . Veti vedea la alegeri cit este de mare . Binenteles ca numarul lor difera de la o regiune la alta. Cei harnici sau cu ceva IO, si-au cam luat zborul . Si de acolo de unde sint nu prea pot vota, Si totusi sa speram ca va fi bine. Ce altceva mai e de facut mai ales pt . pensionari care au o virsta care nu le mai permite sa plece in lume.
  • +9 (11 voturi)    
    articol corect, fair (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:05)

    Vladutz [anonim]

    bravo domnule pentru acest articol, foarte bine punctat.

    ai dreptate, pentru toate cacaturile parlamentarilor sunt fonduri... URIASE, care depasesc de 2-3 ori chiar alte fonduri alocate unor ramuri bugetare.

    cand vine vorba de o marire de salariu a unui profesor, medic, etc. nu sunt bani DELOC.

    inteleg ca daca aceasta lege o sa ramana in picioare, vor fii reactii in lant in randurile bugetarilor, ceea ce e si normal. nu condamn daca se va intampla asa, e dreptul lor, e meritul lor. Fonduri sunt, asta e foarte clar, numai ca-s folosite in interesele proprii si meschine ale parlamentarilor.

    nu au reusit sa faca nimic bun pentru romania, nimic palpabil, numai vorbe si amagiri. nu cred ca mai sunt persoane care sa creada in actualul guvern si pe buna dreptate. ne-au adus intr-un stadiu extrem de delicat. ce va urma? vor fii alte dezamagiri........
  • -9 (11 voturi)    
    don' tapalaga greseste rau de tot.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:20)

    dorinteodor [anonim]

    de fapt in capcana a cazut basescu. a trebuit sa semneze o lege imposibil de aplicat, mai ales in situatia de criza economica mondiala. prin asta basescu s-a facut complice la destabilizarea economica a tarii. daca ar fi numai tariceanu, poate am zice ca este ceva politic dar guvernatorul bancii nationale i-a explicat clar lui basescu imposibilitatea aplicarii legii. mai nou o agentie de rating economic (finch parca) a zis cam la fel: destabilizam economia cu cresteri de salarii fara sursa de finantare. asa ca tariceanu a cistigat. el, in caz de forta majora va demisiona si sa vad cine va fi noul prim-ministru? indrazneste cineva? dar toti stiu asta asa ca parlamentul va accepta o ordonanta de urgenta pentru suspendarea aplicarii legii pina se vor gasi sursele de finantare. basescu a balmajit ceva cu schimbarea prioritatilor, lucru posibil, dar atunci toti bugetarii vor cere 50% in plus pentru ca se pot schimba si alte prioritati. intelegeti diferenta intre responsabilitate si populism? basecu sigur nu o intelege!
    • +2 (4 voturi)    
      tariceanu si' responsabilitatea' (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:44)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      este greu sa te prezinti ca un prim ministru responsabil cu' realizari' de genul '5 km de autostrada',nu doresc sa mai amintesc de jaful din administratie ,de blocarea reformei din administratie sau justitie, de bugetul 'cancelariei' PM care este egal cu cel al Apararii-chiar ar fi interesant, cred, sa aflam executia bugetara a acestei pusculite liberale-si nici de lipsa de interes,suspecta dar explicabila, pentru fondurile europene
      Dumneata chiar crezi ca tariceanu va demisiona ? ar fi primul gest de adevarat liberal ,un gest care intr o democratie reala ar fi fost demult istorie,iar la noi ar demonstra ca democratia nu si a pierdut 'originalitatea' -ar fi comic ca un guvern sa cada rapus de voturile din parlament al propriului partid
      Daca ar fi venit in parlament cu poietul de la economie si ar fi sustinut ca marirea salarilor cu 50% ar pune in pericol o investitie inceputa de acest guvern ,atunci tariceanu ar fi devenit credibil,asa cu 5 km autostrada este penibil,chiar mai penibil decat oprescu cu autostrada suspendata
      acum poate intelegi diferenta intre 'responsabilitate' si 'populism'
      • -2 (2 voturi)    
        ce-i cu tine directia5? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:02)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui directia 5

        parametrii economiei romanesti sint foarte buni. faptul ca sistemul bancar este stabil arata ca tara a fost bine condusa. astea sint realitatile nu aiureala cu 5 km de autostrada (contractul foarte dezavantajos pentru statul roman a fost semnat de psd... asa ca tu termina cu populismele ieftine). atit guvernatorul bancii nationale cit si agentii de rating in ternationale au spus ca destabilizam economia.

        acum tu ce-ai vrea? ca parlamentul sa mai dea legi populiste si iresponsabile cu ceilalti bugetari? tu crezi ca o economie se conduce pe baza de vot in parlament? e ca si cind parlamentul ar da o lege prin care loganul ar fi declarat masina de formula 1.

        daca tu esti profesor te inteleg. se aplica procedeul "sa ni se dea, sa ni se faca" si esti de inteles. dar inca odata iti spun, economia nu se conduce dupa ureche iar datele economice de baza, verificate de organisme internationale (agentii de rating, comisia europeana,...) arata ca guvernul tariceanu a condus bine tara ....
        • 0 (2 voturi)    
          daca parlamentul (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 12:46)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

          nu a 'reusit' sa dea o lege prin care sa transforme loganu' in F1,a reusit in schimb ministrul david sa transforme loganu in mercedes 's' class iar nissan in maybach
          -parametrii economici nu sunt deloc de invidiat,avem o crestere bazata pe consum si asta se vede din deficitul balantei de plati,avem o infrastructura dezastruoasa iar 'aiureala' cu 5 km autostrada a facut ca multi investitori straini sa ocoleasca Ro-ultimul Mercedes a preferat Ungaria-
          incasari mai mari la buget nu inseamna neaparat si crestere economica,ele pot venii din cursul de schimb,din majorarea taxelor sau introducerea de noi taxe sau trecerea unor taxe de la bugetul local la bugetul de stat

          sunt deacord ca o marire cu 50% va conduce la o inflatie galopanta,dar pentru asta intreaga responsabilitate ii revine guvernului,a neglijat legea salarizarii bugetarilor ,a incurajat intr un mod iresponsabil solicitarea de marire a salarilor din sistemul bugetar prin masuri populiste luate in ultimul an si as amintii aici doar marirea pensilor,cresterea indemnizatilor din ministerul de externe -este el mai performant decat invatamantu?-in justitie si politie au crescut de asemenea salarile,si revin cu intrebarea :cu ce sunt aceste sectoare mai performante decat invatamantul?
          • -2 (2 voturi)    
            devi putin mai rezonabil... (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:05)

            dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui directia 5

            afacerea cu masinile de politie in nici un caz nu poate fi reprosata guvernului. este un efect al megalomaniei romanesti. e o discutie mai lunga aici. se incadreaza in aceasi clasa cu dorinta romanilor de a cumpara totul din vest, de la robinete de baie la ferarri. cu aceasta psihologie o s-o ducem ca astia sintem, indiferent de guvern.

