Curajul de a fugi de toti

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 31 martie 2014, 18:50 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Stilul lui Victor Ponta aminteste cumva de Ion Iliescu: fuge cu elan de raspundere, nu-si asuma mare lucru in afara de Jos Basescu si evita riscul. Unii l-ar numi prudenta, dar in realitate se cheama frica. Sub un lider slab, lipsit de curaj politic, care conduce cu teama in suflet, terorizat ca va pierde mult prea devreme puterea, tara balteste. Din incercarea utopica de a impaca pe toata lumea, de a nu genera conflicte se nasc cele mai proaste decizii sau nu se misca nimic. Am vazut iliescianismul conciliant la lucru mai bine de un deceniu. A lasat dupa el munti de rumegus, o mare de vorbe goale,  putine fapte bune. La capitolul actiune, Victor Ponta ii calca pe urme: fuge de toti si de toate. E si asta o forma de curaj pentru un lider.

Spectaculoas arata fuga de propria candidatura, altfel dificil de fentat. Victor Ponta nu doreste sa intre in lupta pentru Cotroceni. Nu prea are insa de ales, deoarece PSD nu dispune de alternativa realista. Foarte probabil, baronii, inteleptii partidului il vor convinge sa candideze impotriva vointei sale. Insa orice varianta se termina prost. Daca nu candideaza, pierde partidul. Daca rateaza, s-a incheiat cariera. Daca ajunge la Cotroceni, iese la pensie anticipat. Din acest motiv, Ponta prefera statutul sau de acum, de premier condus de vicepremieri, baroni si moguli, de mare lider caruia ii spun altii ce sa faca.  

Ponta se teme de o confruntare cu baronii, e hipnotizat de ei. Se bucura in sinea lui cand procurorii le mai taie din nas, dar nu are forta sa-si curete partidul profitand de partiile deschise. A pus cativa ministri fara sa-i consulte pe jupanii judetelor, fapt fara precedent, dar i-a chemat repede sa-i linisteasca. Nici nu incurajeaza, nici nu descurajeaza anchetele impotriva lor, astfel ca partidul e in confuzie totala. Nici un pesedist n-ar  putea spune cu precizie daca baronilor li se trage de la Ponta sau din afara lui. Aceasta stare de ambiguitate ii consolideaza putin pozitia in partid, dar nu-i confera mai multa autoritate interna, nici nu-l ajuta sa impuna mai mult respect.

De moguli este incapabil sa se desparta, fiind dependent total de imagine si de bunavointa lor. Pe Dan Voiculescu l-a recuperat alaturi de PSD, iar Sebastian Ghita beneficiaza de contracte generoase de la stat. Astfel, Ponta cultiva un model pagubos de putere viciata de interese nelegitime, de stat capturat de cativa oameni influenti. Ca premier, se vede obligat sa achite factura serviciilor mediatice de care beneficiaza din plin oferindu-le mogulilor diverse avantaje (ordonante cu dedicatie, contracte, sentimentul protectiei politice).

In paranteza fie spus, groaza de a-si recunoaste erorile pentru a nu parea si mai vulnerabil l-a determinat sa darame oameni si institutii pentru a scapa de acuzatiile de plagiat. Oricat ar fugi insa de propriul trecut, acest penibil act de furt intelectual il va prinde mereu din urma.

Pana si deciziile nepopulare, cum e introducerea unei taxe pe combustibili, il gasesc tot ezitant, gata sa faca pasul inapoi. Speriat de atacul lui Traian Basescu, mai intai a amanat colectarea ei cu trei luni pentru ca astazi, in buza aplicarii taxei, s-o distruga complet precizand ca transportatorilor le va retruna banii, ceea ce face noua taxa inaplicabila si ineficienta.

Ruperea USL a gestionat-o la fel, lipsit de fair-play si barbatie. Desi i-a impins pe liberali afara din alianta cu toata forta, i-a facut public responsabili de ruperea USL. Dar sa zicem ca arta unui politician sta tocmai in mentinerea puterii dupa castigarea ei si ca Ponta exact asta face. Cam prea multa minciuna, insa. Mod de viata. Utilizata in exces, minciuna transforma exercitarea puterii in acte sinistre de propaganda si manipulare. Prea multe manifestari de puber politic, prea putine reflexe de om de stat.

