De ce gresesc liberalii atacand USR

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 8 decembrie 2017, 18:23 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Liberalii se manifesta tot mai furios pe mai tinerii lor colegi din Opozitie. USR s-a miscat mediatic ceva mai bine in Parlament si foloseste mai destept instrumentele de marketing politic. La legile justitiei, au ridicat publicul in picioare. De inteles pana la un punct frustrarea liberalilor ca le fura electorat. Atacarea USR  este insa o eroare, care se va intoarce in final impotriva PNL. In primul rand, liberalii au aratat de prea multe ori pana acum o dulce coniventa cu PSD pentru a fi foarte credibili atunci cand pretind ca ei reprezinta adevarata opozitie.

As aminti aici colaborarea rusinoasa cu PSD in Consiliul General sau in cele de sector. In schimbul colaborarii, liberalii au ciugulit astfel o sinecura, un contract sau alte beneficii din palma primarilor Capitalei. As mai adauga apoi ca, in ce priveste legile justitiei, chiar au curaj sa pretinda ca se lupta pe viata si pe moarte pentru ele.

Numerosi primari PNL, baroni locali si o buna parte din parlamentari vor si ei, exact la fel ca PSD, o justitie mai slaba. Iar asta o stiu si liberalii, si publicul care i-a vazut de atatea ori la televizor vorbind pe limba lui Dragnea&co si in bune relatii cu inamicii justitiei. Greu de spus daca domnul Ludovic Orban, la un pas de sentinta in dosarul de la Inalta Curte, isi doreste cu adevarat o justitie puternica. In treacat fie spus, s-ar putea ca tocmai asta sa explice batosenia unor liberali: perspectiva eliberarii pozitiei de presedinte in eventualitatea condamnarii lui Orban.

In al doilea rand, in locul liberalilor as avea motive serioase de ingrijorare daca Antena 3 a ajuns sa-i numeasca opozitia responsabila si sa-i acuze in schimb pe cei de la USR ca provoaca balamuc, scandal si incita la violenta. Incet-incet, seamna cu PNL Campeanu, dat mereu exemplu de opozitie constructiva de catre Ion Iliescu in anii 90, in comparatie cu golanii, anarhistii si legionarii care-i sustineau pe taranisti sau pe liberalii din aripa tanara. Pe scurt, cand puterea si presa de curte lauda opozitia, ceva sigur nu e in regula.

In al treilea rand, tactica lor este lipsita de inteligenta. Au adus USR in pozitia perfecta pentru un partid de opozitie: singuri impotriva tuturor. Cei care vor capitaliza masiv nu vor fi in nici un caz liberalii, vazuti cam prea cuminti intr-un moment de criza, ci useristii. Ei, asa incepatori intr-ale politicii cum par, au apelat la toata recuzita, asa cum procedeaza un adevarat partid de opozitie, pentru a-si convinge publicul ca-i apara interesele cu orice pret.  

I-am vazut pe liberali total defazati, suparati pe useristi ca se filmeaza in plen, ca-si fac selfie-uri, ca s-au lipit de protestatari sau ca au tipat la portavoce in plen in loc sa vorbeasca cuminti la tribuna. N-au inteles ca, in epoca retelelor sociale, politica se face instant, ca publicul dreptei este in mare masura pe net, nu la televizor si ca, in fond, asa arata un partid de opozitie viu. In fata abuzurilor flagrante ale puterii PSD-ALDE, care baga pumnul in gura opozitiei, ii taie microfonul la propriu si la figurat, ce-i ramane opozitiei altceva mai bun de facut, decat sa tipe la portavoce?

O minima inteligenta politica ar trebui sa le spuna liberalilor ca, in astfel de momente, a muta tinta de pe PSD pe alt partid din opozitie reprezinta un act de prostie pura. Marele inamic al interesului public este in acest moment majoritatea PSD-ALDE-UDMR, in nici un caz cei cara incearca, mai bine sau mai prost, mai inspirat sau mai stangaci, sa-i opreasca actiunile distructive din Parlament. Nu in ultimul rand, atacurile de acum vor complica relatiile dintre cele doua partide pe viitor, altfel obligate sa colaboreze.

Toate astea nu diminueaza cu nimic meritele PNL in opozitie, atatea cate mai are. Dar sa nu pretinda ca e mai mult decat se vede. Iar ce se vede arata indoielnic. Va reamintesc ca, acum doua saptamani, cand au inceput dezbaterile in Comisia Iordache, liberalii au decis in mod neinspirat sa se retraga de la dezbateri, lasand astfel cale libera PSD sa-si treaca modificarile la legile justitiei fara mari convulsii.  Au revenit a doua zi, dupa ce reprezentatii USR au cules laurii pentru modul cum s-au batut pe fiecare amendament.

Apoi, tocmai cei care tipa azi la USR, ca Alina Gorghiu, de regula dorm in comisia speciala, lipsesc sau tac malc atunci cand ar trebui sa ridice obiectii. Din cei cinci reprezentanti ai PNL din comisia Iordache, am remarcat doar doi mai activi, Catalin Predoiu si Iuliana Scantei. Si ei par sa functioneze cu frana de mana trasa. Amandoi cunosc bine realitatile din partidul lor: multi liberali vor in realitate modificarea legilor justitiei in sensul dorit de PSD-ALDE-UDMR.

Pe de alta parte, si USR trebuie sa inteleaga ca nu-i foloseste la nimic acum un razboi si cu PNL, chiar daca tentatia de a se eroiza in fata alegatorilor de dreapta este foarte mare. Vor culege beneficii in urma actiunilor din Parlament oricum, publicul le vede si apreciaza faptele atunci cand e cazul.

Nu toate actiunile lor sunt inspirate, din episodul Chichirau – Nicolae au iesit prost ambele parti. In comisia Iordache si in plen s-ar descurca mult mai greu fara liberali. N-au inca nici experienta lor in proceduri, nici abilitatea, nici forta PNL in utilizarea tuturor mecansimelor parlamentare pentru a amana sau intoarce legi.

Apoi, vor trebui sa-si reprime tentatia populismului. Comportamentul USR din Parlament a starnit valuri de entuziasm, dar masurile extreme, retorica agresiva sau limbajul colorat sunt potrivite doar in momente critice. Trebuie bine ales momentul jocului la limita. Altfel, manifestarile extreme devenite regula se transforma in simple demonstratii de populism si infantilism politic.

E bine cand te lauda persoane influente pe Facebook, cand culegi aplauze la scena deschisa si-ti vine sa te arunci in bratele protestatarilor, cu conditia sa-ti pastrezi sangele rece si luciditatea. Faptul ca astazi useristii stau inca prost in sondaje se datoreaza faptului ca pana acum n-au dovedit maturitate in plan politic. Aceasta este mare lor vulnerabilitate, mostenita din epoca lui Nicusor Dan: sunt perceputi drept un partid nesigur, de politicieni necopti si cam apucati. Va reusi  noul presedinte al USR, Dan Barna,  sa demonstreze ca a invatat sa stapaneasca jocul politic si ca se comporta responsabil pe teme si in momente importante?


