Antidot pentru sindromul parcării ”unde vrea mușchiu' meu”

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 26 august 2019, 18:03 Actualitate | Opinii


Catiusa Ivanov
Foto: Facebook
Primăria Capitalei a început de luni să ridice mașinile parcate neregulamentar pe străzile din administrare, în principal marile bulevarde și arterele cu transport public. Atenție, de pe carosabil, nu de pe trotuare. Avocatul Poporului cere Prefectului să atace în contencios hotărârea Consiliului General al Municipiului București care prevede ridicarea mașinilor, fiindcă măsura nu poate fi aplicată de Poliția locală. Am mai văzut opinii că măsura este heirupistă sau nu este bună, că nu avem locuri de parcare. Eu cred că este o măsură bună pentru București, care va reduce haosul, va îmbunătăți circulația rutieră și va oferi condiții mai bune pentru cicliști și pe alocuri pentru pietoni, dacă este aplicată corect. Și voi argumenta de ce.

În primul rând, Primăria Capitalei putea să ridice mașinile parcate neregulamentar din ianuarie 2017, după modificarea legislației, dar nu a făcut acest lucru deși Oradea și Cluj-Napoca au aplicat imediat măsura. A fost nevoie să treacă doi ani și jumătate, deci nu este o decizie luată peste noapte, ba chiar este o decizie care se aplică cu o foarte mare întârziere față de alte orașe civilizate de la noi din țară.

Pasivitatea Poliției Rutiere, dar și faptul că nu s-au mai ridicat mașinile parcate neregulamentar a generat haos în București. Mașinile parcate neregulamentar blochează mijloacele de transport în comun, stațiile STB, trecerile de pietoni, prima și chiar a doua bandă de circulație, trecerile de pietoni, pistele de biciclete și trotuarele. Practic fiecare parchează unde are chef și în cel mai bun caz lasă un număr de telefon în geam. Ceea ce nu este normal. În niciun oraș civilizat nu poți parca oriunde dorești.

Pentru cei care nu își mai amintesc, până în 2012 toate sectoarele din București, cu excepția Sectorului 5, aveau contracte pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, iar măsura a disciplinat mult șoferii. În preajma alegerilor locale din 2012, Sectorul 2 și Sectorul 3 au renunțat. La începutul anului 2015 a renunțat și Primăria Sectorului 4 la această măsură, iar din mai 2015 ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe domeniul public a fost oprită în toată țară după ce instanța supremă a decis că activitatea nu trebuie reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. La cererea primarilor, care nu mai puteau controla haosul din orașe, în iunie 2016 Codul Rutier a fost modificat astfel încât mașinile să poată fi ridicate de autoritățile locale.

Este adevărat, până în 2015, în București, activitatea de ridicare a mașinilor a fost delegată unor firme private și în goana după bani s-au făcut abuzuri. Au fost oameni care s-au plâns inclusiv că le-a fost ridicată mașina din parcarea publică, ceea ce nu a fost deloc în regulă. Tot atunci a apărut și sintagma ”hingherii de mașini” și măsura a devenit și mai nepopulară și criticată. Dar faptul că a fost aplicată prost la vremea respectivă nu înseamnă că nu este o măsură bună.

La Viena, de exemplu, Serviciul pentru ridicarea autovehiculelor din cadrul Departamentului Municipal 48 (MA 48 - Departamentul pentru Managementul deșeurilor, curățenia străzilor și parcul de mașini) a fost înființat în 1974. Măsura a fost luată după ce o femeie a murit într-un incendiu pentru că pompierii nu au putut ajunge la timp la respectiva locuința din cauza unor mașini parcate neregulamentar. Măsura este aplicată în mod constant de 45 de ani și funcționează perfect. Că să-și recupereze mașina, proprietarul trebuie să plătească 242 EURO, plus amendă pentru parcare neregulamentară, plus 9 euro pe zi pentru păstrarea mașinii.

În ceea ce privește sesizarea Avocatului Poporului, rămâne ca instanța să decidă dacă este legal sau nu, însă dacă Prefectul atacă hotărârea, ea se suspendă de drept, ceea ce înseamnă că mașinile nu se vor mai ridica. Am întrebat cum se întâmplă în alte orașe, iar la Cluj, la Iași și la Sibiu, dispoziția de ridicare este dată de Poliția Locală. În aceste trei orașe măsura se aplică din 2017. Și în Sectorul 3, unde ridicarea mașinilor parcate neregulamentar se face de anul trecut, dispoziția de ridicare este dată tot de către Poliția Locală.

