La defilare

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 10 mai 2013, 11:55 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Unii poate va mai amintiti cum era cand ne scoteau la defilare de 1 mai muncitoresc, de 23 august sau la orele de pregatire pentru apararea patriei. Cantece patriotice, lozinci inflacarate, stegulete tricolore cu stema, toata recuzita. Ne batea soarele in cap, ne coceam in uniforma neagra cu numar matricol pe brat. Muream de sete, sugrumati cu cravatele noastre rosii de pionieri. In afara de sete, nu simteam nimic. Pentru noi, pe atunci elevi, totul era fara sens. Defila minciuna in toata splendoarea ei fara sa realizam prea bine asta. Cand un profesor din Bucuresti s-a plans astazi ca "ne-au obligat sa iesim la defilare ca inainte de 89”, am simtit un inceput de insolatie, cum se usuca cerul gurii si mi se face sete iar.

Aruncati o privire peste pozele acestor liceeni defiland cu steagul tricolor pe sub nasul unor politruci cocliti mascati in generali ai armatei romane. Ce-o fi in capul tuturor? Ce poate fi mai sinistru? Cum poti injecta mai multa sila de politica in venele unor adolescenti decat asa, obligandu-i prin ordin de sus sa execute gimnastica patriotarda la treizeci de grade?

N-a fost singurul eveniment festivist de trista amintire. Ati remarcat, desigur, defilarea steagurilor din Piata Constitutiei. Cel mai mare tricolor, cel mai mare steag UE, toate vizibile din spatiu. Daca si fatarnicia ar putea fi masurata, cativa de pe la noi ar intra automat in Cartea Recordurilor odata cu steagurile astea gigantice. Este tot comunism rezidual acolo, in megalomania steagurilor, festivism si parada de vorbe goale.

In absenta unor convingeri adevarate, defilarea atent regizata cu steaguri albastre si tricolore exprima minunat acest dublu discurs romanesc, tentatia irezistibila de a pacali, de a lua ochii. Modul nostru duplicitar de a sarbatori (cei mai mari nationalisti primitivi se pretind azi cei mai mari europeni) ilustreaza foarte bine fatarnicia ca mod de viata. De unde si expresia foarte romaneasca "a face pe cineva din vorbe".

Romanii manifesta un euroscepticism la cote rezonabile comparativ cu alte tari. Totusi, nu asta e problema lor. Altceva ne macina: bulversarea totala a sistemului de valori, confuzia, anarhia morala. Una cred si alta spun. Mai rau: nu cred in nimeni si nimic, nu pricep mare lucru dar vorbesc cu aplomb. Generatii intregi au cultivat temeinic impostura. Asa s-au strecurat prin comunism si apoi prin tranzitia spre Europa: perfectionandu-se in fatarnicie.

Asta le-a distrus comunismul parintilor nostri: credinta in ceva, intr-o idee, in valori, in principii si in autenticitatea trairii. Le-a intiparit in minte convingerea ca a pacali sistemul, a te strecura pe sub regula si a corupe reprezinta cheia supravieturii. Lucrarea comunismului au continuat-o mostenitorii sai si o desavarsesc astazi copiii lor. Din cauza asta nu putem spune ca ne curge europenismul in sange, ca traim in acord cu valorile occidentale. Continuam sa ne fofilam prin lume, cautand s-o tragem mereu pe sfoara.

Tafna unor politicieni fata de UE, greata unor compatrioti fata de Occident rezulta si dintr- un complex national de inferioritate. Orice complexat bolboroseste acru, se vede vesnic oprimat de marile puteri, tinut sclav intr-o colonie occidentala, vaduvit de independenta tarisoarei lui. Antieuropenismul tradeaza si multa frica. Frica de viitor, groaza de o iminenta prabusire odata cu lumea veche, pe care nu vor s-o paraseasca. 

