Mizele turului 1

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 31 octombrie 2014, 16:31 Actualitate | Opinii


Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Una dintre tezele des auzite in aceasta campanie electorala a fost lipsa dezbaterilor pe programele candidatilor. E o teza partial falsa, pentru ca am avut suficiente evenimente relevante pentru a afla pozitionarile candidatilor: valul de dosare, tensiunile cu Rusia, probleme economice. E adevarat ca au lipsit dezbaterile fata in fata, dar cine a vrut sa se informeze a avut suficienta informatie la dispozitie.

Aceste premise fiind stabilite, iata care vor fi marile mize ale primului tur al alegerilor:


Vor continua lideri politici centrali si locali sa mizeze sinucigas pe fraudarea votului? Daca dupa toate anchetele DNA vor continua furturile electorale, inseamna ca sintem fie in prezenta unor inconstienti, fie a unor oameni care simt ca nu mai au nimic de pierdut

Va insemna Elena Udrea insolventa politica pentru Traian Basescu?
Daca scoate un scor sub cel al PMP de la europarlamentare, Elena Udrea ii va lasa lui Basescu un proiect situat in zona marginala a politicii. O eventuala revenire a lui Traian Basescu in politica va necesita eforturi uriase pentru recistigarea credibilitatii.

Va intelege electoratul ca PSD este esenta coruptiei?
Asa cum am mai scris, PSD are in acest moment zero sanse de reformare, iar Victor Ponta este exponentul sau. Zecile de dosare si anchete deschise in ultima perioada pe numele unor lideri de frunte au aratat un partid profund corupt, cu o agenda penala ce nu are nimic de-a face cu interesul public. Va intelege asta publicul?

Va reusi Iohannis sa seduca publicul prin stilul sau non-combativ?
Candidatul ACL a reusit sa nu creeze nici o tema majora de dezbatere, in afara situatiei sale locative. Rara performanta, dar poate sintem noi, ziaristii, prea obisnuiti cu lupta politica zgomotoasa. In plus, ramine de vazut daca PDL se va mobiliza cu adevarat pentru un candidat - in premiera - din afara partidului.

Ce efect au dosarele DNA asupra mobilizarii in teritoriu?
Chiar de la primele ore ale zilei de duminica, odata cu primele raportari ale prezentei de la Biroul Electoral Central, vom vedea ce prezenta se inregistreaza in judetele ale caror baroni sint arestati, consemnati la domiciliu sau cu diferite alte probleme penale: Constanta, Mehedinti, Prahova, Bacau, Braila etc.

Apetenta pentru agenda reformista a Monicai Macovei. Un scor mare al candidatului independent va arata ca o parte insemnata a populatiei sprijina aceasta agenda, iar pe acest sprijin Macovei poate construi un viitor partid. In plus, un scor bun va arata ca se pot aduna voturi si fara pomeni electorale si fara armate de partid. Un scor slab insa risca sa taie entuziasmul acelei elite care a sprijinit-o pe Monica Macovei si care si-a pus energia in slujba proiectului ei.

Va lua Tariceanu suficiente voturi pentru a deveni premierul propus al lui Ponta?
Victor Ponta da tot mai multe indicii ca il va alege pe Tariceanu premier si-i va coopta partidul la guvernare daca acesta atrage suficiente voturi. Daca fostul lider liberal va scoate insa sub 4-5%, va fi suficient pentru ca PSD sa inghita aceasta propunere pe nemestecate si sa renunte atit de usor la postul de premier?

Va fi zguduita pozitia UDMR de partid-dominant in comunitatea maghiara?
Daca Szilágyi Zsolt, candidat din partea Partidului Popular Maghiar din Transilvania (PPMT) ii va lua suficiente voturi lui Kelemen Hunor, atunci  primatul UDMR in comunitate va fi pus serios la indoiala, cu efecte profunde pe termen lung.