În ceea ce privește lipsa parcărilor, este adevărat, în cartierele de blocuri situația este critică. Se parchează pe trotuar, pe stradă, pe spațiile verzi, oamenii ies cu bâta să-și apere locul de parcare. Însă Primăria Capitalei va ridica doar mașinile de pe străzile din administrare, deci marile bulevarde sau străzile cu transport public. Nu se intervine pe străduțe, iar acești oameni nu sunt deocamdată afectați.
În ceea ce privește centrul, problema nu este lipsa locurilor de parcare ci faptul că șoferii nu doresc să plătească. În zona Universitate-Unirii sunt patru parcări mari: parcarea subterană de la Universitate, parcarea de la Intercontinental, parcarea de la magazinul Cocor și cea de la Unirea. În total, însumează aproximativ 2.500 locuri de parcare: 425 parcarea de la Universitate, 900 locuri cea de la Intercontinental, 200 cea de la Cocor și 1000 parcarea de la magaziunul Unirea. Tariful este între 3și 5 lei pe oră. În mare parte a timpului însă sunt goale, iar străzile și trotuarele vecine sunt pline de mașini parcate neregulamentar. Ca să aveți o idee până unde se merge, de foarte multe ori sunt mașini parcate neregulamentar chiar pe rampa de intrare în parcarea subterană de la Universitate.

O altă problemă este că foarte mulți șoferi doresc să parcheze fix în fața locului unde au treabă. Dacă ar merge 100 de metri mai încolo, pe o altă stradă, în majoritatea cazurilor ar găsi un loc de parcare unde nu deranjează pe nimeni. În plus, trebuie discutat și regimul parcărilor de reședință deoarece acestea stau ziua goale, iar cei care au treabă în zonă nu le pot folosi.

Măsura de ridicare a mașinilor de pe carosabil ar putea avea însă și două consecințe negative. Prima, fiindcă legea nu permite ridicarea mașinilor de pe trotuar, cel puțin așa spun reprezentanții Poliției Locale, ca să nu le fie ridicată mașina de pe carosabil, tot mai mulți șoferi vor parca pe spațiul destinat pietonilor, și așa plin de mașini. A doua problemă ar fi eventuale abuzuri comise de Poliția Locală, ceea ce va duce și mai mult la discreditarea unei măsuri bune, aplicate de majoritatea capitalelor europene.

În rest, faptul că ai mașină, indiferent că este una de 1.000 de euro sau de 50.000 de euro, nu ai dreptul să o lași oriunde, să blochezi ambulanța, tramvaiul, autobuzul, trecerea de pietoni sau circulația pe drumurile publice. Iar cei care nu înțeleg asta singuri, poate faptul că vor scoate până la 1225 lei la fiecare derapaj îi va convinge.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7772 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    Dupa lupte "seculare" (Luni, 26 august 2019, 19:02)

    bigbrother [utilizator]

    care dureaza de vreo 20 de ani de cand tot romanul isi ia masina, povestea asta pare doar o smecherie pur electorala. Cum spune si in articol, se putea face asta de 2 ani de zile, Firea cred ca a fost plecata la piata in timpul asta.

    Ridicarea masinilor ar trebui sa fie ultima solutie aplicabila, pana aici trebuia ca politia sa-si faca treaba si sa dea amenzi gramada (cred ca dublau bugetul MAI daca isi faceau treaba), sa existe taxe suplimentare pentru acces in zonele centrare (pe clase de poluare, pentru congestie..solutii exista deja aplicate in alte tari) si sa avem un transport in comun civilizat a.i romanul sa isi lase masina acasa sau la intrarea in oras.

    Nu contest necesitatea acestei masuri, doar ca impactul va fi minim si nu va rezolva cauzele care duc la aceasa situatie. As usual pentru Madam Firea, toata povestea este o campanie de imagine, urmeaza o impaunare cu cele 7 masini ridicate, o adevarata "revolutie in trafic"...intre timp, bizonii vor reveni, vor parca tot pe unde vor sau mai rau, deja vor bloca cu totul trotuarele si vor distruge complet spatiul verde.
    • +4 (6 voturi)    
      circ si paine.. (Marţi, 27 august 2019, 1:06)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      anul viitor sunt alegeri locale. firea si primarii #ciumarosie de la sectoare nu au cu ce sa se laude dupa 4 ani de mandat, deci slabe sanse sa aiba curajul sa mai ridice masini si sa piarda voturi..
    • 0 (0 voturi)    
      sistemele functioneaza prost (Marţi, 27 august 2019, 12:21)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Sistemul de colectare a amenzilor este primitiv si ineficient. In Romania, amenda ti se aplica de catre agentul constatator, si ai 48 ore sa o platesti pe jumatate, la Posta sau nu stiu unde mama naibii.

