Taiem sau adaugam?

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 3 august 2012, 13:54 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Asta-i intrebarea zilei. Victor Ponta zice ca 500 de mii de romani care si-au mutat intre timp domiciliul in straintate trebuie rasi de pe listele electorale. O fi vorba de mutati cu acte in regula sau e o estimare facuta dupa ureche? Alta categorie, mortii, trebuie radiati si ei, desigur. Dar mai avem si categoria celor care trebuie inclusi in liste: cei care au dobandit cetatenie si au domiciliul in Romania precum si cei care au implinit intre timp 18 ani. Care or fi mai multi?

De exemplu, o statista de la Ministerul Justitiei (vezi pag 35) indica faptul ca, intre 2002 si 2012, aproximativ 150.000 de noi cetateni romani au depus juramantul la MJ, ceea ce inseamna ca vorbim despre cetateni cu domiciliul stabilit in Romania (doar ei depun juramantul aici), astfel ca trebuie inclusi in listele permanente. Daca Guvernul va reusi sa taie in total mult peste un milion (500 de mii influenteaza cu un punct procentual rezultatul, deci nu coboara pragul prea mult) fara sa adauge nimic, coboara pragul si referendumul e validat. Pe scurt, trebuie sa caute bine dupa morti, mutati sau reteta lui Stavarache: buletine expirate etc.

Daca vor include insa in listele electoralle tot atat cat taie, Curtea trebuie sa invalideze referendumul. Indiferent de situatie, e aberant sa schimb regulile jocului dupa ce jocul s-a incheiat. Sa muti poarta dupa ce ai tras pe langa ea, pretinzand ca traiectoria mingii indica de fapt un gol, nu rateul vazut de toata lumea. Iar acest meci absurd ne costa azi prabusirea leului, fuga investitorilor, deprecierea economiei. Si totusi, de ce Ioan Rus mai este ministru de interne? Ce inteleg oficialii de la Bruxelles, FMI-ul si restul lumii civilizate dintr-o tara inchisa pentru inventar in urmatoarele 30 de zile?

















14503 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    creferendumul e validat? (Vineri, 3 august 2012, 14:05)

    Sue J. Paula [utilizator]

    @ Dan Tapalaga "Guvernul va reusi sa taie 400 - 500 de mii fara sa adauge nimic, coboara pragul si referendumul e validat." Cum ati calculat?
    • +6 (6 voturi)    
      Victor Ponta (Vineri, 3 august 2012, 18:28)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Sue J. Paula

      Victor Ponta: 490.000 de romani au domiciliul in strainatate. Vezi cu cit ar creste prezenta la referendumul de demitere daca acestia vor fi scosi de pe listele permanente

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12945927-victor-ponta-490-000-romani-domiciliul-strainatate-vezi-cit-creste-prezenta-referendumul-demitere-daca-acestia-vor-scosi-listele-permanente.htm
      • +4 (4 voturi)    
        EROAREEEEEE................ (Sâmbătă, 4 august 2012, 7:43)

        nova [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

        Doamne, vedeti ce inseamna manipulalarea....!
        si tu si dl. Tapalaga sunteti intr-o mare EROARE
        De pe listele electorale permanente actualizate, dupa care s-a desfasurat referendumul in 29 iulie NU TREBUIE TAIAT NIMIC.. Acestea trebuie din nou listate ( adica cele care au fost afisate in circumscriptii) si trimise la CCR.(vezi solicitarea CCR) Probabil unele din ele au fost mazgalite sau chiar falsificate asa cum zicea Apazia C. Din aceste liste rezulta cele 18 mil.cetateni. Nu inteleg de ce nu cere oficial aceste liste si Basescu si sa le depuna PDL sau el la CCR?
        "EU NU MA INREGISTREZ, EU BOICOTEZ" - pana la data de 1 septembrie acest mini-recensamant al lui Ponta pe care il consider ilegal.
        • +2 (2 voturi)    
          completare (Sâmbătă, 4 august 2012, 23:27)

          nova [utilizator] i-a raspuns lui nova

          Cititi din RL falsificarea hotararilor date de CCR, Uluitorrr.....!. Deci se confirma tot ce spun mai sus cu mentiunea ca asteptam sa fie descoperiti si grajdanii din CCR ( magistrati asistenti). Pana nu o sa vedem arestarile care se vor face pentru LOVITURA DE STAT care dupa cum se vede continua, nu va incepe linistea in tara.
      • +3 (3 voturi)    
        EROARE....... (Sâmbătă, 4 august 2012, 11:06)

        nova [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

        sI Dv. si dl. Tapalaga sunteti in eroare....
        FOARTE IMPORTANT! CCR a cerut guvernului listele electorale care s-au afisat si au fost in sectiile de votare in 29 iulie. ( vezi decia CCR). Ponta ne spune ca acestea trebuie reactualizate. MANIPULARE..... La data de 29 iulie aceste liste se numeau liste electorale permanente ACTUALIZATE. Deci CCR vrea sa vada daca listele care le-a primit acum sunt aceleasi cu cele s-au afisat pentru ca asa cum zicea Aspazia C. unele s-ar putea sa fie false, or mai fi mazgalite, modificate etc.... - deci listele cu cei 18mil. si ceva de votanti. Ponta face pe prostul sau chiar este si ne spune ca trebuie reactualizate - FALS SI MANIPULARE - nu i-a cerut nimeni asa ceva. Basescu cred ca ar trebui sa le depuna personal la CCR. Listele necompletate din toate circumscriptiile. In concluzie. Trebuie depusa plangere penala impotriva lui Ponta si Rus care nu vor sa respecte decizia CCR si vor sa falsifice si sa influienteze judecatorii prin manipulare. EU NU MA INREGISTREZ, EU BOICOTEZ pana la 1 septembrie mini -recensamantul pe care il consider ilegal.
    • +7 (7 voturi)    
      n-ați observat () (Sâmbătă, 4 august 2012, 1:33)

      .Ana. [utilizator] i-a raspuns lui Sue J. Paula

      Daca Guvernul va reusi sa taie in total mult peste un milion fara sa adauge nimic, coboara pragul si referendumul e validat.
      ([doar] 500 de mii influenteaza cu un punct procentual rezultatul, deci nu coboara pragul prea mult)
      • +7 (7 voturi)    
        Nu DACA (Sâmbătă, 4 august 2012, 8:54)

        katalina [utilizator] i-a raspuns lui .Ana.

        Tot ce se intimpla acum este o regie ieftina la fel ca si cu nastase. De pe liste vor disparea 1.5mil de oameni si gata. O sa fie niste liste noi, referendumul e validat, cacarau e presedinte, noi avem democratie pt ca respectam deciziile curtii, totul este OK. s-a rezolvat.
    • +8 (8 voturi)    
      Elementar, draga Watson! (Sâmbătă, 4 august 2012, 9:15)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Sue J. Paula

      Ca sa castigi 4 procente, trebuie sa scoti 8 din cvorm. Evident e greu de inteles pt. Sova!
      In al doilea rand pun pariu ca multi dintre capsunarii pe care vor sa-i scoata de pe liste o sa apara ca au votat in listele alea luate de procuratura de la BEC. Se risca primarii USL sa modifice ACUM listele pe care s-a votat?
    • +1 (1 vot)    
      legat de ultimele doua articole ale autorului (Sâmbătă, 4 august 2012, 12:39)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Sue J. Paula

      merita citit si http://www.dw.de/dw/article/0,,16142584,00.html
  • +18 (18 voturi)    
    Mutati (Vineri, 3 august 2012, 14:05)

    Draky [utilizator]

    Pai domnilor, daca s-au mutat nu inseamna ca nu mai au cetatenie romana ca sa nu mai voteze.
    Cu decesele se rezolva de obicei, primariile ii taie de pe liste .
    In mod normal, la referendum, comparativ cu localele, ar trebui sa fie mai multi pe liste -tocmai cei plecati in alte tari, despre care pomeneam, plus noii cetateni romani.
    Eu cred ca trebuie adunat, nu scazut!
  • +22 (26 voturi)    
    Am o nelamurire (Vineri, 3 august 2012, 14:08)

    Luk [utilizator]

    daca esti cetatean roman si locuiesti in Franta, nu mai ai dreptul de a vota la alegerile generale, la cele prezidentiale sau la referendum?

