Presedintele magic

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 5 mai 2014, 17:13 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
“Nu cred ca va mai avea nimeni curajul meu, sa dai conducerea serviciilor secrete unor oameni din opozitie, este un semn de democratie”, a spus Traian Basescu, duminica seara, la B1 TV, intre multe altele. In aceeasi emisiune, rugat sa comenteze declaratiile unui oficial american despre oligarhi, seful statului a raspuns aratand catre niste hartii dintr-o mapa: spun si ei ce spuneam eu inca din 2010. Intr-o alta emisiune, nu foarte demult, intrebat daca s-ar vedea prim ministru, presedintele a spus ca e singurul care stie bine ce-i de facut, fiind politicianul cu cea mai mare experienta administrativa din Romania. In treacat fie spus, este cel mai vechi in Consiliul European deci isi permite sa certe Europa, sa-i spuna ce are de facut in Ucraina, unde a gresit, plus ca viata i-a dat dreptate si cu tentativa neinspirata a francezilor de a vinde Mistral rusilor, cu Moldova, cu Marea Neagra si cu multe altele.

Cele mai multe sunt si adevarate. Dar parca tot era mai bine sa le spuna altcineva in locul lui. De acord, suntem in plina campanie electorala si politicienii asta fac: se lauda singuri. Dar presedintele a cam depasit limitele campaniei si se indreapta cu pasi repezi spre ridicol. Daca o va tine tot asa, risca sa ajunga chiar un mare neinteles, s-au mai vazut cazuri. In paranteza: campania ultra-populista nu prea tine la publicul care-l aprecizaza cu adevarat ca om de stat. Ceilalti il urasc deja orice ar zice, au grija Voiculescu si Ghita de asta. 

Lasand insa gluma la o parte, Traian Basescu arata, comparat cu ce defileaza azi pe scena politica, exact asa cum se descrie singur cand iese la TV: curajos, vizionar, experimentat, capabil sa schimbe sisteme. Pe langa el, cam toti ceilalti par caricaturi, ageamii, papitoi. Seful statului ar avea, deci, destule motive sa fie multumit de sine. In cei zece ani cat a fost presedinte, Romania s-a schimbat fundamental, si-a intarit institutii, a mers ca stat in directia corecta. Tot de curand, Traian Basescu insusi a decretat cele doua mandate ale sale drept “cea mai buna perioada pe care a avut-o Romania de la formarea statului unitar roman”.

“Hai să lămurim ca înseamnă regimul Băsescu, în viziunea mea. Regimul Băsescu înseamnă o justiție care a început să funcționeze. Regimul Băsescu înseamnă un regim în timpul căruia România a recuperat 10.000 de kilometri în Marea Neagră, deci o crestere a teritoriului României (…) Regimul Băsescu înseamnă regimul în care s-au promovat patru coduri, imperfecte, dar însemnă altceva pentru o justiție într-un stat democratic. Spun apăsat: acești zece ani sunt cea mai bună perioadă pe care a avut-o România de la formarea statului unitar român”.

Iarasi, parca era mai bine s-o zica un istoric, un politolog, vreun tocator de vorbe de la TV, consilierii prezidentiali cati au mai ramas sau macar liderii partidului sau. Tot ar fi sunat ceva mai credibil, mai rezonabil si, in tot cazul, mai decent. Cum va suna insa un presedinte vorbind la fiecare iesire publica in superalative despre sine si despre propriul regim: a fost cel mai bun din ultima suta de ani? Corect, vor spune multi. Indecent, as adauga repede. Intr-un fel, caderea in auto-admiratie se poate explica.

Traian Basescu se afla la final de mandat si doreste sa intipareasca in mintea publicului imaginea unui mare sef de stat. Cum mogulii nu-l scot din dictator, din “regimul Basescu a distrus tara” si cum foarte putini sunt dispusi sa-i recunoasca meritele, nu-i ramane decat sa se prezinte singur in culori cat mai pastelate, sa-si aseze statuia pe un soclu cat mai inalt. Traian Basescu nu doreste sa iasa pe usa istoriei nici ca invins de sistem, nici lasand o mica dara, nici raul absolut, cum se straduiesc sa-l picteze mogulii si adversarii sai.

Maretia unui presedinte vine, intai de toate, din faptele lui, dar si dintr-un anumit fel de a se purta in lume. N-am prea vazut mari presedinti care sa spuna despre ei la fiecare doua zile, in gura mare, ca sunt cei mai curajosi, mai vizionari si mai importanti din ultima suta de ani. Un mare presedinte nu prea apuca sa afle cat de mare este cu adevarat. Din nefericire, istoria lucreaza incet, decantarile se produc in perioade lungi de timp.

Apoi, un mare presedinte face totul cu gandul la semenii lui, in numele intersului public pe care-l slujeste neconditionat, nu exercita puterea pentru sine, pentru a-si lustrui statuia ori in beneficiul adulatorilor lui. Din pacate, am vazut cateva abdicari stranii de la interesul public la presedinte in deciziile din ultima perioada: vezi promulgarea legii administratiei publice, vezi ridicarea mediocritatii si parvenitismului politic la rang de mari politicieni, viitorul Romaniei. A poza in portavocea istoriei alaturi de icoana vulgaritatii politice arata, orice ati spune, ca naiba.

Un mare presedinte stie ca nu se poate inconjura mereu de oameni mici, ca procedand astfel sfideaza publicul si-l insulta, ii inseala asteptarile. A simti resposabilitatea unui moment istoric grav – cum ar fi alegerile prezidentiale in contextul regional tensionat de ambitiile expansioniste ale Rusiei - inseamna a-ti sacrifica orice interes personal in numele interesului public, a te ridica deasupra slabiciunilor tale de om politic.

Apoi, un presedinte cu adevarat puternic nu face parada de forta sa. Asta in sine e semn de slabiciune. Cu cat incerci sa demonstrezi ca esti mai tare, cu atat tradezi mai multa slabiciune. In fine,  cartea de isotrie va retine, daca are ce, si cumpatarea, intelepciunea sau modestia omului inzestrat trecator cu putere, nu doar arta carmuirii, siretenia politicianului, curajul comandatului de cursa lunga, viziunile liderului suprem.

In fine, cand un presedinte striga singur cat de mare este, ceva din maretia lui se ofileste. Cand un presedinte se crede deja inzestrat cu puterea magica de a schimba in aur tot ce atinge, vraja se cam rupe. Ajunsa in acest punct, maretia politicianului rugines intra in suferinta. Daca nu-si revine la timp, daca nu-si infraneaza putin tentatia de a se auto-glorifica public, vom avea inca un politician atins de mania grandorii.

Ar fi sanatos pentru un mare presedinte, dupa zece ani de condus o tara, sa taca o vreme privindu-se in oglinda, sa repete in gand ca azi maine se va intoarce in randul oamenilor de rand, dezbracat de insemnele puterii, ca pana atunci are o datorie fata de public si cam atat. Ce si cat ii datoreaza lui publicul, va fi stabilit ceva mai incolo.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26591 vizualizari

  • -42 (72 voturi)    
    icoana vulgaritatii politice (Luni, 5 mai 2014, 17:24)

    nellino [utilizator]

    adica Nuti, bai Cristian cu nume care rimeaza cu 80!
    • +40 (54 voturi)    
      Hai bre (Luni, 5 mai 2014, 18:42)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Nu ca nuti n-ar fi vulgara, da' pe linga o norica nicolai, gabriela firea, olguta vasilescu, etc, e chiar o persoana decenta.
      Daca o inviti la un talk-show cu cele 3 mahalagioaice, sigur nu vei concluziona la final ca nuti e cea vulgara
      • +5 (13 voturi)    
        Da asta e Nutzi, celelalte sint ceva urcat in pom (Luni, 5 mai 2014, 21:36)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        adica in copac.
    • -24 (40 voturi)    
      Cu Base la comanda, nici Titanicul nu se scufunda! (Luni, 5 mai 2014, 21:03)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      "Spun apăsat: acești zece ani sunt cea mai bună perioadă pe care a avut-o România de la formarea statului unitar român", iar daca eram eu la comanda, nici Titanicul nu se scufunda !

      Tipic Traian Basescu ... oare mai are loc in oglinda, cand se barbiereste dimineatza devreme ?

      Well ... este vremea aducerilor aminte, evident inflorite pe ici pe colo, prin partile esentiale, in genul ...

      "Îţi mai aduci aminte, amice, de:

      ...vremea cea frumosa.
      Chind un dascalos grecos
      Inarmat c-o varga grosa
      Paradosa faneros
      Aritmetichi
      Ke gramatichi
      Ke istorichi
      Ap' edo'p echi?"

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
    • +10 (20 voturi)    
      Domnule Tapalaga (Marţi, 6 mai 2014, 8:18)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Daca statul de drept mai are multi prieteni ca dvs nu cred ca ii mai trebuie dusmani.
      Nu va acuz de complicitate cu corupti USL ci de un gen de rau adus acestui tip de stat de tipul celui adus de fostul presedinte Constantinescu.

      Poate ar trebui sa analzati de ce articolele lui Vlad Mixich sunt mai bune ca ale dvs, atat ca frazare cat si ca subiecte. Ca sa nu ajunga vreodata sa spuna si despre dvs cum a spus Pippidi in "La moartea unui clovn" despre Pruteanu: "A murit zilele acestea un vechi prieten de-al meu, George Pruteanu. Corul fals și gălăgios de la moartea lui tinde să ascundă faptul că această celebritate care a murit săptămâna trecută era un ratat, adică un om excepțional de înzestrat care nu a reușit să-și valorifice darurile."

