Primele concluzii dupa turul 1. Plus paradoxul unei tari in care mortii voteaza linistiti, iar viii au probleme

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 3 noiembrie 2014, 10:40 Actualitate | Opinii


Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Informatiile partiale oficiale arata ca Victor Ponta are aproape zece puncte in fata lui Klaus Iohannis si a trecut pragul psihologic de 40%. Iar locul trei e ocupat de Calin Popescu Tariceanu, ceea ce il pune pe Ponta in pozitia de favorit pentru turul 2. Masinaria de strins voturi a PSD a functionat, poate nu atit de bine cit se astepta partidul dupa sutele de racolari. In absenta retelei de partid, Monica Macovei a ratat declansarea unei miscari reformiste, iar Elena Udrea a ramas cu palida consolare ca a depasit-o la mustata pe rivala sa politica. Evenimentul major al alegerilor a fost haosul din diaspora, evenimentul care a umbrit sarbatoarea din PSD.

Primele concluzii ale alegerilor (dupa centralizarea voturilor din 91,33% din sectiile de vot):

- structura ciudata a repartiei votului rural - urban in timpul zilei. Dimineata, votul in rural a fost neasteptat de scazut (complet necaracteristic), dar el a crescut dupa-amiaza (iarasi, complet necaracteristic). Primele informatii arata ca leadership-ul PSD s-a mobilizat dupa aparitia primelor date privind prezenta si a sunat mobilizarea catre primari, mobilizare care s-a produs efectiv dupa-amiaza

- numarul mare de voturi pe listele suplimentare. HotNews.ro a semnalat de-a lungul zilei de vot ca sint judete precum Giurgiu, Olt, Mehedinti, Valcea (ne-turistice, fara studenti) in care nu se justifica la prima vedere prezenta masiva de pe listele de vot. Vom continua verificarea datelor publice pe parcursul zilei

- Marea problema a fost votul in diaspora. Zeci de mii de cetateni romani s-au simtit umiliti de procedurile greoaie de vot, probleme principale fiind doua: numarul mic de stampile/cabine de vot si completarea laborioasa a declaratiei pe proprie raspundere. Haosul a degenerat in citeva orase europene odata cu inchiderea sectiilor de vot la ora legala 21.00, facind necesara interventia fortelor locale de ordine. Ce s-a intimplat in strainatate de subiect de discutie in sine, dar intrebarea de o suta de puncte e urmatoarea: va ceda Guvernul PSD presiunii publice uriase si va fluidiza votul in turul 2, cu riscul ca Iohannis sa fie beneficiarul evident al zecilor de mii de voturi? Sau Guvernul va risca un nou scandal public, doar pentru a-si limita pierderile previzibile?

- Victor Ponta si-a depasit tinta de 37,5% (scorul de la europarlamentare) asumata inaintea primului tur si se plaseaza ca favorit, mai ales ca iepurele sau, Calin Popescu Tariceanu, s-a clasat pe locul trei (5,4%). Fireste ca nu putem socoti mecanic transferul voturilor in turul doi, dar Ponta are la indemina si electoratul lui Dan Diaconescu (circa 4%), Vadim (3,6%). Ponta a ajuns la 40,01%, e posibil sa varieze usor in functie de rezultatele din diaspora si de la restul de 8,7% din sectiile de vot. Masinaria de voturi a PSD a functionat bine, in ciuda faptului ca partidul a pierdut cativa dintre baronii aducatori de voturi.

- E de urmarit jocul complicat de putere din interiorul PSD in acest zile: isi va impune Victor Ponta premierul preferat din afara PSD, sau partidul va presa pentru un membru de partid?

- Prezenta a fost usor mai mica decit in turul 1 din 2009 (53,1% fata de 53,52%), dar marea noutate este scaderea semnificativa (de la 56,3% la 53.21%) a prezentei in mediul rural. Pentru turul doi e probabil o crestere a prezentei la vot, si ramine de vazut care va fi impactul asupra procentelor

- Victor Ponta trebuie sa-si asume acum numele viitorului premier. El a dat de inteles ca ar putea fi Tariceanu, dar sint suficiente procentele acestuia in primul tur pentru a) securiza victoria lui Ponta si b) a convinge PSD ca merita sa dea postul de premier din mina? Marti va fi ziua decisiva, in carti e si numele lui George Maior, seful SRI.

