​In apararea unui principiu: omul potrivit la locul potrivit

de C. Pantazi, D.Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 16 noiembrie 2015, 22:27 Actualitate | Opinii


Raspunsurile slabe, neconvingatoare ale Cristinei Guseth la audierile din Parlament nu ajuta nici justitia sa castige mai multa credibilitate, nici societatea civila. Acest om de buna credinta, care a contribuit din plin la evolutia democratiei romanesti din pozitia de activist in societatea civila, a derulat zeci de programe bune pentru justitia din Romania, s-a pozitionat mereu corect in momente grele pentru democratia romaneasca, a facut un pas gresit acceptand nominalizarea la ministerul justitiei. Postul inseamna mai mult decat simpla administrare a justitiei sau decat elaborarea unor politici publice.

Va fi un ministru lipsit de autoritate in sistem si de credibilitate in ochii opiniei publice. Activitatea sa incepe prin a fi grevata de suspiciunea lipsei de competenta. Spre bucuria penalilor si sustinatorilor lor, parlamentarii au reusit sa dea un vot de blam pentru acele ONG-uri care le stau ca un ghimpe in coaste.
Adversarii guvernului Ciolos, in intregul lui, se vor raporta mereu la aceasta audiere cand vor dori sa-l atace.

Prestatia din parlament a fost un dezastru, inregistrata ca o umilinta de juristi. E greu de acceptat ca un tehnocrat ca Dacian Ciolos n-a identificat printre magistratii sau profesorii de drept din Romania un profesionist capabil sa se ridice la inaltimea functiei si sa raspunda exigentelor de integritate.

A evoluat in conditii de ostilitate extrema din partea parlamentului, dar era de asteptat sa fie asa.  Pana si pretinsi sustinatori ai justitiei, cum este Catalin Predoiu, a pus gaz pe foc in ziua audierilor afirmand despre Cristina Guseth ca este un fel de Macovei, adica un indemn la boicot.  Scopul parlamentarilor a fost sa o umileasca exploatand fara mila lipsa studiilor juridice ale candidatului la functia de ministru al justitiei. Trebuie sa admitem ca este o premiera nefericita, constatata inclusiv de corpul magistratilor care a criticat propunerea.

Am creditat-o, ca multi altii de buna credinta, cu expertiza necesara si cu agenda corecta. Am crezut ca va face fata hienelor care o asteptau sa-si rupa gitul. Nu a fost chiar asa. Dupa citeva ezitari, Cristina Guseth s-a incurcat intr-o intrebare legata de programul guvernului.

A fost ezitanta, nu a stiut raspunsurile corecte la intrebari simple. Apoi a fost prada usoara cand parlamentari versati in rele ca Nicolicea au plimbat-o prin definitii, legi si Constitutie, totul culminind cu o marturisire care va atirna greu in CV-ul sau de ministru al justitiei: "Am citit Constitutia. Dar a citi Constitutia nu inseamna a sti Constitutia".

Cristina Guseth a recunoscut la finalul audierilor ca nu a performat bine. Paradoxul e ca a primit aviz favorabil de la comisiile reunite si va fi, cel mai probabil, ministru al Justitiei in Guvernul Ciolos. Probabil ca va avea linga ea secretari de stat si specialisti competenti care vor rezolva partea tehnica a postului, iar ea se va concentra pe dimensiunea manageriala.

La final ramine intrebarea unui parlamentar: "La modul in care vorbiti despre Justitie, credeti ca aveti caderea morala sa ne vorbiti noua despre scaderea increderii in Justitie?" Pentru ca, da, increderea in sisteme se construieste prin respectarea unui principiu simplu, aparat si de Cristina Guseth cat era in societatea civila: omul potrivit la locul potrivit.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


14285 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Principiul lui Peter (Luni, 16 noiembrie 2015, 22:42)

    worker [anonim]

    Fiecare avanseaza pina isi atinge nivelul de incompetenta maxim acceptat.

