Cel mai greu moment din cariera lui Iohannis. Testul Dancila

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:15 Actualitate | Opinii


Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Orice miscare a presedintelui Iohannis trebuie judecata prin doua filtre: 1) interesul public; 2) interesul lui politic de a fi reales in 2019. Pus in fata testului Viorica Dancila dat de Liviu Dragnea, Iohannis stie perfect ca interesul public e sa refuze propunerea. Electoral vorbind insa, interesele presedintelui sunt diferite: vrea ca PSD sa nu dea un premier care sa poata deveni contracandidat puternic in 2019 si, in plus, vrea ca PSD sa deconteze electoral situatia critica din finantele publice.

De ce respingerea propunerii Viorica Dancila e de interes public? Pentru ca propunerea PSD pentru postul de premier e evident subcalificata pentru acest post: neintelegere funciara a politicii, zero legitimitate electorala (a pierdut pina si alegerile pentru Primaria Videle), zero legaturi cu economia, necunoasterea vreunei limbi straine, plus adversitate totala fata de lupta anti-coruptie.

Klaus Iohannis insusi si-a lasat loc de manevra in octombrie anul trecut, cind a spus ca "Daca si acest guvern ar cadea (Guvernul Tudose - n.red.), atunci va trebui sa imi pun intrebarea, la modul extrem de serios, daca PSD-ul mai are capacitatea sa guverneze". Parintii Constitutiei au avut grija sa-i lase presedintelui prerogativa numirii premierului pentru a preveni si acest tip de derapaje.

In cazul propunerii de catre PSD a lui Sevil Shhaideh ca premier, Ioahnnis a uzat de posibilitatea de a respinge candidatul, pe motive de securitate insa. In cazul Viorica Dancila cred ca poate aplica acelasi rationament: pozitionarile de pina acum ale europarlamentarului PSD in legatura cu Justitia arata o vulnerabilitate majora. Fidela lui Liviu Dragnea pina in pinzele albe, Viorica Dancila va juca rolul de berbece al presedintelui PSD impotriva procurorilor-sefi si impotriva legislatiei penale. Sint convins ca ar promova o OUG utila pentru Liviu Dragnea fara intirziere.

Klaus Iohannis stie aceste lucruri. Si mai stie ca o eventuala respingere a Vioricai Dancila ar produce instantaneu o criza in PSD, aripa disidenta Tudose - Ciolacu - Oprisan - Tutuianu asteptind la colt orice esec al lui Liviu Dragnea. Dar are Iohannis interesul electoral de a produce o criza in PSD? Calculele reci arata ca nu are acest interes. Pentru Iohannis e esential ca PSD sa intre slabit in alegerile prezidentiale din 2019, cu un candidat necredibil si subminat atit de atacurile la justitie, cit si de haosul din economie. Or, un PSD condus in continuare de Liviu Dragnea e exact ce isi doreste viitorul candidat Klaus Iohannis. Iar daca Dragnea devine si candidat la presedintie al PSD, atunci Iohannis poate sta linistit.

Acest calcul politic nu e insa atit de simplu. Intervine un factor ce se poate dovedi decisiv: nemultumirea electoratului anti-PSD, adica electoratul pe care se bazeaza Iohannis in vederea prezidentialelor. O parte insemnata din acest electorat se va simti tradata daca presedintele accepta sa o nominalizeze pe Viorica Dancila drept premier. Acest electorat a inteles perfect ca Dancila e de fapt Dragnea, ca agenda Vioricai Dancila e agenda lui Dragnea, ca europarlamentarul nu are autonomie politica in raportul cu presedintele PSD. O eventuala nominalizare a Vioricai Dancila il va aliena pe presedintele Iohannis de o parte a propriului electorat, oricum exasperata de prudenta cronica a acestuia.

Da, dar o respingere a nominalizarii i-ar putea aduce lui Iohannis suspendarea.
A spus-o explicit Lia Olguta Vasilescu, o gindesc si alti PSD-isti. Iar suspendarea pentru 30 de zile a presedintelui Iohannis (nici nu mai e nevoie de referendum pentru demitere) ar putea aduce un dezastru politic: presedintele interimar Calin Popescu Tariceanu ar putea-o numi instantaneu pe Dancila premier, apoi ar putea trece la inlocuirea rapida, impreuna cu viitorul ministru al Justitiei, a procurorilor-sefi si chiar a sefilor de servicii. Odata intors in functie dupa ce suspendarea expira, Iohannis ar fi un presedinte pur decorativ, totul in jur fiind pustiit.

Aici intervine insa factorul disidentei din PSD.
Demisia lui Tudose din functia de premier a dus la formarea unei grupari conduse de Marcel Ciolacu (seful PSD Buzau), Marian Oprisan (seful PSD Vrancea), Adrian Tutuianu (Dambovita), Felix Stroe (Constanta) si Tudose insusi (PSD Braila) care, potrivit unor surse din partid, va vota impotriva unei eventuale suspendari a presedintelui Iohannis. La aceasta miscare de rebeliune s-ar putea ralia si alte organizatii conduse de lideri locali nemultumiti in mod real de modul in care presedintele PSD conduce partidul, nemultumiti de modul in care Dragnea a scos iar din joben un om din Teleormanul fidel.

Or, fara parlamentarii acestei factiuni, Liviu Dragnea nu va putea stringe voturile necesare suspendarii. Voturile pe care le controleaza si voturile ALDE nu sint suficiente. Ma indoiesc profund ca UDMR va vota pentru suspendarea presedintelui Romaniei intr-un an atit de complicat si pentru maghiari si pentru romani, un an care a debutat cu amestecul fatis al unui inalt reprezentant al premierului maghiar in negocierile dintre cele trei partide care au rezultat cu cererea de autonomie teritoriala.

Sigur ca discutam de multe variabile aici, de multa nesiguranta. De un risc major pentru presedintele Iohannis. Ce ar trebui sa faca presedintele in acest moment de rascruce pentru viitorul lui politic? Orice decizie luata de Iohannis trebuie sa se bazeze pe informatii certe: cite voturi exista pentru suspendare, citi parlamentari PSD si ALDE ar refuza sa voteze suspendarea lui, ce ar face toti parlamentarii la eventualul vot de suspendare. Presedintele nu poate lua decizia respingerii Vioricai Dancila fara aceste informatii. Planul de suspendare e real, cu termene precise discutate intr-un cerc restrins. Iar suspendarea ar avea efecte catastrofale, dupa cum am aratat mai sus.

Vom sti curind ce alege presedintele. De alegerea lui va depinde al doilea sau mandat, dar mai ales felul in care va arata Romania in urmatorii ani.

UDPATE 17.35: Klaus Iohannis a desemnat-o premier pe Viorica Dancila.



















30672 vizualizari

  • +5 (51 voturi)    
    Nu exista varianta! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:25)

    Sani [utilizator]

    Un presedinte adevarat NU ARE varianta in acest moment!

    Este OBLIGATORIU sa refuze propunerea PSD. Prima acum
    +
    a doua mai apoi
    +...
    = faramitarea acestui cuib de infractori!
    • +16 (22 voturi)    
      tu ai citi articolul? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:07)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Bun. Refuza, e suspendat, tariceanu o pune pe duduie premier, schimba sefii dna/parchet/servicii, etc, promulga legile justitiei. Dupa care Johannis cistiga referendumul si revine la cotroceni cam degeaba. Care e avantajul aici?

      Aia cu anticipatele e poveste nemuritoare, atit timp cit 80% din parlamentari ar vota-o si pe Kovesi premier doar sa nu declanseze anticipate.

      Si ca sa fie imaginea completa, dupa ce revine Johannis, PSD se retrage in opozitie lasand noua guvernare PNL+USR+PMP+UDMR+minoritati+ceva de la psd-alde sa-si rupa gitul de tot pina in 2019.
      • +10 (10 voturi)    
        Fiti seriosi (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:47)

        Ovidiu P [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Tariceanu il va pune pe Dragnea ca premier
        • +10 (10 voturi)    
          in momentul asta e ilegal (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:37)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

          Dar ar putea sa modifice legea in 2 zile si sa-l puna premier.

          Doar ca pun pariu pe orice ce Dragnea nu vrea sa fie premier acum. Bugetul e ferfenita, vor trebui gasite explicatii de ce maririle de salarii la bugetari cu 25% de la 1 martie nu se mai pot face, inflatia va exploda, multe primarii (mai ales alea PSD/ALDE) vor trebui ajutate cu bani ca sa poata plati salariile, companiile de stat vor incepe sa dea rateuri din cauza stoparii investitiilor in 2017 si folosirii banilor pentru gaurile de la buget, etc, etc. Si nu cred ca Dragnea va dori sa deconteze el toate astea. E muuuult mai simplu sa ai pe post de sac de box o Vasilica care oricum nu pricepe nimic si face fix ce-i spui tu.
    • +19 (25 voturi)    
      read my lips (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:46)

      independentu [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      O va nominaliza pe Dancila.
      Sa fii presedinte jucator necesita big cojones!
      • +6 (8 voturi)    
        "interesul public e sa refuze propunerea"? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:11)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        Pe ce va bazati? pe reactiile comentatorilor de aici?
      • +4 (4 voturi)    
        toata lumea este sigura, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:00)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        ca Presedintele nu are cojones !
        pana una alta le-a avut: s-a intalnit cu Servil, i-a dat eject, imediat dupa victoria oribila a PSDragnea / l-a numit PM pe Grindeanu: in final mare palma lui Dragnea si PSD !
        cade Grindeanu, il numeste pe Tudose - alta palma data lui Dragnea si PSD !
        se prabuseste Tudose: Dragnea revine aparent in erectie totala cu Dancila (care este cireasa de pe tort dpdv al IQ si culturii - doar daca nu este atat de inteligenta incat simuleaza la perfectiune prostia); totusi parca nu mai are zambetul lui natural = a aparut opozitia in PSD !

        poate KJ o numeste pe Dancila, si peste 3-4 luni PSD+Dragnea este din nou in kkt. cine stie ? ca incurcate sunt caile Domnului in Romania ! poate ca ce este in dosarul ala Teldrum e atat de naspa (ca nu se mai aude mare lucru) incat Dragnea a fost racolat sa faca si el ceva bun pentru Romania !

        in alta ordine de idei KJ poate sa se intalneasca cu Dancila si sa-i dea eject dupa o discutie elementara (ii da un test de clasa a 6-a la orice materie alege ea si publica rezultatele ! bineinteles se exclud limbile straine la care D-na europarlamentar nu ar accepta vreun test) si sa ceara PSD alta propunere: prelungirea consultarilor nu este motiv de suspendare !
        un eventual motiv de suspendare ar putea fi (cf PSD) propunerea altui candidat decat cel avansat de PSD+ALDE.
        sa vedem.
      • +3 (3 voturi)    
        mai ales ca: (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:16)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        1 - nu exista certitudini in sprijinirea ideii ca ar exista disidenti PSDisti (cum se mentioneaza in articol)
        2 - nu poti niciodata stii cum se pozitioneaza gruparea Udă Mereu, care are un singur scop: sa ramana Mereu Udă si dispusa la orice pozitie, indiferent de parteneri.
    • +9 (17 voturi)    
      lipsesc 3 aspecte (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:20)

      ACD49 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      1. Daca Iohannis alege sa-si securizeze al 2lea mandat, va fi presedinte peste o tara distrusa, incalecata de mafia de teleorman ... eventual iesita din UE. La ce-i mai foloseste al 2lea mandat?

