Dai în multinaționale, dar crapă companiile românești

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:06 Actualitate | Opinii


Claudia Pirvoiu
Foto: Hotnews
​"Am adoptat un act foarte așteptat de români și, sunt convins, de companiile cu capital autohton". Așa anunța Eugen Teodorovici, în ajunul sărbătorilor de iarnă, victoria asupra multinaționalelor. Deja au apărut primele efecte ale actului care suprataxează mediul de afaceri, dar nu multinaționalele sunt cele care plâng acum, ci chiar cele românești, mai ales cele ale statului.

Dacă mai adăugăm criza energetică, scumpirile și importurile tot mai mari, putem gândi că cei mai loviți sunt chiar cei despre care membrii Guvernului Dăncilă spun că-i protejează: românii și companiile cu capital autohton.

Sau sunt doar victime colaterale în războiul dus orbește de Guvernul Dăncilă cu firmele străine care au îndrăznit să investească în România?

România se află acum în plină criză energetică. Faptul că minerii din Gorj au reluat lucrul după șase zile de grevă nu înseamnă că problemele s-au rezolvat. Complexul Energetic Oltenia se află într-o situație economică extrem de dificilă, iar taxa de 2% pe cifra de afaceri introdusă de Guvernul Dăncilă este o lovitură fatală. La fel și pentru Complexul Energetic Hunedoara, care la fel ca Oltenia, produce energie electrică pe bază de cărbune. Ambele societăți sunt mari angajatori în județe sărace, lipsite de alți mari investitori. Practic, distrugerea bruscă a acestor două companii înseamnă detonarea a două uriașe bombe sociale.

Apoi se mai pune problema securității energetice. Deja importăm incredibil de multă energie, ceea ce este total neobișnuit pentru România. Până de curând ne lăudam că producem atât de multă energie încât avem să dăm și la export. Realitatea este că nu facem față cu producția și am ajuns să luăm energie de la țările vecine. Motivele sunt multe, dar cel mai important este că producătorii români nu mai fac față vremurilor actuale, nu au investit, iar rețeaua energetică este atât de veche încât este mare minune că nu a rămas țara în beznă până acum. Mare parte din banii de investiții a fost luată de Guvern, prin dividende, și băgată în pensii și salarii mai mari pentru bugetari.

Prețurile la energie au crescut. De două săptămâni încoace sunt cele mai mari din regiune, chiar duble față de cele din Cehia, de exemplu. Scumpirea energiei înseamnă și prețuri mai mari la orice alt produs sau serviciu. Un producător de pâine, de exemplu, dacă va fi nevoit să plătească facturi mai mari la energie, nu va putea să supraviețuiască decât scumpind și el mai departe. Vezi aici detalii.

Companiile românești au fost lovite și pe bursă. Investitorii speriați de ordonanța Guvernului Dăncilă s-au retras, iar companiile au pierdut masiv. În aproape o lună, din momentul în care a fost anunțată ordonanța, companiile de pe piața principală a Bursei de Valori București au pierdut peste 20 de miliarde lei. Banca Transilvania, bancă românească, a fost cea care pierdut cel mai mult. Apoi mai sunt Romgaz, Nuclearelectrica, Transelectrica, Transgaz - toate companii de stat. Vezi aici detalii.

Încă nu am văzut care vor fi efectele asupra CEC, banca românească de stat. Deja se vorbește că statul, adică noi, va scoate bani din buzunar pentru a plăti asa-zisa taxă pe lăcomie.

Nu multinaționalele sunt cele lovite. Ele vor mai încerca un timp să reziste în România, probabil scumpind produsele și serviciile, iar când nu vor mai avea încotro, vor pleca în țări mai prietenoase, lăsând în urmă șomeri. Foarte mulți șomeri. Companiile românești nu vor avea unde pleca, iar dacă nu vor mai avea încotro, intră în faliment, lăsând și ele în urmă șomeri.

Cine va răspunde de tot haosul din economie? Eugen Teodorovici care a semnat ordonanța, Darius Vâlcov, consilierul Vioricăi Dăncilă, care a scris ordonanța, Viorica Dăncilă care a aprobat fără să conștientizeze efectele, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu care girează toate aceste lucruri și care sunt într-un război continuu cu Occidentul?

Ar putea îndrepta Guvernul ceea ce a stricat? Greu de crezut, mai ales când Guvernul este condus de un premier care susține că nu a știut timp de cinci zile de criza din energie. Știa toată țara, mai puțin Viorica Dăncilă, că mii de mineri sunt în grevă și că rămânem fără cărbune.

