Lipsa de încredere ne va duce la groapă. Ce am văzut sâmbătă la protestul AUR

de Clarice Dinu     HotNews.ro
Duminică, 3 octombrie 2021, 18:39 Actualitate | Opinii


Clarice Dinu
Foto: Facebook
Am fost la protestul AUR în primul rând din curiozitate. Îi cunosc pe mulți care susțin că astfel de manifestații trebuie ignorate, că sunt marginale, însă cred că ar fi o greșeală. Ceea ce am văzut în cele cinci ore în care i-am însoțit pe cei mobilizați de George Simion ar trebui să dea de gândit tuturor.

Prima observație ar fi că cei aproape 5-6.000 de oameni veniți la acest protest nu semănau deloc cu cei care care au ieșit în strada la finalul lui martie începutul lui apriliie. Dincolo de câteva personaje pitorești, care nu lipsesc de la niciun miting, foarte mulți dintre cei care s-au strâns sâmbătă la Universitate nu păreau fundamental diferiți de cei pe care i-am văzut la alte manifestații intens mediatizate.

Chiar dacă pentru aproape o oră, o oră și ceva, au stat în Piața Victoriei, s-au delimitat abil de cele câteva asociații ortodoxe și de Diana Șoșoacă care mobilizaseră și ei oameni acolo și care promovau un mesaj radical. Evident că printre ei erau anti-vacciniști, dar cu siguranță nu toți. Ce i-a făcut însă pe acești ceilalți să iasă atunci în stradă și de ce la chemarea AUR? În primul rând, felul cum au acționat autoritățile până acum a fost perceput în logica suspendării contractului social. Măsurile restrictive nu au fost deloc sau prea puțin explicate, iar în ultima perioadă s-a încercat obținerea unei conformări aproape forțate, ceea ce generează din start o respingere a acestora.

Deciziile au fost aproape de neînțeles, haotice și luate, în parte, în virtutea unor interese politice. În buza lui iunie, de la cel mai înalt nivel se decreta că pandemia a fost învinsă, iar restricțiile au fost ridicate fără a se mai ține cont de procentul de vaccinare care fusese asumat ca o condiție zero pentru revenirea la normalitate. Dacă totul s-a rezolvat, cu nici 20% vaccinați, atunci de ce ar mai fi nevoie să o facă ceilalți 80%? Aceasta a fost prima eroare.

Așa ne-am trezit la doar patru luni după în pragul unui dezastru. Sunt cei 70% dintre cei care nu s-au vaccinat până acum anti-vacciniști? Cu siguranță, nu.

Mesajele transmise de-a lungul verii au fost slabe, și vectorii lor au fost greșit aleși în persoana oameniilor politici, care pot fi un exemplu, e adevărat, dar nu determinant, de vreme ce lipsa de încredere în clasa politică este, nu de un an și jumătatea încoace, ci de mult mai mult timp, la pământ.

În plus, războaiele politice din interiorul Coaliției, au slăbit-o și mai mult. Când un fost ministru al Sănătății la butoane în pandemie afirmă că cifrele sunt măsluite, când morții și cazurile apar și dispar în funcție de interesele politice de moment, când anunți apocalipsa epidemiologică, dar tu provoci o criză majoră la nivel guvernamental, totul este aruncat în aer.

Niciun moment cel responsabil de acest dezastru nu și-a asumat în vreun fel partea de vină.

Ba mai mult, a ales cea mai nefericită strategie de urmat. Florin Cîțu a politizat criza sanitară, a împărțit țara în vaccinați și nevaccinați, decretând de la pupitrul Palatului Victoria, într-o justificare a introducerii certificatului verde COVID, că doar proștii nu se vaccinează.

Într-o țară normală, o astfel de declarație făcută de un premier, pus în funcție pentru a lucra în beneficiul și al proștilor, și al deștepților ar fi fost urmată de o demisie. Nu s-a întâmplat.

Mai mult, după ce a ajuns la putere pe un mesaj construit pe respectarea legii, a făcut exact pe dos. În disprețul Constituției, introducerea certicatului verde COVID s-a făcut prin hotărâre de guvern, când era necesar prin lege.

Ar fi fost timp suficient toată vara, însă prioritățile lui Florin Cîțu au fost altele, cele de partid.

Premierul României a fost și rămâne într-o continuă cursă de găsire a vinovaților - ba antivacciniștii, ba proștii, ba presa - când mult mai simplu era să se uite în oglindă.

Totul arată a disperare și a decuplare totală de realitate.

Or, când ceri încredere, trebuie să prezinți încredere.

De această situație a profitat din plin AUR. Am scris despre pericolul umflării acestui partid încă din luna iulie. În vreme ce PNL și USR-PLUS erau preocupate cu calculele politice interne, abandonând practic tot ce ținea de serviciul public, AUR a preluat el această retorică.

Mesajul partidului condus de George Simion a fost rescris pe temele care până acum erau apanajul PNL și USR-PLUS: respectarea legii, drepturile și libertățile fundamentale.
Dintr-un partid cu vădite tendințe extremiste, cu un mesaj toxic, s-a reconstruit încet, încet, ca un partid frecventabil, iar asocierea cu USR-PLUS i-a folosit din plin.

Este însă AUR altul decât în urmă cu un an? Cu siguranță, nu, doar a valorificat oportunitatea.

Condamnarea celor care au ieșit în stradă la chemarea lui George Simion este absolut inutilă, fără o analiză lucidă a motivelor pentru care s-a ajuns aici.

Dacă în al 12-lea ceas, PNL, Florin Cîțu, Klaus Iohannis, principalii responsabili pentru situația în care suntem acum nu vor lua o decizie care să contribuie la refacerea încrederii între cetățean și stat, atunci ei vor fi cei care vor lucra în favoarea AUR.

Și, din păcate, nota o vom plăti cu toții.

M-aș fi bucurat dacă măcar astăzi Florin Cîțu ar fi renunțat la aroganța superior afișată și în declarațiile susținute după ce și-a făcut a treia doză de vaccin ar fi spus: oameni buni, poate nu tot ce am făcut a fost perfect, poate am și greșit, dar asta nu e mai presus de faptul că un simplu vaccin vă poate scăpa de moarte. Avea toate datele și expertiza pusă la dispoziție să explice asta. N-a fost să fie însă.


























Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















48408 vizualizari

  • -6 (150 voturi)    
    Lol (Duminică, 3 octombrie 2021, 18:47)

    HP [utilizator]

    Sau poate pur si simplu gresiti.

    70% din romani nevaccinati, plus inca 20% care au facut-o doar ca sa scape de restrictii sau testare la plecarea in concedii - nu vor fi toti nebuni sau "sosoci".

    In fond, trebuie sa fim realisti si obiectivi - cu ce ne confruntam ?

    Cu o boala care afecteaza in formele ei grave un numar insignifiant din populatie.

    E greu sa dai dovada de empatie pe banii si pe libertatile tale, cand din sens invers doar ti se cere, ti se pretinde si mai esti si jignit de catre apostolii vaccinarii cu orice pret.

    "Lipsa de incredere duce la groapa". Poate ca da, dar groapa aia nu e pentru oricare dintre noi, Covid nu e nici ciuma bubonica, nici cancer, nici Ebola.

    E o afectiune respiratorie care ii afecteaza in proportie de peste 95% pe cei peste 60 de ani SI cu boli cronice asociate.
    • +38 (110 voturi)    
      Curat murdar (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:21)

      Festivus [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Coane Fănică, 1% din populația României înseamnă 200 000 oameni. 5%, ca să vezi, 1 milion.
      Majoritatea oamenilor peste 60 ani au boli cronice de un fel sau altul. Adică părinții și bunicii noștri.

      În Ro sunt peste 4.5 mil de oameni cu boli cronice de mai toate vârstele.
      Dacă valorile de mai sus ți se par nesemnificative poate îmi explici ce anume ți se pare semnificativ.

      Personal nu prea îmi pasă de Tarzanii care ajung să umple spitalele - persoane care nu respectă sfaturi și reguli de sănătate, nevaccinate, eventual și cu o stare de sănătate dubioasă. Doar că nu sunt toți așa.

      În plus, dacă sistemul de sănătate este suprasolicitat nu mai au loc la controale, intervenții, prevenție oameni care ar putea să-și ducă afecțiunile până la adânci bătrâneți. Și așa ne vom pomeni peste câțiva ani cu un număr ridicat de decese de avc, atac de cord și altele. Victimele colaterale sunt deja un fenomen documentat.
      • +11 (81 voturi)    
        Conform mai multor medici (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:47)

        ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Festivus

        Conform mai multor medici...toate persoanele de peste 40 ani au diverse boli asociate...doar ca nu s-au controlat inca (inca nu le este afectat stilul de viata).
        Stai linistit...lui nu-i pare semnificativ ca au murit 37,544 romani...de asta ne permitem sa nu ne para semnificativ daca si HP moare de foame. Nu de alta...dar din cauza unor indivizi ca el pandemia nu-i istorie si inca suntem pe val..
        • +16 (44 voturi)    
          37 000 sunt multi (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:41)

          Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

          Adevarul este ca doar în noiembrie 2020 au murit 14 000 de oameni în plus, din care 3 000 de covid. "Lupta" anticovid este mai mortala decât virusul liber intr-o societate nevaccinata.
          • -17 (37 voturi)    
            14 mii....30 de mii (Luni, 4 octombrie 2021, 2:54)

            Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

            CINE furnizeaza aceste cifre ????????

            DOAMNE !!!!!! Dac-as avea noroc de bani ca de prosti, l-as face pe jiji bucali spalator de vase la restaurantul meu....
            • +4 (14 voturi)    
              Institutul National de Statistica (Luni, 4 octombrie 2021, 10:55)

              Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

              https://insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/evenimente_demografice_in_anul_2020.pdf

              Noiembrie 2019: 20.606 decese
              Noiembrie 2020: 34.952 decese

              Aproape la fel in decembrie: 22.612 decese in 2019, 34.497 decese in 2020.

              In schimb in octombrie diferenta e mult mai mica: 21.154 in 2019, "doar" 27.554 in 2020.

              Asta mi se pare o dovada impotriva teoriei lui Razorxyz: "lupta anticovid" nu s-a schimbat asa de mult intre octombrie si noiembrie 2020, ca alegerile au fost in 6 decembrie.
              • +3 (7 voturi)    
                hm hm (Luni, 4 octombrie 2021, 19:20)

                srpc [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

                cati au murit fiindca spitalele erau dedicate Covid, sau n-au mers la spital de frica, fiind ingroziti de propaganda?
          • -11 (27 voturi)    
            Sunt decepționat! (Luni, 4 octombrie 2021, 6:53)

            sicmar [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

            Doar un pic peste 37.000 s-au dus spre cazanele cclientului meu?

            Halal treabă mi-au făcut Șoșoacă și ceilelți AURți! Mai bine lipsă!

            Trebuie să se mobilizeze mult mai bine, că și așa sunt prea mulți pensionari care, oricum, ar vota cu PSD nu cu AURiții mei. Măcar cu un milion de i-ar putea împuțina.
          • -2 (10 voturi)    
            Sau unii au murit de covid si n-au fost numarati (Luni, 4 octombrie 2021, 10:20)

            Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

            Altfel cum explicit tu ca tocmai noiembrie a avut 14.000 de morti in plus, nu octombrie sau decembrie?
            • 0 (6 voturi)    
              Daca te uitai (Luni, 4 octombrie 2021, 10:50)

              ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

              Daca te uitai putin pe stirea aparuta (si pe datele statistice)...poate te prindeai.
              Pariem ca si anul asta o sa fie la fel?
              P.S. Da...este oleaca text de citit...vo 3 pagini...
          • +3 (19 voturi)    
            adevarul.. (Luni, 4 octombrie 2021, 10:33)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

            Este mai putin important daca aveau sau nu aveau comorbiditati, daca au murit de covid si au fost numarati, daca au murit de covid si nu au fost numarati (anul trecut multi habotnici nu raportau decesele din familie pentru ca era carantina si le-ar fi limitat ritualurile de inmormantare), daca au murit cu zile de cancer sau de altceva pentru ca spitalele erau inchise..

