Mediocritatea educatiei: cu 74% mai bine platita din 2008?

de Andreea Vass    
Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:04 Actualitate | Opinii


Andreea Vass
Foto: Hotnews
Anul 2008 ar putea aduce o marire a salariilor profesorilor universitari cu 74%. Invatamantului preuniversitar i se propune o crestere mai mica, de 54%. Laudabila initiativa senatorilor PSD la prima vedere. Paraie insa bugetul national. Strangulat, guvernul se grabeste sa se opuna propunerii. Argumentul sau tine de insuficienta fondurilor publice pentru a acoperi cresterile mult prea mari solicitate.

Initiativa PSD a trecut marti de Senat. Ca sa devina lege, mai trebuie votata in Camera Deputatilor si, eventual, promulgata de Traian Basescu. Majorarile salariale propuse de parlamentari-universitari din PSD au sanse sa treaca intr-un an electoral plin de tentatii populiste si riscuri pentru cei care li se opun.

Unic generator de resursa umana inalt competitiva al oricarei societati, educatia  constituie proiectul public numarul unu in România urmatorilor ani. Cu totii o declara convinsi si bine fac. Doar ca proiectarea schimbarii aluneca adeseori in derizoriu.

Modelele si metodele didactice sufera patologic de mediocritate. De fapt, intregul sistem mental al societatii este condamnat la dominatia reactivitatii. Copiem, mai usor sau mai greu, comportamente si atitudini din exterior, reguli formate in permanenta de altii. Asadar, proactivitatea devine rapid primul obiectiv al strategiei de dezvoltare a resurselor umane. Mai intai, a celei din educatie. Profesorii au rolul de a transfera cunoasterea, placerea creatiei si responsabilitatea propriilor competente generatiilor urmatoare. In lipsa uneia dintre cele trei fibre ale scolii moderne, obiectivul formarii individuale in scoala ramane neatins.

Pot fi induse aceste transformari prin cresterea salariilor? Raspunsul este categoric nu. Mai multi bani investiti intr-un sistem nereformat inseamna risipa. Superficialitatea unei astfel de abordari tine de sacrificarea valorilor fundamentale ale procesului de invatamant: captarea si cultivarea valorilor. Am sa ma rezum aici la doar trei justificari concrete.
  • In primul rand, scoala romaneasca nu a fost curatata de impostori. Insulele de excelenta plutesc intr-un ocean de mediocritate. Purtatori ilegali si imorali de titluri de doctor si gradatii universitare populeaza sistemul romanesc de invatamant. De ce verificarea respectivelor dosare si sanctionarea celor responsabili nu prezinta nici un interes public? Criteriile de promovare, rigide si totusi atat de usor eludabile, nu sunt supuse dezbaterii parlamentare. Am reusit, astfel, performanta de a devaloriza unele dintre cele mai importante virtuti: competenta si cunoasterea.
  • In al doilea rand, castigul salarial mediu in invatamant era cu 8% mai mare decat media pe economie la sfarsitul anului trecut. Irelevant, caci profesorii universitari au de obicei salarii de peste o mie de euro si ating cu usurinta triplul acestei valori. Discrepantele uriase prezervate intre nivelele ierarhice pun piedici greu de trecut pentru potentialii noi recruti ai sistemului de invatamant. Aceste decalaje salariale se acutizeaza, mult peste limita justificabila, in defavoarea invatamantului preuniversitar. In aceste conditii de ce se propune un ritm de crestere a salariului cu o treime mai mica? De ce un preparator sau asistent universitar nu poate duce o viata decenta, care sa-i faciliteze formarea profesionala?
  • In al treilea rand, performantele educationale continua sa ne pozitioneze la coada clasamentelor europene. Cei trei respectabili profesori universitari care au lansat initativa legislativa nu par a se simti suficient de necomfortabil pentru a veni cu propuneri concrete de remediere. Totusi, cand vor deveni elevii si studentii miza centrala a deciziei publice? Investitia in resursa umana din educatie trebuie sa raspunda la doua mari provocari actuale. Pe de o parte, intereselor elevilor si studentilor, prin imbunatatirea performantelor pedagogice. Pe de alta parte, cuplarii la economia reala in general, prin performante superioare de cercetare, dezvoltare si inovare. Or, studentului roman ii este cultivata in general pasivitatea, iar firmele inovative coopereaza mult prea rar cu universitatile din Romania.
Acestea sunt, foarte probabil, si raspunsurile la ultima intrebare pertinenta: de ce sunt omise din discutie sursele alternative de finantare a costurilor salariale universitare? Desigur, ele sunt inaplicabile sistemului preuniversitar.

In definitiv, raspunsul senatorilor la nevoia iesirii din mediocritatea educatiei romanesti nu are nici o legatura cu vreo strategie de initiere a transformarii scolii ca sistem in Romania. Nici cu urgenta asumarii ei, nici cu vreo viziune, nici chiar cu formarea coalitiei necesare schimbarii, ci doar cu beneficiile pe termen scurt. Camera Deputatilor va analiza, speram, cu mult mai multa minutiozitate si precautie propunerea legislativa decat am reusit eu in cateva randuri. In caz contrar, riscam sa finantam in continuare banala si ineficienta mediocritate, dar cu mai multi bani.

Suntem satui de lectiile de seductie electorala. Pensiile marite, milionul de paste si alte bonificatii sunt acte de generozitate care nu concura la construirea unor sisteme sociale solide. Mai degraba, formele sub care au fost livrate distrug si mai tare fragila constructie economico-sociala din Romania.

Nota: Andreea Vass este cercetator la Institutul de Economie Nationala si consilier la Parlamentul European








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6612 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    corect, dar ..... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:17)

    marius [anonim]

    suntem satui de constatari venitzi cu ideei, solutii
    • 0 (0 voturi)    
      stiati ca (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:45)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui marius

      in ASE exista fluturasi cu salarii de 300 milioane si nu putine.
    • 0 (0 voturi)    
      incorect! (Miercuri, 9 aprilie 2008, 22:09)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui marius

      necompetenta provina si din nivelul scazut al banilor.
      D-na analist Andreea Vass, un sef de promotie de la Facultatea de Limbi straine, sa zicem engleza-franceza, unde credeti ca s-ar indrepta la sfarsitul studiilor?
      In domeniul public, ca profesor de engleza/franceza sau in domeniul privat ca orice altceva? Aud?
      Deci cine sta pe salariile platite ACUM in invatamant? Ori oameni cu vocatie si un dram de nebunie ori oameni incompetenti care nu sunt primiti in sectorul privat.

      Nu mai vorbiti de risipa cand e vorba de educatie.
      • 0 (0 voturi)    
        cazul FUEREA (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:49)

        Fuerea [anonim] i-a raspuns lui sempere

        Seful catedrei de "Drept comunitar european" de la Facultatea de Drept a Universitatii Bucuresti, prof. dr. Augustin Fuerea, a ajuns conducator de doctorate pentru multi magistrati, avocati si politisti, fiind chiar dascal la Institutul National de Magistratura. Este autorul unor tratate copiate en-gros din literatura de specialitate aparuta in spatiul UE, sub semnatura unor renumiti teoreticieni (din Franta, in special). Pentru a-si construi opera stiintifica de conferentiar, de pilda, Fuerea a publicat (in calitate de lector universitar) tratatul intitulat "Drept institutional comunitar european", la Editura Actami, in anul 1996. Pentru a da greutate lucrarii, pe coperta a fost trecut si numele acad. prof. dr. doc. Ion P. Filipescu. Numai ca smecheria nu a tinut in fata acelor profesori universitari familiarizati cu literatura europeana din acest domeniu. Capitole sau pagini intregi au fost preluate de Fuerea, fara ghilimele sau indici bibliografici, dintr-un celebrul tratat , "Droit communautaire general", scris de francezul Guy Isaac, profesor la Universitatea din Toulouse (editura Masson, 1993). Dar a copiat la repezeala, masacrand pur si simplu datele tehnice referitoare la anumite legi din anumite state europene (la pag. 56 a plagiatului, de exemplu, o lege importanta din Germania, din 27.07.1957, este trecuta ca apartinand Italiei - factor de inducere in eroare pentru specialistii interesati de aceste surse unice). Mai mult decat stupefiant, acest plagiat, cu erori grave de copiere a datelor tehnice, i-a fost premiat de Academia Romana (editia 1996) si de Uniunea Juristilor din Romania (editia 2000), semn clar ca nimeni in Romania postcomunista nu mai poate stopa furtul intelectual.
      • 0 (0 voturi)    
        cazul FUEREA - cont. (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:49)

        Fuerea [anonim] i-a raspuns lui sempere

        Pentru a obtine titlul de profesor universitar, Augustin Fuerea a publicat, ca unic autor, in calitate de conferentiar, tratatul "Drept comunitar european. Partea generala", in anul 2003, la editura All Beck. Documentarea lucrarii, anuntata in pagina de garda, apartine asist.univ drd. Roxana Mariana Popescu si prep. univ. drd. Mihaela Augustina Dumitrascu, fiica lui Augustin Fuerea. Cartea este un plagiat grosolan, vizibil chiar de la prima rasfoire, dupa tratatul "Droit institutionnel de L'Union Europeenne", publicat de Jean Paul Jacque (in 2001, la editura Dalloz), reputatul profesor francez, director al serviciului Juridic din cadrul Consiliului European. La repezeala, pentru a ajunge profesor, copiatorii lui Fuerea au ... plagiat cu greseli. Adica au copiat gresit nume proprii de experti si autori precum Pamlisani (in loc de Palmisani - pag. 179), Crispoltini (in loc de Crispoltoni - pag.146), Geldenann (in loc de Gelderman - pag. 106), Chocho (in loc de Choho - pag. 139) etc. Au fost pociti, in cadrul operatiunii de plagiat, si indici tehnici sau bibliografici, referitori la numarul si datarea unor decizii si rezolutii ale unor instante europene (CEDO, etc), fapt ce duce la imposibilitatea cercetarii acelor documente de catre specialistii pacaliti de Fuerea. La pag. 160 a plagiatului, in loc de hotararea CEDO cu "Rec. 1219" apare copiat "pag. 1219". Nimic de mirare: cand copiezi in nestire tratate straine, cu gandul pervers de a comite furt intelectual, este imposibil sa nu pocesti nume proprii si date tehnice pe care nu le-ai consultat niciodata ca pretins expert in drept comunitar. Surprinde la profesorul Fuerea si numarul mare de norme didactice, detinute prin cumul la diverse universitati de stat sau particulare.
      • 0 (0 voturi)    
        Frauda procurorului (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:50)

        Frauda procurorului [anonim] i-a raspuns lui sempere

        Procurorul general adjunct al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Craiova, Elisabeta Dragut, a fost denuntata, in fata plenului CSM, in luna martie a.c. de catre un magistrat doljean (Valerica Mirea), ca este autorul unui plagiat, descoperit de doi juristi clujeni si confirmat de revista "Dreptul" (nr. 2/2006). Redactia acestei reviste a publicat semnalul dat de conf. dr Florin Streteanu si lector dr. Radu Chirita de la Facultatea de Drept din Cluj, prin care se dezvaluia faptul ca procurorul Elisabeta Dragut le-a furat un articol de specialitate, pe care l-a publicat tot in revista Dreptul (nr. 12/2005). Titlul dat articolului plagiat ("copiat grosolan, fara cel mai elementar simt deontologic") de catre procurorul Elisabeta Dragut a fost "Sanctiunile aplicate persoanei juridice in lumina noului Cod penal". Prin urmare, tocmai cel care teoretiza sanctiunile din Codul penal savarsea, cu sange rece, furt intelectual dintr-o importanta revista a juristilor romani. Cei doi universitari clujeni atentioneaza, cu ironie, dar si cu amaraciunea unor juristi cu opera jefuita de un procuror de Curte de apel, ca "autoarea Elisabeta Dragut are si idei originale, fiindca nu de putine ori frazele copiate sunt introduse de verbul <>". Tot in fata plenului CSM procurorii doljeni Valerica Mirea si Costel Niculeanu, au demonstrat, cu inscrisuri si marturii, proasta reputatie a Elisabetei Dragut, ca magistrat, dezvaluind grave abuzuri de putere comise de acest procuror general adjunct pentru a-si pastra functia sau pentru a ocupa, prin concurs trucat, postul de sef al PCA Craiova.
    • 0 (0 voturi)    
      solutia lui Beuran (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:06)

