Cu sau fara liberali la guvernare

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 17 decembrie 2012, 14:54 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Traian Basescu l-a desemnat, luni, 17 decembrie, pe Victor Ponta la functia de premier desi a sugerat mereu in campanie ca nu o va face. Era, totusi, perfect constient ca nu va avea incotro in fata unei majoritati clare obtinute de USL dupa alegerile din 9 decembrie. Multi l-au crezut atunci pe cuvant. La un scor mai mic, presedintele mai avea spatii de manevra si, poate, un plan B. Asa, rolul sau s-a incheiat repede, insa ar fi o graba sa fie declarat invins. Sigur ca presedintele iese prost. Leul de la Cotroceni care ragea fioros inainte de alegeri sfarseste prin a scoate un mieunat penibil, exact ca pisicul de care radea mai deunazi. Acum, a venit randul pisicului sa faca pe leul.

Victor Ponta are la dispozitie zece zile pentru a forma noul guvern si cateva variante mari si late: cu UDMR dar fara liberali; fara UDMR dar cu liberalii; si cu UDMR, si cu liberalii. In realitate, marea optiune de ordin pragmatic este: cu sau fara liberali la guverare?

Argumente in favoarea eliminarii PNL din viitorul Guvern:
  • PSD formeaza viitorul Guvern aruncand ceva firimituri UDMR, cu sustinere parlamentara de la PPDD, parte din PNL si eventual PDL (tacita), ceea ce-i ofera posibilitatea sa pastreze aproape intreaga putere pentru sine. Asta se traduce in mii de functii la nivel local, contracte, acces la resurse care ar indestula baronii PSD.
  • Victor Ponta isi consolideaza puterea interna, aducand PSD in situatia in care l-a lasat Adrian Nastase in urma cu opt ani: guvernand aproape singur.  
  • PSD se legitimeaza in fata occidentului, eliminand de la putere un partid si niste lideri (Crin Antonescu, Dan Voiculescu) virulent anti-UE si anti-americani. (Presedintele Comisiei Europene, Jose Durao Barroso i-a felicitat pe Victor Ponta si PSD, nu USL-ul). 
  • Limitandu-se la o guvernare cu UDMR, Ponta calmeaza Bruxelles-ul, speriat ca Romania risca sa calce pe urmele Ungariei, evitand "modelul Victor Orban": o putere discretionara, gata sa calce in picioare totul.
  • Liber de contractul USL, Victor Ponta poate pretinde pentru PSD functia de presedinte in 2014.
  • Premierul poate guverna mai eficient, iesit de sub eternul santaj politic exercitat de Dan Voiculescu, cu o capacitate mai mare de a impune o viziune si o ideologie. Aliantele se dovedesc in Romania puternice in opozitie, dar slabe la guvernare (eterna lupta pentru impartirea prazii, obiceiul de a arunca vina pe partenerul de alianta pentru esecurile guvernarii etc).  
  • Lasand justitia independenta, ceea ce va fi mai dificil intr-o combinatie cu PNL si Dan Voiculescu, Victor Ponta nu are decat de castigat: scapa in timp de mai toti adversarii politici interni si externi la fel cum s-a intamplat cu Adrian Nastase. Acest lucru nu garanteaza insa ca PSD, instalat de unul singur la putere, va exercita mai putine presiuni asupra justitiei cum a facut-o deja in repetate randuri.
  • Un PNL scos de la guvernare il va decapita rapid pe Crin Antonescu de la sefia partidului, scotandu-l astfel definitiv din cursa pentru Cotroceni ravnita de PSD.
Argumente impotriva eliminarii PNL din viitorul Guvern:
  • USD are o datorie fata de o parte semnificativa din electorat care a crezut in aceasta alianta. Prin urmare, Victor Ponta are obligatia de a respecta proprii alegatori (chit ca alegatorii pesedisti n-ar suferi prea mult daca se vor separa de liberali).
  • Cativa baroni influenti (Dragnea, Mazare, Oprisan) prefera alianta cu liberalii si se declara impotriva guvernarii alaturi de UDMR deoarece USL le garanteaza linistea visata (mai putine anchete). Pierderea sprijinului baronilor ar putea insemna oricand pierderea partidului si implicit a pozitiei de prim-ministru.
  • Impreuna cu PNL, PSD formeaza majoritatea constitionala si poate modifica legea fundamentala. Dar aici interesele celor doua partide sunt iarasi divergente, cel putin in privinta atributiilor presedintelui (ambele fiind interesante in mod real sa puna mana si pe aceasta functie). Insa modificarea Constitutiei ar insemna pentru cele doua partide posibilitatea de a-si lua cata putere vor, de a scapa de Traian Basescu si de a prelua putrea totala asupra unor institutii vitale: Curte Constitutionala, DNA, Parchetul General, CSM, ANI, servicii secrete etc. 
  • Cu o majoritate de peste 60% dintr-un Paralment obez, cu aproape 600 de parlamentari, Victor Ponta isi poate apara usor pozitia, chiar daca se va afla mereu la mana lui Crin Antonescu, Dan Voiculescu si Liviu Drangea.
  • Impartind puterea cu PNL, PSD poate imparti in acest fel raspunderea guvernarii in caz de esec, mai ales ca 2013 se anunta si el greu din perspectiva economica. 
  • Trimitandu-i pe liberali in opozitie, in cazul in care Crin Antonescu nu va fi mazilit, risca sa-i mareasca liderului PNL sansele in 2014. 
  • Acceptand guvernarea cu UDMR in locul celei cu PNL, PSD risca sa piarda masiv electorat, in special in Ardeal. Singura consolare ar fi ca pana in 2014 nu mai sunt alegeri. 
  • Pierderea sustinerii mediatice a trustului Intact controlat de Dan Voiculescu.
Fiecare varianta are avantajele si dezavantajele ei. Ruperea USL l-ar avantaja pe Victor Ponta in consoliderea puterii sale si a PSD, dar l-ar incurca in atingerea unor obiective mai mari (modificareea Constitutiei si o eventuala noua tentativa de demitere a presedintelui Traian Basesacu). As rezuma insa observatiile la una singura: eliminarea PNL de la formarea guvernului ii creaza o problema de imagine pe termen scurt, dar il ajuta pe termen lung chiar daca obiectivele mari nu vor fi atinse.

