Miscarea lui Traian Basescu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 22 iulie 2013, 22:07 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Acum se intelege mai bine ce s-a intamplat cu Traian Basescu in ultimele saptamani, de la interviul acordat postului Digi 24, in data de 4 iulie, cand a declansat un atac frontal la premierul Victor Ponta. Apropiatii sai au pus atunci in discutie actul de coabitare. De atunci si pana azi, s-a tot marit distanta intre presedinte si guvern. Presedintele Basescu a intors cateva legi importante la Parlament, criticile si ironiile la adresa premierului Ponta s-au amplificat. Totul a culminat cu iesirea de luni, 22 iulie, cand  presedintele Basescu a trimis guvernul Ponta iarasi in corzi. L-a acuzat ca risca la CFR Marfa o privatizare de tip Oltchim si i-a reprosat relatia ineficienta cu UE.

Au existat si alte semne care prevesteau o schimbare radicala de ton la Cotroceni. Pe 2 iulie, presedintele Basescu a intors in Parlament ordonanta Rompetrol, afacere cu miza mare. Ordonanta se refera la  negocierea datoriilor de 600 de milioane de dolari pe care statul roman le are de recuperat de la kazahi. Guvernul Ponta a acceptat o oferta considerata de multi dezavantajoasa: 200 de milioane banii jos, restul promisiuni fara garantii, blana ursului din padure.

Toate sunt teme serioase, ne afecteaza direct si pe termen lung. Mai putea sa taca presedintele Basescu, in numele interesului national, de dragul pacii si stabilitatii? Putea, desigur. Cum s-a abtinut o jumatate de an, cum a inghitit trocul politic la numirea noilor procurori sefi, cum a promulgat fara sa clipeasca ordonanta care mutileaza achizitiile publice, asa cum a girat nenumarate alte balbaieli, decizii proaste ale Executivului si numiri discutabile in posturi cheie putea trece mai departe cu vederea si alte castastrofe mai mici sau mai mari.

Dintr-o data, n-a mai tacut. Subit, s-a trezit din somn. Ce mai spun azi adeptii coabitarii de ieri? E bine ca armonia intre palate se duce de rapa? Cum asa? Coabitarea era ieri solutia perfecta, azi brusc nu mai este? Ieri aveam nevoie de liniste si pace, azi se poate si fara? Cand o mana de oameni tipau ca o coabitare impotriva interesului public nu se justifica, toti ceilalti sustineau orbeste viceversa, adica argumentau ceea ce se dovedeste o prostie evidenta az, la numai sapte luni de la semnarea pactului.

Ce simplu trec unii dintr-o extrema in alta, ce rapid ajung sa-si schimbe principiile si valorile in care chipurile cred, ce usor schimba coabitarea pe razboi! Scurta recapitulare: ordonanta Rompetrol intoarsa in Parlament, atacuri pe teme de politica interna si externa, sah politic la numirea unui ministru, privatizarea CFR Marfa pusa sub un mare semn de intrebare. Gluma se cam ingroasa.

Presedintele sugereaza ca Gruia Stoica nu are bani sa-si achite obligatiile contractuale si umbla pe la banci pentru a face rost de ei. Il invita insistent pe Victor Ponta sa-si asume politic semnarea contractului cu GFR-ul lui Gruia Stoica, obligandu-l sa ramana interimar pana in 23 august, cand anunta daca-l instaleaza sau nu pe Silaghi la transporturi, sugerand ca mai degraba nu.

Invitatia a sunat ca o amenintare: sa vedem daca mai ai curajul sa girezi o privatizare mult laudata care incepe sa semene tot mai mult cu esecul Oltchim! Poate mai sunt si alte detalii, informatii si probe ca vanzarea CFR-ului catre o GFR-ul lui Gruia Stoica, firma care a capusat companie, se va incheia prost. Traian Basescu si-a exprimat temerea ca va trece la taierea vagoanelor pentru a-si finanta astfel investitiile angajate prin contract. Nu suna deloc bine toate aceste avertismente.

