Dezastruoasa decizie a CCR. Ce mai poate face Iohannis

de Clarice Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 30 mai 2018, 23:41 Actualitate | Opinii


Clarice Dinu
Foto: Facebook
​Curtea Constituțională a pus astăzi Justiția pe tava PSD. Astăzi, pentru că astăzi PSD este la putere. Interpretând însă politic Constituția, CCR dă o lovitură devastatoare independenței autorității judiciare de acum înainte. Practic, procurorii au fost puși oficial în subordinea politicului, prin consacrarea unei „competențe constituționale speciale și exprese” a Ministrului Justiției.  

Curtea Constituțională a explicat într-un comunicat că, în procesul de revocare, prerogativa președintelui României „se circumscrie exclusiv unui control de regularitate și legalitate a procedurii”, iar în final, fără precedent, i-a dictat șefului statului că trebuie să emită decretul de revocare a șefei DNA. Cu alte cuvinte, președintele ar trebui să-l creadă pe cuvânt pe ministrul Justiției că procurorul-șef a săvârșit abateri disciplinare sau exercită necorespunzător atribuțiile manageriale, că a primit un aviz de la CSM, chiar dacă acesta este negativ, și să semneze decretul.  

Dincolo de rolul decorativ pe care i-l atribuie președintelui, Curtea Constituțională consacră și inutilitatea Consiliului Superior al Magistraturii, care, constituțional, este garantul independenței justiției. Este adevărat că, în cazul procedurii de revocare, avizul CSM este unul consultativ, însă, cu toate acestea, el este relevant în economia deciziei, ca o garanție într-un proces început și încheiat de doi oameni politici: ministrul Justiției și președintele. În context merită amintită o recomandare din Carta de la Roma, potrivit căreia „recrutarea și cariera procurorilor, inclusiv promovarea, mobilitatea, procedurile disciplinare și demiterea lor, ar trebui să fie reglementate prin lege și ar trebui să aibă la bază criterii transparente și obiective, conform unor proceduri imparțiale, excluzând orice discriminare și putând fi supuse unui control independent și imparțial”. Carta de la Roma a fost elaborată de Consiliul Consultativ al Procurorilor Europeni, însărcinat de către Comitetul Miniştrilor al Consiliului Europei, al cărui organ consultativ este Comisia de la Veneția care a remarcat constant riscul interferenței politice în sistemul judiciar, prin conferirea unui rol important ministrului Jusției. 

Cât de gravă este decizia de astăzi o spune chiar fostul șef al Curții Constituționale, Augustin Zegrean: „Nu am mai văzut așa ceva. Eu am participat la soluționarea unor conflicte juridice de natură constituțională, dar de fiecare dată Curtea s-a limitat să constate existența conflictului (...) Nu poți să dai dispoziții președintelui. (...) Ne putem aştepta ca orice ministru care vine să schimbe procurorii, procurorii-şefi, că dacă poate schimba procurorii şefi, de ce nu ar putea să schimbe procurorii efectiv? Nimic nu îl mai opreşte”. 

Lucrurile sunt clare. Mingea este acum în terenul președintelui Iohannis. Variantele sale nu sunt multe:

1. Poate semna decretul de revocare a șefei DNA, o decizie care însă îl poate costa enorm din punct de vedere politic. În plus, prin asta legitimează controlul politic asupra justiției. 

2. Poate refuza să o revoce pe Kovesi. Consecința ar putea fi suspendarea, preluarea interimatului de Șeful Senatului și revocarea șefei DNA. Mai mult, în acest caz ar transmite mesajul clar că, în România, statul de drept și, implicit, democrația, garantate în teorie de principiile constituționale, se află în disoluție. 

3. Poate aștepta pur și simplu să vadă ce se întâmplă, fără a anunța nicio decizie și forțând o altă decizie a CCR. 

4. Poate invoca faptul că adresa trimisă ministrului Justiției este un act administrativ care a produs efecte juridice, adică șefa DNA a rămas în funcție. Într-un atare scenariu s-ar putea relua procedura de revocare, dacă președintele nu-și revocă propriul act sau acesta nu ar fi atacat în contencios administrativ. 

Ce va face, rămâne de văzut. Însă, mai mult ca niciodată, Klaus Iohannis are șansa, istorică în cariera sa politică, de a demonstra că este cu adevărat președinte și nu doar un primar mutat temporar la Palatul Cotroceni. Chiar dacă asta ar presupune să-și asume și greșelile.





















17649 vizualizari

  • +14 (28 voturi)    
    Exista speranta....! (Joi, 31 mai 2018, 0:03)

    scaraotchi [utilizator]

    Au trecut cateva ore iar ”rotitele” s-au pus in miscare, asa ca stiu deja ce trebuie facut…!
    Trebuie doar sa…# REZISTAM…! Da, mirati-va, asta e tot ce trebuie sa facem…! Sa explicam:
    – Ne-am ”invatat lectia ”, apropo de prezenta la vot ? Ne-am invatat-o si ne vom prezenta la urne ca la sfintele moaste si nici Dracu’ n-o sa ne stea in cale…!
    -Mai avem doar 2 ani si jumatate pana la alegerile generale…? 2 ani si jumatate mai avem…
    – Avem bine intiparit in minte apropo de cine ne e dusman si cine prieten ? E treaba clara…
    Atunci, ce ne impiedica sa rezistam in tot acest timp, iar la alegeri sa ne luam tarisoara inapoi…???
    Bineinteles ca o sa spuneti: Pai stai asa, ca pana atunci or sa faca totul praf si pulbere, si or sa-si puna oamenii peste tot si tot asa…Asa e, dar intre timp se vor petrece si anumite evenimente …importante…:
    – Bozo n-o sa mai fie ales, nici cu ajutorul mamicutei dracilor sau a lui Cambridge Analytica ori Facebook…! ( trebuie aici sa contribuie si ”muritorul”, in sensul de a ridica privirea de pe dispozitiv);
    – Lui Cracanel la acea data, probabil ca i se va organiza de ”6 saptamani”, conform datinei crestin-ortodoxe. Se stie ca cum ca e macinat pe interior, deh , cand te joci cu Noviciok-ul de la Noviciok ti se trage…
    – Bibi, poreclit si Saruman va pierde sprijinul ultraortodocşilor, care, se stie au un cuvant greu de spus in privinta politicii interne si externe…
    -Nu in ultimul rand, sultanul Erdogan isi va rade mustata, nemaifiind in acest fel un exemplu demn de urmat de catre unii ”discipoli”…
    • +12 (26 voturi)    
      Arestarea judecatorilor corupti (Joi, 31 mai 2018, 9:41)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

