​Op-Ed

Huawei merge în direcția greșită - corupție, crimă și comunism

de Adrian Zuckerman     HotNews.ro
Miercuri, 26 august 2020, 18:56 Actualitate | Opinii


Adrian Zuckerman
Foto: seyfarth.com
„Huawei și stăpânii ei comuniști chinezi au lansat recent o campanie de dezinformare lipsită de rușine încercând să se prezinte drept victime. Dar nu sunt victime. Huawei este un braț corupt al regimului comunist chinez și al sistemului său de securitate. Huawei a fost pusă sub acuzare de către procurorul american pentru Districtul de Est al statului New York pentru numeroase capete de acuzare: fraudă, furt de tehnologie, spălare de bani și alte activități infracționale. Rechizitoriul de 56 de pagini împotriva Huawei și a filialelor sale este disponibil aici pentru toți cei care doresc să-l cunoască. Comuniștii chinezi nu sunt mulțumiți să monitorizeze și să-i controleze pe concetățenii lor, ci vor face tot ce le stă în putință (să spioneze, să fure, să mituiască sau să mintă) pentru a te putea controla și pe tine.

Huawei este în mod existențial periculos. Strategia de “fuziune militar-civilă” a Partidului Comunist Chinez reprezintă un plan, în mod fățiș agresiv, de a transforma puterea militară a Chinei în cea mai avansată tehnologic din lume. Strategia elimină barierele dintre sectoarele de cercetare civile ale Chinei și sectoarele sale militare. China a făcut tot posibilul să fure rezultatele cercetării occidentale, a concluzionat Directorul FBI Christopher Wray.

Huawei afirmă în mod fals că respectă legile și este transparentă. Dar nu este. Dimpotrivă, are un program de bonusuri pentru angajați în scopul obținerii de informații confidențiale de la concurenți. Utilizează intermediari și spioni, inclusiv „profesori” din institute de cercetare pentru a obține acces și a fura proprietatea intelectuală de la concurenți. Compania recomandă angajaților săi să-și ascundă statutul de angajat, chiar și în fața oamenilor legii. Un angajat Huawei a pătruns, după program, în cadrul unei expoziții comerciale, a dezasamblat produsul unui concurent și l-a fotografiat. Când angajatul Huawei a fost reținut, Huawei a susținut că acesta este nou și nu a știut ce face. A fost o minciună flagrantă - angajatul era un inginer senior Huawei cu mulți ani de experiență.

“Programul celor o mie de talente” este folosit de China pentru a recruta persoane cu cunoștințe tehnologice și de proprietate intelectuală din străinătate care să lucreze pentru regimul comunist chinez. Un profesor de la Harvard care se ocupa de cercetare pentru Departamentul Apărării a fost plătit cu 1,5 milioane de dolari și 50.000 de dolari pe lună de către comuniștii chinezi pentru a efectua cercetări simultane la Universitatea de Tehnologie din Wuhan. În mod similar, locotenentul Armatei de Eliberare, Yanqing Ye, a trimis documente direct în China, în timp ce studia la departamentele de fizică, chimie și inginerie biomedicală din cadrul Universității Boston. Din păcate, nu sunt singurii. Un raport recent al Institutului Național de Sănătate din SUA a arătat că din 189 de oameni de știință investigați de acest institut, 93% au avut legături cu China comunistă.

Comportamentul respingător al Huawei în România nu este diferit de comportamentul respingător din alte țări. La începutul acestei săptămâni, Huawei România a susținut că Republica Cehă a refuzat să semneze un memorandum de înțelegere 5G cu Statele Unite în timpul vizitei recente a Secretarului de Stat Pompeo. Adevărul este că cehii au semnat un memorandum de înțelegere 5G cu Statele Unite încă din luna mai 2020. Polonia, Estonia, Letonia și Slovenia au semnat, de asemenea, memorandumuri de înțelegere similare cu Statele Unite. Declarația Huawei România a fost falsă, dar atent concepută pentru a induce în eroare și a dezinforma poporul român.

China comunistă, la fel ca și comuniștii care au controlat România anterior, vor să controleze poporul român și România cu orice preț pentru câștigul personal. Vor face acest lucru cu orice preț - spionează, fură, mint și dau mită cu acest scop. Huawei România este doar un instrument din manualul de lucru al comuniștilor chinezi. Au și alți actori finanțați de stat, precum Institutele Confucius și companii care încearcă să atingă același obiectiv.

Acesta este momentul în care trebuie să ne ridicăm și să sprijinim libertatea și democrația. Falsurile otrăvitoare lansate de un guvern chinez comunist corupt, înfășurate în minciuni frumoase, nu pot fi lăsate să înrobească poporul român. Promisiunile marilor bogății care se făceau sub comunism s-au dovedit false iar ele revin acum, în istoria modernă. Nimic nu justifică plasarea unui centimetru din România sau din orice altă națiune liberă sub control comunist. Chinezii comuniști și companiile lor vasale necinstite pot câștiga doar dacă le lăsăm. Dar să spunem nu! Spune da libertății, democrației și statului de drept.”

Opinie a Ambasadorului SUA în România, Adrian Zuckerman







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7156 vizualizari

  • +9 (89 voturi)    
    trist (Miercuri, 26 august 2020, 19:02)

    pehash [utilizator]

    Ambasadorul SUA, trompeta personala a lui Donald Trump.
    • -5 (43 voturi)    
      Nu-i trist,e corect ca de asta e ambasadorul numit (Miercuri, 26 august 2020, 22:05)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Si decat chinezi comunisti prefer capitalismul!
      • +8 (36 voturi)    
        Trump=fascism (Joi, 27 august 2020, 8:39)

        qbic [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Preferi fascismul si minciunile lui Trump
        • 0 (20 voturi)    
          China, regim atroce (Joi, 27 august 2020, 10:14)

          Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui qbic

          - Falun Gong scoasa in afara legii, membrii arestati si apoi o crestere a numarului de organe pentru transplant
          - cadavre plastifiate produse la scara industriala; fabrica e in acelasi oras cu niste centre de detentie (Dalian daca mai tin bine minte)
          - tratamentul atroce aplicat tibetanilor si uigurilor; ocuparea fara nici o jena a unei tari libere (Tibet), pina in ziua de azi considerata parte a Chinei; lagarele de reeducare din Uiguristan
          - sistem judiciar discriminant si ofensator (acuzati care sunt pusi cu picioarele intr-o groapa, incit par sa fie cu un cap mai mic decit gardienii), legi generale, vagi si arbitrare (noua lege a sigurantei nationale - daca ai criticat vreodata Partidul Comunist din RPC, e o idee buna sa nu calci pe acolo ca sa nu fii arestat)
          - opozantii si criticii sunt tratati dur, arestati, bagati in puscarie; doar Partidul are dreptate, restul ciocul mic si joc de glezne
          - medicul care a tras semnalul asupra epidemiei - arestat; cel care a gasit primul genomul coronavirusului si l-a pus la liber pe internet pentru toata lumea - laboratorul i-a fost inchis; pentru ca in China cercetarea e monitorizata, sa nu cumva sa spui ceva care poate salva vieti fara tzidula de la partid
          • +1 (13 voturi)    
            cat importa SUA din China? (Joi, 27 august 2020, 14:02)

            komodor [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

            au ajuns importurile la zero si nu stim noi? Cand SUA nu mai importa nimic din China asta pe care o descrii tu atunci o sa aiba dreptul sa tina morala, pana atunci sa lase vrajeala cu Huawei.
            • +1 (5 voturi)    
              Comertul justifica atrocitatile? (Joi, 27 august 2020, 17:39)

              Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui komodor

              Eu inteleg ce spui, dar inca nu e embargou.
        • +1 (15 voturi)    
          Nu, nu am o parere buna despre Trump (Joi, 27 august 2020, 10:24)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui qbic

          Obiectivele lui sunt bune dar aplicarea dovedeste ca e un slab om de stat.
          Si cu atat mai putin despre fascism. L-as scoate in afara legii ca si pe comunism.
          Dar asta nu inseamna ca un ambasador nu trebuie sa reprezinte pe cel ce l-a numit, nu? Doar nu te astepti ca un ambasador sa promoveze ideile altuia? N-are nicio legatura adevarul cu opiniile personale.

          Dar decat tirania asazis comunista prefer imperfectul capitalism.
          • -2 (2 voturi)    
            A facut-o (Joi, 27 august 2020, 17:41)

            Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui UnOarecare

            Ambasadorul SUA a promovat deja interesele Ericsson si Nokia. Sa vedem ambasadorul chinez ce firme din alte tari ar promova.
      • +7 (23 voturi)    
        Care "comunisti"?.. (Joi, 27 august 2020, 11:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Poate ca ar fi bine sa arunci o privire pe definitia comunismului. China are un regim politic totalitar (partidul unic..), dar o economie capitalista. Huawei e firma privata. E acuzata ca face afaceri cu statul chinez. Cel mai probabil face, dar e o ipocrizie.. Crezi ca CIA si NSA te spioneaza cu tehnologie produsa direct de guvern? Satelitii militari americani nu sunt construiti si lansati de firme private?

        Daca riscul de spionaj este motivul pentru care ar trebui sa ne temem de Huawei si de China, atunci ar fi trebuit sa inchidem de mult portile ambasadei SUA. Snowden ne-a aratat clar ce se intampla in spatele acelor porti.
        • 0 (6 voturi)    
          Acuzata ca face afaceri cu statul? (Joi, 27 august 2020, 17:44)

          Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Eu banuiesc ca Huawei are relatii mult mai strinse cu statul chinez, nu doar afaceri.

          Care sunt membrii cheie ai diviziei de cercetare a Huawei? Ce legaturi or exista sau nu cu securitatea chineza?
  • +5 (43 voturi)    
    Aveți perfectă dreptate Domnule Ambasador. (Miercuri, 26 august 2020, 19:12)

    Rescator [utilizator]

    Dar ce ne facem cu GIO PSD/PCR și cu Pontache
    Mitomanul care au luat șpaga în avans!?
    La chinezi și o fabrică de teniși(din ăia care țin 3 zile)
    raportează totul la Partidul Comunist Chinez și la
    numeroasele Servicii Secrete ale acestuia.Așa că
    o entitate ca Huawei este prea periculoasă pentru
    oricare țară membră NATO și nu numai.
    Să nu uităm că Statul Chinez are un Protocol de
    colaborare în domeniul informațiilor politice,economice și militare cu prietenul Putin.Așa
    că tot ce colectează ajunge rapid la Marele Țar.
    Dacă trădătorii din GIO PSD/PCR și ALDE nu se vor opri ,va veni repede ziua în care vor ajunge lângă
    iubitul lor Liv Jong UNU,la Rahova.
  • +8 (76 voturi)    
    Da Zuckerman, SUA a rămas în urma tehnologic! (Miercuri, 26 august 2020, 19:15)

    Argon [utilizator]

    Da, Zuckerman, știm, America a rămas tehnologic în urma Chinei și latră în Romania cu mai multe voci printre care și a ta, de ambasador. La electronica China matura pe jos cu SUA.
    • -2 (62 voturi)    
      Bullshit (Miercuri, 26 august 2020, 20:51)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      China fura cat poate de 50 de ani si tot in urma e.
      • +5 (45 voturi)    
        E în urma celorlalți cu furatul. Corect! (Miercuri, 26 august 2020, 21:04)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        :))
        • -4 (46 voturi)    
          Fura cineva de la Chinezi? (Miercuri, 26 august 2020, 21:39)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          Cam ce se fura de la chinezi? Covid? Te pomenesti ca democratie :))))
          Ia o pauza, aici nu esti pe tarlaua cu care te-ai obisnuit.
      • +6 (26 voturi)    
        Daca e in urma de ce number one la 5G? (Joi, 27 august 2020, 8:40)

        qbic [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        De ce nu e America? Ups....
        • -2 (14 voturi)    
          . (Joi, 27 august 2020, 10:20)

          Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui qbic

          E ca si cum ai spune ca romanii sunt cei mai tari la internet pentru ca au conexiuni cu viteza mare. 5G nu e o tehnologie asa de noua, tine mai mult de implementare, de managementul tehnologiei.
          • -1 (1 vot)    
            Spune-i ignorantului ca se (Vineri, 28 august 2020, 7:53)

            persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

            foloseste de mult in televiziune,5 G-ul.
        • +1 (5 voturi)    
          Pentru ca in asta a investit Partidul Comunist (Joi, 27 august 2020, 17:17)

          Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui qbic

          Partidul Comunist Chinez a investit in 5G ca sa-si extinda spionajul la nivel global si sa acapareze economic toate statele lumi, sau majoritatea.
          5G este mai putin inovatie si mai mult munca a programatorilor. Ca sa dezvolti 5G trebuie sa platesti o armata de programatori.
          China a facut asta cu subventii de la stat deoarece 5G ii aduce beneficii in plan politic.
          Insistenta Chinei de a face retele 5G cu ei, chiar si in conditiile in care este deja cunoscut ca 5G-ul lor este mai ieftin tradeaza intentia ascunsa a comunistilor chinezi de a-si instala unelte de supraveghere cu acoperire nationala in cat mai multe tari.
        • 0 (2 voturi)    
          Din FURT ! Apoi, (Vineri, 28 august 2020, 7:51)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui qbic

          niciodata un stat democratic nu o sa-si poata obliga cetatenii ,un sector economic sau de cercetare asa cum o face un stat comunist totalitar.Voua astora,care faceti apologia statelor totalitare,nu cred ca v-ar placea sa traiti in china,rusia,sau coreea de nord.
    • -5 (41 voturi)    
      @Argon (Miercuri, 26 august 2020, 21:05)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui Argon

      Documenteaza-te
      Cele mai multe brevete esentiale pe 5G le detine Qualcomm
      China si-a brevetat pe banda rulanta idei dar nu poate demonstra ca detine suprematia la brevete esentiale.
      Iar 5G este singurul domeniu in care poate pretinde China ca sunt mai avansati decat restul.
      In rest, China nu face decat sa traga cu ochiul la americani sa sa puna pe piata replici mai ieftine sau mai mari ca amploare.
    • -7 (17 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 26 august 2020, 21:17)

      Adi22 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      https://www.forbes.com/sites/georgecalhoun/2020/08/02/intel-nvidia-et-al-and-american-semiconductor-hegemony/#165b8901c298
    • -5 (11 voturi)    
      Buhaha! (Joi, 27 august 2020, 10:17)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Argon

      De ramasi in urma ce sunt americanii, chinezii tot la ei se duc sa invete meserie!

      Chinezii cu toata ambitia lor nu pot ajunge departe si se plafoneaza dintr-un motiv simplu: regim represiv, care incurajeaza conformismul si impiedica progresul si inovatia. Mai primesc ei periodic cite o perfuzie cu tehnologie.
    • +1 (1 vot)    
      La FURT (Vineri, 28 august 2020, 7:44)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Argon

      este numarul unu.Au furat si au copiat pe rupte.Au avut si de unde,toti si-au externalizat productia in china si acum se plang.
  • +5 (31 voturi)    
    cam tarziu mai ambasadorule (Miercuri, 26 august 2020, 19:15)

    alexman1 [utilizator]

    V-ati trezit cam tarziu. Acum parca incepeti cu toti sa vociferati la comanda lui Trump sau a mai stiu eu cui. China a tot investit in Europa. Ati lasat companiile romanesti de telecom sa cumpere echipamente de sute de milioane de dolari de la chinezi, care sunt mult mai ieftine si mai fiabile decat Alcatel sau alte marci.Dar lasand asta la o parte, ma intreb SIE a dormit?CIA unde era?Probabil era ocupata cu asasinatele la comanda.
    • -3 (9 voturi)    
      Aveți dreptate (Joi, 27 august 2020, 12:31)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui alexman1

      Toate cele de mai sus s-au petrecut pe tura lui Obama. Trump încearcă, pe cât îl duce mintea, să repare stricăciunile produse de Obama, dar tot ce reușește până una alta e să-și ia epitete de „fascist”, „rasist” și „omul lui Putin” de la TDS-iști.
  • +6 (18 voturi)    
    Nuc nu, asa e! (Miercuri, 26 august 2020, 19:16)

    sfarleaza [utilizator]

    Dar au avut chinezoii de la cine invata toate astea... :)
  • -5 (47 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 26 august 2020, 19:16)

    mmmircea [utilizator]

    un punct de vedere argumentat, dincolo de campanii media si emotii. Sper sa ajunga la cat mai multa lume. Pericolul e cat se poate de real, iar ofensiva chineza nu se limiteaza doar la sectorul guvernamental sau cel corporate. Feriti-va de darurile de la greci, eh in 2020 ar trebui actualizata zicerea, feriti-va de telefoanele mobile colorate chinezesti, oricat de bine ar suna ofertele subventionate, uneori chiar la pret de dumping.
    • -5 (39 voturi)    
      perfect adevarat (Miercuri, 26 august 2020, 21:07)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      si cu toate astea ti-ai luat cele mai multe minusuri dintre toate commenturile. Dovada ca propaganda comunista chineza e cea mai agresiva dintre toate
      • -2 (10 voturi)    
        Follow the ads (Joi, 27 august 2020, 10:24)

        Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Gica Georgescu

        Si la cita reclama isi face huauei in ultima vreme...

