Analiza HotNews.ro

Sarbii au votat pentru independenta Kosovo

de Adrian Novac     HotNews.ro
Luni, 4 februarie 2008, 12:26 Actualitate | Opinii


Adrian Novac
Foto: Hotnews
Dupa o confruntare electorala urmarita cu sufletul la gura nu doar de sarbii si albanezii din republica, dar si de cancelariile straine (fie ele cea din Washington, cea din Bruxelles, de la Moscova sau din statele Golfului Persic), Serbia a decis sa-si continue drumul pro-occidental impreuna cu democratul Boris Tadici. Presedintele in exercitiu de la Belgrad a primit un al doilea mandat din partea alegatorilor, devansandu-l cu doar cateva procente pe ultranationalistul Tomsilav Nokolic. O victorie care inseamna nu doar continuarea reformelor democratice in Serbia, dar, pe termen lung, si acceptarea de facto a independentei provinciei Kosovo, ce pare inevitabila in acest moment.


Ruperea de trecut

Victoria democratului Tadici, chiar daca pe muchie de cutit, nu inseamna doar clarificarea drumului european pe care sarbii au decis sa mearga in perioada urmatoare. Votul de duminica pare sa fi pus simbolic capat perioadei dramatice care a inceput in Balcani la inceputul anilor '90 si care a fost martora unor tragedii inimaginabile pentru sfarsitul secolului al XX-lea. Analistii sunt aproape unanimi in a afirma ca, prin alegerea facuta duminica, sarbii au incheiat in sfarsit asediul asupra Sarajevo, au oprit bombardamentul orasului Dubrovnik si si-au recunoscut vina pentru genocidul de la Srebenica.

Infrangerea fostul aliat si prieten apropiat al lui Slobodan Milosevici, ultranationalistul Tomislav Nikolici, e un semn ca sarbii incep sa scape e fantomele trecutului care i-au bantuit in ultimul deceniu. Chair daca sunt inca datori comunitatii internationale cu lamurirea tragediilor din conflictele cu Bosnia sau Croatia si cu aducerea la judecata a celor responsabili de crimele de razboi, sarbii au decis sa aleaga varianta pro-europeana si sa nu se reintoarca la trecutul reprezentat de vicepresedintele Partidului Radical, fost vicepremier al guvernului sarb in perioada razboiului din Kosovo.

Mai mult, sarbii au votat si pentru indepartarea de Moscova si de ultimii 60 de ani care i-au facut sa ramana astazi una dintre cele mai izolate natiuni din Europa. Si au ales acest lucru in ciuda declaratiilor de sustinere neconditionata pe care Rusia le-a facut in ultimele zile fata de "prietenia de nezdruncinat" cu Serbia si, poate, a acordului energetic prin care Gazprom a achizitionat recent cea mai importanta companie petroliera din regiunea fostei Iugoslavii.



Independenta regiunii Kosovo, acceptata de sarbi

Victoria lui Boris Tadici reprezinta insa, in primul rand, acceptarea de catre sarbi a independentei Kosovo. Regiunea care a stat la baza unor confruntari armate violente intre sarbi si albanezi, ce au determinat interventia NATO la sfarsitul anilor '90, este pe punctul de a trece in mainile majoritatii din povincie. Votul dat democratului Tadici semnaleaza faptul ca sarbii s-au impacat in anul 2008 cu pierderea regiunii pe care o stapanisera, cu cateva exceptii, de sute de ani.

Ce se va intampla insa in continuare? Perioada urmatoare va fi una dintre cele mai aglomerate pentrru Tadici, dar si pentru diplomatii sarbi, albanezi si straini care pregatesc aparitia noului stat.

Pe de o parte, Tadici si consilierii sai vor trebui sa-i pregateasca si sa-i obisnuiasca pe sarbi cu pierderea "leaganului istoric de nastere" al Serbiei. Sondaje de opinie pre-electorale sustineau ca, inclusiv in interiorul Partidului Democrat al lui Tadici, 55% dintre alegatori favorizau Kosovo in fata apropierii de Uniunea Europeana. Misiunea lui Tadici este astfel dificila, dar nu imposibila. Intarit de votul de duminica si scapat deocamdata de presiunea ultranationalistilor, Boris Tadici va beneficia acum de mult mai mult spatiu de manevra pe plan intern. Desi inainte de scrutin s-a exprimat oficial impotriva declararii independentei unilaterale a Kosovo, presedintele sarb e constient acum ca voturile sarbilor i-au legitimat si atitudinea viitoare fata de regiunea separatista. Iar aceasta atitudine nu poate fi alta decat de acceptare a statului de independenta pentru Kosovo.


