Republica Cadrelor ii da un raspuns lui Andrei Plesu

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:10 Actualitate | Opinii


Vlad Mixich
Foto: Hotnews
„A venit langa mine, si-a lasat cu toata greutatea mana pe umarul meu si mi-a spus: Hai ma Cataline, mai lasa si tu de la tine, ce dracu’. Ca doar prieteni suntem!” Asa a fost convins un expert in politici publice sa cedeze intr-o negociere punctuala de catre unul dintre marii granguri politici ai Romaniei.

Il vedea aproape zilnic la televizor, nu-si mai vorbisera niciodata pana atunci si, in plus, grangurele isi stia meseria. „Eu stateam pe scaun, el in picioare si, dupa ce mi-a zis asta, m-am gandit: ia uite cum vine asta puternicul si se roaga de mine. Si i-am zis da. Desi dupa aia mi-a parut rau.”

In urma cu trei luni, Andrei Plesu spunea ca el ar defila prin Parlamentul Romaniei punandu-le politicienilor intrebarea „Ce stii sa faci?” Ce va sti sa faca urmatorul Parlament al Romaniei? Aruncam o privire pe listele candidatilor anuntati pana acum si avem raspunsul.

Exista in Romania o meserie de mare traditie, desi ea nu apare in nomenclatorul oficial: meseria de cadru de partid. Traditia ei s-a construit in cei 50 de ani de comunism activ si Partidul s-a bizuit intotdeauna pe cadrele sale, avand in acelasi timp grija sa nu le piarda din mana. Cadrele aveau inainte de '89 si o facultate a lor, Academia Stefan Gheorghiu, a carei desfiintare nu a spart insa breasla, caci o meserie adevarata se transmite prin exemplu viu. Ba mai mult, breasla cadrelor a devenit si mai prospera dupa 1989, ajungand astazi sa fie unul dintre cele mai influente corpuri profesionale ale Romaniei.

Ce stiu sa faca cadrele mai bine decat medicii, filozofii sau programatorii? Ei stiu:
  • sa te combine – fie ca esti un tanar expert in politici publice sau un muncitor pe santier, un cadru talentat va sti intotdeauna cum sa-si aseze mana pe umarul tau, cand sa-ti faca cu ochiul si cum sa-ti sugereze subtil avantajele lucrative ale amicitiei sale;
  • sa faca propaganda – un cadru de viitor poate vorbi o ora fara sa spuna nimic angajant pentru el, folosind cuvinte frumoase sau haioase (in functie de mediul in care evolueaza), sfarsind prin a te convinge ca ai in fata un om competent, desi nu vei intelege niciodata exact ce profesie are;
  • sa invarta regulamentele – un cadru experimentat poate transforma regulamentul de ordine interioara a unei manastiri in regulament de functionare pentru o casa de toleranta. Fara sa modifice vreun aliniat, doar din interpretare. Arpegii iscusite pe corzile virgulelor si conjunctiilor: aceasta este arta unui cadru de partid.
  • sa scoata bani din contractele cu statul – este rafinamentul suprem al profesiei de cadru de partid, incununarea unei cariere stralucitoare in care, desi in acte esti mai sarac decat Iliescu si cel putin la fel de cinstit precum Constantinescu, mananci pe banii statului, locuiesti pe banii statului, te plimbi in masina statului si ai multe rude pricepute in a face afaceri (intamplator) cu statul.
In Constitutia Romaniei, sub titlul de „Mandatul reprezentativ” sta scris ca „in exercitarea mandatului, deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului.”

In colegiul 8 din Constanta, la Senat si la Camera Deputatilor candideaza din nou Manuela Mitrea (PSD) si Alexandru Mazare (PSD). Sotia lui Miron Mitrea si fratele lui Radu Mazare. In ce fel si-au servit cei doi poporul in ultimii 4 ani? E o intrebare care trebuie pusa...

Judetul Neamt va avea parte de candidatura actualului deputat de Bucuresti, Elena Udrea (PDL). S-a indestulat deja poporul din colegiul bucurestean 25 de serviciile Elenei Udrea incat aceasta a decis sa isi ofere gratiile si nemtenilor? E o intrebare care trebuie pusa...