Unde dai și unde crapă? Dai în multinaționale, dar crapă o țară întreagă. Și este doar începutul.


Citeste mai multe despre   
















25600 vizualizari

  • -42 (52 voturi)    
    cum era cu graul? (Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:18)

    vodatepes [utilizator]

    Cum era cu graul? Baieti destepti incarcau in vapoare mergeau in larg apoi dupa 2 saptamin veneau cu el si spuneau ca e de import si de aia creste pretul la pine. Asa si cu energia electrica se plimba doar pe hartie pe afara si se intoarce cu suprapret.
    • +36 (38 voturi)    
      Inteleg ce vrei sa spui (Vineri, 18 ianuarie 2019, 14:12)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Basescu e de vina.
      De cand PSD e la guvernare(de 7 ani lungi) asemenea lucruri nu se mai intampla, ochii vigilenti ai Veoricai si bulbucati ai lui Tudose, mana de otel a lui Dragnea si creierul fara par al lui Codrin si mai cum, a starpit din fasa orice tentativa de furt din buzunarul lor. Adica vreusazic, din cel al poporului. In sensul sorinoprescian al cuvantului.
    • +32 (34 voturi)    
      Postacii PSD confirma haosul din economie. (Vineri, 18 ianuarie 2019, 14:23)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Multumesc pe aceasta cale postacilor PSD de aici, care ne confirma 100% ca guvernul PSD e raspunzator de ce dezastru a facut in economia romaneasca.
      • +18 (20 voturi)    
        guvernul (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:01)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        pesedac e ca ceata lui pițigoi, trece mândră prin zăvoi, dai într-unul țipă doi.
  • -34 (42 voturi)    
    Ce companie romanească a plesnit? (Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:34)

    simplex1 [utilizator]

    Care este compania românească care a plesnit de când s-a introdus taxa pe cifra de afaceri?
    • +21 (25 voturi)    
      da ce conteaza daca-i rom sau straina (Vineri, 18 ianuarie 2019, 15:20)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      daca plesneste?
      Ne convine sa plesneasca companii din economie?
      Voi auziti ce spuneti?
    • +20 (24 voturi)    
      Complexul Energetic Oltenia, cea cu greva (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:13)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Care era falimentar inca de dinainte (datorii de 2 miliarde lei de la ultima stergere de datorii).
      Ce crezi ca se intampla daca ii fixezi pretul maxim al produsului comercializat, pui taxa suplimentara pe cifra de afaceri si cresti salariul minim pe economie?
    • +10 (12 voturi)    
      Asta-i obiectivul sa plesneasca companiile (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:28)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      romanesti?
      Stii cum a fost cu pamantul tarii ramas parloaga? Au venit straini, Basescu, Udrea si l-au cumparat. Hrebenciuc cica a folosit o alta metoda.
      Asa va fi si cu companiile romanesti care plesnesc: vin multinationalele. Ups Am descoperit pe cine favorizeaza ordonanta lacomiei guvernului . . .
    • +5 (5 voturi)    
      Tot ce e de stat e plesnit, de mult timp (Vineri, 18 ianuarie 2019, 20:01)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Dar nah, e de stat, le da statul bani.
    • +7 (7 voturi)    
      Banca Transilvania.... (Vineri, 18 ianuarie 2019, 21:25)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      aia cu capital majoritar autohton. Era belea cum o lua pretul actiunilor la vale pe bursa. Tot ce au castigat baietii intr-un an, le-a tras-o Valcov intr-o luna. Cand Romania va deveni falimentara si ajunge la preturi de nimic, atunci va fi atractiva, ideala pt investit,,,vorba unui mare filosof, actual interimar pe la Transporturi :)))))
    • +4 (4 voturi)    
      Toarșe Sancta Simplicitas... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 18:27)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Traducere du pre lătinie: Sfânta Prostie...
      Ți-am răspuns de nenumărate ori la tâmpeniile postate de matale acilea, având aceste tâmpenii o lejeră aromă moskovită.
      Chiar nu te poți abține? Trebuie să îți etalezi la modul nesimțit fie prostia (deși cred că doar faci pe prostul, tu fiind doar un postak de două copeici), fie strâmbătatea dezinformativă conform fișei postului de dezinformator PCR-PSD...
  • -29 (37 voturi)    
    actiuni (Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:35)

    vodatepes [utilizator]

