Cateva observatii despre Guvernul Voiculescu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 19 decembrie 2012, 21:29 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Guvernul Ponta II este, la o analiza atenta, Guvernul Voiculescu. Avatarurile sale politice - Liviu Dragnea si Crin Antonescu - stapanesc zonele financiare si de control din noul guvern rezultat dupa alegerile din 9 decembrie 2012. Victor Ponta a ramas sef in Guvern doar cu numele. Partidul, si asa controlat in mare parte de Drangea, trece acum in totalitate sub tutela sa. In mana secretarului general al PSD sta de acum biciul si zaharelul: dezvoltarea regionala si administratia. Va fi dispecer de fonduri europene, va imparti banii din administratie. Ambele sunt parghii eficiente de imblanzit baroni locali si lideri de filiale. Cine din partid se mai uita la ce zice Victor Ponta?

Premierului Victor Ponta ii raman schimburile politicoase de injuraturi cu Traian Basescu, ca sa nu incalce acordul predat liderilor europeni, si pozele facute la Bruxelles cu acestia din urma. Ponta a avut ocazia sa formeze o majoritate alternativa cu UDMR, sa-si consolideze astfel puterea dar a cedat presiunii baronilor PSD, ratand astfel ultima sansa de se elibera de troica raului Voiculescu-Dragnea-Antonescu.

Nu ca Ponta ar fi personajul pozitiv impiedicat sa faca bine de troica pomenita mai sus, dimpotriva. E un plagiator dovedit si un politician profund instabil. Insa scorul mare obtinut de USL in 9 decembrie a impus o realitate pe care nici Traian Basescu nu a mai putut sa o ignore. A trebuit sa-l desemneze pe Victor Ponta premier. Liderul PSD avea, am mai spus-o, doar doua optiuni: cu sau fara liberali la guvernare.
 
Un Guvern cu UDMR si fara liberali era singura solutie pragmatica, rationala in tentativa de a limita ascensiunea unei puteri abuzive, de a elimina unele influente nefaste asupra Romaniei. Erau opoi obligatoriu de izolat, prin trimiterea lor in opozitie, vocile violent anti-occidentale si anti-americane din politica romaneasca.  

Aceast tren a trecut, iar Ponta nu se va mai intalni curand cu alta ocazie de a castiga mai multa autonomie, de a-si consolida puterea uzurpata de Voiculescu&co si de a se scapa de situatia umilitoare de a fi pus la colt in studiourile Antenei 3 ori de cate ori deviaza prin initiative personale de la linia politica impusa de Dan Voiculescu.

Veti spune, poate, ca atribuirea titulaturii de "Guvern Voiculescu" este o exagerare. Voiculescu nu doar ca este parintele si ideologul USD, dar contributia sa in campanie a fost in mod evident importanta prin prestatia Antenei 3. Prin urmare, era logic si legitim, din perspectiva sa cel putin, sa revendice cat mai multa putere, direct sau prin politicieni foarte apropiati ca profil si mod de actiune. Apoi, ca Voiculescu influenteaza in mod clar guvernarea in functie de interesele sale s-a vazut limpede in ultimele zile ale Guvernarii Ponta, cand a impus modificarea legii CNA printr-o ordonanta botezata in mod sugestiv in presa "ordonanta Voiculescu".

Ponta avea posibilitatea sa-i limiteze influenta in noul cabinet intr-un singur mod: construind o majoritate fara el. Or, la cele mai mici manifestari de independenta (anuntarea oficiala a negocierilor cu UDMR imediat dupa inchiderea urnelor, discutiile cu Traian Basescu) Victor Ponta a fost pur si simplu executat la Antena 3 si adus la ordin in partid de baronii cu interese comune cu ale lui Voiculescu (Mazare, Nichita, Oprisan, Dragnea).

Si acum cateva observatii de continut: avem un guvern obez, departe de supletea promisa in campanie si cu probleme serioase de integritate. Fenechiu si Dragnea sunt trimisi deja in judecata si risca o condamnare in timpul mandatului. In mod normal, asta ar dauna imaginii guvernului.

La fel de bine, o eventuala condamnare ar putea fi utilizata ca si pana acum pe post de munitie in eterna lupta cu "justitia lui Traian Basescu", cu presedintele care "saboteaza mai departe guvernarea cu insitutiile controlate de el". Numaram apoi destule figuri compromise in diverse scandaluri publice: Banicioiu, Oprea, Sova, Nica.

Ar mai fi de notat ca Partidul Conservator a obtinut in realitate trei ministere banoase: agricultura, turismul si IMM-urile fiind topit intr-unul singur.  Ar mai fi de observat apoi ca ministerele de forta sunt la PNL, adica tot la cuplul Voiculescu-Antonescu: internele (Stroe), finantele cu ANAF cu tot (Chitoiu, adica Rusanu, adica garda veche), justitia (Pivniceru).

Unii spun ca Guvernul Ponta 2 arata a cabinet de tranzitie, ca e ceva provizoriu, menit sa dureze putin, cel mult pana la modificarea Constitutiei cand apele se vor limpezi si in interiorul USL. Daca PSD si PNL vor opera modificarea legii fundamentale in primele sase luni de guvenare, asa cum anunta Victor Ponta in campanie, vom afla daca functia de presedinte mai este o miza in 2014. Abia atunci vom sti  daca si in ce fel jocul politica se va reseta. Dar pana la modificarea Constitutiei e cale lunga.

