​OPINIE

Vinieta Oxigen, Firea, heirupismul și îngroparea unei măsuri bune

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 26 februarie 2020, 10:01 Actualitate | Opinii


Catiusa Ivanov
Foto: Facebook
Primarul general, Gabriela Firea, a anunțat marți că renunță la vinieta Oxigen și la restricțiile de acces în centrul orașului pentru mașinile poluante. Decizia a fost luată după ce a făcut în grabă, cu câteva luni înainte de alegeri, un sondaj în care bucureștenii au fost întrebați dacă doresc să fie taxați, iar aceștia au spus, logic, că nu.

Vinieta de București este un caz de manual, o definiție a ceea ce înseamnă heirupismul în administrația locală și cum poți să îngropi o măsură bună. Taxa a fost prost gândită de la început, iar în lipsa alternativelor, oamenii ar fi folosit în continuare la fel de mult mașina.

Pe scurt, povestea acestui eșec este următoarea:

Gabriela Firea a promis în campania electorală din 2016 că va fluidiza traficul din București și va reduce poluarea. După 3 ani de mandat a realizat că nu a făcut mare lucru, că orașul este din ce în ce mai poluat, iar cu cele 400 de autobuze Otokar și două culoare unice pentru tramvaie nu se rezolvă problema, chiar dacă sunt un început. Lumea era furioasă, primarul simte nevoia să facă ceva.
Așa că a aplicat cea mai rapidă măsură, taxarea. Durează să cumperi tramvaie, să faci benzi unice, pasaje, piste de bicicletă. Întâi a crescut tarifele la parcările din centru, până la 10 lei, însă dacă se parchează la liber pe toate trotuarele, măsura a fost inutilă.

Apoi, în august, a prezentat public proiectul care prevedea interzicerea accesului mașinilor poluante în centru și introducerea vinietei Oxigen. Totul s-a desfășurat extrem de rapid, fără o dezbatere publică temeinică, iar în octombrie proiectul a fost aprobat de Consiliul General fără să știm câte mașini poluante ajung în centrul orașului, fără date cu cât va scădea poluarea după aplicarea taxei.

Tot în grabă, Gabriela Firea a dorit ca restricțiile și taxa să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020, ceea ce era imposibil de realizat și din punct de vedere logistic. O astfel de măsură se anunță cu cel puțin un an înainte.

HotNews.ro a scris încă de atunci că măsura taxării mașinilor poluante este una bună, aplicată la nivel european în marile capitale, însă din cauza grabei cu care este aplicată și a lipsei alternativelor nu va duce la rezultate spectaculoase.

Firesc era ca întâi să avem un transport public decent, piste pentru biciclete, parcările park&ride pentru navetiști, o șosea de centură viabilă și abia apoi mașinile care poluează să fie taxate. În lipsa acestora vinieta râmânea în principal o sursă de venit bunicică la bugetul local. În bugetul pe anul 2020 s-a estimat că se vor încasa circa 1 miliard de lei din această taxă.

Mai mult, taxarea nu era una corectă, deoarece nu se făcea diferența între mașinile pe motorină și cele pe benzină și nu erai taxat în funcție de cât mergeai cu mașina, adică dacă îți luai un abomament pe un an, puteai să mergi în fiecare zi și să plătești la fel de mult ca un șofer care folosea mașina de două ori pe săptămână.

La finalul lunii decembrie, primarul și-a dat seama că nu are cum să aplice proiectul, fiindcă nu avea montate camerele de supraveghere și indicatoarele pentru zona centrală, și a amânat aplicarea taxei pentru martie.

Între timp, oamenii au dat în judecată Primăria și au cerut anularea taxei, s-au anunțat proteste, tensiunea a crescut. Chiar și cei care își doresc să respire un are curat, nu sunt dispuși să plătească ca să folosească mașina. Așa că primarul renunță, fiindcă nu vrea să se pună rău cu votanții, nu vrea revoltă.