- Scorul Monicai Macovei e o dezamagire pentru sustinatorii sai si pentru suporterii agendei sale dure, reformiste. Citeva motive posibile ale esecului: lipsa retelei de partid, incapacitatea organizatorica de mobilizare&urmarire a votului, incompatibilitatea cu agenda reala a populatiei. Discutiile despre un nou partid sint hazardate in acest moment, pentru ca suportul popular e mic: Macovei are, in acest moment al numaratorii, cu 50.000 de voturi mai mult decit Dan Diaconescu. Pare ca momentul unui reset in politica interna mai are de asteptat.

- Elena Udrea are un scor sub cel al partidului la europarlamentare (5,17% fata de 6,21%). Ramine de vazut daca se va agata de scaunul de lider al PMP si va fi sprijinita de Traian Basescu, sau daca presedintele va forta o schimbare de leadership. E evident ca in actuala formula PMP si-a epuizat resursa de crestere si e pe trend descendent.  A devenit clar ca Traian Basescu nu mai are nici el forta de tractiune, cu credibilitatea serios afectata de sprijinul dat Elenei Udrea

- Au lipsit marile scandaluri de frauda, semn ca liderii PSD au fost extrem de prudenti dupa valuld e anchete DNA. In lipsa fraudelor, un rol major l-au jucat primarii si consilierii racolati prin Ordonanta de urgenta

- Iohannis a strins 30,5%, un scor peste suma matematica a rezultatelor PDL (12,2%) si PNL (15%) de la europarlamentare. Are Iohannis bazin de crestere? Cum va negocia intre tururi cu Udrea, Macovei, Kelemen Hunor? Raspunsurile - dupa turul 2

- UDMR isi pastreaza intiietatea in comunitatea maghiara dupa ce a fost confruntata in premiera cu o candidatura rivala la prezidentiale. Kelemen Hunor, candidatul UDMR, a obtinut 3,66%, adica aproape acelasi scor ca in 2009 (3,83%). Contracandidatul sau, Zsolt Szilagyi, a strins doar 0,58%

- Casele de sondare care au realizat exit-poll-urile au dat rezultate foarte aproape de rezultatele oficiale (Romania TV/CSCI si Antena 3/Sociopol), cu un plus de acuratete pentru sondajul IRES facut la comanda Digi 24. Probleme mari la sondajul prezentat de Realitatea TV



















40409 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    mortii voteaza (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:47)

    jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator]

    in urma cu o luna un var de-al sotiei a adunat CNP-urile rudelor mai in varsta din familie, plus pe ale bunicilor, care deja au murit. motivul: are el un proiect mare in Bucuresti. el, tanar sub 30 de ani, lucrand in capitala si fiind originar dintr-un oras din Moldova. oare cat o fi costand un CNP al unui mort care voteaza ?
    • +12 (12 voturi)    
      raporteaza-l! (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:34)

      AndraValentina [anonim] i-a raspuns lui jijelul , troll platit de ruznaci

      Si de ce nu l-ai raportat la politie?
      stam cu mainile in san cand vedem astfel de fapte, in loc sa le raportam!
      ce daca e varul! mama , bunica! e vorba de viitorul meu, al tau, al nostru!!!!
      • -1 (3 voturi)    
        e varul sotiei...sa ramana sotul pe drumuri ? (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:55)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui AndraValentina

        e o dilemma la care nu ne va raspunde...
        • -5 (5 voturi)    
          este vacanta la scoala (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:41)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Parintii merg cu copii la tara in zonele alea. asta justifica listele suplimentare din acele judete. Nu va mai zbateti atat. Mergeti si votati. Vrem democratie, acum asta e, mergem cu majoritatea.
          • +4 (4 voturi)    
            Cel mai ilogic raspuns posibil! (Luni, 3 noiembrie 2014, 16:55)

            epishebe [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Sigur, pe vreme urata din mijlocul toamnei parintii merg la tara cu copiii din clasele 1-4 (care intr-adevar sunt in vacanta, dar numai ei) si, fii atent aici, mult mai multi in judetele rosii! Mai, sa fie!
            • -1 (1 vot)    
              In judetele alea asta e traditia (Miercuri, 5 noiembrie 2014, 0:39)

              ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui epishebe

              In fiecare vacanta se merge la tara. Satele nu sunt la 10 km de orase, precum in Transilvania sa poti da o fuga cu masina la orice ora. Intelege cultura locala si judeca dupa analizand niste cifre.
      • +4 (4 voturi)    
        greu (Luni, 3 noiembrie 2014, 12:02)

        jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator] i-a raspuns lui AndraValentina

        ar fi cam greu sa il raportez. sunt la cateva mii de km distanta de el si de tara. plus ca abia am aflat de patanie...
        • +4 (4 voturi)    
          DNA sa compare llistele decedatilor cu cele electo (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:21)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui jijelul , troll platit de ruznaci

          DNA ar trebui sa ia toate actele de deces si sa le compare cu listele electorale.
    • +3 (3 voturi)    
      Semnati petitia! (Luni, 3 noiembrie 2014, 13:16)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui jijelul , troll platit de ruznaci

      http://www.petitieonline.com/demisia_titus_corlatean
      • 0 (2 voturi)    
        petitii online (Luni, 3 noiembrie 2014, 18:14)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        doar de curiozitate: a avut vreodata efect vreo petitie online?
  • +10 (12 voturi)    
    ponta castiga (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:49)

    xanti [utilizator]

    Daca calculati bazinul lui Klaus rezulta ca are de luat voturi de la Macovei si Udrea,foarte putin nici 10%
    Intrebare:dupa ce Macovei si Udrea l-au diabolizat pe Klaus cati dintre alegatorii acestora se vor mai duce la vot?
    • +13 (15 voturi)    
      am votat macovei, si votez Johanis (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:53)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      in turul al II lea, sunt convins ca multi vor face asa...iar in mediul rural oamenii s au lamurit..si vor vota johanis..asta pentru ca sa cum s a spus in articol feseneii se tem de DNA ca dracu de usturoi...astfel oamenii din mediul rurarl..pot gandi cu capul lor nu cu secretiile de la latrina 3 sau raitaru tv
      • +14 (14 voturi)    
        Frauda: Semnaturi sustinere de 25 ori cit voturile (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:12)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Dau un exemplu ilustrativ, candidatul Mirel Mircea Amaritei (Prodemo) a obtinut 0.08% ceea ce inseamna vreo 8000 voturi in timp ce la inscrierea in cursa prezidentiala a prezentat aproximativ 200 mii semnaturi de sustinere adica de 25 ori mai multe decit voturile pe care le-a luat efectiv.

        Acesta este un caz clar de frauda cu iscalituri de adeziune! Cazul trebuie semnalat DNA-ului.
        • -1 (7 voturi)    
          nu sunt de acord (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:51)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          a semna pt dreptul cuiva de a candida inseamna a avea o atitudine prodemocratica.
          eu am semnat lista lui tariceanu desi stiam ca nu voi vota cu el.
          • 0 (4 voturi)    
            cumva marturisire de frauda aici? (Luni, 3 noiembrie 2014, 16:59)

            epishebe [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            Nu de alta, dar legea este similara pentru semnaturi ca si pentru vot: o singura semnatura, o singura stampila. Adica nu ai voie sa semnezi pentru mai multi candidati.

            P.S. Ce treaba are sula cu prefectura? De cand democratia inseamna ca trebuie sa candideze toti? Sa aiba dreptul, da. Dar daca au si sustinatori. Sau invatam de la Ponta? Educatie pentru toata lumea = diplome pentru toata lumea? Drept de a candidat pt. toata lumea = presedinte toata lumea?
            • 0 (0 voturi)    
              democratie (Luni, 3 noiembrie 2014, 19:07)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui epishebe