      Presedintele trebuie sa constate ca Statul a fost confiscat de un grup infractional organizat, ca este o situatie exceptionala si ca trebuie sa ia masuri exceptionale :
      - trebuie sa suspende constitutia
      - trebuie sa dizolve parlametul
      - trebuie sa demita guvernul
      - trebuie sa-i revoce pe judecatorii corupti de la CCR, ICCJ si CSM
      - trebuie sa numeasca un premier, care sa alcatuiasca un guvern si sa organizeze algeri generale anticipate, la care penalii sa nu aiba dreptul sa participe.
      - trebuie sa atace in contencios administrativ aberanta decizie a CCR
      - trebuie sa-i dea in judecata pe judecatorii corupti de la CCR, pentru abuz in serviciu si favorizarea infractorilor
      • +3 (15 voturi)    
        Nu are pirghii legale sa faca chestiile alea (Joi, 31 mai 2018, 10:16)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Problema a pornit de la alegeri. De la alegerile din 2012 si ulterior la cele din 2016. Tot ce mai poate face acum e sa refuze sa aplice decizia si sa ceara un referendum in care lumea sa spuna: vrem spre UE, ceea ce presupune greva generala pina se provoaca anticipate, sau vrem sa revenim la situatia dinainte de 2004 in care clasa politica controla total justita? In momentul de fata doar strada ii mai poate opri. Desi strada apre sa fi obosit, si tare mi-e ca mare parte din ea e deja in curs de emigrare sau macar de actualizare a CV-ului si trimitere la recruteri din afara.
      • +3 (13 voturi)    
        ce facem daca ficusul doarme ? (Joi, 31 mai 2018, 10:29)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        nu stiu daca poate face toate acele actiuni dar sa inceapa schimbarea o poate .

        Poate declansa referendum care are putere mai mare decit a hotararilor parlamentului
        Exemple pt referendum :
        > punere in aplicare a parlamentului cu max 300 buc
        > referendum : fara penali in functii publice
        > referendum : in cazul unei suspendari dicatata de parlament si presedintele este reales atunci parlamentul se dizolva automat

        si ar fi mai multe dar cu cine ca ............ omu doarme
      • -3 (13 voturi)    
        E clar (Joi, 31 mai 2018, 11:23)

        CalinMircea [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Nici nu contează ce vrea marea majoritate a cetățenilor, se doresc doar măsuri de forță, ilegale și antidemocratice, susținute de o ultraminoritate (ce-i drept, mai zgomotoasă).
        • +2 (8 voturi)    
          Tu, de fapt (Joi, 31 mai 2018, 14:25)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui CalinMircea

          Te referi la MICA majoritate.
          Ca a fost majoritate, da, dar in nicun caz "mare".
          Ce-si doreste MAREA majoritate nu stie nici dracu, finca marea majoritate nu s-a pronuntat, la alegerile generale.
          PS.
          De fapt, s-a pronuntat si marea majoritate cand a fost votat Iohannis, in ciuda eforturilor psd si restul haitei, dar CCR a PSD nu crede ca e relevant.
        • +4 (6 voturi)    
          Am trait ca sa o aud si pe asta...! (Joi, 31 mai 2018, 14:46)

          scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui CalinMircea

          #REZISTENTA, considerati ca ar fi o masura antidemocratica...?!
          E ca si cum ai spune: '' supravietuiesti, deci nu-i mai faci pe plac lui Dracu'...!"
          • +2 (4 voturi)    
            Am incercat sa-ti raspund si sa-ti (Joi, 31 mai 2018, 17:15)

            scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

            explic, dar nu am primit aprobare... Poate ca pana la urma ma voi muta cu tot calabalacul la ''amanta'', vorba ta...
            • +3 (5 voturi)    
              Era pentru Su, putin mai jos... (Joi, 31 mai 2018, 17:55)

              scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

              Am inceput sa fiu ''lipit'' si la plesneala, doar- doar voi renunta si ma voi resemna...
    • +3 (11 voturi)    
      draga scaraotchi (Joi, 31 mai 2018, 10:31)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

      Eu nu am apucat perioada in care comunistii au pus stapanire pe tara, dar am trait consecintele. Comunistilor le-a trebuit ceva timp pana sa invinga rezistenta oamenilor si sa puna tara la pamant cu totul, dar Dragnea si Mafia PSD-ALDE-UDMR-PNL s-au miscat mai repede, vajnici vlastari nascuti si crescuti voiniceste din fosta Securitate si fostul Partid Comunist, sub privirile imbecile si docile ale Armatei.