"Kosovo e pierdut, caci invingatorii scriu istoria"

In plus, mentinerea lui Tadici in fotolioul prezidential la Belgrad, chiar daca este un post mai mult onorific, va oferi un ragaz important si diplomatiilor occidentali care sunt implicati in dosarul Kosovo. Acestia vor putea sa domoleasca graba liderilor albanezi de a proclama independenta provinciei, insa vor avea timp in plus pentru a convinge Moscova de noile realitati politice din zona. Teama Kremlinului de precedentul kosovar in cazul unor regiuni din spatiul sau de influenta va putea fi mai usor indepartata, inclusiv prin oferirea unor compensatii, fie ele de natura politica, militara sau economica (iar contractul generos dintre Gazprom si sarbii de la NIS au precedat trocurile ulterioare).

Pe de alta parte, votul sarbilor a oferit si Uniunii Europene si SUA un spatiu mult mai larg in care pot actiona. Ofertele UE facute de Serbiei saptamanile trecute (si care includ legaturi politice mai puternice, acorduri comerciale favorabile Belgradului, liberalizarea sistemului de vize sau cooperarea in domeniul educatiei) vor fi urmate fara indoiala si de altele. Pentru a-i usura pozitia lui Tadici in fata propriului popor, uniunea se pregateste discret de trimiterea misiunii civile in zona, care sa poate controla eventualele ciocniri ivite dupa declararea independentei. In plus, analistii sunt convinsi ca americanii si  NATO vor putea recurge la trupele stationate in Bosnia, care vor fi deplasate rapid in zona pentru calmarea posibilelor tensiuni de dupa declararea independentei.

Victoria lui Boris Tadici nu inseamna insa, in niciun caz, ca sarbii au decis sacrificarea Kosovo pentru aderarea la Uniunea Europeana. Pur si simplu noile realitati politice fac imposibila mentinerea actualului statut incert al provinciei. Majoritatea albaneza va avea foarte curand un stat propriu, iar alegatorii sarbi au inteles, pragmatic, ca planul conceput de UE si SUA nu mai poate fi negat la nesfarsit. Sau, asa cum declara resemnat un sarb citat in presa de la Belgrad in ziua scrutinului: "Kosovo este pierdut. Invingatorii sunt cei care scriu istoria".   






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3326 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nu (Luni, 4 februarie 2008, 12:37)

    Imperialistu' [anonim]

    Sarbii nu au votat pentru independenta Kosovo-Metohia, ci pentru viitorul Serbiei. Stiu si ei ce ar insemna sa intre sub influenta binefacatoare a Rusiei...
  • 0 (0 voturi)    
    de unde si pana unde? (Luni, 4 februarie 2008, 12:42)

    toto [anonim]

    de unde si pana unde alegerea lui Tadici inseamna recunosaterea de catre sarbi a genocidului de la Srebenica? Nu crezi ca exagerezi domnule Novac? Iar treaba cu opritul bombardamentului asupra Dubrovnik si Sarajevo mi se pare de-a dreptul patetica. Este o mare porcarie sa faci vinovat un popor intreg pt crimele facute de niste indivizi(daca acestea au fost facute intr-adevar, pentru ca sunt destule canale care pretind ca totul nu este decat o mistificare). D-le Novac, dumneata esti vinovat de crima facuta de Mailat la Roma?
    • 0 (0 voturi)    
      Vorbesti avioane (Luni, 4 februarie 2008, 13:33)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui toto

      Am vazut cu ochii mei ce au facut sarbii in Bosnia si Croatia, asa ca vorbesti avioane.... Probabil ca esti din grupul acelora care ii considera inca pe sarbi niste ingerasi (si nu cei ce-au deznationalizat sute de mii de romani din Timoc). Lasa-i pe sarbi cu pacatele lor ca au destule si istoria ii judeca. Faptul ca au votat pentru Europa demonstreaza ca totusi, majoritatea sunt cu capul pe umeri, realizeaza ca daca lupta sa mentina Kosovo cu orice pret, acesta va fi mereu un butoi de pulbere... Este cea mai saraca regiune, i-ar trage mereu inapoi. politica nu se face cu nostalgii ci cu pragmatism. Inglobarea in UE a tuturor statelor balcanice ar finaliza un proces firesc. Ele au apartinut totdeauna Europei si nu Asiei salbatice a lui Putin & Co.
      • 0 (0 voturi)    
        Uneori si ochii mint... (Luni, 4 februarie 2008, 17:39)

