Dar cu sapa cine da? Lantul slabiciunilor, varianta 2013. In rolurile principale: Remus Pricopie, Victor Ponta, Ecaterina Andronescu, plus loaza mediocra

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Duminică, 30 iunie 2013, 17:28 Actualitate | Opinii


Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
"Accidentul Funeriu" trebuia sa se termine. A fost mai mare presiunea loazelor care vor o nota mare, a parintilor de loaze care voteaza, a patronilor de universitati particulare care au nevoie de cit mai multi potentiali absolventi de liceu. Rezultatele la Evaluarea nationala 2013 sfideaza statistica, sociologia si bunul simt, numarul celor cu note peste 5 fiind cu zece puncte procentuale mai mare decit in 2012 din cauza unor subiecte mult mai usoare. Efectele acestei trucari oficiale a concursului sint, din pacate, pe termen lung: uniformizarea in jos a valorilor, pacalirea parintilor ca au copii buni ce nu mai trebuie stimulati sa evolueze, indepartarea elevilor slabi de solutia fireasca a unei scoli profesionale, imposibilitatea de a mai discerne intre elite si mediocri.

Comentarii in plus sint inutile, Caragiale a descris deja acum o suta de ani tarele unui sistem educational rezistent la orice reforma si flexibil in fata presiunilor de orice tip.

Va invit sa cititi schita Lantul slabiciunilor, varianta 2013. In rolurile principale: Victor Ponta, Remus Pricopie, Ecaterina Andronescu, Corina Dumitrescu, Catalin Croitoru, plus loaza mediocra - personaj colectiv.




Victor Ponta: Am și eu o slăbiciune și eu sunt om! dorințele grațioasei mele prietene domnișoara Cati Andronescu sunt pentru mine porunci, la cari mă supun cu atât mai bucuros cu cît văd că prietena mea nu abuzează niciodată de influența nemărginită ce știe bine că exercită asupră-mi... De astă dată, ce mare lucru-mi cere?

"Stimate amice,

Știu ce prieten ești cu profesorul Catalin Croitoru și cât nu e în stare să-ți refuze o rugăminte. Mă-ndatorezi până-n suflet dacă obții de la el pentru loaza mediocra... la latină nota 7, fără de care, băiatul, care mi-e rudă de aproape, rămâne și anul acesta repetent, ceea ce ar fi o mare nenorocire pentru familia lui - o familie dintre cele mai bune - și pentru mine o mare mâhnire.

Cu cele mai afectuoase salutări, a dumitale bună prietenă,

Cati Andronescu."


A! irezistibilă grație, cum știi de frumos să poruncești! Și ce bine s-a nemerit! Croitoru are și el o slăbiciune, și el e om! ține la mine și nu e în stare să mă refuze. Repede mă arunc într-o birje și alerg la Croitoru, profesorul de latinește.

– Dragă Catalin, viu la tine sigur că n-ai să mă refuzi; știu cât pot conta pe amiciția ta și nu-mi permit a mă-ndoi un moment că în cazul de față, fiind vorba, mă-nțelegi, de o chestiune care mă interesează în așa grad, încât dacă n-aș fi pe deplin convins că tu, care mi-ai dovedit totdeauna, fără să dezminți niciodată o afecțiune, ce pot zice că la rândul meu... în fine...

– În fine - zice Croitoru - am înțeles... Nu trebuia să mă iei așa departe. Vii să mă rogi pentru vreo loază de elev de-ai mei.

– Nu e loază, Catalin; e un băiat dintr-o familie dintre cele mai bune: mi-e rudă.

– Cine știe ce leneș, ce dobitoc!

– Nu-i adevărat, dragă Catalin; este un băiat prea cumsecade... Să nu mă lași!... Viu la tine sigur că n-ai să mă refuzi; știu cât pot conta pe amiciția ta și nu-mi permit a mă-ndoi un moment că în cazul de față, fiind vorba, mă-nțelegi, de o chestiune...

– Ei, lasă astea! știi că țiu la tine; ce mai încap între noi astfel de fraze banale?... Ce notă vrei să-i dau pârlitului tău de protejat?

- 7, dragă Catalin!...

– Apoi, dacă n-o fi știind nimic animalul!

– Ei, acuma și tu! zi că nu știe; parcă el o să fie cel dintâi și cel de pe urmă care să treacă fără să știe... Te rog, dragă Catalin! dacă rămâne băiatul repetent încă un an, e o nenorocire pentru familia lui - o familie dintre cele mai bune - și pentru mine o mare mâhnire...

– A! irezistibilă milogeală prietenească! zice Catalin; ce bine știi tu să poruncești! Aide! să-ți fac hatârul și de data asta... să-i dau nepricopsitului 7.

- Merci, dragă Catalin, mare pomană-ți faci!

– Cum îl cheamă?

Eu caut repede-n buzunare scrisoarea d-rei Cati Andronescu. Nu e... Zic lui Catalin:

– Un moment!...

Și ies ca din pușcă, sar în birjă și alerg acasă... Acasă, scrisorica nicăieri... Fuga la d-ra Andronescu.

– Prea-grațioasa mea prietenă, lucrul merge bine; am obținut de la profesor nota dorită; decât, acuma am nevoie să știu numele protejatului matale... Cum îl cheamă pe tânărul?

– Ți-am scris numele în scrisoarea mea.

– Da, dar scrisoarea dumitale am rătăcit-o acasă printre alte hârtii, și lucru este urgent: ca să nu pierd vremea căutând-o, am venit la d-ta... Cum îl cheamă?

– Zău, nu mai țiu minte, zice drăgălașa mea amică; pentru că drept să-ți spun, madam Corina Dumitrescu, o bună prietină a mea, la care țiu foarte mult - nu sunt în stare să-i refuz nimica - m-a rugat să-ți scriu, că știe că ții foarte mult la mine și nu mă refuzi niciodată, și ești prieten cu d. profesor Catalin Croitoru, care ține foarte mult la d-ta și nu e-n stare să-ți refuze nimic.

