Cateva observatii despre victoria PSD si infrangerea dreptei
PSD a facut tot posibil sa mistifice realitatea, proiectand in ziua alegerilor imaginea unui colos care zdrobeste totul in jur. Toate cele trei exitpoll-uri realizate de case de sondare au anuntat duminica cifre peste pragul psihologic de 40%, infirmate cu cinci sau chiar sase procente in jos la numaratoarea oficiala.
Daca adunam rezultatele obtinute pe 25 mai de partidele de dreapta obtinem un scor cu cateva procente mai slab decat au luat separat PDL si PNL in 2009. Atunci aveau 44% luati impreuna iar acum toate procentele dreptei ajung puse cap la cap undeva la 37%. PSD a crescut cu doar 5% fata de precedentele europarlamentare cand a obtinut 31, 7%. Acum, blocul de dreapta si cel de stanga sunt la egalitate daca lucrurile raman asa. Subliniez, aceste cifre sunt evidente si pentru Ponta&co. Din acest motiv liderul PSD a lansat precipitat, la scurt timp dupa anuntarea primelor estimari, invitatia catre liberali de a reface USL.
Si tot din cauza acestor realitati simple, circula informatii ca in PSD exista la aceasta ora tensiuni si nemultumiri. Ponta se astepta ca Dragnea si baronii sa-l aduca cat mai aproape de 50%, ceea ce i-ar fi asigurat la prezidentiale victoria din primul tur (in caz de mobilizare a 50% din alegatorii inscrisi pe liste). Acest lucru nu s-a intamplat iar Ponta va trebui sa treaca obligatoriu, daca va candida, prin calvarul turului doi. Or, la acest capitol, PSD e marcat de traume istorice. In ultimii zece ani. doi fosti presedinti de partid - Nastase si Geoana - au pierdut la diferenta de cateva zeci de mii de voturi in fata adversarului.
Analizate in context mai larg, nici caderea dreptei nu este atat de dramatica, nici cresterea PSD atat de spectaculoasa. Pur si simplu au ajuns - la modul pur teoretic - doua blocuri relativ egale, arbitrate de UDMR. Privite din perspectiva faramitarii dreptei, rezultatele reprezinta totusi un esec major. O intreaga garnitura de lideri va trebui sa dispara dupa ce au subperformat. Tot cu Antonescu, Blaga, Predoiu, Udrea, Tomac sau MRU in frunte, dreapta nu are nici o sansa. Acesta este adevarul simplu la care se poate rezuma de fapt intreaga analiza.
In PNL s-a dat startul bataliei interne pentru putere, dupa ce Antonescu si Iohannis au anuntat ca-si vor depune mandatul. Daca acest partid ramane unit si in opozitie, dreapta mai poate spera la o mica sansa la prezidentiale. Daca nu, jocul s-a cam inchis.
Va raspunde partidul sau o parte din el chemarii lui Victor Ponta? Cel mai probabil, da. Unii sefi de CJ (cel de la Satu Mare deja a dat un semnal schimband tabara inainte de alegeri), cativa prefecti pusi de liberali inca in functii, o multime de sefi de institutii descentralizate se vor cere alaturi de marele partid din cauza fricii de viitor si din oportunism. In Romania nu moare nimeni pentru o idee sau pe altarul valorilor de partid. Dar chiar si asa, un alt risc major este ca partidul sa ramana prins in lupte interne in cele cateva luni ramase pana la prezidentiale, blocand astfel orice eventual proiect de unificare pe dreapta. Pe scurt, PSD nu si-a atins obiectivul, visul de aur de putea conduce tot de unul singur. Va fi mai departe obligat la aliante.
Insa marele invins al acestor alegeri este Traian Basescu. L-a invins intai de toate publicul, dar a incasat o umilinta si din partea lui Dan Voiculescu. Candidatul inventat si sustinut de Antena 3 - Mircea Diaconu - a obtinut mai multe voturi decat partidul sprijinit masiv de Traian Basescu. Pe scurt, despre asta e vorba. Seful statului, primarii racolati de PMP, investitia masiva in Elena Udrea la un loc n-au putut face cat Voiculescu si Antena 3. Un singur om a luat mai mult decat tot partidul prezidential. Punct. Lectia acestei infrangeri umilitoare este simpla. Un vot bine motivat poate bate un vot adunat cu sila.
Apoi, trebuie spus in clar: nici macar nucleul dur al presedintelui Basescu, mai mare in tot cazul de zece procente, n-a crezut intr-un PMP cu Elena Udrea in frunte. Daca ar fi crezut, PMP avea peste zece procente. Basescu se pregatea sa-i inchine victoria, striga peste tot la televizor ca PMP creste vertiginos datorita Elenei Udrea. Ar trebui sa admita azi ca esecul acestui partid se datoreaza preferatei sale si incapatanarii cu care a biciuit un cal mort. A inventat, orb si surd la semnele realitatii, un politician de carton, a investit intr-o mediocritate fara viitor dar capabila sa faca mult rau dreptei. Ambitia ei fara margini lucreaza in favoarea lui Victor Ponta si PSD.
In PMP au aparut primele voci contestatare - Sebastian Lazaroiu si Daniel Funeriu - insa nu sint semne ca Traian Basescu va renunta usor la preferata sa. Foarte probabil, isi va relua asaltul asupra lui Vasile Blaga. Daca in ciuda tuturor evidentelor o va sustine mai departe pe Elena Udrea, vom avea inca o sursa de conflict perpetuu, o frana suplimentara in calea unificarii dreptei. De subliniat autismul Elenei Udrea, ruptura totala de realitate. Desi esecul i se datoreaza integral, fiind pricipalul vector de imagine al partidului, Udrea sustine ca PMP a obtinut un scor bun, devenind cel mai important partid de dreapta si invita restul partidelor la negocieri!