Pana una alta avem un guvern Voiculescu, nu Ponta 2, cu sanse bune de a se mentine la putere cata vreme beneficiaza in Parlament de o sustinere de peste 60%. Sigur ca e o majoritate doar aparent solida. Potentialul ei de rupere exista si nu poate fi ignorat data fiind calitatea slaba a noilor parlamentari. Insa tocmai asta ii face si usor de manipulat si de subordonat intereselor unor grupuri restranse de la varful piramidei puterii.

Un rol important in mentinerea sau in prabusirea credibilitatii Guvernului Voiculescu (impropriu spus Ponta II) il vor juca doi factori cheie: unul extern, altul intern. Factorul extern inseamna accesul la finantare, cel intern este legat de justitie.

In martie expira acordul cu FMI si Comisia Europeana si se inmultesc semnalele ca noul Guvern va avea dificultati majore in a ajunge la o noua intelegere. 2013 se anunta oricum dificil din punct de vedere economic, asa ca blocarea accesului la resurse (imprumuturi, bani europeni) ar putea eroda rapid credibilitatea si sustinerea populara a noului cabinet.

La fel de importanta este functionarea justitiei. Mona Pivniceru a ramas ministru dupa esecul recrutarii unor profesionisti respectabili la sefia DNA si Parchetului General. Justitia plus alte institutii de verificare si control vor ramane singurele parghii capabile sa echilibreze cat de cat un sistem care tinde spre putere absoluta. Rezistenta acestor institutii in fata unor agresiuni inevitabile va fi iarasi importanta.

Daca Traian Basescu mai poate juca un rol politic, (semnarea protocolului de colaborare cu Victor Ponta este irelevanta), daca mai are capacitatea de a mentine institutii cheie in viata vom vorbi cu alt prilej. Este un subiect in sine, merita tratat separat. 

In lipsa unor institutii independente care sa limiteze si sa sanctioneze eventuale abuzuri ale noii guvernari, puterea nu va avea practic opozitie. PDL nu dispune nici de forta, nici de credibilitate cu lideri ca Vasile Blaga sau Elena Udrea, care viseaza cu voce tare sa preia sefia partidului.

In concluzie, in functie de cum vor evolua evenimentele in plan extern, de modul in care se vor raporta FMI, Bruxelles-ul si Washington-ul la  noua putere de la Bucuresti, in functie de supravietuirea unor institutii cheie din stat, in functie de modul cum se vor armoniza interesele PSD si PNL in privinta modificarii Constitutiei, vom sti daca noul Guvern este de tranzitie sau de cursa lunga.

In tot cazul, Victor Ponta pare astazi o simpla marioneta, un politician slab, sufocat de troica Voiculescu-Antonescu-Dragnea.
Cea mai pesimista perspectiva ar fi ca nici macar acesti factori nu sunt in realitate determninanti, cata vreme capacitatea de manipulare prin presa a celor care astazi detin puterea se mentine la cote alarmante.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















14355 vizualizari

  • +28 (48 voturi)    
    de parca printre politicien ar exista si unii buni (Miercuri, 19 decembrie 2012, 21:42)

    Catch 22 [utilizator]

    Ultima ta fraza suna asa: "capacitatea de manipulare prin presa a celor care astazi detin puterea se mentine la cote alarmante." De fapt Voiculescu are si al patrulea minister: Ministerul Propagandei (Berlusconizatorul). Totusi, pina acum propagandistii latraci au avut o sarcina simpla, trebuiau sa atace relele vrajmasului. De-acum incolo trebuie sa justifice hotiile stapinilor lor si asta e ceva mai greu. Sunt chiar curios ce vor avea de zis un Gadea, un Badea si aialalti :).
    PS: nu mai cred in solutii politice
    • +21 (33 voturi)    
      La treaba... (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:01)

      elj [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

      Imi este si frica sa imaginez ce va face guvernul Ponta acestei tari!
      • +4 (8 voturi)    
        Nu e greu de intuit (Joi, 20 decembrie 2012, 11:30)

        cristiroma [utilizator] i-a raspuns lui elj

        Infiintarea de noi ministere presupune

        * hotarari de urgenta pentru infiintare ministere
        * gasirea locatiilor si amenajare - cladiri, mobilier
        * angajare de personal - bine aici probabil ca isi trimite dl Dragnea toate secretarele din teritoriu
        * hartogarie - comenzi antete, stampile, bla bla bla.

        Nu e greu de intuit ca vreo trei-patru luni nu pot face nimic - nicio plata, nicio decizie. Cred ca le va lua vreo sase luni sa se dezmeticeasca fiecare ce responsabilitate are.

        Plus o gramada de bani dati pe toate lucrurile sus-amintite. Ar trebui cineva sa calculeze chestiunile astea si sa le impute. Vor ministere? Sa scoata bani din buzunar! Eu nu le vreau!
        • -2 (4 voturi)    
          nerespectarea votului (Joi, 20 decembrie 2012, 13:21)

          Goriot [utilizator] i-a raspuns lui cristiroma

          nu poate fi democratica, Chiar daca ACD a luat 32 %, USL, creatia a lui Voiculescu, a primit voturile anti-basescu nu pro-ponta.
          • +3 (3 voturi)    
            Off-topic (Joi, 20 decembrie 2012, 14:44)

            cristiroma [utilizator] i-a raspuns lui Goriot

            Vezi ca esti pe langa. Ce legatura are respectarea votului cu procedura de infiintare a noi ministere?