      Verde de suparare [anonim] i-a raspuns lui marius

      Medicul Mircea Beuran a fost acuzat oficial de plagiat in urma unor articole aparute in Cronica Romana, in care se demonstra ca a copiat cuvant cu cuvant pagini intregi de text, tabele si elemente grafice din volumul "On Call", al medicilor americani Shane A. Marshall, Jean H. Gillies si John Ruedy. Cartea, aparuta in1988 la editura W.B. Saunders, a fost reprodusa, cuvant cu cuvant, in 1997, de catre Mircea Beuran, impreuna cu medicul Gerald Popa, dar a primit titlul "Ghidul medicului de garda". Beuran, prin intermediul Ministerului, nu considera lucrarea un furt, care a fost prezentat presei la acea data, si sustinea ca sarcina lui a fost aceea de a verifica corectitudinea stiintifica a datelor prezentate si integrarea lor intr-un tot unitar, pentru ca volumul a fost scris de mai multi colaboratori. Dupa confirmarea plagiatului, Beuran risca din partea Comisiei medicale a Consiliului National de Atestare a Diplomelor, Titlurilor si Certificatelor Universitare (CNADTC) din cadrul Min. Educatiei, Cercetarii si Tineretului, mai multe sanctiuni. Astfel, pe langa excluderea din Univ. de Medicina si Farmacie "Carol Davila", se impunea si retragerea titlului de conferentiar. Cartea mai sus-numita nu a fost singura carte plagiata de Beuran. Astfel, majoritatea ghidurilor frantuzesti de medicina au fost copiate de un grup de medici romani, printre care si Daniela Bartos si dr. Adrian Streinu-Cercel, directorul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals". Comisia a stabilit ca Mircea Beuran este vinovat de plagiat si a propus sanctionarea lui cu desfacerea disciplinara a contractului de munca. Chiar si asa, Beuran nu a vrut sa demisioneze. Totodata, acesta a incercat sa dea si o turnura politica scandalului, aparat fiind de PSD si de ex-presedintele Camerei Deputatilor, Valer Dorneanu. Chiar si fostul prim-ministru al Romaniei, A. Nastase, declara ca Beuran a deranjat anumite grupuri de interese, dovada fiind ca s-a descoperit plagiatul abia cand a ajuns ministru.
  • 0 (0 voturi)    
    Mediocritatea educatiei: cu 74% mai bine platita d (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:22)

    Brad [anonim]

    In al patrulea rind.
    Performata cu bani putini nu se poate.
    Toti oamenii se pricep la comentarii, toti toti cetatenii Romaniei sunt profesori,Dar de pe margine lucrurile se vad in mod eronat.Implicativa apropo ginditiva cite calitati trebuie sa aiba un profesor bun, nu spun foarte bun si lucrul asta costa.
    O tara civilizata fara invatamant nu ajunge nicaieri si apropo cam multe pretentii pe capul unora care nici macar o viata decenta nu pot duce.
    • 0 (0 voturi)    
      depinde (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:48)

      Gil [anonim] i-a raspuns lui Brad

      depinde si unde pui banii : daca-i pui toti in salarii e un lucru si daca pui in sau si in echipamente, materiale didactice etc, e altceva.
      • 0 (0 voturi)    
        mafia doctoratelor (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:54)

        Crontanel [anonim] i-a raspuns lui Gil

        Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti (FTOB) a declansat, in februarie a.c., in mare taina, procedura de retragere a titlului de doctor acordat, in 2005, de catre Facultatea Ovidius, directorului Seminarului teologic ortodox din Curtea de Arges, pr.prof. Dumitru Radu. Un referent bucurestean, numit de MEdC prin adresa nr.25077/2006, pentru analizarea acestei teze de doctorat, constata furtul intelectual: "Mai multe capitole ale tezei de doctorat, sustinuta de pr. Radu Dumitru, in 2005, coincid aproape exact cu unele capitole ale tezei de doctorat elaborata de pr.lect. Dumitru Pintea de la FTOB in 1999. (...) Autorul a copiat anumite lucrari teologice sau a plagiat fara sa-si dea seama de gravitatea acestui fapt si fara a fi corectat de pr. prof. dr. Constantin Cornitescu, conducatorul stiintific al acestei teze de doctorat (C. Cornitescu a fost implicat, ca decan, la Bucuresti, in scandalul coruptiei de la FTOB, intre 1997-1998, fapt semnalat de ziarul Ziua la vremea respectiva, cand MEN si PF Teoctist au confirmat dezvaluirile presei ce vizau mafia doctoratelor si masluirea mediilor de admitere pentru aproape o suta de candidati - n.n., S.A.). De altfel, coordonatorul stiintific este profesor la Studiul Noului Testament, iar pr. Dumitru Radu a prezentat aceasta teza la disciplina Teologie Dogmatica. (...) Desi autorul a indicat o bibliografie la sfarsitul lucrarii, totusi el nu a folosit decat partial unele lucrari indicate in acea bibliografie (este un fals intelectual tipic pentru cei promovati de mafia doctoratelor - n.n.). Autorul a reprodus foarte multe texte din lucrarea pr.prof.univ.dr. Dumitru Radu, care este unchiul doctorandului Dumitru Radu".
      • 0 (0 voturi)    
        inca ceva (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:54)

        Crontanel [anonim] i-a raspuns lui Gil

        De acest teolog profesor Dumitru Radu ne amintim tot din ZIUA (editia 5 iunie a.c.), unde am dezvaluit, dintr-un dosar penal de coruptie universitara (solutionat de Judecatoria Sector 3), ca din "distribuitor de materiale", in anii '50, la tipografia Patriarhiei BOR, a ajuns profesor de morala, decan si rector al Institutului Teologic Bucuresti. Fostul lector suplinitor a ajuns chiar si conducator de doctorate, el insusi fiind autorul unei teze de doctorat marcata de cumplite agramatisme, constatate ca atare de instanta. Din comisia de doctorat au facut parte pr.prof.dr. Dumitru Popescu (membru corespondent al Academiei, implicat si el in mafia doctoratelor agramate si plagiate, potrivit unui alt dosar de coruptie universitara, solutionat de instante, autor de lucrari agramate si autoplagiate), pr.prof.dr. Emilian Cornitescu (prefatator de lucrari plagiate la Universitatea Bucuresti, fapt confirmat de Senatul institutiei si dezvaluit de ZIUA, in 1999).
  • 0 (0 voturi)    
    Mediocritatea educatiei: cu 74% mai bine platita d (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:22)

    Brad [anonim]

    In al patrulea rind.
    Performata cu bani putini nu se poate.
    Toti oamenii se pricep la comentarii, toti toti cetatenii Romaniei sunt profesori,Dar de pe margine lucrurile se vad in mod eronat.Implicativa apropo ginditiva cite calitati trebuie sa aiba un profesor bun, nu spun foarte bun si lucrul asta costa.
    O tara civilizata fara invatamant nu ajunge nicaieri si apropo cam multe pretentii pe capul unora care nici macar o viata decenta nu pot duce.
    • 0 (0 voturi)    
      cadre univ. (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:38)

      ExAssistant [anonim] i-a raspuns lui Brad

      Cunosc o multime de prof. univ. facuti pe banda rulanta intr-una din srl-urile academice. Nici macar compilatia articolelor altora nu o fac ei ci asistentii lor.
      Ce sa mai zic de doctorat. A ajuns sa-ti fie jena cu titlul acesta pentru ca inseamna ca te iei de mana cu atatia impostori.
      Asa ca eu zic ca si cat au acum e prea mult. Mai ales ca au 'n' norme didactice. Despre cum se tin orele... ce sa mai vorbim.
      • 0 (0 voturi)    
        ce vorbiti mai flacai si flecarete (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:57)

        Cum'sa'cade [anonim] i-a raspuns lui ExAssistant

        Decanul Facultatii de teologie Ortodoxa de la Universitatea Pitesti, prof.dr. Ion Popescu, este autorul unei teze de doctorat, sustinuta in anul 1994, in care a practicat cu succes autoplagiatul. Ce este autoplagiatul? Operatiunea de a-ti inmulti paginile unei lucrari subtirele, care tradeaza superficialitatea si impotenta creatoare, dar iti este necesara pentru fabricarea, peste noapte, a operei stiintifice. Rasfoind teza depusa la FTOB, in original, se constata ca pagini intregi de la inceputul lucrarii, ca introducere, sunt transferate prin xerocopiere la sfarsit, drept concluzii. Ametit probabil de orgoliul universitarului promovat de mafia doctoratelor, Ion Popescu si-a mai obtinut un titlu doctoral in filosofie cu o lucrare marcata de noul limbaj de lemn al universitarilor ajunsi peste noapte decani. Tot la Universitatea Pitesti a fost denuntat, saptamana trecuta, in fata Senatului institutiei, lucrarea de doctorat obtinuta prin plagiat de conf.dr. Nicolae Chirlesan. Curajul denuntului public l-a avut prof.dr. Marioara Abrudean, care a indicat si sursa furtului intelectual. "Domnul universitar Chirlesan a plagiat chiar din teza de doctorat a Marioarei Abrudean, potrivit declaratiei probate cu inscrisurile fraudei de profesoara pornita sa declanseze procedura de retragere a titlului obtinut prin furt de colegul sau de facultate de la Pitesti.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol fara rost (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:35)

    Steriu [anonim]

    Constatari stiute de ani de zile. Nimic nou. Nu inteleg rostul unor articole scrise doar pentru a scrie ceva.
    Iar solutii ce sa mai vorbim.
    • 0 (0 voturi)    
      un alt cretin (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:58)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Steriu

      De ce nu te miri de nesimtirea parlamentarilor care nu gasesc solutii si vin cu astfel de mojicii?Eu zic ca tu esti potrivit pentru Parlament! mara palaiata cazuta in gura ta.
  • 0 (0 voturi)    
    74% ? - tare (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:42)

    c [anonim]

    Pai daca cresc salariile cu 74% se lasa totzi de meserie si se fac profesori. Sa vad cine mai lucreaza in productie...cu acelasi salariu 12 ore de munca la patron in loc de 4 ore de lectii.
  • 0 (0 voturi)    
    un comentariu superficial (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:48)

    eu [anonim]

    Ion are o masina de 100000 de euro, iar Vasile are o dacie de 1500 de euro. In medie amandoi au cate o masina de aproximativ 50000 de euro.
    Cam asa se gandeste in Romania, statistic, totul la procent. In acest cadru se pliaza si doamna Vass.
    Ganditi superificial, imi pare rau.
    • 0 (0 voturi)    
      educatia, bat-o vina (Joi, 10 aprilie 2008, 8:07)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui eu

      sa vorbesti de mediocritatea educatiei si sa pui virgula intre subiect si predicat ("...educatia, constituie proiectul public numarul unu in România urmatorilor ani.") e cam mult
  • 0 (0 voturi)    
    zambesc trist (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:52)