Unii se intreaba daca nu cumva loviturile de baros aplicate de Traian Basescu in aparenta intregului Guvern nu-i folosesc de fapt lui Victor Ponta si PSD-ului. Nu cumva s-au inteles? Nu cumva presedintele il ajuta pe Victor Ponta sa-i scoata pe liberali din Guvern? Pana la urma, privatizarea CFR Marfa este opera lui Fenechiu, de nominalizarea lui Silaghi, azi ironizat de Traian Basescu, raspunde Crin Antonescu.

Poate au avut candva o intelegere, poate functioneaza si azi cu sincopele de rigoare. S-a vazut in cazul aducerii lui Omar Hayssam cum premierul a facut tot posibilul, la limita iresponsabilitatii, sa minimalizeze rolul presedinintelui Basescu, singurul care a urmarit tenace ca Hayssam, condamnat la 20 de ani pentru terorism, sa fie adus in tara. In incercarea de a confisca un succes al serviciilor, Ponta a reusit doar sa se faca de ras. Ar fi stupid  ca Ponta si Basescu sa planuiasca impreuna scoaterea liberalilor de la guvernare la toamna, dar presedintele submineaza mai tare autoritatea premierului in loc sa puna presiune pe liberali.

In paralel cu torpilarea Guvernului, seful statului a inceput operatiunea de reimprietenire cu poporul, mai intai prin vizite discrete prin tara. Aceste vizite s-au intensificat, au devenit tot mai vizibile, transformandu-se treptat in adevarate bai de multime, cum a fost cea de la sfarsitul saptamanii. Traian Basescu s-a reinserat in spatiul public, topindu-se in peisajul pestrit al Romaniei de dincolo de Bucuresti cu lejeritatea de odinioara, dupa o lunga perioada de absenta cauzata de rezultatele referendumului din vara trecuta. A procedat cu tact, pentru a nu agresa sensibilitatea unui public ostil.

Scopul acestor actiuni este azi ceva mai clar: Traian Basescu se redefineste ca lider al opozitiei. O sugereaza un colaborator mai vechi al presedintelui, Cristian Preda, intr-o postare pe blog pe tema pactului de coabitare: "a fost inteles până acum ca un pact de neagresiune, dar presedintele vrea să-l redefineasca, pentru a fi inteles ca un pact de colaborare în interes public".

Pana la  alegerile europarlamentare a ramas mai putin de un an, urmeaza apoi batalia pentu prezidentiale. Marti, 23 iulie, ar urma sa se inregistreaza oficial Miscarea Populara, cu deputatul Eugen Tomac, transferat de la PDL,  pe post de presedinte interimar. Un partid de opozitie lansat intr-o atmosfera de armonie intre presedinte si premier ar fi aratat necredibil din capul locului, cu sanse minuscule de a conta anul viitor.

Inca un detaliu: anuntul Miscarii Populare l-a facut Elena Udrea, intr-un interviu pentru ziarul Adevarul, cu o zi inainte de eveniment. Prin acest anunt, Udrea arata ca stie mai departe cam ce se intampla la Cotroceni, ca joaca mai departe un rol important in viata politica. Vom vedea in ce masura iesirea Elenei Udrea ajuta sau incurca Miscarea Populara.

In fine, redefinirea lui Traian Basescu in relatia cu Guvernul are loc in contextul declansarii atacului la filialele PDL. Miscarea Populara va incerca in mod cert sa se consolideze in teritoriu racoland oameni din filialele ostile lui Vasile Blaga, cum s-a intamplat la Arges. Din acest punct de vedere, intre PDL-ul lui Vasile Blaga si Miscarea Populara a lui Traian Basescu se anunta un nou conflict inevitabil. Greu de crezut ca seful PDL si delfinul sau, Catalin Predoiu, vor asista pasivi la tentativa Miscarii Populare de a destructura PDL in teritoriu.

