De ce se grabeste PSD atat de tare sa distruga justitia 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 13 decembrie 2017, 17:42 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Asa a inceput in Ungaria in urma cu opt ani. E drept, Fidesz-ul lui Victor Orban a castigat in 2010  majoritatea de doua treimi in Parlament. Cu ajutorul ei, a macelarit nu doar legi si institutii, ci si Constitutia. Ar fi singura diferenta specifica. In rest regasim o uluitoare asemanare cu actiunile PSD-ALDE-UDMR din ultimele zile. La fel ca Orban, nici Dragnea nu si-a mai pierdut timpul cu dezbateri parlamentare si a schimat legi-cheie fara consultari, transparenta si alte conditii minime de dialog intr-un stat de drept.

Am urmarit ingrozit in cursul diminetii de miercuri mascarada din Comisia de regulament, unde Eugen Nicolicea a anulat in cateva minute dreptul opozitiei de a dezbate in plen amendamentele propuse la legile justitiei. Scena mi-a amintit pe loc de metodele descrise pe larg de Paul Lendvai in  excelenta sa carte “Ungaria lui Orban” prin care FIDESZ a schimbat tot in cateva minute, in 24 sau maxim 48 de ore zeci de legi importante, abuzand grosolan de majoritatea detinuta in Parlament.

FIDESZ a modificat legile justitiei, componenta Curtii Constitutionale, seful Inaltei Curti prin desfiintarea si reinfiintarea institutiei, a dat o lege de control mass-media obligand, intre altele, jurnalistii sa-si dezvaluie sursele, sau a promovat masuri economice importante (taxarea multinationalelor si bancilor) prin amendamente introduse direct in plen, votate in mare viteza, fara minime dezbateri publice sau alte rigori democratice.

N-ar fi singurele asemanari frapante, dar nu despre ele vorbim acum. De retinut in esenta ca de aici, de la nesocotirea regulilor, de la introducerea arbitrariului in actul de legiferare si de la abuzul de putere incepe prabusirea. Asa se naste un regim autoritar, nedemocratic. Abuzand de majoritatea puternica din Paralment, FIDESZ a acaparat treptat toate institutiile de echilibru si control.

Orban si-a pus oameni de incredere peste tot: la Presedintie (un dublu campion la scrima demis ulterior pentru plagiat), la Curtea Constitutionala, Inalta Curte (sotia unui bun amic din FIDESZ care i-a scris noua Constitutie), Avocatul Poporului, Consiliul Bugetar, Consiliul de Supraveghere Financiara sau alte institutii care tin echilibrul intr-un stat, sfarsind dupa lupte grele cu Comisia Europeana prin preluarea controlului total asupra Bancii Nationale.

O multime de analisti citati de Paul Lendvai in cartea sa apreciaza ca Ungaria nu mai este stat de drept, nici o democratie, ci o semi-dictatura, iar tot mai multi cred ca regimul s-a inradacinat atat de puternic incat nu va mai putea fi inlaturat in urmatorii 15 – 20 de ani prin mijloace democratice. Clientela FIDESZ prospera, opozitia nu exista, coruptia infloreste, ginerele lui Viktor Orban e mufat la fondurile UE impartite direct de la cabinetul primului ministru, presa a fost redusa la tacere, iar populatia e hranita cu miraje nationaliste, conspirationiste, discursuri si referendumuri anti-Soros.

In treacat fie spus, nici o emotie pentru FIDESZ anul viitor, cand vor avea din nou loc alegeri in Ungaria. Cel mai tragic insa este ca Bruxelles-ul n-a gasit in opt ani de zile nici un antidot, nici o parghie pentru a opri constructia unui stat iliberal,  asumata in mod sfidator de Orban, in inima UE. O mare rusine pe obrazul Europei, un esec lamentabil alaturi de Polonia.

Astazi, se pun bazele unui nou stat iliberal. Printr-o potrivire istorica bizara, Regele a plecat in exil si s-a intors pentru ultima data acasa in conditii asemanatoare, cand democratia din tara lui murea sub lovituri de baros. Comunistii l-au fortat sa abdice pentru a proclama Republica Populara, urmasii lor plang cu lacrimi de crocodil la catafalcul Regelui in timp ce se pregatesc sa proclame Republica Borfasilor. Si 1947 si 2017 sunt ani incarcati de dramatism, de tensiuni sociale majore care anunta de regula marile viraje istorice.

Nu e de mirare ca Viktor Orban si Liviu Dragnea au legat o relatie de prietenie. Dupa ce s-au amusinat putin au realizat ca gandesc si actioneaza la fel sau poate ca ultimul a gasit in sfarsit in primul un model de urmat.

Pe langa dorinta de putere, ambitia si spiritul revansard a lui Orban, ghidat in viata dupa propriile marturisiri de zicala “daca primesc o palma dau doua inapoi”, Drangea mai are ceva in plus: o condamnare definitiva, un dosar in curs de judecata Inalta Curte si altul in stadiu de ancheta la DNA, in care este acuzat de constituirea unui grup infractional organizat. Toate aceste mari probleme in justitie fac din liderul PSD un om disperat, mai motivat ca niciodata sa distruga, sa atace si sa neutralizeze tot ce-l ameninta in prezent: statul democratic, institutiile lui puternice si aliatii externi.

Investigatiile in dosarul Tel Drum avanseaza rapid, cativa directori au fost pusi sub acuzare si este o chestiune de zile sau saptamani pana cand Liviu Dragnea va avea aceeasi soarta. Pe langa criza de timp personala, generata de ultima ancheta deschisa de DNA in care este acuzat de fraudarea fondurilor UE, liderul PSD se confrunta si cu presiuni din interioriul partidului. A promis ca pana la sfarstiul anului pune justitia cu botul pe labe si acum trebuie sa livreze. A devenit oricum un mare lest pentru partid, toate sondajele il arata cu o cota de incredere aproape de Basescu, adica tandari. Are o singura sansa de a supravietui politic: aratandu-si muschii, intr-o ultima incordare.

Din acest motiv asistam in aceste zile la un asalt furibund la adresa justitiei. Asa se explica graba din Parlament, frenezia abuzului de putere si evacuarea dezbaterii din spatiul public. Disperarea lui Dragnea i-a impins sa incalce promisiunea ca pe durata doliului national comisia Iordache nu va lucra, prin urmare PSD, ALDE si UDMR profita de agenda publica ocupata de funeraliile regelui pentru a trece orori si mai mari decat legile justitiei. Vor modifica Codul Penal, abuzul in serviciu si multele altele de o gravitate greu de imaginat, despre care HotNews.ro va scrie pe larg in orele si zilele urmatoare. Daca nu-i iese nici acum, in ultimul ceas din 2017, in anul viitor Dragnea va fi istorie. Daca reuseste, altii vor fi, nu el.

Singura diferenta fata de Ungaria lui Orban, anesteziata social de mariri de salarii si nationalism desantat, pentru care publicul maghiar are un apetit special, este ca opinia publica din Romania a reactionat energic. Si aici avem insa o problema: strada a cam obosit, energia s-a cam epuizat. Se apropie sarbatorile, riscul unor convulsii sociale majore scade simtitor. Exista riscul major ca anul viitor sa ne trezim cu totii in alt stat din care nu vom mai putea iesi prea usor, la fel ca Ungaria lui Orban, daca vom dormi cu totii ametiti de mirajele propagandistice ale puterii.