      Trebuie sa te obisnuiesti cu noua realitate, tara pe care tu o stiai nu mai exista. De ieri, totul s-a terminat. Nu mai exista #Rezist, s-a transformat in ceea ce generatia mea cunoaste foarte bine, #Supravietuiesc.

      #Supravietuiesc in teroare, si saracie, si foamete, si frig, si inegalitate, si nedreptate, si neputinta, si ura.

      Este foarte posibil ca pana in tomana sa nu mai avem acces liber la internet. Iti doresc numai bine si "orienteaza-te" - este un sport pe care va trebui sa-l inveti.
      • +5 (7 voturi)    
        Putin cam pesimist, dar totusi misto (Joi, 31 mai 2018, 14:59)

        scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui revo

        comentariul...
        Retineti va rog un aspect, pe care-l consider important: Nici cand au venit fanariotii, nici cand au venit comunistii si nici acum, deciziile cu adevarat importante nu au fost/nu sunt luate la noi, ci in alta parte...!
        Acest ''in alta parte'' imi da dreptul sa sper...! Ce sa sper?
        Pai, am scris putin mai sus. Ba chiar mai mult de atat, sper ca ''copoiul'' Bob sa adulmece mai curand de terminarea mandatului ''urma'' lasata in diverse locuri si sa ''se intoarca roata''...
        • +4 (4 voturi)    
          Comentariu "misto" ? (Joi, 31 mai 2018, 15:46)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

          Era loc de comentarii "misto", "haioase" "ca lumea", "naspa"
          pana ieri !

          Fanariotii au stat in Romania un secol si-un pic ! Comunistii aproape jumatate de veac dar daca adaugam si primul mandat al lui Iliescu se fac 50 de ani.

          Putem deci rezista spui tu pt ca la un moment dat o sa li se spuna astora de-acum "Gata ! Valea !"

          Pai daca o sa li se spuna peste vreo 50 de ani ! La limita as putea sa prind clipa aceea, dar nu stiu cat de lucid as fi ca sa o mai si inteleg si sa ma bucur de ea !

          PS. Nu trebuie sa-l asteptam pe copoiul Bob, trebuie sa ne cream noi viitorul !
          • +3 (3 voturi)    
            Ai dreptate in principiu, dar NU ai (Joi, 31 mai 2018, 16:53)

            scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            dreptate cand te lasi stapanit de pesimism...! Ei tocmai asta asteapta, sa ne ''dovedeasca'' psihic...
            Ai vreo alta solutie in afara de aceea de a...rezista...? Eu nu am, din pacate, dar nu am nici de gand ca sa ma las coplesit de tristete...

            Asa ca, te rog sa ma ierti, dar voi face in continuare ''haz de necaz'' si pentru faptul ca, altfel exista pericolul sa cedez ...

            PS. Gandeste-te la ce ti-am spus mai demult: ''Stiu ca e greu de crezut, dar sunt lucruri si mai grave pe lumea aceasta iar atunci cand le-ai privit direct in fata, toate celelalte ti se par suportabile...!''

            Cu drag....!
            • +3 (3 voturi)    
              Scara, am citit mai sus commentul (Joi, 31 mai 2018, 18:45)

              Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

              lui @revo si am realizat ca umilinta deplina a "supravietuitorilor" si a "rezistentilor" deopotriva, o reprezinta amalgamarea lor si transformarea lor de catre urmasii comunistilor intr-o noua masa de "supravietuitori" !

              Cu alte cuvinte, maimutele au reusit sa reintoarca lucrurile la starea lor initiala !

              PS. Tocmai ce era pe cale sa fie rezolvat cubul Rubyk cand a pus maimuta mana pe el si l-a aranjat !
              • +3 (3 voturi)    
                Ai dreptate draga si sa stii ca (Vineri, 1 iunie 2018, 9:17)

                scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

                si eu simt aceleasi frustrari, dar ma/te intreb: avem solutii in acest moment..?

                N-am dorit prin ce am scris mai sus decat sa propun 2 lucruri, in lipsa de solutii pe moment si pana ce le vom gasi:
                - sa nu ne lasam prada disperarii, pentru ca nu ajuta, ba dincontra;

                - sa rezistam si dupa parerea mea ACTIV ar fi cel mai bine, prin proteste in piata cam ca la Piata Universitatii...

                Asa ma propus, iar daca am suparat pe cineva, bineinteles si din cauza ''stilului'' meu exagerat, atunci imi cer scuze....!

                PS. Comentariul e adresat si dlui @revo si cu scuzele de rigoare;
                • +2 (2 voturi)    
                  De suparat ai suparat si inca tare, (Vineri, 1 iunie 2018, 16:37)

                  Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

                  pe postacii "imbujorati", devreme ce unii dintre ei au inceput sa te jigneasca in comentariile lor ! Pe noi, prietenii tai ultrapesimisti, nu ai cum sa ne superi, ba din contra, chiar daca uneori comentariile noastre iti pot parea mai "tepoase".

                  Eu, de exemplu, cand cad in butoiul cu pesimism, ma comport exagerat si scriu exagerat, din pacate, chiar si la adresa prietenilor. Este - cred - cazul zilelor acestea care, dpdv nervos, m-au consumat suficient de mult, poate chiar prea mult !

                  PS. Draga Scara, pana la urma insa ce ne-am face fara optimismul tau "lucrativ" (adica neformal) in aceasta Planeta a Maimutelor in devenire, care a inceput sa ne locuiasca ea, in loc sa o depopulam noi !