Dar la fel de bine este posibil ca tot baletul cu UDMR si isterizarea Antenei  3 impotriva lui Victor Ponta pe motiv de "tradare" sa nu fie altceva decat jocul negocierii pentru a obtine maxim de profit la impartirea functiilor in viitorul Guvern. In acest caz, ceea ce pare astazi o drama politica (prima dupa armonia jucata in opozitiei) se va incheia cu clasicul "pupat toti piata endependenti" imediat dupa impartirea prazii, astfel incat PSD si PNL vor guverna, cu sau fara UDMR, ca si cum nimic nu s-ar fi  intamplat.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















20557 vizualizari

  • -33 (57 voturi)    
    hehe (Luni, 17 decembrie 2012, 15:02)

    Mazeta [utilizator]

    Unde sunt cei cu care am făcut pariu că Băsescu a făcut blat cu Ponta și că îl va pune premier fără să clipească, cu plăcere chiar? Hai, auto-critica, miau-miau!
    • -28 (54 voturi)    
      Tapalaga ce face ? (Luni, 17 decembrie 2012, 15:09)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Acum ceva vreme vedeam tot felul de argumente ca de fapt nu au majoritate nici daca iau peste 50% si ca Basescu poate sa face ce vrea. Acum vad in primele randuri "era, totusi, perfect constient ca nu va avea incotro in fata unei majoritati clare obtinute de USL". Gata, a trecut timpul manipularii ?
      • +23 (35 voturi)    
        a trecut (Luni, 17 decembrie 2012, 15:38)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        timpul manipularii, va veni si ziua fatala, resopectiv 1 ianuarie 2013, ca toate promisiunile guvernului lui poanta (nume predestinat) si a trambitasilor lui (in special campeanu de la munca) aveau realizare dupa aceasta data, adica dupa alegeri...
        deja s-au anuntat ceva masuri de austeritate privitor la salarii, taxe si impozite, preturi la carburanti si energie, nu le mai enumar, toate sunt numai bune pentru electoratul usl...(sic!)...
        dar, asa cum ai remarcat si tu, a trecut vremea manipularii, am castigat alegerile, facem ce trebuie facut sa ne fie bine noua si familiilor noastre...(de altfel ar fi si greu sa-i mai manipulezi in continuare, doar sa le zici ca le va fi mai bine dupa ce expira mandatul lui basescu, alt motiv nu ar avea tembelii astia)...
        • -14 (34 voturi)    
          Basescu e terminat (Luni, 17 decembrie 2012, 16:02)

          tjax [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

          Nu mai valoreaza nimic, ca sa citez Cronica Carcotasilor. A devenit irelevant, ar trebui sa-si dea demisia si sa plece acasa.
          • +16 (24 voturi)    
            de ce ? (Luni, 17 decembrie 2012, 17:00)

            cotora [utilizator] i-a raspuns lui tjax

            de ce sa plece ?, ca vrei tu sau antena 3 ?, el a fost ales in mod direct pe 5 ani
            • -1 (7 voturi)    
              ... (Marţi, 18 decembrie 2012, 1:36)

              Kingster [utilizator] i-a raspuns lui cotora

              Basescu e k.o politic si public...asta vara s-a salvat in extremis prin indemnul de neparticipare la referendum catre unguri si catre un palc din ce in ce mai redus de partizani a unui personaj politic expirat.
              • 0 (2 voturi)    
                ? (Marţi, 18 decembrie 2012, 10:59)

                cotora [utilizator] i-a raspuns lui Kingster

                ce intelegi tu prin politician exipirat ?
          • -1 (1 vot)    
            cine face buget? (Marţi, 18 decembrie 2012, 12:21)

            foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui tjax

            face cumva Basescu bugetul? aloca el bani per baron? aproba cumva proiecte/taxe/impozite/preturi/subventii/pomeni? adica in ce te priveste pe tine personal ce face/nu face/ar trebui sa faca/ar trebui sa nu faca Basescu?
        • -7 (21 voturi)    
          ce pe langa ai raspuns (Luni, 17 decembrie 2012, 16:49)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

          cine crezi ca mai tine minte promisiunile USL ? nu de asta au fost votati. Au fost votati pentru ca nu sunt PDL si nu vor inchide spitale ca sa cumpere televizoare in spital la cluj si nici nu vor taia salarii ca sa schimbe borduri de 3 ori pe an. Promisiunile au fost facute ca sa aveti voi ce vorbi, ca electoratul USL e prea matur ca sa mai creada in promisiuni. Apropo de nume predestinate.... Basescu, Sulfina cum sunt ? Eu zic ca numele e irelevant, dar daca tu insisti, iti dadeam cateva exemple si din tabara ta.
      • -7 (29 voturi)    
        Hehe, corect (Luni, 17 decembrie 2012, 15:39)

        lumigim [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Pai ce , vrei sa moara de foame ??
        Isi pregateste Dan terenul si el cumva, are si el nevoie de paine ca doar nu traieste din caloriile extrase din vorbele de duh ale lui Cristoiu, alt mare scriitor al neamului.
      • +32 (40 voturi)    
        Colonelul si Mazeta (Luni, 17 decembrie 2012, 15:44)

        Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        :)) Ce cuplu!
        • +9 (15 voturi)    
          lasa-i ma, ca sunt la serviciu! (Luni, 17 decembrie 2012, 17:35)