            in legatura cu salarizarea, din nou este greu sa-i reprosez ceva guvernului. din contra. guvernul a preluat o tara saracita de psd si, urmind politica liberala, i-a incurajat pe platitorii de salarii. asta a stimulat economia, s-au obtinut bani multi si din asta s-au acoperit, la inceput, discrepantele mari de venituri ale pensionarilor care si acum sint oropsiti. avind in vedere lipsa de sustinere a guvernului, eu as da guvernului tariceanu nota 10 cu felicitari pentru realizari. chiar in afacerea aberanta cu marirea cu 50% a salariilor profesorilor, opozitia zice ca de fapt exista acesti bani, laudind, involuntar, performantele guvernului.
            • 0 (0 voturi)    
              parca sunte ti profesorul distrat (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 16:10)

              directia 5 [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

              deci,eu daca angajez un credit peste puterile mele de rambursare este de vina 'mentalitatea romanului',guv. daca toaca banii publice este de vina Decebal si Traian,cumanii,vizigotii,ostrogotii,Imperiul Otoman,fanariotii,etc,hai domne' parca ati fi
              lucrat la 'bancorex'
              in legatura cu economia observ dupa postarea dumneavoastra ca nu s a schimbat nimic si acelasi lait-motiv functioneaza 'mostenirea grea' a impedicat guv. sa obtina performante ,
              guv. a preluat cresterea economica de la guv.bombo ,care la randul s au a preluat o de la guv Isarescu
              ce a preluat si perfectionat guv.tariceanu a fost coruptia institutionalizata

              daca dumneata consideri ca ministrii :quriu,remes,adomnitei,melescanu,orban,nicolaescu au performat nu mai este nimic de comentat
              • 0 (0 voturi)    
                sa judecam obiectiv.... (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 18:48)

                dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui directia 5

                angajarea de credite peste puteri este o "boala" in toata lumea. america este in pole position dar si rominii care obtin credite doar cu buletinul (noroc cu isarescu) iar guvernul nu poate interveni direct in politica bancilor. contractul cu autostrada iar nu poate fi reprosat guvernului asta,...sa terminam cu propaganda ieftina.

                daca guvernul "a tocat" banii este posibil, nu stiu si nu ma pot baza pe articolele din presa dar stiu ca atit guvernatorul bancii nationale cit si ue (prin diverse organisme) sint multumite de cum evolueaza tara. imi pare rau ca ma repet dar in nici un caz nu am cazut in capcane politice sau de presa. oricum, nu fac parte si nu am facut vreodata parte din nici un partid politic dar imi place politica liberala in general, de a sustine pe platitorii de salarii care sint de fapt cei care asigura stabilitatea unei tari....

                in nici un caz nu vreau sa dau vina pe vreo mostenire grea dar stiu cum guvernul nastase a ajuns sa controleze presa privata prin politici de reclama de stat. inca putin si ajungeam inapoi la dictatura. starea bun a a tarii nu se datoreaza numai politicii liberale ci si capsunarilor si intrarea in ue si alti factori favorizanti dar in mod sigur guvernul si-a facut bine treaba...

                in legatura cu ministri, nici eu nici tu nu stim de ce acei ministri au fost schimbati. ce transpira prin presa nu este realitatea. adomnitei a fost schimbat pentru ca s-a dus cu elicopterul politiei la nunta. asta nu se poate accepta iar presa a cautat alte motive. in nici un caz nu vreau sa laud vre-un ministru dar stiu ca nu stiu ce au facut bine si ce au facut rau iar in plasa formatorilor de opinii din presa eu nu cad cum fac cei mai multi de pe aici.....
    • +1 (1 vot)    
      Parlamentul si Basescu au dreptate! (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 11:03)

      jorjepetrescu [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

      Guvernul,daca nu ar fi deturnat banii prevazuti in buget(6%) nu ar avea probleme cu marirea cu 100% a salariilor din invatamant,deoarece pana in prezent a cheltuit doar 1/3 (adica doar 2% din PIB).Din acesti bani, doar 0.38%reprezinta salariile,iar dupa majorarea cu 50% acestea vor reprezenta 0.44%,deci raman bani si pentru alte cheltuieli.
      Singura explicatie poate fi ca guvernul a folosit deja banii in alte scopuri,dar nu recunoaste.
      • -1 (1 vot)    
        Avramescu-Tapalaga,Tapalaga -Avramescu (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 15:57)

        oschy [anonim] i-a raspuns lui jorjepetrescu

        Domnul Tapalaga este mai prost decat domnul Avramescu pt ca scrie pt gloria eterna
        • 0 (0 voturi)    
          Credeam ca te-ai mai desteptat ?! (Duminică, 26 octombrie 2008, 9:06)

          YFS [anonim] i-a raspuns lui oschy

          Am sperat degeaba. Nu esti in stare sa depasesti nivelul uni manelist.
  • -11 (15 voturi)    
    Adio Basescu, m-ai convins! (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:22)

    Optimus [anonim]

    Basescu sacrifica Romania in lupta lui cu Tariceanu? Pai pe lupta asta si-a cheltuit toate energia de 3 ani incoace. Un om de nimic, un demagog!
  • -8 (12 voturi)    
    salariile profesorilor (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:27)

    un tip [anonim]

    e o vorba romaneasca...tara arde si baba se piaptana,..
    nu am "auzit" pe nimeni sa zica despre cum va creste calitatea invatamantului,in cazul in care ar avea loc cresterea prognozata de base...sau nu e cazul sa fie dependente ? In cazul acesta am incuraja ignoranta...nu Danute?? sau,de fapt e doar politica in articolele tale...
  • +4 (8 voturi)    
    Oul sau gaina (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:29)

    STEFAN V [anonim]

    Se tot discuta de performanta. Daca se astepta mai intai performanta, si apoi banii, asteptam mult si bine. Strategia lui Miclea prevede 5 trepte de salarizare, fctie de performanta si rezultatele la clasa. Se poate aplica printr-un nou pachet de legi, dupa 1 ianuarie 2009. Atractia pentru invatamant crescand, populatia scolara scade, apare competitia intre scoli pentru elevi si profesori buni. E o sansa.
    • -4 (4 voturi)    
      Miclea :) (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:09)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui STEFAN V

      strategia lui Miclea e foarte teoretica :D...o sa vedem, daca se va intampla, cum va fi implementata...pana una alta mi-aduc aminte cum debita el ca s-a indragostit cand era mic de un...ciresh...:)))
  • +7 (13 voturi)    
    Nu vorbeste despre cifre pentru ca il avantajeaza (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:39)

    GG Dan Tapalaga [anonim]

    Nu vorbeste despre cifre pentru ca il avantajeaza.Aduce in discutie criza mondiala, adevarate cataclisme dar BANII DE CAMPANIE ELECTORALA se gasesc TOT DIN ACELASI BUGET.SALARII DE 50.000 EURO PENTRU ANGAJATII DIN AGENTIILE GUV. SE GASESC SPORURI NEMARGINITE DEASEMENEA.