      2. Daca iese la bataie, va cataliza STRADA. Si STRADA nu va mai fi cea de anul trecut ... va fi mult mai mult ... Odata suspendat, Iohannis va putea iesi in strada, va putea vorbi liber si ... va putea sa ne stranga pe toti in jurul lui.

      3. Sa nu credeti ca UE va sta si se va uita ce se intampla cu suspendarea si instalarea definitiva a coruptiei in toate institutiile vitale si la toate nivelele.

      Daca Iohannis nu va iesii nici acum la bataie, nu-si merita cele 7 mil de voturi luate la alegeri. Are de ales intre a fi un ocupant la Cotroceni (... si atat!) sau a deveni un catalizator al valorilor si principiilor democratice pe care suntem f aproape sa le pierdem.
      • +4 (4 voturi)    
        Ce imi scapa? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:02)

        buso [utilizator] i-a raspuns lui ACD49

        Pana se face ceva in strada, el e suspendat, Tariceanu presedinte, legile pe care le vor ei trecute. Si chiar daca Iohannis castiga, parlamentul tot la PSD ramane...ca anticipate cam greu de facut. Deci doar niste iesiri in strada, ca sa fie.

        Dintre restul de partide, doar PMP cred ca va propune ceva, doar asa, pentru ca Basescu vrea.

        Sunt convins ca UE va sta. Eventual va declansa un inceput de procedura de ceva, ca sa fie. Poate chiar le convine, ca sa justifice nivele de apartenenta la UE
      • +2 (4 voturi)    
        Vă bazați prea mult pe stradă... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:04)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui ACD49

        Nu vă întrebați de ce nu au mai ieșit în piață sutele de mii de oameni din februarie anul trecut? Eu mă întreb și nu înțeleg de ce nu ies...
        • 0 (4 voturi)    
          ei nu stii, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:21)

          meditatorul [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          intreaba la sri... :)
      • +1 (3 voturi)    
        nu sunt deacord... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 19:32)

        IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui ACD49

        1) Da, tara ar putea fi distrusa (economic). Dar am mai trecut prin asta... suntem prea mici ca sa picam prea tare... Nu o sa iesim din UE, nici Polonia nici Ungaria nu au iesit... UE este o "vaca de muls" mult prea buna deci nu cred ca ar putea renunta la ea.... Iar UE nu ne poate "da afara"...
        Apoi, EU are probleme mai mari pe cap decat noua criza justitiei din romanica (Brexit, Spania, Polonia si toate au in comun o crestere mult prea mare a influentei putiniste). Noi am avut constant probleme cu justitia iar din afara suntem vazuti ca o tara de hoti si corupti...pentru UE nu e nimic noi... si nu sunt convins ca UE are mecanismele necesare pentru a lupta (si) inpotriva jigodiilor de la noi...

        2) STRADA... pe bune? Astia si-au batut joc de tot ce inseamna justitie, cod fiscal, buget si nu AM iesit in strada decat cateva mii... Vrei sa spui ca exista vreo persoasa sanatoasa la cap care sa creada ca strada va reprezenta ceva pentru astia?

        3) Sa presupunem ca Iohannis "joaca tare" si este suspendat, ce crezi ca va face Tembeliceanu ca presedinte?

        4) Sa presupunem ca ajungem la anticipate (putin probabil caci nici un parlamentar nu cred ca vrea asta)... crezi ca USR (eventual +) PNL ar depasi 50%? Eu nu cred! Ce crezi ca s-ar intampla daca jigodiile ar castiga din nou?

        5) Sa presupunem ca Iohannis pune alt premier si ca (de frica anticipatelor) va fi votat. Vom avea (din nou) un guvern minoritar si o majoritate PSD... Oare cand s-a mai intamplat asta si cat de bine a fost pentru tara (2007 - 2008 iti trezeste vreo amintire)? Nici bietul Ciolos nu a dus-o mai bine caci constant trebuia sa se lupte cu a majoritate parlamentra formata din hoti...
    • -1 (1 vot)    
      Sah la presedinte: intre mediocritate si excelent (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:25)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Basescu a jucat foarte inteligent. I-a dat sah presedintelui. L-a pus sa aleaga intre mediocritate si excelentza.
      Nu cred ca presedintele risca sa se compromita, oricat ar tine la linistea lui.
      De altfel, inafara de pesdistii prea habotnici, care pun partidul deasupra patriei, orice parlamentar care nu vrea sa se faca de ras, voteaza cu Siegfried Muresan. Vom trai si vom vedea.
    • -1 (1 vot)    
      Ai dreptate. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:48)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Dancila PM face jocurile lui Dragnea.Dancila refuzata-Presedintele suspendat-Tariceanu o investeste pe Dancila.
      Dupa suspendare,Presedintele se intoarce la Cotroceni cu datoria indeplinita,dar in 2019 va primi al doilea mandat fara nicio indoiala.
  • +24 (28 voturi)    
    The Exorcist . (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:25)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    Testul dracila .
  • +2 (42 voturi)    
    Sa-l pastram pe Iohannis (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:27)

    John M. [utilizator]

    PSD-ul a trecut demult de limitele ridicolului. E acum in faza de grotesc. Daca-l demit pe presedinte ca nu le va confirma alegerea pentru PM, tara va ajunge in intregime la mana lor.
    D-le presedinte, confirmati-le oaia castigatoare de Teleorman si mai vedem...
    • +10 (14 voturi)    
      nici varianta cealalta nu e mai luminoasa (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      prin aprilie legile justitiei ajung sa fie promulgate, dupa aia se mai poate ajusta cite ceva pe ici pe colo ca sa nu mai aiba Johannis chiar nici o putere, si ajungem in acelasi punct. Singurul avantaj ar fi ca pina atunci dezastrul economic va fi deplin decontat de PSD. Doar ca tare mi-e ca in scenariul asta pina in 2020 jumate din electoratul de dreapta va fi emigrat deja.
  • +23 (33 voturi)    
    ce-i asa greu (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:29)

    of of [utilizator]

    E proastă rău, nu are capacitatea intelectuală și profesională să fie prim-ministru. De ce e greu să o refuze? INCOMPETENȚA e un motiv foarte bun de refuz. Nu va fi în stare să reziste 3 ani, până la următoarele alegeri și să guverneze țara bine, să coordoneze toate ministerele, să asigure prosperitate economică și stabilitate țării. Președintele trebuie să ceară altă nominalizare de la PSD, cum a făcut când a fost propusă Sevhil, care nu avea anvergura necesară.
  • +29 (47 voturi)    
    Nu sunt de acord cu rationamentul.... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:31)

    gigiN [utilizator]

    ...pe care l-ati prezentat.Cred ca Presedintele este obligat,in primul rand pentru a nu fi penibil,sa refuze-CU ORICE RISC-numirea acestei noi analfabete din inepuizabila rezerva pesedista !!
    • +3 (15 voturi)    
      corect (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:57)

      Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Nu cred ca exista riscul ca Tariceanu sa-si faca de cap in cazul in care presedintele va fi suspendat.
      Calculele electorale pe care si le-ar face Iohannis sunt complet gresite, PSD va iesi intarit dupa cei 4 ani de guvernare, pentru ca isi va ghiftui clientela cu privilegii, si astia sunt multi, si conteaza la vot.

      Desemnarea lui Dancila ar insemna umilirea totala a presedintelui, si a tuturor celor anti-PSD, cu consecinte iremediabile electoral. Un gest de frica.
      • +8 (12 voturi)    
        tariceanu își va face de cap (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:11)

        adrhc [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

        tariceanu își va face de cap la greu; are un dosar penal, s-a pronunțat de mii de ori pt necesitatea, meritele noilor legi - da-i numa’ șansa sa le promulge si se va chiar lauda ca a făcut-o, da-i numa’ șansa ...
        • 0 (4 voturi)    
          fii serios (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:15)

          Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui adrhc

          au avut Parlamentul la discretie un an de zile, si n-au facut nimic. Ce crezi ca va face Tariceanu in cele 30 de zile in care toata lumea e cu ochii pe el, si in care atributiile lui sunt formale?
          Nu va putea face NIMIC.
          • -1 (1 vot)    
            trece legile justitiei... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:21)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

            demite sefa DNA si procurorul general...
            nu e suficient?!

            crezi ca nu are curaj?!
            daca e ceva ce nu le lipseste astora e tupeu si nesimtirea!
    • -1 (5 voturi)    
      adica... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      cu riscul de a trece toate legile justitiei care, daca ar ramane Iohannis in functie nu ar trece (in mare masura)?!
      cu riscul de a zbura Kovesi si Lazar?!

      Adica sa refuze cu riscul de a pierde fix ce a mai ramas de pierdut in lupta cu psd....

      si ce am castigat atunci?! _ ca le ofera pesedeilor un vinovat pt ce urmeaza sa vina...