      Sau altfel zis daca nu reusiti sa va controlati umorile o sa continuati sa nu vedeti padurea din cauza barnei pe care fiecare o purtam.
      Numai bine!
      • +10 (12 voturi)    
        Noroc cu Tapalaga... (Marţi, 6 mai 2014, 11:08)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Altfel as fi trait in continuare cu convingerea ca Basescu nu e si el un simplu om (cu bune si rele) ci vreun Sfant coborat dintre icoane.
        Deh...fiecare cu obsesiile sale.
        )))
        • +8 (12 voturi)    
          cu Bombo presedinte! (Marţi, 6 mai 2014, 12:43)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          si cu calus in gura ar mai fi existat Tapalaga?
          • +1 (1 vot)    
            Bravo! (Miercuri, 7 mai 2014, 1:46)

            Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

            Bravo pt comentariu! Numai aceste cuvinte daca le-ar citi Tapalaga si parca as mai avea o speranta pt dinsul! Si pt noi, din pacate! Din cauza unor oameni ca dinsul, prezenta la vot e cea care e! Am prieteni care isi justifica argumentul "sint toti la fel, n-ai pe cine vota" facind trimitere la articolele lui Tapalaga!
  • +90 (102 voturi)    
    depinde de electorat (Luni, 5 mai 2014, 17:27)

    condrescu [utilizator]

    daca toti cetatenii cu drept de vot ar gandi ca dvs, intr-adevar nu e bine sa te lauzi de unul singur...problema e ca un mare procent din electorat reactioneaza doar la vorbe indiferent de fapte. De ex. un plagiator spune ca prin munca a izbandit in viata si e aplaudat... acuma cel ce intr-adevar munceste trebuie sa-si calce pe anumite principii si sa se laude putin, desi pe dreptate...nu are incotro
    • -23 (43 voturi)    
      hehe (Luni, 5 mai 2014, 19:03)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui condrescu

      Dl. Tapalagă este îngrijorat. El ce treabă mai are, dacă Traian Băsescu se laudă singur?
      • +2 (2 voturi)    
        Pai poate pentru tine a scris articolul ... (Marţi, 6 mai 2014, 19:18)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Sa ai si tu o bucurie in viata ...

        Ca vad ca dl Tapalaga mai nou a cam schimbat cursul ...
        Cine stie, poate ca sa te bucuri si mai tare il vei vedea invitat si la a3 ...
        Sa dezvolte ideea acestui articol
    • -2 (4 voturi)    
      din pacate, (Marţi, 6 mai 2014, 10:32)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui condrescu

      lauda de sine nu miroase-a bine, zice un proverb.
      incepe sa mi se faca la fel de greata de astfel de iesiri basesciene, ca si in cazul iesirilor tontolacului, cu amendamentul ca ala iti provoaca si un puternic puseu de voma datorita minciunilor zilnice (asta l-ar putea incadra la mitomanie, boala care l-ar putea ajuta in viitor sa scape de zdranganelile catuselor).
      dorinta, pe alocuri chiar exacerbata, a basescului de a-si promova "pupila" si pmp-ul nu o sa-i aduca rezultatele scontate, laudandu-se singur cu ce muschi are el.
    • +2 (4 voturi)    
      daca presa.... (Marţi, 6 mai 2014, 12:24)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui condrescu

      ar mai mai putin permeabila la "atentii" si ar face evaluari ale personajelor am auzi mai multe despre TB si mai putin despre Becali.
      Daca TV.... nu l-am vedea pe Ponta de sase ori zilnic laudandu-se nu numai cu ce au facut altii [pozitiv], ba si cu lucruri care inca nu s-au facut.
  • -18 (40 voturi)    
    fortari de logica '10.000 de kilometri în Marea Ne (Luni, 5 mai 2014, 17:32)

    adrian8 [utilizator]

    pai pe logica asta .. romania fara ceausescu e meritul lui iliescu ....
    si nato e meritul lui nastase ...

    hai ca e prea multa 'fortare' !
    • +12 (12 voturi)    
      Aici (Luni, 5 mai 2014, 22:12)

      Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      chiar ai dreptate: ce ai scris e o fortare de logica...
    • 0 (2 voturi)    
      nu asta spune Ponta? (Marţi, 6 mai 2014, 12:25)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      nu peste tot e zugravit Bombo [plus Ilici] ca artizanii NATO si UE?
  • +42 (120 voturi)    
    Tapalaga, din nou cu bata in balta! (Luni, 5 mai 2014, 17:34)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Ne-ati obisnuit deja, Dvs, un gurist care sta in tribune spargand seminte intre doua articolase si interviuri pe HotNews, ar trebui sa va uitati mai intai in propria oglinda, trageti o linie si vedeti daca nu cumva uitandu-va inapoi nu vedeti cumva doar un desert si ca totalul are o virgula dupa zero...
    Daca orice "analist" isi poate da cu parerea despre un om politic, orice analist trebuie sa fie vertical. Nu poti da tu lectii din tribune celui care si-a sacrificat zeci de ani in mocirla in care tu refuzi sa intri. Puteai sa o faci daca iti puneai nu doar cariera in joc dar si libertatea cand chiar tu recunosti ca in perioada 2000-2004 era o adevarata vitejie sa te bati de unul singur cu partidul stat PSD, cu care cam refuzati sa va mai bateti, domnule Tapalaga. Cu bune si rele, datorita lui Basescu suntem in UE, justitia ii baga la puscarie pe capete de hotii neamului indiferent de partid. americanii si europenii au in Basescu cel mai de incredere partener, americanii ne ofera liniste cu baza de la Deveselul datorita axei alese de acelasi Basescu. Tot Basescu a ridicat covorul si ne-a aratat toata mizeria in care traia clasa politica si se bate aproape de unul singur cu acelasi PSD care impreuna cu baronii locali si mogulii de presa pun stapanire pe Romania. Eu nu zic ca e perfect, dar totusi e ceea ce am avut mai bun in ultima suta de ani in politica infecta din Romania Tot Basescu va permite elegant sa-i aruncati in cap cu cojile de seminte din tribuna unde stati, voios ca inca mai puteti chitibusa nitel pana ce Ponta & Co. va va interzice intrarea pe stadion...
    • +61 (91 voturi)    
      mda, corect si adevarat (Luni, 5 mai 2014, 17:57)

      linarel [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      dam in cine trage caruta pt ca mai greseste. In schimb cei de pe margine sint mici zei, cei drept de carton

      Oricum cu bune si cu rele Basescu va ramane in istorie ca un Presedinte adevarat care a facut ceva concret, palpabil chiar daca nu perfect, in schimb ceilalti n-au fost nici macar barbati daramite presedinti (cu p mic) .

      Problema mare este cine ai va lua locul la sfirsitul anului????
      • +45 (65 voturi)    
        MRU (Luni, 5 mai 2014, 18:11)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        Atat pot sa-ti mai spun: Ponta va intra in puscarie!
        • +28 (42 voturi)    
          Basescu e magic!!! (Luni, 5 mai 2014, 21:02)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Asta e adevarul!!!
          • +13 (17 voturi)    
            Traian Basescu (Marţi, 6 mai 2014, 0:31)

            sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Are toate drepturile sa-si faca un bilant al celor zece ani de condus Romania. Este meritul sau ca a reusit sa se inconjoare de oameni pe care sa-i inspire si sa se lase inspirat de dorinte de mai bine pentru ei si popor.
            Acolo unde a esuat Romania si continua sa esueze este capacitatea de a reproduce sisteme functionale la nivel de societate, economie, transporturi, finante, educatie, industrie, sanatate. E vorba de reproducere , copiere a parti de sisteme si translatarea lor in spatiu in unitati de timp comparabile aproximativ egale. Am crezut la un moment dat ca Ponta copy-paste va reusi sa asimileze valorile Europei, va reusi sa faca din abilitatile sale de plagiator, copiator un renume. Se pare ca nu a reusit sa treaca de stadiul de a proteja hotia sau de a o legaliza din barca lui Dragnea.
            • +1 (1 vot)    
              da! (Miercuri, 7 mai 2014, 1:52)

              Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

              aveti dreptate spunind ca are dreptul sa isi prezinte bilantul! O face pt ca nimeni alcineva nu o face! Si mai are si o datorie fata de noi, ceilalti, sa ne deschida ochii! Si, da, ar fi treaba ziaristilor, dar ei...
      • -32 (50 voturi)    
        In istorie va ramane ca Nomenclaturist Comunist, + (Luni, 5 mai 2014, 19:55)

        La Tour Eiffel [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        Plus: a contribuit la mineriadele care au dat inapoi Ro cu vreo 20 de ani, a fost printre primii dupa Revolutie care au devalizat Ro prin afacerea Flota, a contribuit la distrugerea unor partide si a unor personalitati, si-a insusit o casa la care nu avea dreptul, etc, etc, etc, dar mai ales a ramas in functie cand poporul i-a spus sa plece.
        • +13 (19 voturi)    
          iar (Luni, 5 mai 2014, 21:36)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          minti si minti hidrantistule prestator la varan, oricum tu vei ramine in scriptele apilor mafiei pe care o slujesti ca un mic portar sau stergator de picioare care esti, si asta pentru putin timp.
        • -4 (12 voturi)    
          Depinde (Luni, 5 mai 2014, 23:06)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          Depinde cine alege poporul român sa ii rescrie istoria, se pare ca avem o aplecare spre comunisti... s-ar putea deci, cu toata tristetea, sa ai dreptate...
        • +18 (24 voturi)    
          In istorie va ramane ca omul (Luni, 5 mai 2014, 23:10)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

          care a fost de doua ori ales presedinte al Romaniei si care a rezistat la doua suspendari puse la cale de oligarhi (sau daca preferi moguli). Evident ca nu in "istoria" pompista.
      • +18 (30 voturi)    
        Pe (Luni, 5 mai 2014, 20:09)

        Jar [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        Voiculescu si pe Ghita ii inteleg ca vorbesc tot timpul de Basescu-ca au oarece interese,da' pe d-l Tapalaga nu prea...
        Ma gandesc ca d-l Tapalaga,ca si altii ca el,sunt tot un fel de Voiculescu si Ghita.

        Problema mare este cine ii va lua locul lui Basescu la sfarsitul anului.
        Amin!
        • +14 (16 voturi)    
          intunericul psd-ist (Marţi, 6 mai 2014, 3:31)

          sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Jar

          Mda... Dl Tapalaga este imbatat de propriile ganduri si vorbe...se vede in pozitia de Ion Cristoiu, tatal ziaristilor si ziaristicii romanesti. Ma bucur pentru dumnealui ca se afla in sfere inalte ale gandirii dar TB este si va ramane un symbol al democratizarii romaniei al aspiratiei de mai bine a adevaratelor elite ale acestei tari. Elite care conduc din spate prin propriile vise si actiuni o tara ce nu se va lasa ingenuncheata de intunericul baronilor psd-isti. D-le tapalaga, va rugam sa nu va mai puneti piedica singur. cauta-ti-va adversarii acolo unde exista ei si nu in propria tabara. tb si noi suntem prietenii dumneavoastra.
          • +1 (3 voturi)    
            Poate dl Tapalgaa nu e si prietenul dvs ... (Marţi, 6 mai 2014, 19:36)

            Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

            Ati luat in considerare aceasta ipoteza ?