    Nu pricep?! Cum se pierzi dreptul de vot cata vreme esti cetatean roman?
    • -9 (13 voturi)    
      buletin expirat? (Vineri, 3 august 2012, 15:00)

      costache2 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Buletin expirat, deces, certificat medical, condamnare juridica...
      • +16 (16 voturi)    
        Daca-ti expira buletinul (Vineri, 3 august 2012, 15:13)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui costache2

        nu mai esti cetean roman? Nu mai ai drepturi? Poate te poate si casapi careva si ala n-are nicio treaba, ca tu n-ai niciun drept, hm? :))
        • -8 (10 voturi)    
          cvorum (Sâmbătă, 4 august 2012, 0:46)

          h.bogdan [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Ba ai drepturi, dar trebuie sa vi sa-ti rezolvi problema cu buletinul. Sa ti-l schimbi si asa mai departe. Daca tu stai cu buletinul expirat nu poti vota deci nu are rost sa fi luat in calcul la cvorum. Oricum cvorumul la referendum este o aberatie nerecomandata de comisia de la Venetia. Cvorum are doar Rusia si Lituania in Europa.
          • +14 (14 voturi)    
            Domnule h.bogdan (Sâmbătă, 4 august 2012, 1:51)

            .Ana. [utilizator] i-a raspuns lui h.bogdan

            ”La fiecare scrutin (alegeri sau referendum), listele electorale permanente sunt extrase, de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din Ministerul Administrației și Internelor, din Registrul Național pentru Evidența Persoanelor și comunicate Biroului Electoral Central și primăriilor.”
            (http://lacoltulstrazii.ro/2012/07/31/cvorumul-la-referendum-si-dreptul-de-vot/)

            ”Pot fi scoși de pe listele electorale cei ce nu mai au cărți de identitate valide?

            Nu, în niciun caz. Faptul că le-a expriat actul de identitate nu le anulează calitatea de cetățeni, pe care au dobândit-o prin naștere, nu printr-o formalitate administrativă. Fiind cetățeni, apar în Registrul național de evidență a persoanelor cu drept de vot și prin urmare apar pe listele electorale permanente.

            Singurul calcul serios se face pe baza documentelor de naștere, respectiv deces și renunțare la cetățenie, pentru că cetățenia se obține prin naștere și se pierde la moarte sau la renunțare voluntară. Existența sau inexistența unei cărți de identitate este o formalitate administrativă inferioară prevederilor constituționale cu privire la drepturile fundamentale.”

            ”Pentru că există o legătură biunivocă explicită între Registru [Registrul Național pentru Evidența Persoanelor] și listele electorale, și acestea din urmă cuprind toți cetățenii. Orice încercare de a elimina din listele electorale o persoană pentru motive de tipul „e în străinătate, nu se mai întoarce”; „s-a mutat din localitate”; „nu știm pe unde e” sunt nu doar ilegale, dar și neconstituționale.”
            (lacoltulstrazii.ro/2012/08/03/cateva-precizari-necesare-despre-listele-electorale/)

            Cetățenii cu B.I. expirat, care nu au avut timp să îl reînnoiască din varii motive, au la dispoziție mecanisme de eliberare a unor acte temporare în regim de urgență.

            Nu pot fi radiați din listele electorale atât timp cât au cetățenie română și pot intra oricând pe ușa secției de vot cu un act temporar eliberat în regim de urgență.
        • +3 (3 voturi)    
          Asa e (Sâmbătă, 4 august 2012, 9:30)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          ca roman, sunt cetateanul european cu cea mai proasta imagine in Europa, tocmai pentru ca nimeni nu considera romanii plecati din tara demni de facut ceva pentru ei.

          Nu exista PR, nu exista relatii externe, majoritatea stirilor despre furtisaguri si alte gainarii sunt cu romani (desi statistica cu cei din inchisori atata ca romanii sunt departe de a fi un procent spectaculor). Cel putin asa e in Anglia. Ce am auzit ca ar crede si italienii despre noi (am colegi italieni care se mira sincer ca sunt alb, educat si civilizat) e deja si mai exagerat.

          Acum o sa ne ia si din drepturile de romani si, sincer, ma bucur ca mi se confirma ce deja intelesesem.

          Politicienii de azi ar trebui insa sa se teama. Multi dintre noi au succes in afara si poate se vor intoarce sa isi apere restul familiei de mafia securista care a pus mana pe putere de 70 de ani.
        • 0 (2 voturi)    
          Discutabil (Sâmbătă, 4 august 2012, 10:10)

          firewall [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Din pacate chestiunea e discutabila. Actele de identitate sunt valabile in general 10 ani, iar in cazul celor expirate de multe ori fotografia nu mai seamana cu persoana. Cum eviti la scrutin ca unii sa voteze in locul altora in asemenea cazuri? In plus, ai obligatia ca cetatean sa ai actele de identitate valabile. Hai sa luam in calcul si obligatiile pe care le avem, nu numai drepturile.
      • +21 (21 voturi)    
        Arata-mi si mie legea (Vineri, 3 august 2012, 15:49)

        fane_grija [utilizator] i-a raspuns lui costache2

        Care este legea care spune ca nu ai drept de vot daca ai buletin expirat?
        Pentru ce sunt deschise oficiile de evidenta populatiei in ziua votului?
        Ai habar ce vorbesti?
        • +2 (2 voturi)    
          exact! (Sâmbătă, 4 august 2012, 10:14)

          firewall [utilizator] i-a raspuns lui fane_grija

          Sunt deschise ca sa te duci sa-ti iei acel act temporar eliberat in regim de urgenta, sa poti vota.
      • +11 (11 voturi)    
        se pare ca o condamnare este (Vineri, 3 august 2012, 16:05)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui costache2

        insuficienta pentru a ti se retrage dreptul de vot avind in vedere ca la penitenciare au fost dusi la urne si cei care in mod normal nu aveau dreptul sa voteze.
      • +8 (8 voturi)    
        ai paşaport (Vineri, 3 august 2012, 18:43)

        dan63 [utilizator] i-a raspuns lui costache2

        iar CI expirat îl poţi transforma la ambasadele Rou din ţările UE!
    • +15 (17 voturi)    
      Revolutia bunului simt (Vineri, 3 august 2012, 16:13)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      a lui Antonescu are victimele ei; cum sa nu renunti la cateva milioane de cetateni romani, dar sa stii ce el doarme linistit la Cotroceni..
      • +12 (12 voturi)    
        Ce facem de acum incolo? (Vineri, 3 august 2012, 17:31)

        Kafka [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        In orice situatie dificila caut o solutie....

        Ce credeti ca trebuie sa facem acum pentru a rezista?
        USL-ul este autist chiar schizofrenic...
        Dar noi,noi ce vina avem?

        Trebuie sa reactionam intr-un fel...
        In tacere si cu decenta si responsabilitate...
        Este tara noastra!
        Trebuie sa facem ceva!
      • -10 (12 voturi)    
        7.400.508 (Sâmbătă, 4 august 2012, 0:52)

        h.bogdan [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Nu renunta nimeni la cetatenii romani. E doar un algoritm de stabilire a unui numar de participare minim ( care fie vorba intre noi este tampenie, o spune si comisia de la Venetia). Dar ce te faci ca prin lipsa unora de la vot arunci la cos 7.400.508 de voturi. Asta este democratie? Poate Noua Democratie. Penibil
        • +13 (13 voturi)    
          Mai exact... (Sâmbătă, 4 august 2012, 2:13)

          .Ana. [utilizator] i-a raspuns lui h.bogdan

          ...prin lipsa de la vot a 53,76 % din cetățenii români cu drept de vot.

          Mie mi se pare că a lipsit de la vot majoritatea.

          Iar în democrație, majoritatea decide.

          Mai ales când ambele tabere știu condițiile de desfășurare a referendumului de la început.

          A nu se confunda referendumul cu alegerile.

          Iar dacă vorbim de voturi aruncate la gunoi, și cele 5 mil ale lui Geoană au fost aruncate, și cele ale lui Vadim au fost aruncate.