Atitudinea duplicitara se manifesta si in politica externa, unde a reusit sa-si faca praf credibilitatea. Prima data in vara 2012, cand a ingrozit Bruxelles-ul cu tentativa de lovitura de stat, a doua oara dupa vizita la Washington, cand a dezamagit profund administratia americana cu "martea neagra". Nici acest moment avut curajul sa si-l asume, preferand sa fuga in afara tarii si sa faca poze cu Obama. A disparut apoi intr-o vacanta de trei zile pentru a evita intalnirea cu un inalt oficial american, Victoria Nuland, trimis la Bucuresti cu un mesaj clar de sustinere a justitiei si statului de drept.

Dintre toate fofilarile sale, fuga de americani i-a lasat pe multi cu gura cascata. Nici cu rusii si chinezii n-o duce mai bine. Dupa anexarea Crimeii de catre Rusia, lui Ponta i-a disparut subit curajul de a recunoaste Kosovo sau asa numitul pragmatism in relatia cu rusii. Prefera sa uite prostia de a fugi repede la Soci pentru a-si face poze cu Ianokovici in fundal, daca tot nu l-a prins pe Putin la un selfie. Tot nesiguranta si neincrederea in viitorul sau politic il fac sa oscileze mereu intre Est si Vest.

De ce se comporta liderul PSD asa, evitand mereu problemele in loc sa le infrunte? De ce singurul mare act de curaj este sa tipe la amplificatoarele inchiriate de moguli contra cost impotriva lui Traian Basescu? De ce istoria sa politica se caracterizeaza printr-un lung sir de cedari, de abdicari, de compromisuri, dar mai ales prin fuga si frica? De ce premierul nu are nimic de spus si oferit in afara de "Jos Basescu" si multa spoiala, poze, imagine? Cel mai probabil din cauza ca este un lider facut, nu nascut, pus mereu in functii, de Nastase sau Basescu, liderul condus mereu de altii, de moguli sau de baroni. A fost mereu ajutat sa castige, nu s-a putut baza pe forta proprie.

Or, la acest capitol nu mai prea seamana cu Ion Iliescu. E infinit mai slab decat fostul presedinte PSD. Ne place sau nu, Iliescu si-a castigati autoritatea de lider prin votul "maselor largi populare". Or, Victor Ponta deocamdata fuge, inclusiv de popor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















17731 vizualizari

  • +70 (72 voturi)    
    bravo (Luni, 31 martie 2014, 19:01)

    danright [utilizator]

    Ca de obicei, ai scris si acum exceptional. Analiza lucida, directa, fara "floricele" inutile.
    Respectele mele, domnule Tapalaga!
    • -81 (87 voturi)    
      Voiculescu - un politician capabil (Luni, 31 martie 2014, 19:24)

      AIKO100 [utilizator] i-a raspuns lui danright

      Voiculescu nu are nevoie sa fie recuperat de nimeni deoarece este un politician capabil si competent.
      • +47 (53 voturi)    
        voiculescu (Luni, 31 martie 2014, 19:40)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        Hai sictir, pezevenchi papagal, de unde le scoti?
        • +17 (17 voturi)    
          Are dreptate omul, ce va l4egati de el !? (Marţi, 1 aprilie 2014, 10:38)

          Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

          E un POLITICIAN capabil.
          Dar politician in ROmania inseamna sa inseli pe toata lumea ca sa-ti atingi scopurile personale.
          Si ceilalti care te voteaza sa fie incantati ca le-o tragi...
      • +45 (49 voturi)    
        AIKO100 - Antena3 (Luni, 31 martie 2014, 19:51)

