OPINIE. Drumul către eternitate nu se străbate în pijamale găurite​

de Ioana Popescu     HotNews.ro
Luni, 13 ianuarie 2020, 18:20 Actualitate | Opinii


Cristina Topescu
Foto: Facebook
​În grupul meu de prietene, glumița despre cum o să murim singure și or să ne mănânce pisicile fața e atât de comună, că deja nici nu se mai râde la ea. De fapt, femeia cu pisicile e un simbol atât de puternic înrădăcinat în mințile noastre, încât nu se mai întreabă nimeni de ce în povestea asta femeia singură crește pisici - nu bărbatul. Poate bărbaților nu le plac pisicile? Sau poate doar femeile rămân singure?

Nici una, nici alta. Cultura noastră doar taxează mai aspru femeile care, de la un punct încolo, n-au familie. În imaginarul colectiv, au greșit ele ceva acolo. N-au știut să țină de bărbat. Au fost prea carieriste. Prea cu pretenții. Ăla nu, ăla nu, poftim, rămâi singură dacă nu ți-a priit altfel.

Femeia singură aproape că merită glumița cu pisicile, pentru că, spre deosebire de bărbat, care e ghinionist, ea și-a negat în mod conștient și asumat natura maternă și nevoia de a îngriji - un copil, un bărbat - o chestie care a produs nenumărate ecrane albastre în mințile oamenilor (deopotrivă bărbați și femei) de-a lungul istoriei.

Cristina Țopescu a fost una dintre femeile care au avut nesimțirea să moară singure. Nu cu pisici - cu câini. Ba mai mult, doamna nici n-a lăsat un bilet, să știm și noi o treabă, dacă s-a sinucis sau nu. Însă cadavrul femeii singure nu aparține nimănui, iar presa se poate înfrupta din el la liber, așa cum uneori oamenii străzii ajung subiecți de disecție în facultățile de medicină.

Aflăm, astfel, despre cum Cristina Țopescu a murit sub plapumă, un detaliu de mare greutate pentru tribunalul poporului aflat în fața complicatei sarcini de a decide cât de vinovată era jurnalista de propria-i singurătate.

Aflăm ce avea în stomac - “tablete medicamentoase”.

Mai aflăm că doi dintre câinii ei au murit, dar s-au găsit alții vii și câtă mâncare aveau aceștia la dispoziție, deși cel mai probabil amărâții au murit de sete, nu de foame. Încet și dureros, cum se moare de sete, făcând-o pe femeia singură vinovată și de tragedia animalelor abandonate morții lente și nedemne.

Ca femeie singură, te chinui mereu cu diverse chestii banale altfel: să-ți tragi fermoarul la rochie până sus, să schimbi becurile, deși nu ajungi la ele, să găsești un instalator bun care să-ți desfunde chiuveta. Și peste toate asta te întrebi mereu ce se va întâmpla dacă într-o seară o să te îneci cu o felie de măr. Cam după cât timp te-ar găsi vecinii? Ți-ar mânca, cu adevărat, pisicile fața?

Din moartea Cristinei Țopescu învățăm însă că lista cu întrebări nu trebuie să se oprească aici. Trebuie să te gândești în fiecare moment dacă ai fi ok să mori într-o anumită ipostază, pentru că nimeni n-o să te protejeze de foamea publicului consumator de drame care nu-s ale lor, și cum mori, așa o să și apari în presă: în plapumă, pe budă, schimbând becul de la bucătărie.

Ideal ar fi să fii mereu pregătită: machiată, aranjată, îmbrăcată cu hainele alea bune, nu pijamalele găurite în care îți place să stai de obicei. O femeie singură, de o anumită vârstă, găsită moartă în casă în pijamale găurite e demnă de milă. Nu mai știa să aibă grijă de ea. O luase razna de singurătate, săraca.

Dacă Cristina Țopescu a murit pe 28 decembrie și a stat trei săptămâni în casă și nimeni, dar nimeni nu s-a întrebat unde e și ce se întâmplă cu ea, ceva e cu adevărat stricat în noi, în toți, și cu toții împărtășim responsabilitatea. Nu nu neapărat pentru cazul acesta.

Pentru că unul din doi vârstnici din România suferă de singurătate.

Singurătatea aia cruntă, care te face să te simți închis într-o bulă. Care te anihilează ca ființă umană. Pe care o porți pe stradă ca pe o mantie care te face invizibil, omul care vede tot, dar nu există pentru ceilalți.

Cristina Țopescu n-a răspuns la telefon trei săptămâni, dar toată lumea a presupus, firește, că a plecat în concediu. Că așa făcea ea mereu, așa cum se justifică, pe pagina de Facebook, cunoștința care a găsit-o în cele din urmă în casă, adăugând că jurnalista a trecut în lumea celor drepți “așa cum și-a dorit, alături de cățeii ei”.

