Cateva observatii despre evolutia protestului anti-Rosia Montana 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2013, 18:10 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Duminica seara au iesit din nou 15 mii de oameni pe strazile Capitalei si in alte cateva orase din tara, in ce-a de-a 22-a zi de proteste impotriva proiectului Rosia Montana, dupa ce cu cu o zi inainte adversarii proiectului au format un lant uman in jurul Palatului Parlamentului. Cele doua manifestatii s-au inscris in tipicul deja obisnuit: mesaje anti-Rosia Montana, impotriva clasei politice si defilari prin oras pana tarziu. In paralel, a continuat spectacolul televizat cu mineri blocati la Rosia, dar cu ceva mai multe imagini transmise de televiziunile de stiri de la fata locului. Publicul a putut vedea interiorul unor galerii umede, cu scari abrupte si cativa stropi de noroi. Cum ar veni, e groasa cu protestul in mina-muzeu. Un mesaj cam lipsit de credibilitate dar capabil sa produca un vag efect artistic.

A venit randul presedintelui Camerei Deputatilor, Valeriu Zgonea sa mearga la Rosia Montana pentru a sustine proiectul si pentru a-si manifesta, intrand prin galerii cu televiziunile dupa el, solidaritatea cu minerii inchisi acolo, la fel cum a procedat Victor Ponta saptamana trecuta. In paralel, Crin Antonescu declara la Bucuresti ca nu va merge la Rosia Montana deoarece, in opinia sa, nu cu poze si cu o "cascuta alba" de miner pe cap se va dezamorsa conflictul. Acum doua zile, sotia liderului PNL, europarlamentarul Adina Valean, a facut o pirueta spectaculoasa declarand ca n-a fost niciodata o sustinatoare a proiectului si s-a pronuntat ferm impotriva lui.

"Cred ca pozitia PNL este cea corecta si ma raliez intru totul ei, aceea de a lupta impotriva sa", a spus Valean. Cu aceste luari de pozitie de ultima ora, lucrurile s-au clarificat atat cat se poate intr-o tara ca Romania in care totul se schimba de la o zi la alta. PSD a devenit din adversar neimpacat sustinatorul total al proiectului iar PNL invers. Antonescu si liberalii spera, evident, sa capteze cat mai mult din energia strazii si s-o transforme, cu ocazia alegerilor din 2014, in simpatie politica. Victor Ponta conteaza pe acelasi lucru dar avand la baza alte calcule, altfel nu s-ar explica de ce un partid aflat la guvernare ignora vocea strazii, ba o sfideaza chiar inotand impotriva curentului.  

Cine calculeaza corect? PNL sau PSD? Antonescu sta cu ochii pe cei care striga "USL/ PDL aceeasi mizerie" in timp ce Ponta priveste la sondaje. Nu-i foarte sigur ca protestatarii de azi vor merge anul viitor la vot, in schimb cifrele arata ca un numarul celor care se declara, la nivelul tarii, favorabili proiectului Rosia Montana depaseste in continuare 50%. Cata vreme lucrurile arata asa, lui Victor Ponta ii va fi usor sa treaca proiectul in Parlament. E simplu: are de ales intre protestatari vocali si sustinatori tacuti, intre unii care nu prea merg la vot si altii infinit mai usor de scos.

Crin Antonescu nu va castiga, probabil, mare lucru, in schimb desolidarizarea sa de Guvern intr-un moment cheie va spori ostilitatea si asa crescand a pesedistilor fata de liberali. Sa nu uitam de ce s-a rasucit premierul Victor Ponta. Reorientarea sa catre marile proiecte de investitii s-a produs imediat dupa preluarea guvernarii, cand a constatat ca veniturile la buget se prabusesc dramatic si ca fara noi proiecte de anvergura nu are nici o sansa pe termen lung. Intentia sa, declarata public la un moment dat, era sa proiecteze public imaginea unui cu premier care reporneste economia, anuntand in valuri mari proiecte de investitii straine: Daimler, Chevron, Rosia Montana etc. Puse impreuna, dau bine.

Victor Ponta spera sa arata, astfel, ca nu se ocupa doar de "guvernarea televizata", ci este capabil sa bifeze, ca premier, si succese notabile. Prea a avut parte de esecuri rasunatoare de tip Oltchim sau CFR Marfa. Ar fi fost si un semnal pentru alti investitori ca evenimentele din vara lui 2012 intra la capitolul accidente nefericite in lupta pentru putere si ca Romaia isi mentine, cu toate ororile anti-democratice comise, orientarea pro-occidentala prin fapte concrete, nu doar declarativ.

Pana azi, Victor Ponta nu a convins. Nu si-a trecut ca premier nici o mare realizare in palmares. Nu se poate nici macar lauda ca a asigurat coerenta unei guvernari cu 70% sustinere in Parlament. Dimpotriva, a reusit contraperformanta de a se certa cu partenerul de guvernare in mai putin de un an, dupa ce ani de zile USL i-a reprosat marelui sau,  Traian Basescu, tocmai caracterul conflictual. Or, ironia sortii face azi ca Traian Basescu sa se autoproclame mediator pe tema Rosia Montana, care a generat un conflict de proportii intre PSD si PNL. Nici atmosfera generala din tara nu ajuta Guvernul Ponta sa-si faca o imagine mai buna afara: se striga "nu ne vindem tara" si altele impotriva strainilor.

Ajunsi in acest punct, PSD si Victor Ponta conteaza insa pe ceva implacabil: pe oboseala si meteorologie. Energia prostestelor se va conuma incet pana la disparitie. Apoi, restul il va face vremea rea. Trasul de timp n-a fost o strategie chiar atat de proasta. Imaginati-va cum arata azi Piata Victoriei daca decizia era adoptata frontal de guvern? Politic vorbind, era o catastrofa pentru liderul PSD.

Foarte probabil ca, in final, decizia sa se intoarca la Guvern. Greu de spus daca, in urma cu trei saptamani, cand a aruncat totul in Parlament a facut-o din lasitate, prostie sau premeditare. Dar ce constatam noi azi? PSD si Victor Ponta vor avea, peste alte cateva saptamani, terenul pregatit ca Guvernul sa-si asume proiectul fara sa mai riste tensiuni de amploarea celor de azi. Comisia speciala din Parlament va mai absorbi din temeri, frustrari si tensiuni.

Vor mai fi nemultumiri, desigur, dar nu de forta celor de azi. Restul societatii a ajuns deja la saturatie pe subiect. Iarasi: greu se spus daca guvernul Ponta a facut damage control sau a actionat haotic, dar o privire retrospectiva ne arata ca n-a gresit chiar atat de rau evitand sa-si detoneze o bomba in fata.

Cum stau lucrurile in interiorul masei de protestatari? Si aici lucrurile au evoluat, fracturile si disputele s-au adancit. Stanga radicala vrea actiune si protest mai viguros, cu mesaje ferme anti-capitaliste si anti-occidentale. In schimb, activistii ecologisti nu vor sa auda de lupte ideologice si acuza confiscarea miscarii. La mijloc sunt destui care nu se regasesc nici in utopiile revolutionare ale stangii, nici in ecologismul habotnic. Vedem destui oameni revoltati pur si simplu pe sistem. Acestia din urma cred ca totul este o mare hotie iar politicienii, de la Basescu, la Ponta si Antonescu, niste nemernici.

Neavand o cauza personala ca primele categorii ideologice (stangisti, ecologisti), bruiate de mesaje parazitare, masele de protestatari neafiliate ideologic vor abandona cel mai repede. Nu poti repeta monoton, la nesfarsit adevaruri general valabile. Nu te poti revolta impotriva "sistemului politic" fara obiective clare, alternative si lideri capabili sa le sustina. E ca si cum te-ai ridica saptamanal impotriva poluarii, impotriva saraciei sau impotriva nedreptatii si violentei in lume. Cam plictisitor.

Sunt probleme adevarate,  teme numai bune de tocat ore in sir la seminarul de filozofie, dar cam vagi si imposibil de rezolvat de pe azi pe maine. Poti protesta o vreme, mai ales cand ai tacut ani de zile si ai acumulat frustrari, dar totul are o limita chiar si pentru cel mai perseverent sustinator al cauzelor vagi din sistemul nostru solar. Stiu, veti spune, Rosia Montana nu are nimic vag. Asa e, dar acum discutam exclusiv despre cei care ies sa mature clasa politica, cer solutii radicale si se declara impotriva mersului la vot.

Intr-o tara mai pragmatica, te-ai fi asteptat sa vezi solidarizari sau proteste alaturi de cei mai prost platiti medici din Europa cam ignorati pe nedrept in aceste zile  (toata viata noastra si a copiiilor nostri depinde de ei), impotriva CAS-ului pe chirii si arenda anuntat de Guvern de la 1 ianuarie 2014 (greu de imaginat ceva mai absurd) sau impotriva faptului ca nici Guvernul Ponta nu va finanta elevii care merg la scoli private, o alternativa decenta pentru cei care-si permit la un sistem de stat tot mai neperformant.