            Si ca sa iti raspund la problema:

            Numai un idiot cu creierul spalat de Antene s-a dus si a dat un vot anti-Basescu, in conditiile unor alegeri Parlamentare - fara nicio legatura cu presedentia.

            Dar nu e de mirare, tara geme de prosti. Dar numarul lor mare a luat pe toata lumea prin surprindere. Chiar si pe bucuresteni!

            Sa nu mai zic de uninominal ... pai daca puneau o maimuta acolo, si sigla PDL, ar fi castigat maimuta. Atata i-a dus mintea spalata!

            Don't get me started ...
      • -1 (11 voturi)    
        guvernul va face ce trebuie (Joi, 20 decembrie 2012, 12:06)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui elj

        Daca vom intra intr-o polemica despre ce este bine si ce este rau nu vom mai iesi din ea niciodata. Parerea mea este ca trebuie sa facem o observatie simpla: 1. Ce a facut TB, nu a fost bine. De ce? Fiindca 70% din alegatori au spus asta. 2. 70% dintre alegatori si-au investit increderea in Ponta si Antonescu (USL), ceea ce inseamna ca asta isi doreste Romania. Ponta si Antonescu fac exact ce era de asteptat, personal nu vad nimic surprinzator si sunt convins ca nici dl. Tapalaga nu este surprins de demersurile acestora. Eu stiu ca este mai comod pentru dansul sa ii considere pe cei care nu sunt de acord cu el slabi de cap si manipulati, dar tocmai asta este cheia democratiei, ca indiferent de conditie sa ai drept de vot. Parerea mea este ca Romania va merge inainte asa cum stie ea....
        • +2 (2 voturi)    
          70% nu sunt majoritatea romanilor (Joi, 20 decembrie 2012, 14:20)

          P.B. [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

          Afirmatia ca "asta isi doreste Romania" nu este adevarata. Cei 70 % sunt din cei ce s-au prezentat la vot.,adica vreo 6,5 milioane de oameni
          Acestia nu reprezinta majoritatea romanilor.
          Restul de 11 milioane de cetateni romani fie au votat impotriva USL, fie nu s-au prezentat la vot pentruca nu mai au incredere in nici un politician de pe scena politica din Romania .
          USL, Ponta, Antonescu sau Voiculescu vor trebuii sa se gandeasca si la ei
    • +11 (25 voturi)    
      Nici nu mai exista solutii politice (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:21)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

      Cu cine ai vrea sa faci un nou inceput?
      Ideal ar fi un intelectual din diaspora (nu Branza , ca nu mai pot auzi atata prostie ,de cine a fost el ales??) ,sunt destui intelectuali romani in diaspora care au facut cu adevarat ceva din viata lor.Din tara? Pe Mazare? Ma rog ,dupa asanumita revolutie ar mai fi fost alternative.Acum nu mai sunt. Doar clovnii astia de doi lei care sunt acum la putere.Trist.Jalnic. Meritat??
    • +25 (37 voturi)    
      Poporul a inghitit porcul!!! (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:33)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

      Sa vedem in cat timp il vomita...!
    • -13 (19 voturi)    
      am incredere in guvernul Ponta (Joi, 20 decembrie 2012, 10:31)

      peluzar [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

      Eu am incredere in guvernul Ponta si in masurile pe care le va pune in aplicare. Restul, sunt vorbe aruncate in vant.
      • +4 (6 voturi)    
        mircea (Joi, 20 decembrie 2012, 12:25)

        mircearh [utilizator] i-a raspuns lui peluzar

        Sa te intreb obiectiv, ai macar 2 motive tehnice pentru increderea asta ?
        • -6 (8 voturi)    
          desigur (Joi, 20 decembrie 2012, 13:23)

          Goriot [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

          Bouc si Ungureanu sunt 2 motive tehnice pro-ponta care editeaza perfect fraze intregi. Ale lui basescu.
    • -6 (10 voturi)    
      voiculescu e un partener al lui crin (Joi, 20 decembrie 2012, 11:33)

      soldepace [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

      si al usl. nu comanda el ci vine cu parerile sale
    • -4 (10 voturi)    
      Pe Voiculescu vad ca-l faci... (Joi, 20 decembrie 2012, 11:39)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui Catch 22

      ... Berlusconizatorul! Ciudat! Fiindca Berlusconi a fost unul dintre cei mai buni si apropiati prieteni ai lui Basescu. Dar nu ar fi o noutate ca Basescu sa se dezica de vechii prieteni. In al doilea rand fiindca acelasi Voiculescu a fost cel care l-a salvat pe Basescu inca de la inceputurile sale in noua functie, in 2004, cand fara ajutorul lui (nu uita, s-a dus noaptea la el, la sediul Crescent si au semnat, ghici?, un pact!), nu ar fi reusit sa aiba majoritate-n Parlament...
      • 0 (0 voturi)    
        Moahhh (Joi, 20 decembrie 2012, 15:22)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        ...dar cum le stii tu pe toate.Prieten cu Berlusconi...
        dar ce , ai fost de fata la BungaBunga?
        • -1 (1 vot)    
          Ha, ha, ha... (Joi, 20 decembrie 2012, 17:51)

          finutza [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

          ... ce minte scurta aveti! Cand nimeni nu-l baga in seama pe Basescu, atunci cand Sarkozy mai-mai ca nu scapa de agasantul presedinte roman, cand ceilalti participanti il ignorau, Basescu a putut sa dialogheze doar cu Viktor Orban (prietenul sau de asta-vara, nu poti nega) si cu... Berlusconi!. Iar dintre premierii Europei, cine crezi ca ne-a vizitat de cele mai multe ori in mandatul Basescu?
  • +22 (30 voturi)    
    câteva păreri (Miercuri, 19 decembrie 2012, 21:52)

    corvus coraX [utilizator]