Citeste mai multe despre   













Comentarii alese de moderator

  • Ungaria (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:46)
    oopsie_daisy [utilizator]

    Traiesc in Ungaria de 17 ani, si am simtit pe viu, an dupa an, alunecarea ei in 'iliberalism'. Prezentarea pe care o face articolul nu atinge decit virful aisbergului legat de deznadejdea pe care o simt ungurii care nu sint suporteri FIDESZ. Exista un exod al tinerilor din Ungaria acum, care este comparabil cu plecarea Romanilor in Canada in anii '90.
    Ca sa nu o lungesc, este catastrofal, mai ales pentru cineva care, ca mine, a trait in comunism suficient timp ca sa aiba niste deja-vus care imi dau fiori. Televiziunea de stat imi aminteste cumplit de Cornelius Rosiianu si chiar mai rau, de cei dinaintea lor, carora Rebengiuc le oferise hirtie igienica.
    Prin comparatie, Romania inca pare a mai putea fi salvata, pentru ca PSD nu are acum suportul pe care l-a avut FIDESZ cind si-a inceptul lucrarea de distrugere a democratiei.
    Insa, deasupra tuturor, sentimentul meu de deznadejde vine si de la Uniunea Europeana. Devierile Poloniei, Ungariei, acum si ale Romaniei nu au facut decit sa arate cit de slab pregatiti sint birocratii europeni sa salvgardeze insasi ideea de Europa Unita si mai ales Democrat(ic)a.
    Mi se pare incredibil ca miliarde de EURO sint virate de UE catre Ungaria, FIDESZ le foloseste pentru a construi stadioane, statui, parcuri, samd care incita sentimentele nationaliste si anti-Bruxelles. E un paradox pe care nu il pot intelege si pentru care, cu parere de rau, acuz Uniunea Europeana de slabiciune si lasitate.







25597 vizualizari

  • +59 (63 voturi)    
    Mi se pare evident ca sunt doua motive : (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:01)

    gigiN [utilizator]

    1.Sa-si scape marii hoti/escroci/nemernici in frunte cu cele doua caricaturie de sefi ai parlamentului.
    2.Inseamna ca mai este inca mult de furat si vor sa o faca fara nici o dificultate.
    • +14 (26 voturi)    
      Intre Dragnea si Orban este o mare deosebire! (Miercuri, 13 decembrie 2017, 21:41)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Dragnea reprezinta stanga si s-a trezit cu 600.000 de oameni in strada la doar o luna dupa ce a preluat puterea, castigata doar cu 16% din populatia cu drept de vot in timp ce Orban a reprezentat dreapta si a dat jos o opozitie asemenatoare PSD-ul de la noi. Doar ca Orban e mai rau decat ceea ce a dat jos. Se va duce si el jos, mai devreme decat se crede. Vorbim dupa alegeri.
      Dragnea si PSD au pierdut 2.000.000 de alegatori in 6 lunij, Orban a confiscat electoratul de stanga prin nationalism de ultima speta si l-a pierdut pe cel de dreapta.
      Dragnea nu are carisma, e un taranoi venit in slapi la Bucuresti, este titrat, are un discurs bun pentru ceea ce isi doreste, dar doar pentru moment.
      Dragnea va cadea la inceputul anului viitor, la pachet cu PSD-ul, Orban va cadea ceva mai tarziu, dar aici motivele vor fi aceleasi: dictatura.
      • 0 (22 voturi)    
        Faci o mare greseala cu (Joi, 14 decembrie 2017, 2:29)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Dragnea si cu Orban.
        Tapalaga spune numai lucruri de-a dreptul neinsemnate despre ,,efectele catastrofale" a lui Orban in Ungaria.
        Dupa ce se aduna rezultatele, si se face un bilant, si se compara ce face rau Orban in Ungaria, cu ce face rau Dragnea in Romania, este similar cu a compara o zi ploioasa cu cel mai puternic un uragan.
        Dragnea nu a venit in ,,slapi de la tara", ci ,,incaltat in cizme rusesti". Cand isi ,,va da jos Dragnea cizmele rusesti", sa se odihnesca, deja nu va mai exista poporul roman in Romania, sau va fi adus la o stare de completa nevolnicie si aservit lui Dragnea.
        Romania, ca nume, poate va mai exista un timp mai indelungat, dar nu romanii.
    • +20 (24 voturi)    
      Nu știu cât am obosit sau (Joi, 14 decembrie 2017, 1:27)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Poate mai degrabă ne lipsește coordonarea.
      Ai câteva proteste care mai de care, în fiecare zi, în locuri diferite, cu nume diferite. E nevoie de un protest oficial, la ora X în locația Y unde poți merge după o anumită oră (noi mai și muncim). Așa ne adunăm și mai ales ne identificam cu ceva.
      Există potențial de proteste, dar lumea nu e coordonată și energia potențială se disipează; nu e timp de subtilități, cineva trebuie să își asume coordonarea (Cioloș, Iohannis, etc.etc.etc.) pentru că și reacțiile puternice au nevoie de catalizatori.
      • +10 (14 voturi)    
        Ai foarte mare dreptate! (Joi, 14 decembrie 2017, 8:53)

        valll [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Nu vreau sa ma laud, dar exact asta am spus si eu, inca din timpul marilor proteste din iarna trecuta. Cei care se revolta, „piata”, au nevoie de un proiect coerent, nu pot merge le nesfarsit sa demonstreze doar ca sa spuna NU unor ticalosii. Marea lor majoritate au un nivel prea ridicat pentru a le fi suficient doar sa mobileze Piata, fara a sti ce urmeza dupa eventuala victorie.
        Deci, problema de rezolvat este: un proiect convingator, propus de un grup de incredere!
      • +8 (8 voturi)    
        da, trebuie o opozitie unita (Joi, 14 decembrie 2017, 10:20)

        lp [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        ma refer la toata opozitia pe care o putem strange: partide, organizatii, cei din strada. dezbinati, ne face praf tancul psd, cat timp noi stam sa analizam ce face pnl-ul.... in primul rand, pnl si usr trebuie sa discute mai clar si fara orgolii, sa puna in practica o viziune comuna, un raspuns coordonat. chiar si pmp-ul ar putea contribui.. stiu ca sunt niste infractori si prin pnl si desigur, pmp (!!), dar ceilalti, curati, sa puna presiune pe ei, daca vor sa se termine cu prostia "toate partidele, aceeasi mizerie"
      • +1 (1 vot)    
        opozitie organizata (Joi, 14 decembrie 2017, 14:04)

        migus [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Da, avem nevoie de organizare, coordonare, logistica si planificare coerenta => Adica o opozitie ce-si asuma rolul de-a coordona energia spontana a societatii civile. Altfel va dura mult pana scapam nu doar de tumoarea centrala (PSD), dar mai ales de metastazele distribuite in toate baronatele locale la fiece institutie de STAT (literal).
        • +1 (1 vot)    
          Bravo... (Joi, 14 decembrie 2017, 21:15)

          Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui migus

          Ati pus punctul pe "i".
          Cine are urechi sa auda - trebuie sa ne organizam.

          Asteptam propuneri. Eu propun pentru inceput sa-i stresam continuu pe psd-ei. Cam cum a procedat Malin Bot cu Varanul la Gaudeamus.