    Asta am vazut astazi. Cu tot respectul: buna credinta nu tine loc de competenta.
    • -1 (1 vot)    
      nu ajungea? (Marţi, 17 noiembrie 2015, 9:24)

      curios [anonim] i-a raspuns lui worker

      adica amicitia cu M10 nu era destul?
      sa iasa public Laura Stefan si sa spuna ca a refuzat propunerea.
  • 0 (6 voturi)    
    Concluzia (Luni, 16 noiembrie 2015, 22:47)

    mcv [utilizator]

    Hienele trebuiau sa fie mielusei, pentru a nu-i fi deconspirat doamnei...paralelismul!
    Asta e ideea.
  • +1 (11 voturi)    
    interesant este că (Luni, 16 noiembrie 2015, 22:51)

    Mazeta [utilizator]

    Parlamentarii, după ce au lăsat-o pe Guseth să se facă de râs în fața întregii Românii, i-au dat aviz pozitiv. Asta e diferența între niște politicieni profesioniști și un tehnocrat amator!
  • +1 (7 voturi)    
    decenta (Luni, 16 noiembrie 2015, 22:56)

    Toiu [anonim]

    Putina decenta si retinere nu ar strica din partea domnului Tapalaga. Imi aduc aminte de un interviu luat de Domnul Tapalaga prim ministrului din acea vreme Ponta. Cu toata parerea de rau dar Ponta efectiv l-a umilit si pus la colt pe ziarist. Au fost momente de dezamagire dupa acel interviu. Totusi am avut intelegere (cititorii Hotnews) si nu stiu ca cineva sa-i fi cerut sa faca un pas in spate sau sa fie mai retinut in articolele dansului. Mai ales atunci cand facea (face) pe justitiarul cu oamenii politici.
    Doar si in amintirea acelui interviu si domnul Tapalaga ar trebui sa fie mai intelegator cu altii care trec prin momente de slabiciune explicabile.
    Dca ar fi doar dupa acel interviu si dupa butada din finalul articolului "omul potrivit la locul potrivit" poate si domnul Tapalaga ar trebui sa-si gaseasca o alta meserie.
    Sa nu uite acest verset din Biblie: "cu judecata cu care judecati veti fi judecati"
    • +1 (1 vot)    
      care-i interviul ala?! (Marţi, 17 noiembrie 2015, 12:46)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Toiu

      Sincer, poti sa dai vreo adresa de internet, unde-l gasim?!
      Tapalaga umilit pe penalul si plagiatorul Ponta?!
      Nu-mi amintesc...
      • 0 (0 voturi)    
        interviu (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 17:38)

        Toiu [anonim] i-a raspuns lui lili

        https://www.facebook.com/DanTapalagaOficial/posts/486373208041858
  • +4 (6 voturi)    
    Descoperirea rotii (Luni, 16 noiembrie 2015, 22:58)

    ac [utilizator]

    Nu stiu altii cum sint, dar daca ma duc la un interviu si am o zi proasta, ca m-am certat cu nevasta, m-a muscat Tupi de nas, n-am baut cafea etc. concluzia e simpla: NO HIRE.
    Joel Spolsky: "When in doubt, no hire". E atit de simplu.
  • +8 (8 voturi)    
    Laura Stefan? (Luni, 16 noiembrie 2015, 23:05)

    TudorC [utilizator]

    Nominalizarea doamnei Guseth este surprinzatoare. Poate mai putin surprinzatoare decat cea initiala de la Medicina. De ce nu insa Laura Stefan? S-a vehiculat numele ei. I-ar fi mancat pe parlamentari la audieri.
    • +5 (5 voturi)    
      Pai ... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 8:20)

      Consonant [utilizator] i-a raspuns lui TudorC

      ... tocmai fiindca Laura Stefan a fost scoasa de pe lista cu cateva zile mai devreme, pe cand primul ministru desemnat mergea din poarta in poarta sa primeasca aprobarea de la PSD si PNL. Doamna Laura Stefan este perceputa ca o arma mortala si n-ar fi acceptata de catre USL (PSD+PNL) nici in ruptul capului pentru postul de ministru al justitiei. Asa ca doamna Guseth a cazut la mijloc, intre hiene care erau pregatite sa sfasie, oricare ar fi fost prestatia.
      • -1 (1 vot)    
        hiene mari (Marţi, 17 noiembrie 2015, 9:51)

        Toba [anonim] i-a raspuns lui Consonant

        au intrebat-o cine infaptuieste actul de justitie, si ea se uita lung. Oameni rai, domne.
    • +4 (4 voturi)    
      toata societatea civilă (Marţi, 17 noiembrie 2015, 8:27)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui TudorC

      visează la ziua cînd Laura Ștefan ar ajunge Ministrul Justiției. Și eu cred că Laura Ștefan ar fi trecut cu brio de hienele gen Șerban Nicolae & Nicolicea pentru că este un jurist capabil și are replică.