    Romgaz are 30 % actionariat privat
    Banca Transilvania - 15 % actionariat BERD, 17 % SIF-urile , 51% investitori locali
    Transelectrica - 42 % actionariat privat
    Transgas - 42 % actionariat privat.
    Cam la toate jumatate de actionariat este privat si nu se stie cine sunt actionari. deci sa nu spunem ca sunt societati romanesti suta la suta. BERD e la Banca Transilvania asa ca........
    • +14 (16 voturi)    
      Adica NU multinationale, cap de siga (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:22)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Actionariatul privat poate presupune bani romanesti - sunt oameni care investesc bani pe bursa, altii isi tin o parte din bani intr-un fond mutual, SIF-urile sunt la randul lor detinute de cetateni romani, plus fondurile de pensie privata (pilon 2 si 3) care au 3 miliarde de euro in actiuni.
    • +15 (17 voturi)    
      Imi place Transelectrica - 42 % actionariat privat (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:52)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      58% actionar guvernul Dancila
      - Romgaz are 30 % actionariat privat - 70% actionar guvernul Dancila
      - Transgas - 42 % actionariat privat - 58% actionar guvernul Dancila
      Am scris "actionar guvernul Dancila" pentru ca el incaseaza si foloseste cum vrea muschi lui dividendele incasate de la aceste firme.
      Pai ce face taxa lacomiei guvernului: impune o taxa inainte de a fi stabilit profitul acelor firme astfel ca banii respectivi sa nu intre in profitul firmei si sa trebuiasca sa ii imparta cu cei 42% respectiv 30% actionari privati. Meseriasa aceasta treaba facuta pe repede inainte.
      Interesant este si modul cum a trebuit distribuit profitul acestor firme in 2017 si 2018 si care au fost consecintele.
      • -7 (9 voturi)    
        Da, asa este (Vineri, 18 ianuarie 2019, 19:42)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui ty

        "- Transgas - 42 % actionariat privat - 58% actionar guvernul Dancila"

        ==================

        Bravo, te-ai prins. Cand a fost guvernul Zero, actionar a fost guvernul Ciolos. samd. D-aia se fac alegeri, ca sa se aleaga un guvern care sa reprezinte interesele tarii. Inca o data, Bravo. Descoperirea cozii la cireasa este o activitate #rezistica de mare actualitate.
        • +4 (4 voturi)    
          Cred ca stii sa socotesti cam cate guverne ZERO au (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 14:30)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          inainte de guvernul ciolos si dupa.
          Daca esti corect poate o nimeresti . . .
  • +25 (29 voturi)    
    guvern de aiuristi (Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:36)

    Ilidia [utilizator]

    Dar le pasa avcestor habarnisti?
  • +29 (33 voturi)    
    se mai cheama si (Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:41)

    moka [utilizator]

    subminarea economiei nationale
  • +16 (24 voturi)    
    Voi ati vrut PSD, n-ati fost la vot, luati acum! (Vineri, 18 ianuarie 2019, 13:53)

    emil bobu [utilizator]

    Luati cu paine, fraierilor! Hahahaha
    • +10 (12 voturi)    
      . (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:45)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      am vrut sa zica ca "PSD nu a promis in campanie electorala ca va mari taxele, va mutila justitia" insa promisiunile lor sunt momeala pentru prostime
  • -27 (37 voturi)    
    Pe bursă companiile nu pierd niciun ban (Vineri, 18 ianuarie 2019, 14:01)

    hic sunt leones [utilizator]