PDL a obtinut un scor modest si datorita tradarilor din propriul partid, nu doar activitatii slabe din opozitie. Primarii lui Blaga n-au virat doar spre PMP, ci si spre PSD si PNL iar procesul va continua accelerat deoarece alesii locali merg din oportunism cu invingatorul si cu tabara care are ceva de oferit pe termen lung. Singura sansa pentru Vasile Blaga de a opri hemoragia catre alte partide ar fi incheierea rapida a unei aliante cu PNL, pentru a le oferi militantilor sai o perspectiva, un proiect. Pentru aceasta, este nevoie ca si Vasile Blaga sa faca un pas inapoi si sa aduca un lider proaspat si credibil la varful partidului. Antonescu le-a oferit deja oamenilor sai o perspectiva, asumandu-si prompt esecul in paralel cu orientarea partidului catre PPE. Insa sansele unei aliante/fuziuini PDL-PNL sunt acum 50% - 50%.
In esenta, PSD a castigat detasat in fata unei drepte divizate, care a avut numai de pierdut din fragmentarea votului. Unii il vad responsabil pentru situatia de azi pe Traian Basescu, altii pe Vasile Blaga si tot mai multi pe Elena Udrea. Cu totii au avut contributia lor. Cert este ca publicul nu le acorda incedere si le-a sanctionat comportamentul.
O galerie de pseudo-lideri de dreapta, de mediocritati instalate in mod artificial in pozitia de vectori de imagine, si-au dat masura valorii. Cateva figuri de pe dreapta, in frunte cu Udrea, vor trebui sa degajeze putin terenul. Sunt refuzati ostentativ de public, cu toate trucurile mediatice, cu tot transfertul fortat de popularitate incercat de presedintele Basescu. Altii ca MRU, cu tot capitalul sau personal de incredere, vor trebui sa plece capul si sa ridice mai putine pretentii in perioada urmatoare de la politica.
Insa vor trebui analizate mai profund cauzele esecului dreptei. Ele au inceput sa se manifeste inca din 2010, cand presedintele Traian Basescu a inceput sa faca prea multe compromisuri, jocuri de culise si aranjamente de dragul unor interese strict particulare, sacrificand tot mai des interesul public. Indepartarea sa de agenda corecta, tradarea basismului de catre insusi Traian Basescu l-a adus in situatia de azi, cand taraste dupa el un partid mai slab decat candidatul lui Voiculescu.
Pentru asta, publicul de dreapta l-a amendat. Iar publicul de stanga a votat, ca de obicei, manipulat, cumparat, sedus cu populisme, nationalisme ieftine si propaganda bine facuta. Basescu si dreapta mai au o mica sansa in decembrie daca ridica din nou standardele, se curata de impostori si veleitari si promoveaza lideri autentici, nu figuri refuzate constant de public, fara harisma, care pierd alegeri si nu au dovedit mare lucru in cariera lor. Daca nu vor comite gesturi radicale de reforma interna, daca nu vor grabi unificare trecand peste orgolii si adversitati istorice, partidele de dreapta vor netezi calea PSD-ului catre Cotroceni.

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
2) psd a obtinut cu 6% peste 2009 nu cu 5%
3) dreapta adunata nu are 37% : 14.86+12.23+6.21+2.62 = 35.92
in 2009 au votat cu psd 1,5 mil acum au votat 2 mil
bec2009pe.ro si bec2014.ro
asta a fost despre scoala
despre educatie vorbeste limbajul tau
2. A < B .
3. x% din A si y % din B .
daca x < y , atunci care dintre x si y e mai mare ?
asta e logica si matematica elementara ...
ps. victoria nu se masoara din totalul votantilor , ci doar din participanti .(cu o singura exceptie aberanta ..referendumul de demitere) .
-Fara Traian Basescu si cei circa 15% ai lui imprastiati in PMP, PDL, FC, nimeni nu ia prezidentialele de pe dreapta.
-Antonescu si Iohannis au facut pasul inapoi de ochii lumii, tot ei asigura interimatul pana la congresul PNL care va avea loc peste dupa prezidentiale probabil.
-Blaga nu-si va da demisia, caci ginerele si gasca din jurul lui sunt primordiali.
-Udrea trebuie sa faca pasul inapoi, MRU trebuie sa fuzioneze cu PMP ca sa fie in continuare candidatul dreptei
-Nimeni, cu atat mai putin Ponta nu ar fi putut lua prezidentialele din primul tur cand trebuie sa fi votat de jumatate plus unu din electoratul roman, adica vreo 8 milioane de electori, domnule Tapalaga. Cititi legea electorala...:)
-Ponta, la acest scor, n-are nicio sansa. La fel a fost si in 2004, cand PSD a castigat parlamentarele tot cu 37% dar Nastase a pierdut la doar doua saptamani prezidentialele, Acum vor fi 6 luni iar numarul votantilor PSD a scazut dramatic la 2 milioane.
pai cum asa .. nu a zis clar ca pdl nu e cu el , ca el vrea si iubeste pimp ? chiar si in ziua votarii a zis cu cine sa voteze iubaretii lui .
rou .. irasi ..ai o 'iubire' ciudata cu ala ... nu vezi ca nu conteaza pentru nimeni ?
ca ponta nu are sanse ..chiar sper ca nu are , dar ca au ramas 2 mil de votanti .... de unde o scoti pe asta ? pe ce logica ai ajuns aici ?