Citeste mai multe despre   

















10184 vizualizari

  • +64 (78 voturi)    
    pnl psd (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:31)

    ValentinV [utilizator]

    PNL e un partid epava, un partid in deriva... nu voi mai vota cu PNL mult timp de acum inainte. Mare parte din membrii lui se inteleg de minune cu cei de la PSD si mimeaza opozitia. Sa fim seriosi.. Nu au nici ei valori in partid capabile sa guverneze corect Romania.
    • +33 (41 voturi)    
      exact.... (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:14)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      asta voiam sa spun si eu. Uneori mi se par penelistii chiar mai rai decat amicii lor din psd, dau impresia ca stau la panda asteptand sa le faca altii treaba. sunt compromisi nasol pt ca au si ei duzina de penali desi latra ca cica si-au curatat partidul. vax. USR e momentul.
      • +24 (34 voturi)    
        USR: am pariat bine! (Vineri, 8 decembrie 2017, 23:46)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        Mi-a fost greu sa cred ca PNL = aceeasi mizerie. Dar m-am uitat in urbea mea. Primarul PNL e de fapt un foarte bun penal, cu vile si bani sifonatzi foarte elegant, prieten cu Boureanu :) si au asta am spus tot. Go USR, GO!
    • +23 (39 voturi)    
      trist (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:32)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      Cred ca situatia este si mai grava. Nu exista partide, exista doar mafia.

      In mod normal, intr-o democratie, atat doctrina sociala/socialista, cat si cea liberala merita cel putin respect, chiar daca nu esti de acrod cu ei.

      In Romania, si PSD, si PNL, si biserica, si institutii cheie au fost furate de catre o mafie. Rolul PNL nu este de opozitie, ci este de a simula o democratie, ca sa dea credibilitate mafiei.

      Pana si PSD a fost furat de mafioti, o spun cu voce tare persoane din interior - cuma r fi ponta, ivan sau cel de la iasi.

      Ce mi se pare grav este doar faptul ca populatia accepta...stam si ne uitam la ei si nu putem face nimic
    • +39 (45 voturi)    
      PNL (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:08)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      Scurt si mic istori PNL:

      1. Tariceanu, fost presedinte
      2. USL = psd + *PNL* + pc
      3. PNL = blat la ultimele alegeri
      4. PNL = mimare opozitie si, daca se poate, dezbinarea firavei opozitii care mai exista.

      Cum sa votezi asa ceva?
    • +29 (41 voturi)    
      USR este alternativa credibila (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:26)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      In ultimele zile, USR au aratat ca au meritat voturile primite. Astia chiar munces, un deputat USR face treaba cat vreo 5 PNL si vreo 10 PSD (in afara de cei din comisia juridica :-)). Daca USR-ul nu ar fi intrat in Parlament va imaginati ce dezastru ar fi fost pana acum, si mai mare dezastru decat e deja. Cate bete in roate au reusit USR sa bage PSD-ului. USR este singurul partid care face cu adevarat opozitie. Daca sunt anticipate trebuie votat masiv cu ei.
      • +3 (11 voturi)    
        USR = imaturi, dar cea mai credibila opozitie azi (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 11:59)

        migus [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        USR insa ar trebui sa repete ca o mantra:
        "Apoi, vor trebui sa-si reprime tentatia populismului. Comportamentul USR din Parlament a starnit valuri de entuziasm, dar masurile extreme, retorica agresiva sau limbajul colorat sunt potrivite doar in momente critice. Trebuie bine ales momentul jocului la limita. Altfel, manifestarile extreme devenite regula se transforma in simple demonstratii de populism si infantilism politic. "

        USR are nevoie de un nucleu CALM, adanc si echilibrat => ce poate anticipa si planifica strategic un plan de actiune.

        Altfel ramane a young knee-jerk party, reactiv si zgmotos, dar lipsit de REZULTATE efective.

        Net: Fiind contra nu-i suficient. Contra cancerului PSD (metastazat in tumori proxy gen ALDE, UDMR si PNL) avem nevoie sa ne formam o opozitie reala, faptica, cu rezultate politice si economice.
        • +1 (3 voturi)    
          USR a aratat ca face treaba (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 23:18)

          Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui migus

          Si aici nu vorbesc numai de faptul ca au stiut sa reactioneza la o situatie de criza cum trebuie, reusind sa intarzie adoptarea legilor justitiei. Uitati-va la calitatea rapoartelor lor, la cat de mult au analizat fiecare amendament depus la multe alte legi. Nu sunt imaturi sunt intelectuali care nu fac politica de tip PS, unii au fost in administratia Ciolos. Sa fie ghiolban inseamna oare sa fi matur in politica in Romania?
          • +1 (1 vot)    
            maturitate != IQ (Duminică, 10 decembrie 2017, 14:45)

            migus [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

            De acord ca USR are cele necesare unei opozitii credibile. Dar nu e suficient sa fie scoliti, entuziasti etc...

            Mai trebuie organizare, strategie, platforma, rezilienta (contra cancerului PSD-ist), putere de-a atrage noi membri.

            Poate o viitoare coalitie cu platforma 100 a lui Dan Ciolos?
            • 0 (0 voturi)    
              Viseaza in continuare (Luni, 11 decembrie 2017, 16:44)

              Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui migus

              Nu cred ca Ciolos va renunta la familie .
    • +7 (15 voturi)    
      Partidul-Social-Liberal (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:56)

      truly [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      "multumiri" si "aprecieri" fie aduse lui antonescu, ca a unit pesedeii (feseneii, mostenitorii pcr-ului) cu fostul PNL (ca acum nu mai e nimic!) si ca a facut astfel "o mandrete de partid"!
    • +5 (9 voturi)    
      Pai de fapt sunt mana in mana - marele USL (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 11:03)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      Ce au vrut sa faca hotii din P$D si PNL creand marele USL ???? Sa-si permanentizeze dominatia fata de poporul roman. Au judecat in felul urmator: noi suntem acum aici. Vrem sa ramanem aici in vecii vecilor amin. Cum procedam ????? Facem un blat politic si daca ne punem de acord, ocupam parlamentul impreuna si facem ce vrem noi. Nu mai lasam pe nimeni sa faca ceva fara voia noastra, avem Parlamentul, avem Guvernul, avem cam toate institutiile statului. Pana la urma P$D-ul a constatat ca poate face acest joc si fara PNL, da cateva ciosvarte la fomistii PNL care sunt prin Parlament, sa pastreze o aparenta de democratie si conduc ei jocul. N-o sa mai intre in Parlament, in vecii vecilor, nici un individ daca nu face parte din mafia politica a hotilor. Pana acum se pare ca le-a reusit. Ii mai incurca justitia, pe care n-au ocupat-o decat intr-o proportiue de 40% si deci nu o pot contrila cum ar vrea. Cu serviciile se pare ca au dat la pace. Ca urmare, pregati-va, romani, ca in urmatoarea perioada sa fiti sclavii lui Dragnea, Serban Nicolae, Nicolichea, Olguta Vasilescu&Manda(interlopul-spune Orban), Rovana Plumb, Ciordache, etc.... Sau daca nu vreti, granitele sunt deschise, mai trimiteti si voi bani acasa, ca sa aiba de unde fura cei enumerati mai sus, caci economia nu va produce destul pentru cat pot ei fura.
      • +4 (8 voturi)    
        Alegerea lui Orban, opozant al crearii USL, (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 12:13)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        ca Presedinte al PNL s-a dorit a fi o abureala a "mentalului colectiv" in ceea ce priveste trecutul pesedist al PNL, incepand cu PNL Campeanu, continuand cu PNL Tariceanu, ajungand la apogeu cu USL, cand umori personale indreptate impotriva unui singur om, au dinamitat viitorul dreptei si au dat cale libera unui PSD de doi bani, condus de oameni de doi bani !