      Problema e că nominalizarea Laurei Ștefan e ca un fel de declarație de război adresată penalilor din Parlament!

      Ori asta înseamnă că s-ar fi adunat masa critică pentru o moțiune de cenzură contra guvernului Cioloș in maxim 2 luni!
  • -1 (3 voturi)    
    RUSINE! (Luni, 16 noiembrie 2015, 23:19)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    Nu am vazut cum a performat doamna asta, dar ar fi bine ca macar jurnalistii care se auto-proclama independenti sa judece corect!

    As dori sa vad o statistica facuta de acesti jurnalisti impartiali in care sa ne arate cati ministrii au acces in posturi fara a ativa macar o secunda in domeniul respectiv anterior numirii. Atat doar ca aia erau "oamenii potriviti la locul potrivit"!

    Oare de ce am schimnat guvernul Ponta? Hmm... pentru ca erau prea multi oameni potriviti la locul potrivit oare.... care faceau jocurile celor din parlament.... As, da de unde!

    Forza dna Guseth! Cu exceptia celor din sistem (parlamentari, juristi, avocati, jurnalisti), noi astialalti va sustinem si suntem increzatori, si chiar ne bucuram, ca NU sunteti omul potrivit la locul potrivit! Ne-am saturat de omul potrivit la locul potrivit!

    Tapalga... lasa-ne, lasa-ne!
  • +3 (3 voturi)    
    sorry , dar (Luni, 16 noiembrie 2015, 23:37)

    mircearh [utilizator]

    sorry dar vazand ce specimene sunt in comisia lui peste ( nicolicea, serban nicolae, aia cu mirul ) , Guseth chiar si fara studii juridice e ca briza marii . Astept sa vad ce va face in viitor, interviul nu inseamna nimic in contextul actual.
  • +4 (4 voturi)    
    Superficial (Luni, 16 noiembrie 2015, 23:44)

    Ștefan Nae [anonim]

    Nu-mi vine sa cred ca aparati neprofesionalismul unor politicieni, manifestat prin intrebari vadid jignitoare adresate doamnei in cauza, prin prezentarea acesteia doar din perspectiva care da la televizor / pe sticla. Judecati credibilitatea pe baza superficialitatii acestui demers josnic al unor parlamentari. Cum se poate sa interpretati o fiinta care gandeste, care nu scoate fraze pe banda rulanta fabricate in bucataria de partid, care nu are un limbaj de lemn si nici unul de o fluenta programata sa nu faca valuri cu scopul de a trece neobservat, ca fiind un om care nu inspira incredere. Avand in vedere ca articolul vrea sa transmita o opinie poate era mai indicat sa nu-l scrieti, considerand concluzia. Un om cu rezultate in spate, in randul societatii civile, nu poate fi judecat dupa o imagine, vazuta din spatele unei lentile deformate de cei interesati din parlament, ci dupa rezultate. Omul potrivit la locul potrivit a fost pana acum si daca o sa fie asa si ca ministru vom vedea. Ca ministru trebuie sa stabilesti drumul de urmat, filozofia, sa asculti toate partile vizate de o decizie si sa vezi cum faci sa-i afectezi cat mai putin cu o decizie pe cei care n-au vina atunci cand contextul o cere pentru binele public. Asadar, am citit un articol superficial care da importanta unui lucru superficial fara sa incerce sa-i arate superficialitatea.
  • +3 (3 voturi)    
    O rusine... (Luni, 16 noiembrie 2015, 23:54)

    Omega66 [anonim]

    M-am uitat la audierile de astazi si nu-mi venea sa cred ca asemenea oameni sunt acreditati de parlament pentru a conduce Romania. Acesta candidatura va ajunge o tema spectacolelor de comedie.
  • +1 (1 vot)    
    din pacate (Marţi, 17 noiembrie 2015, 0:03)

    dan [anonim]

    corect
  • -3 (5 voturi)    
    Ce vrajeala (Marţi, 17 noiembrie 2015, 0:04)

    Catalin [anonim]