        noubadi [anonim] i-a raspuns lui corvus coraX

        Inseamna ca ai fost si pe la Jasenovac unde criminalii sarbi se aruncau cu gatul pe cutitele croatilor. Mari banditi sarbii astia. Croatul ascutea cutitul, sarbii sareau cu gatul pe el si-l toceau. Nu mai faceau fatza nu alta.
      • 0 (0 voturi)    
        si alte avioane... (Luni, 4 februarie 2008, 18:04)

        alcov [anonim] i-a raspuns lui corvus coraX

        Uite asa cum mataluta ai vazut ce le-au facut sarbi croatilor si bosniacilor.... si eu am vazu ce le-au facut albanezii sarbilor in Kosovo.
        Si ti-as dorii sa stai in Pristina cateva zile sa te edifici si matale de ce inseamna albanez... Poate ai sa vizitezi si enclavele sarbesti sa te edifici... bisericile sarbesti(cate au mai ramas dintre ele) - cea mai veche biserica de la 1430 din Decean patrimoniu unesco, gaurita de gloantele "oropsitilor" albanezi... Belopolie ca de exemplu, langa Peci, localitate a carei plan de amenajare teritoriala e efectuat cu bate si faclii de "oropsitii" albanezi de doua ori pe an
        (sarbii au renuntat sa-si tencuiasca casele ca oricum trebuie sa le rezideasca anual)
        ca de sarbii trebuie integrati in "Europa"
        Au facut totul pentru ai demoniza pe sarbi cu ajutorul aliatilor lor de nadejde "U.S.A." - bulevardul principal din Pristina se numeste "Bill Clinton" iar 4 iulie e sarbatoare "nationala" in Kosovo
  • 0 (0 voturi)    
    Titlu idiot (Luni, 4 februarie 2008, 12:43)

    Pink Panther [anonim]

    Nu am citit articolul dar titlul este complet aiurea.

    Este (pastrand proportiile) asemanator cu acele idei penibile din Romania anilor '90 cum ca daca nu votezi cu WC Tudor, etc...esti tradator si vrei "independenta Ardealului".

    Poate Nikolici este un un normal si complet diferit de capul PRM.

    Dar se acrediteaza in continuare cu aceste titluri ca cei liderii populisti au si solutii.
    In general este pe dos!
  • 0 (0 voturi)    
    Kosovo (Luni, 4 februarie 2008, 12:53)

    teo [anonim]

    Sarbii stapanesc Kosovo din 1912 si nu de sute de ani,cum se afirma in articol.
    • 0 (0 voturi)    
      fix ... pe dos (Luni, 4 februarie 2008, 13:31)

      EXYU [anonim] i-a raspuns lui teo

      Unde ai invatat istorie? La scoala de propaganda UCK?
      Cine a construit bisericile ortodoxe, vechi de pana la 1000 de ani)? Turcii? Ca dupa mintea ta, ei erau bastinasi!
      Pe acelasi principiu, romanii "stapanesc" Ardealul din 1918 si Regatul din 1877!
      • 0 (0 voturi)    
        diferenta (Luni, 4 februarie 2008, 14:27)

        teo [anonim] i-a raspuns lui EXYU

        Diferenta intre Kosovo si Ardeal este ca romanii au fost si sunt majoritari in Ardeal iar albanezii au fost si sunt majoritari in Kosovo.Albanezii sunt bastinasii in Kosovo fiind descendentii ilirilor.Sarbii au colonizat peninsula Balcanica in secolul 7-8 si au stapanit Kosovo pana in secolul 14.De atunci si pana in 1912 Kosovo a fost stapanita de turci.Acesta este adevarul istoric.
        • 0 (0 voturi)    
          adevaruri istorice (Luni, 4 februarie 2008, 15:55)

          me [anonim] i-a raspuns lui teo

          daca vorbesti de adevaruri istorice, atunci cu siguranta stii ca albanezii sint majoritari in Kosovo de maxim 50 de ani, pe fondul evolutiei demografice diferite la musulmani fata de crestini. si pe fondul migrarii populatiei sirbe din motive economice spre Belgrad.
        • 0 (0 voturi)    
          Kosovo si Ardeal (Marţi, 5 februarie 2008, 9:35)