    MAGARUL DE TARICEANU SI Co.
    • -1 (1 vot)    
      vorbesti sau tipi? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 18:57)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui GG Dan Tapalaga

      gg,
      nu stiu cine esti dar presupun ca nu esti specialist in bugete de stat cum nici eu nu sint si mai ales nu e specialist baselu. baselu aproape vrea sa faca el bugetul ca sa-i multumeasca pe toti bugetarii (citeste alegatorii).

      tariceanu chiar a zis ca daca da bani pe salariile profesorilor atunci trebuie sa opreasca toate investitiile scolare si sint sigur ca tu ai fi de acord cu acest lucru. daca esti profesor te-ai descurca in cladiri paraginite si ne-incalzite iarna, numa' salaru' tau sa mearga....nu pot decit sa-l felicit pe tariceanu care in preajma alegerilor se gindeste mai mult la viitorul tarii decit la procentele partidului sau. nu stiu care alt conducator ar fi facut asta....
  • -3 (7 voturi)    
    mm (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:51)

    coco [anonim]

    Daca datorita acestei mariri a salarilor profesorilor vom fi retrogradati la ratingurile de tara ( pentru ca am fost luati in vizor de agentiile de rating ) pentru toti romanii va fi rau . Si toate acestea pentru ca exista divergenta la virful tarii ? Pare rau dar este bataie de joc .... cel putin spus. Sa ii spunem ,, multumesc lui Isarescu care sta cu buzduganul la portile Romaniei.
  • -3 (7 voturi)    
    salarii (Vineri, 24 octombrie 2008, 21:58)

    VIVI [anonim]

    Stimate Tapalaga (autorul articolului) ,esti departe de realitatile acestei lumi. Nu mai pierde vremea cu scrisul!!!!
  • -5 (7 voturi)    
    lacheu (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:06)

    dan [anonim]

    Iar tu esti un lacheu de curte (a palatului Cotroceni) care nu are nicio idee economica. Voi "analistii" lui peste reiterati ideile lui Basescu: aruncati "fimigena" cu loganurile de 70000 de euro ca sustineti aceasta aberatie.
    • +4 (6 voturi)    
      Fumigena? (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:28)

      sile [anonim] i-a raspuns lui dan

      300 masini a 65.000 bucata sunt 19.500.000. Peste 10% din necesarul pentru profesori, dintr-un foc. Fumigena?
  • -5 (7 voturi)    
    pt nea BASEEE (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:17)

    Kpax [utilizator]

    Bai nene team votat , ce pacat :( ..ca tu aperi toti tarzi
    de profesori ..de acum nu te mai votez !!!
    si nici dintraia care i-ai legat la bremorca ta electorala nu le mai dau votul..ca oricum sunt nulitati
    mai bine cu Tariceanu care respecta oameni productivi ce muncesc pt tara asta!!
    • +4 (6 voturi)    
      Pentru popor (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:20)

      Dante [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      Bravo frate, ai zis-o cum trebuie ... ce mofturi intelectuale ... noi avem nevoie sa ne invete cum sa furam. Cer sa se studieze doar materii de genul: Smanglitul din banul public, Spalarea banilor, Stergerea urmelor, Privatizarea proprietatii de stat in folosul meu... Ce ziceti dragi parlamentari vreti sa ne predati si noua? Promitem sa fim elevi silitori.
      • -3 (5 voturi)    
        lasa ca-ti preda si Base (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 11:03)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Dante

        Preda si Base un capitol aici: cum sa furi o CASA...bine ca el ar mai putea preda si un curs de transporturi: Cum sa nu faci autostrazi...sau un curs de administratie locala: Cum sa faci doar scandal la primarie :)))))
    • +1 (3 voturi)    
      Sfat dezinteresat (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:29)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      La cum scrii, tine partea profesorilor ;-)
  • +2 (4 voturi)    
    cine-i castigator.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:18)

    sile [anonim]

    Pentru cei cu un IQ mediu si peste mediu ar trebui sa fie clar ca din povestea asta castiga politic si Tariceanu si Basescu.
    Proportiile sunt diferite insa.
    Aia de se cred liberali ,chiar si cei pe care Tariceanu i-a dezamagit,or sa stranga randurile in jurul lui zicand,uite dom'le un liberal adevarat,cum se lupta el cu toti "pomanagii"astia care intind mana la bugetul statului. In felul asta un 15-17% maximum,vor vota sigur cu liberalii suficient ca acestia sa poata fi luati in seama pe scena politica.
    Cei care isi duc zilele mai greu or sa zica ,vedeti Basescu se lupta pentru cauza noastra.Astia sunt mai multi si procentul lor s-ar putea duce peste 40% in voturi pentru pdl,care va avea in felul asta o marja de manevra mult mai mare la formarea guvernului viitor.
    • -1 (1 vot)    
      lipseste psd din calcul (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 11:01)

      Tim [anonim] i-a raspuns lui sile

      sa nu uitam ca si psd a tipat cu pomenile deci acel 40% nu ajunge numai la pdl...oricum daca pnl ar fi inteigent acum(ceea ce m-ar mira) ar lasa un guvern pdl-psd sa conduca tara...si apoi in 2-3 ani ar reveni la putere...situatia economica nu va mai fi asa buna in viitor ca acum iar certurile psd-pdl-basescu vor face tot circul aferent :))))
  • +6 (6 voturi)    
    corect (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:28)

    anonim [anonim]