        IliciHater [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        Nu are rost să te deghizezi cu alte nume aici.
        Fii fair si spune care dintre angajații antenei 3 ești aici? Badea? Gâdea?
      • +41 (41 voturi)    
        Capabil? (Luni, 31 martie 2014, 20:24)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        Capabil sa ce? Sa-si toarne pana si neamul? Aia stim. Altceva?
      • +37 (37 voturi)    
        Voiculescu politician? (Luni, 31 martie 2014, 20:46)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        Pentru ca a demisionat din senat de doua ori?
        • +16 (16 voturi)    
          cata vreme (Marţi, 1 aprilie 2014, 8:12)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui ty

          hotia este program de partid in Romania, varanul isi poate aroga cu "demnitate" titlul de politician.
          asta e motivul pt. care dna este acuzata ca face dosare politice.
      • +18 (18 voturi)    
        Vai domnu, da cata dreptate ai! (Marţi, 1 aprilie 2014, 8:21)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        Voiculescu este capabil de orice, ca si gashka de politruci, sekurishti si bugetivori care guverneaza(jefuiesc) acum Romania sub sigla maretului partid PCR/FSN/PDSR/PSD/exUSL/U$D !!!
    • +39 (41 voturi)    
      Bravo, domnule Tapalaga! (Luni, 31 martie 2014, 20:03)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui danright

      Da, excelenta analiza si clara, la extrema buna. Nu mai este nimic de zis. Aici suntem.

      Multumesc.
  • +48 (50 voturi)    
    Felicitari (Luni, 31 martie 2014, 19:14)

    EMP [utilizator]

    Excelenta analiza. Sunt de acord cu diagnosticul dvs. Victor Ponta a ajuns prim-ministru printr-un concurs de imprejurari miraculos, cred ca se trezeste uneori noaptea si exclama "mama, chiar sunt premier!"
    Din pacate nu e nici macar barbat, daramite om politic. Pacat de tara asta, dar la urma urmei avem ce meritam si ce am votat.
  • -29 (37 voturi)    
    fuge fuge (Luni, 31 martie 2014, 19:19)

    destanga [utilizator]

    Dar castiga.
    • +24 (24 voturi)    
      Victor Viorel acciza (Luni, 31 martie 2014, 20:49)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui destanga

      s-ar putea sa castige dar eu pierd. Tu castigi?
  • +42 (44 voturi)    
    ba pardon (Luni, 31 martie 2014, 19:22)

    nede [anonim]

    ba pardon..deceniul iliescian a facut posibile marile tunuri date de fostii securisti, deceniul iliescian a produs mineriada, care ne-a intors in urma cu 20 de ani..etc. Nu a la sat un rumegus si atat...toata mafia securista este in continuare activa..mascata sub numele de "oameni de afaceri".
  • -47 (49 voturi)    
    . (Luni, 31 martie 2014, 19:22)

    sandra.renetova [utilizator]

    Nu cred ca Ponta este cum il descrii. Nu este las, fricos. Daca era asa, nu ajungea premier. Caracterul unui om nu se schimba peste noapte..
    • +38 (40 voturi)    
      ponta (Luni, 31 martie 2014, 19:41)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      Ba, chiar mai rau, e si mincinos cat cuprinde.
      • +17 (21 voturi)    
        Joacă doar un rol, cel de premier! (Luni, 31 martie 2014, 20:47)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

        Și îl joacă genial întrucât lumea îl confundă cu personajul deși n-are nicio legătură cu el.
        • +11 (11 voturi)    
          Eu cred ca a jucat rolul uni clovn (Marţi, 1 aprilie 2014, 9:10)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Si s-a transpus in el...
          • -6 (6 voturi)    
            Clovnul (Marţi, 1 aprilie 2014, 10:32)

            Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

            nu-i specific rolului ci actorului. Recunosc că eu îl votez pentru partea asta, de clovn.
    • +19 (19 voturi)    
      Peste care "noapte" zici ca s-a schimbat? (Luni, 31 martie 2014, 20:13)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      Asa a fost mereu, unde-i vezi tu schimbarea?
    • +23 (23 voturi)    
      "Nu este las, fricos" (Luni, 31 martie 2014, 20:53)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      A venit o data pe la noi o doamna, Nuland parca o chema. Vreo doua zile l-au tot cautat ciracii pe Victor Viorel pana au aflat ca e la schii.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:04)

      xantipa [utilizator] i-a raspuns lui sandra.renetova

      sunteti ironica sau doar naiva?
  • +34 (36 voturi)    
    Curajul de a fi INCONSTIETNT (Luni, 31 martie 2014, 19:40)

    mnicku [utilizator]

    in ati distruge tara . Oricum micul muc e bolnav psihic.