          Ce să-i faci, așa e cu majoritatea.

          Cât despre ce spune Comisia de la Veneția pe care o invoci tu (argumentul preferat al lui Mihăiță Calimente), ia vezi că mai spune ceva, și anume că absența la vot este asimilată cu un vot negativ.
          A, vezi că mai spune ceva : oricare din variante se adoptă, cu cvorum, fără cvorum, trebuie să se aplice tuturor tipurilor de referendum din statul respectiv.
          Iar impresia că ar fi o ”aberație” nu reiese de nicăieri, în ce spune Comisia de la Veneția.
          Dar am auzit, într-adevăr, termenul de ”aberație”. Este folosit în argumentațiile lui ... stai ... Ghișe și ale lui Mihăiță Calimente.

          Informare, înainte de propagare.

          Și să știi că am citit de prima dată argumentul tău cu Comisia de la Veneția, nu e nevoie să repeți în fiecare comentariu postat în subsolul aceluiași articol.
    • +4 (4 voturi)    
      Răspuns (Sâmbătă, 4 august 2012, 1:00)

      DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Sper să vă ajute acest articol:
      http://www.newsiasi.ro/opinii/comentarii/2503-opriti-intoxicarile-ce-inseamna-listele-electorale-si-cine-are-drept-de-vot-in-romania.html
    • +3 (3 voturi)    
      Ba da (Sâmbătă, 4 august 2012, 10:07)

      firewall [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Ai drept de vot si esti inscris pe lista permanenta de la ambasada respectiva. De aceea nu trebuie sa mai fii si pe lista permanenta din tara. Daca vii in tara in perioada scrutinului, votezi pe o lista suplimentara (nu permanenta). Nu se refuza nimanui dreptul de vot. Este incorect sa fii pe 2 liste permanente simultan - este necesara evitarea numararii repetate.
  • +23 (25 voturi)    
    numai pentru locale (Vineri, 3 august 2012, 14:09)

    nash pandelica [utilizator]

    n'au ce cauta cei din strainatate pe listele de vot.
    pentru prezidentiale/referendum au tot dreptul, cat si pentru parlamentare. exista alesi reprezentanti ai diasporei.

    jos iliescu si clica lui !

    ponta si rus, demisia !

    acasa cu intrusul de la cotrocesti !
    • +4 (4 voturi)    
      Deci... (Sâmbătă, 4 august 2012, 6:22)

      Patton [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Cum explicam ca la locale au fost 18.2 milioane pe liste?
      Inseamna ca dupa re-verificare vom avea vreo 19 :) Pazea Tonta!
  • +17 (21 voturi)    
    Asta trebuie sa fie stirea lunii ! (Vineri, 3 august 2012, 14:09)

    C.T.C [utilizator]

    Generalul Ilie Botos (cazul Hayssam), numit sef al Directiei Generale de Informatii a Apararii din MApN.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12940514-generalul-ilie-botos-numit-sef-directiei-generale-informatii-apararii-din-mapn.htm

    Lovitura de stat va fi dusa pana la capat !
  • +17 (17 voturi)    
    Ponta? (Vineri, 3 august 2012, 14:09)

    Draky [utilizator]

    Ponta e un "copy-paste" nereusit. Se vede din comentariile lui ca e paralel cu orice, cu dreptul mai ales.
    Mai repet: daca 500 mii s-au mutat in alte tari nu si-au pirdut dreptul de a vota! Sunt tot cetateni romani, cu drepturi egale cu noi, de aici. Dar pentru Ponta e prea greu!
  • +8 (8 voturi)    
    adaugare (Vineri, 3 august 2012, 14:10)

    Agitu [utilizator]

    daca mi-am schimbat domiciliu in tara dintr-un oras in altul listele s-au modificat corespunzator? cum putem verifica daca suntem sau nu pe liste dupa ce se refac listele?
    1.374.359 asta este numarul dupa calculele mele pe care trebuie sa il scoata acum din liste pentru ca referendumul sa fie validat.
    • +8 (8 voturi)    
      16.910.670 persoane numarul minim pt. validare (Vineri, 3 august 2012, 20:16)

      marichel [utilizator] i-a raspuns lui Agitu

      total in liste in 29.08.2012 = 18.292.514 persoane
      n.votanti in 29 iulie ( DA+NU+nule) a fost .8.455.336
      "DA" 7.400.508,
      "NU" 943.031
      nule 111.797

      ( 8.455.336 - 1 ) x 2 + 1 = 16.910.670 este numarul minim pt. validare

      deci trebuie eliminati din liste 1.381.844 persoane!
    • +1 (1 vot)    
      nu intotdeauna (Sâmbătă, 4 august 2012, 10:17)

      firewall [utilizator] i-a raspuns lui Agitu

      Este posibil sa figurezi pe ambele liste permanente, atat in localitatea din care ai plecat cat si in cea in care te-ai mutat, daca nu ai comunicat la evidenta populatiei din localitatea din care ai plecat.
  • +18 (18 voturi)    
    40 secunde , 40 de zile, 40 de ani (Vineri, 3 august 2012, 14:12)

    ovidiu35 [utilizator]

    Decizia CCR e absurda.Ca sa adune listele, intr-o lume aa calculatoarelor aveau nevoie de mai putin de 40 de secunde.Pucistii aveau nevoie de 40 de zile de BAsescu fara imunitate, ca sa-l infunde, doar nu mai are imunitate. O sa schimbe si Codul penal, daca e nevoie. Asta va duce Romania in urma cu 40 de ani!
    Cati suntem nu conteaza, important este ca Ponta triseaza, si cum plastic spuneti , muta poarta dupa cum e traiectoria sutului.Din pacate acum, pe Europa nu mai putem conta.EI sutn in vacante si oricum s-au saturat.Eu unul o sa renunt la cetatenia,romana, ca protest.In curand ce imi vine pasaportul britanic.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu decizia CC e absurda.. (Sâmbătă, 4 august 2012, 9:19)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      Aia au cerut listele electorale dupa care s-a votat. Ponta s-a apucat sa modifice acele liste ulterior votarii, printr-un mini-recensamant.
      Ori e prost, ori se face!
  • +12 (14 voturi)    
    Dar PDL? (Vineri, 3 august 2012, 14:13)

    Dinor3x [utilizator]

    nu mai macane nimic? In afara de o declaratie a lui Blaga nu am mai vazut nici un semn.

    Faceti-va fratilor bagajele si carati-va ca ce se intampla aici nu este de gluma. Au spatele re-asigurat altfel nu-mi explic batjocura asta facuta pe fata fara nici o jena. Declaratii alandala. Una zicem alta facem.
  • +10 (14 voturi)    
    Oare (Vineri, 3 august 2012, 14:13)

    Agitu [utilizator]

    nu ne ajuta sa ii mai lasam o luna sa se mai faca de ras? Daca s-ar intoarce Base asa repede ar da vina din nou pe presedinte pt nerealizarile lor, asa poate poate se mai trezeste lumea si nu-i mai voteaza in grup la locale.
  • +16 (16 voturi)    
    cetatean roman cu domiciliul in strainatate (Vineri, 3 august 2012, 14:14)

    Leul in iarna [utilizator]

    Adica daca sunt cetatean roman cu domiciliul in strainatate nu mai am dreptul sa votez?
    • +10 (14 voturi)    
      ba da (Vineri, 3 august 2012, 15:31)

      ravenka [anonim] i-a raspuns lui Leul in iarna

      dar, ponta vrea sa-ti ia dreptul acesta...
    • +14 (14 voturi)    
      Depinde! (Vineri, 3 august 2012, 16:16)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      Depinde la ce alegeri votezi si in final si pe cine; prin tara sunt unii care votara de doua-trei ori, iar la procentajele alea de 150% sa nu fii convins ca n-ai votat, chiar daca n-ai ajuns pe la urne!
    • +8 (8 voturi)    
      La parlamentare, (Vineri, 3 august 2012, 23:55)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      Mergeti cate 4 sau 5 intr-o masina dar mergeti la vot.
    • +4 (4 voturi)    
      ai dreptul (Sâmbătă, 4 august 2012, 1:24)

      h.bogdan [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      Nu-ti ia nimeni dreptul. Este vorba doar de calculul cvorumului.
  • +19 (19 voturi)    
    Uitam ! (Vineri, 3 august 2012, 14:15)

    ealexs [utilizator]

    Cred ca multi uita ca intre timp PDL-ul centralizeaza listele suplimentare. Probabil frauda va fi undeva peste 200.000. Pe langa faptul ca USL-ul o sa se faca de cacao (vezi judetele cu procente aberante de prezenta) le mai scade si numarul de voturi.

