Bucuresti: Sindromul Falling Down

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 9 aprilie 2008, 11:41 Actualitate | Opinii


Trei evenimente fara legatura. 1: Marti, la amiaza, un biciclist loveste intentionat un pieton, politia il scapa pe pieton de bataie, biciclistul incepe sa plinga. 2: Articol pe HotNews.ro despre traficul haotic din Bucuresti - comentarii extrem de violente, cu mult peste media obisnuita. 3: Interviu exceptional pe HotNews.ro cu un matematician :), comentarii entuziaste, care apreciaza stropul de frumusete. Toate trei imi intaresc senzatia tot mai pregnanta din ultimul an: multi dintre bucuresteni sint la pragul rabdarii. Multi sint la un milimetru de sindromul expus de Michael Douglas in filmul Falling Down.

- Simtiti si voi ca se intetesc momentele in care granita nebuniei pare extrem de aproape? Asa s-a intimplat in cazul biciclistului de mai sus: a lovit intentionat un pieton care traversa banda galbena. Banda galbena, pentru biciclisti. Pentru el! A vrut sa-l si bata pe pieton, dar politia era prin preajma. La citeva minute, biciclistul a inceput sa plinga: a recunoscut ca si-a pierdut cumpatul, pentru ca-si pierduse de cateva zile servicul. "Nu am vrut decit sa ma razbun pe cineva. Pe oricine!", a recunoscut.

- Traficul din Bucuresti a reusit sa atraga pe HotNews.ro sute de comentarii. Multe au fost sterse de moderatori, atit de violente erau. Violenta de limbaj cum n-am mai vazut de la suspendarea lui Traian Basescu. Interesant e ca tinta injuriilor nu erau doar autoritatile: cititorii se injurau intre ei! Am avut senzatia de iad virtual. Dar nu erau decit oameni normal, scosi din minti de probleme diverse, care au gasit o supapa.

- Interviul cu matematicianul Cristian Calude a fost una dintre acele mici bucurii ale vietii de ziarist. Sint realmente invidios pe colegul meu, Vlad Mixich, pentru ce a scos de la un om cvasi-necunoscut pentru majoritatea publicului. Public care, dupa ce l-a descoperit pe matematician, a inceput - atentie! - sa multumeasca pentru acest interviu. Aproape incredibil. Cit de puternic trebuie sa fie impulsul care il face pe un om, aflat la birou la 11 noaptea, sa scrie un mesaj de multumire unui om necunoscut? Cit de stresanta trebuie sa-i fi fost ziua de munca, daca a simtit asa?

E posibil ca legatura dintre cele trei evenimente sa para artificiala. Dar numarul de oameni pe care-i vad zilnic la capatul puterilor creste. Oameni stresati din cauza serviciului, a traficului, a familiei care nu le intelege aspiratiile, din cauza ritmului prea rapid in care traim, oameni aflati la un pas de a ceda.

Iar cedarea asta poate sa capete forme extreme. Vorbeam mai devreme de Falling Down, filmul in care un american ajuns la capatul rabdarii, jucat exceptional de Michael Douglas, isi pierde controlul si apeleaza la violenta pentru a-si rezolva (fals) frustrarile. Biciclistul a ajuns acolo deja.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6054 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    io (Miercuri, 9 aprilie 2008, 11:48)

    io [anonim]

    suntem o tara de nevrotici hiper-stressati fara perspective si nu facem altceva decat sa ne plangem de mila! JUSTA observatie... Si daca la "birou" as fi lasat sa fac ceva de valoare, sa-mi folosesc capul si diplomele obtinute ar putea deveni si interesant... dar asa... I quit!
  • 0 (0 voturi)    
    lipseste una si mai grea (Miercuri, 9 aprilie 2008, 11:56)

    gigel [anonim]

    Si anume articolul "Oficial ONU: cresterea preturilor alimentelor ameninta securitatea globala", la care nu se poate comenta.