Toate acestea sunt teme la zi, importante, cu efecte pe termen lung. Ele lovesc in plin tocmai generatia ajunsa la 30-40 de ani, cu ceva spirit anteprenorial, satula de politicieni corupti dar silita sa traiasca si sa-si creasca copiii dupa reguli scrise sub nasul lor de un guvern inept. De ce toate aceste teme nu se regasesc pe agenda lor? Cum de nu simt nevoia sa se revolte, sa conteste decizii concrete, sa incerce sa le opreasca, eventual consumand la fel de multa energie ca pe marile cauze vagi?

Explicatia este relativ simpla: multi habar nu au ce se intampla pe lumea asta, nu-i intereseaza, sunt apolitici, transpolitici, urasc politica si politicienii, prin urmare nu stiu ce patesc din cauza lor. Li se pare, poate, prea meschin sa se lupte pentru fiecare decizie proasta luata de guvern. Noua putere refuza sa plateasca decent medici, sa acorde o sansa invatamantului privat dar pune taxe aberante pentru a-si masca neputinta? Nu veti gasi pe Facebook mai nimic despre toate astea. Nu suna nimeni mobilizarea. In schimb, vom asista la noi probe de autism.

Dupa ce moda anti-Rosia se va stinge urmeaza gazele de sist. N-ar mira pe nimeni sa iasa oamenii pe strazi fix in lunile de iarna cand vin facturile mari la energie pentru a tipa impotriva Chevron. Gazele de sist ar putea eventual sa reduca din aceste facturi, dar noi ne vom lupta mai departe cu "strainii", cu "americanii" si cu cei care ne distrug tara lasand in urma cratere cat canionul Colorado.

Inainte sa ne ucida in masa cianura de la Rosia Montana, ne vom sufoca incet intr-un sistem medical infernal, ne vom mutila copiii in scoli tot mai proaste si vom plati curand taxa pe aerul respirat. Dar nu, toate acestea nu se gasesc pe agenda protestelor de azi. Acesta a fost si va ramane reprosul fundamental  pe care-l aduc celor iesiti in aceste zile pe strazi: nu s-au manifestat la fel de galagios si cu alte ocazii pentru a pune o presiune constanta pe decidenti.

Continua sa trateze cu pasivitate si indiferenta lumea reala, politica pe care o urasc atat de mult, desi viata noastra a tuturor depinde in fiecare zi de politica,  inseamna si altceva decat Rosia Montana sau gaze de sist. Pentru ca totul sa fie perfect inutil, cei mai multi nu voteaza sau indeamna la boicotarea votului.

Inca odata: n-am criticat nici o secunda protestul impotriva proiectului minier, manifestarea ca atare. Foarte bine ca o protesteeaza, unii vin cu motive si argumente nu doar cu lozinci. Dar e mult, mult prea putin si, cu tot respectul, foarte discutabil.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13305 vizualizari

  • +1 (71 voturi)    
    parere (Luni, 23 septembrie 2013, 18:21)

    Arl [utilizator]

    Observatii corecte si pertinente. Cat timp te doare in pix de coruptie ( aceasta fiind la baza raului, fara coruptie nu existau atatea jafuri, gen Petrom, FNI etc, iar viata tuturor ar fi fost mult mai buna) , de lipsa justitiei adevarate, de batjocura la adresa sanatatii si educatiei, dar nu mai poti dormi doar de grija RM sau a gazelor de sist, se cheama ca ori esti naiv ori marioneta!
    • +24 (56 voturi)    
      dar tu (Luni, 23 septembrie 2013, 18:36)

      strongbox [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      de ce nu iesi in strada ptr problemele despre care spui??? Ei macar au iesit ptr ceva! Daca am fi toti ca tine ar fi mai bine???
      • +15 (27 voturi)    
        Cateva precizari, Domnule Tapalaga (Luni, 23 septembrie 2013, 22:06)

        Arh. [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

        Domnule Tapalaga, ati fost in Piata? Ati stat de vorba cu zeci de protestatari? Protestele de amploare impotriva proiectului de la Rosia Montana sunt rezultatul unpr proteste mai mici dar sustinute facute de aproape 15 ani incoace. Curajul si perseverenta acestor tineri a avut un efect molipsitor daca vreti si asupra altor mii care judeca corect si vad in mod realist ce se petrece pe scena politica si sociala, dar care au si revendicarile mai profunde de care spuneti Dvs. Insa, pentru a fi eficient, nu te poti imparti in zeci de cerinte. Subiectul Rosia Montana trebuie rezolvat URGENT si in ochii marii majoritati a protestatarilor este doar inceputul.

        Ati spus ca procentul care doresc proiectul este de peste 50%. Este rezultatul vreunui referendum, sau al unor sondaje mincinoase? Chiar de-ar fi adevarat, principalul rol al protestelor este tocmai acela de a-i face pe romani constienti de pericolul pe care-l reprezinta acest proiect. De aceea o mare parte a presei a refuzat si inca mai refuza sa difuzeze mesajele protestatarilor. De fapt acesta este rolul manipularilor, nu? Sa nu care cumva sa devina oamenii constienti...

        Pe de alta parte, spuneti ca vine vremea rea si ca protestele, astfel, se vor stinge. Fals! Domnule Tapalaga, mai tineti minte la ce temperaturi s-a protestat iarna trecuta atunci cand aceste proteste au dus la demisia lui Boc? Ori acei protestatari au rezistat pentru ca erau platiti cu 50 de lei ziua si credeti ca un protestatar cu convingeri nu va rezista?
        • -2 (6 voturi)    
          sa nu pierdem vremea (Marţi, 24 septembrie 2013, 11:06)

          gbroasca [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

          tot cu galagie mare a ajuns si USL la putere. Acum se vede ce pot. Se vede si cat avem de suferit cu totii de pe urma "vointei strazii". Lucrurile bune se fac altfel, nu cu gura mare in piete.. Proiectul asta va porni, cu sau fara vointa unora sau a altora; banii vor veni din mai multe parti, dar va conta imens dezvoltarea proiectului pe orizontala. Probabil va reprezenta 3-4% din PIB dupa vreo 3 ani de la pornire. Si ceva mii de locuri de munca in mai multe industrii, unde vor lucra, foarte probabil, multi din contestatarii de azi.
    • +33 (41 voturi)    
      parere proasta (Luni, 23 septembrie 2013, 19:00)

      pestisorul_auriu [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Daca niste baieti se gandesc sa discute o lege care calca in picioare Constitutia si celelalte legi, eu zic ca e o problema mare si pe asta ar trebui de fapt sa se concentreze formatorii de opinie.
      In rest e doar gargara.
      • +8 (26 voturi)    
        gargara (Luni, 23 septembrie 2013, 19:29)

        lucis [utilizator] i-a raspuns lui pestisorul_auriu

        cind dintre cei mai prezenti pe sticla , porecliti formatori, ce apar ca niste "dive" suave sunt unii ca , securistul Rosca Stanescu si grahaitorul Chireac (oficial inregimentati la platitorii salariilor lor) atunci impartialii ca dl Tapalaga constata, la loc caldut, ca protestele sunt slabe , cu bube ideologice (stingisti timpiti, ecologisti tembeli etc..) . Unde este bunul simt civic al jurnalistului insetat de adevar si sustinator al libertatilor cetatenesti? In ce consta indemnul lui ca formator de opinie. . In traducere libera el spune :Stati pe ....oaie dragilor ca va calca trenul oricum; pentru cine a trait perioada comunista recunoaste in atitudinea nederanjanta pt sistem a dlui Tapalaga un bun secretar cu propaganda pcr.Sa mearga la Ilici sa-l pupe pe frunte ; poate-i da si steaua republicii copiata de Ponta dupa Ceasca.
    • +5 (5 voturi)    
      Mai Arl (Marţi, 24 septembrie 2013, 10:51)

      OrlyOpinions [anonim] i-a raspuns lui Arl

      Ai oarecum dreptate, si Danut puncteaza bine anumite lucruri (pacat ca si-a pierdut credibilitatea de cand e platit sa fie pro RMGC si nu il mai baga nimeni in seama).
      Este irelevant pentru ce se protesteaza acum, si ca sunt probleme mai grave pentru care ar trebui lutat, DAR, ASISTAM LA NASTEREA ACTIVISMULUI SOCIETATII CIVILE. Cei 60% din populatie care o ard haiduceste, fie nu voteaza, fie nu le pasa de nimic, se trezesc usor usor. Daca oamenii astia incep sa se implice si sa puna suflet in orice ce nu merge bine in tara asta, Romania va fi altfel.
  • -11 (53 voturi)    
    Protestatarii (Luni, 23 septembrie 2013, 18:26)

    Dicu [utilizator]