– Atunci, ce e de făcut? zic.

– Du-te d-ta la madam Dumitrescu și întreab-o cum îl cheamă pe băiatul pe care mi l-a recomandat ca să ți-l recomand d-tale.

– Sărut mânușițele.

Și alerg la Dumitreasca... Zic:

Madam Dumitrescu, uite la ce am venit să vă deranjez: ați recomandat amicei mele d-rei Cati Andronescu pe un tânăr, să mi-l recomande mie, să-l recomand amicului meu Catalin Croitoru, profesorul...

– Da.

– Ei! cum îl cheamă?

– Nu ți-a scris Cati?

– Ba da, dar am rătăcit scrisoarea, și d-ra Andronescu a uitat cum îl cheamă și m-a trimis să-mi spuneți dv.

– Eu... drept să-ți spun... nu mai mi-aduc aminte, pentru că i-am avut numele pe o însemnărică, pe care am lăsat-o la Cati; dar putem afla de la Diaconeasca - șade aci aproape- ea m-a rugat, că știe cât ține Cati la mine și d-ta nu refuzi nimic lui Cati și d. Catalin Croitoru profesorul pe d-ta nu te refuză niciodată.

– Atunci - zic - cum facem?

– Stăi nițel, să trimit să cheme pe Diaconeasca; este aci alături.

N-aștept mult. Madam Diaconescu vine. Dar, fatalitate! și dumneaei se află în aceeași necunoștință despre numele junelui nostru protejat: însemnărica i-a dat-o amicei sale madam Corina Dumitrescu.

– Ce-i de făcut?

– Aleargă la Iconomeasca!

Alerg la Iconomeasca... De acolo, la Sachelăreasca... Pe urmă la Piscupeasca... în sfârșit, am dat de izvor... Tânărul este nepoțelul lu' madam Piscupescu, băiatul surioarei dumneaei, al lu' madam Dăscălescu: loaza mediocra.

Nimic nu refuzăm - madam Piscupescu lu' madam Dăscălescu, madam Sachelărescu lu' madam Piscupescu, madam Iconomescu lu' madam Sachelărescu, madam Diaconescu lu' madam Iconomescu, madam Corina Dumitrescu lu' madam Diaconescu, d-ra Cati Andronescu lu' madam Corina Dumitrescu, eu d-rii Andronescu, și mie amicul Catalin Croitoru... Alerg la Catalin Croitoru.

– Dragă Catalin, să nu mă lași... Viu la tine sigur că n-ai să mă refuzi, știu cât pot conta pe amiciția ta și nu-mi permit a mă-ndoi un moment...

– Lasă, omule, fleacurile...

– Să-i dai nota 7, cum mi-ai promis...

– Cui, frate?

Loazei mediocre.

Loaza mediocra!... Nu țiu minte să am vreun școlar cu așa nume.

– Nu se poate!

– Să vedem...

Și se uită în cataloage.

– Nu; n-am nici unul loaza mediocra, în cursul inferior; ai făcut confuzie; trebuie să fie în cursul superior.

Alerg... de astă data drept la madam Piscupescu.

– Madam Piscupescu, de ce clasă dă examen nepoțelul matale?

– De clasa VI.

– A! zic eu... Bine.

Și dau fuga-napoi la Ionescu; zic:

– E în clasa VI loaza mediocra.

– Atunci nu e la mine, e la Remus Pricopie; îl cunoști pe Pricopie?

– Nu. Tu nu-l cunoști? ți-e coleg.

– Ba da, ține foarte mult la mine, nu e-n stare să-mi refuze nimic.

– Atunci - zic eu - mă rog ție, nu mă lăsa!... știu că pot conta pe amiciția ta și nu-mi permit...

– Iar?... ești cu birja... hai de mă du degrabă la Pricopie.

– Haide.

Ajungem... Aștept în birje pe Croitoru. Peste câteva momente iacătă-l.

– Ai avut mare noroc c-am venit tocmai la pont; dacă mai întârziam un sfert de ceas, până la două, mergea cu cataloagele la școală și trecea notele în matriculă: protejatul tău avea un 3.

– Și acum?

– Are 7.

Uite-te - am gândit eu - ce va să zică o întârziere de câteva minute; cum poate nenoroci pe un tânăr! Rămânea loaza mediocra iar repetenta, cu toate că ține la el atâta mamiță-sa Dăscăleasca, la care ține Piscupeasca, la care ține Sachelăreasca, la care ține Iconomeasca, la care ține Diaconeasca, la care ține Dumitreasca, la care ține mult grațioasa Androneasca, la care țiu foarte mult eu, la care...






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13381 vizualizari

  • +51 (59 voturi)    
    Eeh (Duminică, 30 iunie 2013, 17:42)

    ampersand [utilizator]

    Nu peste foarte mult timp, când va veni vorba de vot, li se va aminti: "aţi uitat cine v-a făcut oameni?"
  • +36 (42 voturi)    
    Exceptional!! (Duminică, 30 iunie 2013, 17:43)

    Leo [anonim]

    Fără comentarii.
  • -9 (11 voturi)    
    ?! (Duminică, 30 iunie 2013, 17:47)

    Paul_ [utilizator]

    Conform LEN (sper ca am inteles corect art. 361 ; multumesc utilizatorului obosita) , cei care vor termina la anul clasa a VIII si vor dori sa urmeze un liceu mai bun, vor trebui sa dea un examen si la liceu.