            Articolele domniei sale din ultima vreme ridica intrebarea : cui servesc de fapt ?

            Si nu pot sa nu observ ca domnia sa face un enorm serviciu (o alta intrebare : premeditat sau involuntar ? ) exact stangii / useleului sau cum s-or mai numi ...

            Chiar si prin simplul fapt ca cei "indecisi" (desi in contextul actual i-as gratula cu un epitet ceva mai dur - gen "inconstienti" ) NU se vor mai duce sa voteze pentru ca exact genul asta de articole alimenteaza absenteismul acestei categorii
    • +16 (46 voturi)    
      maestre, (Luni, 5 mai 2014, 18:05)

      danright [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Stii ce faci matale aici?
      Faci exact ca turma care crerea gratierea lui G. Popescu pe motiv ca a fost mare fotbalist la viata lui. Faptul ca presedintele a facut atat de multe lucruri bune in trecut nu scuza cu nimic micile iesiri in decor din ultima vreme.
      Si nu spune nimeni ca altul ar fi mai bun. Nu vrea nimeni sa-l inlocuiasca acum pe presedinte cu vreun jeg gen ponta (cu p mic) sau bombonel.
      Dar lucrurile bune sunt contabilizate pe foaia de lucruri bune, iar nereusitele pe alta.
      Pana una alta, domnul Tapalaga se referea la atitudinea curenta a presedintelui, care nu este obscen-vulgara ca a mitomanului plagiator, dar nici chiar cea mai potrivita nu este.
      • +21 (33 voturi)    
        Fiecare cu opinia lui! (Luni, 5 mai 2014, 19:23)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui danright

        Imi aduc aminte cum in campania electorala din 2004 EVZ l-a sustinut pe Traian Basescu prin celebrele stenograme care au dezvaluit adevaruri nestiute. Acum suntem in campanie, PSD-ul ingenuncheaza Romania si Tapalaga ii mai impinge putin inainte, cu mesaj gen Antena 3. E vorba de timing, nene! Fa un compromis si FA ce vrei intre doua campanii electorale criticand singura opozitie pe care o avem la PSD. Altfel, dai nastere la banuieli pe care nu le meriti...
    • +37 (55 voturi)    
      Aveţi multă dreptate domnule Marian.. (Luni, 5 mai 2014, 18:31)

      VASCO [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Aruncat de vremuri in arena politică după 15 ani de prostituţie politică inflorită sub larga inţelegere şi neputinţă a preşedintilor anteriori, Băsescu a căzut in mijlocul haitei de maidanezi, şcoliţi inclusiv prin mii de burse in primi ani de după revoluţie, educaţi la şcoala socialismului înţelept, cinici, lacomi, profund ticălosi cu mulţi miliţieni convertiţi in plaja activităţii judiciare, ca avocaţi, notari, procurori, judecători fără Dumnezeu şi inamovibili, deveniţi baroni, moguli miliardari, rezidenţi la Monaco, sau slujitori ai acestora, etc.
      Este meritul acestui singuratic politician cum de a supraveţuit in picioare timp de 10 ani, asaltului haitei turbate şi muşcăturilor veninoase ale varanului. şi mai mult să aducă actul de justiţie, de cercetare, probare, judecată şi cazare (casă şi masă ) principalilor dulăi la actualul stadiu.
      imaginaţivă domnule Tapalagă, justiţia azi sub bagheta generalului Voicu, continuarea şi perfecţionarea conţinutului real al tranzacţiilor dirijate de cabinetul anilor 2000-2004, reuşita celor două muşcături veninoase ale varanului şi a haitei deslănţuite prin organizarea celor două suspendări în 2007 şi 2012 cu întregul gunoi mediatic utilizat, etc. etc.
      Şi în ultimă instanţă ca unul ce poate pretinde că a contribuit la consolidarea dreptului la condamnare şi la propria apărare să uzeze de acest drept dacă opinia noastă publică nu a apreciat mersul acestei singuratice "bătălii", vorba premierului.
    • +9 (23 voturi)    
      n-ati inteles (Luni, 5 mai 2014, 19:10)

      Vlad Soroceanu [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Cred ca n-ati inteles nici unul articolul.

      In primul rand nici un jurnalist nu am vazut pana acum sa ii aduca atata lauda (si care este intemeiata) cata i-a fost adusa in acest articol. Toti cei care il apreciati pe Basescu (ca si mine de altfel) pentru tot ce a facut acum credeti ca articolul de fata il ataca.

      Nu este adevarat. Ataca doar manierismul lui. Consider ca este singurul politician adevarat (sau mai bine zis, politician) pe care l-a avut Romania de la caderea sa in ghearele comunismului. Analiza la rece a actiunilor lui va relata aceste lucru.

      Dar manierismul, tinuta si calitatile oratorice nu sunt la rangul de inalt sef de stat. Eu in continuare il sustin pe Basescu pentru munca pe care a depus-o pentru tara asta atunci cand nimeni nu a avut taria sa infrunte PSD-ul, dar daca era si abil in vorbe ca Crin Antonescu acum matura cu adevarat cu oponentii pe jos.

      Domnul Tapalaga nu face decat sa scoata in evidenta lipsa de maniere a presedintelui.

      Asta este o regula de aur a istoriei: Nici un om mare din istorie nu s-a laudat cu faptele sale. A lasat ca faptele sa il laude. Si da intradevar pentru publicul roman asta nu functioneaza in totalitate si trebuie un pic de evidentiere vocala a faptelor, dar intr-un mod mai subtil.
      • +5 (5 voturi)    
        De acord cu dvs. cu o precizare (Luni, 5 mai 2014, 21:40)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Soroceanu

        "manierismul" este un current in istoria artei, care a urmat barocul si avea legatura cu accentual asupra manierei de a picta (exces de virtuozitate tehnica, la prima vedere, dar e un current care da seama de ceva mai profund). Aria lui semantica nu acopera, nu intalneste sensul dat de dvs.
      • +2 (6 voturi)    
        si cum? (Marţi, 6 mai 2014, 12:32)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Soroceanu

        daca unul te injura de mama, ca civil poti sa-l injuri sau sa te faci ca n-ai auzit. In politica NU merge: cazul Funeriu care nu a replicat la abjectia cu bac=ul de la A3. Care a fost continuarea? "Aha, nu a replicat deci este adevarat".
        Dar avand manierismul de care spuneti, ce-ar fi sa intrati in politica? Pregatiti si manusi albe, dar le veti folosi pentru curatarea laturilor aruncate pe Dvs.
        Nu va place clasa politica? Dar nu NOI i-am adus ? impreuna cu rudele, prietenii si vecinii nostri, cei cu care nu discutam politica caci nu e de bon-ton sau e confruntationala si ne strica buna-dispozitie.
        AVEM CEEA CE AM VOTAT ca natiune domnule. Asa ca, ori votam altceva, ori il lasam pe TB sa ia zoaiele rosii IN LOCUL NOSTRU
    • +4 (8 voturi)    
      pai cam (Luni, 5 mai 2014, 19:40)

      Manes [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      asta zice si domnul journalist.....!? putin altfel formulat...
    • -5 (15 voturi)    
      Cu bata in balta! (Luni, 5 mai 2014, 19:54)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Domnu MarianEugen stati rau cu obiectivitatea, ca sa nu zic mai mult. Cu bata in balta ati dat dumneavoastra.
      Se pare ca ca nu suportati nimic in afara convingerilor dumneavoastra.
      Sunteti si nedrept si v-ati exprimat grosolan.
      Domnul Tapalaga are 99% dni articole extrem de dure la adresa actualei puteri dar ca nu poate trece cu vederea derapaje atat de serioase ca cele prezentate in acest articol.
      Domnul Tapalaga are absoluta dreptate, macr daca va amintiti vechiul proverb ca "Ce e mult strica".
    • +12 (20 voturi)    
      Presedintele (Luni, 5 mai 2014, 20:48)

      revoltat [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Sunt de acord cu protestul Dumneavoasträ, poate mai putin cu un anume ton intolerant!
      Dar asa e, presedintele nostru a suportat zece ani de zile cele mai înjositoare atacuri din partea celor cärora le a fost si le este fricä de o societate deschisä, de o Românie curatä, aliniatä la valorile Europene ale UE la care am fost primiti pe usa din dos, färä nici un merit!
      Presedintele nostru a fost poate singurul care nu numai cä a înteles mersul istoriei, dar a s actionat în acest sens
      Cei "de pe margine" ar trebui sä lase täiatul firului în patru, si sä recunoascä, acum, si acu, la sfârsitul manadatului o fiintä vie, poate cu greseli, dar cu mari calitäti, fiintä ce nu poate fi mäsuratä dupä "portrete robot", descärnate de orice semn al viului, portret realizat poate cu bune intentii, dar strategic nefolositor, deci fals istoric. Sä ne bucuräm de cele câteva säptämâni câte au mai rämas, si sä speräm cä
      cohorta de "maidanezi"(sä mä ierte ucrainienii!") nu vor îndräsni sä-l täväleascä în mediocritatea lor si dupä aceea.
      Sunt curios care va fi "programul" lor politic , când lozinca cu iz de mahala "jos Bäsescu" nu isi mai avea rostul nici în mintea lor îmbolnävitä de fricä si invidie!
    • +3 (9 voturi)    
      Bravo... (Marţi, 6 mai 2014, 10:01)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      ... Dan Tapalaga a avut mereu "un dinte" impotriva lui Basescu, probabil frustrarea unui om putin mai sus de mediocru fata de un presedinte genial.

      De ce sa nu se laude? Si inca nici nu a exagerat.
      Cine sa-l laude, in afara de noi? Nu vedeti ca toata media il improasca cu noroi?
      La aceste atacuri interminabile si abominabile, tovarasul Dan Tapalaga nu reactioneaza decat palid si fara niciun efect.