In ce fel si-au servit pana acum poporul Mircea Banias (USL, fost PDL acuzat de luare de mita) sau Nicu Banicioiu (USL), care isi parasesc si ei (la fel ca multi altii) colegiile unde au candidat acum patru ani pentru orizonturi electorale mai confortabile? E o intrebare care trebuie pusa...

In ce fel si-au servit pana acum poporul Dan Voiculescu (USL), Gigi Becali (USL, inca europarlamentar), Cristian Radulescu (PDL, urmarit de ANI pentru ca nu-si poate justifica legal averea)? In ce fel si-au servit poporul cei 97 de parlamentari traseisti (aproape un sfert din Parlamentul Romaniei)?

De altfel, o buna parte dintre parlamentarii care l-au acuzat pe Traian Basescu in vara lui 2012 de incalcarea Constitutiei ar trebui la randu-le sa se intrebe daca au incalcat sau nu articolul 69 din aceeasi Constitutie: „in exercitarea mandatului, deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului.”

„Nu se poate sa ajungi in pozitii decisive fara sa stii sa faci nimic”, spunea Andrei Plesu in iulie 2012, referindu-se la politicieni. Dar multi parlamentari romani stiu sa faca ceva: sa-si serveasca partidul. Si o fac foarte bine. Prin combinatii, prin propaganda, interpretand regulamentele in functie de interesul de moment sau facand bani din afacerile cu statul.

La alegerile din 2012, partidele vor oferi spre alegere poporului roman o lista in care predomina cadrele, persoane inalt competente in a-si servi organizatia. Acesta este si raspunsul politicienilor la intrebarea lui Andrei Plesu: „Ce stii sa faci?” La 23 de ani de la impuscarea lui Ceausescu, Republica Cadrelor isi va atinge apogeul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator

  • Oamenii de rind (Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:46)
    AlinL [utilizator]

    Numai oamenii de rind ii pot schimba pe politicieni. Iata citeva optiuni ale oamenilor de rind:
    1 - sa intre / sa nu intre intr-un partid politic.
    2. - sa stea in tara / sa iasa din tara.
    3 - sa se educe / sa nu se educe.
    Toate acestea vor influenta politicienii.

    1 --> Prin vot direct oameni de rind pot influenta conducerea partidelor. Oamenii decenti trebuie sa accepte ca partidele fac politica. Daca vor sa o influenteze cel mai facil e sa faci parte dintr-un partid, oricare ar fi el. Daca oamenii de treaba nu vor sa intre in partide ei trebuie sa accepte ca partidele vor fi pline de canalii si ca, prin urmare, vor fi condusi de aceste canalii pe care le detesta.

    2 --> De indata ce iesi din tara iti dai seama ca Romania este o tara mica in lumea asta. Problemele romanesti, oricat de mari ar parea, sint mici comparativ cu problemele altor state. Romanii nu isi stiu locul in lume, ori se proiecteaza prea sus ori prea jos. In plus, le sufla vintul prin buzunare - la omul sarac nici boii nu-i trag.

    3 --> Sa invete sa faca ceva. Andrei Plesu are dreptate. Asta nu inseamna sa isi obtina o diploma - tot prostul are diploma acum. Vorbesc de a sti cu adevarat sa faci ceva - agricultura, inginerie, calculatoare, sau medicina.

    Iata unde gresesc romanii de rind: se lasa condusi de canalii, sint orbi la realitatea din jurul lor lor si nu stiu sa faca nimic. Nu vi se pare ca seamana cu policitienii?

    Dupa 50 de ani romanii trec printr-o perioada EXTREM DE BUNA. Tara e jos dar timpurile sint bune. Vi se pare ca sint nebun? Va sugerez sa va examinati ochiul mintii.

    Aceasta nu inseamna ca nu sint de-acord cu ce s-a scris in articol. Este un articol bun. Bravo!