    ca sa-si spele pacatele cu pensiile marite si cu echipamentele achizitionate de milioane de euro, parlamentarii au votat pt marirea salariilor, dar C.P.T. nu se gandeste decat la buzunarul lui. Unii dascali scot din buzunar bani seriosi pentru a-si desfasura in mod decent activitatea la clasa. Intr-un an de zile se depaseste cu mult acea 100 E daca ne gandim la dotarea saraca de care beneficiaza o scoala in ceea ce priveste materialul didactic. In condiiile in care mijloacele de informare sunt atat de diverse nu poti face educatie dictand din manual lectia iar copilul sa scrie si sa memoreze. Invatarea prin descoperiere e viitorul iar bani nu sunt pentru mijloace de invatare dar cerintele nu mai incap in scrisorile metodice primite de la M.E.C.
  • -3 (5 voturi)    
    Sa mai explicam odata (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:29)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Nu e vorba de 1 salar la 1 (una) categorie. E vorba de salariile de acum inante pe viata. Apoi echitabil e sa primeasca aceasta marirea toti bugetarii, vreun milion sau citi or fi. Calculul cu 600 de milioane sau 4 sau cite or fi este eronat! Pentru (doar) un an e vorba de MILIARDE, poate 10 miliarde euro! Lasind la o parte discutia daca sint sau nu sint bani, chiar nu credeti ca aceste sume aruncate pe piata vor duce la inflatie si in consecinta la pierderea oricarui beneficiu a acestei mariri de salarii? Iar in acest caz vom pierde cu TOTII. Macar cu asta sinteti de acord?
    • +6 (8 voturi)    
      NU (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:52)

      a [anonim] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Pentru ca daca a fost IRESPONSABIL pentru 6.000.000 de pesnionari si n-spe mii de bugetari angajati in ultimii ani in "sistem" pe lefuri grase,
      iata aici cate pomeni a dat GUVERNUL la TOTI - bigetarii, armata, politie, sist. public, etc, etc etc
      POMENILE aici:
      http://www.gov.ro/comunicate-de-presa__c31l1p1.html

      Acum tariceanu va deveni "brusc" responsabil si le va spune LA TOTI ce le-a dat pana acum, ok ?
    • +1 (1 vot)    
      eu sunt total de acord... (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:52)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      problema e ca noi romanii ne gandim numai la noi si numai pe termen scurt...

      legic o sa urmeze grevele restul bugetarilor si chiar sunt curios ce-o sa faca atunci...
      mai ales ca nu poti spune nu, din moment ce a altii ai spus da...
      • +3 (5 voturi)    
        Si eu (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:26)

        Stan [anonim] i-a raspuns lui liviu

        Asa este sa nu ne gandim la noi. Eu propun sa ne gandim la ei care fura de la noi si sa muncim pe gratis. Asa le vom spori mai repede averea. Sa nu facem greve ca le stricam siesta dupa furtul din banul public. Sa fim patrioti si sa-i lasam sa se imbuibe in liniste.
    • 0 (2 voturi)    
      in fiecare an (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:54)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      doar ca bugetul se alcatuieste in fiecare an. In fiecare an se cumuleaza profit si se face o balanta deci este normal sa se calculeze "pe an". Aici argumentul tau mi se pare slab.
      Despre articol, mai trebuie sa ma gandesc, nu pot lua inca o atitudine, oricum abia astept sa vad alegerile... pacat ca nu pot vota!
    • +3 (5 voturi)    
      Buna explicatia ta dar... (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:13)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Sigur ca da se va produce inflatie...
      Eu zic sa desfiintam invatamantul sau sa nu mai platim profesorii ... Sa faca munca patriotica daca vor. In fond ce mama naibii vor profesorii ca nu invata tineretul cum sa fure sa se procosesca si ei, in rest sunt mofturi intelectuale.
    • +2 (4 voturi)    
      Salariul este pe merit (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:14)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Danaciule, salariul nu este o sinecură echitabilă pentru toți bugetarii. Ăia care se rup în figuri zi de vară pînă-n seară la patron și care produc în România lozul pentru bugetari ce să mai zică? Să se angajeze toți la stat?

      Frățicăăă, bugetarii sînt liberi să muncească și dacă nu le convine la stat să se mute frățicăăă în altă parte. E la liber.

      S-au învățat toți să ceară dar nu dau nimic în schimb. De-aia politrucii nenorociți din parlament și guvern dau pomeni ca să vă țină în comoție cerebrală și să vă dea cu perfuzia cît să nu muriți.
      • 0 (2 voturi)    
        korect (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:05)

        Stapanu [utilizator] i-a raspuns lui aac

        numai ca marioneta vizibila paturiciu si sub-marionetele lui, de la flegmiceanu in jos, au reusit sa faca un rahat imprastiat din tara asta, sa exporte know-how -ul cel mai de pret al Romaniei, coruptia, si sa faca in general ca la noi totul sa devina o farsa grotesca
        - salariile din sistemul de educatie trebuiau de mult crescute, numai ca era coada prea mare la halit bugetul; cand s-a ajuns la profesori, se constata ca privilegiati sunt tot cei care aveau mai mult, printre care, ce sa vezi, majoritatea sunt parlamentari!
        - ce interzicere de cumul de functii, ce conflict de interese, astea sa i le spuneti BO -ului, lui Mitrea, Mazare si nenumaratelor altor lighioane care din vointa boborului turmentat, sunt la putere in Romania
    • +5 (5 voturi)    
      Ceva mate ai in sistem? (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:17)

      io [anonim] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      http://www.realitatea.net/un-profesor-debutant-castiga-in-romania-un-salariu-lunar-de-doua-ori-mai-mic-decat-venitul-mediu-national_315602.html

      Deci un salariu mediu in invatamant sa zicem 1500 lei, cresterea de 50% inseamna 750 lei. Adica cam 200 euro de cap de vita furajata. pe an inseamna 2400 euro. Ca sa ajungem la 10 miliarde euro ar trebui sa avem ... 3 milioane de oameni care lucreaza in invatzatmantul de stat. NOH, mama ei de treaba, nu shtiam de ce poporul roman e atat de inteligent, dar acum imi dau seama cand vad ca 30% din populatia activa a tarii lucreaza in invatzamant. Asta daca ma iau dupa tine.

      Daca ma iau dupa date concrete ei sunt cam 130k ( http://www.minfin.md/common/middlecost/middlecostperiod/nota_2.pdf ).

      Acum daca luam date concrete (2400e*130k) obtinem in jur de 300 milioane.

      Ouf, cata ura (si ignoranta) pe unii.
  • -1 (1 vot)    
    n conteaza cine e de vina... (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:49)

    liviu [anonim]

    conteaza ce probleme economice s administrative o sa aiba romania din cauza asta... care nu osa fie nici pede parte roze....
  • -5 (7 voturi)    
    Domnule Tapalaga, (Vineri, 24 octombrie 2008, 22:58)

    goguta [anonim]

    Eu cred ca domnul Tariceanu a castigat mai mult decat a pierdut la toata treaba aceasta.
    Domnul Basescu cred ca a pierdut mai mult, dansul este cel invins pentru ca s-a comportat ca un milog sa nu supere alegatorii neinteresandu-l soarta Romaniei. Daca sectorul privat se prabuseste , daca nu se mai produce in tara asta , de unde isi vor mai lua salariile bugetarii?Care din pacate s-au inmultit al naibii de mult, la care mai adaugam si pensionarii, si alte categorii?
    Sunt momente limita cand trebuie sa fim pragmatici,sigur este buna si poezia dumneavoastra dar nu prea tine de foame in momente ca acesta, economic vorbind.
    Domnul Tariceanu vorbeste si se comporta ca unul care stie ca banul se produce cu greu si se consuma cu usurinta daca nu esti cumpatat.
    Credeti ca celelalte partide folosesc bani pentru campanii electorale din buzunarul propriu?Tot din sudoarea poporului acesta fac rost de bani , fiti sigur, numai ca nu este momentul sa se dea pe posturile de televiziune acestea acum.
    Se arunca franturi de stiri pe la posturile de televiziune dupa care apar tot felul de comentarii filozofice si siropoase.Dati tot adevarul pe posturi si dupa aceea haideti sa facem analiza.Cu franturi de stiri nu putem descoperi adevarul.
    Aceste comentarii cu franturi de stiri nu este altceva decat mozoleala , care ne indeparteaza de adevar.