          Apoi ma gandesc sa facem presiuni in vederea declansarii grevei prezidentiale. Cred ca solutia imediata estre ca, Klaus sa nu semneze .
  • +62 (64 voturi)    
    Trebuie reactionat, nu ne lasam e solutia (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:07)

    Valenii [utilizator]

    Ei nu pot controla un popor care nu ii vrea. Romanii nu vro mai accepta dictatura. Trebuie protestat prin toate formele. Statul capturat de clanul PSD, UDMR si ALDE nu mai este legitim. Deci iesim in strada, stam in fata sediilor PSD, nu platim taxe, facem greva generala, boicotam toate marcile care fac publicitate la A3 si Romania TV, sesizam organismele internationale. Nu ne lasam. Daca nu ne lasam, ei vor pica. PSD sunt extrem de jos in sondaje. Trebuie sa ajungem la alegeri anticipate.
    • +20 (22 voturi)    
      Latrina 3 si Raitaru RT sucursala Kremlin (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:35)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Valenii

      Asa Trebuie!
    • -10 (16 voturi)    
      Dap... (Miercuri, 13 decembrie 2017, 19:15)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui Valenii

      Ar fi ideal ce spui tu dar tu te referi si la altii care habar nu au despre ce vorbeste Dragnea cand il vad la TV.
      Apoi, cum ridici tu la revolta fiscala destui oameni astfel incat sa faci o diferenta cand ei au justitia in mana.
      Dar cel mai important...UE e intr-o oarecare deriva, Brexit e in prim plan, in Ungaria nu a facut nimic avand aceasi situatie de 8 ani, Polonia tocmai sa transformat si ea, Bulgaria e in situatia in care e de la aderare!
      SUA - au destule probleme majore pe cap atat interne cat si externe, chiar daca Europa de Est e importanta nu e prima pe agenda.

      Asa ca ramane sa....asteptam o lebada neagra! Poate poate...dar ma tem ca e prea tarziu!

      Presedintele sta si el si tace ca oricum nu mai are multe nici el.
    • +16 (18 voturi)    
      Reactia populatiei (Miercuri, 13 decembrie 2017, 22:34)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Valenii

      Putem compara multimea sutelor de mii sau milioanelor de cetateni cu un urias adormit: daca se trezeste si intelege, nimic nu ii poate sta in cale.
      • +7 (9 voturi)    
        ideea e sa-i facem sa inteleaga (Joi, 14 decembrie 2017, 10:24)

        lp [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        si asta e foarte greu, am incercat sa conving rude apropiate, fara sa reusesc. raspunsul final a fost: eh, nici in ceilalti nu am incredere... absolut pagubos. ma bate gandul sa intru chiar eu intr-un partid, ca in mine zic ca au incredere. cred ca trebuie sa ajungem la tipul asta de implicare. acum, ca sunt in strada si urlu, nu-i conving - se uita la mine cu mila, si cumva, tot isi inchipuie ca ma manipuleaza cineva
    • +10 (14 voturi)    
      Vom reusi ! (Joi, 14 decembrie 2017, 5:15)

      EU_e_cu_noi [utilizator] i-a raspuns lui Valenii

      Pentru toata nedreptatea asta si bataia de joc pe care am suportat-o zeci de ani, pentru mizeria si viclenia politicienilor, pentru sutele de mii de morti ai perioadei comuniste, ai Revolutiei, pentru genocidul poporului roman, pentru mizeria din spitalele romanesti, pentru lipsurile din scolile noastre, pentru victimele Colectiv, pentru lipsa de autostrazi si lista poate continua ... AJUNGE ! Doi oameni trebuie sa demisioneze si se duce toata sandramaua (2)
      • +6 (6 voturi)    
        Sa te auda Dumnezeu! (Joi, 14 decembrie 2017, 8:58)

        valll [utilizator] i-a raspuns lui EU_e_cu_noi

        Si sa te asculte...
      • +8 (8 voturi)    
        Ca sa se darame sandramaua, (Joi, 14 decembrie 2017, 9:06)

        valll [utilizator] i-a raspuns lui EU_e_cu_noi

        trebuie sa demisioneze un singur om, dar asta repede, pana nu schimba ei toate legile.
        Abia dupa ce acela demisioneaza, avem nevoie de mult curaj, inteligenta si caracter.
      • +3 (3 voturi)    
        Trebuie sa dispara PSD, ALDE, UDMR (Joi, 14 decembrie 2017, 12:20)

        Valenii [utilizator] i-a raspuns lui EU_e_cu_noi

        Sunt de acord cu tine, insa nu este suficient ca Dragnea si Tariceanu sa-si dea demisia (banuiesc ca ecestia erau cei doi oameni la care te refereai). PSD-ul a aratat din '90 si pana astazi ca nu doreste democratie in Romania, ei, impreuna cu ALDE si UDMR care pun democratia pe butuci trebuie sa devina partide terminate politic, sa nu mai voteze nimeni cu ei, sau sa fie desfintate. Cum 80% din membrii acestor partide sunt cercetati penal, ei ar trebuie sa-si continue activitatea in puscarie.
  • -56 (72 voturi)    
    Uite d'aia: (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:09)

    newlook [utilizator]

    Increderea in Justitie (pe legile lui Macovei):
    - 2015: 48%
    - 2016: 35%
    - 2017: 24%

    Ultima data cand am verificat in teoria democratiei si a statului de drept, se spunea ca Justitia - ca serviciu social - se face in folosul populatiei statului, nu in folosul a 4000 de procurori.
    • +38 (44 voturi)    
      mai verifica sursele alea (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:28)

      topwriter [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      conform ultimelor date de cercetare, increderea in Justitie este aproapre la 60% in 2017.
      Vorbesc de institute de sondare serioase, nu de firmulete de garsoniere sau exaltatii de la Antene

      Acum, intrebarea de 100de puncte: la cat crezi ca a ajuns Parlamentul?
      Iti spun eu: 16,8%
      • -16 (24 voturi)    
        60% daca sondajul e facut printre procurori (Miercuri, 13 decembrie 2017, 22:51)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui topwriter

        60% daca sondajul e facut printre procurori. Nici macar aia- dupa cum s-a vazut- nu au toti incredere in monstrul pe care-l pastoresc.

        Altfel, cifrele corecte sunt cele pe care le-am dat eu, nu propaganda matale :
        Increderea in Justitie (pe legile lui Macovei):
        - 2015: 48%
        - 2016: 35%
        - 2017: 24%

        Uite, spre exemplu, Hot News (lucram cu materialul clientului !....sau nici asta nu e bun?)

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21231172-eurobarometru-increderea-romanilor-justitie-scazut-13-pana-35-cea-mai-mare-corectie-nivel-european.htm
        • +9 (9 voturi)    
          Hm (Joi, 14 decembrie 2017, 9:24)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Vrei explicații, poftim:
          încrederea scăzută coincide (ca să vezi drăcie) cu marile dosare împotriva corpuților de la vârful p$d. Și nu din cauză că oamenii i-ar fi crezut sincer nevinovați, ci pentru că instituțiile de presă supuse varanului și celorlalți corupți au creat această imagine idioată a justiției care vânează oamenii curați. Adică hai să fim serioși: dragnea, nastase, varanul, blaga, udrea... Toți acești nenorociți (o zic acum, în curând nu voi mai putea să le zic cum merită) și-au dat mâna și au început ofensiva împotriva celor care i-ar fi putut băga în pușcărie. Iar lupta lor a început prin deformarea imaginii justiției. Deci, în rezumat: încrederea în justiție e doar măsura succesului penalilor de a se apăra împotriva consecințelor firești ale propriilor fapte. Sau și mai clar, scăderea încrederii față de justiție înseamnă că mașinăria lor de propagandă mincinoasă funcționează. Culmea, funcționează pe banii noștri.
          • -2 (2 voturi)    
            Macar admiti realitatea...cel putin partea statist (Joi, 14 decembrie 2017, 15:14)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

            Macar admiti realitatea...cel putin partea statistica. (fata de celalat propagandist care mintea cu nerusinare)

            Cat priveste partea cealalta, daca crezi ca in perceptia publica doua vorbe ale lui Dragnea, Nastase si care mai vrei matale, cantaresc mai mult decat miile de "Portocala", "Camelia Bogdan" si altii cu care cetatenii se intalnesc zi de zi....
            ....atunci sigur ca nu vei sti vreodata, precum PNTCD-ul la alegerile din 2000, ce te-a lovit.