          Rasmus [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

          chiar sunt curios cat castiga sau ce primesc in schimb
      • +7 (9 voturi)    
        Nu, n-a trecut timpul manipularii.. (Luni, 17 decembrie 2012, 19:44)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        http://romanian.ruvr.ru/2012_12_17/Sueta-cea-de-taina-de-la-Cotroceni/
        Ia si citese, neamule si convingete ca timpul manipularii nu a trecut !! Uite-l unde sta pitit!! Sa iei aminte, amice!!
    • -6 (30 voturi)    
      hehe (Luni, 17 decembrie 2012, 15:17)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Da' Tapalaga de care varianta este mai incantat?
      Ca taliban basist spera si lupta pentru asta, spera la ruperea USL.
      Este singura situatie in care maestrul sau de la Cotroceni mai poate sa combine ceva.
      Dar cum ramane cu "dreapta" de la care se revendica basistii?
      Pai nu ati clamat voi, tot timpul, apropierea de PNL, care este mai de dreapta?
      Acum aplaudati posibila sa aruncare din barca guvernarii......dracu' sa va inteleaga.
      Pronosticul meu:
      Guvern USL fara UDMR, continuarea programului USL.
      Nasol pentru Basescu.
      • -1 (1 vot)    
        si taxe? (Marţi, 18 decembrie 2012, 12:23)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        presupun ca Basescu isi poate plati taxele locale. Federatia Patronatelor din Turism zice ca da faliment. Pt. cine e nasol?
    • +22 (36 voturi)    
      nu stiu cata placere (Luni, 17 decembrie 2012, 15:33)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      i-a facut lui basescu, dar asta este cea mai buna miscare la momentul asta...
      daca ard-ul, udmr-ul, pp-dd-ul, avea spre 45-50 %. se mai putea face ceva pentru salvarea romaniei, dar cum nu a fost sa fie asa, cel mai bine sa se convinga electoratul uslas de bunele intentii ale mafiotilor usl este sa-i lasi la guvernare...
      inceputul este promitator, cresterea taxelor si impozitelor, inghetarea salariilor bugetarilor (ca la privati sunt inghetate mai demult), retragerea unor indemnizatii revolutionarilor parati, cresterea preturilor la carburanti, energie (am mai avut inflatie grasa - tot pe vremea psd-ului)...
      lista poate continua, mai vrei sau deja te-ai convins de laptele si mierea promise de 2-3 incoace?
      • +5 (15 voturi)    
        nu fii chiar atât de sigur (Luni, 17 decembrie 2012, 15:55)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Mai întâi priveşte cine e în PP DD. Neţoiu, Solomon, Ritzi, etc... Nici ARD nu stă mai bine, poate mai migrează şi de acolo câţiva aşa, pentru continuitate. Trebuie să acceptăm că la ora aceasta opoziţie nu prea există decât ca figuraţie
      • +1 (15 voturi)    
        asta ar fi lipsit (Luni, 17 decembrie 2012, 16:06)

        theli [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        pai totusi poate e mai bine cu usl la guvernare decat cu ppdd si udmr. si asta o spune cineva care a votat cu pdl cam mereu.
        • -1 (3 voturi)    
          corect (Luni, 17 decembrie 2012, 22:37)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui theli

          poate e mai bine un usl la putere decat un ard in bataia vantului (ppdd + udmr adica) constrans mereu la compromisuri josnice
      • -1 (11 voturi)    
        asta-i spiritul (Luni, 17 decembrie 2012, 16:52)

        Colonel [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Salvati Romania cu PPDD-ul si UDMR-ul. Ma bucur ca ARD-ul nu a reusit sa salveze astfel Romania.
    • +12 (20 voturi)    
      Pariu... (Luni, 17 decembrie 2012, 15:37)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...ca se se rupe USL?

      Sau nu crezi ca cele 2 capete vor incepe sa se muste?

      La asemenea calitate de oameni,...ce sa te astepti...

      Cred ca antenele lui Voculescu vor urla pe Ponta mai rau ca pe Basescu.

      Oricum, PNL-ul ocupa o nisa care inainte apartinea PRM, PNG!
      "Felicitari" PNL pentru inspiratie!
      • 0 (10 voturi)    
        demagogie ... (Luni, 17 decembrie 2012, 16:52)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        ppdd este cel care a preluat electoratul prm si png , si parte din nemultumitii pdl (cei care nu vor in nici un caz usl) .

        si da , visul vostru e sa se rupa usl , ca sa mai combine si angajatorii vostrii ceva ..
    • -3 (17 voturi)    
      Baieti PDL-isti si Basisti (Luni, 17 decembrie 2012, 16:32)

      Adryan10 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ciocu' mic si joc de glezne acum! Nu va mai vaitati, ati avut puterea, s-a vazut ce este de capul vostru. Guvern ca Boc cu Pogea si altii mai rar, si in plina criza economica. Mai lasati si pe altii. Tot ati afirmat in vara ca v-a confiscat USL-ul Romania. Ei bine, aflati ca Romania nu este a voastra.
      • +7 (11 voturi)    
        ? (Luni, 17 decembrie 2012, 17:01)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui Adryan10

        este a ta ? a usl-ului ?, a antenei 3 ?
    • +5 (5 voturi)    
      blat ? (Luni, 17 decembrie 2012, 16:59)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ce inseamna la tine blat in situatia data ?
    • +4 (8 voturi)    
      Bravoooooooo! (Luni, 17 decembrie 2012, 17:37)

      Rasmus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ti-ai luat prima de Craciun!
      Ai reusit sa fi primul acum.

