​Op-ed

PSD mituieste societatea. Ce urmareste?

de Vlad Petreanu     petreanu.ro
Miercuri, 4 ianuarie 2017, 16:34 Actualitate | Opinii


Vlad Petreanu
Foto: Arhiva personala
Mă tot uit la dl. Dragnea, cât de tacticos (și neîntrerupt) își tot citește interminabila listă de făgăduieli electorale pe la televiziunile prietene, și mă-ntreb ce urmărește, de fapt. Adică, a câștigat deja alegerile, campania electorală s-a încheiat, de ce o mai face? De ce insistă?

Ceva nu se potrivește aici.

PSD a tot fost la guvernare, a tot promis și-a mai și livrat, din când în când, dar niciodată n-a deschis baierele pungii ca acum.

Uitați-vă pe lista promisiunilor și-o să observați ceva interesant: practic toate categoriile sociale și/sau profesionale din România urmează să primească ceva, și încă foarte repede.

Și mai interesant: cu câteva excepții, PSD promite că va împărți miliardele acestea repede, în 100 de zile, plus-minus niște săptămâni.

3 luni. De ce atâta grabă? Promisiunile ALDE sunt pe câte 1500 de zile, de ce se precipită așa Liviu Dragnea?

Și fiți atenți despre ce magnitudine a împărțelii vorbim:

Vor fi cadorisiți angajații plătiți din fonduri publice:
– toți angajații cu salariu minim primesc câte 200 de lei în plus (vreo 15 creștere)
– medicii și profesorii vor lua și ei 15% în plus la salariu; actorii, 50% (!)
– vor crește toate salariile plătite din fonduri publice cu 56% (!!)

Vor fi cadorisiți pensionarii:

– eliminarea contribuțiilor la sănătate, mărirea punctului de pensie, scutirea impozitului pe venit la pensiile de peste 1500 de lei, creșterea pensiei minime garantat, medicamente compensate pentru orice boală, ieftinirea medicamentelor ieșite de sub patent cu 35% (asta o să provoace o penurie de medicamente îngrozitoare; va urma o campanie de demonizare a producătorilor)

Vor fi cadorisiți tinerii:

– studenții, creștere cu 250% (!!) a burselor; de asemenea, transport gratuit CFR pentru toți tinerii, 10.000 de burse de câte 200.000 de lei pentru tinerii care vor să-nceapă afaceri

Vor fi cadorisiți oamenii de afaceri:

– creșterea plafonului pentru IMM-uri la 500.000 de euro, reducerea impozitului pentru micro la 1%, TVA zero la vânzarea de publicitate

Va fi cadorisită armata:

– se vor achiziționa fregate, blindate, avioane de luptă

Mai sunt și alte cadouri pentru toată lumea, de-a valma:

– terenuri pentru construcția a 8 spitale regionale și a unuia republican (!), eliminarea a 102 taxe nefiscale (inclusiv faimoasa taxa radio-tv, extrem de nepopulară dar foarte necesară, de altfel), 5000 de hectare de pădure, canalizare, drumuri pentru 5000 de comune, impozit zero la vânzarea locuințelor sub 100.000 de euro, 5000 de ambulanțe în plus (asta este o imposibilitate totală, presupune vreo 30.000 de angajați specializați suplimentari)

Cât vor costa toate aceste cadouri? Eu n-am găsit nimic coerent comunicat de PSD în privința costurilor. Miliarde, oricum. Miliarde.

De unde banii pentru toate astea? Productivitatea n-a crescut deodată cu 30%. N-au urcat exporturile cu 40% an pe an. Gradul de colectare a taxelor (cel mai mic din UE, de 28%) nu va ajunge nici anul ăsta la 50%.

Cu siguranță că banii nu vor fi luați din averile liderilor PSD.

Ca de obicei, banii vor fi luați de la investiții, poate din împrumuturi – și, cine știe, poate dintr-un deficit mai mare de 3%, mai dă-o dracu’ de UE cu regulile ei, noi suntem români! Adică banii vor fi luați din viitorul alternativ al României prospere, ca s-o țină pe loc, în prezentul înapoiat și sărac.

Mai puține căi ferate, mai mult parizer, ăsta e programul de guvernare al PSD.

Dar de ce unge PSD angajații, fie ei la privat sau la stat, tinerii, fie ei studenți sau nu, pensionarii, oamenii de afaceri – de ce unge PSD practic pe oricine are de încasat vreun bănuț de la stat sau de la alt privat în România?