            Adevarul este ca Romania a ajuns in acest impas din cauza pandemiei. Si virusului nu-i pasa cine este prim-ministru si daca ia sau nu decizii proaste. Degeaba dam vina pe "lupta anticovid". Daca nu luptam, daca ignoram pandemia, ea nu dispare. Daca strategia este gresita, o putem schimba. Dar sa renuntam la lupta anticovid nu este optiunea logica. Renuntand, pierdem incontestabil. Luptand, avem sanse sa castigam. Cine nu intelege asta, are creierul mult prea odihnit.
          • -1 (5 voturi)    
            ... (Luni, 4 octombrie 2021, 14:14)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

            "Lupta anticovid este mai mortala decât virusul". O aberatie mai mare e greu de imaginat. Oamenii sunt bolnavi, se simt rau, se interneaza in spital. E asa de greu de inteles? Normal ca spitalele sunt pline si nu mai pot trata alti pacienti. Nu e vorba ca refuza cineva dreptul altor pacienti, pur si simplu nu e loc. Si solutia ar fi simpla, ti s-a dat o alternativa, sa te vaccinezi, n-ai vrut, e raspunderea ta, stai acasa si trataza-te singur. Nu ocupa locurile altora in spital.
        • +2 (4 voturi)    
          15.7k în 2020 - 98.55% cu cauză secundară Covid (Luni, 4 octombrie 2021, 18:50)

          hsl [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

          Însă înainte de pandemia aceasta mureau anual peste 10k de indivizi cu pneumonii asociate bolilor respiratorii (atât virale cât și bacteriene) - cred că au fost vreo 12k și ceva în 2019 - din care tot peste 98% cu cauză secundară boala respectivă, deci, dacă e să calculăm procentual la nr total de decese, nu s-a schimbat mai nimic.
    • -15 (47 voturi)    
      Bine spus (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:32)

      Cripto [utilizator] i-a raspuns lui HP

      !
    • +3 (73 voturi)    
      Am inteles (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:44)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Deci iti este greu cu empatia cand vorba de "libertatiile" tale comparativ cu vietiile altora. Cand libertatea ta de a nu respecta niste reguli de bun simt (care nu tin doar de pandemia asta...ci generale)...este mai importanta decat vietiile altora...atunci ne permiti si noua sa ne doara la basca ca tu faci spume la gura...si sa trecep pe trotoarul opus...ca sa nu ne murdarim pe pantofi

      P.S. Ca sa o spun pe limba ta: daca pe tine te doare la basca...si mai important este sa nu respecti niste norme de igiena/protecite minime...atunci si reciproca este valabila...nici noua nu ne pasa de tine...
      P.P.S Nu sunt trecut prin boala...si n-am infectat pe nimeni...m-am protejat si am protejat cat am putut de mult...
      P.P.P.S da...era valabil la inceputul pandemiei...dar acum esti destu lde prost informat...afecteaza foarte multi tineri...si boli cronice asociate n-ai doar daca n u te-ai cautat. Si daca ai boli cronice asociate...pot sa ai o utilitate mai mare societatii decat 100 oameni sanatosi (nedescoperiti cu boli cronice asociate). Vezi stephen Hawking...
      • +16 (36 voturi)    
        Generale? (Luni, 4 octombrie 2021, 9:09)

        JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        De cand puratea mastii pe strada sau in parc la 12 noaptea e generala? De cand inchisul in casa la ora 8 PM e de bun simt? De cand e in regula sa moara oamenii bolnavi de cancer?
        • +12 (24 voturi)    
          Stai linistit, e o fractura definitiva (Luni, 4 octombrie 2021, 10:22)

          asistat [utilizator] i-a raspuns lui JoeTheDow

          in logica oamenilor isterici si indoctrinati! Nu obsa-i poti convinge de nimic, oricat de absurde ar fi masurile! Vor fi de acord si sa fie impuscati oameni pt ca nu poarta masca, de exemplu! Ba mai mult, nu va trece mult si isi vor face singuri “dreptate”! Macar suntem linistiti ca e “safe” la untold si gheipareid…
        • 0 (24 voturi)    
          cherry-picking (Luni, 4 octombrie 2021, 10:49)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui JoeTheDow

          Ai dreptate, unele masuri par inutile. Dar majoritatea sunt de bun simt.

          Realist vorbind, daca Romania avea acum aceeasi rata de vaccinare ca Danemarca, daca toata lumea ar fi purtat masca in spatii inchise in ultimul an, daca toata lumea ar fi evitat sa mearga la evenimente cu multe persoane in spatii inchise, daca cei care calatoresc ar fi respectat regulile de carantinare la intoarcerea acasa, acum aceste discutii ar fi inutile.

          Deci atunci cand te gandesti la bolnavii de cancer care mor cu zile, gandeste-te si la toti cei care si-au batut joc de niste reguli elementare de igiena si au adus Romania in acesta situtatie.
      • +3 (29 voturi)    
        Care sunt acele "reguli generale de bun-simț"? (Luni, 4 octombrie 2021, 9:20)

        D2022 [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        Spuneai mai sus ca omul ar trebui sa se vaccineze nu atât pt COVID, căt ca regulă generală, de bun simț. De acord, cu O CONDIȚIE: ca SI PT VACCINAREA COVID SĂ SE APLICE ACELEAȘI RRGULI ca si pt restul vaccinărilor !!!


        Dar NU S-A ÎNTÂMPLAT ASA; spune-mi tu cănd pt restul vaccinărilor:

        1. *S-a dat Certificat care asigură ACCESUL PREFERENTIAL?

        2. *S-au organizat Tombole cu cei vaccinați?

        3. *S-au dat foloase materiale (bonuri de masa) și zile libere?

        4. *S-au pus pe piață FĂRA SA FIE SUFICIENT TESTATE, să aibă EFICIENȚĂ LIMITATA ÎN TIMP și dubios de scazută, dar cu o multime de efecte secundare inexplicabile de cei care l-au produs?

        5. *S-au călcat în picioare cele mai ELEMENTARE DREPTURI ALE OMULUI, în numele unui așa-zis "bine colectiv" (la fel îsi justifica și doctorul nazist Mengele, atrocitătile și experimentele medicale!), care, culmea, NICI NU A FOST DEMONSTRAT ȘTIINȚIFIC ???

        6. "Care este STUDIUL ȘTIINȚIFIC RIGUROS (pe un nr. sificient de mare de persoane, ca sa poată fi consideray valid) care demonstrează că CEI VACCINATI NU POT FI PURTATORI ???
        Pt ca daca si 10% dintre vaccinați SUNT PURTATORI (și sunt mai multi, numai eu cunosc 3 cazuri de VACCINAȚI POZITIVI), care mai este "binele colectiv" care SĂ JUSTIFICE DISCRIMINAREA dintre vaccinati și nevaccinati ....?

        Deci, ca o concluzie: UNDE SUNT ACELE "REGULI GENERALE" de bun-simț, aplicate vaccinării COVID, pt că, eu văd DOAR REGULI PARTICULARE și PREFERENȚIALE pt vaccinarea COVID?
        Sau o fi acesta " un vaccin nobil" , iar restul sunt "de categorie inferioară" (cele pt TBC, papiloma - cancer ovarian, vaccinul trivalent, etc.), pt că, desi și la acestea SUNT MULȚI CARE NU LE AU FĂCUTE (rata infectărilor de TBC și de cancer ovarian sunt dintre cele mai mari din Europa, cu multiple decese și îmbolnăviri), totuși NU S-AU LUAT ACESTE MĂSURI EXCEPȚIONALE.
        DE CE...???

        Așa că, înainte de a vorbi de "reguli generale", să le vedem CARE SUNT ACELE "GENERALE", pt că, până în prezent, am văzut DOAR "PARTICULARE!
        • +2 (12 voturi)    
          O completare (Luni, 4 octombrie 2021, 12:37)

          Vasile [utilizator] i-a raspuns lui D2022

          Daca nu e cu suparare,o completare:
          La care vaccin facut pana acum ati semnat ceea ce ati semnat acum pentru a va vaccina anticovid?
    • +25 (79 voturi)    
      Da, chiar asa, ce mare lucru, 3-4% sunt afectati (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:47)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Niste procente acolo, nici macar 10%.

      Poate nu realizati, dar discutam de numere mari, caci boala e extrem de contagioasa. La 10.000 de cazuri vom aveam 500 de decese zilnic. Aroape dublam mortalitatea normala in Romania, daca nu realizati. Si blocam si complet ATI-ul, cu tot ce inseamna asta.

      Oamenii aia peste 60 de ani si cu boli asociate nu sunt pe moarte, oameni de peste 60 de ani cu diabet sau hipertensiune arterial o mai duc lejer 10-15 ani cu tratament, nu poti sa ii tratezi cu "da-i dreacu, eu sunt tanar si sanatos, ei sunt oricum cu un picior in groapa"

      Daca ar fi cineva apropiat, din familie, cred ca v-ati schimba un pic optica.

      P.S. Ziceti ceva de 70% dintre romani ca nu se pot insela. Imi aduce aminte de bancul cu: rahatul e bun, un milion de muste nu se pot insela.
      • +3 (23 voturi)    
        bine spus (Luni, 4 octombrie 2021, 9:55)

        ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        Legat de cei 70% eu vad drept cauza predominanta o inabilitate de a intelege argumentele cantitative, mai ales daca acestea includ ideea de probabilitati sau de reducere a riscului.

        De aceea tot apar remarci de genul "dar si aia vaccinati se imbolnavesc" cand de fapt riscul de a te infecta este de 5 ORI mai mic daca esti vaccinat (conform CDC din USA), iar riscul de boala grava ce necesita spitalizare, respectiv sansa de a deceda din cauza COVID scade DE PESTE 10 ORI daca esti vaccinat.

        La fel si cu efectele secundare, auzi anti-vaccinisti care spun despre COVID ca e o boala usoara cu mortalitate mica si apoi iti scot ochii cu efecte secundare ale vaccinului care se intampla mai rar decat sansa de a castiga la loto 6/49, efecte secundare din care majoritatea sunt cauzate MULT MAI DES chiar de catre virus cand te imbolnavesti.
    • +15 (59 voturi)    
      Ne-am izbavit (Duminică, 3 octombrie 2021, 22:35)

      othelo [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Hai ca ne-a lamurit HP, care e cu siguranta un expert in medicina, doctor honoris causa si ne explica el cum e treaba cu Covidu.
      E o boala usoara, mi-ar placea sa vad ce spune cand o sa o faca. El si parintii/bunicii lui, carora o sa le-o transmita.
      Amin!
      • +1 (61 voturi)    
        hei (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:27)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui othelo

        Scuza-ma, dar de ce s-ar teme niste persoane vaccinate ca iau Covid de la nevaccinati?!?!?!

        Nu e vaccinul facut tocmai ca sa-i protejeze pe oameni?!?!?!

        Sau vrei sa spui ca nu e chiar asa? Ca ni s-au vandut niste gogosi cu vaccinurile astea?
        • -5 (23 voturi)    
          În zadar (Luni, 4 octombrie 2021, 9:20)

          sysrq [utilizator] i-a raspuns lui john70

          Din câte observăm, această excelentă întrebare, relevantă, de fiecare dată este pusă în zadar. De ce un vaccinat furios și activ în ideile stupide pe care le debiteză evită în permanență să răspundă la întrebarea simplă, dacă e vaccinat de ce-i mai e frică și nu ne lasă pe noi în pace să ne luptăm cu boala, cu restricțiile etc.
          • +3 (15 voturi)    
            E simplu, amice. (Luni, 4 octombrie 2021, 12:38)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

            Niciun vaccin nu te face imun. Daca esti vaccinat, corpul tau/sistemul tau imunitar are cu sa luipte impotriva bolii.
            De ce te vaccinezi anual cu vaccinul antigripal?
            E mai greu de inteles un lucru simplu cand in bratele tale nu exista decat "NU".
            Discriminare, libertate, dictatura...
            Folositi cuvinte fara noima.
            Oamenii cu argumente, demonstreaza, cei care doar cred ce li se toarna... te omoara.
            Libertatea ta este conditionata de a mea.
            E grau sa gandesti cand nu ai pe scroll ideile de pe latrine, idei ale sosacei, bitmanesti...
            Aveti impresia ca sunteti niste genii daca reluati ceva ce ati citit.
            Sincer, mi-e mila de voi; tocmai de aceea m-am vaccinat. Sunt liber sa fac ce vreau. Cu o singura diferenta; eu nu va vreau morti; nu am ochii bulbucati in orbite, nu am spume la gura.
            Asta este.
            • -1 (9 voturi)    
              Amice... (Luni, 4 octombrie 2021, 13:00)

              Sfarsitoru [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

              Draga "Amice" vaccinul ar trebui sa te faca imun, cel putin dupa definitita clasica a vaccinului, cel putin pt o perioada de 6 luni, un minim de bun simt ! In schimb sunt unii care fac la o luna, doua dupa ce s-au intepat cu rapelul. Cum e amice ? Cum explici asta ?
              Oare ar trebui sa fie facut lunar ca sa fie eficient si "sigur".