Numai politicienii ingusti sau corupti se tem de cedarea de suveranitate si o denunta ca pe o mare tragedie nationala, deoarece pierd din puteri de care s-au folosit mereu pentru propriul interes, nu urmarind binele comun. Pentru a intarzia cat mai mult acest proces totusi implacabil, transferul de putere catre Bruxelles, antreneaza nationalismul, cheama in ajutor resentimentul. Dar atentie mare la dublul discurs! Un anti-occidental roman nu-si va asuma niciodata pozitia!

Cu cat un om de rand sau un politician se plange mai tare de Inalta Poarta cu atat se da mai european, defileaza cu steaguri cat casa poporului, isi ascunde cu grija gaunosenia.

Cu cat glorifica mai tare munca si cinstea, cu atat fura sau leneveste mai tare. Adica pe la noi totul e pe dos, rasturnat, in oglinda. Nimic pe fata, totul pe dedesubt. Cam in cheia asta trebuie citita intreaga regiune din marginea imperiului.

A trai in canon occidental/ european inseamna a ramane mereu in acord cu tine insuti, cu valorile tale. Ce mai trecem in contul spiritului european? Lucruri aparent simple, chiar banale: a comite gesturi din convingere, nu din sila; a functiona in sisteme construite pe reguli si pe respectarea lor, bazate pe competenta si meritocratie, nu organizate pe clanuri; a respecta institutii, nu a le defaima zi si noapte; a intelege ca progresul se naste din competitie, nu din eliminarea ei; a te incadra intr-un sistem etic si moral si a-i izola pe cei care se plaseaza in afara lui, nu a-i promova zilnic la televizor.

Pentru a obtine o minima coeziune sociala fara de care orice natiune se prabuseste trebuie sa castigi intrederea publicului. Nu poti face asta defiland la nesfarsit cu minciuni si aparente, omorand in jurul tau orice speranta in mai bine.

Stiu ca veti spune: ne-am saturat de lamentatii sterpe, nu ne foloseste la nimic poza dezastrului! O cunoastem foarte bine! Asteptam solutii! Ce propuneti? Ce-i de facut? Ar fi insa o noua minciuna sa credem ca s-ar putea face, intr-adevar, ceva pe termen scurt. Trebuie sa treaca doua-trei generatii pentru a iesi din epoca fatarniciei. Si totusi, ceva, ceva se poate face chiar acum.

Este important ca mana de oameni care a interiorizat valori occidentale sa nu abandoneze. Cei nascuti pentru a conduce sa inteleaga ca sistemele se schimba greu, in timp. Sa-si faca datoria pana la capat, gandindu-se ce mostenire lasa copiiilor lor. Ceilalti sa munceasca din greu avand constiinta unei mici rotite in sistem, dar in absenta careia mecanismul se gripeaza. Toate lucrurile bune care se pot face astazi nu vor da, probabil, roade in vremea noastra. Numai asa poate fi oprita defilarea raului.

Cei care traiesc in prezentul continuu sau in trecut tin Romania in loc defiland in mers de rac. A fi, pana la urma, european inseamna si asta: a te gandi mai mult la viitor, fara a uita totusi trecutul, avand curajul de a  te lasa mistuit de o idee.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8222 vizualizari

  • +4 (32 voturi)    
    DIATRIBĂ (Vineri, 10 mai 2013, 12:01)

    pointless man [utilizator]

    Nu scriu cu intenții vindicative ci pentru a exterioriza ceea ce am observat de multă vreme: așa-zișii intelectuali de elită ne fac un rău imens. Oriunde în lume politicienii sînt tentați de populism ― și mai abitir în România post-comunistă, moștenitoarea unei istorii tarate. Cînd nenumărați momîrlani famelici pupă cadavre (moaște), vînzîndu-și votul pentru un braț de lemne sau un kil de ulei, cînd BOR-ul strămoșesc e doar o colecție de escroci unsuroși, CINE ne poate îndruma? Cine ar trebui să reeduce cu răbdare și empatie acest sărman popor ? Să-i fie busolă prin oceanul evenimentelor ? Nu cei pe care Dumnezeu i-a dăruit cu niscai neuroni mai ageri ? La ce bun să fi citit mii de pagini dacă tot ce ai extras din ele se reduce la vorbe gongorice din care picură lichidul insipid al nimicului ?

