Lansarea candidatilor ARD. Cateva observatii

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 5 noiembrie 2012, 22:12 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Evenimente electorale cu o doza inevitabila de artificial si butaforie, lansarile de candidati spun totusi lucruri importante despre partide, atmosfera din interior si chiar despre sansele lor, judecand dupa gradul de motivare si capacitatea de mobilizare. Din acest punct de vedere, Alianta Romania Dreapta gesticuleaza ca un partid de opozitie care sta, in pragul campaniei, cam prost in sondaje. Lansarea candidatilor ARD a avut loc in micul spatiu de la Opera, ales special pentru a camufla pe cat posibil pesimismul si slaba capacitate de mobilizare. In contrapartida, lansarea faraonica a USL de pe Arena Nationala a cautat, intre altele, sa demonstreze ostentativ forta si determinare.

Lansarile de candidati mai pot fi analizate prin cateva chei esentiale de lectura: dupa gradul de adecvare la realitate manifestat de masa partidului si de catre lideri, dupa discursurile care anunta predicatele tari de campanie si dupa momentele semnificative petrecute timpul evenimentului numit lansarea candidatilor. 

Unul din momentele semnificative petrecut in timpul evenimentului de luni, 5 noiembrie, a fost aplaudarea la scena deschisa a fostului lider PDL, Emil Boc. Aceste aplauze au izbucnit spontan la simpla pronuntare a numelui sau de catre Adrian Papahagi, candidat in Cluj, fara ca Boc sa scoata vreun cuvant sau sa urce pe scena. Intensitatea si durata momentului au dat si mai multa semnificatie unor banale aplauze care, in alte conditii, ar putea trece drept o simpla manifestare de politite fata de un fost presedinte de partid.

Insa au fost mai mult decat atat. De ce? Inca nu s-a implinit o jumatate de an de cand PDL l-a schimbat  pe Emil Boc cu Vasile Blaga. La congresul din mai, Boc era considerat piatra de moara, hulit si detestat. Nu se prea gaseau atunci aplauze pentru cel care comisese destule erori, dar dovedise buna credinta si se aratase dispus sa-si sacrifice intreaga cariera de politician adoptand masuri vitale in vremuri de criza economica grea. Putin lucru?

Ce ar putea insemna aplauzele primite acum atat de generos de Emil Boc, aflat undeva in mica sala de la Opera? Poate un mod tardiv de a-i recunoaste meritele unui politician care, intre timp, in ciuda caderii in dizgratia colegilor, a reusit sa castige, fie si in extremis, voturile clujenilor si un nou mandat de primar. In schimb, partidul,  intrat pe mana lui Vasile Blaga, a pierdut la locale suprematia in marile orase. Aplauzele ar mai putea semnifica apoi un mod de a sanctiona actuala conducere, suspectata de blat cu puterea, din cauza suspectului noncombat manifestat atat la centru cat si in teritoriu. Greu de spus ce a fost cu adevarat in mintea celor care acum sase luni il dadeau jos pe Boc, exasperati de prezenta sa la varful partidului, iar astazi il aplauda frenetic.

In tot cazul, discursul lui Vasile Blaga, spre exemplu, a cules mai putine aplauze si n-a starnit parca euforiile de alta data. La PDL, lansarile de candidati aveau loc de obicei la Sala Palatului, intr-o sala cu cateva mii de oameni, cu muzica populara si mesaje electrizante destinate in primul rand mobilizarii interne. Insa peisajul s-a schimbat dramatic. Finantatorii au migrat spre alte partide, pierderea puterii a taiat accesul PDL la resurse astfel ca lansarile cu mii de oameni au devenit amintire pentru noul ARD. La Opera, regia a aratat complet diferit. Menestrelii populari au disparut complet. Pe scena erau candidati de carton la propriu, sugerand cetateni obisnuiti surprinsi in diferite ipostaze, candidatii adevarati fiind trimisi in sala.

Scenografia a fost gandita sa transmita, probabil, ideea de candidat identificat perfect cu omul simplu, insa ghicesc, totusi, intentia ascunsa de a evita prezenta unor personaje controversate pe scena. Apoi, mi se pare foarte riscant sa te joci pe scena Operei cu candidati de carton si cu niste luminite palpaind in piept pe post de inimioara "care bate pentru Romania". Teatru ieftin, vor spune unii, satui pana in gat de circul livrat, slava Domnului, zilnic de politicieni.

Din scenografia lansarilor de candidati nu lipseste dialogul principalilor lideri cu sala. Candidati sau simpli membri, cu totii vor sa simta, in momentele cheie din campania electorala, hotarare din partea liderilor. Soldatii au nevoie, inainte de razboi, de demonstratii de forta, de discursuri electrizante si de mesaje razboinice din partea generalilor pentru a fi, la randul lor, capacitati inaintea luptei electorale.  Cand acestea suna neconvingator, armatele raspund chemarilor la arme fie complezent, fie anemic. Asa s-a intamplat luni dupa amiaza la Opera. De exemplu, cand Aurelian Pavelescu a intrebat sunteti furiosi s-a lasat o liniste apasatoare, ceea ce l-a determinat sa constate logic si perfect ridicol: nu sunteti suficient de furiosi.

Pavelescu este mai degraba un bun exemplu de neadecvare la realitate, ca tot discursul sau. Ce trebuiau sa faca toti candidatii prezenti in sala pentru a-si exprima furia? Sa raga, sa rupa scaunele? In afara de Vasile Blaga, care a tinut un discurs corect si de Adrian Papahagi, cand prea sobru, cand prea jucaus, dar una peste alta inspirat, ceilati, adica MRU, Neamtu si Pavelescu au facut exces de lirism, metafora si patetism. Tinerele sperante din ARD par sa sufere deja de o inadecvarea cronica la realitate. Prea multe stangacii si gafe.

Ce cauta indemnuri la lupta recitate cu pieptul umflat de Mihai Neamtu dintr-un poet legionar (Ridica-te Gheorghe, ridica-te Ioane), fost comandanti de frunte ai Miscarii Legionare. Cum Sova neaga Holocaustul, Neamtu jigneste si el memoria evreilor reabilitand in scopuri politice figuri proscrise, chiar daca a recitat o celebra poezie pentru care autorul ei a fost condamnat ulterior la moarte de comunisti. Cum sa-l glorifici insa, in 2012, pe autorul versurilor din Sfânta Tinerete Legionara, Imnul Mota-Marin, Imnul Muncitorilor? In paranteza fie spus, l-am auzit stupefiat pe ministrul culturii, Puiu Hasotti, gafand la fel de ridicol la Romania TV, cu afirmatia ca versurile apartin lui Aron Cotrus.

Ce a sunat iarasi bizar, in contradictie cu realitatea sumbra din jur, a fost excesul de glumite, gag-uri si scenete comice care lasau impresia ca asistam la un program de Revelion. Dar sa zicem ca umorul e chestie de gust si dispozitie. Apoi, este totusi neclar ce a provocat atata veselie intr-un partid aflat intr-o trista opozitie de cateva luni. Bun, sa zicem ca vrei sa-ti ridiculizezi adversarul, sa dovedesti ca esti stapan pe situatie, sa pari relaxat si sigur de victorie in fata publicului. Insa trucurile astea tin cand ai cu adevarat sanse, nu cand adversarul tau iti zboara in ring toti dintii din maxilare iar tu ranjesti larg cu toata gura. Distrezi publicul, dar nu-l convingi ca tocmai ai castigat meciul.

Cu adevarat importante sunt insa mesajele serioase, lansate de liderii ARD mai bine sau mai prost, mai simplu sau mai sofisticat: sub USL, Romania s-a indepartat de Europa, statul de drept a fost lovit in plin, economia e in picaj, moneda se prabuseste, oferta adversarilor are probleme majore de credibilitate. Acest tip de afirmatii, adecvate la o realitate de necontestat, vor fi principalele linii de atac pe durata campaniei. Cei 75 la suta candidati noi, cu care se lauda ARD, nu or fi ei toti scosi din cutie. Dar cel putin au incercat sa mai trieze din vechile figuri si sa impuna minime standarde, chiar daca in final gasim destule nume care au s-au strecurat pe sub stacheta. Ceilalti nici macar nu si-au propus criterii, dimpotriva, au coborat standardele pana la a accepta turnatori dovediti si  cohorte de cercetati penali pe listele lor.  