Chiar dacă a făcut-o din populism, retragerea vinietei poate fi un lucru bun. Orașul nu era pregătit acum pentru o astfel de măsură.

Cel mai probabil, chiar dacă ar fi fost aplicată, vinieta nu ar fi produs rezultate spectaculoase. Oamenii ar fi plătit ca să circule cu mașina fiindcă în foarte multe cazuri nu au cu ce să ajungă la muncă, cu ce să-și ducă copiii la școală. S-ar fi acumulat și mai multă furie dacă plăteau și vinieta și stăteau într-un oraș la fel de poluat.

Din păcate, și peste trei, șapte ani, zece ani când vom avea poate un transport public mai bun, piste de biciclete, parcări park&ride, trotuare libere de mașini, oamenii își vor aminti de acest episod nefericit și vor milita împotriva unei astfel de măsuri, chiar și cei de bună credință. În administrația locală, heirupismul nu aduce nimic bun. În acest caz a demonizat o măsură care, dacă ar fi fost aplicată corect și la vremea ei, putea să reducă semnificativ poluarea.

PS: După toată această bâlbâială, orașul rămâne cu zeci de camere de supraveghere în zona centrală și la intrarea în oraș, camere care ar putea fi folosite de Primărie pentru a aduna date despre ce mașini intră în zona centrală (Euro 1,2, 3, 4, 5, 6), cât stau, la ce ore, ce mașini tranzitează orașul și ar putea face un proiect viabil pentru reducerea poluării.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6573 vizualizari

  • +3 (39 voturi)    
    ca sa vezi ipocrizie (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:25)

    numaiamnume [utilizator]

    Dupa ce a fost criticata de toata propaganda ca vrea sa puna taxa, acum aceeasi propaganda o acuza ca nu pune taxa. Sunteti penibili, dragi propagandisti.
    • -3 (9 voturi)    
      nu neaparat (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:22)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      Dupa aprecierea mea, procentul celor pro-taxa si al celor anti-taxa este de 50%-50%.
      Intai Firea a fost criticata de cei anti-taxa, pentru ca vroia sa le puna taxa Oxygen. Ei erau cei mai vehementi. Acum, dupa abroarea taxei, acestia au tacut, si au iesit la critici ceilalti 50%, care erau pro-taxa.
      Deci la critici ne pricepem de minune, indiferent in care din cele categorii ne incadram.
    • +4 (8 voturi)    
      a fost (Miercuri, 26 februarie 2020, 16:08)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      criticata pt. modul prost de aplicarea a taxei, nu pentru ca vrea taxa respectiva. Dar daca ea nu a inteles, tu de ce ai face-o?
      • 0 (6 voturi)    
        si care e modul bun de aplicare a taxei? (Miercuri, 26 februarie 2020, 22:25)

        Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        toata lumea se pricepe numai sa critice de pe net. Daca-i pui sa faca ceva concret sunt mai prosti ca noaptea.
    • +3 (7 voturi)    
      Doamna Ivanov (Miercuri, 26 februarie 2020, 19:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      Taxa NU este Anulata !

      De ce ?

      Pentru ca NU s a votat in CGPMB

      ATENTIE la Tzeapa care o da DUamna Gabi !

      Mai sunt cateva zile si NU s a intrunit CGPMB sa voteze renuntarea de pe Facebook !

      Amenzile vor Fi Martisoare pentru Toata Lumea !
  • -16 (38 voturi)    
    Este evident (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:27)

    UpNext [utilizator]

    ca masura Vinietei Oxigen, in sine, este oportuna, buna, necesara chiar in contextul prezent al poluarii ridicate in Bucuresti. Oricine ar fi luat-o, chiar si mai drastica, era si ramane legitima.

    Oricine...dar nu FIREA, nu PSDul!! Pentru un motiv drag multora: orice ar face PSDul, indiferent ce, este gresit, rau, prost etc. din principiu A contrario, orice face dreapta democratica, indiferent ce, este bun, frumos, dragut, etc. tot din principiu.