      De ce intrati in joc fratilor?
      El pentru asta e platit, tranteste o nerozie si sariti sa il combateti si gata diversiunea discutiei...
    • 0 (8 voturi)    
      La Antena 3 ? (Luni, 17 decembrie 2012, 17:49)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ... ca acolo se vorbeste de tradare...
    • 0 (0 voturi)    
      Mazeta (Marţi, 18 decembrie 2012, 8:58)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Spune te rog, cand iti expira contractul? Sau o faci si gratis?
  • -11 (35 voturi)    
    Bucuria (Luni, 17 decembrie 2012, 15:12)

    Daniels22026 [utilizator]

    Eu astept demisia presedintelui. Daca-si inchipuie ca scapa fara a fi demis de catre USL, greseste. Ura electoratului uslamist fata de presedinte nu se va atenua cit timp este presedinte. Chiar daca USL-ul se rupe ca alianta, demiterea lui Basescu este singura bucurie pe care guvernantii o pot aduce electoratului uslamist.
    • +13 (23 voturi)    
      bucuria de ieri.. (Luni, 17 decembrie 2012, 15:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      vin vremuri grele. primii care vor fi loviti vor fi chiar votantii USL. de data asta poezia cu basescu&boc nu o sa le mai tine de foame si de frig. desi s-a cam opintit, boc a reusit sa pastreze cat de cat salariile si pensiile la nivelul din 2009. de fapt in ultimii 5 ani pensia medie si salariul mediu au crescut cu 50%. cresterea a fost foarte mare in 2007/2008, dar n-a fost rasturnata ulterior, chiar si cu masurile de austeritate luate de guvernul Boc in 2010.
      o noua criza in europa, inevitabila, va avea efecte imediate in Romania. Ponta nu va mai putea sa se imprumute la fel de usor ca Boc. de unde o sa ia banii? impozite mai mari pentru clasa medie? care clasa medie ca am cam plecat cu totii. pe averi? pai milionarii sunt toti in USL.
      asa ca ura electoratului uslamist se va reorienta...
      • -4 (12 voturi)    
        ce zici tu ? (Luni, 17 decembrie 2012, 16:54)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        "milionarii cam toti in usl" .
        pe asta de unde ai scoso ? cand cei mai bogati mafioti sunt in pdl ...
        • +4 (8 voturi)    
          ceva exemple? (Luni, 17 decembrie 2012, 17:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          care ar fi 'cei mai bogati mafioti'? sa luam capital top 300 si sa incepem sa-i impartim? :)
          credeam ca e deja clar, avand in vedere cat a cheltuit usl in campania electorala.
        • +1 (3 voturi)    
          nu-i bai... (Luni, 17 decembrie 2012, 22:07)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Se muta ei in USL, mintenash - ca astia haba nu au sa duca o afacere "pe bune", singurul lucru pe care-l stiu e sa capuseze Statul asa ca... le trebe sa fie "cu partidu' de la putere" :D
    • -4 (22 voturi)    
      Nu cred (Luni, 17 decembrie 2012, 15:41)

      lumigim [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      N-ai sa vezi tu demisia , este las ! N-ai vazut cum desi l-a facut cu "ou si cu otet" pe Ponta, vazand ca se ingroasa gluma a lins repejor unde-a scuipat inainte si l-a pus premier doar-doar isi va pastra presedentia ?
      Sper insa ca Victor sa ia decizia corecta si sa-l suspende / condamne /intemniteze pe marinar in maxim 1 an de-aici incolo !
      Asa sa-i ajute Dumnezeu !
      • +3 (17 voturi)    
        Demisie?! (Luni, 17 decembrie 2012, 16:01)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui lumigim

        De ce?!
        Condamnare?
        De ce?!
        Condamnare ar merita ilici, pentru morii de acum 23 ani! Demisia din viata ar merita/o acelasi, pentru aceleasi MOTIVE.
        Cine e tatucul usele?
        Ilici?
        Cine e fiul?
        Nascase?
        Nepotul ucigas de procurori?
        tonta!
        Cum ramane cu demisia si condamnarea, mai gumilax?!
        • -4 (14 voturi)    
          si totusi ... (Luni, 17 decembrie 2012, 16:57)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          avand in vedere ca stapanul vostru a propus premier pe ponta , inseamna ca ponta e pro european , pro atlantic , nepuscariabil , neplagiator ...etc .

          in concluzie , un premier perfect , altfel sunt sigur ca acest integru numit basescu , nu ar fi numit astfel de premier , mai curand ar fi innaintat demisia decat sa faca ceva rau pentru romania .... nu ?
          • +5 (7 voturi)    
            si totusi.. (Luni, 17 decembrie 2012, 17:36)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            avand in vedere rezultatul alegerilor, cred ca este evident pentru oricine are >1 neuron ca base n-a facut altceva decat sa accepte vointa majoritatii electoratului activ. oricum romania isi face rau singura inca de la tentativa de revoltutie preluata de esalonul 2 al partidului comunist..

            ce s-or fi inteles ei in miez de noapte.. poate vom afla peste zeci de ani..
          • +3 (7 voturi)    
            Asa e! (Luni, 17 decembrie 2012, 17:48)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            1. Eu nu am stapan, deci te/ai trezit vorbind de funie in casa spanzuratului; sau flamandul crozi viseaza, sau cine sice, ala e!
            DAca tu esti pisoi, sa nu crezi ca toti mieunam!
            2. Daca respecta ce spune majoritatea celor ce au votat, e rau; daca, nu, e rau!
            Si daca ai basca si daca nu ai cu uslasii trebuie sa te astepti ca vor sa ti/o traga!
            O s/o luati linistit, multa vreme. Si noi, dar macar stiam ce ne asteapta, voi ati crezut ca n/o sa stai capra!
            3. Daca vrei sa dai o replica, invata!
            "Innaintat" se scrie altfel!
            Garantat... abramburica!
            Fuga pe latrine, ai zoaie calde oprite!
        • +1 (5 voturi)    
          Stai in liniste, Babirusa (Luni, 17 decembrie 2012, 19:30)

          solar [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Fii linistit si stai pe pace Babirusa> Basescu nu va pieri din politica romaneasca!! Nici dupa ce-si va incheia mandatul legal la Cotroceni, acest om nu are cum sa paraseasca scena politica romaneasca, ba chiar si cea europeana. A devenit un punct de referinta absolut clar prin experienta castigata la nivel european si national. Iliescu se duce pe copca ca de curand, Basescu isi va mai spune cuvantul in politica romaneasca mult si bine.Pot face pariu cu tine.
          Trebuie sa fii prost cu totul sa crezi invers> Si nu ma refer la tine ci la toti cei care cred ca basescu si-a terminat de spus cuvantul !!
    • +8 (20 voturi)    
      Cu Base in gura! (Luni, 17 decembrie 2012, 15:41)