    Matei [anonim]

    Propun sa crestem salariile la preparatori, asistenti, lectori si conferentiari cu 74% si la cei din invatam. preuniv. cu 100%. De ce oare profesorii universitari primesc o asemenea majorare salariala stiut fiind faptul ca primesc o multime de alte beneficii (drepturi din "cercetare", ore suplimentare, drepturi de "autor" ale unor carti scrise de asistenti sau lectori) si nu pleaca din scaunul respectiv pina aproape de limita maxima a vietii! Probabil printre ei sunt si oameni ce merita pe deplin recunoastere, dar altii sunt doar ratati in alte domeniI!
  • 0 (0 voturi)    
    in universitatile noastre doar se DICTEAZA (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:54)

    Victor [anonim]

    Profesorii universitari oricum au salarii mari, si aici ma refer la cei cu grad mare, nu la lectori si asistenti, desi nici acestia nu cred ca o duc prea rau. Oricum, majoritatea profesorilor universitari nu merita salariul mare care-l au prin simplul fapt ca nu fac mai nimic, sunt incompetenti, idioti, prosti, ratati in alte domenii cum spunea cineva mai sus. Cum e posibil ca un prof. univ. sa vina sa predea cursul citind dintr-o carte sau din foi ?! Pai ce, studentii sunt idioti si nu stiu sa citeasca ?!! Un prof. univ. ar trebui sa tina un discurs, si eventual cand si cand sa se mai uite in foi, ptr a vedea asa, ideile princpale. Dar din pacate, la noi se platesc salarii foarte mari ptr DICTARE.
    Ar trebui marite salariile profesorilor din scoala primara, gimnaziu si liceu, ptr ca aia intr-adevar duc tot greul, pe cand astia universitari sunt niste nulitati, in marea lor majoritate.
  • 0 (0 voturi)    
    ei sint in parlament (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:55)

    Hugo [anonim]

    daca ei sint in parlament , ei fac legea ! PUNCT!
  • 0 (0 voturi)    
    rusine! (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:57)

    Ioana [anonim]

    dragilor, maresc salariile profesorilor universitari pentru ca toti parlamentarii aia idioti au diferite functii pe la universitati, toti sunt doctori conferentiari si mai stiu eu ce...ca doar nu credeti ca asa de tare s-au gandit ei la restul poporului si la cat de greu o duce el, si acum fac fapte bune si servesc interesului public, maresc salariile incepand cu profesorii, urmand sistemul sanitar (si asa la pamant, pleaca dincolo toti medicii capabili), si apoi toate celelalte categorii de muncitori??!?! chiar ati crezut ca ne vor noua binele??? hahahahahahahahaha :)))) niste nesimtiti!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    didactic auxiliar (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:00)

    gemeni [anonim]

    In invatamant universitar sunt si alte categorii de personal, nu toti sunt profesori si noi avem studii superioare. Suntem bagati in aceeasi oala cu profesorii, dar noi avem salarii de mizerie. Aceleasi taxe platim si noi ca si ceilalti salariati. Salariul de incadrare este de 670 ron. Ce spuneti este un salariu mare? Noi cei pe posturi superioare nu beneficiem nici macar de acel salariu minim care s-a tot vehiculat de 880 ron. Este corect? Asa ca una se spune si alta se face. Sunt doar vorbe in vant, de la zis la facut este cale lunga.
  • 0 (0 voturi)    
    didactic auxiliar (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:00)

    gemeni [anonim]

    In invatamant universitar sunt si alte categorii de personal, nu toti sunt profesori si noi avem studii superioare. Suntem bagati in aceeasi oala cu profesorii, dar noi avem salarii de mizerie. Aceleasi taxe platim si noi ca si ceilalti salariati. Salariul de incadrare este de 670 ron. Ce spuneti este un salariu mare? Noi cei pe posturi superioare nu beneficiem nici macar de acel salariu minim care s-a tot vehiculat de 880 ron. Este corect? Asa ca una se spune si alta se face. Sunt doar vorbe in vant, de la zis la facut este cale lunga.
  • 0 (0 voturi)    
    io (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:01)

    io [anonim]

    sunt de acord cu articolul. Din pacate principiul de lucru pare a fi "nu stiu ce se intampla in cutia aia neagra dar atata vreme cat bag bani in ea trebuie sa mearga". Din pacate nu prea merg lucrurile asa. Nu sunt bani putini in sistemul universitar, doar prost directionati.Si plafonarea... ah... sa nu mai vorbim...
  • 0 (0 voturi)    
    @dna Vass (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:11)

    ana [anonim]

    Draga dna Vass, se pare ca va plictisiti asa ca v-ati apucat serios de scris.
    Pacat insa, ca nu scrieti ceva interesant; tot blablauri arhicunoscute; mai bine scrieti despre fluturi, pesti, pisici, caini, ca este la fel de interesant.
    Daca tot publicati dragilor de la hotnews, barem publicati lucruri la ordinea zilei cu tot cu solutii nu numai enumerari, ca de ele suntem satuli dragilor.Multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    @dna Vass (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:21)

    tot ana [anonim]

    Va faceti ca nu stiti ca majoritatea profilor din invatamantul universitar sunt ajunsi acolo pe baza de dosare nu pe baza de merite stiintifice; au fost propulsati de parinti, cunostinte,rude(PCR) nu au ajuns cum era corect pe merite personale; o sa ma contraziceti , pentru ca si cariera dvs este deosebit de fulminanta( la cca 27 consilier al administratiei prezidentiale?!?!), dar atunci nu va mai mirati de ce avem mediocritate in invatamant; oricum valorile adevarate nu stau in invatamantul romanesc ci pleaca, pleaca, pleaca;
    Asteptam solutii realiste nu gogosi
    • 0 (0 voturi)    
      solutii>? (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:24)

      alex [anonim] i-a raspuns lui tot ana

      draga ana, o solutie ar fi egalizarea remuneratiei pe sector... Adica profesorii universitari sa aiba salariu sensibil egal cu profesorii preuniversitari.

      Nu mi se pare normal ca in anul 2008 in Romania, un cadru universitar (preparatori, asistenti, doctoranzi) sa castige 600-800 RON lunar(!) in tip ce profesori universitari (care nu fac nimic altceva decat sa dicteze de pe carti si foi) sa castige 3.500-10.000 RON (!!!).
      Categoric, nu este corect!

      Sa se reduca lefurile "profesorilor" universitari (de genul Mischie, Mitrea, etc.) si sa se realoce fondurile de salarizare catre categoriile mai defavorizate!

      Pe de alta parte, nici profesorii nu sutn de pus la icoana, astazi in Romania, scoala se face cu Sfantul Nicolai si calu' Balan, ori nu este permis ca pentru incompetenta pedagogica a unor profesori (de altfel bombe sociale) sa primeasca salarii mari

      Sa nu uitam de altfel nici programul exagerat de redus al profesorilor. 4 ore de munca pe zi, inseamna foarte foarte putin, adica jumatate de norma in alte industrii... bine spunea cineva, altul lucreaza 12 ore pe zi, si nu are salariul unui prefesor de liceu care lucreaza 4 ore zilnic.
      • 0 (0 voturi)    
        poveste (Miercuri, 9 aprilie 2008, 17:37)

        Maricel [anonim] i-a raspuns lui alex

        4 ore pe zi....Afara orice profesor universitar lucreaza 8-10 ore pe zi.
        Eu sunt...ex-assistant de Ro...actualmente cercetator intr-o universitate de top europeana si stiu ce vorbesc.
        In fiecare an dau pe acasa in speranta ca s-a mai schimbat ceva....as vrea sa ma intorc!!!!...candva...din pacate ma intorc si mai dezamagit...inca mai sper sa se schimbe ceva.
        Solutia nu e salarii mai mari....ar tb sa fie platiti in functie d ecalitatea muncii...lucrari ISI, etc. Sunt profi care nici nu stiu limba engleza....e fundamental daca vrei sa fii up to date. De restul ce sa mai vorbim....E TRIST!!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          bine punctat.... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 22:40)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui Maricel

          in invatamant nu salariile sunt problema, din pacate. Si tot din pacate, nimeni nu vrea sa faca nimic pentru a indrepta lucrurile. De aceea nimeni nu vrea sa se mai reintoarca in tara.
        • 0 (0 voturi)    
          invatamant si salarii (Joi, 10 aprilie 2008, 8:13)

          Victoria [anonim] i-a raspuns lui Maricel

          Aveti dreptate, Maricel. Numai cine cunoaste sistemul de invatamant european poate sa realizeze cat de departe suntem de performanta lor. Profii nostri doresc salarii mai mari, dar nu stiu sa zica nici "Buna ziua" intr-o limba straina. Calitatea muncii lor nu este evaluata pt. ca nu exista criterii de performanta valabile. Ce sa mai vorbim de lucrari ISI sau participari la confruntari internationale? E foarte trist...
  • +1 (1 vot)    
    Majorare pentru universitari, cei mai mafioti din (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:30)

    Ada [anonim]

    Victor are dreptate. Semidoctii de universitari care, asa e, citesc de pe foi, te pun sa le cumperi cursurile si , daca-i scoti din materie, sunt BATA, TUFA DE ROMANIA!
    Nivelul prescolar si cel de la clasele I-IV trebuie sa primeasca salarii cu cel putin 300% mai mari decat au acum amaratii de educatori si invatatori care-si dau duhul incercand sa civilizeze o generatie needucabila.
    In tarile civilizate, nu ca la noi unde profesorii nu stiu sa vorbeasca cu exceptii, bineinteles, in mare parte si din cauza faptului ca sunt numiti pe post datorita pilelor, cei care invata copiii sa scrie primesc salarii pe care le au la noi universitarii.
    La noi, mania copiatului este lege, putini sunt originali, multi au plecat si ... cine stinge lumina? Sau mai bine zis luminita care abia palpaie?
    Pentru cine e interesat, sunt licentiata, lucrez in invatamant de 21 de ani si astept oferte sa plec DEFINITIV din invatamant, gradul 2 si 1 le-am obtinut cu 10 dar... degeaba, pila e tot pila!! Si eu.. n-am!
  • 0 (2 voturi)    
    mim (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:37)

    mim [anonim]

    Eu as propune o crestere a salariilor profesorilor si in acelasi timp o crestere a timpului de lucru lucrat saptamanal. (Pentru o crestere de 50% a salariului sa se lucreze 27 de ore pe saptamana in invatamantul preuniversitar).
    Cred ca daca ar fi pusi sa aleaga intre marirea salariului in acest fel si ramanerea la actualul nivel de salarizare ati fi uimiti de rezultat. Adevarul este ca profesorii nu prea traiesc din salariu pentru ca au destule pregatiri, merg la scoala doar sa semneze condica si sa schimbe o parere in cancelarie.
    Situatia existenta a invatamantului romanesc este deplorabila si efectele o sa le simtim peste 10-20 de ani. Si pentru decaderea calitatii umane a societatii, cea mai mare vina o poarta profesorii.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:31)

      alex [anonim] i-a raspuns lui mim

      de acord, mim... gandeste-te ca norma cadrelor didactice este de 18-20 ore saptamanal!!! asta este norma de lucru?

      La fiecare ora lucrata, mai au 10 minute pauza.
      In fiecare an, mai au vreo 3 luni de concediu.