    Tapalaga ce te miri si ii plangi de mila doamnei Guseth ? Asa a vrut DNA sa aiba om la Justitie asa va fi . Si daca parlamentarii dadeau aviz negativ Parlamentul vota pentru . Toti sunt cacati pe ei de frica la gandul ca daca voteaza impotriva omului DNA maine sunt la audieri incorpore . Doamna Guseth nu numai ca nu e potrivita pentru postul de ministru , nici macar pentru cel de secretar de stat . Cel mai onorabil post pentru dumneaei era acela de Consilier personal al Ministrului Justitiei .
    Pentru ca si daca ar fi avut o prestatie buna in comisiile reunite , dna Guserth are o problema de legalitate , privitor la compunerea CSM . Nu e logic ca daca celor 2 membrii din societatea civila li se cer STUDII JURIDICE SI 7 ANI DE EXPERIENTA , cu atat mai mult ministrul trebuie sa aiba aceste studii. Acum vom avea din 19 membri , 18 cu studii juridice si unul cu studii la Politehnica . Adica unul e mai jmecher decat ailalti 18 . Ca sa nu mai zic de faptul ca la un moment dat se va uita ca matza in calendar cand vor face aia dezbateri in CSM pe lucruri de specialitate . Cum va lua dna. Guseth hotararea de a vota sau nu anumite chestii de specialiatet daca nu le pricepe ? Va vota cum o va sfatui Presintele ICCJ sau Procurorul General ?
  • +4 (4 voturi)    
    O diferență importantă (Marţi, 17 noiembrie 2015, 0:29)

    AlinL [utilizator]

    O lege proastă aplicată de un om cu caracter va da rezultate mai bune decât o lege bună aplicată de un om fără caracter. Căci nici o lege nu-i perfectă.

    Ceea ce avem noi în România sunt legi proaste aplicate de oameni fără caracter. Pentru mine caracterul doamnei Guseth și rezultatele ei anterioare atârnă mai greu decât lipsa de studii juridice. Lipsa de studii juridice nu au împiedicat-o să obțină rezultate foarte bune în domeniul luptei anticorupție în trecut.

    Între nesistematizarea bine intenționată a doamnei Guseth și sistematizarea ticăloasă a lui Eugen Nicolicea o aleg pe doamna Guseth oricând!
    • +2 (2 voturi)    
      fiti atent (Marţi, 17 noiembrie 2015, 7:59)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

      D-na Guseth a fost sovaielnica, nesigura si haotica....

      Nu-i contest succesele in afara politicului, dar cand sa dovedeasca ca poate, a ratat...

      Jignirea cea mai mare este acordul comisiei...
  • -5 (5 voturi)    
    un lucru bine facut (Marţi, 17 noiembrie 2015, 0:46)

    Vali [anonim]

    d.na Guseth a fost desemnata ministrul al justitiei sa faca un singur lucru: mininalizarea procurorului sef si al sefului d.n.a. Atat!
  • +3 (3 voturi)    
    NU sunt de acord (Marţi, 17 noiembrie 2015, 0:49)

    solar [utilizator]

    Chiar daca v-ati asigurat, inca din titlu, betonul opiniei ” comune” printr-un artificiu silogistic bine stiut., NU SUNT DE ACORD CU OPINIA DV.
    D-na Guseth nu a fost ezitanta ! D-na Guseth a facut o eschiva inteligenta la provocarea ante calculata a ” marilor ” juristi parlamentari, fiind doar surprinsa de premeditarea atacului . Nu atat la adresa sa ca persoana , cat la adresa esentei actului de justitie in ultima instanta. Ma mir ca pedalati , la randu dv., pe atacul acelorasi distorsiunbi ca si ale revoltatilor specialisti parlamentari cu musca. Mimand revolta. si neintelegand ceea ce inseamna managementul in justitie, știrbiți tocmai actul autentic de jusitie. Nu, nu trebuie sa fii neaparat jurist ca sa poti promova un concept superior despre justitie. Si o practica la fel de consecventa cu esentialul ei uman, foarte uman. D-na Guseth a si dat exemple ...europene de necontestat. Sau le contestati? Și dv ? Vasile Voiculescu a fost un medic desavarsit si un mare poet. ...fara studii filologice ”la baza”. ( mai sunt si alte exemple, cu siguranta, acesta mi-a venit cel mai repede in memorie) A face managementul justitiei din afara sistemului, mi se pare,de aceea, ca se poate aduce un spor de calitate justitiei , mai ales printr-un ONG specializat."Am citit Constitutia. Dar a citi Constitutia nu inseamna a sti Constitutia". ! Nu ati sezisat adresabilitatea reala a elipsei ? VA PRIVESTE:!Dar nu ne-o ridicati gratuit la nivelul de axioma. a gandirii rationale! Nu ne vindeti prejudecati si fantoșe și clisee!Mai mult: d-na Guseth a si explicat de ce a acceptat ” postul”. Iar motivatia dansei e PERFECTA! Recuperarea prejudiciilor CORUPTIEI e o treaba pe care Justitia in RO nu o prevaleaza in actele sale. INCĂ. Si nu e OK ! Nu stiu cine este d-na Guseth !Aud despre ea prima data. Dar m-a convins ca face parte dintr-o elita intelectuala cum prin partile astea oriental dambovitene nu intalnesti. De ce o bagatelizati? Nu compromiteti, va rog, presa
  • +3 (3 voturi)    
    Sperante (Marţi, 17 noiembrie 2015, 1:39)