        A, stai, nu e reclama, ca nu-ti vind 5Gul la magazin. E campanie propagandistica.
    • -3 (9 voturi)    
      . (Joi, 27 august 2020, 10:23)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      Cind mi-am luat si eu desteptofon, am luat un Samsung. Era magazinul plin de chinezarii, dar n-aveam chef de furaciuni. Mai bine ceva cit de cit curatel decit sa risc sa fiu parte la vreun furt.
  • +23 (51 voturi)    
    Un pic rusinos (Miercuri, 26 august 2020, 19:17)

    sszunyog [utilizator]

    Inteleg ca este greu pentru un site media sa supravietuiasca relatand obiectiv, insa este un pic rusinos nivelul si limbajul tendentios acestui articol op-ed. Nu sunt pro-China deloc, insa pana americanii fac totul pentru a pune presiune pe toate tarile prietene cand ceva nu le convine economic sau strategic (si Nord Stream 2 - Germania). Autorul acuza Huawei si China de spionaj (dovezi circumstantiale), dar probabil a uitat de multele programe de spionaj ale USA, indreptat chiar si catre parteneri (ascultarea telefonului lui Merkel, programele NSA, backdoors in aparate Cisco si alte echipamente).. in loc de articole ca acestea ar fi mai fain daca Hotnews chiar ar face un pic de cercetare si relatare obiectiva..
    • +14 (34 voturi)    
      Azi backdoorul din Cisco, maine backdoorul de gen (Miercuri, 26 august 2020, 20:53)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui sszunyog

      Doar un pic de rabdare sa mai avem, sa ajunga teroristii de gen la putere in SUA.
      Si, la fel cum astazi impun ceva, o tehnologie, un furnizor, mi-e frica de ziua cand SUA vor impune lumii (aliatilor cel putin) mizeriile morale care se aduna la baza Capitoliului precum peturile la barajele de pe Olt.
      • 0 (20 voturi)    
        Totusi (Miercuri, 26 august 2020, 22:31)

        Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        Preferinta mea e sa ma spioneze americanii, evreii, rusii, chinezii si arabii in aceasta ordine. Este pur subiectiva preferinta.
    • -6 (24 voturi)    
      Chinezii au invatat sa spioneze de la americani (Miercuri, 26 august 2020, 21:36)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui sszunyog

      Tocmai d'asta SUA nu poate spune explicit cum spioneaza chinezii deoarece s-ar autoincrimina.
      Ceea ce face diferenta este pentru cine spioneaza.
      China reprezinta un regim opresiv, hegemon, expansiv care practica epurarea politica dar si etnica pentru a asigura stabilitatea partidului-stat. SUA nu au practicat niciodata epurari si nici brainwashing la modul celui aplicat in Xinjiang minoritatii musulmane.
      Deci toata lumea spioneaza dar conteaza pentru cine si in ce scop.
      Lasand China sa spioneze pe scara larga, abilitam regimul comunist sa instaureze o dictatura mondiala.
      • -10 (20 voturi)    
        Cum se scrie (Miercuri, 26 august 2020, 22:03)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

        Cum se "Gica Georgescu" in chineza?
  • +6 (44 voturi)    
    deci (Miercuri, 26 august 2020, 19:18)

    cucuveauamov [utilizator]

    chinezii le-au furat americananilor tehnologia pe care n-o aveau ... nasol.
  • -6 (44 voturi)    
    OMFG! (Miercuri, 26 august 2020, 19:24)

    feroviarul123 [utilizator]

    Sa vezi asaltul la baioneta al trollilor chinezi. Ma aștept sa vad cărămizi in piept cu " sa nu ne vindem americanilor" si poprul chinez ne-a salvat in 1968 când topeam tancurile rusești pe granița cu "lacserul" de la Magurele.
  • -5 (35 voturi)    
    Opinie (Miercuri, 26 august 2020, 19:43)

    munuc [utilizator]

    Bine punctat!
  • +18 (56 voturi)    
    Cu tot respectul, domnule ambasador! (Miercuri, 26 august 2020, 19:51)

    CezarN [utilizator]

    Insusi articolul acesta, de propaganda pura, aminteste de era propagandei comuniste cand "dusmanul de clasa" era aspru infierat fara dovezi concrete.
    Pana una-alta:
    - una dintre cele mai mari minciuni din istoria contemporana este cea cu armele chimice ale lui Sadam Hussein - nu China, nu Huawei

    - unul dintre cele mai mari scandaluri internationale de manipulare a datelor personale a fost Facebook-Cambridge Analytica -nu China, nu Huawei

    - cele mai mari fraude financiare le fac gigantii IT americani (vezi scandalurile fara sfarsit cu UE)

    - nu stiu cat ne va pacali Huawei, insa singur nu mai mult cu cat a tepuit Volkswagen lumea intreaga

    - spuneti cu mana pe inima ca SUA nu fura, nu mituiesc si nu racoleaza specialisti si agenti straini

    - e usor comic sa persuadezi unele tari sa refuze tehnologie 5G chinezeasca cand SUA nu pot livra asa ceva

    venind la intern:

    - sa vedem scandalurile si dosarele de coruptie in care sunt implicate Microsoft, Oracle, HP, Bechtel. In principiu nu poate exista mare corupție fără mari corupători, nu? :))

    - adaugam OMV-Petrom, EADS

    -- privitor la China:
    ca tot au facut japonezii ceremonii luna aceasta la Hiroshima si Nagasaki comemorandu-si "victimele", ei niste criminali ai WWII. Unul dintre cei mai mari criminali ai celui de-al doilea razboi mondial a fost generalul Shiro Ishii si a lui Unit-731. Au facut experiente biologice si chimice pe chinezi, estimandu-se ca au ucis aproximativ 500.000 de chinezi. Mengele era maseur pe langa Shiro Ishii. Totusi, SUA i-au acordat imunitate dupa razboi si nu au acceptat sa fie judecat in schimbul rezultatelor cercetărilor (a se citi crimelor, masacrelor) sale. Acuzele sovietice la adresa acestui criminal de razboi au fost expediate de SUA ca "propaganda comunista".