    1. Ponta este șantajabil. Nu cred că este tipul de individ care să fie transformat în mop la Antena 3 fără niciun fel de replică.

    2. Constituția specifică clar ce se întâmplă cu miniștrii trimiși în judecată. Sunt imediat demiși de către președinte. Dacă președintele nu face asta, încalcă constituția. Avem două cazuri în guvernul Felix: Dragnea și Fenechiu.

    Dragnea este Marele Excavatorist care sapă cu zor la baza lui Ponta (mânuit dibaci de Felix, Antonescu & baronii).

    Presupunere: Ponta, șantajabil, nu se putea opune fățiș la ce i s-a impus (oricum este acum doar o marionetă, ar fi intersant de știut dacă mai are vreo putere în PSD). Dar, se poate opune președintele. Perfect Constituțional. S-ar putea ca fiecare să știe asta și chiar să colaboreze în acest sens.

    Demiterea lui Dragnea și Fenechiu schimbă complet datele problemei. Antena 3 sare în capul lui Băse dar Ponta va ridica nevinovat din umeri. O suspendare în acest moment o văd imposibilă. Oricum va fi respinsă de către populație.
    • 0 (4 voturi)    
      Daca e cum spui tu, de ce... (Joi, 20 decembrie 2012, 12:06)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      ... Basescu l-a mai desemnat? Fiindca a promis ca cine se incadreaza la ce spui tu (1 si 2), nu indeplinea conditiile, le-a enumerat inainte de 9 decembrie. Atunci, inseamna ca Basescu nu-si respecta angajamentele, cuvantul dat in fata alegatorilor, inseamna ca-si incalca propriile criterii, inseamna multe...
  • +30 (40 voturi)    
    Ati mintit poporul cu televizorul ! (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:12)

    Andra99 [utilizator]

    Domnule Tapalaga, acum 23 de ani ca si acum, au ajuns la putere cei care au detinut puterea asupra televizorului. Atunci Iliescu, acum Voiculescu. N-am invatat nimic in acesti 23 de ani! Cel care acum 23 de ani inchidea usile bisericii in fata tinerilor urmariti de represiune este astazi socrul prim-ministrului. Dumnezeu sa ne aiba in paza !
    • +14 (16 voturi)    
      votat (Joi, 20 decembrie 2012, 9:36)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      la noi din 1990 si pana astazi a votat televizorul, nu romanul, daca usl, punea un candidat, criminal in serie, pe acela il vota, suntem o societate bolnava
  • -4 (20 voturi)    
    de acord cu Catch! (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:20)

    ovidiu35 [utilizator]

    In opinia mea solutia nu mai este politica, au acaparat statul.Solutia este secesiunea : Transilvania si Banatul sa se rupa de Hotzomania! Sa nu le mai platim taxe la infractorii din guvernul si parlamentul de la Bucuresti.West Romania in UE, Est ROmania in MUE (RUsia)!
    Zilele lui Basescu la Cotroceni sunt numarate, dorintza de razbunare este imensa, Nastase ii tine un pat cald acolo la Jilava.
    Marea problema a acordului de coabitare este ca Basescu nu i-a cerut demisia in alb Plagiatorului!Asa nu are nici parghie sa il execute cand derapeaza, alcatuirea guvernului este prima proba de deraiere, conform acordului ar trebui o comisie de mediere...
    • +4 (6 voturi)    
      udmr (Joi, 20 decembrie 2012, 9:39)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      le dau un sfat la udmr, daca vrea autonomie, atunci sa apeleze la romanii ardeleni, nu la usl, prin participarea la guvernare
  • -16 (28 voturi)    
    Unde (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:23)

    robin_hood [utilizator]

    sint portocalii aia care se bateau in piept acum nici 1 an?Boc sta pitit pe un scaun cald dupa cum l-a incalzit vreme de 3 ani, Base nu poate spune nimic fiindca a inghitit un porc, Udrea viseaza in continuare, restul incearca sa pape de la usl.
    Va lamentati degeaba, acesta este rezultatul guvernarii portocalii care a avut in fata doar interesul lor personal, nicidecum viitorul tarii.
    Pdl-ul a incercat sa cistige teren dupa ce si-au trintit guvernul crezind ca astia de la usl isi vor pune fringhia singuri in 7-8 luni de guvernare, insa s-a vazut acum cit ura si dispret s-a adunat in 3 ani contra lor.
    • -17 (25 voturi)    
      soparle propagandistice marca Tapalaga (Joi, 20 decembrie 2012, 1:09)

      busola [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

      Basistii au ramas cu aceeasi tactica dovedit castigatoare la vremea ei, ulterior falimentara, o propaganda ieftina de lupta pentru a accede la putere: Basescu- omul bun, incarnarea calitatilor, principiul binelui national- in opozitie cu Adversarii- moguli, penali, incarnarea defectelor, principiul raului national si universal.