      Iar cei care o tin sus si tare ca norma este de fat cam 8 ore zilnic (chipurile pentru a pregati lectia de a doua zi) am sa ii spun ca este o mare gogoasha! Un profesor preuniversitar repeta aceeasi placa ani de zile, nu inoveaza, nu aduce nicio idee noua in materia pe care o preda (pardon... o dicteaza) elevilor.

      Pentru dublarea salariilor, sa munceasca cate 40 ore saptamanal, si sa vedeti atunci efectele... Sa aiba si ei 23 zile de concediu anual, si sa vedeti proteste in strada...

      Fratilor, dna Vass a punctat foarte bine.... mediocritatea nu se recompenseaza cu cresteri salariale.
      Pe de alta parte, PRINCIPALA FUNCTIUNE A SISTEMULUI DE INVATAMANT ESTE ASIGURAREA CUNSOTINTELOR ELEVULUI.

      Sistemul de invatamant NU este creat pentru a da salarii grase profesorilor.
      • 0 (2 voturi)    
        mim (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:28)

        mim [anonim] i-a raspuns lui alex

        si as adauga faptul ca sistemul de invatamant romanesc garanteaza postul PE VIATA indiferent de performantele pe care le are un profesor. in momentul in care este titular si nu face greseli disciplinare (ceea ce nu este greu) atunci are asigurat drumul catre pensie chiar daca scoate numai ratati.
        ministerul nu stie ce inseamna evaluare profesionala dupa performante, salariile se dau in functie de grad (care vine automat cu vechimea), motivarea cadrelor didactice care doresc sa isi exercite meseria lipsind cu desavarsire.
  • +1 (1 vot)    
    Salarii mari pentru publicatii 0 (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:10)

    Hari Seldon [anonim]

    Nu am nimic impotriva ca un profesor universitar sa castige bine, chiar mult mai bine decat media. Dar sa isi faca si treaba. Si treaba lui in afara de cele 6 ore de curs pe care le tine pe saptamana e sa faca cercetare, sa publica sa depuna brevete. Nu esti in stare, iti cauti de lucur. Pentru ca la 1500-2500 de euro salar cunosc destui tineri cercetatori romani expatriati care se intorc in tara si fac treaba.
  • 0 (2 voturi)    
    Solutii (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:20)

    stefan v [anonim]

    1. Salarizare dupa performanta si rezultatele muncii si atunci piata regleaza si cerne totul.

    2. Privatizarea a ce se poate (inv. superior, prescolar, partial preuniv.) si statul subventioneaza scolarul, studentu, nu institutiile si unitatile. Cu cat poate. Restul se descurca.

    3. Ministerul este autoritate de reglementare, n-are ce sa caute in administrarea si gestionarea scolilor. Fiecare comunitatea va avea scoala pe care o merita, o doreste si in care investeste. Daca nu, sa-l ia de gat pe primar.

    4. Descentralizare imediata pt. care exista si legislatia necesara.

    5.Descentralizarea a 40% din curriculum. Statul impune doar trunchiul comun, 4-5 ore pe zi. Atat.

    6. In educatie nimeni nu raspunde de nimic. Trecerea evaluarii externe in sarcina unor agentii private, adica de terta parte. Evaluarea la furnizor nu e credibila.

    7. Reglementarea unei piete a educatiei, in care competitia sa faca regula. Cine are servicii educationale de calitate sa ramana in piata. Eventual, prin micsorarea impozitelor, cetatenii sa-si plateasca direct furnizorii, fara intermediului statului. Aproape tot ce atinge statul se usuca.

    8. Incurajarea invatamantului preuniv. privat, pentru aparitia competitiei, pentru ca sa dispara situatia de "clienti captivi". Ce s-a intamplat in inv. superior privat se datoreaza si prostiei celor care dau bani, fara sa primeasca mai nimic in schimb. De prostie nu te poate apara nimeni, nici macar statul, iar de vina sunt cei care dau, nu cei care cer.
    • +1 (1 vot)    
      corect, dle stefan v (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:04)

      alex [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      Domnule stefan v, prima data in viata sunt de acord cu ceea ce propuneti dumneavoastra... totusi, mai putin cu punctul 4. descentralizarea sistemului. In asemenea situatii, unitatea de invatamant care detine autonomie va fixa taxe pe orice, asa cum se intampla in prezent in ASE.

      Vrei acces la biblioteca? Platesti taxa.
      Vrei sa ti se elibereze diploma universitara? Platesti taxa.
      Vrei sa mergi la WC? Platesti taxa
      Si exemplele pot continua.


      Privatizarea unitatilor de invatamant, de asemenea nu cred ca ar fi o solutie potrivita... Accesul la invatamant este OBLIGATORIU, iar privatizarea sistemului ar bloca sanse pentru o mare parte din beneficiari.

      Salarizarea TREBUIE facuta in functie de performante, doar ca este foarte greu sa stabilesti criterii de performanta pentru profesori...
      • +1 (1 vot)    
        Asa e acum (Miercuri, 9 aprilie 2008, 16:32)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui alex

        Pt. ca nu exista concurenta. Cand raportul calitate pret va face legea, atunci vom avea si noi inv. de calitate. Vor avea studenti un universitatile care voe oferi servicii la preturi competitive. Nimic nu s-a dezvoltat si nu s-a rezolvat in afara competitiei libere. Asta au avut americanii de-au ajuns unde sunt acum. E greu sa stabilesti performanta profesorilor? Cuvantul de ordine este motivatia. Care acum nu exista. Daca directorii ar fi motivati, prin posibilitatea pierderii unui salariu f. bun, vor evalua corect cadrele didactice, de prestatia carora va depinde si salariul sau. Daca evaluarea scolilor va fi corecta, facuta nu de catre inspectorate, vom avea o clasificare obectiva a scolilor.

        Am vrut capitalism, dar nu vrem mecanismele capitaliste. Adica piata libera, in primul rand. Acum avem o strut0- camila: economia este aproape concurentiala, dar educatia este eminamente de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    corelatia salariu-performanta,reala? (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:14)

    directia 5 [anonim]

    daca ne amintim asa s au petrecuc lucrurile si la justitie,au fost invocate salariile mici ,si de aici si lipsa de performanta a sistemului ,dar odata cu marirea salariala lipsa de performanta a justitiei s a accentuat.asa s a intamplat si cu garda financiara,politia,procuratura sau parlament.De aici se desprinde o concluzie simpla :crestere salariala neansotita de reforma =fonduri risipite.Cred ca min. invatamantului trebuie sa treaca la o evaluare a scolii romanesti ,angajand o firma de audit straina care sa evalueze nivelul de performanta a scolilor acordand le stele, ca in ind. hoteliera, si in functie de evaluare sa fie si nivelul salarial,astfel se evita finantarea neperformantei.Descentralizarea,reforma manualelor sunt conditii obligatorii pentru un invatamant european.
  • -1 (1 vot)    
    Desfintati Universuitatile de stat (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:16)

    titi magnificul [anonim]

    Trebuie desfiintate toate universitatile de stat sunt o gaura neagra pentru invatamantul romanesc, pregatind chelneri si muncitori, cameriste vanzatoare si curve cu studii superioare pentru statele din occident. Se arunca o gramada de bani unor profesori mediocrii si submediocrii care nu ii invata pe tineri decat hotie coruptie si curvasag, profesoride teapa lui adrian nastase, ecaterina andronescu, andrei margasi ioan rus si alte sute sau mii de jigodii care isi bat joc de tanara generatie.
    Afara cu jigodiile. Trebuie acordate burse studentilor care reusesc in urma unor examene pentru carierele de profesori sau medici si carora sa li se plateasca studiile inclusiv cazarea daca se obliga ca cel putin 10 ani dupa ce vor absolvi vor lucra in sistemul de invatamant si medical de stat din romania.
  • +1 (1 vot)    
    INCAPABILI (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:55)

    gabifm [utilizator]

    Invatamantul romanesc, o spun in caliatate de parinte, NU exista. Profesori slab pregatiti a caror singura tinta este incheierea orei fara evenimente, note date fara nici un criteriu, copiere pe "rupte" la lucrari/teze. Singurul lucru la care se tine la colegiul la care "invata" copilul meu este prezenta.Prin urmare a le mari salariile inseamna ajutor umanitar si distrugerea in continuare a generatiilor de copii.
    • 0 (0 voturi)    
      Rezultat logic (Joi, 10 aprilie 2008, 15:19)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui gabifm

      Ei asta este rezultatul logic.
      Salarii de mizerie statut social mizerabil -> Doar cei care au o pregatire profesionala atat de slaba incat nu-si gasesc de munca in alta parte raman in invatamant.
  • +1 (1 vot)    
    stil (Miercuri, 9 aprilie 2008, 16:16)

    Tamas [anonim]

    Stimata Doamna Vass,
    felicitari pentru un articol mai lizibil decat precedentul.
  • 0 (2 voturi)    
    Ar fi comic (Miercuri, 9 aprilie 2008, 17:03)

    viorel [anonim]

    daca n-ar fi tragic. Faptul ca o gramada de necunoscatori (dintre care unii sunt complet idioti) isi permit sa emita pareri.
    De ex., faptul ca un profesor lucreza 4ore pe zi!!
    Dar un militar cate ore face razboi pe zi? Un pompier cate ore stinge incendii pe zi? Un chirurg cate ore opereaza pe zi?
    • 0 (2 voturi)    
      mim (Miercuri, 9 aprilie 2008, 21:19)

      mim [anonim] i-a raspuns lui viorel

      tu faci confuzii intre meserii. pentru cei care i-ai enumerat (militari, pompieri) toata lumea se roaga sa nu fie nevoiti sa isi exercite meseria. de profesori toata lumea se roaga sa isi faca treaba.
    • -1 (1 vot)    
      poate vrei sa spui mai putin de 4....:)) (Miercuri, 9 aprilie 2008, 22:30)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui viorel

      sau nu stii cat face 18 impartit la 5?
    • +1 (1 vot)    
      Ce spuneti? (Miercuri, 9 aprilie 2008, 23:12)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui viorel