      Un sistem eficient ar fi ca amenda sa fie data de sisteme automate formate din camere video/foto, si amenda sa fie trimisa prin posta, cu tipizatul pe baza caruia sa se faca plata: fie prin transfer bancar, fie prin plata la bancomate, fie prin plata cash la oficiile postale.
      Ar trebui sa nu mai existe acele 48 ore in care sa platesti pe jumatate.

      Amenzile sa fie rezonabile, si sa fie platite in maxim 60 zile. Daca nu sunt platite, se va trimite inca o notificare celui care trebuie sa plateasca, insa cu o majorare de 30%. Daca nici la a doua notificare nu raspunde, se trimite inca o notificare cu plata majorata 100%. Daca nici la asta nu se raspunde, se actioneaza in instanta si se pune sechestru pe bunuri.

      Sistemele nu functioneaza in Romania si este nevoie de vointa politica si competenta manageriala pentru a face lucrurile sa mearga bine.
      • +1 (1 vot)    
        ghiseul.ro (Marţi, 27 august 2019, 16:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

        amenda se poate plati online de ani de zile. faptul ca poti plati doar jumatate in 48h mi se pare suficient ca sa te convinga sa nu astepti.
  • +15 (19 voturi)    
    Bravo (Luni, 26 august 2019, 19:20)

    holinessdani [utilizator]

    In primul rand felicitari autoarei pentru acest bine documentat, obiectiv si necesar articol. Asta inseamna jurnalism si nu copierea stirilor de pe surse sau de la agentii de presa.
    Apoi ca o completare cum se intampla in alte tari, mai ales in marile capitale Londra, Paris de exemplu, acolo fiecare primarie are un serviciu special, cu angajati suficienti care patruleaza pe TOATE strazile si dau amenzi. Amenzi in valoare de 70-120 de euro. Nu se ridica masinele decat in mod exceptional, dar personal nici n-am vazut vreodata ca cineva sa-si lase masina pe un bulevard principal si sa blocheze transportul in comun.
    Deci da, asta-i solutia, amenzi consistente aplicate permanent si fara exceptii.
    Primariile de sector ar putea angaja cel putin o mie de perdsoane fiecare care sa se ocupe de asta si credeti-ma ca s-ar face multi bani la buget dar s-ar si disciplina lumea.
    PS. Contrar opiniei din Ro. nici o tara sau oras din lume nu garanteaza locuri de parcare pentru fiecare masina. Cine isi cumpara masina isi asuma si parcarea acesteia.
    Numai in Ro. lumea isi cumpara masina si dupa aceea descopera cu uimire ca n-are loc de parcare!
    • +14 (14 voturi)    
      Exact (Luni, 26 august 2019, 22:59)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Am vazut in UK cum un angajat al primariei lipea pe parbriz amenda unuia care parcase pe trotuar, SAMBATA la ora 16. Asa il civilizezi pe bizon, cu amenda! Si cu certitudinea de 99% ca isi ia amenda daca parcheaza aiurea ... nu tin vrajeli mioritice "am lasat-o 5 minute, e sambata si nu imi iau amenda, etc" .. amenda e aproape garantata pt bizon!

      Il mai tineti minte pe bizonul care mergea cu viteza prin comuna, a pierdut controlul si a intrat intr-o curte unde a omorat o femeie insarcinata si un copil ? Bizonul ala muncea in UK, cum de nu a omorat pe nimeni in UK si in romania a bagat piciorul in pedela? Ca Romanistanul este Wild East, nu exista lege si serif in tara asta, fiecare bizon face ce vrea pana te omoara!
  • 0 (10 voturi)    
    De ce dezinformati? (Luni, 26 august 2019, 21:13)

    budicon [utilizator]

    “În plus, trebuie discutat și regimul parcărilor de reședință deoarece acestea stau ziua goale, iar cei care au treabă în zonă nu le pot folosi. “