      Da, Traian Basescu a fost cel mai mare bine pe care l-a putut avea tara asta plina de prosti si tiganizata pana aproape de saturatie.
      • +1 (7 voturi)    
        Frustrarea (Marţi, 6 mai 2014, 11:07)

        ta31 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Eu am votat mereu pentru Basescu si as vota din nou daca ar trebui sa aleg intre el si cineva din psd pc, unpr.
        Dar nu pot sa uit ca Basescu:
        - era ministrul transporturilor cand minerii au venit la Bucuresti si a dat afara din slujba pe inginerul care a incercat sa opreasca trenul cu minerii la Craiova
        -a stricat primul guvern democrat in care ne pusesem sperante dupa infrangerea PSDR-ului in alegerile din 96. In acest fel a ajuns prim ministru Radu Vasile, jucator la 2 capete;
        -este fratele cumatrului lui Bercea mondialu;
        Putea sa-si sfatuiasca familia sa nu faca asa o alegere.
        -a facut declaratii incalificabile la adresa Regelui Mihai si este cumatrul cu un un personaj care se pretinde print, nerecunoscut de nimeni in Europa;
        Si mai sunt multe.
        Se vede ca oamenii mai gresesc, chiar si Basescu.
        De ce aveti alergie atunci cand Dan Tapalaga cu buna credinta, incearca sa-l determine sa nu mai greseasca?
        • -1 (5 voturi)    
          ta31, fresh? (Marţi, 6 mai 2014, 12:39)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui ta31

          de la A3?
          A. in timpul mineriadelor, TB era INSPECTOR SEF al navalului. A adus mineri cu vapoarele?
          B. a "stricat" primul guvern, sau i s-a opus lui Ciorbea. Dupa 15 ani mai sunteti suporter Ciorbea?
          C. In famila Dvs nu exista nicio "oaie neagra". Cum ati impiedicat "mezaliantele"? Apropos cumetria cu Bercea e mai "rroma" decat originea lui Ilici sau [pe zvonuri] a lui Nastase?
          D. Urmasii celor 167 MII militari romani, dusi in prizonierat de rusi, DUPA armistitiu sunt mult mai dure. Si ei tot incalificabili?
          E. In privinta lui Paul [ceva] exista sentine PESTE TOT IN EUROPA. Ba chiar si in RO. Problematica casei regale e altceva si nu a fost vreodata atinsa de TB.
          • -2 (6 voturi)    
            eram sigur (Marţi, 6 mai 2014, 15:09)

            ta31 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

            ca daca indrazneste cineva sa nu il laude be basescu, gata A3.
            Aveti dreptate, nu era Basescu, era Burada la transporturi in 90..
            Guvernul Ciorbea a fost primul guvern democrat.
            Nu conteaza ce parcur a avut Ciorbea dupa.
            Cand primul ministru iti cere demisia, ca ministru trebuie sa demisionezi. asta nu a stiut Basescu atunci si sa dus dracului guvernarea aia in care ne pusesem atatea sperante.
            In rest va doresc numai bine
    • 0 (0 voturi)    
      Sacrificiu (Miercuri, 7 mai 2014, 14:11)

      Dan 1 [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Nu stiam ca Basescu s-a sacrificat! Multzumesc!
  • +14 (34 voturi)    
    Unu-2 (Luni, 5 mai 2014, 17:38)

    Unu-2 [utilizator]

    Pai ce sa faci cind au plecat laudatorii? Chiar tu Dan Tapalaga care ai fost facut "basist" de atitea ori unde-s laudele? Sigur, astea arata singuratatea presedintelui, iar sa si-o imbunatateasca pe termen scurt e un joc pierdut din start, insa uita-te in filmele cu eroi celebri ajunsi la batrinete, de cele mai multe ori devin demodati si oarecum penibili.
    Pe de alta parte, unde vezi tu in RO larg raspindit articole sincer laudative? Sigur, sint citiva artisti / scriitori / sportivi larg recunoscuti inclusiv pe plan international, dar apoi la nivel mai scazut mie mi se pare ca-i o jena sa lauzi pe cineva, in mod SINCER (fara pupaturi in dos, fara exagerari). Vad de multe laude si felicitari sincere doar la romani ce traiesc in afara (de exemplu dl. Tismaneanu) insa in societatea romaneasca autohtona pare penibil o lauda sincera. Ce sa-i faci, asta e facut comunismul din noi, incit lucrurile sincere s-au ascuns si sint rare. Unde mai vezi sinceritate de la altii sa aprecieze corect meritele lui Base? (nu orbire si laude desarte) Sau discutat civilizat scaparile lui? Toate sint la extreme, iar acest lucru spune ceva despre noi (ca societate), nu despre el. Ce inseamna respect pt. fostii presedinti americani, de orice culoare politica au fost ei? Oricum altceva.
    Sigur, da apa la moara si Basescu, insa el e fix dupa chipul si asemanarea societatii romanesti.
  • -17 (35 voturi)    
    Corect comentariul (Luni, 5 mai 2014, 17:38)

    Sani [utilizator]

    L-am auzit si eu...prea se lauda!

    Nu e bine dom' Presedinte, nu e bine!

    Asa ati adus Interlopii Ponta & Co. la guvernare....cu EBA, Cu Videanu,....cu Udrea,...etc...

    PS: Rog a se face diferenta intre prostia si grandoarea exagerata a presedintelui si interlopiada PSD!
    • -22 (28 voturi)    
      nu cred ca e vreo diferenta ... (Luni, 5 mai 2014, 17:51)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      sunt acelasi lucru .
      • +29 (39 voturi)    
        Ohoho... (Luni, 5 mai 2014, 18:13)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Atentie, sa pastram proportiile!

        Basescu a ratat sa devina un presedinte "Pentru Posteritate".
        Are calitatile necesare pentru asta: decizie, viteza se reactie, inteligenta emotionala...

        Are insa si calitati care pun in umbra multe din calitati...asa a pierdut consilieri (pe care tot el i-a numit), a pierdut imagine datorita slabiciunilor sale (EBA)...

        Dar sa-l compari cu Ponta!?

        NO WAY!
        Ponta este un /// caruia greu i se poate gasi vreo calitate!

        Asa ca mai draga adrian8, las-o jos ca macane...nu crea confuzie!

        Noi, spre deosebire de voi, nu dam CEC-uri in alb cum dati voi interlopilor PSD!
        Ponial (ai inteles pe limba iubitilor vostri rusi)..poate o invatati si voi ca tot va dati filo-rusi mai nou toti PSD-istii!
        Hai, valea la rusificarea de grup!
        • -14 (18 voturi)    
          argumente ...lipsa (Luni, 5 mai 2014, 19:26)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

          sau mai exact ,ai bagat argumentul maxim al vostru .. : sunt filo-rus , si psd-ist ... mda .. nici nu mai ce sa raspund la argumentul asta 'covarsitor' .

          da, se compara foarte bine cu ponta .. cate a facut 'incendiatoru' in 10 ani ... cum a vorbit ca un birjar .. cum a mintit nonstop ... te faci ca uiti , asta e !
          • +4 (6 voturi)    
            Ai dreptate (Luni, 5 mai 2014, 23:42)

            tzetze19 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Spre deosebire de "birjar", Bombonel n-a cerut decat sa i se numere ouale! Halal!
            • 0 (2 voturi)    
              schimbi directia ? (Marţi, 6 mai 2014, 8:43)

              adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui tzetze19

              ce traba are bobo in discutia asta ? .. nu sti ce sa zici si incerci sa schimbi placa ..

              pe de alta parte .. daca tu imi zici mie sa 'numar ouale' si eu raspund cu 'tigan imputit' sau 'gaozar' ... ?

              care e mai nesimtit si birjar ? ia incearca sa raspunzi la intrebare .
          • +4 (8 voturi)    
            Pe nemestacate (Marţi, 6 mai 2014, 9:00)

            Sani [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Voi astia PSD-istii "sinceri" adica cei care nu au interese clare in acasta directie, aveti o "karma" a voastra care se identifica prin urmatoarele:
            1. Nu auziti decat ceea ce vreti
            2. Va "indragostiti" de "branduri"
            3. Dupa ce v-ati "indragostit" dati CEC-uri in alb pana crapati (v. sindromul Stockholm - pe Google eventual)
            4. Habar n-aveti sa insirati conducatorii Romaniei de la Unire incoace in ordine cronologica. Ma rog, stiti de Cuza, Ceausescu, Regele Mihai, Iliescu si Basescu...)
            5. Sunteti mari patrioti ...de stadion
            6. Ii urati pe unguri (c-asa ati invatat ca fac "patriotii"
            7. mai nou...ii iubiti pe rusi dar tanjiti dupa vacante in Vest, Euro, masini germane

            Plini de confuzii sunteti voi PSD-istii mai draga!
  • -4 (38 voturi)    
    Excelent, ca de obicei! (Luni, 5 mai 2014, 17:47)

    danright [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    E frustrant sa observ ca ramaneti singurul care scrieti si spuneti lucrurile asa cum le-as spune si eu.
    Domnul Basescu a fost un bun conducator, dar slabiciunile (de inteles pana la un punct) i-au ros din soclul pe care l-ar fi meritat.
    Daca presedintele e obosit si o mai ia razna dupa 10 ani de mandat(e), nu inteleg unde sunt jurnalistii obiectivi. Ei nu au voie sa oboseasca.