      NU! psd trebuie sa continue la guvernare pana-si rupe gatu!
  • +18 (22 voturi)    
    Sper ca glumiti (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:31)

    Reticentul [utilizator]

    Ca sa ai "informatii certe" despre cum va vota fiecare parlamentar trebuie sa fii Dumnezeu, ori cineva mai tare decat acesta. Credeti ca SRI ar putea fi acel cineva mai tare decat insusi atoatestiutorul?! Ma indoiesc.
    • +5 (15 voturi)    
      parerea mea e ca razboiul asta e mai complex (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:13)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Reticentul

      Nu cred ca SRI e singurul serviciu secret implicat. Unchiu Sam sigur se intereseaza de situatia din teren si da niste sfaturi. Nu stiu daca si altii, dar astia in mod cert nu stau cu mina-n sin sa vada cum una din pozitiile strategice ale sale in ECE e luata cu japca de rusi.
  • +18 (28 voturi)    
    In termeni reali finalul e acelasi (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:32)

    _cetateanul_mentat_ [utilizator]

    "Dar nu-i totuna leu să mori
    Ori câine-nlănţuit."
  • +19 (39 voturi)    
    decizia corecta a presedintului (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:32)

    pmct [utilizator]

    este de a o respinge. Chiar nu mai conteaza ca o sa fie suspendat si ca dupa aia tariceanu o pune pe dancila prim-ministru insa macar Iohanis nu va fi responsabil pentru semnarea mandatului acele penale.
    Daca Iohanis va semna pentru mandatul acelei penale atunci sansa lui de a fi reales scade drastic. Personal voi fi unul dintre cei care nu-l va vota inca odata daca semneaza cu ochii inchisi hartia de numire a acestei incompetente.
    • +3 (13 voturi)    
      nici eu... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:56)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      ...nu-l voi mai vota daca o va accepta. E infiorator ce se intampla
    • +5 (9 voturi)    
      Eu merg mai departe si spun ca ar trebui (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:32)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      sa il propuna tot pe Tudose iar ca argument sa aduca faptul ca inconstienta lui Dragnea, dezinteresul de ceea ce inseamna interesul public, gandul numai si numai la interesul personal a facut ca vizita primului ministru japonez (cu conotatii indeosebi economice ) sa fie ratata pe deplin datorita presedintelui PSD pe care l-a preocupat mai curand debarcarea lui Dragnea si nu incercarea de a obtine pt Romania contracte economice, ce ne sunt vitale ca aerul acum cand PSD-ul imparte si imparte si imparte ceea ce nu are de fapt !. Asta si in conditiile in care astazi Dragnea vorbea de impulsionarea investitiilor de catre guvern.

      In fond Tudose este cunoscator al problemelor cu care se confrunta guvernul si se presupune ca este cel mai in masura actualmente sa le gestioneze.

      PS. Mi-e teama insa ca Iohannis va alege calea save si o va desemna pe Dracila PM, spunand ca nu are probleme penale, criteriul in baza caruia, de obicei Presedintele respinge nominalizarile.
      • 0 (2 voturi)    
        probleme penale... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:14)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        ZIci - dar pe cati ar fi putut JK sa nu ii numeasca ministri?

        Totul tine doar de chestiunea sangelui din instalatie..
        Sa nu uitam ca Hitler a reusit sa vina democratic la putere in Germania cand nemtii dormeau si poate visau
    • +7 (9 voturi)    
      Normal ca va semna (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:53)

      johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      Nu stiu de ce va imbatati cu apa rece !!!
      Pe ce lume traiti oameni buni ?
  • +17 (37 voturi)    
    Atat de cinic sa fie si Presedintele? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:33)

    alegzandru [utilizator]

    Ne vinde pe toti cei disperati de situatia tarii, cei carora ne ingheata picioarele prin pietele oraselor, condamna tara asta la mediocritate absoluta doar pentru a isi securiza al doilea mandat, pe care il are aproape asigurat oricum? Daca face asta, cu ce e el diferit de Dragnea?

    Chiar crede ca, jucand cinstit si intru binele tarii, poate pierde alegerile din 2019? PSD nu a avut sanse nici inainte, in 2019 va intra cu cele mai mici sanse din istorie la prezidentiale.

    Nu trebuie sa ia PSD dreptul de a guverna, trebuie doar sa tina la niste criterii de integritate in ceea ce priveste alegerea Prim Ministrului. Sa ceara un premier cu IQ 80+. Atat. Nu isi poate trimite Dragnea calul in functia aia si Klaus sa nu il poata refuza, ca e dreptul PSD sa isi puna premier.

    Domnule Presedinte, 4 cuvinte pentru dvs: Fiat justitia, pereat mundus!
  • +16 (20 voturi)    
    Definitie Dancila: (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:34)

    MateiCraciun [utilizator]

    berbec 54 Kg, pentru adoptarea fortata a legilor justitiei.
  • +4 (26 voturi)    
    sa o puna pe tembela asta (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:36)

    pepper89 [utilizator]

    premier, si sa lupte legal cum poate impotriva modificarilor la legile justitiei. Asta nu inseamna ca nu o sa il mai votam la anul, daca cu oamenii astia defileaza comunistii, nu ai cum sa te bati sa castigi pe toate planurile. Nu e om propus de Iohannis, e om propus de comunisti, nu putem da vina pe el.

    Daca se ajunge la suspendare, e clar ca o sa il suspende, nu poti sa te bazezi pe calcule, astia se schimba repede cum bate vantul, s-a vazut si ce rapid au scapat de 2dose, la fel si de grindeanu.
    Asta a votat lumea la parlamentare, stam si suportam acum.
  • -11 (37 voturi)    
    cel mai greu moment al Presedintelui este (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:37)

    mnicku [utilizator]

    sa se trezeasca din somn . ...asa pas cu pas, pina nu-l apuca dorul de concediu dupa atita somn.

    In locul lui as pune Romania deasupra tuturor intereselor si as nominaliza un candidat independent politic, fara pata .Daca PSD respinge o data, l-as niminaliza din nou pt dizolvarea parlamentului. In felul asta vor fi oprite /anulate si legile justitiei.
    PSD-ul nu-l poate demite daca refuza varianta ciumei rosii

    @pt referendumul cu 300 parlamentari vad ca nu exista nici o intentie de implementare

    Iohanis trezeste-te @!!!!!!!!!!!!!!
  • -32 (38 voturi)    
    poate n-ar strica si un dosar pt Werner (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:38)

    Mazeta [utilizator]

    Știți că neamțul percutează mai greu.
    • +8 (10 voturi)    
      canta la alte mese mircica (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:00)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      .
    • +10 (12 voturi)    
      a (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:23)

      adrian67 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Adaptat din Morometii : " v-ati trezit ba, fir-ati ai dracu" de postaci psd-isti.
      • +5 (5 voturi)    
        Neadaptat : (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:01)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui adrian67

        "Pe ce te bazezi", Mazeto ?
  • +24 (32 voturi)    
    Presedintele (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:38)

    lp [utilizator]

    trebuie sa ia in considerare ca doar punerea in discutie a suspendarii, ar face strada sa explodeze. realist, nu de de crezut ca ar putea fi votata suspendarea. dragnea poate incerca, dar nu are nicio sansa, nimeni nu-l va mai urma in marsul lui sinucigas (in afara, desigur, de tariceanu). Curajul lui Iohannis ar schimba complet termenii discutiei. Cum a facut si anul trecut, cand s-au trezit cu el in sedinta de guvern
    • +5 (9 voturi)    
      corect, va fi explozia strazii (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:03)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui lp

      joaca la cacialma Olguta...i-ar tremura gogosarii pe ea de frica.

      "Da, dar o respingere a nominalizarii i-ar putea aduce lui Iohannis suspendarea. A spus-o explicit Lia Olguta Vasilescu, o gindesc si alti PSD-isti. Iar suspendarea pentru 30 de zile a presedintelui Iohannis (nici nu mai e nevoie de referendum pentru demitere) ar putea aduce un dezastru politic: presedintele interimar Calin Popescu Tariceanu ar putea-o numi instantaneu pe Dancila premier, apoi ar putea trece la inlocuirea rapida, impreuna cu viitorul ministru al Justitiei, a procurorilor-sefi si chiar a sefilor de servicii. "
      • +3 (7 voturi)    
        Strada mai conteaza? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:16)

        preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Explodează intreaga economie a Românei, deficitul, euro, UE, SUA si lor nu le pasa. crezi că le pasă de stradă in punctul ăsta?
    • +7 (11 voturi)    
      n-ash fi asha sigur (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui lp

      Dupa cum vad eu lucrurile, parlamentarii PSD/ALDE si nu numai ar risca inclusiv iesirea din UE ca sa rezolve justitia. E suficient sa brambureasca toate parchetele, legile, numirile, procedurile, dupa care sa se duca in asha-zis-a opozitie. Altora le va trebui tot 10 ani sa construiasca alt DNA, alt CSM, alt ICCJ, alte servicii secrete. Timp in care ei isi vad de furturi in liniste.
    • +1 (1 vot)    
      Punerea in discutie? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:17)

      buso [utilizator] i-a raspuns lui lp

      PSD-ALDE viseaza suspendarea de ani de zile.

      Dragnea nu are nici o sansa? PSD a votat in bloc cum a vrut Dragnea. E o iluzie la fel ca si cea cu grupul Todose care cumva trebuia sa il invinga pe Dragnea.
  • +8 (20 voturi)    
    hey, e usor testul (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:39)

    AnderT [utilizator]

    RESPINGE propunerea, restul vine de la sine :

    1- suspendarea Presedintelui
    2- referendum
    3- repunerea Presendintelui
    4- anticipate

    USL devine mare favorit undeva la 30% mai ia si PNL 7-10% + alte mici organizatii civice si gata noul Guvern
    • +10 (10 voturi)    
      vrei sa spui... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:04)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      ...USR
    • +5 (7 voturi)    
      NU cred (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:04)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Nu va veni de la sine suspendarea.

