Acum ceva vreme scriam si era gazduit aici un text despre listele electorale (n.r.: Stelica, cetatean roman rezident in Canada, nu se regaseste in Registrul Electoral, desi are drept de vot; fiind un cetatean 'incapatanat', insista ca ar trebui sa fie acolo. L-am rugat sa ne povesteasca dialogul cu autoritatile).

Am insistat trimitind de 2 ori petitie direct de pe siteul registrului electoral (in urma verificarii daca sunt in listele electorale) si o data trimitind o alta petitie impatrit, celor 4 muschetari sefi ai Autoritatii Electorale Permanente (presedinte, vicepresedinti si secretar general), scrie Ovidiu, pe blogul La coltu' strazii.

Am trimis o alta si ministrului de externe, intrucit ei ar avea, dupa cit am sapat eu, lista cu cetatenii romani cu domiciliul in strainatate (posesorii faimosului abtibild care transforma pasaportul din act de calatorie in act de domiciliu). De aici la circa o saptamina am primit o scrisoare cum ca au primit petitia mea cu numarul.... si ca o vor analiza, urmata de un lung extras din legea cu petitiile cum ca au 30 de zile, iar daca problema e complexa o pot prelungi la 45 pina sa trimita un raspuns. (Ramine in suspans aceeasi dilema: legea zice 30 de zile, fara alt adaos. Ei sunt sigur ca vor pune un adaos: 'zile lucratoare', ceea ce va schimba radical durata.)

De la AEP n-am fost informat care din cele mai multe plingeri a primit prezentul raspuns de mai jos. Datat 25 septembrie la mine a ajuns pe cale internetului abia in 30 septembrie (aspect de neglijat):

Nr.F / 7186 Bucuresti, 25 septembrie 2014

Stimate domnule,

Urmare petitiei dumneavoastra, dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 370 din 2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul scrutinului din noiembrie 2014 va puteti exercita dreptul la vot in baza actului de identitate valabil, in cazul dvs. pasaportul simplu cu mentiunea domiciliului in strainatate.

In ceea ce priveste registrul electoral, va aducem la cunostinta faptul ca, in prezent, acesta nu este constituit, avand in vedere ca legislatia care reglementeaza regimul juridic al registrului electoral nu este finalizata.

Astfel, in conformitate cu prevederile art. V din Ordonanta nr. 4/2014 privind operationalizarea Registrului electoral si pentru modificarea Legii nr. 33/2007, normele metodologice de implementare, functionare, administrare si securitate a Registrului electoral si a Registrului sectiilor de votare sunt aprobate prin hotarare a Guvernului, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente, insa pana in prezent nu a fost adoptat un astfel de act normativ.

Cu deosebita consideratie,

Coordonator

Echipa tehnica pentru organizarea Alegerilor pentru Presedintele Romaniei din 2014

Pe mine personal acest raspuns m-a lasat perplex. Limba de lemn de fag negeluit, semnatura absconsa si ascunsa, fara identitate, fara raspundere: COORDONATOR, te face sa privesti cu si mai mare suspiciune procesul electoral din Romania indiferent de palier.

In momentul cind ajungi pe site-ul AEP si apoi mai departe la Registrul Electoral afli cum ca primarii fac si dreg, apoi ca de curind au updatat a nu stiu cita oara registrul (varianta 2.2), ba au luat si de la MAE pe cei cu domiciliul in strainatate.

Ba si mai mult, afli ca de aici primarii copiaza listele electorale pentru alegeri.

Deci AEP n-are nici o responsabilitate in a valida aceste liste si modificari.

Numarul oficial de alegatori publicat de AEP, este fals, el fiind cu cel putin 2 mai mare (eu si sotia mea). Ba intre timp mai am confirmarea de la un prieten ca nici ei nu sunt in Registru. Adica numarul de voturi necesare pentru alegerea presedintelui din primul tur nu se poate stabili clar din vreme si nu conform comunicatului AEP, cum ne lamureste un articol pe hotnews.ro (cititi in articol si comunicatul atasat al AEP ca si el e monument de ciudatenie, oferind 2 cifre de alegatori pentru 18 august 2014 - 18.336. 254, si un rind mai jos 18.344.071)

Lucruri importante pentru a da credibilitate unei institutii sunt tratate cu indiferenta sau sictir.

Cu acest raspuns mi se consolideaza inca o data ideea ca numarul electorilor din listele electorale este o minciuna sfruntata (cu toti cei 2-3 milioane de plecati, cu toti cei din Republica Moldova ce au capatat cetatenia Romana). Acest numar urias a servit si serveste interesele clasei politice pentru a avea un numar cit mai mare de consilieri locali, judeteni, de a avea cit mai multi deputati si senatori. Acest numar mare le-a atirnat ca o piatra la ultimul referendum (d-aia cereau verificarea listelor, ca stiau bine ce e in ele), dar apoi s-au temperat pentru ca veneau in citeva luni alegerile generale si atunci trebuiau reduse din circumscriptii.

Domnul sau doamna COORDONATOR imi spune cum ca trebuia adoptata nu stiu ce hotarire, dar nu mi-e clar daca cei de la AEP si-au facut treaba si au trimis propunerea la guvern.

Iata aici si linkul pentru ordonanta cu pricina, si aici faimosul articol V incriminat.

Art.V

(1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul aproba prin hotarare, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente, cu avizul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, normele metodologice de implementare, functionare, administrare si securitate a Registrului electoral si a Registrului sectiilor de votare, inclusiv procedurile, sarcinile care revin autoritatilor publice si termenele de actualizare a Registrului electoral si a Registrului sectiilor de votare, precum si sanctiunile pentru nerespectarea acestora.

(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, primarii efectueaza, prin dispozitie, prima delimitare a sectiilor de votare din tara si stabilesc sediile acestora.

(3) In termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut la alin. (2), Autoritatea Electorala Permanenta stabileste prin hotarare prima numerotare a sectiilor de votare.

(4) Dispozitiile art. I pct. 14, art. II pct. 5 si art. III pct. 6 din prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(5) Fondurile privind materialele necesare pentru tiparirea listelor electorale permanente si a copiilor de pe listele electorale permanente se asigura din bugetul de stat.

Cele 30 de zile au trecut de mult (pot fi si lucratoare).

Intre timp va pot spune ca registrul a fost neoperational mai mult decit spuneau ei. Prin 22 septembrie spunea ca datele vor fi disponibile 'dupa 18 septembrie'

Acum Registrul a ajuns la varianta 2.2 unde au scazut 'baremul': cer numai CNP si numele de familie.

Comenteaza pe blogul La coltu' strazii.