                  PPS. Iti doresc un super weekend ! Traiasca Strada !
                  • +1 (1 vot)    
                    Merci..! (Vineri, 1 iunie 2018, 21:50)

                    scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

                    Mi-ai luat o piatra de pe inima...! Ma gandeam sa renunt.. .V-as fi invitat sa chemati un sobor pentru sfestanie, ca sa scapati de mine si gata...
                    Acu', avand in vedere comentariul tau, altfel sta treaba...

                    La armeeee...! Pe ei....!

                    Noapte buna si weekend placut !
            • +3 (3 voturi)    
              Dar te-au dovedit psihic (Joi, 31 mai 2018, 20:15)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

              Daca te uiti in urma in istorie, astia or sa mai stea 20 de ani la butoane, pana bubuie mamaliga.
              • +3 (3 voturi)    
                NU, nu m-au ''dovedit'' si cred ca (Joi, 31 mai 2018, 23:13)

                scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                nimeni/nimic nu ma va mai putea ''dovedi'' vreodata !

                Dar ce e cu voi fratilor, de vreti mai toti sa ma ''certati''...? N-am facut altceva decat sa nu ma las coplesit de emotie, pe dinafara, pentru ca pe dinauntru...

                PS. Nu cred ca mai e cazul sa vorbim de perioade de 20 de ani. Ai sa vezi ca se va ''stinge'' totul precum un foc de paie...!
                Important e sa nu pierdem speranta, restul va veni ca de la sine...!

                Noapte buna !
  • -27 (47 voturi)    
    varianta 5 (Joi, 31 mai 2018, 0:13)

    Mazeta [utilizator]

    Klaus o poate determina pe Kovesi să își dea demisia și să negocieze noul șef DNA. Ar fi freier să piardă așa instituție de paradeală.
    • -5 (17 voturi)    
      exact! pentru ”stabilitatea Romaniei”! (Joi, 31 mai 2018, 11:25)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si pentru o vacanta linistita....
    • +5 (15 voturi)    
      problema e alta (Joi, 31 mai 2018, 11:49)

      programatoru [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nu conteaza omul, acum s-a deschis poarta ca oricine nu convine PSD+ALDE+UDMR sa fie demis pe orice motiv, de genul "avid de putere" , "deservicii imaginii romaniei", legi care nu le stie sau s-au schimbat intre timp ....
    • -2 (16 voturi)    
      varianta 6 (Joi, 31 mai 2018, 11:53)

      meditatorul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      klaus isi da demisia, renunta la "confortul" prezidential si se apuca de meditatii la... fizica :) Asta dupa ce studiaza "motivația" curtii, desigur.
  • +12 (24 voturi)    
    Romania s-a complacut timp de (Joi, 31 mai 2018, 0:56)

    Rahan5 [utilizator]

    27 de ani, de la votarea Constitutiei din 1991, sa aprobe ideea sireata a bulgarului de Iliescu, cum ca Presedintele este obligat sa promulge legi. Acum vine consecinta acestei acceptari. In 2018, printr-o actiune de continuitate, toata gasca de rusi de la putere + Mona Pivniceru din CCR nu fac astazi decat sa extinda aceasta obligatie a Presedintelui si la revocarea procurorilor.
    Aviz romanilor care mai accepta ca slavii sa le faca Constitutiile.
    Si cum strigau romanii in 1990?
    ,,Iliescu apare, soarele rasare !"
    Mai bine strigau: ,,Cum bulgaru' apare, promulgarea rasare!"
  • +8 (18 voturi)    
    Sa zicem (Joi, 31 mai 2018, 2:03)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Eu unul sunt mai curios ce va face PSD. KJ are putine optiuni, dar tinand cont ca si daca e suspendat si vine Tradiceanu pe scaun, tot isi va pune pe cine vrea mustata lu' Dracnev. Daca face ca ei, o va da jos, el oricum nu mai are drept de numire procurori si tot mustata va dicta.

    Tinand cont, asa cum scrie si pe G4 ca strada i-a oferit suficiente ocazii sa-si faca muschii, dar nu a facut-o, daca tot e sa fie impuscat, macar sa o faca "in the blaze of glory". Ca sa arate ca a meritat voturile, macar sa joace #3, la presiuni sa aplice #4 ca sa traga de timp, iar intr-un final #2.

    Finalul va fi acelasi dar macar mai trage de timp acum.

    Cat despre dosare, in functie de cati judecatori are in mana (sau ii santajeaza cu SIPA), s-ar putea ca dosarele sa se evapore oricum, dar, macar se poate aplica presiune.
  • +19 (31 voturi)    
    E treaba de barbat aici (Joi, 31 mai 2018, 3:24)

    voinicu [utilizator]

    Aici nu e vorba de soarta lui Kovesi , aici e vorba de soarta Romaniei.
    Daca e barbat si are singe in instalatie iese maine cu o declaratie in care anunta ca nu da doi bani pe decizia CCR pe care o considera o slugarnicie politica.
    Va urma o incercare de suspendare , poate chiar o suspendare si atunci va avea ocazia sa urle cat il tin bojocii ca parlamentul Romaniei e cloaca de infractori.
    Din pacate de reactia lui Iohanis depinde situatia tarii pentru o perioada lunga de timp.
    Sper sa aiba suficienta minte si curaj si sa faca ce trebuie pentru tara care l-a investit cu o responsabilitate foarte mare.
  • +10 (20 voturi)    
    O varianta (Joi, 31 mai 2018, 8:30)

    zoia [utilizator]

    Decretul de revocare a lui Kovesi intră în vigoare la 3 zile după ce devine efectivă decizia CCR de validare a referendumului parlament de 300 de parlamentari.
    • +5 (15 voturi)    
      Si cu ce te ajuta? (Joi, 31 mai 2018, 10:20)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui zoia