              Esti plin de epitete, ca de argumente ioc. Hai sa te vedem cum o sa rezisti la doza 3, 4 ... X. Iti urez cat mai multe, ca de acum incolo o sa fi dependent de ele... apropo de ADE ai citit ceva ? Fa bine si instruieste-te, poate mai inveti si altceva in afara de epitete !
              • +1 (7 voturi)    
                Serios? (Luni, 4 octombrie 2021, 15:11)

                , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Sfarsitoru

                Te vaz cam nervos!
                Asta este un alt epitet care vi se potriveste. Imediat intrati in vrie cand cineva nu spune ce vrea urechea voastra sa auda. Unde scrie ca te vaccinezi cu doza 3 dupa o luna-doua de la rapel? Asta asa, ca te vaz citit!
                De ce faci antigripal anual? Asta inseamna ca esti dependent?
                Daca mi-o bagi p'aia cu cipuri, illuminati, ca ajungi sa fii programat, ca magneti.... sa stii ca vei deveni penibil.
                ADE? Te-ai bagat nitel in goagal? Repet, internetul nu te face savant daca citesti numai ce vrei sau ce iti convine!
                E plina tara asta de specialisti cu ochii in monitor.
                Si inca ceva, daca vrei discutie, mai calm ca faci buba si pentru asta nu cred ca exista vaccin.
              • +2 (8 voturi)    
                Amice.. (Luni, 4 octombrie 2021, 15:17)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sfarsitoru

                Si spun asta in sensul instituit de Caragiale ;)

                Vaccinul nu te face "imun". Desi ai un "sistem imunitar", nu esti imun la nimic. Subiectul se preda la biologie in clasa a VIII-a. Tu cate clase ai reusit sa termini?..
          • +2 (8 voturi)    
            Simplu amice, (Luni, 4 octombrie 2021, 13:58)

            dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

            pentru ca din cauza ta eu risc sa nu am loc in spital cind voi face o alta
          • +2 (8 voturi)    
            pardon, reiau (Luni, 4 octombrie 2021, 14:00)

            dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui sysrq

            pentru ca din cauza ta eu nu ma voi putea interna in spital sa ma tratez de alta boala.
        • +9 (23 voturi)    
          simplu (Luni, 4 octombrie 2021, 10:54)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui john70

          Vaccinul ajuta sistemul imunitar sa lupte cu virusul, dar nu te face imun la boala. E o diferenta fundamentala de termeni.

          Eu port centura de siguranta, respect regulile de circulatie, dar ma tem in continuare de idiotii care se urca beti la volan, cu permisul luat intr-o comuna obscura din Arges.

          Din acelasi motiv, desi sunt vaccinat, voi evita sa nu intru in contact cu persoane bolnave.
          • -1 (13 voturi)    
            nevaccinat=bolnav ? (Luni, 4 octombrie 2021, 11:37)

            fghr [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            pehash , aveam mai multe pretentii de la logica ta...
            • +5 (13 voturi)    
              eu nu am zis asta (Luni, 4 octombrie 2021, 12:32)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui fghr

              nevacinat = sanse mai mari sa fii bolnav

              Nimeni nu stie sigur daca este sau nu purtator al virusului. Pot fi si eu, in acest moment, un purtator asimptomatic. Dar stiinta din spatele vaccinului ne spune ca sunt sanse mai mari ca o persoana nevaccinata sa se imbolnaveasca. Asa ca aversiunea mea la risc imi dicteaza sa ma distantez de cei nevaccinati, in contextul cresterii semnificative a ratei de imbolnaviri. Si o masura publica obligatorie de distantare mi se pare rezonabila, in acest context.
              • -1 (11 voturi)    
                vai, vai ... (Luni, 4 octombrie 2021, 13:07)

                Sfarsitoru [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                tu te auzi ? "Stiinta din spatele vaccinului ne spune"... care stiinta PH ? Stiinta tonomat care repeta "eficient si sigur" ? aia care e promovata de un "grup de experti" sau de "cercetatorii britanici" citati de BBC ? (adica BBC o fi vreo autoritate de autenticitate, daca citeaza ei e musai sa fie lege, e doar o formula abjecta si perversa cu care sapuneste creierele unora ca matale)
                Cum ar fi sa aflam numele, functia si institutul unde lucreaza toti acesti cercetatori ? Asa cum se expun toti doctorii aia curajosi care vorbesc si spun lucrurilor pe nume !
                • +3 (11 voturi)    
                  cum ar fi?.. ;) (Luni, 4 octombrie 2021, 15:03)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sfarsitoru

                  Din atitudinea ta inteleg ca nu ai avut niciodata placerea sa discuti cu un astfel de cercetator. Pacat.
                  Este extrem de usor de aflat orice detaliu relevant. Foloseste Google Scholar.

                  Vorbim de stiinta, nu de mizeriile reinterpretate si publicat en-gros de toate tabloidele din presa scrisa si on-line. Daca vorbim de stiinta, vorbim de "peer reviews" si un intreg mecanism care este gandit sa asigure autenticitatea studiilor publicate.

                  Intamplator am avut placerea sa lucrez intr-o perioada cu Nature Publishing Group si am avut acces la periodicele lor (altfel abonamentele sunt destul de scumpe). Nu ma interesa domeniul medical, dar pe domeniul meu as putea citi o viata intreaga fara sa ma satur.

                  exemplu:
                  https://www.nature.com/articles/d41586-021-02261-8
                  Studiul este atasat in PDF. Primul autor il gasesti imediat..
                • +1 (7 voturi)    
                  Ca de obicei, (Luni, 4 octombrie 2021, 15:15)

                  , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Sfarsitoru

                  contrazici tot ceea ce nu iti convine.
                  Daca ai mai echilibrat si mai potin... sangvin, poate ca ceata ce te imprejoara ar mai putin desa sau... deloc.
                  Hai, stai linistit.
                  Calmeaza-te. Maine, poimaine ne iei la palme pe cei care nu vor ce vrei tu. Eu am dreptatea mea, tu pe a ta.
                  Eu pot ajunge la spital cu op forma usoara, tu... te priveste. Dar eu nu ocup un pat la ATI, cei ca tine... Si mor oameni nevinovati pentru ca tu esti pentru... contra.
              • -1 (9 voturi)    
                eu am zis asta (Luni, 4 octombrie 2021, 14:14)

                gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Ai uitat ca vaccinatii raspandesc intr-o masura mai mare virusul decat nevaccinatii, care pot fi asimtomatici si/sau cu imunitate naturala sau dobandita, incat te intrebi, cine de cine sa se fereasca???
                • -1 (7 voturi)    
                  Da.. (Luni, 4 octombrie 2021, 14:23)

                  ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui gillda_47

                  Dar macar ei nu umplu spitalele ...luand locurile celor cu alte afectiuni...pe cand nevaccinati (95% din pacientii de la ati sunt nevaccinati)...ocupa paturile...astfel...ca din cauza lor...mor si alte epersoane...sper sa-i viseze la noapte...
                • +1 (9 voturi)    
                  cum?.. (Luni, 4 octombrie 2021, 15:11)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui gillda_47

                  Pe ce baza afirmi ca o persoana vaccinata este mai probabil sa raspandeasca virusul decat una nevaccinata?

                  Hai sa-i intrebam si pe danezi ce parere au de ideea ta ;)
                  • +1 (5 voturi)    
                    simplu: logica basic (Luni, 4 octombrie 2021, 23:39)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    Au "verde" peste tot si nu sunt testati. Incepand cu intrarea in tara, in conditiile in care daca sunt infectati, infecteaza la randul lor fix ca un nevaccinat.

                    "vaccinurile" astea sunt mai repede niste medicamente pe baza de abonament. Te ajuta doar sa faci o forma mai usoara.
                    • +1 (1 vot)    
                      concentratie (Vineri, 8 octombrie 2021, 21:17)

                      Instanta [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                      Este vorba de incarcatura virala. Cand ai jumatate din tesutul pulmonar infectat, o respiratie de-a ta raspandeste un miliard de virusi. Daca esti vaccinat, boala nu progreseaza atat de mult, numarul de celule este mai mic ( practic, doar straturile superficiale unde ajung mai putini anticorpi ), iar numarul de virusi raspanditi la fiecare respiratie este de zeci de mii de ori mai mic.
    • +7 (51 voturi)    
      ma intreb (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:15)

      Instanta [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Ma intreb care ar fi discursul tau daca in acel numar insignifiant ( care se traduce, la nivel planetar, printr-un sfert de miliard de oameni ) s-ar afla cineva de care iti pasa - sotia sau copilul tau ?

      Este usor sa sacrifici pe altii. Se cheama lipsa de empatie si te readuce mai aproape de nivelul de animal, unde viata este mult mai simpla.
      • 0 (8 voturi)    
        nu jigni animalul, (Luni, 4 octombrie 2021, 14:01)

        dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui Instanta

        am vazut numeroase reactii empatice la animale.
    • +1 (53 voturi)    
      Antivacin (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:58)

      Barcutza [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Sa spui ca vaccinul e periculos acum când aproape jumătate din omenire s-a vaccinat deja cu măcar o doza și nu a pățit (aproape) nimeni nimic, mi se pare total prostesc.

      E vorba pana la urma de un risc. Riscuri sunt peste tot in permanenta… oricând ne poate cădea ceva in cap mergând pe strada.. sau sa avem un accident. Orice. Iar riscul de a face complicații de la vaccin este infim mai mic decât riscul de a te îmbolnăvi de covid și de a face o forma severa. Pe lângă faptul ca vaccinandu-te reduci semnificativ riscul de a fi tu însuți purtător de virus, indiferent dacă faci o forma severă sau ușoară, și prin asta ii protejezi pe ceilalți din jurul tău și eliberezi resurse spitalicești prețioase care altfel ar fi ocupate pentru tratarea celor care se îmbolnăvesc din cauza ta.
      • -5 (41 voturi)    
        Minciuni (Luni, 4 octombrie 2021, 4:05)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Barcutza

        > aproape jumătate din omenire s-a vaccinat deja cu măcar o doza și nu a pățit (aproape) nimeni nimic

        E admirabil talentul cu care regurgitezi două minciuni în sub o frază.

        În primul rând nu s-a vaccinat jumătate din omenire. Nici pe departe.

        În al doilea rând, oameni perfect sănătoși, care au trecut prin răceala chinezească fluierând, au murit sau au ajuns cu stent în inimă ca rezultat al serului experimental. ”Aproape” nimic spui tu, umil servil al Regimului.

        Să nu mai spunem de tineri (mai ales băieți) care au un risc de spitalizare de 4 ori mai mare de la „vaccin” decât de la boala asta necruțătoare cu o rată de fatalitate pe la a doua zecimală.
        • -3 (27 voturi)    
          ai și (Luni, 4 octombrie 2021, 8:43)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          vreo sursă oficială de informare pentru afirmațiile tale? Sau așa ți-a zis ție olivia steer, ori țața Aglaia din fundul satului?
          • +1 (11 voturi)    
            i-o fi zis cnsu (Luni, 4 octombrie 2021, 9:36)

            di livio [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            sursă oficială secretă de informare și discriminare...tot la secret îs băieții cu cașchete din cnsu, nu știi?...că tot îi articol despre încredere și neîncredere în autorități
          • +2 (18 voturi)    
            Pssssst: (Luni, 4 octombrie 2021, 9:47)

            baimarean [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Rata de supravietuire si in valul 4 sau 5 va fi tot de peste +99% fara vaccinare.
        • 0 (12 voturi)    
          Ba aproape jumate din omenire s-a vaccinat… (Luni, 4 octombrie 2021, 12:47)

          Barcutza [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          Mai exact 45,6%.