    Adica, hai, din Bucuresti poti sa mai fugi, dar cand lumea e in colaps si in curand ajungem sa ne luam de gat cu lumea pe strada pt o bucata de paine?
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:06)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Stiindu-se pe ce continent traiesc cei mai multi flamanzi din lume, cred ca nu te mai iau de gat - ti-l taie si te gatesc la cuptor, umplut cu stafide :)))

      ~Nautilus
  • +3 (3 voturi)    
    cam asa e (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:22)

    adrian [anonim]

    daca auziti de vreun taximetrist ciopartit cu toporu in plina strada sa stiti ca eu sunt autorul
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:20)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Urmatorii pe lista, pe clase de javre corporatiste:

      2. vanzatorii de produse de lux, in special ceasuri sau cosmetice - fiindca au o greata in ei de parca sufera de bila si ficat simultan :)

      3. analfabetii cu Matizul de la firma impodobit cu stickere cat cearceaful, care blocheaza traficul si fac icter cand li se reproseaza ceva :)

      Capetele de creta de la Circulatie le gratiem. Aproape ca par simpatici :)))

      ~Nautilus
  • +2 (2 voturi)    
    In condintii de stres ne creste randamentul (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:26)

    Ro [anonim]

    Nu are nimeni interes sa traim linistiti :-) ne vor stresati, disperati si sa traim cu frica unor amenintari inexistente(ex. terorism, petrol, hrana)
  • 0 (0 voturi)    
    E doar un proces repetitiv (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:42)

    Valentinz [hotnews.ro]

    Nu cred ca toti sau majoritatea suntem aproape de falling down. Cateva milioane de oameni in Bucuresti nu au cum sa atinga toti acelasi prag de stres cam in acelasi timp. Este doar un proces continuu, in care oamenii se incarca de nervi in cateva zile, saptamani, luni, dupa care se descarca prin diferite metode. Iar se incarca de nervi, iar se descarca. Un proces care nu se va termina niciodata, si care poate doar si-a intetit ritmul.

    In cazul nostru, al bucurestenilor, cred doar ca aceasta rata de incarca/descarca nervi este mult mai mare ca in alte orase ale tarii sau ale lumii.
  • 0 (0 voturi)    
    Trist (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:44)

    AM [anonim]

    Este foarte adevarat ce spuneti dle Pantazi!
    Foarte trist ce ni se intampla, noua celor din Iadul: "Bucuresti"
  • 0 (0 voturi)    
    liniste (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:45)

    georgel007 [anonim]

    cata vreme parlamentul romaniei doarme si cand se trezeste da legi de genul celei cu maruntisul rest nu cred ca avem de ce ne facem griji. daca toate problemele sunt sub control si ei dorm linistiti nu are rost sa ne ingrijoram. politia doarme prin birouri, constructorii dorm pe santier, functionarii dorm prin primarii si noi ne luam la bataie pe strada. ma gandeam ca cea mai buna solutie ar fi atunci cand se mai blocheaza traficul ca toata lumea sa lase masina in strada. efectiv sa o incuie si sa o lase acolo. eventual sa le lasam toti in jurul primariei, parlamentului, guvernului sau ministerelor. sa isi mai faca si putorosii griji cu ce sa plece acasa cand nu se mai pot misca limuzinele din parcare. dar parca vad ca or sa faca din asta o scuza sa nu mai dea pe la munca vreo luna.
    hai somn usor romania!
  • +1 (1 vot)    
    Eu obser ceva asemanator de multa vreme (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:10)

    Anonim [anonim]

    Ca Bucurestiul e un butoi cu pulbere, am vazut asta la metrou, in autobuz, pe strada.
    Nu e un lucru rau dupa parerea mea, oamenii au vazut ca nimeni n-o sa le rezolve problemele si au inceput sa rabufneasca.
    Cred ca asta e solutia, sa fim mai vindicativi, sa rabufnim mai des, dar asa cum spune articolul nu unul impotriva aluia ci impotriva conducerii putrede.
  • +1 (1 vot)    
    rat race (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:24)