Exact așa cum și-a dorit, cu siguranță. Și-a ales totul, până la modelul de pe plapumă cu care s-a învelit în ziua de 28 decembrie. De foarte multe ori, ne este greu să ne imaginăm că omului de lângă noi îi e rău. Pentru că asta presupune faptul că ar trebui să ieșim, pentru câteva momente, din iluzia controlului relativ pe care îl avem asupra vieților noastre. Să acceptăm că unii oameni din jurul nostru nu sunt ok deloc, deși așa ne place să credem. Să punem mâna pe telefon, să întrebăm dacă e totul bine, să ascultăm povestea nefericirii altcuiva, să facem un efort emoțional de apropiere față de un om care s-ar putea să-ți strice vibe-ul cu sclipici de sărbători.

Dar dacă Cristina Țopescu a plecat în concediu, e în regulă. Putem să ne bucurăm liniștiți de Revelion. Și dacă nu punem mâna pe telefon să sunăm sau nu îi ciocănim la ușă, atunci când nu răspunde, e ca pisica lui Schrodinger: nu e nici vie, nici moartă. Există doar ca gând abstract, nicidecum ca ființă umană.

Dacă ești o doamnă singură trecută de o anumită vârstă, ia-ți, așadar, precauții. Roagă vecinii să verifice măcar odată pe săptămână că de la tine din casă nu vine un miros suspect. Ia-ți câini, nu pisici - cu ocazia asta am aflat că ei sigur n-or să-ți mănânce fața. Umple-le mereu castroanele până la refuz. Anunță la birou că nu pleci în concediu. Pune-ți mereu hainele alea bune și fondul de ten înainte să te bagi în plapumă - și cine știe, poate înlocuiește-o cu o pilotă, că sună mai fin când te dau la știri apoi.

Practic, fă tot ce trebuie ca să te asiguri că nimeni n-o să se simtă vinovat de dispariția ta și că ieși din lumea asta cu eleganța și feminitatea care se cer de la tine, chiar dacă ești doar jumătate de femeie. Dacă n-ai avut bunul simț să-ți faci niște copii. Și, cel mai important, reține că: “daca cineva moare singur si NIMENI nu observa 3 saptamani => acel cineva era "defect" NU restul lumii” (comentariul poate fi găsit aici)


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















133802 vizualizari

  • -3 (75 voturi)    
    Pff (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:32)

    Tony_K [utilizator]

    Milenials, multa vorba, vai ce chinuite suntem noi femeile! F O!
    • +10 (62 voturi)    
      e sindromul FEMEILOR LIBERE (Luni, 13 ianuarie 2020, 21:05)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

      femeile in ziua de astazi au fost transformate de politicile de STANGA in niste fiinte singure care nu mai au nevoie de barbati, care se concentreaza doar pe cariera si care in final mor singure

      nu mai au nevoie de barbati decat pt a face un copil (in mintea lor si in politica feminista), pot sa se intretina singure iar pt sex oricum nu aveau ele nevoie de atat bataie de cap


      de acum inainte vor fi tot mai multe cazuri ca asta
      • +12 (24 voturi)    
        Singuratatea nu-i rezervata unui anume sex (Marţi, 14 ianuarie 2020, 11:02)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        E ceva adevar in ce spuneti, dar aveti un comentariu tare misogin. Nu doar femeile sunt o tinta pentru propaganda anti-familie, nu doar femeile renunta la familie pentru cariera.
        Mor singuri si barbatii, oamenii mor singuri si e complet irelevant ce au intre picioare dupa ce au murit. Dreapta nu inseamna in niciun caz misoginism, bine? Sa lasam oamenii sa moara fara a amesteca politica in asta si fara a intra cu bocancii in vietile lor.
      • -1 (15 voturi)    
        Tampenii (Marţi, 14 ianuarie 2020, 15:34)

        baraka [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Ca sa crezi tampeniile pe care le spui? Probabil ai 12 ani si esti necopt la minte.
    • -1 (29 voturi)    
      foarte bine rezumat :))) (Marţi, 14 ianuarie 2020, 9:02)

      sur_la_droite [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

      Bla Bla Bla, suntem niste victime ale patriarhatului, de aia suntem singure :)

      Maybe, just maybe, you're just a bitch that nobody can stand :)
  • +7 (47 voturi)    
    mda... (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:34)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Da, stimata doamna, asa este, suntem defecti cu totii. De vreo 30 de ani incoace.
    Dumnezeu s-o ierte.
    • -5 (13 voturi)    
      Doar ca: (Marţi, 14 ianuarie 2020, 12:44)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      1) O doamna nu scrie atat de abject
      2) Stima e pentru cei ce stimeaza pana si prin tacere.

      Diana Maria are dreptate: Hiene!
    • +1 (1 vot)    
      Cum asa?! (Joi, 16 ianuarie 2020, 11:57)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

      Suntem defecti de cand s-a terminat comunismul? Serios?! :)))
  • +46 (56 voturi)    
    hmm (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:46)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    "Pentru că unul din doi vârstnici din România suferă de singurătate."