Credibilitatea sondorilor. In ultima luna am avut o multime de sondaje cu rezultate contradictorii, iar votul din primul tur va arata care dintre casele de sondare vor putea beneficia de credibilitate in continuare

Nu in ultimul rind, mobilizarea.
O prezenta crescuta la vot ar insemna un dezavantaj pentru candidatii care depind de armatele de partid si un avantaj pentru prezidentiabilii care pot aduce la urne categorii de electori care in mod normal stau acasa. Cine va reusi asta?

















16037 vizualizari

  • -7 (49 voturi)    
    Catfight (Vineri, 31 octombrie 2014, 16:38)

    Mazeta [utilizator]

    Câștigătorii sunt bine cunoscuți. Singura incertitudine a turului I este dacă Macovei va reuși sau nu să o depășească pe Udrea.
    • -1 (19 voturi)    
      Iti iei minusuri si cand esti 100% factual (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:02)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu e ok. Iti stiu bine agenda si stilul de comentariu, nu am nici un motiv sa te apar, dar chiar nu inteleg de ce ti-ai luat 2 minus-uri pt un comentariu 100% factual si adevarat. Asta este, intr-adevar, miza turului 1.
      • -3 (11 voturi)    
        Asta cu MM imi place, tine de masochism! (Vineri, 31 octombrie 2014, 22:37)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

        Fraieritii de Blaga vor sa mai traga o data sa fie siguri ca sunt cu adevarat fraieri!
    • +9 (11 voturi)    
      bine, mai exista o tema majora (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:04)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Scorul pe care il va lua Ponta este foarte important. Se prognozeaza sub 40% deja, ceea ce ar fi cea mai slaba performanta a PSD dintotdeanua, dar poate sa dea vina pe erodarea inevitabila a guvernarii. Daca insa nu-si atinge tinta propusa recent (37.5%) o sa fie discutii multe.
    • +14 (20 voturi)    
      Winner (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:12)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Judecand la rece, da, Macovei are multe sanse sa o depaseasca pe Udrea. Acest lucru va avea un imact major in modul in care se va face campanie de acum inainte, dand curaj si altor independenti, mai bine pregatiti dpdv economic/social sa ia atitudine prin implicare activa si nu doar prin comenturi seci.
      • +1 (3 voturi)    
        Si mai e ceva (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 7:54)

        dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        Nu uitati factorul emotional in caz ul victimizarii unui candidat.Sa ne amintim de rezultatul nesperat de bun la europarlamentare al actorului Diaconu,tot independent,sau al independentului Nicusor Dan(cred ca asa-l chema) mai inainte.Poate fi o situatie similara cu EU
        Eu votez cu MM,sotul cu EU ,ne-am "reprofilat"pe sprijinirea sexului frumos.Risc sa afirm ca oricine numai Ponta,nu....chiar daca exagerez.
    • +5 (13 voturi)    
      dap (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:18)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Variante pentru dreapta (cu si fara ghilimele):

      1 - votat cu Iohannis ca sa-i intre morcovul lui ponta mai rau decat e. Avantaj ar fi ca la 31-33 vor incepe unii sa vada ca se poate si servesc turul 2

      2 - votat Macovei. Fix pe principiul catfight. Pe langa mangaierea celor care cred in sanse zero, avantajul ar fi ca moare blonda de ciuda si-si vede valoarea reala, nu pe lista. Oricum, in turul 2 voturile se duc catre Iohannis, orice ar spune oricare dintre cele 2, mai putin ale lui cristiann80, mirunanumaistiucum, silvia_h si alti pupin.

      Decizii, decizii... ntz ntz ntz.
    • -6 (10 voturi)    
      Ntz (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 1:26)

      caroli.radu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Oricum ar fi, amandoua tot au fost depasite de Tariceanu, deci sincer e irelevant ce se intampla mai departe.
      • -2 (2 voturi)    
        Sunt de acord (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 22:28)

        Danndyklein [utilizator] i-a raspuns lui caroli.radu

        Tariceanu a ramas constant pe locul 3 in sondaje. Ceea ce e bine!
  • +21 (27 voturi)    
    Exact (Vineri, 31 octombrie 2014, 16:51)

    gamma [utilizator]