          domi [anonim] i-a raspuns lui teo

          Aceste doua provincii au destine asemanatoare: albanezii (ca si romanii in ardeal) au fost minoritari, iar prin colonizare si inmultire au depasit numeric propriile stapani, dupa ce au (avut) tupeul sa-si revendice teritoriul ca si cum ar avea tot dreptul la pamant (desi pe pamantul respectiv erau numai slugi amarati). In ambele cazuri sunt ajutati de faraonii atotsiutori din palatele Europei. Dar, e drept, istoria se scrie de catre invingatori. Dar dreptatea n-ar trebui sa se piarda...
          • 0 (0 voturi)    
            nici macar nu existau (Marţi, 5 februarie 2008, 10:26)

            Clau [anonim] i-a raspuns lui domi

            Da, ai dreptate, destinul e asemanator, si in Kosovo si in Ardeal a existat o perioada foarte lunga in istorie cand populatia majoritara 'nu exista' ptr. simplul motiv ca acei 'cuceritori' care au scris istoria incadra acea populatie nu in categoria de 'umani' ci in categoria 'slugi' sau 'animale'. Dar uneori cuceritorii sunt si prosti, si pierd puterea, caz in care bineinteles fostile slugi sunt considerate tot animale care se inmultesc ca soarecii ca altfel nu-i asa, nu aveau nici o posibilitate sa ajunga majoritari peste noapte !! Iar atotstiutorii din cancelariile din vest sunt si ei niste debili, nu-i asa, pentru ca e cunoscut, si albanezii din Kosovo, si romanii din Ardeal nu sunt decat niste slugi, numai nebunii din vest si conceptiile lor umaniste ii pot determina sa creada ca ar fi oameni !!
            Ei, asta da logica! Esti extraordinar! Cand ma uit la ce scrii imi dau seama ca prostia e cea mai grea povara, nu nationalitatea!
            • 0 (0 voturi)    
              stimate d-le Clau (Marţi, 5 februarie 2008, 14:21)

              domi [anonim] i-a raspuns lui Clau

              Degeaba te zbati in propria piele, adevarul nu este altul: multa strigata superioritate numerica a romanilor inca din sec. al XVIII-lea ramane exclusiv numerica, fiindca acesti OAMENI (care, da, erau IOBAGI si CIOBANI adusi de nobilii unguri de a popula pamanturile ramase pustii dupa marile distrugeri a populatiei din evul mediu) nu au avut averi pamantesti.
              Pe de alta parte Romania a avut numai noroc cu Occidentul, fiindca a reusit sa-l pacaleasca cu istoria sa inventata chiar in momentul in care acesta era sete de sange si orb de razbunare. De aceea s-a decis in favoarea acestui mic stat tradator in pofida faptul ca acesta a dat dovada de lasitate si ipocrizie in razboi. Deci va inteleg simpatia dvs fata de faptele acelor conducatori.
              Cunoasterea istoriei nu este egal cu nationalitatea, ci mai degraba negarea ei.
              Cu stima, domi
              • 0 (0 voturi)    
                nobilii descalecati din hoarde (Marţi, 5 februarie 2008, 15:53)

                Clau [anonim] i-a raspuns lui domi

                Mi-e greu sa-i consider 'nobilii' pe cei veniti in hoarde ptr. a fura si cotropi tot ce puteau si a arde si otravi tot ce nu puteau fura. Finetea o gasesc mai mult la ciobanii care in mod clar au o cunoastere fina a naturii si instinctul libertatii.
                Libertatea asta si emanciparea popoarelor a fost cel mai mare castig al epocii moderne. Includ aici emanciparea unei majoritati a ungurilor si iata, a unei majoritati a serbilor. Daca Ungaria si Serbia au un destin european, e datorita lor, si nu datorita celor ca tine, retrograzi. Istoria, mai ales cea partizana si extremista nu poate tine locul prezentului, si cu atat mai putin viitorului.
                Poti sa te plangi la infinit pe stilul 'ce mare am fost si ce rau am ajuns', dar ca efect vei reusi sa-ti impresionezi prietenii la o bere, nimic mai mult. Si evident poti continua in registrul complotului universal, e cea mai buna metoda de a te face de ras :).
  • 0 (0 voturi)    
    Doar sarbii sunt datori? (Luni, 4 februarie 2008, 13:16)

    bogdan-m [anonim]