    The Blesses Juliana of Norvich [anonim]

    Frumos comentariu. Lumea vine aici, in Bucuresti, sa faca bani. D-aia sunt stresati toti. Sper sa faca bani si pe la 40 si ceva sa aiba bun simt si sa se mute la tara. E suprapopulat orasul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 9 aprilie 2008, 13:50)

    anonim [anonim]

    q.e.d.
  • +1 (1 vot)    
    fuck'em (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:04)

    caine mare [anonim]

    e frumos afara. am mult de munca, dar o sa-mi bag picioarele. in loc sa ajung un nevropat, o sa merg la o terasa si o sa ma asez cu picioarele pe masa, cu o bere rece in fatza. n-am de pierdut nimic mai mult decat o slujba. o sa vina alta. se cheama tot cedat, dar cedat in fata nevoii de a ramane intreg la minte. fuck'em
  • +1 (1 vot)    
    ..nu mai pot de nervi! (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:23)

    laura [anonim]

    Miercuri -intersectia Cheaikovski -Floreasca. Se lucreaza. Intersectia e INKISA...dar , surpriza, asta o afli abia la 100m de intersectie unde apare primul semn de "fundatura". Traficul inghetat pana-n Barbu Vacarescu, unde, normal ar fi trebuit sa apara un indicator sa poti alege alta varianta in cunostinta de cauza.N-ai sa vezi ! Tot traficul se scurge pe ingustele stradute, unele cu sens unic, care ies din Cheaikovski....Sun la politia rutiera -9544 unde 10 minute , spre rushine mea, "zbier" la o dispecera depasita de evenimente care-mi spune ca stie, ca s-au luat masuri legale ca nu esemnalizat, ca obligatia politistului e sa dirijeze circulatia...De la Raul Colentina-Dna Ghica, Tei...haosul de pe Cheaikovski, primul politist e la Arcul de Triumf.... Triumful nesimtirii lor !Poate inca asteapta coloane oficiale ptr Summit....Asa, revin: dispecera imi spune sa fac o reclamatie scrisa daca vreau un raspuns la reclamatia mea!!! Stau 4 ore in trafic pe zi si sa ma mai duc si la usa lor sa fac o reclamatie scrisa ? Cand? Sa-mi iau concediu ca sa fac reclamatie?
    I-am spus ca sigur o sa se sterga cu ea undeva! Nici macar n-am zis" fund" si i-a si sarit mustarul....Mai vor si respect?!?!?!
    Sincer va spun c-am avut imaginea lui Michael Douglas cu geanta aia atarnandu-i intr-o mana, uitandu-se in lungul strazii...
    Imi spuneti si cui ii pasa de noi, cele cateva mii de fraieri care ne mancam viata-n intersectii?!
    Si ptr cei care-o sa-mi ofere varianta transportului in comun, sa nu se mai osteneasca....Si RATB-ul merge pe aceleasi strazi iar metroul e doar ptr anumite trasee.
    O sa mai tineti minte asta la alegeri?!?!
    • +1 (1 vot)    
      mda (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:53)

      alex [anonim] i-a raspuns lui laura

      asta ma ingrijoreaza si infurie si pe mine: ca la alegeri poporul bucurestean va merge tot cu mintea golita de bun simt si va alege tot pe partide si pe latraturi (stanga, dreapta nici nu mai conteaza) ... si orasul va fi din ce in ce mai infundat, inputit, poluat, populat de oameni si de maidanezi pe care actualul primar - ce baiat destept parea el la alegeri, nu? - cu o obraznicie incredibila, ne spune ca nu are unde sa-i tina ... daca ar fi luat numai 1% din banii pe care primaria i-a dat pe borduri si i-ar fi bagat intr-un teren la marginea orasului (aia rea din sud, ca e mai ieftin) sa faca un adapost monstruos pentru toata populatia asta interminabila de caini ... ce bine era! Probabil ca-i ridicam statuie si botezam si-un bulevard cu numele lui, binefacatorul urbei. Asa ... blesteme si bube pe capul lui si al toti celor de teapa lui ... ca ni s-a luat de cloaca in care mitocanii astia ne tin (si pe care frumos au stiut s-o dea cu parfum saptamana trecuta). Rusine!
        #showComment
    • 0 (0 voturi)    
      @laura (Joi, 10 aprilie 2008, 15:41)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui laura

      hehe, daca nu stii pe unde sa o iei....
  • 0 (0 voturi)    
    Anarhia e OK pt. multi. (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:38)

