Banul public e accidentat pe autostrada prost luminata

de Doc     Inventarul stricaciunilor politice
Joi, 15 mai 2008, 10:42 Actualitate | Opinii


Avem autostrada (in proiect), cum o preparam? De fapt avem mai multe autostrazi la nivel de proiect, si, din perspectiva politicienilor si prietenilor lor, oameni pe care presa ii numeste uneori in mod complet absurd “capitalisti”, intrebarea se traduce in forma “cum mulgem banul public de pe urma lor?”. Eh, metode sunt destule. De exemplu, cumparand terenul pe care urmeaza sa fie construite, si vanzandu-l apoi, mult mai scump, statului.

Hotnews a realizat o ancheta apropo de proiectul de autostrada Bucuresti - Ploiesti. Am retinut de acolo urmatorul pasaj, foarte semnificativ :

    “Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a acuzat actuala conducere a ministerului ca a modificat traseul autostrazii pe teritoriul orasului Voluntari tocmai pentru a multumi clientela politica proprietara de terenuri. Cu toate acestea, potrivit Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, traseul actual, criticat de Radu Berceanu, a fost aprobat prin Documentul de Avizare CTE - CNADNR nr. 93/2301/16.05.2006, adica in perioada mandatului liderului democrat-liberal. CNADNR a refuzat insa sa ne puna la dispozitie documentul respectiv, invocand faptul ca este un “document intern”.
    Potrivit lui Radu Berceanu, in vremea mandatului sau autostrada trecea pe la marginea Padurii Stefanesti, care este in acet moment in proprietatea statului, scazand astfel costurile de expropriere si despagubire.”
    (Hotnews - “Autostrada care trece prin Gigi Becali, Fathi Taher si DNA”)

Sublinierea imi apartine. Eu nu stiu daca fostul ministru al Transporturilor are dreptate in acuzatia pe care o aduce. Dar oricum ar sta de fapt lucrurile, nu pot sa inteleg deloc cum ar putea fi acceptata ascunderea unui astfel de document. Ce ar fi mai simplu pentru conducerea companiei si a ministerului decat sa vestejeasca categoric acuzatiile grave care le sunt aduse, demonstrand ca n-au baza in realitate sau ca vinovatii sunt in alta parte? In loc de asta, avem un refuz incompatibil cu prezumtia de buna credinta, motivat intr-un mod ridicol : sefii Companiei spun in esenta ca documentul nu poate fi aratat pentru ca nu poate fi aratat. Cum altfel s-ar traduce ascunderea lui prin faptul ca e “intern”?

In realitate explicatia e simpla, lipsa de transparenta a fost intotdeauna prietena buna a coruptiei si furtului din ban public. Imi amintesc ca in 2004 s-a criticat foarte categoric in campanie, ba chiar si dupa castigarea alegerilor, opacitatea prevederilor contractelor la care statul nostru lua parte; o problema grava si notorie pe vremea guvernarii Nastase. Iata-ne la patru ani distanta de momentul respectiv, si avand fix, fix aceeasi problema. Sunt suspectate tunuri masive, dar publicul nu poate afla daca se intampla asta si cine e vinovat pentru ca documentele sunt “interne”. Anti-coruptia se invarte in cerc.

[Tot pe tema secretomaniei cheltuirii banilor pe autostrazi, un articol din Saptamana Financiara.]

Comenteaza pe Inventarul Stricaciunilor Politice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















668 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    mafia e mult mai mare (Joi, 15 mai 2008, 11:27)

    mihai [anonim]

    decat sa ascunda un simplu document. ei vorbesc de un document din 2006 dar de cele din 2007 de nu spune nimeni nimic? Va garantez ca exista! Actorii principali sunt Michael Stanciu(Search corp.) si Misu Popescu si omul cheie care a FABRICAT TOATE ACESTE DOCUMENTE este Narcis Neaga. Nu va puteti imagina dimensiunile sumelor sifonate catre firma americana. In zece luni aceste sume sunt mai mari de 100 de milioane de euro. Astept e mail pt detalii. Au curatat urmele dar tot mai sunt documente multe in CNADNR. Traseul a fost modificat in 2007 a patra oara si pandele stie bine acest lucru. Arhitectul sef e anchetat de dna de mult timp, inainte de a aparea acerst scandal. Se pot spune foarte multe daca va intereseaza
  • 0 (0 voturi)    
    Trenuri din campul Voluntari (Joi, 15 mai 2008, 12:49)

    Bogdan [anonim]

    Problema este ca locul pe unde va trece acuma utostrada este acum un camp unde se construeste ind raci. Acolo Pandele doreste sa faca un Beverly Hills Romanesc.
    Pretul este 500 euro/mp IN CAMP !

    Daca trece pe acoloa utostrada se duce dracu linistea !
    Nimeni nu doreste sa stea lipit de autostrada...

    Alternativa ar fi PRIN padurea Stefanesti, dar exista ecologisti...

    Eu stau ina cel camp si sicner Nu vad cu ochi buni aceasta autostrada. Zgomotul va fi infernal, iar parapeti anti-zgomot.. am vazut doar in alte tari.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai cine te-a pus (Joi, 15 mai 2008, 15:39)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Sa te muti in campul ala? Doar proiectul pt autostrada pt Brasov exista de x ani, se cam stia ca va intra prin Tei in Bucuresti. Si chiar daca n-ar fi autostrada, tot ti-ar tranti un vecin un bloc sa-ti ia tot soarele, caci, vorba ta, e 500E/mp de teren, trebuie folosit la maxim.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by