    In rest, total e acord cu acuzele la adresa comunismului. Insa mai sunt si alte ideologii totalitare care sunt pe cale sa puna mana pe putere in propria dvs tara-SUA. Mare atentie: objects in mirror are closer than they appear.
    • -6 (40 voturi)    
      ce tunuri ai mosule. (Miercuri, 26 august 2020, 21:12)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Totuși Volkswagen este o firma nemțeasca si nu americăneasca. Dar ca sa iasă la număr baga si submarinul Kursk.
      Referitor la Shiro Ishii in realitate au fost doar 10 000 de victime fata de 6 000 000 doar de evrei uciși de naziști. Ca a fost un târg murdar , da, dar si rusii au făcut astfel de târguri .Cat despre cat valorează viata unui chinez... cate milioane au murit in foamea lui Mao Ze Dung cand acesta s-a precum cizmarul nostru sa plătească datoriile externe cu mâncare. 40 50 de milioane? Cati Uiguri mor in clipa asta in lagărele de concentrare din China?
      Slabut mosule, mai conspecteaza si tu nu doar copia ce-ti dau chinezii ca aia sunt spălați pe creier.
    • -4 (26 voturi)    
      Una-alta (Miercuri, 26 august 2020, 21:58)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      1. Sadam se umflase prea mult. A atacat Kuweit-ul si rachetele sale au cazut in Israel. Faptul ca nu a avut arme chimice/biologige sau nucleare a fost o chestie de timp.
      2. Facebook a vandut profile de oameni nu date personale. Nereglementate pe atunci.
      3. Idem - domenii nereglementate - inca
      4. Cu Wolkwagen s-au pierdut bani, cu China & co se pierde libertate
      5. Toate statele ar face asta - daca ar avea ocazia.
      6. 5G exista si din alte surse - mai democratice
      7. aici este de vina partea romaneasca COMPLETAMENTE! Incompetenta si coruptie romaneasca. Microsoft nu a negociat nimic cu partea romana - intermediarii au tras sforile cu politicienii locali.
      8. Idem 7. Intrebati-l pe Nastase de ce a trebui sa dea Petrom spaga la austrieci pentru lobby pe langa UE? Bugaria nu a dat nimic..
      9. Istoria este foarte, foarte urata. Omul inca evolueaza din stadiul de animal...
    • +6 (10 voturi)    
      ai uitat sa pui pe lista (Joi, 27 august 2020, 12:09)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Pe nazistii programului V pe care i'au exfiltrat americanii si i'au pus sa creeze NASA. Pe ceilalti (care n'aduceau nici un folos) i'au spanzurat la Nürnberg :)
      Pentru astia cu minusurile la ei, googaliti Wernher von Braun, operatiunea Paperclip, etc
    • -2 (8 voturi)    
      Doar (Joi, 27 august 2020, 12:49)

      My50cents [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Pentru informarea ta
      Saddam a avut arme chimice, le-a folosit impotriva Iranului si a kurzilor din nord
      • +5 (5 voturi)    
        inainte sa fie obligat sa le distruga (Joi, 27 august 2020, 14:14)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui My50cents

        Unde mai pui ca toate au fost produse sau livrate de occidentali, Saddam n'avea capacitati de productie!
        In 2013 Colin Powell a recunoscut ca Saddam n'avea arme chimice in momentul invaziei americane
        https://www.nouvelobs.com/debat/20130301.OBS0470/exclusif-colin-powell-comment-la-cia-m-a-trompe.html
  • +11 (41 voturi)    
    Sa vedem si partea a doua (Miercuri, 26 august 2020, 20:05)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Echipamentele Huawei de retea sunt fiabile, foarte bune dpdv tehnologic si extrem de atractive ca pret.

    NU COMENTEZ aici cauzele celor spuse mai sus. Sa fim seriosi: acum 15 ani un Huawei era o copie a Cisco (cu tot cu numere de serie si cu tot cu comenzile). Dupa aceea au transformat "show ip interface brief" in "display ip interface brief". Nu comentez de ce pretul este mic (prin esentialmente furt de tehnologie, deci reducerea costului de research and development, chiar daca nu acum dar in trecut).

    DAR cat timp firmele vor cauta sa scada costul echipamentelor cu orice pret (spuneti-i lacomie), in afara de blocajul legislativ, nu aveti cum sa blocati accesul unor echipamente pe piata. Problema cu blocajul legislativ este ca firma il va percepe ca un "ahaaa, statul ne obliga sa cumparam echipamente mai scumpe si nu intelegem de ce".

    Pe firma X putin o intereseaza regimul din China, putin o intereseaza comunismul sau fascismul, dadaismul sau suprarealismul. Ei vor un echipament ieftin si bun. Cat timp nu le puteti arata ca acel echipament fura date din retea sau creeaza backdoors, orice alta motivatie este una pur politica sau morala, dar in nici un caz tehnica. Pe directorul firmei care cumpara echipamentul putin il intereseaza ca e produs de copii sub 15 ani tinuti in conditii mizere. Aaaaa, daca are morala, va evita acel producator. Dar dpdv al biznisului, acest lucru este pur si simplu irelevant pentru consumator. Cel care incalca legea este producatorul, in alta tara. Sa fie urechiat la ei acolo, tras la raspundere conform legislatiei de acolo.
    • -9 (19 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 26 august 2020, 21:16)

      Adi22 [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      Totul are o limita ;) https://www.forbes.com/sites/georgecalhoun/2020/08/02/intel-nvidia-et-al-and-american-semiconductor-hegemony/#165b8901c298
    • -8 (34 voturi)    
      Si ai dovezi (Miercuri, 26 august 2020, 21:17)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      ca echipamentele huawei sunt fiabile? Erau fiabile când erau clone dupa Cisco. Acum sunt pline de bug-uri și instrucțiuni în chineza. Știi cumva chineza?
      • -7 (25 voturi)    
        E irelevant daca sunt sau nu fiabile (Miercuri, 26 august 2020, 21:48)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        E irelevant daca echipamentele Huawei sunt fiabile sau nu... si otravurile rusilor sunt bune.
        Discutia nu are obiect.
      • +8 (16 voturi)    
        Lucrez pt Cisco (Miercuri, 26 august 2020, 22:03)

        Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        Si am avut firme unde le-am spus: ma vreti in echipa - veti achizitiona Cisco. Nu vreti Cisco, nici o problema, dar eu nu vin. Eu nu lucrez cu nimic altceva decat Cisco. Si BTW, ultimele 7 zile le-am petrecut modificand scripturi de FirePOWER pentru ca pe versiunea lansata cu 10 zile in urma era un bug care repornea automat softul. Si si mai rau, exact acel script era lansat cand incercam sa dezinstalez actualizarea. Ce-i drept, nu am intalnit comenzi Cisco in chineza.