          https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
    • 0 (22 voturi)    
      întreb și (Luni, 4 octombrie 2021, 8:22)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui HP

      eu, că doar nu-ți dau cu parul în cap : ești vaccinat antirujeolic, antipoliomelitic, anitetanos, ... etc? Ai habar ce conțin vaccinurile respective? De ce le-ai făcut, că doar și acolo este un procent insignifiant de mic de îmbolnăviți?
      Chiar crezi inepția prin care ai aruncat în derizoriu pe cei care au făcut schema completă de vaccinare anticovid? Că au făcut vaccinările ca să poată pleca în concedii? D-aia s-au prezentat în număr mare pentru a 3-a doză, cei care îndeplineau condițiile?
      Așa cum tu ceri ca nevaccinații să nu fie luați în bășcălie, tot așa îți cer ca la rândul tău să faci la fel în privința celor vaccinați. Probabil că după judecata ta și a celorlalți 70%, portughezii din tâmpenie au ajuns la 98% din populație imunizată, nu?
    • +2 (4 voturi)    
      ce uros (Luni, 4 octombrie 2021, 14:16)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui HP

      e sa ne justificam prostia si ticalosia...
  • -4 (54 voturi)    
    PNL si PSD trebuie sa nu mai intre in Parlament! (Duminică, 3 octombrie 2021, 18:54)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Doar asa vom avea o tara ca afara. Iar AUR, se va aseza pe un 10% si doar atat. Alte partide noi sunt necesare, nu cu urmasii comunistilor, fesenistilor. PNL si PSD, aceeasi mizerie!
    Drula presedinte!
    • +3 (31 voturi)    
      ok (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:01)

      disraeli [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      intrati numai voi in parlament. ce fericire pe romanica. o sa fie pe dinafara. o sa mai avem dupa ce bea apa? sau are grija vizante sa ne lase si fara apa? iar drula sa-si ia si casetofonul cu el. sau nu o sa mai fie nevoie. pentru presedinte inregistrarile le fac serviciile.
  • +18 (42 voturi)    
    PNL, Florin Cîțu, Klaus Iohannis... (Duminică, 3 octombrie 2021, 18:55)

    Mihail. [utilizator]

    De la slugi, nu ai la ce sa te astepti. In rest, vorbe.
  • +11 (31 voturi)    
    OK (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:00)

    PISSIKU [utilizator]

    Observatii pertneb=nte .
    Felicitari pt articol !
  • +7 (61 voturi)    
    tendințe extremiste (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:02)

    mgm14 [utilizator]

    Analiza corecta, dar eu nu inteleg care sunt tendintele extremiste din AUR. Si nu, nu ma intereseaza ce conspiratii sau paranoia legata de Rusia circula despre acest partid, vreau sa aflu ce proiecte de lege au fost propuse, sau ce actiuni/declaratii politice arata extremismul acestui partid. Multumesc
    • -9 (49 voturi)    
      Mesajul anti-stiinta (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:38)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui mgm14

      Le spune oamenilor sa nu aiba incredere in stiinta. Asta mi se pare o conditie suficienta pentru a fi considerat un partid extremist
      • +6 (32 voturi)    
        încredrea în știință (Luni, 4 octombrie 2021, 4:08)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Auzi dar poate, dar doar poate, încrederea în știință nu e o valoare intrinsec pozitivă?

        La începutul secolului XX, printre altele, trei magnifice descoperiri ale ştiinţei erau minunile zilei: electricitatea, magnetismul și radioactivitatea.
        Dacă primele două păreau să nu afecteze sănătatea, cam la fel ca vaccinurile clasice acum, era de la sine înțeles că nici radioactivitatea nu avea cum dăuna oamenilor.

        N-a prea contat că savanții care se ocupau de treaba asta au început să moară pe capete. Nimeni n-a făcut vreo legătură între subiecte. În principal din cauză că radioactivitatea omora în timp.

        Prin urmare, multă vreme a existat o efervescență și o stare de bine indusă de minunile promise de noua eră tehnologică.

        Mai miră pe cineva apariția și abundența produselor oferite de noile descoperiri?
        Pudră la lapte demachiant, săpun, fond de ten, pastă de dinţi, cremă solară, supozitoare pentru erecție!, ciocolată! medicamente sau rujuri, toate cât se poate de radioactive, fiind ele fabricate care conțineau toriu şi radiu. Sau chiar jocuri pentru copii (cum era Micul chimist, set care conținea eșantioane radioactive.

        Tot din materiale radioactive au fost fabricate piese de decor ambiental, plăci de faianţă pentru băile publice, măsuţe de ceai. Toate în culori vii şi spectaculoase pe întuneric, făcute
        fosforescente de uraniul natural.

        Reclamele și atunci ca și acum, băgăcioase, agresive recomandau insistent rujul radioactiv despre care se spunea că ar fi conferit buzelor un colorit special şi o frumuseţe ieşită din comun, fiind în plus şi foarte sănătos!

        Gândește! Încă e legal.

        Minunile astea au durat cam până la bombardarea atomică a Japoniei, după care a fost evident pentru toată lumea că era vorba despre ceva mai mult decât nocivitate. Deși unele produse au mai fost comercializate până în anii 70-75!

        Era știință și atunci? Firește. Și atunci erau destui ca tine care vedeau „extremism” în a nu fi credul în public.
        • +6 (10 voturi)    
          Tot ce spui despre radioactivitate (Luni, 4 octombrie 2021, 11:32)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          e adevărat, multe produse radioactive (inclusiv apă de băut) au fost marketate ca fiind "aducătoare de energie"

          Numai că greşeşti când spui că asta era ştiinţă. Era doar şarlatanie medicală, un gen care a revenit în forţă în zilele noastre (ceaiuri de ierburi, detoxifiere, medicină "alternativă", homeopatie, acupunctură, ozonoterapie, ayurveda etc.)
      • +5 (15 voturi)    
        Stiinta - cuvântul magic a fost rostit (Luni, 4 octombrie 2021, 6:14)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Știință în congresul american.

        https://www.youtube.com/watch?v=MI_Dm3pj3dQ
    • +1 (7 voturi)    
      fapte vs vorbe (Luni, 4 octombrie 2021, 11:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mgm14

      Ai dreptate, nu au nici un proiect de lege extremist. Pentru ca extremistii din AUR nu stiu sa scrie.. ;)
  • -22 (46 voturi)    
    hihihi (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:04)

    ..13 [utilizator]

    sunt cei peste 70% nevaccinati anti vaccinisti???

    cu siguranta NU zice dansa, dar pe pariu ca raspunsul este DA sunt anti vaccinisti si din aia imposibil de convins.

    Mie sa imi spuna rog frumos dna Clarice Dinu pe cati nevaccinati a convins dansa sa mearga la vaccin???

    Antivaccinistii se indeamna unii e altii si au pris aripi cand vad ca nu mai au incotro si trebuie sa faca niste decizii - acum ca se cer si se si verifica certificatele de vaccinare.

    Sigur ca dansa sustine sus si tare ca PNL - FC sunt de vina ca suntem unde suntem.

    Parerea mea este alta - suntem unde suntem pentru ca suntem incapatanati, orgoliosi, ascunsi si prosti.

    Multa sanatate si spor in lamurirea celor care nu sunt vaccinati sa mearga totusi la vaccinare. Edte in primul rand pentru ei bine.

    PS
    Pe scurt prostia din RO se vede mai usor atunci cand te uiti la numarul de nevaccinati/ antivaccinisti.
  • +2 (38 voturi)    
    Multumesc pt articol (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:06)

    UnOarecare [utilizator]

    Sper sa-l citeasca si cei care au cea mai mare nevoie...dar...
  • +16 (38 voturi)    
    "N-a fost să fie însă." (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:06)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Dra Dinu, cum ar putea recunoaste un zeu perfect ca a gresit, din moment ce nu a gresit si prostimea formata din muritori de rand gresesc constant?

    El tot incearca, are rabdare, dar cat sa mai aiba cu niste "prosti"?

    El nu greseste niciodata, are mereu dreptate. Ba mai mult, e plin de vesti bune. Daca maine vreo autoritate declara ca Romania are pierderi de 96%, Citu va iesi triumfator sa ne spuna ca desi economia e in declin, Romania are o crestere de 4%.

    Atat poate mintea lui cu 2 neuroni, ce poti sa-i ceri mai mult?

    Daca "statul paralel" invocat de dictatori acum cativa ani ar fi fost real, atunci cu singuranta Citu ar face parte din el acum, ca e paralel cu tot ce se intamla in lume. Si da, includ diaspora.

    Decuplat de la realitate e putin spus. As zice chiar ca e pe alta planeta.

    In alta ordine de idei, planul acestui zeu se vede clar:
    1. a mizat totul pe vaccinare

    Cand a picat treaba, a trecut la planul B

    2. a mizat totul pe certificatul de vaccinare

    Cand a picat si asta, a trecut la planul C

    3. mixarea intr-un certificat verde de vaccinare, trecere prin boala sau testare.

    Planul D nu mai exista.

    Pur si simplu acest om nu a inteles nimic nu doar din ce inseamna "act de guvernare" sau parteneriatul care sta la baza unei "coalitii". Nu a inteles ce inseamna sa guvernezi pentru toti, inclusiv "prosti", "sosoci" dar si intelectuali si eroi antreprenori si multinationale, nu a inteles ce inseamna sa protejeze liniile intai (de la gunoieri la medici), sa ajute economia la care sustien case pricepe atat de bine.

    Si mai mult de atat, dupa 3 valuri, experienta adunata direct si idnirect de la alte tari, cateva cautari de baza pe google si intrebari punctuale la specialisti, a dovedit ca nu stie absolut nimic despre stiinta. Nu stie nici macar cum evolueaza o pandemie.

    Sa declari ca ai ucis virusul si ca pandemia s-a terminat cand in alte tari incepea valul 4 e prostie. Si sa vezi valul 4 in alte tari si sa spui ca la noi va fi un fleosc e gest criminal.
  • +24 (34 voturi)    
    De trebuie ca oamenii să răbufnească (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:07)

    bilbofil [utilizator]

    pentru ca temerile și frustrările lor să înceapă să fie auzite și pentru ca un articol lucid și echilibrat să își poată face loc în mass media?

    Din păcate, nu este vorba doar de noi, este vorba de întreaga omenire alfabetizată.

    Oricum, deplina admirație și respect pentru un articol echilibrat și matur, care are curajul de a pune degetul pe rană și înțelepciunea de a empatiza cu experiențele și trăirile fiecăruia, dincolo de fanatisme și de clici.
  • +7 (25 voturi)    
    Fara reforme va esua si statul esuat (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:23)

    Horley [utilizator]

    Romania nu isi mai poate rezolva singura decat o parte din ceea ce i-ar putea salva viitorul:
    1-reforma administrativa.Infiintarea Regiunilor.
    2-Depolitizarea institutiilor
    3-Independenta Justitiei totala si pemanenta.
    4-Informatizarea institutiilor publice pentru urmarirea destinatiei banului public si a activitatii fiecarui minister
    5-o noua lege a finantarii partidelor.
    6-licitatii publice usor de controlat
    7-desfiintarea pensiilor speciale
    ......si probabil mai multe
    • +6 (22 voturi)    
      Asa nu (Duminică, 3 octombrie 2021, 22:15)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Horley

      1-reforma administrativa.Infiintarea Regiunilor.
      Problema actuala este puterea prea mare a primarilor care vor loaze si sinecuri in aparatul central
      2-Depolitizarea institutiilor
      Este un prococes imposibil daca schimbi structura aparatului central la fiecare schimbare de prim ministru.
      3-Independenta Justitiei totala si pemanenta.
      Nu ma pricep :)
      4-Informatizarea institutiilor publice pentru urmarirea destinatiei banului public si a activitatii fiecarui minister
      O sa se ocupe un serviciu secret
      5-o noua lege a finantarii partidelor.
      Nu va rezolva nimic.
      6-licitatii publice usor de controlat
      Sunt usor de controlat :) le controleaza toata lumea pana cand dispare oportunitatea investitiei
      7-desfiintarea pensiilor speciale
      Varsta egala de pensionare prin constitutie :) nu o sa faca nimeni asta
    • +4 (6 voturi)    
      ia pune mina si citeste (Luni, 4 octombrie 2021, 12:09)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Horley

      Constitutia, ca se vede ca de aberat esti bun
  • -18 (50 voturi)    
    Anapoda. (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:30)

    Cataleya [utilizator]

    Adica citesti zilnic, afli de la TV, nr de decese, din care 90-95% sunt nevaccinati..
    iar tu nu te vaccinezi pt ca n-ai incredere in Guvern?
    Sa fim seriosi.
    Dar, ma rog, fiecare trebuie sa-si faca meseria.
    • +14 (26 voturi)    
      ti ai (Luni, 4 octombrie 2021, 1:10)

      fghr [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      raspuns singura. daca nu ai incredere in guvern cum sa crezi toate cifrele pe care acelasi guuvern ti le serveste zilnic
      • -4 (14 voturi)    
        Priveste in jur (Luni, 4 octombrie 2021, 8:50)

        provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui fghr

        Sa zicem ca guvernul Romaniei e complet inept/aservit/corupt.
        Dar uitate la statisticile tarilor vestice: peste 70% vaccinati, cu toate beneficiile aferente: decese minime, reluarea vietii normale, etc...
        Scoate capul din nisipul romanesc!
        • -2 (2 voturi)    
          nu stiu ce sa zic (Luni, 4 octombrie 2021, 12:11)

          fghr [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

          ma uit in italia , unde cazurile sunt sporadice si vaccinarea a depasit 70 %....

          statul italian ce face ? ii fugareste pe cei 30% ramasi sa i vaccineze cu japca
  • +1 (19 voturi)    
    Corect!!! (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:42)

    Varvatos [utilizator]

    O radiografie a pandemiei pe care ar trebui sa o studieze toti cei implicati in aceasta tragedie, iar noi norodul sa incetam sa mai dam vina pe altii pentru viata de rahat pe care o avem…noi toti suntem vinovati !!!
  • +5 (43 voturi)    
    heh (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:43)

    sentenced [utilizator]

    La ultimele 4 alegeri am votat USR dar la urmatoarele votez AUR, macar sa-mi merit apelativul de sosoc. :))
  • 0 (30 voturi)    
    doua tabere surde (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:48)

    blackbird [utilizator]

    O tabara careia i s-a promis ca vaccinul reprezinta scaparea, finalul si daca toti se vaccineaza atunci gata. Ce au inteles e ca trebuie toti.... obligati ... sau... O tabara ce ignora complet ca nu toti pot sau pur si simplu nu isi doresc acest act medical.... si este un act medical ce are nevoie de consimtamant.