    Nu am nimic împotrivă să ne tragem de șireturi cu Heidegger DACĂ am epuizat acțiunea ”dezinfectat latrinele din fundul curții”. ASTA au așteptat părinții sau bunicii noștri. Chiar mai mult decît pe americani.
    • +6 (30 voturi)    
      credinta in valori nu a distrus-o comunismul (Vineri, 10 mai 2013, 13:05)

      xjack [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Credinta in valori, in principii, in autenticitatea trairii nu a distrus-o comunismul. A fost distrusa in cei peste 20 de ani scursi de la Revolutie. Comunismul nu a fost nici pe departe la fel de destructiv pentru Romania cum au fost acesti 20 de ani de asa-zisa democratie.
      • +7 (11 voturi)    
        cand vom inceta sa dam vina pe comunisti? (Sâmbătă, 11 mai 2013, 15:34)

        endymion1 [utilizator] i-a raspuns lui xjack

        Au trecut aproape 25 de ani de la Revolutie, si noi tot pe comunisti dam vina pentru ca tara merge prost. Asta in conditiile in care toti cei care s-au perindat pe la guvernare au facut tot posibilul sa distruga orice mai functiona in tara asta si sa o transforme in piata de desfacere pentru straini. Ca sa nu mai vorbesc de felul in care televiziunile actuale indobitocesc populatia si mint cu o nerusinare care a depasit cu mult presa comunista. Cand ma uit la parintii mei, ii vad zdrobiti moral de Romania de azi, nu de Romania lui Ceausescu. Pentru lipsa de incredere in stat, in autoritate, in legi si reguli, poarta vina Iliescu si Basescu mult mai mult decat Ceausescu. Ei au reusit sa zdrobeasca speranta care renascuse dupa Revolutie si sa distruga orice credinta in valori si principii. 25 de ani de coruptie si incompetenta au distrus mai mult decat 45 de ani de comunism.
        • +1 (1 vot)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 12 mai 2013, 15:59)

          [anonim] i-a raspuns lui endymion1

        • 0 (0 voturi)    
          Sa uitam ziua independentei Romaniei (Duminică, 12 mai 2013, 19:08)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui endymion1

          Am o varsta care imi permite sa-mi amintesc de alti "internationalisti" care incercau sa ma faca sa uit ca sunt roman....
          I-am inlocuit pe cei care imi bagau in cap ca sunt cetatean al "lagarului comunist" si frate cu sovieticii, cubanezii, coreenii, chinezii...toti comunisti sadea pe atunci.
          Acum vine un Dan Tapalaga si intelectualii oranj si-mi cer sa uit ca sunt roman.
          Sunt doar european, zic ei....
          Domnule Tapalaga , de ce manipulati?
          1. Elevii nu au iesit la defilare obligati. Dovada chiar prezenta "subtire", 20-30 de la cate un liceu....deci doar cine a vrut.
          I-ati intervievat pe elevii participanti?NU.
          I-ati intervievat pe parintii lor? NU.
          2. profesorilor li s-a cerut sa aiba grija de elevii care participa la defilare. Este datoria lor, intra in fisa postului, sunt platiti pentru asta.
          Da, stiu ca va este scarba de nationalismul romanesc.
          Sunteti "cetetean european" si adept al cedarii de suveranitate catre UE. In curand toata.
          Sprijinirea unor tineri sa redescopere mandria nationala, istoria romanilor, este un lucru bun.
          Asa cum spunea si endymion1, avem nevoie de valori si principii.
          Patriotismul este o valoare esentiala unui popor.
          Este singura valoare care poate mobiliza o natie, un popor, poate duce la unirea generatoare de forta.
          Din cauza asta s-au basicat asa internationalistii basisti....
          O colonie nu trebuie sa aiba zi a independentei, doar ziua Europei.....
    • +13 (13 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 13:20)

      [anonim] i-a raspuns lui pointless man

    • +2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 17:57)