    Acesta fraza nu este corecta deoarece in Bucuresti locurile pot fi folosite de oricine pana la sosirea titularului locului. Nu confundati Bucuresti cu Brasov, acolo locurile sunt blocate cu dispozitive speciale si nu pot fi folosite decat de catre cei care le au inchiriate. In Bucuresti iti gasesti locul ocupat, iar cel care il ocupa ramane pe el fiindca nimeni nu iti elibereaza locul, doar vin si dau amenzi cei de la Politia Locala.
    • +7 (9 voturi)    
      Nope (Luni, 26 august 2019, 23:06)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui budicon

      Asa era acum ceva timp, parcarile de resedinta puteau fi folosite de oricine intre orele 7am si 18 pm (iirc) daca locul de parcare era liber ... au schimbat legea si acum nu ai voie sa parchezi pe locul liber ... proprietarul poate sa sune la serviciul parcari si te trezesti cu masina ridicata sau cu amenda, chit ca masina lui e in service de 3 luni si locul e gol.
      • 0 (4 voturi)    
        O idee mai "creata" nu cred ca exista (Marţi, 27 august 2019, 8:37)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        a inchiria inseamna a cumpara dreptul de folosinta!
        Am loc inchiriat si plec in concediu, ma intorc cu bagaje si gasesc locul ocupat ca...statea nefolosit.
        Daca inchiriezi un apartament si pleci in concediu 3 saptamani, nu ramane nefolosit in timpul asta? n-ar fi bine ca cei fara adapost sa-l foloseasca?. Bai oameni buni chiar ati inebunit cu totii! Sa faca asa si sa vezi dupa aia conflicte.
        Articolul este prost, nedocumentat. Am locuit 7 ani in Germania la Augsburg. O gramada de masini. Pe strazile laterale puteai sa parchezi 2 ore gratis (in afara de zona centrala unde trebuia sa platesti, dar modic si parcarea era limitata la 1ora sau chiar la 1/2 ora) lasai in parbriz un carton pe care puneai ora la care ai oprit. Dupa ora 18.00 pana la ora 6.00 dimineata parcarea era gratuita pe acele strazi.
        Daca erai rezident, plateai la primarie si obtineai un esuson cu care puteai sa parchezi nelimitat oriunde gaseai loc in zona ta fara alta plata (eu eram in zona G8).
        Verificarea o faceau angajate de la primarie imbracate cu un pardesiu (halat) albastru si care umblau toata ziua prin zona. Amenda era sigura si ustutatoare iar in cazurile de parcat unde era interzis iti ridicau masina.
        • +1 (1 vot)    
          o idee mai "creata" (Marţi, 27 august 2019, 17:00)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          pai n-ar fi mai simplu sa ai si in Bucuresti parcare "nelimitata" in zona ta, la fel ca in alte tari? si in orele in care se stie ca rezidentii sunt plecati la munca (nu e greu de ghicit..), sa se poata parca cu plata sau cu timp limitat?

          dar ce te faci daca in zona sunt mai putine locuri de parcare decat doritori!? simplu. licitatie! spatiul public este o resursa limitata.
  • -4 (16 voturi)    
    o masura pompieristica de adus bani la buget (Luni, 26 august 2019, 21:18)

    nimeni_2342 [utilizator]