    O alta tabara ce isi doreste libertatea, doreste ca totul sa revina la ce a fost, la normal..., totusi ignora complet ca traieste intr-o societatea

    Amandoua arunca cu argumente, cu numere, exemple... dar nimeni nu asculta... nimeni nu are timp de un pic de empatie
    • -7 (27 voturi)    
      Doua tabere surzite, nu surde. (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:40)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui blackbird

      Am o varsta si am fost vaccinat implicit in anii 60-70-80-90 pentru o groaza de boli, pe care, chiar nu le-am mai facut...

      Acum este o diferenta uriasa intre acele vremuri si contemporaneitate, niciun act medical nu se mai face fara acord explicit, ca sde poate lasa cu despagubiri pentru orice malpraxis sau efect secundar neprevazit.

      DAR...

      Daca exista o amenintare globala de extinctie sau reducere semnificativa a speciei umane, eu cred ca orice mijloc de aparare poate fi utilizat, chiar daca, birocratic vorbind, nu a fost aprobat unanim.

      Citez ceva ce poate conteaza:

      "Din zei de-am fi scoborâtori,
      C-o moarte tot suntem datori!
      Totuna e dac-ai murit
      Flăcău ori moş îngârbovit;
      Dar nu-i totuna leu să mori
      Ori câine-nlănţuit."

      Adica nu ne mai "batem" pentru viata noastra ?
      Stam sa ne doboare un amarat de virus cand avem ac de cojocul lui, doar pentru ca nu stim daca acul nu se va rupe ???
      • +10 (38 voturi)    
        Io tot nu ma prind (Luni, 4 octombrie 2021, 0:17)

        Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        care e fenomenul ala de extinctie globala....0,2% mortalitate, 95% din decese raportate la persoane cu comorbiditati....cam pe unde este extinctia.

        Uneori nu ai cum ii proteja pe toti. Este aberant sa ii ceri unui om care este sanatos sa isi bage ceva experimental in corp pentru a "proteja" pe altii care deja au paiul scurt. Protejeaza-i pe aceia. Izoleaza-i pe cei vulnerabili nu pe cei sanatosi.

        Este aberant sa ti se ceara sa iti vaccinezi copilul cu ceva experimental pentru ca vezi doamne unul care si-a trait viata bine mersi sa nu stea izolat si sa se plimbe linistit pe strada. Cu toate ca este evident ca nu imi doresc, prefer sa sufere parintii mei sau eu, decat sa risc viitorul copiilor mei.

        Si mai si votati!
        • -3 (15 voturi)    
          Informatii (Luni, 4 octombrie 2021, 3:53)

          griffonu [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

          E important sa cautati informatii impartiale despre vaccin. Tehnica mRNA este veche de decenii, nu e nimic atat de experimental pe cat se vehiculeaza.

          Iata un articol din 2018, de exemplu, iar tehnica e mult mai veche:
          https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243
        • 0 (10 voturi)    
          Ce simplu e sa scoti o expresie din context... (Luni, 4 octombrie 2021, 7:33)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

          Eu am zis:

          "Daca exista o amenintare globala de extinctie sau reducere semnificativa a speciei umane..."

          iar replica a fost:

          "care e fenomenul ala de extinctie globala..."

          Oare gripa aia spaniola de acum 100 de ani n-a redus semnificativ specia umana prin cele cca. 100.000.000 de morti ?

          Daca nu s-ar fi luat si astazi masuri si nu s-ar fi lucrat rapid la niste vaccinuri, rezulta cam acelasi numar de morti de Covid-19.

          Erati mai fericit cu vreo 500.000 de morti in Romania (proportional cu populatia) ?

          Acei 0.2% decedati astazi sunt cei pe care stiinta medicala nu i-a putut salva, sau erau deja prea afectati de alte boli si Covid-ul a fost ultima lovitura.

          Din pacate nicio tara din lume nu are o capacitate atat de mare a spitalelor incat sa poata interna si trata mai mult de 0,5% din populatie. In UE sunt vreo 2.5 milioane de paturi la 480 de milioane de locuitori.
          Iar pe langa infectati sunt mult mai multi cu alte boli sau accidentati care trebuie tratati.

          DE ACEEA e util vaccinul, ca sa nu se moara asteptand sa se elibereze un pat in spital.
          • +5 (11 voturi)    
            Pai (Luni, 4 octombrie 2021, 9:16)

            Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            stimate domn

            Oare nu cei vulnerabili trebuiau sa faca vaccinul????

            Cu vaccin, mortalitatea s-a redus la 25% in grupele vulnerabile...cam atat reiese din UK.

            In schimb infectarea si transmisia se vede ca nu prea se reduc...max 50% cf Israel.

            Eu asta va explicam: deja era clar de ceva timp in ce directie trb mers. De ce in Anglia este rata de decese mai mica? Pentru ca ei s-au axat de la bun inceput pe vaccinarea persoanelor vulnerabile, unde au inregistrat un procent foarte mare.

            Iar cei care le-a dat ultima lovitura Covid...asta este viata. La vreo cateva milioane le-o dat stiinta peste bot in ultimii 2-3 ani cu varf si indesat, de tineri: morti de foamete, razboaie. Nu a sarit nimeni de fund in sus.

            Cu fumatul in nasul nefumatorilor nu s-a mai agitat nimeni zeci de ani. Tot "cercetatorii" dadeau rapoarte peste rapoarte ca nu e nicio legatura cu bolile care le-au capatat si decesele respective...de tineri. Cati oameni mor anual din cauza fumatului? Cati de SIDA? Cati de cancere cauzate de stiinta care a bagat in mancare tot felul de aditivi, de stiinta care a creeat procedee de productie nocive pentru mediu si sanatate, etc?

            Acum pentru ca se mediatizeaza intens dar trunchiat si mincinos, unii mor de grija altora!

            Uitati-va frumusel in oglinda si vedeti cand anume ati mai murit de grija cuiva in cazurile similare descrise de mine mai sus.....
          • +3 (9 voturi)    
            Ha (Luni, 4 octombrie 2021, 9:21)

            JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            Ai schimbat contextul ai dat in ghipa spaniola,ai plimbat cuvinte prin gura, insa se pare ca nu avem acel moment de extinctie acuma. Si la cati bani inghite sanatatea, da, ar fi bine sa poata face fata la mai mult de 3% din populatie. Asa aflam si noi cata risipa se face si cum un guturai poate sa doboare o ditamai industrie abonata la bani din impozite.
            • -1 (3 voturi)    
              Pai sa facem 600.000 de paturi de spital (Luni, 4 octombrie 2021, 13:36)

              Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui JoeTheDow

              Ca sa poata incapea in ele cei 3% infectati.

              Dupa ce trece pandemia le facem hoteluri ?
              • -1 (1 vot)    
                ds-ti cu parerea (Luni, 4 octombrie 2021, 15:21)

                nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

                in domeniul tau, aici doar aberezi fara rost
        • -3 (13 voturi)    
          sa-ti explic (Luni, 4 octombrie 2021, 9:30)

          ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

          Nu este vorba de un fenomen de extinctie globala. Este vorba de un virus extrem de transmisibil cu o mortalitate semnificativa (cifra ta este falsa, s-a estimat ca mortalitatea COVID este de 3 ori mai mare decat a gripei) si care produce si efecte nasoale pe termen mai lung pentru cei vindecati.

          Este adevarat ca marea majoritate a decedatilor au comorbiditati insa ceea ce se pare ca nu intelegi este ca MAJORITATEA POPULATIEI are comorbiditati. Esti gras? Esti batran peste 65 ani? Ai vreo boala cronica, mai ales diabet, cele de inima sau plamani? -> Ai comorbiditate. Iar noi, in Romania, avem o populatie imbatranita.

          Alta prostie pe care ai spus-o este ideea de "vaccin experimental". Pentru numele lui Dumnezeu, aceste vaccinuri NU SUNT EXPERIMENTALE. Faza experimentala, la fel ca pentru orice alt vaccin, a fost facuta anul trecut pe zeci de mii de persoane si NICI UNA nu a murit din acel studiu.

          Mai relevant decat atat, peste 3 MILIARDE de persoane au fost vaccinate la nivel mondial. Daca ar fi existat efecte nasoale intr-o proportie mai mare decat cateva la milioane de cazuri LE-AM FI VAZUT PESTE TOT pana acum.

          Este aberanta si patologica frica asta de niste fleacuri de injectii pe care le suporta si bunica mea de 90 de ani, daramite niste adulti sanatosi. Bun, inteleg ca ai o frica irationala pentru grija copilului ca parinte, ok. In cazul asta macar vaccineaza-te tu si cu restul familiei.
          • 0 (2 voturi)    
            Explici... cui ? (Luni, 4 octombrie 2021, 13:40)

            Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui ModerationRequired

            Aceasta adversitate fata de vaccinare/documentare stiintifica este consecinta analfabetismului functional omniprezent in Romania.

            (Na, ca am folosit cam multe cuvinte "absconse" !)
        • +3 (7 voturi)    
          "0,2% mortalitate" (Luni, 4 octombrie 2021, 11:44)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

          Dacă numai 0,2% dintre infectaţi au murit (1 din 500), şi avem 37.500 de morţi, rezultă că trebuie să fi fost infectaţi până acum:
          37.500 X 500 = 18,7 milioane români
  • +10 (42 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 3 octombrie 2021, 19:50)

    [anonim]

    • -6 (14 voturi)    
      Pai (Luni, 4 octombrie 2021, 8:52)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui

      In acest caz poporul e foarteg prost, si nu e capabil sa isi vada interesul: sanatate, bunastare, reluarea vietii normale.
      Mai uitati-va si pe statisticile Europei de Vest, ca sa vedeti efectele sociale ale vaccinarii a peste 70% din populatie!
      • -2 (2 voturi)    
        ai gresit, (Luni, 4 octombrie 2021, 15:22)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

        tara, si stirea, globalizarea ta e prin Vest
      • +3 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 4 octombrie 2021, 15:26)

        [anonim] i-a raspuns lui provest_1

    • 0 (2 voturi)    
      exact (Luni, 4 octombrie 2021, 15:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui

      80% oameni destepti care nu se iau dupa toti nataraii si tradatorii. Stiu ei mai bine. Ei sunt dacii liberi, crème de la crème.. mandria Europei, experti in toate si buni la toate. Se vede dupa nivelul de trai si speranta de viata. O planeta intreaga ii priveste cu invidie.
  • +17 (27 voturi)    
    Incredere ? (Duminică, 3 octombrie 2021, 20:13)

    NituCt [utilizator]

    Micinosi, hoti, indivizi care doar cu numele se mai numesc "oameni". In rest, doar animale care mai de care ce doresc sa ajunga conducatori de tara ca sa aiba de unde mai fura.
  • -2 (34 voturi)    
    adevaratii vinovati (Duminică, 3 octombrie 2021, 20:35)

    cucuveauamov [utilizator]

    sunt cei care i-au votat pe cei care adminitreaza acum Romania
    • 0 (10 voturi)    
      de parcă (Luni, 4 octombrie 2021, 8:58)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ciolacu tău e mai breaz. Ai uitat cam repede când nega existența SARS-Cov2.
  • -6 (44 voturi)    
    aur sau psd (Duminică, 3 octombrie 2021, 20:36)

    cmariusalin [utilizator]

    nu stiu ce sa votez la alegerile urmatoare...

    in nici un caz pnl sau usr
    • +4 (26 voturi)    
      Ai votat tu cu USR cand zbura Citu ca Superman (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:36)

      vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui cmariusalin

      Sa fim seriosi
    • +2 (30 voturi)    
      Voteaza (Duminică, 3 octombrie 2021, 22:24)

      othelo [utilizator] i-a raspuns lui cmariusalin

      Voteaza PSD. Ca a fost la guvernare 30 de ani si ne-a dus in sapa de lemn. Ce usor se uita lucrurile astea... Sau voteaza AUR, urmasul partidului lui Vadim si o sa ne scoata din UE, NATO, din tot ce inseamna lume civilizata.
      • +2 (28 voturi)    
        hehehe (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:33)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui othelo

        Din comentariile de aici eu inteleg ca Romania de acum nu e mai civilizata decat cea din 2006, dinainte de UE. Se pare ca efectul miraculos al UE a fost doar o amagire similara cu efectul miraculos al vaccinurilor.
      • 0 (14 voturi)    
        nu ne scoate nimeni din ue (Luni, 4 octombrie 2021, 1:13)

        fghr [utilizator] i-a raspuns lui othelo

        decat daca vrem noi.

        altfel nu cred ca ar strica sa ne vedem interesul asa cum face orice tara ca daca ne luam dupa ciolos...
  • +5 (53 voturi)    
    Iar cu extremismul? (Duminică, 3 octombrie 2021, 20:41)

    exis [utilizator]

    Care sunt vaditele tendinte extremiste ale Aur? Ni se tot repeta asta de vreo cateva luni, obsesiv. Daca Aur e extremist, Usr-ul cum mai e?
    • -12 (42 voturi)    
      Sa va zic cum e USR (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:50)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui exis

      USR e un partid democratic, pro-UE si pro-vest. In general vrea ca statul sa fie laic, biserica sa nu fie implicata in treburile politice.