      [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      • +1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 18:16)

        [anonim] i-a raspuns lui

        • +2 (2 voturi)    
          DLE MOUCHA ! (Sâmbătă, 11 mai 2013, 13:07)

          pointless man [utilizator] i-a raspuns lui

          Vă stimez pe măsura comentariilor Dvs. Eu nu am făcut nimic mai mult decît să dezvolt una din zicerile lui Kant:
          „Nu putem ierta, niciodată, intelectualului cînd, în loc să cugete, cum îi este chemarea, începe să aiureze, căci în el stă singurul nostru sprijin pentru a pune stavilă, acolo unde este nevoie, aiurelilor imaginației.”
  • -17 (35 voturi)    
    hehe (Vineri, 10 mai 2013, 12:15)

    Mazeta [utilizator]

    „mâna de oameni care a interiorizat valori occidentale” - Traian & Mircea Băsescu, MRU, Elena Udrea, Monica Macovei, Vladimir Tismaneanu

    „cei nascuti pentru a conduce” - Elena Băsescu, Victor Ponta, Prigoana jr.

    „ceilalți să muncească din greu” - tu!
    • +9 (15 voturi)    
      intrebare (Vineri, 10 mai 2013, 12:45)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Prietene, este greu sa mimezi independenta de gandire ?
    • +13 (15 voturi)    
      Base (Vineri, 10 mai 2013, 13:37)

      Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu-mi amintesc de Base&co sa fi scos oameni la defilare...
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 18:17)

      [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

    • 0 (2 voturi)    
      mai sa fie (Sâmbătă, 11 mai 2013, 20:31)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      da tu nu obosesti niciodata? ca se pare ca raspunsul la ultima ta intrebare era mai corect "eu". obsesiile dauneaza grav sanatatii...
  • -21 (31 voturi)    
    ce sa zic (Vineri, 10 mai 2013, 12:19)

    antitot [utilizator]

    Dramatizati pentru o iesire la soare si aer curat.
    Profesorii ar trebui sa-si scoata mai des elevii la aer nu sa se planga de o banala defilare.
    Apropos dar daca defilari se fac in China si cumparam marfuri de la ei oare nu tradam valorile :occidentale",hai sa ni fim ipocriti.
    • +15 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 13:23)

      [anonim] i-a raspuns lui antitot

    • +7 (9 voturi)    
      Hai la defilare! (Vineri, 10 mai 2013, 17:49)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      ... daca tot vrem la aer (cat de curat e alta poveste)curand vine 23 august, apoi 7 noiembrie..
      Apropo, cum de s-a simtit nevoie de aer curat de 9 mai - Ziua Victoriei - sarbatoare infiintata de comunisti si nu de 10 Mai, vechia zi nationala a Romaniei?
  • -3 (11 voturi)    
    Educatia (Vineri, 10 mai 2013, 12:34)

    Dicu [utilizator]

    Aveti dreptate! Scoala a fost distrusa prin lipsa finantarii, acum e prea tarziu. Chiar daca ar veni bani in invatamant, "profesorii" de azi ar face tot ce stiu ei sa faca. Poate trebuie sa importam profesori, in special pentru scoala elementara unde incepe formarea caracterului. Apoi educatia se mai face si acasa, Scoala chiar " refacuta" nu poate concura cu educatia stramba facuta acasa. In sistemul japonez copilul e prezent in scoala cam toata ziua pentru ca influenta nefasta a unor parinti iresponsabili sa fie minima.
    • +15 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 13:28)

      [anonim] i-a raspuns lui Dicu

      • -1 (3 voturi)    
        Atunci asta e (Vineri, 10 mai 2013, 17:51)

        Kappa [utilizator] i-a raspuns lui

        Gradele inferioare care s-au muncit ca sa nu fie dezastrul total, s-o taie unde ma-sa vad cu ochii.

        Ce vorbiti de cerecetare? Trebuie sa stai in fata grupei sa-i indrumi pe cei mai inaintati si sa nu-i lasi pe cei mai slabi la innec.