            Poporul asta e bun si rabdator, dar nu la nesfarsit.
            • +2 (2 voturi)    
              Păi (Joi, 14 decembrie 2017, 15:57)

              Encounter [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Păi din păcate poporul pricepoe exact cum ai priceput tu comentariul meu. Adică tot pe lângă. Nu ai înțeles nimic.Ți-am explicat cu subiect și predicat că acele statistici nu reflectă decât faptul că poporul s-a lăsat mințit de presa (de orice fel) controlată de hoții care acum modifică legile. Și da, e evident că numai presa ”prietenă” a modificat percepția poporului îînghițitor de p$d, atâta vreme câr atunci când întrebi un votant p$d de ce susține partidul și pe dragnea îți răspunde cu ciatte din gâdea sau mai știu eu ce alt mizerabil servitor al hoților!
              Că tu refuzi să pricepi, e strict problema ta!
              • -4 (4 voturi)    
                Sloganuri standard #rezist (Joi, 14 decembrie 2017, 16:34)

                newlook [utilizator] i-a raspuns lui Encounter

                Sloganuri standard #rezist.

                Traiesc in US si pot sa-ti spun ca aceleasi sloganuri le-au incercat si pe aici: ca americanii ar fi votat conform indicatiilor lui Putin si d'aia a iesit Trump. nu datorita ineptiei democratilor.

                Asa si tu, zici perceptia populatiei asupra jutitiei din Ro se datoreaza nu stiu caror actiuni obscure (Putin y compris), nu datorita dezastrului actual din Justitie, perceput de oameni zi de zi, ora de ora.

                Diferenta e ca, americanii, oameni cu bun simt mental si simt democratic au facut ca aceasta directie de propaganda sa fie rapid abandonata.
                Chiar si democratii si-au dat seama de catastrofa electorala ce ar implica-o sustinerea ca fermierul din IOWA, platitor de milioane - taxe la buget- ar vota conform indicatiilor lui Putin, spre deosebire de #rezistul traitor pe sub poduri in Philadelphia, care ar reprezenta "spiritul american".
                • +3 (3 voturi)    
                  Pai asa am presupus si noi (Joi, 14 decembrie 2017, 21:23)

                  Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  ca traiesti in United Soviet. Ce noi am spus altfel de atata amar de vreme?

                  Restul "polologhiei" ref la amerlcani e disponibila "la liber" pe goagal...

                  Mai baieti, mai, mai cizelati-va si voi, ce dracu - cititi macar din Dughin, daca occidentalii va provoaca spasm la stomac...
                • 0 (0 voturi)    
                  Da, mă, sigur (Vineri, 15 decembrie 2017, 8:53)

                  Encounter [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  De aia a încercat trump să blocheze ancheta, de aia au început apropiații lui să dea declarații la FBI... Desigur, ai dreptate.
                  BTW: nu cred nicicum că trăiești în State. E părerea mea.
                  Cât despre percepția românului despre justiție se datorează exclusiv modului în care tembeliziunile plătite de corupți (vezi ancheta RISE Project) prezintă modul în care latrina 3 și ”formatorii de opinie” asociați sunt plătiți ca să manipuleze...
                  Fă un sondaj (din nou, fortez cu presupunerea că ai fi de bună-credință) și întreabă-i pe cei care-s convinși că justiția e diavolul dacă au cumva vreun dosar pe rol sau pe țeavă sau dacă se uită la latrina 3. Discutăm apoi.
        • +5 (5 voturi)    
          si cam cat crezi ca va cobori increderea ...... (Joi, 14 decembrie 2017, 10:39)

          mar-vas [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          pe legile zeilor tai iordache, niculicea, nicolae @co??
          mars la caserie, trolule ca nu mai au astia bani sa-ti dea pomana de Craciun!
    • +28 (32 voturi)    
      Azi e radu mitraliera tudor la niuluk keyboard (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:37)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Maine e savaliuk? Chiar nu aveti decenta sa mestecati fecalele voastre DOAR pe siteul vostru Vespasian?
    • +24 (28 voturi)    
      da mah, sigur. (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:39)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      dar ia fa tu un sondaj printre cetateni si intreaba-i ce stiu ei despre procurori. Nu or fi fost ei sfinti procurorii, dar nici nu cred ca aveau ei treaba cu omul de rand. In schimb, au avut grija gusterii ce tot sug bugetul de vreo 30 de ani sa ii denigreze in ochii localnicilor alaturi de Soros, extrateresti si asa mai departe. Las ca nu-i bai, la cum PSD calca peste toate regulile democratice, logic ca dictatura scrie pe Romania. Probabil tu nu vei fi afectat, daca ai prins un locusor bun.
    • +23 (29 voturi)    
      aberezi (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:39)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Legile sunt ale UE nu ale lui Macovei cum sustineti voi comunistii si au fost obligatorii sa intram.Daca nu va convin legile de ce nu scoateti voi Romania din UE ???Macar atunci stim si noi o treaba ori punem mana pe furci si topoare ori plecam din tara.

      UE trebuie urgent sa se reformeze , daca nu respecti regulile jocului automat esti exclus, primesti un avertisment si la urmatorul esti afara.
      • -16 (22 voturi)    
        UE da directive, nu legi nationale (Miercuri, 13 decembrie 2017, 22:51)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui /./

        UE da directive, nu legi nationale. Legile (azi, in functiune) ale Justitiei sunt macelarite de Macovei si impuse FARA O SECUNDA DE DEZBATERE.

        UE are multe cadavre pe constiinta in relatia cu Romania, dar nu asta, nu legile lui Macovei. Alea sunt facute pentru construirea unui stat paralel care sa-l serveasca pe Basescu.
        • +4 (8 voturi)    
          Nope (Joi, 14 decembrie 2017, 9:26)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          UE nu are cadavre pe relația cu România, Hoții care conduc România au nenunărate cadavre reale pe relația cu proprii lor cetățeni și pe relația cu UE: oameni morți prin spitale din lipsă de medicamente (scoase de pe listă de ministrul de acum), bani UE furați (dragnea*2, și alții) șamd.
    • +23 (27 voturi)    
      newlook=trol rusnak (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:40)

      newuluc [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      hsp!
    • +20 (24 voturi)    
      Si vrei sa fie numai in folosul tau, (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:45)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      si al "familiei", nu-i asa, mai draga ?
      Ce nu faci tu pentru o copeica amarata...
    • +28 (30 voturi)    
      unuia fara minte nu are sens sa-i raspunzi (Miercuri, 13 decembrie 2017, 19:32)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Dar poate roaga pe cineva sa-i citeasca si sa-i explice si, incet-incet, dupa mult chin, poate va pricepe...
      1. Ce inseamna legile lui Macovei? Din cate stiu, DOAR parlamentul poate da legi, nu o persoana.
      2. Increderea in justitie se refera la justitie (e asa de greu de priceput??) si nu numai la legi. Deci la justitie in intregul ei, si procuratura, si judecatori, si pedepse, si penitenciare, TOT!!
      3. Ghici cine a fost si e la putere in ultimii ani de au scazut procentele?
      4. Ce foloase au tras procurorii, cati au averi similare celor ale lui voicul;escu, dragnea, si altii?
    • +19 (21 voturi)    
      Hm (Miercuri, 13 decembrie 2017, 19:42)