      Hotarirea asta a CCR nu e doar despre Kovesi ci despre plasarea procurorilor in subordinea ministrului justitiei. Adica puterea judecatoreasca nu mai e independenta, ci e o anexa a puterii politice, fix ca in comunism. Nici un procuror nu va mai putea ancheta vrun politician decit cu acordul sefului partidului de la guvernare. Ne intoarcem inainte de 2004, cind dosarele se discutau in sedinta de guvern, doar ca acum cei de la putere sunt mult mai ticalosi decit Nastase, Stanoiu, sau altii ca ei.
  • -3 (17 voturi)    
    CCR are dreptate...din pacate (Joi, 31 mai 2018, 8:38)

    jescu [utilizator]

    In anii '90 romanii erau inspaimantati ca s-ar putea intoarce un nou Ceausescu si au traiat in Constitutie mult din atributiile presedintelui. In principiu puterea e la guvern, care poate fi revocat oricand la randul sau de parlament. Ceea ce e cat se poate de democratic si corect. Curtea Constitutionala are dreptate. Problema reala e ca tabara acuzatilor penal a catigat alegerile masiv, dar asta nu e problema CCR, e problema celor care au votat. Astia nu vor justitie corecta, probabil ca majoritatea chiar sunt vinovati. Acum o sa scape, razand pe la televizor ca le-a iesit treaba. Kovesi doar le statea in cale spre telul lor final, sa scape de puscarie.
  • -13 (29 voturi)    
    Iohannis a primit galben, nu dramatizati excesiv (Joi, 31 mai 2018, 8:50)

    Fides [utilizator]

    Presedintele a vrut sa fie jucator, insa si-a ales complet gresit momentul sa intre in teren. Problema e ca, daca nici acum nu intelege rolul sau dat de Consitutie, risca nu sa primeasca rosu, ci sa nu-i fie pasata mingea chiar de coechipieri.
    In rest numai aberatii vizavi de variante. Trebuie doar sa puna in aplicare ceea ce CCR a decis in majoritate.
    P.S.
    Nu va fie frica de o justitie ca in UE, mai ales daca vor implementa si prevederile privind prezumtia de nevinovatie.
    Justitia nu se face in strada, la TV ori in ziare, ci in sali de judecata, de catre judecatori. Ceilalti actori: serviciile, procurorii, avocatii, denuntatorii au si ei un cadru legal in care pot sa actioneze.
    • +5 (13 voturi)    
      fugi bre si cinta la alta masa (Joi, 31 mai 2018, 10:23)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Prin decizia de azi toti procurorii devin subordonati ministrului justitiei, adica partidului. Nu mai e separatie a puterilor, ci justitia devine un instrument al partidului de a pedepsi pe cei incomozi. Si vom ajunge probabil ca in Rusia, unde inainte de alegeri toti opozantii vor avea dosare penale si nu vor putea candida. Asta o fi romania voastra, a ciumei rosii si a poporului cu unica valoare morala milogeala. Pentru noi, ceilalti, daca intr-adevar situatia ramane asha, solutia e sa vindem tot si sa emigram.
      • -2 (16 voturi)    
        pana acum procurorii nu aveau ”sef”? (Joi, 31 mai 2018, 11:24)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        erau freelanceri sau cum?
        • 0 (0 voturi)    
          nu erau subordonati politic (Marţi, 5 iunie 2018, 12:10)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

          Seful procurorilor era propus de ministru, avizat de csm, numit de presedinte. 3 entitati erau in joc, ultima entitate fiind politicianul cu cele mai multe voturi adunate la nivel noational, deci cu reprezentativitatea cea mai mare. Ceea ce e muuuult diferit decit a fi la cheremul ministrului, deci a partidului. Doar in tarile de unde ti se platerste tie postaceala politicul controleaza justitia.
      • +1 (7 voturi)    
        Fractura logica (Joi, 31 mai 2018, 13:16)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Dupa ce ai dat chix in chestiuni simple economice, vad ca mai nou te-ai metamorfozat in specialist in drept. Bine ca nu te mai crede nimeni.
        Si mai vii si solutii ireal de penibile, precum plecatul din tara.
        Cum sa vinzi tot si sa pleci din tara, tocmai acum cand Romania primeste mai multi bani de la UE? Acum e momentul sa-ti pui la bataie spiritul intreprinzator.
        • 0 (0 voturi)    
          primeste? (Marţi, 5 iunie 2018, 14:57)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Fides

          Pentru cei ca tine, platiti sa postaceasca pe bani, situatia actuala e probabil extrem de favorabila.

          Pentru mine insa, ca si contribuabil, e la limita disperarii. Se revine la sistemul politic dinainte de 2005, cind procesele se decideau insedinta de guvern ( https://www.g4media.ro/celebrele-stenograme-psd-cum-hotarau-liderii-de-partid-cine-sa-fie-anchetat-si-cine-nu-in-perioada-2000-2004-cand-procurorii-erau-in-subordinea-ministrului-justitiei.html )

          Cit despre fondurile europene pentru 2021-2017, ele vor fi clar conditionate de independenta justitiei, deci ori sefii tai dispar, ori nu vom mai fi de facto in UE pina la data respectiva.

          Mai mult, chiar azi, daca vrei sa tragi niste fonduri europene, vei descoperi ca marea majoritate sunt blocate prin tot felul de cotlane birocratice.