Ar mai fi ceva despre momentul cam prost ales pentru rebrenduire: vara, concedii. Legea spune insa ca un partid care nu s-a inregistrat cu sase luni inainte de alegeri nu poate participa la scrutin. Europarlamentarele fiind in mai, Miscarea Populara trebuie sa incheie formalitatile de inscriere, contestatii etc, cel tarziu in luna noiembrie.

Ar mai fi apoi un argument in favoarea grabirii lansarii noului partid: se apropie nu doar alegerile, ci si momente  tensionate, cu inmultirea protestelor si cresterea presiunii sociale,  care ar putea grabi divortul intre PNL si PSD. Traian Basescu are nevoie de un vehicul politic pana atunci si de inchiderea coabitarii pentru a putea naviga in apele tulburi ale vremurilor ce vin.

Probabil ca instinctul politic ii spune ca acum a venit momentul sa intre iarasi in joc.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22913 vizualizari

  • -54 (70 voturi)    
    Bolnav de putere.... (Luni, 22 iulie 2013, 22:27)

    cristian_n [utilizator]

    Nimic altceva este cel ce traieste bine.
    Insa...cand s-o apuca de ceva productiv pt tara asta?
    • +24 (32 voturi)    
      Sa inteleg ca te referi la Ponta? (Marţi, 23 iulie 2013, 7:34)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

      (dupa voturile primite banui ca nu)
      Potrivit constitutiei, puterea executiva e a Guvernului; Presedintia nu poate altceva decat sa dea din gura .
  • +62 (78 voturi)    
    Dezastrul (Luni, 22 iulie 2013, 22:28)

    corvus coraX [utilizator]

    Foarte probabil că o să ne amintim de guvernarea Ponta multă vreme de acum înainte. Băsescu nu a făcut altceva decât să aștepte. Și în acest caz, nici nu e nevoie de prea multă așteptare. E un guvern care își dă cu stângu-n dreptul zilnic...

    În situația CFR Ponta nu prea are portițe de ieșire. Nici măcar teoretic. Privatizarea este clar, un fiasco, chiar presupunând că personajul dubios ce a făcut afaceri cu fier vechi va plăti. Nu are bani de ajuns, Fenechiu a făcut aici o mișcare la fel de tâmpită ca și în cazul "Transformatorul". În mod cert această privatizare va ajunge pe mâna DNA...

    Dacă se va dovedi a fi un fiasco (foarte probabil), e bubă mare pentru că Ponta va trebui singur să admită că este un habarnist (asta după ce l-a lăudat pe Fenechiu pentru măreața realizare...) în ale guvernării, după cazul Oltchim...

    Acest fanfaron periculos trebuie scos din viața politică cât mai rapid pentru că este un pericol imens pentru România! Antonescu moare încet dar sigur, el este deja un "fost", dar Ponta, dotat cu o poftă delirantă de putere, joacă soarta unei țări.
    • -36 (52 voturi)    
      Păi lămurește-ne... (Marţi, 23 iulie 2013, 0:36)

      Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      E clar sau e foarte probabil un fiasco ?. Sau așa vrei tu pentru că ți-a tăiat calea o mâță neagră și ai visat o babă cu un neg pe nas, sau mai degrabă negul ? Când spui fanfaron te referi la Băssilă I-ul, nu ?
  • +63 (77 voturi)    
    Traian Basescu e mai puternic ca oricand! (Luni, 22 iulie 2013, 22:33)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    L-a asteptat pe Ponta sa greseasca si cand l-a prins, l-a executat. Privatizarea CFR Marfa va fi calul troian care va prabusi un colos cu picioare de lut. Putina rabdare, se lucreaza cu seriozitate!...:)
  • -44 (58 voturi)    
    eh (Luni, 22 iulie 2013, 22:38)

    Mazeta [utilizator]