    Cred ca de fapt toti mor de singuratate. Dupa o anumita varsta, sau mai bine spus in momentul cand nu se mai pot deplasa singuri, soarta le e pecetluita. Nu mai ies din casa, nu mai merg la cumparaturi, nu mai viziteaza pe nimeni si nimic. Nu avem infrastructura necesara, unele blocuri nici lifturi nu au. Iar spatii de ingrijire colectiva nu exista, acele "azile" de batrani sunt la fel de populare precum orfelinatele.

    Nu, batranii nostri mor singuri fiindca nu se pot deplasa iar noi, cei din jurul lor, ii uitam acasa fiindca e mai simplu. Societatea nu ii mai vrea si ii lasa sa se stinga incet, singuri.
  • +57 (95 voturi)    
    Eu nu ma simt responsabil de moartea ei. (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:51)

    Metec [utilizator]

    Nu cred in responsabilitatea colectiva, ci numai in cea individuala. Nu stiu de ce Cristina Topescu a murit singura in casa, insotita numai de caini. Nu stiu de ce n-a avut copii sau prieteni care s-o viziteze sau macar sa o sune de Sarbatori. Poate pentru ca a iubit mai mult animalele, decat oamenii. In orice caz, a avut motivele ei personale, care nu sunt treaba nimanui.
    Insa nu accept sa fiu facut responsabil pentru moartea ei, nici macar in abstract, asa. Fiecare e responsabil pentru modul in care alege sa traiasca si sa moara. Nu a omorat-o nimeni, deci ea a ales sa moara singura. Foarte trist, bineinteles. Insa demn.
    Sa-i pastram o amintire frumoasa si sa-i trimitem un gand bun, acolo unde este!
    • +1 (17 voturi)    
      Un comentariu (Marţi, 14 ianuarie 2020, 11:29)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      absolut corect şi decent. Subscriu.
      Poate că prietenii ei "apropiaţi" ar trebui să aibă ceva remuşcări (sau nu), dar nu poţi culpabiliza o societate întreagă pt asta. Ca să dau un exemplu concret, responsabilitatea colectivă se poate aplica minerilor care au participat la mineriade.
    • -2 (12 voturi)    
      Absolut corect. (Marţi, 14 ianuarie 2020, 15:07)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      .
  • +22 (80 voturi)    
    Cinism (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:52)

    valll [utilizator]

    Acest text ma revolta. Chiar daca se crede subtil, a te folosi de un moment atat de dramatic ca sa ataci proastele obiceiuri ale presei, ale lumii, mi se pare de-a dreptul cinic si lipsit de respect pentru cea care a decedat.
    Este unul dintre cele mai sinistre moduri de a comenta evenimentul!
    • +3 (33 voturi)    
      Tot (Luni, 13 ianuarie 2020, 23:12)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui valll

      textul e de prost gust si n-are nicio relevanta ce ataca,subtil sau mai putin subtil.
      D-zeu s-o odihneasca pe Cristina!
  • +41 (71 voturi)    
    vina cui este? (Luni, 13 ianuarie 2020, 19:07)

    gic [utilizator]

    Pana si autoarea articolul se vaita ca toata lumea se vaita.

    Pana la urma a cui e vina ca nu a cautat-o nimeni pe dna Topescu?

    A trait cum si-a dorit, mai ales dupa revolutie si s-a inconjurat de cine si-a dorit.

    Sunt atatia mult mai ghinionisti decat dna, pe care nu-i mai plange nimeni.

    Odihneasca-se in pace!
  • -16 (54 voturi)    
    Excelent articol, (Luni, 13 ianuarie 2020, 19:07)

    Namaste [utilizator]

    Bravo, bravissimo! It's so sad...
    • -5 (15 voturi)    
      Execrabil....de fapt (Marţi, 14 ianuarie 2020, 13:12)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

      Fiecare doarme dupa cum isi asterne.Exista atatea activitati de voluntariat.....si atatea feluri de a interactiona cu societatea.
      • +3 (9 voturi)    
        Trist, foarte trist, (Marţi, 14 ianuarie 2020, 14:22)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        articolul este binevenit...
      • 0 (0 voturi)    
        De dragul (Marţi, 14 ianuarie 2020, 21:22)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        literaturii...
  • +19 (53 voturi)    
    De ce ar fi lumea defecta? (Luni, 13 ianuarie 2020, 20:08)

    Vladf555 [utilizator]

    Ce-mi datoreaza lumea la batranete?
    Nimic.
    E doar bula femeilor tinere care cred ca lumii ar trebui sa-i pese de tine si atunci cand nu-i mai pasa, ceva e defect.
    Nu, oamenii cam vor ceva de la tine-- sa te @#$% daca esti femeie, bani/atentie/hamaleala daca esti barbat.
    De asta prietenii adevarati sunt mai valorosi ca aurul.
  • +29 (53 voturi)    
    responsabilitatea (Luni, 13 ianuarie 2020, 20:45)

    dailyshow [utilizator]