    Excelent articol! Decent fara a jigni niciuna din parti, dar aratand clar ca exista teme mai importante pe care protestatarii ar putea sa se afirme. Relativ la Rosia si gazele de sist mi se pare absurd ca in saracia noastra sa facem atatea mofturi cand alte tari ca Suedia sau SUA nu s-au temut de cianura sau de exploatarea
    gazelor de sist. In peisajul nostru mioritic insa daca cineva vine cu o idee sar repede ceilalti sa-i dea la cap.
    • +12 (22 voturi)    
      ? (Luni, 23 septembrie 2013, 20:40)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui Dicu

      in Canada (ma refer la astea ca aici stiu ce spun) s-a folosit tehnologia cu cianuri. Guvenul canadian (adica canadianul de rand prin taxele sale) plateste anual sume exorbitante (pe care guvernul Romaniei nu si le-ar putea permite ca sa tina solul inghetat pentru a impiedica infiltrarea cianurilor in panza freatica. alta solutie nu are.
      exploatarile s-auu facut pentrui benecficiul unora foarte bogati iar urmarile le suporta toata lumea. nu inseamna ca daca suedia sau SUA sau nus tiu cine au mancat un cacat trebuie sa-l mancam si noi.
      uita-te la exemplele din Honduras si guatemala unde guvernele nu au bani. vezi ce s-a intamplat acolo dupa si in timpul exploatarii cu cianuri. noi cu aia ne comparam.
      cu gazele de sist e altceva. e cam ca si cum am taiat noi padurile si am facut export de busteni ...
      buna afacere ?
      • -2 (14 voturi)    
        Noua generatie de spalati pe creier (Luni, 23 septembrie 2013, 22:20)

        cristihan [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        Si nu e o jignire, imi pare rau. Da-mi te rog o sursa pe care iti bazezi afirmatia referitoare la "solul inghetat pentru a imipiedica infiltrarea cianurilor". Cianuri, nu arsenic, da? Si sa fie alta sursa decat cele din Romania care repeta si propaga acelasi text in nestire, pentru a fi preluat de... naivi.
        PS. Cum poate sa primeasca atatea voturi negative un comentariu precum cel de mai sus?! E cat se poate de decent, desi poate sa exprime o parere contrara celei majoritare! Nu faceti decat sa confirmati cele spuse si de Tapalaga, si de Aligica si de altii. Va comportati ca o secta...
        • +8 (14 voturi)    
          cine sunt adevaratii sectanti (Marţi, 24 septembrie 2013, 0:50)

          Arh. [utilizator] i-a raspuns lui cristihan

          secta - grup de adepți ai unei doctrine filozofice sau politice. clica. (dex)

          avand in vedere aceasta definitie si vazand cum actioneaza politicienii, nu credeti ca secte sunt chiar partidele politice?

          stiti care este cea mai importanta revendicare din Piata? Surpriza! Nu proiectul de la Rosia Montana ci respectarea legii! Iar cazul Rosia Montana este cel mai bun exemplu de terfelire a legii.

          Concluzia? ”spalati pe creier” si ”secta”, doua atribute clasice de maniulare
          • -2 (6 voturi)    
            forma si fond (Marţi, 24 septembrie 2013, 8:31)

            cristihan [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

            Putem discuta oricat despre sensurile cuvantului secta. Cel mai interesant este ca pana si aici ati ales doar definitia care va convine, ignorand altele, printre care si sensul in care a fost folosit - aia cu grup inchis in cercul intereselor lor marunte... Am constatat ca de obicei asta este tipul de raspuns utilizat atunci cand discutia pe fond duce intr-o directie incomoda: ignorare, deturnare. Astept in continuare o sursa credibila pentru afirmatia celui dinainte ref. la criogenarea solului.
        • +6 (8 voturi)    
          uite sursa-publicatie stiintifica cu peer-review (Marţi, 24 septembrie 2013, 10:55)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui cristihan

          Arsenicul, chiar daca nu se foloseste in mod direct la extragerea aurului, este totusi un produs al exploatarii cu cianuri, alaturi de alte metale toxice! Cu alte cuvinte, ARSENICULchiar ESTE O PROBLEMA a mineritului cu cianuri, iar uzu are dreptate.
          Poate pentru prima data de la revolutie, oamenii care protesteaza sunt informati. NU SPALATI PE CREIER.

          http://link.springer.com/article/10.1007%2FBF02503691#page-1
          • 0 (0 voturi)    
            QED (Miercuri, 25 septembrie 2013, 6:35)

            cristihan [utilizator] i-a raspuns lui Cactus

            Inca o data, o incercare de demontare a unei afirmatii care nu face decat o sa confirme! Cred ca asta e manifestarea analfabetismului functional despre care se vorbeste in ultimul timp si la care Romania e "campioana". Cititi dar nu reusiti sa intelegeti textul si sa faceti o analiza critica. Repet, desi stiu ca e degeaba: am contestat povestea cu criogenarea solului in Canada, din cauza cianurilor. Mi se raspunde o data pe forma, fara legatura cu intrebarea, apoi pe fond, dar un alt fond: arsenic in SUA. Case closed. Dar voi puteti sa va credeti informati si nespalati pe creier (:P) in continuare...
  • +24 (44 voturi)    
    BULLSHIT ... (Luni, 23 septembrie 2013, 18:28)

    tz3p3s [utilizator]

    "sau impotriva faptului ca nici Guvernul Ponta nu va finanta elevii care merg la scoli private, o alternativa decenta pentru cei care-si permit la un sistem de stat tot mai neperformant' - ce ati baut domnule Tapalaga ? una calda alta rece... ce porcarii scrieti acolo ????

    va dau eu o idee despre ce sa scrieti - nu ca nu stiti:
    - oamenii astia demonstreaza impotriva unui esafodaj politic care lucreaza pe la spate cu contracte secrete pe resursele tarii !!!

    alte exemple:
    http://www.spiegel.de/international/europe/romanian-mining-plan-sparks-mass-national-protests-a-923625.html
    - JURNALISM DE CLASA DOMLE - NU MANCAT DE KKT !

    http://www.telegraph.co.uk/news/9191676/Swiss-village-in-Alpine-valley-votes-to-turns-its-back-on-1.2-billion-goldmine.html
    - ALTII ZIC PAS URGENT... FARA PROTESTE !
    • +4 (18 voturi)    
      tapalaga (Luni, 23 septembrie 2013, 21:42)

      dum_i [utilizator] i-a raspuns lui tz3p3s

      tapalaga inghite bani remegisti la greu. n-are rost sa-i mai raspunzi.
      • -3 (15 voturi)    
        da (Luni, 23 septembrie 2013, 22:54)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

        ma, si mihaiu si craciun si talmes bumbes inghit bani sorosisti la greu, ceea ce e perfect adevarat si acoperit cu documente, in timp ce afirmatia ta, ma, e pura calomnie.
    • +15 (21 voturi)    
      Nu vă mai obosiți... (Luni, 23 septembrie 2013, 23:55)

      Radu I [utilizator] i-a raspuns lui tz3p3s

      Din motive numai de domnia-sa știute, lui Dan Tapalagă îi scapă multe, de la o vreme încoace. E mai ușor să înșiri sofisme pentru adormit vigilența celor din stradă și a eventualilor naivi care „trec”pe aici. Așa se face că, pe intransigentul, „iacobinul” Dan Tapalagă nu-l deranjează deloc legea aia strâmbă, antinațională, anticonstituțională, pe care gașca de corupți din Parlament e pe cale s-o adopte:
      „Acesta a fost si va ramane reprosul fundamental pe care-l aduc celor iesiti in aceste zile pe strazi: nu s-au manifestat la fel de galagios si cu alte ocazii pentru a pune o presiune constanta pe decidenti.”
      Există un început pentru toate, domnule Tapalagă!
      Iată ce spune vocea străzii, pe care refuzați s-o ascultați:
      „Cel mai important motiv pentru care a iesit lumea in strada e legea. Eu nu sunt anti-capitalist, nici anti-corporatist. Capitalismul e ok. Sunt impotriva situatiei cand o singura corporatie poate determina un guvern sa modifice legea in mod grosolan, doar ca acelei corporatii sa-i mearga treaba”.
      (Silviu Dancu, 40 ani, PR)
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15632588-dupa-trei-saptamani-strada-care-este-viitorul-protestului-rosia-montana-uniti-salvam-toata-romania.htm
  • +17 (53 voturi)    
    Imperiul RMGC contra-ataca! (Luni, 23 septembrie 2013, 18:29)

    NeaGica [utilizator]

    Articolul de fata este unul dintre cele mai slabe(daca nu ce-l mai slab) articole scrise de Dan Tapalaga de cand il citesc pe Hotnews.

    Ce treaba au medicii si celalalte porcarii insiruite cu Rosia Montana? Un articol lung, rezultat = o zacusca!

    Dane, te stiam mai lucid...
    • -6 (16 voturi)    
      rm (Luni, 23 septembrie 2013, 22:58)

      Googol [utilizator] i-a raspuns lui NeaGica

      ești un protestatar tipic. informat superficial și cu bacul luat pe șpagă. învață să scrii corect, apoi vino și comentează.
  • -1 (43 voturi)    
    off (Luni, 23 septembrie 2013, 18:30)

    Mazeta [utilizator]

    Eu înțeleg supărarea autorului. Ani de zile a prorocit unirea dreptei la girafă și până la urmă s-au strâns ecologiștii la Universitate. Nu este ușor pentru cineva care se crede analist politic.
    • +16 (16 voturi)    
      la naiba (Luni, 23 septembrie 2013, 20:02)

      Vlad C [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      am dat plus inainte sa vad ca e mazeta. piei drace.
  • +30 (40 voturi)    
    Democratie (Luni, 23 septembrie 2013, 18:39)

    AurelianoBuendia [utilizator]

    O să evoc un text scris pe 25 iunie

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-15068531-opriti-dictatura-parlamentului-soare.htm

    Domnule Tapalaga. Mai am texte, sunt scrise de dumneavoastra. Sunteti printre oamenii care au pus umarul la revolutia asta. Impotriva sistemului

    Acum ne dezicem?