      R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Mi se pare ca sint deja suficient de multe si grave indiciile referitoare la implicarea lui Dragnea intr-un grup infractional organizat de spalare a banilor la o scara nemaivazuta pina acum in Romania.
      Asa incit, se impune arestarea sa urgenta.
      Nu sint prea multe de dezbatut aici: omul asta constituie deja un pericol social major pentru Romania. Si mai nou actioneaza ca un psihopat, anihilind fara remuscari tot ceea ce-l incurca. Lucrurile chiar nu mai pot continua asa.
    • +10 (12 voturi)    
      Tot... (Miercuri, 13 decembrie 2017, 21:18)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ... de la Niu Iorc postezi, nu? E incredibil ce prostii si minciuni poti sa debitezi.
      • +9 (11 voturi)    
        E hilar sa vezii postacii Ivani (Joi, 14 decembrie 2017, 0:23)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui ac

        Cu nick-uri in engleza. Asta, niuluc, se mai si bate cu pumnu’n’chept ca el gandeste occidental dar face propaganda bullshevina de cea mai joasa spetza.
    • -7 (11 voturi)    
      Proasta comparatia. (Miercuri, 13 decembrie 2017, 22:29)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Am vrea noi sa avem un Orban, care in decurs de 8 ani a adus Ungaria pe linia de plutire-dupa guvernarile socialistilor.
      Orban 100% de dreapta, a taiat pensiile si toate ajutoarele sociale, a impulsionat inmultirea populatiei stimuland familiile sa faca mai multi copii.
      Orban a construit 2 poduri peste Dunare- fiecare de vreo 3-4 km, amandoua cu cate 6 benzi pe care vin romanasii acasa din vestul salbatic.
      Pe langa asta a mai construit vreo 350 de km de autostrada si mai are in constructie vreo 350.
      Este in constructie centura nordica a Budapestei.
      Au fost date in folosinta 3 noi magistrale de metrou.
      Este cel mai ieftin combustibil in Europa desi TVA-ul e cel mai mare.
      A taiat din radacina evaziunea fiscala introducand urmarirea video a transportului auto- orice transport de marfa auto trebuie integistrat la fisc.
      Ia lovit pe bancheri in crestet cu limitarea cursului, atunci au spus bancile ca parasesc Ungaria, dar sunt tot acolo.
      A alungat FMI-ul o institutie de sugaci si hoti.

      Din pacate turma de hoti de la PSD ALDE si UDMR nu vor face asta nici in 100 de ani.
      Orban va fi reales inca odata cu peste 80% din votanti. Dar astia de la noi vor pica la vot si vor iesi semihandicapatii de la PNL, USR etc. care sunt toti la fel - oameni fara valoare.
      • +6 (6 voturi)    
        Mdaaaa (Joi, 14 decembrie 2017, 9:33)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Exact la fel era și la noi pe vremea odiosului... Dacă îl întrebai pe el și pe ai lui eram la stele din toate pdv.
        Are UE părți rele? Clar, din al meu pdv faza cu migranții e o greșeală.
        Dar pe total noi, Românii ieșim pe plus din toată afacerea asta. Dacă ne lasă idioții ce ne conduc, desigur.
        Cât despre PNL, USR... Sunt de preferat oricând față de p$d. Măcar cu ăștia democrația are o șansă, uită-te te rog unde ne-a dus p$d: amendamentele nu se mai discută în palavrament decât dacă vor cei de la putere, justiția e cu botul pe labe ca să poată fura dragnea și restul în voie de la mine și de la tine (presupunând că și tu muncești), ridicăm osanale pe bani publici lui putin (serios, suntem idioți? L-am împușcat pe criminalul de ceaușescu ca să-l venerăm pe putin???), ne mor oamenii prin spitale, autostrăzile sunt considerate moft, investiții publice (generatoare de locuri de muncă, investiții private, PIB) lipsesc aproape total, dăm bani pe lumini de crăciun în timp ce medicii nu au anestezice...
    • +9 (9 voturi)    
      Fara votacii psd increderea ar fi 99% (Miercuri, 13 decembrie 2017, 22:30)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Dar nah, voua va e greu sa impartiti egal mizeria, bag sama.
  • +41 (41 voturi)    
    OLAF sa scoata ce dosare mai au (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:12)

    pepper89 [utilizator]

    cu astia, si DNA ul sa prioritizeze aceste dosare si cele in lucru. Toata lumea trebuie sa faca tot ce se poate, sa nu intre porcariile astea de legi. Iar UE ar fi bine sa ne taie fondurile pana renunta penalii.

    Vrem o tara libera de corupti, nu vrem inapoi ca pe timpul lui ilici, mentorul astora, cand aducea mineri sa ne bata, apoi le multumea!

    Iesim in strada fratilor pana la capat, convingeti pe ce cine mai puteti, numai uniti putem sa ne salvam de mafie!
    • +14 (14 voturi)    
      Metodele Pashnice NU raspund nesimtirii (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:39)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

      Lor, mai corect ei au In ADN sa fie Borfashi, ori la Borfashi DiplomatIa se Rezuma la efectul halucinogen al unei Lopeti gen Inima Lu Stalin aplicata corect,corespunzator la ceafa Borfashilor
  • +26 (26 voturi)    
    mda (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:15)

    gogu_milogu [utilizator]

    se prea poate sa fi obosit tot iesind in strada dar nimeni, absolut nimeni nu poate trece peste "generalul Iarna"; cel mai tarziu in aprilie (cand o sa se incalzeasca putin) vor incepe inclusiv votantii PSD sa inteleaga jocul facut de PSD-ALDE (fara mariri de salarii, fara mariri de pensii, facturile la utilitati marite cu min 20% cf calculelor, mariri la preturile produselor de larg consum, etc); Floricica dansatoare nu isi va pune dinti noi ci va mai pierde unul sau doi pana atunci....
    Bineinteles ca nu stim de pe acum daca asta va mai conta atunci dar.....
    • +14 (14 voturi)    
      nu subestima (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:49)

      paniri [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

      nu subestima capacitatea aliantei la putere de a schimba legi (reducerea la tacere a presei spre exemplu, ceea ce va face populatia si mai susceptibila la manipulare/propaganda - deja ma ingrozeste nivelul propagandei!) si nici "dispozitia" marii mase de romani de a se lasa manipulati; intamplator cunosc cativa sustinatori ai psd-ului... nu s-au mai trezit la realitate nici dupa faza cu grindeanu, din contra parca aud la indigo de la ei propaganda care se face in est: "toti sunt la fel" etc.
    • +17 (17 voturi)    
      Inseamna ca nu cunosti (Miercuri, 13 decembrie 2017, 19:01)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

      puterea de a spala creiere prin maniulare a haitei de la A3. Atata timp cat haita va sustine mafia pesedista, PSD va castiga alegerile.
    • +18 (18 voturi)    
      Din pacate (Miercuri, 13 decembrie 2017, 19:23)

      BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

      Votantii psd nu au inteles si nici nu vor intelege vreodata ce se intampla (in afara celor din ei care au cu adevarat de castigat din asta). Ciuma nu e prima data la butoane. E votata constant. Oamenii care ies sunt din ce in ce mai putini. Obosim, ne frustram, plecam... Cum sa mai stau intr-o tara unde oameni cu facultati si doctorate (facute pe bune !!) imi spun senin: "pe mine nu ma afecteaza ce se intampla in politic" ...
      • +7 (7 voturi)    
        gresit! (Joi, 14 decembrie 2017, 0:05)

        topwriter [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

        electoratul nu a votat asta. Asta vor ei sa ne faca sa credem.
        De fapt, marea majoritate (61%) nu au votat. deci, procentele alea mirobolante nu pleaca nu 100%, ci doar din 39%. Ei, parca in lumina asta majoritatea lor nu mai arata tocmai a majoritate.