    Fiecare e responsabil de propria fericire. De unde stie toata tara acum ca femeia asta era singura si nefericita?! Fericirea e ceva personal, poti sa fii fericit si singur, sa fii bine-mersi. N-a lasat in urma familie, probleme, scandaluri. O moarte dinasta se poate intampla oricui - ti se opreste inima, de exemplu, sau faci un AVC urat.
    Ca n-a cautat-o nimeni 3 sapt. - iar, oamenii se obisnuiesc sa ne trateze asa cum le indicam noi. Daca ea era ok, atunci apropiatii nu aveau vreun indiciu ca nu e ok. Asa ca chill, si traiti fiecare zi cu recunostinta!
  • +6 (24 voturi)    
    interesant (Luni, 13 ianuarie 2020, 21:29)

    sitizan [utilizator]

    ..articol dar cumva pe o muchie periculoasa.
    Ioana spune lucruri care trebuie spuse, insa momentul e cam sensibil si nu prielnic neaparat pentru analize amare. Cateodata degeaba ai dreptate daca nu ai norme de aplicare.
    Mie mi-a placut.
    • +8 (26 voturi)    
      Cam multă gargară (Marţi, 14 ianuarie 2020, 0:01)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui sitizan

      Pentru o concluzie absolut corectă: Și, cel mai important, reține că: “daca cineva moare singur si NIMENI nu observa 3 saptamani => acel cineva era "defect" NU restul lumii”
  • +27 (29 voturi)    
    ... (Luni, 13 ianuarie 2020, 22:46)

    tirolez [utilizator]

    Sunt oameni care au avut familie, chiar si copii 2-3 si tot asa sfarsesc. Fiecare cu soarta lui.
    • -2 (16 voturi)    
      mda (Marţi, 14 ianuarie 2020, 8:27)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      si e tot vina lor pt ca n-au stiut sa tina familia aproape...

      daca nu stii sa ai o relatie si cu proprii copii atunci cand sunt adulti, nu vor avea niciun sentiment de compasiune pt tine, si te vor lasa sa mori singur... pt ca deh.. asta le-ai aratat si tu cat au fost ei mici
      • +3 (3 voturi)    
        o relatie se bazeaza pe doua persoane (Marţi, 14 ianuarie 2020, 15:39)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Asa ca nu se poate pune numai in carca unei persoane.

        Relatiile se consolideaza/distrug in timp. in timpul interactiilor dintre cele doua parti.

        Este ca in divort - nu numai unul este vinovat ci ambele parti sunt vinovate chiar daca pp ca numai o parte a gresit in timpul casniciei si asta pentru ca nu cred ca mai este cineva obligat in ziua de astazi sa se marite/insoare cu o anumita persoana astfel incat conclud asa cum am scris si mai sus. Ambele parti sunt responsabile.

        Dar este foarte bine ca se discuta - sa meditam asupra subiectului.

        Cristina era relativ tanara, dar cred ca a avut parte de multe neimpliniri in viata sa personala.

        cert este ca daca dupa 2 saptamani te gaseste cineva mort in casa este ceva horror. Adica ne cam doare in pix si nu prea ne intereseaza decat de propria persoana si cam atat. Oare suntem atat orbi si de indiferenti/opaci la ceea ce se intampla cu altii???

        Fiecare ar trebui sa se stie pe sine destul de bine si sa actioneze in consecinta.
  • +9 (21 voturi)    
    bine ar fi sa fie evitata comparatia cu barbatii (Luni, 13 ianuarie 2020, 22:59)

    dessik [utilizator]

    Femeile sunt criticate mai mult ca sunt singure pentru ca se plang mai mult. Ori sunt bocite mai mult de alte femei, din falsa compasiune. Barbatii isi accepta soarta. Nu sunt ghinionisti. De unde prostia asta? Femeile de obicei cred ca "l-ea mancat cineva norocul".
  • +24 (28 voturi)    
    dece? (Luni, 13 ianuarie 2020, 23:28)

    Iulian Dita [anonim]

    dece raman femeile singure la batranete..?
    pentru ca majoritatea barbatilor fac infarct sau atac cerebral inaintea lor..
    deasta e mai intalnit termenul "vaduva", decat vaduv.
    • 0 (2 voturi)    
      statistic vorbind ai dreptate (Marţi, 14 ianuarie 2020, 15:43)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Iulian Dita

      Dar, daca te gandesti ca o femeie atunci cand naste se regenreaza poti sa iti dai seama si de ce unele femei traiesc mai mult - nu aduc in discutii pe cele care abuzeaza de aceasta optiune pentru ca ...