    Acest mod binar, simplist, stupid chiar a caracterizat si continua sa caracterizeze aceasta natiune ghidata de afecte, credinte, superstitii, barfe si zvonuri, care ne marginalizeaza in Europa. Din pacate, si calitatea umana a clasei politice, in ansamblul ei, este execrabila!

    Personal, neavand nicio inclinatie politica, accept sincer ca ambele mari zone ale spectrului politic fac atat lucuri pozitive, cat si negative, in proportii variabile.
    • -4 (12 voturi)    
      Multumesc sincer pentru minusuri (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:35)

      UpNext [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      QED!
    • +10 (16 voturi)    
      Restricția prin taxare era o mizerie (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:19)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      În primul rând contextul poluării e o formulare foarte vagă: CARE POLUARE?
      Poluare? Bun, hai s-o măsurăm. Dar peste tot, adică de la gropile de gunoi semilegale, în toate zonele. Să vedem și noi ce poluare și de unde vine, că poate constatăm că-n majoritatea zonelor poluarea maximă e din alte surse dar noi avem ce-avem cu mașinile, că pe alea le putem taxa fără creier (doar după normă nu și după poluarea efectivă).
      Și chiar de am constata o poluare mare datorată traficului, oare au fost luate măsurile de rigoare? Plângem ipocrit că ăia în capitalele europene au pus nu știu ce taxe. De congestie, de poluare, asta nu ne interesează, să punem și noi taxă.
      Toți descreierații cer taxă ”că doar au alții”. Păi or avea, dar noi am făcut ce-au făcut ei ÎNAINTE DE A PUNE TAXĂ?
      Adică am dezvoltat transportul public la maximum? I-am dat prioritate absolută în trafic? Am dat alternative în toate zonele (tramvai, troleu) și multe piste? Am amendat ghiolbanii care blochează traficul și trotuarele?
      Am creat parcări pentru toate apartamentele construite cu șpagă dar fără parcări?

      În Bucureștiul care nu votează N-AM FĂCUT NIMIC din toate astea dar cerem taxă ipocrit, că poate se mai răresc fraierii care n-au euro 5-6 ca să mergem noi mai repede cu suv-ul la care plătim rate.
  • +26 (26 voturi)    
    Corect, exemplu de "aşa nu" (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:34)

    Intreb_si_eu [utilizator]

    Mai e un lucru incorect, poate chiar nesimțit: banii încasați de pe urma taxei urmau să fie folosiți "şi pentru" mediu. Adică probabil 1-10% din ei se foloseau pentru plantarea a doi copaci la suprapreț, iar tot restul pentru ce avea Primarul General chef.
  • +12 (14 voturi)    
    este o nevoie acuta (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:47)

    liviu_ [utilizator]

    de parcari in bucuresti . Sunt o gramada de parcari platite si puse de primarie, care sunt ILEGALE !!! (adica puse f aproape sau pe trecerea de pietoni, puse in intersectie sau pe o banda de mers. Repet, facute de primarie!
    Trebuie facute URGENT parcari calumea si apoi amendatit toti care-si parcheaza masina aiurea, dar nu invers. Nu-i poti amenda cand nu au unde sa parcheze.

    de asemenea ar fi util si sa NU SE MAI CONSTUIASCA BLOCURI ORIUNDE E UN TEREN DE 500 m2 !!!

    si mai e ceva: oamenii (cel putin o parte) ar plati taxa, daca ar sti ca acei bani se duc in interesul lor. dar parerea generala (si din pacate f aproape de realitate) e ca acei bani se vor duce ori pe spagi, ori e pomeni ori pe constructii care dureaza 3 ani, de 8 ani ...