Marturisesc apoi ca sigla si sloganul contin si ele ceva in raspar cu realitatea. Sigla popularilor - o inima desenata in contur roz-ciclame - si initialele ARD in negru nu amintesc de nimeni. Au scapat de portocaliu, am inteles, asta era scopul. Dar roz-ciclame? Parca in vara, la locale, erau verzi. Mi-e groaza sa ma gandesc cum arata curcubeul din capul alegatorilor. Sloganul Repornim inima Romaniei pare cam lung, cam prea romantic si nepotrivit cu starea de spirit a liderilor ARD. Inima lor politica abia mai palpita ca sa-si propuna, fara teama de a luati peste picior, o treaba atat de complicata cum e pornitul inimii unei tari.

Insa cea mai clara inadecvare la realitate este absenta unui lider charismatic, capabil sa transmita forta si sa comunice simplu adevaruri esentiale fara a cadea in ridicol sau in poezie ermetica. Toate aceste lucruri s-ar putea sa le vada si Traian Basescu si sa-l fi determinat sa anunte, intr-o scurta inregistrare video, cu un glont uitat in decor, pe masa de la Cotroceni, ca va iesi din tacere.​


Citeste mai multe despre   
















13804 vizualizari

  • +8 (24 voturi)    
    ARD nu a explicat chestiunile fundamentale (Luni, 5 noiembrie 2012, 22:47)

    ovidiu35 [utilizator]

    V
    1. Modificarea Constitutiei pentru clarificarea relatiilor Presedinte Guvern Parlament si implementarea rezultatului referendumului (maxim 300 parlamentari si Unicameral, limitarea umarului de mandate la 2, pentru Parlament)
    2. Reforma Electorala, pentru promovarea votului prin corespondenta, si , de preferat de la 16 ani
    3.Reorganizarea adminsitrativa cu maxim 12 regiuni, fiecre cu maxim 50 de comune .
    4. Legea sanatatii ( delimitare conflictului de interese stat/privat, salarii decente pentru medici si personalul sanitar, asigurari de sanatate transferabile catre mediul privat, etc)
    5. Aderarea in Shengen, atragerea de fonduri europene si incurajarea mediului antreprenorial privat( IMM)
    6. Trecerea la Euro. Termen? Plan de actiune?Romanii din Europa/lume, ce faceti pentru ei?
    7. Ambasadorul american a spus azi ca principala boala a romanilor este Pesimismul.Asta nu se rezolva prin poante ieftine pe scena de la Opera?…
    • +8 (16 voturi)    
      puteti spune ce vreti.... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 12:10)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      dar politican ca Basecu nu va mai exista in curand in Romania.

      MRU si Neamtu sunt mult mai slabi decat se astepta, iar despre garda veche a PDL-ului, ei sunt un fel de baroni locali mai democratici, insa tot niste perversi raman.
      • -3 (5 voturi)    
        ARD face bine ce face! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 14:26)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Lasand-ul pe Tapalaga sa bata campii, pot spune ca ARD a pus punctul pe "i" si i-am vazut calmi si decisi sa faca diferenta. Sunt sigur ca stiu ca nu vor castiga aceste alegeri dar vor face o figura frumoasa si ca USL va fi mult sub 50%. Am o presimtire ca ARD si-ar dori ca USL sa conduca in continuare tara, cu riscul de a o aduce in pragul falimentului si a scoaterii din UE, cum isi doresc liderii USL in frunte cu Voiculescu si Nastase. Cateodata, ca sa scapi de ce este mai rau, lasa-l sa se exprime, sa-si dea masura neputintei, coruptiei si a incompetentei.
        Faptul ca ARD a spus-o clar ca USL inseamna iesirea Romaniei din UE si va face din aceasta tema leitmotivul acestei campanii e de bun augur. In maxim un an romanii vor fi in strada si vor da de pamant cu USL cum nu a facut cu nicio formatiune politica pana acum. Daca as fi in locul USL, mi-as dori sa stau in opozitie dupa 6 luni de guvernare dezastruoase. Dar probabil, ca intotdeauna, ne va fi rau ca sa ne fie bine si foarte bine!!!
  • -16 (44 voturi)    
    nedumerire (Luni, 5 noiembrie 2012, 22:58)

    Mazeta [utilizator]

    Cred că este o mică eroare în campania ARD. Cum să zici că ești alianță de dreapta, să ai culoarea portocaliu-verde și să îți alegi inima ca simbol?? Dacă spuneau „Repornește bila României!”, da, avea logică, dar așa...
  • +29 (45 voturi)    
    Si totusi... (Luni, 5 noiembrie 2012, 23:30)

    daniel_wolf [utilizator]

    Ii vom vota, mergem iarasi pe ideea ca votam raul cel mai putin rau, nu stiu cum voi, eu nu vreau sa avem un premier de care să facă mișto toată europa, și un ză mazăr end ză fazăr of dă rumenien pipl la cotroceni
    • 0 (8 voturi)    
      sau nu?.. (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui daniel_wolf

      de ce sa votam tot timpul raul cel mai mic? aceeasi mlastina politica.. majoritatea candidatilor ARD din Bucuresti n-au nici o sansa. niste ilustri necunoscuti, uneori chiar mai rau, dubiosi cu averi semnificative facute tot din afaceri cu statul. este clar ca nu exista nici cea mai mica intentie de lupta electorala.
      batalia asta pentru ciolan nu poate fi rezolvata decat intr-un singur fel: sa-i lasam fara ciolan. emigrare, greva fiscala, downshift, 2-3 ani sabatici.. solutii se gasesc.
      • -2 (2 voturi)    
        te aprob (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:08)

        Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Asa este. Nu merita nici unii sa-i legitimam prin votul nostru. Absenteismul la vot este cel mai bun mod de a sanctiona clasa politica.
        Daca toti cei care nu voteaza ar forma un partid, ar fi un partid foarte puternic ...
        • +1 (1 vot)    
          Gresit! (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 14:11)

          teopaul [utilizator] i-a raspuns lui Marius Muntean

          Absenteismul este cea mai buna modalitate de a lasa prostimea manevrata de USL sa decida in locul tau...si dupa aia sa te plangi ca sunt unii la putere pe care nu ii agreezi!
  • -12 (34 voturi)    
    nu cenzura, ca e lasitate (Luni, 5 noiembrie 2012, 23:37)

    sisipisi [utilizator]

    Dan Tapalaga, mi se pare mie sau mata confunzi scenografia cu mise-en-scene-a? Presupun ca mata n-ai instructie sa faci cronica nici uneia, nici alteia. Asadar, scuteste-ne! Nu sintem audienta de labeunu!!!
  • -2 (40 voturi)    
    Monstrul din Bocless (Luni, 5 noiembrie 2012, 23:50)

    pablo [utilizator]

    Nici nu stiti ce monstru lanseaza PDL-ul in frunte cu Basescu pe marea scena publica!!! In fata Istoriei, Basescu, Macovei si Falca, Blaga si Pavelescu, dar si Stoica, Voinescu si Baconschi, impreuna cu toti cei de la ISP si FCD, plus cativa jurnalisti in frunte cu Turcescu si cu Radu Moraru, vor purta o responsabilitate uriasa. Dar apropos de fostul presedinte al PDL, nu stiu de ce am senzatia ca Boc nici nu ar fi discutat cu el. Pentru ca nici nu stiti ce caracter mosntruos se afla in pielea acestui Neamtu!!! Cinste lui Tapalaga, Mixich si celorlalti din presa care, intr-un final, l-au mirosit cum trebuie, taxandu-i deja fiecare greseala. E posibil sa intuiasca si ei ce mare eroare e pe cale sa faca, din disperare, Basescu si PDL. Daca Neamtu intra in Parlament si in aceasta rahitica ARD intra dihonia, in urma unui rezultat dezastruos la alegeri, deranjul va fi imens, iar cel mai bun pescuitor in apele tulburi ale asa-zisei drepte romanesti ar putea deveni acest sociopat periculos. Fereasca Sfantul sa ajunga sa se aseze in fruntea vreunei alternative pentru 2016!!! Vadim e mic copil pe langa el, iar Chucky Antenescu e Rain Man daca il comparam cu acest Caesar Germanicus de Micalaca (cartierul in care s-a nascut in Arad si in care candideaza), un adevarat Caligula levantin.
    • +9 (15 voturi)    
      interesant (Marţi, 6 noiembrie 2012, 10:45)