      Este un motiv de analiza stiintifica sociologica.
  • 0 (30 voturi)    
    comentariu (Marţi, 14 ianuarie 2020, 1:13)

    mabe [utilizator]

    Mai..madam Popescu. ca ai talent la a enunta pareri si impresii , ai ..n-am ce zice, dar ceia ce zici, continutul acestor idei e cam prostituare a inteligentei si talentului la scris. Nu stiu cum ai ajuns sa scii pe ziarul; asta on line, pe ce criterii te-au aacceptat, dar ar fi fost bine sa fie o cenzura la contnut, adica o line rosie a bunului simt peste care sa nu se treaca.
    O dai , cu talent, cotita , la inceput de crede omul ca ironizezi felul in care s-a comentat decesul asta si pana la urma n-ai mai suportat si ai dat pe dinafara cu ...prostia.
    Fiinta umana moare si basta. Se moare in toate felurile si basta, Se moare orcand si basta Intelegi matale ?
    Daca fiinta umana isi alege momentul cand se moara fii sigura madam Popescu ca face ce trebuie dupa cum ii place sa se prezinte sau nu in fata lumii
    Cum iti permitii madam Popescu sa faci cometarii despre singuratatea decedatei. Cine psicile m....esti ca sa iti permiti asta ?
    • +1 (1 vot)    
      NU CRED ca ati inteles. (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:07)

      DoinaPaun1 [anonim] i-a raspuns lui mabe

      Domnule / Doamna..."comentariu".

      Ati inteles articolul?...Ca, dupa cum comentati, se vede ca NU prea.

      NU ati" inteles incotro "bate", NU ati inteles IRONIA fina..NU ati inteles NIMIC...

      E ca si cum, daca cineva spune ca X" i-a intrat pe sub piele lui" Y...ati intelege FIX asta ! la propriu!
      Si v-ati intreba cum se poate asta: chirurgical, cumva...sau....?!
  • +11 (21 voturi)    
    Ne nastem singuri,murim singuri (Marţi, 14 ianuarie 2020, 4:12)

    Danov [utilizator]

    Cristina Topescu a trait cum a vrut, asa cum facem toti! Moartea vine natural, in accidente sau boala! Trebuie sa o acceptam chiar daca o ignoram cat suntem sanatosi. Problema in viata este ce lasam in urma! Asta este responsabilitatea noastra!
  • +28 (40 voturi)    
    stereotipuri! (Marţi, 14 ianuarie 2020, 5:54)

    Codruta N [utilizator]

    1 - Eu stiu foarte multi barbati singuri care au pisici, iubesc pisicile samd.! In general sunt barbati draguti, placuti, inteligenti si cat se poate de sociabili!
    2 - Oricum oamenii mor singuri! Este EXTREM de putin probabil ca, pana si in eventualitatea ca musai esti casatorit(a) doi soti sa moara simultan in mod natural! Moare intai unul iar celalalt ramane singur! Dupa o vreme moare si acela. Nu e nimic anormal in asta! Nu cred ca si-ar dori cineva sa-i fosgaie incontinuu vecinii prin casa, "ca sa nu moara singur(a)"!
    3 - Pana la urma, dupa moarte pricum putrezesti (desi acum nu mai sunt f. sigura, cu chimicalele astea din alimente). Ca e sub pamant sau la suprafata tine doar de (dis)confortul celor ramasi in viata. Nu cred ca pentru cel decedat mai conteaza! Iar textilele de pe tine oricum se gauresc, daca putrezesti! Din acest pdv. obiceiul musulmanilor si al evreilor de a ingropa fara textile mi se pare MULT mai decent - macar evita comentariile de prost-gust! In fond, te nasti in pielea goala!
    4 - Poate ca femeii ii placea singuratatea, care-i problema voastra? Singuratatea, ca si socializarea, are avantajele si dezavantajele ei! Unii le prefera pe unele, altii pe celelalte! Oamenii sunt diferiti - ceea ce, la urma-urmelor, e foarte bine!
    5 - Uite un motiv serios sa tin pisici in loc de caini - macar, daca mor cu ele in casa, n-or sa moara de foame! FIX de aia ar trebui sa mi se rupa, ca raman sau nu "fara fatza" dupa ce oricum nu mai sunt! Parca nu raman fara ea oricum, dupa o vreme! Industria asta a inmormantarilor a atins culmea ridicolului!
    6 - Vad ca lumea se oripileaza ca a murit singura, in loc sa se oripileze ca a murit la numai 59 de ani! Băi! a murit o femeie de NUMAI 59 DE ANI!! Servicii medicale de cacat in tzara asta!!!
    7 - Pana la urma, ce daca a murit singura? Din cate am inteles a murit linistita, in somn! La drept vorbind, o invidiez! Nu s-a chinuit si nici n-a plictisit pe nimeni cu agonia ei! Pacat doar ca s-au chinuit cateii :(
    • -1 (1 vot)    
      apreciere comentariu (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:51)

      DoinaPaun1 [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      @Codruta
      Felicitari pentru comentariu!
      Citind cateva comentarii, vezi nivelul de inteligenta, de cultura, vezi mentalitati si chiar analfabetism cultural (la cei ce NU au inteles subtilitatea articolului, ironia fina si incotro "bate".
  • +15 (25 voturi)    
    stereotipuri - continuare (Marţi, 14 ianuarie 2020, 6:02)