    Autorul nu înțelege un lucru simplu: armonia dintre palate nu se duce de râpă prin „atacurile" lui Băsescu, ci dimpotrivă, se întărește. El, Băsescu, nu lasă să se distrugă USL, așa cum puroiul nu lasă rana să se închidă. Numai împreună pot exista.
    • +32 (34 voturi)    
      Viraj la 180 de grade? (Marţi, 23 iulie 2013, 0:00)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu stiu ce sa mi mai cred! Parca era "hehehe" invariabil. Am ajuns la EH?
    • -2 (10 voturi)    
      USL= RANA (Marţi, 23 iulie 2013, 11:11)

      mures [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      corect, partea cu puroiul nu am inteles-o insa.
      • +2 (6 voturi)    
        invers (Marţi, 23 iulie 2013, 15:55)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui mures

        rana sunt alegerile de anul trecut.
        iar USL e ... puroiul!
  • +41 (55 voturi)    
    Un fleac, (Luni, 22 iulie 2013, 22:42)

    Tase Rotta [utilizator]

    i-a ciuruit !!!
  • +50 (72 voturi)    
    e greu (Luni, 22 iulie 2013, 22:47)

    victor L [utilizator]

    dle Tapalaga,
    n-o mai dati la intors; Basescu este un politician versat.
    Din momentul semnarii actului de coabitare (foarte necesar tarii), piratul a asteptat sa aiba momentul in care sa rabufneasca.
    N-a fost nicio vinzare de Justitie, ci Basescu nu avea nicio solutie cind are impotriva un Parlament de 70%.
    Piratul este mare tactician.
    • +42 (50 voturi)    
      exact (Marţi, 23 iulie 2013, 0:43)

      varu.maftei [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ... s-a retras ca un lup (de mare) ranit, in vizuina, si-a lins ranile, iar dupa ce a prins puteri si a simtit din nou sange proaspat (din belsug in usele) a sarit la jugulara... frumos!... sah! (la nebun :)))
  • +59 (75 voturi)    
    Excelent Lider! (Luni, 22 iulie 2013, 22:53)

    Crop [utilizator]

    un bun lider! Asta e Traian Basescu!
  • -12 (42 voturi)    
    Mult zgomot pentru putin (Luni, 22 iulie 2013, 23:03)

    un dac [utilizator]

    Cu tot dragul pentru unele actiuni de-ale lui basescu si cu tot dragul pentru unele articole scrise de dvs, cred ca ideea asta cu miscare populara mare partid (sau de basescu-lider al opozitiei) este o idee cel putin fantezista.

    Ponta creste in sondaje, desi gafeaza zilnic.
    Blaga nu face nimic, dar masinaria PDL din teritoriu nu are cum sa nu garanteze macar 8%.
    Antena 3 este singura televiziune de stiri pe plus. RTV-ul lui Ponta e bine pentru el ca exista, dar nu se compara cu puterea Antenelor. B1 e cantitate neglijabila pentru alegeri.

    Practic sansele ca PSD-ul sa mai lase puterea din mana multi ani de aici incolo sunt cam zero.

    Nu inteleg cum putem prezenta miscarea populara ca fiind ceva relevant cata vreme acest partid este format din plecati din PDL. Nu ma refer la moralitate, ea nu exista in politica romaneasca, ma refer la faptul ca miscarea populara reprezinta un procent dintr-un procent deja mic. Atat si nimic mai mult.
    • +24 (40 voturi)    
      hai sa'ti spun de latrina 3 (Marţi, 23 iulie 2013, 1:25)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      prin toate locurile publice, s'au pus tembelizoare.
      toate sunt latrine si vuvuzela.
      merg zi si noapte si nu le urmareste nimeni.
      numai ceasul alora de masoara ratingul, ticaie.

      audienta reala este vax albina.
      iar cei ce se uita, sunt aia spalati sub par.
      cu ei, oricum, nu mai e nimic de facut.
      iq sub 80.

      ponta este omul lui base. nimeni nu lucreaza mai bine ca el la cacarirea usl'amului.
      pana si cacarau s'a prins, n'ar fi exclus sa vedem alt pact de neagresiune. :)
    • -2 (4 voturi)    
      din pacate (Marţi, 23 iulie 2013, 15:52)