      Consecinta unui refuz :
      1. paruiala generala in PSD!
      2. Caderea lui Dragnea
      3. Slabirea acestui pseudo-partid suficient timp incat sa facem din Romania o tara guvernabila!

      PS: Le furnizam noi PSD-istilor prezervativele!
      • +1 (1 vot)    
        De unde.. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:18)

        buso [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        De unde ideea asta cu paruiala in PSD? Pana acum au tot votat in bloc cum a zis Dragnea.
      • +1 (1 vot)    
        esti optimist (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:08)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Nu vezi ce imagine incearca sa isi creeze Partidul care Este in ToatE?

        Sigur se vad deja niste dungi dar se lucreaza pentru inlaturarea efectelor decapantelor asupra formelor sensibile...
    • +3 (3 voturi)    
      de la 3 la 4 cum ajungi? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Anticipatele pot fi decise doar de parlament. Presedintele nu are nici o pirghie acolo atit timp cit tariceanu o va fi numit pe dancila premier.
    • +5 (5 voturi)    
      offf (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:26)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Ca sa se ajunga la anticipate trebuie ca o propunere de prim-ministru (si guvern implicit) sa pice de doua ori consecutiv in 60 zile la votul din parlament.
      Cititi Constitutia, oameni buni...
    • +1 (1 vot)    
      4 Fals (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:41)

      buso [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Anticipate doar daca 2 guverne propuse NU trec de parlament. Si in cel mai bun caz doar in 150 de zile de acum incolo: 60 de zile de propuneri, 90 de zile de la dizolvare pana la alergeri.
      • +2 (2 voturi)    
        4. anticipatele (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:10)

        AnderT [utilizator] i-a raspuns lui buso

        vin dupa o paruila serioasa in PSD, dupa ce vor iesi sifonati de la referendum, deja se inteleg intre ei ca necuratul cu tamaia....
  • +19 (27 voturi)    
    Ce calcul, niciun calcul! Respinsa! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:41)

    Habermas [utilizator]

    Numai sa incerce satra PSD suspendarea, ca procentul ala (cat, 25-33 la suta?) de Bucuresti sanatos, chiar daca este minoritate va fi direct in strada, plus ca mai vin si inca de doua ori pe-atata din Transilvania si Moldova, si-i rupem pe toti mafiotii, sobolanii astia.

    Scoatem PSD-ul in afara legii, si refacem un parlament de maxim 99 de parlamentari, in alt sediu, si lasam Casa Poporului Muzeu si Super-Palat de Conferinte.

    Daca o accepta pe nulitatea asta, Presedintele Klaus Iohannis se descalifica si nu mai pupa nici el nici macar sa candideze in 2019.

    Exista VALORI MORALE peste care nu se poate trece. Punct.
    • 0 (8 voturi)    
      Valori morale? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:26)

      preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Spune-mi si mie unde sunt valorile astea morale in politica din România că sunt foarte curios. Scoaterea PSD-ului in afara legii? Asta ti se pare tie democratie? Daca nu poti să-i bati prin alegeri libere gata ii scoatem din joc? Opozitia din România e atat de slaba incat s-ar putea să piarda si fara să candideze PSD-ul :))) E frustrant că lumea alege un PSD imoral si care promovează o politcă de distrugere a tarii, dar cred că mai degraba electoratul ar trebui "schimbat". Crezi că s-ar fi ajuns in situatia in care pe scena politică să exista un partid precum PSD-ul daca marea majoritate a populatiei ar fi avut macar un minim de educatie politică(si nu numai)? eu cred ca nu,
      • +8 (8 voturi)    
        Ingropate in mizerie. Trebuie sa le scoata cineva, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:35)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

        nu?
        PSD-ul saboteaza democratia, si a devenit un pericol public pentru Romania. Alegerile cu PSD NU sunt libere. Se poate demonstra. Nu ideile politice trebuie interzise, ci acest partid anti-democratic.

        Nu conteaza ca nu este puternica opozitia actuala. Trebuie curatata masa, apoi recuperata educatia (da, sunt total de acord cu tine aici), si politica se poate vindeca. Minoritatea sanatoasa din Romania trebuie sa apere aceste valori morale, cu orice pret. Altfel, putem uita si de democratie si de civilizatie si de tot.
        • -3 (3 voturi)    
          Sunt de acord cu tine pana la un punct.. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:30)

          preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

          Da, ar fi perfect că minoritatea sănătoasă să preia inițiativa insa e o mare problemă...minoritatea sănătoase e din ce in ce mai minoritara daca intelegi ce vreau să spun. Foarte multi din oamenii cu un minim de coloană vertebrală sunt în afara tarii si au cam rupt legaturile cu România.
          Iar PSD-ul nu sabotează democrația ci doar profită de ea... DIn păcate pare a fi un trend în zona Europei de Est. Mă refer la faptul că în perioada 2009-2013(aproximativ) la conducere in majoritatea Europei Centrale si de Est au fost partide pro-europene. Numai că această perioadă s-a pliat exact pe criza economică. Iar din cauza crizei economice, combinate cu mârșaviile speficie oricărui "regim" politic s-a ajuns la o pierdere masivă a electoratului. Să nu uităm totuși de mizeriile din perioada Băsescu când noi de împrumutam la FMI si adoptam măsuri de asuteritate în timp ce PDL fura cam tot ce prindea. Asa că, situatia e gri rău de tot...
    • +4 (4 voturi)    
      se pregateste Olgutza (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:20)

      badia [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      O respinge pe Vasilica si apoi PSD vine cu propuinerea Vulgutza.
    • 0 (0 voturi)    
      da´chiar o mai vrea sa candideze? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:33)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Ca mie prea mi se pare ca vorbim fara sa-l intrebam ....Ori gesturile sale si (ne)vorba lui par sa indice altceva....
  • +15 (19 voturi)    
    trebuie schimbata constitutia. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:42)

    bancheru83 [utilizator]

    cine imi explica cum dracu presedintele are dreptul sa desemneze un prim ministru,dar totusi daca refuza un nume propus de o ,,alianta" parlamentara majoritara,risca sa fie suspendat...
    • +4 (6 voturi)    
      cine a facut legile? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:05)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      parlamentul penalilor! pt ei!
    • -1 (5 voturi)    
      Nu trebuie schimbata! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:13)

      preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      Conform constitutiei presedintele poate fi suspendat destul de greu:
      ARTICOLUL 95

      Suspendarea din funcţie

      (1) În cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
      Numai că nu si atunci când e vorba de PSD. Sper că va aduceti aminte că atunci când a fost vorba de suspendarea lui Basescu USL-ul nu a luat in considerare decizia CCR care a dat aviz negativ pentru suspendarea presedintelui. Asa s-ar intampla si in cazul de fata cel mai probabil chiar dacă e vorba de Dorneanu.
      Dacă toate mecanismele ar functiona independent, respectând principiile democratice cu siguranta nu s-ar ajunge la asa ceva. Insă Parlamentul face abuz dupa abuz...
    • +6 (6 voturi)    
      suspendarea e independenta de numirea premierului (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:20)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      Parlamentul poate sa-l suspende oricind are chef. Si macar de-ar exista si masura compensatorie ca in cazul repunerii lui in functie de catre popor parlamentul sa fie dizolvat. Dar nici macar atit nu e. Iar pina la momentul schimbarii constitutiei mai e muuuult
    • +4 (4 voturi)    
      simplu (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:28)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      Pentru ca avizul CCR e consultativ.
      Chiar daca ar fi negativ (fiindca exista o decizie CCR in sensul asta), ei il pot suspenda pentru orice motiv.
    • 0 (0 voturi)    
      echilibrul de putere - check and balance (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:03)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      Presedintele este obligat sa isi justifice alegerea.

      Presedintele poate sa lucreze si la cacealma daca este pus in situatie limita - JK nu are imaginatie si nici nu este un jucator - asta este un necaz/caz aparte.

      Bun si daca propune un nume si supara majoritatea parlamentara aceasta din urma ar trebui sa aiba argumente pentru suspendarea Presedintelui. Daca NU are si totusi il suspenda - dreptul suveran de a decide in chestiune revine poporului - asa ca exista un echilibru de puteri.

      Acum daca esti fricos si nu iti place actiunea atunci vrei sau nu vrei aia din tabara cealalta te vor controla si gestiona - asta este iarasi cazul dat numitul JK -

      Daca Presu are sange in instalatie - actioneaza!
      Daca NU VREA sa fie jucator atunci inghite!

      THE END

      PS - nu trebuie schimbata constitutia ci trebuie doar inteleasa si mai ales aplicata - Aferim! or God Bless You!
  • +12 (20 voturi)    
    E o situatie exterm de complicata! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:44)

    preamultamizerie [utilizator]

    Teribilistii care urlă sus și tare anticipate habar nu au ce vorbesc! Să-mi arate si mie cineva care este opozitia in România. Exista chiar posibilitatea ca la alegeri anticipate PSD-ul să ia acelasi scor. Să nu mai spunem că e foarte posibil să nu se ajungă la anticipate pentru că PSD-ul il va suspenda pe presedinte. Insă e clar că Viorica Dăncilă pe postul de premier ar fi o adevarata tragedie...ar fi soldatul perfect pentru Dragnea. Pare atat de supusă lui Dragnea incat s-ar duce si un pic la puscarie pentru el(ar fi bine să militeze cineva pentru drepturile femeilor si in puscariile din România). Tocmai de asta cred că presedintele ar trebui să propună pe altcineva din PSD, preferabil pe cineva care nu are o prea mare autoritate in partid ca să nu se simtă iar dictatorul amenintat. In cazul in care ar fi ales, macar n-ar avea aceeasi obedienta fata de Dragnea pentru că ar fi numit de presedinte. Revenind la cei cu anticipatele si tehnica totul impotriva PSD, ar trebui să se gandeasca de doua ori la asa variante mai ales daca avem in vedere situatia economică care o să ne lovească in curand,
    • -1 (3 voturi)    
      Ce (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:44)

      buso [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

      ..ce lege ii permite presedintui sa propuna o alta varianta? El va primi doar o propunere pe masa.
    • +2 (2 voturi)    
      pai stai nitel (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:58)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

      Daca se ajunge la anticipate si cistiga iar PSD, inseamna ca asta vrea poporul, si atunci treaba se simplifica: cine nu vrea sa se supuna majoritatii, isi face bagajelul si isi cauta o tara care sa-l reprezinte.