    Pana cand pot amana? Ce ii va opri ?
    • +1 (1 vot)    
      De ce? (Sâmbătă, 4 august 2012, 10:21)

      firewall [utilizator] i-a raspuns lui ealexs

      De ce listele suplimentare? Omul care voeaza pe lista suplimentara a votat in alta localitate decat cea de domiciliu. El mai exista si pe lista permanenta din localitatea de domiciliu unde figureaza ca nu a votat. Daca aduni liste permanente+liste suplimentare=>dublarea ca numar a persoanelor care au votat pe liste suplimentate
  • +14 (14 voturi)    
    Pontache delireaza harnic (Vineri, 3 august 2012, 14:15)

    corvus coraX [utilizator]

    Daca romanii din strainatate si-au pastrat cetatenia, ei au dreptul de vot asa ca sa faca bine sa rada altceva. Locuiesc in strainatate, am rezidenta, dar am ramas cetatean roman, deci am drept de vot sau boicot. Ponta face estimari penibile, banuiam ca circul va incepe, oricum ei vor sa ingroape o tzara intreaga asa ca nu stiu de ce mai obosesc cu numaratul?!
  • +35 (35 voturi)    
    Logica negata (Vineri, 3 august 2012, 14:17)

    marvio [utilizator]

    Asistam la cea mai mare frauda electorala dupa 1947!

    Oare pe cine cred Ponta, Antonescu si compania ca pacalesc? Lumea civilizata i-a catalogat deja iar masurile contra Romaniei urmeaza.

    Cand a iesit aseara Antonescu sa ne spuna ca batalia politica a luat sfarsit am transformat toate afirmatiile lui in negatii. Iata astazi, confirmarea.

    Ponta si Antonescu trebuie tradusi la logica negata a ceea ce declara public!
    • -22 (26 voturi)    
      intram in legalitate si atat (Vineri, 3 august 2012, 14:25)

      busola [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      pastram ceea ce e de pastrat si eliminam ceea ce e de eliminat.

      Pe Basescu il eliminam.
      • +15 (19 voturi)    
        Daca e cum spui tu (Vineri, 3 august 2012, 15:07)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui busola

        eu si inca doi prieteni te-am putea ucide.


        Este legal... noi suntem mai multi! :))
        • +4 (8 voturi)    
          Subscriu! (Vineri, 3 august 2012, 18:58)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Şi eu, şi eu, şi eu se aude din spate!
          • -8 (12 voturi)    
            sunteti mioritici (Vineri, 3 august 2012, 20:48)

            busola [utilizator] i-a raspuns lui dan63

            va arde ca nu puteti sa o spuneti pe aia cu ciuruitul...
      • +10 (10 voturi)    
        nu iei si tu ceva (Vineri, 3 august 2012, 15:26)

        ravenka [anonim] i-a raspuns lui busola

        pentru detoxifierea colonului?
      • +9 (11 voturi)    
        nu zau? (Vineri, 3 august 2012, 16:10)

        Pragheza [utilizator] i-a raspuns lui busola

        "pastram ceea ce e de pastrat si eliminam ceea ce e de eliminat"

        Tu pe cine citezi aici, pe vrajitoarea din Harry Potter si Ordinul Phoenix?
  • +20 (20 voturi)    
    ce intelege lumea civilizata (Vineri, 3 august 2012, 14:18)

    anca.b [utilizator]

    Ce inteleg ? Ca in timp ce lumea civilizata se preocupa de iesirea din dezastrul economic prin care trecem cu totii, noi dezbatem sexul ingerilor....
  • +24 (24 voturi)    
    cosciugul si bolshevikul (Vineri, 3 august 2012, 14:18)

    oilman [utilizator]

    Strict aritmetic, camaradul ponta trebuie sa contabilizeze - cu plus sau minus depinde de imprejurari, de la alegerile locale la referendum plusul devine minus samd - cosciuge, romani ne-oameni (e.g.: ai de traiesc in strainatate), fratii lui Haysam din Bucuresti, gastile de penali din Dolj care s-au plimbat cu autobuze platite de primarie de la un sat la altul dupa 9 seara, fetele topless ale lui Mazare si penalii din Parlament care s-au dus dimineata sa voteze si seara sa imparta cirnati electorali. In jumate de secol de mizerie bolshevika amicii camaradului Ponta (e.g.: bolshevicii) au general milioane de cosciuge, acum cu referendumul n-au fost in stare sa le numere ca lumea inainte de 29 iulie trebuie sa mai asteptam o luna pentru numaratoare.
  • -20 (32 voturi)    
    Principiul "actiune vs reactiune" (Vineri, 3 august 2012, 14:18)

    Radu_Gabriel [utilizator]

    Ce se intampla acum este inadmisibil dar din punct de vedere logic este doar urmarea modului in care au actionat si TB & Company. Iar dvs, domnule Tapalaga, ati facut o greseala similara cu cei din jurului lui Nastase & Company, de genul :"Sefu` are intotdeauna dreptate". Tolerand excesele taberei pe care o aparati legitimati si excesele celeilalte tabere. Ati participat la polarizarea societatii la fel cum a facut-o si Antena3. Nu se poate, efectiv nu se poate, sa existe jurnalisti care sa sustina pana in panzele albe o tabara sau alta. Acesta nu este jurnalism, este mercenariat. In acest articol dvs prezentati niste efecte. Puteati sa actionati asupra cauzelor. De ce nu ati facut-o? Principala dvs preocupare a fost sa loviti in Opozitie, la fel cum trustul Intact lovea in putere. Acum s-au inversat rolurile. Este dezgustator si trebuie sa va asumati asta!
    • +15 (15 voturi)    
      Dezgustator (Vineri, 3 august 2012, 14:25)

      Draky [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Gabriel

      Amice, dezgustator e sa vezi cum se incearca restrangerea drepturilor unor cetateni romani, cu domiciliul in alte tari, in timp ce cetatenii romani care au depus voturi multiple sunt, deocamdata, bine-merci!
      • -5 (7 voturi)    
        Dezinformare (Sâmbătă, 4 august 2012, 1:05)

        h.bogdan [utilizator] i-a raspuns lui Draky

        Voi chiar nu ati inteles nimic. Mai cititi si alceva decat hotnews. Nu se pune problema sa le iei dreptul de vot celor plecati. Exista prevederi legale conform carora se calculeaza cvorumul, adica un numar minim de alegatori care trebuie sa vina la vot pentru validare. Lipsa din tara ( sa zicem o migratie temporara) a milioane de oameni care ar vrea si au si dreptul sa voteze, dar nu pot fizic sa se deplaseze sa voteze, nu ar trebui sa incurce desfasurarea referendumurilor stabilind cvorumuri imposibil de realizat. Oricum in lumea civilizata nu exista cvorum. Va dati democrati si occidentali dar ati profitat prin boicot de o procedura nedemocratica. Daca nu exista cvom ar fi fost vreo 60% prezenta si problema era transata. Asa se intinde la infinit.
        • +4 (4 voturi)    
          Mai dai multe lecții ? (Sâmbătă, 4 august 2012, 17:58)

          .Ana. [utilizator] i-a raspuns lui h.bogdan

          Da dragă, în lumea civilizată nu există nici grevă parlamentară timp de luni de zile, pe bani, ca apoi, când catadicsesc să dea pe la parlament, să pună de-o suspendare a președintelui statului, în 3 zile, fără comisie.
          În lumea civilizată nu se furișează senatorul cu prezență 1% pe scaunul președintelui senatului și nu redeschide ședința tocmai încheiată de acesta, pentru a vota înlocuirea lui.
          În țările civilizate, interimarul cu cele mai multe absențe în senat nu își pune poză cu el la pupitrul adm. prezidențiale ca wallpaper pe Facebook.
          În lumea civilizată senatorul cu prezență 1% instalat președinte al senatului într-o oră nu dă termen 24 h Curții Constituționale să se pronunțe pe o listă de acuzații care nu a trecut printr-o comisie, amenințând că dacă Curtea nu dă verdict, se merge mai departe cu procedura suspendării oricum.