Părerea mea este că PSD cumpără cu bani publici liniștea societății înainte de a comite niște măgării epocale.

PSD bagă o șpagă în buzunarele românilor pentru ca aceștia să închidă ochii când o să sară gardul.

Ce are de gând PSD?

Păi, unde poftește acest partid cel mai tare să-și înfigă colții?

În legislația anticorupție. În instituțiile anticorupție. În statul de drept, în independența puterii judecătorești.

Anticipez o lege a amnistiei până la finalul actualei sesiuni parlamentare, în vară. Anticipez castrarea DNA, ciumpăvirea Codului Penal, mutilarea legii care împiedică infractorii să devină membri ai Guvernului României.

Jocurile sunt făcute, doamnelor și domnilor, camuflajul e asigurat iar pozițiile cheie sunt ocupate: președintele Camerei Deputaților este condamnat definitiv, președintele Senatului este inculpat și amândoi sunt dușmani neîmpăcați ai luptei anticorupție. Ministrul Justiției este un carierist diletant, ministrul de Interne un subordonat de Județeană, prim-ministrul e-un breloc.

Cine să se-mpotrivească?

Societatea, deja ghiftuită cu creșteri de salarii și tăieri de taxe?

Opoziția, complice cu puterea în ura față de Justiție?

Presa, cumpărată aproape toată?

Jocurile sunt făcute.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















40380 vizualizari

  • +31 (47 voturi)    
    Pai vom fi in strada! (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 16:48)

    transalpinarum [utilizator]

    Pana in vara sper sa- vad pe Dragnea si Tariceanu condamnatzi, la fel si pe Olgutza, etc, etc. Daca se ating de justzitie, ne vedem in strada. Cand o sa fim sute de mii in strada, mai spre vara, atunci sa vad hamm-sterul pe unde mai scoate camasha. O sa zboare unde-i este locul, la parnaie.
    • +43 (47 voturi)    
      strada... (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:13)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Cine crezi ca iese in strada ?Aia care nu au fost in stare sa-si mute ffundul pana la sectia de vot ?Sau asistatii sociali care mai primesc 100 de lei si il vor considera pe Dragnea trimisul lui D-zeu ?Sau poate crezi ca va fi mobilizare prin BOR ?Pe romanul profund il intereseaza parizerul,nu justitia;manelele nu cultura.
      • +2 (6 voturi)    
        asistat mintal (Joi, 5 ianuarie 2017, 14:07)

        U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Pensionarii nu sint asistati sociali. Eu au facut inainte ceva ce mata probabil ca nu esti in stare sa faci: munca. Daca mata vreo doar s-o labaresti pe net, vai de noi, cine ne va plati noua pensiile pe care Dragnea verea sa le majoreze?
    • +15 (25 voturi)    
      OBLIGATORIU (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      cineva mai jos spune bine ca TREBUIE vorbit cu talpa tarii, alta solutie nu avem Teleormanizarea a Inceput, P$D este vorace si rapid precum cnacerul...daca nu au reusit sa ajunga la cotroceni urmeaza o alta, un alt fel de Lovitura de Stat - prin Teleormanizare !
    • -31 (45 voturi)    
      Pai de ce nu? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:20)

      UpNext [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Puteti relua 13-15 iunie 1990, cu sute de mii/milioane in strada, trosneala masiva cu fortele de ordine, niste zeci de raniti, poate vreo cativa morti, incendieri de institutii, un fel de Aleppo la scara mica. Veselie taica, distractie in draci ....

      Rezultat: cadere economica masiva, retragerea investitiilor straine, marginalizarea Romaniei, bucurie mare la Kremlin! Ajutati-l, baieti, pe Putin sa nu cheltuiasca niciun dolar ca sa destabilizeze Romania!!