      Jagged Fel [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      ai dreptate :(
  • +21 (29 voturi)    
    Corecta analiza. (Luni, 22 iulie 2013, 23:19)

    cornel19 [utilizator]

    Presupun ca in mod voluntar domnul Tapalaga, a omis sa aminteasca ca in viitor vom asista si/sau vom participa la acelasi circ politic, care este prezent in Ro. incepand cu decembrie 1989.
    • -2 (12 voturi)    
      Circul politik (Marţi, 23 iulie 2013, 1:12)

      DKoy [utilizator] i-a raspuns lui cornel19

      Incepind cel putin de la Burebista
  • -19 (31 voturi)    
    diagnostic fatal (Luni, 22 iulie 2013, 23:48)

    U_swamp [utilizator]

    ...un prealzheimer? Am auzit ca dupa primul iti revii si esti o vreme ca un pisic jucaus.
  • -23 (37 voturi)    
    Da, sigur... (Marţi, 23 iulie 2013, 0:34)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Băsescu și cei mai buni din PD-L fac un nou partid. Care o să fie ca vechiul partid doar că Băsescu, Udrea și compania nu recunosc de nici o culoare că au condus țara la dezastru între 2010-2012 pe guvern, între 2004- 2013 pe scandaluri. De la ”bilețel” și până la ”Pontănel” dl. Băsescu e doar un scandalagiu de ultima bancă , o ruină de om începând cu un suflet de WC. Îmi aduc aminte de un interviu dat de dna. Băsescu Mihaelei Rădulescu prin anii 1990- când Băsescu avea exact interesul unei bănci proaspăt vopsite- și nu cred că dna. Băsescu avea vreun motiv să-și denigreze soțul- nici atunci și nici acum. ”Partidul” dlui. Băsescu e cam la fel de semnificativ ca și reînfințarea PCR-ului acum- și evident că la fel de important. Privații își amintesc ”cu plăcere” de impozitul forfetar, bugetarii de tăierile de salarii din prostie, dacă dl. Băsescu ar fi votat de dna. Merkel și de fostul ambasador SUA probabil că s-ar găsi și vreo 2 votanți. Altfel aș fi extrem de curios să văd dacă nu cumva fostul partid al dl.Băsescu- intrat la concurență cu mișcăriștii populari- nu-i va administra lecția pe care Ponta e prea laș să i-o administreze ”Te caută moartea pe-acasă tataie, ia mai scutește-ne”
  • -16 (34 voturi)    
    Mișcarea opulară și al ei Tomac... (Marţi, 23 iulie 2013, 0:41)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Nu că decanul de la Sociologie ar fi fost un personaj plin de carismă dar președintele noii Mișcări e un total necunoscut. Evident că la lansare va pupa funduri- că doar nu-și închipuie nimeni că ar putea exista o zi fără Băse ni, dar faze precum bunăstarea românilor sau un trai mai bun sunt totalmente interzise din agenda băssesciană. El trebuie lăudat, adulat, pupat în tur- atunci când lumea nu se conformează o pățește- vezi de la Tăriceanu la Ungureanu- dar și când e prea pupăcioasă o pățește- vezi cazul tristului domn Boc. Care se spune că a dezvăluit într-un cerc foarte, foarte restrâns cum l-a contrazis el pe Băsescu, atunci când Elena Udrea l-a prezentat ca Emil Băsescu.Boc- a spus el, mă cheamă Boc.
  • +27 (45 voturi)    
    sincer (Marţi, 23 iulie 2013, 4:54)

    amanda13 [utilizator]