      Problema lor cea mai mare este insa lipsa de valoare. Mafia basista este inferioara celei adverse, securistii ei sunt inferiori celor care sustin USL, guvernele lor au fost atat de proaste ca lumea a ajuns la banuiala ca pana si un guvern de maimute ar conduce mai bine tara.

      Bineinteles ca si la mintit poporul cu televizorul sunt niste caraghiosi. Burtieristii B1 sunt inferiori celor de la A3.

      Nu vor capitaliza prea curand greselile guvernarii Ponta atata timp cat nu prezinta o alternativa credibila. Pana nu vor inventa un personaj incontestabil care sa orbeasca electoratul si astfel sa ascunda fanatismul si egoismul politrucilor portocalii vor guverna etern in lumea paralela a umbrelor.
      • +6 (6 voturi)    
        iutat (Joi, 20 decembrie 2012, 9:41)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui busola

        a iutat de penalii , puscariabilii, securistii si cei patati din guvern si parlament
        • -3 (3 voturi)    
          Te joci usor cu cuvintele (Joi, 20 decembrie 2012, 12:11)

          finutza [utilizator] i-a raspuns lui cotora

          Cine e penal? Arata unul condamnat! Cine e puscariabil? Ce inseamna "patat", Iar securisti... sunt mai toti cei care au peste 40-45 ani, la toate partidele (la PDL obligatoriu toti). Adu-ti aminte de Iacob-Ridzi cum era tratata si aparata, ca sa dau un singur exemplu...
          • -1 (5 voturi)    
            Evolutia (Joi, 20 decembrie 2012, 14:30)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

            Ai probleme de memorie. Si probleme mai grave de logica. De ce-ar fi plecat Ridzi din PDL daca ar fi fost aparata?!

            Cauta si prin alte exemple. Cit timp poti evita mental imaginea justitiei care lucreaza cu rezultate practice, nu cu baloane de presa?!

            Tu faci vreo diferenta intre presa si realitate?! Iti verifici vreodata informatiile?! Da-le incolo de pareri! Daca realitatea le contrazice, nu te bloca in erori. Evolutia mentala e in primul rind in favoarea ta, nu a oponentilor.
            • +2 (2 voturi)    
              Mi-aduc bine aminte cum a fost... (Joi, 20 decembrie 2012, 17:58)

              finutza [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

              ... cu Ridzi. PSD si PNL s-au retras de la sedinta pentru a arata ca alesii de la putere (care oricum aveau majoritatea) o vor apara pe colega lor Astfel se demonstra ceea ce era de demonstrat, ca vor vota impotriva ridicarii imunitatii. Si... iti amintesti ce-a fost, ca eu... am uitat!
          • -1 (3 voturi)    
            ? (Joi, 20 decembrie 2012, 14:40)

            cotora [utilizator] i-a raspuns lui finutza

            dragnea si fenechiu, are dosare penale, ce exemplu cu ridzi ?,cand a fost vorba de ridicarea imunitatii parlamentare, usl, nici nu a fost prezent, ministrul de la educatie are sub 40 de ani si a fost informator al securitatii, baniciou, patat moral(prostitutie), apropos de tot acestia, usl are la activ, numai in parlament, 27 de persoane dubioase din diverse motive, voi usl, daca puneati un candidat, criminal in serie, oamenii si pe acela il vota !
            • +1 (3 voturi)    
              Mare noroc pe opozitie... (Joi, 20 decembrie 2012, 17:54)

              finutza [utilizator] i-a raspuns lui cotora

              ... cu oameni culti, ca tine, si nu prosti de-ai celor de la guvernare, care voteaza criminali!
          • -1 (1 vot)    
            "la PDL obligatoriu toti"? (Joi, 20 decembrie 2012, 22:26)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

            Chiar obligatoriu? Chiar toti? Mai lasa de la tine. Macar unu. Ce zici de Udrea? Am auzit multe despre ea dar chestia asta securista inca nu. Ce zici mai lasi de la tine?
      • -1 (1 vot)    
        soparle propagandistice marca USL (Joi, 20 decembrie 2012, 22:17)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui busola

        Chiar vedeti in Tapalaga un asa mare pericol pentru obiectivele voastre? La citi sunteti pe aici si la cit de asemanatoare ideile cam asa pare.
    • +4 (4 voturi)    
      castigat (Joi, 20 decembrie 2012, 9:38)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

      daca a castigat usl, la asa un scor, nu inseamna, ca face ce vrea, sunt niste reguli, legi, constitutie, daca asa pui tu problema, este grav
      • -4 (4 voturi)    
        ... (Joi, 20 decembrie 2012, 11:37)