    Ne ceri sa scoatem lideri, politicieni, etc. Nu mai bine se respecta legile? Ca altfel tipam iar la puciuri si suntem facuti basisti.

    E simplu, respectarea democratiei, a legilor, a statului de drept. Pana acolo mai este mult. Dupa asta mai vedem.
    • +1 (11 voturi)    
      Asculta aici: (Luni, 23 septembrie 2013, 19:37)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui AurelianoBuendia

      Nimic nu se va reusi fara organizare POLITICA.
      Un nou partid, al celor care sunt scarbiti de politicienii actuali, asta trebuie. Dar cine sa-l faca?
      O intentie vaga a lansat Doamna Pipidi, dar nu are carisma necesara; poate gaseste pe cineva potrivit, cu carisma, pe care sa-l dirijeze corect!
  • +28 (44 voturi)    
    aham (Luni, 23 septembrie 2013, 18:40)

    loloi [utilizator]

    Citez: "Acesta a fost si va ramane reprosul fundamental pe care-l aduc celor iesiti in aceste zile pe strazi: nu s-au manifestat la fel de galagios si cu alte ocazii pentru a pune o presiune constanta pe decidenti."

    Totul are un inceput domnule tapalaga. Ati fi preferat sa nu iesim deloc? Iesitul pentru RM a umplu paharul domnule tapalaga. Poata vom iesi si pentru medici.

    Sau poate iesiti dumneavoastra pentru medici intre timp daca tot nu iesiti pentru RM? Sau nu? Nu aveti timp? Dumneavoastra nu sunteti afectat de decaderea sistemului public de sanatate? Sau de modul in care se vrea pornit RM?

    Pardon, am uitat ca sunteti "formator de opinie" si nu va permiteti sa veniti printre noi.
    • +7 (13 voturi)    
      Nu se poate (Luni, 23 septembrie 2013, 22:31)

      slur [utilizator] i-a raspuns lui loloi

      Măcar dacă ar ieşi fie şi doar ca să ne vadă, să ne analizeze mai îndeaproape, înainte să lanseze ipoteze şi presupuneri.
  • +24 (48 voturi)    
    Văd.. (Luni, 23 septembrie 2013, 18:45)

    slur [utilizator]

    Văd că ne tot studiezi, ne analizezi şi para analizezi, dar nu te-am văzut ieşind pe stradă când alte personalităţi mult mai ilustre decât tine, erau în Piaţa Universităţii.
    Te-ai uitat şi tu pe Antena 3 şi ai văzut pancartele cu "Jos Capitalismul"?
    "Stânga radicală" de care vorbeşti tu, sunt 2-3 indivizi cu 2-3 pancarte, dintr-o masă de 20000 de oameni.
    Iar tu dedici 3 sferturi din editorial analizându-i şi făcând presupuneri şi scenarii în jurul acestei "stângi radicale".
    Şi ce-i mai rău e că nici nu arăţi că ai înţelege cine şi de ce e acolo. Ai înţeles că am ieşit ca să dăm jos guvernul şi să ostracizăm politicienii.
    Dezamăgitor articol, poate ar fi fost mai bine să ignori fenomenul, că şi aşa e "degeaba".
    • -5 (23 voturi)    
      si (Luni, 23 septembrie 2013, 19:27)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui slur

      care erau, ma, personulitatile alea ilustre, ca vad ca vorbesti la per tu, ma, cu Dan Tapalaga, care erau, securistul mircea toma, mihaiu si talmes bumbes, ca io altii n-am vazut, ma. Da, ma aia e mari o personulitati, mai mari ca toate, asa e cum zici tu, ma.
  • +27 (43 voturi)    
    D-le Dan Tapalaga (Luni, 23 septembrie 2013, 18:58)

    SKBjull [utilizator]

    Nu ati fost in stare sa va convingeti proprii cititori de anumite aspecte. Cei care va citesc zi de zi. Cei care va apreciaza cand aveti dreptate si cei care va spun, asa cum fac prietenii adevarati, cand nu aveti. Invatati sa-i apreciati, nu sunteti Voiculescu sa va incalzeasca limbile in partea dorsala.

    O asociatie care lupta de 15 ani impotriva unui proiect si care scoate in strada mii de oameni, saptamanal, are deja suficienta experienta sa continue si sa lupte eficient contra oricarei manipulari. Ani la rand ati ignorat Fan Fest. ASA SE FACE PR. Nu cu reclame platite.

    Eu spun ca gresiti in continuare. Un factor important vor fi studentii, care se intorc intr-o saptamana in marile orase universitare, exact unde e epicentrul. Vremea va fi un factor doar pana la un punct, nu uitati ca protestele pentru sustinerea lui Arafat au pornit iarna. Si la inceput oamenii de bine chiar au iesit pentru a-l sustine pe (asa cum era vazut atunci) cel mai corect si capabil om din cel mai corupt sistem.

    Lumea nu iese pentru medici, din cauza ca perceptia e ca isi intregesc salariul din spaga, nu iese pentru notari, fiindca nici aceia nu sunt usi de biserica, au orar de gravide si castiga mult mai bine decat media, nu iese pentru a protesta impotriva unor legi care doar schimba destinatarul unor spagi si nu iese in general in strada pentru rafuieli intre caste.

    Clasa medie isi duce copiii la gradinite private, alege cele mai bune scoli si ca are asigurari private de sanatate (intrebati-i pe cei de la Medlife, au rubrica la voi) si merge in afara tarii pentru interventii mai complicate.

    In schimb, trebuie sa fii orb sau rau-intentionat sa nu-ti dai seama ca ce se intampla la Rosia-Montana e nu ok. Toti cei care au ramas, sunt cei care nu au vrut sa vanda terenul, nu cei care vor sa munceasca pentru RMGC. Si cinste lor, au facut si treaba presei, au strans date despre cum functioneaza coruptia la cel mai inalt nivel.

    Certej '71 si Baia-Mare '00 ne ajung, cianura chiar omoara
    • +18 (18 voturi)    
      de acord si.... (Luni, 23 septembrie 2013, 21:30)

      nova [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      intr-adevar vreau sa-i raspundem d-lui Tapalaga cu argumente si nu cu ranchiuna chiar daca difera opiniile....
      nu de alta dar prima parte a analizei mi se pare relativ corecta. Se mizeaza ca protestele obosesc. Si mie mi se pare, mai ales ca cererile nu sunt suficient de puternice si mobilizatoare ( e destul de clar ca putem muri de gat cu rosia Montana ca impresia va fi trecatoare ).Este imperios necesar sa se strige Jos Ponta - o demisie a prim ministrului fortata in strada nu strica, mai baga un pic spaima in politicieni . Daca nu se va trece urgent la un astfel de vuiet, protestatarii peste 30 ani nu prea mai vin ca nu au chef de ole, ole.
      Proteste pentru facturi la intretinere, taxe pe chirii, arenda nu o sa vedeti pentru ca cei din strada (de acum) nu au problema asta- nu-I doare la buzunar. Pacat ca cei care o au nu se lipesc si ei de ocazie. ( nu o fac pentru ca ei or sa afle acest lucru prin martie la primul soroc de plata).
      Ne se asociaza nimeni langa protestul medicilor pentru ca dupa cum vedeti nici medicii nu ies in strada - sunt niste domni ! (sunt cateva asistente, rezidenti care nu sunt spijiniti nici macar de colegii lor).
      Si cam de aici vine d-le Tapalaga revolta. E o problema de crez. Te uiti la fetele acestor politicieni care iti spun in fata ca tu esti PROST si nu esti informat.
      O palma data in demnitatea unui om doare mai mult decat o taxa.
      Acum despre etapa aprobarii proiectului in parlament. Eu cred ca va fi aprobat. Dar la fel cred, ca a doua zi probabil se va ocupa parlamentul si ce-o sa mai iasa D-zeu cu mila!
      In rest d-le Tapalaga nu va mai intrebati de ce nu ies oamenii in strada pe motive clare, concrete, cand sunt loviti la buzunare, pentru ca raspunsul este acelasi - poate iti dau banul,(deocamdata) dar nu ma calca in picioare PANA AICI !
    • +7 (7 voturi)    
      am uitat ceva..... (Luni, 23 septembrie 2013, 21:37)

      nova [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      FELICITARI HOTNEWS ! pentru prezentarea protestelor de ieri
  • +7 (19 voturi)    
    Mutumesc Dan Tapalaga (Luni, 23 septembrie 2013, 18:59)

    NicolaeBa-lcescu [utilizator]

    La obiect si patrunzator.
    Ne vedem la proteste peste 15 ani...
    • +12 (30 voturi)    
      Da dom'le (Luni, 23 septembrie 2013, 19:25)

      necianurizat [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeBa-lcescu

      Da domnule, uite ca din perspectiva asta, chiar imi dau seama, nu ma gandeam, concluzia articolului este evidenta:

      Protestatarii sunt de vina!