    domnule Tapalaga, departe de mine admiratia facila, insa cred ca numai un idiot ar fi in stare sa nu recunoasca meritele politice ale presedintelui. Intr-o tara normala acest om s-ar bucura de respectul contemporanilor, in Romania respectul se acorda de obicei numai postum...
  • +24 (30 voturi)    
    Citesc . . . . (Marţi, 23 iulie 2013, 8:26)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . articolul si comentariile si nu inteleg de ce se dau tot felul de interpretari si supozitii cand problemele ridicate de Presedinte sunt clare si adevarate ca lumina zilei.Primo: A trecut o luna de la cea mai mare si mai reusita privatizare si inca nu s-a intamplat nimic? A trecut! A venit castigatorul cu cantec al licitatiei cu banii? Nu! Trebuia ca cineva sa traga un semnal de alarma in chestiune? Da! Ar fi tras acest semnal cei implicati in aceasta privatizare? Evident ca nu! Cine putea sa faca acest lucru? Presedintele tarii care este obligat sa vegheze la buna guvernare a tarii. Si atunci unde mai e loc de interpretari si ipoteze? Niciunde dragii mosului! Secundo: Exista un material venit de la UE in care se spune ca propunerile guvernului Romaniei in ce priveste fondurile europene pentru anii 2014-2020 sunt lipsite de consistenta si puerile? Exista! A spus ceva Domnul Ponta despre acest lucru poporului? Nu, tacere absoluta. Au spus domnii Antonescu sau Zgonea sau alti politicieni ceva despre acest lucru? Nu, fereaca sfantul. Si atunci a spus Presedintele atragand atenti ca cel care sufera in cazul in care guvernantii nu isi fac treaba este poporul si nimeni altcineva. Aceste doua precizari venite de la Presedinte nu constituie nici un fel de atac (doamne ce mult urasc acest cuvant) nici la guvern nici asupra Domnului Ponta personal sunt adevaruri pure de care trebuia sa se tina seama. A le trata cu sictir si a spune ca nu ma intereseaza nimic din ce spune presedintele sa ma ierte Dumnezeu dar ori e rea vointa si durere in cot de nevoile poporului tau ori e prostie curata!
  • +7 (17 voturi)    
    Basescu - un politican de elita (Marţi, 23 iulie 2013, 8:28)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    D-le Tapalaga,
    Spuneti, unde este Opozitia?

    Coabitarea a fost un excelent instrument pentru renasterea OPOZITIEI .

    Altfel ne ia GAIA... cu politicieni ca Antonescu si Ponta, si o presa cu "impartiali" ca dvs...
  • -15 (21 voturi)    
    Deci, Basescu e genial, versat si cel mai bun (Marţi, 23 iulie 2013, 9:15)

    dbdb [utilizator]

    politician ever! E ingrijorator cati il apreciaza pentru toate smecheriile pe care le face, pentru cum face sa traga spuza pe turta lui in orice imprejurare, incalcand si intorcand legile pe toate fetele, pana ii pica lui bine pe moment. Si asta se numeste in mintea lui Tapalaga, protejarea interesului national! Pfui! Nu mai suntem asa de prosti, Tapalaga, pe bune! Si-ti spune asta un fost votant a lui Basescu, pe bune!
    • +9 (15 voturi)    
      Si mai ingrijorator (Marţi, 23 iulie 2013, 11:04)

      harapalb [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

      este cum ii apreaciaza unii pe cacarau si che mincinovara.
      • -8 (14 voturi)    
        N-am spus ca ii apreciez pe niciunul (Marţi, 23 iulie 2013, 11:31)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui harapalb

        dintre cei pe care ii numesti cum ii numesti.
        Apropos, mai mincinos decat Basescu, eu n-am pomenit si am vazut ceva mincinosi la viata mea! Daca pe tine nu te ingrijoreaza masurarea asta a lui Basescu cu dubla masura si driblingurile pe care le face sa se scoata numai pe el din toate clinciurile, asta e! Pentru mine asta inseamna ca nu intelegi cat rau ne face asta la toti, ca nu are nimic sfant si se comporta ca un hopa-mitica, dupa cum il rasuceste propriul lui centrul de greutate. Acest comportament a devenit viral national. Ne-a scazut mult de tot limita de tolerabilitate la toti ca popor, ingaduim totul mai usor, exact fiindca Basescu ne-a invatat cu acest stil. Pestele de la cap se-mpute!
        • +1 (3 voturi)    
          si? (Miercuri, 24 iulie 2013, 9:31)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