14945 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    Domnu' Jiji (Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:19)

    ivanG [anonim]

    Domnu' Dan stim ce stie sa faca - e aburitor.
    Daca tot zice lumea despre Domnu' Jiji ca e "cioban", oare stie sa mulga o oaie - doua?
    O proba in direct, la ora de mare audienta ar fi binevenita...
  • +21 (23 voturi)    
    asa e, ai dreptate (Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:20)

    didi [anonim]

    vlad, esti cel mai tare, sa moara bibi. pe cuvintul meu, daca nu esti singurul jurnalist caruia ii citesc de fiecare data articolele si de fiecare data spun: asa e, are dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca Vlad nu se simte prea onorat ... (Joi, 25 octombrie 2012, 16:36)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui didi

      ... cind il iei cu "sa moara bibi".
      Esti de la tara sau de la periferia unui oras mare ?
  • +19 (19 voturi)    
    O experienta. (Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:29)

    adrian88000 [anonim]

    Am facut o propunre pentru completarea unui articol din proiectul legii sanatatii. Am vrut sa-l dau la deputatii si senatorii din judetul meu, Tulcea.
    Nici un senator nu are firma la cabinetul senatorial. Daca nu are firma , normal nu are nici program. Daca nu are program inseama ca zilele in care ei spun ca muncesc in teritoriu sunt zile in care fac orice altceva numai munca nu.
    La deputati UN SINGUR DEPUTAT are firma si program. Am gasit secretara in prima zi a saptamanii si i-am dat propunerea. Nu garantez ca vine chiar el la cabinet atunci cand scrie in program ca ar trebui sa vina.
    Din punctul meu de vedere, din acest motiv , NICI UNUL din actualii deputati si senatori nu ar mai merita sa fie in viitoarea legislatura membrii ai parlamentului.
    Poate cu exceptia celui care are sediu, program si secretara. Il cheama Marian Avram.
    • +3 (3 voturi)    
      foarte bine! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 21:49)

      no_nick [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      ar trebui sa mergem mai multi pe capul lor. de fapt asta este democratia adevarata. trebuie sa-ti cunosti alesii locali, sa-i urmaresti ce fac, sa-i tot intrebi, sa te stie de bagacios. cu cit mai multi cu atit mai bine!
  • +17 (19 voturi)    
    dl colegi de gargara (Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:43)

    Rasmus [utilizator]

    ce vreti voi acum, sa nu-i voteze lumea?
    masa de alegatori, cea disciplinata, isi primeste caldarea, cizmele de cauciuc sau tricoul galben, rosu sau portocaliu si da buzna sa voteze.
    suntem un popor-turma, fara valori democratice in minte si fara orizont.
    uitati-va la Mazare: ce nu a facut asta ca sa nu mai fie votat? Si totusi lumea il voteaza!
  • +12 (12 voturi)    
    Superba zicala: (Miercuri, 24 octombrie 2012, 15:54)

    PoneiulTroian [utilizator]

    "un cadru experimentat poate transforma regulamentul de ordine interioara a unei manastiri in regulament de functionare pentru o casa de toleranta".
    Restul e comportament derivat, de guru smenar, atat de apreciat in Romania... la asa neam, asa conducatori!
  • +10 (10 voturi)    
    tabel (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:09)

    Anaconda_ [utilizator]

    ar fi interesant de facut un tabel cu toti acesti oameni in care sa apara rubrici de genul avere (justificata/nejustificata si cat e de mare), numarul de partide prin care s-au perindat...pentru ca unii dintre ei au fost chiar in toate partidele care au existat/exista dupa revolutie (in afara de UDMR, doar pentru ca nu stiu maghiara), competente - scoli terminate etc...si, daca sunt sau nu urmariti penal, daca au antecedente penale, daca au colaborat cu vechea securitate, daca au rude care sunt in politica etc etc...acesta sa fie distribuit la nivel national in fata sectiilor de votare sau sa circule liber pe net astfel incat oamenii sa poata sa vada in mod direct pe cine pun stampila si sa nu mai cada prada dezinformarii del la TV.
    • +2 (2 voturi)    
      tabel (Joi, 25 octombrie 2012, 10:24)

      statistician [anonim] i-a raspuns lui Anaconda_

      Lucrez cu tabele.
      Lista e asa de lunga, incat nimeni n-ar avea rabdare decat pentru primele cateva inregistrari.
      O lista lunga si lata e foarte plicticoasa; e mai usor sa te uiti la TV.
      "Bine" informat, te duci apoi la vot.
      E atata de trist ...
  • +8 (10 voturi)    
    nota 10 (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:23)

    mihai [anonim]

    Excelent articol !