              inseamna pluralism politic. daca sunt de acord sa candideze NUMAI persoana agreata de mine,asta inseamna fascism. eu sunt de acord ca si altii au drept de a candida,altfel nu am mai vorbi de ALEGERI. nebunia comunista a alegerilor cu candidat unic,dvs despre asta vorbiti aici.
              apropo,ca tot va dati jurist, indicati paragraful din legea electorala in care scrie ca nu ai voie sa semnezi pe listele mai multor candidati.
              dta confunzi listele de sustinere cu votul. iar daca votez doi candidati nu e frauda ci se anuleaza votul. mai ganditi inainte sa va dati cu parerea.
              si vedeti ca nu am scris nicaieri ca democratia inseamna ca TREBUIE sa candideze TOTI.Oamenii au drepturi de care uzeaza au nu.si ce ar fi rau daca toti ar avea educatie si diplome? ar fi poate mai putini imbecili. poate.
        • +1 (1 vot)    
          ..doar s-au facut ca verifica... (Luni, 3 noiembrie 2014, 15:45)

          Iulian_c [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          In lege zice ca poti "sustine" un singur candidat (adica sa semnezi doar pentru unu) ... (proasta lege ca poate eu vreau sa vad 3 simpatici care dezbat dupa ce au fost validati ) ...
          ...shmecheria e ca atunci cand stau aia cu listele pe strada nu te informeaza ca poti sa semnezi doar pentru unu .... daca BEC nu are chef sa bage in calculator cnp-urile zice ca merge dupa notorietate ...

          Oricum ..... nu se mai fura voturile cu zecile si cu autocarele ... ala e praf in ochi .... e la alt nivel ....
          Studiu de caz BACAU :

          Daca luam in calcul cifrele de la referendum 2011 ( cred ca pe alea se bazeaza BEJ ) populatia judetului aprox 616.000 ..... din care 18% max 15 ani (adica nu au ajuns sa voteze anul acesta) am avea oficial aprox 505.000 de votanti ... De unde au ei 602.000(BEJ-ul) ? e cam barbara diferenta...
          Cred ca nu se mai fura cu zecile ca bate la ochi... dar cu zecile de mii pare ca nu ar face nimeni treaba asta ....oare ?!?!
      • +3 (9 voturi)    
        corect (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:25)

        AntonPann [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Nu m-as grabi s-o 'ingrop' pe mme Macovei, stai sa numaram voturile din strainatate. Eu cred ca are sanse sa iasa pe locul 3.
        • +5 (7 voturi)    
          evident, INSA sa ne concentram (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:54)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui AntonPann

          pe Putregaiul fesenist care nu trebuie lasat sa ajunga la Cotroceni, e simpu..sa se voteze NU Ponta !
        • +3 (5 voturi)    
          sanse sa ce?.. (Luni, 3 noiembrie 2014, 12:48)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui AntonPann

          1. din diaspora chiar daca ia 50%, tot inseamna mai putin de 1% real..
          2. nu sunt de acord cu comentariul lui Cristian Pantazi - "suportul popular e mic". pai or fi ei doar cateva sute de mii, dar fiecare face in societatea noastra cat 20 de votanti care plang dupa OTV. puterea elecotratului MM nu sta in voturile propriu-zise pe care le poate da la alegeri, ci in influenta pe care o poate avea in societate. sa nu uitam ca in Romania nu sunt nici macar 1 milion de cetateni care contribuie la bugetul statului mai mult decat primesc. daca ii ai pe aia in spate, incolonati, coordonati si hotarati sa schimbe ceva.. pot schimba orice!!
      • +3 (5 voturi)    
        80% din votanti au dat semnatura de sustinere!!?? (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:59)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Au existat:
        - 7.6 milioane semnaturi sustinere
        - 9.5 milioane voturi valabil exprimate
        Concluzie:
        80% din cei care au furnizat vot valid pe 2 Noiembrie 2014 au dat o semnatura de sustinere pentru unul din candidati?!!!

        Un sondaj de opinie ar putea lamuri cu eroare de +/-3% cit de mare a fost frauda listelor de sustinere, cu doar doua intrebari simple:
        1) Ati votat pe 2 Noiembrie 2014?
        2) Ati semnat pentru sustinerea unuia din cei 14 candidati prezidentiali?

        Daca numarul celor care spun ca si-au dat adeziunea impartit la al celor care zic ca au votat nu da 80% +/-3 % lucrurile sunt in neregula.

        Probabil cifra celor care intr-adevar au semnat nu este peste 20% din cea a celor care au votat pe 2 Noiembrie 2014. Restul este frauda cu iscalituri de adeziune false.