    Multumesc, seara buna!
    Cu respect,
    Dan
  • +33 (53 voturi)    
    Stiti bine ca gresiti (Luni, 5 mai 2014, 17:50)

    soren [utilizator]

    domnule Tapalaga. Presedintele este un om puternic si puterea-i vine din educatie si experienta. Daca s-ar apuca acum ,oricine sa-l laude, indiferent de specializarea si notorietatea de care ar da dovada, ar fi catalogat drept "lingau","basist" etc. Cea mai buna dovada a faptului ca este hotarat sa lupte pana la capat pentru misiunea pe care o are este tocmai aceasta tactica: sa aduca argumentele reale, veridice, masurabile ,palpabile ale capacitatilor si realizarilor sale. Si nici nu s-a dat in laturi de a -si face autocritica. Opinia mea e ca asta lipseste majoritatii : nu stie cine este. Presedintele stie cine este!
  • -11 (29 voturi)    
    Boala puterii (Luni, 5 mai 2014, 18:11)

    un dac [utilizator]

    Nu e nimic curios in toata aceasta grandoare. Aproape orice om politic cade in acest pacat, mai ales daca ajunge pe varful cel mai inalt al puterii. Exista totusi o diferenta intre "boala puterii" descrisa de mama lui Ponta cand acesta, in calitatea lui de seful corpului de control al lui Nastase, o luase razna, si afirmatiile lui Basescu.
    Unele dintre aceste afirmatii se pot proba.
    Ceea ce nu se poate proba este jocul dvs, domnule Tapalaga. Desi sunteti antiPSD, din cand in cand aruncati cate un pietroi in Basescu, Udrea sau EBA, adica, de fapt, in Basescu. A devenit Blaga actionar la Hotnews? E o curiozitate personala...
    Ar fi fost mai util sa analizati declaratiile lui Base, sa vedem ce sta in picioare si ce nu, ce e adevarat si ce nu...pana la urma nu vorbim de Stefan cel Mare ca sa fie nevoie de Iorga, Boia sau Djuvara.
  • +9 (23 voturi)    
    Pacat... (Luni, 5 mai 2014, 18:18)

    AnduAndrei [utilizator]

    Nu are rost sa-l criticam pe Basescu... cat timp ramane in mintile electoratului raul mai mic, poate sa zica ce vrea. Tocmai asta e problema, ca lumea ii poate ingaduii asta,
    Atata timo cat celalat se plimba cu barca pe la sate si anunta un razboi de dragul atingerii unor cote la planul cincinal...poate Base sa zica si ca nu se scufunda Titanicul, caci un vapor pe fundul oceanului, nu poate fi vandut.
  • -4 (20 voturi)    
    ADULAREA, (Luni, 5 mai 2014, 18:20)

    cornel19 [utilizator]

    se incearca sa fie indusa, este adevarat ca ceausescu a avut rezultate modeste si aceasta cu un aparat propagandistic numeros. Adevarul este ca basescu "autostraluceste" in un vid de oameni politici si de stat, si aceasta trebuie recunoscut ca nu numai in ultimi 25 de ani., nu este onorant pentru noi ca popor, dar este un adevar. Inteleg ca domnul Dan Tapalaga a sezizat doza consistenta de ridicol in care basescu a intrat voluntar si in ultimile sale iesiri publice. Asa cum este corect, sa recunoastem merite obtinute in conjuncturi interne defavorabile, la fel trebuie sa le semnalam si pe cele negative si acestea nu sunt putine si/sau mai putin grave. Felicitari autorului pentru impartialitate si pentru incercarea reusita de a patrunde dincolo de "ambalaje".
  • +14 (42 voturi)    
    Nu prea inteleg (Luni, 5 mai 2014, 18:27)

    Marius Ogrean [utilizator]

    E mai important sa il puneti pe Basescu la punct decat sa vorbiti, de exemplu, despre cum v-a facut Ponta mincinosi cu pozele de campanie luate de pe site-ul acela?

    Aaaaaahhh...Am inteles. Sunteti echidistant. Acum era tura in care trebuia sa si-o ia Basescu.....
  • +23 (31 voturi)    
    O istorie sinceră (Luni, 5 mai 2014, 18:31)

    Fisherman [utilizator]

    E un adevăr că ”acești zece ani sunt cea mai bună perioadă pe care a avut-o România de la formarea statului unitar român”.

    Să fim sinceri și să recunoaștem că ”formarea statului unitar român” a fost un proces îndelungat la care au muncit mulți patrioți din Bucovina, Basarabia, Ardeal, Moldova, Muntenia, Banat. Au muncit zeci de ani, tăcuți, menținând aprinsă făclia voinței pentru Unire și transmițând-o din generație în generație. Minunea s-a produs la 1 Decembrie 1918.

    Unde sunt patrioții astăzi ?

    În acești 25 de ani de la fuga dictatorului singurii care și-au transmis ștafeta au fost activiștii comuniști și agenții securiști, care muncesc tăcuți la sabotarea eforturilor de reformare a României. Aceștia sunt mulți, s-au infiltrat în toate instituțiile și continuă să dețină mecanismele de alterare a proceselor democratice.

    Nucleul dur al patrioților coagulat în jurul voinței lui T. Băsescu de a reforma statul de drept în România nu a primit nici un sprijin din partea intelectualității românești. Această intelectualitate nu a fost capabilă să pătrundă în straturile profunde ale societății românești astfel încât românii de rând, supuși unui continuu bombardament de minciuni și dezinformări, ajung să creadă în enormități de genul ”USL a murit ! Trăiască USL !”.

    Partidul care ar fi trebuit să fie un opozant feroce colosului cu picioare de lut urmaș al p.c.r. a trădat de nenumărate ori în acest sfert de veac. În final, liderul acestui partid a fost țepuit cu nerușinare și pus să tragă la jugul USL arătându-i-se un morcov iluzoriu.

    În acest context, cuvintele lui Băsescu nu sunt lăudăroșenii deșarte ci avertismente seci despre pericolul pe care-l reprezintă mașinăria usl-istă în condițiile în care în Estul Ukrainei se dezvoltă un scenariu al destabilizării.
  • +10 (14 voturi)    
    Romania perfecta (Luni, 5 mai 2014, 18:44)

    jazznapocensis [utilizator]

    Peisajul este corect descris. Doar ca el nu se plaseaza bine in timp si spatiu. Bunul simt nu este o reteta inteleasa in romania. Este fals atunci cand incercam sa ne comparam cu tarile civilizate. Noi inca nu suntem acolo. Pentru cine nu da bine ceea ce face presedintele?! Pentru mine, pentru tine, si pentru inca cativa ca noi, care au fost invatati sa nu se dea in spectacol si sa nu se bata cu pumnul in piept atunci cand se intampla sa stie mai multe ca altii! Si uite asa s-a facut loc pentru tot felul de terchea-berchea alde zgonea si ponta. Pentru aparitia acestor creaturi suntem si noi de vina impreuna cu toti intelectualii plin de bun simt din romania care au preferat sa taca si sa nu se bage in fata ...ca de... nu da bine.
  • +32 (48 voturi)    
    "presedintele magic" (Luni, 5 mai 2014, 18:46)

    Pseudonim17 [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    Asa cum ati spus la inceput, Basescu nu se lauda neacoperit, dar nu asta e argumentul meu.
    De asemenea, Basescu, nu se lauda ca altii, la inceput de mandat, inainte de a face ceva, ci dupa ani si ani de lupta in care a miscat lucrurile. Dar nici asta nu e argumentul meu, ci: el nu se duce la TV cu scopul de a se lauda; si nici in conversatie nu aduce inadins discutia inspre meritele lui personale, cum face Ponta de exemplu care ne tot spune, neintrebat, ca el e "procuror" si ca "la asta se pricepe". Nu. Basescu se lauda ca reactie la scuipatii nesfirsiti pe care ii tot primeste de zece ani incoace, si la intrebarile dumneavoastra, ale presei, cum raspunde la cutare sau cutare mojicie a lui Ponta, ia sa luam doar ultima, "Basescu isi incheie al doilea mandat "absolut jalnic".
    Domnule Tapalaga, Basescu, a luat din astea la foc automat de un deceniu intreg; aduceti-va aminte cit timp a tacut si a inghitit, si si-a vazut de treaba; atunci nu v-ati gindit sa-l laudati puterea presedintelui de a fi retinut, "european".
    Dar cit timp poate un om sa rabde, si mai ales se pune problema: s-a vazut, in faptul ca USL in ultima perioada ia procente monstruoase, s-a vazut ca populatia chiar crede aceste jeguri. Un om puternic ca Basescu, prin faptul ca ar tace (si a aratat ca poate sa taca), s-ar pune la adapost fata de criticile putinilor aliati din presa pe care-i are, ca dumneavoastra. Sa nu credeti ca e prost si nu-si da seama ca daca mentioneaza cit de putin meritele pe care le are, da apa la moara unora care de abia asteapta sa-l faca "necivilizat", "din topor", dar ginditi-va ca poate noi am avea de pierdut daca Basescu tace, pentru ca atunci populatia indobitocita spalata pe creier, crede ca daca tace, inseamna ca se simte cu musca pe caciula. Degeaba vrem presedinte european, daca o asemnea atitudine, nu numai ca nu ar fi apreciata, dar nu ar fi inteleasa de o populatie inca apropiata ca mentalitate de Est.
  • +35 (49 voturi)    
    continuare "presedintele magic" (Luni, 5 mai 2014, 18:52)

    Pseudonim17 [utilizator]

    Si in concluzie, poate, doar poate, ginditi-va domnule Tapalaga, ca Basescu raspunde si pune lucurile la punct subliniindu-si meritele, nu pentru ca ar crede ca si-ar atrage simpatie din partea presei, ci pentru ca ii pasa de ce aude si intelege populatia. Da, stiu ca dindu-i cuiva prezumtia de bunacredinta e o practica aproape nemaintilnita in presa noastra, dar aici vorbim de civilizatie si retinere, incercati sa fiti mai putin incrincenat si mai responsabil, poate, arata-ti-va superioritatea intelegind si fiind rezonabil si mai tacut, nu aruncind pe hirtie orice va trece prin cap, doar pentru ca a trecut o perioada si n-ati avut ce scrie intr-un editorial.
  • +4 (10 voturi)    
    erata (Luni, 5 mai 2014, 18:55)

    Pseudonim17 [utilizator]

    "aratati-va". Multumesc.
  • -2 (10 voturi)    
    Citat (Luni, 5 mai 2014, 18:59)

    Gigi Kent [utilizator]

    "Power is like being a lady... if you have to tell people you are, you aren't."