        Vad insa frecvent in rackuri echipamente Huawei in firme de telecom, si nu pot crede ca sunt doar asa, de expozitie.
        • -7 (17 voturi)    
          Ei bine (Joi, 27 august 2020, 0:25)

          feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

          Eu am lucrat pentru o firma de telecom si știu ce le poate pielea, de la procese si contestații la licitații si amenințări fățise pana la facturi încărcate "ca a venit specialistul din China sa vadă ce are. "Daca lucrezi la Cisco : ce culoare au pereții la sediul central?
        • -9 (21 voturi)    
          @Futurist (Joi, 27 august 2020, 0:51)

          Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

          Astfel de schimbari radicale s-au produs in Germania, unde datacentere intregi facute cu HP/Dell au fost inlocuite cu Huawei desi erau perfect functionale.
          Face parte din acordul comercial semnat intre Merkel si Xi, acord prin care industria auto germana beneficiaza de baterii (fabricate in China) pentru masinile electrice germane iar Germania, prin companii de stat dar si private, se angajeaza sa cumpere mai multa tehnologie chineza.
          Avand in vedere ca acordurile guvernamentale se negociaza in sute de miliarde de euro, nemtii au cumparat Huawei cu tonele si au instalat chiar si acolo unde nu era necesar.
          Un fenomen similar se intampla in tarile sarace care beneficiaza de "investitii" sau imprumuturi chineze, si ajung sa fie dependente de Beijing, sunt incurajate sa cumpere mai multa tehnologie de la ei si evident ca aleg Huawei, probabil cel mai bun produs al Chinei.
          Deci nu este vorba neaparat de preturi mici si competitivitate ci mai degraba de contracte negociate politic.
          Merkel si Macron fac o mare defavoare Uniunii Europene prin faptul ca insista sa se mearga cu 5G chinezesc chiar si in conditiile in care singurii competitori ai Huawei sunt Ericsson si Nokia, ambele companii din tari membre UE.
          Intr-o lume normala am folosi ce producem local chiar daca este putin mai scump, nu doar pentru ca este mai sigur ci si pentru a impiedica sume de ordinul sutelor de miliarde de euro sa paraseasca economia UE doar pentru instalatii 5G, adica un deficit urias pe balanta comerciala a Uniunii. Dar Merkel si Macron au beneficii de la Xi si traim intr-o lume corupta.
  • +14 (44 voturi)    
    Noroc cu Snowden... (Miercuri, 26 august 2020, 20:05)

    Soarele [utilizator]

    ... domnule Ambasador.
  • +14 (38 voturi)    
    lol (Miercuri, 26 august 2020, 20:09)

    getmyextip [utilizator]

    Nenea asta aduce un pic a Ceausescu in poza asta :)
  • +15 (37 voturi)    
    Trumpism 101 (Miercuri, 26 august 2020, 20:22)

    mdesteptu [utilizator]

    Un comentariu vadit partinic si plin de vitriol!

    Propaganda de stat agresiva, in cel pur stil Trumpian.

    Citeam și ma întrebam cine o fi jurnalistul asta asa de suparat și ce interese o fi avand de aparat prin folosirea unui ton asa de agresiv. Abia la sfarsit, prin nota finală a redacției, am realizat ca cel agresiv era domnul Ambasador.
    Nicio surpriza. E de inteles, atunci cand ai de satisfăcut un șef precum Trump.
  • -6 (46 voturi)    
    S-au activat trolii (Miercuri, 26 august 2020, 20:53)

    Luk [utilizator]

    Nu-i nicio problema, Niciun prieten, coleg sau ruda, niciun om pe care-l cunosc macar vag nu ar alege China in detrimentul US. Nici macar unul.
    Toate astea-s tampenii.
    • +11 (29 voturi)    
      Nu este US vs China (Miercuri, 26 august 2020, 21:00)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Ci este de a alege intre a-ti face tu insuti alegerile sau a ti le face cineva de la Washington, fie el Trump, Biden sau chiar un erou precum George Floyd care se pare ca in curand are toate sansele sa traga pe nara in biroul oval.
      • -8 (26 voturi)    
        Nu exista alegrea asta (Miercuri, 26 august 2020, 21:46)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        Nu exista alegere intre US si China.
        Puteti sa scrieti inca doua eseuri, dar pe tema asta o sa ma plictisiti de la prima propozitie.

        Nu e nimic de ales indiferent cine-i la Casa Alba, de celalta parte e Partidul Comunist Chinez.

        Punct.
  • -6 (34 voturi)    
    Marca-nregistrata ;) (Miercuri, 26 august 2020, 21:12)

    Adi22 [utilizator]

    1. O fabrica de microcipuri costa cat 2 portavioane nucleara de clasa Nimitz, vreo 2 miliarde USD, se construieste cam in 2 ani si tehnologia din ea e valabila tot atat- adica, eventual,pana o termina China de construit, tre' sa faca alta c'a ramas cu tehnologia-n urma ;) Deci, e mai rentabil sa investesti in cercetare in fabricile existente partenere/prietene din Coreea de Sud/Taiwan, de ex.. 1.2 Cam tot ce exista in tehnologia IT este patent american, ca urmare Huawei sunt in curs de terminare, ultimele procesoare din stoc au cam fost instalate si nu le va mai livra nimic nimeni prin nici un intermediar. 1.3 China are o fabrica de procesoare proprie dar este mult in urma celor actuale. 2. Nu va faceti griji, SUA au avut grija ca RPC sa ramana doar o fabrica, chiar daca iluzia e alta ;) 3. Pt. aplaudacii de meserie si idiotii utili: capitalismul nu e perfect dar este cel mai bun sistem economic ce l-am creat pana acum si socialismul este minunat pana se termina banii capitalistilor deci si prin urmare, socialismul nu a fost, nu este si nu va putea fi o alternativa niciodata ;)
    • -3 (13 voturi)    
      dezvolta comentariul cu mai multe date- (Miercuri, 26 august 2020, 22:16)

      richter [utilizator] i-a raspuns lui Adi22

      dar rectifica costul unei fabrici de procesoare (intre 10 si 13 mld. $ un portavion -ultimul portavion Gerald Ford clasa Nimitz -dar mai mare- a costat 13 mld. $)
  • +10 (28 voturi)    
    Comportamentu respingator (Miercuri, 26 august 2020, 21:16)