        Chiar daca colectorii de semnaturi bateau din usa in usa pe la toate locuintele din Romania si este greu de crezut ca ar fi putut stringe 7.6 mil. iscalituri ceea ce inseamna mai mult de una pe familie de trei membri la un numar de locuitori cifrat la 22 milioane persoane.
    • +14 (16 voturi)    
      raspuns (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:56)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ne va uni ura pentru ponta.
      • +3 (5 voturi)    
        regret... (Luni, 3 noiembrie 2014, 12:06)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        dar cei mai multi sunt uniti in ..apatie si degringolada.Cu aripa dreapta fracturata si macinata intern, cum poate cineva sa nu remarce (la fel ca dl Pantazzi in articol) ca masinaria FSN/PSD, (strunita de consilierii AMERICANI !) functioneaza? Si ca "dreapta" nu are masinarie?
        Ce ma exaspereaza pe mine e usuratatea cu care privesc invinsii si unii ,,spre 2016 si 2020 (gen Moise guran) cand ACUM e durere mare...
      • +4 (6 voturi)    
        Toti contra lui Ponta! (Luni, 3 noiembrie 2014, 12:18)

        Cristi_B [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        Eu am votat cu Vadim Tudor in primul tur, dar in al doilea tur voi vota Johanis.

        Ponta nu trebuie sa ias presedinte!!!
      • +2 (2 voturi)    
        nu ura (Luni, 3 noiembrie 2014, 13:54)

        adaagape [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        ci dezgustul
    • +4 (8 voturi)    
      Sper ca multi (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:56)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Eu ma duc, pentru ca alternativa e ponta.
    • +3 (7 voturi)    
      toti! (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:06)

      haddess [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      pentru ca niciunuia nu ii lipsesc doage! daca nu se duc la vot, viorel va castiga 100%
      dintre oricare doua rele, el reprezinta raul cel mai mare
      • -3 (5 voturi)    
        bucuria ta bahica (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:56)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui haddess

        are un nume ?
  • +5 (9 voturi)    
    Mda (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:54)

    electron [utilizator]

    "Va ceda Guvernul PSD presiunii publice uriase si va fluidiza votul in turul 2, cu riscul ca Iohannis sa fie beneficiarul evident al zecilor de mii de voturi?"
    Nu
    "Guvernul va risca un nou scandal public, doar pentru a-si limita pierderile previzibile?"
    Da
    Pur si simplu nu ii intereseaza la adapostul acelui 70% de la parlamentare, cu parlamentul in buzunar, pur si simplu nu o sa ii intereseze.
    Plus opozitia este slaba, moale, nu o sa fie manifestari majore, sindicatele sunt in buzunarul PSD, pensionarii si bugetarii tot acolo.
    Votantii ne PSD sunt prea ocupati cu mersul la servici.
    Rosia Montana a fost salvata(?) Arafat este acolo unde este, restul nu intereseaza pe nimeni.
    Poate o sa fie o demonstratie anemica (ma indoiesc) si prin primavara lumea nici nu o sa mai tina minte cum PSD a interzis practic votul in strainatate
    • +1 (1 vot)    
      perfect de acord (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:56)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui electron

      indubital asta vor face pt ca este in interesul lor si NU RISCA NIMIC daca o fac.
      Romanii din strainatate sunt scosi din joc in cel mai simplu mod posibil.
      Stramosii nostri isi asteptau dusmanii in locuri stramte,rovine posade poduri [mai mult sau mai putin inalte]
      Acum psd le pregateste romanilor ostili din strainatate o sala de vot mica,cu cabine si stampile putine,sectii electorale cate una hai 2 pe tara... si sa nu uitam mlastina birocratica cu declaratiile pe proprie raspundere.
      treaba functioneaza brici. vae victis!!
    • 0 (0 voturi)    
      Te contrazic (Luni, 3 noiembrie 2014, 17:03)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui electron

      https://www.facebook.com/events/368958699930227/
  • -10 (14 voturi)    
    Viata-i trista... (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:54)

    GabiOprea [anonim]