      AUR e fix pe dos.
      • +2 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 4 octombrie 2021, 15:26)

        [anonim] i-a raspuns lui sile_v

    • -6 (16 voturi)    
      Daca stiti sa scrieti si nu vedeti ce e AUR, nici (Luni, 4 octombrie 2021, 2:58)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui exis

      azi dupa un an cred ca nu are rost deranjul...

      https://revista22.ro/interviu/cristian-pirvulescu-aur-este-un-partid-de-factura-neolegionara-si-fascizanta
      • -4 (10 voturi)    
        n-as zice (Luni, 4 octombrie 2021, 8:40)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui deval

        Faptul ca aia care se pot exprima (nu coerent) si propaga niste idei copiate si dictate de SPUTNIK ot KGB, de natura neo-fascista, nu-i pot ridica chiar la nivelul unui partid neo cum vreti. Pur si simplu ,mai ales daca te uiti la ce au dus in parlament, sunt o adunatura de imbecili ce se adreseaza unor imbecili aneuronati. Iar autoritatile nu-i sanctioneaza, ca-si bat joc de tricolor, punandu-si sigla pe el , desi exista lege in acest sens. Lu partu si lui KWJ si haitei din jurul lor le e greu sa inteleaga ca imbecilii astia sun totusi un pericol pentru democratia asta "de tip nou" de la noi!
    • +4 (20 voturi)    
      Extremist (Luni, 4 octombrie 2021, 5:34)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui exis

      Extremist înseamnă fără aprobare de la restul partidelor și de la mogulii de presa. Așa e peste tot în lume: AFD, Rassemblee Naționale, Lega Nord, Fidesz, Geert Wilders, Trump, Johnson. Dacă avem noi teatrul politic anchilozat deja de sute de ani, cu alternanța la guvernare, cu roluri de putere și opoziție, cu presa critica la adresa guvernului - câteodată, adică când e dreapta la putere - ce mai vin populiștii ăștia sa ne strice socotelile?
      • -2 (8 voturi)    
        aiurea (Luni, 4 octombrie 2021, 9:13)

        ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        O generalizare extrem de proasta:

        - Trump, pana la alegerile de anul trecut, a avut permanent suportul iubitor al Fox News, care este CEA MAI MARE televiziune de stiri din USA, detinuta de mogulul de presa Rupert Murdoch.

        - Boris Johnson este liderul celui mai mare partid, Tory, care a fost la guvernare majoritatea timpului dupa WW2. In sprijinul sau are un intreg arsenal de ziare si televiziuni si moguli cu diverse agende.

        - Rassemblement National (cred ca la Marine Le Pen te refereai) s-a fondat DIN START ca o uniune a partidelor nationaliste, anti-imigranti, anti-evrei, etc. De altfel fostul FN a castigat electorat pe masura ce Marine Le Pen a preluat conducerea si a abandonat unele din ideile extremiste.

        Restul le-am studiat mai putin dar este evident ca generalizarea ta este complet falsa. Ah, iar Fidesz nu mai are presa de opozitie pentru ca i-au interzis si nici nu sunt cel mai extremist partid din Ungaria.
    • -2 (8 voturi)    
      USR? (Luni, 4 octombrie 2021, 9:15)

      ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui exis

      Sunt si eu curios daca ai habar care este platforma USR macar.

      Indica-mi si mie din platforma USR sau din programul de guvernare ( https://gov.ro/fisiere/pagini_fisiere/Program_de_guvernare_2020_2024.pdf ) care sunt masurile extremiste sau politicile extremiste ale USR.
  • +14 (44 voturi)    
    Binele cu forta nu se poate face (Duminică, 3 octombrie 2021, 20:42)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Daca vezi ca ploua, deschizi umbrela. Altfel, te uzi...

    "Umbrela" noastra este acum vaccinul. Cine nu doreste sa-l foloseasca, se va uda (mai mult sau mai putin), depinde cat se fereste de "ploaie", iar dintre cei "udati", unii vor face pneumonie...
    • +10 (26 voturi)    
      exact (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:35)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Daca esti vaccinat ar trebui sa te doara undeva daca altii sunt vaccinati sau nu.
      • -1 (15 voturi)    
        fals (Luni, 4 octombrie 2021, 8:59)

        ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Eu sunt vaccinat si ma doare foarte tare ca altii nu se vaccineaza pentru ca si eu trebuie sa suport restrictiile impuse acum de guvern.

        In plus, mi-e frica de cum ar fi sa am un accident sau nevoie de o interventie majora in aceasta perioada, TOCMAI pentru ca nu se vaccineaza suficiente persoane, motiv pentru care avem foarte multi infectati concomitent, motiv pentru care sistemul medical si sectiile ATI sunt infundate de pacienti COVID.

        Asta fara sa luam in considerare consecintele economice aditionale pe care noi le suportam pentru ca oamenii refuza sa se vaccineze. In timp ce alte tari europene pot sa abandoneze restrictiile si sa-si relanseze economia noi in continuare suntem fortati sa ne inchidem si sa ne carantinam.
        • -1 (13 voturi)    
          Vaccinurile aduc siguranta, nu FRICA (Luni, 4 octombrie 2021, 9:53)

          baimarean [utilizator] i-a raspuns lui ModerationRequired

          Acesta NU este un vaccin, in sensul scopului si efectului dorit. Spor la "doze"/rapeluri! Sa ne souneti duoa a cata revaccinare nu va mai este frica.
          • +2 (10 voturi)    
            "NU este un vaccin, in sensul scopului" (Luni, 4 octombrie 2021, 11:52)

            Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

            "si efectului dorit"

            Priviţi cum a evoluat mortalitatea în cursul întregii pandemii, în România şi în marile ţări vest-europene (Germania, UK, Franţa, Italia, Spania).
            Sursa: https://bit.ly/2ZW3PPD

            -înainte de introducerea vaccinurilor, FIECARE dintre marile ţări a depăşit la un moment dat 800 morţi/zi
            -în schimb, în cursul actualului val 4, NICI UNA dintre marile ţări n-a atins măcar 150 morţi/zi.
            Adică mai puţini morţi/zi decât are acum România.
            • +3 (5 voturi)    
              Asteptam sa devenim nr.1 in UE (Luni, 4 octombrie 2021, 13:44)

              Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

              Macar asa sa fim si noi primii, daca nu la teste PISA, macar la morti din cauza analfabetismului functional.

              Daca intrebam pe strada 100 de oameni cat fac 2+2/2, 98% vor raspunde 2.

              Q.E.D
    • -1 (3 voturi)    
      tata, vezi ca (Luni, 4 octombrie 2021, 15:24)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      te prinde virusul pe alta localie. De fapt ce cauti aici ?
  • +14 (28 voturi)    
    Incredere? In cine? (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:11)

    atc [utilizator]

    Cum se pot caracteriza actiunile conducatorilor statului care, in conditiile intrarii in vara cu doar 30% cetateni vaccinati - si informati fiind despre iminenta valului 4 - elimina orice restrictie, nefacand - pe de alta parte -nimic pentru a pregati paturile de ATI pentru ceea ce va urma? Totul pentru a se induce optimism in populatie, ("Am invins pandemia") in acceptarea unei lupte tembele pentru putere -culminand cu maretul Congres -a unui partid de 20%; cu bomboana pe coliva: KWI hlizindu-se la noi , fara masca la interior! Deci: Incompetenta, inconstienta, cinism, ticalosie ? Sau toate laolalta?
    • -1 (1 vot)    
      Mie imi plac acesti conducatori (Marţi, 5 octombrie 2021, 11:27)

      Varlaam [utilizator] i-a raspuns lui atc

      blamam in dreapta, blamam in stanga, dar de ce nu ne vedem de treaba noastra ? In jungla, daca ar fi legi precise, impuse de elefant, leu sau tigru ar mai avea unde trai porcusorul mistret ? Exista legi scrise-bine ca sunt si legi nescrise-mult mai puternice si subtile. Vine un prost si-mi spune sa ma vaccinez. Vaccin sau inginerie genetica ? (atentie eu sunt prof de biochimie). Vine un alt prost si ma obliga sa nu ma vaccinez (cu ceea ce stiu eu ca-mi face bine). Mai mult, acesti "dastepti" imi spun cu totii cat sunt eu de prost... Stiti ce bine este sa contempli prostia oamenilor ?!
  • +12 (44 voturi)    
    Cum pot avea romanii incredere in autoritati (Duminică, 3 octombrie 2021, 21:11)

    galeo [utilizator]

    Daca inca de la inceputul pandemiei romanii au fost haituiti de autoritati ca niste infractori.
    Mai tineti minte cum erau justificate amenzile de mii de lei in starea de urgenta? Romanii sunt mai indisciplinati si trebuie sa suporte masuri mai dure decat in celelalte state UE... Deci dupa ce ti-ai haituit populatia, ordonand ca unor sclavi, vii apoi sa le ceri incredere pentru a se vaccina... Pai relatia de incredere s-a stricat dinainte, cand tu stat te-ai comportat cu poporul ca un dictator, nu ca un partener.
    • -9 (35 voturi)    
      Gresesti (Duminică, 3 octombrie 2021, 22:31)

      othelo [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Romania a fost una dintre tarile cu cele mai putine restrictii. Care haituire?
      Stiai ca Franta, SUA, Italia, Spania, etc obliga personalul medical de exemplu sa se vaccineze? Obliga. Daca faceau in Romania asta, sareati toti ca e dictatura.
      Dar lasa, ca romanii sunt cei mai destepti, nu ca fraierii aia de occidentali, care se vaccineaza 70-80% si acum au doar 2-3 mii de cazuri/zi la populatii de cel putin 3 ori mai mari ca mari ca a Romaniei si noi avem 11-12.mii/zi.
      Votati AUR si aur o sa primiti. Aur, lapte si miere, inconstientilor.
      • +8 (12 voturi)    
        Eu vorbeam mai sus de starea de urgenta (Luni, 4 octombrie 2021, 7:57)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui othelo

        Cand primeai amende dublul salariului mediu pe economie doar pentru ca mergeai pe strada.
        In nicio alta tara nu a fost asa ceva.
        • +5 (9 voturi)    
          Practic in acel moment autoritatile au declarat (Luni, 4 octombrie 2021, 9:49)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Razboi propriului popor, politia si jandarmeria scotand armele blindatele militare pe strada, de parca s-ar fi luptat cu teroristii... Din momentul ala nu mai putea exista reconciliere intre populatie si autoritati pe tema covid.
          • 0 (2 voturi)    
            Niste teroristi (Luni, 4 octombrie 2021, 13:51)

            JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Parca asta zicea chiar premierul.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce inseamna inalta tradare ? (Marţi, 5 octombrie 2021, 11:33)

      Varlaam [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Cand se vad in scaunele de la Cotroceni sau din Palatul Victoria, Dumnezeu le ia romanilor mintile si acestia ajung sa se comporte ca niste tradatori ai intereselor romanilor (inclusiv toate etniile). Cum putem scapa de aceasta plaga ? Sa ne vedem fiecare de treaba noastra, sa dam statului doar atat cat merita, sa avem grija de copii etc. Ce se intampla acum ? Copiii sunt sufocati cu botnite, li se spune ca altfel imbolnavesc bunica si matusa etc. Este o crima psihologica. Asa ceva nu ar trebui sa se intample. Insa intalnesti niste descrierati, spalati complet pe creieras care impun asa ceva in opinia colectiva. Criminali !
  • +14 (28 voturi)    
    Are dreptate 100% Clarice Dinu (Duminică, 3 octombrie 2021, 22:27)

    FortApache [utilizator]

    Vorbeste depre cel mai periculos sentiment uman: Neincrederea.