      Ce prostii puteti spune. Un profesor are 4 ore pe zi dar de predare la clasa. Pe langa asta:
      1. Un profesor pregateste lectiile.
      2. Un profesor pregateste lucrarile de contol si dupa le corecteaza.
      3. Un profesor pregateste tezele si dupa le corecteaza.
      4. Un profesor se pregateste continuu in materia pe care o preda.
      5. Un profesor este si diriginte calitate in care are obligatia:
      a) prezentei in scoala a cel putin unei ore pe saptamana in plus fata de orele de predare.
      b) organizarea a cel putin doua sedinte pe semestru cu parintii in plus de orele de predare la clasa
      c) ridica manualele scolare la inceput de an si le distribuie elevilor, strange manualele scolare la sfarsitul anului si le preda la biblioteca, ridica carnetele de note ale elevilor si le da elevilor pentru completare si verifica completarea acestora, ridica si da la completere cererile de alocatie le verifica exactitatea conform legii dupa care ridica carnetele de alocatie le preda copiilor si in fiecare luna le semneaza si le stampileaza.
      d) verifica catalogul clasei semnaleaza profesorilor eventualele erori, numara periodic absente, da mustrari elevilor
      e) la sfarsit de semestru verifica corectitudine de incheiere a mediilor si comunica in scris parintilor corigentele, materiile cu medii neincheiate, repetentiile si perioadele de examene pentru corigente si medii neincheiate.
      f) fi multe altele...
      6. Un profesor face de serviciu pe scoala, participa la consilii profesorale la comunicari stiintifice la activitati extrascolare neremunerate.
      7. Un profesor se ocupa de amenajarea scolii, de dotarea laboratorelor de evidenta materialelor pe care le are in grija.
      8. Un profesor participa la cursuri de perfectionare iarasi neremunerate ianfara orelor de predare la clasa.
      Si cred ca nu am epuizat tot ce face un profesor.
      Asa ca teza ca "un profesor are doar 4 ore pe zi". este o teza falsa.
      • 0 (0 voturi)    
        mim (Joi, 10 aprilie 2008, 8:33)

        mim [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

        si ai fi de acord ca toate aceste activitati pe care le-ai prezentat, sa le desfasori in incinta scolii si sa ai un program de 8 ore pe zi?
        • 0 (0 voturi)    
          @mim (Joi, 10 aprilie 2008, 9:57)

          ana [anonim] i-a raspuns lui mim

          Nu intelegi ca aceste activitati (in afara celor extrascolare) se desfasoara in scoala; dar inteleg ca pe tine te intereseaza mai mult sa stea cu kurul pe scaun in scoala timp de 8 ore... si mai putin sa gandeasca , sau ce nivel profesional are profesorul la clasa; asta imi aduce aminte de scandarile : noi muncim noi nu gandim;
          Ce este mai importanta : cultura de ceapa sau cultura generala?
          • 0 (0 voturi)    
            mim (Joi, 10 aprilie 2008, 11:30)

            mim [anonim] i-a raspuns lui ana

            a data plecati din scoala sunt convins ca nu se mai gandesc la ce au lasat acolo ceea ce este foarte normal ca fiecare are dreptul la viata personala.
            daca ati fi nevoiti sa stati la program 8 ore pe zi (ca orice muritor de rand), timp in care sa desfasurati activitatile pentru care sunteti platiti, sa aveti resultate si sa fiti platiti in functie de acestea, sunt sigur ca s-ar putea rezolva multe din probleme actuale.
            si tu daca ai impresia ca poti obtine rezultate fara munca atunci esti o profesoara de succes. sau tu intelegi prin munca sa stai 8 ore cu fundul pe scaun?
          • 0 (0 voturi)    
            am lucrat un an in invatamant.... (Joi, 10 aprilie 2008, 12:26)

            marlene [anonim] i-a raspuns lui ana

            si am vazut cat de mult se gandesc profesorii la munca lor..mai ales in afara scolii...Nu mai tipati ca lumea va vrea..noi muncim, nu gandim....Ca voi nu municti...Nu se vede nici un rezultat.Asta e marea problema...
            • 0 (0 voturi)    
              Stati linistiti (Joi, 10 aprilie 2008, 13:22)

              Relu [anonim] i-a raspuns lui marlene

              Stati linistiti ca veti ramane fara profesori sau veti ramane cu profesorii pe care-i meritati. Aia care reprezinta ceva profesional vor pleca in lumea larga si veti ramane intre voi generatia nashpa, baietii de baieti si fetele de fete.
        • 0 (0 voturi)    
          Precizare (Joi, 10 aprilie 2008, 10:08)

          Sergiu [anonim] i-a raspuns lui mim

          90% din activitatile profesorului se desfasoara in scoala. Doar activitatile extrascolare si cursurile de perfectionare au loc inafara scolii.
          In al doilea rand munca profesorului este munca intelectuala care nu poate fi masurata prin numar de ore de stat in scoala. Activitatea profesorului poate fi masurata si este masurata prin rezultatele obtinute de acesta cu elevii claselor la care preda.
          • 0 (0 voturi)    
            mim (Joi, 10 aprilie 2008, 12:12)

            mim [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

            si unde sunt rezultatele?
            • 0 (0 voturi)    
              @mim (Joi, 10 aprilie 2008, 18:36)

              altul [anonim] i-a raspuns lui mim

              Faptul ca acum tu poti sa scrii si sa citesti sau sa folosesti calculatorul o insemna ceva?
              • 0 (0 voturi)    
                mim (Joi, 10 aprilie 2008, 21:21)

                mim [anonim] i-a raspuns lui altul

                cand eu m-am format in scoala era alta generatie de profesori... sau cel putin alta mentalitate. cati dintre elevii tai iti vor fi recunoscatori peste 10-20 ani?
              • 0 (0 voturi)    
                mim (Joi, 10 aprilie 2008, 21:25)

                mim [anonim] i-a raspuns lui altul

                subiectele care se dau acum pe la examenene si pun in dificultate marea majoritate a elevilor ar fi fost rezolvate fara probleme de repetentii generatiei mele. aduceti elevii la gradul de pregatire din acea perioada si pe urma faceti pe victimele.
          • 0 (0 voturi)    
            si cum ar trebui sa fie analizata (Joi, 10 aprilie 2008, 12:23)

            marlene [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

            activitatea unui profesor??? Ca dupa rezultate si performante se vede de la o posta....
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Joi, 10 aprilie 2008, 14:00)

            James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

            ai dreptate sergiu...
            dupa rezultate... profesorii ar trebui sa dea bani la stat, ce-i drept, nu toti, deoarece sunt profesori de nota 10+!

            Aici vorbim de profesorii care au un loc caldut, sunt inamovibili din sistem.
            Sunt prezentate cazuri de o violenta extrema in care profesorii isi agreseaza fizic elevii, si nu se intampla NIMIC!
            Eu nu vreau sa dau bani de buzunar acestor profesori.

            Daca munca profesorului poate fi masurata prin performanta, OK! Hai sa marim salariile celor care au performante, nu tuturor...
            • 0 (0 voturi)    
              Atentie (Joi, 10 aprilie 2008, 15:15)

              Sergiu [anonim] i-a raspuns lui James Bond

              Corect exista profesori buni si profesori mai putin buni sa nu zic mai mult.
              Corect exista profesori titulari care nu dau examene periodice pentru postul lor pe cand alti profesori dau anual sau la 4 ani o data.
              Corect cazurile de abateri de la regulamentele scolare exista si trebuie sanctionate cu cea mai mare asprime.
              Greseala de ratinament pleaca de la faptul ca nu va veni nici-un tanar profesor super pregatit in invatamant pentru 6 milioane de lei. Este sub nivelul necesar subzistentei unui intelectual care trebuie sa-si cumpere pe langa mancare, haine, intretinere si carti, reviste, calculator, programe specializate ca sa se pregateasca continuu. Asta daca vrea sa fie un bun profesor. Daca greseste si vine pleaca intr-un an doi din invatamant in locuri mult mai bine platite si apreciate. Asa ca platind prost profesorii se va realiza daca nu s-a relizat deja o selectie naturala prin care in invatamant vor ramane numai cei ce nu sunt buni de nimic. Astia nu vor pleca din invatamant pentruca stiu bine ca nu au unde sa se duca.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 10 aprilie 2008, 13:57)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

        sergiu, lasa-ma sa iti explic fiecare din punctele enumerate de dumneata:

        1. un profesor bun isi pregateste lectia in 10 minute; sunt suficiente ideile/ capitolele pe care trebuie sa le predea elevilor.

        2+3. corect... lucrarile de control/ tezele necesita ceva timp de lucru unui profesor - 2-3 ore pentru 30 elevi

        4. fals! un profesor NU se pregateste continuu in materia pe care o preda... asta este o gogoasha! materiile predate in scolile romanesti sunt ultrainvechite. Nu s-a mai descoperit nimic in fizica, matematica, literatura romana, limbi straine, geografie, etc. Sunt aceleasi materii... profesorii NU fac cercetare...

        5. hai sa fim seriosi! mar emunca o face un diriginte... o ora pe saptamana care de cele mai multe ori se transforma in ora de mate, de romana, etc. Halal diriginti ale claselor in care elevii se bat, profesorii agreseaza elevi, droguri, etc.

        6. cate consili profesorale sunt pe an??? cat timp aloca profesorii acestor activitati? profesori de serviciu pe scoala? lasa-ma sa inteleg.

        7. amenajarea scolii de catre un profesor? da cu bidineaua, cu trafaletele? amice, pentru asta sunt prestatori de servicii in constructii.

        Profesorii stau maxim 4 ore la scoala in fiecare zi, omule! un medic are responsabilitati infinite fata de un profesor, iar salariul acestuia este mai mic decat al unui invatator.
        Un medic invata 15.000 cuvinte (suficient cat sa faca o limba straina); profesorii nu stiu sa zica "buna ziua", intr-o limba straina; scuza-ma... nu exista comparatie.

        Iar gogoasa cum ca profesorii se perfectioneaza nevoie mare... hai sa fim seriosi... Uita-te la cladirile de birouri de sticla sa vezi pana la ce ore sunt becurile aprinse: acolo oamenii isi toaca neuronii intr-un ritm la care niciun profesor nu ar face fata... Oamenii aceia se perfectioneaza cu adevat, iar munca pe care o depun este titanica fata de consiliile profesorale, sau corecturile profesorilor...
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Joi, 10 aprilie 2008, 15:01)

          Dinu [anonim] i-a raspuns lui James Bond

          Ura proletcultism in toata regula.
          Proletari din toate tarile uniti-va.
          Sunt de acord, munca cu sapa nu cu mapa este munca adevarata. Moarte intelectualilor.
          • 0 (0 voturi)    
            mim (Joi, 10 aprilie 2008, 15:36)

            mim [anonim] i-a raspuns lui Dinu

            la o discutie amicala, o profesoara de biologie avea o dilema. cum poate trece o naveta spatiala printre stele fara sa se loveasca.
            o consideri pe aceasta profa intelectuala?
            • 0 (0 voturi)    
              Dinu (Joi, 10 aprilie 2008, 16:28)

              Dinu [anonim] i-a raspuns lui mim

              Nu stiu daca este real ce povestesti tu cu profa de biologie. Sa zicem ca este adevarat. In curand pentru ca profii sunt prost platiti veti avea numai profi pe care nimeni nu-i angajeaza in alta parte ca nu sunt buni de nimic si atunci profii nu vor mai fi intelectuali vor fi inculti cu diploma.
              • 0 (0 voturi)    
                mim (Joi, 10 aprilie 2008, 21:46)

                mim [anonim] i-a raspuns lui Dinu

                scuze! cred ca am fost inteles gresit. nu sunt contra maririi salariale in invatamant. ceea ce am incercat sa subliniez este faptul ca nu are rost sa se indexeze salariile pentru ca nu se rezolva nimic.
                am sugerat faptul ca:
                1. ar fi benefic sa se aplice criterii REALE de evaluare a corpului profesoral si in functie de rezultate sa se dea si recompensa salariala.
                2. pentru o mai buna implicare a profesorilor in procesul educational ar trebui sa petreaca mai mult timp in scoala.
                3. revizuirea programei scolare si punerea accentului pe practica. s-au facut scolile profesionale. poate sa imi spuna cineva daca se invata vreo meserie acolo asa cum ar fi logic?
                4. posibilitatea de a permite directorilor sa exmatriculeze elevii care sunt o problema pentru scoala si fac imposibila desfasurarea orelor. pana acum stiu ca a fost posibil doar sa fie transferati numai de la scolile proaste la cele bune (stiti voi cum)
                5. eliminarea statutului de titular pe post si crearea competitiei.
                6. testarea periodica a profesorilor (inclusiv psihiatric)
                7. si pentru ca tot am vazut o parere mai sus care spunea ca daca se mai maresc salariile in invatamand o sa ne facem toti profesori si pentru ca va plangeati ca or sa avem numai profi cretini, as propune: DESCHIDEREA PORTILOR SCOLILOR si acordarea posibilitatii tuturor celor cu studii superioare sa participe la examene pentru a fi profesori. Si daca tipii care spunea Popas ca muncesc in multinationale si stiu ce este aia MUNCA si presiune, se vor hatara sa participe la aceste "examene" s-ar putea sa aflati ce inseamna concurenta.
                Pana atunci traiti in lumea voastra puerila si continuati sa va plangeti de mila in asteptarea pomenii de la stat. ca voi oricum nu cred ca aveti puterea si cunostintele sa va depasiti conditia.
                asa ca mai bine sa va rugati sa nu se mareasca salariile pentru ca s-ar putea sa venim peste voi... si atunci o sa fie si mai rau pentru ca o sa ramaneti someri.
                si ar mai fi...
                • 0 (0 voturi)    
                  Saracu mim (Joi, 10 aprilie 2008, 23:37)