      Rasmus [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Un mod de a gandi fara circumvolutiuni, bine netezite de propaganda lui Felix. A vedea raul doar intr-un om tine cumva de terorism.
      Trebuie vazut ansamblul nu doar ce ne arata Antena 3 seara de seara. Base este departe de a fi ce ar trebui sa fie iar PDL a dat dovada de o aroganta pe care doar regimul Nastase ar mai putea concura.
      Ce alternativa avem: dezastroasa! Cu Becali, Dragnea si secretara lui plus catave specimene aduse de PPDD parlamentul arata jalnic. Cu Ponta, un mitoman patologic si un Crin paranoic ce sperati?
      Vedeti si voi TOATA clasa politca nu numai fateta aratata de Antena3.
      Ca si Crin, Base e de vina, sa plece Base! Si? V-a dat Ponta salariile, sporurile si ajutoarele inapoi? NU! Tocmai a anuntat ca nu are de unde(altceva era in opozitie). I-ati votat sa va dea si va pacalit.
      E drept ca si ARD-ul a fost varza!

      Asta e fratilor, lasati-l pe Base, macar pe el l-am invatat!
      • -9 (21 voturi)    
        Gresit ! (Luni, 17 decembrie 2012, 15:56)

        lumigim [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

        Gresit !
        Nu l-am votat pentru ca sa imi dea nimic.
        L-am votat pentru ca mi-a promis ca se va lupta cu Basescu.
        Si si-a indeplinit promisiunea !!
        • +4 (8 voturi)    
          pentru ca sa (Luni, 17 decembrie 2012, 17:37)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui lumigim

          iti dorim multe succesuri in luptele viitoare!
    • +4 (4 voturi)    
      sper sa ai dreptate ... (Luni, 17 decembrie 2012, 16:53)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      altfel ...
    • 0 (6 voturi)    
      demisie ? (Luni, 17 decembrie 2012, 17:03)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      de ce sa-si dea demisia marinarul, ca vreti voi ?, a incalcat grav constitutia ?, el a fost ales pe 5 ani
  • +1 (5 voturi)    
    Interesant (Luni, 17 decembrie 2012, 15:12)

    dacian_85 [utilizator]

    Mai exista majoritate parlamentara, constitutionala, guvernamentala fara PNL?

    Si raspunsul este...
  • -7 (33 voturi)    
    Vrajeli a ala tapalaga (Luni, 17 decembrie 2012, 15:15)

    laciu [utilizator]

    Mai domn tapalaga

    Parca ziceai ca daca iese USL ne ducem dreac ne da UE afara, ne baga vize etc? Acu te aia grija daca se sparg astia sau nu? Ma leshi?
    • +3 (15 voturi)    
      Vom vedea mai draga (Luni, 17 decembrie 2012, 15:39)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui laciu

      Pai daca nu ne scot din UE, vom negocia in genunchi.

      Si asta datorita prietenilor tai USL-isti.
      • -2 (14 voturi)    
        ce sa vezi (Luni, 17 decembrie 2012, 16:04)

        laciu [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Hahahaha mai Sani, prietenii tai pedelisti negociau in picioare nu i asa? D aia au luat circa 12%...
        • +3 (9 voturi)    
          Prietenii mei?! (Luni, 17 decembrie 2012, 16:30)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui laciu

          Prietenii mei in nici un caz!
          Ei au iesit tot din FSN.
          Deci cu greu i-as numi prieteni!

          Reformulez:

          USL-istii vor negocia in pozitia culcat, pupand papucul UE precum a facut Iliescu & PSD ca sa se uite mineriadele din '90!
    • +1 (3 voturi)    
      afara (Luni, 17 decembrie 2012, 19:39)

      Manes [utilizator] i-a raspuns lui laciu

      ai rabdare, ca vine si asta....
  • +2 (10 voturi)    
    Dezamagire (Luni, 17 decembrie 2012, 15:21)

    Radu Pandele [utilizator]

    Pentru mine, si poate pentru multi altii, este o dezamagire desemnarea lui victor ponta (ah, am scris fara majuscule..., dar nu merita sa corectez).
    Sincer, ma asteptam la o mutare gen "Basescu". .Adica o propunere de prim-ministru precum: Isarescu, Johanis, etc.
    Oameni carora nici macar USL sa nu le poata reprosa ceva. oameni care sa alcatuiasca un guvern 100% profi,
    Iar Parlamentul sa fi fost pus in situatia jenanta de a refuza o echipa exemplara pentru a vota eventual mai tarziu guvernul ponta.
    In fine, mai e de jucat...
    • -2 (18 voturi)    
      hehe (Luni, 17 decembrie 2012, 15:58)

      lumigim [utilizator] i-a raspuns lui Radu Pandele

      Asteptai o miscare de mare shmenar , specifica lui bAsescu.
      N-a venit miscarea insa ... pentru ca-i tremura buza de jos de nervi dar nu pleaca de la cotroceni decat daca-l forteaza cineva.
      Sper sa-l forteze Victor Ponta si sa-l vad printre gratii intr-un an de-aici inainte !
      • -1 (9 voturi)    
        Eu sper ca, (Luni, 17 decembrie 2012, 16:35)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui lumigim

        fiind si dupa gratii cum iti doresti, sa nu apuci sa-l vezi pe Basescu. Adica toti puscariasii v-ati invatat cu internet si TV la parnaie. Las ca poti trai in parnaie si fara TV si fara "blog".
  • -6 (16 voturi)    
    Uzbekistan (Luni, 17 decembrie 2012, 15:26)

    laciu [utilizator]