    Din pacate e si inutil in plan concret, noi oamenii de rand regasindu-ne in postura in care stim exact care e problema cu mai-marii nostri dar nu putem face nimic; pe oricine ai alege/ vota, e cam aceeasi poveste. Toti sunt o apa si-un pamant.

    Dar inca o data spun, excelent articol !
    • +1 (7 voturi)    
      greva electorala (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:33)

      Ochiosu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Ar fi bine ca, la alegerile parlamentare din decembrie, sa intram cu totii in greva electorala, sa nu ne prezentam la vot; sa ii lasam sa fie votati doar de parinti, soti/sotii si copii. Si sa-i vedem cu ce obraz o sa mai pretinda ca sunt "alesii poporului"!
    • +7 (7 voturi)    
      Oamenii de rind (Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:46)

      AlinL [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Numai oamenii de rind ii pot schimba pe politicieni. Iata citeva optiuni ale oamenilor de rind:
      1 - sa intre / sa nu intre intr-un partid politic.
      2. - sa stea in tara / sa iasa din tara.
      3 - sa se educe / sa nu se educe.
      Toate acestea vor influenta politicienii.

      1 --> Prin vot direct oameni de rind pot influenta conducerea partidelor. Oamenii decenti trebuie sa accepte ca partidele fac politica. Daca vor sa o influenteze cel mai facil e sa faci parte dintr-un partid, oricare ar fi el. Daca oamenii de treaba nu vor sa intre in partide ei trebuie sa accepte ca partidele vor fi pline de canalii si ca, prin urmare, vor fi condusi de aceste canalii pe care le detesta.

      2 --> De indata ce iesi din tara iti dai seama ca Romania este o tara mica in lumea asta. Problemele romanesti, oricat de mari ar parea, sint mici comparativ cu problemele altor state. Romanii nu isi stiu locul in lume, ori se proiecteaza prea sus ori prea jos. In plus, le sufla vintul prin buzunare - la omul sarac nici boii nu-i trag.

      3 --> Sa invete sa faca ceva. Andrei Plesu are dreptate. Asta nu inseamna sa isi obtina o diploma - tot prostul are diploma acum. Vorbesc de a sti cu adevarat sa faci ceva - agricultura, inginerie, calculatoare, sau medicina.

      Iata unde gresesc romanii de rind: se lasa condusi de canalii, sint orbi la realitatea din jurul lor lor si nu stiu sa faca nimic. Nu vi se pare ca seamana cu policitienii?

      Dupa 50 de ani romanii trec printr-o perioada EXTREM DE BUNA. Tara e jos dar timpurile sint bune. Vi se pare ca sint nebun? Va sugerez sa va examinati ochiul mintii.

      Aceasta nu inseamna ca nu sint de-acord cu ce s-a scris in articol. Este un articol bun. Bravo!
      • +2 (2 voturi)    
        Iata inca o optiune (Joi, 25 octombrie 2012, 16:26)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

        Sa sarim pe ei si sa-i lustram pe toti. Singura solutie, o noua revolutie.

        Dupa 50 de ani Ro trece printr-o perioada extrem de nasoala. Deficitul demografic este la cote alarmante, furtul este la cote maxime.
        Obs: daca reduci furtul la 1/2 se merita economic sa-i zburatacim.
  • +15 (15 voturi)    
    inca una si ma duc ... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 16:29)

    mihai [anonim]

    Ah, inca un lucru, am omis sa il adaug comentariului anterior.

    Extrem de pertinenta fraza "De altfel, o buna parte dintre parlamentarii care l-au acuzat pe Traian Basescu in vara lui 2012 de incalcarea Constitutiei ar trebui la randu-le sa se intrebe daca au incalcat sau nu articolul 69 din aceeasi Constitutie: „in exercitarea mandatului, deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului."