    Practic, conform articolului 76, liceele care au concurenta, pot da examen de admitere. Cred ca trebui avut in vedere si aspectul acesta cand se prevede "uniformizarea in jos a valorilor".
    • +3 (7 voturi)    
      Problema e alta (Luni, 1 iulie 2013, 10:44)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Specimene care nu au un nivel minim de pregatire nu ar trebui sa aiba acces la liceu. Liceele bune au intr-adevar examen, dar sunt si licee unde se intra pe nota de la BAC. Si aceiasi analfabeti trec si de bac, fac si o facultate, si dupa aia cind ii angajezi vezi ca nu stiu teorema lui Pitagora. Iar liceul si facultatea lor inseamna resurse cheltuite de la buget degeaba. Iar ei vor lucra tot pe 1000 de lei manipulator marfa la carefour sau kaufland. Cei carora nu le place cartea ar trebui sa urmeze o scoala profesionala care sa-i invete sa faca ceva util, o meserie. Asha, ies la 23 de ani dintr-o facultate la fel de competenti cum au intrat la liceu.
      • +1 (3 voturi)    
        dincolo de splendida aberatie (Luni, 1 iulie 2013, 11:19)

        ze germans [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        "sunt licee unde se intra pe nota de la BAC" (a fratilor mai mari probabil) as vrea sa il rog pe onorabilul bogdan1477 sa imi raspunda la o intrebare: oare peste 10 ani cand va da 200 de euro unui mecanic auto sau unui instalator sa ii rezolve o problema minora se va gandi oare ca are in fata pe unul caruia nu i-a placut cartea?
        Sau va avea o revolta mai mult sau mai putin fatisa de genul: pai eu am facut o facultate, cum naiba sa ii dau lu' asta 200 de euro pentru ce a facut cand nici macar nu are liceu???
  • +33 (35 voturi)    
    nu mai incape dubiu (Duminică, 30 iunie 2013, 17:48)

    victor L [utilizator]

    daca e vorba de Ponta sigur e vorba de un plagiat, loaza mediocra de la capul guvernului.
  • +27 (31 voturi)    
    eheeeeee (Duminică, 30 iunie 2013, 18:36)

    corvus coraX [utilizator]

    Tipic furatul căciulii. Pe cine oare prostesc aceste rezultate?!! Tot pe bizon (inclusiv pe cei din parlament)... Oricum țara va culege ce a semănat! Elitele vor pleca văzând cu ochii uitând de România, iar ceilalți vor umple numărul cocalarilor și a necalificaților ce vor bântui Europa...
    • +1 (3 voturi)    
      mai cheltuim bani? (Luni, 1 iulie 2013, 13:31)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      daca trec peste 90% in Bucuresti, de ce se mai face evaluare?
      La liceele bune au ramas acelasi numar de locuri, asa ca prezentarea a 90% candidati nu aduce nimic in plus.
  • +31 (35 voturi)    
    luciditate (Duminică, 30 iunie 2013, 18:43)

    poppeye [anonim]

    Cumplit de lucida radiografia domnului Pantazi.O murdarie in plus marca USL.Chinezul cred ca nu intelege ce crima face(pe termen lung) patronand cu seninatate astfel de magarii facute pe fata.In fapt puterea e la ei.Tara a fost cumparata de Voiculescu,iar romanul inca nu s-a trezit.Se bucura balcanic la pomenile care se fac din banii celor care muncesc cu adevarat(impozite,taxe.....) si isi dau votul ca niste linge blide,visand la perspectiva ajutoarelor sociale,a pensiilor medicale false si a celor50 de lei pe care ii vor primi la"" alegeri"".
  • +7 (9 voturi)    
    Eh, cine da cu sapa... (Duminică, 30 iunie 2013, 18:52)

    Bunicutza [anonim]

    Fraierii, domle, fraierii!
  • +27 (29 voturi)    
    Se reia sistemul de invatamant ceausist. (Duminică, 30 iunie 2013, 18:53)

    mircea [anonim]

    Prin anii '80 era interzis sa lasi corigenti si repetenti pana la clasa a 12-a.Asa au ajuns multe generatii de analfabeti si daca au avut ceva pile au facut si facultatea.Daca nu au facut facultate atunci,au facut dupa '89 la puzderia de facultati aparute in toate satele Romaniei.Multi parlamentari au facut cate 2-3 facultati iar facultatea de inginerie facuta inainte de 1989 nu o mai recunosc.Dar la facultatile la care nu le stiu nici adresa,au obtinut si doctorate.Asa cum multi absolventi de liceu de dinainte de 1989 nu stiau sa scrie corect,sau nu stiau nici tabla inmultirii,nici noii parveniti nu stiu carte,dar ne fac noua legi si au pretentia ca ne reprezinta,deci sunt demnitari care nu pot fi atinsi de legile facute tot de ei.Cei care diriguiesc invatamantul din partea USL par scolitiin conditiile aratate,adica inainte de 1989 la obligatoriu,iar dupa pe baza banilor dati.Altfel nu se explica lipsa lor de respect pentru elevii care invata carte si care ar vrea ca la niste teste sa apara rezultatele meritorii ale celor care au muncit si au invatat carte.Nu la gramada.Parca-i vad pe toti ministrii guvernului Ponta si mai ales cei care se ocupa de educatie in turma celor care au trecut clasa ca asa a fost ordinul.
    • +3 (7 voturi)    
      Nu-i chiar asha (Luni, 1 iulie 2013, 10:47)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Era oarecum nerecomandat sa lasi corijenti si repetenti. Eu am prins din ambele categorii.