      Voi ganditi putin, foarte putin???
      • +15 (17 voturi)    
        da... (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:00)

        of of [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        Adica nici macar proteste nu va convine sa facem?
      • +3 (11 voturi)    
        Cracanatul a salivat la Kiev (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:38)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        dar a ajuns ..doar la Donetz..asa ca...lasa URSS ca e ocupat cu Hunger Games ! nu cu treaba asta...in visele umede ale Cracanatului ar fi fost asa Krestoy Gaterszag sluga lui Orban impreuna cu P$D ar vrea sa predea romania la URSS..NU se va intampla in milieniile urmatoare !....decat prin popularea masina de sirieni Servili Shaidehi, altfel nu vad cum
      • +10 (16 voturi)    
        Bei, tu esti ala cu "linistea noastra"? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:18)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        a fost o revolutie in Romania dar ati furat-o voi, puii de lele! Nu ne sperii tu cu Kremlinul, desi, admit, destul de subtila treaba, hotul striga "hotii!".
    • +7 (15 voturi)    
      aiurea.. (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:32)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Treaba asta cu iesitul in strada este valabila atunci cand ai un interlocutor cu bun simt. Ai vazut tu bun simt in psd? Este ca si cum ai incerca sa iei osul din gura unui caine turbat.
  • -5 (27 voturi)    
    nu sunt de acord cu taxa radio-tv (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 16:50)

    andreeaandreea [utilizator]

    Taxa radio TV trebuie eliminata, pentru ca are costuri mari de administrare(comision pentru companiile de utilitati ce o incaseaza, comision pentru firmele de recuperatori, etc...) si exista o serie de scutiti. Mai exista si multi care nu platesc si nu patesc nimic.
    Referitor la motivul pentru care se fac aceste cadouri, este foarte simplu: cineva tinteste functia suprema in stat, aceea de presedinte. Si nu mai are rabdare sa se sfarseasca acest mandat, se va initia o suspendare, cam in 3 luni. Sa auzim de bine!
    • +3 (17 voturi)    
      mmm (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andreeaandreea

      taxa radio tv nu are costuri de administrare mari, e adevarat insa ca nu prea sunt repercursiuni daca declari ca nu ai tv. Dar oricum ar fi, ea trebuie mentinuta. Taxa asta acorda un minim de independenta jurnalistica televiziunii si radioului public, care altfel ar trebui sa fie luna de luna la cheremul pixului ministrului .

      Cit despre motivul pentru care Dragnea da de toate la toti, motivul ala nu poate fi functia prezindetiala, pentru simplul fapt ca nu poate fi pus in aplicare fara a intra in incapacitate de plata in maxim 12 luni. Doar asha, spilcuit, 5000 de ambulante, la 50.000 eur bucata (desi sigur sunt mai scumpe dotate corespunzator), inseamna vro 2.5 mld eur. Si daca mai adaugi un doctor si-un sofer, cu salariu cumulat de 1000 de euro pe luna, mai adaugi 12.000 de euro pe an. Plus inca 3000 de euro motorina, revizii, mentenanta, 15.00 de eur* 5000, inca 0.75 mld eur cheltuieli anuale.
      Sau, 2500 de gradinite (vad ca autorul le-a uitat) a cite, sa zicem, 1 mil eur constructia , mai necesita inca 2.5 mld

      In total masurile alea reprezinta cumulat zeci de miliarde de euro, ceea ce in mod evident e nesustenabil.

      Asha ca... nu presidentia o vineaza Dragnea, ci mai degraba niste legi anti justitie date repede in paralel cu pomenile ca sa nu zica nimni nimic. Sau poate, de ce nu, destabilizarea completa a finantelor tarii si scoaterea din UE.
      • +8 (14 voturi)    
        mita (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:33)

        Marcel-Dinu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Tot ce intereseaza pe votantii PSD+ALDE sint ceva bani.Ei sint bugetari incompetenti care nu au nici o sansa de angajare pe un post bun in afara sistemului public plus sarmanii pensionari pentru care 50 de lei in plus inseamna enorm.Aceste persoane nu asteapta mai mult si vor primi .Stiu ei ca restul e gargara.Romania are strucura latino americana in mentalitati si moare pe zi ce trece.Pentru o parte importanta a batrinilor ramasi sa ii hotarasca destinul, viitorul nu are nici o relevanta .Daca mai ai zece ani de trait important e sa poti sa platesti caldura azi.Copii sa se descurce.
        Sintem o populatie care,majoritar, nu gindeste in perspectiva ,lipsita de empatie .Si ma refer la toate categoriile de virsta.
      • +3 (3 voturi)    
        ?? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 21:18)

        GabrielConstantin3 [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        50.000x5000= 250.000.000 nu 2,5 miliarde.
    • +3 (5 voturi)    
      haha (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:25)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui andreeaandreea