    Meciul dintre cele doua rivale deja arhicunoascute a fost castigat de cea mai valoroasa : Elena Udrea...domnu' Pantazi, a castiga " la mustata " inseamna 10-15 voturi, nu peste 60.000,ce zici, iti retragi cuvintele? Mm? Lasa, nu-i mai plange pe umar, isi va face partid, e incapatanata, iar in 2016 va obtine fara discutie 4%, cu atat mai mult cu cat va avea un membru distrugator de imagine, Cr. Preda...plus celebrii sorbonauti...ehhh, e trista viata,nu?
    • 0 (2 voturi)    
      iegzact (Luni, 3 noiembrie 2014, 13:55)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui GabiOprea

      udrea a luat sub scorul partidului. trist, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      60 mii (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:58)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui GabiOprea

      la un electorat de 18 milioane sau 9 milioane votanti e un fleac. cam 1 om la 500.
  • +10 (10 voturi)    
    Ponta nu a strans mai mult decat partidul (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:57)

    MariusNi [anonim]

    Partidul a strans 37.5% la europarlamentare pentru ca liderii PSD l-au sustinut pe Mircea Diaconu lucru ce i-a costat in jur de 5%. Deci PSD avea oricum 42.5%. Ponta are un scor sub potentialul PSD.
    • -6 (10 voturi)    
      Sa nu te ingrijoreze (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:41)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

      soarta lui Ponta,mai bine vezi de soarta catindatului tau ,Klusica!!!
      • +2 (4 voturi)    
        22.12.14, nu uita (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:50)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        atunci s ar putea sa te ingrijoreze pe tine ce e/ceva fi cu el..si cat de repede vine duba fie a lui ghita..la portita fie duba DNA ului...
    • -5 (7 voturi)    
      hmmm... (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:55)

      Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

      Da, iar acum multe voturi s-au dus de la PSD la Tariceanu pentru a-icreste sansa de a fi nominalizat prim ministru. De fapt, dintre toti candidatii, singura fata de presedinte o avea Tariceanu.
      In turul doi, voturile se vor intoarce cu siguranta la Ponta.
  • +5 (7 voturi)    
    Of! (Luni, 3 noiembrie 2014, 10:59)

    Bittick [utilizator]

    Pe mine inca ma roade o intrebare: va juca ICCJ vreun rol in alegerile astea? Daca, cu multe eforturi si emotii iese, sa zicem, Iohannis presedinte, ce va face ICCJ pe 18 nov.? Cat de credibila va fi decizia luata de ICCJ in ochii alegatorilor unuia sau altuia dintre candidati?
  • -2 (8 voturi)    
    54-46 (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:01)

    Gustav666 [utilizator]

    Trebuie sa fie cineva de o naivitate fara seaman sa creada ca electoratul lui Tariceanu va vota cu Iohannis in turul doi. In conditiile in care Tariceanu va avea sustinerea lui Ponta si a PSD pentru functia de prim ministru, aceasta decizie va aduce alaturi de noul partid liberal inca o parte insemnata a liberalilor din ACL. Mai adaugam majoritatea votantilor lui Vadim, Diaconescu, Melescanu si chiar o buna parte din unguri.
    Scor final: 54-46 pentru Ponta.
    • 0 (2 voturi)    
      il inversam pe 22.12.14 (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:51)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      atunci va fi bine ? scorul ma refer
  • -7 (17 voturi)    
    mai am eu o concluzie (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:06)

    Mazeta [utilizator]

    Presa "de dreapta" a inregistrat un esec lamentabil. Poate ar trebui sa inceapa reforma cu ea insasi.
  • -3 (9 voturi)    
    Cand doua se cearta => Tariceanu castiga. (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:16)

    prostu satului [utilizator]

    Felicitari tuturor deontologilor care din zori, pana in seara au diabolizat candidatul PMP Elena Udrea , singura care a reusit performanta sa rupa din electoratul de stanga dupa cum se poate simplu observa din rezultatele obtinute in regiunile comuniste.

    Felicitari si doamnei Monica Macovei care dupa ce in toata campania a atacat-o pe Udrea s-a plasat in urma acesteia.