      Dar lasand la o parte chestia asta, era o ierarhizare a valorilor. ca sa intri la un liceu bun dadeai examen, ca sa intri la facultate la fel. Acu, cu notele luate in liceu pe baza de pregatire (a se citi taxa de protectie) facuta cu proful de la clasa, intri la facultate. Aici e problema: lipsa totala de meritocratie.
      • 0 (2 voturi)    
        Pana prin anii '75 ai dreptate. (Luni, 1 iulie 2013, 11:37)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Dupa 1975 invatamantul romanesc sa degradat continuu.asta nu inseamna ca nu au fost si elevi meritorii.Partea proasta este ca fii de notabilitati erau trecuti clasa la gramada,eventual cu diferente mici la note,in plus pentru cei care invatau.Pooulimea analfabeta trecea cu 5.Si asa sa umplut Romania de functionari prosti.Ca nu vrei sa dea cu matura cand au 12 clase?Si cu liceul facut parintii se straduiau sa pupe mana cui trebuie,sa obtina odrasla o functie de bagator de seama.Sa stii ca nu vorbesc din povestile altora.Am plecat din invatamant satul de prostie.M-am facut inginer(normal,cu facultate,si invatamantul la fel),unde dupa 1975 au inceput sa vina si ingineri slab pregatiti.Iti era teama sa-i lasi in fabrica,sa nu cumva sa moara,sau sa omoare pe altii.Nu stiau nici carte,iar de practica nici nu stiau,nici nu se prindea ceva de ei.De fapt incepuse sa apara "burghezia proletara"care acum brambureste Romania.Cunosc multi din actualii parlamentari mai tomnatici.Ma saluta,dar au ramas tor prosti.Curvulite si smecherasi,care se mira de ce nu au ei voie sa-si face de cap!
  • -33 (47 voturi)    
    Cine judecă ? Cine e loază ? (Duminică, 30 iunie 2013, 18:58)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Loază, stimate domnule, ești chiar dumneata. A judeca pe nevăzute un elev cu un astfel de apelativ ne întoarce undeva pe vremea lui Caragiale- când și bătaia era un instrument pedagogic. ”Loaza” este încă un copil în creștere- care vrea ceea ce familia și societatea i-au arătat că trebuie să vrea. Și la modul la care dl.Băsescu și dl.Boc au șters pe jos cu cultura și educația românească (vezi declarațiile unui om care n-a fost în stare de nimic- dl. Băsescu- și idem- a unui gnom care n-a fost în stare de nimic- dl.Boc) cred că loaza e dl.Băsescu...
    • +32 (32 voturi)    
      asa-i, ma'. matale ai dreptate (Duminică, 30 iunie 2013, 19:40)

      toma [anonim] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      basescu si boc is vinovati de toate!
      cred ca tot ei au scufundat titanicu' ! boc a fost aisbergu' si basescu-capitanu' titanicului .
      • -4 (4 voturi)    
        de fapt (Luni, 1 iulie 2013, 11:21)

        whitestar [anonim] i-a raspuns lui toma

        boc a fost ala din cuibul ciorilor care nu ajungea sa vada peste balustrada si nu a vazut la timp aisbergu'.
        basescu nu a mai avut ce face decat sa imparta rezerva de whisky celor care se inecau cu apa.
    • +34 (40 voturi)    
      ataci la persoana Crocodilule (Duminică, 30 iunie 2013, 19:58)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Intreaba orice constantean cum se ajungea la comanda unei nave, atunci si in toate timpurile. Prin calitati reale crocobaure, ca nu dadea nimeni nava pe mana unui chichiricios. Deci basescu chiar a demonstrat ceva in viata profesionala iar faptul ca il judeci pe Boc dupa inaltime iti arata nimicnicia si prostia.
      Tot respectul pentru reforma Funeriu si tot dispretul pentru farsa actualilor
    • +18 (20 voturi)    
      Bravo, nota 10 la gugumanie (Duminică, 30 iunie 2013, 21:23)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Daca veneai cu ceva original, clocit in mintiuta ta, erai ok.
    • +29 (29 voturi)    
      Eu sincer te inteleg... (Duminică, 30 iunie 2013, 23:11)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      ..E trist si dureros sa vezi ca prostia ta si a unora ca tine a adus la putere niste lichele, hoti si amorali. Dupa ce-si voteaza Constitutia lor, pe-astia nu-i mai dai jos nici cu tancurile.

      Dar asta e viata: prostia se plateste si acum.. strange din fundulet si plateste, tata. Nu prea vad cum Basescu si Boc au sters cu cultura pe jos. Din contra, dupa cum s-a vazut ce s-a intamplat cu ICR-ul si ce personaje au ajuns la conducerea acestei institutii, cei care au sters pe jos cu cultura au fost uselistii. Asta pana si pana tu o stii.
    • +21 (21 voturi)    
      Ai auzit mata (Luni, 1 iulie 2013, 4:42)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Cat de corect gramatical vorbesc tinerii din ziua de azi?
      Vei spune: loazele sunt copii in crestere!!!
      Dar ai auzit si cat de corect gramatical vorbesc unii parlamentari, fruntea tarii, reprezentantii poporului???
      Lasa-i pe Boc si Basescu ca nu au predat ei la scoala unde invatau loazele de parlamentari.
      Mai iesi din rotativa asta cu Basescu si mai pune capul la contributie cu gandiri logice.
      Aici pe HN posteaza oameni care gandesc si cu capul lor. Vor mai fi fiind si unele loaze, dar parca te-as indemna sa postezi mai bine in alta parte...
    • +8 (8 voturi)    
      LoL (Luni, 1 iulie 2013, 10:00)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Nu prea intelegi prea multe din ce se intampla in jurul tau si de aici atata frustrare.
    • +5 (5 voturi)    
      Hai serios? (Luni, 1 iulie 2013, 10:48)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Uite cine vb. unul de foloseste k in loc de c.
      Mai bine te-ai intoarce la Facebook si eventual ti-ai da la maxim, in casti, grohaitul lui Salam.
    • +1 (1 vot)    
      printre alții (Luni, 1 iulie 2013, 19:39)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      și TU ești O LOAZĂ!
  • +24 (28 voturi)    
    irespnsabilii (Duminică, 30 iunie 2013, 19:21)

    rrion [anonim]

    ne meritam soarta.
    si parintii sunt vinovati.
    pacat de cei merituosi.
    vor veni timpuri si mai grele.
    cu mediocritatile nu poti progresa.
    din pacate acestia ne conduc.
    somn usor !
  • +11 (11 voturi)    
    educatia e slaba (Duminică, 30 iunie 2013, 20:01)

    gigi1 [utilizator]

    Trucarea examenelor e o mare problema dar o problema si mai mare e trucarea educatiei, multi au impresia ca daca se duc la scoala se pregatesc pentru viata, mare greseala, scoala romaneasca este extrem de slaba si trucarea examenlor nu o sa o faca sa para mai buna.
  • +19 (21 voturi)    
    Mai simplu decat credeti (Duminică, 30 iunie 2013, 20:13)