    Magazino [utilizator]

    LIar,liar pants on fire..cam asa suna declaratia asta(adica a unui paracios).
  • -7 (25 voturi)    
    Huawei a mituit PSD Ponta ca sa treaca motiunea (Miercuri, 26 august 2020, 21:19)

    Gica Georgescu [anonim]

    Tocmai de asta avem aceasta ofensiva mediatica declansata simultan pe toate fronturile.
    Guvernul actual e luat cu asalt de aproape toata presa romana. Presa, mituita cu bani pe reclame intensive pentru produse Huawei, ataca guvernul in semn de sustinere pentru motiunea de cenzura. Motiune din care principalul castigator este Huawei pentru ca guvernul Orban a lansat un proiect de lege care ar restrictiona accesul producatorilor chinezi pe piata 5G din Ro. Insa daca guvernul Orban este inlocuit, fara motiv cu guvern-marioneta PSD, noul guvern va spune "bun venit" si va deschide portile larg pentru calul troian, versiunea moderna, numit 5G Core.
    Romania nu are de castigat de pe urma motiunii deoarece costul instabilitatii politice este mai mare decat beneficiul unei guvernari perfecte de doar 3 luni. Dar stim cu totii ca un guvern PSD nu poate fi cu mult mai bun decat unul PNL, dimpotriva.
    Decizia trebuie lasata alegatorilor si guvernul sa fie schimbat dupa alegerile din decembrie.Actuala majoritate parlamentara nu mai este legitima inca de la sosirea raportului GRECO si a raportului Comisiei de la Venetia dar si deciziei CEDO care a dat castig de cauza LCK.
  • -7 (21 voturi)    
    End Game ;) (Miercuri, 26 august 2020, 21:22)

    Adi22 [utilizator]

    "...the U.S. controls the semiconductor world, and controls the direction of technological innovation. China is starting at the bottom, and it will be tough hill to climb. In the 21st-century economy, value accrues to companies that control the “intangible” assets like design, brand, human capital (talent), loyal customers, and intellectual property. Traditional 19th-century style “assets” like factories, machinery, inventories, accounts receivable, and even excess accumulations of cash begin to seem more like, well, liabilities. U.S. companies – in many segments of the economy, not just semiconductors — have figured this out. Except for Huawei – troubled Huawei – China is mostly still stuck in the industrial age." The end ;)
  • -5 (29 voturi)    
    Și uite cum, încetul cu încetul... (Miercuri, 26 august 2020, 21:40)

    Tutea [utilizator]

    ...armatele de postaci promoscoviți disperați ataca orice glas care ar putea demantela manipularea chinezească. Am uitat foarte repede țepele date de statul chinez lumii întregi cu aparatură nelivrată dar cu banii încasați, cu măști de protecție bune de aruncat la gunoi și teste pentru COVID19 care dădeau erori impardonabil de mari. Totul s-a uitat. China - incendiatorul planetei, cu acest blestemat virus, este prezentată azi ca fiind... pompier. Să fi scăzut chiar atât de mult procentul celor lucizi, raționali?
    Închei prin a supune atenției două modele de societăți - comunistă și occidentală - și-i întreb pe cei care își rup cămașa de pe ei, apărând China "prietenă": aveți două opțiuni în alegerea unei țări în care să vă duceți viața:
    1. Coreea de Sud "nenorocită" de imperialismul american, plin de "abuzuri";
    2. Coreea de Nord... înfloritoare sub comunismul deschizător de drumuri.
  • -7 (27 voturi)    
    China (Miercuri, 26 august 2020, 21:53)

    Luk [utilizator]

    China ar trebui sa convinga lumea incercand democratia, macar un pic.Ma doare-n cot cat de fiabile sunt echipamentele lor.

    Sa incerci sa vinzi meritele unui partid comunist intr-o tara care se straduieste de 30 de ani sa treaca peste tragedia comunista in care a fost impinsa si fortata sa stea 50 de ani e o tampeni absoluta.
    China n-are nicio sansa in Europa de Est, absolut niciuna.
    Sfatuiti trolii partidului comunist chinez sa purceada la a combate in Occident, aici le dam peste bot inainte sa prinda radacini.
    • -7 (19 voturi)    
      Daca (Miercuri, 26 august 2020, 22:26)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui Luk

      PRC ar fi ales calea democratizarii si ar fi adoptat transparenta, libertatea presei, libertatea de exprimare, alegeri libere si sistem juridic independent, astazi Huawei nu ar fi avut nici o problema in a intra pe pietele occidentale democrate.
      Totul se intampla din cauza ca liderii comunisti ai PCC se ca#a pe ei ca sa obtina suprematie mondiala folosindu-se de o societate numeroasa epurata si controlata politic. China a depasit faza in care se lupta ca sa controleze explozia demografica si foametea, existenta unui regim dictatorial nu mai este justificata in prezent.
      Dar Xi este constient ca o China democrata, odata ajunsa prima putere mondiala ar putea fi contestata si detronata foarte usor daca nu s-ar practica cenzura, de aceea continua cu regimul iliberal si mai degraba si-ar extinde dictatura pe scara planetara decat sa democratizeze China.
  • -6 (24 voturi)    
    Trolii s-au activat :))) (Miercuri, 26 august 2020, 22:20)