    Oricum in esenta o analiza buna, daca si primaria ar intelege macar 1/2 eram departe....
    • +2 (4 voturi)    
      Parcari sunt, dar nu sunt gratis (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:25)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Spre exemplu, de la Mag Unirea pana la Intercontinental sunt 4 parcari subterane si inca altele supraterane.
      Cele subterane sunt administrate de o firma spaniola si costa 5 ron/ora, iar cele supraterane sunt ale primariei si costa 10 RON/ora.
      Ei bine, cele cu 5 RON/ora sunt pline, in schimb cele ale primariei stau mai mult goale.
      Deci parcari ar fi, problema e ca bucuresteanul vrea sa fie si gratis, iar asta nu se poate.
      • +2 (2 voturi)    
        5 lei/ora inseamna gratis? (Joi, 27 februarie 2020, 13:59)

        tutan_camon [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        5lei/ora vs 10lei/ora este vorba de pret dublu. Nu stii sa calculezi sau vorbesti sa nu taci?
  • -3 (9 voturi)    
    Sa plateasca rrumanii (Miercuri, 26 februarie 2020, 10:48)

    Zummm [utilizator]

    Ca americanii zic Ca isi permit
  • -3 (19 voturi)    
    e o expresie in engleza (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:12)

    mmmircea [utilizator]

    cred ca exista una similara in romana care zice ca bati un cal mort. Nimeni nascut dupa revolutie nu mai vrea transport in comun. Poti sa-i pui beteala si globuri, poate sa fie gratis, ma rog si azi e aproape gratis ca e subventionat prin toti porii, poti sa-i pui luminite de Craciun tot anul, poti sa cumperi autobuze noi si confortabile, oamenii nu vor cu transportul in comun si pace. Poti schimba sau manipula opinii in masura in care persoanele respective si societatea in general sunt la nivelul de reconciliere sociala care sa-ti permita un asemenea exercitiu. Noi nu suntem, e foarte simplu. Dupa ce 50 de ani ai suferit incontinuu abuzul comunist: in care asteptai ani de zile ca sa ai dreptul sa cumperi o masina, masina pe care apoi o puteai folosi doar in week-endurile pare sau impare, dar de fapt nici in weekend-ul respectiv nu o puteai folosi cum doreai ca aveai limita de 20 litri de benzina pe luna, acum esti sensibil la orice actiune abuziv-restrictiva. Transportul in comun, ca despre el e vorba, cine l-a prins pe cel comunist, cu siguranta nu-si va mai dori sa mai experimenteze nimic in comun in veci. Copiii sunt crescuti in aceeasi paradigma de catre parinti. Ai vazut pe cineva ca isi lasa copiii cu transportul in comun in ziua de azi ? Pe termen mediu in Romania ponderea celor care folosesc transportul in comun va scadea, si e logic sa se intample asta. Cu cat veti incerca sa le indesati oamenilor transportul in comun pe gat, cu atat veti obtine o reactie contrara din partea lor.
    Voi apuca perioada in care oamenii renunta de buna voie la masini pentru a merge pe jos ? Eu cred ca da, in unele orase din Romania va fi posibil intr-un interval de 10-20 ani, mai putin in Bucuresti. Aici vorbim de un caz pierdut inca din anii 80.
    • -3 (13 voturi)    
      Foarte corect (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:42)