    Vasilescu Emil [anonim]

    Tema pentru jurnalisti: aflati numele decidentului "mare, mare" din MEN al carui copil a sustinut anul acesta evaluarea nationala si veti afla de ce a fost necesar ca subiectele sa fie usoare. Eventual verificati si situatia lui scolara din timpul gimnaziului. Si nu va opriti aici, urmariti si traseul pana la admiterea in liceu.
    • +3 (3 voturi)    
      si (Luni, 1 iulie 2013, 8:24)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui Vasilescu Emil

      daca tot v-ati obosit, continuati cu liceul, unul de fite evident, cu bacalaureatul(cu doua posibilitati: cu subiecte la'ndemana sau fara camere de supraveghere), facultatea particulara si apoi,dece nu, parlamentul scumpei noastre tari, sau ceva similar, da' la fel de "obositor" da' cu foloase....
  • +7 (9 voturi)    
    Rectificare de nume de personaj : (Duminică, 30 iunie 2013, 20:31)

    dekar [utilizator]

    Catalin Jeg Croitoru
  • +12 (12 voturi)    
    la matematica (Duminică, 30 iunie 2013, 21:21)

    alecu gheorghe [anonim]

    subiectele au unele exercitii la nivelul cl. a 3-a.Acest fapt spune tot despre nivelul general al invatamantului romanesc.
    • -18 (20 voturi)    
      Și de ce ar fi mai grele ? (Duminică, 30 iunie 2013, 22:12)

      Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui alecu gheorghe

      Stimate persoană (ca să fiu corect politic)- subiectele de la orice fel de examen nu trebuie să fie grele- ele trebuie doar să pună în mișcare micuții neuroni cenușii- vorba dlui. Hercule. Poirot.
      • +13 (15 voturi)    
        Nu zau? (Luni, 1 iulie 2013, 1:55)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

        In mintea dobitocilor or trebui sa fie numai subiecte usoare. Un examen pe care-l ia toata lumea cu nota maxima nu e examen. Asa ajungem sa se creada Gigi de la scularie la fel de bun ca un profesor universitar.
    • -22 (22 voturi)    
      :) (Duminică, 30 iunie 2013, 23:11)

      mara [anonim] i-a raspuns lui alecu gheorghe

      1. rolul programei scolare si implicit al examenelor ar trebui sa fie acela de a apropia elevii/absolventii de scoala si nu a arata ce inteligenti sunt inspectorii care fac subiecte. 2. Oare cati copii care au sustinut examene (evaluare nationala sau bacalaureat) a crescut autorul articolului ca sa fabuleze in halul asta? Rusine, stimabile!
      • +15 (15 voturi)    
        Stimabilo! (Luni, 1 iulie 2013, 4:46)

        CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui mara

        Rolul examenului este de a arata ce au invatat copiii. Daca nu au invatat nu le dau subiecte mai usoare. E o chestie logica. Pe mata logica te doare la basca. Ce are copiii autorului cu lenea loazelor, care s-au invatat sa treaca precum gasca pe apa?
  • +19 (19 voturi)    
    sampanie pentru prosti (Duminică, 30 iunie 2013, 22:55)

    alexandru [anonim]

    In tara asta prostii au castigat partida .Desteptii sa se care !
  • +18 (18 voturi)    
    Ciudat (Duminică, 30 iunie 2013, 22:57)

    sile [anonim]

    Eu cred ca intr-o tara mai cu pretentii, daca la asemenea subiecte un copil din 4 ar fi luat sub 5, s-ar fi iscat un scandal monstru. Dar in Romania non-valoarea e la ea acasa, noi nu vedem padurea din cauza copacilor.
  • +10 (10 voturi)    
    Nemuritor (Duminică, 30 iunie 2013, 23:48)

    NicolaeBa-lcescu [utilizator]

    Cred ca Loaza Mediocra nu e suficient de general, si acopera doar o parte din elevi.
    De altfel, dupa cum ati spus chiar dumneavoastra, problema e ca Evaluarea Nationala nu ofera perspectiva corecta multor copii care ar putea deveni meseriasi.
    In schimb li se deschide astfel o usa falsa catre o universitate care nu ii va ajuta sa evolueze ca persoane, ba chiar din contra.

    Totusi sunt scolile de meserii capabile sa ofere o alternativa atractiva celor care isi dau seama ca asta ar trebui sa faca?
  • -17 (17 voturi)    
    Poate ca cifra nu v-ar mai uimi atat de tare... (Luni, 1 iulie 2013, 1:19)

    lala [anonim]

    ...daca v-ati uita la anii dinaintea celui precedent. Cifra de anul acesta nu sfideaza nici statistica si cu atat mai putin sociologia. Ar trebui sa va intrebati care au fost cauzele pentru care anul trecut procentul a fost atat de scazut nu de ce anul acesta a intrat in medie. Si imi pare rau ca nu sunt atat de conspirationista ca dvs dar nu cred ca exista o conspiratie secreta a profesorilor care brusc au hotarat sa faca subiectele la toate materiile mult mai usoare pentru Coana Andronescu sau pentru cine mai vreti dvs.
    • +14 (14 voturi)    
      Hai ca nu e greu (Luni, 1 iulie 2013, 2:02)

      sile [anonim] i-a raspuns lui lala

      In primul rand ca discutam despre numere, nu despre cifre.

      In ipoteza in care nu sunteti totusi o eleva de clasa primara, avem niste ani cand se putea copia usor la examen si media de promovabilitate era spre 80%. Avem un an cand supravegherea a fost mai stricta si promovabilitatea a fost de 66%. Iar anul asta cand (cel putin teoretic) iar nu s-a copiat, dar promovabilitatea a crescut cu aproape 10%. Daca nici acum nu e clar ce e in neregula, incercati sa cautati exemple de tari care au reusit sa creasca promovabilitatea la un examen cu 10% intr-un singur an.