        GabrielMihai [anonim] i-a raspuns lui cotora

        inseamna ca poporul roman s-a saturat de piratul de basescu, de oligofrena de udrea si de aghiotantul boc :)
        • +2 (2 voturi)    
          problema (Joi, 20 decembrie 2012, 12:01)

          cotora [utilizator] i-a raspuns lui GabrielMihai

          daca asa pui problema, iti dau sfat, mutate in coreea de nord
        • +3 (3 voturi)    
          anarhie (Joi, 20 decembrie 2012, 12:38)

          cotora [utilizator] i-a raspuns lui GabrielMihai

          daca vrei sa scapi de basescu, nu mai trebuie sa respecti constitutia, legile tarii ?, doresti anarhie ?, ti-a spalat bine creierii cei de la antena 3
  • -15 (27 voturi)    
    si incetati sa mai .......................... (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:32)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Cind fosta opozitie (USL) striga in gura mare "guvernul lui Basescu in sus", "guvernul lui Basescu in jos", probasistii de atunci (si inca de azi) strimbau din narine ca e doar bascalie politica. Acum, un jurnalist cu state vechi basiste lanseaza o eticheta noua pentru guvernul Ponta2: guvernul lui Felix. Ce i se cuvine unuia i se cuvine si celuilalt?
    Cit despre aspectele criticabile ale noului guvern, sint puzderie. Dar cita vreme voi constata cronicizarea hotnius in probasism, nicio vorba... O sa-ti tin criticile pentru mine. Partea ingrijoratoare e ca, asa cum se prezinta scena poltica, o sa avem mari probleme cu "checks and balances", vorba lui Barosso...
  • +16 (24 voturi)    
    naivi (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:34)

    cotora [utilizator]

    suntem naivi daca credem ca acest guvern va face ceva bun pentru romania si sa nu fure, ptr ei,clienti politici, etc
  • -20 (30 voturi)    
    don sef respectati deontologia profesionala (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:36)

    tepes [utilizator]

    Domnule Tapalaga sinteti un om rau,eu asa cred.Trebuie sa admiteti ca nu mai sinteti in campanie electorala,desi nu artrebui sa fiti de partea nici unui partid,doar de partea poporului,de care dv.sinteti departe (ani lumina)nu-i asa domn ziarist?
    • -4 (14 voturi)    
      Minus ++ (Joi, 20 decembrie 2012, 0:23)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      Dl. Tapalaga este pur apolinic in apel.
      • -5 (15 voturi)    
        lasa ca e Basescu dionisiac (Joi, 20 decembrie 2012, 1:30)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        ..si uite asa se completeaza de minune!
        • 0 (0 voturi)    
          :)))))))))) (Joi, 20 decembrie 2012, 15:20)

          the [utilizator] i-a raspuns lui busola

          citeste apolitic :)))
          si n-o mai lua razna printre viile grecesti :)))
    • +3 (5 voturi)    
      Pentru Teoes(utilizator) (Joi, 20 decembrie 2012, 10:53)

      chiaburu [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      Mai tepes draga ,dupa cum glasuiesti parca esti din cei cu ochii albastri!
      Am omare,mare CURIOZITATE sa aud parerea ta despre marii ziaristi dela A3!
      Sunt un pensionar de peste 78 ani si am trait tot binele facu de partidul comunist ajutat si sustinut de gloriasa securitate din care provin multi din cei care au populatusl!
      Iti astept raspunsul!
      Multumesc mult anticipat.
    • -1 (1 vot)    
      Dementa (Joi, 20 decembrie 2012, 14:43)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      Si care-i avantajul daca s-ar apropia de ideologia poporului uslamist? Ce bunastare promovati voi? Aia din marirea salariilor si pensiilor? Promisiunile electorale pentru 2013, 2014, 2015, 2016, ...?!

      Traiti intr-o lume nebuna. Ceausescu ne obliga sa spunem ca traim fericiti sau sa tacem fericiti. Voi uslamistii ne impuneti sa admiram visul vostru de prosperitate din pixul promisiunilor. Dar sinteti LA PUTERE!!! Aduceti prosperitatea, repede sau incet, cine va impiedica?! Ce va pasa de comentariile noastre?! Alegerile au trecut. Acum aveti doar sa va demonstrati abilitatile. Pina la proba contrarie, ramin la parerea cuminte ca sinteti dementi.
  • +19 (27 voturi)    
    ok (Miercuri, 19 decembrie 2012, 22:50)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    din pacate, aveti dreptate...poporul grobian,las si inapoiat al romaniei, educat si crescut in epoca de aur, a invins in cele din urma! vai de cei care au invins insa!atat pentru invingatorii adevarati, din varful piramidei, unde resursele pentru furat s-au diminuat destul de mult si unde vor trebui sa muste ca niciodata pana acum pentru un os, cat si pentru "invingatorii" de carton, poporul, care isi va lua inca o flegma si un par pe spate fix pe masura guduraseniei sale ancestrale.stapanilor nu le plac sclavii decat in genunchi!
    • -11 (17 voturi)    
      Un popor nerecunoscator (Joi, 20 decembrie 2012, 2:10)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Oameni mult prea mici pentru lideri atat de mari...