      Si cum fentezi taxa? Voi aveti creier sau paie in cap? Televiziunea publica se va sustine tot public, la cheremul guvernului care va da sau va lua banii inapoi dupa bunul plac, tot banii tai, daca platesti taxele :)) De altfel Nea' Liviu a si zis ca le pregateste un buget :)))
  • +12 (14 voturi)    
    Clar si categoric (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 16:53)

    anonim3 [utilizator]

    Ce avem de facut? De restabilit legatura cu cei multi de la talpa tarii, si de lamurit ca ceea ce vor Dragnea & Co va fi din nivelul lor de trai.
  • +19 (21 voturi)    
    PSD urmareste (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 16:59)

    Frank777 [utilizator]

    sa nu fie urmarit.
  • +12 (22 voturi)    
    Intrebare retorica (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:01)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    O organizatie CRIMINALA, securista, care a ajuns la ciolan nu poate urmari decit ceea ce a demonstrat ca stie sa faca: SA DISTRUGA TOTUL si SA FURE CIT POATE. Mituieste populatia cu citiva gologani ca sa fure ei cit pot, asta de teama ca nu vor fi iarasi revolte de strada. EU CRED CA VOR FI! NISTE TICALOSI SI ACEST GUVERN AL RUSINII NATIONALE nu trebuie lasati sa faca ce vor doar pentru ca au fost votati d 18% din populatie - hoti, putori bugetare, pensioari, securisti, complici la furt si familiile lor.
    • +4 (4 voturi)    
      Pestele se prinde cu momeala; e ieftina (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:20)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      dar tot te costa ceva...insa, in comparatie cu cat de costa firmitura, rezultatul e ...baban!
    • +5 (5 voturi)    
      Pestele se prinde cu momeala; e ieftina (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:20)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      dar tot te costa ceva...insa, in comparatie cu cat de costa firmitura, rezultatul e ...baban!
  • +21 (25 voturi)    
    Or sa fie alegeri anticipate ... (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:10)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    datorate protestelor de strada . Chiar daca psd va da cate ceva la fiecare , oamenii tot vor iesi in strada .
    In schimb vor scoate si ei contramanifestanti cumparati cu banii primiti in plus si vor fi victime .
    Asta este singura diferenta : vor fi victime datorate in mod direct dictatorului Dragnea !
    • +1 (1 vot)    
      Te imbeti cu apa rece... (Joi, 5 ianuarie 2017, 12:25)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Da, ai dreptate o sa fie alegeri anticipate... dar nu te bucura ca nu vine guvernu tau... o sa se modifice constitutia ca presedintele sa fie ales de parlament. Ghicesti? Dragnea... prezident!
  • +20 (24 voturi)    
    Mi se pare clar de ce anume o face: (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:10)

    gigiN [utilizator]

    ....pentru ca are nevoie de iluzia sprijinului celor 3-4 milioane de zombii care i-au votat in ofensiva contra statului de drept si a bunului simt pe care deja cativa ministri au declarat-o in prima zi de viata a noului guvern.
    • 0 (10 voturi)    
      Dacă crește veniturile (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 19:44)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      salariaților și reduce taxele în următorii doi ani, așa cum a promis în campanie, PSD poate să facă ce vrea în plan legislativ în ceilalți doi ani rămași fără niciun risc de opozitie din parte societății civile.
  • -11 (15 voturi)    
    adica totul e ca sa fie Dragnea PM? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:12)

    king david hotel [utilizator]

    cam mare deranjul.
    • +11 (13 voturi)    
      Califul TeleOlt e frustrat, rau de tot (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:58)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Si tu ar trebui sa fii, pt ca asta o sa va bage la cazan ca pe colhoznici pe vremuri, curand.
    • +12 (16 voturi)    
      sarcasm ? naivitate ? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:35)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Lord of telorman vrea sa fie lord of Romania; Teleormanizarea a Inceput, visul mustaciosului este Imunitatea Prezidentiala !
  • +28 (32 voturi)    
    Da... (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:13)

    PostaculCorporatist [utilizator]

    ...asa se vede si se simte si de aici; de mai la vest.
    Tot aman plecarea din tara de vreo 20 ani si m-am incumetat abia la 40 de ani sa fac acest pas.
    Asadar in 2016 mi-am facut bagajele, mi-am luat familia si m-am carat.
    Nu va scriu pentru ca sunt mandru de asta, dar pur si simplu nu mai rezistam sa fiu tratat ca un gunoi la mine in tara.
    Citesc in continuare stirile din tara, urmaresc "evolutia" clasei politice din Romania si merg la vot dar sincer sa fiu mi-am cam pierdut speranta.
  • +7 (11 voturi)    
    Bravo, ati pus punctul pe i (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 17:43)

    remicristian [utilizator]