      Ce zici domnu' Tapalga? Eu zic sa aruncam cu mere stricate de la balcon in ei sau cu ceva cianura... Hai ca daca tot baga astia 20.000 de tone pe an sa curate 4 munti, ce mai conteaza acum cateva kilograme? Este?
    • +3 (7 voturi)    
      Pana atunci (Luni, 23 septembrie 2013, 19:29)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeBa-lcescu

      Pana atunci, somn usor, ca si pana acuma...
      Lasa, ca acolo unde se culca unii se trezesc altii, asta e...
  • +12 (26 voturi)    
    De ce nu coborati in strada? (Luni, 23 septembrie 2013, 19:07)

    fab [utilizator]

    Intrebarea mea este:
    Ati fost sa vedeti pe cei depre care vorbiti de acolo de sus?
    Cand s-a strigat "nu ne vindem tara" ca eu nu am auzit la niciunul din marsuri ?
    Unde sunt stangistii aia radicali pe care ii tot vedeti? Maxim 2-3 ametiti, la fel cum sunt sigur ca au fost si radicali de dreapta imbracati in costme populare...
    Daca tot nu coborati in strada, macar intrebati-va colegii, mai ales pe Vlad Mixich, au fost acolo si se vad altfel lucrurile din multime.
    Ati vedea probabil ca sunt in strada sunt oamenii din clasa medie care au iesit doar pentru ca acum a venit momentul si nu s-a iesit doar pentru RM ci pentru toate cele de pana acum....
    Cum puteti fi atat de superficial?
    De 3 articole acelasi blocaj stupid pe 2 sintagme- "nu ne vindem tara", "jos capitalismul" .
    Eu sunt dintre cei care au iesit si la plagiatul lui ponta si la mazilirea ICR, cu atat mai mult ma simt jignit de simplitatea cu care vedeti lucrurile.
    • 0 (0 voturi)    
      De acord! (Marţi, 24 septembrie 2013, 13:12)

      Lorelei 123 [utilizator] i-a raspuns lui fab

      Total de acord cu acest comentariu!
  • +17 (27 voturi)    
    Romania trezeste-te (Luni, 23 septembrie 2013, 19:09)

    tazzio [utilizator]

    Multumesc pe aceasta cale celor care s-au grabit sa raspunda autorului si primelor 2 post-uri (mi-a luat ceva timp sa imi fac cont). Analizand la rece asa cum face domnul Dan Tapalaga aici, ar mai fi si foametea mondiala, taierile masive din Amazon, situatia din Siria si multe altele probabil mai importante. Eu unul ma multumesc cu Rosia Montana si cu faptul ca in final vad ca sunt si altii care vor sa se faca auziti.

    Veniti macar Duminica domnule Dan, si va garantez ca veti gasi sustinatori si pentru celelalte cauze. Oameni de toate varstele, fiecare cu diferite pareri si convingeri, uniti de un singur gand - au obosit sa stea sa si doar "sa analizeze". Si asta mi se pare cel mai important.
  • +16 (26 voturi)    
    miopie (Luni, 23 septembrie 2013, 19:09)

    LoreleyPetroiu [anonim]

    Dle DT,

    O tineti intr-una cu etichetele astea simpliste, anti-occidentali, anti-capitalisti, apolitici si autisti. Si pe undeva sunt convinsa ca stiti prea bine cat de rau va inselati. Am fost in strada si anul trecut in vara, cand cu ICR-ul, referendumul, pagiatul si toate celelalte, care n-au fost nici putine, nici neimportante. Si-am recunoscut intre cei de acum de la proteste si oameni care au fost vara trecuta. OK, acum sunt mult mai multi decat atunci, daca cumva v-ar veni sa spuneti ca atunci a fost mai grav ce s-a intamplat. Dar asta tot nu inseamna ca suntem cu totii niste autisti. Vad ca incercati acum sa va ascundeti un pic superioritatile astea, dupa ce atata lume s-a declarat dezamagita de ultimele dvs. articole, dar tot nu intelegeti un lucru simplu: oamenii din piata sunt, in foarte mare parte, exact oamenii care citesc HotNews si care nu stau pe Antena 3. Acuma, banuiesc ca stiti si voi care e profilul cititorului de HN, stiti, ala mai educat, din clasa de mijloc, care urmareste stirile si iese din casa la vot. Din doua una, ori suntem autisti si apolitici, dar ne pierdem acum vremea sa va citim, ori aveti o grava problema de miopie.

    Altfel, apreciem cu totii tonul asta condescendent cu care va tot straduiti sa ne expediati, si, cine stie, poate o sa obosim si noi la un moment dat.
  • +8 (24 voturi)    
    articol manipulator, tipic pt tapalaga (Luni, 23 septembrie 2013, 19:15)

    jackalphonse [utilizator]

    cine v-a furnizat cifrele care arata ca peste 50% sunt pentru acest proiect dle Tapalaga? poate rmgc and base corp. de cand cei care nu protesteaza evidend sunt pentru mroiect? in ultimul timp absenta este luata de "da" de catre cei puternici!
    oamenii stiu bine ce vor, numai dumneavoastra incercati sa-i amestecati si sa scoate ti o tulbureala din acest proiect. cu cat sunteti platit sa faceti articole atat de proaste?
  • -1 (19 voturi)    
    trist (Luni, 23 septembrie 2013, 19:22)

    rezis [utilizator]

    in ultima vreme apar tot mai multe comentarii asa zis echilibrate in care cu prudenta nu e trasa nici o concluzie! Este cazul cu mai multe institutii media...Faptul ca am devenit circumspecti cu ce spune B1, evz si chiar dl Tapalaga tre sa dea de gindit...revin la ideea ca de data asta se joaca o carte mare nu doar RM...su uite asa am ajuns sa spunem ceea ce in vara 2012 mi s/ar fi parut imposibil de zis: hai Crin, inca putin...
  • +8 (26 voturi)    
    Tapalaga ... (Luni, 23 septembrie 2013, 19:25)

    Diletant [utilizator]

    ... "daca taceai filozof ramaneai!"
    Ce te mana: orgoliul (atentie, e cel mai mare pacat al omenirii) sau banul (care e ochiul dracului)?
    • +4 (6 voturi)    
      .... (Marţi, 24 septembrie 2013, 1:06)

      non-stop [utilizator] i-a raspuns lui Diletant

      zi-i ca orgoliu! e mai rau dar mai onorabil!
  • -13 (31 voturi)    
    Incredibil (Luni, 23 septembrie 2013, 19:27)

    claonic [utilizator]

    Nu imi vine sa cred ce batuti in cap sunt multi din cititorii uzuali ai hotnews si in special ai lui tapalaga..
    Omul are perfecta dreptate.. Sunt atatea probleme de mii de ori mai importante si pe voi va f... grija rosiei montane.. Nici macar n-ati dat vreodata pe acolo..
    Ideea articolului este ca multi din cei care au iesit din cafenele si baruri de prin centru si carora li se pare cool si hip sa se pozeze cu ifonu' la protest pt checkinul pe facebook ar putea sa strige lucruri mult mai importante pt ei, cum ar fi jaful din domeniul medical, din invatamant etc.. care sifoneaza mai multi bani decat rosia montana..
    Dar de unde draq sa intelegeti..

    EXCELENT dle Tapalaga.. Desi par impotriva curentului acestor mesaje, sunt perfect de acord.. Sunt exact gandurile mele..
    • +6 (12 voturi)    
      desigur (Luni, 23 septembrie 2013, 19:33)

      JoeLemonade [utilizator] i-a raspuns lui claonic

      Dumneavoastra in schimb nu iesiti la cafenea si tineti cu dintii de nokia 3210, strigand in fiecare zi in fata guvernului despre jaful din domeniul medical, invatamant, etc, nu-i asa?
      • 0 (0 voturi)    
        da (Marţi, 24 septembrie 2013, 15:53)

        claonic [utilizator] i-a raspuns lui JoeLemonade

        Da, tin cu dintii si ma duc si ii amendez la vot.. Din cei care sunt in strada acum cati au fost la vot? 10-20% nici atat.. erau la mare, la munte, la gratar, pe facebook..

        Inca o data: nu a zis nimeni ca e rau ca s-a iesit in strada, doar ca motivele sunt minuscule pe langa cele care ar fi meritat sa scoata lumea si cei de acolo in marea lor majoritate nu sesizeaza asta.. o tin in continuu cu rosia.. cu nu ne vindem tara si alte clisee nationaliste fara nici un temei in situatia geopolitica de astazi..
    • +9 (21 voturi)    
      Incretinibil (Luni, 23 septembrie 2013, 19:53)

      necianurizat [utilizator] i-a raspuns lui claonic

      Ba ratat, oricine vine la putere fura, daca tu esti prost sa crezi altceva dupa 20 de ani in care au furat toti cat au putut atunci tu esti cel batut in cap.