          ce propui.Bun, sa zicem ca nu e bun Basescu. Ce facem? Cine vine in loc? Ai tu altul? Zici ca nu-ti plac Ponta si KKRU dar daca zici ca il vrei jos pe Basescu aia vin la loc. Mai mult, spui tu ca pestele de la cap se impute. Capul este Ponta, el e seful guvernului, el decide, el face legi, el are majoritatea parlamentara. Ceve nu se leaga, fie minti fie nu poti gandi coerent.
          • 0 (2 voturi)    
            Pai, exact asta spun, pestele (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:07)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            imputindu-se de la cap, avem acum ce avem, pe unii care se aseamana prea mult cu Basescu pentru gustul meu. Semeni vant - culegi furtuna!
            Astia sunt buni sa lupte cu Basescu, nu va mai faceti ca nu intelegeti, sunt aproape ca el. Pe de alta parte, da, fiind asa ca el, dar mai soft, tot e un progres daca ii iau locul lui Basescu, ca Basescu este suprem in nefacute! Daca ai insa indoieli (adica asa, o lupta interioara de pareri) eu astept cu rabdare sa treaca timpul si sa iasa adevarul la iveala, ca asa am facut si cu cei care il sustineau pe Iliescu cu tot sufletul lor, in timp ce eu le spuneam ca sustin de fapt un comunist retrograd, un tovaras de-al hotilor si un continuator de sistem.
            Dar daca esti un sustinator de-al lui Basescu din interes, nu vei avea niciodata indoieli in sustinerea ta, ca sunteti deja tovarasi impreuna, si daca pica Basescu, iti pica si tie business-ul, de orice fel ar fi ala.
            Si zic ca totusi, chiar daca acest Iliescu i-a luat locul lui Ceausescu, tot a fost mai bine decat cu Ceausescu, cu toate nenorocirile pe care le-a facut Iliescu si ai lui la timpul ala.
    • +2 (8 voturi)    
      tu ai sintetizat genial in titlu... (Marţi, 23 iulie 2013, 11:30)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

      ...nu stiu cum se putea zice mai bine :)))
      Ai doar o mica scapare in restul textului, dar asta e din cauza ca te inseli in fraza de dupa pfui!
      • -5 (9 voturi)    
        Da, exact ca Basescu... (Marţi, 23 iulie 2013, 12:42)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

        In prima parte a mesajului am spus ce vor unii sa auda - aia care mai cred in vorbele lui ( daca mai sunt vreunii real convinsi ca ce face Basescu e bun pentru altcineva inafara de el si sleahta lui de mercenari). Deci asa judeci si ce face Basescu, iei doar ce-ti convine, restul te faci ca nu exista!
  • -13 (19 voturi)    
    Băse (Marţi, 23 iulie 2013, 9:38)

    Valitu [utilizator]

    Băsescu ar trebui să intre într-o nebinemeritată pensie. Şi gata.
  • +11 (15 voturi)    
    Grobianul (Marţi, 23 iulie 2013, 10:53)

    hotnewsfil [utilizator]