    N ati emigrat in uzbekistan, tu si tapalaga?
  • +4 (12 voturi)    
    Trebuie sa se desparta. (Luni, 17 decembrie 2012, 15:29)

    TudorSerban1312803517154 [anonim]

    Cum altfel sa mentina circul cu care e preocupat poporul roman in ultimul timp? Vor ajunge "doamne fereste" sa isi puna intrebari despre problemele reale pe care le are Romania in momentul de fata, si nimeni nu-si doreste asta (nici PSD, nici PNL, si nici PDL).
    Asta este de fapt singurul argument real.
    Asa ca eu cred ca va urma o despartire cu scandal, injuraturi si spume la gura, asa cum suntem obisnuiti.
    • +3 (5 voturi)    
      cate o dezvaluire pe zi . (Luni, 17 decembrie 2012, 16:59)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      despre furaciunile facute de pdl , si poporul o sa fie ocupat cu "circ" inca vreo 2 ani .. asa ca lasa vrajeala .
      • +3 (5 voturi)    
        Crezi in Mos Craciun. (Luni, 17 decembrie 2012, 17:10)

        TudorSerban1312803517154 [anonim] i-a raspuns lui adrian8

        Atat timp cat nu au fost dezvaluiri majore din partea PDL despre furaciunile PSD, nu vad de ce ar fi mari dezvaluiri invers. E un fel de razboi rece: ne injuram, dar nu dam cu bombe atomice.
        Sau crezi ca de fapt PDL nu ar fi avut ce sa dezvaluie despre PSD din intre 2004-2012?
        Mos Craciun, prietene!
        Cand vorbesc despre circ ma refer injuraturi si acuzatii de furt... asa... abstracte, fara mentiuni concrete, si meschinarii de genul Lichelu... sau plagiatul... sau ca s-a scarpinat in nas in clasa a treia....
  • -1 (17 voturi)    
    Din ciclul... (Luni, 17 decembrie 2012, 15:38)

    Gigi Kent [utilizator]

    ...cum sa scriem un articol despre nimic avand zero argumente. :)

    Daca aparea la o sectiune de fictiune post-modernista acest articol ar fi fost foarte bun.

    Intrebare pentru autor. Nu v-ati plictisit sa tot prorociti, imaginati scenarii, sugerati etc. o rupere a USL atunci cand nu este cazul? Probabil ca USL-ul se va rupe in 2016 cand vom avea o dezbatere politica decenta intre cele doua mari partide care acopera stanga (PSD) si dreapta (PNL), dezbatere in care nu vom mai avea implicate persoane nocive cum ar fi Traian Basescu si care va fi castigata pe baza de argumente si programe normale. Alegerile din 2012 au fost castigate cu simplul argument "Jos Basescu!". Daca dvs condamnati castigatorii pentru ca au avut acest singur argument eu il condam pe cel care a permis ca un asemenea argument sa devina covarsitor si ca o mare parte din electorat sa-si piarda interesul pentru orice altceva.
  • +9 (17 voturi)    
    remember (Luni, 17 decembrie 2012, 15:39)

    corvus coraX [utilizator]

    Politica este arta compromisului. Şi faci compromis cu datele certe ale problemei. Oare câţi care postaţi aici nu aţi mers şi aţi votat cu Ilici ca să nu iasă Vadim?!

    Că ne stă în gât, este una, faptele sunt cu totul altele (mie mi se face silă numai când mă gândesc, dar dacă îmi îndrept ochii şi către aşa zisa opoziţie, parcă sila nu mai este chiar atât de mare!). Dacă nu l-ar fi numit pe Ponta, mai ales în aceste împrejurări, s-ar fi demarat o altă criză, de care România nu are nevoie (cum nu a avut nevoie nici astă vară!). Deci, aici vorbim de România şi nu de tagma politicienilor pe care eu personal nu dau doi bani.

    Pe cine să fi numit Băsescu?! Pe Blaga?! Pe MRU?! Dreapta a falimentat încă înainte de-a se naşte şi practic, Băsescu este în acest moment singura opoziţie viabilă. Cui ar fi folosit plecarea lui în acest moment?! Căcărău iarăşi la Cotroceni, alt referendum din banii noştri, instituţiile statului blocate, dezmăţ, o şi mai mare falie între noi şi UE.
  • +12 (16 voturi)    
    Argument:Hulirea occidentului (Luni, 17 decembrie 2012, 15:46)

    giotto [utilizator]

    Din acest moment PSD si PNL se despart. Antonescu va mege in continuare pe hulirea occidentului deci a Basescului(vezi alegerile prezidentiale) iar PSD-ului cu Ponta in frunte nu-i va mai conveni sa faca asta deoarece sunt la guvernare si totul se va rasfrange asupra lor(lipsa fonduri europene, lipsa export, lipsa investitori).De aici si axioma: Este important sa fii impotriva occidentului daca si numai daca nu esti la guvernare.
  • +4 (8 voturi)    
    pt erata (Luni, 17 decembrie 2012, 15:56)

    ala_ [utilizator]

    "USD are o datorie" - posibil sa aibe o datorie in USD, de acord...
  • +4 (4 voturi)    
    iar udmr ? (Luni, 17 decembrie 2012, 16:15)

    w3m [utilizator]

    oare doar mie mi se pare aberanta discutia din ultimele zile legata de articolul 1?

    nu vad nici un articol care sa infiereze aceste asa zise negocieri - de cand ma rog constitutia se negociaza cu o etnie ?

    pe principiul 'buturuga mica rastoarna carul mare' este posibil sa vedem aceasta formatiune dubioasa numita UDMR trecand de la pozitia unora care s-ar putea sa stea pe bara in pozitia unor parteneri de guvernare PSD, punand conditii care sa-i favorizeze si urmadu-si politica pasilor marunti care-i defineste.