      Gaspar [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Ati facut o expunere foarte corecta si adevarata a situatiei.
      Subscriu si as adauga ca incercand sa fortezi lucrurile inrautatesti si mai mult!
      In Bucuresti trebuie facute eforturi sa avem strazi, care sa fie asfaltate decent, nu sa rupi masina in ele, parcari unde sa poti lasa masina in siguranta si cai de circulatie. Aceasta este calea, tocmai bazandu-ma pe cele enuntate de dvs, mai sus.
    • +3 (13 voturi)    
      Incorect si manipulator mesaj! (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:56)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Dvs, vorbiti din "carti", sau sunteti manipulator ca profesie, in slujba PSD, respective madamme Firea. Cate experimente aveti dvs, cu si in transportul in comun? Daca aveti, inseamna ca stiti ca transportulI in comun, a devenit un mijloc de transport insalubru si infect, in care matura si apa, nu au mai ajuns de peste 10 ani. Mergeti cu in troleibuz, tramvai si cu siguranta nu veti mai dori sa calatoriti nici isngur si mai ales, cu copilul in aceste mijloace de transport, adevarate focare de infectie si bombe virusologice. Autobuzele noi, au ajuns aproape la fel de murdare ca cele vechi, si cu siguranta, de cand au fost date in folosinta, nu au vazut apa la interior sau matura. Daca madamme Firea era interesata de sanatatea cetatenilor, aplica cea mai rapida si economicoasa metoda de micsorare a poluarii: interzicea constructiile imobiliare pe orice zona verde, nu mai defrisa si betonifica orice metru de spatiu verde, nu mai punea la pamant zeci de mii de copaci, ci refacea si recupera spatiile verzi existente, si mai ales, planta copaci specifici mediului bucurestean(stejari, tei, fagi, castani). Dar e mai usor, sa incasezi comisioane de la clientela imobiliara si sa incasezi taxe de la amarasteni, mimand implicarea in problemele acestui oras, din ce in ce mai betonificat, poluat si mizer.
      • +2 (6 voturi)    
        asa este! (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:32)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Just2019

        Romanii nu fug de RATB (pardon, ITB) ptr ca le aminsteste de perioada comunista, ci ptr ca e murdar si plin de tzigani. In orice te sui (autobuz, tramvai, troleu) ai sanse sa te dai jos tinandu-te cu mainile de nas sau cu purici luati de la cine stie ce aurolac.
        Bine, pe mine nu tziganii ma deranjeaza cel mai mult ptr ca m-am obisnuit de mult cu ei...pe mine ma deranjeaza faptul ca nu ma pot baza pe ITB. Stau in statie si nu vine frate, ma uit cu ochii in soare si nu apare....si daca apare dupa 20 min, fac apel la toate cunostintele de judo si arte martiale pe care le am ca sa imi fac loc pe scara (asa e de aglomerat).
        Da, cand o venti ITB-ul la timp si cand nu o mai fi aglomerat, ma sui si eu in el.
      • -6 (6 voturi)    
        platesti tu (Miercuri, 26 februarie 2020, 17:12)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Just2019

        pentru mijloace noi de transport si pentru ecologizare ? sau te-ai obisnuit la mocangeala ? Daca e sa o luam dupa miros, matale mirosi a ratb din toti rarunchii, daca n-oi fi chiar angajat la ei. Daca autobuzele noi au ajuns aproape ca cele vechi, cum spui, inseamna ca cetatenii care le folosesc nu merita mai mult, asa ca ramaneti cu rablele. Atat timp cat activitatea voastra nu se poate sustine economic nici macar cu suptventiile de acum, nu mai cereti noi subventii si redistribuiri, ca n-o sa functioneze. De fapt stii asta foarte bine. Sunt insa multi paraziti care traiesc pe spinarea acestui asa-zis sistem de transport in comun, iar altii ca bancher dispusi la orice umilinta numai ca sa foloseasca un serviciu ieftin, si sa mai economiseasca un ban. Asta sunteti, cu asta defilati, sa fiti sanatosi.
    • +4 (6 voturi)    
      esti (Miercuri, 26 februarie 2020, 16:11)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      pe langa subiect rau de tot.
  • +11 (15 voturi)    
    am mai zis n-o lasati singura (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:15)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    saracuta nu-si da seama care e treaba. a vazut prin Viena si alte orase de-astea care sunt din viitor pentru noi cum merg aia cum sunt organizati si s-a gandit atat cat a putut ca merge un copy/paste. Atat a putut nu e ea de vina. A zis ca daca aia au blocat o banda sa blocam si noi ce mare jmekerie si probabil s-a si gandit in intimitatea ei ba cat de tare sunt si nu s-au gandit altii la asta. A mai fost dezamagita ca a vazut autobuze euro6 care merg goale ca romanii nu-si lasa masinile acasa. Saracuta o fi vazut 601 care merge mai mult gol si n-a vazut 105 sau 368 sau altele inclusiv tramvaie care vin full mai ales in orele de varf. Ea nu intelege ca daca autobuzele merg goale inseamna ca n-au cautare pe traseul ala :))) Pandele tata ne implicam si noi cat de cat?
  • +11 (21 voturi)    
    terminati cu opiniile astea ecoteroriste... (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:28)

    leeloo2 [utilizator]