    Lucius [anonim]

    Come on. Multor romani le place anarhia asta si fac bani datorita ei.
  • 0 (0 voturi)    
    skizo romania (Miercuri, 9 aprilie 2008, 14:57)

    skizo [anonim]

    1 din 5 romani, conform statistici recente, are probleme psihice. cauza principala fiind stress-ul urban. punct.
  • +1 (3 voturi)    
    romania masochista (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:09)

    skizo2 [anonim]

    cei ce populeaza bucurestiul formeaza o adunatura. nu mai exista demult bucuresteni "pur-sange". aia care mai erau pe la inceptul anilor '90 s-au vulgarizat si ei pe nesimtite, grosolania si misto-ul manelist a triumfat (multumim din inima Vacanta Mare, Divertis, Forin Calinescu, Carcotasii, clanul Becali, scursurile din fotbal, Stirile de la ora 5, Guerilla, OTV, Libertatea, s.a.m.d.)

    pana mai acu' vo' 18 ani functiona in RO legea oraselor-mari-inchise, "buletinul de Bucuresti" nu se capata cu una cu doua. Pentru asta (printre altele) "dictatorul" a fost impuscat ca un caine in dec.'89. Iar pe vremea aia in Bucuresti erau inmatriculate doar 200.000 de masini.

    a urmat democrazy-a. cica avem acum 1.2 milioane masini la 2.5 milioane locuitori, pe aceasi 228 kmp cat are tot bucurestiul (btw, budapesta are dublu kmp la o populatie sub 2 milioane).

    ce mai avem astazi? tineri la 25 de ani loviti de calvitie avansata si/sau de obezitate precoce. incidenta cancerului la copiii sub 1 an in crestere alarmanta. 1 din 5 romani, conform statistici recente, sufera de o boala mentala (cauza fiind stress-ul marilor orase)

    ...acuma pe cine punem la zid pentru schizofrenizarea programata a romaniei?
    • 0 (2 voturi)    
      :p (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:53)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui skizo2

      ...te oferi voluntar sa fii primul, ca sa dam un exemplu?... :)))

      ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    Si unde sa refulam? (Miercuri, 9 aprilie 2008, 15:50)

    Sine [anonim]

    Da, stam pe un butoi de pulbere, pentru ca avem defectiuni de mentalitate. Ceea ce ne lipseste este opinia publica, aceea organizata si manifesta, solidaritatea sociala. Cand un om cade pe strada, grabim pasul si intoarcem capul, daca ia bataie facem la fel. Un mic model ne-ar putea fi israelienii, care au problemele lor cu atentate capcana, dar nu ezita sa iasa in strada ca sa schimbe guverne, si la 6 luni odata, daca simt nevoia. Politia, autoritatile in general, nu ne dau acel sentiment de securitate pe care ti-l da o uniforma a patrulei, raspunsul prompt la un apel, atitudinea umana a celor care sunt obligati sa fie in serviciu public prin natura jobului pentru care sunt platiti. Nu stim nici macar sa reclamam cand ne sunt incalcate drepturile, rabufnim doar cand ne ajunge cutitul la os. Si ma includ in mare masura printre cei carora aceste reprosuri li se adreseaza, printre cei care raspund agresiv la agresiune.
  • 0 (0 voturi)    
    crash (Miercuri, 9 aprilie 2008, 16:30)

    ion mamaliga [anonim]