          Mai vrei, sau ne lași în pace odată ?

          Toate referendumurile au cvorum în România. De la eliminarea primarilor la probleme de interes național.

          Parlamentarii bagă și scot cvorumul din când în când la câte UNUL din tipurile de referendum, după cum le convine în clipa respectivă.

          Comisia de la Veneția spune : ori toate cu cvorum, ori niciunul.

          Două au fost lăsate cu cvorum, că de, nu aveau de demis niciun primar momentan etc.

          Așa că cvorumul trebuie păstrat și pentru demiterea Președintelui României, ales pentru cinci ani.

          Dacă ție ți-a promis Ghișe că va rezolva prin orice metode demiterea Președintelui țării noastre, tu ești fraier dacă ai crezut că se poate.

          Îmi pare rău pentru tine.

          În lumea civilizată Ministerul de Interne nu comunică cifre diferite la distanță de câteva zile.

          Îmi pare rău, dar pisica moartă este la Guvern, dragul meu, nu la cei 53,76% care v-au lăsat pe voi cei 46,24% în minoritate.

          Vii să-mi spui ce face lumea civilizată fără să te scandalizeze încălcarea legilor de către Guvernul care a organizat referendumul la care te(i)-a târât ?
          La revedere.
          Nu ai argument în fața mea.
          • -3 (3 voturi)    
            Logica (Sâmbătă, 4 august 2012, 21:10)

            h.bogdan [utilizator] i-a raspuns lui .Ana.

            Mersi ca mi-ai citit toate postarile. Este sarcina de serviciu?
            Referirile la Antonescu ti se par argumete corecte intr-o discutie pro si contra cvorum? Solida logica. Poate raspunzi logic la urmatorul argument. Nu este al meu dar sunt curios ce poti debita:
            Imi fac un partid politic, particip la alegeri dar inainte de vot cer simpatizantilor mei sa stea acasa si sa nu vina la vot. Dupa vot, ii revendic pe toti care nu au votat ca sunt sustinatorii mei si vreau proportional cu numarul lor locuri in parlament. E corect?
    • +9 (11 voturi)    
      nu prea are logica ce spui (Vineri, 3 august 2012, 14:26)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Gabriel

      dar mai ales e lispit de morala.
      Adica eu sint rau pentru ca mi se pare ca tu esti rau.
      Pentru tine am o intrebare: de unde stii tu ca ce e bun e bun si ce e rau e rau?
      Cred ca esti materialist rau de tot, adica imoral.
    • -3 (11 voturi)    
      Perfect adevarat! (Vineri, 3 august 2012, 14:28)

      HansBrinker [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Gabriel

      Subscriu la cele spuse mai sus!
    • +17 (19 voturi)    
      Vai de tine (Vineri, 3 august 2012, 14:45)

      Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Gabriel

      Stimabile, te rog sa ne spui cum se zice pe ruseste, Eu sint CopyPaste si jur sa stau capra adorate tovaras Putin.
      Dezgustator esti matale tovarase.Pe ce au facut CopyPaste si Adormitul in plen, rata mea a crescut cu 45 de lei.Pe faptul marturisit de ei, ca nu au lucrat nimic de cand au venit la putere seceta ne-a crescut deja preturile iar capitalul strain fuge din tara.Au clamat ca fac si dreg.Au uitat sa zica ca o fac pentru mama rusie
    • -7 (13 voturi)    
      Observatii: (Vineri, 3 august 2012, 14:53)

      Iulian72 [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Gabriel

      1) D-l Tapalaga a scris destule articole critice si la adresa taberei PDL. Ca nu au atins frecventa si incisivitatea dorite de unii dintre noi, asta-i alta poveste. Oricum, acest "Shefu are intotdeauna dreptate" mi se pare nedrept;
      2) "Ce se intampla acum (...) este doar urmarea modului in care au actionat si TB & Company". E partial adevarat: daca TB isi alegea "mai cu grija" colaboratorii, daca isi cenzura iesirile, daca... , daca... intr-un cuvant, daca nu era cel care este, USL-ul ar fi avut mult mai putina munitie. Din pacate asta-i omul. Daca materialul clientului e de slaba calitate, haina n-are cum sa arate stralucit, oricat de bun ar fi croitorul.
    • -10 (16 voturi)    
      subscriu si eu! (Vineri, 3 august 2012, 14:54)

      costache2 [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Gabriel

      Dupa ce au modificat n legi prin asumare, scurt-circuitand Parlamentul si ignorand opozitia, si dupa ce au "numarat" voturile pana le-a iesit (legea pensiilor) basistii se mira ca usl-istii lupta "murdar"...
  • +24 (24 voturi)    
    Cand vad atat de multa prostie.... (Vineri, 3 august 2012, 14:20)

    Igriculescu [utilizator]

    imi dau seama cat sint de destept :)
    Am ascultat la radio o parte din teleconferinta lui Ponta cu prefectii si primarii.Am auzit un fluviu de prostie traversand undele radio.
    O unda radio venea agale de la Bacau.Acolo, primarul Stavarache enunta urmatoarea prostie 'am vreo 20.000 de cetateni care locuiesc in Italia, si daca locuiesc acolo e normal sa-i scoatem din listele electorale, sa voteze in Italia, unde muncesc..."
    Un prefect de Bistrita, cred, zicea ca are niste mii de cetateni care au cartile de identiate expirate si ca, din punctul lui de vedere, acestia ar trebui exclusi din liste si sa le fie retras dreptul de vot.
    Un tampit de la Mures se oferea sa trimita angajati ai primariei in tara, sa ajute alte primarii sa faca actualizarea listelor.
    Nu trebuie sa fii mai destept decat o oaie rasarita ca sa intelegi ca Constitutia romaniei garanteaza cetatenilor romani dreptul de a vota.Nu conteaza ca ai CI expirat, ca locuiesti si muncesti in alta tara, ca nu stiu vecinii nimic de tine de un an, ca esti divortat, ca tii cu Steaua sau cu Dinamo. Te-ai nascut in Romania ? Ai cetatanie romana ? Atunci ai dreptul constututional, fundamental, sa votezi.
    Cazurile in care statul roman retrage dreptul de vot sint putine si perfect reglementate de lege: condamnari, renuntarea la cetatenie, incapacitate mentala. Dar ca procent in totalul populatiei cu drept de vot cei care nu au acest drept sint probabil sub 0,1%.
    Aat de multa prostie e in tara asta in randul policienilor incat iti vine sa-i ingramadesti in Casa Poporului pe toti si, la intrare, sa scrii CASA DE NEBUNI.
    Ce mai mare casa de nebuni din lume, doar aici, la Casa Poporului.
  • +16 (18 voturi)    
    Bilantul dupa inventar! (Vineri, 3 august 2012, 14:21)

    EllySt [utilizator]

    Sper ca USL sa prezinte celor 8,5 milioane de votanti (pentru restul nu conteaza pentru ca sunt morti sau si-au luat lumea in cap) bilantul a ceea ce s-a pierdut si castigat dupa acest referendum.
    Atentie la d-l Sova. Sa nu adauge milionul de voturi pierdut in noaptea de 29 iulie la castig, mai ales ca alceva nu pare ca ar putea fi anuntat ca si castig pentru cei 8.5 milioane.
    Desigur nu vor fi comunicate castigurile "colaterale" ale reprezentantilor USL care au organizat acest circ. Alea sunt confidentiale si consistente.
  • +6 (16 voturi)    
    ca în liga lui Mitică (Vineri, 3 august 2012, 14:23)

    Mazeta [utilizator]