    De ce nu maresc salariile la toti bugetarii uniform?Se merge pe principiul "marim celor care sunt mai multi- ca sa primim mai multe voturi".Si maririle acestea vin numai in campania electorala.
    Aceasta vi se pare corect domnule Tapalaga?Aceasta vi se pare tot logic si cu predicate simple domnule Tapalaga?Minciuna vi se pare logica domnule Tapalaga?
    • +3 (5 voturi)    
      Frecții (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:19)

      aac [utilizator] i-a raspuns lui goguta

      De ce ar trebui mărite salariile bugetarilor în mod uniform? Doar logica de propagandă comunistă poate să scornească o frecție ca asta.
      • +1 (1 vot)    
        Profesorii nu merita lefuri mai mari! (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:06)

        pamfil [anonim] i-a raspuns lui aac

        Dar de ce ar trebui ca profesorii sa primeasca mai mult decat medicii de exemplu?Cu ce sunt ei mai grozavi decat ceilalti?Pentru ca lucreaza 4 ore pe zi si 5 luni pe an sunt in vacanta ?Nu cred, eu cred ca pentru ca sunt mai multi si astfel sunt furnizori de mai multe voturi, nu este asa?Atitudinea sindicatelor profesorilor este de natura comunista si sistemul invatamantului din Romania este printre ultimele sisteme comuniste din Romania .Liderii sindicatelor din invatamant actioneaza la comenzi ale relicvelor de politicieni formati la scoli comuniste.
        Chiar ca nu ma intereseaza ce salarii au profesorii sau preotii sau alta categorie , ma intereseaza doar ca profesorii NU MERITA mai mult decat ceilalti.
  • +4 (6 voturi)    
    50% (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:42)

    Any [anonim]

    In sfarsit, mai gasim in paginile ziarelor si articole realiste! Felicitari autorului acestui art.!
    Sunt bani ,asta e sigur! dar intotdeauna numai pt. fundurile si interesele paturii politice...numai stiu cum sa se lafaie si sa isi bata joc de saracia celor multi!
    Chiar mai cred ca tinem cont de vorbele fara acoperire ale lor! Premierul s/a dovedit a fi total neinspirat in discursul din aceasta seara! Vorbe goale , nici el nu crede ce spune! oare unde so fi scolit asa de bine ,de vorbeste asa de mestesugit?
    sa fie sanatos si sa ne lase in pace, sa speram ca vom avea un guvern mai capabil si cu suflet mai mare! ..ca asta s/a vazut unde a dus neamul romanesc!
  • +3 (3 voturi)    
    legat de uninominal (Vineri, 24 octombrie 2008, 23:45)

    ABS [anonim]

    Legat de intrebarea cu uninominalul: este in stare Basescu sa traga PD-L in sus la uninominal? Parerea mea este ca nu, din cauza ca nu se pricep sa isi aleaga oamenii.
    Un exemplu concret: eu locuiesc in Ilfov. Candidatul PD-L la Senat pentru colegiul in care votez este Iulian Urban, acelasi individ care a primit PRIMA AMENDA PENTRU SPAM din Romania. In aceste conditii, eu, ca individ care stiu ce e ala spam si stiu cat de mult detest acest gen de mesaje, va garantez ca NU voi vota cu asemenea persoane. In plus, in afara de spam, individul are MULTE alte probleme la "mansarda". Un exemplu simplu: uitati-va la el pe site la sectiunea in care se prezinta: se considera descendentul papei Urban. Sincer, cand aud Urban eu ma gandesc la servicii de salubritate, nu la papi...
    Asa ca in concluzie, la uninominal NU voi vota cu PDL pentru ca nu a stiut sa isi aleaga oamenii. Nu voi vota cu PSD pentru ca l-a propus pe Gigi Netoiu. Nu stiu cine va fi candidatul PNL, dar probabil ca unul din aceeasi teapa. Asa ca ori voi vota in afara casutelor, ori voi vota un ALT candidat...
    Si toate astea in conditiile in care, din toate partidele existente, tind sa votez PDL...
  • +1 (1 vot)    
    vai (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 0:22)

    Mihai [anonim]

    perfect "logice" si "demagogie" corecta

    NU SE POATE SA FIE SERIOS OMU ALA
  • +4 (6 voturi)    
    minciuni guvernamentale (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 0:31)

    metronom [utilizator]

    Nu aceasta lege submineaza economia nationala. In comparatie cu majorarile de pensii si cu banii pentru primarii PNL-PSD, banii pentru profesori sunt un maruntis.
    6 milioane de pensii majorate cu aproape 80% in ultimul an si cei 600 de milioane de euro acordati pentru “cheltuieli curente si de capital” au un impact mult mai mare decat 160 milioane de euro pentru majorarea celor cca. 200.000 de salarii din invatamant!
    In ce priveste celelalte categorii de bugetari, care ar fi indreptatiti sa primeasca o majorare asemenatoare, ele nu sunt decat doua: sanatatea si functionarii publici. Pentru ceilalti (armata, politie, justitie, servicii, diplomatie) s-au gasit bani si au avut parte de majorari substantiale in ultimele luni!
    • 0 (0 voturi)    
      deci primariile ar trebui sa nu aiba bani? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:33)

      Ela [anonim] i-a raspuns lui metronom

      Sa nu aiba din ce repara o scoala sau un dispensar, sa nu aia din ce sa faca un drum sau un dig si in general, asa, e rau ca oamenii de pe teritoriul primariilor alora sa o duca mai bine, asa e?
  • -3 (7 voturi)    
    Basescu e mai hot ca Tariceanu (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 1:40)

    Ovidiu [anonim]

    Domnule Tapalaga articolul e demn de un client de crisma. Toata logica dezvoltata ne arata ca Basescu poate fi mai escroc decit Tariceanu. E o mizerie intelectuala doar incercarea de a explica porcaria facuta de Basescu. Economia mondiala se prabuseste si noi incercam sa explicam cum Basescu l-a lucrat pe Tariceanu.