                  Firulescu [anonim] i-a raspuns lui mim

                  Saracu mim nu intelegi frate nimic. Profesorii astia cu salariile mici te-au naucit de tot. Stiinta nu, bunacuviinta nu, logica nu. De fapt o masina de scuipat in stanga si dreapta.
                  In nauceala care e in capul tau zici "Pana atunci traiti in lumea voastra puerila si continuati sa va plangeti de mila in asteptarea pomenii de la stat. ca voi oricum nu cred ca aveti puterea si cunostintele sa va depasiti conditia. " Pai asta e ca profesorii (eu nu sunt dar ii cunosc bine) aia adevarati, aia care stiu meserie, aia care nu iau ciubuc, aia care nu fac meditatii pe bani pentru a compensa ce nu fac la clasa, nu mai vor nimic din Romania aia pa au plecat iar daca mai sunt cativa inca neplecati isi fac bagajul. Asa ca veniti fratilor voi astia de nimic care nu stiti decat sa scuipati tot si toate veniti si le luati locul ei l-au lasat liber pentru loaze. Tara va vrea prosti.
                  • 0 (0 voturi)    
                    mim (Duminică, 13 aprilie 2008, 23:38)

                    mim [anonim] i-a raspuns lui Firulescu

                    de intelepti de genul tau lumea e plina. ce usor este sa fi contra si sa nu faci nimic. de ce nu dai niste solutii daca tot esti asa de capabil sau macar incearca sa combati punctual ceea ce am spus eu.
                    ceea ce ma amuza cel mai tare este faptul ca se ameninta cu plecatul din tara. cat timp ai trait intr-o tara straina ca sa iti faci o impresie de ce bine este cand esti plecat? sti macar care este salariu unui profesor preuniversitar in strainatate si la ce nivel se poate trai cu el?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 10 aprilie 2008, 13:44)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui viorel

      amice, pompierul, medicul, soldatul sta la serviciu 8 ore zilnic. Profesorii "o intind" dupa 3 ore de munca.
      • 0 (0 voturi)    
        Asa (Joi, 10 aprilie 2008, 14:58)

        Dinu [anonim] i-a raspuns lui James Bond

        Dupa 3 ore pai inainte erau 4 ore. Hotarati-va tovarasi, lupta de clasa cere precizie. Oricum trebuie starpite naparcile intelectuale. Poporul munceste nu gandeste.
      • 0 (0 voturi)    
        @popas (Joi, 10 aprilie 2008, 18:43)

        cioara [anonim] i-a raspuns lui James Bond

        Daca numar dezacordurile pe care le faci intre subiect si predicat inteleg ura viscerala pe care se pare ca o ai fata de profesori; mie imi este mila de tine pentru ca tu nu intelegi ca un popor needucat este usor de manipulat; iar cei ce ne conduc profita.
        Nu ii mai denigra pe profesori pentru ca oricum mai ai de invatat de la ei
  • +1 (1 vot)    
    Sa moara capra vecinului (Miercuri, 9 aprilie 2008, 17:24)

    Mihai [anonim]

    Vrem calitate dar nu vrem sa platim... tipic abordarea saracului...( ca sa nu spun romanului)
    Vrem sa mergem cu lada ruseasca si sa ne simtim ca in Mercedesul RATB-ului bucurestean...
    Hai sa ii scolim la Sorbona si apoi sa ii asteptam in Romania cu salarii de mizerie. Platiti bine si se va crea concurenta pe posturi... restul e abureala si campanie electorala (vezi aluziile la oameni politici din diverse partide). Am intrat in Europa si daca vreti oameni pregatiti care sa ne educe generatiile urmatoare platiti bine, altfel toti vor pleca.
    Acum intradevar va fi o lupta interna pentru primele salarii europene dar parerea mea este ca domeniul educatiei nu este un pas gresit ci chiar un inceput bun iar procentele nu spun nimic -comparati sume clare in Euro cu aceleasi salarii pe piata europeana( parca am fi in socialism si ne-am minti cu cresterile de productie la hectar).
    Zilele trecute media prezenta profesorii "de la tara" prost imbracati in aceasta situatie noi i-am adus si noi i-am pus pe altii la patru ace (notari, fotbalisti, cantareti.. etc), nu cred ca este o mai mare responsabilitate sociala decat meseria de educator-profesor. De aici incepe totul, un start prost greu se poate recupera in viata, de cele mai multe ori niciodata.
    • 0 (0 voturi)    
      pt. Mihai.... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 22:29)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      ai idee casm cat castiga un profesor universitar??? Nu ii mai plange...Cine studiaza la Sorbona nu vine pentru ca salariile sunt de "mizerie", ci pentru ca nu este lasat sa faca ce stie mai bine, pentru ca "sefii cu vechime "stiu mai bine ce fac...
    • 0 (0 voturi)    
      Total de acord (Joi, 10 aprilie 2008, 15:55)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Performanta se realizeaza cu bani.
      Atata timp cat educatorul, invatatorul, profesorul de scoala, liceu, cadru universitar nu va fi platit cum trebuie si nu va avea statut social la nivelul rolului pe care il are vom avea invatamant de proasta calitate.
  • 0 (0 voturi)    
    Reforma si revolutie... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 17:46)

    marlborough [anonim]

    Doamna Vass,
    nu o sa ma refer la stil pentru ca din punctul asta de vedere toata lumea a constatat o neta imbunatatire fata de "meandrele concretului" din ultimul articol.
    Pe de alta parte, exista unele paralele in ceea ce priveste continutul: lucruri care s-au mai spus iar si iar si iar.
    O sa incep prin a spune ca lucrez in invatamantul universitar, asta ca sa nu ma aflu insituatia in care v-ati plasat in ultimul articol (adica ne propuneati revenirea doamnei Musca fara sa mentionati ca sunteti asistenta domnului Stolojan).
    In primul rand, as vrea sa distrug o iluzie: invatamantul nu poate fi mai bun decat societatea in interiorul careia functioneaza, nu puteti cere excelenta intr-o societate caracterizata prin mediocritate. Nu puteti cere alocarea corecta a banilor cand aceasta e o raritate la nivelul intregii societati. Si as putea continua pe cateva pagini...
    Evident, aproape toate lucrurile pe care le aduceti in discutie sunt corecte: fosilizarea sistemului, mediocritate, impostura, etc.
    Lucrurile sunt insa mult mai complicate si o sa ma refer in mare parte numai la invatamantul superior si la situatiile pe care le cunosc cel mai bine. De pilda nu veti putea avea un sistem universitar competitiv atata vreme cat exista un sistem de invataman superior privat care in multe cazuri nu face decat sa ofere diplome contra bani. Singurul rezultat pana acum nu a fost competitia mai mare in interiorul sistemului, ci alunecarea invatamantului de stat spr eun mod de operare similar. Nu poti avea universitati performante daca multiplini la nesfarsit numarul de institutii de invatamant superior numai pentru a satisface interese locale. Nu in conditiile in care finantarea invatamantului se realizeaza prin alocarea de la buget a unei sume pe capul de student.
    Nu poti avea un invatamant performant in conditiile in care singura preocupare a ultimilor ani a fost aceea de a face economii prin reducerea numarului de cursuri in conditiile in care in Occident poti audia
  • 0 (0 voturi)    
    Articol excelent si din pacate realist (Miercuri, 9 aprilie 2008, 17:58)

    Sly [anonim]

    Toata stima, doamna Vass pentru acest articol.
    Rar mi-a fost dat sa citsc atatea argumente contra unei astfel de masuri.
    Prin 2004 am fost si eu peparator unversitar... aprox. 3 luni (castigam 580 RON cu unele sporuri).
    Cand mi-am dat seama ca nu pot face cercetare si traiesc de pe o zi pe alta... m-am luat talpasita si acum muncesc intr-o multi-nationala unde cu adevarat fac cercetare si am un salar cu adevarat decent.

    In aceeasi perioada cu mine in sistem, a intrat si sotia unui conferentiar... pe o pozitie similara (ea se pregatise "temeinic" din faculta la modulele pedagocice). Pe aia si multi altii, daca-i scoti din "teorie" sunt prastie...

    Sunt de acord cu renumerarea decenta profesorilor de valoare, dar din pacate, numarul acestora e din ce in ce mai mic...
  • 0 (0 voturi)    
    Reforma si revolutie...partea a doua (Miercuri, 9 aprilie 2008, 18:07)

    marlborough [anonim]

    in conditiile in care in Occident poti audia un curs despre istoria potcoavei sau despre evolutia economica a Africii sub-sahariene. Pana acum reforma in invatamantul romanesc nu a avut la baza decat critetii contabile
    In fine, cu siguranta nu veti putea avea un sistem de invatamant in care salariile continua sa fie aproape rusinoase. Sunt perfect de acord ca sunt necesare criterii de performanta. Pana acum aceste criterii nu aun insemnat decat birocratie, hartogaraie, timp pierdut care nu face decat sa afecteze si mai mult performanta. Dar trebuie sa acceptam cu realism ca in lipsa unor salarii mai mari nimeni nu va mai intra in invatamanat, nimeni de valoare vreau sa spun. PD-L este partid parlamentar din cate stiu eu.
    Problema disproportiei de salarii intre profesorii universitari este reala si ea ar fi accentuata de proiectul actual. Va aflati insa in pozitia de a face mai mult decat sa scrieti un simplu articol.
    Am scris deja prea mult. As incheia repetand ca scoala nu e decat o parte a problemei. Vor exista profesori dispusi sa ia mita atata vreme cat vor exista elevi si studenti mediocri si parinti dispusi sa cumpere o nota. Sistemul e atat de compromis in acest moment si complicitatile atat de puternice, incat schimbarea va fi extraordinar de dificila. Insa nu se va rezolva nici cu cresteri salariale neinsotite de alte masuri, nici cu luari de pozitie gata intotdeauna sa simplifice situatia si sa dea verdicte de genul: "banala si ineficienta mediocritate", profesorii "munceste" cate 3 ore pe zi, "citeste" din foi s.a.m.d. In conditiile astea, nebunilor ca mine care inca mai lucreaza in sistem si spera ca o fac onest nu le ramane decat sa-si ia jucariile si sa plece acasa...sau la Parlamentul European.
  • 0 (0 voturi)    
    slabanog articol (Miercuri, 9 aprilie 2008, 20:15)

    papadie [anonim]