          Si mai mutl decit atit, eu nu-s antreprenor si nu ma intereseaza sa devin, cistig suficient ca si angajat incit sa nu-mi bat capul cu atreprenoriatul.
      • +1 (3 voturi)    
        Oare asa tragica sa fie situatia? (Joi, 31 mai 2018, 14:47)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Adica "toti procurorii" sunt niste muhaiele care nu misca un pas fara sa fie impinsi de la spate; adica, pana acum i-a miscat LCK? Naspa afirmatie!
        Cu cat esti mai bun (de-adevaratelea) intr-o profesie, cu atat ai un nivel de imunitate mai ridicat fata de influente "de sus". Un sef care vrea sa te preseze devine neputincios daca esti mai tare pe picioare decat el. Aha, ar putea sa incerce sa faca treaba in locul tau, ca sa ajunga la rezultatul dorit dar, pentru asta ii trebuie ... ce crezi, meserie. Ce face? Ii da afara pe toti si-i inlocuieste cu incompetenti?
        As spera ca nu sunt atat de slabi. Si, LCK, daca a fost / este atat de tare, pot sa presupun ca nu era singura in club - n-ar fi putut.
        Pana la urma un om este un om, un mandat se termina oricum, iar urmatorul nu rastoarna tot ce a facut cel dinainte, ca faraonii egipteni.
        Sigur, pentru asta trebuie sa simta ca au increderea oamenilor.
        Erodarea autoritatii presedintelui ESTE o problema serioasa, de principiu, si trebuie stopata si revenit la un echilibru. Dar si asta se poate rezolva; inca n-a venit sfarsitul lumii.
        • +5 (5 voturi)    
          PNA a miscat ceva (Joi, 31 mai 2018, 15:38)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          pana sa se transforme in DNA si sa aiba alt sef decat cel ce condusese PNA ?

          Dar pana sa fie schimbat ministrul justitiei ?

          Dar pana sa fie schimbat Presedintele Romaniei ?

          PS. Zau daca te recunosc ? Chiar ca te vad invers cu acest comentariu al tau !
          • +3 (3 voturi)    
            Da, dar aia fusese inainte! (Joi, 31 mai 2018, 16:20)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            Cand un dulau simte gustul carnii nu-l mai domesticesti cu una cu doua. Si daca te apuci sa il dresezi cu ciomagul ori iti sare-n jugulara ori te iau vecinii la huo.
            Daca nu credem ca procurorii pot fi "barbati" nu mai exista nicio sansa, indiferent cine ar conduce. Un conducator providential nu apare in fiecare zi, dar o masinarie pusa la punct poate tine drumul drept si pe pilot automat, o data ce drumul este memorat.
            Va fi greu sa se revina la starea anterioara, mai ales ca si "publicul" a prins gustul carnii si ii va suspecta tot timpul ca asculta de "comenzi".
            Daca nu credem ca se poate, atunci chiar nu se poate!
        • 0 (0 voturi)    
          nu despre asta e vorbva (Marţi, 5 iunie 2018, 15:04)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          Nu despre LCK e decizia CCR, ci despre plasarea procurorilor sub autoritatea ministrului.

          Daca miine procurorul x ancheteaza politicianul y din coalitia de la guvernare, seful de partid se duce la Tudorel, ii cere sa comande o ancheta la inspectiei judiciare, care e deja in curtea PSD, in urma anchetei decide ca procurorul sef trebe demis, ca asha "vrea" muschii lui. Cu argumente gen demiterea LCK. In asha fel incit viitorul procuror sef sa aiba grija ca procurorii sa nu mai ancheteze pe cine nu trebuie. Sa le atraga atentia, sa le faca evaluari naspa, sa-i propuna spre deitere, etc. Pentru ca asta spune CCR, ca un procuror sef poate fi demis oricind vrea ministrul, chiar daca avizul CSM e negativ, chiar daca oricine are un dram de minte vede ca cererea de revocare e facuta la misto.

          Ce spui tu acolo poate fi valabil o vreme, dar in momentul in care politicul isi arata muschii in felul asta, mesajul e clar. Si incet, incet, unii se vor da pe brazda, altii vor fi schimbati, altii amenintati, sicanati, etc.
  • -2 (20 voturi)    
    ce mai poate face (Joi, 31 mai 2018, 9:33)

    revo [utilizator]

    De exemplu, poate sa mai scrie o carte sau o biblioteca intreaga: "Treizeci de pasi inapoi", "Un ficus la Cotroceni", "Cum am pus punct Romaniei", "Operatiune sub acoperire - acapararea Justitiei. Coautor - Varanul", "Pas cu pas - Cum am pus bazele Romaniei mici" etc.

    Chiar ma mir ca n-a profitat de Bookfest de anul asta sa lanseze macar una din ele, cat inca mai e la Cotroceni, ca sa fie bucuria deplina.

    Oricum, merita toate felicitarile: sub el, Romania a luat-o de la capat - capatul ceausist, iar institutia prezidentiala a fost dusa in derizoriu. Una din cele mai puternice institutii ale statului a ajuns o forma fara fond, ca si el - un nimic si un nimeni, iar Justitia a fost pusa cu botul pe labe si predata cu arme si bagaje MAFIEI, din care si el face parte.