        Ai, in conditiile astea timp de articole in reviste ISI?
        Vino aici, Eroule!

        Si-ntre timp sa creasca nuferi, sau magnolii care timp de treizeci de ani, cit spuneti Dvs, sa aiba grija de situatie.
        • +5 (5 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 18:15)

          [anonim] i-a raspuns lui Kappa

          • +1 (1 vot)    
            Domnule Profesor (Sâmbătă, 11 mai 2013, 9:08)

            Kappa [utilizator] i-a raspuns lui

            nu stiu daca-i dezertare sau nu.
            Asta v-o spune constiinta Dvs.
            Nu sint in masura sa judec si nici n-am chef.
            Problema e ca trebuie sa existe gunoieri si cineva care sa-nchida lumina.
            Si de-astia nu te legi.

            Si daca-mi permiteti, si va rog sa n-o luati ca pe-un afront: Conform invataturii Budiste, si nu sint budist, dac-ati atins perfectiunea in viata asta nu mai aveti treaba cu alta. Buda v-asteapta la sinul lui. Daca n-ati atins-o, viata ulterioara v-asteapta.
            Cu respect.
          • +1 (1 vot)    
            Domnule Profesor (Sâmbătă, 11 mai 2013, 16:49)

            Kappa [utilizator] i-a raspuns lui

            Eu v-am raspuns, dar, ca-n Capra cu Trei Iezi, cind s-asaza cumatrul pe chersin, "Ori chersinul a crapat, ori cumatru-a stranutat".
            Daca HN il cennzureaza si pe asta, nici o problema, Good Bye, HN!
            Pleaca unul, s-ar putea sa vina zece.
            Deci ma repet.
            Daca e sau nu dezertare, va spune constiinta Dvs. In astfel de situatii nu are nimeni caderea sa judece.
            In ce priveste restul. De gunoieri si de cei care trebuie sa stinga lumina nu se leaga nimeni intreg la cap.
            Cu stima.
            • +1 (1 vot)    
              Comentariu sters de utilizator (Duminică, 12 mai 2013, 15:53)

              [anonim] i-a raspuns lui Kappa

  • +11 (11 voturi)    
    mda (Vineri, 10 mai 2013, 14:27)

    vbeje [utilizator]

    "Trebuie sa treaca doua-trei generatii pentru a iesi din epoca fatarniciei."

    Asta ne spunem de pe la 1848 incoace, de pe cand ne-am gandit noi sa ne luam dupa moda occidentala. De atunci tot speram ca in 2-3 generatii, la nivel de gloata vom ajunge la nivelul lor.
    Si cateodata e adevarat, numai ca ei in alea 2-3 generatii au ajuns deja la altceva mai bun.

    Aveam 11 ani in '89 si abia cand am ajus la peste 28 am inteles ca in anii de dupa Revolutie am aruncat la gunoi tot ce am crezut ca tinea de comunism, fie ca era bun sau rau. In afara de mic, bere si gratar, nu mai avem baze pe care sa construim. Nu exista comunitati ("ba pe'a matii", sic!), nu exista valori, nu exista continuitate!
    Am avut un pic de noroc de perioada economica buna dintre 2000 si 2008 ca altfel eram acum rupti in coate si cu stomacul lipit de sale.

    Si nu e numai atata: la 20 de ani de "libertate" peste 98% din romani nu stiu sa creeze valoare. Nu numai ca nu stiu sa creeze valoare, nu au nici macar cea mai mica intentie sau cultura de a crea valoare. Peste 90% asteapta sa isi incaseze salariul (pentru ca i se cuvine, sic!) eventual pana cand o avea 65 de ani (nu care cumva sa il restructureze).

    Sistemele se schimba greu (sic!) dar din pacate am trecut de secolul vitezei in secolul informational. O retea de criminali a scos din bancomate 45 mil in 10 ore!!! Asta e viteza! Dar, lasa, sistemele se schimba greu! Ne mai trebuie 2-3 generatii...
    • +5 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 15:06)

      [anonim] i-a raspuns lui vbeje

      • +1 (1 vot)    
        mda2 (Vineri, 10 mai 2013, 15:56)

        vbeje [utilizator] i-a raspuns lui

        Hai sa ne ascundem dupa asta: daca tata n-a putut, de ce as putea eu... hmmm... destul de inteligent as zice...