    Atacati in continuare PMP si o sa aveti o democratie mimata de 2 partide : PNL + PSD , care se vor succede la putere prin rotatie.
    • -1 (3 voturi)    
      pmp (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:03)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui prostu satului

      este un fel de unpr v 2.0, traseism institutionalizat? mda...

      a rupt din stanga gospodinele mopiste politiciene wanna be. Stai linistit ca alea se vor intoarce la matca psd
  • -1 (9 voturi)    
    MONICA MACOVEI (Luni, 3 noiembrie 2014, 11:46)

    pointless man [utilizator]

    Deși o apreciez, am încredere în ea și o stimez, NU am votat-o din simplul motiv al misoginismului fioros care domină mentalul nostru colectiv. Restul poveștii cu partidul etc. este nesemnificativ în fața primitivismului nostru mioritic.Totuși, e bine că a spart gheața - de undeva trebuie început.
  • -1 (1 vot)    
    alegeri (Luni, 3 noiembrie 2014, 13:44)

    RodicaOtelea [anonim]

    Dle Pantazi , ati uitat de cele 2,6% ale Fortei civice. Deci 30% ! Iohannis nu adduce nici un plus spre deosebire de Ponta care la europarlamentare a avut 37,6 si acum 40,33.
  • +7 (7 voturi)    
    Nu pot decat (Luni, 3 noiembrie 2014, 14:47)

    KostasP [utilizator]

    Sa ma felicit (pt a nu stiu cata oara) ca am plecat din tara asta. Ro are ceea ce merita, nu am nici cea mai mica indoiala in sensul asta. Ponta si psd vor da timpul inapoi cu 25 de ani.
    • 0 (2 voturi)    
      Pai daca ar putea da timpul inapoi cu 25 de ani... (Luni, 3 noiembrie 2014, 16:35)

      RytMx [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ...ar indeplini visul majoritatii romanilor, care e clar (prin votul, discutiile, comentariile la articole) ca si-ar dori mai degraba viata parintilor lor, in care iti tii gura dar "partidul" iti da loc de munca, locuinta, cate putina mancare si putina distractie.

      Pana la urma poate ca nu ar fi asa de rau cu Ponta si ortacii lui, DACA ar putea da timpul inapoi si re-crea anii '70-80.

      Dar nenorocirea tuturor (cei de standa, cei de centru, cei de dreapta, Ponta insusi) e ca nimeni nu poate da integral timpul inapoi.

      Romania e acum parte dintr-o hora din care nu se poate retrage asa de usor.
      • +2 (2 voturi)    
        Mda (Luni, 3 noiembrie 2014, 17:13)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui RytMx

        Eu ma refeream la felul in care erau controlate institutiile acum 25 de ani si coruptia de atunci. Dar pt marea majoritate conteaza sa aiba ce manca si bea. Justitia este prioritatea 4 sau 5 pe lista lor (vezi voturile pt Monica Macovei).
    • 0 (0 voturi)    
      si eu (Marţi, 4 noiembrie 2014, 0:53)

      bfghbfgnfg [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      mi-am facut bagajele
  • 0 (0 voturi)    
    depunere plangere (Luni, 3 noiembrie 2014, 15:10)

    Adrian_. [utilizator]

    cui trebuie sa ne adresam pentru a depune o plagere impotriva BEC si MAE pentru impiedicarea dreptului la vot?
    • 0 (0 voturi)    
      Vorbeste cu IPP (Luni, 3 noiembrie 2014, 15:31)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_.

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-18448014-institutul-pentru-politici-publice-cere-vot-prin-corespondenta-pentru-romanii-din-diaspora-anunta-ofera-asistenta-juridica-gratuita-oricarui-roman-din-afara-care-judecata-ministerul-externe.htm
  • +2 (2 voturi)    
    o singura sansa (Luni, 3 noiembrie 2014, 16:00)

    cris64 [utilizator]

    Avem o singura sansa. Toti cei ce se sustin a fi de dreapta ( politicieni, oameni de afaceri, mass media, oameni din cultura), impreuna cu Johannis si chiar presedintele ( si asa nu mai are nimic de pierdut ) sa se urce intr-un autocar si sa faca un tur al tarii. Poate asa vor reusi sa-i convinga pe romanii scarbiti de politic ca merita sa voteze, ca Romania mai are o sansa.
  • +2 (2 voturi)    
    De ce sa ne mai ascundem dupa deget? (Luni, 3 noiembrie 2014, 17:07)