      Alexxa314 [utilizator] i-a raspuns lui pablo

      Din cate am auzit sau citit despre Neamtu nu am motive asa ceva. Pentru a-l stopa si pentru a avea o opinie credibila te rog sa-ti prezinti si argumentele si rationamentul tau!!!
      • 0 (6 voturi)    
        reply (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:28)

        pablo [utilizator] i-a raspuns lui Alexxa314

        http://www.napocanews.ro/2012/08/mihai-neamtu-liderul-noii-republici-pe-vremea-cand-cocheta-cu-cercurile-neolegionare-romanesti.html
        Aici poate fi intuita legatura nealterata dintre ideile si visul tanarului de 15 ani de atunci si cel ce a intrat acum in pielea "Pastorului" (isi spune Fondatorul), adica in pielea unui om politic cu partid la purtator. Nu trebuie omis nici modul in care si-a creat aceasta jucarie, prin furt intelectual, inselaciune si minciuna, prin conducere arbitrara si totalitara (a cerut drept de veto si vot de aur), prin inconjurarea de fanatici si prin monopolizarea discursului public, incercand sa isi creeze o icoana a liderului unic, a fondatorului unicei alternative, singura autentica de dreapta, curata si vrednica a conduce dreapta (a spus asta la primele negocieri din cadrul ARD, lasandu-i masca pe Blaga si MRU)! Exista deja o multime de martori, marturii si probe ale ipocriziei si ticalosiei sale, pe facebook fiind infiintat un grup al ereticilor NR, Heretics, toti, de la primii parteneri, cei ce i-au pus in brate ideea, intregul concept NR, pana la cei ce au strans semnaturile in strada ptr proiectul Fondatorului. DE studiat aceste surse, dar mai ales de reflectat la ce scria atunci:
        "Conştient că va trebui să ajungă la putere doar pe cale legală, printr-un sistem imperfect, dar necesar (e tot mai limpede aceasta!), şi-a sfătuit întotdeauna camarazii să se adreseze cu precădere celor dezorientaţi şi mai puţin celor înfipţi într-un crez (naţional-ţărănesc, liberal sau socialist). Iar România sfîrşitului de secol XX e plină de astfel de dez-orientaţi."
      • -1 (5 voturi)    
        reply (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:28)

        pablo [utilizator] i-a raspuns lui Alexxa314

        http://www.napocanews.ro/2012/08/mihai-neamtu-liderul-noii-republici-pe-vremea-cand-cocheta-cu-cercurile-neolegionare-romanesti.html
        Aici poate fi intuita legatura nealterata dintre ideile si visul tanarului de 15 ani de atunci si cel ce a intrat acum in pielea "Pastorului" (isi spune Fondatorul), adica in pielea unui om politic cu partid la purtator. Nu trebuie omis nici modul in care si-a creat aceasta jucarie, prin furt intelectual, inselaciune si minciuna, prin conducere arbitrara si totalitara (a cerut drept de veto si vot de aur), prin inconjurarea de fanatici si prin monopolizarea discursului public, incercand sa isi creeze o icoana a liderului unic, a fondatorului unicei alternative, singura autentica de dreapta, curata si vrednica a conduce dreapta (a spus asta la primele negocieri din cadrul ARD, lasandu-i masca pe Blaga si MRU)! Exista deja o multime de martori, marturii si probe ale ipocriziei si ticalosiei sale, pe facebook fiind infiintat un grup al ereticilor NR, Heretics, toti, de la primii parteneri, cei ce i-au pus in brate ideea, intregul concept NR, pana la cei ce au strans semnaturile in strada ptr proiectul Fondatorului. DE studiat aceste surse, dar mai ales de reflectat la ce scria atunci:
        "Conştient că va trebui să ajungă la putere doar pe cale legală, printr-un sistem imperfect, dar necesar (e tot mai limpede aceasta!), şi-a sfătuit întotdeauna camarazii să se adreseze cu precădere celor dezorientaţi şi mai puţin celor înfipţi într-un crez (naţional-ţărănesc, liberal sau socialist). Iar România sfîrşitului de secol XX e plină de astfel de dez-orientaţi."
      • 0 (4 voturi)    
        continuare reply (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:29)

        pablo [utilizator] i-a raspuns lui Alexxa314

        Sau: "Cei ce gîndesc la viitorul Mişcării Legionare trebuie să ia seama mai bine la modul în care trebuie concepută şi dusă o luptă politică. Nu poate fi benefic un autoizolaţionism stupid, cum nu poate mulţumi pe nimeni nici politicianismul fundamentat pe compromis. Pentru eradicarea puterii neocomuniste este necesar să se ducă o politică cu mintea limpede, degajată de orgolii mărunte şi neînecată în patimile trecutului. Căci în zadar vom critica opoziţia pentru greşelile sale, dacă nu vom aduce acestei opoziţii o alternativă viabilă şi reală (pe care noi o vedem proiectată într-un partid de dreapta – tradiţionalist, conservator, de orientare creştină)."
        Cu un final pe masura:
        "Să înălţăm neîncetat smerite rugăciuni pentru luminarea minţii tuturor, pentru împlinirea dreptăţii Neamului, pentru a deveni o turmă şi-un Păstor. Iar prigoana ce ni se pregăteşte [10] să o putem înfrunta uniţi cu toţii în duhul credinţei şi al dragostei pentru Domnul Iisus Hristos şi Ţara aceasta. Mihai George NEAMŢU"
      • +2 (4 voturi)    
        da (Marţi, 6 noiembrie 2012, 14:54)

        ortodoxu [utilizator] i-a raspuns lui Alexxa314

        De unde Dumnezeu ceri rationamente la acesti cocalari ai site-urilor?
        Ei recita la infinit prostiile care au fost comandate si pentru care primesc bani buni!
        • +1 (1 vot)    
          IF... (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 1:06)

          pablo [utilizator] i-a raspuns lui ortodoxu

          Si daca cei pe care ii combati prosteste spun adevarul, din experienta directa, din "strangerea datelor" si poate a semnaturilor direct din strada, de la -10 grade, de la firul inghetat al ierbii?! Daca nu-i vorba de bani, ci de ceva mult mai grav si mai serios?! Ca asa cum se spune, la ura sa nu raspunzi cu ura, ci cu dreptate...
          Daca nu e asa cum, pesemne, te amagesti tu ca ar fi?! Daca lucrurile stau, ADEVARAT-ADEVARAT, taman pe dos decat le prezinti tu, adica exact cum le prezint eu, dand linkuri relevante, aducand probe, enumerand martori, evocand date si evenimente reale, nu ti se ridica un pic parul de pe spate?! Sau coada?
          • +1 (1 vot)    
            da (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 9:10)

            ortodoxu [utilizator] i-a raspuns lui pablo

            N-ai spus nimic in afara de"daca",argumentele tale nu exista carevasazica,iar ale mele sunt varsta mea,experienta mea de viata,intelepciunea adunata de-a lungul a 63 de ani,nu in ultimul rand pregatirea mea(iarta-ma pentru acest ultim argument)care,banuiesc,dta nu le ai,mai ales dupa aceste "pseudoargumente".Te rog sa nu te simti jignit,nu asta urmaresc,dar eu nu mai cred in cinstea celor ce dau bani grei pentru un loc in Parlament,cand acestea sunt locuri pentru cei cu dragoste de popor si nu pentru cei avizi de imbogatire si de glorie gaunoasa.
            Sunt convins ca marlanii vor castiga alegerile si chiar ma bucur,pentru ca numai asa cei ce gandesc cu mintea altora se vor trezi la realitate.
            Dta pari tanar si iti respect parerea,aceasta neinsemnand ca sunt de acord cu ea.Vei vede ca in maximum doi ani imi vei da dreptate,ani care pentru mine nu mai au o prea mare importanta,dar pentru dta vor fi ani pierduti.
            Personal nu cred in intelepciunea gloatei (din care si eu fac parte) dar nici in a unei pseudoelite politice mincinoase si avide, si aceasta pentru ca ei insisi m-au convins sa nu cred!
            • +1 (1 vot)    
              Pariu (Joi, 8 noiembrie 2012, 2:06)

              pablo [utilizator] i-a raspuns lui ortodoxu

              Tot respectul pentru varsta, studii, experienta de viata! Regret banuiala ca nu as avea o pregatire pe masura. S-ar putea sa ai surprize in acest sens, dar sunt convins ca ar fi surprize placute, dupa cum vad ca te exprimi! Respect inca o data si scuze pentru tutuiala. Nu sunt atat de tanar cum crezi! In schimb, pot pune pariu ca peste 2 ani tu ai sa-mi dai dreptate in ceea ce il priveste pe Neamtu. Citeste ultimul numar din luna octombrie al revistei "Istorie&Civilizatie", articolul scris de Andreea Chiru despre CZ Codreanu. Citeste-l cu atentie, dar citeste si articolul scris de Neamtu la 15 ani in revista Puncte Cardinale. Citeste-l cu si mai mare atentie. Dupa aceste lecturi, intereseaza-te un pic prin mediul on-line despre faptele si procedurile acestui MN in procesul acesta de constituire a "partidului sau". Si Reflcteaza, te rog, cu multa grija. Vei avea surprize, cred, dar de data asta cam neplacute. Mai vorbim peste 2 ani. Pana atunci multa sanatate si pofta de viata. Cu buna credinta.
              • +1 (1 vot)    
                da (Joi, 8 noiembrie 2012, 12:08)

                ortodoxu [utilizator] i-a raspuns lui pablo

                Multumim lui Dumnezeu pentru toate.Nu pune baza pe cugetarile unui tanar de 15 ani iar domnia ta trebuie sa iei in calcul ca un om,pe parcursul vieti,daca este rational face sumedenie de retusuri ale caracterului.Prezentul ni-l demonstreaza pe Ponta si prietenii lui,viitorul este o prezumtie pentru Neamtu,ceea ce nu inseamna ca nu ai putea avea dreptate.
                Prin urmare refuz prezentul si mizez pe viitor,care ma poate confirma sau nu! Numai de bine!
                • 0 (0 voturi)    
                  Daca... (Joi, 8 noiembrie 2012, 14:03)

                  pablo [utilizator] i-a raspuns lui ortodoxu

                  Exact, bine zis! DACA ESTE RATIONAL.
                  Doamne ajuta!
    • +4 (18 voturi)    
      A treia incercare de postare (Marţi, 6 noiembrie 2012, 12:39)

      ValauFelicia [utilizator] i-a raspuns lui pablo

      Din cate vad eu, dl Tapalaga devine dezamagitul de serviciu al Hotnews-ului si, pentru mine, dezamagirea cea mai mare a acestui an. Cand vrei sa te pozitionezi politic, nu carcotesti pe la colturi in legatura cu greselile celor pe care, in definitiv, ar trebui sa ii sustii daca nu vrei sa aterizezi in tabara opusa. Sau Dl Tapalaga a devenit mai fascinat de tabara opusa decat de ARD, pentru ca in ultimul timp, sub pavaza asa-zisei obiectivitati jurnalistice, ataca mai des dreapta decat stanga?
      Ca sa nu mai discutam de obsesia Dlui Tapalaga cu Dl Neamtu, in cazul caruia nu rateaza nicio ocazie sa mai adauge la campania de denigrare pornita de la sablonul lansat de antene,unde a fost declarat arogant si legionar. De cate ori a analizat Dl Tapalaga programul Noii Republici, in stil obiectiv gazetaresc, inainte sa se aventureze in barfe impresionistice demne de Gadea sau Ciutacu? Ati devenit la fel de lipsit de profesionalism ca jurnalist incat mi-e aroape sila sa mai deschid articolele Dvs... Iar Dl Pablo, de mai sus, care a lansat o lista de acuzatii nefondate si de natura bolsevica la adresa lui Neamtu pare a fi din acelasi club dar macar nu are pretentia de credibilitate pe care si-o asuma Dl Tapalaga. Rusine, Domnule fost-jurnalist-de-incredere!
      • -3 (7 voturi)    
        da (Marţi, 6 noiembrie 2012, 15:01)

        ortodoxu [utilizator] i-a raspuns lui ValauFelicia

        Nu-i putem cere dlui Tapalaga imposibilul,este si el om si ca orice om se mai inclina si spre oarece interes.Daca marlanii de la USL vor castiga alegerile(si eu cred ca si Tapalaga ca le vor castiga)ce sa faca dl Tapalaga?Sa mai gavareasca inca patru ani contra USL?Este prea mult,"rezervele"au scazut,este si el om ,are si el nevoile lui,nu?
        Noua ne va spune ca vrea sa fie echidistant,noi nu o sa credem si dl se va supara si va trece acolo unde trebuie!
      • 0 (2 voturi)    
        Boilsevic e idolul tau, Madame! (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 0:02)

        pablo [utilizator] i-a raspuns lui ValauFelicia

        Habar n-ai despre cine vorbesti, iar despre hotnews.ro in frunte cu Tapalaga e de-a dreptul jenant sa vorbesti asa! Daca esti fan al sectei lui Horia Neamtu ar trebui sa stii ca au fost cateva persoane si "instrumente" care i-au pus totul la dispozitie, dintru bun inceput, acestui sociopat. Toate, insa, i-au devenit ostile, fie pentru ca au fost furate sau inselate, fie pentru ca au fost umilite, calcate in picioare, ponegrite de acest psihopat, care a cerut veto si vot de aur in asa-zisul sau partid. Si poate nu stiti, dar a si primit!!! De la politeia, blogary si hotnews, primele platforme on-line care i-au rostogolit proiectul, generandu-i audienta, pana la imondo, blogdecainerau sau laurailica's blog, toti l-au parasit, avizati de cine e, lamuriti de agenda sa reala, ca de tot ceea este capabil. De la primii parteneri, Dacian Tolea si Cosmin Aldea, care i-au livrat toate ideile si conceptul de Noua Republica, pe care ei l-au lansat in 2006 la Arad, ce coincidenta... exact de unde este si Neamtu!!!, pana la Gabriel Biris, care i-a pus la dispozitie Pactul de Fiscalitate, trecand prin lideriii locali din Timisoara, Galati, Brasov, atentie ARAD, Cluj, Iasi, Sibiu, Neamt, plus cei din Capitala, profesori din mediul universitar, cercetatori, avocati, antreprenori, artisti, artiste, doamne, domnisoare si diversi domni, toti l-au parasit sau au fost siliti sa plece, devenindu-i ostili ca toti ceilalti. Oare de ce, Madame?! Care e bolsevicul acum?! Daca Dan Tapalaga si inca cativa jurnalisti au facut anchetele necesare si stiu ACUM ceea ce n-au stiut cand l-au sprijinit la inceput, ca pe o alternativa proaspata, curata, de la firul ierbii?! Daca ei stiu ca marele "partid" de zeci de mii de mebri si zeci de filiale nu a avut mai mult de 200 de membri (cu 170 si-a facut congres!!!), acum avand cu cateva zeci mai multi decat cei 13 candidati?!!! Daca mincinosul si impostorul e in cealalta parte? V-ati gandit la asta, inainte de a arunca cu bolsevisme?!
        • 0 (2 voturi)    
          Dezimformare nerusinata (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 10:38)

          ValauFelicia [utilizator] i-a raspuns lui pablo

          Nu cred, Domnule Pablo nicio vorba din ceea ce ati enuntat mai sus. De ce? Pentru ca folositi prea des epitete patimase care denota o aversiune personala fata de Dl Neamtu (ex. sociopat, secta, psihopat etc.). Scandalul cu Gabriel Biris nu indreptateste nici el la generalizari de genul maselor de "lideri", , Profesori si cercetatori care s-au dezis de Dl. Neamtu pentru ca de fapt sunt simple scorneli. E ca si cum ai zice ca am fost la piata si am cumparat un kg de prune stricate, sa stiti ca toata piata e plina numai de fructe expirate. Pentru a argumenta rezonabil e nevoie de cel putin cateva exemple clare. Iar blogurile mentionate sunt scrise exact de personaje care au vrut sa participe la proiectul NR dar, pentru ca nu au devenit centrul atentiei si ideile nu au fost neconditionat acceptate de Neamtu, au devenit dusmanii lui de moarte. Ce sa faci cand orgoliile personale sunt mai mari decat un adevarat crez politic pe care sa il urmezi fara pretentii de preamarire? Oamenii care au intrat in NR si au ramas pana acum sunt de fapt cei care chiar vor sa faca ceva, care nu se simt"dezamagiti" si "tradati" de faptul ca nu tot ceea ce spun ei poate fi pus in practica, care lucreaza bine in echipa si au scopuri de atins. Iar Neamtu, fiind mai intransigent si exigent cu toti nu convine multimii de datatori cu parerea care se cred mai inteligenti ca restul. De ce nu faceti voi, din clubul "iesitilor" din NR, care sunteti asa de priceputi si multi, o alternativa la acest partid, cu idei mai bune? Dar poate ca e mai usor sa stai pe margine si sa arunci cu bolsevisme (va rog nu palgiati termenul folosit initial de mine cand m-am referit la scrierea Dvs, pentru ca eu stiu ce am vrut sa spun pe cand Dvs continuati sa folositi argumente bolsevice in acelasi timp in care ii acuzati pe altii de asta; apropos, si tactica cu "hotul striga hotii" e tot bolsevica).
          • +1 (1 vot)    
            Atentie la neatentie! (Joi, 8 noiembrie 2012, 2:17)

            pablo [utilizator] i-a raspuns lui ValauFelicia

            Hotul e in alta parte, Madame! Si, din pacate, acea parte e in inima dumneavoastra! Bolsevic e cel care scrie si infiereaza fara sa stie si fara sa tina cont de realitate si de parerile celorlalti. Iar epitetele sunt extrase din experienta. Nu stiu ce experienta aveti dvs cu MN, dar pareti mai degraba un avatar al acestuia, decat o persoana cu mintea si constiinta limpede. Pentru ca dintr-o experienta directa cu MN nu ati iesi prea limpede, va asigur! Cat despre ego si dorinte de preamarire, haideti sa fim seriosi!!! Tocmai de aici se vede ca ati fi un avatar al acestuia, ca nu vreau sa ma gandesc ca sunteti un adept lobotomizat al sectei sale! Nici nu stiti despre ce vorbiti, daca sunteti cine pretindeti ca sunteti!!! Atentie la neatentie, ca e periculoasa jucaria pe care incearca sa si-o confectioneze "Fondatorul"!!!
  • -5 (41 voturi)    
    Vor pierde si ce le-a mai ramas (Marţi, 6 noiembrie 2012, 0:01)

    HP [utilizator]

    Vor pierde si ce le-a mai ramas: increderea si sperantele puse in lupii tineri care si-au dovedit peste timp cameleonismul si oportunismul, intrand in alianta cu niste figuri nepopulare si total necredibile.

    ARD e un ZERO BARAT.
    • -1 (7 voturi)    
      Daca ARD e zero barat, cum este USL! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 14:37)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Probabil e sub zero, ca fauna ca la USL nu a mai vazut Romania asta de la comunisti incoace!
      • +2 (6 voturi)    
        USL ? (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:15)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        USL e tot un zero barat.

        Romanii, ca de atatea ori dupa "Revolutie", au de ales intre doua nulitati.
  • +32 (42 voturi)    
    .. (Marţi, 6 noiembrie 2012, 0:24)

    DanIoan [utilizator]

    Sa-l numesti pe Radu Gyr "figura proscrisa" este de prost gust(a fost un bun roman haituit pana la moarte de comunisti). Sa insisti si sa afirmi ca astfel se intineaza memoria evreilor este de-a dreptul ridicol avand in vedere ca in scurta guvernare legionara, cu Radu Gyr ca director al teatrelor, o trupa de actori evrei a deschis singurul teatru evreiesc din Europa; plus ca se preda si la scoala!
    Nu mai lua lucrurile asa de-a valma domnule Tapalaga, vorba lui Anrei Plesu: "mai sunt si nuante".
    Chiar jenant..
    • +1 (11 voturi)    
      Dl.Tapalaga (Marţi, 6 noiembrie 2012, 10:02)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui DanIoan

      spune si dlui.ce-a fost invatat la scoala.
      Adevari istoric, nuante...Astea-s fleacuri. Combate frate, combate-i pe toti
    • 0 (0 voturi)    
      Atentie! (Joi, 8 noiembrie 2012, 2:54)

      pablo [utilizator] i-a raspuns lui DanIoan

      Chiar asa... "mai sunt si nuante". Atentie la nuante, Monsieur!
  • +3 (17 voturi)    
    lansarea la apa a ciurului (Marţi, 6 noiembrie 2012, 0:33)

    andreesanu [utilizator]

    Dle Tapalaga am ajuns de unde am plecat, sau din trei rele sa alegi pe cea care-ti va face mai putin viata amara.Vai de ia tara sa n-aiba de unde alege nici 600 de oameni intregi la minte si la suflet.
    Si te mai intrebi de ce traiesc romanii rau ,de ce stau cu mina intinsa oriunde:la pomenile electorale,la CNAS,la penie cind vine postasul.Uite unde am ajuns darimind sau vinzind orcui averea tarii pentru spaga.Scosi in drum ,nauci de saracie ,desnadajduiti,fara viitor.
  • +15 (23 voturi)    
    Hmm si iar Hmmm... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 0:56)

    solar [utilizator]

    Domnule Tapalaga,
    dracu ma pune si pe mine sa cam urmaresc presa asta a noastra ,romaneasca. Si politichiile, bineinteles, cate se mai perinda intr-o veselie pe intinsele ...plaiuri ale iubitei naostre patrii. sunt convins ca din anonimitatea in care sunt si in care voi ramane pour toujours, imi cheltui energiile si-mi provoc stres-uri (sic!) inutile . Da` , asa-i rumanul,daca nu-si baga nasul n-ar fi el insusi. Ma rog... Oricum mi-o iei si oriunde m-ai categorisi, am comis pacatul lecturii si cu propriile dumitale articole. Unele .bune, trebuie sa recunosc ,si care mi-au picat bine la "sufletelul" cel ascuns si in ... inimioara "roz-ciclame" de care facusi vorbire jurnalistica. Ei bine, una peste alta, ce vreau sa zic eu acum s-ar putea sa nu-ti fie pre plac. Suma sumarum, articulusurile dumitale cele de price o dau in bara de prea multe ori.Paradoxale, contradictorii nu odata, ele nici nu incanta nici nu descanta, desi , cum spuneam, mi se pareau a fi uneori taman ce trebuie pentru ... Nu,nu ai trecut clasa in fata mea de cetatean simandicos si pe de-asupra si ...mofturos a ceea ce ar trebui sa se petreaca in jurnalistica ,deobste ,romaneasca. Regret sincer.Dar nu se face gaura-n cer cu simandicariile mele,adevarat. Totusi: moralizezi cand prea mult,cand deloc, minimalizezi la fel, purici idealuri si idealisme si cand e cazul si cand nu, insa lasi in coada de peste ce n-ar trebui lasat.Si multe alte cele care fac,poate, deliciile(uneori)" prostanacilor" de cititori postaci.Asa ca ,dupa dumitale alta cale nu mai am/avem , decat aceea a eroului ala cu biletelu-n palarie si interogarea turmentata
    infipta in capatana de catar.Asta a fost atunci.Dar acum?Uite, imi veni asa.. repede pe chelie o expresie de-a lui Arghezi , care puncta pe undeva despre "vulgul intelectual " la ...rumuni. Se cam lati povestea asta preste "biata noatra tarisoara", bat-o vina de poveste!! C-o fi vorba despre..."Povestea Vorbei",ca n-o fi,asta, ce-i drept, ramane de vazut.
    • +1 (3 voturi)    
      da (Marţi, 6 noiembrie 2012, 15:06)

      ortodoxu [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Amice Solar,mai pe scurt,asta spuneam si eu mai sus.Ma bucur ca ceea ce si eu am observat devine o certitudine.Mirajul banilor, al dracului miraj,loveste din nou!
      • 0 (0 voturi)    
        DA (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 20:17)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui ortodoxu

        Da, ai dreptate, prietene. Nu vazusem ce ai scris pana acum. Ce am scris, am scris fara sa citesc ...pe altii. Se intampla, e-adevarat. Oricum,dupa cate vad, suntem pe aceeasi lungime de unda si cred c a asta e ...ok. Salut!!
        • 0 (0 voturi)    
          da (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 22:23)

          ortodoxu [utilizator] i-a raspuns lui solar

          Si eu. Sa auzim de bine!
  • -1 (21 voturi)    
    Subtire... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 1:26)

    Rollo [utilizator]

    ...acest ARD. Ma intrebam de ce Macovei, Paleologu, Preda s.a. nu-si fac propriul partid. Acum inteleg de ce: nu sunt in stare. Minima corectie facuta acestei aliante a aratat ce pot face si ce nu pot face acesti dulai ai "dreptei" romanesti. In particular nimic de zis, insa in echipa sunt absolut ineficienti. Prea slabi sa-i inlature pe "greii" fostului mare PDL, si mai slabi sa isi intemeieze un mic PDL. Cu Basescu singur n-or sa faca primavara...
    • +3 (7 voturi)    
      ! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:51)

      melcul_naravas [utilizator] i-a raspuns lui Rollo

      Stiti cat de greu este sa mai poata aparea un partid nou pe scens politica romaneasca?Mihai Neamtu a incercat din rasputeri sa-si inscrie 'Noua Republica" si nu s-a putut. Acum candideaza pe listele PNT. MRU a incercat si el sa-si inscrie "Forta Civica: si n-a fost posibil. Legea partidelor e facuta atat de parsiv ,incat sa nu mai poata aparea o alta forta politica.Suntem condamnati sa alegem , la infinit, intre aceleasi grupuri infractionale.
      • +4 (8 voturi)    
        Hai, hai (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:17)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui melcul_naravas

        Noua Republica nu ar fi candidat independent, nici macar daca ar fi reusit sa se inscrie. Au fost alaturi de PDL de la bun inceput.

        FC, la fel.

        Suntem condamnati sa alegem intre aceleasi grupuri infractionale pentru ca nu avem la dispozitie alternative.

        Cand vor aparea, vom vota cu ei.
  • +14 (24 voturi)    
    "moneda" (Marţi, 6 noiembrie 2012, 6:01)

    cotora [utilizator]

    in primul rand, vreau sa mentionez pe boc, vom plange dupa el, azi, maine, el ne-a scos din faliment, in legatura cu lansarea candidatilor ARD, le trebuie un lider carismatic, sa atace cu aceeasi moneda, usl, ce le place la romani la ora actuala, urlete, "sange", nationalism, sovinism,nostalgie dupa comunism, minciuni, cresteri de pensii si salarii, vom lucra putin si vom castiga mult , etc, asta le place electoratului roman, nu realitatea, perspectivele, programele de viitor, economia, o justitie dreapta, viitorul copiilor si nepotilor nostrii, etc
    • +9 (11 voturi)    
      un altfel de lider (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:30)

      EugenC [utilizator] i-a raspuns lui cotora

      eu nu-mi doresc un lider carismatic! orator si-atat!? mi-ajunge. am avut destui maimutoi la carma tarii!

      eu vreau un lider inteligent serios si muncitor! sunt dispus sa trec peste stangaciile oratorice daca vad inteligenta, seriozitate si dorinta reala de a schimba real tara asta!
      • 0 (2 voturi)    
        Basescu (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:19)

        Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui EugenC

        "inteligenta, seriozitate si dorinta reala de a schimba real tara asta" pai asta e Basescu, si in plus mai e si carismatic.
        Nu o sa gasesti pe altcineva sa se potriveasca mai bine ca el profilului pe care l-ai descris.
  • -7 (19 voturi)    
    precizare (Marţi, 6 noiembrie 2012, 7:37)

    laurentiucat [utilizator]

    economica "duduie" acum ca urmare a restrangerii consumului din cauza lui boc si a lipsei de isd-uri din perioada 2009-2011. noroc ca a pornit ford ,dar asta nu e meritul lui boc si nici al lui basescu.
    • +1 (3 voturi)    
      . (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:23)

      Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

      Consumul s-a restrans din cauza lui Boc?
      Nu Laurentiu, consumul s-a restrans pentru ca era mult mai mare decat productia (din cauza asta s-au format toate datoriile), si acum s-a mai apropiat de valoarea productiei, si asta e valabil in toata Europa si in America, nu doar in Romania.
      • +1 (1 vot)    
        hai lasa! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 22:12)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Marius Muntean

        cand reduci salariile si pensiile si majorezi taxele se reduce consumul...si astea le-a facut pdl si boc/basescu.
  • +8 (26 voturi)    
    de neinteles!!!! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 9:33)

    asada [utilizator]

    Domnule Tapalaga cu stupoare constat ca deveniti pe zi ce trece carcotasul de serviciu!!!! Va impresionat in bine sau rau[nu stiu] tiganiada de la stadion si face-ti comparatie cu intrunirea de la opera ,pe care[ fortand nota in numele carcotelii de care vorbeam] o pune-ti pe seama lipsei de mobilizare si a pesimismului. Lamentabil!!!! Ce ati fi vrut ?!! tot o manifestatie de tip uslist-coreeana !!! Poate decenta si responsabilitatea au caracterizat aceasta intrunire!!!!!Clamati peste tot sentimente de dreapta ,dar uitati invitatia facuta de aceasta dreapta de a pune umarul la constructia si consolidarea ei. Este mai simplu de a sta pe margine si a circoti. Am urmarit si aparitiile dumitale la B1si am costatat ca aceasta alianta ARD iti pute teribil si impreuna cu "maestrul" Cristoiu nu stiti cum sa o terfeliti mai bine.Daca sante-ti asa de priceputi in toate celea ,pune-ti voi ceva in loc,pentru ca altfel demersurile voastre permanente, incep sa miroasa a altceva!!!!!!! Sper sa nu proceda-ti ca in alte dati ,in a cenzura acest text.
    • 0 (6 voturi)    
      Nu e nimic de neinteles (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:22)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui asada

      Nu e nimic de neinteles, e pur si simplu un jurnalist ECHIDISTANT.

      Romanii au o problema cu diferentierea politica. Daca nu esti cu unul, sigur esti cu celalalt. Daca nu pupi in fund pe unii, siguri ii pupi pe ceilalti.

      Eu, si cred ca sunt destui ca mine, nu avem nevoie de jurnalisti pupincuristi si partizani.

      Avem nevoie de oameni care spun lucrurilor pe nume, pentru a ne putea face o idee clara asupra situatiei.

      Iar situatia e cat se poate de clara: trebuie sa alegem intre doua rele.

      USL sau PDL, e tot una.

      Ati vazut lista completa cu candidatii ARD ? 90% sunt de la PDL. Ati vazut ce efectivitate a avut comisia Macovei ? ZERO.

      Si atunci, ce ne tot aburiti cu "da stai sa vezi, ca daca ajunge USL, o sa crapam toti, vine apocalipsa".

      Apocalipsa vine oricand si sincer, ma doare in cur ca nu vor castiga PDL alegerile. I-am vazut timp de 8 ani si nu au facut mai nimic, in afara de niste masuri de austeritate la care oricum erau obligati.

      Daca PDL ar fi fost asa de buni, acum am fi trait "bine". Traim la fel de prost.

      Deci, a se scuti cu vrajelile cu raul cel mai mic. Voteaza dumneata cu Blaga si Udrea, a treia oara.

      Eu voi sta acasa.
      • 0 (6 voturi)    
        impartialule!!!! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:34)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Te doare acolo unde ai spus daca nu castiga USL-ul matale??!!! Nu prea ai fost atent la ce am scris,fiind ocupat cu defaimarea cellor ce nu iti sant pe plac[asta apropo de impartialitate]. Restul imi pare rau,numai lozinci:traiul prost,nu au facut nimic,bla .....bla .....bla.Ma bucur ca o sa vede-ti mai limpede situatia si ve-ti vota in cunostinta de cauza,dar.....cam intuiesc unde vi se va duce votul ,cu toate ca ati mai mancat aceasta papara!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      just (Marţi, 6 noiembrie 2012, 20:47)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui asada

      Vazand voturile negative pe care le primeste comentariul meu ,sant din ce in ce mai convins ca nu am spus gresit ce am spus!!!!!
  • -5 (17 voturi)    
    Glumiți? (Marţi, 6 noiembrie 2012, 9:49)

    Radu I [utilizator]

    „Nu se prea gaseau atunci aplauze pentru cel care comisese destule erori, dar dovedise buna credinta si se aratase dispus sa-si sacrifice intreaga cariera de politician adoptand masuri vitale in vremuri de criza economica grea.”

    Mai crede cineva că Emil Boc a condus vreo secundă guvernul României? Mă faceți să râd, domnule Tăpălagă!

    Altfel, o „radiografiere” lucidă, corectă, pertinentă a scenei politic actuale, populată cu personaje dintre cele mai ridicole, grotești, suprarealiste. Cu mască, fără mască...
    De n-ar fi de plâns, am putea să râdem...
  • -3 (7 voturi)    
    Exercitiu (Marţi, 6 noiembrie 2012, 10:46)

    M.aura [utilizator]

    Enumerati 10 pdlisti din colegiul director PDL care pot fi incadrati in categoria intreprinzatorilor veritabili, care nu au avut si nu au afaceri cu statul.

    Cel mai bun lucru la aceasta manifestare politica este ca au disparut menestrelii populari. E un mare pas inainte pe calea reformarii statului.
    • +7 (13 voturi)    
      aritmetica (Marţi, 6 noiembrie 2012, 11:21)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Daca santem la numiri ,numiti dvs. unul din comunistii si securistii PSD-ului, care sa nu fi furat la greu si sa nu fi participat in toti acesti ani la jefuirea Romaniei, bucata cu bucata !!!!!
      • -4 (6 voturi)    
        Calcule gresite (Marţi, 6 noiembrie 2012, 12:53)

        M.aura [utilizator] i-a raspuns lui asada

        Exercitiul meu nu s-a referit la problema coruptiei, unde oricum scorul e egal, ci la autenticitatea politica a ARD-ului.
        Clameaza ca sint de dreapta, dar cei mai multi au antecedente de bugetari de lux. Teoria politica nu s-a reflectat in practica si guvernarea lor, de asta nu sint credibili.
  • +9 (15 voturi)    
    Prudenta (Marţi, 6 noiembrie 2012, 11:29)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    de ce nu ar demonstra ARD prudenta?

    Este o chestiune de bun simt dupa alegerile locale.
    Ce ati fi vrut ?
    Sa renunte la lansare? Sa faca o demonstratie de putere cand nu este asa?

    Tinta lor este viabila. 30% este ok si nu chiar linistitor pentru USL.
  • +9 (19 voturi)    
    Inca o bila neagra (Marţi, 6 noiembrie 2012, 11:49)

    Vlad_ [utilizator]

    Domnule Tapalaga,

    Parerea mea e ca "dati cu bata in balta" din ce in ce mai des in ultimul timp. De asemenea observ ca aveti o mica obsesie pentru Mihail Neamtu.

    "Neamtu jigneste si el memoria evreilor reabilitand in scopuri politice figuri proscrise."

    Spuneti doua aberatii intr-o singura fraza:
    1. "Pentru o scurta perioada Radu Gyr a fost director general al teatrelor. În aceasta perioadă, o trupă de actori evrei a înființat în București teatrul evreiesc Barașeum, singurul teatru evreiesc din țările Europei din acea perioadă tulbure'
    (sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Radu_Gyr)

    2. Radu Gyr figura proscrisa?
    Dumneavoastra, domnule Tapalaga, jigniti memoria celor care au suferit in inchisorile comuniste. Ati auzit de Aiud, Gherla, etc.? Stiti dumneavoastra cum se realizau procesele pe atunci? Stiti dumneavoastra cati oameni au fost condamnati la ani grei de inchisoare doar pentru ca erau etichetati "legionari"?
    Or fi fost si extremisti printre ei, dar nu jigniti memoria celor nevinovati.
    Mai puneti mana pe o carte, domnule Tapalaga sau documentati-va inainte de a scrie astfel de ineptii.

    Halal jurnalism obiectiv.
  • -5 (9 voturi)    
    Titlu (Marţi, 6 noiembrie 2012, 11:52)

    danielush [utilizator]

    Cel mai bun titlu la manifestarea de aseara este " The Phantom of the Opera" !!!
    • +2 (2 voturi)    
      la opera se zice ca, (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:16)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui danielush

      it isn't over until the fat lady sings.
      but, the fat one did not sing, yet !

      adica, io cred ca alianta asta, inca, mai are o partitura de cantat, un act de jucat.
      e drept, neamtu mai da falsete, mru o ia un ton mai sus, cateodata.
      basul blaga nu prea mai poa' sa salte.
      se simte lipsa tenorului.
      totusi, pana la fantoma...

      dar, totusi, apreciez umorul.
      cred c'ai vrut sa ne faci sa zambim, numai. :)
  • +9 (13 voturi)    
    miroase a CTP (Marţi, 6 noiembrie 2012, 12:12)

    Wladislav [utilizator]

    Nu am nevoie de cineva care sa-mi explice, asa, ca pentru votantii USL, de ce ARD s-a adunat la Opera, de ce au o sigla, ce inseamna ea (pentru dl Tapalaga), de ce ARD nu are un lider carismatic. Ma asteptam la o analiza a ofertei ARD pusa in oglinda cu cea a USL (din care lipsesc exact promisiunile cu care a castigat localele, in afara, bineinteles, de salarii si pensii). Adevarul e ca atunci cand nu prea te pricepi la economie incepi sa filozofezi asemeni lui Cristian Tudor Popescu (CTP).
    In fine, m-as fi asteptat chiar la o comparatie cu liderul sau liderii carismatici ai USL si la motivul pentru care ARD nu are acces la 90% din canalele tv controlate de USL. Cam de acolo apare si carisma.
    • -2 (4 voturi)    
      Miroase a partizanism (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:25)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Wladislav

      A aia miroase. Ca sa votezi pe cineva, trebuie sa fie credibil, indiferent de ce programe pune pe masa.

      PDL 2.0 nu are pic de credibilitate. Daca erau asa de breji, puneau programele astea in practica atunci cand au fost la putere.

      Pana la programe, ne mananca porcii.

      Lasa, sa mai incerce si altii programe si vrajeli. Si asa sunt toti la fel.
  • -8 (8 voturi)    
    TRADATORILOR (Marţi, 6 noiembrie 2012, 13:43)

    dreptate [utilizator]

    un singur lucru mai e de zis celor din PDL, ARD, NOUA REPUBLICA.....:
    "DATI BAH BANII-NAPOI !!!!..."
  • +5 (7 voturi)    
    Figuri proscrise? (Marţi, 6 noiembrie 2012, 14:43)

    Razvanel [utilizator]

    Eu propun să-i interzicem pe toți, domnule Tapalagă, de la șovinul de Eminescu, trecând prin Deleanu, Steinhardt (mare admirator al lui Gyr), Arghezi (s-a vândut comuniștilor), Sadoveanu, Eliade, Cioran, ș.a.

    Știu că nu-l suportați pe Neamțu (care are într-adevăr niște ieșiri cam patetice), dar vă rog să vă abțineți de la afirmații stupide. Vânătoarea de vrăjitoare o fi la modă în cercurile sponsorizate de Soroș, dar nu printre oamenii cu un pic de bun simț. Ăștia mai fac încă diferența între opera literară și viața autorului.
  • +3 (3 voturi)    
    toate bune si frumoase (Marţi, 6 noiembrie 2012, 15:54)

    nash pandelica [utilizator]

    mda, cam asa stau lucrurile in ard.
    cam cotoioasa, am zice.

    un lucru nu pricep...
    dl. tapalga bocea anti boc mai antzartz.
    unul din cei mai vehementi critici anti boc, dintre jurnalistii pro base.
    ba, mi'aduc aminte si cateva articole in care se numarau zilele lui boc la viktoria palace.

    ceva nu'i cusher, p'acilea.
  • +3 (7 voturi)    
    ati inceput sa agreati cenzura? (Marţi, 6 noiembrie 2012, 15:59)

    arha [utilizator]

    Cat de tanar si cat de versatil! Nu uitati, domnule Tapalaga, ca in absenta unei busole corectitudinea politica nu face doi bani...
    Apropo! Ati inceput sa agreati cenzura ? E semn sigur, printre altele, de ignoranta in ale culturii. Va incearca cumva un fel de spaima... metafizica cand auziti de Radu Gyr? Nu va temeti, a murit demult.
    Il visati si noaptea pe Mihail Neamtu? Va poate ostoi, eventual, un psiholog .

    Cu regret,
    un fost admirator al temperamentului d-voastra jurnalistic (uscat prematur).
  • +4 (4 voturi)    
    BOC (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:12)

    mgbyte [utilizator]

    Cel mai capabil premier de la Puci pana in prezent, pacat ca el a fost cel sacrificat si nu unul din actualii blaga sau videanu.
  • +1 (3 voturi)    
    blat (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:34)

    rochiri [utilizator]

    Personal consider ca este blat cu USL ! S-au speriat toti de cand Nastase a fost condamnat , nimeni nu se asteptat ! Atat PDL (marea majoritate) cat si USL (mare majoritate) nu vor o justitie care sa gandeasca . nu vor o deschidere catre UE si atunci se joaca da reforma , pacat ca aripa Macovei este prea subtire .

    Oricum fiecare ar trebuie sa se uite pe cine are in colegiu si sa mearga la vot daca considera ca are cu cine sa voteze.

    Sa speram ca UE nu ne lasa ! :) Ca din interior sable sperante.
    • +1 (1 vot)    
      Romanii nu vor reforma (Marţi, 6 noiembrie 2012, 22:35)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Nu e vorba numai de partide, problema reala este daca se vrea sau nu reforma. In Romania majoritatea oamenilor cu care am discutat sint simpatizanti USL. De la coafeze la profesori. Mi-e teama ca un partid de dreapta nu are sanse mai ales din cauza ca romanii nu vor sa munceasca mai mult si nu vor o justitie independenta ci sa-si contnue micile smenuri, sa nu-si plateasca taxele etc. ARD a avut totusi o comisie de etica. Au fost probleme dar e crminal sa nu vrei sa vezi unde ne va duce USL. Poporul nu pare sa vada. Si atunci ce sa faca ARD? Oricum articolul lui Tapalaga e tendentios. Sint din ce in ce mai dezamagita. Sa nu vezi ca MRU este totusi din alta liga...Poporul prefera palgiatorii, mincinosii dar jurnalistii asa zisi independenti???
  • +3 (5 voturi)    
    jurnalism?? (Marţi, 6 noiembrie 2012, 16:51)

    Nestorie [utilizator]

    Mie mi se par juste aprecierile facute de dl. Tapalaga despre hermeneutica mesajului degajat din evenimentul realizat de ARD. Sub acest aspect articolul reprezinta opinia unui jurnalist onest si inteligent.
    Ce ne facem insa cu martirul crestin,Radu Gyr?? Comandant legionar,poet legionar,proscris,evrei insultati si amenintati(unde vede dl. Tapalaga evrei in poezia recitata de numai domnia sa poate sa ne spuna!),toate astea sunt elemente dupa care dl. Tapalaga il identifica pe Radu Gyr. Hm.
    Dar crestin a fost acest Radu Gyr,domnule Tapalaga? Dar roman a fost? Poti sa ne raspunzi sau te temi ca poti sa intinezi memoria evreilor ucisi de nazisti?
    Hai sa iti spunem varianta noastra. Radu Gyr n-a fost comandant legionar. N-a primit grade in Garda de Fier infiintata de Mota. Radu Gyr n-a fost poet legionar dar,a fost poet. Radu Gyr nu este proscris chiar daca tu vrei sa crezi asta. Nu exista o poezie in care Radu Gyr sa fi instigat la ura impotriva evreilor. Radu Gyr a avut moarte de martir alaturi de sute de mii de romani care au indurat Golgota temnitelor bolsevice. Memoria patimilor lor este sfanta pentru noi.
    Legionarii romani n-au ucis niciun evreu. NICIUNUL. Fac cu buna credinta aceasta afirmatie iar daca gresesc,va rog sa ma contraziceti si sa-l numiti pe acel evreu ucis de legionari. Dar atentie! Nu confundati legionarii cu regimul Antonescu.

    PS.
    Poate se edifica dl. Tapalaga asupra numarului de legionari ucisi de regimul lui Carol al-II-lea in perioada 1938-1939 si ne explica cum a fost posibil acest macel pe timp de pace si cine merita a fi proscris pentru el!
    • -1 (5 voturi)    
      Lol (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:14)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Nestorie

      Radu Gyr a aderat la Garda de Fier si a ajuns la gradul de comandor.

      Nu ne mai aburiti !

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Radu_Gyr#Comandant_legionar_.C8.99i_director_al_teatrelor
  • 0 (2 voturi)    
    Sic transit gloria mundi! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:55)

    Garett [utilizator]

    Mi se pare de o ironie sublima ca autorul sa fie criticat vehement de fix aceiasi comentatori care il laudau atunci cand scria "cum trebuie" la adresa regimului!
    Vedeti d-le Tapalaga ce greu e sa reveniti la jurnalismul impartial dupa ce v-ati facut un anumit renume? :D
  • 0 (2 voturi)    
    Observatii la citeva observatii (Marţi, 6 noiembrie 2012, 21:04)

    mateipirvu [utilizator]

    Domnule Tapalaga cu respect va rog sa-mi indicati care au fost acele masuri vitale in vremuri de criza economica grea luate de Boc?
    Cumva numirea in functia de ministru de finante a unui inginer metalurg?
    Ce importanta are ca este de buna credinta daca e un incapabil pt functia de prim ministru, fara idei si mai ales fara solutii la probleme?
    De aia se spune omul potrivit la locul potrivit.
    • 0 (0 voturi)    
      Observatii la cateva observatii, la observatii (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 19:55)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui mateipirvu

      Cu tot nerespectul posibil iti spun urmatoarele: Am cateva hectare de pamant pe care l-am mostenit de la parinti. Fiind pensionar acum, l-am arendat ,conform legii in vigoare, pentru fiecare ha primind 50 de EU. (Nu , nu sunt urmas de "chiabur' n-ai frica!!) Intotdeuna am primit acesti bani in rastimpul martie-iunie. Acum este 7 noiembrie si inca nu am primit niciun ban!! Imi raspunzi tu, finantistule comunist ordinar , de ce???Vine iarna si urmeaza sa platesc factura la gaz metan si ma bate in spate cum o sa pot face fata!!!Electrica la fel, ,plus alte cheltuieli necesare!! Imi raspunzi la asa ceva , mai propagandist al finantelor comuniste , de ce?? Te plateste cineva sa faci propaganda comunista sau o faci chiar din idioata ta convingere???? De ce rastalmacesti pana si rahatul din jur si vrei sa ma convingi ca e aur?? Raspunzi??DE CE?? Unde i-a folosit banii mei mincinoslul tau de ministru de finante?? Ti i-a dat tie ca sa te rasplateasca pentru participarea la votarea anti Basescu sau pentru ca sa-ti inapoieze cei 25 % dintr-un salar de bugetar de 3000 de lei pe luna+ciubucul???Daca ai fi in fata mea direct si ai indrazni sa -mi ceri mie socoteala pentru finatistul tau, stii ce-as face? As veni la tine cu actele concrete in fata ca sa-ti demonstrez ca e asa cum iti spun, dar si ti-as da peste bot. Naparca nerusinata ce esti!! Cu tot nerespectul posibil spus. Macar eu nu fac pe prostul sa ti-o spun"cu tot respectu". Pentru mincinosi si ipocriti nu am respect.
  • +2 (4 voturi)    
    de Radu Gyr (Marţi, 6 noiembrie 2012, 23:34)

    popescu_dtru [utilizator]

    Cântec de leagăn

    Dormi copilul mamii, nani, nani,
    a plecat si ultimul lastun.
    Ruginira plopii si tufanii
    si din temnita ce-i surpa anii
    nu s-a mai întors taticul bun.

    Dormi copilul mamii, toamna plange
    dezgolindu-si umarul ranit.
    Cade frunza, cade si se frange,
    orice frunza-i lacrima de sange
    si taticul nu a mai venit.

    Nani, nani, maini de crin plapande,
    La ferestra pasari plang si ploi.
    Lupii beznelor ranjesc la pande,
    Tara-i toata temnite flamande
    si taticu-i dus de langa noi.

    Nani, nani, tata nu mai vine,
    maica sta cu sufletul rapus.
    Cine să-ti mai spuie basmul, cine
    să-ti sarute pleoapele senine ?
    Maica plange si taticu-i dus.

    L-au svarlit în temnita dusmanii
    pentru sfanta-i lege din strabuni.
    Or să-i ninga peste tample anii,
    să cresti mare, puiul mamii, nani,
    Neamul si părintii să-ti razbuni.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version