    acțiunilel pierd bani, or acțiunile înseamnă doar hărtii de valoare, nu reprezintă valoarea (activele, lichiditățile și veniturile viitoare) unei companii.
    • +12 (14 voturi)    
      Valoarea unei companii (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:33)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      O taxa in plus reduce profitul unei companii - adica dividende sau dezvoltare ulterioara.
      Daca exista profit, el se vede in valoarea actiunii la bursa. Daca nu e profit (sau e mic), chiar si pe o piata stabila actiunea scade - nu include dividendul respectiv (sau cash-ul pentru planurile de expansiune).
      Daca bancile romanesti sunt fripte, cetatenii piered increderea in leu si cumpara valuta si companiile isi repatriaza profiturile sau isi opresc planurile de expansiune.
      • -6 (6 voturi)    
        Doar venitul contează în evaluarea unei companii (Vineri, 18 ianuarie 2019, 18:34)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        nu și profitul.
    • +13 (13 voturi)    
      Ieconomie (Vineri, 18 ianuarie 2019, 17:47)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Ai facut tu o ievaluare ieconomica a manualului de ieconomie politica si ai tras brusc subit si deodata concluzia ca actiunile unui agent ieconomic listat la bursa sunt niste hartii (de valoare). Conform analizei ieconomice facute de tine, indiferent de variatiile bursei, valoarea unei companii nu sta in valoarea acestor hartii (de valoare) ci in active, lichiditati si veniturile ulterioare. Dar o ievaluare ieconomica atenta iti va demonstra ca te inseli. Valoarea unui agent ieconomic consta in active, lichiditati si in valoarea hartiilor (de valoare). Acel agent ieconomic se duce la o banca sa angajeze un credit pe care il garanteaza cu "valoarea" respectivului agent. Par example, tu, pionier vrednic al patriei socialist-democrate, ia-ti cuponul ala de actiuni pe care l-ai primit in anii 90 si incearca sa angajezi un credit pentru ca sa iti cumperi un aparat de ras BIC (de unica) folosinta. Atunci vei afla cat de mult conteaza acele hartii (de valoare). Cat despre lichiditati, ce sa mai vorbim. Zilnic strazile patriei sunt strabatute de camioane blindate care transfera dintr-o parte in alta lichiditatile agentilor ieconomice.
      • -5 (5 voturi)    
        :) (Vineri, 18 ianuarie 2019, 18:37)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        ok, fie cum zici tu.
        Fericiți cei care nu știu nimic din felul în care funcționează lumea în care trăiesc.
    • +4 (4 voturi)    
      Asta e din putul gandirii??? (Vineri, 18 ianuarie 2019, 20:04)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Ca nu ai habar despre cum functioneaza companiile listate la bursa.
      • -7 (7 voturi)    
        BT a pierdut cât 20%? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 0:08)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Ți se pare că serviciile au devenit mai proaste cu 20%, sau poate că poți plăti cu 20% mai puțin din facturi prin direct debit, or poate banii pe care-i primești sunt cu 20% mai scurți...

        Nici vorbă, BT a rămas aceeași companie, doar că niște investitori au hârtii care valorează cu 20% mai puțin.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 9:59)

          Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Insa mi se pare ca unii vor manca cu 20% mai putin. Guvernul iti vrea binele. Sa nu uitam ca in Coreea de Nord toti arata ca niste manechini.
          • -3 (5 voturi)    
            Eu nu țin minte ca băncile să fi scăzut dobânzile (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:38)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

            la credite când statul român a scăzut procentul rezervelor minime obligatorii și a elinberat băncilor bani cu cost 0 pe care să-i folosească la creditare...
            Dacă unii vor mânca cu 20% mai puțin, vor face și cu 20% mai puține credite și operațiuni bancare, reducând și mai mult profiturile băncilor, așa că acestea n-au decât să facă după cum cred de cuviință.
    • +4 (4 voturi)    
      Nici Leul cand se prabuseste (Vineri, 18 ianuarie 2019, 22:01)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Nu pierde valoare, sunt doar niste biete de hartii si, in fond si la urma urmei, RHT valorau si pana acum.
    • +7 (7 voturi)    
      Apropo (Vineri, 18 ianuarie 2019, 22:02)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Cand iti va micsora salariul sper ca seful tau sa te consoleze sa iti spuna ca de fapt valoarea ta in firma nu se schimba ca oricum erau niste chestii electronice pe care tu oricum nu le vedeai.
      • -7 (7 voturi)    
        Veniturile unei companii nu sunt proporționale (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 0:10)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

        cu valoarea acțiunilor sale (pentru că, dacă ar fi, mâine îmi fac o SA și vând acțiuni cu 1 miliard de euro bucata).
        • +4 (4 voturi)    
          Inainte de a fi produs ceva (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 9:59)

          Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Orice companie nu e decat terenuri si pereti. Nu cumva le diferentiaza un potential creativ sau de productie? Dar ai perfecta dreptate intr-un punct: in SA a ta, doar peretii si terenurile au valoare caci tu - directorul - nu poti avea. Aici suntem perfect de acord.