    Ce prostie articolul asta. Sunt profesor si afirmatia ca se poate obtine usor 3000 E e o tampenie. Cu sporuri de toate felurile, 20% gradatie de merit, cercetare si ceva plata cu ora te poti invarti undeva la vreo 1000 E. O fi cativa, rectori, decani, sau persoane care au reusit sa obtine contracte babane de cercetare ori cate 6 norme ca cei de la ASE dar astea sunt cazuri absolut singulare. Iar cei tineri mor pur si simplu de foame. Pana la 30 de ani te invarti undeva sub 8-9 milioane vechi. In invatamant toate sporurile se refera numai la vechime si nu au nici o legatura cu competenta.
    • 0 (0 voturi)    
      mai papadie.... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 22:23)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui papadie

      tu ce fel de profesor esti???Poate nu stii dar un asistent cercetare are 30 mil...E drept, cei tineri ce lucreaza in facultate, au salarii ceva mai mici dar la cate posibilitati de luare a unui grant sau proiect sunt, cred ca nu ar trebui sa se planga nimeni...Doar daca scrii un amarat de articol si il publici intr-o revista romaneasca, care se vrea doar cu pretentii, iei 20 mil...asa aiurea....Mai documenteaza-te. Iar profesorii mai intai ar trebui sa isi justifice macar actualele salarii si apoi sa aiba pretentii la mariri.
      • 0 (0 voturi)    
        mai marleno (Miercuri, 9 aprilie 2008, 23:01)

        Gicul [anonim] i-a raspuns lui marlene

        ce tot vb tu cu 20 de milioane daca publici un articol intr-o revista din Rom???

        pai public maine 5 in revista aseului. crezi c-or sa-mi dea 100 de milioane?
        dupa logica ta asa ar trebui
        • 0 (0 voturi)    
          pai de ce nu publici... (Joi, 10 aprilie 2008, 12:21)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui Gicul

          ai auzit de cncsis..daca nu, iti dau eu link-ul www.cncsis.ro. La premierea rezultatelor cercetarii se dau bani pentru orice articol obosit publicat. Eu am primit 20 mil chiar daca nu mai lucrez in tara , cam de 2 ani :). Bani sunt pentru oricine, vointa sa fie. Daca nu stii, staiu in banca ta si nu ii mai plange pe "bietii" profesortasi.
          • 0 (0 voturi)    
            pai public dar nu acolo (Vineri, 11 aprilie 2008, 23:00)

            Gicul [anonim] i-a raspuns lui marlene

            Spre deosebire de tine io am alte standarde. Nu am sa public niste oboseli de articole asa cum le-ai numit tu in astfel de jurnale. la jurnalele unde public io trebuie sa dai bani nu sa iei bani;
            ma mir cum ai ajuns sa lucrezi afara din tara cu oboselile tale de articole. probabil in alt domeniu, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      sa stii ca se poate (Miercuri, 9 aprilie 2008, 23:12)

      Gicul [anonim] i-a raspuns lui papadie

      sunt unii profesori care isi iau cate 3 norme de predat si in felul asta pot ajunge aproape de 3mii euro.
      asta din cauza ca nu fac research de nici un fel. de abia astept sa sa prinda UE si sa le taie toate granturile.
      faza misto e ca in occident toata lumea fuge de teaching in schimb la noi toti sunt innebuniti sa predea:))
  • 0 (0 voturi)    
    Tara te vrea prost (Joi, 10 aprilie 2008, 13:52)

    Horia [anonim]

    Interesante discutii dar nu va faceti probleme se lucreaza de ani de zile la invatamantul romanesc pe principiul: "tara te vrea prost". Va dati seama ca o tara cu nivel de cultura cat mai scazut este o tara care poate fi manevrata de lichlele care ne conduc cu mare usurinta. De aceea se submineaza orice demers privind imbunatatirea calitatii invatamantului.
    • 0 (0 voturi)    
      mda, (Vineri, 11 aprilie 2008, 9:54)

      irina [anonim] i-a raspuns lui Horia

      in sfarsit cineva care pune punctul pe i. Nu de solutii ducem lipsa, nici de fonduri, ci de vointa celor care conduc din umbra. Este evident ca intentionat lucrurile sunt astfel dirijate astfel ca inteligentele sa se scurga afara. Aici trebuie sa ramana cateva orase de sclavi si in rest terenuri cumparate de straini unde sa vina sa faca turism. Si stiu ce spun. Asa ca astea cu hai sa imbunatatim invatamantul sa facem sa dregem- VRAJEALA. FUM in ochii fraierilor.
  • 0 (0 voturi)    
    si inca ceva... (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:41)

    irina [anonim]

    Ca raspuns la argumentele dnei Vass:

    1."In primul rand, scoala romaneasca nu a fost curatata de impostori."
    R: NICI NU VA FI CURATATA VREODATA DACA NU SE CREEAZA CONDITII PENTRU ELITE, ADICA EXACT SALARII PE MASURA.

    2.In al doilea rand, castigul salarial mediu in invatamant era cu 8% mai mare decat media pe economie la sfarsitul anului trecut.
    R:E ABSOLUT NORMAL SI DE DORIT CA EDUCATIA SA DEPASEASCA SECTORUL DE CURATENIE PUBLICA A ORASULUI, SA ZICEM.

    3.In al treilea rand, performantele educationale continua sa ne pozitioneze la coada clasamentelor europene.
    R:NU SUNT CONVINSA DE ACEST LUCRU, DAR DACA E ASA, E TOCMAI PT CA ELITELE PLEACA, PT CA NU AU CONDITII SI SALARII DECENTE, SI PT CA TINERII SUNT INDOBITOCITI DE MICI PRIN TOATE METODELE POSIBILE.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:04)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui irina

      Subscriu la cele spuse si concluzionez:
      Atata timp cat cadrul didactic nu va avea un statut social si un nivel de trai decent in invatamant vor exista doar refugiati din alte domenii acolo unde acestia datorita prostei lor pregatiri nu sunt doriiti.
  • 0 (0 voturi)    
    va zic io solutia?: (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:05)

    soultionistu [anonim]

    salarii mici si restu banilor veniti din cercetare: atunci o sa vezi cum brontozaurii nu mai au ce sa faca si o sa ii lase si p-astia mai tineri.

    Atata timp cat isi aproba din visteria statului gramezi de bani n-o sa ajungem nicaieri: orice prof. mediocru care e "varza" o sa bage 50-100 de milioane pe luna ca sa iti explice 3 ore pe saptamana cum iti functioneaza ascensorul din scara blocului, care merge asa din 1960 incoace...

    PS: Mie mi-a placut articolu - si Andreea nici nu arata rau ;-) - as lua-o si eu de consilier.
    • 0 (0 voturi)    
      Hai (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:17)

      Firicel [anonim] i-a raspuns lui soultionistu

      Ia-o frate ca la asta e utila. A certificat-o "tehnocratul" Stolojan
      • 0 (0 voturi)    
        titluri, titluri si diplome (Vineri, 11 aprilie 2008, 19:59)

        Netrebnicul [anonim] i-a raspuns lui Firicel

        Autoplagiatul (inmultirea paginilor unei lucrari prin repetarea unor file in diferite capitole) l-a ajutat sa promoveze in structurile academice (chiar) ale MEdC-CNATDU si pe diaconul prof.dr. Emilian Cornitescu. Personalitatea lui Em. Cornitescu devine importanta pentru istoria furtului intelectual postdecembrist deoarece, recent, a fost promovat intr-o comisie de specialitate a Consiliului National de Acreditare Titluri si Diplome Universitare (CNATDU), adica intr-o comisie de avizarea a conducatorilor de doctorate in domeniul Teologiei. Este o functie academica foarte importanta care nu se potriveste insa cu implicarea lui E.Cornitescu in mafia plagiatelor (fapt confirmat intr-un dosar de coruptie universitara solutionat de Judecatoria Sector 4, Judecatoria Sectorului 3 si Tribunalul Bucuresti), el insusi autor al unor lucrari agramate, publicate in Anuarul FTOB si denuntate ca atare de anumite cadre didactice din Bucuresti. Probele autoplagiatului le descoperim in tratatul sau, intitulat "Arheologie biblica", aparut chiar la Editura BOR, in anul 1994. Anumite fraze, din anumite pagini si capitole le regasim ... plagiate (copiate) in alte pagini si capitole, de exemplu textul din pag.39, reprodus ad litteram, la alta sectiune a cartii de la pag.56. Mai mult, pe langa faptul ca s-a inspirat masiv din celebrul tratat de specialitate al profesorului interbelic V. Tarnavski, compiland citate fara surse si ghilimele, dar cu deformari semantice, Em.Cornitescu dezinformeaza, oficializand date istorice si fapte biblice false, chiar aberante, in aceasta lucrare cu pretentii de lucrare savanta, buna de promovat pe linie universitara la FTOB. La pag.160, de exemplu, Cornitescu scrie: "Cel mai mare harem a fost pe vremea lui Solomon (III, Regi 12, 8): 700 de regine si 300 de concubine". Este usor de intuit ce derutati sunt studentii teologi care afla de la Cornitescu ca Solomon a avut 700 de regine! ...
      • 0 (0 voturi)    
        continare (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:00)

        Netrebnicul [anonim] i-a raspuns lui Firicel

        Cornitescu a copiat gresit din tratatul interbelic al lui V. Tarnavski, unde marele teolog consemneaza, la pag.271: "Se zice ca el (Solomon - n.n.) a avut 70 de sotii-printese si 300 de concubine". Descoperim, comparand autoplagiatul cu compilatii al lui Cornitescu, si bibliografii de sfarsit de capitol preluate en-gros din V. Tarnavski (pag.49, pag.50 etc). Ajuns, iata, in Comisia academica de atestare a conducatorilor de doctorate la MEdC, Em. Cornitescu pare a fi uitat ca in anul 1970 a fost respins la examenul de doctorat de catre o comisie condusa de parintele prof.dr. Dumitru Staniloae. A uitat si ca dupa moartea acestui mare teolog roman, s-a zbatut sa-si mascheze incompetenta, ajungand conducator de doctorate, desi a fost notat doar cu 8,52 de comisia doctorala. Dar avizeaza acum valoarea unor teologi cu doctorate obtinute cu note maxime.
  • 0 (0 voturi)    
    decaderea scolii de obstetrica si ginecologie (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:03)

    Decadere [anonim]

    Decaderea scolii romanesti de obstetrica si ginecologie poate fi vizualizata prin impostura unor cadre didactice universitare si prin consecinta acestui fapt: inmultirea cazurilor de mame insarcinate care au decedat in timpul nasterii pruncului, in urma unor acte de malpraxis chirurgical, niciodata recunoscut oficial sau sanctionat in vreun fel. Din multitudinea de cazuri ale unor chirurgi-universitari suspectati de impostura l-am ales pe cel al prof. dr. Ionel Ioanid, de la Clinica de specialitate a UMF Gr.T. Popa din Iasi. Pentru a ajunge conferentiar, Ionel Ioanid si-a confectionat rapid o brosura asezonata cu grafice, cu date statistice rezultate din cercetari stiintifice mai mult decat dubioase. Brosura a fost tiparita la editura Cantes, in anul 1998, avandu-i ca referenti pe universitarii UMF-isti Eusebiu Zbranca, Dragos Dragomir si Decebal Hudita. Continutul propriu-zis al asa-zisului tratat a fost realizat printr-un plagiat, usor de reperat de orice medic obstetrician care a studiat literatura de specialitate antedecembrista. Ionel Ioanid a copiat din tratatul (apreciat la vremea respectiva, cand sursele de documentare erau limitate de regimul comunist) intitulat "Amenoreea postabortum si postpartum", aparuta la Editura Medicala, in 1979, sub semnatura medicului-universitar Mihaela Georgian. Asadar, cu o lucrare veche de 20 de ani, un chirurg de la UMF Iasi, sub patronajul rectorului penal Carol Stanciu, in 1998, a reusit sa ajunga conferentiar si apoi profesor. Capitolul "Amenoreele uterine", de exemplu, a fost actualizat, dupa 20 de ani, doar prin plagiere combinata cu compilatii fara citarea surselor sau indicarea ghilimelelor de rigoare. Mai grav este ca textul brosurii contine agramatisme si ambiguitati care afecteaza semantica discursului stiintific. Pentru a impresiona, brosura este brodata cu o bibliografie uriasa, ce contine nu mai putin de 309 autori straini cu titluri de lucrari de specialitate, presupus a fi fost consultati si utilizati. Fals!
  • 0 (0 voturi)    
    Plagiator arestat pentru trafic de copii (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:08)