      In rest dilema e cum va juca PSD: ori suspendare+rezolvat justitia si serviciile+ nu mai conteaza ce e dupa, ori nu. Daca nu, un refuz ar fi ok. Doar ca nu stiu cine si-ar mai asuma functia de premier intr-o guvernare PSD azi. Sa nu uitam ca anul trecut au inchis deficitul (daca l-or fi inchis) cu un 3% tras de par la greu. Iar anul asta vor trebui efectuate maririle salariale de 25% la toti bugetarii care nu-s parlamentari sau primari, plus bagat bani la greu prin primariile de partid sa acopere maririle nesabuite de salarii, plus ca dobanzile cresc si odata cu ele si costurile cu datoria, etc,etc.
      • +1 (1 vot)    
        Asa este! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:19)

        preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        De asta ziceam că e foarte complicat. De anticipate mi-e frică cel mai rau. O noua confirmare pentru PSD ar fi un adevarat dezastru. Deși sună destul de abstract, chestie cu facutul bagajelor chiar pare cea mai buna varianta. De asta zic, sa-i lasa Iohannis pe PSD-iști să se uzeze, dar fara s-o accepte pe Dăncilă. Cum ar fi totuși ca președintele să fie suspendat si Tăriceanu să-l propună pe Dragnea prim-ministru? Mari tâmpiți suntem noi ca nație...numai politicieni mizerabili am avut. Si asta doar pentru că seamănă destul de bine cu poporul. Acum serios, am impresia că cel putin 30-40% se regăsesc in comportamentul duamnei Băncilă.
        • 0 (0 voturi)    
          Pin la urma e democratie (Joi, 18 ianuarie 2018, 11:08)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

          Daca poporul vrea in continuare niste casierite si soferi la conducere, atunci asta e. Eu sper ca dupa 2016 lumea a costientizat ca neprezentarea la vot dauneaza grav. Daca nu, sau daca mojoritatea vrea tot PSD, atunci cui nu-i place n-are decit sa plece.
  • +8 (12 voturi)    
    iepure ? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:45)

    nedumeritul [utilizator]

    o fi "iepure la inaintare" ales astfel ca sa fie sigur refuzat, urmand ca cel care va fi propus a doua oara sa nu poata fi refuzat ? Dar ce vor face daca va fi acceptat ? vor da jos prim ministrul a treia oara ?
    • 0 (0 voturi)    
      sunt sigur (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:38)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Sunt sigur ca e iepure. E atat de rea propunerea incat sa nu poata fi acceptata. Merge la bluff, clar. Da raise cu carti proaste pentru a pierde special. Sa nu uitam ca e si dealer si jucator. Daca iese, bine, daca nu iese tot castiga ceva...
  • +16 (24 voturi)    
    subestimati PSDul (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:49)

    carmen_i [utilizator]

    Ati spus ca "PSD sa intre slabit in alegerile prezidentiale din 2019, cu un candidat necredibil si subminat atit de atacurile la justitie, cit si de haosul din economie."
    IRELEVANT! PSD poate sa castige alegerire chiar si cu economia in ruine, chiar si cu un candidat penal. PSDistii ar putea iesi maine la televizor si sa recunoasca direct: "Da, va furam, va mintim si va exterminam!" si tot ar putea sa castige alegerile.

    Voturile nu mai au de mult lagatura cu ce fel de om candideaza. PSD are electoratul lui zombificat care va vota cu oricine, pentru cateva promisiuni goale.

    Mai grav este ca nu exista nici un fel de opozitie credibila fata de PSD. Vrei sa te duci la vot si sa scapi de PSD, dar nu ai pe cine sa pui stampila.
  • +13 (23 voturi)    
    Iohannis (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:49)

    lizardking [utilizator]

    Domnule Pantazi, de ce credeti ca Iohannis va reusi sa castige al doilea mandat daca ii lasa tara intreaga pe mana lui Dragnea? Chiar credeti ca vor mai iesi romanii sa-l voteze, devreme ce el tradeaza? Cred ca Iohannnis poate ramane in carti DOAR DACA isi pastreaza nu doar functia de presedinte, ci si prestigiul. Altminteri, ramane o functie fara continut, exact cum vrea Dragnea si acolitii sai.
    • +3 (5 voturi)    
      Serios? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:07)

      preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui lizardking

      Ia explică-mi tu cum la alegerile prezidențială o să voteze cei care au fost terorizati de mizeria PSD-ului impotriva lui Iohannis. Cel mai probabil o să câștige al doilea mandat pe acelasi sistem: "vot împotriva candidatului PSD". Si care ar fi prestigiul? Să fie suspendat, Tariceanu din fotoliul de presedinte interimar să taie in carne vie tot ce mai misca impotriva PSD-ului si dupa să stea cuminte in asteptarea alegerilor cu "prestigiul" la cote maxime?
  • +16 (22 voturi)    
    s-a luat in calcul aproape tot.. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:50)

    vali2 [utilizator]

    Dar presiunea strazii nu s-a luat in calcul.
    Sa zicem ca se propune suspendarea lui Iohannis.
    Voi va dati seama ce proteste ar genera asta in ideea in care, presedintele interimar ar fi tariceanu - un om al carui partid a luat sub 10% din voturi
    • +3 (5 voturi)    
      Strada (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:33)

      Lucris [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      Inclin sa va dau dreptate.
      Orice incercare de a-l suspenda pe Presedinte se va lasa cu proteste foarte mari.
      Orice PSD-ist stie asta. Si le este frica. Foarte frica.
      Presedintele are, pana acum, de partea lui, Strada.
      Si nu deloc putin asta... Sper sa o respinga pe doamna respectiva... Si mai sper ca PSD sa incerce suspendarea Presedintelui... Atunci doar Strada va opri acest partid cancerigen. SI il va opri. Stim cu totii asta. Si ei stiu asta...
  • +5 (7 voturi)    
    Ai omis un aspect - societatea civila (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:53)

    PaulV [utilizator]

    Daca presedintele va fi suspendat, vom avea revolutie.
    • 0 (0 voturi)    
      poti sa uiti acest vis (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:38)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui PaulV

      cum se uita treptat "1989"!
  • +8 (8 voturi)    
    Cristian Pantazi,... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:54)

    dragos_k [utilizator]

    ... si eu urasc PSD-ul din adancul sufletului, dar hai sa nu ne imbatam cu apa rece. Si inainte de CEX ni se tot spunea ce sanse mari are Tudose, dar la vot s-a vazut ce s-a intamplat. Probabil ca asta se va intampla si la votul pentru suspendarea lui Iohannis. Si nu stiu daca o manuta de asa-zisi dizidenti sunt suficieni ca sa-l scape de suspendare. Prin urmare sitiuatia noastra sta cam asa: Iohannis e cu spatele la zid, iar Dragnea (cum spunea cineva, nu-mi apartine) e atat de speriat incat se c..a pe noi de frica.
  • +2 (10 voturi)    
    Iohannis isi joaca zilele astea al doilea mandat (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:55)

    Cosminescu [utilizator]

    Eu unul sunt de parere ca in zilele astea presedintele isi poate asigura sau lua adio de la la doilea mandat.
    Societatea romaneasca, cel putin partea care care intelege ce se intampla cu Romania, este profund nemultumita de ce se intampla in parlament si la guvern de mai bine de un an de zile. Este un circ continuu cu 0 realizari pentru populatie. Chiar daca se lauda cu crestere economica record si cu alte masuri "exceptionale" aceste laude sunt nefondate iar oamenii inteleg asta (repet, fractiunea din societate care intelege cate ceva). Presedintele are totusi 6 milioane de voturi in spate, ar fi timpul sa actioneze in interesul Romaniei si nu in interesul propriu. Insa aici, din punctul meu de vedere, interesul Romaniei = interesul lui. Respingand propunerea de premier si mergand poate pe o alta varianta, chiar cu riscul suspendarii, societatea va vedea in sfarsit ca e un presedinte pe care ne putem baza la greu si care isi merita cu varf si indesat votul. Astfel isi va asigura voturile necesare pentru cel de-al doilea mandat.

    Insa daca va alege sa accepte aceasta nominalizare scandaloasa de premier, din punctul meu de vedere poate sa-si ia adio de la al doilea mandat. In fond si la urma urmei cu ce va mai putea convinge electoratul ca merita un al doilea mandat? Cu pasivitatea sa? Cu ce ar fi mai bun decat un presedinte de la psd (pentru ca sa recunoastem, Iohannis a castigat primul mandat nu pentru ca lumea era convinsa de el, ci din cauza faptului ca lumea era oripilata de cealalta varianta de posibil presedinte: Ponta) ? Simplul fapt ca din cand in cand blocheaza cate o lege, sau o trimite la CCR... e mult prea putin. Sa fim realisti, mai devreme sau mai tarziu, un PSD inca la putere isi va asigura si majoritatea la CCR si atunci nici macar legile nu le va mai putea bloca prin CCR.... Va numi procurorii sefi? Sa fim seriosi... Am vazut toti intentiile PSD-ului de a-l scoate pe presedinte din joc. Mai devreme sau mai tarziu vor face asta...
    • +4 (4 voturi)    
      Nu cred că zilele astea. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:34)

      preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui Cosminescu

      Gândeste-te că o să ai de ales intre el si candidatul PSD. in primul tur poate n-o să-l votezi pe Iohannis, dar in turul doi o să votezi PSD? Sau nu te duci la vot si lasi candidatul PSD să castige?
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:32)