    Sper ca e doar o chestiune de timp pina sa-l vedem ascuns la Jilava
  • +40 (42 voturi)    
    aquila non capit muscas (Luni, 31 martie 2014, 19:40)

    ipolitic [utilizator]

    Analiza Dvs. este obiectiva, "chirurgicala", neiertatoare,
    si necesara. Pentru multi (ca si mine), comportamentul
    ciudat si haotic al premierului, in declaratii si fapte,
    desi generator de sarcasme, nu prea avea explicatie.
    Acum, a devenit "cristal-clear": frica. Este un om inspaimintat
    de propria pozitie, si de perspectiva pierderii acestuia.
    Este om politic, dar nu este barbat de stat.
    Nu este vultur.
  • +26 (26 voturi)    
    Eu tot cred (Luni, 31 martie 2014, 20:10)

    emil bobu [utilizator]

    ca Ponta e un psihopat. Minte cu nerusinare in permanenta? Da. Apare cat se poate de des la TV? Da. Este de un egoism fara margini? Da, se plimba pe banii nostri. Deci imi mentin parerea ca Ponta e lipsit de constiinta si empatie.
  • +9 (9 voturi)    
    pe scurt: (Luni, 31 martie 2014, 20:21)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    no oo :)
  • +23 (23 voturi)    
    o descriere foarte buna (Luni, 31 martie 2014, 20:27)

    mihaiff [utilizator]

    acest las nu va avea insa viata lunga...
  • +22 (22 voturi)    
    Pai nu e ceva ce nu stim (Luni, 31 martie 2014, 20:41)

    Dalinar [utilizator]

    Comportamentul ii e clasic de pisic. Ia sa-i arunce careva umbra lui Basescu peste el sa-l vezi cum se incranceneaza si scuipa, "basescuuuuu, basescuuuu".
    E clar ca a avut o copilarie trista, nu degeaba a figit d'acasa la Paris, in bagabondaj.
  • +18 (18 voturi)    
    Gigistii versus macoveistii (a la Viorel)! (Luni, 31 martie 2014, 20:48)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ponta, din nefericire pentru noi si din fericire pentru echilibrul lui moral, isi scoate la bataie, toata ziua, mai ales cand nu se potriveste, trasaturile lui comportamentale de 'sef al echipei de barbut, dintre blocuri'.
    Daca doar un pic i se pare ca un competitor este gata- gata sa dea o lovitura mai buna decat a lui, isi copleteaza imediat nivelul performantei de profesionist al acestui joc cavaleresc, cu o ploaie de sudalme, menite sa il descurajeze pe cel care ii sufla in ceafa sau care i-a luat-o mult inainte, la castigul de prestigiu de prim barbugiu..
    Aceasta 'scola dintre blocuri' ii dirijeaza pasii in politica, precum si limbajul specific..
    Ca sa castige si mai mult in simpatia colegilor de barbut politic, precum si al pasionatilor care sunt convinsi ca trebue sa puna pe prim- planul vietii lor doar spectacolul de foot ball, tribuna de pe care pot sa urle, sa injure, sa dea capete in gura, el, carlanul neajuns inca la maturitate, si-a informat multimea de tantalai care il divinizeaza si-l voteaza, ca :
    ' presedinteleTraian Basescu, sustinut de talibanii din presa - Macoveistii-, cei care nu-l adora si nu-l sustin pe el, copilotul, a gresit fundamental ca nu l-a gratiat pe idolul tribunistilor stelisti si ca el, bascaliosul, in intelepciunea lui de barbugiu, l-ar fi gratiat pe nepretuitul Gigi intaiul- adevaratul, autenticul Gigi'.
    Cum sa nu ii dea voturi pesedistii , la alegerile de dupa colt, fanii lui nea Gigi si toti cei care spera sa le pice un kil. de ulei (din mana mult prea cucernicului si stralucitului interpret de lalaieli bisericesti- Gigi)?
    Nivelul politic de doi bani, al unor asa zisi politicieni si analisti - comentatori, situat sub cel al piciorului broscutei, explica afirmatia acestora - izvorata dintr-un patriotism verde, ca 'cei ce vor fi alesi in parlamentul UE trebue sa aiba doar sarcina de a sustine interesele Romaniei'.
  • +17 (17 voturi)    
    Gigistii versus macoveistii (a la Viorel!) (Luni, 31 martie 2014, 20:54)