    Vad ca scrieti ca sarbii au ramas inca datori comunitatii internationale. Nu ar trebui scris ca si europenii au ramas datori cu scuze sarbilor pentru transformarea Serbiei in spatiu de testare a inter-operabilitatii trupelor NATO? Oare s-au uitat asa repede bombardamentele NATO desfasurate in zone care nu aveau nici o legatura cu conflictul din Kosovo?
  • 0 (0 voturi)    
    Slaba documentare! (Luni, 4 februarie 2008, 13:17)

    Ducu [anonim]

    "de ultimii 60 de ani care i-au facut sa raman una dintre cele mai izolate natiuni din Europa"

    Poate ultimii 15 ani!

    Autorul e probabil f. tanar si nu stie ca pentru romani, inainte de '89, a trece Dunarea era aproape echivalent cu a ajunge deja in Vest.

    Daca yugoslavi au fost izolati, atunci ce se putea spune de romanii sub Ceausescu?
  • 0 (0 voturi)    
    Aberant ! (Luni, 4 februarie 2008, 13:26)

    s [anonim]

    Titlul este in cel mai bun caz neinspirat, articolul pare scris de la Washington , iar autorul este total in afara realitatii !
  • 0 (0 voturi)    
    e fix cum zici tu, adisor (Luni, 4 februarie 2008, 13:33)

    un_nene [anonim]

    ”Victoria lui Boris Tadici reprezinta insa, in primul rand, acceptarea de catre sarbi a independentei Kosovo.”

    dupa care marele analist de politica esterna ne mai serveste una.

    ”Victoria lui Boris Tadici nu inseamna insa, in niciu caz, ca sarbii au decis sacrificarea Kosovo pentru aderarea la Uniunea Europeana.”
  • 0 (0 voturi)    
    pentru toti (Luni, 4 februarie 2008, 13:42)

    adia [anonim]

    Degeaba posteaza comentarii cei care mai cred inca ca Serbia nu va pierde Kosovo.Evenimentul, veti vedea, e inevitabil. Si asta, in ciuda Rusiei, a ONU, a Romaniei sau Ciprului. Nu intelegeti ca soarta provinciei e pecetluita? Degeaba veniti sa negati evidenta: Kosovo va fi independent mai devreme sau mai tarziu. Cu toate consecintele care vor veni de-aici. Frica de secesiune a nationalistilor romani iese acuma si mai mult in evidenta, insa de ce trebuie sa spunem ca vom pierde Ardealul. Situatiile sunt complet diferite.
  • 0 (0 voturi)    
    Kosovo si Serbia (Luni, 4 februarie 2008, 13:47)

    George [anonim]

    Albanezii sunt o natie foarte interesanta . Nu cunosc bine istoria lor dar am cunoscut cativa indivizi din aceasta etnie si sincer , cred ca au meritat tot ce au primit din partea sarbilor ! Nu am auzit pe nimeni sa-i vorbeasca de bine .
    Concluzie : sunt niste jigodii , legat de caracter , in proportie de 99% !!! Parerea mea .
    • 0 (0 voturi)    
      Cie e jigodia de fapt? (Luni, 4 februarie 2008, 15:37)

      Clau [anonim] i-a raspuns lui George

      Mdah, n-as vrea sa dau verdicte despre albanezi in general ca natie, dar un lucru clar se desprinde din comentariul tau: jigodia esti tu.
      Parca l-as auzi pe Le Pen sau pe Haider vorbind despre romani in general. Ia-l pe WC Tudor de mana si faceti un bine umanitatii: faceti sa moara ideile voastre extremiste.
  • 0 (0 voturi)    
    Speculatii.... (Luni, 4 februarie 2008, 13:47)

    ggg [anonim]

    D-le A.N. Vad ca ridicati speculatia la nivel de "arta jurnalistica"... Cunostiintele d-vs sunt mai mult decat sumare despre subiect...
    Va invit sa va ocupati de subiecte mai cunoscute dvs... gen gropi, borduri, aglomeratie, taxa... cred ca ve-ti fii mai apreciat
  • 0 (0 voturi)    
    2vorbe,3 minciuni (Luni, 4 februarie 2008, 13:58)

    Gicu [anonim]