        Cosminescu [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

        Cel mai probabil n-as merge la vot in turul 2 pentru ca PSD n-o sa primeasca votul meu niciodata.
        Si am explicat de ce... Daca teoria expusa de mine mai sus de confirma, nu as mai avea niciun motiv sa consider ca Iohannis e mai bun decat orice candidat PSD. Mai ales ca functia de presedinte nu e foarte plina de continut.... Iar daca pe parcursul continutul ala se va goli si mai tare, de ex... nu va mai numi procurorii sefi, ccr-ul va respinge in mare masura toate sesizarile... atunci intrebarea e: ce mai conteaza cine e presedinte, d c ar merita Iohanis votul meu/nostru cand in primul mandat a demonstrat ca nu ne putem baza pe el?
        • 0 (4 voturi)    
          Esti idealist... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:07)

          preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui Cosminescu

          Din pacate in situatia asta urata in care ne aflam nu prea e loc de idealuri...daca s-ar fi mers pe teoria răului mai mic si la alegerile din decembrie 2016, acum PSD-ul nu era la putere. sau cel putin nu lua 46%...dar avem multi idealiști in tara se pare.
          • +2 (2 voturi)    
            De ce? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:33)

            Cosminescu [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

            De ce sunt idealist? Eu m-as caracteriza drept realist. Daca presedintele actual care se presupune ca e/a fost/ va fi raul cel mai mic va dovedi ca nu ne putem baza pe el in momente mai dificile (cum ar fi acesta) cu ce ma va mai putea convinge pe mine sau pe altii ca intr-adevar e raul cel mic?
            In situatia de fatza avem o propunere scandaloasa de prim-ministru.
            Presupunem ca acum am avea un presedinte dat de PSD. Decizia lui ar fi probabil: acceptarea nominalizarii.
            Insa nu avem un presedinte care provine din PSD, il avem pe Iohannis care e "raul cel mai mic"... Daca si el procedeaza la fel, adica accepta nominalizarea... Cu ce ar fi diferit fata de un presedinte dat de PSD?
          • -1 (1 vot)    
            stiti ce? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:54)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

            Flacara violent este di vina.
    • +3 (3 voturi)    
      Cu faptul ca reprezinta "raul cel mai mic" ! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:35)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Cosminescu

      Ti-am raspuns la fel de cinic precum cred ca gandeste Presedintele
      chestiunea celui de-al doilea mandat.

      PS. Din pacate !
      • 0 (2 voturi)    
        :) (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:35)

        Cosminescu [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Dar dupa cum am expus eu mai sus, din punctul meu de vedere eu unul nu as mai putea fi convins ca el va reprezenta raul cel mai mic...
        Un Presedinte PSD va nominaliza orice premier doreste majoritatea PSD-ALDE de exemplu. Daca Iohannis va proceda azi la fel... Cu ce s-ar deosebi de un presedinte PSD indiferent de nume?
        • +1 (1 vot)    
          Nu te contrazic si probabil ca si altii gandesc (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 19:43)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Cosminescu

          ca tine !

          Iar lucrul acesta s-ar putea sa-l coste viitorul mandat !

          PS. E alegerea lui !
  • -3 (3 voturi)    
    pai (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:58)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Poate va fi reales in 2019-slabe sperante sa mai iasa lumea din casa pentru el daca e mereu de paie-, dar va fi cu adevarat un ficus fiindca nu va mai avea nici o prerogativa, va fi doar bun de poze. Daddy il va face tablou...in haita masculul alpha face legea :)) De asta era bun Basescu, ca nici el n-a avut majoritate, dar el isi facea majoritatea fiindca era la fel de golan si haita ii recunostea talentul!
  • +3 (9 voturi)    
    Refuz (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 11:59)

    elena1234 [utilizator]

    Bineinteles ca trebuie sa o refuze pe Dancila, luand in considerare inclusiv interesul propriu la viitoarele prezidentiale. Pai cine, dintre cei care l-au votat data trecuta, l-ar mai vota acum? Cu toata diplomatia lui cu tot care l-a pus deasupra a ce era Basescu odata, n-o sa mai conteze din cauza "prudentei lui cronice" (vorba lui Pantazi). O sa vina si mai putina lume la vot, ceea ce automat inseamna castig pentru PSD (nu vad un castig probabil pentru alt candidat propus de USR sau partidul lui Ciolos, chiar si Ciolos, sunt mici sanse). Are in fata FIX aceleasi riscuri pe care le-a avut si la anterioarele propuneri de premier (suspendare, uau, cu o majoritate parlamentara ce ti se opune, normal ca ai riscul asta!), diferenta acum este ca este posibil (da, posibil, nu trebuie sa ne bazam pe asta dar e mai mult decat am avut in trecut) ca fractura PSD sa vrea sa scape de Dragnea ASAP ca au vazut si ei ca el sterge pe jos cu oricine daca inseamna ca se salveaza.

    Dancila il salveaza pe Dragnea in secunda 2 si face totul praf, e garantat, voi chiar credeti ca pe Dragnea il mai intereseaza sa-si intarzie propria executie? Poate sa iasa si mai multi oameni in strada decat la Colectiv, lui Dragnea nu-i mai pasa de nimic. Iar noul sau maimutoi proprus nu are timp la dispozitie cum au avut Tudose si Grindeanu ca sa realizeze ca se pot intoarce impotriva stapanului.

    Suspendarea nu e garantata din cauza noului element din ecuatie (fractura PSD), deci matematic vorbind, Iohannis are mai multe sanse de supravietuire politica daca o refuza pe Dancila (poate sa si mimeze interesul public ca nu mai conteaza, desi totusi sper ca ii pasa mai mult decat credem noi)
  • 0 (8 voturi)    
    ce test? ce decizie?! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:02)

    iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator]

    "Decizie" inseamna sa te hotarasti sa alegi din mai multe variante.
    Aici NU exista decat o singura optiune, care ste desigur foarte rea, sa accepte.
    In picosecunda in care Johannis ar respinge pe blonda din Teleorman, pedesereul l-ar demite!

    Credeti ca ne va fi mai bine cu Tariceanu la Cotroceni?!
    • 0 (0 voturi)    
      mda, da, da (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:52)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f

      Fitil bagam...

      Nu tine - mergeti mai departe cu scenariul si concludeti. Multumesc!
  • +2 (4 voturi)    
    Temeiuil suspendării fiind...? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:04)

    c.radu [utilizator]

    Eu îmi dau seama că PSD+ALDE vor căuta să inventeze un motiv pentru suspendare, însă în realitate, potrivit Constituției, trebuie să aibă un temei solid, și anume pentru fapte grave, constatate de Curtea Constituțională. Chiar și cu o CC pesedistă, nu văd ce i-ar putea imputa legal Președintelui. Că a refuzat numirea premierului? E perfect constituțional. Mie nu mi se pare că suspendarea președintelui este lăsată chiar la discreția majorității parlamentare.
    Iar Iohannis, dacă într-adevăr dorește așa de mult al doilea mandat, nu trebuie să știe decât că îl va obține doar dacă va refuza orice compromis politic, care în trecut a dezamăgit atât de mult, încât bună parte dintre dintre oameni s-au scârbit și n-au mai votat. Ceea ce, bineînțeles, n-a făcut decât să-i favorizeze pe cei care siluiesc acum țara după bunul lor plac. Așa încât, provocarea, atât pentru Iohannis, cât și pentru Opoziție, este să redea speranță și încredere, iar atunci nu vor avea decât de câștigat.
  • +7 (11 voturi)    
    Iohanis accepta propunerea PSD, atunci, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:04)

    artistu_gogu [utilizator]

    in secunda 2 poate sa isi inainteze demisia.

    Nu mai are sens acolo, putem sa punem o maimuta in loc si lucrurile vor arata mult mai bine.

    Daca nu isi da demisia ar fi bine ca in 2019 sa nu se mai oboseasca sa candideze. O sa aiba scor sub 30%.
  • +3 (7 voturi)    
    guverne (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:05)

    purdey [utilizator]

    Tot aud de conservarea sanselor celui de-al doilea mandat al lui Johannis,pai nu mai bine unu si bun decat doua lalaite in care tara se duce de rapa?
  • +3 (5 voturi)    
    There is no such thing as a free meal (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:07)

    DragosParvu [utilizator]

    Era un cantecel: "Daca-as fi [...] presedinte"... as pune-o pe Viorica far' sa ma gandesc de doua ori.

    Pai, ce facem aici? Ne mai pierdem mult timpu' cu efecte sau atacam in sfarsit cauza?

    In viata nu le poti avea pe toate, tre' sa alegi. Iar intre pesedica si Dragnea, adica intre cauza si efect, aka intre salvarea la limita a unui bezmetic si distrugerea PSD-ului, prefer oricand, fara sa ma gandesc, ultima varianta. There is no such thing as a free meal, asa ca la un moment dat trebuie sa-ti asumi si pretul...
  • -3 (9 voturi)    
    amuzantilor (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:12)

    Itsoc [utilizator]

    ma surprinde inversunarea cu care toti analistii lu' peste cred ca in 2019 vor fi alegeri prezidentiale corecte.

    sa ne imaginam. dragnea are la degetul mic MAI si toti membriii BEC au legaturi cu PSD, cu tot cu observatorii independent, frauda electorala ar putea fi lejer 10% daca nu 15% cu voturile furate prin teritoriu.

    PSD va pastra electoratul zombificat de 3,5 milioane iar electoratul de dreapta, care nu va fi plecat deja din tara, va sta scarbit acasa. rezultate: candidatul PSD 60%, contracandidatuld dreptei 40%.

    Daca cineva chiar crede ca intre dragnea si iohannis in 2019 ar castiga iohannis, nu stie ce spune.

    e ultima carte a lui iohannis, ori moare cu ei de gat, onorabil ori la cosul de gunoi al istoriei.
  • -6 (12 voturi)    
    Durerea mare... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:15)

    Gigi Kent [utilizator]

    Durerea mare e aici: „pozitionarile de pina acum ale europarlamentarului PSD in legatura cu Justitia arata o vulnerabilitate majora“. Daca Tudose-SRI incepuse sa sune ca un fel de protestatar #rezist, vorbind despre „penalele“ Shhaideh si Plumb, Dancila nu face parte din populatia cu inclinatii vadit bolsevice denumita #rezist.

    Aici e durerea maxima. Ca Dancila gandeste precum electoratul PSD, care, vrem nu vrem, e majoritar in tara. Si nici nu are doctorat cu Coldea / la Academia Nationala de Aparare. Desigur, asta deranjeaza. Nu e securista “de-a noastra”. La fel cum a deranjat si Shhaideh.