      De schimbat, nu putem sa-i schimbam pe toti - abia in Bucuresti suntem 15-20% care vor o schimbare profunda. Nu mai vorbesc de restul tarii.

      Pentru hoti, DNA sa-si faca treaba.

      Dar sa nu-i puna napustu' sa-mi distruga mie tara, dupa ce ca o si fura, ca nu stiu sincer cum se termina toata tarasenia asta.

      Inca ceva, esti incredibil de prost daca pui botu' la ce zice tapalaga.
      • -5 (11 voturi)    
        mai (Luni, 23 septembrie 2013, 23:09)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui necianurizat

        flacau, io imi dau numele si adresa reale, hai sa vedem daca ai cojones in strada, ce zici. sa vezi cam cum e cu ''napustu'' si ''distrusu'' pe bune, nu pe facebuci, ce zici, te bagi? Sint tare curios sa te vad cum pui botu' la locul lui, stii tu care-i ala.
        Altfel, nici macar trei la suta nu sinteti, va incalziti ca oile intre voi, in rest multi nici macar nu stiu ca existati decit ca, cel mult, deranjament de circulatie.
      • 0 (0 voturi)    
        inapoi (Marţi, 24 septembrie 2013, 15:49)

        claonic [utilizator] i-a raspuns lui necianurizat

        N-ai inteles nimic..
        Vezi ca e hotnews aici, nu libertatea..
    • -3 (13 voturi)    
      Eu (Luni, 23 septembrie 2013, 20:01)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui claonic

      ce sa mai zic?
      Sunt de acord cu tine.
    • +1 (3 voturi)    
      +1 (Luni, 23 septembrie 2013, 22:59)

      cristihan [utilizator] i-a raspuns lui claonic

      Inca mai rezistam, unii... Dar e trist, intr-adevar.
  • +10 (22 voturi)    
    articol (Luni, 23 septembrie 2013, 19:35)

    justiarul [utilizator]

    Articol prea lung si lipsit de substanta :sunteti ardelean
    nu va simt luptand nici intr-un fel pentru salvarea
    tinuturilor de vis din Muntii Apuseni .
    Ce ne-ar spune oare Avram Iancu ,Barnutiu ,Balint ?
    Urmati exemplu domnului Boc, luati-va familia si la protest ! este o cauza nobila sa salvezi istoria unor locuri si sa lasi copiilor tai un taram de vis.
    Comparati doar ceea ce a facut un om simplu din zona Rosiei care a exploatat aurul de acolo ,cu ministri incompetenti de astazi.
    A construit 7 biserici si 4 scoli ,cata diferenta!
    Camelia
    .
  • -5 (13 voturi)    
    Anti-Tapalaga. (Luni, 23 septembrie 2013, 19:42)

    AlinNeculai [utilizator]

    Desi am citit articolul cu tafna anti-Tapalaga, creata de precedentele doua articole referitoare la subiect, m-a blocat pentru ca si eu ma gandeam la acelasi lucru chiar inainte sa apara articolul.
    Adica, OK, manifestantii sunt anti-Sistem, la mine in localitate nu se manifesteaza, dar eu sunt alaturi de ei, sunt anti-Sistem, Sistemul este putred de corupt, este o anarhie a hotilor care-si spun politicieni, dar fara un plan la obiect de tip : 1. dam jos sistemul 2. nu mai exista bani 3. cine vrea munceste fara bani unde vrea 4. cine doreste i se da ce doreste in unele limite 5.... etc, eu am dat doar o alternativa aici zeitgeistiana, de dragul exemplului, pentru ca sincer, nu cred in ea, dar fara un PLAN, fara PERSOANE care sa fie lideri si care sa fie in stare sa implementeze planul, orice miscare pentru "a fi mai bine" va esua lamentabil, fara efect, asa cum bine sesizeaza si dl Tapalaga, in urgiile meteorologice. Indraznesc sa spun mai mult decat atat, daca miscarea anti-Sistem nu are o alternativa unitar acceptata si recunoscuta la nivelul mai multor tari, de ceva ani, nu cred sa se "intample" spontan, asa cum visam noi.
  • -4 (10 voturi)    
    manifestatie ! (Luni, 23 septembrie 2013, 19:43)

    CodrutaN [utilizator]

    adineauri a dat omagini de la "manifestatia de la universitate din Bucuresti. Ce cauta stegarul dac intre ei? cate se da? ca ma intereseaza sa iau si io niscaiva parale pe nemuncite. De ce nu le sparge fata jandarmii ca blocheaza circulatia? E cusuta cu ata albaaaaaa vrajeala asta. Au cupat peisaju' ca sa nu zbiere altii de foame ori pt. alte cauze?
  • +10 (16 voturi)    
    nu cred (Luni, 23 septembrie 2013, 19:44)

    AlexRatoi [utilizator]

    Dle Tapalaga,

    Sa citez, pentru a nu parea Ponta si al lui plagiat,
    "nu te poti revolta impotriva "sistemului politic" fara obiective clare" ...
    "Energia prostestelor se va conuma incet pana la disparitie. Apoi, restul il va face vremea rea."

    DA? Oare lumea a uitat asa de repede revolutia din 89? Inafara de schimbarea sistemului nu tin minte sa fi fost vreun motiv anume sau sa fi fost vreme tropicala de Craciun.

    Se poate, acum dupa atatia ani, istoria sa se repete si sa voteze legea in Decembrie? Sa avem a doua sansa pentru o adevarata revolutie in folosul Romaniei!
  • +18 (28 voturi)    
    M-ati dezamagit, domnule Tapalaga! (Luni, 23 septembrie 2013, 19:46)

    TheRealGicaContra [utilizator]

    Se pare ca aurul ia mintile multora! Insinuati, mai mult sau mai putin subtil, ca miliardele de euro cianurati ai RMGC ar putea reduce facturile romanilor, ar putea ajuta ,,sistemul medical infernal'' sau ar putea imbunatati scolile copiilor! Exact petarda strecurata in presa pe sest de PSD! NU, DOMNULE TAPALAGA! NU ESTE MOMENTUL CA ACEST AUR SA FIE EXPLOATAT, CU CIANURI SAU FARA! Romania nu este pregatita sa-si valorifice rezervele ce i-au mai ramas! Poate ca 4.5 miliarde de euro ar insemna ceva pentru bunastarea romanilor, dar este evident ca actuala clasa politica nu ar face altceva decat sa dreneze acesti bani in buzunarele proprii! S-ar repara aceeasi autostrada Bucuresti - Pitesti, s-ar mai schimba cateva randuri de borduri, s-ar mai cumpara echipamente medicale ce vor fi uitate in ambalajul original... Sa lasam aurul copiilor nostri, poate vor fi mai intelepti ca noi!
  • -11 (17 voturi)    
    Plangaciosi din toata tara, uniti-va! (Luni, 23 septembrie 2013, 20:18)

    buncrestin [utilizator]

    Daca se porneste o revolutie, plangaciosii din tara asta nici nu o sa-si dea seama, nici dupa ce trece revolutia. A fi un plangacios si un patetic a ajuns o mare arta in tara asta. Nemultumitii asteapta sa se alinieze toate planetele sistemului solar inainte sa faca ceva, sa faca ceea ce predica altora. Cand niste oameni ies in strada, ei asteapta un covor rosu care din apartament sa ii duca pana in strada. Dar sa nu fie nici noapte, nici frig, nici sa nu dureze prea mult, ca avem program, nu putem rata talk-showul de seara. M-am saturat de plangaciosii de profesie!
  • -6 (18 voturi)    
    Ceausescu da-ne pace! (Luni, 23 septembrie 2013, 20:19)

    Dicu [utilizator]

    Asa se striga in unele demonstratii aranjate de activ, desi problema noastra era lipsa de alimente caldura etc.. N-am evoluat prea mult! Azi strigam: Jos proiectele Rosia, gaze de sist, cand problemele noastre sunt somajul, salarii mici, sanatatea,educatia. De aceea suntem "People without future" si ne pleaca copii afara.
  • -10 (14 voturi)    
    Palatul Cotroceni este muzeu (Luni, 23 septembrie 2013, 20:21)

    septimiu. [utilizator]

    Dl Tapalaga, e rusinos din partea dumneavoastra sa preluati retorica unui presedint animal politic si sa transmiteti mai departe mesajul cu muzeul si minerii.
    Galeria cu elemente romane in care s-au blocat minerii este la 100 mil de euro departare de stadiul de muzeu.
    Cam cum este loganul domnului presedinte departare de o aeronava prezidentiala, adica la 100 mil euro diferenta intre 7-8000 euro valoarea masinii si 100 mil euro costul unui avion prezidential.
    Daca domnul presedinte considera ca acolo e un muzeu ar fi bine sa faca schimb de locuri cu minerii si sa-si mute presidentia in muzeul din Rosia.
    Ca doar schimba un muzeu cu altul nu e mare diferenta.
    Pentru un analist obiectiv ar trebuii sa existe insa diferente.
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Marţi, 24 septembrie 2013, 1:26)

      non-stop [utilizator] i-a raspuns lui septimiu.