    LiviuX [utilizator]

    E clar, inca o data ca asta e nivelul romaniei secolului 21. Nu face dacat sa comfirme inca o data ca am facut foarte bine plecand din tara, si la fel ca nu merita nici macar sa ma gandesc sa ma intorc.
    La o diferenta asa de mare nu mai poate fi vorba de o fraudare a votului ci e clar ca asta vor romanii: sa fie condusi de hoti si incompetenti. Un semnal in acest sens a fost dat inca de la alegerile locale (care culmea, au fost si uninominale, deci nici macar scuza ca ai votat partidul si asta ti l-a plasat pe castigator - dar cum poti vota un partid care pune hoti pe liste??!!), cand am vazut ca nastase a iesit detasat din primul tur (si alti cativa ca el). Dar mai speram, nu fusese inca condamnat atunci... Acum insa nu mai e nici un dubiu.
    • -1 (1 vot)    
      sa observam ca... (Luni, 3 noiembrie 2014, 18:41)

      egroeg5 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      aproape 47% din votanti n-au mers la urne si ca,este foarte posibil,in turul II ,sansele lui Johaness de a atrage voturi in plus sa fie mai mari.Daca ma gasndesc bine,"disciplina de partid psd-ista " a scos la vot simpatizantii psd si nu prea mai au de unde sa scoata in plus un numar semnificativ de voturi. eu tot mai cred in mintea cea de pe urma a romanilor,rurali sau urbani,pensionari sau alti oameni necajiti, si nu cred ca punga de malai data,mai curand a bataie de joc,o sa le darame constiinta.
  • +1 (3 voturi)    
    Singura concluzie (Luni, 3 noiembrie 2014, 17:52)

    Kentt [utilizator]

    Vor emigra şi mai mulţi români.
    În ţară vor rămâne şi mai puţini români nemanipulabili.
    PSD-ul va fi şi mai puternic.
    Ţara va fi şi mai debilă.
    Până când va dispărea.
    Din prostie.
    O naţiune poate să dispară din prostie.
  • 0 (4 voturi)    
    Dreapta (Luni, 3 noiembrie 2014, 18:06)

    obs. [utilizator]

    Cine a defectat dreapta? Evident Crin cand a realizat monstrul USL-ul. Pacatul jumatate iertat prin faptul ca tot el l-a spart. Basescu a gresit visand la o dreapta nou si curata si s-ar putea sa piarda totul. Detasandu-se mai putin radical de pdl si cladind mai discret un pmp mai apropiat cu intelectualii avea sansa de a crea un pol de dreapta mai curat pentru anul 2016. Pnl ramas in afara era obligat sa se debaraseze de balast, apoi sa se ataseze si ei de polul de dreapta. Este evident Basescu doar consultant in pmp nu mai are suflul necesar ridicarii partidului la 25-30%.
    • 0 (0 voturi)    
      dreapta (Luni, 3 noiembrie 2014, 19:24)

      Bimbo [utilizator] i-a raspuns lui obs.

      cel mai mult a gresit Basescu cand a rupt PNL-ul si a creat PDL. In 2009 a facut guvernul cu PSD(care trebuia izolat) si NU a luat nici o masura anticriza de frica esecului la alegerile prezidentiale care urmau.A fost obligat sa i-a aceste masuri in 2010 cu rezultatele care se stiu,crearea USL si intarirea PSD.Ba mai mult a continuat cu greselile prin PMP-ul blondei si atacarea jenanta a lui Johannis.
  • 0 (2 voturi)    
    exista o posibilitate... (Luni, 3 noiembrie 2014, 18:20)

    egroeg5 [utilizator]

    de evitare a tertipurilor psd-iste privind votarea. Toti cei care pot interveni prin media sau direct sa se adreseze votantilor din tara sau din strainatate sa mearga la vot de la primele ore si in numar cat mai mare.Merita acest efort si rezultatele vor sustine candidatura lui Johannes,Ponta nefiind agreat de cea mai mare parte din cei care sunt plecati..Atunci degeaba se vor mai inchide portile...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version