    /./ [utilizator]

    Multi isi dau cu parerea dar mare parte din ei sunt troli.Echipamentele Huawei sunt ieftine pt ca au fost si sunt subventionate puternic de statu chinez.Cum poate o firma oricare ar fi ea sa concureze cu statul chinez care e in spatele Huaweiului si al ZTE-ului???Nu o sa poata nicioadata.Oare de ce partidul chinez a investit masiv pe partea de telecom si nu a investit masiv pe partea de masini sau televizare sau alt domeniu??Oare nu ca sa spioneze??Astazi nu spioneaza pt ca toata lumea sunt cu ochii pe ei dar asta nu inseamna ca maine nu pot spiona avand in vedere ca softul din echipamentele lor se schimba de cateva ori pe an.Cine verifica ca noul soft nu este facut sa spioneze??Nimeni normal.Pana la urma Europa trebuie sa isi sustina companiile proprii, cred ca e timpul ca investitorii sa castige mai putin iar cetatenii europeni sa castige mai mult.Orice echipament Huawei inseamna locuri de munca in China si nu in Europa respectiv Romania.
    • -3 (7 voturi)    
      Gresit (Joi, 27 august 2020, 10:50)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui /./

      Exista imaginea asta ca prima tinta a spionajului chinez sunt niste tari din Vest. Dar e gresit zic u. Prima tinta e propriul popor. Pe ala vor sa-l urmareasca si sa-l spioneze in primul rind. Asta da Chinei o expertiza colosala in domeniu.
  • +13 (21 voturi)    
    Tii, ce de-a instrucțiuni prețioase, zău! (Joi, 27 august 2020, 0:24)

    Namaste! [utilizator]

    lacrimi de fericire, ovații și urale către grijuliul domn zucka-l-ar Trump...;-);-);-)
  • +8 (18 voturi)    
    Sclavii amerloci (Joi, 27 august 2020, 8:46)

    qbic [utilizator]

    China e inapoiata tehnologic, Huawei e de cacao
    China e avansata tehnologic pentru ca a furat tehnologia de la SUA.
  • +7 (13 voturi)    
    propaganda (Joi, 27 august 2020, 9:27)

    grabla [utilizator]

    individul asta crede ca le vorbeste trumparzilor idioti

    China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi!
  • +3 (17 voturi)    
    Dovada (Joi, 27 august 2020, 9:45)

    kolbar [utilizator]

    Unde e dovada ca Huawei spioneaza? Totul e gargara trumpista
    • -5 (13 voturi)    
      Nici nu-mi trebuie dovada (Joi, 27 august 2020, 10:54)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui kolbar

      China e comunista, e pe alta planeta. Suficient ca sa ma puna in garda.

      Dar daca tot vrei spionaj made in China... cum au ajuns sa produca cot la cot cu tarile vestice? Cum au ajuns fabricile chinezesti la aceleasi performante tehnice? Au facut cercetare masiva?

      Daca nu ai dovada ca Huawei e altfel decit restul Chinei, lasa-ne.
      • +1 (5 voturi)    
        China e comunista (Joi, 27 august 2020, 14:06)

        komodor [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

        dar SUa importa in draci de la ei. Si spioneaza mai rau ca ei. Snowden a dezvaluit toate ticalosiile SUA.
  • +2 (16 voturi)    
    America incepe sa semene cu Rusia lui Putin (Joi, 27 august 2020, 10:16)

    tarsim [utilizator]

    nici nu e de mirare avand in vedere ca Trump a fost ales presedinte cu sprijinul Rusiei.
  • -6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 27 august 2020, 11:27)

    [anonim]

  • +7 (11 voturi)    
    Concurenta (Joi, 27 august 2020, 13:36)

    MKul [utilizator]

    S-au trezit americanii sa vorbeasca despre spionatul persoanelor. Si-au dat seama ca au concurenta?
    • -1 (3 voturi)    
      Si tu vrei sa fii spionat de comunisti? (Joi, 27 august 2020, 17:28)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui MKul

      Iti doresti un regim cu partid-stat care nu pleaca niciodata de la putere?
      Spionaj chinez in Romania inseamna ca PSD sa ramana la putere pe veci, ei sunt principalii aliati ai Chinei.
      Daca mai castiga PSD inca un mandat, vor declara ca strategic parteneriatul cu China si vor extrada toti contestatarii imprumuturilor masive sau importurilor masive din China pe baza legii chineze, asa cum se intampla in Hong Kong.
      5G Core cu Huawei inseamna sa devenim vasalii Chinei si sa adoptam sistemul de credite sociale care functioneaza la ei, Huawei fiind total subordonata regimului comunist..
      Nu se va intampla maine, se va intampla in timp, asa procedeaza chinezii.
    • 0 (4 voturi)    
      Ce propui? (Joi, 27 august 2020, 17:49)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui MKul

      Sa-i lasam si pe chinezi o tura?
  • 0 (4 voturi)    
    Furtuna de minusuri azi dimineata (Joi, 27 august 2020, 17:34)

    Gica Georgescu [anonim]

    Au intrat incepand cu 4:00 am ora Romaniei.
    E clar ca dau minusuri direct din China.
    Foarte mari interese pe 5G-ul asta vandut ieftin.
  • 0 (4 voturi)    
    Articol jenant (Joi, 27 august 2020, 17:54)

    Mishone [utilizator]

    Am citit articolul si am simtit un gust amar ... daca asta inseamna democratie made in USA, mai bine fara!
  • +3 (3 voturi)    
    Gata norma, flacai? (Joi, 27 august 2020, 22:30)

    Luk [utilizator]

    E multumit Xi?
    Daca nu e, dati-mi si mie niste minusuri sa se vada ca munciti.
    Ramane cum am stabilit: Partidul Comunist Chinez n-are ce sa caute aici si-si pierde banii aiurea incercand.
    Voi sa faceti cum credeti ca-i mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by