    Urmeaza destramarea, pt. ca teleormanizarea nu va fi acceptata de Vestul si centrul tarii, regiuni dezvoltate, in care strainii au investit si de la care asteapta profit, nu haos. Dar mai stii, poate ca e si asta un plan pe care ficusul sasesc l-a pus in miscare.
    • +7 (17 voturi)    
      Sigur, vinovat e presedintele (Joi, 31 mai 2018, 10:25)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Oare vinovati nu-s cei care n-au mers la vot in 2016? Ce putea sa faca concret Johannis si n-a facut? Sau tu esti dintre cei care sunt convinsi ca presedintele e seful tarii si e responsabil pentru toate relele din tara???
      • +4 (12 voturi)    
        Din nefericire sunt (Joi, 31 mai 2018, 11:00)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        destui preopinenți cu carte care și-au făcut în tot acest timp o glorie din a da cu parul în președintele Iohannis doar pentru a-și mângâia orgoliul personal sau a face pe intransigenții... Unul dintre ei este Cristian Tudor Popescu... Care, de exemplu, era în stare să-l certe pe domnul Iohannis că nu a invitat în Palatul Cotroceni gloata de mârlani care îl scuipa pe bombeuri și îl înjura în față când s-a dus să discute cu membrii ei... Sau europarlamentarul Cristian Preda care nu scapă nici o ocazie să-l critice pe președintele țării... Toți indivizii ăștia se comportă ca și când ar avea ei mereu în buzunar o soluție mai bună în loc să înțeleagă că pericolul dictaturii hoților e foarte mare și că ar trebui măcar să tacă... Pentru că sunt formatori de opinie... Și părerea lor influențează... Mă gândesc, în cazul unui referendum...
      • +5 (5 voturi)    
        prin indolenta aratata are si el partea de vina (Joi, 31 mai 2018, 11:27)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        desigur sigur vina mai mare o au cei ce nu au votat insa si ficusul are partea lui devina

        trebuia sa fie activ pe cind el e mai mult inactiv
        • 0 (0 voturi)    
          parerea mea... (Marţi, 5 iunie 2018, 15:09)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          ... e ca te-ai obisnuit cu stilul Basescu, care iesea seara de seara la ora 6 sa se porcaie cu Ponta. Johannis nu e asha. Pin acum inafara de unele declaratii care nu plac unora, sau a lipsei criticii dure in anumite momente, nu i se poate reprosa nimic. E vrun aqct de-al lui care a mers in directia gresita? Pur si simplu nu e stilul care sa-si depaseasca atributiile, nu e stilul conflictual care sa se certe din placere. Nu spun ca e presedintele ideal, dar asta am avut de ales ca si contracandidat al lui Monta, si cu asta defilam macar pina-n 2019.
  • +2 (10 voturi)    
    art 147 (Joi, 31 mai 2018, 10:12)

    nlln [utilizator]

    Art 147 din constitutie......deciziile sunt general obligatorii si au putere numai in viitor.


    Pot sa inteleg... pentru a fi siguri ca o demit pe LCK au scris negru pe alb ca presedintele este obligat sa semneze decretul de demitere al LCK altfel decizia curtii se va aplica doar in viitor , implicit nu in cazul in speta.

    Reactii va rog!
    • +3 (9 voturi)    
      ce reactii? (Joi, 31 mai 2018, 11:56)

      programatoru [utilizator] i-a raspuns lui nlln

      CCR a facut FIX ce a cerut PSD+ALDE+UDMR !

      - fara nici o logica
      - nu conteaza ce legi au incalcat
      - nu conteaza ce moralitate a incalcat
      - nu conteaza nici un argument logic si de bun simt
      - nu conteaza viitorul
      - nu conteaza trecutul
      - nu conteaza nici macar cine a prezentat cazul, putea sa fie pavianul cu mantie acolo ca nu conta
  • +1 (9 voturi)    
    Trebuie...vom face.. (Joi, 31 mai 2018, 11:17)

    Martinezu [utilizator]

    Uite asa o tinem de mai bine de un an si jumatate...
    rezultatul este ca s-a ajuns unde nici nu credeam in cele mai negre ganduri.
    Ziceam acum un an ca in citiva ani ne scot din UE.
    iata ca se inatampla mult mai repede.
    Si cu protestele de duminica seara ( care acum cred ca sunt doar o irosire a energiei, poate chiar coordonata) nu se face absolut nimic.
    Greva generala, unirea pietelor si sindicatelor.
    Fara acest ucru ( si nu cred ca se va inatmpla pentru ca am ajuns sa cunosc poporul roman) iesirea din UE este pe ultima turnanta....
  • +1 (5 voturi)    
    Curtea Constituţională şi jumătăţile de adevăr (Joi, 31 mai 2018, 11:41)

    paul_kimmy [utilizator]

    Va sugerez să citiți si articolul Curtea Constituţională şi jumătăţile de adevăr. E explicata mai in amanunt situatia de ieri goo.gl/FBGt9h
  • +3 (9 voturi)    
    Ce poate face? (Joi, 31 mai 2018, 12:28)

    vodatepes [utilizator]

    Ce poate face? Nani Nani
    • -3 (7 voturi)    
      gresit! pleca in vacanta! (Joi, 31 mai 2018, 12:50)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      pe banii nostri...
  • +1 (5 voturi)    
    E acum ori niciodata... (Joi, 31 mai 2018, 12:50)

    qwerasdf [utilizator]

    atat presedintele, cu stangaciile lui, cat si dna Laura Codruta beneficiaza de simpatia multora dintre noi.
  • +1 (5 voturi)    
    Referendum acum (Joi, 31 mai 2018, 13:51)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Pe tema justiției si a Curții Neconstitutionale a României.
    Acum pana la publicarea deciziei.
    Sa vedem ce zice "boboru".
    Trebuie găsită o întrebare deșteaptă pentru electorat.
    Care sa iasă la vot.
    Mat psdalde.
  • -3 (7 voturi)    
    ce poate face? (Joi, 31 mai 2018, 14:12)

    victor L [utilizator]

    are o varietate de metode:
    - sa plece intr-o "vizita privata":
    - sa plece pe munte;
    - sa faca o tura cu bicicleta prin Bucuresti;
    - sa mearga la Sibiu;
    - etc..etc...etc...
    Toate astea dupa ce semneaza revocarea. Justitia trebuie sa iasa din mocirla in care se zbate.
  • +5 (9 voturi)    
    legalitate (Joi, 31 mai 2018, 14:24)

    dantezzz [utilizator]