    Toată lumea a văzut ratarea, dar CCR va măsura lungimea porților. Așa e când joci la masa verde.
  • +14 (14 voturi)    
    haios rau (Vineri, 3 august 2012, 14:23)

    cosminbut [utilizator]

    la referendum primarii USL-isti au primit ordin sa aduca cat mai multi oameni la vot. acum primesc ordin sa faca liste electorale cu cat mai putini oameni. hai ca devine interesant. asa vom afla si noi cum s-a ajuns la 7 milioane de voturi. ha ha ha.... chiar incepe sa-mi placa....si inca o intrebare. ce vor face cu voturile din strainatate in acest caz? le anuleaza? adica oamenii din strainatate s-au dus degeaba la vot. votul lor se anuleaza din pix.
    • +13 (13 voturi)    
      De ce avem oare procurori in Rom??? (Vineri, 3 august 2012, 18:27)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui cosminbut

      Singura solutie: Justitia care sa arate fraudele. Sint foarte multe. Am spus si repet: procurorii sa-si faca datoria
  • -14 (14 voturi)    
    Manipulare si atat (Vineri, 3 august 2012, 14:24)

    Da_si_Nu [utilizator]

    Nu, regulile jocului s-au schimbat cand s-a decis boicotul DUPA ce CCR-ul a decis aplicarea cvorumului.
    Si cred ca nu se mai indoieste absolut nimeni in ziua de azi (in fara de acei cativa pe statele de plata ale securitatii romane) asupra numarului real de votanti din Romania.
    Ceva imi spune ca nu mai e mult pana cand o serie de compatrioti ce dau cu penita ar trebui sa paraseasca scena pentru o vreme, macar cativa ani.
    • +5 (5 voturi)    
      păi (Vineri, 3 august 2012, 19:00)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Da_si_Nu

      până atunci nici tu nu ştiai care sunt regulile!
      gândeşte-te (ptiu drace, că nu POŢI!) ce ai spus!
  • +18 (18 voturi)    
    CUM SA-TI FACI TARA DE RAS! (Vineri, 3 august 2012, 14:26)

    GAVRILACHE [utilizator]

    1.Prima miscare e sa te faci om politic desi esti un "neica-nimeni!
    2.Apoi, tocmai fiindca esti un zero si, deci, esti orgolios, trebuie sa-ti propui sa conduci tara!
    3.Fiindca asa ai invatat de la tatucii bolsevismului, urmeaza sa-ti elimini adversarii chiar daca prin asta duci tara de rapa!
    4.Scopul odata stabilit, incalci toate regulile, iti supui toate institutiile!
    5.Cui nu-i convine, spui, poate sa plece!
    6.Pe cei usor de manipulat ii manipulezi, minti cum respiri, te intorci cum bei apa!
    7.Nu conteaza ca lumea stie o Romanie si afla, din gura ta, ca Romania e mai mica, ca ai dreptul la mai putini europarlamentari si la fonduri mai mici!
    8.La sfarsit, cand lumea priveste scarbita la Romania, dai vina pe lume pentru ca economia se prabuseste, salarii scad, pensiile nu se mai pot plati, strainii pleaca cu tot cu bani, cursul de schimb se prabuseste!
    9.Cine nu face ciocu' mic nu va primi laptic!
    10. Nea Nelu viseaza la crapul prajit la carton! Idealurile comunismului n-au fost intinate! "Liberalii" depun o jerba de flori la mormantul lui nea Nicu!
  • -11 (13 voturi)    
    piatra din fantana (Vineri, 3 august 2012, 14:28)

    Paul_ [utilizator]

    Dupa parerea mea, nu trebuia sa existe cvorum din start pentru simplu motiv ca este imposibil sa stim numarul EXACT al romanilor de la ora 7:00, 29 iulie.

    Sa vedeti ce balamuc o sa fie daca validarea sau invalidarea se va judeca la cateva sute de voturi. PDL-ul va veni cu cazuri de frauda, care sigur au fost si o luam de la capat.

    Nu mai spun ca, comisia de la Venetia NU recomanda un cvorum.

    Asa cum spunea si d. Basescu, greseala a fost a USL-ului pentru ca in lege nu scos cvorumul pentru toate tipurile de referendum.
  • +12 (12 voturi)    
    Referendum (Vineri, 3 august 2012, 14:29)

    vado [utilizator]

    Bine,insa cei plecati au si ei drept la vot si drept sa boicoteze un simulacru de referendum,nu???
  • +12 (12 voturi)    
    intrebare! (Vineri, 3 august 2012, 14:34)

    Paul_ [utilizator]

    Pana la urma ce inseamna cetatean roman cu domiciliul in strainatate?

    Ca pana la urma cea mai mare parte a romanilor locuieste undeva, la o adresa :) .

    Atunci care este diferenta intre cetatenii romani cu sunt in strainatate si au domiciului in strainatate si cei care sunt in strainatate si nu au domiciliul in strainatate?
    • +1 (3 voturi)    
      diferenta este urmatoarea , (Sâmbătă, 4 august 2012, 16:46)

      durul [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      daca ai domiciliul in strainatate esti luat in calcul numai daca votezi ,pe cind eu cel di tara am avantajul (fiind trecut in listele permanente) ca sunt luat in calcul si prin neprezentare la vot . Deci eu pot influenta cvorumul o data in plus fata de tine .
    • +1 (3 voturi)    
      Romanii (Sâmbătă, 4 august 2012, 16:56)

      durul [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      din strainatate care au domiciliul in tara normal ar trebui trecuti in listele permanente si sunt numarati si prin neprezentare la vot pe cind cei cu domiciliul in strainatate sunt numarati numai daca se prezinta la vot . Aceasta situatie este speculata de USL la CC
  • +11 (11 voturi)    
    mutatii (Vineri, 3 august 2012, 14:41)

    habla [utilizator]

    si ce legatura au mutatii - iar era sa scriu mutantii, cum mai inainte citeam asa in loc de mutatii, probabil e noul cuvant vedeta, inlocuindu-l pe deja obsesivul "halucinant" - ce legatura ziceam au mutatii cu dreptul acestora de vot si cu cvorumul?? adicatalea daca eu ma duc sa lucrez cu contract in alta tara si imi schimb si domiciliul, raman cu drept de vot cam ca prostu', adica votez da' nu se pune. Sau??
  • +13 (13 voturi)    
    Se poate mai rau ? (Vineri, 3 august 2012, 14:47)

    voltaren [utilizator]

    Nu pot sa cred ca obaznicia , minciuna , furtul votului , prezentarea de acte false au dus la mentinerea unui farseor la conducerea tarii . Cu aceste argumente Curtea Constitutionala s-a compromis definitiv . Daca avem un plagiator in fruntea guvernului , putem avea si copiatori ai mortilor lui Antonescu pe post de momai la CCR ?
  • +11 (11 voturi)    
    nu inteleg (Vineri, 3 august 2012, 14:53)

    catelu [utilizator]

    Un cetatean roman cu domiciliul in Spania e mai putin cetatean decat unul cu domiciliul in Ferentari?
    Sau problema e ca cei plecati sunt mai putin dependenti de pomenile electorale si deci mai greu de manipulat?
    Capsunarii nu vin cu puradeii la primarie dupa ajutor social, si asta ii face cetateni de rang 2?
  • +8 (8 voturi)    
    d-le tapalaga... (Vineri, 3 august 2012, 14:53)

    lucyan [utilizator]