si mai tine cont , ca si 2 mil pot pune presedinte (daca vin putini) ... doar sa il dea jos trebuie sa fie 9+milioane ..ca na asa e legea la romani .
la prezidentiale, pentru incoronare/intronizare!!!), e nevoie de cam 6 mil, dupa experienta anilor trecuti.
acum, vom vedea puterea celor 7.4 mil ! :))
din 7.4, peste 1 mil au votat cu base. restul de vreo 6 mil au fost votatorii enervati de base si votantii pnl.
fara votantii pnl, si in conditiile in care lumea se dezmeticeste si'si revine din socul "jos basescu"...
nicio sansa, pentru stanga partidului uniq, sa treaca peste 40%, in nov.
s'auzim de bine !
semnat,
zweistein, aritmetician emerit al premiului nobel pentru pace si pretinie intre ...partide.:))
alleluia !
2) 37.4-31.7=5.7
3) 14.86+12.23+6.21+2.62+0.9 (PNTCD) + 0.27 (Noua Republica) = 37.09
2) de cine e mai aproape 5,7? de 5 sau de 6?
3) am fost destul de dragut sa adun si fc cu 2.62 care ar putea conta, dar 0,9 si 0,3...... bazeaza-te tu pe 0,ceva si o sa ai suscesuri multe
nu conta pe scurtimea de memorie, ca ne insulti ! :)
din cate imi aduc aminte, de la referendum, bazat pe cifrele inst. de statistica, mai eram vreo 15 mil,
azi, pe una din sticlele neplagiante, se vorbea de o mica inselatorie de vreun mil. de votanti inscrisi pe listele de vot, care in fapt n'ar fi pe terra.
s'ar putea sa fie unul din cele doua mil. cu care a fost creditat usd, pesede, sau cum ii mai zice. :)
s'au trezit dupa furtuna iscata atunci, la ref. si, ca si in cazul rosia, au recosniderat ...statistica.
e mai usor sa furi cu statistica.
au priceput ei mai greu ca dobre si rus, dar pana la urma, injineru' dragnea ot teliorman, o folosi cu succes.
mai simplu decat turismu', nu ?!
1. Exit-pol-uri dadeau PSD intre 41% si 43% (CSCI, cauta pe net). Rezultatul real? 37,4%.
Diferenta?
Intre 3,6% si 5,6% umflat in sus. De ce nu a fost umflat PNL-ul sau PDL-ul in sus? Autorul are dreptate, exit-polurile s-au chinuit din greu sa dea PSD peste 40%, cifra pe care Ponta o cauta cu disperare.
Si stii ceva? Cam asa se intampla de multe alegeri incoace, multe institute dau PSD-ul bine in sus, cu 3-4-5 procente.
Cred ca baga procentele astea in plus ca sa acopere si realitatea din teren, aia a lui Dragnea.
2. Daca autorul are dreptate in privinta procentului din 2009, atunci avem: 37,4-31,7=5,7. Da, e mai aproape de 6. Dar nu e 6, cum nu e nici 5.
3. Nene, daca tot ne uitam la cifre mici si ne aratam tari la aritmetica. Ai uitat sa pui toate steagurile, coane. Ia pune si PNTCD, care numai de stanga nu este. Si chiar si NR a luat din voturi, tot pe dreapta.
Ia sa socotim.
35,92+0,9 (PNTCD)+0,24 (NR)=37,06
Fata de 37,4, cat are alianta PSD+PC+UNPR, cum ti se pare?
Sunt sub 20.000 de voturi diferenta la nivelul tarii!
Practic cele doua blocuri sunt la egalitate.
Avantajul PSD si compania e ca sunt uniti si stiu ce vor. Ceilalti? Dumnezeu cu mila.
Dar, una peste alta, rezultatul e prost pentru PSD in vederea prezidentialelor, unde au nevoie de 50%+1. De asta sunt si disperati acum sa rupa halci din PNL sau sa il preia cu totul, prin Tariceanu. De asta si lanseaza acum tot felul de propuneri fantastice catre activul PNL, momiti cu functii si alte cele. Pentru ca simt cum le fuge pamantul de sub picioare. A treia oara cand ar rata la prezidentiale la mustata...
Cum ziceam mai sus, norocul lor sta in divizarea dreptei.
41,ceva-37,ceva=4,ceva
va mintiti singuri
plus ca stie toata lumea, cand faci o alianta scorul nu e suma scorurilor individuale, se mai pierde din total
trezeste-te la realitate, altfel vei avea dezamagiri si mai mari
ai vazut procentele celorlalti ?
ai vazut cat a luat UN singur om ?
nu udrea a ridicat partidul la 15% in sondaje ?!
nu asa zicea un "cunoscut" expert ?!
....
noapte buna !
nu compari mere cu pere ... pana si basu a zis ca au iesit mai mult acum ca data trecuta .. e de logica elementara , compari alegeri ue cu alegeri ue .
nu compari prezidentialele cu alegerile pt primarie ... si apoi zici ca oprescu a pierdut ca a luat mult mai putin ..
cine o fi patetic pe aici ... ?
nici o surpriza !
PSD a luat 15 mandate din 32. Sau si asta e interpretabil?
Din 2 mil. de votanti, 600 000 sunt membri de partid cu carnet [apropos, ai avut carnetul la tine cand ai votat?].
Raman 1,4 milioane.
dat cu 'mopul' ? crosetat ?
Eu aş fi votat cu PMP, dacă n-ar fi fost Udrea pe afiş şi Funeriu ar fi fost în locul lui Preda în vârful listei. Prietenii mei la fel.