      amice, ai mintea plina de metale grele? ce nu pricepi?
      http://www.biziday.ro/wp-contents/uploads//2013/09/blog-1.jpg
      http://www.youtube.com/watch?v=ZRFZ3bSZAFo
  • +12 (26 voturi)    
    ??? (Luni, 23 septembrie 2013, 20:23)

    VasilescuA [utilizator]

    "cifrele arata ca un numarul celor care se declara, la nivelul tarii, favorabili proiectului Rosia Montana depaseste in continuare 50%".
    Chiar credeti asta ?? Ne credeti redusi mintal, pe noi, cititorii Hotnews cand scrieti asa ceva ? Dle Tapalaga, vad ca ati trecut cu toate fortele de partea RMGC.
    Puteati sa nu scrieti acest articol, dle Tapalaga. Sau nu ? Era parte a contractului ?
  • +6 (22 voturi)    
    pe din afara (Luni, 23 septembrie 2013, 20:37)

    moprea19 [utilizator]

    paralel cu tot ce se intimpla.... nasol de tot in ultima vreme
  • +6 (24 voturi)    
    foarte slab (Luni, 23 septembrie 2013, 20:57)

    nu-conteaza [utilizator]

    chiar ne credeti creduli cu: "in schimb cifrele arata ca un numarul celor care se declara, la nivelul tarii, favorabili proiectului Rosia Montana depaseste in continuare 50%"
  • +11 (17 voturi)    
    de ce e discutabil? (Luni, 23 septembrie 2013, 21:01)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    inteleg nuanta articolului dar nu inteleg de ce e discutabil protestul asta? Daca initial ma consideram dezinformat si nu doream sa ma pronunt, tot ce se intimpla in presa imi da senzatia de o puternica manipulare. Si vreau referendum ca sa spun clar NU acestui proiect. Acolo vom vedea daca au peste 50% nu de pe surse sau de la noua institutie de sondare a opiniei publice a lui Ponta.
  • +2 (12 voturi)    
    Quod erat... (Luni, 23 septembrie 2013, 21:13)

    solar [utilizator]

    Asadar ceea ce trebuie spus , s-a spus!! Dan Tapalaga stie bine ce spune, iar cei ce vor sa traga concluziile de rigoare sunt invitati sa le traga .
    Quod erat demonstrandum. !
    Am avut in vizor prestatia tampita a presei romanesti,lipsa ei premeditata(/) de rseponsabiliatate si discernamant cu mult inaintea altor comentatori inca aci de fata.Dar am spus mereu ca sunt si jurnalisti de probitate, chiar daca pot fi numarati pe degete. Dan Tapalaga e unul dintre ei. Nici chiar casele ...elitare ca reputatie nu au unul pe masura.Fie de dreapta, fie de stanga.Iar asta nu e chiar de ici ,de colo.
  • +4 (12 voturi)    
    poate iese ceva (Luni, 23 septembrie 2013, 21:24)

    gigi1 [utilizator]

    Poate se naste si la noi un partid nou cum s-a nascut in germania partidul piratilor, e mare nevoie ca alternativa la monopolul fostei securitati.
  • +15 (15 voturi)    
    speranta (Luni, 23 septembrie 2013, 21:51)

    DHondt [utilizator]

    Fenomenul Piata Universitatii,via Rosia Montana este singura speranta a romanilor de a scapa de regimul ticalos si penal al USL,care duce Romania catre o mare prapastie din care nu vom mai putea iesi niciodata!!!Protestul este indreptat impotriva intregii clase politice care s-a cocotat la putere pentru a fura de la stat si din fonduri europene prin firme capusa si de a scapa de justitie!!!Toti politicienii indiferent de culoarea politica in 23 de ani s-au perindat la guvernare si n-au facut mai nimic pentru popor in schimb conturile lor s-au umflat considerabil!!!Mai exista speranta in Romania pentru a scapa de mizeria politica de pe Dambovita???
  • +11 (17 voturi)    
    cam aiurea (Luni, 23 septembrie 2013, 22:12)

    sorin3 [utilizator]

    mi-am adus aminte de profesorul care ii certa pe elevii de la curs pentru cei care lipseau.
    Ar trebui sa va bucurati ca inca exista ceva ce poate scoate oamenii in strada. E un puct de plecare.Poate fi "inceputul inceputului".
    Ok, s-a inteles critica.
    Acum poate scrieti articole care sa construiasca mai mult pe singura fundatie disponibila
  • -1 (17 voturi)    
    felicitari (Luni, 23 septembrie 2013, 23:27)

    loric [utilizator]

    pentru articol.
    aveti dreptate chiar daca uneori pareti a va lamenta(un pic), dar va inteleg.

    cei care va injura sau va critica acum, va vor da dreptate mai tarziu, macar si in sinea lor.
    motivul? unul simplu: si ei au acelasi argument suprem ca si cei de la RM: de ce nu vii intre ei sa vezi cum sint ei, ce e in strada, cum traiesc ei,,,,, etc.

    mobilizarea asta , dealtfel admirabila, merita scopuri mai inalte un pic , cat si o organizare si ASUMARE definita si curajoasa. poate urmeaza

    articol ok, parerea mea.
    • +1 (5 voturi)    
      scopuri mai inalte , (Marţi, 24 septembrie 2013, 10:52)

      laila [utilizator] i-a raspuns lui loric

      cam care ar fi acelea dat fiind faptul ca s-a iesit in strada impotriva unui proiect de-a dreptul pagubos pentru tara , unul care da aurul si ce-o mai fi acolo unei companii de trei parale in schimbul distrugerii a patru munti de importanta istorica , loc care ne mai asigura oarece radacini ca popor si ne lasa cu un lac de cianuri si metale grele real pericol ecologic (daca vi se pare putin va rog azi doar imaginati-va ca nu aveti apa potabila ) , care nu e asigurat si care va consuma banul public peste 100 ani .
      Si nu in ultimul rand despre ce scop mai inal poate fi vorba cand incalcarea legii este taxata de strada ? Cand omul se revolta fiindca cei pusi sa apere interesele populatiei si ale tarii promoveaza o lege cu dedicatie care incalca drepturi constitutionale , cetatenesti cu o nonsalanta uimitoare si care face statul prizonierul unei companii private .

      Incredibil cu ce usurinta acceptam asta si nu vedem ce efecte dezastruase va genera si prpoistul in sine si legea aceasta si incredibil in ce hal am fost lobotomizati daca acceptam asa ceva .
      • +1 (1 vot)    
        raspunsul (Marţi, 24 septembrie 2013, 12:13)

        loric [utilizator] i-a raspuns lui laila

        l-ati dat in postul dv.

        respectarea legii. chestie cu 2 taisuri insa.

        vad ca totusi puneti accentul pe cazul RM, dar in acest caz normal(si legal) ar fi ca dupa analiza competenta a proiectului si a investitorului ( ceea ce trebuia facut de muti ani) sa I SE DEA aprobarile , daca se respecta toate prevederile legale, pt ca daca pur si simplu NU VREM sa se exploateze resurse in RO, trebuie sa o ASUMAM din timp, sa fie valabil pentru toate companiile straine si pentru toate tipurile de resurse.
        nu mai zic ca asa ceva este imposibil, intrand in conflict cu legilatia europeana, dar macar stia si RMGC si/sau alt posibil investitor ca nu are ce cauta in RO, in domeniul minier cel putin.

        de asta ziceam de 2 taisuri. daca respectarea legii este scopul mai inalt atunci este pentru toata lumea si sa fie ASUMATA public, de catre public (sic!).
        • -1 (1 vot)    
          Domnule draga (Marţi, 24 septembrie 2013, 14:02)

          laila [utilizator] i-a raspuns lui loric

          legea acesta preferentiala a fost data anume fiindca rmgc nu respecta conditiile legale pre-existente pentru a incepe exploatarea . Ba mai mult in contractul intocmit de ei chiar se prevede ca nu vor fi pasibili de pedeapsa in cazul in care incalca legea .
          Exista hotarari judecatoresti care nu sunt luate in seama si pe care legea asta cu dedicatie le incalca . Asadar despre ce vorbim noi aici ?
          Vi se pare legitima incalcarea legi daca cei care trebuie sa garanteze respectarea ei o fac ? Asta e extrem de grav .
          Inca nu s-a dovedit nici un interes national in exploatarea de fata ci numai un lung sir de minciuni care incep sa iasa la suprafata precum uleiul ...
          In fine , am real impresia ca nu cunoasteti subiectul decat superficial si nu realizati importanta lui .
          Noroc bun !
          • 0 (0 voturi)    
            cu tot respectul, (Miercuri, 25 septembrie 2013, 11:33)

            loric [utilizator] i-a raspuns lui laila

            eu nu va cunosc, sa pot sti ce si cat de multe cunoasteti.
            presupun ca si reciproca e valabila.
            mi-am expus doar o parere, la articolul d-lui DT, ma gandesc ca asta nu poate deranja pe cineva.
            ce am scris a fost vizavi de ceea ce am perceput eu ca fiind sinteza celor exprimate de catre cei ce se opun proiectului.
            va respect, bineninteles, parerea si impresiile atat doar ca e bine sa ne rezumam la a judeca pe baza a ceea ce STIM nu la ce banuim sau credem sau presupunem.
  • +10 (18 voturi)    
    ce chestie (Marţi, 24 septembrie 2013, 0:29)

    dum_i [utilizator]

    Editorial din Adevarul:

    "Mulţi politicieni privesc cu dispreţ spre stradă. E o minoritate, sunt dezorganizaţi, n-au lideri, nu votează, se vor plictisi etc. Numeroasele etichete puse protestului faţă de exploatarea aurului de la Roşia Montana şi, pe fond, faţă de politica pervertită, reprezintă dovada că politicienii, -şi nu doar ei- nu-l înţeleg. Îl simplifică, operează cu categorii precum hipsteri, anti-sistem etc pentru a-l face inteligibil şi a-l domestici.."