    Eu o votez in primul tur pe MM doar pentru simplul gand ca daca prin absurd ar fi votata masiv majoritatea clasei politice ar face frisoane . Nu datorita prezentei dansei in scaunul de presedinte (despre care cei realisti stiu cat de putina putere are ) ci pentru ca ar insemna ca boborul se trezeste .Oops ! Bineinteles sunt vise dar omul are voie sa viseze .
    • +12 (18 voturi)    
      Corect (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:41)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui gamma

      Asa mai adauga faptul ca eu voi vota MM pentru a incuraja astfel de candidati. Chiar daca este destul de clar faptul ca MM nu are cum sa ajunga in turul 2 si cu siguranta nu poate sa castige alegerile, ar putea totusi sa ramana in istorie ca si exemplu de urmat.
    • +2 (2 voturi)    
      Trebuie votat MM (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 16:04)

      PDT [utilizator] i-a raspuns lui gamma

      Votez Monica Macovei pentru ca o sa lase DNA sa isi faca treaba. O sa apere independenta justitiei. A dovedit cu fapte ca vrea asta.
      Plus ca da, ar fi groaznic pentru politicieni daca ar vedea ca poporul s-a trezit. Numai daca s-ar trezi...
      Plus ca cu cat mai multa putere o sa aiba MM, cu atata politicienii o sa tremure mai tare. Daca o voteaza multi o sa isi infinteze un partid nou nout. Cre o sa aiba o baza solida si o sa creasca...Romanii vor avea o speranta si nu o sa mai fie nevoiti sa aleaga intre vesnicu' PSD si PNL. PNL fiind fix ca PSd numai ca nu a reusit sa fure atat de mult. Mafie mai micuta acolo, dupa posibilitati. Si PMP e distrus thanks to Udrea.
  • +6 (12 voturi)    
    Dle Pantazi, ca de obicei : articol excelent ! (Vineri, 31 octombrie 2014, 16:58)

    Luke1 [utilizator]

    Scurt si la obiect !
  • +9 (11 voturi)    
    SMS-urile nesolicitate sunt legale? (Vineri, 31 octombrie 2014, 16:59)

    georgeb [utilizator]

    Tocmai am primit pe SMS un mesaj de la "Victor" in care imi multumeste ca ma voi duce la vot si ca sunt alaturi de "toti cei care gandesc". E legal?
  • +13 (25 voturi)    
    Hai Monica! (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:02)

    hot news [utilizator]

    Tu esti speranta noastra!
  • +13 (21 voturi)    
    Sa speram ca M&M va reusi sa mobilizeze (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:02)

    Luke1 [utilizator]

    destui dintre cei care pana acum se declarau "scarbiti" de politica ...

    Daca printr-o minune ar ajunge in turul 2 si apoi presedinte ar fi o sansa absolut fantastica pt RO sa se indrepte in directia corecta !
  • +10 (18 voturi)    
    Câteva opinii mici (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:52)

    corvus coraX [utilizator]

    Un Ponta sub 36% este scos din cursă. Nu are de unde să adune diferența. Efectul va fi o demoralizare imensă în rândul votanților tradiționali așa că pentru turul 2 s-ar putea să se învârtă în jurul a 35%...

    Un 8 sau peste 8% pentru Monica Macovei o va pune într-o poziție de forță în fața lui Johannis. Sper să nu facă compromisuri. Cert este că alegătorii Monicăi nu ar vota nici în ruptul capului cu Ponta însă, dacă Johannis nu va da garanții clare, mulți dintre ei vor refuza să-i dea un credit în alb. Johannis și staful lui vor trebui să se pregătească pentru cel mai greu deal din viața lor. Pentru că pot presupune ce condiții va pune Monica Macovei...

    Udrea are fidelizați aproximativ 3% (băsiștii orbi îi numesc eu fără nimic pejorativ). Îi găsesc mai apropiați de Ponta decât față de Johannis sau Macovei. O necunoscută rămâne Tăriceanu. Ideal ar fi să fie sub 4%....