Tocmai pentru că dreapta e în criză, Udrea trebuie atacată şi eliminată din orice proiect rezonabil de unire a dreptei. Pentru că dreapta e-n criză şi pentru că dreapta nu are nevoie de niciun fel de personaj care scade numărul de voturi.
n'are stofa nici de organizator de campanie, nici de lider si aspirant la prezidentura.
s'a vazut si cu primaria capitalei, cand a pariat pe un cal, care s'a dovedit martoaga.
dar nici predoiu nu'i un luptator. e pe tipalrul moliceanu.
iar kkrau este compromis pentru timpul present, dar nu este sters din viata politica.
are vorbele la el, si conteaza in politica activa.
mruj e si el out of order, obsolete.
raman, cu sanse, klaus, boc si cristi diaconescu.
pe partea asta a strazii.
avand in vedere ca pnl este, totusi, forta cea mai mare, pe dreapta, posibil ca iohanis sa fie fericitul castigator al premiului cu coronita.
io as fi incantat sa'l vad pe johanis, sau pe boc la cotrocesti, cu viktoras refugiat in biroul de la mapn. :))
pariez ca'l va regreta pe base ! :))
usl-ul il regreta, deja.
nu mai iese socoteala la armetica elektorala de la toamna...
In consecinta, sa-ti bati capul in continuare preponderent cu Elena Udrea e pierdere de vreme, cata vreme sunt alte aspecte, unde investitia de efort poate avea efecte mult mai mari.
Chestie cu care personal sunt de acord.
De-aici pana la a-l scoate pe Zaboo de fan al Elenei Udrea e cale lunga. Pe care insa mintile antrenate in lipsa de logica de vizionarea constanta a antenelor sunt insa in stare sa o parcurga ...
Şi-acum o să discut ceea ce spui tu: că Udrea nu e singura vinovată de fragmentarea dreptei. Ceea ce e adevărat. Dar este singura vinovată pentru scorul obţinut de PMP. De fapt, nu, nu e singura, e vinovată alături de Traian Băsescu (da, îndrăznesc), care i-a pus eticheta de locomotivă pentru PMP. Doar că-n loc de locomotivă a fost o greutate atârnată de picioarele proaspăt lansatului la apă vapor.
Erorile trebuie recunoscute şi criticate, nu periate şi prezentate drept mari succese, cum a făcut Udrea când a prezentat victoria închipuită a PMP de la înălţimea celor 6 procente.
De asemenea, deşi mă scoţi de spectator al Antenelor pentru vina de-a o critica pe Udrea, am avut grijă să transfer votul pe care nu l-am acordat PMP în contul Monicăi Macovei. Şi cam tot posibilii votanţi PMP pe care-i ştiu au votat fie PDL, fie PNL. Da, din cauza lui Udrea. Şi a lui Băsescu.
Basescu le-a dat ordin (ca pe vapor) sa ia scor de doua cifre. sunt convis ca scorul de trei cifre 6,24 nu il multumeste nici pe departe.
6, 2 si 4.
Serios vorbind, Basescu ar trebui sa se trezeasca. Macar acum.
Cine e ”rezerva” la Udrea? Roberta?
oare doar pai putin de 350.000 sunt nemanipulati?
e si el batran ..ce naiba ... ;)
end of story
Pana la urma presa numita de tine "basista" nu are decat sa dispara daca traieste doar din pupat in dos! Se numeste selectie naturala. Diferenta fata de presa "latrinista" care daca e pe cale sa dispara mai inventeaza un scandal in care-l implica pe Base si s-a salvat!
Cei mai multi din presa "basista" SCRIU DIN CONVINGERE. Urasc sincer PSD-ul. Inca de pe vremea lui Iliescu si compania.
Nu ii compara cu armata lui Voiculescu.care spune efectiv ce vrea seful. Cel mai clar exemplu? Vezi cum vorbeau ei de Antonescu acum 6 luni si vezi ce spun astazi despre el.
Pentru cineva care ar fi plecat din tara 6 luni, fara nicio sursa de informare, ar parea halucinant.
Dar noi ne-am obisnuit cu Voiculescu si ortacii media. Ne-am obisnuit chiar prea tare.
ma refer la cei de la latrina 3, cei care au tras la pompe, sa puta prin 'prejur, pentru....aaaa, maiestro diaconu..
numai ca, urmeaza validarea propusilor, probabil ca la bec, dar si la p.e.
s'ar putea sa fi facut tot zgomotul, pentru nimic.
una e sa ai dreptul sa candidezi, alta sa ai cinstea sa reprezinti, legal.
ce sa faci .. batranetea ...
Si atunci toata ideea de dreapta unita cade.
Cu cine unim dreapta cu PMP si PDL FC ,pai impreuna au 25 %.cu ingaduinta.
Traian Basescu este singurul sustinator al dreptei autentice, dar prin ADIO PDL a gresit .
A divizat dreapta cand nu trebuia,a uitat ca in noiembrie cu un presedinte ca Ponta se va alege praful de PMP.
Dreapta trebuie unita dar fara Udrea,Blaga si alti pupatori de funduri sau oportunisti,abia atunci votantii dreptei se vor intoarce.
Vad ca PNL isi pune cenusa in cap si demisioneaza. dar PMP,PDL,FC tac malc ,oare asta nu este o mare doza de nesimtire ,oare ei nu trebuie sa demisioneze?????????
Foarte bine si frumos - pana cand ne vom satura si fie vom pleca din tara fie ne vom face bugetari. Atunci ca sa traiasca stanga o sa voteze RSR ca sa aiba ce sa manince ! Am fost un bou cand nu am plecat la prima mineriada !!!!