    Taxa aia nu era buna de nimic, nu ajuta poluarea sa fie mai mica insa saracea lumea.
  • +8 (10 voturi)    
    Gandita cu picioarele (Miercuri, 26 februarie 2020, 11:43)

    andrei63 [utilizator]

    Doamna Primar General si-a dat-o singura la picioare. Asa se intampla cand ce visezi peste noapte vrei sa aplici imediat !!!
    Cand vrei sa faci asa ceva intai pui la punct transportul alternativ si pregatesti orasul pentru asa ceva !! Camere de supraveghere ,panouri mari nu jucariile pe care le a montat Primaria, variante de ocolire a zonei cu restrictie ,eventual parcari pentru cei care nu pot intra.
    Dar daca tu nu faci aproape nimic si doar " VREI CA ASA TREBUIE " asa pateste. Eu nu am vazut in capitale europene asa haos in gandirea sistematizari ca aici. Dar de ce ne miram cand Doamna Primar (fosta stirista Antena 1 ) s-a inconjutat doar de IDIOTI care o aproba si cand spune tampenii !!!
    • -5 (7 voturi)    
      Corect (Miercuri, 26 februarie 2020, 13:03)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui andrei63

      Dar nu uitati ca, madamme Firea are adeptii ei, si ca miticii au votat si voteaza inca, cu doua mani PSD&Co si mai ales pe "duamna". Atat timp, cat au masa de manevra, madamme si PSD, vor face ce vor cu banii nostrii si pe banii nostril.
      • +3 (5 voturi)    
        Daca te uiti pe statistici, (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:41)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Just2019

        vei vedea ca la alegeri si la referendum in Buc s-a votat cu USD si PNL.
        PSD a avut un scor mai mic decat media pe tara...dar primarie opozitia a fost divizata acum 4 ani, de aceea a iesit Firea.
  • -1 (9 voturi)    
    Presa- catelul cleptocratiei! (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:06)

    Marionette [utilizator]

    De cate ori se discuta despre a da bani cetatenii statului sau monopolurilor (electricitate, gaze, etc) masurile sunt prezentate de cateii cleptocratilor ca fiind "bune".
    Daca este ca statul sa presteze ceva pentru care se platesc taxe "vaduvim bugetul", este ceva rau.
    Daca discutam insa de un privat care nu vrea sa-si vaduveasca bugetul gen emag care vinde masca cu 100 lei "mama lor de burgeji" tot presa latra, "cum e posibil asa ceva, e criza!".
    Pe langa fondul asta de baza al total necredibilei prese apare si intoarcerea "ca la ploiesti" in functie de cel care baga banul in tonomat. O masura este rea dar si buna in acelasi timpu in functie de cine o aplica si pentru cine o aplica.
    PE-NI-BIL !!!!!!!!
  • +10 (10 voturi)    
    Cine plateste ce s-a cheltuit pana acum! (Miercuri, 26 februarie 2020, 12:53)

    bcorina [utilizator]

    In conditiile in care s-au cheltuit bani publici pentru montat panori , dispozitive etc., cine plateste pentru acesta cheltuiala inutila?
    Este deturnare de foinduri publice. Sa plateasca d-na Firea tot ce s-a cheltuit inutil din banii ei proprii.
    Poate aude si Curtea de Conturi de jaful din bani publici de la PMB.
    • +2 (2 voturi)    
      Cum cine? (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:33)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