    Daca mi-e permis, as face o paralela cu "Ferma animalelor" si discursul unuia dintre porci, care le spunea celorlalte animale ca pentru "binele comun" cutare a trebuit omorat, mazilit, etc. Probabil ca toti parlamentarii nostri, fara exceptie, ar putea jura cu mana pe Biblie sau pe ce vrei tu, ca toate porcariile care le-au facut (in teorie, fiindca in realitate toti sunt cinstiti ca lacrima, bineinteles) au fost facute "in serviciul poporului".

    Doar ca noi suntem prosti si nu reusim sa vedem asta. Ei de fapt ne vor binele. La toti.
    • -3 (3 voturi)    
      trasaturi vagi, de zodiac, articol slab (Miercuri, 24 octombrie 2012, 23:46)

      busola [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Lui Basescu i se potrivesc foarte bine asazisele elemente definitorii, el fiind chiar prezidentul republicii cadrelor: sa te combine, sa faca propaganda, sa invarta regulamentele, sa scoata bani din contractele cu statul.

      El este prototipul ideal, prin combinatii a creat un mic grup galagios numit partid, propaganda mai ales aia anticomunista i-a priit de minune ca sa vina la putere, a invartit legile si constitutia ca sa ramana sef. La partea cu contractele cu statul dupa ce ai rezolvat flota Romaniei inca din start nu mai ai nevoie sa te implici personal- ai o regina, doi nebuni, doi cai (iepe!), gramada de pioni etc.

      Plesu cu intrebarea aia penibila 'ce stii sa faci?' voia sa se plimbe prin Parlament precum Diogene prin Atena ziua in amiaza mare cu o lampa in mana in cautarea 'unui om cinstit'.
      • 0 (0 voturi)    
        Intrebarea lui Andrei Plesu (Joi, 25 octombrie 2012, 15:18)

        cornelia topala [anonim] i-a raspuns lui busola

        nu este deloc penibila. Este fioros de indreptatita pentru ca dintre acesti oameni politici care nu stiu decat sa insele, sa faca promisiuni mincinoase, sa alerge dupa putere pentru a se imbogati prin mijloace ilegale se aleg la un moment dat cei care administreaza tara. De aceea Romania a ajuns in halul in care este, pentru ca cei care o conduc nu se pricep de fapt la nimic.
  • +9 (9 voturi)    
    schimbare (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:02)

    primenitor [anonim]

    Incep sa cred ca singura modalitate de a primeni clasa politica ar fi sa alegem numai oameni care nu au mai fost in Parlament.
    Pare tentant sa votam asa nu neaparat in ideea ca ar fi mai buni, ci poate mai cinstiti unii care nu au capatat "naravuri".
    Oricum nu a contat pentru cei de pana acum referendumul nostru referitor la numarul de parlamentari. Poate ALTII...
    • +2 (2 voturi)    
      Vezi comment-ul meu de mai jos (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:20)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui primenitor

      ... daca trece de moderare. Lustratie generala.
    • 0 (0 voturi)    
      fereste-te... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 22:12)

      likurici [utilizator] i-a raspuns lui primenitor

      ...de cei care-ti vor binele-s-ar putea sa nu mai ai altul...
  • +6 (6 voturi)    
    pai ii acuzam (Miercuri, 24 octombrie 2012, 17:17)

    gopo111 [utilizator]

    ca nu sint in serviciul poporului cum ar trebui sa fie, pai ei sint, ca si ma-sa si tac-su si neamurile fac parte din poporul roman si ii ajuta si ei un pic acolo , ca deeee asa ajuta ei poporul roman :)
  • +8 (10 voturi)    
    simtul valorilor (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:01)

    dana_s [utilizator]