    sunt de acord cu cele spuse de dvs., ca trebuiesc stersi mortii, cei care au domisiliul stabil in strainatate dar nu mai au si un domiciliu in romania, ca trebuiesc introdusi cei care au facut 18 ani, cei care au dobandit cetatenia romana, poate or mai fi si alte categorii, dar cei cu buletine expirate este monstruos sa spui ca nu trebuie trecuti in liste, exista cumva o lege care sa spuna ca daca am buletinul expirat imi pierd dreptul de a vota? sunt inclus in categoria infractorilor periculosi? si apoi listele se intocmesc in termen de 15 zile de la data anuntarii referendumului, am tot timpul sa-mi schimb buletinul...
    in alta ordine de idei, este o munca titanica de teren sa faci toate aceste lucruri, daca nu cumva se face din birou exact ca cifra anuntata de ponta ... cine verifica aceste liste?
    la fel de important, cine verifica daca din cei exclusi nu au votat in 29 iulie?
    de fapt si de drept ce a solicitat cc? unii zic ca a solicitat doar listele dupa care s-a votat ca se pare ca nu corespund cu ce a transmis mai, nici vorba de modificarea lor si stergerea a milioane de oameni dupa cum doreste ponta sau antonescu, care au ajuns sa imparta si dreptul de vot...
    daca doresc sa faca acest lucru n-au decat sa faca dupa decizia curtii referitoare la referendum, nu acum in timpul jocului, sa votam dupa niste liste si sa ne raportam la niste liste injumatatite, fara a se putea verifica daca persoanele sterse au votat sau nu...
    or poate decizia curtii se va da peste 2-3 ani, cand vor termina de facut verificarea...
    nu cred ca era menirea curtii sa faca listele elctorale, acestea au fost facute char de catre cei care au initiat suspenadrea si care s-au ocupat de desfasurarea referendumului, este inacceptabil ce a facut cc acceptand o contestatie tocmai din partea celor care raspund de acele liste..
    eu cred ca ori se urmareste validarea referendului, ca vad ca 600000 de persoane vor fi sterse dintr-un foc, ori daca tot nu reusesc sa faca cvorumul, se va merge pe ideea f
  • +9 (11 voturi)    
    previzibil (Vineri, 3 august 2012, 14:55)

    prepeleac [utilizator]

    Ma asteptam la aceasta decizie de amanare, care este de fapt validarea referendumului si suspendarea marinerului in varianta intarziata cu 40 de zile.
    Nu trebuie sa fii doctor in drept sau mare politician pentru a intui deciziile pucistilor. Au un comportament foarte previzibi. Decat sa iti bati capul cu legile, logica si bunul simt, trebuie doar sa observi cu atentie comportamentul (exprimat prin deciziile luate) acestor personaje. In ultimele doua luni au calcat in picioare tot ce se putea calca, legile, statul de drept, inteligenta noastra, logica, morala, bunul simt.....absolut tot. Daca cineva se asteapta ca dupa tot ce au facut sa se lase impiedicati de 9 judecatori (care de altfel au cam aceeasi varsta si au fost formati in aceeasi matrita comunista) ori este un idealist incurabil ori este tampit.
    Acest comportament nu va putea fi oprit de nici un exercitiu democratic. Scenariul a fost bine pus la punct si urmat pas cu pas. Nimic nu a fost lasat la voia intamplarii. Ceea ce o sa le zadarniceasca planul este ceva ce nu au cum sa controleze, furia oamenilor, un sentiment ce va creste exponential odata cu scaderea puterii de cumparare si cu cresterea sentimentului de incertitudine pentru ziua de maine. Nu boala diagnosticata si tratata creeaza emotii, ci incertitudinea, faptul ca nici un doctor nu-ti spune ce ai si prin urmare nu te trateaza. Aceste emotii puternice au doua finalitati, fie raman neexprimate si gripeaza mecanismele psihismului, ducand la boala, fie se exteriorizeaza prin reactii violente si necontrolate, prin supapa de siguranta. Pentru ca nu exista, inca, un aparat de represiune care sa inabuse furia, mai mult ca sigur ca finalitatea ei va imbraca forma unor comportamente violente (violenta verbala este deja o prezenta in crestere). Aici gresec pucistii. Inlaturandu-l pe mariner si opozitia, raman singurul paratrasnet in calea acestei furii. Nu as vrea sa fiu in pielea lor cand vine trasnetul.
  • +9 (9 voturi)    
    mda (Vineri, 3 august 2012, 15:26)

    devore [utilizator]

    Tocmai aici este nesimtirea : se doreste eliminarea de pe liste a celor plecati in strainatate la munca.

    Sint exact cele 2 milioane de care au nevoie sa scape.

    Ce vor sa faca cu acestia ? sa ii scoata de tot , sau sa fie mutati in evdientele ambasadei din tara unde sint plecati ?! stie cineva ce precizeaza exact legea?
    • +3 (3 voturi)    
      Din fericire (Sâmbătă, 4 august 2012, 6:25)

      Patton [utilizator] i-a raspuns lui devore

      N-o sa aiba cum sa-i scoata, pentru ca marea lor majoritate mai au domiciliu legal in Ro (adica detin o casa, au un CI cu o adresa, etc.)

      In schimb, ii vor scoate pe cei care nu mai au domiciliu legal, ceea ce iar este absurd, pentru ca si ei ar trebui sa se bucure de aceleasi drepturi ca si ceilalti.
  • +12 (12 voturi)    
    Ponta a plagiat şi referendumul! (Vineri, 3 august 2012, 15:35)

    ro. [utilizator]

    Şi, ca la teza de doctorat, nu recunoaşte şi pace!
  • +9 (9 voturi)    
    Incredibil (Vineri, 3 august 2012, 15:45)

    AndaPopa [utilizator]

    ..dar adevarat. Nici in visele cele mai negre nu-mi imaginam ca o sa ajungem in punctul asta. Incerc sa gandesc pragmatic dar simt ca ma lasa nervii. Am si eu cate ceva de comentat:

    - faptul ca USL a cerut verificarea listelor nu inseamna musai ca trebuie in mod real sa existe diferente majore. Poate ca o cifra exacta a electorilor nu poate fi data, dar sunt sigura ca actualizari exista.
    Hai sa privim imaginea de ansamblu, fara a ne impiedica in amanunte: schimbarile de domiciliu sunt inregistrate - trebuie sa ai buletin. Cine nu-si face mutatie (stiu multe cazuri in bucuresti) figureaza oricum in localitatea de nastere. Decedatii sunt declarati la stat pentru a se elibera certificatul de deces - nu poti ingropa omul fara certificat, iar cu mortul in fereastra sa mai primesti inca pensia ... cam greu. E perioada de criza si statistic vorbind, romanii nu prea mai au unde sa plece la munca in strainatate. Dar chiar daca s-ar intampla asta, miscarea logica ar fi sa-i scoti pe acestia de pe listele din tara si sa-i pui la listele din strainatate. A mai ramas ceva?
    - Va rog insistent sa cititi documentul comisiei de la Venetia referitor la organizarea de referendumuri, inainte de a va mai pronunta despre conditia de cvorum. Cu rea intentie, ca nu vad alt motiv, se aduc publicului argumente eronate.
    - legat de amanarea deciziei de catre CCR, merg pe alta ipoteza. Daca asupra avocatilor s-au exercitat presiuni enorme (ceea ce nu e greu de imaginat) iar singura solutie gasita de catre acestia sa fi fost amanarea? Daca ceea ce noua ni se pare o taraganare este de fapt o incercare disperata de a mai castiga timp pana .... pana se mai aseaza lucrurile. Si daca ar fi asa, noi stam cu mainile in san? N-ar trebui sa urmarim cu atentie ce se intampla cu fraudele de la referendum?
    • +8 (8 voturi)    
      Fraudele trebuiesc expuse acum (Vineri, 3 august 2012, 18:24)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui AndaPopa

      Fraudele trebuiesc depistate neaparat. Numai asa primarii vor fi speriati sa nu mai repede mizeria la toamna ptr ca ei au intiat-o la comanda partidelor dar responsabilitatea este penal aindividuala. Procuratura din Slatina, se aude??? Am copilarit la Morunglav, cum sa ai 100% prezenta acolo? Am auzit ca oamenii din Morunglav au votat la Moronesti si vice versa. La fel la Barasti. Va rog sa va sesizati, primarul de acolo este un inconstient, ar trebui sa fie urmarit penal.
  • +9 (9 voturi)    
    Nu se poate! (Vineri, 3 august 2012, 16:10)

    Patton [utilizator]

    Nu se pot scoate de pe liste cetatenii romani din strainatate! Listele includ toti cetatenii romani cu drept de vot, indiferent de locul unde locuiesc.
  • +9 (9 voturi)    
    de ce asculta MAI de Vocea Rusiei? (Vineri, 3 august 2012, 16:37)

    ovidiu35 [utilizator]

    Intrebare la Radio Erevan: de ce asculta MAI de Vocea Rusiei?
    Raspuns: pentru ca e condus de Ioan Rus.Daca era condus de John Americanul , asculta de Vocea Americii.