    Din pacate cred ca aveti dreptate domnule Petreanu.
    Am certitudinea ca nimic bun nu ne asteapta iar speranta ca lumea va iesi masiv in strada sa protesteze este firava dar speranta exista! Poate ca lumea se va trezi din letargie.
    • +11 (13 voturi)    
      Strada? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 21:28)

      GabrielConstantin3 [anonim] i-a raspuns lui remicristian

      Opozitia are nevoie de lideri puternici. Poporul de dreapta nu a iesit la vot pe 11 decembrie pentru ca s-a simtit nereprezentat. Intre batranii rechini ce misuna prin noul PNL si ageamii de la USR care de la alegerile locale si pana in decembrie au avut ocazia sa dovedeasca ceva in consiliile primariilor de sector dar nu au aratat nimic pe cine sa alegi? Ne-am saturat ca dreapta sa nu faca nimic si sa-si frece mainile " trebuie sa iasa lumea la vot sa ne voteze de frica sa nu iasa PSD". Uite ca de data asta nu a mai mers. Dar fiti siguri ca daca Dragnea sare calul cu justitia, vom fi sute de mii in strada si-i vom spulbera.Poporul nu e prost si nu mai inghite scenariile Antena 3 si RTV. Tara asta a fost jefuita de zeci de miliarde si voi ne spuneti ca Vantu, Voiculescu Adamescu si altii stau in inchisoare pe dosare masluite si sunt nevinovati? Dar cine a furat? Kovesi si Coldea?Unde sunt banii?
      • 0 (0 voturi)    
        Zeci de miliarde ? (Joi, 5 ianuarie 2017, 9:12)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui GabrielConstantin3

        Păi uite că miliardele astea sunt pregătite deja să fie vărsate în economia românească !
        http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2017-01-4-21509765-0-program-guvernare-psd-alde.pdf (pag. 15, 16 despre FSDI)

        Exras: ”vom înființa un Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI). Acesta va fi alcătuit, în principal, din companiile de stat profitabile, a cărui valoare va depăși 10 mld. €. Fondul se va putea folosi de veniturile din dividende ale acestor companii, precum și din veniturile provenite din emisiuni de obligațiuni sau din vânzarea de active neperformante (case de odihnă, hoteluri - aparținând unor companii al căror obiect de activitate este cu totul altul). Scopul fondului va fi de a dezvolta sau construi de la zero afaceri în domenii prioritare pentru statul român, care să se susțină economic (deci cu un anumit grad de profitabilitate), singur sau împreună cu alte fonduri de investiții sau investitori privați.”

        Există investitori privați și INVESTITORI privați, nu-i așa ?
  • +3 (5 voturi)    
    e sigur? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:18)

    victor L [utilizator]

    " scutirea impozitului pe venit la pensiile de peste 1500 de lei"
    Nu ionteleg!
    Stiam de scutirea de impozit la pensiile sub 2000.
  • +10 (12 voturi)    
    foarte bun articol! (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:28)

    trem [utilizator]

    O analiza excelenta la ce va urma! Sper sa il citeasca si cei care se doresc a fi in 'opozitie'...cam subtire ce e drept!

    Din pacate sperantele sunt mici pentru mai bine in urmatorii ani....dar unii se vor bucura pentru cei 3 lei in plus la salariu, pensie, burse etc.
  • +8 (10 voturi)    
    trist (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 18:45)

    sorvas [utilizator]

    trist dar adevarat....
  • +4 (6 voturi)    
    raspunsul nu consta in ce este mai evident. (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 19:49)

    g01an [utilizator]

    evident ca vor sa dea niste tunuri, dar le vor da gradual ca sa nu se poata forma masa critica impotriva lor pe aceste teme.

    calculul din spatele grabei este altul.

    romanii uita repede, daca nu se face o schimbare rapida si consistenta, vizibila care sa le afecteze vietilor acestor oameni, vor uita. vor tine minte totusi o schimbare brusca si semnificativa, li se va aduce aminte la tembelizor. ce conteaza ca in urmatorii 4 ani nu vor mai fi bani si de alte mariri graduale? le-au dat ce li s-a promis, nu?