    Articolul subliniaza extrem de realist prapastia in care suntem, noi, ca popor. Nu mai avem simtul valorilor. Nu avem conducatori.
    Ca sa reformezi clasa politica, trebuie stabilite criteriile de a accede in clasa politica: sa se interzica traseismul politic, cei cu dosare penale sa nu poata candida niciodata, sa nu existe nici un fel de imunitate pentru alesi (doar pentru declaratiile politice), candidatii sa fie foarte educati - cei mai buni dintre noi, in stare sa inteleaga legile, pentru a ordona cumva haosul legislativ, sa fie integri, onesti, interesati sa lase ceva pentru tara lor, si nu pentru buzunarul propriu sau clan.
    Coruptia si hotia sa fie pedepsite drastic.
    Dar asa ceva, in Romania de azi, nu este posibil.
    Am pierdut 22 de ani din viata. Alegerile din 9 dec. nu au nici o valoare, la ce oferta electorala avem.
    • -4 (4 voturi)    
      N-ai pierdut 22 de ani. (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:19)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      Nici eu nu ma duc, o sa stau linistit acasa.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e posibil pentru ca nu e normal (Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:11)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui dana_s

      Dana, ai dreptate, asa ceva nu e posibil nu doar in Romania ci nicaieri in lume dintr-un motiv foarte simplu: pentru ca ce pretinzi tu nu este normal: Pai ce om normal la cap si-ar sacrifica 4 ani din viata ca sa lucreze in slujba unor oameni carora nu le datoreaza nimic, pentru un salar jenibil comparativ cu potentialul lui? (jenibil = jenant si penibil in acelasi timp).
      Pai si eu, un simplu inginer castig mai mult decat un senator din Romania!
      Un om cinstit nu ar candida ca sa profite de avantajele pozitiei ci si-ar vedea de treaba lui asa ca raman interesati doar profitorii.
      Trebuie schimat ceva din temelii, dar cu mare prudenta.
    • +7 (7 voturi)    
      pentru dana_s (Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:13)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      daca noi nu mergem la vot raman sa voteze doar cei care o fac pentru pomana electorala. Si daca ii lasam doar pe ei la vot e JALE !
      Eu cred ca trebuie sa mergem la vot , dar sa votam inteligent.
      1. Nu conteaza partidul, astia sar dintr-un partid in altul ca puricii. Sa vedem OMUL , ce stim despre el daca merita votul.
      2. Cei care dau pomeni mari , au benere mari si multe , afise peste tot , vor fi cei care vor fura cel mai mult ca sa-si " recupereze " cheltuielile.
      Sa-i evitam.
      3. Sa cautam birourile parlamentare. Cei care nu au birou, program, nu merita sa fie votati.
      Sa votam in cunostiinta de cauza. Sa ne informam ! In nici un caz de la Antene !
    • +5 (5 voturi)    
      Nu ai pierdut nimic (Miercuri, 24 octombrie 2012, 20:04)

      AlinL [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

      Esti tinara. Nu ai pierdut nimic. Esecul tarii nu este esecul tau.

      Esecurile semenilor nostri nu sint esecurile noastre. Esecurile comunitatii nu sint esecurile indivizilor. Esecurile fratilor, surorilor, verilor, unchilor, matusilor si cine mai doresti nu sint esecurile tale.

      Din cauza esecurilor tuturor toti sufera, inclusiv tu. Tu verbalizezi, deci esti dintr-un material mai de soi. Pasul urmator este sa gasesti o solutie - nu pentru toti, ci pentru tine. Solutii pentru ceilalti - acesta e un alt nivel, e optional si se aplica doar celor care au imbatrinit (cu rost). Tu esti tinara si rostul tau e sa-ti faci un rost.
      • -1 (1 vot)    
        Soluția! (Joi, 25 octombrie 2012, 12:09)

        Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

        "Pasul urmator este sa gasesti o solutie - nu pentru toti, ci pentru tine"

        Gata, am găsit soluția, costă numai 79 euro plus taxe de aeroport. Paaaa!
        • +1 (1 vot)    
          79 euro plus taxe de aeroport (Joi, 25 octombrie 2012, 15:14)

          AlinL [utilizator] i-a raspuns lui Maica Reteza

          O soluție presupune mult mai multe costuri decît un bilet de avion, atît costuri financiare cît mai ales costuri sufletești și timp din viață.
          Aeroportul unei țări străine e un loc de trecere nu o destinație în sine. Un bilet de avion poate reprezenta însă începutul unei soluții.
          Mi s-a părut important de subliniat că e important să ai un plan, mai important decît biletul de avion. Sînt sigur că știai acest lucru. L-am scris pentru cei care citesc și nu au curajul să scrie. Mult succes!
  • +7 (7 voturi)    
    Lustratie generala (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:18)

    it_s__not_news [utilizator]

    Eu tot incerc sa va conving ca sg solutie este lustratia generala: ai ocupat functii publice in Ro, nu mai ai voie (de la consilier orasensc in sus). Limitarea mandatelor la max 2 (de orice) este de asemenea dezirabila.