    Daca ai inlocui cuvantul "politicieni" cu "tapalaga" zau daca ai vedea vreo diferenta in text. Asa de rau ai ajuns Mr Dan.
  • -3 (9 voturi)    
    vreme vine, vreme trece (Marţi, 24 septembrie 2013, 0:42)

    Rafaila [utilizator]

    Vine mama rusia = 15000 oameni pe strada.
    Nu vine mama rusia pe strada = 'iesi afara, javra ordinara'.
    15000 - 0 scorul dintre selectionatele mama rusia si sau contra selectionatei poetului garii de nord.
    Mama rusia este peste tot in romania si se mai si pricepe. Vezi episodul x files - '89! Hai, tot pe loc, pe loc, pe loc / Sa rasara rusu-ioc! (sau cum mai era...) Noi nu avem, inca, revolutia vesela. Sa ridem, deci, cu mama rusia. Haz de necaz...
  • +1 (7 voturi)    
    de acord (Marţi, 24 septembrie 2013, 5:42)

    dan.c [utilizator]

    Nu cred ca Tapalaga e pro cianuri.
    Cred ca e exasperat de pasivitatea trecuta a celor ce ies azi in piata. Si de lipsa lor de informare. Habar n-au cine e cine. Desi ar trebui! Si eu sunt inca circumspect ca cei brusc cuprinsi de lehamite si indignare vor realiza ceva. Desi sper din tot sufletul...
  • +6 (10 voturi)    
    Tapalaga.... (Marţi, 24 septembrie 2013, 8:41)

    luci30 [utilizator]

    Esti ca medicii care trateaza efectele, nu cauza.
  • +10 (16 voturi)    
    ce dezamagire.. (Marţi, 24 septembrie 2013, 9:23)

    pehash [utilizator]

    Dan Tapalaga loveste din nou..
    1. Daca protestezi, se insinueaza ca estibde partea lui Antonescu
    2. Marile proiecte ale USL se nasc din nevoia de venituri la buget... de-aia n'are ursul coada si Romania fonduri UE nerambursabile
    3. De ce iesi acum daca nu ai iesit cand 'trebuia'?
    4. Protestul e inutil.. sondajele RMGC sunt mult mai utile si au confirmat deja ca romanii vor cianura.

    Rusine, dle Tapalaga... sper ca prietenii sa va trateze cum meritati..
  • -1 (5 voturi)    
    dar daca (Marţi, 24 septembrie 2013, 10:02)

    VioricaAlexandru [anonim]

    Dar daca Guvernul renunta la legea trimisa in Parlament si la exploatarea Rosia Montana?
    Daca ii da forma dorita de "strada"?

    Il face asta pe Ponta un erou si un adevarat doctor in stiinte?
    USL nu a mai dat lovitura de stat in vara lui 2012?
    USL devine frecventabil si de ovationat?
  • +4 (8 voturi)    
    De ce au iesit in strada tinerii? (Marţi, 24 septembrie 2013, 10:19)

    .... [utilizator]

    Poate pentru ca deposedarea Romaniei de resurse lasand in urma un dezastru ecologic si umanitar nemaiintalnit pana acum ii va afecta direct pe acesti tineri si chiar generatiile viitoare. Ce comparatie cu Europa se poate face cand doar la Rosia Montana se prevede folosirea a unei cantitati de cianura de mai bine de 10 ori mai mare decat toata cantitatea folosita in restul Europei, ca sa nu mai punem la socoteala cantitatile folosite in alte proiecte din Apuseni si Maramures. In plus otravirea nu se va face doar cu cianura ci, asa cum s-a vazut si in Peru, contaminarea cu metale grele a panzei freatice si raurilor alimentate sau care trec prin din acea zona fiind la fel daca nu chiar mai grava. Tinand cont de densitatea populatiei mai ridicate in Romania decat in Peru, e de asteptat ca dezastrul ecologic si umanitar sa fie mult mai mare. Se intreaba cineva de ce canadienii care viziteaza Peru se declara americani pentru a nu fi agresati de localnici? Pentru ca 75% dintre companiile miniere sunt inregistrate in Canada, avand in spate aceeasi evrei ultrabogati care au facut avere pe spatele tarilor sarace si cu guverne usor de cumparat, lasand tarile respective intr-o saracie si mai mare decat inainte si cu dezastre ce afecteaza multe generatii. Asazisa dezvoltare trambitata de Ponta in urma exploatarii primare a resurselor minerale e contrazisa de ce au lasat in urma aceeasi asazisi investitori in Africa si America de sud.
  • +7 (11 voturi)    
    Nu cred ca se stinge (Marţi, 24 septembrie 2013, 10:36)

    benicio [utilizator]

    Sondajul ala cu peste 50% care sustin proiectul e facut de firma unui consilier de-al lui Ponta. E 100% credibil? Apoi, nu cred ca energia protestatarilor se va stinge. Acum e o stare de expectativa, dar sunt sigur ca daca guvernul ar aproba proiectul, gogoasa ar exploda din nou. Pentru ca proiectul asta e o gogomanie imensa din punct de vedere economic si juridic, dincolo de aspectele de mediu. Cat despre gazele de sist, sa vedem cum va arata contractul si anexele.
  • +2 (6 voturi)    
    acum e vorba de Rosia Montana... (Marţi, 24 septembrie 2013, 12:02)

    Gheorghescu [utilizator]

    daca la spital ajunge un pacient cu probleme la stomac, la ficat, cu boli venerice si cu infectie generalizata, dar care face un atac de cord, ce tratezi mai intai?
    in continuare, blocati in propriile limite, comentatorii - si tapalaga nu face exceptie - nu inteleg nimic din protestul anti-rmgc.
    tot incearca sa-l aduca in zona lor de intelegere, dar problema nu e acolo, e in insasi megatzeapa de la rosia montana.
    ca aceasta megatzeapa are radacini si complici in politica, ca este simbolica pentru societatea noastra in general, este adevarat. ca manifestand impotriva tzepei de la rosia montana lovesti implicit in guvern, presedinte si in clasa politica, iar este adevarat.
    probabil si fiindca rosia montana este un simbol al cancerului societatii romanesti, in strada se regasesc diferite categorii de manifestanti. dar rosia montana este importanta in sine si e batalie care merita si trebuie dusa pana la capat. pierderea acestei batalii inseamna ducerea si blocarea romaniei timp de mai multe generatii in lumea a treia, o lume a coruptiei, subdezvoltarii si lipsei de democratie reala.
  • -6 (8 voturi)    
    fara sens (Marţi, 24 septembrie 2013, 13:05)

    AlexVranceanu [utilizator]

    Din punctul meu de vedere intensitatea acestor proteste nu are sens. De fapt ar avea unul. Sunt "alimentate"de anumite interese. In tara asta s-au petrecut si se petrec multe lucruri fara noima si aiurea. Daca societatea s-a sesizat a facut-o la modul doua...trei declaratii. Acum se agata de chestia asta cu Rosia Montana. Vrem sa construim ceva...o casa...dar incepem cu acoperisul. Noi nu am protestat ca lipseste infrastructura , ca zona Rosia Montana si nu numai a fost lasat de guverne in paragina , dar ne apuca acum defilatul.
    • +5 (7 voturi)    
      Interesele sunt in capul tau (Marţi, 24 septembrie 2013, 13:17)

      00 [utilizator] i-a raspuns lui AlexVranceanu

      iti spune asta unul care a participat la proteste....
  • 0 (0 voturi)    
    articol (Marţi, 24 septembrie 2013, 22:49)

    mmb [utilizator]

    1. nu stiu de unde a scos chestia ca peste 50 % din romani sunt de acord cu exploatarea(daca nu este citata din catastifele RGC ar trebui sa ne spuna sursa sau este doar o "impresie" a autorului).
  • +1 (1 vot)    
    Incet cu pianul pe scari (Joi, 17 octombrie 2013, 0:40)

    Rafaila [utilizator]

    In 1989 au iesit, zor-nevoie, tinerii. Care dupa citeva zeci de ani s-au trezit. Ca ii preocupa ceva, stiu si eu, cum ar fi, de pilda, soarta tarii, sau a lor, a viitorului lor sau al tarii... Pina atunci si pina acolo - nimic. Concluzia mea este la indemina. KGB. Nu cititi cu majuscule, cititi cu capul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by