    Întrebarea capitală este "Cât se va putea fura?!". Pentru că dacă se va fura mai puțin cu 50% cât estimez că s-a furat la referendum, Ponta iese din joc. Forever, doar dulăii PSD îl așteaptă la cotitură...
    • +7 (9 voturi)    
      Corectură (Vineri, 31 octombrie 2014, 20:04)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Efectul va fi o demoralizare imensă în rândul votanților tradiționali așa că pentru turul 2 s-ar putea să se învârtă în jurul a 45%...
      • -4 (4 voturi)    
        n-as crede... (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 5:54)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        Efectul va fi o mobilizare "pe viata si pe moarte" in randul primarilor PSD, asa ca... :-|
    • +2 (6 voturi)    
      Sunt de acord cu analiza (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 8:20)

      dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Am o singura observatie:basistii nu sunt orbi,au pariat corect pe castigator si e normal sa ramana fideli, acum, celei care a fost aleasa continuatoare a programului politic basescian.Orice am face,or cate calcule ne trec prin minte cu optiuni,un lucru e cert:il vom pomeni des pe pirat,imprevizibilul sef de stat care ne-a tinut vigilenti si ne-a invatat sa apreciem valoarea.
  • 0 (8 voturi)    
    despre sondaje (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:54)

    vbk [utilizator]

    Sondajele de pana acum nu sunt contradictorii ci chiar foarte asemănătoare indiferent de cine le face sau ce beneficiar au.
    http://i.imgur.com/NhPC0KB.jpg?1
    • 0 (2 voturi)    
      Manipulare (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:55)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui vbk

      Nu mai credeți tot ce vă zboară pe la ureche.
    • +1 (1 vot)    
      Să vedem cine sunt „sondorii” (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 16:02)

      Kentauros [anonim] i-a raspuns lui vbk

      INSCOP = Stefureac = SRI
      SOCIOPOL = Mirel Palada = Ponta
      IRES = Vasile Dâncu = SRI + Năstase
      CSCI = Dan Sultănescu = Ponta
      CCSCC = implicare în scandalul Uioreanu, mită etc. Cu toate acestea par ceva mai curăței.
      Deci 4 din 5 au o credibilitate cel puțin discutabilă iar cel care pare cel mai puțin implicat politic dă rezultatele cele mai defavorabile lui Ponta. Totuși, marja mare de eroare (la CCSCC este de +/- 3,2%) face discutabil aproape orice rezultat.
  • +7 (19 voturi)    
    Mda (Vineri, 31 octombrie 2014, 20:35)

    Miscarea Focul Dacic [utilizator]

    1. Monica Macovei este în acest moment pe locul 3 și distanța dintre ea si locul 2 nu este așa de mare cum arată sondajele; susținătorii ei lucrează zi și noapte.
    2. Susținătorii ei vor continua și mâine campania din „gură în gură” și online.
    3. Este de așteptat ca Sambata să explodeze o bombă electorală; dacă se întâmplă asta lucrurile pot deveni tragice pentru cel puțin unul din primii doi clasați, conform sondajelor.
    4. Sondajele bat câmpii: Ponta nu are mai mult de 34 %; și nu va mai crește; s-ar putea să scadă.
    5. Iohanis nu are mai mult de 24 %
  • +14 (20 voturi)    
    Votez Monica Macovei (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:16)

    PDT [utilizator]

    Votez DNA. Votez pentru ca mafiotii din PSD si nu numai sa intre in puscarie. Votez un om care nu e din sistem, care a dovedit ca poate face presiunilor si mai ales care doreste sincer sa duca Romania inainte. Si o sa se lupte pentru asta.
    Votez pentru ca DNA sa fie lasat sa isi faca treaba. Altfel banii o sa se duca in buzunarul catorva si restul o sa ramana in saracie ca si pana acum.
    • -9 (13 voturi)    
      Care treaba? (Vineri, 31 octombrie 2014, 22:43)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui PDT