        Iar 20 de ani e o perioada mare, pentru ca Romania n-a fost niciodata competitiva (poate doar in manualele romanesti de istorie). Dar in pofida faptului ca atunci cand nu ai nimic de pierdut ar trebui sa incepi sa faci ceva, noi nu numai ca nu facem nimic dar ne si lamentam pe tema asta. Si un bun exemplu e si articolul asta: scrie un nene destept Tapalaga un articol si 20 se lamenteaza pe tema lui (inclusiv eu), care in viata lor nu au ridicat nici macar un pai pentru a schimba ceva. Incep sa ma satur de web2.0 asta pentru ca nu ma ajuta cu nimic.

        Incerc sa ma trezesc si tare sper ca sentimentul asta va crea ceva bun si nu ma va adanci in lamentare...
        • +3 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 17:52)

          [anonim] i-a raspuns lui vbeje

          • +1 (1 vot)    
            mda4 (Luni, 13 mai 2013, 10:05)

            vbeje [utilizator] i-a raspuns lui

            De acord, insa trebuie sa punem barbia in piept si sa incepem sa tragem (... la caruta) nu sa ne lamentam. Si gata ies ca poate ma apuc sa trag (... la caruta) si eu...
  • -3 (13 voturi)    
    cum NE scoteau la defilare (Vineri, 10 mai 2013, 14:51)

    the [utilizator]

    eu inteleg o licenta poetico-literara ... dar Dl Tapalaga, la ultimele unu mai muncitoresc si dooshtrei agust de foc, nu avea inca 14 anisori ...
    chiar atata ura si suparare pentru patru-cinci ani de defilare, cinci ore nelucratoare, exagerat mi se pare ...

    in rest ... articolul ar fi ceva de capul lui, daca n-ar fi - caragialeste - si cu carne si cu branza ...
    am auzit de atatea ori reprosuri voalate referitoare la "generatia parintilor nostri" care si-a pierdut aia si ailalta si a ajuns de fecale cu morala si cu moralul, incat mi se face lehamite ...

    Nu, domnule Tapalaga, nu ne-am pierdut ideile si educatia morala primita de la parinti, ca pe-un briceag prin gaura buzunarului ...

    Dovada cea mai buna este aceea ca nu toti copii nostri sunt niste cocalari fara scrupule si fara printzipuri ... si ca degradarea oficiala a "sistemului"
    nu impiedica valorile spirituale sa se mentina si sa se dezvolte ...

    ar mai fi, dar nu voi sa ma lungesc :)
    • +3 (3 voturi)    
      mda3 (Vineri, 10 mai 2013, 15:57)

      vbeje [utilizator] i-a raspuns lui the

      aham! incep sa se vada perlele in rahat!
  • +5 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 18:09)

    [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    Cum? (Vineri, 10 mai 2013, 23:47)

    manfred [utilizator]

    Si atunci cind oameni din astia " cu valori occidentale" incercau sa reformeze sistemul public, ce ati facut? L-ati dat suturi. Nu ati sustinut procesul de reforma- doreati altceva. Pai aveti acum acel altceva. Fatarnicie placuta in continuare...
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 23:59)

      [anonim] i-a raspuns lui manfred

      • +1 (1 vot)    
        Corect (Sâmbătă, 11 mai 2013, 8:57)

        manfred [utilizator] i-a raspuns lui

        Sint de acord cu ceea ce spuneti. Ceea ce ma deranjeaza este modul in care acesti " mari formatori" de opinie nu accepta responsabilitatea unor evenimente pe care si le-au dorit si la succesul carora au participat.
        • +1 (1 vot)    
          Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 11 mai 2013, 19:27)

          [anonim] i-a raspuns lui manfred



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by