        Si, daca tot vorbim strict de ce au votat romanii, majoritatea celor care i-au votat, au votat maririle promise, nicidecum macelul statului de drept.

        Problema a fost in cei care nu au iesit. Aici trebuie sa lucram. Zi de zi. Sa iesim din bulele noastre de confort, sa nu mai trimitem la plimbare si sa-i jignim pe cei care zic ca nu merg la vot sau ca nu au cu cine vota.

        Si nu ar strica sa umblam si la legea fundamentala, stramb croita din start si ciuruita apoi sistematic de deciziile iresponsabile ale CCR.
        • +1 (1 vot)    
          Nu (Sâmbătă, 30 decembrie 2017, 20:10)

          BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui topwriter

          Cei care NU au votat (desi puteau, nu ma refer la exceptii) sunt la fel de vinovati ca si cei care au votat hotii care ne fura de 27 ani. Au votat de fapt tot psd, matematic vorbind .. si m-am saturat sa fac educatie civica unor maimute. Eu unul renunt. Sunt un idiot ca nu am plecat acum 15 ani din tara. Dar inca nu e prea tarziu ..
  • +16 (16 voturi)    
    asta a votat un popor indobitocit..... (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:35)

    Dumitru Palade [utilizator]

    un popor iresponsabil si anormal din toate punctele de vedere. Suntem de rusinea lumii ca dupa 28 de ani de "democratie" sa ne trezim ca stam ca pe vremea lui Ceausescu,cu o presa schizoida,comunista,plina de nulitati ahtiate dupa bani,cu institutii ale statului conduse de penali,excroci cu dosare penale,
  • +19 (19 voturi)    
    a cam venit momentul pentru solutii extreme (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:39)

    TheBorg [utilizator]

    Cred ca opozitia ar trebui sa inceapa sa demonteze scaunele, microfoanele si celelate echipamente de la prezidiul parlamentului, asa cum a fost demontata scena de la Victoriei.

    Daca ciuma rosie nu tine cont de nicio regula, de bun simt, de legi sau de Constitutie, nu vad de ce nu ar trebui recurs la astfel de gesturi, cand alternativa este un dezastru ale carui urmari se vor simti decenii de acum inainte.
    • +11 (11 voturi)    
      Javelin disponibil? (Miercuri, 13 decembrie 2017, 19:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

      Unkiu Sam, te rugam cu Imprumut doua bucati pentrucei 500 Ucenici Alibaba
    • +6 (6 voturi)    
      Cred ca opozitia... (Miercuri, 13 decembrie 2017, 22:18)

      Rafaila [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

      Singura opozitie este, deja, si de multi ani, in exil. Jurnalisti, au devenit programatori, artisti plastici, muzicieni, au devenit programatori, ingineri de diverse soiuri, au devenit programatori. O lume intreaga se intreaba ce e cu atita programare, in Romania. Refugiul celor mintiti, in spatiu, in timp, in suflet. Eu cred ca este datoria fiecarui roman din strainatate sa iasa sa-si apere exitul! Atit a mai ramas. Programarea... Suna bine, cu toate astea!
  • -10 (16 voturi)    
    sa-l scape pe Basescu? (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:42)

    viorelvioleta [utilizator]

    De ce nu, in fond inca nu s-a dat publicitatii acel acord Base-Ponta (in numele PSD) iar Dragnea nu e atacat decat putin, de ochii lumii, de PMP. Cine stie ce intelegeri secrete au fost....
    • +4 (4 voturi)    
      Serios? (Joi, 14 decembrie 2017, 9:36)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui viorelvioleta

      Dragnea nu e atacat decât de pmp? Din ce peșteră ai ieșit??? Până săptămâna asta pmp a tăcut mâlc, doar USR și parțial PNL au făcut opoziție!
  • +41 (49 voturi)    
    Ungaria (Miercuri, 13 decembrie 2017, 18:46)

    oopsie_daisy [utilizator]

    Traiesc in Ungaria de 17 ani, si am simtit pe viu, an dupa an, alunecarea ei in 'iliberalism'. Prezentarea pe care o face articolul nu atinge decit virful aisbergului legat de deznadejdea pe care o simt ungurii care nu sint suporteri FIDESZ. Exista un exod al tinerilor din Ungaria acum, care este comparabil cu plecarea Romanilor in Canada in anii '90.
    Ca sa nu o lungesc, este catastrofal, mai ales pentru cineva care, ca mine, a trait in comunism suficient timp ca sa aiba niste deja-vus care imi dau fiori. Televiziunea de stat imi aminteste cumplit de Cornelius Rosiianu si chiar mai rau, de cei dinaintea lor, carora Rebengiuc le oferise hirtie igienica.
    Prin comparatie, Romania inca pare a mai putea fi salvata, pentru ca PSD nu are acum suportul pe care l-a avut FIDESZ cind si-a inceptul lucrarea de distrugere a democratiei.
    Insa, deasupra tuturor, sentimentul meu de deznadejde vine si de la Uniunea Europeana. Devierile Poloniei, Ungariei, acum si ale Romaniei nu au facut decit sa arate cit de slab pregatiti sint birocratii europeni sa salvgardeze insasi ideea de Europa Unita si mai ales Democrat(ic)a.
    Mi se pare incredibil ca miliarde de EURO sint virate de UE catre Ungaria, FIDESZ le foloseste pentru a construi stadioane, statui, parcuri, samd care incita sentimentele nationaliste si anti-Bruxelles. E un paradox pe care nu il pot intelege si pentru care, cu parere de rau, acuz Uniunea Europeana de slabiciune si lasitate.
    • +7 (11 voturi)    
      bravo (Joi, 14 decembrie 2017, 1:35)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

      un comentariu de nota 10. Incompetentii de la varful UE nu si dau seama ce sarpe incalzesc la san bagand capul in nisip si combatand doar cu declaratii sforaitoare deraierile de la democratie ale tarilor din Est. Au crezut ca dialogul si mustrarea s suficiente si au pompat in continuare bani intr o veselie in aceste tari. Iar Merkel, daca nu si va schimba atitudinea in noul mandat, fortata(sper) de noua coalitie, va fi privita ca groparul acestei uniuni. Germenii care cresc din ce in ce mai vigurosiin Est vor rabufni cu mai mare amploare la ei acasa. Cand o sa castige AFD ul alegerile Ungaria de azi va trece drept democratie respectabila. Prea preocupata de iubitii ei imigranti nu a vazut semnitele raului care incolteau in spatele casei ei. s a limitat la declaratii politically correct si atat. In spate a ramas business as usual, fabricile de automobile nemtesti au inflorit, cu sau fara spagi(inca dovedite). Tot blatul asta se va intoarce cumva impotriva lor, nu poti sa te bazezi doar pe lacomie ca singur principiu calauzitor. Iar ai nostri ... pe astia nu i place nimeni, nu au oricum fonduri UE, fura din putinul produs in batatura. Posibil ca la un mic inceput de criza sa zboare rata mprumuturilor urgent si sa ajungem un fel de Venezuela. Pana atunci asistatii traiesc betia victoriei, la fel cum au facut in perioada lor de glorie, cndusi de Motocicleanu insa, in 2008. Dezavantajul PSD e ca nu poate miza la nesfarsit pe absenteismul celor 12 milioane, nu ii pot mitui pe toti. Si ma indoiesc ca n lunile ce vin aia o vor duce mai bine ca acum un an. Noi nu suntem rasfatatii din Est, aici nu curg fonduri si investitii ca n Ungaria si Polonia. Una peste alta meciul e strans. UE are muschii flasci si americanii stau cu ochii pe mgdalatu care vrea sa le bage petarda n casa. In ast timp hotii fura nederanjati. :(
    • -14 (18 voturi)    
      Tu traiesti in Rusia de vreo (Joi, 14 decembrie 2017, 2:43)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