      Sa-i dea lui Johannis voturile via Blaga? V-ati luat-o odata, mai trageti o data! Se numeste masochism...
  • -5 (9 voturi)    
    un scenariu sceptic (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 0:04)

    anonim3 [utilizator]

    Un tur I mediocru, cu Ponta 39%, Iohannis 29%, Tariceanu 8% (parte cadou PSD, dar propus premier), Macovei si Udrea la egalitate 6% etc.
    Nimic entuziasmant, nimic mobilizator.
    Si, atunci, vor mai reusi alegatorii care inteleg ce se intampla si care doresc sa aiba o tara civilizata sa se indarjeasca si sa convinga si pe altii sa lupte pana la capat in turul II ca sa oprim pe Ponta si pe acolitii lui si sa avem un presedinte decent? Trebuie incercat.
    • +4 (4 voturi)    
      TREBUIE votata Macovei (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 14:16)

      PDT [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

      Trebuie votata Monica Macovei pentru a-i da putere. A dovedit ca daca are ocazia poate sa lupte cu mafia si sa aiba rezultate. A creat DNA. Daca o sa fie presedinte o sa lase DNA sa isi faca treaba.
      Si e a 3-a in sondaje. Repet e dupa Johannis. Si sondajele is trucate deci poate are mai mult decat in sondaje. DAR E A 3-a IN SONDAJE. Lupta se da intre ea si Johannis. Chiar poate sa castige.
      Mentalitatea asta, hai sa cedam lupta fara ca macar sa luptam face bine numai PSD-ului. E clar ca MM e o varianta net mai buna decat Johannis. Klaus o sa lase (cu decenta) mafiotii sa faca ce vrea. Si ce vrea PSD-ul sa faca ? Sa decapiteze DNA in primul rand. Johannis s-a mai aliat odata cu PSD. Numai naivii pot crede ca dupa ce ajunge la putere nu o sa mai faca acelasi compromis. Mai ales ca o sa fie presiuni uriase asupra lui. Si el a facut compromisul cand nu era nici o presiune asupra lui. Numai ca sa ajunga la putere.
      Ce o sa faca acu ca sa se agate de putere?
      Navii sunt cei care zic ca Johannis e solutia cea mai pragmatica. Nu. E solutia cea mai lasa si proasta. O sa ai un Ponta mai tacut si mai civilizat. DRA o sa se intample ce s-ar intampla si daca Ponta ar castiga. Si anume decapitarea DNA. Johannis o sa-i lase pe fostii lui aliati sa faca asta. Totul foarte legal si civillizat.
      E sansa Romaniei acum sa mearga inainte. Sa voteze Monica Macovei. Sa faca un mare pas inainte in istoria ei chinuita.
      Sau sa fie "pragmatica", adica lasa si sa mearga incet dar sigur inapoi. Sa bage capu in nisip ca strutu....Si sa nu uitam ca Johannis poate fi declarat incompatibil. Deci nu e solutia cea mai buna de a-l bate pe Ponta. E solutia cea mai rea. Si Johannis nu o sa-l "bata" deloc pe Ponta. O sa se alieze frumusel cu el dupa alegeri. Trebuie sa fi naiv sa alegi Jonannis cand candideaza Macovei.
      Doar daca nu iti place sa-i vezi pe mafioti saltati non stop de DNA...
  • +9 (11 voturi)    
    La vot fratilor! (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 4:11)

    nescu [utilizator]

    O prezenta la vot de 65% ar insemna pentru ponta ratarea turului 2!

    Nu e o gluma, ci doar un simplu calcul matematic.
    Ponta nu poate aduna, cu toata masinaria PSD-ista mai mult de 3 mil voturi (Geoana, intr-un context mult mai favorabil pentru PSD, in 2009, a adunat 3 milioane)

    O prezenta de 50% ar insemna pentru Ponta 33%.

    Ce se intampla totusi la o prezenta de 65% ?
    Singurii care ar putea sa se mobilizeze sunt cei anti-Ponta, pentru ca bazinul electoral PSD va fi utilizat la maxim, indiferent de restul prezentei la vot.