    Una din schimbarile majore care vor impinge in fata tara noastra este regionalizarea.
    Daca PSD/USL o duce la capat si imparte judetele de unguri in toate cele 3 zari - vor castiga toata consideratia multora din votantii de dreapta.

    Sper sa o duca la capat si sa inceteze odata aceste aberatii gen tinut secuiesc si barfe ale ungurilor care fac ce au facut si stramosii lor sute de ani inainte - profita de slabiciunea romanilor si fac jocuri de culise murdare.
  • 0 (10 voturi)    
    e suficient... (Luni, 17 decembrie 2012, 16:35)

    laurentiucat [utilizator]

    dan tapalaga dixit-"Leul de la Cotroceni care ragea fioros inainte de alegeri sfarseste prin a scoate un mieunat penibil,"
    asta spune totul despre basescu, despre ard si despre
    politica de dreapta din ultimii 4 ani.
    • +4 (8 voturi)    
      zau (Luni, 17 decembrie 2012, 17:09)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

      zau, mie mi-a placut de marinar, a fost primul politician, care a zgandarit coruptia la nivel inalt, ai vazut tu, indiferent de tabara politica, pe timpul lui iliescu, vacaroiu, constantinescu,nastase, amariei, ca un politician sa fie anchetat, trimis in judecata si condamnat ?, eu unul nu
      • -2 (4 voturi)    
        hai lasa... (Luni, 17 decembrie 2012, 20:31)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui cotora

        poate tu stai slab cu memoria...mai cauta!
        • +3 (3 voturi)    
          ? (Luni, 17 decembrie 2012, 21:28)

          cotora [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

          da-mi un exemplu concret, ca un politician la varf inalt sa fi fost anchetat, trimis in judecata si condamnat in perioadele amintite de mine mai sus, nu are rost sa mai dai replici, daca nu vii cu argumente si dovezi
          • 0 (4 voturi)    
            pi.. (Marţi, 18 decembrie 2012, 0:03)

            laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui cotora

            bivolaru...si miron cozma ca amenintare la adresa statului...dar mai sunt.
            daca te referi la condamnarea lui nastase//aia e politica. nastase a luat doi ani ptr ce ridzi si eba au facut la greu si pe fatza.
            nastasetrebuia condamnat ptr alte bube si la 10-15 ani..nu la 8 luni.
            iar base al tau cu spalarea de bani cu casuneanu si casa din mihaileanu e inca tolerat. vezi ca nu vorbesc de flota si de banii pe acre fiicele sale nu-i pot justifica...
            dar poate le vine randul si lor.
            • +1 (1 vot)    
              ? (Marţi, 18 decembrie 2012, 6:14)

              cotora [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

              bivolaru a fost condamnat la presiunea intenationala,a bancii brd, ridzi a fost anchetata in era basescu, psd, nu a participat la ridicarea imunitatii parlamentare, iar cu flota, a fost ideea lui stanoiu si nastase, marinarul a renuntat la imunitate parlamentara, de ce nu a fost anchetat si trimis in judecata ?, ptr ca nu a avut dovezi, iar cu fiicele sale, de asemenea, a fost inventata de antena 3, celelalte agentii de presa, nu a confirmat ceea ce a mintit antena 3
              • 0 (0 voturi)    
                lasa (Marţi, 18 decembrie 2012, 15:23)

                laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui cotora

                eu nu vorbesc de a3 . iar dosarul lui ridzi a fost tinut de anastase pana sau pierdut datele din computer...
                dosarul lui basescu a fost oprit de nastase care acum cred ca-si da palme...
                • 0 (0 voturi)    
                  ridzi (Marţi, 18 decembrie 2012, 17:02)

                  cotora [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

                  la ridicarea imunitatii lui ridzi, nu s-a intrunit cvorumul, nici de la pdl(desi o parte votase), nici de la dusmanii ei, psd sau usl, iar nastase, daca vroia si avea dovezi il putea trimite in judecata pe marinar, era contracandidat la cotroceni, dar...
  • +1 (11 voturi)    
    Colaps (Luni, 17 decembrie 2012, 16:41)

    KostasP [utilizator]

    Romania se afla f aproape de un colaps economic. Ma indoiesc ca usl sau va fi in stare sa evite acest lucru fara o indatorare externa fara precedent. Datoria externa a romaniei era in vara aprox. 105 mld. Vom vedea la cat ajunge in vara urmatoare. Estimez ca se va dubla.
    • 0 (2 voturi)    
      esti dus cu capul (Luni, 17 decembrie 2012, 22:44)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      si asta ti-o spune un om de dreapta, votant CDR...apoi DA...etc

      degeaba speriati lumea cu colapsul asta si cu estimarile scoase din caciula, nu o sa vina.

      mai bine vezi ce politica are dreapta in romania si de ce o tara "anti-comunista" a ajuns sa voteze 60% partide de stanga... vina e si in curtea dreptei.
  • 0 (8 voturi)    
    SWOT (Luni, 17 decembrie 2012, 16:49)

    valeriux [utilizator]

    Eu cred ca ruperea aliantei USL si cooptarea la guvernare a UDMR-ului ar fi benefice nu mai pentru PSD si Romania, dar si pentru intrarea in normalitate a partidelor politice, din urmatoarele motive:

    1. o apropiere de EU si Partidul Popular ar putea inseamna un buget mai mare pentru 2014 - 2020,dar si posibilitatea de a negocia mai bine in cadrul Uniunii pe probleme de interes national, cum sunt fondurile europene.Un PSD cu acces la fondurile europene poate avea o guvernare linistita daca reusesc sa-si indestuleze cel putin pentru o perioada de un an atat baronii locali cat si simpatizantii.