Ponta va adopta strategia lui Putin din Ucraina:
- sluga Tariceanu se va revendica drept Ianukovici, liderul adevaratei drepte;
- pesedistii vor incerca sa rupa halci intregi din PNL, prin cantece de sirena;
- PPDD va fi cumparat om cu om, bucata cu bucata;
- cozile de topor din PDL vor fi momite cu bani si privilegii;
- trupele spetsnaz formate din baronii rosii penali vor ataca si intimida primarii opozitiei;
- va fi denuntat "fascismul" fortelor de dreapta;
- pesedistii vor reface Uniunea Eurasiatica, pardon!, USL.
partea buna e ca planul nu le va iesi si o vor lua peste bot binisor.
amin!
Nu vad de ce nu le-ar reusi. Nu neaparat pentru ca ar fi de dorit, ci pentru ca din partea cealalta nu-si da nimeni seama cat este de munca la firul ierbii, in sate si cartiere, ca sa strangi vot cu vot (nu procente, ci voturi concrete, ca procentele sunt doar rezultanta la final). La Timisoara un om serios ca Funeriu a strans sub 2000 de voturi. Mai este mult de munca... iar alternativele la munca de jos sunt prea sinistre ca sa ne gandim acum la ele.
"O intreaga garnitura de lideri va trebui sa dispara dupa ce au subperformat. Tot cu Antonescu, Blaga, Predoiu, Udrea, Tomac sau MRU in frunte, dreapta nu are nici o sansa. "
De ce lipseste Traian Basescu de pe lista de mai sus?
Altfel, sunt de acord atat cu DT cat si cu MA.
si-a epuizat rolul istoric, o demisie imediata ar putea re-aduce dreapta in jocul ptr prezidentiale.
32% sunt romanii care se duc la vot. O buna parte pensionari, o mult mai mica parte tineri si foarte tineri.
Din oamenii astia, aproape 10% au votat Diaconu sau PPDD. Diaconu si PPDD nu vor avea candidat la prezidentiale.
Cred sincer ca cei care au votat Diaconu sunt fideli A3, dar nu PSD-ului. Sunt acea turma ratacita de votanti USL, pe care daca ii intrebai de ce sustin USL spuneau ca ei sunt "cu liberalii".
Intrebarea este, acei 7% care au votat Diaconu, care vor fi cam 4-5% la prezidentiale (in contextul unei prezente la vot mai vioaie) ,ce vor vota?
Aceeasi intrebare se pune si in cazul PPDD, desi daca cei 4-5% care au votat PPDD acum, inca au facut-o, desi acest partid isi traieste ultimele zile, e destul de probabil sa dea votul lui DD, daca acesta va candida in toamna. Oare pe cine va sustine DD in turul 2?
Acesti 10% de la europarlamentare (6-7%) de la prezidentiale sunt la fel de importanti ca UDMR-ul si mi-ar fi placut sa vad o analiza despre ei domnule Tapalaga!
Daca zbura pasarica de acu 7 ani, sau ramanea unde-i era locul, DOAR sub biroul lui bass...acum nu exista usl...
10 ani de bataie de joc la mila fitzelor unui marinar orgolios si fustangiu, si iata rezultatul binemeritat !!!
Macar acum sa faceti o analiza corecta, pentru propria voastra constiinta...
P.S. >> Nu aveti opozitie viabila, nu va mai amagiti.
Alegeri 2012
Total inscrisi pe liste: 18423066
Au votat 41.72% adica: 7686103
Au votat USL (PSD+PNL) 58.63% adica: 4506362
Alegeri 2014
Total inscrisi pe liste: 18226995
Au votat 32.16% adica: 5861801
Au votat PSD/PC/UNPR 38% adica: 2227484
Concluzia, numai 2 milioane si ceva au votat acum cu PSD, in scadere fata de 2012? Cred ca DA.
in 2014 la europarlamentare 2 mil au votat cu psd
cu 33% mai multi oameni au iesit din casa sa voteze ieri psd decat in 2009
si doar putin peste 300.000 au iesit sa voteze cu partidul lui basescu, adica vreo 2% din electorat
2012
4506362 (PSD + PNL)
2014
2227484 PSD
871063 PNL
----------
3098547 (PSD + PNL)
Cu o regula de 3 simpla aflam cat ar fi luat USL in 2012 daca numarul celor care au votat atunci ar fi fost egal cu numarul de ieri:
7686103 ... 4506362
5861801 ... x
x = 3436773
Deci o scadere de 338.226 de voturi din 2012 pana acum. Dar da, e in scadere si sper sa mai scada pana la toamna.
mai bine compara parlamentarele cu alegerile la primaria "cocoteii din deal" .. si zi apoi cu cat au scazut unii ...
http://www.bec2014.ro/wp-content/uploads/2014/05/Rezultate-partiale-ora-11.00.pdf
playboy-ul pensionar Tariceanu va fi scos din nou la inaintare in orele urmatoare, cu mana intinsa, pentru refacerea simbolica a USL.
si Antonescu avea planul B pregatit - demisia, afilierea la PPE si initierea negocierilor cu PDL.
2. Predoiu, MRU si Tomac nu sunt compromisi definitiv. mai pot avea un rol in politica.
3. ii sugerez Elenei Udrea ca, in disperare de cauza, pentru a-si salva cariera politica si in conditiile in care vine vara, sa faca plaja topless cu paparazzi de la tabloide dupa ea si sa danseze la bara in cluburile din Mamaia.