    Mamaliga nu face explozie... doar fierbe... ne descarcam unii pe altii: biciclistii pe pietoni, pietonii pe soferi, soferii pe pietoni... In curind o sa imi iau o bita in masina... Ca sa ma apar, nu de alta... desi unii au inceput sa agite pistoale in trafic... Nimeni insa, nu vede cauza si nu face nimic sa o rezolve sau sa protesteze...
  • 0 (0 voturi)    
    Niste mamaligi! (Miercuri, 9 aprilie 2008, 16:30)

    Intersecteanu [anonim]

    In asta ne-am transformat in goana dupa bani.
    Inertia ce balteste peste societatea romaneasca este efectul pervers al indemnurilor date de formatorii de opinie, de autoritati, de lideri. Atunci cand dpdvd economic o duceam greu, cand ne balaceam intr-o tanzitie putrefacta, proletaru` a fost indemnat sa lase capul jos, sa munceasca si apoi sa culeaga roadele. La nivelul perceptiei comune tot pe acolo ne aflam. Trebuie sa mai stam cu capul jos si sa nu indraznim sa cerem nimic.
    Acum este nevoie de un om cu priza la mase care sa ne mobilizeze, sa mergem sa tragem de perciuni pe Tariceanu, Videanu, Blaga, Mitrea, Varujean, Geoana si toti idiotii astia care ne trag in jos.
    Daca noi ca natie vom avea sansa sa intalnim acest om, care sa ne invete ce inseamna responsabilitatea si drepturile pe care le avem... Ahhhh "unde esti tu Tepes Doamne"
    • 0 (0 voturi)    
      tranzitia infecta (Miercuri, 9 aprilie 2008, 20:05)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Intersecteanu

      Pana in 2003 am dus-o rau, cu mici exceptii. De atunci salariile cresc (al meu s-a triplat), creditele sunt la indemana (cu dobanda mai mare sau mai mica), din tara cu somaj ridicat am ajuns sa nu mai fie oameni pentru cate joburi sunt... si totusi lumea o ia razna, de la calmul epocii 1999-2003 am ajuns buni de balamuc. Sa spuna Dr. Florin Tudose de ce, ca tot se crede el un fel de Mesia mai mic :))))

      ~Nautilus
    • 0 (0 voturi)    
      mamaligari, da (Joi, 10 aprilie 2008, 10:18)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui Intersecteanu

      da, intersecteanu, ai dreptate!
      vlad tepes era de stanga asta este problema! avem nevoie de un partid real de stanga care sa mai calmeze nebunia sa se mai gandeasca si la populatie nu doar la cresterea (pana unde?)a profiturilor barosanilor! pana acum am avut numai guvernanti de dreapta pusi pe facut bani1
  • 0 (0 voturi)    
    ce tragedie (Miercuri, 9 aprilie 2008, 19:06)

    inlocsadorm [anonim]

    e plina presa de caricaturi.
  • 0 (0 voturi)    
    cetateanul in romania nu exista, doar institutii (Miercuri, 9 aprilie 2008, 22:01)

    un om [anonim]