    Presedintele a reprezentat o sursa de incredere pana la asocierea cu betivul Orban iar golanasul ieftin Citu a sters orice urma...nu mai este cale de intoarcere, erau o gramada de oameni de partid care puteau inlocui cele doua specimene care pana la urma si-au sapat groapa unul altuia tagand aproape tot partidul dupa ei.

    Au ascuns cifre cum zice bine VV de la USR, au jignit oamenii cu declaratii facute dupa bautura, au creat ideea de "secta" vaccinata pe care se pot baza (aiurea), au mentinut comisia Arafat&co care nu are rezultate bune, au tinut in functie ministri la sanatate care nu au crescut nr. Paturi ATI dar au investit bani aiurea in spitale de campanie si centre vaccinare covid nefunctionale, nu s-au implicat in campanii de vaccinare dar au cheltuit milioane pe lozinci de genul : vaccinul contine bilete la concerte sau ne luam vietile inapoi sau vaccinul contine libertate et. lozinci de caterinca adresate unei parti mici a populatiei...

    Acum tocilarul idiot care unbla cu sapca pe la boost shot da vina tipic pe "prosti" :))) pai mai prost decat el nu cred ca poate fi cineva in Romania din ultima vreme...poate fi Iohanis care-l sustine :)))
    • -4 (12 voturi)    
      paturi ATI? (Luni, 4 octombrie 2021, 8:51)

      ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Imi pare rau dar paturile ATI nu le poti creste ca fructele pe copac in cateva luni, mai ales ca restrictia principala ramane LIPSA DE PERSONAL CALIFICAT.

      Tocmai de aceea se pune accentul pe preventie, pe vaccinare, pentru ca orice sistem medical modern are o limita de pacienti concomitenti pe care o poate deservi iar problema COVID este exact asta: numarul infectiilor creste prea repede pentru sistemul medical.

      Nu ma intelege gresit, guvernul Catu a facut multe prostii pe tema pandemiei dar sunt si eu curios ce solutii propui sa convingi lumea sa se vaccineze? Pentru ca asta este singura solutie viabila pe termen lung, altfel trecem prin valuri din astea pana ne plictisim.
      • +9 (11 voturi)    
        Miracole de vaccinare nu exista in Ro (Luni, 4 octombrie 2021, 9:38)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui ModerationRequired

        E prea tarziu, prea pputini vaccinati....preventie nu s-a facut vara asta sub nicio forma parca premeditat.

        Singura solutie viabila este concentrarea pe sistemul sanitar, paturi ATI la greu asa cum au facut tarile din UE...asta daca nu cumva se doreste nu numar de morti mare din toate categoriile de bolnavi !(nu numai de covid).

        La cat se fura din sistemul de sanatate vrei sa zici ca nu gasesu bani de suplimentare paturi si personal? :))) Tocmai era vorba despre infiintatea agentiei medicamentelor cu buget de 10 mld ruro anual :)))

        Oamenii in general au incredere in cei pe care i-au votat la nivel local (primarii, senatorii si deputatii) , eu cu ei as fi inceput promovatea vaccinarii nu cu guvernul care este Numit in functie de interesul de moment al unora.
    • +1 (3 voturi)    
      bei baiete... (Luni, 4 octombrie 2021, 16:10)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Dar matale ai incredere rationala in tine???

      Matale ai incredere in stiinta?

      Matale ai incredere in expertii care considera in baza dovezilor administrate in studii verificate si repetabile ca vaccinul este util???

      poti sa citesti si sa intelegi cu incredere ce scrie intr-un articol de specialitate - macar introducerea si concluziile?

      poti matale cu incredere repera un centru de vaccinare ca sa executi misiunea pe care unii o considera imposibila, aceea de a se vaccina, dar la matale totul este posibil cu incredere, nu este asa?

      In aceste conditii matale stai bine cu increderea si poti sa te consideri o persoana capabila a fi vaccinata cu incredere!

      Aia care nu au tiglele pe casa bine aranjate tot aia au neincredere cu ei si se intreaba si tot socot ca, sarmanii, raman nevaccinati pururea si in veci vecilor AMIN.

      exista si varianta unora cu prea multa incredere in ei si cei care le arunca mesaje de stiu ei mai bine decat orice specialist care publica in reviste de specialitate ca este fara de vaccin superb...

      Sa ii ierte al de sus ca la mine nu mai gasesc intelegere pentru ca am incredere in mine desi dubiile inca nu m-au parasit dar ma iau cu duhul blandetii si merg inainte.
      • +3 (3 voturi)    
        Pustiule (Luni, 4 octombrie 2021, 23:19)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Nu am incredere nici un "gram"/dram in expertii din Romania care au dus la rezultatele astea...

        Prefer CDC, FDA, MIT, Pfizer, Johnson, John Hopkins....

        Nu am nici cea mai mica incredere in oameni/experti fara rezultate acceptabile (vezi ce se intampla in Ro).
  • +23 (43 voturi)    
    proteste (Duminică, 3 octombrie 2021, 22:31)

    Toni_Romania [utilizator]

    Toata vara in FR sute de mii de oameni au fost in strada sa urle contra obligativitatii la injectie dorita de Macaron. Aia erau ”AUR”? Erau ”pro-rusi”? Una e sa fii anti-injectie, si alta anti-obligativitate la injectie.
    • +15 (39 voturi)    
      alo (Duminică, 3 octombrie 2021, 23:40)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Proteste sunt in toate tzarile unde sunt restrictii aberante: Canada, Italia, Franta, Australia, etc.
      O mare greseala a oamenilor a fost acceptarea sa se vaccineze in masa. Atat le-a trebuit leprelor globaliste: acum vor veni cu si mai multe restrictii si impuneri. Astora daca le dai un deget iti iau toata mana.
    • -5 (15 voturi)    
      dar tu te-ai vaccinat? (Luni, 4 octombrie 2021, 8:44)

      ModerationRequired [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Daca vorbim de proteste masive poate doar Franta si Australia. In Franta insa protestele sunt un sport national practicat saptamanal pe vreun subiect sau altul. In Australia guvernul chiar a luat-o pe aratura rau de tot, arestand oameni pentru postari pe Facebook, interzicand propriilor cetateni repatrierea in perioada COVID, etc.

      Spui ca este o diferenta intre a fi anti-injectie si anti-obligativitate. Corect, cu conditia sa fii vaccinat si sa te impotrivesti principiului obligativitatii. Altfel poti sa urli din toti plamanii ca nu te crede nimeni ca nu esti anti-injectie. Rezulta intrebarea: tu te-ai vaccinat? Sau te prefaci ca esti anti-obligativitate ca sa fii luat in serios?
      • +3 (9 voturi)    
        nu (Luni, 4 octombrie 2021, 10:47)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui ModerationRequired

        Nu m-am vaccinat, ca am o boala cronica de sistem. Adica, dupa tine, cei nevaccinati nu au voie sa remarce ca obligativitatea prin lege data de stat e dictatura 100%?
        Port mască, corect, pe nas. Fii pe pace ca nu am infectat pe nimeni.
        Si app vezi ca si vaccinatii se infecteaza si dau infectia.
        • +2 (10 voturi)    
          "Nu m-am vaccinat, că am o boală cronică" (Luni, 4 octombrie 2021, 12:00)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Pesemne c-ai dat peste un medic dezinformat.
          Am să-ţi demonstrez că vaccinurile NU AU contraindicaţii la nici o boală cronică.

          Iată linkurile către prospectele vaccinurilor Pfizer, Moderna şi J&J de pe platforma ROVACCINARE:
          a. https://bit.ly/3AGQTdC
          b. https://bit.ly/39xnsia
          c. https://bit.ly/3u9gd9Z

          În toate prospectele sunt scrise multe informaţii despre vaccinuri, cum ar fi compoziţia (punctele 2 şi 6.1), reacţiile adverse (punctul 4.8) şi contraindicaţiile (punctul 4.3).

          La contraindicaţii scrie acelaşi lucru la toate vaccinurile: "Hipersensibilitate la substanţa activă sau la oricare dintre excipienţii enumeraţi"
          Asta e tot ce scrie la contraindicaţii, numai hipersensibilitatea (alergia) la vaccinuri este SINGURA contraindicaţie.
          NU EXISTĂ contraindicaţii nici la cancer, nici la ciroză, nici la boli autoimune, şi nici la vreo altă boală cronică.
          Este adevărat că EFICACITATEA vaccinurilor poate fi diminuată la persoanele imunocompromise, dar asta NU reprezintă o contraindicaţie.
          • -3 (5 voturi)    
            Nu m-am vaccinat, ca am o boala cronica (Luni, 4 octombrie 2021, 15:10)

            gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

            Faci o greseala impardonabila, vorbesti despre 3 seruri si nu despre vaccinuri reale, legale si omologate!!! Restul e gargara companiilor farmaceutice ahtiate dupa lovele!!!Ia exemplu pe medicii care nu se vaccineaza cu astfel de surogate toxice, pentru ca stiu de ce!!!
            • 0 (2 voturi)    
              maica ai ramas in urma (Luni, 4 octombrie 2021, 16:20)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui gillda_47

              Afla de la mine ca cel putin 2 au trecut de la faza probarii de urgenta la aprobarea obisnuita - adica sunt vaccinuri reale, legale si omologate.

              crezi tu ca cineva are curajul sa recomande unei lumi intregi ilegalitati si sa nu fie prins?

              Vezi matale ca si altii care sunt vaccinati, dar in mai mare masura in tarile lor, acum zburda fericiti - oare nu crezi ca vaccinurile astea, seruri cum le numi-si impropriu matale, chiar SUNT BUNE!
  • +10 (22 voturi)    
    O incercare de a intinde mana spre celalalt? (Luni, 4 octombrie 2021, 0:10)

    andipetre [utilizator]

    Daca acesta e scopul articolului si e sincer, va felicit, doamna Dinu.

    E un gest mai mult decat necesar. Dar mai e extrem de mult de lucru! Suntem dezbinati, ni s-a sters orice urma de empatie, facem cu totii parte din triburi intolerante, ii privim pe toti ceilalti ca pe niste monstri.

    Daca, totusi, ceilalti nu sunt monstri? Daca au, chiar si dreptate uneori? Daca?... Ar fi macar un inceput.
  • +12 (26 voturi)    
    Nu toti care critica masurile sunt "sosoci". (Luni, 4 octombrie 2021, 0:53)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    E un pas inainte doamna Clarice, copacel copacel...
  • +6 (20 voturi)    
    Hmmm (Luni, 4 octombrie 2021, 2:40)

    Sah [utilizator]

    Ce incredere inspirati dvs atunci cand incepeti cu: ''Prima observație ar fi că cei aproape 5-6.000 de oameni veniți la acest protest''?!
    Se vede ca nu ati fost in piata sau ati plecat pe la ora 17 de acolo.
    PS. Nu mai ascultati ce spune digi...securitatea minte! ;)
  • +1 (11 voturi)    
    Analiza incorecta (Luni, 4 octombrie 2021, 8:35)

    ModerationRequired [utilizator]

    Dpdv. politic faceti o etichetare (pentru ca analiza nu este) incorecta.

    Spre exemplu "un fost ministru al Sănătății la butoane în pandemie" este incorect. E adevarat ca Vlad Voiculescu era in functie insa nu era "la butoane". La vaccinare nu a avut control deloc iar la ISU s-a continuat cu imparatul Arafat care patroneaza esec dupa esec fara a fi schimbat vreodata.

    De asemenea este incorect sa pui la un loc PNL cu USR-PLUS spunand ca ambele au fost prea preocupate de alegerile interne pentru a guverna. Absolut fals. Nu USR a generat o criza politica pentru a-si mitui primarii cu PNDL v3, nu USR a organizat un miting cu 5000 de oameni in plin val 4 decredibilizand seriozitatea guvernului, nu candidatii USR s-au certat in public avand pozitii divergente legate de guvernare si in general nici nu s-a auzit sau spus mare lucru de congresul USR decat ca a trecut si ca s-a ales un nou lider. Eu inca nici nu stiu ce echipa de conducere s-a ales acolo, atat de invizibil, insipid, incolor si inodor a fost aceasta competitie.