    o masura pompieristica de adus bani la buget

    traficul in bucuresti nu se va rezolva in veci cu hingherii de masini.
    traficul din bucuresti sufera in primul rand de lentoare. se face verde, in loc sa pleci, te uiti sa nu vina vreun dement. iar daca nu vine dementul, stai ca e blocata intersectia.
    problema majora e debitul minuscul de masini pe strada, dintr-un numar de motive
    1/ gropile. sunt atatea ca oamenii se uita mai mult dupa menajat masina decat sa mearga.
    2/ parcatul legal ca urangutanul. parcarea laterala se face cu spatele si te asezi la 10 cm de bordura, preferabil bara in bara cu cel din spate si cel din fata, pentru ca e oras mare si nu e loc de mai mult. cati soferi din orasul asta sunt in stare sa manevreze ca sa alinieze masina?!
    3/ parcatul in spic trebuie desfiintat complet. tot timpul e un colt de masina care intra pe banda si trebuie sa te repliezi, deci daca ai doua benzi, de fapt toata lumea merge pe cea din mijloc.
    4/ locurile de parcare trebuie desenate cu dungute albe si batuti soferii care se aseaza pe doua locuri. e oras inghesuit, trebuie optimizat spatiul. la fel cu cei care depasesc linia spre benzile carosabile, pentru ca in esenta, pentru 20 cm de lene a lor, toata lumea trebuie sa se replieze. in loc sa ai debitul pentru doua benzi, ai debitul pentru o banda.
    5/ trebuie blocate cu bolovani toate spatiile hasurate, ca sa nu se mai poata baga smecherii in fata: pentru fiecare smecher in fata, toata coloana incetineste si debitul de masini scade. ca trebuie sa il lasi pana la urma si pentru asta te opresti, lui ii e frica sa nu il pocnesti, se uita de 2 ori inainte sa se bage, si iaca asa, replierea fiecarui smecher costa 15 secunde de oprire a coloanei
    6/ trebuie puse betoane intre benzile de preselectie: e banda de dreapta, mergi la dreapta si treaba ta ce faci mai departe. nu te bagi in fata la pomana cu autobuzul claxonand in spatele tau
    • +4 (8 voturi)    
      Pare rau (Luni, 26 august 2019, 23:20)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

      Ti-am dat un minus pt ca toate situatiile (mai putin aia cu gropile) descrise de tine sunt contraventii in legislatie, politia ar putea sa dea la amezi sa ajungem la bugetul Dubaiului !

      Daca cat timp masina este urcata pe platforma, politistul da amezi si la cei din jur, sa vezi atunci ce se fluidizeaza traficul!

      Dar sa fim realisti, traim in Romanistan, numarul de bizoni e mare si acesti bizoni au drept de vot ... nici de acum in 50 de ani nu o sa ne civilizam, populimea voteaza in continuare cu hotii ca si ei sunt niste mici hoti: i-am furat lu' asta locul in fata la semafor depasind pe linie continua, l-am furat pe fraierul care taie legal bilete de parcare cu 3 lei si am parcat ilegal pe trotuar, etc

      Romanistanul in urmatorii ani poate sa:
      - majoritatea oamenilor cu meserii vor pleca din tara, aici vor ramane doar hotii, habarnistii si atarnache angajat la stat degeaba cu pile... tara va face implozie si poate asa se desteapta romanul
      - va castiga alegerile un partid care va taia in carnea vie a hotilor si a coruptilor, Gandea va face apoplexie in direct de indignare dar dupa 3-4 ani va realiza rromanul ca e mai bine cu civilizatie (de buna voie sau cu amenda) si fara penali in functii publice ai sa vezi cate poti face pt infrastructura, economie, mediul de afaceri, sanatate, politie si asistenta sociala (pt cei care chiar au nevoie de ea, nu sufar de lene acuta si nu pot munci). Ah, si fara popimea care suge bani de la buget ca o lipitoare infecta!
  • +2 (12 voturi)    
    2 (Luni, 26 august 2019, 21:19)

    nimeni_2342 [utilizator]

    7/ trebuie redesenate benzile peste tot si adaptate: benzile de circulatie sunt enorme in bucuresti fata de alte orase de dimensiuni similare. oamenii trebuie sa invete sa mearga numai intre doua dungi albe si nu calare pe ele, si da, in toate orasele mari se merge oglinda in oglinda. e un lucru pe care trebuie sa il invete si bucurestenii
    8/ trebuie inventariate (dupa ce sunt desenate) locurile de parcare pentru ca sa incetam sa ne mai furam caciula: hai ca poate gasesc loc nu-stiu-pe-unde pe trotuar, in boscheti sau la tomberon. odata ce facem inventarul, trebuie sa ne hotarim cine are si cine n-are: ori parcare cu bani, ori parcare preferentiala, ori pus in sarcina firmelor ai caror angajati parcheaza pe spatiul public o taxa pe masina de angajat. ori, o alta solutie. dar solutia actuala, la ciupeala, nu face decat sa genereze haos: toti soferii cauta loc de parcare cum trag la loto - e sau nu e?
    ca exemplu, in luxembourg, parcarea la gara e gratis daca ai abonament pe tren, dar se umple cam peste tot la 7.20. e o chestie foarte simpla, ori te scoli devreme, ori mergi cu autobuzul. mai mult nu e.
    9/ trebuie protejate zonele pentru pietoni si transport alternativ (biciclete, trotinete) fara sa ne furam caciula: ori decidem ca lasam masini pe trotuar, dar atunci desenam locurile, si ramane mai putin pentru pietoni, ori decidem ca tot trotuarul e pentru pietoni si atunci trebuie interzise complet masinile pe trotuar. cum e acum, e smecherie: hai ca ma mai pun si eu pe trotuar, mama cu puradelul in carut ocoleste masina pe strada si toata coloana incetineste de frica sa nu loveasca puradelul care pentru inceput n-are ce cauta pe strada, dar trotuarul e deja ocupat.
    protejarea acestor zone nu se face cu stalpisori anorexici pe care fiecare paznic ii scoate ca sa parcheze masina lui dom director, ci cu borduri de 40 cm, eventual ridicate peste nivelul trotuarului, ca sa isi rupa masina cine incearca.
    • +5 (7 voturi)    
      De ce (Luni, 26 august 2019, 23:27)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