    Cum singuri nu se vor lustra, trebuie o mica rascoala, sa le titiie un pic fundul.
  • +5 (5 voturi)    
    fauna.... (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:36)

    vio [anonim]

    Bineinteles ca habar nu au sa faca nimic politicienii astia, d-aia se spetesc sa ajunga in Parlament unde mai pot si sa fure, sa aranjeze, sa-si puna neamurile, sa se imbogateasca din amratele de salarii de bugetari.....
    Fauna !!!
    Chiar scriam in 5 octombrie in HN cand s-a anuntat ca Monica Iacob Ridzi va candida pentru PP DD !!!
    Si intrebam daca Dna Monica Ridzi tuseste fara Parlament ?!

    "Monica Iacob Ridzi, in discutii cu PPDD pentru o candidatura la parlamentare - surse
    de V.M. HotNews.ro
    Vineri, 5 octombrie 2012, 19:47 Actualitate | Politic

    "Dna Ridzi tuseste daca nu este parlamentara ?!
    Ia sa puna mana sa munceasca. sa lase oameni noi, competenti sa candideze, sa nu mai candideze anchetati sau condamnati sau gratiati sau NUPuri !!
    Suntem satui de voi !!"
  • -1 (5 voturi)    
    abuz de putere (Miercuri, 24 octombrie 2012, 18:49)

    Marius [anonim]

    Dar ce recompense primesc de la stat acesti senatori, deputati sau guvernanti? Un salar care in majoritatea cazurilor este sub valoarea lor?
    Cred ca multi candideaza avand deja afaceri din care castiga de cateva zeci de ori (cel putin) mai mult decat salariul pe care ar urma sa-l ia de la stat.
    Daca nu candideaza dintr-un gest de caritate, singurele motive pe care le mai vad ar fi faima si/sau abuzul de putere.
    Statul trebuie sa stimuleze valoarea (sa dea de exemplu echipei de guvernare 10% din excedentul bugetar, daca reuseste sa-l faca) si atunci poate ca alesii poporului si-ar da silinta sa nu mai capuseze nimeni bugetul tarii.
    Sistemul actual atrage doar profitorii.
  • +3 (3 voturi)    
    ar merita mentionati (Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:32)

    dadan [utilizator]

    ar merita mentionati si latratorii perseverenti pe la diferite televiziuni pe care ii vedem acum recompensati cu posturi de parlamentari(mai mult sau mai putin eligibile)... adica toti papagalii care l-au injurat la un moment dat pe Boc acum ii vedem pe lista USL pentru parlamentare... am fost socat sa o vad pe invatatoarea aia disperata ce facea greva foamei pe listele USL pentru parlamentare... mi s-a parut de atunci ca este un eveniment creat marca Felix iar acum am confirmarea.... cati jurnalisti sau invitati permanenti prin studiouri nu se regasesc pe listele USL? jurnalistul are toate calitatile de parlamentar daca te gandesti - o persoana bine informata, bine conectata, stie mai multe decat scrie - materiale de santaj, doar un pas mic te desparte de o posibila pozitie de parlamentar... cred ca si Mazare tot jurnalist a fost initial... deci daca un jurnalist e prea ambitios si trece de partea intunecata a fortei (forta fiind informatia) devine un politician...la inceput poate doar un umil purtator de cuvant sau direct uns cu toate alifiile ca SRS..
  • +4 (4 voturi)    
    ! (Miercuri, 24 octombrie 2012, 19:39)

    melcul_naravas [utilizator]