Am trecut rapid peste stiri, in seara alagerilor. Fara sunet, ca faceam altceva si ma deranja.
La PSD: Ponta, nevasta (candidat) si altii, candidate in general
La PNL: Antonescu si altii
La PDL: Blaga si candidatii
La PMP: Udrea, EBA si candidatii
Unde era presedintele partidului la PMP??? Ca la toti ceilalti in fata era presedintele partidului.
Tomac e o papusa de carpa, rau imi pare sa o spun. Nu o sa conteze ever in politica.
Totusi, sa dai jos cu Traian Basescu, cel care a rezistat atata timp la tavaleala excelent vazandu-si de treaba si ultimamente, cand nu mai avea decat arma contraatacului facand-o cu mare clasa e la fel de sinucigas (sau imatur) precum lipsa fuziunii intre MRU si E.U.
La o privire mai atenta, lucrurile sunt ceva mai complexe. Incerc sa adun cateva idei principale:
- Chiar si dupa 25 de ani, Romania este o tara care voteaza in principal cu stanga. Masa numeroasa a asistatilor sociali si a bugetarilor platiti fara sa faca sau sa produca nimic reprezinta electoratul care voteaza in mod constant cu PSD-ul, indiferent de baroni penali, de corupti sau de lideri analfabeti , de plagiatori sau de spagari. Singurul lor scop este ca acest sistem in care sunt platiti degeaba, chiar si la limita saraciei, sa se perpetueze cat mai mult timp, pe intreaga durata a vietii lor. Acestia sunt constienti ca nu valoreaza nimic pentru societate si ca in lumea reala nu pot face fata, asa ca voteaza pentru o saracie care-i mentine cat de cat in viata, ca sa nu moara de foame. De asta le e frica!
- Victor Ponta, daca maine ar fi prins furand dintr-un supermarket, ar obtine un plus de cel putin 5% la voturile pentru prezidentiale. Asta pentru ca romanii sunt extrem de receptivi la ideea de a fura de la bogati ca sa se dea saracilor.
- Nu trebuie uitat ca dreapta n-a castigat decat de doua ori puterea in Romania: cu proiectul CDR si cu alianta DA. De fiecare data, a facut-o la limita si cu ajutorul "solutiilor imorale" de tip UDMR sau PC.
- Nici presedintii de dreapta n-au castigat zdrobitor alegerile; atat Constantinescu cat si Basescu au castigat mandatele cu o diferenta infima de doar cateva mii de voturi.
- In conditiile actuale in care dreapta este mai divizata ca oricand, cand unele partide s-au compromis moral si ideologic (vezi PNL), cand altele s-au consumat si uzat din punct de vedere popular (vezi PDL), cand noile partide PMP, Forta Civica, Noua Generatie sau chiar PNTCD n-au structuri si nici expunere la nivel national, nu cred ca cineva cu toate tiglele pe casa putea spera acum intr-o victorie a acestora.
Degeaba le promite cineva locuri de munca, ajutoare europene sau proiecte indraznete; ei nu vor decat sa-si duca zilele asa cum s-au obisnuit, in mizerie crunta. Au o frica disperata de tot ceea ce inseamna o schimbare care sa-i puna la munca efectiva! Pur si simplu, nu pot si nu vor sa-si schimbe saracia si mizeria in care traiesc pentru nimic in lume! Din punctul lor de vedere, atata timp cat Ponta le va promite cativa banuti in plus, nu-i intereseaza nici macar daca Ponta ar fi condamnat pentru furt din buzunare! Exemplul cu Adrian Nastase este cat se poate de elocvent!
Din pacate, asta e o realitate si n-ar trebui s-o ignoram. O parte insemnata a populatiei este incapabila sa se adapteze unei economii de piata si va vota intotdeauna pentru o viata saracacioasa, umila si fara pretentii.
Din pacate, in aceasta categorie se regasesc extrem de multi tineri, nu numai persoane in varsta. Este absolut gresita ideea ca odata cu schimbarea generatiilor situatia se va normaliza. Saracia naste monstri, indiferent de varsta, iar PSD-ul va avea in permanenta adepti!
Nu, nene, nu suntem chiar atat de rai. Nici chiar votantii PSD-ului nu sunt atat de rai.
Problema e ca dreapta, divizata, confuza, fara valori la varf, nu e capabila sa comunice nimic notabil catre cetateni. Asta e realitatea.
Astia nu par sa aiba habar unde vrem sa ajungem ca tara, ce avem de facut, in cat timp ajungem acolo. Fa oamenii sa viseze frumos, spune-le ce si cum o sa faci. Fii clar! Fii convingator. Arata ca ai convigeri de dreapta si explica poporului de ce e mai bine sa mearga pe mana ta. Cu ce e mai bine pentru el in viata lui de zi cu zi! Macar mimeaza ca esti competent (ia-ti consilieri mai destepti decat tine!). Fa ceva concret din ce ai promis cand ajungi la guvernare.
Ori dreapta noastra vrea sa fie votata doar ca e ea dreapta si ca nu e PSD-ul.
Ete cioaca. Nu merge asa. Doar daca primesti voturi din considerente de vot negativ. Ori inca PSD-ul nu e atat de uzat, incat sa cada pe vot negativ. Si PSD-ul si-a luat si masuri de siguranta. Pas cu pas incearca sa revina la regimul Nastase, control cat mai puternic asupra canalelor de informare cu impact (TVR, Antena, PRO-TV)
Consecinta? A crescut in sondaje cu 10%!!!
Toate argumentele tale sunt apa de ploaie; Dragnea, Nastase, Voiculescu, Vantu, si toti puscariasii n-au stirbit nimic din popularitatea PSD-ului, ba chiar au crescut-o cu cateva procente bune!