      De ce sa cheltuie primaria bani sa puna stalpisori sa nu poate sa parcheze bizonul? Mai bine scoti stalpii, lasi trotuarul liber si infintezi serviciul parcari care sa amendeze fiecare, si spun FIECARE bizon care parcheaza ilegal ... garantez ca acel angajat isi recupereaza salariul in prima zi, hell in prima ora!

      Mai tineti minte filmuletul ca bizonul cu BMW (de parca era un dubiu ce masina conduce) care in fata la sediul TVR l-a impins pe altul care il blocase? Aia e o zona hasurata, amandoi parcasera ilegal, pt ca primaria a ingradit zona cu stalpi .. dar bizonii i-au scos si tot parcheaza! Deci ai cheltuit bani pe stalpi si tot nu l-ai oprit pe bizon sa parcheze! Foarte buna investitia!
  • +1 (9 voturi)    
    3 (Luni, 26 august 2019, 21:20)

    nimeni_2342 [utilizator]

    10/ spatiile verzi si copacii trebuie protejati si ei cu bolovani sau betoane, ca sa nu le mai distruga masinile: dai bulionu pe panselute, dupa care vine gipu si le face praf. in multe tari, locurile de parcare apropiate de spatiile verzi au si niste bare zdravene pe margine, ca sa simti cu roata cand ai ajuns la limita locului si sa nici nu poti da mai mult inapoi (sau inainte).
    11/ jumatatile si sferturile de locuri de parcare trebuie blocate complet, cu bolovani, beton sau orice altceva: sunt locuri in care pare ca incape o masina, dar nu incape. si omul se chinuie el, dupa care o lasa in spic cand de fapt trebuia sa fie in paralel cu trotuarul, rezultatul fiind ca stranguleaza de fapt banda din dreapta
    12/ in locurile in care stim toti ca traficul se gatuie, trebuie limitat numarul de benzi de intrare mult in avans, pentru ca la fiecare stop sa se treaca fluid, nu sa stai 15 sec la fiecare smecher. benzile limitate pot fi folosite pentru parcare. e inutil sa ai 4 benzi cand intri in intersectie pe 2 benzi. dar intra mai multi in intersectie pe 2 benzi daca sunt deja repliati, decat daca soferii de pe 4 benzi forteaza toti intrarea in intersectie.
    13/ stopurile trebuie reprogramate si, in primul rand facute scurte si foarte scurte. cand iti vine puhoiul din ghencea pe 13 sept, la un stop de 60 de sec e perfect normal sa blochezi toate intersectiile de pe drum. la stop de 20 de sec, de ex, toti sunt atenti sa plece repede de pe loc. s-ar putea ca asta sa fie si antidot pentru utilizarea mobilului. in al doilea rand, trebuie decalate, adica lasate cateva secunde pentru degajarea intersectiei.

    si daca s-ar face un pic de ordine si s-ar desena locurile de parcare si s-ar rearanja benzile, mai inguste si in acelasi numar cu benzile de intrare in intersectii, s-ar putea sa descoperim ca bucurestiul nu e chiar asa de neincapator, ca se gaseste loc pentru toata lumea, si media vitezei in bucuresti ar putea sa creasca de la 11/ora la 20/ora.
    • 0 (4 voturi)    
      Plus (Luni, 26 august 2019, 23:32)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui nimeni_2342

      N-am nimic de carcotit la aceste puncte :)
      SIngurul lucru care l-as adauga pt pctul 13, hasurate intersectiile si montate CCTV, ai intrat in intersectie si ai oprit pe zona hasurata, amenda! Scurt, no butts no ifs ! Nu ai loc sa traversezi toata intersectia te opresti, da, mai stai la un semafor dar nu blochezi intersectia, cu intersectia blocata mai stai la cel putin 2 semafoare daca nu si mai multe!
  • +1 (5 voturi)    
    Promovare? (Luni, 26 august 2019, 23:28)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    Ok, măsură bună.