    MPop [utilizator]

    Stiu ca multi au sperante de la acest guvern insa, fara a parea un pesimist, la cum decurg lucrurile acum se vede limpede ca toate partidele vor guvernul Ciolos doar pe post de sac de box in anul electoral 2016.

    Mini revolutia din strada nu a adus altceva decat o bula de oxigen partidelor pe cale de moarte. Nu stiu ce plan are Iohannis dar oricare ar fi acela fara majoritate in parlament va face pasi marunti spre a deveni presedintele tablou...fara putere si doar de forma.

    Am mai spus-o de multe ori ca trebuia fortata mana partidelor cu scopul de a le reforma fortat chiar cu scopul unei crize politice.

    Singurul lucru de dorit de la Ciolos e realizarea unor alegeri corecte, insa si atunci pragul de 5% va sta in calea multor partide noi.
  • +3 (3 voturi)    
    ILF SI PETROV AU INCEPUT TOT ASA ! (Marţi, 17 noiembrie 2015, 1:56)

    Susufler0 [utilizator]

    Domnilor, ati semnat impreuna un articol pe care l-ati inceput promitator : "In apararea unui principiu : omul potrivit la locul potrivit". Fara suparare, daca ati fi semnat imediat sub titlu era OK ! Intelesesem cu totii ca domniile voastre sunteti, indiferent de simpatia pe care i-o purtati Cristinei Guseth, (o femeie, de altfel, remarcabila si cu succese notabile in lupta pt crearea statului de drept), oameni cu principii si in lumina acestor principii a trebuit sa recunoasteti, chiar daca asta nu v-a facut placere, ca d-na Guseth nu este omul potrivit pt a ocupa functia de ministru al justitiei. Neoprindu-va imediat dupa titlu si relatand umilintele la care a fost supusa Directoarea lui Freedom House Romania in timpul audierilor, care au durat cateva ore, mi-ati intarit si mai mult convingerea ca d-na Guseth are 2 obiective fundamentale in fata, pt care merita sa suporte aproape orice si anume : 1. Sa devina ministru al justitiei si 2. sa reziste in acest post cel putin pana in luna martie, cand se publica in MOf. numirile sefilor justitiei, propusi de ea). In rest de problemele specifice se ocupa tehnocratii din domeniu, secretari de stat, directori de Directii, consilieri, etc. Eu, unul, citindu-va articolul si vazand si fragmente filmate din timpul audierii m-am speriat efectiv de rautatea rece cu care membrii Comisiei Juridice au inconjurat-o precum si de sadismul afisat de acestia cand au simtit ca d-na Guseth s-a incurcat, s-a blocat precum si de taria afisata de ministrul nominalizat. Prin prisma acestor interese majore ( de a avea oameni potriviti la locurile potrivite de la conducerea Magistraturii) mie, doamna Guseth, in lipsa unei Monica Macovei sau a unei Laura Stefan, mi se pare omul cel mai potrivit la locul potrivit. Iar voi, CP si DT, iertati-mi, rogu-va, comparatia cordiala imi pareti precum unii din cei mai dragi scriitori mie.
  • +2 (2 voturi)    
    Audiere? Nu, execuție în direct! (Marţi, 17 noiembrie 2015, 3:20)

    Verginia [anonim]

    Acum sincer, n-ați observat că a fost o execuție în piața publică? Liber la nominalizări, fraților! Aștept un foarte competent corupt din sistem, cu studii de specialitate. Poate atunci că veți fi mulțumiți.
  • +2 (2 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 17 noiembrie 2015, 7:47)

    NL [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    doar (Marţi, 17 noiembrie 2015, 7:55)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    imi imaginez cum ar fi sters pe jos Laura Stefan cu toti "cuvantatorii" din comisiile reunite....

    D-na Guseth a dat o lovitura societatii civile...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by