    hotnewsfil [utilizator]

    CONTINUARE!
    Acesti neica - numeni ai politicii cultiva, cu sau fara voia lor, in mintea romanilor, convingerea ca aceasta este menirea celor pe care ii vor alege in 25 Aprilie, deci ca acesta trebue sa fie criteriul care trebue sa le conduca stampila de votare.
    Vanatorii salariilor mari, ceare ii asteapta pe cei ce vor intra in parlamentul UE (singurul motiv care ii mana la lupta), nu instruesc (lumineaza) populatia ca parlamentul european este un ansamblu format din reprezentanti ai tuturor tarilor membre, care vor aduce informatii din toate domeniile tarii lor, in vederea constituirii unei baze informationale europene, corecte si complete, din care sa fie generate decizii menite sa serveasca, in primul rand, aspiratia de progres general al UE si, totodata sa ajute la apropierea nivelurilor politice, institutionale si materiale ale membrilor UE.
    Netotii aspiranti la un loc in UE asigura alegatorii ca ei se duc acolo, pe taramul de lupta acerba, cu spadele scoase si bine ascutite, ca sa invinga combatantii straini.
    Cum sa nu-i votezi pe acesti viteji ai patriei care, in focul luptelor care ii asteapta in viitoarea campanie, uita de ei, de interesele lor personale, de castiguri materiale, de toate alte nimicuri ale vietii.
  • +23 (27 voturi)    
    Nu credeam (Luni, 31 martie 2014, 21:35)

    Miscarea Focul Dacic [utilizator]

    nu credeam ca voi mai comenta pe acest site, din motive pe care le-am expus administratorilor nu de mult. dar acest articol m-a determinat sa mai incerc odata. este un articol, o spun pentru prima data referindu-mă la d-l tapalaga, excelent.
    să se fi trezit de tot dan tapalagă? cred că da!
    vede d-lui acum foarte clar cam ce se întâmplă în mod real în clasa politică românească și în lumea imediat înconjurătoare? cred că da. are încă o problemă cu traian băsescu? cu siguranță. mulți o au de altfel. este o psihoză generată și binecoordonată de maestrii în materie de manipulare. vă spun la toti și la toate, inclusiv d-lui dan tapalagă: îl veți regreta în următorii doi ani pe traian băsescu. bineanțeles, nu veți recunoaște public niciodată asta. este peste puterea orgoliului vostru personal. eu unul regret încă de pe acum faptul că românia se desparte de un președinte adevărat. singurul de până acum. dacă ați fi sinceri cu voi înșivă, ați recunoaște că, la ora actuală țara asta are un singur om politic coerent: traian basescu. restul este...aiureală politică. dati cu minusurile. asta bineanteles daca voi fi aprobat de...administratori. ce sa fac? numele meu este metatron nu...mazeta.
    • -11 (15 voturi)    
      Delir nord-coreean? :) :) (Marţi, 1 aprilie 2014, 0:12)

      Radu I [utilizator] i-a raspuns lui Miscarea Focul Dacic

      Te cred pe cuvânt, nu te cheamă mazeta (care-i prea subtil pentru tine...), da' mai mult ca sigur ești unul/una din „oastea de strânsură”... pemepistă. ale căror osanale închinate „conducătorului iubit” sunt egalate doar de... mătăniile nord-coreenilor.
      (Ca să nu mai vorbim că „delirul” tău e... off-topic)