        PS. Ce inseamna asta ? Ca aceia care au permis instaurarea, pe buna dreptate, a neincrederii in dreapta, sunt un partid si niste politicieni chiar mai ieftini decat cei cu care au dat mana !
        • +3 (5 voturi)    
          Da, așa este! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 13:00)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Liberalii sunt dezamăgirea mea cea mai mare... De la Iliescu și de la FSN cu tot ce a urmat nu am așteptat nimic bun, dar de la PNL, da... Și dușul rece a venit chiar de la început, din vara lui 1990 de când am văzut de dinăuntru cum își dau mâna cu FSN... A fost momentul în care m-am retras dintre ei cu scârbă și revoltă... Nu s-au dezis de trădarea societății nici un moment până în zilele noastre... Mai ascuns sau mai pe față... Sunt și persoane de treabă acolo, bănuiesc... Mă întreb însă de ce continuă să rămână în acest partid... Chestia cu schimbarea provocată din interior e o iluzie.
          • +2 (4 voturi)    
            Datul mainii in 1990 si in special in 2002 (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:43)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

            nu face altceva decat sa-mi reaminteasca de felul cum liberalii, dupa decenii de politica stralucita "prin noi insine", credinta nu doar de politica economica ci si de politica generala, au ajuns sa se inhame la caruta comunista a lui Petru Groza si a comunistilor (aripa Tatarascu).

            Tatarascu soldars tu soldars alaturi de Zaroni e o imagine care s-a vazut des pe timpul vietii USL !

            PS. Intr-adevar, ii va fi greu PNL sa se alieze cu USR, cata vreme zaronistii au inceput sa populeze consistent partidul Bratienilor !
    • +4 (6 voturi)    
      pnl-ul post 1989 este un partid de tradatori! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 13:11)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui ValentinV

      inainte de a da cu minus, aduceti-va aminte de primul presedinte de dupa revolutie de cimpeanu, de sutele de mini schisme, si mai recent, culminind cu al/de tariceanu!
      n-am dreptate?
  • +42 (54 voturi)    
    PNL = PSD! Treziti-va! (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:36)

    2087 [utilizator]

    PNL si PSD erau pana mai deunazi la furt in aceeasi haita, nu uitati 2012-2015.

    Nu fiti prosti, PNL si USR sunt doua chestii complet diferite, precum PSD si USR sunt si ele lucruri complet diferite.

    PNL face opozitie de forma, de decor, nu stiu pe cine cred ei ca pacalesc, sunt aceiasi hoti.
    • -9 (15 voturi)    
      PNL = PDL (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 10:06)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      ca doar au fuzionat. nu este asa? nu sunt Boc, Blaga, Turcan, Falca si altii ca ei lideri importanti ai PNL? sunt! deci? PNL = PDL.
      USR in schimb este un partid cu o ideologie clara, care vrea binele tarii. are anvergura europeana. nu sustin ei acum casatoriile gay? sustin. deci...
  • +27 (31 voturi)    
    Asa ceva se intampla?! (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:36)

    un_carnat [utilizator]

    Si ne miram pe urma cum de PSD-ul isi exercita puterea asa...
  • +41 (49 voturi)    
    ei na, nu gresesc deloc (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:38)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    atacand USR, indoiala ca usl a disparut se risispeste, iar normal ar fi ca acest pnl sa dispara asemeni pnt.
  • +57 (69 voturi)    
    Eu am votat USR! (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:40)

    veninusrl [utilizator]

    Si consider ca USR ma reprezinta, pe mine si interesul meu, in parlamentul Romaniei.
    In trecut am mai votat PNL sau PDL (ca un rau mai mic in fata PSD), niciodata nu m-am simtit reprezentat asa cum ma simt reprezentat acum de USR.
    Nu am nimic sa le reprosez, ei fac ce as face si eu daca as fi in locul lor!

    #GogoUSR!
    • +6 (14 voturi)    
      Da, dar ar putea sa faca mai mult (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:46)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

      1. Sa vina cu o strategie pe termen lung penru aceasta tara.
      2. Sa aiba un mesaj si pentru alt tip de electorat in afara de eltele din zona urbana.
      3. Sa aduca in prim plan lideri mai carismatici si cu ceva mai multa experienta.
      • +6 (12 voturi)    
        Toti putem face mai mult! (Vineri, 8 decembrie 2017, 23:54)

        veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Oricare dintre noi poate face mai mult, oricare politician poate face mai mult.
        Pana acum, cam toti au facut doar mai putin, cei de la USr sunt primii care arata ca sunt altfel si ca le pasa, ii incurajam si cu siguranta vor face mai mult. Doar cu noi in spate vor putea face mai mult, fara noi ei nu ar putea exista, noi suntem motorul lor. Ii incurajam cand fac bine si ii criticam cand credem ca fac rau. Dar nu trebuie sa-i lasam!
      • +4 (10 voturi)    
        La punctul 3 am o obiectie (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 2:33)

        Bazil [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Fiind ceva nou, USR nu are lideri cu "ceva mai multa experienta". Asta ar insemna sa importe vulpoi de la alte partide.
        • -4 (8 voturi)    
          Nu neaparat experienta politica (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 10:10)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

          Dar oameni care au un background in diverse domenii ( economic, medical, educatie, birocratie guvernamentala) care stiu ce ar trebui facut pentru a pune aceasta tara pe o directie normala. Aici mie mi se pare ca PSD are avantajul cel mai mare. Fiind un partid mare, are oameni care stiu cum merg treburile in domeniile respective. Nu inseamna ca isi doresc sa schimbe ceva sau ca sunt onesti si corecti dar PSD ii foloseste pentru a face sistemul sa mearga.
          • +4 (8 voturi)    
            Oamenii de care vorbesti, exista in fiecare (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 12:46)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            dintre partidele relevante de pe scena noastra politica. Ai USR au un mare avantaj fata de ceilalti sunt membri sau simpatizanti ai unui partid corect, cinstit.

            Ti se pare ca specialistii PSD din economie, finante, sanatate, educatie, cultura, etc "care stiu ce ar trebui facut" au pus tara pe o directie normala ?

            "Are oameni care stiu cum merg treburile in domeniile respective". Si daca stiu, cu ce ii ajuta cata vreme, treburile nu merg bine (finante, educatie, sanatate, justitie, etc ?)

            PS. Comentariul tau face cumva parte din campania sofisticata si insidioasa pe care a pornit-o PSD pt a destabiliza opozitia si a se arata a fi singurul partid care poate guverna, care este capabil sa conduca ?
      • +3 (9 voturi)    
        Uita-te bine la Dan Barna ! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 12:28)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Are un viitor mare in politica !

        Poti sa-mi dai exemple de unu-doi politicieni carismatici de la PSD si PNL ?

        Cu ceva mai multa experienta (politica, la asta te-ai referit, nu) ?

        Pai a incercat Basescu treaba asta ! IN ROMANIA,din pacate, MAI MULTA EXPERIENTA POLITICA DOBANDITA IN 10, 15, 20 DE ANI A ADUS CU SINE SI NECINSTE, CORUPTIE, HOTIE !

        PS. Nu-i grabi, o sa capete experienta "la locul de munca"si sa speram ca va fi una sanatoasa, nemancata, necariata de viciile politicienilor "cu state vechi in productie" !
    • +10 (20 voturi)    
      Idem (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:54)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

      DAR atentie, ca usor usor pot cârmi spre undeva unde nu te vei mai simti asa reprezentat.

      Pana una-alta, ei sunt singura opoziti asa cum ai vrea sa o vezi.