      "Ar trebui sa va intrebati care au fost cauzele pentru care anul trecut procentul a fost atat de scazut". Ma dau batut. Din cauza lui Basescu?
      • -1 (1 vot)    
        Sile (Luni, 1 iulie 2013, 14:35)

        lala [anonim] i-a raspuns lui sile

        Intr-adevar vorbim de numere si nu cifre. Greseala mea. Nu sunt o eleva de ciclul primar si interventia mea punctuala viza in principal o fraza dlui Pantazi care se referea la sfidarea statisticii si sociologiei. In statistica se vorbeste despre anomalii, ceea ce iese in afara mediei- adica procentul foarte scazut anul trecut si nu ce se incadreza in medie (cel de anul asta). Anomaliile ajuta de obicei sa intelegem mai bine ceea ce se intampla cu media. De aceea am subliniat ca ar trebui sa analizam ce s-a intamplat anul trecut pentru a putea intelege mai bine acest an. Trebuie sa recunosc ca este descurajator ca plecati de la prezumtia ca 10% din elevi copiaza si acei aproximativ 10000 (!!!!) fraudulosi nu au mai putut sa o faca anul precedent. Cred ca acele camere de filmat au afectat nu numai pe fraudulosi ci si pe copiii bine pregatiti (am o vaga impresia ca oricaruia dintre noi nu ii place sa fie considerat cobai la experimente de genul supraveghere maxima. Poate ca dvs nu va mai amintiti examenele pe care le-ati trecut dar situatia este deja destul de stresanta pentru mare parte dintre elevi, e cert ca o noua presiune de tipul camere de filmat nu poate ramane fara efecte). Ceea ce vreau sa spun (si este doar o ipoteza testabila) este ca in viziunea mea o parte din procentul de anul acesta este explicabil prin adaptarea(care poate insemna alte mijloace de copiat dar si mai putina presiune pe cei "buni") la o noua regula care intial a determinat dereglari. Legat de dificultatea subiectelor la matematica din cate am putut observa sunt de un nivel nu foarte ridicat dar nu cred ca este singurul an in care asta se intampla. Si pe buna dreptate asta ar putea sa aduca cateva puncte procentuale la numarul din acest an. Ceea ce vreau sa spun este ca nu trebuie sa dezvoltam o teorie conspirationista despre politicienii care au cerut subiecte mai usoare la examene (cred ca stim cu totii ca din pacate o nota mare pentru o persoana "speciala"se poate "rezolva si altfel).
        • 0 (0 voturi)    
          Până și membrii (Luni, 1 iulie 2013, 19:45)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui lala

          LALA Band ar fi luat 10 la acest examen!
          Și ei nu au făcut matematică decât până în clasa a 10-0!
  • +19 (19 voturi)    
    aschia nu sare departe de trunchi (Luni, 1 iulie 2013, 1:50)

    un dac [utilizator]

    e clar ca multi copii sunt slab pregatiti. dar se pare ca multi parinti sunt de-a dreptul prosti.
    trei (3) subiecte la matematica sunt de clasa a II-a.
    Punct.
    Restul e cancan (sau click, antena 3 etc).

    PS1: Nu mai sapa nimeni, toti e destepti si merge la facultaturi.
    PS2: Daca copiezi lucrarea lui Ponta, poti ajunge doctor? Ca doar nu are cum sa se cheme plagiat...
  • +11 (11 voturi)    
    Sa vedeti (Luni, 1 iulie 2013, 1:51)

    abcde [utilizator]

    distractie la BAC
  • +6 (6 voturi)    
    desteparea (Luni, 1 iulie 2013, 6:16)

    liviusmaximus [utilizator]

    A fost nevoie de doar 1 an pt usl sa-si dovedeasca eficienta. Copiii sunt mai bine pregatiti, economia duduie iarasi, investitorii alearga prin tara, firmele romanesti sunt vandute rapid la licitatii corecte si transparente, etc. Chiar si fmi se roaga de noi sa mai imprumutam preventiv niste miliarde...
  • 0 (0 voturi)    
    cu sapa dau prostii... (Luni, 1 iulie 2013, 8:09)

    vio [anonim]

    Desteptii intra in politica, merg si lucreaza pe zeci de mii de Euro/luna la Brusselles si ne poarta noua de grija....
    Pai, nu ?!
    • 0 (0 voturi)    
      Lumea-i cu courul in sus! (Luni, 1 iulie 2013, 11:47)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui vio

      Vezi ca scara valorilor sa rasturnat.Desteptii dau cu sapa,pentru-ca inteleg ca oameni rolul muncii in dezvoltarea societatii si ca trebuie respectata munca corect facuta.Smecherii prosti sau afirmat in politica si ne dau noua ordine.Nu te uita spre Brusselles.Acolo au ajuns romani care au invatat carte.Prostii nu au indraznit sa mearga.Vezi si cazul lui Becali care a renuntat pentru-ca prostia lui nu era bagata in seama.Se pare ca nu esti dintre cei care respecta scara valorilor si mai ales sa respecti munca.
  • +1 (1 vot)    
    in anii trecuti (Luni, 1 iulie 2013, 8:37)

    mih [anonim]

    citez dintr-un articol anterior de pe hotnews:
    MEN arata ca numarul de elevi cu note peste 5 in anii 2004 - 2012 a fost:
    2004 - 71,38%;
    2005 - 62,39%;
    2006 - 67,16%;
    2007 - 77,96%;
    2008 - 89,93%;
    2009 - 88,90%;
    2010 - 85,97%;
    2011 - 81,79%;
    2012 - 66,12%.
    Deci nu este cu nimic deosebit anul acesta, ca procent de note peste 5. Doar ca, intr-adevar, la mate a fost stupid de usor, si le da impresia gresita ca sunt buni. Tendinta spre subiecte fff usoare se putea observa inca de la sesiunea speciala. Fiului meu nici nu i-am aratat acele subiecte, ca sa nu-si imagineze ca va fi atat de simplu si sa se deconcentreze. Au fost frustrant de usoare pentru copii care pot mult mai mult. Asa,nu-l mai deosebeste nimic de ceilalati.
    • +3 (3 voturi)    
      va continua tot asa (Luni, 1 iulie 2013, 15:41)