    Margaret Thatcher
  • +21 (29 voturi)    
    Faptele (Luni, 5 mai 2014, 19:00)

    EMP [utilizator]

    Traian Basescu are, neindoios, scaderile lui. Ca oricine altcineva. Dar realitatea este ca dupa 10 ani in care a condus (uneori doar simbolic) Romania, raman cateva lucruri bune, intre care progresul justitiei mi se pare cel mai important.
    Nu vreau sa-i iau apararea neconditionat, dar ma bucur ca a fost el presedinte si nu un om de mai mare tinuta intelectuala, care insa sa refuze a se implica asa cum a facut-o Traian Basescu. Eu ii sunt recunoscator.
  • -7 (15 voturi)    
    Nu stiu (Luni, 5 mai 2014, 19:08)

    xerxes2001 [utilizator]

    In ce masura i se pot atribui lui basescu noile coduri? Sau cei 10.000 de km patrati de teritoriu romanesc. Parca la Haga, Bogdan Aurescu a fost "creierul".Dl. Tapalaga uita sa spuna ca marirea TVA a fost meritul presedintelui. Prea uitam repede.De asemenea sitgma "presedintele magic" mi se pare exagerata
  • +19 (25 voturi)    
    domnule Tapalaga, ati introdus o falsa tema... (Luni, 5 mai 2014, 19:15)

    yellowdog [utilizator]

    si nici macar nu ati dus rationamentul pana la capat. Istoria s-ar putea sa se termine in noiembrie 2014 atunci can plagiatorul national ar ajunge presedintele romanilor. Infractorii de azi condamnati Fenechiu, Nastase, Vantu etc sau care urmau, Voiculescu, Mazare, Nicolescu etc vor fi gratiati. O data scosi din beciurile basiste vor deveni lumina acestui popor care prin abnegatia lor margini in lupta cu sistemul corupt s-au jertfit pentru el. Bineteles fiecarea v-a poseda una, doua matusi de rigoare ce le-au donat averile pentru lupta lor. Trusturile de presa vor fabrica dovezi ale acestei lupte. Chiar nu vedeti pericolul asta, v-a parasit intuitia, nu mai aveti simtul proportiilor? Erau atatea alte teme pe care puteati sa le abordati din interviul presedintelui, ca de exemplu, de ce nu se continua interconectarea energetica intre Romania si fratii nostrie de peste Prut, care se poate face si cu fonduri europene. De ce guvernul mitomanului nu plateste o alocatie minima profesorilor romani ce traiesc si sufera in Transnistria? In definitv de guvernul derbedeului prin lipsa de actiune (poate chiar voita) face jocul Kremlinului?? Mai sunt cateva daca vroiati descoperiti, nu gaselnita asta, total neimportanta in contextul asta.
    Fiecare glont care nu este tras in directia grupului infractional organizat PSD este un cui in coscigul Romaniei. Raul suprem acolo este, Doamne fereste sa vina vremea cand nu o sa mai puteti scrie din Romania... sau cine stie atunci o sa fiti mai prosper ca niciodata in Romania plagiatorului...mark my words
  • -15 (19 voturi)    
    NU-MI DAU CLOPUL SI NICI PANA PENTRU OATA COMARZAN (Luni, 5 mai 2014, 19:22)

    agarici [utilizator]

    Vede-ti ce inseamna un ofiter roman la condcerea Romaniei. Tine-ti seama de aceasta realitate. Nu il apreciez pe basescu dar accept ca este mai patriot ca altii. Cu toate acestea basscu, distrugatorul celei mai mari flote comerciale ale Romaniei va sfarsi ca si Nastase, in puscarie si merita acest destin. Este un animal capitalist la fel ca si cei pe care i-a creeat.A furat cot la cot cu PDL-ul si acum se prgateste sa fure impreuna cu PMP-ul. Nu mai poate fi credibil pentru ROMANI.
    • +7 (9 voturi)    
      Frate, pune mana pe gramatica (Luni, 5 mai 2014, 21:45)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui agarici

      "vede-ti" este corect "vedeti", "creeat" este "creat" (el creeaza, dar el a creat). Daca era sa scrii ceva cu vede si cu ti, era "vezi-ti de treaba".
  • +14 (20 voturi)    
    normal ca se lauda singur (Luni, 5 mai 2014, 19:22)

    dadan [utilizator]

    daca si cei echidistanti si echilibrati (inclusiv Tapalaga) se cam feresc sa-l laude sau sa-i etaleze meritele de frica sa nu fie aratati cu degetul drept Basisti... asta e, omul vede ca a ramas cam singur si in campanie in situatia din Romania unde expunerea media si adresarea mesajelor la televizor sunt factor decisiv in alegeri si nu faptele... pana nu apar politicieni care sa demonstreze ca pun interesul tarii in fata intereselor proprii sau de partid, il creditez in continuare pe Basescu drept cel mai bun politician al perioadei post decembriste cu realizari grele dar mari si importante pentru societate.
    ii rog pe toti care il critica sa se puna in situatia lui si sa intrebe cum ar actiona pentru tara si pentru a transmite mesaje populatiei
  • -11 (19 voturi)    
    a lipsit lăudătoarea șefă (Luni, 5 mai 2014, 19:22)

    corvus coraX [utilizator]

    se dădea cu parașuta...
  • +6 (20 voturi)    
    mă nea tapalagă (Luni, 5 mai 2014, 19:27)

    timp tamp [utilizator]

    De câte ori ai ieșit mata să demantelezi afirmațiile lăudărosului mincinos misogin mahalagiu derbedeu plagiator multipersoană mârlan pontalașul care se laudă cu mărețe realizări INEXISTENTE? DE CÂTE ORI sărit ca ars la atacurile furibunde la adresa justiției, de ce taci când ia apărarea mafioților, pușcăriașilor și infractorilor din partidul bolșevic?
  • -1 (15 voturi)    
    da, ne-am saturat de Basescu dar pe cine punem in loc? (Luni, 5 mai 2014, 19:27)

    atoni [utilizator]

    Pune mana pe inima domnule Tapalaga si spune-ne ca avem alternativa!
  • +8 (20 voturi)    
    Chiar asa? (Luni, 5 mai 2014, 20:10)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    Dupa ce ca scrii destul de rar mai si debitezi prostii, ca de obicei. Pentru ca dupa D-ta cel care nu face nimic are dreptul sa se laude pe cand cel care mai face cate ceva trebuie musai sa dea dovada de modestie. Mai bine te-ai apuca de gradinarit amice!
  • +7 (21 voturi)    
    cand marile spirite se intalnesc (Luni, 5 mai 2014, 20:10)

    revo [utilizator]

    "Basescu isi incheie al doilea mandat absolut jalnic", gandira si se exprimara cele doua mari spirite, Ponta si Tapalaga.
    Si, uite-asa, putin cate putin si pe nesimtite se face incolonarea la dosul viitorului mare presedinte, dr.ponta-copy-paste, ca, deh, viata costa.
  • +9 (21 voturi)    
    d-le Tapalaga, nu aveti cumva o dubla masura ? (Luni, 5 mai 2014, 20:20)

    Luke1 [utilizator]

    Cateodata imi face impresia ca ori coborati dintr-o realitate paralela ori pur si simplu sunteti rauvoitor

    Adica, in contextul in care avem o groaza de politicieni dovediti penali dvs va legati de faptul ca Base se lauda singur in loc s-o lase pe altii s-o faca ?

    Cred ca e total disproportionata gravitatea acestor lucruri .

    Mie mi se pare mult mai grav ca un plagiator dovedit continua sa fie primul ministru al acestei tari, ba mai mult, este evident ca face si jocul unor personaje cel putin indoielnice.

    Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa avem psd pe toata linia : presedinte - premier - guvern etc ...

    In clipa aia, credeti ca mai avem vreo sansa ?

    Eu personal cred ca nu ...
  • +21 (29 voturi)    
    faptele conteaza (Luni, 5 mai 2014, 20:25)

    MihaiStanciu [anonim]

    Citand din Vlad Zografi ,Presedintele are cel putin 3 mari realizari:ancorarea tarii de occident,emanciparea justitiei,si curajul luarii masurilor economice care au salvat Romania de soarta Greciei cu pretul sacrificarii popularitatii proprii.Lipsa oricarei din aceste realizari
    ar fi schimbat istoria tarii.In rest nu este nobil,nu este distins,nu este cultivat .Dar nici nu a pretins vreodata ca ar fi.In plus si-a indeplinit mandatul in contextul a doua suspendari pe motve imaginare si atacuri murdare zilnice,situatie de neimaginat in Europa si care nu se poate sa nu fi lasat urme in psihicul Presedintelui.Dl.Tapalaga face observatii corecte dar care sunt aplicabile unei persoane imaginare,fara legatura cu cea care este P resedintele.De altfel o persoana culta,distinsa,nobila,nici nu ar fi aleasa vreodata de alegatorul roman contemporan.Istoria il va consemna pe Presedinte si cu cele bune si cu cele rele,asa ca dl Tapalaga se agita degeaba.
    • -7 (9 voturi)    
      L-am sustinut si sustin pe Basescu dar una (Luni, 5 mai 2014, 21:47)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui MihaiStanciu

      din suspendari i-o datoreaza lui Udrea cind cu "biletelul".
      • +1 (3 voturi)    
        Imi pare mie sau pui (Marţi, 6 mai 2014, 11:42)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        carul inaintea boilor ? Nu "mesagerul" Udrea ci continutul biletelului cu pricina a fost motivul suspendarii. Care continut nu-i dadea o nota prea buna iubitului tariceanu (sic!).
        • 0 (2 voturi)    
          Da, dar uiti ca Udrea nu mai era consiliera (Marţi, 6 mai 2014, 17:09)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

          cind a pus pe tapet problema biletului. De ce tocmai atunci? ce cadere avea? Nu cumva il santajeaza pe Basescu? Ideea asta mi-a spus-o un simplu sofer de taxi dar nu simplu la minte.
    • +1 (1 vot)    
      ...analizati in continuare (Marţi, 6 mai 2014, 9:48)

      ivanescu [utilizator] i-a raspuns lui MihaiStanciu

      perfect ....punct ochit ,punct lovit .....descrierea facuta.
  • +6 (12 voturi)    
    . (Luni, 5 mai 2014, 21:05)

    tirolez [utilizator]

    E dreptul lui sa explice public ce a facut in 10(zece!) ani de zile. La fel cum toti ceilalti au avut si au dreptul sa-l toace marunt.
  • +4 (14 voturi)    
    Basescu trebuie sa se laude, asa e cu prostimea (Luni, 5 mai 2014, 21:08)

    Matrafirefox [utilizator]

    Prostilor de pretutindeni, daca nu le spui din ora in ora ce ai facut ei uita, ca sunt prosti.
  • +10 (16 voturi)    
    Adormirea societatii (Luni, 5 mai 2014, 21:08)

    the one [utilizator]

    Dl. Tapalaga , ati intors moneda si invers ? Cred ca trebuie sa fie un pic frustrant sa fii in pielea d-lui Basescu si sa vezi ca nimeni nu zice nimic de realizarile administratiei tale , care nu sunt putine. Sunt multe lucruri care acum ni se par normale , dar acum 15 ani nu erau . "Vizitele " periodice ale d-lui Cozma la Bucuresti si le mai aminteste cineva, ?
    Deci d-lor jurnalisti - reflectati . Este trist ca trebuie sa ni le spuna tot el singur .Asta poate spune ceva si despre noi ca societate .
  • +3 (9 voturi)    
    Tranzitia puterii.. (Luni, 5 mai 2014, 21:37)

    cim [utilizator]

    reactia tipica a unui jurnalist roman la tranzitia puterii, puahhh!
    • +1 (1 vot)    
      Nu e adevarat! Dan Tapalaga e un om corect (Marţi, 6 mai 2014, 17:10)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui cim

      dovada si acest articol unde analizeaza cu deosebita pertinenta cele bune si cele rele.
  • +3 (9 voturi)    
    Un jurnalist in tranzitie (Luni, 5 mai 2014, 21:42)

    cim [utilizator]

    Dan Tapalaga loveste din nou...
  • +9 (17 voturi)    
    Ostracizarea (Luni, 5 mai 2014, 22:30)

    Don Ciccio [utilizator]

    D. Tapalaga s-a sucit; dinspre suflarea fetida a PSD, simte briza prosperitatiipersonale si a mult-asteptatei ascensiuni asa-zis profesionale.