    Domnule Novac,
    Articolul Dvs nu are nici o logica.La inceput ne spuneti ca "Victoria lui Boris Tadici reprezinta insa, in primul rand, acceptarea de catre sarbi a independentei Kosovo" ca apoi,catre sfarsit, sa o trantiti ca nuca in perete :"Victoria lui Boris Tadici nu inseamna insa, in niciu caz, ca sarbii au decis sacrificarea Kosovo pentru aderarea la Uniunea Europeana".Bineinteles,nu poti da vina pe intraga populatie a Serbiei ptr crimele comise de altii,desi eu inca nu sunt convins de acestea.In timp ce toti 'occidentalii' i-au acuzat pe sarbi de genocid si mai te miri ce,nu se spune nimic de gruparile paramilitare alcatuite din albanezi si pregatite de baietii cu ochi albastrii care au facut genocid.De asemenea nu se spune nimic despre moartea mai mult decat suspecta al lui Milosevici.Despre bombardarea oraselor de catre americani,depre populatia care a avut si are in continuare de suferit din cauza bomardamentului radioactiv .Cum poate cineva sa creada ca un sarb ar vota ptr dezlipirea unei bucati din patria mama?votul a fost ptr presedentie,nu ptr independenta.Rezultatele votului sa fiu sincer nu ma impresioneaza,la fel cum nici cele ale asa-zeselor sondaje.Ori se stie,la noi aici sondajele sunt bune doar ptr manipulat,iar voturile...conteaza cine le numara...
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru ggg (Luni, 4 februarie 2008, 14:27)

    kiko [anonim]

    @ ggg: Cine te mai poate lua in serios cand scrii "ve-ti fii" in loc de "veti fi"?
    • 0 (0 voturi)    
      @kiko (Luni, 4 februarie 2008, 17:44)

      ggg [anonim] i-a raspuns lui kiko

      pt. d-vs.... cel dintai "corector" al limbii romane...
      pt d-vs, cel pentru care scrisul in sine conteaza mai mult decat ideea ce o transmite...
      iata corectia: "VE-TI FII"

      ps. Ma asteptam sa aveti o idee sau un comentariu pertinent la cele afirmate de mine sau de autorul articolului...

      Respecte
  • 0 (0 voturi)    
    Domnilor... (Luni, 4 februarie 2008, 14:31)

    diplomatul [anonim]

    Imi plac la nebunie aia care fac comentarii fara sa citeasca materialul pana la capat. Iar fraza din ultimul paragraf "Victoria lui Boris Tadici nu inseamna insa, in niciun caz, ca sarbii au decis sacrificarea Kosovo pentru aderarea la Uniunea Europeana" ati scos-o din context. Ia vedeti ce scrie Novac in continuare "Pur si simplu noile realitati politice fac imposibila mentinerea actualului statut incert al provinciei". Deci nu se contrazice nimic din cele spuse anterior, ci doar se intareste. Cat privesc speculatiile facute de autor, veti vedea voi mai incolo daca a avut dreptate sau nu...oricum, cei mici ca voi, gandesc limitat mereu!
  • 0 (0 voturi)    
    SARBII NU AU VOTAT PENTRU INDEPENDENTA KOSOVO!!! (Luni, 4 februarie 2008, 14:44)

    jollyroger [anonim]

    Inca nu s-a nascut sarbul care sa fie de acord cu cedarea unei bucati sin teritoriul tarii sale....

    Cat despre articol, slabut...
  • 0 (0 voturi)    
    60 de ani izolare?!?!? (Luni, 4 februarie 2008, 14:54)

    bugsy [anonim]

    Cand Seria (dea fapt RSFYugoslavia) era "izolata" in ultimii 6o de ani, romanii isi montau antene TV sa "prinda" posturile sarbesti, isi cumaparau din "ociko" (Timisoara,) LP/uri, vegeta, tigari, etc, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      vegeta (Luni, 4 februarie 2008, 15:13)

      teo [anonim] i-a raspuns lui bugsy

      Vegeta a fost produsa de croati si nu de sarbi.Poate pentru tine croati sunt tot sarbi.
      • 0 (0 voturi)    
        si nu sunt acelasi lucru ??? (Marţi, 5 februarie 2008, 12:02)

        Lucian* [anonim] i-a raspuns lui teo

        stiam ca singura diferenta este doar religia pt ca limba este aceeasi.
        • 0 (0 voturi)    
          intreaba (Marţi, 5 februarie 2008, 15:04)

          teo [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          Intreaba croatii si sarbii sa-ti spuna daca sunt acelasi lucru.
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Marţi, 5 februarie 2008, 15:54)