      Bugetul primariei, adica noi!
  • -4 (10 voturi)    
    Proiect bunicel (Miercuri, 26 februarie 2020, 13:18)

    ady77 [utilizator]

    Se mai putea imbunatati, dar aceasta manevra de retragere, a fost ceruta de partid (psd), pentru a mai scoate niste voturi.
    La ora actuala psd-ul este in pierdere de procente, si o masura de acest fel, exista sanse sa se concretizeze in voturi, la alegerile ce urmeaza.
    O sa ne bage pe gat in campanie, "vedeti ca am renuntat la taxa, saraciilor care stati in Bucuresti"
    Parcarea din capat de la Straulesti, e doar un sfert ocupata, in condditiile in care costul e de 50 bani/ora, si masini parcate pe afara o gramada.
    E chestie si de cultura civica, ceea ce ne lipseste noua ca popor.
    • 0 (2 voturi)    
      asa e! (Miercuri, 26 februarie 2020, 14:35)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      M-am crucit si eu cand am vazut cate masini sunt lasate acolo pe trotuar...iar parcarea goala. Daca spui ca e un sfert ocupata, e un mare progres. Acum 2 luni era sub 5% ocupata.
    • 0 (4 voturi)    
      Când nu faci lucrurile când și unde trebuie. (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:37)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Așa se întâmplă.Se vede că în administrația București lucrează analfabeți funcționali.Cum este Firea,sunt și colaboratorii.
  • +6 (6 voturi)    
    vinieta oxigen (Miercuri, 26 februarie 2020, 15:29)

    Addi [utilizator]

    Nu stiu cum poate fi considerata o masura buna, una care a fost gandita prost de la bun inceput. A fost masura proasta de la bun inceput. Nu era nici taxa de poluare, nici una de aglomerare. Era o taxa discriminatorie aplicata proprietarilor de masini mai vechi, care nu ar fi adus rezultatele dorite de oameni, ci doar ceva bani la buget si multa frustrare pentru ca era discriminatorie. O astfel de masura trebuie gandita/pregatita din timp, inclusiv prin studiu de impact. Se analizeaza scenarii alternative si se alege cel mai bun scenariu. Oamenilor le pregatesti niste alternative si le dai si un timp pt a se pregati. O masina nu o schimbi peste noapte. Majoritatea oamenilor sunt saraci sau aproape. Vinieta aceasta nu tinea cont de emisiile propriu-zise, care sunt determinate si de capacitatea colindrica. Erau favorizate "gipanele", masini puternice, cu emisii corespunzatoare, foarte raspandite in Bucuresti, in mod deosebit de catre clasa politica. Se facea loc acestora in dauna unor oameni amarati, care nu aveau posibilitatea sa isi schimbe masina in cateva luni. Si care nici nu circula prea mult. Deci un alt aspect: poluiaza cine circula mult, prin zone aglomerate, care conduce agresiv. Finalul, PS-ul, pune punctul pe i. Ce facem cu camerele montate deja? Monitorizam traficul, vedem cine si cat circula, cum circula si pregatim o masura corecta. Montam intre timp statii de incarcare pentru electrice si hybride. Nu de alta, dar nici Euro 6 nu vor avea viata lunga si romanul nu-si permite schimbarea masinii la cativa ani, dupa toanele politicienilor. Sunt oameni, care au o masina, dar nu circula prea mult in Bucuresti. Sunt soferi de week-end, care pleaca la inceputul week-end-ului si se intorc la sfarsitul acestuia. Deci, haideti sa pregatim o masura buna, sa-i constientizam pe oameni si veti avea o surpriza placuta. Daca luam aceste decizii din mana politicienilor populisti si le dam pe mana specialistilor, romanii vor reactiona altfel. Nu toti, dar o masa critica
  • 0 (2 voturi)    
    titlul (Joi, 27 februarie 2020, 1:36)

    micplac [utilizator]

    titlul este in contradictie cu continutul !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by