    Da, e adevarat. Nu unul din 5 ci chiar 80% din romani sau poate acum chiar mai multi au probleme psihice, frecvent depresie. Nimanui nu-i pasa. NU exista cuvantul cetatean, NU exista cuvantul drepturile cetateanului, sunt doar pe hartie. Ele sunt eventual scrise, nu exista in realitate, nici una din institutiile statului nu le respecta. De aici si stresul fiecaruia. Ai sentimentul ca afara de cativa oameni nimeni nu-si face treaba. Ca acum cateva zile cand rugand politia sa opreasca o gramada de "romi" sa mai puna pentru tot cartierul care altfel e destul de civilizat muzica lor groaznica, timp de ore intregi, cu difuzoarele la maxim, pentru cu tot fusese toata ziua vacarm in cartier ptr circulatie blocata ca niciodata, claxoane, injuraturi etc, ce credeti ca spune chiar politaiul? domnule draga legile sunt unele pentru tine, si altele pentru alte etnii, nu putem face nimic. DE CE NU-SI DAU DEMISIA? AR FI UN MINIM DE DECENTA. Nu poti sa faci lucrul sa mearga legal si CIVILIZAT, da-ti demisia. Am crezut ca avem coruptie castigata prin bani, insa din ce in ce mai mult cred ca nu se poate ca toata lumea sa fie atat de corupta. E usor sa manipulezi oamenii, facand si sa para ca sunt corupti, sau poate chiar fiind, insa cu scopuri mult mai complexe. Am sentimentul ca ordinea este distrusa in mod intentionat. legea divide si conduce e atat de veche.
    Si acum care ar fi solutiile?
    1. Nu va decompensati, ganditi doar la solutii.
    2. adunati-va in grupuri coerente, logice.
    3. rugati-va sa avem legi si sa se si aplice
    4. nu renuntati la bunul simt, din contra, si motivati si alte persoane care il au sa persiste in a-l avea
    5. faceti-va jobul daca vi se pare ok, daca nu, renuntati, schimbati-l, demisionati, etc
    6. undeva trebuie ca inteligenta si bunul simt al lumii in care traim va supravietui si va invinge. oricine aduce cat poate.
    7. multe din solutii stau in interiorul fiecaruia
    8. fiecare poate gasi si alte raspunsuri perfect valabile
  • 0 (0 voturi)    
    si care e solutia corecta in faling down? (Joi, 10 aprilie 2008, 7:23)

    dg [anonim]

    violenta ca si capat al puterilor este trista doar pentru ca a trebuit sa astepte atit. Agresivitatea trebuie dobindita si jucata zilnic, fara mila, fara regrete. Personal n-am obtinut nimic vreodata cu vorba buna. Mi se va reprosa ca confund violenta/agresivitatea cu actiunea si pe buna dreptate, nu vad nici o diferenta.
    la arme cetateni, la arme!
  • 0 (0 voturi)    
    Radauti (Joi, 10 aprilie 2008, 9:39)

    Cristian [anonim]

    Locuind intr-un oras de numai aprox 25000 de oameni,
    destul de curat si linistit, unde de acasa pana la locul de munca fac doar 5-7 min pe jos, pot sa spun linistit ca nu prea ma simt stresat, uneori nici macar o data pe saptamana. Ca bani, adevarat, salariile sunt cam 50% fata de cele din bucuresti(nu chiar peste tot), insa si viata e mai ieftina pe undeva si mai linistita.
    Nu as da viata mea de aici pe nebunia din bucuresti, orasul ala te ajuta sa imbatranesti si sa mori mai repede(sau sa te imbogatesti mai repede :) .
  • +1 (1 vot)    
    Problema (Joi, 10 aprilie 2008, 10:25)

    qwe [anonim]

    Bucurestiul are o problema fundamentala. Nu este un oras care a crescut organic in mijlocul unei puternice zone economice. Orasul a crescut prin decret. Sudul Romaniei este un desert economic. Orasul nu are unde sa se refuleze. In afara de Ploiesti nu exista nici un alt oras cat de cat important langa Bucuresti. Spatiu exista destul langa oras dar nu exista o zona economica in afara orasului astfel ca acest spatiu nu este nici accesibil prin infrastructura si nici nu sunt oameni care sa locuiasca acolo. Practic implodeaza in sine.
  • 0 (0 voturi)    
    Sindromul Falling Down (Joi, 10 aprilie 2008, 12:43)

    Gabriel [anonim]

    Un articol inedit care ofera o alta perspectiva asupra lucrurilor. Problema este ca acest sindrom este valabil nu numai pentru Bucuresti , ci pentru intreaga societate romanesca. Exista articole publicate numai pe Internet dar ignorate de presa scrisa din tara, care arata cat de grava si de complicata este situatia : http://ro.altermedia.info/familiesocietate/psihologia-si-societatea-romaneasca_6779.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by