      47 de ani, si nu in Ungaria de vreo 17 ani.
      Textul tau este o propaganda ieftina de trol, in scopul scoaterii Ungariei din UE, si de subestimare a efectului distrugator a conationalui tau Dragnea in Romania.
      In realitate, daca varful icebergului este in Ungaria, restul icebergului este in Romania.
      • +12 (14 voturi)    
        Tu ce ai citit (Joi, 14 decembrie 2017, 9:38)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Cum ai citit tu comentariul? Din 5 în 5? WTF??? N ai priceput nimic, motiv pentru care îți sugerez să o iei mai încet și să îți conspectezi înainte de a comenta.
    • +3 (5 voturi)    
      UE (Joi, 14 decembrie 2017, 10:25)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

      Din pacate traim efectele unei Europe cu mai multe viteze. Sau doar cu 2: IN or OUT.

      E clar unde [ne lasa sa] ne situam...
    • +1 (1 vot)    
      Adevărul trist. (Joi, 14 decembrie 2017, 13:24)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui oopsie_daisy

      Ai dreptate în foarte multe dintre observații, însă problema este cu cetățenii. Un lider democratic și pro-UE nu va avea nici o șansă în câștigarea alegerilor în Ungaria. În afară de FIDESZ, Jobbik (partid de extremă dreapta) este locul doi la ei, și chiar dacă Orban va cădea, nu vom vedea o reîntoarcere spre liberalism. Dacă vă uitați puțin prin lume, o să vedeți că tot mai multe țări se înorc împotriva UE și a valorilor liberale. Brexitul, alegerea lui Trump în SUA, apariția partidelor de extremă dreapta și a celor de extremism naționalist, dovedește existența unei mari mase de oameni, care vor o schimbare în defavoarea valorilor democratice de până acum. Și aici intervine cea mai mare problemă a democrației: dacă acest grup de oameni este majoritar la alegeri, s-a ales praful.
  • +4 (10 voturi)    
    Iohannis, (Miercuri, 13 decembrie 2017, 23:38)

    ...!? [utilizator]

    demisia si,
    depune o cerere prin care soliciti azil politic la Bruxelles!
    Nu poti sa fii Presedintele unui stat al U.E. in care majoritatea parlamentarilor sunt neocomunisti mafioti.
  • +7 (7 voturi)    
    Si daca (Joi, 14 decembrie 2017, 1:09)

    kingfisher [utilizator]

    ramuri bat in geam, de ce nu taiem copacul?
  • +7 (7 voturi)    
    Sunt convins ca in momentul in care Ciordache (Joi, 14 decembrie 2017, 1:09)

    Susufler0 [utilizator]

    anunta ca in cele trei zile de doliu national comisia parlamentara speciala nu va lucra, el stia foarte bine de fapt, ca va fi exact invers, ca se va lucra cu motoarele turate la maxim !

    De fapt pesedistii au planuit totul pana la cele mai mici detalii, organizandu-si activitatea de adoptare a legilor justitiei in functie strict de programul funeraliilor Regelui, cu un maxim de activitate in ziua sosirii sicriului regal in Romania si in prima zi de doliu, cand atentia mass-media se va concentra aproape exclusiv asupra ceremoniilor si aproape de loc asupra aceea ce se intampla in Parlament.

    Si exact asa a si fost pana acum iar ziua de maine nu pare a fi iesita din tipar : PSD a anuntat ca maine, intre altele, se va vota si modificarea textului de lege din codul penal ce incrimineaza abuzul in serviciu !

    Nu prea tin bine minte primii anii iliescisti ai Romaniei de dupa 1989, dar din ce mai stiu, din ce mi s-a povestit, din ce am citit imi dau seama ca epoca Dragnea e pe cale sa fie la fel de intunecata precum a fost si epoca Iliescu, (lipsind totusi,din fericire "mineriadele"si "13-15") !

    PS. Sper ca totusi pana la urma vom impiedica sa se repete in Romania ceea ce s-a petrecut in Ungaria lui Orban si vom evita caderea in abis !
  • +9 (9 voturi)    
    de ce se straduiesc sa distruga Romania? (Joi, 14 decembrie 2017, 3:43)

    Coco Whistle [utilizator]

    au alungat 4 milioane de romani, alte milioane sufera ca sint uitati, copiii cresc fara parinti sau in orfelinate unde mos gerila ii loveste cu bita, puscariasii eliberati prea devreme ii totureaza pe batrinii nostri, bolnavi mintali imping tineri in fata metroului, infractorii fac legi.Totul a fost regizat de comunişti pentru a ne arata ca sintem înfrânti ca natie, iar ca poporul in general – în realitate, voinţa liderilor/infractorilor politici – doreste o forma de guvernamint in care unii au puteri sporite fara a mai exista o balanta a puterii. paralizati Romania ptr o saptamina sa scapam de laba comunista.
    • +7 (7 voturi)    
      nu vor sa distruga romania... (Joi, 14 decembrie 2017, 9:25)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      vor doar sa fure
      pentru asta trebuie distruse legile justitiei, populatie trebuie tinuta proasta etc...

      DAR,,, cei mai vinovati suntem noi pt ca le permitem! (prin inactiune sau prin prostia de a nu intelege ca suntem manipulati si de a nu merge la vot sau de a vota coruptia)
    • +7 (7 voturi)    
      Pentru ca vor sa creeze Rrrromania (Joi, 14 decembrie 2017, 10:21)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Aia in care ei fac ce vor. In lumea asta in care impozitul e 16% pentru toti, netul merge cu 1 GB, autostrazile au 10.000 de km, trenurile vin la timp si din spital pleci sanatos pentru ei nu e loc.

      Ce ar cauta Nicolicea intr-o lume de genul asta? Ti-l imaginezi pe Serban Nicolae facind update la Ubuntu 17.04?

      Exact. Sint niste trogloditi care vor inapoi in 1950.
  • +7 (9 voturi)    
    UE TREBUIE sa se trezeasca... (Joi, 14 decembrie 2017, 9:21)

    liviu_ [utilizator]

    altfel va disparea...
    Daca si plonia si romania reusesc sa distruga tot (ca ungaria) efectiv nimeni nu va mai avea incredere ca UE este capabila sa fie un partener de incredere...
    UE devine efectiv un profesor in clasa caruia, elevii fac ce vor!

    si aici nu vb. de a se implica in "problemele interne" cum urla psd... vorbin de incalcarea consitutiei, drepturilor omului etc.... lucruri mult deasupra legilor unui stat sau chiar deasupra constitutiei unui stat!