    Pornirea viscerala a acestuia impotriva blondei care a avut curajul de a sari de la inaltimea de 4000 de metri, il motiveaza suplimentar in a-si dezvalui cameleonismul veros si revansard.
  • +6 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 5 mai 2014, 22:43)

    [anonim]

  • +7 (9 voturi)    
    cand ai toata lumea impotriva (Luni, 5 mai 2014, 23:04)

    BME [utilizator]

    trebuie cumva sa-ti strigi dreptatea. sa nu uitam ca toata populatia de la sate este intoxicata de posturile tv . sunt foarte putini care vad adevarul si adevarul nu este promovat de televiziuni. m-am mirat foarte tare cand pro tv a dat la stiri imaginile cu ; fa,doina" nu este basescu ferfect dar la ora actuala este singurul care mai inspira incredere
  • -3 (9 voturi)    
    articol (Luni, 5 mai 2014, 23:57)

    taranistu [utilizator]

    corect!
  • +10 (18 voturi)    
    Si vin din nou s spun! (Marţi, 6 mai 2014, 1:35)

    Primula [utilizator]

    E suspecta schimbarea macazului, acum inaintea prezidentialelor, domnuele Tapalaga! Mi se pae ca ati fost infiltrat in presa basista pentru a supraveghea miscarile si apoi sa fii de folos adversarilor, care sa poata da contraofensiva! De ce nu mai scrieti despre Ponta, Zgonea, Dragnea, Mazare, Duicu si tot neamul lor de hoti . se pare ca si d-stra ati facut cum au facut atatia politicieni care s-au infiltrat pe la liberali, ppdd, pdl, iar acums-au retras la partidul mama care le-a dat misiunea si care i-a folosit. De ce tocmai dumneavoastra ati procedati la fel? Va suspectez de rea credinta!
    • +5 (7 voturi)    
      Întradevăr o suspiciune sustenabilă (Marţi, 6 mai 2014, 8:44)

      VASCO [utilizator] i-a raspuns lui Primula

      Domnule Tapalagă, Primula vă cere explicaţii, şi pentru apărarea obrazului trebuie să răspundeţi.
      Dacă domnul Primula are dreptate atunci sunteţi acuzat de crima de manipularea a opiniei publice dornice a cunoaşte adevărul acestor timpuri, ori în judecarea oricărei crime conform filmelor de gen trebuie răspuns la întrebarea "cui foloseşte , cine este beneficiarul crimei". Chiar din titlul de "Preşedintele magic" şi cu deosebire din sublinierea cu profesionalism a "stării jalnice" în care, vorba premierului la recenta bătălie după descălecarea din barcă a ajuns acest om bătrân şi singur, deveniţi suspect de o manipulare prin care procesaţi prin abuz, la nivelul înaltei notorietăţi o prestare de serviciu "beneficiarui" Ponta şi ai lui. un serviciu comandat cu utilzare de maximă urgenţă şi nu pentru istorie.
      Prin Preşedintele magic, insinuaţi prin şirul de observaţii critice ferme sau subtile, să ridiculizaţi eventualii susţinători fideli, iar prin infruntarea directă a celor mulţi care spun ( ca o atenţionare la utlizarea dreptului de a spune) că cererile lui Băsescu prin numeroasele ieşiri sunt corecte la care recunoaşteţi că adăugaţi personal şi "repede" că cererile respective sunt pur şi simplu "indecente" şi că acestea reprezintă efortul evident al singuratecului de a se auto-glorifica, lipsind sau urmând ştirea bombă de la domnul Gâdea că dispune de probe că Băsescu a comandat chiar executarea unei statui de 3 metri cu amplasament în piaţa Cotroceni, etc.
      Fără o referire la conţinutul pretins indecent al acestor cereri, slujiţi de fapt interesul politicii de a
      conserva cumpărarea maselor cu 2 mici, muştar şi o halbă de bere, dovediţi că de fapt nu vă preocupă intrarea Peşedintelui pe poarta istoriei, acceptând în finalul de care se vor ocupa alţii ci
      compromiterea actualelor stăruinţe în promovarea unor adevărul grave, de mare actualitate , ignorând vinovat multiplele şi gravele fapte ale "beneficiarului".
      Vorba poetului urăsc trădarea dar....
      • +1 (1 vot)    
        . (Marţi, 6 mai 2014, 19:00)

        Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui VASCO

        Si Primula si Vasco, cred ca aveti o judecata copilareasca (ca sa folosesc un eufemism).
        Oamenii nu se impart in buni si rai ca in desenele animate, "Basescu e omul bun si Ponta e omul rau si noi trebuie sa tinem cu omul bun!".
        Iar daca unii critica actiunile presedintelui o pot face tocmai pentru ca si-au pus sperantele in el si acum au mari asteptari de la el. Este si cazul meu.
  • -8 (14 voturi)    
    Vreau sa-mi fac statuie în fața porții... (Marţi, 6 mai 2014, 3:38)

    Lupul Monarhist [utilizator]

    Bun articol, cu toate că domnul Tapalagă mi se pare prea candid cu președintele Băsescu în câteva ocazii... În fine, ceva mai nou, TB se bate singur pe umăr la televiziune..."cea mai bună decadă din istoria României de la înființarea statului unitar român"... Iată și fațeta deloc modestă a președintelui... s-a pus singur pe piedestal și se admiră. Eu aș fi mai rezervat, mai discret în locul dumnealui. Nu înțeleg ce proiect politic lasă moștenire, de exemplu. Să dai ștafeta săritorilor cu parașuta și unui grup de executanți servili nu mi se pare o mare victorie. În plus scandaluri interminabile, dar asta place multora și pot fi trecute la capitolul "plus". Ce ar fi să lăsați istoricii și timpul să lucreze... un astfel de speech (minus laude de sine) ar fi fost potrivit la incheierea mandatului, nu acum. Din păcate, politicienii români excelează în a se face singuri antipatici. Și nici Traian Băsescu nu face excepție.
    • 0 (6 voturi)    
      ...ca porcul pentru lup (Marţi, 6 mai 2014, 9:57)

      ivanescu [utilizator] i-a raspuns lui Lupul Monarhist

      ..FA ,lupule ....bine zice ponta , este pe gustul tau când traiesti intr-o mocirla trebuie sa mai arunci si cu noroi ca asa pricep porcii !
    • 0 (4 voturi)    
      The legacy (Marţi, 6 mai 2014, 18:51)

      Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui Lupul Monarhist

      Hai sa iti spun eu ce proiect politic lasa Basescu in urma lui:
      Initierea procesului de separatie a puterilor in stat.
      Este cel mai mare pas inainte al Romaniei dupa unirea principatelor din 1848.
      • +1 (1 vot)    
        Vom vedea... (Marţi, 6 mai 2014, 20:25)

        Lupul Monarhist [utilizator] i-a raspuns lui Marius Muntean

        Să vedem cât de sustenabil este "proiectul separării puterilor în stat", stimabilule, după plecarea lui TB de la Cotroceni. Deocamdata vedem o clasă politică cleptocratică si românul onest asistă cum prim-ministrul si presedintele sunt in campanie prezidentiala (de fapt TB este agentul Elenei Udrea) ce se suprapune peste campania electorala pentru europarlamentare. Ca la România nicaieri. Nimeni nu îi mai ia în serios pe cei doi. Nimeni. Sunt doi bieți politicieni de Dâmbovița uzați și antipatici.

        1848??? Nu prea cred, România a avut o Constituție modernă încă de la 1923, mult mai potrivită decât cea actuală. Faptul că țara este într-o poziție mult mai bună astăzi pentru că este membru NATO si UE... e impinsă de val. Nu există voință si proiect politic statornic promovat de politicienii români, pentru că nu sunt capabili de așa ceva. Se țin de scandaluri și trânte publice.
  • +6 (12 voturi)    
    Dan Tapalaga, (Marţi, 6 mai 2014, 5:53)

    Lucky1 [utilizator]

    Nu spun ca nu ai dreptate, dar nu cred ca era acum momentul sa punctezi defectele lui Basescu.
    Ai tot timpul sa o faci dupa ce isi termina mandatul, dupa ce s-au jucat toate cartile inainte de alegerea urmatorului Presedinte, la care Basescu trebuie sa aiba un cuvant cat mai greu.

    Nu mi se pare cinstit sa dai in Basescu pentru micile sale defecte acum, in aceste zile, cand miselul, fariseul, mincinosul, perversul si maleficul Ponta si al sau partid sobolanesc sa infunde Romania in cel mai mizer noroi al tuturor timpurilor sale.

    Acum este timpul ca toti, inclusiv tu, cei cu icoana Romaniei la piept sa va uniti glasul in a demasca si arata poporului de unde vine raul, primejdia cea mare pentru el. Iar aceasta pesta vine dinspre PSD cu Ponta in frunte.