      Profesor [anonim] i-a raspuns lui mih

      In aceste zile am avut examen cu studenti de anul I la o facultate in care matematica pune caramizile pentru stabilitatea constructiei profesiei respective. Studentii au dat si admitere, dar cu subiecte de acelasi nivel ca la Evaluarea nationala. Au interpretat admiterea si inmatricularea la facultate ca pe un "drept" castigat si au sperat ca vor promova la fel ca la liceu. Acesti studenti nu sunt in stare sa faca nici cel mai elementar rationament, oricat li se explica, li se dau exemple ilustrate vizual sau prin experimente pe calculator. Pot doar sa memoreze niste formule pe care insa nu le pot aplica pentru ca nu pot duce rationamentul de la datele initiale pana la inlocuirea in formula tocita. Daca parintii, scoala, inspectoratele si ministerul continua pe aceasta linie a minimei rezistente vom ajunge o tara fara specialisti. Poate suna exagerat, dar daca ati sti exact care este nivelul ati fi cu totii ingrijorati.

      E absolut necesara "o revolutie" in educatie. Cu cat amanam mai mult cu atat ajungem mai repede in prapastie. Treziti-va cu totii!!!
  • +2 (2 voturi)    
    evaluarea (Luni, 1 iulie 2013, 8:46)

    vitan.sandu [utilizator]

    Eu sunt mai in varsta, am dat examen la finalizarea clasei a VIII (prima promotie cu opt clase) la mai multe materii. Din cei 56 de elevi cati eram in doua clase, doar doi nu au luat acele examene. Deci un procent de cca 4%. Din cei 54 numai 10-12 nu au facut, cel putin, o scoala profesionala. Multi au facut liceul. Dar si cei cu scoala profesionala au facut, ulterior, liceul la seral in timp ce munceau. Si cei mai multi au ajuns specialisti in ceva. Dupa logica autorului, daca am fost asa de multi promovati era datorita "lantului slabiciunilor". Ei, nici vorba! Era o scoala de la tara, unde parintii nici macar nu aveau timp sa treaca pe la scoala. Numai ca bunul simt era in fiecare copil, acestia erau responsabilizati de mici, dar si programa scolara era altceva. Nu se promovau idioteniile de acum, se faceau lucrurile utile, fundamentele unei educatii viitoare. Intre programa scolii generale si cea de la liceu era o legatura logica. Asa ca, vedeti, hiba e altundeva.
  • +3 (3 voturi)    
    150% (Luni, 1 iulie 2013, 8:52)

    gabrieel [utilizator]

    Felicitari Cristi!
    Pastrand politica lor, urmeaza in anii ce vin promovabilitate de minim 150% la nivel national si macar 180% la fiecare scoala.
    Din pacate viitorul este compromis.
  • +4 (4 voturi)    
    Meserias sau dottore? (Luni, 1 iulie 2013, 9:29)

    Lucian [anonim]

    Mai daunazi ii sugeram unei prietene bune sa nu-si mai chinuie copila prin liceu ca nu are stofa. Va pierde inutil cel putin doi ani ( clasa XI-a si a XII-a ) deoarece in sistemul actual ( supraveghere Bac ) nu are sanse sa aiba patalama. M-a intrebat ce propun si i-am sugerat sa o indrume spre o scoala de meserii. Mi-a raspuns ca nu vede care ar fi avantajul pentru ca in scolile de meserii nu se invata nimic. Nu au dotari si meserie nu au cum invata fara aplicatii practice. Din nefericire asta e realitatea. Viitorul suna sumbru, nici oameni bine pregatiti absolventi de facultati si nici meseriasi.Incotro Romania?
  • +9 (9 voturi)    
    Tara te vrea prost (Luni, 1 iulie 2013, 9:31)

    Sani [utilizator]

    Nu este doar o sintagma este adevarul din spatele vorbariei de la tv.

    In tara asta, privind retrospectiv, atat in perioada comunista cat si dupa aceasta perioada s-a urmarit imbecilizarea natiei.

    Motiv:
    un prost este mai usor de condus. Este mai vulnerabil. O natiune de prosti este natiunea ideala pentru a fi condusa. Spre asta tind politicienii. La noi mai ales USL-inosii, mostenitorii comunistilor.

    Funeriu a fost o exceptie. Cateva actiuni:
    - introducerea camerelor de supraveghere
    - severitate la bac
    - ponderarea mai corecta a mediei de evaluare
    - scoala altfel. Redenumita de domnisoara batrana (Andronescu) in "Sa fii mai bun. sa stii mai multe". ca in filmele cu prosti....aaaa USL-isti.

    Din pacate idiotii - 70% - le-au dat puterea acestor tradatori. Din nou.

    Cand romanii vor iesi in strada pentru educatie si nu pentru preturi, atunci de-abia vom avea o sansa sa nu fim lucratorii la banda a lumii.
    Pana atunci...saracia si prostia merg de mana in Romania.
    • +2 (2 voturi)    
      70% din 25% , nu uitati ! (Luni, 1 iulie 2013, 11:01)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Eu sunt suparata pe cei care au stat acasa si nu si-au asumat nimic , nici macar o optiune gresita ! ( De fapt asta e o meteahna a romanului ...neasumarea raspunderii).Dar mai suparata sunt pe bivolul de blaga care a parut ca vrea sa-i dea o lectie lui Base si Boc , sa le arate cine e de fapt seful .Cat de valoros a fost Funeriu am vazut din virulenta disproportionata (in raport cu importanta functiei) atacurilor si de curand mi-am explicat si asta :omul a zis pas din prima fondatorilor (mafiei) universitatilor private la preluarea patrimoniului asa ca trebuia sa fie ras !
    • +2 (2 voturi)    
      Ai gresit, @Sani ! (Luni, 1 iulie 2013, 14:08)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      Sub 25% a fost procentul celor care au votat USL, din numarul celor inscrisi pe liste = 18.423.066.