    daca le merge treaba bine si Romania merge bine, si-au asigurat 4 ani de mandat linistiti in care nu vor schimba multe, vor astepta sa se amelioreze situatia gradual prin munca fraierilor de la privat. daca situatia nu este buna, vor putea da scuza pe tehnocrati, ca iei au vrut samd. dar mai este un calcul pervers la mijloc.

    opozitia trebuie sa faca ceva tot acum. va trimite legile care se dau si corectiile la buget la CC pentru ca nu specifica sursa de finantare? daca se incearca o schimbare brusca si majoritatea modificarilor pica, se vrea punerea in carca a responsabilitatii la opozitie. castiga si asa si evident pe cazul asta situatia economica va fi mai stabila si isi vor asuma si meritele.

    ironia este ca singura modalitate in care romanul se va invata minte este daca aceste socoteli nu le ies si Romania intra intr-o mini-recesiune. atunci o sa fie de-a dreptul tragic, dar doar asa se va lecui boborul.
  • -12 (18 voturi)    
    Te tot uiti la Dragnea... (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:03)

    Irina25 [utilizator]

    ...dar au mai fost momente cand trebuia sa te uiti, dar ai inchis ochii. Motiv pentru care, in momentul de fata, nu o duci rau, este? Apropo, colegul tau, tov. colonel Turcescu, a mai scis ceva? Vorba aia, in tara asta prefracuta...
    • +8 (14 voturi)    
      Ai fost secretara la Videle? (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:23)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

      in Alexandria, frizerita la barbati?
      • +6 (10 voturi)    
        este Monica lewinsky de TR (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 20:55)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        in mod clar !
      • +7 (9 voturi)    
        da (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 21:02)

        Manes [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        si tunde mustati...
  • +9 (13 voturi)    
    Asta vrea poporul: MITA! (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 22:35)

    preamultamizerie [utilizator]

    DA, chiar asta vrea poporul. Mă refer la cei care au votat PSD. Nu cred ca este vreunul din cei care a votat PSD la alegeri care să vadă si aceasta latura sau macar sa o ia in seama. Pot să spuna doar ca Petreanu e sluga lu' Soros sau e băsist( culmea e că desi Basescu e un mort politic, tot asa se numesc opozantii PSD). Cum alegerile se fac inca in mediul rural cu 100 de lei in buzunarul alegatorului pentru ca 4 ani sa poata fura linistiti conducatorii, aceasta mită pare raiul pentru votanti. Mă mir ca nu am auzit nimic in campanie de cresterea ajutoarelor sociale că ar fi luat lejer peste 50%. Când o să avem o populatie educata si cu un minim despirit critic abia atunci o să iesim din mizerie. Pana atunci, stăm si inghitim analfabeti si smecherasi de cartier!
    • +2 (2 voturi)    
      hai sictir, "liberalilor" (Joi, 5 ianuarie 2017, 12:59)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui preamultamizerie

      Mita? Hai sa-ti spun o poveste. Mama mea, dupa o perioada de activitate ca asistent medical principal de pediatrie si contributie standard a iesit la pensie cu vreo 580 lei. In 2011 cu mici indexari ajunsese la 660 lei iar inaintea decesului cam la 700. Medicamentele, compensate in sistemul CNAS si necompensate faceau cam 300 lei. Intretinerea unei garsoniere modeste intre 170 si 260, in functie de sezon. Electrica, telefon, cablu inca 150. Pentru hrana ramineau cca 50 de lei lunar, probabil cam o franzela zilnic.
      Timp de mai bine de 15 ani, am pus din salariul meu o pensie si jumatate a mamei, sa poata fi alimentata cumsecade, sa aiba mici bucurii intr-o batrinete de vaduva, sa sara de pragul subzistentei. Este oare mita intentia de a autonomiza pensionarii fata de copii, rude, milostivii din fata bisericii etc.? Iar mama fusese pregatita la un institut de asistenti medicali la Iasi care initial fusese infiintat de americani iar dupa inceputul razboiului si inca 10 ani dupa aceea a rezistat ca o scoala de elita. Era o doamna educata, pregatita profesional, care citea, picta, avea viata sociala, era cu mult peste o gazetarita de reportaj sau blogherita de opinie care rosteste la nesfirsit "saptispezece", "optispezece"... si "care le-am primit".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by