      Și, nu, nu-l plac deloc pe Ponta, care mi se pare definiția perfecta a MEDIOCRITĂȚII AGRESIVE. Mincinos, suficient, inconsecvent, așa cum îi stă bine politicianului de Dâmbovița.
      (Ah, și să nu uit... DOCTOR, pe deasupra!)
    • +2 (4 voturi)    
      nu s-a trezit, bre! (Marţi, 1 aprilie 2014, 12:20)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Miscarea Focul Dacic

      numaram impreuna zilele pana apare cu alt atac la Udrea?
  • -16 (16 voturi)    
    !!! (Luni, 31 martie 2014, 23:07)

    Raluca.H [utilizator]

    Ponta este unul dintre cei mai buni miniștrii de la revoluție încoace, este singurul care a avut curajul sa ii tina piept marinarului si sa nu se lase călcat în picioare.
    • +12 (12 voturi)    
      problema (Marţi, 1 aprilie 2014, 9:57)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Raluca.H

      e ca tov. tonta a fost pus prim ministru nu ca sa-i tina piept ci ca sa guverneze tara.
      dupa cum se poate, din pacate, cu usurinta constata, numai de guvernat nu se poate zice ca e in stare.
      e haotic, mincinos, obedient fata de baroni,...,etc.
    • +11 (11 voturi)    
      Obsesii? (Marţi, 1 aprilie 2014, 10:07)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Raluca.H

      Draga Raluca, scopul este sa avem o tara, nu sa scapam de unul sau de altul!

      Vezi ca matale confunzi mijlocul cu scopul...daca intelegi ce vreau sa spun....

      Daca am reusi cu totii sa dam obsesiile la o parte, ce bine ar fi!
  • +7 (7 voturi)    
    NATO (Luni, 31 martie 2014, 23:44)

    MihailNica [anonim]

    14 OCT. 1998- PRIMUL VOT PRO NATO IN PARLAMENTUL RIMANIEI :
    Da, ca să nu avem discuţii.

    Cine votează în favoare, spune "pentru", ceilalţi "contra", ca să nu fie confuzie. Deci cine votează această hotărâre spune "pentru" cine nu, spune "contra".

    Domnul Miron-Tudor Mitrea:

    Judeţul Alba:

    Berciu Ion - pentru
    Dărămuş Nicolae - contra
    Dumitrean Bazil - absent
    Pereş Alexandru - pentru
    Popa Nicolae - contra
    Simedru Dan Coriolan - pentru

    Judeţul Arad:

    Bercea Florian - contra
    Calimente Mihăiţă - pentru
    Gheorghiof Titu - pentru
    Ghidău Radu - pentru
    Putin Emil - pentru
    Raţiu Ion - pentru
    Tokay Gheorghe - absent

    Judeţul Argeş:

    Cîrstoiu Ion - pentru
    Ghibernea Dan - contra
    Ionescu Nicolae - contra
    Leonăchescu Nicolae - contra
    Marin Gheorghe - contra
    Nanu Romeo - pentru
    Piţigoi Barbu - pentru
    Rizescu Sergiu - pentru
    Stan Vasile - contra
    Stănescu Alexandru - contra

    Judeţul Bacău:

    Corniţă Ion - pentru
    Dan Matei-Agathon - contra
    Darie Simion - contra
    Duţu Ion - contra
    Gheorghe Valeriu - pentru
    Hrebenciuc Viorel - absent
    Irimescu Haralambie - pentru
    Moiceanu Constantin - pentru
    Nistor Vasile - pentru
    Pavel Vasile - pentru
    Popa Aron Ioan - absent

    Judeţul Bihor:

    Bot Octavian - absent
    Cosma Liviu - absent
    Drecin Mihai - contra
    Negrău Mircea - pentru

    E foarte greu în sală să aud ceva, mai mult după gesturi şi dacă făceaţi în jos... mă iertaţi!