    Codruta N [utilizator]

    8 - Sa scrii un articol in care, subliminal, sa dai vina pe altii ca isi trag seva insipratiei din moartea altora, in timp ce chiar TU faci acest lucru, mi se pare chiar "cool"! :P
    9 - Dar de fapt, da! avem o cultura de cacat, in care, pentru ACELASI lucru femeia e "vinovata ea de cevaaa..." - pe cand barbatul e "de admirat"! Asta tine si de "cei 7 ani de-acasa", si de "religia in scoli" si de alte obiceiuri proaste! Din pacate, asta avem - lucram cu materialul clientului! Vad ca NIMENI nu se leaga de emisiunile cretine in care fetitele sunt MUSAI "printzesici" si in care femeile NU sunt invatate cum sa schimbe o sigurantza sau o garnitura la un robinet - ci cum sa se machieze si ce sclipiciuri sa-si mai puna pe tzoale! Sau chiar pe nas ori pe fund, daca se poate!
  • +9 (13 voturi)    
    Prietene? (Marţi, 14 ianuarie 2020, 7:50)

    kilroy456 [utilizator]

    Daca cineva nu-ti raspunde la telefon cu saptamanile, acea persoana nu iti este prieten si nu acorda nici o importanta incercarilor tale de a pastra o conexiune.
    E posibil ca dna Cristina Topescu sa se fi comportat la fel cu toti cei care incercau sa pastreze o conexiune cu dansa (din moment ce nu s-a alertat nimeni imediat ca n-a raspuns la urarile de anul nou).
    Si este meritul acelor persoane (si nu al doamnei Topescu) ca au monitorizat situatia si au gasit-o dupa doar 14 zile. (Si e bine ca a fost anul nou in acest interval. Daca se intampla in oricare alta parte a anului, ar fi durat mult mai mult.)
    Altfel, daca ar fi fost doar eforturile doamnei Topescu de a pastra o conexiune cu cei din jurul dansei, ar fi gasit-o dupa ani de zile.
    Fiecare are dreptul sa traiasca cum doreste. Asta se pare ca a fost ce a ales sa faca doamna Cristina Topescu.
    Dumnezeu s-o odihneasca.
  • -2 (16 voturi)    
    Cultura noastră este cultura noastră (Marţi, 14 ianuarie 2020, 8:56)

    revelare [utilizator]

    doar autorea este fixată în clișee propagandistice comunistoido-progresiste și fumate ca o gârlă de proști, care ori se pișă pe el de vot (cum pare cazul aici) ori votează PieSDi.
  • +1 (13 voturi)    
    Ne-am desumanizat (Marţi, 14 ianuarie 2020, 9:19)

    valll [utilizator]

    Ma uimeste cat de multi comentatori s-au lasat atrasi de aiurelile autoarei...
    Este ca si cum o obsedata de cercetare isi gaseate o prietena decedata si, fara sa fie macar o clipa impresionata, se repede sa-i faca disectia. Iar cei din jur - comentatorii - sunt si ei atrasi de rascolitul printre organele bietului decedat.
    Este aici si un tip mai aparte de ipocrizie. Se putea gasi alt moment, se putea trata cu mai mult respect, exista si mijloace reale si eficiente de a combate efectele singuratatii. Nu profitand de decesul Cristinei Topescu.
  • +6 (6 voturi)    
    Cine a sunat la 112 pt. ea? (Marţi, 14 ianuarie 2020, 10:18)

    Mery92 [utilizator]

    Din cate inteleg, pana la urma la 112 a sunat cea care se ocupa de pagina ei de Facebook. Zicea ca a tot sunat si nu a raspuns pana a ajuns sa sune la 112.

    De ce a sunat la 112? Sa speram ca nu din motivul ca nu a mai avut rabdare cu plata facturii pe luna decembrie pt. serviciile ei de postare pe Facebook.

    Si daca ar fi asa, ca a sunat in disperare pt. a o gasi si a plati factura restanta, tot e bine. Poate fara factura aia restanta nu o descoperea nimeni.

    De adaugat la “to do list” si sa ai facturi neachitate la freelanceri, ca nu scapi de ei.
  • 0 (10 voturi)    
    boring (Marţi, 14 ianuarie 2020, 10:33)

    BogdanNicolaescu [anonim]

    .
  • +8 (16 voturi)    
    Care-i faza cu obsesia asta cu pisicile? (Marţi, 14 ianuarie 2020, 11:24)

    Mmm [utilizator]

    Ideea centrala a articolului e ok, adica haide oameni fiti mai implicati, mai constienti de omul de langa voi, mai putin opaci la emotii si mai vii emotional in general...dar e ingropat in atat sarcasm si atatea glumite si feminism, ambele cam obosite, ca se cam pierde printre randuri...sau ca sa folosim o expresie celebra: the message is lost in translation.