    Silviu ALUPEI [anonim]

    Decan al Facultatii de Drept de la Universitatea Valahia din Targoviste a ajuns, in 2001, avocatul Sache Neculaescu, gratie calitatii sale de consilier local PSD. In anul 1991, avocatul Sache Neculaescu a fost arestat pentru implicarea in traficul si vanzarea de copii, trecut penal care nu l-a impiedicat insa a ocupa posturi didactice (conferentiar, profesor) la Facultatea de Drept. Cariera sa a fost monitorizata de presedintele Fundatiei "Redarea Istoriei" din Targoviste, juristul Virgil Paun, care a descoperit in activitatea stiintifica a decanului-penal Sache Neculaescu probe ale plagiatului ordinar. Conform inscrisurilor detinute de Fundatia Redarea Istoriei, Sache si-a permis sa fure din tratatul de Drept Civil al reputatului profesor Ovidiu Ungureanu (Editura All Beck, 1999) si sa-si tipareasca o carte intitulata pompos "Introducere in Dreptul Civil" (Editura Lumina Lex, 2002). Sache a indraznit sa fure chiar si frazele insemnate de profesorul Ovidiu Ungureanu cu NOTA BENE - fraze insusite drept creatie personala de catre decanul-penal. Pus in fata probelor si a acuzatiilor de acest gen, Sache Neculaescu a refuzat sa comenteze inscrisurile detinute de juristul Virgil Paun.
  • 0 (0 voturi)    
    Un fenomenal caz de plagiat (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:11)

    Marin Carciumaru [anonim]

    Un fenomenal caz de plagiat, cu conotatii internationale, il are ca protagonist pe prorectorul Universitatii (de stat) Valahia din Targoviste, prof dr. Marin Carciumaru, fost decan al Facultatii de Stiinte Umaniste. Plagiatul a fost denuntat de colegii de breasla, intr-o revista de specialitate (cu circuit inchis) imediat dupa 1990, cand Carciumaru era istoric (palinolog) la Institutul de Arheologie Bucuresti. In 1987, Carciumaru tiparea la Editura Sport Turism cartea "Marturii ale artei rupestre preistorice in Romania". Reputatul universitar Petre Diaconu intr-o recenzie fulminanta il desfiinta pe Carciumaru, care pe atunci nici nu visa la o cariera in invatamantul universitar, date fiind enormitatile si erorile stiintifice extrem de grave existente in cartea actualului prorector. "Marin Carciumaru a copiat, cuvant cu cuvant, zeci de pagini din operele unor cercetatori straini si romani. (...) D-sa a plagiat. De notat ca partea plagiata se centreaza in capitolul cel mai dezvoltat. In operatiile de colaj, M. Carciumaru a amestecat partile compilate cu cele plagiate si apoi le-a asezat, cap la cap, intr-o maniera dadaista, incat cititorul nu mai intelege nimic. (...) M. Carciumaru a incercat si modificarea textelor franceze, schimband sensul frazelor respective (plagiate sau compilate - n.n.)". Recenzentul prof. dr.Petre Diaconu, cercetator stiintific principal, a descoperit in plagiatul lui Carciumaru si "absurditati, dezvoltate pe parcursul catorva pagini, prezentate drept realitati istorice". Anchetat de Comisia de etica a Senatului Universitatii, Carciumaru nu si-a recunoscut acuzatiile, afirmand ca "numai ratiuni editoriale l-au determinat sa renunte la ghilimele".
    • 0 (0 voturi)    
      E;ti cumva securist, precum cei care l-au acuzat (Miercuri, 29 iulie 2009, 20:56)

      Petrişor [anonim] i-a raspuns lui Marin Carciumaru

      Ce şti Dumneata Domnule Anonim despre profesorul Cârciumaru, de îţi permiţi să acuzi cu atâta uşurinţă. Ai habar, câte lucrări de importanţă internaţională a creat acest om, alături de acea broşurică de popularizare incriminată de alcolicul Petre Diaconu (şi nu de marele specialist, care nu are nici jumătate din opera lui Cârciumaru), susţinut de securiştii Institutului de arheologie de atunci, care în 1975 îl scoteau din Institut pe criterii politice, alături de renumiţii Vasile Boroneanţ (peste 10 ani de puşcărie), Radu Ciuceanu (15 ani de puşcărie politică), Alexandra Bolomey etc. Dacă eşti aşa de sigur în afirmaţii, de ce nu îţi dai numele, pentru că abia aştept să te cunosc ce figură anonimă probabil eşti în lumea arheologică. Eşti un neruşinat şi doar atât, pentru că dacă ai fi binew intenţionat ar trebui să vi la Târgovişte să vezi cum acest om a creat o autentică şcoală de arheologie, cea mai valoroasă în cercetarea paleoliticului. Altfel vei rămâne un jalnic ignorant.
  • 0 (0 voturi)    
    profesorii şi 74% procent majorare salarii (Duminică, 13 aprilie 2008, 15:21)

    Anonim [anonim]

    Este adevărat, profesorii prin activitatea lor asigură viitorul ţării. Munca lor. Da, munca lor cu condiţia ca acestia să muncească, nu sa privească la ceas sa treaca ora. Si-a pus cineva intrebarea ca de zeci de ani noi, parintii platim bani grei pe mediatii pentru ca copiii nostri sa reuseasca la examene? Multi dintre profesori (in special cei de matematica si romana) îşi atrag la meditatii chiar elevii de la clasele la care predau si nimeni, niciodata n-a spus nimic. In perioada anilor 1992-2000 când inflaţia era exagerat de mare si ne confruntam cu somaj si salarii f. mici domnii profesori ieşeau in strada sa protesteze pentru marirea acestora. Şi au reuşit de fiecare dată prin şantaj cu blocarea anului scolar. Nu acelaşi lucru au făcut alte categorii de salariaţi. De aceea la ora actuală un profesor de şcoală medie pensionar are pensie mai mare decât un cercetător doctor în ştiinţe pensionar.
    Nimeni nu a văzut nici atunci şi nu vede nici astăzi ce se întâmplă. Cei care diriguesc treburile ţării sunt mai preocupaţi să aplaneze scandalul profesorilor decât să îndrepte erorile trecutului .
    Ca să ceri întâi trebuie să dai!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Anonim (Duminică, 13 aprilie 2008, 17:02)

    Mandru de profesorii mei [anonim]

    "Este adevărat, profesorii prin activitatea lor asigură viitorul ţării." Corect dar continuarea "cu condiţia ca acestia să muncească". Adica sunt de acord cu tine dar nu sunt de acord ca esti o lepra.
    "parintii platim bani grei pe mediatii pentru ca copiii nostri sa reuseasca la examene" Pai ii platiti alora care nu sunt profesori, ca un profesor adevarat nu face meditatii cu elevii, ii pregateste in orele de clasa. Dar profesorii adevarati nu raman in invatamant ca nu sunt motivati nici prin salarii dar nici prin statutul de cadru didactic. Ia uite ce statut au din partea ta cadrele didactice : "au reuşit de fiecare dată prin şantaj", deci sunt santajisti.
    Si inchei apoteotic "Ca să ceri întâi trebuie să dai!". Comunismul ne-a prostit de tot ... Nu cere nimeni nimic , profesorii care stiu meserie, care nu vor ciubucuri, care nu dau meditatii pentruca este suficient ce fac in orele de clasa, aia care nu traiesc cu elevii sau elevele, aia care nu bat elevii, intr-un cuvant aia care sunt profesori adevarati, pa, au plecat din invatamant goniti de guvernatii inculti pe care i-au pus in functii prin vot democratic alegatori care aplica ca in comunism principiul urii de clasa.
    Asa ca nu mai vorbiti de calitatea invatamantului ca el reflecta ura impotriva intelectualilor sau prostia. Profesorii sunt ca majoritatea alegatorilor pentruca ei majoritatea alegatorilor au dorit asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta este situatia (Luni, 14 aprilie 2008, 15:12)

    Maria [anonim]

    Este unul mim care bazaie fara rost.
    Sa punem punctul pe i:
    Profesorii aia care sunt adevarati profesori s-au lasat de invatamant si au plecat in alte domenii sau afara. De ce? Pentruca ei nu stiu sa faca altceva decat meserie. Ei nu stiu sa stea cu mana intinsa. Ei nu au nevoie de pomeni, ei nu au nevoie de ciubuc, ei nu au nevoie de bani pentru meditatii. Ei au nevoie in primul rand si in primul rand de respect pentru una din activitatile cele mai nobile si anume educare tinerelor generatii. Asta nu au gasit ei in Romania. Banii sunt o problema importante pentru orice om dar problema secundara pentru acesti dedicati nobilei meserii de dascal. Putem spune ca un om este nascut de parintii sai si creat pentru societate prin munca dascalilor.
    Daca acesti dedicati nobilei meserii de dascal au plecat locul lor este umplut treptat treptat de ce vedeti si criticati toti pe forumuri.
    Ce se poate face stiu dar nu se va realiza usor in Romania datorita urii. Este ura impotriva intelectualilor in general si a dascalilor in special. Aceasta ura va alunga in continuare valorile din scoala romaneasca acolo unde mai exista in principal din lehamite si mai putin din lipsa de bani.
  • 0 (0 voturi)    
    Impostorii (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 23:44)

    Lehamite [anonim]

    Am lucrat cativa ani in invatamant, dupa care am plecat un an in strainatate. La intoarcere, nu salariul de mizerie ci atitudinea promovata de cei batrani, care nu fac meserie din pasiune ci de frica, m-a determinat sa parasesc facultatea. Este de inteles ca dupa 50 de ani sa nu mai aiba capacitatea de a asimila informatii noi, daca nu au exersat acest lucru pana la varsta respectiva. Dar de aici pana la a le interzice celor mai tineri sa faca cercetare pentru ca nu au fost de acord sa te treaca inaintea lor pe lucrarea publicata (si asta pe cheltuiala personala, la care nu ai participat)... este un pas mare, iar impostura evidenta.
    Sunt de acord cu "mim". Sa se deschida concurenta pentru posturi, pe alte criterii decat vechimea la catedra, sa se verifice performanta si in functie de asta sa se dea si salariile.
    Cand i-am spus unui prieten ca urmeaza sa ma angajez in facultate, cu ani in urma, a replicat: "te ascunzi si tu dupa catedra?". Nu ma asteptam atunci sa aibe dreptate...
  • 0 (0 voturi)    
    un caz de plagiat (Joi, 28 aprilie 2016, 21:25)

    MIHAI SANDRU [anonim]

    Haideti sa vedem si demonstratii: spre exemplu, prof.dr. Mihai Sandru, desi nu e capabil sa vorbeasca liber nici cel putin, o propozitie simpla, totusi, insista sa conduca doctorate, simultan cu plagierea unor lucrari plus plagiatul unui intreg blog de arbitraj!!!! Plus ca sta pe telefoane si contacte cu judecatori utilizandu-si de multe ori relatiile pentru atingerea scopurilor personale.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by