    Negrău Mircea - pentru
    Paneş Iosif - pentru
    Rakoczi Ludovic - pentru
    Serac Florian - contra
    Szekely Ervin-Zoltan - pentru
    Szilagyi Zsolt - absent
    Ţepelea Gabriel - pentru

    Judeţul Bistriţa-Năsăud:

    Constantinescu Dan - pentru
    Oltean Ioan - pentru
    Pintea Ioan - contra
    Săndulescu Aureliu Emil - pentru
    Sonea Ioan - contra

    Judeţul Botoşani:

    Afrăsinei Viorica - contra
    Baban Ştefan - contra
    Hilote Eugen-Gheorghe - pentru
    Ioniţă Nicu - contra
    Mihăilescu Petru-Şerban - contra
    Popescu Emil-Teodor - pentru
    Sandu Dumitru - absent

    Cu aprobarea preşedintelui de şedinţă, domnul Valeriu Tabără, - contra

    Judeţul Braşov:

    Babiuc Victor - pentru
    Bra
  • -4 (6 voturi)    
    caldut (Marţi, 1 aprilie 2014, 7:12)

    Paul_ [utilizator]

    Faptul ca lasa justitia sa ii scuture pe baroni este suficient. La cate porcarii fac, intr-un an doi scapam de ei.
  • +10 (10 voturi)    
    Mda (Marţi, 1 aprilie 2014, 9:42)

    electron [utilizator]

    Una din cele mai bune descriere ale lui Ponta.
    Ii trist ca avem un astfel de personaj la conducerea tarii.
  • +10 (10 voturi)    
    VVP labil psihic (Marţi, 1 aprilie 2014, 10:39)

    florian3619 [utilizator]

    V.V. P. este labil psihic!
    Nu numai ca fuge de raspundere dar este inconsecvent, si nu numai in declaratii dar si in viata.
    Cred ca supremul sau curaj ar fi sa recunoasca faptul ca nu si-a citit teza de doctorat, scrisa de altcineva, pe care nici nu-l cunoaste deoarece:
    - in acele timpuri micul Titulescu, acum mare Tupilescu era foarte ocupat cu controale dispuse de Nascase Mentorul. Ca sef al corpului de control al guvernului Nascase, facea, in numele sefului, pentru cauza partidului, dar primordial pentru el, combinatii cu marii corupti si evazionisti ai timpului Tarau, Micula, Sechelarii etc , precum si dirijrea de colecte pentru partid din Vama, Fisc alte baroni locali, agentii;
    - jurist / magistrat a renuntat la OLAF - unde ar fi putut sa starpeasca din fasa coruptia cu fondurile europene - era un camp de afirmare plauzibil;
    - a preferet sa intre in cloaca de partid: Hrebe, Manivela, Shpagaton, Miky Spaga, basca baronii - Mazare, Oprisan, Nicolescu;
    - si-a distrus propria familie luand ca duhovnic pe popa Ilie Sarbu; acesta l-a incarcerat sub sutana;
    - serviciile facute lui Nascase si apoi celor care l-au atacat "in noaptea cutitelor lungi" i-au asigurat sprijinul in functia de presh(- dinte) in partid: facuse dovada ca e de incredere si cade la mita!
    - acum se teme si de orice initiativa liberala in guvern - se comporta smechereste - nu accepta critici si devine efectiv paranoic si va pierde totul - inclusiv familia!
  • +9 (9 voturi)    
    de ce se vorbeste despre ponta (Marţi, 1 aprilie 2014, 10:59)

    __alex__ [utilizator]

    ca si despre un politician sau ca si despre un lider?

    El e un tip pueril, iresponsabil si minicinos, in consecinta un penibil. Arata cit de gaunos este sitemul, daca o hahalera ca el ajunge in pozitia de prim ministru.

    Felicitari pentru articol.
  • +6 (6 voturi)    
    Plagiatorul (Marţi, 1 aprilie 2014, 11:49)

    Gabi M [utilizator]

    Mitoman nicimacar un bun politician n u este.Nu are nici -o calitate.Are numai mari defecte .Iar ca Premier-nu face doi bani.Abia astept sa iasa din politica cu coada intre picioare.
  • +4 (4 voturi)    
    Nesimtit, Oportunist si Profitor (Marţi, 1 aprilie 2014, 12:28)

    Terente1 [utilizator]