      PNL-istii au aceleasi probleme ca si pdeseristii.
      • +19 (25 voturi)    
        Experienta (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:25)

        veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        mea de pana acum imi arata ca USR chiar sunt altfel.
        Am contactat din varii motive 3 parlamentari USR, fiecare mi-a raspuns politicos, clar si cu bun simt la intrebarile pe care le-am pus. Fiecare dintre ei mi-a raspuns in mai putin de 24 de ore.
        USR lucreaza pentru romani, cand va inceta s-o mai faca sa-mi zici, mergem peste ei, dar pana acum ei sunt singurii care ne apara interesele.

        #GogoUSR!
        • +9 (13 voturi)    
          Nu te-am contrazis (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:15)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

          Am zis numai sa nu patim si cu USR cum s-a patit cu PNL-ul. Pana atunci, go USR!
    • +13 (19 voturi)    
      Bravo, si eu ma facut exact la fel (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:27)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

      USR este primult partid cu adevarat reformat din Romania.
  • +28 (36 voturi)    
    pnl (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:43)

    ekek [utilizator]

    Cu cat intelege mai repede lumea ca PNL nu exista, cu atat mai bine. De cate ori sa ne frigem pana intelegem asta?

    Atata vreme cat pnl are membrii care au pus umarul la USL, ori nu au inteles nimic - ceea ce e rau, ori stiu exact ce fac - ceea ce e si mai rau.

    USR acum procedeaza nu populist, ci cum poate. Exact ca noi, cei care-i sustinem. Un om din USR il consider mult mai apropiat ca stil si ca lupta fata de ceea ce simt eu. Si eu nu simt ca e perioada sa ne complacem in tabieturi si cutume politice de 2 bani.
    Acum e timpul de lupta, de gherila, de atragerea atentiei, pe scurt de balamuc.

    USR nu are ce pierde, putinele procente care i-au votat, or sa ii voteze in continuare. Pentru ca am incredere ca procentele alea gandesc ca mine, sau mai bine zis, eu ca ele.

    PNL, aree aceeasi abordare ca PSD. Ii lasi in pace, ca se mananca singuri. Din pacate, acum nu prea avem timp de asa ceva. Dar declaratiile lui Orba, sau Gorghiu, sau Zamfir limpezesc sigur apele in ce a ramas din opozitie. Votantii opozitiei sunt exponential mai greu de manipulat decat ai PSD-ului. Si sa nu ne mai pitim dupa deget, este si trebuie sa fie o lupta a claselor. Adica neprostii lupta impotriva prostilor. Deocamdata pierdem, dar nu subestimati cainele incoltit.
  • +18 (26 voturi)    
    pnl (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:44)

    Mistrelutz [utilizator]

    nu e in stare sa faca concesii,parteneriate,aliante ,pentru bine tarii,ci doar pentru interese proprii.
    Usr nu este destule de ''copt'' si vedem multe''copilarii'' in aparitiile lor ,dar se vede un potential destul de mare .Dupa '90 avem aceleasi partide care se rotesc prin fata noastra,se ''re-branduiesc'' ,dar nici o schimbare reala.
    Aparitia Usr este o speranta ,dar deocamdata mica. Sunt impinsi in lateral de toate partidele ,ceea ce era de asteptat .
    Nu au expunere destula ,dar par a fi pe aceeasi unda cu mare parte din societatea civila,ceea ce ce foarte bine
  • +18 (24 voturi)    
    care liberali? (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:53)

    athos64 [utilizator]

    Liberalii nostri au o gramada de cadavre in dulap, si stiu prea bine. Traficul de influenta, implicarea in mafira retrocedarilor, etc, nu sunt doar monopol PSD, in aceasta privinta morala transpartinica, sau absernta ei, anuleaza desoebirile dintre PSD si PNL.

    Apoi, astia nu sunt liberali! Daca te uiti la Zamfir, te doare capul. Si nu e singurul exemplu.
  • +20 (26 voturi)    
    ! (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:04)

    neo13 [utilizator]

    De ce le spuneti PNL?
    Ei fac parte toti din aceiasi grupare.
    Practic e o bataie total inegala USL + UDMR vs.USR.
    Singura varianta ramane mitingul de care se tem cel mai tare. Doar ca acum, din pacate, ne-au cam adormit ...
    • +1 (1 vot)    
      Pentru ca PNL (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 17:55)

      un_carnat [utilizator] i-a raspuns lui neo13

      Vine de la PeNaLi

      Ludovic Orban, de pilda. Un penal non-pesedist, dar tot penal.
  • +23 (29 voturi)    
    ce sunt liberalii? (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:06)

    ber [utilizator]

    Atacand USB si pe Dan Nicusor, strigand intr-una ca ei sunt lideri in sondaje, ca sa nu mai vorbim de sarabanda prezentarii candidatilor lor, liberalii au facut-o pe Firutza primar al Bucurestiului. Aferim!
  • +18 (26 voturi)    
    Dan Tapalaga, are dreptate... (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:12)

    Lucky1 [utilizator]

    ...ca de obicei.
    Desi o spune prea elegant pentru cat merita PNL.
    In opinia mea, PNL este complet compromis, cu toate ca desconspirat este termenul care defineste mai exact realitatea. Caci, PNL a fost de la inceputul sau in timpurile noastre un partid mascat, actionand ca un proxi al PSD-Iliescu. Si acum, cu baladier-ul Orban in scaunul de lider, este mai putin credibil decat oricand.
    Auzi la ei: sunt maniosi pe USR ca le fura electoratul dar nu le pasa cand membrii PNL dezerteaza spre ALDE...
  • +23 (29 voturi)    
    Si eu am votat USR (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:12)

    blackarrow [utilizator]

    si in mare parte sint de acord cu ce spune Tapalaga , dar chiar daca USR mai are sincope , se vede totusi ca are ambitie, e un partid viu, care chiar face opozitie .
    Stiu ca unii membri ai USR se zbat mult sa stopeze faradelegile psd-ului , si la PNL exista un Predoiu -cam putin pt un partid mai mare , sigur ca trebuie sa se concentreze toti pe psd .
    In concluzie , USR se descurca mai bine, chiar onorabil decat PNL , un PNL neferm, cu dus si si intors .Merg pe mana USR, macar are oameni integri , nu e momentul acum sa facem mofturi la niste chestii secundare ...
  • +13 (19 voturi)    
    "gresesc"?! (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:14)

    revo [utilizator]

    Aici este vorba despre orice altceva, dar nu despre greseala! Ei fac ce li se spune sa faca pt.ca... USL TRAIESTE!
    Si, din pacate, nu vor ajunge langa PNT, pt.ca sunt doar o aripa de cioara vopsita a PSD.
    • +7 (9 voturi)    
      Corect (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:57)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Oamenii/partidele verticala prefera decimarea decat coabitarea.
  • -24 (36 voturi)    
    usereu rimează cu.. (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:15)

    Mazeta [utilizator]

    Problema USR este că n-are ideologie. Nici lideri. Nici sedii nu prea are. Aa, nici susținere populară, primari sau televiziuni. Are în schimb tupeu, ohoho cât tupeu!
    • +12 (14 voturi)    
      Nici nu le trebuie (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:49)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      O prostie sa investesti in sedii si televiziuni. Daca continua sa faca ceea ce fac, au asigurate 10%. Daca vor sa depaseasca nivelul, au nevoie de cel putin un lider carismatic.
    • +6 (8 voturi)    
      Se pare (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:58)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...ca iti seamana, doar ca... nu prea :)
    • +16 (20 voturi)    
      Ai dreptate! (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:15)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Au 'tupeu' sa se impotriveasca PSD-ALDE-UDMR-PNL.
      Pai de unde sa aibe bre postac sedii? Ei nu fac parte (cel putin deocamdata) din interlopii care au confiscat Romania.

      Incepi sa devii la fel de prost ca votacii PSD.
      Confirmi odata-n plus care sunt adevaratii 'dusmani' Cosa Nostra!

      In general am constatat ca 'liderii' PSD cedeaza in fiecare zi neuroni. Vor sa fie cu adevarat reprezentantii fraierilor care-i voteaza.
      Ca si postacii lor!
    • +13 (19 voturi)    
      și electorat inteligent (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:49)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Și electorat inteligent și educat, informat. Oare să nu-i mai votăm fiindcă nu au multe sedii?
      PS Au început să facă întâlniri de informare cu cetățenii, la sediile lor, la hoteluri, la corturi de campanie chiar... sunt singuri care chiar se gândesc la oameni și în afara campaniei electorale.

      PS2 https://www.usr.ro/inscriere/

      Au tupeu din-ăla bun, de buturugă mică ce răstoarnă carul mare! :))
      • 0 (4 voturi)    
        Dvs. electoratul USR (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:29)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui of of

        ,nu sunteti inteligenti , sunteti SUPERINTELIGENTI , numai ca parlamentarii USR , aplica metode brevetate de PRM (marca Vadim Tudor )
        • 0 (0 voturi)    
          Tu sa scrii habar nu ai (Duminică, 10 decembrie 2017, 5:37)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui A310

          Dar ce talente iti mai dai!!!
    • +14 (18 voturi)    
      USR nu are hoti (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      punct.
    • +9 (11 voturi)    
      Doar curios (Vineri, 8 decembrie 2017, 23:57)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      La ce foloseste sediul de partid? E un soi de club obligatoriu pentru activistii de moda veche?
    • +7 (11 voturi)    
      Uitasem.. (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 0:15)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Si ce lideri exceptionali au fost Ion Iliescu, Vadim Tudor, Gabriel Oprea, Dan Diaconescu ! Ce oameni! Sa tot votezi cu partidele lor! Astia stiau sa aduca sustinerea populara. Iar treaba cu sustinerea e ca o soacra pisaloaga, cu cit e mai populara, cu atit crede ca are mai multa dreptate sa-ti faca zile mai amare. Ala care sustinerea populara incepe sa se suie neinvitat peste ceilalti. O face din reflex, natural, nu din tupeu.
    • +5 (9 voturi)    
      Joci prost (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 8:43)

      indrea [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      cum zice şi porecla matale!
      Fă efortul de a te uita măcar peste CV-urile câtorva dintre tinerii din USR, fii atent(ă) la figurile lor - doar atât! - şi o să vezi ce-i separă de grobienii fruntaşi ori de sclifosiţii care-şi zic liberali.
      Ăia care au acum puterea sunt depăşiţi, au mucegăit scaunele de parlamentari sub ei - degeaba. USR chiar se pune e roate şi începe să schimbe starea de spirit a multora dintre noi.
      N-au susţinere populară, zici?! Păi, abia acum începe să le vină apa la moară(citeşte nişte postări de-aici!)
      Televiziuni?! Crezi că voturile lu' mamaie & tataie e marea lor ţintă? Bătrânii se mai uită la TV când îi doare spatele...USR e pe net.
      Tupeu? - mă tem că nu ştii ce înseamnă şi cui i se aplică. Tupeu au mitocanii care ne conduc, vezi Doamne! Să te dai drept altceva decât ceea ce eşti de fapt - ăsta-i tupeul maxim.
    • +1 (1 vot)    
      joci prost (Duminică, 10 decembrie 2017, 2:46)

      indolenta [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Aviatorilor 9. Alta intrebare?
  • +13 (19 voturi)    
    hmmm (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:42)

    g01an [utilizator]

    ce vorbesti, dom'le? sa-si indeparteze electoratul. de ce m-ar deranja pe mine? sunt la fel de nocivi precum ALDE!! doar ca acum au fost prinsi pe bara.

    in acest moment este doar "free publicity" pentru USR iar ei isi pierd orice urma de incredere rezonabila pe care cineva le-ar putea-o acorda.

    singurul lucru care sper sa se intample este sa nu determine si mai multi alegatori sa tea acasa, dar parerea mea este ca daca se va comunica cu lumea, ei vor intelege.
  • -35 (43 voturi)    
    USR-uniunea clovnilor (Vineri, 8 decembrie 2017, 19:46)

    demaGOCU [utilizator]

    USR nu exista fara PSD, dar PNL exista fara PSD. Clovnii aia nu stiu nimic in afara de circ impotriva majoritatii. Lasa-i singuri si nu o sa vina cu un singur plan, bun sau prost, cu nici o directie, cu nici o propunere. Sunt niste nulitati umflate.
    • +11 (15 voturi)    
      Pai USR este efectul existentei PSD si PNL (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:52)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      sau a faptului ca aceste partide sunt ceea ce sunt. Atata timp cat PSD si PNL sunt doar niste gasti de interese, USR are viitorul asigurat. Eu nici nu m-as duce la vot daca n-ar fi USR, cu alternative gen Dragnea, Firea, Orban, Turcan, Ghiorghiu.
    • +14 (18 voturi)    
      Planuri PSD! (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:17)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      Hai, enumara cateva dintre realizari...investitii, autostrazi, educatie,..etc...pardon, se lauda ca au crescut pensiile..pe datorie!
      Fain, proiecte adevarate!
    • +9 (13 voturi)    
      ? (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:44)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      Ți-au respins CV-ul?
    • -1 (3 voturi)    
      Singurul repros (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:31)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      care il fac PNL-ului , este acela ca a primit in randurile lui PDL-isti criminali .
  • +24 (30 voturi)    
    Respect USR! (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:04)

    dick357 [utilizator]

    Nu am auzit nici un coleg sau vreo ruda sa fi apreciat actiunile PNL, in schimb au avut cuvinte frumoase despre USR. Fratele meu care incepuse sa regrete ca a votat USR a spus ca acum nu ii mai pare rau....

    Eu personal ma intrebam acum 2 zile de ce nu se inscrie Raluca Turcan in USR, dar a avut grije dupa aia sa dea cu mucii in fasole.

    Articolul este corect.
    • +3 (5 voturi)    
      Turcan, da... (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 1:54)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui dick357

      ...nu stiu ce mai asteapta de la PNL.
  • +23 (27 voturi)    
    De la reinfiintare, din1990.. (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:05)

    justin puscasu [utilizator]

    PNL a fost gandit ca un partid coada de topor, impanat cu turnatori si securisti (Quintus, Campeanu, Catarama), carora li s-au alaturat 'lupii tineri' (Patriciu, Tariceanu, etc.), flamanzi si gata de orice...
    Misiunea lor a fost sa divizeze opozitia, si s-au achitat exemplar de ea.
    • +8 (12 voturi)    
      Hai sa ne amintim (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:01)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Sa ne amintim cine sunt cei care sorbeau cuvintele lui Ilici:

      https://www.youtube.com/watch?v=Kr0R2-A5XkQ
    • +6 (8 voturi)    
      Radu Campeanu a fost adus cu un avion militar (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 11:17)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      de la Paris, de urgenta, sa infiinteze PNL, intrucat aparitia lui Coposu l-a speriat pe Ilici Iliescu. Campeanu era un marunt turnator din diaspora, lucru dovedit de CNSAS. Campeanu s-a achitat foarte bine de misiunea de coada de topor, el l-a propus pe regele Mihai sa candideze la presedintia Romaniei in 92, ca sa compromita ideea de regalitate. Binenteles ca un partid infiintat la ordinul kgb-ului nu putea sa apere interesele romanilor. Apoi Tariceani si Patriciu, care au preluat controlul, au venit direct pe filiera kgb(vezi afacerea Rompetrol). Antonescu, rus lipovean, a mai dat o lovitura PNL-ului infiintand marele USL, dupa care a fost extras de centrala din Moskva din campul operativ. Asa ca e greu de crezut ca PNL mai poate fi reformat. Banuiesc ca si in momentul de fata controlul este extern.
  • +16 (20 voturi)    
    Liberalii sunt un PSD mai mic (Vineri, 8 decembrie 2017, 20:23)

    tarantella [utilizator]

    Da, gresesc atacand USR, dar nu din nestiinta sau confuzie ci din solidaritate cu PSD.
    Sa ne amintim de anul 2012. PSD era acelasi partid mare ca acum, numai ca era framantat de lupte interne (gastile lui Vanghelie, Geoana, Ponta, Nastase, Iliescu etc) si, mai important, nu era la guvernare. Mai pe sleau spus, era pe o panta descendenta. Cine i-a facut mari din nou? Pai... actuala "opozitie constructiva", recte PNL, cu care s-au inhaitat in USL. Odata ajuns la guvernare, PSD a avut apoi toate mijloacele sa-si consolideze puterea: si-au numit propriul avocat al poporului, au schimbat legea referendumului, au asigurat alegerea primarilor intr-un singur tur, au dat legea prin care s-a permis (pentru o luna) migratia alesilor locali de la un partid la altul, etc. Pas cu pas, cum ar spune un fost liberal de vaza. Pasii continua si astazi, multumita jagardelelor penale din penele. Sau "opozitia responsabila" , cica.
    • +7 (11 voturi)    
      Asa este (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 0:47)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui tarantella

      Planul declarat al USL a fost impartirea puterii la doar 2. Eliminarea incomozilor. Descurajarea naivilor cu ambitii. Ponegrirea onestilor rataciti in politica. Transformarea puterii in renta la care se succed, eficient, doar doi stapini. Acesta a fost planul concret al USL, si nu doar o alianta politica conjuncturala. USL si-a propus sa ucida politica, si a reusit aproape, iar complice la crima a fost PNL-ul care nu regreta participarea. Si au facut-o la modul politic cel mai dezagreabil si dezgustator: folosind tot arsenalul de demagogie, populism, propaganda si manipulare obscene. Unica opozitie demagogiei lor desantate a venit de la o alta demagogie, aproape de naivitate, cea a partidului lui D.Diaconescu. Peste acest climat anti-politic, injositor, s-a instapinit USL-ul, cu fala. Iar PNL-ul de acum este neschimbat fata de cel de atunci.
      Apreciez pe cei citiva (Citu, Popescu etc.) care sint figuri onorabile si bine intentionate acolo, dar nu stiu cum vor rezista.
  • +10 (14 voturi)    
    De ce face PNL asta? (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:15)

    uncetateansimplu [utilizator]

    Simplu, pentru ca PNL = PSD, acelasi material uman, uitati-va putin la Orban, Predoiu si vedeti blatul de la o posta, niste oameni zero, au lucrat toata viata la stat si au stat, au fost si ministrii si nu au facut nimic marcant, repet, acelasi material prost, bineinteles ca le este frica si lor de o schimbare generala.
    In fine, mult succes USR, va spalati din pacatele de pana acum cand v-ati certat mai mult in loc sa faceti treaba asta din prima secunda.
    Succes!
  • +19 (25 voturi)    
    Nota 10 pt Chichirau, (Vineri, 8 decembrie 2017, 21:18)

    /./ [utilizator]

    nu stiu ce nu i-a placut lui Tapalaga dar din punctul meu de vedere asa trebuie procedat cu banditii.Inca putin si mitocanul psd-ist sarea cu picioarele pe ea, lichelelea astea trebuie tocate si filmate toata ziua sa vada o tara intreaga cat de analfabeti sunt.

    Atacul liberalilor nu cred ca e intamplator.Cred ca se datoreaza lui Ciolos care probabil o sa intre intr-un fel sau altul in USR , o sa avem fie un nou partid cu o noua denumire fie un USR cu Ciolos si echipa Romania 100 inauntru.Separat USR si Romania 100 nu au sanse si asta cred ca o stie toata lumea cu exceptia lui ND care nu a inteles asta.
  • -20 (28 voturi)    
    Domnule Tapalaga , (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:05)

    A310 [utilizator]

    eu citesc articolele dvs. ,
    Ca ati fost sustinator a lui basescu pot sa inteleg , iar dupa ce v-a categorisit drept lingator de clante , v-ati sucit , dar acum sa deveniti sustinator al USR-ului , care se manifasta precum PRM-ul , este totusi prea de tot .
    • +9 (13 voturi)    
      Pai pe cine vrei sa sustina???? (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:38)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Grupul mafiot psd????
  • +10 (14 voturi)    
    Pai dupa USL si pnl si pdl is in deriva (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:50)

    Dalinar [utilizator]

    Cacarau a facut treaba baronilor si securistilor, excellent, fara sa stie ce face ca era cam slow la minte. Daca USR nu creste in urmatorii ani, hegemonia psd va intuneca Romania pt cateva decade, cand poporul o sa ajunga la breaking point. Ciudat, dar varianta pesimista are 99% sanse.
  • +11 (17 voturi)    
    Chicarau (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:59)

    adrian88000 [utilizator]

    a procedat corect ! Si a pus de cateva ori o intrebare care a ramas fara raspuns. Ce cauta senatorul Serban Nicolae in camera deputatilor ? Si mai ales , daca vota, nu inseamna ca a anulat astfel toata sedinta maraton? Domnule Tapalaga , in loc sa o critici pe Cosette Chicarau , mai bine ai cauta sa obtii un rapuns la aceste intrebari !
    Go USR !
    • -12 (18 voturi)    
      S-a raspuns, fecior, s-a raspuns. (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 2:29)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      S-a raspuns, fecior, s-a raspuns.
      Matale poate nu ai stiut, dar casnica Chicarau ar fi trebuit sa stie: Serban Nicolae e initiatorul uneia dintre legile dezbatute in acel moment, si, conform regulamentelor, initiatorii pot asista la dezbateri, in orice Camera.

      Casnica Chichirau a vrut circ; asta poate asta face.

      Si nu o jignesc cand spun ca a fost casnica: conform propriei declaratii de avere, inainte sa intre in Parlament, la banul public, nu s-a gasit nimeni care sa-i dea macar un leu pentru vreo activitate oarecare. Atat de competenta e ! Zero lei din munca !
      • +13 (17 voturi)    
        propaganda ordinara (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 5:21)

        fara_propaganda [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Asa-zisa casnica are un doctorat pe bune in finante la Universitatea din Massachusetts si a lucrat peste 10 ani in industria financiara. Normal ca aparea ca fara ocupatie inaintea alegerilor din moment ce abia se intorsese din SUA cu scopul de a intra in politica si a schimba ceva(nu de a cauta un loc de munca aici, daca vroia asta il avea in cateva zile). Comparati cu CV-ul porcului sofer.
        • -3 (9 voturi)    
          Te pomenesti ca avem (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:40)

          A310 [utilizator] i-a raspuns lui fara_propaganda

          un Joseph Stiglitz , de genul feminin printre noi , si nu ne-am dat seama .
        • -2 (6 voturi)    
          Are si trei doctorate, daca vrei matale (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:46)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui fara_propaganda

          Are si trei doctorate, daca vrei matale. Problema e ca nu da nimeni 2 centi pe ele. Adica, e degeaba pe planeta asta.

          PS: pe bune, manifestarille din Parlament si dupa ti s-au parut a fi ale unei persoane normale, nu mai spun de una instruita pana la nivel de doctorat?
          • +4 (4 voturi)    
            Are cu unul in plus fata de badaran (Duminică, 10 decembrie 2017, 9:19)

            fara_propaganda [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Normal ca nu dai 2 centi pe MBA+PhD la o universitate de prestigiu daca modelele tale in viata sunt infractorii si badaranii.

            @newlook P.S.: Chiar daca era initiator, nu avea ce cauta in primul rand.
      • +11 (15 voturi)    
        hei, tataie! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 8:53)

        indrea [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ia uită-te prin CV-ul "casnicei" şi-o să vezi că a lucrat 16 ani în SUA ca finanţist şi! Are şi bani. Informează-te!
      • +6 (10 voturi)    
        Incepi sa dai rateuri suparatoare (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 11:55)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        in ceea ce priveste informatia ! Ce e cu tine ? Nu te recunosc ! ;))

        E cazul sa iti revii rapid pt ca urmeaza cea mai incarcata si distractiva perioada a anului si ne bazam pe tine !

        PS. Auzi, a ajuns sa se informeze din declaratiile de avere iar nu din cv !! :))

        PPS. Ţî... ţî...ţî...
      • -3 (3 voturi)    
        Poate a prestat ceva , (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 15:38)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ca sa isi asigure subzistenta .
        • +2 (2 voturi)    
          HN, inteleg ca nu am voie sa-l fac "bou", (Duminică, 10 decembrie 2017, 11:51)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui A310

          dar magar de teapa lui Niciolae, e voie ?

          PS. Merci !
      • +3 (5 voturi)    
        Prea calificata pt Romania (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 18:53)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Si prea desteapta....nu o angajeaza nimeni.
      • +2 (4 voturi)    
        Domnule cu freza noua, (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 23:01)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        nu s-a raspuns deloc.Un senator nu poate vota in camera Deputatilor. Mai citeste regulamentul.

        Despre biografia ei ar mai trebui sa te informezi.
        Tu cati lei iei din munca de troll ?
  • +13 (17 voturi)    
    fara USR in parlament (Vineri, 8 decembrie 2017, 23:38)

    lp [utilizator]

    aflam de modificarea legilor dupa ce erau votate si publicate in monitorul oficial
  • +18 (22 voturi)    
    meh (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 1:10)

    Fapte [utilizator]

    Las' ca au facut bine, pe mine cu faza asta m-au convins sa-i votez din nou. Nu-mi placea la ei faza cu homosexualii dar, la naiba! Intre niste homosexuali normali si niste pradatori pesedisti aleg homosexualii. La guerre comme a la guerre, pesedeii mai au un pic si dau legi nominale, cred ca are si USR-ul dreptul sa faca razmerita in Parlament. Zilele astea o tanti care a fost casiera e propusa sa fie mare sefa la Petromidia. Pai numai pentru chestia asta si niste geamuri de sedii PSD ar trebui sparte. Noi nu prea iesim in strada, nu e cam ipocrit sa criticam USR-ul ca duce Revolutia in Parlament?
  • +13 (15 voturi)    
    ma uit asa cu dor... (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 2:58)

    Coco Whistle [utilizator]

    la poze si vad oameni absoluti normali la USR, fete decente, tineri, scoliti pe bune. in rest nu vad decit tigani buhaiti in fumuri de alcool. ce diferenta. eu cred ca s-ar merita sa analiza acele 2, 3, 4 romanii mari pe care le avem si care nu se pot reconcilia din cauza acelor bujaiti de mai sus. e sigur o romanie a psd, una a votantilor anti, alta de indiferenti si una a ungurilor care profita de slabiciunea celorlalti. e clar ca mai avem nevoie de o forta centru-dreapta sau super dreapta. imaginati-va ptr o seconda cum ar arata Romania cu omul potrivit la locul potrivit. un parlament redus, in care criteriile de a fi ales sa fie f clare, drastice si peste toate un comitet dual de etica atit la partid(eu as renunta la partide - trebuie gasit a o alta formula) si alta in parlament - cum au si americanii de pilda. apoi, hai sa visam/exageram. ce ar fi fost o Romanie cu un domnitor ca Mihai, sau printul Charles or Harry? asistatii s-ar fi simtit ca la canal sigur ca da, preferam sa ii tinem asistati iar altii sa munceasca de la 9-9, iar premiantii si infractorii romaniei,,,,,muncesc de le crapa burtile.
  • +13 (15 voturi)    
    Ce este asta, Dan Tapalaga ? (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 8:26)

    Susufler0 [utilizator]

    Mai intai, ii criticati pe buna dreptate pe penelisti pt amorteala lor si pt ca in loc sa traga cu toate tunurile in social-democrati au pus mitralierele pe Barna si pe colegii acestuia.

    Apoi ii laudati pe useristi si le remarcati vivacitatea si metodele prin care fac opozitie PSD-ului.

    Dupa care, culmea ! in urmatoarele doua fraze ale articolului, criticati aceleasi metode sugerand ca ele sunt exagerate si repetitive si ca ar trebui sa fie folosite in momentele de criza !!!

    D-le DT, pai daca acum, cand se modifica legile justitiei, dupa vrerea lui Dragnea si a celorlalti penali de la putere nu e criza, acum cand PSD-ALDE patruleaza cu tancurile prin Parlament si modifica la foc automat Regulamentul Camerei Deputatilor, la maniera ca stabileste la cate secunde are voie sa respire opozitia, atunci cand e ?

    Va reamintesc faptul ca ultimele 4-5 articole ale dvs au prezentat in crescendo cum statul de drept care este Romania in prezent este asediat de penali si pur si simplu demantelat in ceea ce priveste legile justitiei !

    Domnule Tapalaga, in prezent ne aflam in plina criza !

    PS. Daca in trecutul foarte apropiat le-ati cerut partidelor de opozitie sa iasa in strada si sa-si asume in mod explicit protestele societatii civile, ce masura mai trebuie sa respecte USR in fata mafiotilor din PSD si din ALDE la folosirea portavocei in Parlament ?
  • +9 (11 voturi)    
    Deosebirea esentiala (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 10:57)

    valll [utilizator]

    Deosebirea esentiala intre USR si celelalte partide consta in scopul pe care il are fiecare. Desi sunt si acolo oameni corecti, scopul predominant in PNL, PSD, PMP sunt mandatele, guvernarea, pentru a profita. Nu au idealuri, au doar interese.
    In USR sunt altfel de oameni. Ei au facut scoala pe bune, pe muncite. Chiar daca par naivi, cred in ce spun. Faptul ca niste foste tinere sperante peneliste ii ataca, arata cat de puternic este microbul pervertirii in PNL. Probabil, si terenul a contat. Sper ca in USR sa nu se intample!
    Mai bine naiv decat un blatist,
    mai bine perdant dacat fripturist!
    Mai bine timid decat demagog,
    mai bine USR-ist decat USL-ist!
  • -2 (12 voturi)    
    Politics (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 14:00)

    Gigi Kent [utilizator]

    Citind acest articol imi dau seama (pentru a cata oara?) de ce a castigat PSD-ul alegerile en fanfare.