Se pare ca romanilor le place furtul si au o afinitate deosebita in legatura cu aceasta activitate. Repet, pun pariu pe 1000 de euro ca daca maine apare o inregistrare in care Victor Ponta fura din buzunare in supermarket, a doua zi va creste in sondaje cu cel putin 10%!
Nu intelegi? Asa e natia asta blestemata si programata inca de la nastere!
Exagerarile tale sint de joasa speta. Naspa, ca sa intelegi.
Dragilor, la secţia mea de votare, stăteau ţiganii la rând să voteze pe listele suplimentare ! Să nu spuneţi că nu au educaţie civică!!
Credeţi că are interesul cineva să verifice dacă acel CNP este valid? Cu un CI fals poate vota la câte secţii de votare vrea boschetarul, nimeni nu face control încrucişat şi nici listele nu sunt introduse într-un program, care să semnaleze că respectivul a mai votat odată! Presupun că nu e greu, toate site-urile de pe net îţi indică dacă ai mai votat odată, la diversele sondaje! Vă daţi seama că la o prezenţă aşa redusă la vot, câte 30 de voturi/ secţie în plus înseamnă ceva.
- Intr-un calcul fortat, cele 15% obtinute de liberali n-ar trebui adaugate de catre statiscieni in contul unui eventual USL, pentru ca cel putin 10% dintre adevaratii votanti ai liberalilor care au pus stampila pe PNL fac parte dintre aceia care nu s-au impacat niciodata cu alianta facuta de catre Antonescu cu comunistii lui Ponta. Liberalii care au inghitit gogoasa numita USL sunt extrem de putini!
In concluzie, scorul e normal dar in niciun caz dramatic. Dreapta poate castiga puterea daca se uneste intr-o singura si ferma voce. Ponta isi da seama ca a pierdut si va face eforturi uriase sa-i mai imbarlige inca o data pe liberali, altfel e constient ca nu va ajunge niciodata presedintele Romaniei!
Dragilor, adavaratul pierdant al acestor alegeri este Victor Ponta! Depinde doar de partidele de dreapta sa inteleaga chestia asta si sa contraatace la urmatoarele alegeri!
la euro 2009 au votat psd 1,5 mil, acum 2 mil, adevarata pierde plusul de 500.000 de voturi :))
fata de 2009 psd a adunat inca 500.000 de voturi in timp ce basescu a strans 300.000 toate
Acum un an si jumatate ati avut si v-ati laudat zi de zi cu 7,4 milioane de sustinatori.
Diferenta este de "doar" 5,3 milioane, adica un mizilic!
Din punctul asta de vedere, PSD-ul a obtinut un enorm esec! Abia astept sa-l vad pe seful tau si pe tine personal cum va veti mai lauda cu aia 7,4 milioane!!!!
Deci, aia nu mai exista, capisci???
PS: mai treci odata pe la scoala primara, poate asa ai o sansa in plus sa se prinda aritmetica elementara si de tine!!!
Da, asta e o victorie a bunului simt in fata unor borfasi si impostori, adica in fata celor ca Ponta, Nastase sau Dragnea! Si in fata celor de teapa ta!
Pricepusi?
atunci erau pentru demiterea basului ... adica cati il urau pe bas atunci . si era si usl atunci (adica +pnl)
acum au fost alegeri pentru ue , compara cu alegerile pt use de acum 4 ani si ai sa ai surprize 'ude' .
treci tu pe la scoala primara , unde se invata expresia "nu compari mere cu pere" ...
pentru tine , daca ai 1mil de furnici , inseaman clar ca sunt mai grele decat un singur elefant .....
si aveti voie sa si votati ... mai rau ca 'baba ioana' de la tzara care voteaza pentru galeata ..aia macar are o scuza ca nu intelege ce si cum .
Intreaba ma si tu pe toti "prietenii" tai care au votat cu USL daca stiu macar ca votul lor a fost pentru parlamentul Europei; habar n-au, du-te la tara si vezi pentru ce au votat taranii tai...
Si da, in conditiile in care PSD-ul se lauda acum doi ani cu 7,4 milioane de sustinatori, cei 2,1 milioane cu care au ramas incepand de ieri este un esec usturator! Te doare rau, nu-i asa?
Uitati-va in jur, nu dati toata vina pe liderii politici.
Daca toti liderii ar fi fost plagiatori si urmau linia politica pontista, atunci da, se putea vorbi de o infringere.
Asa, s-a infrint din nou viitorul tarii; lideri politici, alegatori si jurnalisti. Niciunii mai breji.
Egoism si orgolii cit cuprinde.
Schimbarea generatiilor nu va aduce nicio modificare in masa de manevra a PSD-ului. Isi cresc inca de pe acum noua generatie de votanti captivi si in mod deliberat ii mentin in saracie si in mizerie, fara locuri de munca. Tinerii capabili si instruiti pleaca din tara a doua zi dupa ce-si obtin diplomele si calificarile. In tara ramane doar pleava!
Nu cred ca in Romania se va schimba ceva in urmatorii 30 de ani! Tot personaje sinistre de teapa unora ca si Nastase, Iliescu, Ponta sau Dragnea vor acapara puterea, la fel cum o fac si acum!
Trebuie sa recunoastem cinstit, suntem un popor blestemat; niciodata nu vom avea parte de civilizatia si bunastarea celorlalte tari din UE! Saracia si umilinta sunt inscrise in mod clar in ADN-ul nostru!