    Care-i faza cu pisicile o sa-ti manance fata ? Ai auzit tu de vreun caz? Sau ti s-a parut ca e o gluma buna...e naspa de tot, te asigur. Sunt o femeie de o anumita varsta care are pisici. Nu au nici macar o urma de agresivitate fata de noi. Daca nu ne simtim bine vin sa ne aline, daca suntem stresati vin sa ne aline. Nu ne ataca pentru ac suntem vulnerabili, te asigur. Am vazut pisici afara cum au lasat soarecii si sobolanii acolo, dupa ce au murit. Nu mananca hoituri, draga doamna, nu sunt vulturi.

    Hai sa fi empatici cu situatia Cristinei Topescu si a bietilor ei caini fara sa mai facem judecati de valoare.

    Nu toata lumea e interesata de faptul ca a murit sub plapuma, doar trista ca s-a dus asa, nestiuta de nimeni. Eu presupun ca s-a precizat cum a fost gasita, ca sa se sublinieze ca s-a asezat tacticos la somn. Nu stiu ce o fi crezut fiecare ca reprezinta acest gest, dar presupun ca au crezut ca semnifica ceva, de aceea au pomenit.

    Nu mi s-a parut ca s-a aratat lipsa de respect Cristinei pentru ca a fost precizat modul in care a murit, doar o constentizare a tragismului acestei treceri in nefiinta.

    Si indiferenta oamenilor din jurul ei a reiesit loud and clear ...adica a fost extrem de evidenta oricui a urmarit ce se intampla. Nu trebuie sa lovesti pe nimeni peste frunte cu aceasta concluzie, te asigur.

    Drum bun spre Stele Cristinei, si cainilor ei !
  • +5 (15 voturi)    
    Empatia! (Marţi, 14 ianuarie 2020, 14:57)

    mfilip91 [utilizator]

    Pe scurt: Sunt de acord cu ceea ce s-a scris in articol. As adauga numai atat: Majoritatatea indivizilor societatii sint bolnavi de egoism. Sint interesati DOAR de propria persoana, de propria bunastare, sanatate etc. Rar intilnesti pe cineva cu doza minima de empatie. Cati dintre cei care ati comentat pe aici v-a trecut prin cap sa cautati si sa ajutati o persoana pe care o stiti singura? Cati?! O persoana singura are decenta de a nu deranja si isi consuma singuratatea si durerea in tacere. Autoarea nu v-a acuzat (aviz celor care ati facut astfel de comentarii) de moartea in singuratate a Cristinei ci, de lipsa de empatie fata de "aproapele" vostru! Dar aceasta notiune si-a perdut cu totul continutul, se pare. Pacat. Mare pacat!
    • +2 (2 voturi)    
      uite io am facut ceva (Marţi, 14 ianuarie 2020, 16:15)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui mfilip91

      Acum fara frica afirm chestia asta.

      Atat cat am putut - zic si chestia asta. Spor.
      • -2 (2 voturi)    
        Binele se face in tacere! (Marţi, 14 ianuarie 2020, 17:31)

        mfilip91 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ... "Atat cat am putut". Oare?!
  • +4 (6 voturi)    
    Empatia a murit (Marţi, 14 ianuarie 2020, 15:38)

    baraka [utilizator]

    Solidaritatea a murit. In inima unora numai individualismul extrem este binevenit. De aia se duce dracu lumea.
  • +4 (10 voturi)    
    ciudat articol.. (Marţi, 14 ianuarie 2020, 16:13)

    ..13 [utilizator]

    1. Incepe sa planga femeile ca sunt analizate critic de catre colectivitate.

    2. Se intoarce la cazul Cristina care sincer cred ca nu si-a dorit sa ramana singura si poate si de aceea crestea un numar relativ mare de caini...

    3 niste misto-uri care o au in centru pe Cristina - de ce??? Oare nu folosim un caz pentru ce???

    4. Pp ca era plecata in concediu si nu ar fi raspuns la oarece apeluri este gresita pentru ca omul mai da un semn de viata oriunde ar fi - un scurt sms - de raspuns- o scurta conectate pe Fb si trimite un semnal in privat...

    5. Ma deranjeaza atat de multe speculatii - mortii cu mortii iar vii cu vii dar cu mai multa decenta fata de cei morti indiferent de modul si cauzele mortii lor.

    6. Regret disparitia Cristinei - mi-a dovedit pe 22 decembrie 2019 ca este o persoana exceptionala, extrem de delicata.

    Sa respectam delicatetea domniei sale si sa invatam de la ceea ce a fost frumos si valoros. MUltumesc!
  • -1 (7 voturi)    
    Ziua de azi (Marţi, 14 ianuarie 2020, 18:35)

    nick24 [utilizator]