    Am citit mai sus cum anumiti cetateni incurajeaza transformare republici intr una presidentiala. Daca asta isi doresc romani sa voteze o astfel de constitutie. Pana atunci suntem o republica parlamentara ( conform constitutiei) si trebuie sa acceptam asta.
    Din punctul meu de vedere este mai riscant sa lasam puterea in mana unui singur om, mult mai riscant. Psd ul este temporar la putere ca si domnul Iohanis si asta se poate schimba oricand. Cei ce il admira pe Iohanis i as intreba daca era Dragnea presedinte? Daca era Ponta? Atunci ei ar fii numit procurori si ar fii demis nu? atunci ce faceam? spuneam ca parlamentul are dreptul nu? ca nu ne convine sa numeasca un corupt procuri?
    Solutia este in votul oamenilor. Daca majoritate vor pnl la putere si lupta cu coruptia vor iesi la vot acestia vor avea puterea si vor face ce vor, daca majoritatea vrea psd ul si o lupta surda impotriva coruptiei atunci asta este. Ne place sau nu democratia este dictatura majoritati si din tot ce am citit mai sus pare ca lumea vrea anarhie, dictatura dar nu uitati ca orice dictator vine la putere cu intenti aparent bune. Un dictator este unul si atat si este greu de oprit, un parlament bun rau sau corupt este compus din 300 de oameni.. poate 150 din ei vor avea in ultima clipa constiinta.
    Decizia CCR este obligatorie si general valabila si nerespectarea ei duce tara in haos. Mai exista procurori abili si pana la urma oriunde in lume la un moment se schimba sefi. Sunt absolut convins ca Presedintele va da curs deciziei. Este corecta? nu. Este legata ? da este. vezi art 131 alin 1, este stupid sa crezi ca un om isi desfasoara activate sub autoritatea cuiva dar acel om nu il putea nici numi nici demite atunci care este autoritatea? Ce este de facut? iesit masiv la vot, o schimbare a constitiutiei, eliminarea totaa a politicului din justitie ( nici presidentele nici guvernul) si dupa vreo 10 ani poate vom avea parchete libere. Eu vad un procuror general numit prin vot de catre inalta curte
    • +4 (4 voturi)    
      Conform Tariceanu (Joi, 31 mai 2018, 15:23)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui dantezzz

      Conform Tariceanu suntem Republica Parlamentara.
      Si asta fiindca el este atat de mic incat nu ajunge decat sa roada din partea de jos a institutiei prezidentiale, nu se poate urca mai mult.
    • +3 (5 voturi)    
      trebuie sa fi.. (Joi, 31 mai 2018, 19:30)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui dantezzz

      imb-cil ca sa faci pe ..pro-tul...""Din punctul meu de vedere este mai riscant sa lasam puterea in mana unui singur om, mult mai riscant. Psd ul este temporar la putere...""""...psd ul e la putere din 90 iar puterea actuala o are un SINGUR escroc de la teleorman...asa ca baga ti undeva "punctul tau de vedere"....
  • 0 (2 voturi)    
    Legalitate 2 (Joi, 31 mai 2018, 16:43)

    dantezzz [utilizator]

    Justitia nu poate fii un mecanism de constrangere sau santaj si nici un procuror nu ar trebui numit de o persoana din partid. Kovesi este un procuror politic, a fost numit de fostul presedinte si pana un punct i a aparat interesele. Tocmai de aia am spus in mod normal ar trebui sa nu fie numiti ( din start daca sunt numiti sunt recunoscatori cuiva) nici de presedinte nici de parlament nici de guvern ci prin examene sa ajunga in functie. Cand vine vorba despre procurorul general, dna si diicot ar trebui ca inalta curte sa aiba un consiliu care sa intocmeasca subiecte de examen si sa verifice atent dosarul de magistrat ( practica de casare si achitari) si bineinteles sa fie alesi din randul procurorilor de rang inalt ( procuror de pe langa inalta curte sau cel putin curte de apel) . Nu se poate sa punem un tanar de 28 de ani procuror general , nu are nici experienta dar mai grav este ca vrea demonstreze ceva si nu poti face demonstrati de forta cand vine vorba de viata oamenilor. Prin urmare procurori nu ar trebui nici sa calce pe la guvern nici sa stie cum il cheama pe ministrul justiei si nici pe presedinte. Ei ar trebuie dezcentralizati ... si cine ar trebui sa ii demita? consiliul superior al magistraturi compus din judecatori si nu din procurori . Consiliul nu trebuie numit politic ci pe baza dosarului de magistrat ( practica de casare) si a experientei. Daca politicul numeste conducerea CSM, sau a inaltei curti nu putem sa fim ipocriti si sa spunem ca este bine ca ii numeste Iohanis doar pentru ca el este la putere si credem noi ca el este corect. Bun si sa zicem ca el este un om corect si daca vine dupa un alt presedinte corupt?
  • +3 (3 voturi)    
    monstruasa Curte (Vineri, 1 iunie 2018, 10:52)

    young_e [utilizator]

    ...
  • +2 (2 voturi)    
    PSD și CCR au răhățit steagul (Vineri, 1 iunie 2018, 22:02)

    FreakaThe-jmirghel [utilizator]

    Se pare că 'diliormanizarea' e în ''full swing'' , cineva trebuie să-i elimine pe livake draknea și muhaielele lui, toți sunt niște trădători în slujba ''maskvei putiniste''


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version