      Cand poporul l-a votat pe Basescu si pe PDL era un popor "demn" si "inteligent". Cand s-a razgandit a devenit brusc "grobian, las si inapoiat".
      • +2 (4 voturi)    
        Te simti? (Joi, 20 decembrie 2012, 10:07)

        aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        ....
      • +6 (8 voturi)    
        gresesti (Joi, 20 decembrie 2012, 10:23)

        Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Cand poporu' l-a votat pe basescu a votat contra lui nastase. "Demn", nu a fost niciodata. Mereu a votat contra. Si a facut-o de atatea ori incat a ajuns sa voteze si manechine de plastic. Din cauza asta am ajuns sa ne vedem inapoiatii. Ei au existat dintotdeauna, doar ca nu-i observam prea bine pana acum.
  • +19 (25 voturi)    
    ministerul (Miercuri, 19 decembrie 2012, 23:15)

    dasgiga30 [utilizator]

    cei de la ministerul propagandei in principiu au 3 lucruri de facut:
    1.cand nu au un subiect de presa relevant o sa gaseasca ceva sa il mai atace pe Base si Udrea
    2.o sa vegheze atent sa nu derapeze Ponta zis si Plagiatorul de la ordinele Varanului,s-a vazut in ultimele zile ce a patit daca nu a respectat ordinele
    3.probabil o sa arate ce eficienta e guvernarea Ponta si cum curge lapte si miere in tara datorita guvernarii USL....
  • -8 (16 voturi)    
    GUVERNUL DORIT DE ROMANI (Joi, 20 decembrie 2012, 0:05)

    dincannes [utilizator]

    Aveti dreptate, va fi sigur mai bine, domnule Tapalagà II.
    Era si cazul; prea erau multi borfasi.
  • -11 (23 voturi)    
    vaaaaiii... domnu' Tapalaga... (Joi, 20 decembrie 2012, 0:34)

    Codruta N [utilizator]

    Dar se poate? Sa zici ca fondurile europene sunt "parghii importante" si ca Ponta "nu mai reprezinta nimic" din aceasta cauza ar fi echivalent cu a zice ca pe vremea lui Boc el "nu reprezenta nimic" si ca in realitate sforile le tragea Udrea... samd... Pai, frumos e sa ziceti asa un lucru urat despre Boc (si Udrea), domnu' Tapalaga? >:
  • +7 (11 voturi)    
    deci... (Joi, 20 decembrie 2012, 1:50)

    mahabaratan [utilizator]

    ...mult succes guvernului Felix-Papandreu!!!!
    • -4 (4 voturi)    
      haha (Joi, 20 decembrie 2012, 11:36)

      GabrielMihai [anonim] i-a raspuns lui mahabaratan

      cu siguranta, guvernul actual v-a avea mai mult succes fata de cel precedent, condus de boc - udrea - mru :)
      • 0 (0 voturi)    
        da...daaa..... (Joi, 20 decembrie 2012, 22:10)

        Cucucveaua [utilizator] i-a raspuns lui GabrielMihai

        FOAIE VERDE DE DUDAU,
        O SA VA FIE SI MAI BINE...
        FOAIE VERDE DE URZICI,
        O S-AVETI SALARII MAAAAARI!!!

        UE si FMI o sa taie fondurile,- langsam aber sicher (incet dar sigur), pt. ca guvernele occidentale trebuie sa raspunda in fata platitorilor proprii de impozite si nu vor risca de dragul panacotarilor din RRomania, sa piarda propriile alegeri. Nemtii deja vocifereaza de ani buni pe problema asta pt ca, cei mai multi bani din fondurile UE, provin din Germania...
        Rezultatul?
        Ca sa-si respecte promisiunile, supusii lui Felix, vor creste salarii si pensii, iar in acelasi timp vor dubla taxele si impozitele. eventual vor mai inventa si taxe si impozite noi.... si sa nu uitam ca vor desfiinta asigurarile de sanatate... o sa veniti toti si mai dihai decit pina acum, cu bani de-acasa.... o sa va fie dor de usl-istilor de spaga data medicilor, pe vremuri... totul a inceput cu 100 de lei, cu cartusul de Kent si cu punga de cafea.... si cursul a fost in continua ascensiune... acum nu mai ajunge doar atit.... si trendul (cum e acum la moda sa se zica) continua sa fie crescator.
        Facem pariu?
  • +15 (17 voturi)    
    E foarte clar (Joi, 20 decembrie 2012, 4:27)

    Kepler [utilizator]

    ca populatia va avea mult de suferit. Va fi frumos: vor iesi in strada chiar cei care i-au votat!
    • +11 (13 voturi)    
      nu o sa iasa nimeni in strada (Joi, 20 decembrie 2012, 9:32)

      greenforest [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Nu or sa iasa, deoarece va fi greu sa recunoasca ca au gresit votandu-i.
      Chiar daca le va fi mai greu, o sa fie de vina tot Basescu si probabil si imperialistii astia din occident, ca nu ne mai dau bani. Ca noi meritam sa primim bani. Ni se cuvin.

      Cum mai ziceam: 60% au votat cu speranta ca primesc ceva. Nu conteaza de la cine, nu conteaza cum, nu coneaza daca ii merita. Doar sa primesca ceva.

      Numa bine
      PS: nu uita ca PSD a avut o strategie si o implementare excelenta in campanie. L-au facut pe Blaga sa nu faca campanie, si ei s-au concentrat pe votul impotriva lui Basescu. Nu impotriva ARD-ului. Daca campania se baza impotriva ARD-ului, probabil ca ARD-ul ar fi facut un scor mai bun, le faceau reclama. Si paote nu mai faceau ei guvernul. Crezi ca nu facea alianata ARD-ul cu PPDD? si nici cu UDMR, crezi ca nu fugeau cativa din USL in cealalta barca?
      Parerea mea.