    În trecut, o casă avea mamă, tată, copii și bunici! Fiecare cu camera lui, dar fiecare cu rolul și misiunea lui.
    În ziua de azi, totul s-a schimbat, tinerii vor să stea singuri ( repet SINGURI!) să fie independenti, cariera e mai importantă ca familia. Foarte rar se mai formează o familie pe viață! Copiii nu mai sunt un scop ci sunt o frână în carieră, distracții...
    Natalitatea a scăzut dramatic, femeile au devenit independente, cu cariera lor, cu venitul lor, nu mai vor să se sacrifice născând și crescând copiii. Instinctul matern e stins cu animale de companie, care vorba unei vecine sunt mai fidele și mai curate decât oamenii!
    Vecina are un câine, dar nu mai pot să intru la ea în casă de miros, păr peste tot și mobila și covoarele roase.
    Altă cunoștiințâ are 3 pisici, pe care le ține în casă, cu toate că are curte. În casă e plin de păr și alergeni, de îți lăcrimează ochii.
    Animalele sunt CHINUITE de oamenii care le țin în casă. Aveau alt rol real pe lângă casă: să păzească, să prindă șoareci.
    Îmi pare foarte rău de Cristina Țopescu, dar ea s-a izolat, nu cunoștiințele și prietenii.
    Ea s-a sacrificat pt câinii ei...
    • -1 (1 vot)    
      EMPATIE MENTALITATI invechite. (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:43)

      DoinaPaun1 [anonim] i-a raspuns lui nick24

      @Ziua de azi
      Dta intelegi ERONAT si CUM ITI CONVINE ..."ziua de azi"

      De EMPATIE ai auzit?
      De CIVILIZATIE ai auzit?

      Da, femeia nu mai vrea sa fie "remorca" barbatului"!- si asta este un lucru bun.
      Femeia doreste copii, da, impreuna cu o cariera!
      Femeia inteligenta, nu mai poate sa stea la "cratita" si la "fundul copilului"- dar, pentru armonie TREBUIE ca si barbatul - daca este si el inteligent - sa inteleaga asta!
      ADICA, ambii (si EL si EA) trebuie sa aiba activitati IMPREUNA - si in casa si in afara de casa.
      Adica sa depasim epoca PATRIARHALA, in care el "aducea banii in casa"- si era, deci STAPAN (!)...iar ea, femeia,sta acasa (cu treburile casnice si, nu-i asa, sa-i satisfaca "nevoile" "stapanului")...
      DE ACEEA barbatii isi permiteau sa se poarte CUM VROIAU, iar femeia trebuia sa suporte ORICE!
      Este adevarat, ca exista inca femei care prefera sa "stea acasa"; nu este usor sa urmezi o facultate, sau sa deprinzi o meserie si, apoi, sa ai raspunderi fata de un director. Pentru a sta acasa si a avea grija de "gospodarie", nu trebuie sa urmezi o facultateI.
      Dar, nu stiu cum se face, ca, mai tarziu, acestea devin INVIDIOASE pe cele care au independenta financiara.
      Si, in general, ORICE femeie isi doreste copil/copii.
      Daca nu are este - in afara de cauze medicale- pentru ca "barbatul" a ramas la educatia patriarhala (pe care i-a dat-o "mamica") si nu vrea sa se implice in problemele casniciei - , pentru ca sunt, nu-i asa, "treburi de femeie".
      Sau, unele cupluri nu au copii deoarece realizeaza ca nu au ce sa le ofere, intr-o tara cu o economie ca a Romaniei, si cu mentalitati inapoiate.
      Cat despre animale...esti o persoana lipsita de empatie, cu o mentalitate inapoiata, egoista, si, in mod sigur, si cu un grad de cultura scazut.
      Cristina ar fi avut o ALTFEL DE VIATA, daca in Romania ar exista mai multa EDUCATIE, autoritati mai putin sau deloc CORUPTE, cat mai putine persoane care sa gandeasca ca dta.
      DIN CAUZA UNORA CA DTA, a suferit ea!
  • +1 (3 voturi)    
    rip (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 8:52)

    Alice Stierl [anonim]

    Cred ca acest comentariu este de fapt o judecata la adresa bietei Cristina Topescu, altfel de vorbe ar trebui spuse in acest caz...! Dumnezeu sa o ierte si sa ii dea viata vesnica!
  • 0 (2 voturi)    
    Dumnezeu sa o ierte! (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 17:25)

    gie [utilizator]

    Rog sa nu fie incinerata. Sa i se faca slujba si sa fie inmormantata crestineste.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu cred (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 22:23)

    CipCC [utilizator]

    Cred ca in acest articol se vorbeste despre degradarea interactiunilor umane!
    O data cu evolutia tehnologiei oamenii s-au mutat in orase mari si a disparut interactiunea dintre ei!
    Tin minte cand eram copil vedeam o gramada de copii afara la joaca si o gramada de oameni pe banca in fata blocului, Imprumutau diferite chesti unul de la altul, zahar, cafea etc. Era o interactiune continua intre vecini!
    In ziua de astazi toti stau in fata televizorului si a calculatorului, nimeni nu imprumuta nimic de la nimeni sa nu para calic. Toti vorbesc incet sa nu deranjeze, pentru ca acum, nu-i asa suntem civilizati!
    Ca o concluzie, acum avem mai multi bani si case mai mari in care stam singuri!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by