    Imi aduc aminte de o stire prezentata pe CNN. Un columbian divortat a taiat la propriu jumatate din casa distrugind-o. Nevasta-sa a ramas cu jumate de casa care nu putea fi de folos. Se cheama ca cetateanul a lucrat-o cu armele ei.

    Poate faceti legatura si puneti in locul celor doi columbieni pe Basescu si Tariceanu si in locul casei tara din care eu am plecat de ceva timp.
    Sanatate
    • +3 (3 voturi)    
      Alte meleaguri (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:41)

      Maggie13 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Se spune ca in alta tara te realizezi si traiesti exact dupa cum iti este inteligenta si harnicia. Ceea ce se vede in postare ma face sa nu va vad un viitor prea roz, oriunde ati fi.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce are de ascuns Guvernul "liberal" PNL (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 7:16)

    - [anonim]

    Pacuraru: Numarul posturilor pentru bugetari a crescut, din 2004, cu 74%

    Numarul de posturi din sistemul bugetar central si local este de aproximativ 1,5 milioane, acesta crescand in ultimii patru ani cu 74%, iar acuzatia sindicatelor potrivit careia numarul posturilor de conducere a crescut excesiv nu se sustine, a declarat, miercuri, ministrul muncii.

    Mai mult aici:
    http://www.standard.ro/articol_9010/pacuraru__numarul_posturilor_pentru_bugetari_a_crescut__din_2004__cu_74.html
  • +1 (1 vot)    
    serios? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 8:59)

    andrei [anonim]

    daca am bani de cumparat carti inseamna ca ca am bani si de masina? daca am bani de ciocolata am, si de mere? poate ca am bani doar pentru unele. si poate ca unele sunt mai importante decat altele. bani pentru administratia locala nu stiu cum se vor cheltui dar, in teorie, ar aduce mai mult castig cetatenilor decat cresterea salariilor profesorilor. marirea salariilor profesorilor stiu ca nu va aduce o crestere a performantei invatamantului pentru ca nu e insotita de nici un criteriu de evaluare a performantelor profesorilor. plus ca, daca tot ne dam mari logicieni, cresterea asta e permanenta, iar alocarea asta de fonduri e doar pentru acum si nu ar sustine plata salariilor de acum incolo.
  • +2 (4 voturi)    
    rectificare bugetara (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 9:45)

    liviu [anonim]

    De unde au aparut cele 600 milioane euro la rectificare ? S-a imbunatatit asa de mult colectarea taxelor, impozitelor si a amenzilor ?
    Dupa lunile de concediu ati mai vazut romani luind cu asalt umilitoarele ghiseie ale fiscului pentru a plati darile catre stat.S-au redus salariile si indemnizatille pentru demnitari si functionari precum si pensiile pentru: parlamentari ,
    magistrati si fostii ofiteri MAI ,PCR si SECURITATE
    Nici vorba !
    Ce crestere economica a cunoscut Romania in ultimele luni care a permis aparitie acestei "bunastari" sau ce s-a exportat de s-au adunat atatia bani in contextul crizei financiare mondiale.Banii au existat tot timpul in shimb cheltuirea lor a fost premeditata inca de anul trecut. De ce nu a dorit Tariceanu amanarea alegerilor? Si din cauza pierderii impactului electoral al cheltuirii acestor bani.Cinism si aroganta de securist.
  • +2 (4 voturi)    
    De ce i-ar fi ajutat Basescu pe liberali? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:14)

    katy [anonim]

    N-ar fi avut absolut nici un motiv. Din contra : acestia s-au purtat mizerabil cu presedintele si PD in ciuda faptului ca datorita lui Base, care si-a respectat promisiunea, au ajuns acesti liberali, prosti de orgoliosi ce sunt, la guvernare. Nu l-as fi iertat niciodata pe presedinte daca le facea jocul nenorocitilor astora.
  • -4 (6 voturi)    
    Adio, Basescu! (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 10:21)

    gogu [anonim]

    Cred ca pentru prima data, Basescu nu a mai tinut sa-si pastreaze aparentele de om cinsitit si si-a dat arama pe fata. Este evident, ca daca foloseste tehnicile "ticalosilor" face parte din sistemul ticalosit. N-are nici o scuza ca in luptele lui foloseste banii publici; adica exact ce a condamnat pina acuma. Vad o asemanarea foarte mare cu prea-cinstita mona musca si ii prevad si lui o disparitie asemanatoare.
    Imi pare rau, am avut mare incredere in el.
    • +3 (5 voturi)    
      O naparca (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 12:28)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Pai Basescu daca era cistit atunci nu promulga legea votata in unanimitate de Parlament si declarata constitutionala de Curtea Constitutionala.
      Ai dreptate de ce sa mearga banii publici la profesori care sa-i invete pe elevi lucruri inutile. Banii publici trebuie sa ajunga acolo unde este locul lor: in vilele, palatele, limuzinele, amantele ... hotilor. Profesorii sa se recicleze si sa ceara bani doar atunci cand vor fi utili societatii si vor invata elevii cum sa fure din banul public. Mama lor de intelectuali...
      • -2 (2 voturi)    
        Sa traiesti prost, naparca (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:19)

        chichi [anonim] i-a raspuns lui Dan

        iar daca esti profesor, incearca macar sa-ti meriti banii
  • +2 (4 voturi)    
    D-le Tapalaga, (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 11:17)

    mariad [utilizator]

    Articolul 77 - Promulgarea legii
    (1) Legea se trimite, spre promulgare, Presedintelui Romaniei. Promulgarea legii se face in termen de cel mult 20 de zile de la primire.
    (2) Inainte de promulgare, Presedintele poate cere Parlamentului, o singura data, reexaminarea legii.
    (3) Daca Presedintele a cerut reexaminarea legii ori daca s-a cerut verificarea constitutionalitatii ei, promulgarea legii se face in cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate dupa reexaminare sau de la primirea deciziei Curtii Constitutionale, prin care i s-a confirmat constitutionalitatea.
    Eram curioasa daca Basescu avea alta varianta in cazul asta.Nu inteleg la 3) daca e vorba de cererea presedintelui de verificare a constitutionalitatii sau de cererea oricui.
    Poate ma ajutati cu un raspuns.
  • -3 (5 voturi)    
    l-a batut pe dracu'! (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 12:11)

    Catelu [anonim]