      Numa bine
  • +11 (13 voturi)    
    Ponta!!! (Joi, 20 decembrie 2012, 9:01)

    MirceaIo [utilizator]

    sa vedem ce fonduri va mai distribui Dragnea! E posibil sa se sezizeze si cei din Europa si sa le taie macaroana. Cum sa pui un individ ca Liviu Dragnea sa gestioneze fondurile europene!!???Ponta face jocurile lui Voiculescu. Putea sa se dezica de el dupa alegeri, cum s-a dezis de UDMR. Nu spuneau ei ca un acord politic=0?Ponta va ramane in istorie ca cel mai slab premier, barbatul lui Daciana, fiica lui I. Sarbu, toti parlamentari.
  • +6 (10 voturi)    
    Supra aprecierea lui Ponta (Joi, 20 decembrie 2012, 9:20)

    greenforest [utilizator]

    Domnule Tapalaga,

    Il supra apreciati pe Ponta. Din punctul meu de vedere, el nu este decat un catelus, care latra, canta si deanseaza, precum zice Iliescu, Nastase si Hrebenciuc.
    Zic asta datorita comportamentul si declaratiilor lui contradictorii de la o zi la alta. Adica el nu are o idee a lui. Cand este intrebat despre ceva, zice ce ii trece prin cap. A doua zi, stapanii ii cer sa nu mai se gudure ci sa latre, iar el se conformeaza. Nu cred ca Ponta conduce PSD-ul, ci tot cei 3 de mai sus.

    Ati vazut un catel suparat pe stapan, care ii cere sa latre si apoi sa ataca? Eu nu. Catelul este fericit ca i-a facut stapanului pe plac, iar apoi sa sa isi primeasca jucaria de ros, si poate cine stie, mai primeste si ceva os de ros.

    Sau decat catel, poate ca i se potriveste mai bine bufonul regelui. In cazul nostru regele sta in spatele tronului si ii sopteste ce sa zica si cum se se strambe. Cand regele atipeste, il vedem pe bufon in toata splendoarea lui, face glumite, tumbe si se stramba. Asta stie el sa faca cel mai bine. Eu asa imi explic comportamentul lui.

    Numa bine.
  • +11 (13 voturi)    
    "Ar mai fi de notat ca......" (Joi, 20 decembrie 2012, 10:14)

    Gladiatorul [utilizator]

    N-ar mai fi nimic de notat, domnule Tapalaga. Suntem sugrumati de tagma celor mai flamanzi jefuitori din cati s-au perindat la putere in Romania ultimilor 23 de ani. Nu va interveni nici FMI-ul, nici Bruxelles-ul, nici macar USA. Si dumneavoastra sugerati o presiune a maselor "supte" pana la os. Tot prostimea sa iasa in strada? Sugerez prostimii sa suporte anarhia ordinara impusa de Iliescu si Brucan si purtata 23 de ani pe culmi de "progres si civilizatie" de catre toti urmasii lor si ai lui Ceasca, sa-si manance unghiile dar sa nu mai iasa in fata gloantelor, ca in '89. Ce am facut in '89 daca am iesit cu piepturile goale in fata USL-asilor Ceausisti? Ati vazut cohortele de "revolutionari" facuti de FSN, PNL, PDL cum se strivesc dupa "drepturi" pe care le viseaza vesnice? Unde suntem fratilor dupa 23 de ani? Sa le fie rusine in corpore acestor jalnici-netrebnici care conduc Romania de mai bine de doua decenii.
  • +6 (8 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 20 decembrie 2012, 11:03)

    Erasm [anonim]

    • -5 (5 voturi)    
      nu poate... :D (Joi, 20 decembrie 2012, 11:56)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      E in "serviciu comandat" ;)
  • 0 (2 voturi)    
    Oaauu... (Joi, 20 decembrie 2012, 19:37)

    dragoshenko [utilizator]

    Ce rau e guvernul Ponta! Sau Voiculescu dupa d-l Tapaliga.
    Bine ca Boc 100 (sau Basescu, nu?) a fost cel mai bun guvern.
    Ttt, ce va mai doare lume!
  • 0 (0 voturi)    
    ce este relevant pentru Dan Tapalaga (Vineri, 21 decembrie 2012, 1:48)

    mihailstanciu [utilizator]

    O analiza este cu atat mai buna cu cat contine mai putine sentinte.Nu e cazul analizei lui Tapalaga.Locurile comune(importanta electorala a antenei 3,,alianta baroni psd-voiculescu-antonescu,
    irelevanta prezidentiala)sunt prezentate axiomatic si
    ditirambic,desi sunt evident conjuncturale si sortitedestramarii.PSD va reactiona c urand la mofturile liberale.Antonescu se autodistruge accelerat.Relevanta antenei 3 in peisajul politic romanesc tinde sa devina din determinanta,caricaturala.Raportul MCV si acordul
    ratat cu fmi vor sapa adanc credibilitatea guvernului pe plan international,fie el ponta 2,voiculescu 1 sau
    o rice alta denumire vreti sa-i dam.Acordul "irelevant" Ponta-Basescu ofera presedintelui parghile necesare si suportul extern pentru a-si continua bataliile.Cheer up,dle Tapalaga.Pesimismul dvs desuet a fost rareori confirmat.Sarbatori fericite!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version