          Clau [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          s-ar putea sa confunzi croatii cu bosniacii
  • 0 (0 voturi)    
    Articol Prost (Luni, 4 februarie 2008, 15:05)

    Jack [anonim]

    mostra tipica de jurnalism facut pe genunchi, dupa ureche. o incercare grosolana de manipulare. autorul a fost platit pentru textul asta tampit?
  • 0 (0 voturi)    
    if(!logic){Scrie(articol);} else {GoHome();} (Luni, 4 februarie 2008, 15:38)

    sadwank [anonim]

    Zice autorul:
    1/ Victoria lui Boris Tadici reprezinta [...] acceptarea de catre sarbi a independentei Kosovo.
    2/ [...] Tadici si consilierii sai vor trebui [...] sa-i obisnuiasca pe sarbi cu pierderea [Kosovo].
    Daca s-ar face un programel care sa contina un if cu aceste doua asertiuni, unite printr-un AND logic, codul din acest bloc nu va fi atins niciodata fiindca cele doua se exclud reciproc si nu pot fi adevarate simultan. Deci una din ele e falsa.
    Ce altceva mai e fals in articol, Adriane?
    De exemplu, e adevarata afirmatia ca nu poti dovedi (cu link-uri) ca Tadici a sustinut independenta Kosovo?
  • 0 (0 voturi)    
    mai conteaza? (Luni, 4 februarie 2008, 15:43)

    GoguDeLaGaze [anonim]

    Mai conteaza toate alegerile si alte desfasurari politice? UE va hotara si pentru sarbi si pentru kosovari si pentru albanezi si pentru toate natiile sin fosta Iugoslavie. Tot UE a hotarat ca Serbia sa se indrepte spre UE si nu spre Rusia. Rusii au pierdut iarasi in Europa, nu mai au nici o sansa, maine poimaine o sa piarda si Ucraina, Moldova si Belarusul. Cat despre autor.... e clar ca e proamerican si ue.

    trebuie sa stati cu capu jos, lumea se conduce din alta parte... Belgradu' si Bucurestiu' nu au decat strazi proaste ... nu conducatori
  • 0 (0 voturi)    
    Sarbii au votat pentru independenta Kosovo (Luni, 4 februarie 2008, 16:05)

    Danny de Facto [anonim]

    ...domnilor, nu mai lansati imbecilitati...
  • 0 (0 voturi)    
    titlu de de toata jena (Luni, 4 februarie 2008, 19:24)

    silviu [anonim]

    sarbii nu vor recunoaste niciodata un kosovo independent,in cel mai rau caz se vor impaca tacit cu situatia data,....iar in legatura cu crimele serbiei,ar trebui necunoscatorii sa incerce sa cerceteze evenimentele si sa depaseasca propaganda media anti sarbesca platita de comunitatea europeana si sua.....se aminteste srebrenica unde se spune ca au murit 8000 de bosniaci musulmani,dar de fapt sau gasit cadavrele doar a 3000 mii,nu subapreciez crima,dar sa petrecut ca represalii impotriva bosniacilor musulmani care produceau atrocitati in satele sarbesti ce inconjurau srebrenica,oras protejat de ONU,care adapostea luptatorii musulmani.....cititi studii de istorie si geopolitica privind problema, nu va bazati pe televizor si internet......ue si sua au avut interesul si au provocat destramarea yugoslaviei,numai ca sarbii nu au avut o propaganda internationala asa de eficienta........
  • 0 (0 voturi)    
    adevarat (Luni, 4 februarie 2008, 22:20)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Da, e de toata jena. Cei care vor trebui sa voteze pentru
    independenta sun kosovarii. E inadmisibil ca altcineva sa voteze in locul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Titlul asta este o rusine (Marţi, 5 februarie 2008, 0:21)

    Razvan007 [utilizator]

    Va rugam sa nu mai abuzati de inteligenta cititorilor vostri.

    Sarbii au votat pentru o Sarbie puternica care doreste integrare in UE, impreuna cu Kosovo. Nu cred ca a existat un singur sarb care sa mearga la vot cu gandul ca renunta la Kosovo.

    Si Tadici si Nokolic sunt nationalisti, diferenta dintre ei fiind ca primul spune: intai ne facem puternici si pe urma ne ocupam de Kosovo. Kosovo nu are o solutie cat timp Serbia este slaba si umilita la usile cancelariilor straine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by