Am aflat ca, dupa multe chinuri si balbaieli, Romania a reziliat pagubosul contract cu firma Bechtel privitor la Autostrada Transilvania. Moise Guran a calculat ca acest contract ar fi adus statului roman o paguba de 800 de milioane de euro. Cifra ii apartine, nu comentez. Eu vreau sa scriu doar despre ultima plata anuntata de guvern, despagubiri de 37,2 milioane de euro platite de Romania firmei americane pentru a renunta, in fine, la contract. Mai exact, pentru a renunta la ultimele doua dintre cele opt tronsoane de autostrada, ca la primele sase americanii au renuntat inca din 2011, scrie Ovidiu, pe blogul La coltu' strazii.

La aceasta negociere, partea romana a fost reprezentata de ministrul Sova, de profesie avocat, insotit desigur de ce experti or fi pe la ministerul lui. Partea americana a fost reprezentata de avocatii lor, adica de firma de specialitate Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP). Pentru conformitate, aflam chiar de pe site-ul firmei de avocatura ca ei sunt reprezentantii Bechtel pentru re-negocierea contractului:

We provided legal assistance to Bechtel Corporation, a premier engineering, construction and project management company, in relation to the re-negotiation of the contract concluded with the Romanian National Company for Motorways and National Roads for the 425 km Brasov-Bors motorway construction project and we provided day-to-day assistance in the implementation of the contract.

Asa cum se poarta la marile firme de avocati, lista de nume din titulatura sunt chiar ale Senior Partners, adica ale alora ce decid in firma. Numarul trei din NNDKP, adica Diculescu, este al unei foarte cunoscute si apreciate avocate de pe la noi, Ana Diculescu-Sova. Ei bine, acel Sova din coada numelui nu este o coincidenta. Doamna Diculescu s-a casatorit cu domnul Sova-senior, tatal ministrului, ba chiar l-a adoptat pe Danut.

Asadar, ministrul Sova a negociat cu maica-sa (adoptiva) - in fine, cu firma maica-sii, tot acolo. Sa nu-mi spuneti ca un alt avocat, nu fix Diculescu-Sova, s-a ocupat de contract, ca doar e clar cine sunt sefii in firma aia. Si a pierdut: 37,2 milioane de euro platite din bugetul public catre firma americana. Sa nu-mi spuneti ca e mult sau putin, caci constat ca pentru sase tronsoane ministrul Boagiu nu a platit nimic, iar pentru doua ministrul Sova a platit o caruta de bani. Chiar daca e pretul corect - cine poate sa spuna? - conflictul urias de interese e vizibil de la o posta.

Si ca sa fie si mai frumos, iata ce mai aflam de pe site-ul aceleiasi firme:

We assist Gabriel Resources with respect to the Rosia Montana project regarding the exploitation of gold resources, with respect to the issuance of the necessary permits and licenses, including disputes with Nongovernmental Organizations concerning the limits of their power to act on behalf of public interest.

Ca sa vezi ce coincidenta! Ministrul Sova tocmai a primit mandat sa negocieze cu Gabriel Resources participarea statului roman la proiectul minier de la Rosia Montana. Astept cu interes sa vad cat naiba vom plati de data asta.

Comenteaza pe blogul La coltu' strazii.