    Tariceanu primeste bocancul in partea posterioara peste o luna si se intoarce la dealership-ul lui de Citroen sau primeste un job la butic-ul lui Patriciu. Nu i-as plange prea tare de mila. Pe cine a batut marinaru'? Pe noi, ceilalti, care vom plati mai mult pentru toate tampeniile astea.
    • +1 (3 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 12:40)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      Adica vom plati mai mult pentru profesori ca sa acoperim cresterea cu 50% a salariilor. Eu nu vreau sa platesc mai mult pentru profesori, eu sunt gata sa dau mai multi bani hotilor din banul public. Hai sa strangem cureaua si sa le sporim averile. In fond profesorii sunt niste paraziti si invata elevii lucruri fara rost. Ei daca ar preda un curs de cum sa te imbogatesti furand din banul public atunci da inteleg si eu rostul invatamantului.
  • -1 (1 vot)    
    asta e problema Dvs., D-le Tapalaga? (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 13:43)

    Ela [anonim]

    Ca Basescu il bate pe Tariceanu (sau invers), asta numiti Dvs. <problema>? Si mai zziceti ca sunteti jurnalist?
    Tara asta a ajuns un joc pentru niste caricaturi? Problema nu e ca se duc niste bani aiurea, ca se vor produce dezordini sociale (pt. ca deja toti ameninta cu greve etc.), ca se ajunge la inflatie si o viata mai rea pt . toti romanii - problema e cine pe cine <bate>, ca suntem probabil la sepptic sa la tabinet, da???
    Ziceti ca au fost dati bani in scopuri electorale; sunteti asa amabil sa specificati exact pe ce categorii de buget trebuiesc cheltuiti banii? Ca atunci cand au fost dati destinatia lor a fost specificata clar! Spuneti va rog care erau categoriile de buget pentru care era permisa cheltuirea banilor alora - sau recunoasteti ca sunteti doar un jurnalist de curte, care repeta ca un tonomat fraze la comanda!
    Chiar nu va e rusine pentru ceea ce faceti?
  • 0 (2 voturi)    
    corect dar incorect (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 14:03)

    alex [anonim]

    Articolul este corect din punct de vedere politic.
    Articolul este incorect din punct de vedere economic. Conteaza cine pe cine bate si cu ce arme daca economia se scufunda?
  • -1 (1 vot)    
    Trzirea !!! (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 14:45)

    brandy2ro [anonim]

    Rezolvarea a fost si este ff simpla..RAMANE DOAR SA SE INFAPTUIASCA...IN CURAND !!! ATAT IN TARA CAT SI PE AFARA !!!
    Trebuie sa fie bine !!!! ADEVARATII ROMANI/OAMENI TREBUIE SA RAMANA IN POLITICA, in AFACERI, in INVATAMANT ....!!!! Tradatorii, smecherii, cei INDOIELNICI trebuie sa plece !!!!
    Oamenii de calitate CU PRINCIPII si IDEOLOGII CLARE trebuie sa faca jocul politic !!!
    Daca nu ?!!! Mai are rost sa mimam ca exista libertate de exprimare ?!! Mai are sens DREPTUL la VOT ???!!La ce va mai folosi liberul arbitru ???Dreptul la informare ce rost ar mai avea? …Ce rost ar mai avea oricare dintre drepturile fundamentale daca umanitatea este egala cu slabiciunea iar aceasta consta in a face o singura actiune caracteristica nivelului de slabiciune atribuit?
    Si atunci prin acest SISTEM AL “INITIATILOR” IN CURAND nu va mai exista o selectia naturala IAR liberul albitru si expresia de exprimare vor fi LEGENDE (doar ptr. nepotii castei )…? CE VA REZULTA ? NAZISM? COMUNISM? SOCIALISM? Anarhie?....
    Oare cum pot INCA crede cei care adera la un astfel de SISTEM AL “INITIATILOR” ca se va mai putea conduce turma in acest mod si ca vor mai putea IMPUNE clone dupa chipul si asemanarea lor in societate? Ce sens mai are PROMOVAREA ??!
    Totul este o comedie? sau o drama????
    Pana acum NOI CEI ORBI, CEI MULTI, TURMA, vedem O SIMPLA AVENTURA? cand va lua sfarsit ?!!!!!!
    Atunci cand vor exista tot mai multi oameni puternici, de caracter, onesti, respecatbili, SINCERI, PROMOVATI pe valoare si nu IMPUSI prin vointa unui frustrat,sau nebun,sau handicapat,sau homo, sau betiv, sau drogat,… sau toate la un loc = chiar “SATANA” ??? ….
    DE FAPT CINE ESTE SATANA…??? cum poate INTRA el in vietile noastre?, prin hotii, SMECHERII, SPECULA, minciuni, aroganta, orgolii, dementa, MINTI INTUNECATE, SECRETOMANII,….???
    CINE NE POATE AJUTA SA NU NE MAI MINTIM cu buna stiinta? cine va putea arata ca nu exista alta INTELEPCIUNE decat ADEVARUL pur…OARE NU AVEM LEGI PTR. TOATE ASTEA, DE CE NU SE APLICA?
  • -1 (1 vot)    
    Trzirea !!! (continuare...) (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 14:46)

    brandy2ro [anonim]

    CUI II este frica de ADEVAR, si de ce acestia se ascund in spatele unui MIT al "INITIATILOR" ???Din slabiciune?????? CE ASCUND sau ce au de ascuns ????? FATA DE CINE????? PTR. CE ??? CARE ESTE SCOPUL???? NU-L STIM !!!!! ESTE LEGAL SAU ILEGAL ACEST LUCRU??
    Ptr. toti cei care au PUTERE si DREPTUL DE A VOTA, aceste franturi cred ca ar trebuii sa fie un subiect de studiu PROFUND si transparent care ar face ff BINE LUMII IN care traim !
  • -1 (1 vot)    
    Jalnic Tapalaga (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 17:47)

    MariusV [utilizator]

    Domnule, daca ai ajuns sa justifici toate populismele care stii bine ca vor duce tara asta in criza esti jalnic.
  • 0 (0 voturi)    
    prostii (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 18:33)

    Alex [anonim]