    Ponta ar ramane cu cele maxim 3 mil. voturi, adica aprox. 25%!!! din totalul celor prezenti la vot.

    Imparirea voturilor ramase (ceilalti 75%) intre restul candidatilor ar putea duce la un rezultat de peste 30% pentru Klaus si peste 25% pentru Macovei.

    Ar fi cea mai frumoasa lovitura data PSD-ului!
    • -5 (7 voturi)    
      Sunt putin sceptic ... (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:00)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui nescu

      Nu stiu daca PSD chiar si-a epuizat resursele electorale. Mobilizarea si fraudarea PSD au de de obicei loc cu sistem - la parlamentare si locale se mobilizeaza tintit doar in circumscriptiile unde e musai nevoie, ca altfel ar castiga alti candidati. Asa ca e foarte posibil ca in fief-urile traditionale ale PSD (judetele muntene de langa dunare, Constanta, judete din Moldova) sa mai existe resurse masive, care pana acuma n-a fost nevoie sa fie folosite.

      In plus, masinaria de mobilizare a PSD a demonstrat pana acuma de fiecare data ca e de departe mai eficienta decat orice a putut face opozitia. Singura sansa, dupa parerea mea, ca in turul doi sa iasa altcineva decat Ponta (nu conteaza cine, oricine e mai bun decat Ponta), e ca electoratul anti-PSD/anti-coruptie/pro-DNA/pro-justitie sa se mobilizeze singur. Chestie care m-ar bucura, dar care nu s-a intamplat niciodata, din '89 si pana acuma.
      • +4 (4 voturi)    
        Scepticismul asta serveste PSD-ului (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 14:19)

        PDT [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Scepticismul asta e fix ce ii trebuie PSD-ului. Daca oamenii inteligenti nu ies la vot castiga sigur. Nu au asa mult alegatori cum sustin, doar ca aia ies la vot. Sunt foarte disciplinati. Ceilalti romanii, care nu sunt hoti sau asistati sau spati pe creier sunt mai multi. Totul e sa iasa la vot.
        Felul asta de a vedea lucrurile e promovat subtil tot de PSD. Sa nu iasa decat turma lor disciplinata la vot. Asa sigur castiga. Singura sansa a Romaniei e sa iasa lumea masiv la vot.
  • 0 (6 voturi)    
    Haideti sa facem un exercitiu de imaginatie (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:26)

    Gornistul [utilizator]

    Sa ne detasam pentru o clipa de cea mai murdara campanie electorala din 90 incoace si sa ne imaginam un scenariu care ar da fiori reci PSD-ului: Constitutia sa dea drept de vot doar celor care au absolvit cel putin scoala generala. Adica nu ar avea drept de vot acea mare masa prea usor manipulabila de votanti. Ar fi prea frumos...
  • +2 (6 voturi)    
    Valorile occidentale nu țin de scor (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:42)

    Claudiu T. [utilizator]

    "Un scor slab insa risca sa taie entuziasmul acelei elite care a sprijinit-o pe Monica Macovei"?
    Frate, tu crezi că votez Macovei așa... că atunci când n-am mai mers pe stadion că pierduse echipa favorită? Nu, domnul meu.
    Votez pentru dreptul conaționalilor mei mai puțin informați de a avea o "țară ca afară", o votez pentru a sprijini JUSTIȚIA, o votez pentru ceea ce a făcut deja.
    Problema nu se pune relativ la scor. Nu faci ceea ce trebuie ca să primești recompense; e vorba de cum gândesc eu relativ la adevăr, la corupție, la Republică, la guvernare, la România și valorile occidentale. Nu devin socialist doar din pricina unui scor. Nu mă definește altceva decât ceea ce sunt.
  • -3 (5 voturi)    
    nu conteaza (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 15:08)

    MariusTonea [anonim]

    Tariceanu va fi in turul doi, iar in finala il va invinge pe Ponta. Si asta pentru ca este net superior oricarui candidat. In plus proiectul sau pentru Romania merita sa fie pus in practica.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version