    Ce face Iohannis ma lasa rece. Perspectiva de a fi suspendat si demantelarea statului paralel, in frunte cu Kovesi, e chiar seducatoare. Dar nu cred ca au suficient sange in instalatie cei din coalitia de guvernare. Tariceanu poate. Si Plesoianu din PSD. Dar nu Dragnea. Dragnea umbla cu caciula in mana pe la statul paralel sperand intr-o intelegere.
    Se putea gasi un candidat mai bun in PSD? Cu siguranta da. Ce ar fi facut propagandistii #rezist atunci? Acelasi lucru ca si cu Dancila. Are vreun rost sa fie bagati in seama? Absolut deloc.
  • +5 (5 voturi)    
    sa nu ne lasam dusi de val (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:16)

    Razvan_M [utilizator]

    Dizolvarea Parlamentului ARTICOLUL 89
    (1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.
    (2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.

    (3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.

    Referinta: http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=3#t3c2s0sba89

    Parlamentul este departe de momentul cand ar putea fi dizolvat. PSD inca detine 50% din voturile din Parlament. Conform Legii, precum si practicii consolidate de catre unul dintre partidele care acum sunt in Opozitie (aka PNL), Presedintele trebuie sa numeasca premierul propus de Dracnea sub amenintarea suspendarii (exercitata deja de 2 ori pana acum de catre PNL in cardasie cu actualul PSD). Cam asta este situatia, dragi membri ai PNL care ati acceptat gogosile cu suspendarile lui Basescu - viata politica nu a inceput, dar nici nu se termina cu Basescu... Acele 2 suspendari reprezinta practica parlamentara si un exemplu de cum partidul sau partidele ce detin puterea in Parlament pot da jos un presedinte care vorbeste mai mult decat i se permite.
  • +3 (7 voturi)    
    nu m-astept (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:18)

    CRMS [utilizator]

    ..la mare lucru de la Johannis.
    E "contemplativ" ca sa nu zic de-a dreptul inert.
    Cu o alternativa acceptabila de la USR sau de la "Platforma 100" nici nu l-as mai vota la viitoarele alegeri.
  • +5 (5 voturi)    
    daca majoritatea romanilor sunt masochisti (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:20)

    ...!?! [utilizator]

    si au votat in ultimii 70 de ani numai comunisti, iar postdecembrist doar criptocomunisti oligarhi corupti hoti si incompetenti condamnati sau inculpati penal, presedintele este indreptatit sa le satisfaca hobbyul si sa le respecte votul. bah!))))
    • 0 (0 voturi)    
      ei e multi, dar (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ...!?!

      Nu stie si nu vrea sa stie carte...

      Nu uitati ca numarul ala de votanti inca mai exista acolo - poate s-a mai redus cu 1-2procente, dar cam atat.

      Cert este ca 2dose nu a plecat de bine de la gubernare - asta nu intelege toata lumea

      Pe de alta parte opozitia nu vrea sa arate cu degetul nici la programul utopic pictat inainte de alegeri de p$d pentru adormirea sufletelor sensibile, nici la problemele pe care le-au creat visle erotice ale astora - se insista prea mult pe justitie cand acum este momentul sa arati ca practic avand puterea toata in mana nu au reusit sa faca nimic bun, dar culmea au si daramat ceea ce se mai tinea pe picioare.

      Regrete!

      Ce sa faca omul de rand?
      Sa se transforme in megafon sa tot spuna prostiile create de astia care au fost la putere 1 an bazate pe mirabolantul program de gubernare??? Probabil ca atat mai ramane de facut!

      Full stop!
  • +7 (9 voturi)    
    nu poate sa faca prea multe (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:27)

    gelu antigelu [utilizator]

    Johannis nu poate face prea multe. Dancila poate fi respinsa iar PSD va propune o alta persoana obedienta fata de Dragnea. Doar nu credeti ca vor propune vreun tehnocrat?
    Nimeni nu vrea anticipate si vor face tot posibilul ca sa le evite.
    In opinia mea PSD trebuie sa ramana la guvernare si sa contabilizeze electoral la urmatoarele alegeri parlamentare esecurile guvernarii. care vor apare negresit in urmatorii ani.
    Ideea ca PSD ar trebui indepartat de la guvernare inclusiv prin alegeri anticipate nu se sustine pentru ca in acest moment opozitia nu poate castiga alegerile. Iar nemultumirile sunt inca la un nivel redus. Este absurd sa aduci PSD in opozitia si sa lasi dezastrul guvernarii pe altii, in conditiile in care PSD a pus bazele dezastrului.
    Pana ce baza PSD, populatia saraca si vag alfabetizata, pensionarii si functionarimea publica nu va fi lovita drastic de situatia economica nu se poate vorbi de plecarea PSD de la guvernare.
    O sa fie rau pentru tara? indiscutabil. dar cel mai rau va fi exact pentru asistatii sociali. ei sunt fara aparare cand vine greul. insa nu se poate altfel.
    Ca sa separi apele trebuie ca orice spalat pe creier sa poata face diferenta in buzunar intre guvernarea Ciolos si ce a urmat. atunci scenariile cu Soros, statul paralel si alte prostii nu vor mai face 2 parale. Dar pentru asta trebuie sa realizeze ca a fost furat la portofel!
    • +2 (2 voturi)    
      Sunt de acord (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:43)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      sa-si taie craca de sub picioare psd-ul , problema e ca in stilul lor de lucru s-ar putea "sa nu mai trebuiasca sa votam" - cine stie ce legi mai inventeaza !
  • +6 (10 voturi)    
    Interesul public (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:33)

    spectator13 [utilizator]

    s-a exprimat la alegeri. Nu poti afirma ca interesul public se afla pe FB, la televizor, sau in piata. Interesul public a fost exprimat formal de catre alegatori, atunci cand o majoritate confortabila a votat echipa PSD ca fiind cea mai buna echipa sa faca legi, sa propuna si voteze mebrii guvernului (inclusiv prim ministrul).
    Ca majoritatea legatorilor sunt imbecili, co-interesati, dependenti de PSD, asta e alta poveste. Ca exista o minoritate de 10, 20 30% care e nemultumita de faptul ca majoritatea imbecila, alege partide de hoti sa faca guverne de imbecili e un motiv de nefericire si unul numa bun pentru inarmarea cu rabdare pe termen lung sau emigrare.
    Oricum o intorci, mai devreme sau mai tarziu, tot majoritatea electoratului alege cui sa dea fraiele puterii. si a noastra majoritate e aia care e.
    • +3 (3 voturi)    
      e fals (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:11)

      Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui spectator13

      exista o masa importanta de alegatori care nu sunt interesati de politica, ci au alte preocupari, atata timp cat le este relativ bine. Cand sunt racaiti, astia ies in strada. Democratia nu inseamna o stampila pe o punga de faina o data la 4 ani.
      Adica cum, gata, v-am pacalit, fraierilor, acuma asteptati 4 ani, n-avem ce va face?
    • 0 (2 voturi)    
      Foarte bine punctat! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:48)

      preamultamizerie [utilizator] i-a raspuns lui spectator13

      Uită-te un pic la ăstia care urlă pe aici că el nu-l mai votează pe Iohannis dacă nu taie și spânzură vreo câțiva pesedei. Mai vor și scoaterea PSD-ului in fata legii că asa inteleg ei democratia.
      Problema e extrem de complexă si tine atat de nivelul de educatie al populatiei cât și de calitatea opozitiei. Opozitia e extrem de slabă. Când mă uit la Oraban ce prostii scoate pe gură sau cum face lanțuri umane in jurul Parlamentului mă apucă sila.
    • 0 (0 voturi)    
      Alegeri ? Nerelevant ! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:52)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui spectator13

      Si britanicii au votat iesirea din UE si acum o dau la intors !
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:41)

    tirolez [utilizator]

    Ar fi o mare dezamagire sa o accepte bataia asta de joc. Totusi, in ce conditii poate dizolva el parlamentul? Ca presedinte suspendat am tot avut, ar fi cazul sa vedem si parlament dizolvat. Parca era o conditie ca nu se poate inainte de alegeri. Ori acum nu avem alegeri si nici ei nu par a fi in stare sa guverneze.
  • +5 (9 voturi)    
    IOHANNIS NU TREBUIE SA SE LASE SANTAJAT. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:46)

    Sunny77 [utilizator]

    PSD-ul urla in sus si in jos ca nu le respectam votul romanilor. Daca il suspenda pe Iohannis , nici ei nu ni-l respecta pe al nostru , care este net superior. Nu inteleg de ce Iohannis nu iese sa le spuna verde in fata acest lucru : am auzit ca sunt amenintat cu suspendarea in cazul refuzului desemnarii unui premier PSD. Conform constitutiei , am dreptul sa fac asta , iar romanii mi-au incredintat MIE acest drept, cu un numar de 6, 2 mil de voturi !! Punct ! Da , e foarte nasoala treaba, suntem intr-o situatie imposibila. Daca il suspenda , pierdem orice fel de sansa. Dar n-ar trebui sa se vorbeasca de suspendare in the first place.
    IOHANNIS NU TREBUIE SA SE LASE SANTAJAT. Daca cedeaza acum , ce ii opreste pe golanii astia sa-l ameninte cu suspendarea inainte de orice decizie importanta ?? Gen , promulgarea legilor justitiei ?
  • +5 (7 voturi)    
    Deci (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:49)

    buso [utilizator]

    Iohannis fie sa o respinga pe un motiv oarecare, caz in care sa fie suspendat si tara sa fie pe mana lui Dragnea - caz in care nu mai voteaza nimeni cu el; sau sa o numeasca - caz in care nu mai voteaza nimenu cu el.

    Ca exista grup in PSD care sa voteze impotriva suspendarii? Serios? Cand Tudose iese zambind si fericit din propria demitere?
  • +1 (3 voturi)    
    din lac in put (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:02)

    adrhc [utilizator]

    Din păcate suspendarea lui Iohannis (daca refuza 2 propuneri psd) ar veni numai cu pierderi:
    - tariceanu va trece toate legile justiției & va semna multe alte decizii similare = adio justiție, adio dna
    - din 2020 opoziția fără vizibilitate la televiziuni (are grija psd) va fi mai slaba ca acum = dezastru RO vreo minim 20 ani

    Anticipate? Sondajele arată psd la fel de tare (incredibil de greu de digerat, știu); psd revalidat = pierderi de mai sus.