    O sa vedem ce ar fi. Am inteles ca metode de atac sunt destule si ca e aproape imposibil pt CCR sa accepte chiar toate magariile PSD... Dar vom vedea.... noi trebuie sa luptam, pentru ca celelalte posibilitati sunt sa ajungem sclavi sau sa emigram
  • +6 (6 voturi)    
    Asemanare izbitoare. (Joi, 14 decembrie 2017, 10:28)

    Sati [utilizator]

    Dragnea si Orban fara Dumnezeu.
    • +3 (3 voturi)    
      Orban fura si el? (Joi, 14 decembrie 2017, 11:41)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui Sati

      A venita putere animat de dorinta de a-si salva pielea, de a orgaiza un sistem eficient pt a fura si mai mult, fara grija pedepsei?
      Intuitia imi spune ca. desi efectul e dicatatura, este o mare deosebire intre cei doi; ca la Orban domina dorinta de putere, instinctul de dictator si, daca fura, o face pentru a-si consolida puterea.
      Nu stiu amanunte depre Orban, dar un anume fler imi spune ca:
      - Dragnea vrea puterea totala ca sa poata fura cat mai mult;
      - Orban, daca fura, o face ca sa obtina si mai multa putere.
    • +2 (6 voturi)    
      Trebuia sa mai spun despre Orban si Dragnea ca, (Joi, 14 decembrie 2017, 12:08)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui Sati

      studiindu-le slabiciunile, vecinul rus ii ii foloseste pe amandoi in interesul lui, agravnd efectele.
      Iar conducatorii UE, nu sufera doar „slabiciune si lasitate”, cum spune „oopsie_daisy”, sunt de fapt cam prostanaci.
      Prostanacia li se trage si de la politically correct. Putini oameni sunt atat de inteligenti incat sa inteleaga cum trebuie politically correct. Majoritatea sunt oi usor de dus in prapastie.
  • +2 (4 voturi)    
    Perdea (Joi, 14 decembrie 2017, 12:42)

    Draky [utilizator]

    Povestea cu salvatul hotilor e de perdea, de fapt lucrurile sunt mai adanci si periculoase, partile comune sunt politicile Rusiei de recuperare a zonelor de influenta...
    • +1 (1 vot)    
      Cine vrea sa inteleaga (Joi, 14 decembrie 2017, 21:32)

      Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      sa mai citeasca inca o data si inca ...

      La voi la PSD se aude, se vede? Sunt sigur ca nu toti trepadusii psd stiu de acest adevar . E timpul sa va treziti . Stapanii vostrii duc tara in taigaua nesfarsita...

      Tudose, pune nene mana pe oiste!
  • +2 (2 voturi)    
    Culmea este ca... (Joi, 14 decembrie 2017, 13:21)

    Olyx [utilizator]

    Ungaria este parte a spatiului Schengen, in Ungaria au dat buzna investitorii germani ( si nu numai... ), fondurile absorbite de Ungaria sunt aproape de 100%, salariile sunt mai mari ca in Romania, infrastructura e net superioara...
    • -2 (2 voturi)    
      Dar cine sa vada asta ? (Joi, 14 decembrie 2017, 15:15)

      LulacuNini [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      Autorul banuiesc eu ca a facut scoala la vreo Universitate Central Europeana care nu doreste sa-si divulge sponsorizarile.
      Sigur ca Herr Orban e oaia neagra ... nu stiu cum naiba ca la alegerile viitoare nu o sa ia 80% dar vreo 65% tot o sa ia. O fi innebunit toti votantii acolo sau credeti ca oamenii stiu sa faca diferenta in socialism pagubos si iliberalism nationalist. Pe care ar alege-o autorul? Bancile in Ungaria nu sunt multumite ca i-o lovit Orban la buzunar ...
      De ce nu scrie autorul si ce a reusit Orban sa faca bun sau de ce ajunge sa-si asigure electoratul ca merita votat inca o data ?
      Stati linistiti ca Austriecii si Germanii desi pe la televizor il vorbesc de rau pe Orban ... sunt multumiti de politica lui cu privire la imigratie clandestina. Comparatia e extrem de exagerata in acest articol.
  • -2 (2 voturi)    
    Made in USR-land!!! (Joi, 14 decembrie 2017, 15:37)

    no-or-yes [utilizator]

    https://www.agerpres.ro/politica/2017/12/14/nicolicea-cei-de-la-usr-au-depus-6-500-de-amendamente-la-regulamentul-camerei-deputatilor-in-batjocura--22259 ."Cei de la USR au depus 6.500 de amendamente într-un format ilizibil, deci la batjocură, atât pentru o propunere de modificare a Regulamentului, cât şi pentru o a doua, aceleaşi amendamente. Ieri eu ştiam că le mai depuseseră odată. Ele sunt atât de ilizibile, încât nu puteam să le citim ieri, dar aveam altă treabă. (...) Ei le-au depus de două ori, după care la şedinţă au mai zis: 'Le depun pe loc'. Colegii de la opoziţie s-au aliat cu ei, fără să ştie cu ce se aliază", a declarat Nicolicea într-o conferinţă de presă.
    .."Miercuri, deputatul Lucian Stanciu - Viziteu a anunţat că a depus 6.500 de amendamente pentru modificarea regulamentului Camerei Deputaţilor şi a afirmat că acestea nu au fost acceptate de preşedintele Comisiei pentru regulament, Eugen Nicolicea, pe care l-a acuzat de abuz în serviciu şi fals în acte, "pentru că a minţit în plen" că acestea nu există."
  • +2 (2 voturi)    
    1947 - 2017, arc peste timp (Joi, 14 decembrie 2017, 16:08)

    CaiusCosades [utilizator]

    Comunismul a fost adus din Russia, impus de Russia, cautionat de Russia. Insa, implementarea, consolidarea, destructurarea sistemului (inclusiv de valori) democratic, distrugerea fizica a opozitiei si opozantilor s-a facut in mod nemijlocit si cu concursul unei parti semnificative din poporul roman. Cred ca acelasi lucru se intampla si azi. Indolenta, lenea, ruperea de realitate, complicitatea, dezinteresul ii fac pe o parte din concetatenii nostri sa nu reactioneze la ororile puse in practica de PSD. Alta parte este direct interesata in perpetuarea PSD-ului la putere. Ma refer la, evident, politicieni (nu numai cei din PSD, ALDE, UDMR), familiile lor apropiate, rudele lor, partenerii lor de afaceri, familiile acestora, partenerii partenerilor, etc. O a treia parte a celor cu drept de vot sunt inculti, nu doar politic. Inculti pur si simplu. usor de prostit, fara capacitatea de a discerne, fara vointa si teluri personale, traitori de pe o zi pe alta fara vreun plan de viitor, incremeniti in evolutie la nivelul anului 1989, echivalentii cetateanului turmentat cu agravanta ca lor nu le trece a doua zi.
    Finalmente, o minoritate activa politic, conectata social, ingrijorata real de derapajele criminalilor care ne conduc, incercand sa schimbe ceva, sa se opuna - de o maniera inadecvata pana acum - sa protesteze, fara mari reusite.
    Aplicand o aritmetica simpla celor de mai sus, e clar ca majoritatea compusa din primele trei categorii isi va impune punctul de vedere. Prosti (si interesati) dar multi!.
    Pe termen scurt solutii nu se intrevad. Viitorul, uitandu-ma in jur, pare mai sumbru. Prostimii care-i sprijina pe actualii guvernanti nu ai cum sa te opui. Pentru ei ar fi bun (vezi "Pebble in the sky") un sinapsificator gigantic.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică