Iohannis joaca totul pe o carte. Riscurile si avantajele referendumului. Care va fi replica PSD? 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 23 ianuarie 2017, 21:05 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Klaus Iohannis a anuntat declansarea procedurilor pentru organizarea unui referendum, ultima solutie in incercareea de a opri adoptarea gratierii si modificarea legilor penale. In acelasi timp, referendumul trebuie vazut si ca o lovitura tactica preventiva pentru a para o iminenta actiune de suspendare. Este, de fapt, ultima carte in mana presedintelui. Alte optiuni nu mai are. Care sunt insa riscurile si avantajele unui referendum pe termen lung?

Cel mai mare risc il reprezinta, evident, absenteismul. Daca la referendum se prezinta mai putin de 30% din cetatenii cu drept de vot, acesta fiind noul prag de stabilit prin lege de PSD dupa esecul suspendarii din 2012, presedintele incaseaza o lovitura grea. Pierde masiv legitimitate si devine usor de suspendat ulterior.

Un scurt inventar al trupelor indica apoi o situatie foarte diferita de 2012, cand raportul de forte era ceva mai echlibrat. Sa nu ne facem mari iluzii, impotriva referendumului convocat de Iohannis vor lupta aproape toate partidele. PSD, UDMR, ALDE, PMP si cea mai mare parte din PNL (aproape toti primarii) sustin la vedere sau tacit gratierea si dezincriminarea mascata a abuzului in serviciu si conflictului de interese.

Antena 3, RTV, B1 TV si o buna parte din realizatorii de la Realitatea TV trag pentru Dragnea si PSD pe tema enuntata mai sus. Presedintele poate conta in plan politic doar pe USR iar mediatic pe un comportament corect din partea Digi 24 si ProTV. Online-ul in mare masura va lucra in favoarea presedintelui. Observam un dezechilibru major, in defavoarea lui Klaus Iohannis, atat politic cat si mediatic. Daca ne uitam pe cifrele de prezenta la diferite alegeri (europarlamentare, locale, parlamentare), vom vedea ca sansele de a scoate de unul singur peste 30% prezenta la vot sunt destul de mici in conditiile date, adica fara o armata de partid in spate.

In mod realist, doar pe mobilizarea publicului nu se poate conta cu sanse de reusita. Cu alte cuvinte,  greu de crezut ca presedintele Iohannis va putea opri printr-un referendum ordonantele. Ca sa nu mai vorbim ca pana la consultarea populara nimic nu impiedica Guvernul Grindeanu sa adopte OUG-urile. O poate face chiar miercuri sau joi in sedinta de guvern. In acest caz, referendumul devine inutil din punct de vedere al efectelor asupra legislatiei penale. Nimic nu mai poate fi reparat, a explicat foarte bine Liviu Avram de ce in textul Un minut pentru Guvernul Grindeanu. Nu mai vorbim de faptul ca Dragnea si PSD nu sunt obligati sa tina cont de rezultatele referendumului consultativ. Avem precedentul din 2009.

Cred ca presedintele Klaus Iohannis a ales sa mearga la referendum pentru a-si apara mandatul
, intr-o incercare disperata de a evita atacul total pregatit de ceva timp de Liviu Dragnea. Liderul PSD incearca sa preia puterea totala: presedintia, serviciile secrete, numirea procurorilor sefi, adica tot ce-l impiedica azi sa guverneze in forta. Daca cititi declaratiile lui Liviu Dragnea dupa revenirea din Statele Unite veti constata ca prin acuzatiile formulate anunta practic o actiune in forta. Nu lansezi acuzatii atat de grave, nu poti spune despre seful statului ca organizeaza lovituri de stat si ca rastoarna ordinea constitutionala, daca nu te pregatesti de o suspendare.

Pe lista eventualelor capete de acuzare ar putea intra refuzul numirii lui Shhaideh in functia de premier, prezenta la sedinta de guvern si participarea la miting. Nu m-ar mira insa foarte tare ca PSD sa forteze si mai tare nota. Din cate aud, au discutat inclusiv varianta punerii sub acuzare pentru inalta tradare. Aceasta procedura e mai complicata, se voteaza cu cel putin doua treimi. Daca reusesc sa stranga voturile necesare, de la data punerii sub acuzare in Parlament presedintele e suspendat de drept. Competenta de judecata apartine Inaltei Curti iar pana la o solutie definitiva presedintele ramane suspendat din functie. Este demis de drept abia la data ramanerii definitive a hotararii de condamnare, procesul poate dura luni de zile. Avantajul PSD ar fi ca ar putea pune mana pe putere rapid, imediat dupa un eventual vot in Parlament, dar atentie, pentru asta au nevoie de doua treimi (cateva zeci de voturi lipsa).

Pe langa suspendarea presedintelui, PSD mai poate face cateva mutari strategice cu scopul de  a bruia referendumul lui Klaus Iohannis. Poate, cum spunea, emite OUG-urile pentru a demobiliza electoratul, in sensul ca lasa referendumul fara obiect. Apoi, ar putea creste din nou pragul electoral la 50% tot prin OUG, chiar daca asta incalca recomandarile Comisiei de la Venetia. Nu-i vad impiedicati in recomandari.

PSD poate organiza in paralel referendumul abandonat de modificare a Constitutiei, cel referitor la definirea familiei drept casatoria intre barbat si femeie. L-ar putea organiza vreme de doua zile, pentru a obtine un rezultat net superior in comparatie cu voturile obtinute de Iohannis la referendumul lui. In fine, PSD poate ridica baraj mediatic pe tema referendumului, sa vorbeasca despre el cat mai putin pentru a anihila valul de emotie publica. Peste toate astea vom avea o dezbatere interminabila despre dreptul presedintelui de a pune in referendum teme precum gratierea. Legea nu include domeniul la temele de interes public, dar pe de alta parte o decizie a Curtii Constitutionale din 2006 lasa la latitudinea sefului statului sa decida temele de interes public.

In fine, Romania intra din nou in spirala crizei politice si in logica razboiului total. Greu de prevazut acum, la inceput, cum vor evolua ostilitatile. Referendumului anuntat de presedinte nu va putea fi organizat mai devreme de prima jumatate lui martie (undeva dupa 12). Klaus Iohannis nu avea insa optiuni, a intrat la categoria mutari impuse de o guvernare abuziva. Daca nu actiona in cazurile Shhaideh si nu oprea OUG-urile intervenind direct, mandatul lui de presedinte era ca si incheiat. Daca nu-si exercita prerogativele constitutionale, daca nu cauta sa blocheze derapajele grave ale guvernului Dragnea, devenea automat complicele lor si o prada usoara. Repet, il suspendau oricum. Ramanea sa mai decida daca se preda usor sau joaca cu mandatul pe masa.

PSD l-ar fi scos oricum de la Cotroceni, deoarece consultantii israelieni i-au spus clar lui Liviu Dragnea ca daca nu-l suspenda in 2017, adica in primul an de guvernare, sansele de a castiga ulterior alegerile prezidentiale scad exponential. Chiar daca reusesc sa-l demita, Dragnea si PSD vor plati scump, costurile de imagine interne si externe vor fi uriase. In caz ca pierde la scor, Klaus Iohannis castiga la impresie artistica. Va iesi din scena ca erou, presedintele care a ales sa se sacrifice pentru binele public. Cu acest capital de imagine, cariera lui politica poate continua.


Citeste mai multe despre   
















45893 vizualizari

  • -36 (58 voturi)    
    ha (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:11)

    Mazeta [utilizator]

    Ditai analiza pentru un referendum care nu va avea loc și nici nu a fost gândit să aibă loc.
    • +15 (23 voturi)    
      S)) (Marţi, 24 ianuarie 2017, 3:00)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeto, te duci la vot?
      • -2 (2 voturi)    
        se duce (Marţi, 24 ianuarie 2017, 22:43)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        chestia e cu cin' voteaza.:-)
        ca, daca'i ordin, cu placere.

        dar, sa revenim la titlul domnului tapalaga: "Iohannis joaca totul pe o carte. Riscurile si avantajele referendumului."

        deci, joaca totul pe cartea referendumului.
        cum ar fi...preluarea puterii ?!
        pai, atunci cum ramane cu democratia, cu votul ?

        daca, reducand la absurd, psd reuseste cu programul de miluiri catre bobor, va fi la putere pt. urmatorul deceniu.
        herrul stie asta si d'aia apasa pe pedala, pune totul pe un numar la ruleta. 13negru. :-)
    • +7 (13 voturi)    
      Lasa asta ! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:01)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Zii ca nu ti-a placut !
      • +1 (3 voturi)    
        teapa (Marţi, 24 ianuarie 2017, 19:17)

        U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        a zice la imperativ singular e cu un singur „i”. Mai sapa la DEX....
        • -1 (1 vot)    
          Nu-i teapa, baiatu' ! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 23:32)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

          Am scapat insa din graba cratima ! ;)
  • +30 (46 voturi)    
    1 D-le Tapalaga insistati si pt parlament cu 300 (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:25)

    mnicku [utilizator]

    insa de data asta sa fie IMPLEMENTAT .

    2 Tot am vazut suspendari ale Presedintelui initiate de parlament . Daca tot facem referendum si suspendarea unui Presedinte initiata de parlament pica la referendum atunci sa se dizolva parlamentul

    astfel va fi un echilibru .
    • +19 (21 voturi)    
      Adauga +++ (Marţi, 24 ianuarie 2017, 11:19)

      mdaniel [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Citez:
      "Senatul condus de Călin Popescu Tăriceanu a votat, luni, respingerea Ordonanţei de Urgenţă 79/2016 prin care Guvernul Cioloş schimba regulile de selectare a managerilor unităţilor sanitare publice astfel încât în fruntea spitalelor să poată fi alese cele mai competente persoane. Aceeaşi ordonanţă extindea conflictul de interese pentru persoanele din conducerea spitalelor."
      ... frate asta e iar unda verde la nepotism si interese.
      PS: moliile astea o sa impiedice votul in diaspora!!! O sa fie complicat.
      • +7 (7 voturi)    
        unda verde (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:57)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui mdaniel

        la spitale jegoase, cuiburi de infectii.. Oare Tariceanu sunt sigur ca merge la clinici private sau in afara, e libertate. Cei care ii voteaza, psd, alde vor sta, daca Doamne fereste au nevoie, prin spitalele infecte.

        Tariceanu oricum voteaza orice ii da PSD-ul fiindca cu voturile obtinute putea chiar sa pice din parlament.
        • +1 (1 vot)    
          Tariceanu s-a operat (Marţi, 24 ianuarie 2017, 17:29)

          Take [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          la genunchi in Franta
    • +1 (1 vot)    
      se pare ca orice (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:51)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      schimbare de constitutie va trebui sa implementeze rezultatele referndumurilor valide, adica unicameral cu 300 parlamentari.. vor fi apoi iarasi alegeri ?
  • +42 (58 voturi)    
    Chillax (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:28)

    Heruvim [utilizator]

    1. PSD trece elefantii pring OUG doar daca vrea sa-si dea foc la proverbiala valiza. Tot EU stie acum (Politico) ca se va tine referendum. Baba Safta stie ca se va tine referendum. Ce se intampla cu politicienii care se pun de-a contra? Ii matura valu. S-a mai intamplat si se va intampla.

    2. Prezenteism. Da, poate votantii PSD vor sta acasa dupa modelul Basescu 2. Chiar si asta spune ceva. Avem dreptul sa stim daca suntem o natie de hoti. Iar implicatiile aici sunt cosmice. S-a dat cu sutul la intrebarile existentiale, s-a furat, s-a mintit, dat pana aici. Acum vine turnesolul. Suntem sau nu suntem hoti?

    3. Orice ar face PSD sa impiedice acest referendum este sinucidere asistata. Votantii lor nu vor mai fi acuzati ca sunt prosti (unii nu sunt), asistati social (unii nu sunt), anti-progres sau egoisti: vor fi acuzati direct si pe fata ca sunt hoti si sustinatori ai hotilor. De acum si in vecii vecilor amin. PSD va dispare, caci oamenii au o limita de indecenta.

    4. Un partid socialist CINSTIT in Romania este absolut necesar. De ce sa aiba numai PSDul monopolul socialismului?
    • +20 (24 voturi)    
      exact, relax (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:15)

      lukuss [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      mi se pare că dDt le cam dă idei PSD-ilor.
      Sunt convins că ei nu s-au gîndit la aceste contre ptr referendum.
      • +30 (40 voturi)    
        s-au gandit, nu-ti face griji (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:02)

        thatchme [utilizator] i-a raspuns lui lukuss

        Tapalaga ne pregateste pe noi cei furati si care suntem de partea cealalta a baricadei de lupta care va sa vina. PSD-ul are intr-adevar toate avantajele. Parghia cea mai la indemana este asistenta sociala de la sate. Primarii PSD de sate si comune impart ajutoarele de la stat in functie de vot. De aici isi trage forta PSD: o populatie destul de numeroasa dependenta de ajutoarele sociale minime impartite de primarii care fac diverse abuzuri in serviciu mai mici sau mai mari. Sloganul : "Sa fure dar sa ne dea si noua" e foarte bine implementat la nivel de baza votanta PSD. " E smecher, primarul asta, trage si pentru noi", etc.
        • -24 (32 voturi)    
          Da, Iohanis v-a aruncat in groapa leilor! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:11)

          Ardiles [anonim] i-a raspuns lui thatchme

          Mai flamanzi ca niciodata, mai ales ca au auzit ce epitete folositi la adresa lor. Succes!
          • +18 (28 voturi)    
            mda, groapa leilor (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:17)

            thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

            furati de PSD. Pentru ca asta se in tampla. Li se fura viitorul si acelora care sunt dependenti de ajutoarele sociale. O tara bazata pe lege ar asigura un trai si un castig demn pentru LEI.
            • +20 (24 voturi)    
              visati.... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 5:30)

              Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui thatchme

              pinza de paianjen e prea bine construita, daca se rupe se rupe statul roman. nepotism, frati in crime, inruditi, corupti, minjiti, plini de relatii, indatorati, semnat agajamente cu servicii, masoni, cu dragcii...nimeni nu e curat. au facut asta ptr ca altfel le-o lua altul inainte, nu le-a mai pasat. daca urmariti stirile toti cad, se ridica, sau nu cad deloc. toate discutiile sint de suprafata, de imagine....si ptr a da poporului hrana 'spirituala' ca intre timp ei isi vad de afacerile si jucariile proprii, ei avind acces la actul medical cel mai calificat din strainatate sau copii fiind trimisi la scoli in occident. vacantele, bineinteles ce e mai scump si luxos...in timp ce copii de 2 ani dorm in gari sau altii cine stie in ce cocine de case fara pic de speranta. char credeti ca se schimba ceva daca nu se face o revolutie..pe bune de data asta?
    • +1 (11 voturi)    
      BINE REMARCAT (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:49)

      ZaR [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Iohannis a zis ca nu vrea sa fie presedintele unui neam fara ambitia de a fi unul puternic...deci, romanii trebuie acum sa aleaga: vor sa fie o natie de hoti si asistati sociali (din care bani?), sau se pun in sfarsit pe treaba???????

      Cine intelege economie isi da seama ca prima varianta va duce ori la disparitia statului roman (nu a poporului) ori la instaurarea statului autoritar dupa modelul lui Ceausescu...se pare ca parintii nostri si bunicii nostri vor avea in cele din urma ce si-au dorit mereu, COMUNISM!!!!
  • +34 (50 voturi)    
    Mergem toti la vot (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:29)

    Fane Babanu [utilizator]

    Toata lumea la VOT impotriva planului PSD de a batjocori populatia Romaneasca.
    • +3 (11 voturi)    
      haha (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:15)

      lukuss [utilizator] i-a raspuns lui Fane Babanu

      + pentru nume :))
      • -3 (5 voturi)    
        citat incorect (Marţi, 24 ianuarie 2017, 12:54)

        anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui lukuss

        de ce oare?
    • +10 (18 voturi)    
      3 000 000 (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:03)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Fane Babanu

      de români din străinătate pot vota acum, neîngrădit de domiciliu, acte, înscrieri, etc.

      Deci?
      • +12 (20 voturi)    
        Mergem la vot fratilor (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:39)

        Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Eu sunt capsunar si nu mi-e rusine . Am fost aici si am votat. Si impotriva lui Ponta , adica pro-Klaus. Si impotriva aliantei PSD-ALDE-UDMR , adica am votat PMP. Nu era cea mai buna alegere dar orice vot impotriva PSD conteaza.
        • +2 (4 voturi)    
          Pai nu vezi (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:20)

          Nickson [utilizator] i-a raspuns lui Fane Babanu

          ca si PMP se eschiveaza sa se manifeste transant? Acest referendum va fi hartia de turnesol, care ne va arata cine si cati puscariabili are.
  • -24 (42 voturi)    
    oare KJ a gandit inainte (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:35)

    xanti [utilizator]

    1- Referendumul trebuie aprobat de catre parlament inainte sa fie stabilita data.
    2-Referendumul NU se incadreaza in nici una din literele de lege la nici un capitol de la a-f
    3-Referendumul are doar rol consultativ ,Parlamentul nueste obligat sa il respecte.
    • +5 (17 voturi)    
      ?! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:14)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      De ce nu citesti articolul?

      2- Decizia CCR 2006
      3- WTF? Ce nu trebuie sa respecte Parlamentul?!?! :)
    • +5 (9 voturi)    
      deci (Marţi, 24 ianuarie 2017, 9:21)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      0 - cati ani de drept ai facui? sau interpretam legea dupa ureche
      1 - citeste articolul... mai mult neaprobarea rerferendumului inseamna intrarea oficiala in dictatura
      2 - citeste articolul. se incadreaza
      3 - repet... in acest caz devenim dictatura + ca referendumul nu are rol consultatic... aia cu 300 de parlamentari trebuie imprementata... d-aia nu se ating de constitutie de niste ani!
  • +17 (29 voturi)    
    Optimist (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:36)

    DragosParvu [utilizator]

    Istoric, am castigat toate bataliile importante ale ultimei generatii: 2004, 2007, 2009, 2012, 2014.

    Alegerile de anul trecut au fost castigate de conservatori (notiunea de social-democrati e lipsita de substanta reala) in conditiile in care miza traditionala post-revolutionara parea estompata, PSD-ul si-a ascuns bine naravul iar PNL-ul a fost pur si simplu inexistent.

    Odata reveniti in paradigma clasica post-decembrista, nu vad PSD-ul in pole position...
  • +30 (42 voturi)    
    Probabil ca incearca sa traga de timp (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:37)

    cartofil [utilizator]

    Dosarul 2 al lui Dragnea a intrat la judecata. Si este beton. Fantele din mahalaua Alexandriei nu are cum scapa !!!!! De aia face pe dracu in patru sa bage amnistia si gratierea. Altfel o sa-i trimita prietena lui de 23 de ani piftele cu prastia la brutarie. Acum cred ca doar DNA-ul ne mai poate scapa de hotii astia nesimtiti. Niste catuse puse mustaciosului ar rezolva problema.
  • -10 (24 voturi)    
    din tot articolul asta.... (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:37)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    inteleg ca PSD e dracul pe pamant taind si spanzurand dupa cum il doare capul in timp ce romanii sunt ori morti ori sclavi. Referendumurile astea ar trebui sa fie doar consultative, ci sa fie lege,,,fiindca sunt aprobate de poporul "suveran" in mod direct, fara intermediarii corupti din parlament. P/S: Mai exista si varianta ca Iohannis sa aiba o sustinere surprinzatoare din partea oamenilor.
    • -3 (15 voturi)    
      sau nu! (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:43)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Nu va mai imbatati cu apa rece!
  • +21 (37 voturi)    
    Iohannis, cel mai bun presedinte al Romaniei (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:40)

    Lawrenciu [utilizator]

    Nu-l va suspenda nimeni pe Iohannis, din moment ce cateva milioane de alegatori sunt de partea sa. Oricum, PSD trebuie sa aiba niste motive foarte clare, astfel procesul de suspendare a presedintelui poate fi considerat neconstitutional si bazat pe interesele partidului.
    • -6 (20 voturi)    
      Vai, ce linistit ma simt! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:18)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui Lawrenciu

      Uite un motiv clar si la fel de constitutional cu iesitul la un miting neautorizat:" purta geaca rosie"!
      • 0 (14 voturi)    
        Geaca rosie a fost... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 3:12)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        Ca sa le faca o aroganta pesedistilor.
      • +3 (3 voturi)    
        Constitutia (Marţi, 24 ianuarie 2017, 14:03)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        garanteaza dreptul la proteste ale oamenilor impotriva actiunilor guvernului.

        Iohannis nu a organizat a fost acolo ca cetatean al Romaniei. Putea si Dragnea sa vina dar nu a putu.. e ok. data viitoare..
        • -2 (2 voturi)    
          Cladob, esti tare! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 15:48)

          axxa [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          Johanis era un fel de gazda, cum sa lipsesca?
  • 0 (22 voturi)    
    :( (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:47)

    tirolez [utilizator]

    Ne intoarcem in 1990 cand toata lumea privea Romania cu rezerve din cauza lui Ilisescu. Diferenta e ca acum si restul regreseaza: americanii pe la 1800 si ceva, europenii doar pe la 1930. Vremuri grele pentru toata lumea, cine ramane ultimul pe planeta sa stinga lumina.
  • -11 (29 voturi)    
    Referendumul este cea mai buna solutie? (Luni, 23 ianuarie 2017, 21:56)

    EllySt [utilizator]

    Nu inteleg de ce dl Johannis a propus aceasta varianta care este si costisitoare (aprox. 20 mil EUR - ultimul referendum din 2012) si complicata, dupa unele pareri posibil sa nu fie de domeniul referendumului.

    Nu era mai simplu sa se mearga pe modificarea acestor ordonante? Astfel, la ordonanata cu gratierea trebuia sa fie excluse coruptia si violenta, iar cea cu modificarea codurilor sa se reanalizeze propunerile de schimbare, in afara celor declarate necondtitutionale (care trebuie schimbate).

    Cred ca nu trebuie sa fim mai catolici decat Papa, mai ales ca suntem intr-o uniune de la care putem lua date si noile propuneri de modificare a codurilor pot sa fie armonizate cu cele ale tarilor din UE.
    • +10 (20 voturi)    
      Aveți dreptate! (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:51)

      Radu I. [utilizator] i-a raspuns lui EllySt

      Așa ar fi cel mai bine, numai că borfașii vor altceva: Să forțeze nota, să treacă ordonanțele pe furiș, să creeze haos și să aibă motiv să-l suspende pe președinte și să preia toată puterea. Asta-i ultima țintă. Vor TOTUL. ACUM.
      Să sperăm că vom fi mai mulți și că vom reuși să oprim tăvălugul ăsta criminal.
    • +11 (17 voturi)    
      psd nu vrea sa le schimbe... (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:59)

      Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui EllySt

      ...abuzul in serviciu asimilat coruptiei si conflictul de interese sunt tot ceea ce-i intereseaza...
    • -6 (22 voturi)    
      nu ai citit proiectul? (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:59)

      vi_escu [utilizator] i-a raspuns lui EllySt

      Sunt excluse si coruptia si violenta si multe altele. Nu se renunta la recuperarea prejudiciului.
      • +4 (10 voturi)    
        Dar tu postacule l-ai citit? (Marţi, 24 ianuarie 2017, 11:09)

        Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui vi_escu

        Se injumatateste pedeapsa la corupti si cei cu fapte de violenta peste 60 de ani sau cu copii minori, nu platesc prejudiciul si se gratiaza daptele de coruptie si asimilate coruptiei din Lg. 78/2000, evaziunea, abuzul in serviciu si conflictul de interese practic se dezincrimineaza...
        • 0 (2 voturi)    
          postacul asta (Marţi, 24 ianuarie 2017, 15:27)

          kokos [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

          ii intreaba pe altii daca au citit proiectul , insa el nu-l citeste , se multumeste cu rezumatul pe care i-l face dracnea ,care nu-i prost , aminteste doar de fragmentele care dau bine la popor.
  • -18 (30 voturi)    
    Intrebare la referendum (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:06)

    Ardiles [anonim]

    Presedintele sa fie ales prin vot popular sau de parlament?
    • +2 (10 voturi)    
      tu sti mazto? (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:19)

      thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

      nu te recunosc :)
  • -23 (37 voturi)    
    Sa se faca Referendum! (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:07)

    ihateyou [utilizator]

    Eu vin sa votez cu cea mai mare placere ... la absolut orice ... incepand cu momentul critic ... 2012! ...:)) Daca ar fi dupa mine ... Atat Presedinte cat si Parlamentul / Guvernul ... ar avea mandat doar de un singur an de zile! Reconfirmarea anuala ... a conducerii politice si administrative ... mi se pare esentiala! Presedintii parchetelor, ANAF, ICCJ, servicii de informatie ... judecatori la CCR, etc. ... 1 an mandat! Cu mentiunea ca in cazul magistratilor ... alegerile mi se pare corect sa fie facut in breasla judecatorilor, respectiv procurorilor ... nici macar un singur magistrat nu ar fi numit de un factor politic ... sau prezidential! ...:)) Asta este REFORMA JUSTITIEI dar si a Clasei Politice ... voi nu vreti niciodata asa ceva ... voi vreti epurare ... politica, juridica, sociala ... si ii ziceti Justitie, sau Sch Clasei politice ...:))

    La referedum ... sa se puna in survey public ... mai multe aspecte ... nu numai gratierile ... 1. Daca d-l Iohannis mai este dorit de romani ca presedinte, sau nu ... 2. Daca este necesara o lege a Magistratilor ... 3. Care trebuie sa fie raportul dintre Parlament / Presedentie si Servicile Secrete ... 4. Ce parare au romanii despre casatoriile civile intre persoane de acelasi sex ... 5. Daca sunt de acord cu Gratierea pentru anumite infractiuni minore cu pedepse mici, sau prefera in schimb impunera de noi taxe pentru a plati amenzile care ni se imputa! De fapt ne trebuie constituirea unui intreg fond din care sa se platesca si prejudicile prioduse de Justitia Romana si amendate de CEDO! ...:))

    Facem referendum ... dar nu ca sa facem mofturile lui Iohannis ... ci pentru a consulta romanii ... vizavi de un numar de probleme care macina societatea romanesca! Ca noi platim acest referndum nu d-l Iohannis sau Germania! D-l Iohannis poate sa faca si referendumuri private .. .din banii lui! Zic eu ...:))
    • -8 (14 voturi)    
      INCREDIBIL: -15 din 19 voturi !!! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 2:42)

      un_anarhist_moderat [utilizator] i-a raspuns lui ihateyou

      atat "a adunat" (aproape) singurul comentariu pertinent, relevant, constructiv si rational... deci, daca nu "te incadrezi" in "tema" si nu respecti OZU esti inecat in minusuri... respectiv de asta ai parte daca incerci sa sugerezi smulgerea din mainile stapanirii "luminate" a uneltelor prin care isi perpetueaza monopolul puterii (si in ultima instanta existenta)... adica cum sa stea ciocoimea la mana demos-ului? ce, ni s-a suit democratia la cap? ca doar nu stie prostimea ce si cum e mai bine... de-aia avem luminati... sa hotarasca ei 1-2...1.000... 10.000... 100.000 pentru tot restul milioanelor... curat democratie...
      • +1 (1 vot)    
        Daca asta e parerea ta, iti plang de mila... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 17:52)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui un_anarhist_moderat

        Auzi cica "singurul comentariu pertinent, relevant, constructiv si rational..." Ha! Ha! Pai ce e asta tu alegerea sau numirea pe un an de zile numai? Unde s-a mai vazut asa ceva? Pai numai pana intra in atributii, se familiarizeaza cu situatie si gata, trebuie sa place? Tu si el ganditi oare?
  • +20 (34 voturi)    
    Riscuri (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:11)

    CCM [utilizator]

    Nu doar Iohannis joaca totul pe o carte! Romania joaca totul pe o carte. Miza este una mult mai mare si ne vizeaza pe toti. Iohannis ne-a predat stafeta. Noi trebuie sa terminam cursa insa.
    • -5 (19 voturi)    
      Oho! (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:21)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui CCM

      Referendumul asta o sa aibe multe raspunsuri de dat. Citi mai cred ca justitia e corecta?
    • -8 (10 voturi)    
      scenarii, scenarii dar...sint multi cretini (Marţi, 24 ianuarie 2017, 1:25)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui CCM

      Si de data asta vor face o revolutie pe cinste. Draga armata pregateste-te sa preiei puterea.
  • -17 (35 voturi)    
    scenarii si speculatii (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:13)

    Gustav666 [utilizator]

    Tapalaga nu aminteste cel mai important element pentru care referendumul ar pica cu succes.
    Gratierea este o procedura prevazuta de Constitutie care poate fi promovata de catre Presedinte sau de catre legiuitor.
    Singura intrebare pe care o poate pune un referendum se poate referi numai la scoaterea gratierii din Constitutie. Iar controlul de constitutionalitate al unei legi se poate efectua numai de catre Curtea Constitutionala nu de catre popor prin referendum.
    Iesirea lui Iohannis, sustinut de catre cozile lui de topor, este penibila, neconstitutionala si denota carente grave in aplicarea legii fundamentale.
    Rezumat: in virtutea drepturilor si obligatiilor pe care i le impune Constitutia, Parlamentul emite legi care pot fi declarate neconstitutionale numai de catre CCR.
    • +8 (14 voturi)    
      Referendumul... (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:57)

      Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      ...nu face control de constitutionalitate...Desi cele doua oug incalca vadit Constitutia si principiul egalitatii in fata legii...Referendumul va intreba populatia daca e de acord cu gratierea si modificarea c.p. in forma adoptata de oug...
  • +27 (37 voturi)    
    Romania isi joaca ultima carte!!! (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:13)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Nu Presedintele!! Daca penalii dau oug sau referendumul nu are rezultatul de a bloca gratierea, Romania nu mai este un stat de drept ci o tara in care mafia psd va face ce va vrea...Totusi...sa nu uitam strada...ce a fost aseara e doar o briza...daca psdul adopta oug de gratiere sau suspenda Presedintele, si-au dat foc la valiza. Nemultumirea populatiei la modul in care acest guvern a inteles sa-si inceapa mandatul e foarte mare si in continua crestere, cred ca va iesi o noua Revolutie...
    • -13 (21 voturi)    
      Stii tu? (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:16)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Cand va aud "eu-poporu" ...
      Lasa sa se faca referendum si vedem dupa cine iese.
    • +9 (15 voturi)    
      jocul puterii (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:21)

      revolution2017 [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Doar ca de data asta Revolutia nu ne va mai fi furata !
  • +14 (24 voturi)    
    xaxaxax (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:16)

    solar [utilizator]

    Da, am citit cu atentie textul d-lui TAPALAGA. Si totusi mi se pare ca avantajele sunt mai mari decît riscurile. ”Gaselnița” lui Johannis este inteligenta si are sanse mari . IN SFARSIT,pot sa sustin ceva care merita a fi sustinut ! Si care ar pune punct ”REPUBLICII DE 27 DE ANI” si a ...anarhismului ei cu epoleti SECU/SRI care ne-a îmbolnavit de-a binelea. PANA APROAPE DE LETAL !
  • +2 (12 voturi)    
    Referitor la suspendare (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:18)

    @mario [utilizator]

    Din câte îmi amintesc, la ultima suspendare a fost nevoie de un OUG neconstituțional care să facă decizia CCR de încălcare a Constituției doar consultativă. Deci nu cumva acum e nevoie de o decizie favorabilă a CCR, altfel procesul de suspendare nu mai merge la vot în parlament (da, cu p mic)? Asta în cazul în care nu apare un alt OUG similar, dar a creat mulltă vâlvă la nivel european și implică ceva riscuri..Deci nu e chiar ceva din categoria "că așa vrea Dragnea în 2017".
  • -9 (29 voturi)    
    Temeri motivate la Tapalaga (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:26)

    Gustav666 [utilizator]

    Referendumul poate cel mult sa scoata gratierea din Constitutie sau sa o atribuie numai Presedintelui.
    Dar o lege poate fi cenzurata numai de catre CCR, nu prin referendum.
    Asta daca vreti sa respectati Constitutia pe care atat o invocati.
    • +5 (15 voturi)    
      Oug de gratiere e NEconstitutionala!!! (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:52)

      Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      In primul rand guvernul acesta trebuie sa respecte Constitutia si sa retraga aceste oug vadit neconstitutionale intrucat incalca principiul egalitatii in fata legii a tuturor cetatenilor, nu sunt dezbatute public si adoptate in parlament si slabesc legislatia anticoruptie si tratatele semnate de Romania, asa cum Ccr a constatat deja...
  • +16 (26 voturi)    
    Politica bunului simt (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:33)

    revolution2017 [utilizator]

    PSD-ul e in offside. Orice miscare gresita e sinucidere politica !
  • +11 (21 voturi)    
    Psd o sa bage microbuze si autocare (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:43)

    Dalinar [utilizator]

    Si o sa isi mane oitele la vot.
    • +7 (13 voturi)    
      E greu... (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:54)

      Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      ....sa convingi toti psdistii sa voteze pt. infractori. Si psd stie acest lucru...in programul de guvernare si campanie nu au zis nimic de asa ceva. Multi oameni simpli i-au votat dar sunt sigur ca nu sunt de acord cu gratierea. psd nu-si da seama dar e pe tobogan...
    • -8 (14 voturi)    
      nu cred (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:58)

      Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      PSD va aplica metoda Basescu: va cere adeptilor sa nu participe. Oricum referendumul va fi declarant neconstitutional de catre CCR. De ce atata cheltuiala?
      • +4 (8 voturi)    
        Pai nu au parale (Marţi, 24 ianuarie 2017, 2:08)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

        Asta e metoda ieftina. Propun si un motto, nu iesiti, ca sa iasa violatorii si piedofilii.
      • +1 (7 voturi)    
        Chiar si asa... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 11:02)

        Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

        ...dar 99, 9 % vor vota contra gratierii...adica cateva milioanw de oameni, poate mai multi decat su gotat psd la parlamentare...Si atunci cum mai justifici oug cand poporul vrea exact altceva???
  • +9 (15 voturi)    
    nu mai e de stat cu mâinile-n sân (Luni, 23 ianuarie 2017, 22:56)

    Cosimo [utilizator]

    Un lucru e clar: va trebui şi noi să luptăm cumva. Va trebui să ieşim din casă des şi cât mai mulţi, altminteri ne vom pierde iar ţara. S-a mai întâmplat şi se mai poate întâmpla, să nu ne facem iluzii. Personajele detestabile de acum sunt urmaşii personajelor sinistre de altădată, care ne-au confiscat ţara 50 de ani.
    Da, e prea multă prostime în ţara asta, dar sunt şi mulţi oameni cu capul pe umeri, care trebuie să facă un singur lucru de-acum: să iasă din casă atunci când e nevoie de ei.
  • -6 (10 voturi)    
    calcule (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:04)

    KeresztesLevente [anonim]

    Stimate dle Tapalaga eu INTELEG!! toate calculele pe care le faceti dvs. si alti comentatori si apreciez la modul cel mai serios realismul dvs, dar noi nu ne regasim nicaieriin socoteli.Suntem cred singurii care pierdem, indiferent daca am votat sau nu ,si INDIFERENT CU CINE AM VOTAT!!!!!!
  • +8 (12 voturi)    
    Elefantul referendumului (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:04)

    Radu10 [utilizator]

    Nu-mi dau seama de ce nimeni nu vede elefantul:

    Era foarte clara intentia lui Dragnea - marele fanatic religios cu consilieri personali israelieni activisti gay - privind referendumul pentru casatoriile traditionale si legarea pozitiei asumate a lui lui Iohannis de acest referendum (sure win)

    Insa Dragnea are o mica urgenta de tipul calcaiului diabetic (sau al lui Ahile) - publicarea timp de un minut a ordonantei in Monitorul Oficial

    Iar Presendintele a facut insa prima mutare (si singura fezabila in aceste conditii adverse) ....

    Thumbs up!
  • +9 (15 voturi)    
    poate... (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:12)

    jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator]

    il doare in paishpe pe Iohannis de calculele politice facute de unii sau de altii. poate vrea intr-adevar sa dea o sansa poporului astuia sa se hotarasca: cu hotii si coruptii sau sa isi continue drumul spre civilizatie. asta a si spus. eu cred ca mai degraba trebuie luat pe cuvant.
    un esec la referendul ar insemna ca pur si simplu nu are cu cine. si-ar da probabil demisia scarbit de un popor a aratat clar si raspicat ca nu merita efortul unora ca el sau ca Ciolos...
  • +8 (12 voturi)    
    dincolo de clar-obscur (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:38)

    1A [utilizator]

    din pacate acesta e testul suprem pentru noi, nu pentru politicieni

    in urma lui vom afla raspunsul la intrebarea:

    ESTE MENTALITATEA POPORULUI ROMAN PREPONDERENT CORUPTA?
    • +1 (5 voturi)    
      mentalitati (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:27)

      thatchme [utilizator] i-a raspuns lui 1A

      Cand depinzi de ajutoarele de la primar si-l vezi ca pe un haiduc care chiar daca fura da si la altii, asta este mentalitatea poporului roman in momentul acesta. Inainte de 89 partidul iti dadea un servici la fabrica, la CAP, etc. indiferent de numarul de clase de la scoala. Nu toti sunt pregatiti sa munceasca intr-o multinationala. Atata vreme cat partidul PSD , le da ceva , ei sunt in stare sa jure cu mana pe biblia Patriarhului Daniel ca albul e negru si negrul e alb. Populatia Romaniei este 65% rurala.
  • +8 (14 voturi)    
    uite aici blat, dom` Tapalaga: (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:38)

    victor L [utilizator]

    din partea PMP:
    Dragnea!
    Dragnea, vorbeşti cu tupeu despre lovitura de stat dată de Iohannis. Eu nu spun că Iohannis a făcut cel mai inspirat lucru participând la un miting neautorizat cu un discurs nepotrivit împrejurărilor.
    Dar, Dragnea, ştii când ar fi fost lovitură de stat?
    Îţi spun eu: dacă te schimba pe tine din funcţie şi îşi punea omul lui la Cameră, dacă îl schimba pe Tăriceanu şi îşi punea omul lui la Senat, dacă schimba Avocatul Poporului şi îşi punea omul lui, dacă schimba legea de funcţionare a CCR, după care emitea un decret de revocare a premierului.
    Asta DA lovitură de stat, măi Dragnea.
    Sau ai uitat reţeta loviturii de stat din vara anului 2012 la care tu ai fost alături de Antonescu, Ponta şi alţi aventurieri politici? Ce-i drept, şi Iohannis a susţinut lovitura de stat din 2012, dar nu-l judec pentru că are imunitate (ha, ha, ha....)
    • +3 (9 voturi)    
      Super corect ! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:30)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Lumea a uitat. Se pare ca si Dan Tapalaga a uitat.

      In 2012 Pesedistii au dat o lovitura de stat "constitutionala" care era cat pe-aci sa reuseasca.

      Duminica trecuta, Dragnea i-a cerut sclavei de la Interne sa retraga jandarmii din fata sediului PSD din Kiseleff in speranta ca se vor gasi doi trei care sa sparga niste geamuri acolo... poate si un cocteil Molotov, pt a avea apoi dovezile Loviturii de stat iohannisto-sorosiste.

      PS. N-a fost sa fie !
  • +6 (10 voturi)    
    si o minte limpede (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:40)

    victor L [utilizator]

    cum ar trebui multora:Bătălia care ruinează statul
    Toate ţările membre au ca prioritate a momentului repoziţionarea în interiorul UE ca urmare a Brexit-ului şi adaptarea la noile realităţi ale NATO urmare a alegerii lui Donald Trump în SUA.
    La noi în schimb tot efortul, toată energia politicienilor şi a instituţiilor de forţă sunt concentrate într-o cumplită bătălie pentru putere având ca principală miză justiţia.
    Este tipul de bătălie care poate ruina statul, iar când bătălia se va fi terminat am putea constata că România nu mai reprezintă nimic nici în UE şi nici în NATO .
    Soluţia?
    Discuţii corecte şi dezbatere publică fără patimă despre justiţie şi acţiune imediată de repoziţionare în NATO şi UE.
    • 0 (8 voturi)    
      Super corect din nou ! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:34)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Dar cum sa se poata purta "discutii corecte si dezbatere publica fara patima despre justitie" in Romania, cand una din partile decidente care ar trebui sa participe este penala pana in maduva oaselor ?
  • -7 (17 voturi)    
    Bah ... Trezirea! ...:)) (Luni, 23 ianuarie 2017, 23:48)

    ihateyou [utilizator]

    Ce tot o ardeti cu psd-ul? Aveti ordin pe unitate? ...:)) Pai voi cu psd-ul va bateti? ...:)) Va bateti cu Romania Mare ... sindicate, patronate, pensionari, bugetari, antenisti, rtvisti, liberali, taranisti, psdisti, tarani, oraseni, tineri, bratani, muncitori, someri, pro-rusi, pro-americani, romani, moldoveni, olteni, munteni, mitici, sudisti, telormaneni, craioveni, detinuti, oameni liberi, penali, nepenali, cetateni ...:)) Toata lumea e impotriva voastra ... toata lumea care conteaza ...:))
    • +3 (7 voturi)    
      "Impotriva voastra"? (Marţi, 24 ianuarie 2017, 5:02)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui ihateyou

      Cine sunt aia "voastra"? S cine e Romania Mare? Exista o Romanie Mica?

      Era sa uit: :::::)))) ::::)))) Cate paranteze se pun?...
  • +1 (9 voturi)    
    Sigur o sa voteze OUG-urile , (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:10)

    /./ [utilizator]

    in cazul asta noi avem 2 solutii, strada si doi plangere penala impotriva guvernului.E simplu de demonstrat ca OUG-urile sunt special data pentru ei , orice tribunal poate sa faca asta.Fiecare trebuie sa raspunda pentru ce semneaza .Nu poti sa iti creezi legi cu dedicatie sa scapi de inchisoare.Sper ca UE sa suspende toate fondurile destinate Romaniei pt ca asta arunca imediat Romania in haos si asa si trebuie.Sa simpta romanu care a votat PSD ALDE UDMR cum o sa le scada puterea de cumparare pe zi ce trece.
    • +2 (4 voturi)    
      Puterea de cumpărare... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:36)

      Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui /./

      ... o să le scadă oricum de la ce inflație o să producă toate pomenile astea fără acoperire.
  • +4 (10 voturi)    
    domne .... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 0:11)

    liviu_ [utilizator]

    eu astept referendumul...
    va raspunde la o intrebare foarte clara pentru mine (si probabil pentru orice roman cinstiti din tara asta): merita Romania o sansa, sau ma car de aici fara sa ma uit innapoi?!

    daca romanii prefera "familia traditionala", gratierea si psd, atunci eu nu fac parte din acest popor si o sa ma car de urgenta din aceasta hotzocratie!
    • -2 (8 voturi)    
      in tara asta (Marţi, 24 ianuarie 2017, 8:28)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      doar Codruta e cinstita; tu stai la rind, la examinare :P
      Dupa cum te bati cu caramida cinstei in piept (unde ai gasit-o?), ceva prezinta umflaturi.
      • 0 (8 voturi)    
        daca... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 9:24)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        |argumentul" tau e "stai la rand la examinare" cred ca meriti ignorat total.

        ironia si atacul la parsoana nu sunt argumente mai asta!

        tu crezi ca e normal sa se schimbe codu penal dupa bunul plac?! sa se elibereze puscariasi?! ce tol mai are atunci puscaria?!

        am vorbit eu in comentariu de codruta?! deviezi baiete!

        vreau un argument nu atacuri la persoana, nu ironii , nu incercari de deviere de la subiect. ori nu am gasit asa ceva in comentariu tau!
        • +1 (7 voturi)    
          Nu avea cum sa-ti raspunda altfel cand mesajul tau (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:39)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          este : eu sunt un om cinstit si daca referendumul imi indica faptul ca majoritatea romanilor vor gratiere, deci sunt fie necinstiti, fie indolenti, ma car !

          PS. Si daca dintr-un motiv sau altul referendumul nu se mai tine (nu conteaza motivul), mai ramai ?
  • -1 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 1:09)

    g01an [utilizator]

    referendumul pentru legitimarea mandatului este si asta o arma buna. nu poate face opozitie credibila daca nu este reconfirmat in functie de catre popor datorita votului de la alegeri.
    • +1 (3 voturi)    
      Referendumul e despre gratiere... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:53)

      Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      ....pe ce lume esti?
  • +4 (10 voturi)    
    Replica (Marţi, 24 ianuarie 2017, 1:10)

    AurelSandu [anonim]

    Buna seara Domnule Tapalaga
    Faceti un mare deserviciu naniunii romane prin ceace ati scris.
    1}Descurajati cetatenii sa iasa la vot prin inducerea ideii ca oricum nu se rezolva nimic.
    2}La cum va exprimati si prezentati analizele peronale de"expert" al societatii romanesti mi se pare ca jucati la doua capete.Pe intelesul tuturor:nu va puneti rau nici cu cei de la putere nici cu cei ce ar putea schimba puterea.
    3}Uitati sa luati in calcul masele care nu pot fi controlate nici de uni nici de alti.O omisine care daca comform calculului meu se adevereste va va descalifica ca jurnalist si analit.Sper sa gresesc dar sansele sunt minime in aceasta directie.
  • +7 (7 voturi)    
    daca (Marţi, 24 ianuarie 2017, 3:26)

    puicaiotu421284528240537 [utilizator]

    daca guvernul da maine miercuri 24
    .01.2017 ordonantele de urgenta dupa ce au fost si in dezbatere publica , mai apar si in m.of. si sunt aplicabile,atunci nu mai conteaza nimic. ele vor produce efecte care nu vor mai putea fi anulate. asta este ! ce s-a votat asta avem.
    • 0 (8 voturi)    
      revolutie (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:14)

      normalpeople [utilizator] i-a raspuns lui puicaiotu421284528240537

      De revolutie ai auzit?
      • +2 (8 voturi)    
        Da, dar nu o faci cu cativa maidanezi (Marţi, 24 ianuarie 2017, 12:22)

        Ardiles [anonim] i-a raspuns lui normalpeople

        Am fost in '89 la revolutie si stiu ce spun.
        • -1 (3 voturi)    
          nu doar cu ei (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:06)

          anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

          La o revolutie ai nevoie de oameni de toate felurile.
      • +3 (5 voturi)    
        Indolenta are un cost (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:53)

        man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui normalpeople

        Dar tu ai auzit de vot? Ia treceti si pe acolo cam cati ati trecut pe la alegerile prezidentiale, si-am scapat de majoritatea PSD.
    • 0 (4 voturi)    
      daca dau maine ordonantele (Marţi, 24 ianuarie 2017, 15:36)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui puicaiotu421284528240537

      atunci o sa iesim in strada si o sa protestam pana pleaca de la putere si atunci pot sa zica ca a fost o lovitura de stat.
  • +2 (8 voturi)    
    scenariul cel mai urit... (Marţi, 24 ianuarie 2017, 5:23)

    Coco Whistle [utilizator]

    dragnea publica ordonantele, joha face referendumul,...fiecare iese cistigator si isi pastreaza locul in societate. ne mai vedem in 10 ani apoi. singurul care le poate da peste cap planurile e poporul cretin care poate iesi in strada fara sa coopereze, fara a accepta compromisuri. de aceeas populatia e temperata ca acolo va fi un referendum care...se va implementa fara rezultate notabile adica none. e timpul ptr o noua revolutie si dragilor....avem nevoie 100% de fete noi, competente nu prin prisma angajamentului cu SRI. eu nici nu as mai face referendum, cine naiba vrea ca un guvern sa elibereze infractorii si sa facem dezbateri pe tema asta de parca altceva mai bun nu avem ce face? sintem de risul curcilor.
  • +4 (10 voturi)    
    problema Romaniei (Marţi, 24 ianuarie 2017, 9:27)

    mike_the_hunter [utilizator]

    De 26 de ani, PSD e problema Romaniei. E un partid corupt, plin de smecheri, de hoti si penali.Nu ca PNL ar fi altfel,dar are o anumita decenta pe care PSD nu o are. PSD vrea tot, dupa modelul partidului unic PCR.
    Ar trebui sa teminam cu toti PSD-istii care speculeaza saracia poporului,pe care tot ei au produs-o, cu promisiuni mare parte neonorate,sau care se faceau oricum. Niciodata in Romania nu si-a aruncat balastul comunist peste bord, a fost o tara comunista ,cu oameni obisbuiti sa li se dea ...cat de putin. De aici lipsa pasiunii de a muncii, de a astepta moca ceva care vine de la PSD. Va fi razboi civil? Nu cred, toti PDS-isti sunt lasi ca si activistii PCR, fug de pe campul de lupta ,inainte ca lupta sa inceapa.
  • +2 (8 voturi)    
    Poporul? (Marţi, 24 ianuarie 2017, 9:51)

    duduioan [utilizator]

    Din toate aceste scenarii suprarealiste, cu OUG, 'inalta tradare', ridicare pragului electoral la 50%, ati uitat sa luati in calcul poporul. Daca Dragnea face asa ceva, tot poporul va fi in strada, greve peste greve, demonstarii uriase cu milioane de oameni. Nu este un scenariu deloc plauzibil
  • +6 (8 voturi)    
    Presedintele a facut ce putea face ! Noi trebuie (Marţi, 24 ianuarie 2017, 9:51)

    deval [utilizator]

    sa reactionam azi in strada pentru ca ei vor adopta ordonantele miercuri (le pot publica tot miercuri) si orice facem dupa asta e fara efect !!
    Le-au afisat pe site-ul Min Justitiei in 18.01.2017 si sunt in consultare publica pana in....... 24.01.2017!!
    Transparenta frate !! Poti sa spui ca nu te-a consultat ?Aproape telepatic ne-a consultat.... Alta precizare: ordonantele de urgenta intra in vigoare la data publicarii in Monitorul oficial daca in ordonanta nu e prevazut alt termen !! In textul celei cu gratierea e trecut : 18.02.2017 iar in cealalta nu e trecut nici un termen...
  • +3 (7 voturi)    
    atentie (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:01)

    normalpeople [utilizator]

    Ne subestimati domnule pe toti cei 6 milioane de votanti ai domnului Iohannis. Am iesit in strada fara sustinere politica zeci de mii de oameni. Daca nu se termina cu gratierea si amnistia populatia civila va declansa o revolutie. Nu vreti sa stiti cata indignare si furie este in populatia neafiliata politic. Sa indrazneasca numai sa se atinga de Iohannis...atat mai asteptam pana sa explodam!
    • -1 (3 voturi)    
      Poc! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 12:23)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui normalpeople

      Asta confunda tunul cu pocnitorile!
    • +2 (2 voturi)    
      sint de acord cu tine (Marţi, 24 ianuarie 2017, 15:13)

      DanBruma [utilizator] i-a raspuns lui normalpeople

      Iar eu nu zic revolutie ci razboi civil pentru simplul motiv ca sint multi romani care sustin aceasta mizerie politica pentru ca au interese materiale.
  • +7 (7 voturi)    
    Daca pnl ar fi mai mult decat o sigla, ar fi facut (Marţi, 24 ianuarie 2017, 10:08)

    deval [utilizator]

    deja o conferinta de presa in care sa explice, comenteze, critice cele doua ordonante !! Eventual sa promoveze alte solutii....
    Am inteles de ani de zile ca sunt zero economic (si separat pnl/pdl si impreuna) dar si juridic sunt tot zero ?! De fapt au si ei falitii lor si nu le strica ordonantele !! Ce ne-a spus dna Turcanu stiam si noi !!
    Dnul Iohannis si cei aprox 50.000 de oameni din strada in toata tara, sunt ultimii romani demni din tara asta ?
    • +3 (5 voturi)    
      Tu glumesti ? Ti-ai raspuns de altfel singur ! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 11:10)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui deval

      Cele mai relevante comentarii de doua zile incoace sunt de fapt niste liste de penali postate "partinic" : de o parte vreo saizeci si ceva de pesedisti si aldisti "cu nume" (adica cu functii publice vizibile), de cealalta parte, vreo saizeci si ceva de pedelisti, penelisti, udmeristi s.a. la fel de vizibili in viata publica romaneasca.

      PS. Si atunci, despre ce "postam" ?
      • +3 (5 voturi)    
        Nu e domeniul meu de competenta dar cele (Marţi, 24 ianuarie 2017, 11:46)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        doua ordonante contin multe alte magarii cum ar fi punerea semnului egal intre functionarul public (ales sau numit) si reprezentantii unui srl de ca si cum astia (care legal pot fi si analfabeti) au vre-o responsabilitate sociala !
        Lista e si ea edificatoare,pe mine m-a revoltat si numai felul in care au facut-o, minciunile ortdinare din 18 ianuarie !! Nu puteti ignora ca multi dintre cetateni nici nu stiu ce e coruptia, (care sunt efectele cand aceasta e generalizata, care sunt categoriile sociale cele mai afectate) sau in cazul cel mai bun pun semnul egal intre coruptie si hotie! Repet : ordonanta de modificare a Codului penal contine si ea grozavii !!
        • +2 (2 voturi)    
          Evident ca sunt nuli dpdv juridic, desi au (Marţi, 24 ianuarie 2017, 12:21)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui deval

          buni avocati (chiar si prin conducerea partidului !) pt ca, din nefericire, interesele de grup primeaza ! Iar in partidele romanesti, cu exceptia anilor "romantici" de dupa 89, grupul de la frunte a fost suficient de departe de idealurile bazei, masei, talpii partidelor, indiferent ele, de dreapta sau de stanga.

          Iata de ce, dragul meu prieten, liberalii nu au ajuns sa citeasca cele doua ordonante pana la sfarsit. Nu intrau in sfera lor de interes, din pacate !

          PS. Poporul nu greseste niciodata NU, la vot, acolo e pacalit frecvent, ci la cimilituri, la vorbe de duh, la sloganuri, la adevaruri esentiale spuse esentializat, gen : "PSD, PNL, aceiasi mizerie !"
  • +2 (8 voturi)    
    ordonanta amneziei nationale si politice (Marţi, 24 ianuarie 2017, 12:31)

    MitchGusat [anonim]

    Felicitari Dan ptr. reusitele articole recente - cu analize faptice si lucide. Jurnalism de clasa se poate si la noi, nu doar in The Economist, NYT etc.!

    PSD a incercat sa strecoare prin OUG nu legea amnistiei, ci a AMNEZIEI nationale - markovian incercand sa stearga memoria colectiva a poporului pe care la alegeri a promis sa-l "serveasca" .

    Noroc ca acesta si presa nu mai suntem chiar tabula rasa. Nu mai putem fi asa facil bulversati cu cateva promisiuni, antene si % pensie - ptr. a fi apoi trimisi cuminti inapoi la locurile noastre...

    Prioritati in Ro.?
    Oamenii se intreaba:
    De ce spitalele si sanitatia ne sunt inca la pamant dupa aproape 3 decenii de 'libertate democratica' ?
    De ce satele mor?
    De ce tinerii emigreaza inca in masa?
    De ce nu avem autostrazi terminate?
    De ce DNA si lupta contra coruptiei sunt subminate?
    De ce cluburile ne ard ca focurile de artificii?
    De ce oameni usor bolnavi, se imbolnavesc mai grav chiar in incintele de tamaduire - in spitale infectate, supra-aglomerate, sub-personalizate, ce stau sa se fractureze terminal la primul cutremur?
    De ce guverne competente de "tehnocrati" eficienti si productivi sunt inlocuite --prin somnul ratiunii ce naste monstri (absenteism)-- cu marionete servile interesului de partid?
    ... sigur Dvs. aveti intrebari mai relevante.

    Dar avem si bucurii:

    1) Dl Presedinte a trecut de la pasiva "Observare atenta" a realitatii politice in fruntea careia se afla, la actiune ferma, decisiv riscanta!

    2) Presa este tot mai puternica, rapida si lucida in analiza si fapta. Natural ca exista si segmentul opus de antene si prese, dar macar in mediul urban acestea isi pierd din rol. Opozitia necesara...

    3) Internetul, si 'inutilele' retele sociale, isi dovedesc valoare sociala si politica de mediu instantaneu de diseminare.

    Net: Contrar aparentelor, si tangoului politic (1->Inainte + 2->Inapoi), democratia incepe tot mai ferm sa-si spuna cuvantul, in guvern, si atunci cand necesar, in strada (e.g. vezi si in SUA) Bravo
    • +1 (1 vot)    
      Ete na! (Marţi, 24 ianuarie 2017, 16:07)

      SCRAMBLED [utilizator] i-a raspuns lui MitchGusat

      Te bucuri ca proasta...
      Auzi internetul, retelele sociale asociate cu valoarea sociala... Poate te trezesti ca esti manat pe facebook de o umbra a serviciilor noastre sau ale altora si atunci poate iti mai trece bucuria naiva...
      Te intrebi ca fraieru' : "De ce guverne competente de "tehnocrati" eficienti si productivi sunt inlocuite --prin somnul ratiunii ce naste monstri (absenteism)-- cu marionete servile interesului de partid?"
      Eu zic ca in toata Europa e la fel. Mi se pare normal.
  • +2 (2 voturi)    
    nu ne lasam pacaliti (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:06)

    Gaby51 [utilizator]

    Nu pot fi decat avantaje, cu conditia de a asculta \ citi si apoi filtra prin propria minte (nespalata de-a lungul anilor) a informatiilor pro si contra subiectului.
  • +1 (5 voturi)    
    dez(binare)-unire (Marţi, 24 ianuarie 2017, 13:15)

    mctweety [utilizator]

    o sa vina o zi, cand datorita acestor evenimente, datorita hotilor, spagarilor, gunoaielor, nesimtitilor si alte asemenea atribute, vom sarbatorii dezlipirea de tara lui dragnea, tariceanu, ponta, prea-prostul popa, si vom fi chiar fortati sa ne bucuram de asta! nu ma vad traind si a fi reprezentat de catre acesti monstrii, nu ma vad platindu-mi taxele si impozitele catre institutiile conduse de curvele lor, de fiicele si fiii lor, de nasii si matusile lor! pur si simplu nu mai vreau sa platesc pentru votantii lor din teleorman, vaslui etc, nu mai vreau sa vad nimic din toate astea! sunt roman 100%, dar in acest ritm vom sparge o cupa de sampanie cand sub Brasov va aparea o noua granita pe harta Europei! luati aminte, ca toate astea se vad si la Vest si mai ales la Est, si nimic nu e mai usor decat..."dezbina si condu!"
  • +3 (3 voturi)    
    vaidemamaligavoastra (Marţi, 24 ianuarie 2017, 15:04)

    DiDiRo [utilizator]

    NEPASARE SI PROSTIA AU NENOROCIT ROMANIA!
  • 0 (6 voturi)    
    Va fi razboi civil (Marţi, 24 ianuarie 2017, 15:11)

    DanBruma [utilizator]

    Daca PSD-ul continua in forma asta. Chestia devine evidenta.
    • 0 (2 voturi)    
      Dar, (Marţi, 24 ianuarie 2017, 16:01)

      SCRAMBLED [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      Nu-i asa ca-ti doresti, indiferent de ordonantele alea, RAZBOI CIVIL? Tu si toti bezmeticii inflamati de aici...
      Hooooooooooo bre, ca mai e de mancare inca in tara asta! Hoooooooooo bre ca mai e de furat ceva(pentru cei care mai au obiceiul "stramosesc" de a fura, cu stanga sau cu dreapta)!
      Da domnilor, se fura si cu stanga si cu dreapta. Nu stiati?
  • 0 (4 voturi)    
    Dupa mine, e complet eronat (Marţi, 24 ianuarie 2017, 17:38)

    LiviuX [utilizator]

    Nu exixsta nici un risc, asa cum nu exista nici un avantaj (poate doar moral, sa admitem, dar nu faptic). Si asta pentru un fapt foarte simplu: atat timp cat rezultatul nu devine litera de lege, totul e degeaba. Vezi si referendum-ul pentru parlament. Asa ca, vorbarie goala, bani irositi, timp pierdut!
  • +1 (1 vot)    
    Care "referendum abandonat"? (Marţi, 24 ianuarie 2017, 17:49)

    andipetre [utilizator]

    D-leTapalaga, referendumul pentru definirea casatoriei in sens natural NU e abandonat, isi urmeaza cursul. Nu uitati de numarul imens de cetateni care au semnat pentru el si nu uitati de numarul mare de oameni care au demonstrat in strada pentru el!

    Incercati aici o manipulare grosolana, legati, exact ca si Dragnea, referendumul pentru familia naturala de povestea asta politica trecatoare pe care PSD-ul a incercat sa o forteze si nu i-a reusit. Nu va sta bine si va decredibilizeaza complet.
  • 0 (0 voturi)    
    ce referendum? (Marţi, 24 ianuarie 2017, 20:45)

    vinowatt [utilizator]

    a iesit presedintele acu 5 minute de la CEDO si-a zis ca si gratierea poate fi o mica parte parte din pachetul de masuri.
    Fix romaneste: o minune tine 3 zile !!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version