    Finalmente, aceasta asociere USR-PLUS cu AUR este o fabricatie a propagandei PNL, amplificata penibil de presa si de diverse fosile comuniste (e.g. vulturul plesuv CTP). Colaborarea in Parlament cu alte partide pe subiecte punctuale de interes comun este NORMALA. Vreti nu vreti acest AUR a fost votat acolo de un segment al populatiei si ca atare este prezent legitim in Parlament. Sincer cred ca ignorarea lor completa duce mult mai repede la cresterea in influenta si vot decat procesarea lor de catre sistemul politic (adica preluarea subiectelor si temelor non-extremiste de catre partidele mai serioase).

    Cat despre cei 70% care nu s-au vaccinat este clar ca nu toti sunt conspirationisti, grup care aproape se suprapune cu notiunea de anti-vaxxer. Insa multi din ei au un scepticism greu tratabil impotriva acestui vaccin. O mare parte sunt incapabili sa inteleaga argumente cantitative, anume ca e vorba de probabilitati si de reducerea masiva a riscului.
    • +2 (6 voturi)    
      Si dvs (Luni, 4 octombrie 2021, 9:29)

      Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ModerationRequired

      sunteti in eroare dar ii acuzati pe pe altii de acest pacat.

      La noi increderea este mica in guvern...asa ca multi dintre noi ne-am informat. Nu din media-sant. Ci din surse oficiale si cercetari. Le-am transmis concluziile noastre si celorlalti. Am tot repostat linkuri catre baza de date OMS, PHE etc. Le gasiti daca sunteti interesat sa evaluati cat de mare este eroarea in care va aflati.

      La aialalti mai vaccinati increderea e mare si au inghitit multi indemnurile vaccinare pe principiul "a verificat cineva din guvern si a zis ca e bine!".

      Grupul conspirationist = antivaxeri adevarati este redus ...cateva procente cel mult. Majoritatea sunt altfel.

      In jurul meu am oameni cu mult mai multi neuroni decat necesarul de ati lega sireturile singur. Max 20% vaccinati: cam un sfert de frica, ceilalti din alte motive (si-au asumat vaccinarea tot asa cum se duc la parasutism de exemplu - e un risc mic, dar ma plimb liber, si-au zis fiecare.) Restul sunt ANTI VAX COVID. Nu stiu niciun antivaxer printre ei. Toti, ca si mine ne-am vaccinat copiii. Majoritatea ne-am indemnat rudele in varsta sa se vaccineze anticovid riscurile efectelor adverse fiiind pentru ei mai mic decat riscul contractarii unei forme grave de covid.

      Poate ati inteles ideea, nu are sens sa mai continui. La cerere, va furnizez si linkuri.
    • -1 (1 vot)    
      Analiza incorecta (Luni, 4 octombrie 2021, 15:21)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui ModerationRequired

      Cred ca e vorba, mai ales, de argumente calitative care ar treibui sa primeze, pentru o populatie sanatoasa, pe termen mediu si lung!!!
  • -9 (15 voturi)    
    Cu sange rece o spun (Luni, 4 octombrie 2021, 8:56)

    droox [utilizator]

    Dar nu neaparat cu bucurie ca inconstientii, persoanele in varsta si cei din mediul rural sunt tot mai putini in fiecare zi cu acest virus pentru ca in mare parte ei sunt cei care mor. Rezultatul? Mai putini oameni care vor vota cu AUR sau PSD, pe termen lung, iar asta imi da o speranta si ma face sa zic: dar nu va vaccinati oameni buni aveti tot dreptul sa - Muriti , alta sansa Romania nu are
    • -2 (2 voturi)    
      exista insa o problema (Luni, 4 octombrie 2021, 16:32)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui droox

      Maine sau poimaine sa aveti nevoie urgenta sa mergeti la un consult, sa faceti niste analize care sunt ambele urgente pentru sanatatea dvs. si sa nu existe resursele necesare; fie material-financiare, fie umane, fie fizic sa nu aveti lo/acces in spatiul respectiv...

      concluzie:
      Viata bate filmul!

      corolar:
      De aceea este mai bine sa fim toti in acelasi film, adica in marea noastra majoritate vaccinati.

      Pare insa ca oamenii aleg sa moara pe mana lor.
      C'est la vie!
      • 0 (0 voturi)    
        Ai avut Covid? (Luni, 4 octombrie 2021, 17:12)

        PopSt [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        droox, ai avut covid sau ai?
        • 0 (0 voturi)    
          Ce relevanta are? (Luni, 4 octombrie 2021, 20:20)

          droox [utilizator] i-a raspuns lui PopSt

          Am avut si aceiasi opinie o aveam si inainte de a-l avea.
  • +3 (9 voturi)    
    care incredere d-na Dinu ?? (Luni, 4 octombrie 2021, 10:42)

    catalinms [utilizator]

    Cand politicul (din toata lumea) vrea sa iti impuna un tratament medical cu forta mai e cazul sa vorbim de "lipsa de incredere" ??
    De 30 de ani toata lumea injura politicul si nu are deloc incredere in el si acum vreti sa ii acordam incredere, exact acum, cand e vorba de propriul nostru corp.
    Stiu ei mai bine cum e mai bine pentru noi, noi nu mai trebuie sa gandim, nu trebuie sa mai comentam , trebuie doar sa ne supunem ca de, ei stiu si noi nu. Ei, aia "de incredere".
    Si da, asa e peste tot in lume in tarile "civilizate". Si acolo e la fel politicul, dar totul e mascat de "civilizatie' si vezi Doamne, noi sa fim mai prosti?
    Da Doamne sa fim de data asta tot noi aia "mai prosti"!
    Doamne ajuta!
  • +3 (9 voturi)    
    chestiune (Luni, 4 octombrie 2021, 10:48)

    Toni_Romania [utilizator]

    De când cu pandemia nu se mai plâng ăștia de sus și oengheuri că e suprapopulată planeta. Din contra, vor să-i salveze pe toți. Deci... cum?
    • +2 (4 voturi)    
      Bani (Luni, 4 octombrie 2021, 11:13)

      JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Pe vremuri primeai bani din donatii si grant-uri cu alte sloganuri. Acuma trebuie sa strigi altceva. In ambele cazuri insa poti sa fi impacat cu tine ca sunt foarte multi prosti pe pamant, bineinteles ca nu tu.
    • -3 (3 voturi)    
      corect (Luni, 4 octombrie 2021, 12:06)

      catalinms [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Corect! Numai plini de intentii bune!
  • +3 (5 voturi)    
    se observa manipularea, (Luni, 4 octombrie 2021, 11:27)

    nick1587873340950 [utilizator]

    chiar orb sa fii
  • +1 (5 voturi)    
    reactie (Luni, 4 octombrie 2021, 13:08)

    zoia [utilizator]

    Pentru ca articolul e scris cu buna credinta, am să va dau inca un motiv serios de neincredere in autoritati. Si in mass media.
    Circula interviuri cu diverse personalitati din domeniul medical sau al biochimiei care aduc argumente impotriva vaccinării sau, cel puțin, al obligativitatii vaccinarii in aceasta faza a vaccinului. Dau un singur exemplu: Luc Montagnier, laureat al premiului Nobel pentru medicina in 2008, a sustinut ca vaccinarea in masa e o greseala enorma si a explicat punctul sau de vedere. Oficilitatile si mass media nu au organizat dezbateri intre specialisti, ci doar emisiuni partinitoare in care sunt jigniti cei cu opinii contrare.
    Lipsa capacitatii de a discuta calm, pe baza de argumente, nu invective, desfiintarea prin jigniri a opiniei contrare este cea care naste suspiciuni si rezerve.

    Pt ca e mai simplu să-i etichetezi pe ceilalti analfabeti functionali decat sa-ti bati capul sa fii transparent si sa ai dispozitie de dialog pe baza de argumente. Sau nu ai argumente si, in consecinta, abuzezi de pozitia de forta?

    Acesta este cel mai important punct de rezistenta, in opinia mea.
  • +2 (4 voturi)    
    articol calr anti Citu; comandat sau nu, asta nu s (Luni, 4 octombrie 2021, 13:57)

    mongolul [utilizator]

    dar sa reluam -pe scurt- problemele: 1.s-a renuntat la masurile antcovid; bine, dar nu asta cereau masele? si -mai ales- operatorii de turism? credeti ca se putea face turism -mai ales la mare- fara relaxarea asta? daca nu se relaxa, aveam o explozie de nemultumire; si pierderi de sute de milioane; plus somaj etc.; daca s-a relaxat, slabiciunea guvernului; totusi, ministrii sanatatii au fost de la USR, parca; s-a opus unul? nu; dupa debarcare, au inceput sa miorlaie una, alta;2.la miting participa oameni diferiti: pai da, KGB/FSB are un numar destul de mare de agenti si oameni controlati sub diferite forme; mai putini decat in trecut, dar inca multi; oameni foarte diferiti, daca stam sa ne gindim; din toate sferele de activitate; la ordin, toti trebuie sa vina sa semneze condica; 3.acuzati guvernul ca a facut sau nu a facut (in general, cand face incalca legile sau Constitutia, cand nu face e slab, indiferent, criminal etc.); uitati ca in problema asta e unu Arafat, care ia decizii; impreuna cu medicii tarii; ministrii doar implementeaza masurile cerute de ei; iar cand Basescu a vrut sa-l debarce pe Arafat, toata Strada i-a cerut sa renunte... Pai ce facem? In fine, desi este criticat Guvernul, nici un partid nu a enuntat un program coerent impotriva Covid, pe care sa-l ceara. Doar se opun la masurile gurvenului, oricare ar fi acelea. Si oricine le-ar cere.
    Nu fiti ridicoli! sau ... ma rog, ramineti ridicoli, ca altfel deveniti odiosi.
  • +1 (7 voturi)    
    nu e vorba de lipsa de incredere (Luni, 4 octombrie 2021, 14:17)

    liviu_ [utilizator]

    e vorba de prostie... pura prostie!

    sigur pnl putea actiona mai bine... psd la fel... dar asta nu inseamna ca nu prostia este factorul principal care duce la nevaccinare!
    • +1 (1 vot)    
      Ati fost infectati? (Luni, 4 octombrie 2021, 17:10)

      PopSt [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      liviu_ , ai fost infectat cu covid19?
  • +4 (6 voturi)    
    Grea intreprindere... (Luni, 4 octombrie 2021, 14:27)

    VOX. [utilizator]

    Sa faci milioane de romani care traiesc la limita, sa aiba incredere in borfasi cu viloaie, limuzine si buzunarele pline de fonduri europene...
  • +2 (2 voturi)    
    Nu am partizanate de natură politică (Luni, 4 octombrie 2021, 18:42)

    hsl [utilizator]

    (cine crede altceva poate să citească mesajele mele de până acum) așa că pot analiza obiectiv orice se spune despre partidele politice și despre mesajele lor.

    Au fost propagate niște neadevăruri (vă dau și motivele, dacă vă interesează):
    1. usr și pnl sunt partide de dreapta - FALS, ambele sunt partide de stânga: pnl de centru-stânga (vezi cât ne-au vorbit despre pensii, salariu minim și indemnizații sociale, vezi centralizarea deciziilor ș.a.) - de aceea i-a fost atât de ușor să se alăture psd la celelalte alegeri - iar usr de stânga curată („reformarea” statului - ca principiu, nu ca realizare - pe care o tot propagă este măsură clasică de stânga, laicizarea societății, diminuarea importanței proprietății, ignorarea/ocolirea ordinii de drept etc);
    2. aur este partid „cu vădite tendințe extremiste” - FALS; aur este un partid care abordează teme clasice de dreapta: biserica, familia, patria, nația, poporul „în tot și-n toate”, „străinii nu e neapărat buni”; nimic din această retorică nu are „tendințe extremiste” (poate că lumea nu și-l mai amintește pe Vadim).

    Principiile mele nu se regăsesc în niciunul dintre partidele din România (și cred că nici nu vor apărea prea curând, pentru că suntem prea puțin educați politic), cu atât mai puțin în partidele care se depărtează de centru, de aceea îmi sunt la fel de indiferente toate cele menționate, însă într-o societate cu un nivel ridicat de analfabetism politic al subiecților care apar în eter m-am simțit dator să încerc să-i transmit măcar editorului acestui articol informații care pe viitor l-ar putea ajuta să se ferească de la a face afirmații lipsite de substanță.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by