    Un ajutor ar putea veni și dintr-o promovare mai bună a mijloacelor de transport în comun, oamenii și-ar lăsa mai des mașina personală acasă, dacă ar vedea că ies mai ieftin la cheltuieli, și ajung mai repede la destinație folosind bus / metrou etc.

    Edililor le lipsesc însă viziunea și voința administrativă. Poate și capacitatea?... Filosofia asta cu ”prioritatea mijlocului de transport față de cel personal”e prea complexă pentru Primărie, cere prea mult efort personal și inter-instituțional. O să fie făcută tot pe bucăți și chinuit, la fel ca autostrăzile.
  • +3 (3 voturi)    
    Adio, Gabitza! (Marţi, 27 august 2019, 6:27)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Articol bine documentat si corect, dar nu spune si ca aceasta decizie marcheaza sfarsitul carierei politice a Firutzei!

    Pentru prolifica stirista a Varanului, viata politica s-a incheita, iremediabil si definitiv - adeptii parcării ”unde vrea mușchiu' meu” sunt tocmai votantii pedesere!

    Cine sa o mai voteze pe Duamna Fierea?
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 27 august 2019, 10:41)

    a.nonim [utilizator]

    Nu ridicarea a 7 masini este antidotul, ci aplicarea a catorva mii de amenzi pe zi. Amenda nu trebuie sa fie mare, pretul parcarii pe 24 de ore ar fi ok, ci aplicata sistematic. Cunosc o persoana care de 20 de ani parcheaza ilegal in centru si o singura data i-a fost ridicata masina. A platit cam 2000, pare mult, dar daca faci un calcul costul pe zi in 20 de ani devine ridicol. Cu banii pe care i-ar fi dat pe parcare si-a luat alta masina. Dar cu o amenda de 200 in fiecare zi lucrurile ar fi stat cu totul altfel.
  • +1 (1 vot)    
    cateva idei (Marţi, 27 august 2019, 12:28)

    James Bond [utilizator]

    Bucurestiul are nevoie de:
    - transport public excelent (autobuze care sa vina la 2 minute, sistem de monitorizare corecta a sosirii autobuzelor in statii, autobuze care sa duca 60% din capacitatea totala existenta)
    - benzi de circulatie unice doar pentru autobuze si taxi
    - eliminarea parcarilor in spic de pe marginea bulevardelor (unele masini sunt scoase in strada si blocheaza banda 1)
    - marcarea vizibila cu dungi albe a parcarilor
    - parcometre la cel putin 90% din parcarile din oras, cu preturi decente (1-2 RON/ora), platibil cu SMS, card bancar sau cash
    - interzicerea parcagiilor cu ladite de bere
  • -1 (1 vot)    
    Katiusa Ivanova... (Marţi, 27 august 2019, 12:43)

    revo [utilizator]

    Dar la Moscova, cum o fi cu parcarile si ridicatul masinilor? Oare cine se ocupa si cat costa?
  • +1 (1 vot)    
    ordine se face cu mana de fier (Marţi, 27 august 2019, 13:05)

    Florin Portase [anonim]

    Sunt in Cehia de aproximatix 12 ani; si Praga si Brno gem de romani, unii bizoni cu diploma uni normali.

    Pentru cei care au cunostinte/rude/prieteni care lucreaza pe aici sa-i intrebe cum sta treaba sa parchezi de-an boulea sau sa fii cretin cu diploma aka sa parchezi pe trecere de pietoni/linie de tramvai/statiii de autobuze etc.

    Ca o nota suplimentara, parcarile publice sunt scumpe cu draci si mai tot timpul ocupate, e mai rentabil sa platesti parcarea publica decat amenda pt ridicat masina ....

    Si tot c o nota suplimentara: pentru cine n-au vazut cum arata patrulele de politie pe aici, daca maraie la tine, iti piere chefu sa mai comentezi , fata de glumele de militieni de pe la noi...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by