    2. In PNL , dupa ratarea ocaziei de a intra la guvernare, conducerea si Antonescu vor fi inlocuiti cel mai probabil de disintentii din sectorul 1, in frunte cu Chiliman si Tariceanu. Asta ar putea insemna o opozitie puternica de dreapta, care ar putea deveni in curand o optiune credbila pentru o viitoare guvernare.

    3. Eliminarea din ecuatia guvernarii a partidului televiziune Antena3 - Voiculescu ar putea insemna o reformare mai rapida a clasei politice si a Romaniei.
  • +2 (4 voturi)    
    Dedicatie speciala (Luni, 17 decembrie 2012, 17:01)

    joness [utilizator]

    Dedicatie speciala pentru domnul Tapalaga:

    Smiley & Alex Velea feat. Don Baxter - Cai verzi pe pereti

    http://www.youtube.com/watch?v=U17OqzTjWlQ
  • +3 (7 voturi)    
    planul ratat a lui Băsescu (Luni, 17 decembrie 2012, 17:56)

    corvus coraX [utilizator]

    UDMR, nem. Dar vor face o opoziţie constructivă, mai ales când va veni vorba de DNA, ANI, CC, CSM. Antena3 a învins. Urmează distracţia!
  • +2 (8 voturi)    
    daa (Luni, 17 decembrie 2012, 18:52)

    dan63 [utilizator]

    re? ma degrabă invo-luție!
  • 0 (8 voturi)    
    gresit (Luni, 17 decembrie 2012, 18:57)

    Xorciser [utilizator]

    Nu PDL, ci Noua Dreapta...sau cum le zice
  • +4 (8 voturi)    
    legatura (Luni, 17 decembrie 2012, 21:23)

    cotora [utilizator]

    ce legatura are una cu alta ?, conform legii nu a putut fi demis, nu stiu daca a fost 7,4 milioane, avand in vedere ca acuma a obtinut numai 4,4 milioane, unde sunt 3 milioane ?, iar ceilalti 11 milioane nu conteaza, conform legii nu au fost de acord, prin neparticipare, vino cu argumente solide, nu cele de tip antena 3
  • +3 (3 voturi)    
    discutabil (Luni, 17 decembrie 2012, 22:22)

    pehash [utilizator]

    cred ca mult mai discutabila este inteligenta celor care iau de bune zvonurile fara sa citeasca poezia..
  • +3 (3 voturi)    
    interpretare gresita (Marţi, 18 decembrie 2012, 9:03)

    marjo [utilizator]

    "Leul de la Cotroceni care ragea fioros inainte de alegeri sfarseste prin a scoate un mieunat penibil, exact ca pisicul de care radea mai deunazi. Acum, a venit randul pisicului sa faca pe leul."
    Domnule Tapalaga, in stradania dvs. de a fi considerat obiectiv nu vedeti ceea ce un ziarist ar fi trebuit sa simta si sa intuiasca inainte de a scrie prostii. Pai de ce a facut Basescu toata tevatura dinaintea numirii lui Ponta? Nu ca sa se dea leu, dl. Tapalaga, ci pentru a obtine semnatura lui Ponta pe Actul de Coabitare. E usor sa faci metafore care sa dea bine, dar e mai greu sa gandesti cu capul, nu cu pana. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar parerea mea este ca sunteti un ziarist de 7 pe o scara de la 1 la 10. Mai incercati!
  • -1 (3 voturi)    
    Vrei sa spui 4,5 milioane, nu-i asa? (Marţi, 18 decembrie 2012, 10:50)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    De ce minti, cand ati fost doar 4,5 milioane la parlamentare iar alte 3 milioane au fost pierdute pe drum...
    Sunteti din ce in ce mai putini, baiei, sunteti doar 20% din toata populatia tarii si doar 25% din cei cu drept de vot. Adica, cand or iesi ceilalti, sunteti ca si terminati pentru totdeauna!!!
    • 0 (2 voturi)    
      care ceilalti? (Marţi, 18 decembrie 2012, 12:42)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      cele 11 milioane de morti civic? aia nu conteaza
      • 0 (2 voturi)    
        ? (Marţi, 18 decembrie 2012, 14:38)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ce vorbesti ?, citeste legea referendumului, prin neparticipare inseamna ca nu sunt de acord cu referendumul respectiv, citeste legea si apoi vino cu argumente serioase
  • 0 (0 voturi)    
    :)) (Marţi, 18 decembrie 2012, 12:35)

    catalin_mattei [utilizator]

    domnule Tapalaga.. USL = PSD+ PNL asa ca este fara sens sa evzi guvern fara liberali.. si sa nu uitam ca dl Tariceanu a fost sprijinit copios de PSD si pe cand T Basescu era Barbat In Putere..
  • +1 (1 vot)    
    usor intarziat (Marţi, 18 decembrie 2012, 13:29)

    barbu007 [utilizator]

    comentariul dlui. tapalaga vine cam tarziu. si se face a nu pricepe unele aspecte. sa fie o chestie pisiceasca? :)
  • 0 (0 voturi)    
    Chair mai vroiam asta odata (Marţi, 18 decembrie 2012, 13:35)

    spysoby [utilizator]

    Frate nu mai spune 7,5 milioane ca te acoperi de ridicol .N-am fost 7.5 milioane si nici nu vor fi odata.Fa calculul dacum si spunemi unde sunt milioanele astea .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version