    Si mai e o explicatie: se pare ca Wesley Clark este specialistul lui Ponta in lovituri de stat sud americane.Citit pe contributors ce a facut el in Panama si Ecuador!
  • +8 (10 voturi)    
    Miza sint alegerile din toamna (Vineri, 3 august 2012, 18:20)

    emigrant [utilizator]

    Am o singura intrebare: ce facem la toamna?? Eu cred ca USL nu a strins atit de multi oameni citi au crezut la recensamint. Este diaspora pregatita sa iasa la alegeri in numar foarte mare, asumind ca mai avem dreptul sa votam?? Prin asta zic 1 milion sau doua adica cel putin 50% dintre cei plecati?? O sa urmaresc daca imi raspunde cineva. Basescu aproape sigur nu se va mai intoarce, singura solutie in toamna sa alegem MRU si dreapta. M-am inscris in ICCD, o sa sprijin si financiar. Cred ca miza enorma este in toamna. Altfel soarta Rom este pecetluita ptr multi ani. Habar nu am daca tinerii din Rom sint constientei. Avem o generatie de tineri needucata si oarecum inerta. Sper sa ma insel. Personal nu as avea nimic impotriva sa vina stinga la putere daca ar fi in stare de ceva. Dar nu sint.
    • +4 (6 voturi)    
      Alegerile din toamna (Vineri, 3 august 2012, 19:38)

      Kafka [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

      Ai dreptate.
      La toamna se joaca totul.
      Si eu m-am inscris in ICCD.
      Trebuie sprijiniti si ajutati sa refaca echilibrul.
    • +3 (3 voturi)    
      Isi dau singuri in cap.. (Sâmbătă, 4 august 2012, 9:23)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

      mare parte din cei plecati sunt din satele din Moldova si Muntenia cu primari pesedisti; sa vad cum ii mai numara pt. alte scopuri daca acum ii taie de pe liste...
  • +6 (6 voturi)    
    discutia asta nu mai are legatura cu referendumul (Vineri, 3 august 2012, 18:24)

    liviusmaximus [utilizator]

    sunt oare singurul care priveste cu groaza consecintele acestor discutii?
    - comisiile din senat de exemplu sunt formate din parlamentari.
    - job-ul unei parti din parlamentari e pus sub semnul intrebarii. deci comisiile care aproba numirea unui ministru, de exemplu, nu sunt intrunite legal.
    - guvernul care a semnat cu fmi, nu era legal.
    - alocarile financiare ale guvernului, in teritoriu sunt bazate pe cifre - nr. de locuitori. acelea sunt si ele ilegale.

    traim de fapt intr-o lume paralela ?
  • +4 (8 voturi)    
    De fapt numarul corect este de 7,5 milioane (Vineri, 3 august 2012, 19:06)

    el chupacabra [utilizator]

    De fapt numarul corect este de 7,5 milioane de votanti care merita sa die inscrisi pe listele electorale permanente, oameni de bine care s-au prezentat si au votat in favoarea demiterii.
    Restul suntem niste paria care necesita reeducare si aplicarea unor drastice masuri coercitive.
    Iar cei care au votat "nu" sunt niste impostori care au atentat la siguranta statului comunitar rus.
  • +7 (7 voturi)    
    pana la urma cat trebuie?.... (Sâmbătă, 4 august 2012, 0:57)

    neintelesul [utilizator]

    ... sa taie ca sa ajunga la 50+1? 2mil, 3 mil? zuper. si daca taie sau creste mai mult cu 1-2 alegatori, nui bai, dar daca diferenta e de 10mii, 100mii cine intra la "penal"?
    p.s. legile sunt facute pentru a fi incalcate :))
    p.s.s. aviz sustinatorilor usl de azi: cum le veti argumenta copiilor vostrii decizia de a manca un mic si o bere pentru un vot? votul viitorului lor, vot gol, fara argumente, vot pentru degradarea nivelului de trai: rate mai mari in euro, senghen la sfantu asteapta, amprenta "cetateniei" romane peste hotare (hoti, pucisti, fara cuvant, necredibili, orientati dupa cum bate vantu...l).
    o seara placuta.
  • +12 (12 voturi)    
    Datu cu gura (Sâmbătă, 4 august 2012, 5:04)

    KostasP [utilizator]

    Chiar daca basescu e demis n-o sa vina ponta sa va faca curat in fata blocului, mai baieti. Asta nu prea intelegeti voi.
  • -3 (3 voturi)    
    Articol de M Geoana în NY (Sâmbătă, 4 august 2012, 7:24)

    nian [utilizator]

    Daca lumea reala ar fi altfel, si daca nu s-ar fi strcurat în cele ce urmeaza si câteva sopârle totul ar fi fost perfect...

    Iata ce am citi azi pe la ora prânzului de aici:


    http://www.nytimes.com/2012/08/03/opinion/bringing-romania-back-from-the-brink.html

    Aducerea România Înapoi la punctul critic


    De Mircea Geoană
    Publicat în: August 2, 2012, Bucureşti, România



    Românii sunt mai obositi, mai frustrati si mai nervosi decat multe alti europeni. România, a şaptea ţară ca populatie din Uniunea Europeană, plasata în rândurile de jos prin aproape de toate măsurile europene de dezvoltare umană. Cetăţenilor ei cei mai săraci plătesc preţul cel mai dur pentru fiscală actuală înăsprita şi ani data de creştere economică lenta sau chiar negativă. După cinci ani de când români au aderat la Uniunea Europeană, au speranţele lor spulberate, promisiunile făcute lor au fost în mod repetat distruse, iar chiemarile lor la demnitate, acasa şi în Europa, au fost refuzate.

    Duminică, preşedintele din România, Traian Băsescu, a supravietuit la limita unui referendum facut pentru demiterea sa, în ciuda faptului că mai mult de 80 la suta din votanti au fost pentru demiterea lui . Sansa lui, o manevră juridica de ultim moment, introdusa de către Curtea Constituţională şi acceptata de Parlament (translator note: under UE pressure), cere ca o majoritate absolută a alegătorilor eligibili să participe la referendumul pentru ca acesta să fie considerat valabil. Deşi mai mult de şapte milioane de oameni au votat împotriva lui - mai mult decât numărul pe care l-au ales la alegerile prezidenţiale din 2009 - ei nu constituie mai mult de 50 la sută din electorat.

    Pentru a complica totul si mai mult, instanţa a amânat până la 12 septembrie decizia daca referendum a fost valabil, aruncând ţara într-o perioadă prelungită de incertitudine politică.

    Decalajul partizan, care a atins apogeul în referendumul de duminică, a fost gestionat cu stângăcie de către toate părţile.
  • +1 (1 vot)    
    Papura Voda (Sâmbătă, 4 august 2012, 12:52)

    Eins1 [anonim]

    Doar toate chestiile astea nu trebuiau facute INAINTE de referendum? Ce este harababura asta? Cine a organzat referendumul? Este un amestec unic de incompetenta si rea vointa,
    Si daca tot se rascolesc listele de alegatori, nu ar trebui sa se revizuiasca si alegerile de la locale?
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 4 august 2012, 18:18)

    Ariona [utilizator]

    Cred ca isi sapa singuri groapa, ideea este ca daca vin cu liste diferite de cele de la referendum intra in culpa pentru ca au facut un referendum cu liste false, mai ales ca procuratura verifica acum listele.
    Daca vor sa scape, nu trebuie decat sa dea listele de la referendum, dar sunt atat de prosti si incat nici macar nu vad capcana in care intra.
    Mai ales ca vor sa faca mari modificari ca sa le iasa lor valid referendumul.
  • +1 (1 vot)    
    Un cetatean ce a implinit 18 ani pe 27-28 Iulie... (Duminică, 5 august 2012, 17:43)

    Costin1968 [utilizator]

    ...si nu se va regasi pe liste dupa mini-recensamantul lui Rus tip : "Il intreb pe Nea Vasile...", cum poate contesta aceasta prezumtiva lista...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version