          Imi amintesti de un banc: Stupoare in firma - cine a mai murit impreuna cu seful? Ferparul spunea: Directorul XY al QP a decedat aseara intr-un accident rutier. Impreuna cu el firma noastra a pierdut cel mai valoros om.
          • -6 (6 voturi)    
            Poate n-ai înțeles ce am scris (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 11:41)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

            valoarea unei acțiuni este dată de valoarea activelor, capitalurilor și veniturilor; în funcție de acestea se calculează profitabilitatea (care depinde de foarte mulți factori, printre care este și nivelul de taxe).
            • +4 (4 voturi)    
              Te apropii de adevăr (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 12:50)

              Ovidiu C [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Tocmai ți-ai răspuns la fenta logică inițială. Deș în continuare pari să nu înțelegi sensul dinamicii.
              Companiile nu pierd pentru că scad acțiunile, ci acțiunile scad pentru că firmele pierd. Bursa este o oglindă a situației curente și prognozate a unei companii. Valoarea acțiunilor oglindește analiza de profitabilitate(ca să nu stai tu cu formulele în față în fiecare zi).
              Apropo, profitabilitatea este, prin definiție, capacitatea unei firme de a genera profit.
              • -2 (2 voturi)    
                Profitabilitatea este și capacitatea de a fi util (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 14:40)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu C

                pentru societate, pentru piața în care îți desfășori activitatea.
                Twitter abia acum a ajuns să fie profitabil și totuși prețul acțiunilor sale a crescut constant.
                Bursa este o simplă piață (ca oricare alta) în care prețul acțiunilor este stabilit de apetitul cumpărătorului și nu de performanțele unei companii.
    • +1 (1 vot)    
      Adică, cum ar veni.... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 18:31)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      ... ce dăștept ești matale, coane Fănică.... hârtii dă valoare fără valoare.... mersi d-așa lecțiune de iconomie, frate.... de la Marcț nu s-a mai pomenit, economist ca dumneata mai rar, parol!
  • +33 (35 voturi)    
    ... (Vineri, 18 ianuarie 2019, 14:49)

    sentenced [utilizator]

    "Guvernul este condus de un premier care susține că nu a știut timp de cinci zile de criza din energie"

    Eu o cred sincer. Femeia asta e atat de proasta si rupta de realitate, o papusa mapet, incat sunt sigur ca nu stia. Ea nu stie nimic de fapt.

    Toate masurile luate pana acum de acest guvern, toate antiromanesti, ma fac sa cred ca oamenii astia reprezinta in Romania niste interese straine a caror scop este sa distruga Romania.
    • +6 (6 voturi)    
      Individa nu este acolo (Vineri, 18 ianuarie 2019, 20:33)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      decat ca paravan pentru flaushat care, la randu-i, este doar un paravan pentru oligarhii sovietici.
  • +15 (17 voturi)    
    Impotriva romanilor (Vineri, 18 ianuarie 2019, 15:43)

    amicugri [utilizator]

    PSD a lucrat intotdeauna si lucreaza si acum impotriva romanilor. Din pacate romanii au un obicei extrem de prost: se uita mai degraba la ce spune psd-ul, nu la ce face psd-ul.
    Iar psd-ul face ce stie mai bine, jefuieste, saraceste si in acest fel isi creste baza de potentiali alegatori gata sa-i asculte cintecele de sirena.
    Daca va ginditi ca psd tine in saracie sau saraceste zone din Romania din prostie gresiti. E o actiune programatica.
  • +14 (18 voturi)    
    CEO capusat (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:21)

    Delavale [utilizator]

    Complexul Energetic Oltenia (CEO) este capusat de zeci de directori si directorași cu salarii de mii de EURO (unii cu 4 zerouri) in timp ce muncitorii au salarii de mizerie. Toată șleahta de privilegiați duc OBLIGATORIU spre faliment. Daca ar fi privatizat CEO, ar avea un director, un contabil si restul mineri si ar fi rentabil.
    Minerii ar merita pensii speciale întrucât silicoza le scade durata de viata. Judecatorii au prea multe facilitati si pensii speciale si prea putine responsabilitati. Judecatorii dau solutii juridice la intamplare si nici nu citesc dosarele. Pentru asa activitati judiciare superficiale nu ai nevoie de studii.
    • +10 (10 voturi)    
      ...la unele firme ... (Vineri, 18 ianuarie 2019, 16:58)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Delavale

      .. numarul directorilor este mai mare decit a muncitorilor .... de salarii nu mai vorbesc .
      • +2 (2 voturi)    
        3 directori si 3 angajati (Vineri, 18 ianuarie 2019, 20:34)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

        si toti i-o trag secretarei, din intamplare si directoare si sotia sefului mare.
        Caz real.
  • +13 (13 voturi)    
    eu sunt optimist (Vineri, 18 ianuarie 2019, 18:19)

    Razvan_M [utilizator]

    Se poate si mai rau.

    PS. Oameni buni, la urmatoarele alegeri mergeti si votati!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version