    Asa cum in parlament sunt tot felul de oameni care habar nu au ce voteaza tot asa si in presa sunt tot felul de oameni care habar nu au ce scriu. Cum poti sa compari marirea salariilor profesorilor cu 50% cu salariile din agentiile guvernamentale? Chiar nu exista macar urma de simtul proportiilor? Deci, un pic de matematica simpla. Daca in agentiile guvernamentale sunt 1.000 de sefi platiti cu 10.000 de Euro pe luna fiecare (ceea ce nu e cazul, am exagerat foarte puternic), suma de plata lunara se ridica la 10 milioane de euro. Mult. Pe an se ajunge la peste 120 de milioane. Daca mai punem si niste bonusuri, hai sa zicem ca triplam (!!!) suma, ajungem la la 360 de milioane de euro. Evident, triplarea este absolut absurda, bonusurilor au fost luate in calcul la cei 10.000 de euro, media cand a calculat salariile le-a calculat cu bonusuri cu tot. Acum, in privinta profesorilor. La o marire medie de doar 300 de euro (si va fi mai mare avand in vedere ca se maresc nediferentiat si majoritatea nu au salarii chiar atat de mici avand in vedere diverse grade, experienta, etc), suma LUNARA ajunge (pentru cei 450.000 de profesori) la 135 de milioane de euro. Totalul anual ajunge la 1 miliard 620 de milioane de euro! Cu mult mai mult decat sefii agentiilor. Nimeni nu zice ca Tariceanu nu e corupt, evident este, nimeni nu zice ca sefii agentiilor guvernamentale isi merita salariile, nu le merita dar sa arunci pe piata peste un miliard si jumatate este iresponsabilitate.
  • +2 (2 voturi)    
    Vai saraca economie romaneasca ! (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 23:59)

    martin [anonim]

    Imi amintesc ca aceeasi gentlemani, care deplang acum economia romaneasca atacata de Basescu si aparata de responsabilul Tariceanu ,contra venituriilor uriase ale dascalilor, exultau complet invers cand alianta PNL-PDSR, acorda pensii marite excesiv si mai ales nediferentiat, desi tot economia romaneasca era violentata, dar partidele complotiste recoltau castiguri electorale nemeritate.
    Acum le e teama sa nu fie invers pentru PNL si PDSR.
    Singura sansa pentru Romania este un guvern integral PD-L, care sa creieze un sistem unitar de venituri pentru bugetari ,precum si un sistem de pensii tot unitar si echilibrat si care sa desfiinteze orice pensie privilegiata !
  • -1 (1 vot)    
    De la un profesor (Duminică, 26 octombrie 2008, 1:58)

    Mihai [anonim]

    Exista un motiv simplu pentru care pomana electorala este preferabila maririi salariilor: nu creeaza inflatie, ci crestere economica. Salariile (si nu doar cele 160 de milioane ale profesorilor, ci cele 2 miliarde ale cresterii salariilor cu 50% ale bugetarilor) merg direct in consum, deci in puterea de cumparare, care genereaza direct cresterea preturilor si inflatie. "Pomana electorala" merge in investitii si se traduce prin job-uri (cei care dau cu sapa ca sa traga canalizarea din satele PSD si PNL) si utilitati publice, care toate reprezinta motive de crestere economica - cred ca este inutil sa discutam de moralitate, pentru ca subiectul il constituie politicienii. A compara investitiile de capital cu cresterea salariilor dovedeste doar o crasa necunoastere a teoriei economice (sau rea vointa).
  • -2 (2 voturi)    
    bese (Duminică, 26 octombrie 2008, 9:05)

    talpalarga [anonim]

    Ca tara se duce naibi din cauza asa-zisului presedinte nu mai e nicio indoiala. In momente ca acestea, romani, spuneti adevaruri: corneliu Vadim Tudor a fost singurul care ne-a avertizat inca de acum doua luni despre miscarile subversive din Tinutul Secuiesc. Bese n-a pomenit niciun cuvant in tot acst timp.....
    acum el imparte bani ca de, are destui si pentru vila din Mihaileanu si pentru flota si pentru masinile de lux ale fiicelor sale non-cuvantatoare ar mult cheltuitoare.Asa de curiozitate a facut cineva un calcul cat ne costa gasca portocalie?
    • +1 (1 vot)    
      Mesaj (Duminică, 26 octombrie 2008, 13:08)

      englezu [utilizator] i-a raspuns lui talpalarga

      A zis sefu sa nu uiti chestia cu flota
  • +2 (2 voturi)    
    tehnica (Duminică, 26 octombrie 2008, 9:21)

    Petrovici [anonim]

    Se pare ca Base a invatat ceva in acesti ani. I-a raspuns elegant si net lui Iuda Tariceanu. Asa trebuie sa faca intotdeauna si cu toti fariseii, fara scandal. Tariceanu face pe prostul si ne ia de prosti. Intreaba un gazetar de ce a dat bani numai la judetele si primariile ce apartin de PNL si PSD iar porcul raspunde foarte indignat ca a dat bani la primarii ca sa aibe sa-si plateasca salariile si sa-si continue investitiile. Iar ticalosii de gazetari (platiti) au tacut. Pai ma nerodule te-au intrebat de ce n-ai dat si la cei de la PDL. Mare ticalos si perfid mai esti.
  • +1 (1 vot)    
    solutie posibila (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:41)

    Pintea [utilizator]

    am gasit asta pe net si zau daca nu mi-a dat de gandit:

    http://destul.haipa.ro/
  • 0 (0 voturi)    
    d-le tapalaga (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:41)

    luci [anonim]

    ti scris si aricole mai reusite decat acesta, sau poate gresesc eu...
    nu vad rostul comparatiilor decat in sensul ca politicienii isi bat joc de popor si de banii lui...
    in rest comparatia este absurda, banii alocati primariilor nu se duc in totalitate in campania electorala, mai sunt si unele proiecte de investitii, ceeea ce sistemul educational nu a reusit...
    a mari salariile doar de dragul ca sunt bani la buget(ai cui sunt banii?) sau de dragul cresterii calitatii invatamantului, este o ineptie... mai intai trebuie o lege a salarizarii in invatamant, o triere a cadrelor didactice, si pe urma mai stam de vorba...de aceste cresteri cu 50 si 75 %(am vazut ca nu prea se sppune nimic de cei 75% la prof universitari), nu face nimic altceva decat sa profite tot cei cu salarii mari...
    in legatura cu inflatia, ce sa zic, teoretic poate nu ar trebui sa duca la inflatie, dar daca e sa ne conducem dupa cum recurg lucrurile in romania, guvernata de toata clasa politica actuala, sigur avem inflatie, mai ales ca intra in joc si sanatatea, ceilalti bugetari, etc...
    credeti ca se poate trai cu salariu de 550 lei pe luna? stiti cat sunt cu acest salariu? care este contributia lor la bugetul statului?
    ca doar ei creaza de cele mai multe ori plusvaloare?(m-am saturat de unele comentarii de genul ca noi avem salarii mari pentru ca si aducem multi bani la buget: taxe, comisioane, impozite colectate) astia nici nu ar trebui luati in seama, profita doar de conjunctura, important este cine produce banul...
  • 0 (0 voturi)    
    Hotnews gazeta de perete PDL (Vineri, 29 octombrie 2010, 0:22)

    Petre Turda [anonim]

    Dumnule Tapalaga,
    dupa 2 ani de la scrierea acestui articol mai sunteti de acord cu ceea ce ati scris? Chir merita aceasta obedienta oarba?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by