    Am citit articolul si mi-a placut ce spune autorul dar dupa ce-am citit si comentariile m-am " ingrozit". Pai, voi vreti sa-i lasam fara "coledzi, ma-ntelegi conita mea", cu "famelia" de la "89, sa ramanem fara parlament?Cand cu greva parlamentara Ghise zicea ca el a facut imprumut 30 000 euro si ca daca nu mai e parlamentar nu-si mai poate plati creditul,el nu stie a face altceva. Eminescu: " Si in doua temniti large, cu de-a sila sa-i aduni, sa dai foc la puscarie si la casa de nebuni"
  • 0 (0 voturi)    
    brrr... (Joi, 25 octombrie 2012, 0:09)

    Me [anonim]

    La ultima fraza, in loc de
    "suntem Republica Cadrelor", mi s-a parut ca citesc "suntem Republica Cadavrelor"...
    Gura (sau ochiul) pacatosului, deh! Brrr...
  • -2 (2 voturi)    
    super tare (Joi, 25 octombrie 2012, 1:08)

    corbul [anonim]

    ar fi fost daca, macar la finalul articolului, am fi avut raspunsul lui Andrei Plesu la propria intrebare. Ce ziceti, incercati un articol sa aflam si noi raspunsul la intrebarea: "Dar dumneavoatra dumnule Plesu ce stiti sa faceti?"
    • +2 (2 voturi)    
      D-nul Plesu (Joi, 25 octombrie 2012, 2:10)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui corbul

      stie macar sa vorbeasca si sa puna intrebari bune. Spune-mi din memorie trei parlamentari care stiu face asta cel putin la fel de bine. QED.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru corbul (Joi, 25 octombrie 2012, 22:03)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui corbul

      Intra intr-o librarie. Curaj ! Nu muşcă ! Cere o carte de Andrei Plesu. Vei afla ce stie sa faca.
  • 0 (0 voturi)    
    hipnoza ! (Joi, 25 octombrie 2012, 7:47)

    sutasul [utilizator]

    foarte bun articolul.Parerea mea este ca la alegeri,in afara de politica de dezinformare,mituire,santajare si aburire a electoratului,partidele mai fac un lucru pervers si anume listele cu candidati.Listele nu sant obtionale,avand candidatii impusi de partid,fara obtiunea alegatorului sa treaca pe candidatul pe care vrea sa-l aleaga ...si asa se scrie istoria.
  • 0 (0 voturi)    
    si eu ce fac?! (Joi, 25 octombrie 2012, 8:49)

    kitto [utilizator]

    ok..am citit..
    si eu acuma cu cine votez?!?!?
    • 0 (0 voturi)    
      Cu Nicusor Dan (Joi, 25 octombrie 2012, 12:00)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui kitto

      Sau cu cineva croit dupa standardele sale.
  • 0 (0 voturi)    
    singura diferenta intre atunci si acum (Joi, 25 octombrie 2012, 13:54)

    Simona [anonim]

    este ca acum sunt mai multi :) Pe vremea aia castigurile mergeau la un singur partid, acum structura de atunci s-a multiplicat si exista mult mai multe partide.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo autorului! (Vineri, 26 octombrie 2012, 13:36)

    decretelul epocii de aur [anonim]

    Excelent articol!
    Concluzia cu care incheie este antologica! Republica cadrelor se perpetueaza in Romania.
    Demonstratia este clara pentru cei ce vor sa vada. Cei pe care ii supara sunt intr-un fel sau altul implicati in meschinaria romaneasca numita si "politica"...
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare pentru autor (Vineri, 26 octombrie 2012, 15:05)

    Valentin [anonim]

    Hai sa incercam sa ii punem si domnului Andrei Plesu intrebarea " Ce stii sa faci?2 Ce a stiut sa faca acest satir cu barba alba cat timp a fost consilier prezidential?.Ce a stiut sa faca atunci cand a fost ministru? Ne-am saturat de intelectuali orbiti de rolul mesianic al lui Traian Basescu. Ne-am saturat de oameni ca Plesu si Liiceanu care se pretind filosofi dar nu au niciun tratat de filosofie (ca sa il comentezi pe Hegel -cazul lui Liicianu-nu inseamna ca esti automat filosof).


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by