      23,58% - pentru Camera Deputatilor: Vezi: http://www.becparlamentare2012.ro/A-DOCUMENTE/rezultate%20finale/Anexa%208A.pdf

      24,19% - pentru Senat: Vezi: http://www.becparlamentare2012.ro/A-DOCUMENTE/rezultate%20finale/Anexa%208B.pdf

      Mandate:
      USL = PSD + PNL + PC + UNPR
      Senat = 59 + 50 + 8 + 5= 122 mandate = 70,11% din totalul de 174 mandate

      Camera = 149 + 101 + 18 + 11 = 279 = 70,63 din totalul de 395 mandate

      USL a reusit sa creeze un Parlament de 174+395=569 de mandate adica aproape dublu fata de numarul dorit de populatie asa cum a fost obtinut la referendumul din 2009.

      La referendumul din 22 octombrie 2009 populatia a votat reducerea numarului parlamentarilor la maximum 300.
      Referendumul a fost validat deoarece au participat 9.320.240 de romani din totalul 18.293.177 adica 50,95%.
      Au raspuns DA un numar de 6.740.213 electori adica 77,78% din numarul de voturi valabil exprimate.
      Au raspuns NU un numar de 1.295.209 adica 22,22% din numarul de voturi valabil exprimate.
      Voturi nule = 654.818.

      In concluzie, romanii stiu ce vor, au hotarat ce vor.
      USL si-a batut joc de majoritatea populatiei si arata ca are planuri mari de continuare a procedurii de distrugere a societatii romanesti.
      Vezi Proiectul de modificare a Constitutiei.
      Vezi Smechereala de la Evaluarea Nationala a absolventilor cursului gimnazial.

      Citeste si postarea lui @sanduv de mai sus cu care sunt pe deplin de acord !
      • +3 (3 voturi)    
        Nu cred ca am gresit! (Luni, 1 iulie 2013, 14:50)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

        1. La cei 70% ar trebui adaugati aia de-au votat cu PPDD, PRM.
        2. Cei care au stat acasa intra in aceeasi categorie: a prostilor.

        Daca ar fi judecat, si-ar fi dat seama ca mostenitorii lui Iliescu nu pot sa aduca nimic bun in tara asta.
        Deci sunt de aceeasi teapa cu USL-inosii.
        PUNCT!
  • 0 (2 voturi)    
    Nu va faceti griji! (Luni, 1 iulie 2013, 10:59)

    Garett [utilizator]

    Vor fi destui si care sa dea cu sapa si destui care sa ajunga jurnalisti! ;)
  • +3 (3 voturi)    
    PS : chiar daca parem de multe ori, (Luni, 1 iulie 2013, 11:04)

    fosta zoezoe [utilizator]

    noi, cetatenii romani nu suntem turci , ne-am consumat portia de demnitate in 1989 pentru cateva sute de ani ...
  • +3 (3 voturi)    
    dezastru (Luni, 1 iulie 2013, 11:10)

    Mr John [anonim]

    Sa vezi tu tara de nebuni cu facultate care nu stiu sa faca nimic ..
  • 0 (0 voturi)    
    Nici chiar asa (Luni, 1 iulie 2013, 12:54)

    robo [anonim]

    Hai ca asta mai si macaie. Subiectele au fost mai usoare dar asta nu inseamna nimic altceva decat ca s-a vazut si mai mult ca prostii tot prosti sunt. Cit priveste scoli profesionale ... astea nu mai exista ca de asta e treaba, avem nevoie de ingineri si doctori care sa spele babele la cur in italia. Evaluarea asta oricum e drept nik pt ca toti trebuie bagati la liceu ca sa faca 10 clase.... ca de asta e legea.........
  • -3 (3 voturi)    
    Probleme (Luni, 1 iulie 2013, 13:34)

    dan [anonim]

    Problema este foarte delicata din mai multe puncte de vedere.
    Cea mai importanta, dispar meditatiile .In actuala situatie din invatamant nu poti avea performanta fara a face meditatii , chiar incepand cu clasele mici )
    Subiectele au fost facute corect, poate problema de departajare ( pentru nota 9-10 ) trebuia sa fie un pic mai complexa ,in rest totul este normal subiectele trebuie sa aiba o pondere medie, nu suntem la olimpiada.
    • +3 (3 voturi)    
      Solutii (Luni, 1 iulie 2013, 14:18)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Nu vor dispare meditatiile !
      Dimpotriva, va creste pretul orei de meditatie. Parintii care vor dori sa asigure un nivel adecvat de pregatire pentru copiii lor (acel nivel acceptat de Universitatile Occidentale) vor plati.
      Profesorii nu se vor mai stradui sa scoata prostiile din capetele unor adolescenti care cred ca daca raspund corect la intrebarea "-Cine fura rata din cotet ?" pot sa-si dea doctoratul.
      Energia si Competenta si le vor pastra pentru orele de meditatie la care nu vor avea acces loazele pentru ca loazelor le vor da 10 la clasa. Absolventii de liceu care vor sti de 10 pt. aplicatiile dedicate Stanford sau MIT sau Oxford vor pleca din tara.
      Aici vor ramane plagiatorii si progeniturile lor.
      Romania se indreapta spre faliment intelectual.
    • +1 (1 vot)    
      tu (Luni, 1 iulie 2013, 19:50)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      vb serios?
      Sau aici e un pamflet?!
  • -5 (5 voturi)    
    Nedumerire (Luni, 1 iulie 2013, 19:53)

    Hodaka [anonim]

    Nu inteleg cum pute-ti sa fiti de acord cu un fost Ministru (Funeriu) care a facut atatea greseli gramaticale si alte gafe de proportii.
    Probabil ca aveti aceasi facultate.....mentala!
    • +4 (4 voturi)    
      m-am lamurit (Luni, 1 iulie 2013, 22:15)

      ego sum [anonim] i-a raspuns lui Hodaka

      "pute-ti", "aceasi" ... dar este Funeriu cel cu erorile gramaticale ca de, noi privim (antenele) noi nu gandim ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by