    Dintr-o ordinara golanie de mahala ies vorbele si atitudinile lui Ponta.
    Parca a trait intre tziganusii care mint, fura, nu-si recunosc nicio vina (o transfera imediat pe altii : 'n-am furat eu, Gica a furat, etc...').
    Este firesc faptul ca toti pesedistii sunt demagogi, mincinosi, infatuati, fiindca asa au fost, sunt si vor fi toti socialistii, inclusiv cei care, la smecherie, si-au mai lipit si iluzoriul cuvant 'democrat', la nume. Ei sunt vanzatori de sperante, fara vreo acoperire.
    Printre socialisti, chiar si printre cei de la noi, ce isi zic si 'democrati', sunt si oameni rafinati, care stiu ca unei mari parti din populatie (majoritatea la noi) ii place sa fie tratata politic cu 'mintema dar spune-mi ca ma iubesti'. Ei stiu si se poarta ca atare.
    Acesti 'rafinati', din maretul PSD, de ce oare il lasa pe Ponta sa fie grobian? De ce nu-i strunesc limbarita de 'puradel de mahala'? Le e frica de el sau vor sa il lase sa se infunde definitiv, iremediabil?
    Guvernul 'Ponta' (2 ca si 1), are minte si se poarta exact ca un 'birou UTC' dintr-o intreprindere de pe vremuri: gargaragii cu minte putina.
    Ponta este corespondentul prim-secretarului UTC pe intreprindere iar membrii guvernului corespund secretarilor pe 'probleme'- economic, cultural,propaganda, organizatoric, etc. Toti erau niste 'cineva', nu le mai ajungeai nici cu prajina la nas. De fapt nu-i lua nimeni in serios Ca pe Ponta si 'guvernul meu'.
    • +4 (8 voturi)    
      Rectificare (Marţi, 23 iulie 2013, 11:14)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu 'mintema', ci 'minte-ma'.
      Va rog sa ma iertati.
    • +3 (7 voturi)    
      Rectificare (Marţi, 23 iulie 2013, 11:19)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu: 'Guvernul 'Ponta'(2 ca si 1), sre minte....', ci:
      'Guvernul Ponta (2 ca si 1) are minte...'.
      Va rog sa ma iertati. (Virgula intre subiect si predicat !).
  • +4 (8 voturi)    
    PSD-ul din ceruri (Marţi, 23 iulie 2013, 11:45)

    hotnewsfil [utilizator]

    Imensul, butucanosul PSD s-a ridicat atat de sus, plutind deasupra tarii, incat poporul ii striga de jos, de pe pamant :
    'Te-ai ridicat atat de sus, iubitul notru amic !
    Privit de jos, sa nu te miri ca pari atat de mic !"
    • +3 (7 voturi)    
      Ce bine ar fi (Marţi, 23 iulie 2013, 12:09)

      Vasilena [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      daca ai avea dreptate
  • -5 (11 voturi)    
    Maniera lui Basescu (Marţi, 23 iulie 2013, 12:57)

    EmiPascu [utilizator]

    de a pune la zid orice miscare a guvernului denota nu numai aroganta dar si o atitudine dispretuitoare care nu-i sade bine unui presedinte de stat. Ne-am convins ca asa-zisa "coabitare" e mai mult de ochii lumii, in timp ce in nimic concret si palpabil nu se misca in Romania. Nu cred ca ar fi trebui sa conteste afacerea Rompetrol in contextul in care exista mult mai multe probleme serioase...si de aici a inceput totul.
    • +1 (3 voturi)    
      "nimic concret si palpabil nu se misca in Romania (Marţi, 23 iulie 2013, 17:35)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui EmiPascu

      Dupa tine cine ar trebui sa miste ceva in Romania? Nu ala care fuge de raspundere ca dracu de tamaie?
      "Am făcut (premierul Ponta, n.r.) un aranjament cu Rompetrol, şi în loc să ne dea 580 de milioane de dolari, ne dă numai 200 de milioane, şi imediat m-am putut întalni cu preşedintele kazah să-i raportez că am rezolvat problema Rompetrol. Păi, nu este în regulă. Eu m-am întalnit cu preşedintele kazah acum doi ani şi am fost extrem de ferm în a-i spune că trebuie să ne plătească 580 de milioane de dolari! S-a dus, azi, premierul şi a spus «Frate, am rezolvat-o mai ieftin în Kazahstan»", a afirmat Băsescu
  • -3 (5 voturi)    
    ,,blestemul pamintului,, (Marţi, 23 iulie 2013, 14:17)

    luci30 [utilizator]

    un presedinte capabil si un guvern de trei lulele trei surcele.Si nu uitati dl.Tapalaga ca RO nu este a noastra ci a urmasilor,urmasinilor nostri....asa ca ginditi-va de doua ori innainte de-a ne mina pe cai gresite apropo de RMGC si gazele de sist prin fractura hidraulica.Nevoia de bani a unor guvernanti iresponsabili si incapabili nu justifica distrugerea tarii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by