    Soluția? protestam dar rabdam pana la un context favorabil. Sau poate Iohannis știe ceva suplimentar, favorabil acum - cam SF ideea dar cine știe ...
  • +4 (4 voturi)    
    disidenta in PSD?! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:19)

    revo [utilizator]

    disidenta "care, potrivit unor surse din partid, va vota impotriva unei eventuale suspendari a presedintelui Iohannis"?!
    De unde le scoateti? Ce aveti?

    De ce s-ar opune baronii PSD suspendarii lui Iohannis, cand in felul asta ar rezolva urgent treaba cu justitia?!

    Vad ca e deruta totala, va imbatati cu apa rece.
  • +5 (5 voturi)    
    lipsesc 3 aspecte esentiale (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:31)

    ACD49 [utilizator]

    1. Daca Iohannis alege sa-si securizeze al 2lea mandat, va fi presedinte peste o tara distrusa, incalecata de mafia de teleorman ... eventual iesita din UE. La ce-i mai foloseste al 2lea mandat?

    2. Daca iese la bataie, va cataliza STRADA. Si STRADA nu va mai fi cea de anul trecut ... va fi mult mai mult ... Odata suspendat, Iohannis va putea iesi in strada, va putea vorbi liber si ... va putea sa ne stranga pe toti in jurul lui.

    3. Sa nu credeti ca UE va sta si se va uita ce se intampla cu suspendarea si instalarea definitiva a coruptiei in toate institutiile vitale si la toate nivelele.

    Daca Iohannis nu va iesii nici acum la bataie, nu-si merita cele 7 mil de voturi luate la alegeri. Are de ales intre a fi un ocupant la Cotroceni (... si atat!) sau a deveni un catalizator al valorilor si principiilor democratice pe care suntem f aproape sa le pierdem.
  • +5 (5 voturi)    
    despre ce tot vorbiti mai noaptea mintii? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:44)

    Mignan [utilizator]

    acest presedinte va fi suspendat oricum. Curand, daca nu accepta dancila, sau peste cateva luni, asa de ciuda.

    El trebuie sa astepte miscarea de sambata, sa vada daca are in Strada un aliat puternic pt incercarile de suspendare.

    Acceptarea acelei sinistre este fatala, ii scuip mutra de cum il vad. Al doilea maNDAT? vai de capul tau, mandat peste ce? ruine? Pt cat timp? cat vor satrapii, cum li se scoala, il tin pe klaus in lesa ca pe catel.

    Asta zici tu, mai Pantazi si altii, ca este ok sa accepte propunerea?! voi sunteti normnali?
  • +4 (4 voturi)    
    eu am incredere (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:47)

    Mignan [utilizator]

    intr-o mobilizare de peste 50% la alegeri, fatal pt psd.
    nicio acceptare!
  • -2 (2 voturi)    
    In locul lui Johannis (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:50)

    athos64 [utilizator]

    S-a speculat multi si ca Tudose nu-si va da demisia, mizand pe faptul ca in Parlament ar cadea motiunea de cenzura. S-a dovedit fals, Tudose a plecat imediat ce i s-a retras sprijinul politic. A specula ca in Parlament nu ar trece suspendarea presedintelui se poate dovedi la fel de nerealist. Indiferent de conflictele interne, este important pentru toate factiunile pesediste ca legile Justitiei sa treaca. Johannis ar trebui, pentru a evita suspendarea, sa faca cine stie ce alte concesii taberei Tudose. E mai simplu si mai lispit de compromisuri sa accepte nominalizarea, dar va trebui sa gaseasca un discurs potrivit pentru a-si explica gestul in fata propriului electorat. Cum ar fi acela ca daca ati fi iesit la vot, azi nu trebuia sa ne confruntam cu asemenea catastrofe.
  • +6 (6 voturi)    
    Testul pentru Iohannis (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:59)

    MihaiViteazu1 [utilizator]

    Caracterul si curajul unui om politic se vad in momente ca acesta. Decizia de astazi il va defini pe Iohannis ca om politic. Puternic sau slab. Anticipez ca e slab.

    In rest, articolul se doreste o perdea de fum pentru a acoperi aceasta slabiciune. Autorul justifica anticipat decizia de desemnare a duduiei din Videle printr-o explicatie naucitoare: altfel Iohannis ar pierde al doilea mandat. Dar ignora realitatea faptului ca nimeni nu vrea un om slab in fruntea statului.

    Cam scurta dara lui Iohannis...
  • +3 (3 voturi)    
    ce atatea dileme (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:02)

    john06 [utilizator]

    chiar nu inteleg,adica duamna asta n-are nicio realizare pe plan profesionala,0 barat si cireasa de pe tort reprezinta pozitionarile ei,discursurile ei anti-justitie,deci neamtul sa respinga propunerea iar psdeaua sa vina macar cu o propunere decenta,
  • +3 (3 voturi)    
    Postarea lui Base de pe FB (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:08)

    MihaiViteazu1 [utilizator]

    Jucaţi, Domnule Preşedinte ! Cred că merită.

    Viorica Dăncilă, o altă perlă teleormăneană marca Daddy, este propunerea PSD pentru funcţia de premier. Desigur, pentru aparenţe, deputatul de Vaslui, Dumitru Buzatu (pe post de mana buna a lui Daddy) a avut “inspiraţia propunerii geniale” unanim şi degrabă aprobată de Cex, spre mulţumirea şi consolarea bietului Daddy care, săracul, a avut mână proastă cu Grindeanu şi Tudose.
    Cum de nu le-o fi trecut prin cap experimentaţilor CEx-işti că desemnarea de către Preşedinte a interimarului Fifor reprezenta garanţia că i-ar încredinţa şi formarea unui nou guvern, dacă i s-ar propune.
    În realitate, PSD-iştii au căutat cu disperare o persoană care să rămână supusă şi docilă faţă de Daddy.
    Eu cred că Iohannis are toată îndreptăţirea şi de ce nu şi obligaţia politică să încerce şi o nominalizare de Prim Ministru din opoziţie, după ce alianţa PSD – ALDE s-a dovedit inaptă pentru guvernare.
    Deci, jucaţi, vă rog, Domnule Preşedinte.
    • 0 (0 voturi)    
      da - si de nu (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:38)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui MihaiViteazu1

      Va joaca P$Dul cam asa stau lucrurilie.

      Deci, jucaţi, vă rog, Domnule Preşedinte.
  • -2 (2 voturi)    
    Ar trebui sa o numeasca... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:27)

    dan.c [utilizator]

    ... iar distinsii conationali ar trebui sa invete ca nu poti sa iti bagi picioarele pentru ca vine unul sa te salveze in ultimul moment. Nu exista asa ceva. Iti bagi picioarele, suporti consecintele. Asa e normal.
    • +2 (2 voturi)    
      de acord (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:07)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui dan.c

      ciuma rosie si-a bagat picioarele,deci sa suporte consecintele.
  • +1 (3 voturi)    
    Ce atata (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:57)

    A310 [utilizator]

    vorbaraie , daca Johannis este hotarat nu are decat sa provoace alegeri anticipate .
    • 0 (6 voturi)    
      Johann n-o sa provoace alegeri anticipate, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:12)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui A310

      n-ati vazut ultimul sondaj CURS, PSD-42%, PNL-27%,ALDE-9% USR-5%,PMP-5% si UDMR-6%, restul nu conteaza!
  • 0 (0 voturi)    
    ca sa ne linistim - JK nu va mai fi reales (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:37)

    ..13 [utilizator]

    Pentru ca exista un alt contra-candidat care stie mai multe si este un diplomat excelent, o persoana care intelege si poate sa reactioneze rapid - numele lui este

    Cristian Diaconescu.

    El este cel care a propus rechemearea in tara a dl Lazurca pentru consultari e - dupe 2 zile s-a trezit si Melescanu si a miscat hartiile. Diaconescu poate mai mult si este un personaj cu care nu iti este rusine sa iesi afara din tara si nici sa mergi cu el la tara.

    Nu se poate sa facem pronosticuri despre ce si cum ar face sau ar trebui sa faca Presedintele Tarii> de neconceput pentru mine o asemenea situatie.

    EL este cel care ar trebui sa initieze si sa demareze actiuni concrete, pertinente pentru a ne reprezenta cu cinste in afara tarii, pentru a reactiona la evenimentele care se petrec pe plan extern si pentru a asigura un echilibru de forte pe plan politic intern.

    JK nu are minte si asta este.
    Un papitoi cu ifose si cam atat.

    Este un Presdinte slab - este a doua oara cand scriu asta si imi mentin parerea. Are sabloane si lucreaza cu sabloane in cap - PA. Lumea se schimba cu o viteza extraodinara - mafiotii lucreaza din ce in ce mai rapid,. cetatenii au solicitari din ce in ce mai mari si mai apasate, politicienii devin din ce in ce mai siguri de poztiile lor ocupate in parlament. Trebuie cineva sa repuna piesele rapid la locul lor si acesta nu este JK.

    Personal nu mai am nici o asteptare.
    Timpul va trece si vom vedea.


    Auf Wiedersehen her KJ
  • +1 (1 vot)    
    nu se aplica teoria voastra (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:40)

    CIP03 [utilizator]

    PSD sa intre slabit in alegerile prezidentiale din 2019, cu un candidat necredibil, nu se aplica, si Iohannis a intrat in alegeri ca un candidat necunoscut pe care Ponta l-a invartit cum a vrut el la tv, si cu toate astea...

    Deci regula unui candidat necredibil nu se aplica...
  • +2 (2 voturi)    
    sa luati un aspacardin (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:23)

    meditatorul [utilizator]

    inainte de anuntul presedintelui :)))
  • 0 (2 voturi)    
    Iohannis n-a trecut testul (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 18:49)

    Eugenn [utilizator]

    Pacat pentru el si pentru noi.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version