    Asta trebuie sa fie tinta sagetilor tale in aceste vremuri, nu batranelul care si-a mancat nervii, viata cu acesti misei pentru ca noi toti sa avem curajul astazi sa ne spunem fara frica parerile.
  • +3 (9 voturi)    
    multumesc, dle Tapalaga (Marţi, 6 mai 2014, 8:45)

    Wladislav [utilizator]

    Aveti dreptate: Basescu a ramas singur sa se lupte cu opozantii justitiei, obisnuiti sa nu fie deranjati cand fura, sa nu fie deranjati cand calca in strachini. A ramas singur si, prin urmare, tot el isi ridica statuie.
    Opozitia politica de dupa aprilie 2012 s-a prabusit nu doar pentru ca mass media a ignorat-o sau, mai des, a pus-o la colt pe coji de nuca. Ea a disparut si datorita luptelor intestine, a intereselor (adesea dictate de dosare amenintatoare - vezi Buldogul) de a ramane, oricum, undeva.
    Basescu s-a erijat in adevarata opozitie politica in fata iresponsabilitatii, hotiei, tampeniei crase si spiritului de gasca, in fata lipsei de orizont economic. Macar pentru atat lucru romanii ar trebui sa-i fie recunoscatori. Altfel am fi ajuns deja in era Restauratiei Nastase. Dar simt ca dupa decembrie asta ne cam paste.
  • 0 (6 voturi)    
    El Băse e cel mai bun! (Marţi, 6 mai 2014, 8:55)

    periscop [utilizator]

    ...dintre toţi prăşedinţii ăştia prârâţi, pe care ar fi fost excelent să nu-i fi avut, nici măcar din greşeală. Trăiască Regele!
  • +1 (11 voturi)    
    subtil (Marţi, 6 mai 2014, 8:59)

    doubler [utilizator]

    Sunt amuzat de reactiile cititorilor dumneavoastra. Acest articol este un elogiu adus Presedintelui Basescu, sigur, mascat sub o critica castrata dinainte de-a fi anuntata. Abil, dl. Tapalaga pune in balanta istoriei faibilitatea vorbelor unui om ce este obligat sa-si declare valoarea si importanta deciziilor luate intr-un peisaj ostil CU tocmai aceste fapte care vor face titlul !anualelor de istorie. Cele veritabile, desigur.

    Felicitari pentru articol, felicitari d-lui Presedinte. Din nefericire nu avem niciun personaj politic in acest moment care sa il poata elogia pentru ca nimeni nici macar nu se apropie de vizibilitatea dumnealui. Probabil acesta este mare său esec. Nicio idee de continuare a dumnealui n-a prins.
  • +6 (8 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 6 mai 2014, 9:17)

    nano2k [utilizator]

    "Iarasi, parca era mai bine s-o zica un istoric, un politolog, vreun tocator de vorbe de la TV, consilierii prezidentiali cati au mai ramas sau macar liderii partidului sau"

    Pai si DE CE nu o zic cei enumerati?
    O sa ajunga Presedintia pe mainile infractorilor si o sa ne intrebam iar retoric de ce nu a facut Basescu una-alta samd.
  • 0 (6 voturi)    
    păcat... (Marţi, 6 mai 2014, 9:38)

    barbu007 [utilizator]

    adevărul este că băsescu a avut stofă de şef de stat, aşa cum mai avuseseră, înaintea lui, carol II, mareşalul antonescu şi ceauşescu. a eşuat, ca şi predecesorii, dar din motive diferite.: nus ânge albastru (compensat, însă, cu o altă elenă!:)), nu caracter (aşa cum a avut antonescu), nu primitivismul ceauşist - înlocuit, însă de o manie a grandorii, mereu în creştere.
    şi, dacă moştenirea lui îi include doar pe eba, udrea, boc... ăştia fac mai puţin chiar decât cartofii-boabe scoşi de noua revoluţie agrară a lui ceauşescu.
  • +4 (12 voturi)    
    ...dezamagit si mare pacat (Marţi, 6 mai 2014, 9:43)

    ivanescu [utilizator]

    ...domnule tapalaga ,am simtit un gust amar citind articolul ....de ce tocmai acum in campanie? sau scris cu buna stiinta ?....credeti oare ca ponta v-a ajunge presedinte si incercati sa va pastrati in echipa lui ?...eu asta vad! ...prea dur si sunt dezamagit !......mare pacat ,nu incercati sa intoarceti ,sau sa ramanem cu cancerul Voiculescu -ponta !....nu cred ca veti topai vesel prin presa .....sau ,cine stie va pregatiti terenul !
  • -4 (6 voturi)    
    Tara arde si babele se piaptanaaaaaaa (Marţi, 6 mai 2014, 11:05)

    ConstantinIuliana [anonim]

    Cine se crede si Basescu ?!!
    Se lauda el ca a pus tara pe roti , cand tara era pusa pe bibelouri si alte acareturi de la Mama China !
    Asa se lauda si Catalin Voicu , fagaduindu-ne ca imediat ce pune mana pe justitie ...o sa avem dreptate ...si fratie pana la cer .
    L-am auzit noi vreodata pe Ilici laudandu-se ca a ucis sute de oameni la Golaniada , sau ca datorita lui inca ne luptam cu impostorii ?!
    Bine-i faci , domnule Tapalaga ! Trezeste-l domnule la realitate !
  • +8 (10 voturi)    
    Cateva remarci... (Marţi, 6 mai 2014, 11:18)

    ticbis [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    Analiza dvs. poate fi considerata corecta si cinstita doar in cazul in care uitam de realitatile vietii politice dambovitene. Traim inca intr-o tara in care puterea se castiga prin vorbe goale si minciuni in proportie de 70% si nu prin fapte sau realizari concrete. Traim intr-o tara in care 70% dintre cetateni sunt manipulati si adora sa fie manipulati si mintiti frumos.
    Absolut toti politicienii care s-au ghidat strict dupa regulile de moralitate sau de igiena politica descrise de dvs. au esuat lamentabil sau au ajuns bataia de joc a borfasilor care n-au avut niciodata astfel de scrupule si care conduc bine-mersi Romania, sustinuti de cea mai oropsita si incuiata patura sociala a poporului roman. Pot da exemple, incepand cu Ratiu, Coposu si Campeanu in anii '90, continuand cu Constantinescu, Emil Boc, Mihai Razvan Ungureanu si chiar Elena Udrea in zilele noastre. Fiecare dintre acestia au avut mai multe realizari decat Iliescu, Vacaroiu, Roman si Nastase luati la un loc, dar au pierdut pentru ca au incercat sa adopte modelul de politician pe care-l descrieti dvs. Iar Traian Basescu a reusit in 10 ani sa ridice Romania la un nivel la care niciun roman onest nu visa acum 20 de ani!

    Domnule Tapalaga,
    Exista numerosi intelectuali de mare valoare care refuza sa intre in politica pentru ca sunt incapabili sa se coboare la nivelul unora ca Ponta, Dragnea, Sarbu sau Nastase. Acestia refuza chiar sa se prezinte la vot. Exista numerosi cetateni onesti care-si vad de munca si realizarile personale si carora le este efectiv sila de clasa politica romaneasca. Nici acestia nu se prezinta la vot. Ce mai ramane? Doar asistatii si spalatii pe creier de antenele lui Voiculescu? Adica aia 70%?

    Domnule Tapalaga,
    Lasati-l pe Traian Basescu sa se lupte cu borfasii cum stie el mai bine, lasati-l sa-si laude realizarile, cu atat mai mult cu cat a ramas singurul opozant al unei puteri distrugatoare. Va asigur ca el va trece testul istoriei, in timp ce Ponta niciodata!
  • -3 (9 voturi)    
    politica (Marţi, 6 mai 2014, 12:21)

    freestyle [utilizator]

    Basescu? Un produs tipic pentru politica romaneasca postdecembrista. Dar a fost mare, poate cel mai mare ESCROC din politica romaneasca. A mintit, a furat, a inselat si tot mai are adepti care pun botul. Pentru mine el este la fel ca Nastase, Ponta, Voiculescu, Diaconescu si toti ceilalti. Diferenta este ca unii sunt liberi si alti nu. Sper sa apuc ziua cand toti vor ajunge acolo unde merita. LA PUSCARIE!
  • +7 (9 voturi)    
    Cateva remarci suplimentare... (Marţi, 6 mai 2014, 12:53)

    ticbis [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    Cea mai autentica democratie din lume si model pentru intreaga civilizatie a istoriei moderne, Statele Unite ale Americii, nu s-a nascut printr-o politica facuta cu manusi albe si nici cu oameni de stat nascuti si crescuti la pension.
    Va aduc aminte ca procesul de colonizare a vestului de catre imigranti s-a realizat cu multe sacrificii de vieti omenesti, mai ales din randul populatiei bastinase; ca banditii si excrocii erau impuscati de serifi in strada principala; ca hotii de cai erau spanzurati de primul copac de pe aleea principala a orasului; ca abolirea sclaviei si acordarea tuturor drepturilor democratice negrilor si femeilor s-a infaptuit doar in urma unui razboi civil, deci cu forta; ca au fost presedinti americani care au platit cu viata fiind asasinati pentru ideiile lor in materie de democratie pura; ca justitia americana actuala isi pedepseste criminalii cu pedeapsa capitala!

    Domnule Tapalaga,
    Romania este acum cam ceea ce erau Statele Unite prin 1880. Normal ar fi fost sa se intample si la noi acum ceea ce s-a intamplat acolo atunci. Asa s-ar fi asanat definitiv societatea romaneasca.
    Dar sa-l condamni pe Basescu ca se lauda cu niste realizari in timp ce Ponta zburda nestingherit calare pe doctorate plagiate si visand la o justitie care sa-i apere pe corupti si pe hoti, mi se pare nu numai deplasat, dar si in contradictie deplina cu visul european al unui intreg popor (daca acesta mai exista si mai este de actualitate).
    Din punctul meu de vedere, ii pot scuza orice oricui celui care dovedeste bune intentii si care a lasat ceva in urma lui, niciodata insa nu-i pot scuza pe cei care n-au facut nimic in viata lor si care doar au mintit si au furat in permanenta, pe impostori!

    Daca urmasul lui Traian Basescu, in urmatorii 10 ani, va avea macar 50% dintre realizarile acestuia, Romania va avea o sansa; daca nu, atunci ne asteapta pe toti o noapte lunga si neagra; si pe mine si pe copiii mei si pe dl. Tapalaga sau pe copiii domniei sale!
    • +2 (2 voturi)    
      Un tablou prea roz... (Marţi, 6 mai 2014, 18:00)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      ...pentru Romania. Nu este si nu va fi niciodata asa cum a fost America la inceputurile sale.
      Unde este Benjamin Franklin - ambasadorul electric, unde este John Adams, Alexander Hamilton, John Jay, Thomas Jefferson, James Madison, si George Washington, adica Parintii Fondatori ai Statului American? Ii vedeti acum printre noi, purtand nume romanesti? Toti erau oameni educati, cu stare materiala buna, dar, deasupra oricaror alte calitati, cu dragoste pentru libertate, democratie si om.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by