    PNL-ul inca nu isi gaseste ritmul. Are comunicatori foarte slabi si nu sta bine nici la capitolul initiative politice. In afara de Daniel Zamfir, care mai ridica din cand in cand cate o problema (comportamentul bancilor, redevente, datoriile companiilor de stat etc.), ceilalti din PNL par a fi paraleli cu orice subiect care nu implica acuzarea PSD-istilor ca sunt corupti. Par a fi ramas blocati cu totii in tema coruptiei. Si cred ca e o tema care a cam inceput sa plictiseasca electoratul, electorat care oricum se ingusteaza.

    USR-ul e un partid artificial. Fara doctrina. Fara program. Se bate pe aceeasi nista cu PNL-ul. Nisa “anticoruptiei”. In rest in afara de a-i acuza pe altii ca sunt corupti (de cele mai multe ori fara dovezi) nu prea au nimic interesant de spus nici ei. Din cauza ingustarii publicului tinta cred ca nici nu vor mai trece de pragul electoral.

    Cred ca in curand vor aparea, pe partea dreapta oportunitati masive pentru partidele care vor incepe sa vorbeasca despre nivel de trai, educatie, dezvoltare samd. Publicul ceva mai matur, cu adevarat de dreapta (nu pensionari de 43 de ani care protesteaza non-stop sau tineri care nu au o asigurare medicala) vor sa vada o alternativa serioasa la PSD. Pana acum au profitat ALDE si partial PNL-ul de aceasta oportunitate. Mai e loc insa. Mai exista electoratul PMP, care probabil se va reorienta si el masiv in curand.
    • 0 (2 voturi)    
      ce gluma faina! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 16:03)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      inainte de USR sa vorbim de programul PSD si cat il respecta :)
  • +1 (3 voturi)    
    Inamicul real (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 19:40)

    motanul_gri [utilizator]

    Penelistii gresesc crezand ca nu cresc in sondaje din cauza USR. Electoratul de centru si de dreapta nu este unul captiv, care in absenta USR s-ar vedea silit sa voteze PNL pentru ca nu ar mai avea cu cine altcineva. Si asta dintr-un motiv foarte simplu: exista totdeauna varianta de a sta acasa si a nu mai vota cu nimeni.

    In opinia mea. absenteismul la urne reprezinta principalul inamic al partidelor de dreapta. Cauza rezida in profilul electoratului din aceasta zona: in general oameni pro-activi, cu initiativa, independenti, cu un dezvoltat simt critic. Trebuie depus un efort mult mai mare pentru a convinge un asemenea om, decat i-ar fi necesar unui stangist de exemplu pentru a castiga votul unui asistat social. Un litru de ulei si o promisiune gaunoasa nu isi fac efectul.

    Ultimele alegeri ne-au aratat ca majoritatea electoratului este indecisa si nu voteaza. Penelistii ar avea de castigat daca si-ar investi timpul si energia pentru convingerea multimii nehotaratilor, in locul irosirii lor in atacuri bezmetice la adresa useristilor. Strategia competitiei au aplicat-o si la alegerile locale din Bucuresti, iar rezultatul a fost un fiasco.

    USR si PNL pot tinti nise diferite din zona centru si dreapta, incercand fiecare sa convinga in felul sau propriu si micsorand astfel rata absenteismului. Strategia pe termen lung ar trebui sa fie ca aceste doua partide, insumate, sa obtina peste 50% la viitoarele alegeri.
    Dar pentru asta este nevoie de coordonare inteligenta. Nu de canibalizare reciproca.
    • +3 (3 voturi)    
      Va veni ca maine, anul electoral ! (Duminică, 10 decembrie 2017, 9:26)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      Indiferent de ce vor spune sondajele interne (reale) va fi capabil PNL sa faca o alianta politica cu USR ?

      Nu am pretentia sa plece de la paritatea de 1-1 cum a facut PSD, desi realitatea era departe rau de astfel de procente. Nu am pretentia nici sa fie de acord sa porneasca alianta de pe picior de 1,6 la 1 cum s-a constituit DA, ci pur si simplu sa faca o alianta cu USR !

      Mi-e teama ca, gaunos cum s-a dovedit a fi PNL, nu se va ajunge la nicio intelegere !

      PS. Si tot eu imi spun : "Puschea pe limba" !
      • +1 (1 vot)    
        Colaborare (Duminică, 10 decembrie 2017, 12:19)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Obligatoriu PNL va trebui sa gaseasca o cale de aliere cu USR. Altfel, sederea PSD la Palatul Victoria se poate prelungi perpetuu. La fel si cu primariile din marile orase si din sectoarele bucurestene, in conditiile in care mai mult ca sigur urmatoarele alegeri locale se vor desfasura tot intr-un singur tur.

        In privinta momentului anuntarii aliantei, ar trebui ca acesta sa fie anterior localelor din primavara lui 2020.

        In decembrie 2019 sunt programate prezidentialele si cred ca in timpul campaniei pentru ele vor avea loc pozitionarile definitive si conturarea clara a taberelor politice. Tot in 2019 se vor desfasura si europarlamentarele, dar ramane de vazut daca vor fi organizate simultan cu prezidentialele sau ceva mai devreme, in vara, servind si ca un fel de ultim test inaintea celorlalte.

        Oricum ar fi, pana in acel moment, orice contre intre PNL si USR nu fac decat sa serveasca adversarilor reali din PSD/ALDE si sunt probabil opera cozilor lor de topor infiltrate in partidele de opozitie.
  • +3 (3 voturi)    
    Poate ca totusi... (Duminică, 10 decembrie 2017, 18:14)

    Susufler0 [utilizator]

    Citesc ca in dupa-amiaza aceasta a avut loc o intalnire intre Dacian Ciolos, care tocmai ce-a anuntat ca-si transforma Platforma in partid politic si cateva ONG-uri, la care au participat si Presedintii PNL si USR !

    Un semn imbucurator !

    PS Un bun prilej pt a se cunoaste mai bine. Intelegeti-va oameni buni, inamicul vostru comun si al nostru este PSD !
  • +1 (1 vot)    
    Daca te uiti in perspectiva, ... (Luni, 11 decembrie 2017, 8:49)

    Eu the first [utilizator]

    ... la toti anii din '89 pana acuma, vezi destul de limpede o chestie: PSD s-a ingrijit tot timpul sa aibe o opozitie de fatada care de fapt sa nu fie cu nimic diferita de PSD.

    Orice partid autentic de opozitie a aparut, l-au lucrat profesional. Au avut grija sa migreze spre respectivul partid traseisti de cariera, care pana la urma sa-l ingroape. Asa a murit si PNT-CD, si PDL.

    USR, in momentul de fata, e expus aceluiasi risc. Cand cu cearta mai din toamna, soldata cu excluderea lu' Sergiu Moroianu, mie mi-a fost frica c-a-nceput si-n USR acelasi fenomen. Aparent au reusit, cel putin pana-n prezent, sa se fereasca de soiul asta de lucratura. Sper sa le iasa in continuare.

    PNL insa e putred, lucrat la cel mai clasic mod, de PSD, inca de la vremea lu' Tariceanu premier. PNL, in momentul de fata, nu greseste, ci face ceea ce e gandit sa faca: combate USR in speranta ca opozitia lor la USR e mai credibila, pentru unii, decat daca PSD ar ataca USR. Prin PNL, PSD incearca sa ajunga la electoratul pe care stie ca nu-l poate atinge direct. In fapt insa, intre PSD si PNL, din punct de vedere al politicii pe care-o practica, nu exista nici o diferenta.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version