    Lucrez afara de peste 15 ani si in drumurile mele dintre locatiile de lucru (Nigeria) via Paris spre Bucuresti l-am inalnit pe actualul PM in aeroport asteptand ca si mine legatura cu Air France in drum spre tara.
    L-am remarcat foarte repede facand parte dintr-un grup de scandalagii (pe atunci era seful Tineretului PSD) ce se rasteau la personalul de la poarta de imbarcare. Motivul era o amanare cu vreo 30 de minute a zborului, anuntata foate politicos ca fiind necesara in urma cererii echipajului de verificare a unor probleme tehnice la bordul aeronavei.
    Dupa vreo 15 minute cativa calatori deranjati de galagie au inceput sa comenteze mai soptit...intrebandu-se cine sunt oare neghiobii de se rastesc la personalul aeroportului cand e vorba de o defectiune a navei gasita la sol. Cine poate fi atat de tampit sa ceara echipajului sa se grabeasca in chestiuni de genul asta. Cand au auzit ca e vorba de un grup de romani au incheiat toate comentariile cu gestul comunn al unei dezaprobari ingaduitoare.
    Intr-un final m-am apropiat de grup (care inca vocifera) si ridicand tonul a interpeklare ca si cum vorbeam cu un coleg din spatele meu am comentat in asa fel ca sa fiu auzit... ce tampit si-ar dori sa urce intr-un avion cu probleme anuntate inca de la plecare, mai ales daca pilotul ar preciza ca respectam programul de zbor dar incercam sa rezolvam defectiunea din mers?!
    Ca prin minune s-au retras to grupul PSD intr-un colt al terminalului dar inca maraiau ca o haita de catei ce-si disputa superioritatea hamaind dupa gard.
    In sfarsit ne imbarcam si odata cu ocuparea locurilor observ ca iar au inceput comentariile. Eram prea plictisit sa-i mai bag in seama si mi se parea mai interesanta chiar si brosura de familiarizare cu conditiile de securitate a avionului decat remarcile "inteligente" ce veneau din spatele meu.
  • +5 (5 voturi)    
    Nesimtire! (Marţi, 1 aprilie 2014, 12:38)

    Terente1 [utilizator]

    La un moment dat cand insotitoarele de bord tocmai trecusera peate verificarea de rutina a pasagerilor, il vod pe D-nul VV Ponta ca se ridica de pe scaunul de la Economy si se indreapta agale, facand semene complimplicilor din grup, catre locurile de la Bussiness.
    Se strecoara pe unul din scaunele libere si isi pune foarte calm centura dupa care mimand nepasarea fata de privirile consternate a calatorilor care l-au vazut isi ia revista din buzunarul scaunului din fata sa si incepe sa o rasfoiasca nonsalant.
    Cam 2 minute mai tarziu una din insotitoarele de zbor apare in zona si i se adreseaza politicos daca nu cumva a gresit scaunul. NICI MACAR NU A ROSIT, S-A RIDICAT DE PE SCAUNUL DE LA BUSSINESS SI S-A INDREPTAT CU ZAMBETUL SPRE BUZE CATRE LOCUL SAU INITIAL!!!
    Pe drum nu s-a putut abtine si trecand prin zona in care se aflau amicii sai a aruncat-o nevinovat, "Am icercat si eu"!!! Gesturi mici ce confirma caracterul personajului de mai tarziu, Plagiator, cel mai mincinos PM din Europa (cel putin) si Nesimtit nonsalant atunci cand este prins cu mata-n sac!!!
  • +5 (5 voturi)    
    ponta a luat in bot (Marţi, 1 aprilie 2014, 15:00)

    timp tamp [utilizator]

    Deocamdata derbedeul nu a reactionat, pregateste probabil o lovitura sub centura in stil caracteristic.
    Cat despre NATO, plagiatorul cu siguranta ne vrea afara. ieri a fost in doliu, azi boceste, daca nu scaoam de el ne vom trezi in nustiu ce pact cu rusii sau cu chinezii, PAZEA popr roman..
  • +1 (1 vot)    
    pe scurt (Marţi, 1 aprilie 2014, 19:30)

    Tomis [utilizator]

    Un Geoana mai mincinos?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version