Nu e neaparat vina tinerilor, dar, dupa cum am mai scris, lenea si distractia, botoxul si fotbalul, manelele si tigania au distrus tara. degeaba infierati profesorii ca nu-si fac treaba.N-au nicio parghie sa-i linisteasca pe gregari si au obosit sub tonele de hartii si salarii mizere. asta este guvernarea rosie!
2) 37.4-31.7=5.7
3) 14.86+12.23+6.21+2.62+0.9 (PNTCD) + 0.27 (Noua Republica) = 37.09
Si unde l-ai pus pe Mircea Diaconu omul Antenei 3?
exact ca Tariceanu
Din pacate asa ceva nu se va intampla. Sigur vor exista cel putin 2 candidati din partea dreptei.
P.S. Din fericire electoratul UDMR nu va vota la prezidentiale asa cum va spun partidul de la centru (asa cum ne-a demonstrat-o si istoria recenta).
Acest electorat s-ar face frate și cu Dracul doar pentru a elimina pericolul Marii Corupții.De aceea aceștia vor fi prezenți la viitoarele alegeri Prezidențiale dacă vor avea un motiv întemeiat.
Dacă nu se va reuși promovarea unui nou ”Salvatore dela Patria” atunci domnul Crin Antonescu va rămâne în Istoria României cu stigmatul de ”Ucigașul Democrației în România”. (Sper că nu au fost uitate manevrele PSD + PNL dinIulie 2012 !)
Asta pentru că este foarte plauzibil scenariul imaginat de dl Tăpălagă privind hemoragia ”liberalilor” spre PSD, mercurialul la deputații și senatorii PPDD, temenelele în fața UDMR, etc.
Criza politică din România continuă.
Face cam cit PMP-ul :P
'the power of bas' .
NB multumesca ca mi ati comentariul anterior, avea un mare pacat nu eram de acord cu dvs.
detaliind cum "dupa 2010 Traian Basescu a inceput sa faca prea multe compromisuri, jocuri de culise si aranjamente de dragul unor interese strict particulare, sacrificand tot mai des interesul public".Mai sa fie!Numai ambasadele n-au observat asta si in 2012 si l-au aparat ca pe sfintele moaste.Nici Joe Biden nu stia asta si a exhibat o adanca prietenie fata de Presedinte. si l-a tratat deschis,fara perdea, ca pe simbolul anticoruptiei in Romania.De altfel in ultima vrem Presedintele a crescut incet incet in sondaje(ziaristul a uitat acest amanunt),asa ca "dreapta l-a amendat"(sic) este numai in mintea dlui Tapalaga(sau poate a celor cu care se insoteste).2.Cat
despre Diaconu,great actor but no character, stiind foarte bine in ce tara traieste,a sfidat o hotarare judecatoreasca si si-a vandut sufletul turnatorului
national care a imbrobodit cu antena3 mintile unui electorat gata oricand sa voteze penali.Incultura politica si indiferenta la moralitate a electoratului autohton exploatete cinic de turnatorul FELIX,astea au determinat rezultatele alegerilor nu "umilirea" lui Traian Basescu cum crede,loial antibasismului din genele sale,domnul jurnalist
- PMP nu are pe cine sa trimita drept candidat la prezidentiale. Nici Udrea nici Diaconescu, nici Funeriu si nici altii nu pot aduce voturi.
- FC si MRU sunt o gluma, cineva la un radio mainstream spunea odata ca MRU e o rosie storcita - a fost frumoasa la un moment dat, dar s-a storcit si nu mai vrei s-o cumperi
- PNTCD si Noua Republica nu conteaza
- PDL nu are candidat de prezidentiale. Predoiu are profil de prim-ministru, dar nu de presedinte
- PNL are un singur posibil candidat: Crin - bun orator, cu ceva priza la public, insa cu o gramada de alte pacate. Iohannis - e neamt, e gospodar, dar e prea tacut si fara carisma, nu cred ca poate convinge.
Vrem nu vrem, de la PNL poate veni candidatul cu cele mai mari sanse de a se lupta cu Ponta. Si asta, din pacate, pare a fi doar Crin. Imaginati-va un Ponta agresiv, mincinos. Poporul pune botul la asa ceva (uitati-va la rezultate), trebuie cineva sa-i tina piept cu aceeasi moneda, iar Crin este singurul. Si cu ceva spoiala de dreapta, ca sa convinga si nehotaratii si anti-PSD-istii care nu sunt din PNL. Aduceti-va aminte 2004: de aia l-a inlocuit Base pe Draga Stolo, pentru ca trebuia unul cu vana impotriva lui Nastase. Asa e si acum: oricat de tragic este, singurul cu vana si care i-ar putea tine piept lui Ponta este Crin. Poporul nu va vota un neamt tacut, oricat de bun gospodar si organizator este el. Pentru ca poporul nu suntem noi, astia de stam si citim HN si ne oripilam de Antena 3 (si eventual nu iesim la vot). Poporul sunt aia de la tara, care pun botul la pomeni, poporul sunt o gramada de oameni cu care noi nu avem de-a face. Si aia nu vor vota pe unul eficient si care tace, ci pe unul care vorbeste tare, chiar daca spune prostii.
Tragic, dar cred ca asta e situatia
la asta : "Insa marele invins al acestor alegeri este Traian Basescu. L-a invins intai de toate publicul, dar a incasat o umilinta si din partea lui Dan Voiculescu. "
PRESA/dumneavoastra nu are/aveti nici o vina?
Este singura care afacut opozitie cat toti leaderii dreptei la un loc.
Nu mi-as face griji pentru puterea lui Basescu de a coagula cu sau fara Udrea.